Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116571539
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu
Vloženo Úterý, 08. srpen 2006 @ 00:18:35 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Seraphim

Vyjádření Rady CB k problematice předmanželského a mimomanželského sexu Uvědomujeme si, že vlivem etického relativismu prostupujícího naší společností, jsme jako křesťané vystaveni velikému tlaku v oblasti sexu v tom smyslu, že předmanželský či mimomanželský sex se pro mnoho lidí stal normálním. Určité tendence relativizovat mimomanželský sex jako hřích vnímáme i v církvi. Při stanovování etických norem v této oblasti chceme vycházet z Písma. 1. Sex ve smyslu tělesného spojení mezi mužem a ženou, stanovil do manželství Bůh ve svém slově, nejedná se tedy o výmysl církve. Viz např. texty: Lv 20, 10; Př 7, 5-27; Řím 7, 2-3; 1 Kor 6, 16-19; 7, 8-9.

2. V obecnějším smyslu starozákonní význam slova "smilnit" znamená modloslužbu - tedy zpronevěru se Boží smlouvě (Jr 3,8.9; Ez 23, 37. 43; Oz 2,2-13). Protože manželství je určitým druhem smlouvy uzavřeným mezi mužem a ženou před Bohem a lidmi, chápeme mimomanželský sex jako porušení manželské smlouvy. 3. Na několika místech Písma se srovnává sexuální spojení mimo manželství s odpadnutím od Boha (Iz 1, 21; Jr 2, 20; 3, 1-20; Ez 23; Oz 4,12). Uvedené texty vnímáme jako zdůraznění vážnosti sexuálního spojení mimo manželství. 4. Věříme, že manželstvím na sebe muž či žena bere závazek, kterým druhému sděluje, že vztah s ním chce budovat v dobrém i ve zlém (1 Kor 7, 10; Ef 6, 31-33). Tento kontext je pro lidskou sexualitu lepší než pohled na sex jako na hru nebo jako na pouhé vyjádření vzájemné přitažlivosti. Jakkoli slovo závazek může znít nepopulárně, považujeme jej za jeden ze základních pilířů lásky. 5. Věříme, že ovládání tužeb není ničím degradujícím. Otázka je spíše opačná - zda ten, kdo není schopen ovládat svůj chtíč, je schopen, se ovládat v manželství, kde jsou periody, kdy sex není možný. 6. Odmítáme tvrzení, "že je třeba si před manželstvím prozkoušet, zda si sedneme v posteli". Chození chápeme jako jedinečnou možnost sbližování se po duchovní a duševní stránce. Sex se potom stává určitým završením těchto dvou aspektů osobnosti. Pochopitelně nemusí hned od začátku manželství dojít k dokonalému souladu, nicméně právě proto, že se máme rádi se i nesoulad dá proměnit v soulad a radost a to mnohem spíš, než když po pár neúspěších budu mít sex s jiným, jinou. Naopak, vyzkoušení, zda nám to půjde v posteli, může přerušit zdravý vývoj vztahu, který předpokládá posloupnost duchovního poznávání, přátelství, bližšího vztahu, který až v manželství vrcholí tělesným spojením. 7. Věříme, že sexuálním spojením druhému dávám i kus své duše. Bible zná pro sexuální spojení muže a ženy výraz "stát se jedním tělem" nebo "poznat se". Obojí evokuje hluboké spojení na všech rovinách osobnosti. Toto hluboké vzájemné oddání se, nelze rozdávat kde komu nebo jen proto, že jsem se zamiloval. 8. Víme, že překonávat sexuální pud není snadné, že sexualita patří k nejsilnějším pudům v člověku. Nicméně argument "že je to silnější než já" není argumentem proč něco dělat nebo nedělat. Křesťanství není o následování svých instinktů, ale o dání instinktů do jistých hranic. 9. Vztahy založené především na sexu nemohou vydržet, protože když vyprchá tělesná přitažlivost, zmizí i láska. 10. Věrnost a sex v manželství je ochranou i před pohlavními chorobami. Tento argument ale většinou uznávají až ti, kdo nějakou pohlavní chorobou trpí. Argument, že kondom nás ochrání, je absurdní v tom smyslu, že není příliš mnoho lidí, kteří by i s kondomem dobrovolně měli pohlavní styk s člověkem nakaženým např. nemocí AIDS. 11. Zkušenosti mnohých znovuzrozených křesťanů ukazují, že vydržet se sexem do manželství nebo zachovat si vzájemnou věrnost celý život je možné (možné vždy neznamená jednoduché). Navíc věrnost v manželství či zdrženlivost před svatbou jejich vztah nijak negativně nepoznamenaly. Pravdou je opak. 12. Nechceme odsuzovat ty, kteří v sexuální oblasti zhřešili, ale zdůraznit, že Pán Bůh odpouští každý hřích - i v oblasti sexu. Cesta k odpuštění nicméně není v relativizování hříchu, ale skrze pokání.


"Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 00:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ve svetle techto uvah je potreba rozlisovat sex predmanzelsky a manzelskou neveru (coz by podle uvedeneho kontextu spis odpovidalo spjeni "mimomanzelsky sex"). Evidentne, je-li manzelstvi smlouvou, tak predmanzelsky sex nemuze byt jejim porusenim.

Kazdopadne opozici mnoha zakonicky uvazujicich cirkevnich predstavitelu vuci predmanzelskemu sexu jsem nikdy moc nechapal. Smilstvo je jiste hrich - v tom smyslu, ze smilstvo je vlastne modlosluzba, jak se pise vyse - je to klaneni se sexu jako takovemu. Pokud ale mezi lidmi panuje cista a nefalsovana laska, pak nevidim duvod, proc by na sex potrebovali mit povoleni pana farare nebo bumazku z uradu: "Vsechno mohu v Kristu, ktery mi dava silu." Fp 4:13

(Ostatne tataz argumentace plati i pro sex a manzelstvi mezi osobami stejneho pohlavi...)

Aviaf



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Úterý, 08. srpen 2006 @ 02:45:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Teda, aviafe. To si ma uplne sokoval. Ty schvalujes smilstvo, homosexualitu???????/

No to je asi dalsie ovocie liberalnej teologie, vsak?

Nuz ja som myslela, ye si pisem s bratom v Kristu....


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 08. srpen 2006 @ 08:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neklaďme rovnítko tam, kde není. Pohlavní styk mimo manželství je nevěra. Pohlavní styk mezi dvěma neoddanými lidmi ne (např. panic - panna), dokonce ani dosah termínu "smilstvo" na tento případ neplatí.


]


je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Úterý, 08. srpen 2006 @ 09:47:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže tvrdíš že predmanželský sex je OK? Napriek tomu že z kontextu Biblie a aj z vyhlásenia CB vyplýva že sex ako taký je uzavretý do manželstva? To, že nie si v manželstve ešte neznamená, že môžeš mať sex s kým koľvek do koho sa zamiluješ, alebo áno? Takže vlastne Izraelci a všetci prví a aj nasledujúci kresťania (okrem niektorých dnešných) nepochopili Božie príkazy ohľadom predmanželského sexu a úplne zbytočne vyčkávali a zápasili so svojími túžbami až do manželstva. Hmmmm silná káva. Sorry za iróniu ale nedalo mi.....


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:16:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
fefe, z toho, že ianka nemyslí, když čte, si neber příklad!
Mimochodem - jakpak ty zápasíš so svojími túžbami? Nemyslím na sex, ale na psaní:
1/ Izraelci zcela evidentně nepochopili Boží stvoření pro manželství, což nám dokládá Bible
2/ Jaképak máš v Bibli Boží příkazy ohledně předmanželského sexu? Projdi si je, a pak také všechna svědectví o těchto zkušenostech. Budeš asi zírat.

A aby zase nedošlo k nějakému nedorozumění: Stanovisko CB mi udělalo radost, a obsahově se s ním plně ztotožňuji, i přes tu nevyjasněnost v pojmech, na kterou upozornil aviaf.

Olin


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ok nechal som sa trošku uniesť, uvedené príspevky mi pripadajú ako propagácia predmanželského sexu s kýmkoľvek ak k sebe niečo cítime....a to mi s povolaním k svätosti vôbec nesedí....ak som uvedené príspevky nepochopil sorry...
Stále si myslým: ak je sex "legálny" len v manželstve, je úplne jedno či ide o dvoch slobodných ľudí alebo je jeden z nich v manželstve, sex mimo manželstva ostáva hriechom.
Ad 1) námietku beriem, napriek tomu, nie som si vedomý, že by Izraelci mali zhovievavý postoj k predmanželskému sexu a že by tento ich postoj mal byť chybný.
Ad 2) priznám sa, ešte som ich takto systematicky neprechádzal, napravím v dohľadnom čase...
Ale inak vďaka za upozornenie.


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 08. srpen 2006 @ 18:30:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Slovo Boží - V.Mojžíšova - Deuteronomium 22,20-29:
20 Jestliže však byla ta řeč pravdivá a u té dívky nebylo shledáno, že je panna,
21 tedy vyvedou dívku ke vchodu do domu jejího otce, mužové jejího města ji ukamenují a zemře, neboť tím, že smilnila v domě svého otce, dopustila se v Izraeli hanebnosti. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
22 Když bude přistižen muž, že ležel s vdanou ženou, oba zemřou: muž, který ležel se ženou, i ta žena. Tak odstraníš zlo z Izraele.
23 Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet,
24 vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
25 Jestliže nalezne muž zasnoubenou dívku na poli a zmocní se jí a bude s ní ležet, zemře jenom ten muž, který s ní ležel.
26 Dívce neuděláš nic. Dívka se nedopustila hříchu hodného smrti. Je to podobný případ, jako když někdo povstane proti svému bližnímu a zabije ho.
27 Vždyť ji našel na poli, zasnoubená dívka křičela, ale nebyl tu nikdo, kdo by ji zachránil.
28 Když najde muž dívku, pannu, která není zasnoubena, a chytí ji, bude s ní ležet a budou přistiženi,
29 muž, který s ní ležel, dá otci té dívky padesát šekelů stříbra. Stane se jeho ženou, protože ji ponížil. Po celý svůj život ji nesmí propustit.

Z Bohem neomylně inspirovaného textu jednoznačně vyplývá, že sexem před manželstvím muž ženu PONÍŽIL. Ponížení ženy není Boží vůlí.

Oline, píšeš, že se Ti líbí obojí - vyjádření Rady CB proti předmanželskému sexu a současně i vyjádření Aviafa, který napsal: Pokud ale mezi lidmi panuje cista a nefalsovana laska, pak nevidim duvod, proc by na sex potrebovali mit povoleni pana farare nebo bumazku z uradu: "Vsechno mohu v Kristu, ktery mi dava silu." Fp 4:13

Oline, mluvíš stylem farizeů a zákoníků, který Tvému i mému Pánu Ježíši Kristu tak vadil. On chtěl, abychom se vyjadřovali jednoznačně: Ano, ano nebo ne, ne. Oline, bývalý předsedo KMS, Ty opravdu schvaluješ takovéto anarchisticky nekřesťanské názory, Aviafem anarchisticky zneužité biblické verše? Pokud ano, pak odpadáváš od Krista docela rychle. Že by Tě inspiroval Jidášův příklad? Už jednou jsem Tě varoval. Jidáš je a navěky bude na tom ve věčně trvajícím Pekle nejhůř, neboť pohrdl Boží láskou nejvíce. Nechtěl bych být v jeho kůži. Ty snad jo?
Odpověz, nemáš-li strach
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 18:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No, to sis, Serafime, krapitek nabeh.

Z teto pasaze taky vyplyva, ze bychom meli casteji sahat ke kamenovani. Verim, ze ORTODOXNI cirkev se drzi tohoto prikazani doslovne, jinak ji stihne nesmiritelny Bozi hnev. A z jednoho cervene psaneho clanku zde na GS vime, ze v pekle to neni zadnej med!

Kdyz uz se posmivam demagogii doslovnosti, pak bych rad upozornil, ze pokud vas pristihnou, jak lezite se zenou, kterou jste si "chytili" (to je znasilneni, ne?), tak to spravi 50 sekelu jejimu otci a svatba. Sekel je podle dnesniho kurzu asi 6 korun.

Za tri kila je vase kazda, kterou si chytite (ale musite si zaridit, aby vas pristihli).


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 22:57:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty vypni počítač a dej si facku, ale pořádnou, snad tě to probere!

Olin


]


Re: je predmanzelsky sex OK? (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 09. srpen 2006 @ 23:39:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Jsi Oline pyšný místo toho abys činil pokání a projevil upřímnou lítost, tak si zdůvodňuješ smilstvo.

J
si v roli zloděje, který by chtěl, aby k vůli jeho špatnému svědomí bylo odstraněno z Desatera přikázání nepokradeš.


Je ti už hodně let a peklo je tak blízko...


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: reader v Úterý, 08. srpen 2006 @ 08:55:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jj souhlas papir si muzu orazitkovat i doma. myslim ze dulezita je "smlouva" kterou ti tva ucini sami mezi sebou a pred Bohem. panum z radnice nebo panu farari to muze byt celkem volny. ostatne kdyz tu "smlouva" co je mezi mnou a mou pritelkyni nebude v dobrem i ve zlem na cely zivot, budu se z toho pred Bohem zodpovidat. myslim, ze hrichem lze zvat ono poruseni "smlouvy", nikoliv predchozi neucast na radhausparty.


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: reader v Úterý, 08. srpen 2006 @ 09:02:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jo jinak s tim ostatnim co je v clanku souhlas :)


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 09:15:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
No nevim, asi jsem konzervativní, ale svatbu beru jako akt, kdy před svědky vyznám své rozhodnutí s někým žít ve zlém i v dobrém. Razítko pro mě taky nehraje roli, spíš, že se jedná o veřejné vyznání oddanosti jeden druhému. (Upřímně- pokud bych nepotřebovala bumážku, tak se v týnejdžrovském věku oddám na celý život každé dva roky někomu jinému.... A po dvouměsíční známosti. Nebo chcete říct, že s přítelkyní 2 roky chodíte bez sexu a pak se k sobě nastěhujete s tím, že ode dneška je to na celý život? Tak tomu nevěřím....


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:25:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem takovej protivnej chlap, který chce po lidech, aby byli ve svých postojích důslední, proto se ptám, zda ti, kdo pohrdají státní matrikou, jezdi do ciziny bez dokladů (ty hranice stejně nestvořil Bůh, ten vopruz si vymysleli lidi) a zda jsou také zastánci zrušení řidičáků (je to vyhazování peněz).

Taky může někdo říci, že v tom je rozdíl, a jistě je, ale já bych rád slyšel, v čem. Abych to pochopil.

Olin


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:42:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Jo a na co vlastně máme VŠ diplomy či maturtitní vysvědčení? Kašlem jim na to nepotřebujem štempl na to, že jsme chytrý....


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 14:38:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))
Jo, přesně to jsem si myslel před svým obrácením: papír na to, jak jsem chytrej, nepotřebuju.
Podobný vztah jsem měl k sexu... A to jsem nebyl žádný playboy.

Podstata tohoto problému spočívá nikoli v zákazech, těch se v Zákoně (bohužel) nedohledáme, ale v povolání Božím. My jsem byli povoláni ke svatosti, což některým zamilovaným bohužel nedochází. O proutnících tu nemluvím. O zamilovaných.

Olin

Olin


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: reader v Středa, 09. srpen 2006 @ 11:21:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jasne ze mas pravdu principialne tam rozdil neni. fakticky je zasadni rozdil v tom ze jezdeni bez dokladu je nezakony, predmanzelsky sex nikoliv. na druhou stranu znam par lidi co zijou "nelegalne" bez dokladu a zrovna moc je to netrapi.

spis jsem chtel naznacit ze
(1) to podstatny je ta smlouva at uz je uzavrena jakkoliv -- ovsem nejlepe tak, jak je v danem kraji zvykem. u nas tedy nejlepe v kostele nebo na radnici, s oddavajicim a svetky.
(2) poruseni ty smlouvy je hrichem, at uz byla uzavrena jakkoliv. tedy pokud se dva rozhodou spolu zit bez bumazky a peciatky tak je to vec jen mezi nima a buh je jim svetkem. pokud se (jak nekdo pise vyse) po dvou letech rozejdou a zacnou nanovo kazdy s nekym jinym, je to podle me poruseni ty smlouvy.

jinak receno, sem ochotnej akceptovat kdyz se dva spolu rozhodli zit na hromadce ve zlem i dobrem a na cely zivot.


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 09. srpen 2006 @ 19:20:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Readere, píšeš:
jinak receno, sem ochotnej akceptovat kdyz se dva spolu rozhodli zit na hromadce ve zlem i dobrem a na cely zivot.
Ptám se:
Znamená to, že doporučuješ druhým to, co sám děláš?


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:40:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Hele, znám lidi, který nepotřebujou papír ani na rozvod a už navazujou nové vztahy- stačí přece, že si to řekli, ne? A s tim novym partnerem zase nepotřebujou papír na svatbu, tak co by spolu nespali, ne? Jakmile zmizí hranici, zlo se rozleje.....


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 11:32:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všem přátelům předmanželského sexu je třeba připomenout, že uzavření manželství není jen cár papíru s razítkem od faráře nebo MÚ.

Manželská smlouva má i právní rozměr. Chrání ženu, (do)nositelku nového života i dítě, které ze sexuálního vztahu může potenciálně vzejít.

Manželská smlouva chrání matku i dítě, jejich práva, která jim náš právní řád zaručuje a zakládá vznik právní odpovědnosti muže a ženy za výchovu a péči o případné dítě. Z tohoto pohledu je manželská smlouva před Hospodinem i před lidmi velmi důležitým a nepřehlédnutelným předpokladem pro "bezpečný sex" mezi mužem a ženou.

Sexuální hrátky bez této smlouvy jsou nepochybně "nebezpečným sexem", chcete-li hříchem, vůči tomu slabšímu z dvojice - ženě, i vůči dítěti, které může z nich vzejít, jsou útěkem od odpovědnosti, zakládají do vztahu nejistotu právní i společenskou a v neposlední řadě jsou špatným příkladem pro jiné páry a ohrožují pověst církve, sboru a křesťanů.



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Taky považuju stanovisko Cb za moudré a biblické a plně se s ním ztotožňuju. Je mi jasné, že v dnešním světě, kdy se potlačování nějakých pudů nenosí, se nesetká s pochopením. Osobně se domnívám, že když se člověk už před manželstvím naučí něco, oč moc stojí, odložit či na čas obětovat, je to velký přínos pro manželství a život vůbec... Mnohé vztahy (a i kvůli sexu ukvapeně uzavřená manželství) ztroskotávají na tom, že lidé nechtějí čekat, až rozmotají spletitý chomáč neporozumění v manželství a jdou cestou nejlacinějšího a nejjednoduššího řešení- cizoložstva. Umět čekat se ale vyplatí.



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
resp. houby vyplatí. Proto ta cesta je tak úzká..... Víra v Ježíše přece není o tom, aby se vyplácela. On sám sebe dal a my chceme jen brát, aby to nic nestálo....


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 13:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Zaprve je treba mit na pameti, ze smilstvo a cizolozstvi jsou dve ruzne veci. Viz zde.

Cizolozstvi je hrichem, protoze je porusenim slibu pred lidmi a pred Bohem. To je ostatne i smyslem svatby: ten slib. Jiste, ma nejake pravni dusledky atd., ale ten daleko nejdulezitejsi aspekt je prave verejny slib tech dvou lidi, ze je to naveky, ze spolu budou v dobrem i zlem apod. A ten slib musi byt uprimny, jinak je to cizolozstvi.

Nekteri lide se vezmou pro prachy, ackoli lasky mezi nimi mnoho neni. Jsou cisty pred Panem? Naprosto ne!
Nekteri lidi se berou z takovy ty hormonalne-sexualne vasne, ktera se dostavuje vzdycky na zacatku kazdyho vztahu. Jsou z obliga? Naprosto ne!
Jsou lidi, kteri se i vzali z lasky, ale pak se jim to pokazilo a zustavaj spolu jen kuli decku, i kdyz puvodni cit uz vyprchal a treba si dokonce lezou na nervy. Jsou bez hrichu? Naprosto ne!

Vsichni jsou to cizoloznici, prestoze jsou sezdani.

Protoze, jak Pan pravi v Mt 5:27-30, delitkem mezi cizolozstvim a cistym vztahem neni vyhoveni litere zakona, ale NAS VZTAH K PARTNEROVI. Pokud jsme k partnerovi/partnerce ztratili tu uctu, respekt a lasku, jichz je hoden/hodna a jez jsme si slibili, pak CIZOLOZIME a zadnej oficialni dokument nas z toho nevyseka.

A proc se tedy VE VSECH cirkvich tak baziruje na oficialitach v tomhle smeru? Protoze ty oficiality se dobre umravnujou. Dobre se to kazni.

A ted ke smilstvu.

Smilstvo je formou modlosluzby: jen si ty SZ pasaze, ktere CB uvadi v bode 2, schvalne najdete. To je na tom vsem prave nejdulezitejsi. I v NZ, kde treba Pavel mluvi o smilstvu (viz R 1:24-28), mluvi o nem v souvislosti s modlosluzbou.

Je to proto, ze sex k modlosluzbe svadi docela lehce. Mnoho lidi soulozi jen kvuli rychlymu uspokojeni, a nikoli aby vyjadrili svou lasku k partnerovi. Casto vlastne vyjadrujou jen lasku sami k sobe. Klanej se rozkosi nebo vlastnimu sexualnimu umu, nebo si udelali modlu z poctu partneru a pocitaj zarezy na posteli. Ve vsech tech pripadech vzdavaji cest necemu jinemu nez je Buh. A – opet – TO je na tom to spatny, nikoli pravni stav partneru (svobodny/zenat, svobodna/vdana).

Proto cela ta teze o zakazu predmanzelskeho sexu je nejen nebiblicka, ale je padla na hlavu a vlastne v konecnym dusledku modlosluzebna.

Podle oponentu predmanzelskeho sexu mohu se svou partnerkou UZ PRED SVATBOU delat temer cokoli.
Muzu s ni mit treba spolecny finance? Samolitr, Bible to nezakazuje.
Muzu ji psat intimni lyricke milostne basne? Co hrdlo raci.
Muzu ji sverovat svoje nejduvernejsi tajemstvi, nejvnitrnejsi strachy, nejhlubsi radosti? Jen do toho!

Neexistuje ZADNA oblast sblizovani mezi lidmi, v niz by nam Bible neco zakazovala.

KROME: zasouvani penisu do vaginy – tvrdi oponenti predmanzelskeho sexu – tam je potreba pockat. Copak to neni skandalni? A jeste skandalnejsi je proto tvrzeni treba CB v bode 6, ze prej prave soulozenim “manzelstvi vrcholi.” Svata prostoto! Tady to mate cerny na bilym: svatba jako povoleni k soulozi!

Prave tenhle postoj je tou modlosluzbou, pred kterou varuje kazdej vers o smilstvu: sex je tu povysen na tak nedostiznou pozici mezi vsim lidskym konanim, ze stoji i nad vsemi druhy sblizovani duchovniho ci emocionalniho!

Je mi na bliti z toho, ze cirkevnici mnohdy nehnou ani prstem, kdyz nejakej celnej clen sboru doma mlati zenu – no, jo, ale kdyz von kazdou nedeli sedi v prvnich radach a minulej rok vyznamne prispel na opravu strechy! Za to kdyz se dva mlady lidi po dlouhy dobe chozeni sestehujou, tak je hned ohen na strese.

Copak to Jezis v Kazani na hore jasne nerika?
Kaslete na zakon, pokud nemate cisty srdce. Budete akorat pokrytci.
A kaslete na zakon, pokud ciste srdce mate, protoze cistota srdce je prave MNOHEM dulezitejsi nez dodrzovani nejakejch strnulejch predpisu.

A treba me kamenujte.

Aviaf




Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Úterý, 08. srpen 2006 @ 15:18:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Niekoľko pripomienok:

"A ten slib musi byt uprimny, jinak je to cizolozstvi"
- sľub je sľubom či je úprimný alebo nie, sme vyzývaný k tomu aby sme plnili svoje sľuby. Sľub ako aj manželstvo je záväzné.

"Vsichni jsou to cizoloznici, prestoze jsou sezdani."
- cudzoložstvo je pohlavný styk s niekym iným ako je môj manžel/manželka, veci ktoré si vymenoval podľa mňa nie sú cudzoložstvom ale hriechom nelásky, sebectvom atď. ...

"Protoze, jak Pan pravi v Mt 5:27-30, delitkem mezi cizolozstvim a cistym vztahem neni vyhoveni litere zakona, ale NAS VZTAH K PARTNEROVI. Pokud jsme k partnerovi/partnerce ztratili tu uctu, respekt a lasku, jichz je hoden/hodna a jez jsme si slibili, pak CIZOLOZIME a zadnej oficialni dokument nas z toho nevyseka."
-ten citát hovorí práve o litere zákona, a práve o tom že hriechom nie je len vykonané cudzoložstvo ale už túžba po žene ktorá nieje tvojou manželkou, nehovorí nič o vzťahu k tej žene (či ju miluješ alebo nie). Ak nie je tvoja manželka cudzoložíš už myšlienkou.
-ak stratíš úctu a rešpekt s vojej manželke, necudzoložíš ale previňuješ sa neláskou stratou rešpektu a úcty....

"Neexistuje ZADNA oblast sblizovani mezi lidmi, v niz by nam Bible neco zakazovala.
KROME: zasouvani penisu do vaginy – tvrdi oponenti predmanzelskeho sexu – tam je potreba pockat. Copak to neni skandalni?"
-áno práve tam treba počkať, nejde len o to zasúvanie, ale o to že pohlavným stykom sa vytvára spojenie jedného tela a to je prislúbené len manželom ! Ide o viac ako len telesné spojenie - viď varovanie ap. Pavla o spájaní sa s neviestkou 1Kor 6,16

"Je mi na bliti z toho, ze cirkevnici mnohdy nehnou ani prstem, kdyz nejakej celnej clen sboru doma mlati zenu – no, jo, ale kdyz von kazdou nedeli sedi v prvnich radach a minulej rok vyznamne prispel na opravu strechy! Za to kdyz se dva mlady lidi po dlouhy dobe chozeni sestehujou, tak je hned ohen na strese."
-to že niekto mláti svoju ženu je rovnako hriech ako to že to dvaja nezvládnu a spia spolu...prečo by som mal odsudzovať mlátenie ženy, tým že budem zhovievavý k inému hriechu? Nemôžem za to že je niekto tolerantný k evidentnému hriechu, ale to nie je o predmanželskom sexe.

"Copak to Jezis v Kazani na hore jasne nerika?
Kaslete na zakon, pokud nemate cisty srdce. Budete akorat pokrytci.
A kaslete na zakon, pokud ciste srdce mate, protoze cistota srdce je prave MNOHEM dulezitejsi nez dodrzovani nejakejch strnulejch predpisu."
-podľa mňa kazanie na hore hovorí že zákon nikdy nemôžeme naplniť a tak nás zákon posiela ku Kristu ktorý dáva čisté srdce a ak je srdce čisté, pramení z neho naplnenie zákona, Ježiš zákon nezrušil ale naplnil.

"A treba me kamenujte."
- nekameňujem, snažím sa oponovať


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 16:09:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
K Mt 5:27-30

hriechom nie je len vykonané cudzoložstvo ale už túžba po žene ktorá nieje tvojou manželkou
To tedy ne-e. O tom, ze se to vztahuje jen na nemanzelky tam neni ani slovo. "Kdo hledi na zenu (r. gynaika) chtive, jiz s ni zcizolozil ve svem srdci." Ergo kladivko: jestli na svou manzelku hledis chtive, cizolozis s ni, svatba nesvatba. Smir se s tim.

O tom, ze je to mysleno obecne, nemuze byt pochyb. Protoze, chapano doslovne, by zeny klidne mohly chtive myslet na chlapy a niceho by se nedoupoustely.

Z toho ovsem plyne i vsechno ostatni:
Neni tudiz pravda, ze cudzoložstvo je pohlavný styk s niekym iným ako je môj manžel/manželka - Jezis jasne rika, ze k cizolozstvi muze vest uz myslenka. Pohlavni styk do toho vubec nemotej, jinak bys podle vlastni logiky musel uznat, ze kdyz provadis mimomanzelsky nekoitalni sex, tak ses cistej (a to nejses).

ak stratíš úctu a rešpekt s vojej manželke, necudzoložíš ale previňuješ sa neláskou stratou rešpektu a úcty....
To je slovickareni. Mt 5:27-30 jasne ukazuje, ze cizolozstvi neni technicka/legalni otazka. Nezalezi na tom, kam kdo kdy strkal penis. Zalezi na postoji srdce. Proto, kdyz zacnes se svou manzelkou zachazet jak s nafukovaci pannou, tak uz je to cizolozstvi.

nejde len o to zasúvanie, ale o to že pohlavným stykom sa vytvára spojenie jedného tela
V tom se prave pletes. Jak jsem se snazil ukazat, vsechno ostatni (duchovni, emocionalni) si muzes doprat uz pred svatbou, JEN to zasouvani ne. A to mi prave prijde totalne uhozeny. Pavel v 1K 6:16nn prave upozornuje na uzke spojeni smilstva s modlosluzbou, to presne stymuje s tim, co jsem napsal vyse.

ak je srdce čisté, pramení z neho naplnenie zákona, Ježiš zákon nezrušil ale naplnil
Spravne. A v R 13:8-10 to Pavel konkretizuje: dulezita je laska! Nikoli narizeni (litera) zakona. Laska. Ne nejakej gebir.

Zakony, povoleni a gebiry jsou pro slabe ve vire (viz R 14). Jsou to berlicky. Ten, kdo je silny ve vire, ma odvahu se pustit na siry ocean kazdodenniho zivota vyzbrojen jen vlastnim svedomim (R 2:15) a Duchem Kristovym (R 8:8-10), tedy Bozim Slovem (J 1:1-14). Je to umorna a namahava cesta, ale nese svoje ovoce: SVOBODU (Ga 5:1.13, Ga 3:23-24, Fp 4:13, R 6:6, 1K 10:23-24).

Aviaf


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 08. srpen 2006 @ 18:49:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, o Tobě a Tobě podobných je v bezbludném Novém zákoně celá 1 kniha - List Judův. To se divíš, co?
List Judův
1 Juda, služebník Ježíše Krista, bratr Jakubův, těm, kdo jsou povoláni, milováni Bohem Otcem a zachováni pro Ježíše Krista:
2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!
3 Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste zápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.
4 Vloudili se totiž mezi vás někteří bezbožní lidé, zapsaní už dávno k odsouzení, kteří zaměňují milost našeho Boha v nezřízenost a zapírají jediného vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
5 Chci vám však připomenout, třebaže to všechno již dávno víte, že Hospodin sice vysvobodil lid z egyptské země, potom však zahubil ty, kteří neuvěřili.
6 Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.
7 Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.
8 Podobně i tito blouznivci poskvrňují své tělo, žádnou autoritu neuznávají, nadpozemským mocnostem se rouhají.
9 A přece sám archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl: Potrestej tě Hospodin.
10 Tito však se rouhají tomu, co neznají; a co pudem jako nerozumná zvířata znají, v tom propadají zhoubě.
11 Běda jim, neboť se dali cestou Kainovou a jako Balaám se nechali svést úplatkem a jako Kore zahynuli pro svou vzpouru.
12 Ti jsou úskalím vašeho bratrského stolování, když s vámi hodují bez bázně před Bohem a jsou jako pastýři, kteří pasou sami sebe. Jsou jako mraky bez deště, hnané větrem, podzimní stromy bez ovoce, dvakrát mrtvé a vykořeněné,
13 divoké vlny mořské, vyvrhující své vlastní hanebnosti, bludné hvězdy, jimž navěky je připravena nejčernější tma.
14 Prorokoval také o nich Henoch, sedmý od Adama: Hle, přichází Pán s desetitisíci svých svatých,
15 aby vykonal soud nade všemi a usvědčil všechny bezbožné z jejich skutků, které kdy ve své bezbožnosti spáchali, i ze všech zpupných řečí, které ti hříšníci mluvili proti němu.
16 Vzpouzejí se a odporují Božímu vedení a žijí si podle svých vášní, jejich ústa mluví nadutě a lichotí lidem pro svůj prospěch.
17 Ale vy, milovaní, pamatujte na to, co předpověděli apoštolové Pána našeho Ježíše Krista,
18 neboť vám říkali, že v posledním čase přijdou posměvači, žijící bezbožně podle svých vášní.
19 To jsou ti původci roztržek; jsou pudoví a nemají Ducha Božího.
20 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
21 uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.
22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
23 zachraňujte je z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ale s obezřetností, ať se vám oškliví i jejich plášť, poskvrněný hříchem.
24 Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy,
25 jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.



]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Středa, 09. srpen 2006 @ 09:19:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry nemám v práci moc času, chcelo by to sadnúť si k tomu niekedy večer, ale predsa aspoň niečo v stručnosti:

"To tedy ne-e. O tom, ze se to vztahuje jen na nemanzelky tam neni ani slovo. "Kdo hledi na zenu (r. gynaika) chtive, jiz s ni zcizolozil ve svem srdci." Ergo kladivko: jestli na svou manzelku hledis chtive, cizolozis s ni, svatba nesvatba. Smir se s tim."
- predtým vyššie si definoval cudzoložstvo ako pohlavný styk (a Ježiš ukazuje že aj myšlienku) s niekym iným ako je manžel alebo manželka. Volal si tu po rozlišovaní pojmov cudzoložstvo a smilstvo. Nemyslím si že s manželkou môžeš cudzoložiť. Nemám v manželstve túžiť po svojej žene? Môžem byť voči nej sebecký a neláskavý ale neôžem s ňou cudzoložiť (už len to slovo - cudzie lože)
To čo som chcel napísaným odsekom k Mt 5,27-30 povedať bolo že ten verš hovorí o tom, že cudzoložstvom je nie len vykonaný akt cudzoložstva (pohlavný styk) ale už myšlienka. A že je to myslené obecne je aj podľa mňa jasné.

"Neni tudiz pravda, ze cudzoložstvo je pohlavný styk s niekym iným ako je môj manžel/manželka - Jezis jasne rika, ze k cizolozstvi muze vest uz myslenka. Pohlavni styk do toho vubec nemotej, jinak bys podle vlastni logiky musel uznat, ze kdyz provadis mimomanzelsky nekoitalni sex, tak ses cistej (a to nejses)."
-netvrdil som že cudzoložstvom je LEN pohlavný styk, dôraz bol na "s niekym iným ako je manžel alebo manželka" a táto definícia bola v súlade s odkazmy ktoré si uviedol vyššie....

"ak stratíš úctu a rešpekt s vojej manželke, necudzoložíš ale previňuješ sa neláskou stratou rešpektu a úcty....
To je slovickareni."
-nevidím v tom slovíčkarenie vidím v tom konkrétne pomenované hriechy

"Nezalezi na tom, kam kdo kdy strkal penis. Zalezi na postoji srdce. Proto, kdyz zacnes se svou manzelkou zachazet jak s nafukovaci pannou, tak uz je to cizolozstvi."
-to si fakt myslíš? myslíš si že stačí aby som niečo k niekomu cítil a môžem sexovať s kým koľvek?
keď budem zachádzať s manželkou ako s nafukovacou pannou zhreším voči nej, nebuďem si ju vážiť, nebudem hľadať to čo prospieva inému, nebudem ju milovať ako Kristus cirkev, potupím ju, budem sebecký ale nemyslím si že scudzoložím.

"Pavel v 1K 6:16nn prave upozornuje na uzke spojeni smilstva s modlosluzbou, to presne stymuje s tim, co jsem napsal vyse"
-áno na to Pavol ukazuje, ale nie len na to, ukazuje aj na to že súložou sa dvaja stávajú jedno telo! Nije to len nezáväzné zásúvanie, ale má to vnútorný dosah na dvoch ľudí, ktorý bol Bohom vymedzený len pre manželstvo. Zmier sa s tým :o)

"k je srdce čisté, pramení z neho naplnenie zákona, Ježiš zákon nezrušil ale naplnil
Spravne. A v R 13:8-10 to Pavel konkretizuje: dulezita je laska! Nikoli narizeni (litera) zakona. Laska. Ne nejakej gebir."
-správne a láska a svedomie mi hovorí že neôžem si nárokovať na niečo čo je vyhradené pre manželstvo, nielen litera zákona ale aj láska. Veď zákon hovorí: "Millovať budeš Páana svojho Boha" a láska hovorí: My milujeme lebo On prvý miloval nás...láska a zákon sa nevylučujú.

"Zakony, povoleni a gebiry jsou pro slabe ve vire (viz R 14). Jsou to berlicky. Ten, kdo je silny ve vire, ma odvahu se pustit na siry ocean kazdodenniho zivota vyzbrojen jen vlastnim svedomim (R 2:15) a Duchem Kristovym (R 8:8-10), tedy Bozim Slovem (J 1:1-14)."
-a práve títo traja my hovoria že sex je darom až pre manželstvo.

"Je to umorna a namahava cesta, ale nese svoje ovoce: SVOBODU (Ga 5:1.13, Ga 3:23-24, Fp 4:13, R 6:6, 1K 10:23-24)."
- k tomuto môžem len citovať:
A kto stojí nech si dá pozor aby nepadol. 1Kor 10,12
Bratia, len aby vám sloboda nebola zámienkou povolovať telu. Gal 5,13
a bojím sa že tvoj postoj práve k tomuto vedie :o(
Okrem toho verše ktoré si citoval (Galatanom) podľa mňa ukazujú na to že ospravedlnení nebudeme plnením zákona, lebo sme ho všetci porušili, ale len milosťou Ježiša Krista skrze vieru v Neho, nehovoria o tom že by zákon prestal ukazovať na to čo je zlé a teda že nech robíme čokoľvek už to hriech nieje, ak to myslíš takto tak je to hrubé nepochopenie toho čo Pavol písal a začínam chápať obavy bratov katolíkov zo zle pochopeného spasenia z milosti.
Fp4,13 - všetko? aj hrešiť? lebo v tomto kontexte to tak vyzerá....
Rim 6,6 - tak prečo sa opäť dávať za otroka telu?
Kor 10, 23-24. - je v záujme ženy riskovať tehotenstvo mimo manželstvo? Je v záujme tvojom povoliť telu namiesto sebaovládania? Je vo vašom záujme pohoršovať cirkev Božiu a neveriacich okolo?

Ale pevný Boží základ stojí a má túto pečať: Pán pozná svojich a: Nech sa odvráti od neprávosti každý, kto vyznáva meno Pánovo. 2Tim2,19

Neviem či sa budem mať k tomuto ešte čas vrátiť v najbližších dňoch (konečne ma čaká dovolenka :o) ) ale možnoby to chcelo skôr osobný rozhovor, lebo mám pocit že veľa vecí pochopíme inak ako to ten druhý myslel. V každom prípade rozhodne niesom za sex mimo manželstva či už pred alebo popri.
Pán s tebou.


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 08. srpen 2006 @ 14:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy by mne nenapadlo, že ohledně věcí, které jsou křesťanům známé po staletí a které jsou po staletí praktikované, se zde rozvine debata. Dokonce je mi i divné, že na tak jasné věci je třeba vydat stanovisko. Samozřejmě s obsahem stanoviska souhlasím.

Stejně tak je mi divné, že křesťané nejen obhajují smilstvo, ale třeba věří, že jsou z opice... (i když tím by se to mohlo vysvětlit - opice si zadá s kdekým a žádný papír k tomu nepotřebuje :-).

Pastýř




Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 15:09:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, ty toho víš o opicích, koukám, tolik, co o lidech!

Olin


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 08. srpen 2006 @ 15:15:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně tak je mi divné, že křesťané nejen obhajují smilstvo, ale třeba věří, že jsou z opice...

Já myslím, že je třeba v první řadě přesně definovat termín smilstvo. Já ho taky chápu pouze ve vztahu k modlám (železným, zlatým, jiným bohům), nikoliv k sexu.

To stanovisko chápu, protože řada dětí se do církve narodila a jejich vztah k hříchu může být mírně deformovaný (než je u nás obrácených hříšníků ;-) - také díky silnému mediálnímu tlaku ze všech stran.


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 08. srpen 2006 @ 15:38:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://viditelne.prase.cz/opice.jpg


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 08. srpen 2006 @ 19:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Slovo Boží - V.Mojžíšova - Deuteronomium 22,20-29:
20 Jestliže však byla ta řeč pravdivá a u té dívky nebylo shledáno, že je panna,
21 tedy vyvedou dívku ke vchodu do domu jejího otce, mužové jejího města ji ukamenují a zemře, neboť tím, že smilnila v domě svého otce, dopustila se v Izraeli hanebnosti. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
22 Když bude přistižen muž, že ležel s vdanou ženou, oba zemřou: muž, který ležel se ženou, i ta žena. Tak odstraníš zlo z Izraele.
23 Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet,
24 vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
25 Jestliže nalezne muž zasnoubenou dívku na poli a zmocní se jí a bude s ní ležet, zemře jenom ten muž, který s ní ležel.
26 Dívce neuděláš nic. Dívka se nedopustila hříchu hodného smrti. Je to podobný případ, jako když někdo povstane proti svému bližnímu a zabije ho.
27 Vždyť ji našel na poli, zasnoubená dívka křičela, ale nebyl tu nikdo, kdo by ji zachránil.
28 Když najde muž dívku, pannu, která není zasnoubena, a chytí ji, bude s ní ležet a budou přistiženi,
29 muž, který s ní ležel, dá otci té dívky padesát šekelů stříbra. Stane se jeho ženou, protože ji ponížil. Po celý svůj život ji nesmí propustit.

Z Bohem neomylně inspirovaného textu jednoznačně vyplývá, že sexem před manželstvím muž ženu PONÍŽIL. Ponížení ženy není Boží vůlí.

Oline, píšeš, že se Ti líbí obojí - vyjádření Rady CB proti předmanželskému sexu a současně i vyjádření Aviafa, který napsal: Pokud ale mezi lidmi panuje cista a nefalsovana laska, pak nevidim duvod, proc by na sex potrebovali mit povoleni pana farare nebo bumazku z uradu: "Vsechno mohu v Kristu, ktery mi dava silu." Fp 4:13

Oline, mluvíš stylem farizeů a zákoníků, který Tvému i mému Pánu Ježíši Kristu tak vadil. On chtěl, abychom se vyjadřovali jednoznačně: Ano, ano nebo ne, ne. Oline, bývalý předsedo KMS, Ty opravdu schvaluješ takovéto anarchisticky nekřesťanské názory, Aviafem anarchisticky zneužité biblické verše? Pokud ano, pak odpadáváš od Krista docela rychle. Že by Tě inspiroval Jidášův příklad? Už jednou jsem Tě varoval. Jidáš je a navěky bude na tom ve věčně trvajícím Pekle nejhůř, neboť pohrdl Boží láskou nejvíce. Nechtěl bych být v jeho kůži. Ty snad jo?
Odpověz, nemáš-li strach

Aviafe, o Tobě a Tobě podobných je v bezbludném Novém zákoně celá 1 kniha - List Judův. To se divíš, co?
List Judův
1 Juda, služebník Ježíše Krista, bratr Jakubův, těm, kdo jsou povoláni, milováni Bohem Otcem a zachováni pro Ježíše Krista:
2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!
3 Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste zápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.
4 Vloudili se totiž mezi vás někteří bezbožní lidé, zapsaní už dávno k odsouzení, kteří zaměňují milost našeho Boha v nezřízenost a zapírají jediného vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
5 Chci vám však připomenout, třebaže to všechno již dávno víte, že Hospodin sice vysvobodil lid z egyptské země, potom však zahubil ty, kteří neuvěřili.
6 Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.
7 Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.
8 Podobně i tito blouznivci poskvrňují své tělo, žádnou autoritu neuznávají, nadpozemským mocnostem se rouhají.
9 A přece sám archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl: Potrestej tě Hospodin.
10 Tito však se rouhají tomu, co neznají; a co pudem jako nerozumná zvířata znají, v tom propadají zhoubě.
11 Běda jim, neboť se dali cestou Kainovou a jako Balaám se nechali svést úplatkem a jako Kore zahynuli pro svou vzpouru.
12 Ti jsou úskalím vašeho bratrského stolování, když s vámi hodují bez bázně před Bohem a jsou jako pastýři, kteří pasou sami sebe. Jsou jako mraky bez deště, hnané větrem, podzimní stromy bez ovoce, dvakrát mrtvé a vykořeněné,
13 divoké vlny mořské, vyvrhující své vlastní hanebnosti, bludné hvězdy, jimž navěky je připravena nejčernější tma.
14 Prorokoval také o nich Henoch, sedmý od Adama: Hle, přichází Pán s desetitisíci svých svatých,
15 aby vykonal soud nade všemi a usvědčil všechny bezbožné z jejich skutků, které kdy ve své bezbožnosti spáchali, i ze všech zpupných řečí, které ti hříšníci mluvili proti němu.
16 Vzpouzejí se a odporují Božímu vedení a žijí si podle svých vášní, jejich ústa mluví nadutě a lichotí lidem pro svůj prospěch.
17 Ale vy, milovaní, pamatujte na to, co předpověděli apoštolové Pána našeho Ježíše Krista,
18 neboť vám říkali, že v posledním čase přijdou posměvači, žijící bezbožně podle svých vášní.
19 To jsou ti původci roztržek; jsou pudoví a nemají Ducha Božího.
20 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
21 uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.
22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
23 zachraňujte je z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ale s obezřetností, ať se vám oškliví i jejich plášť, poskvrněný hříchem.
24 Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy,
25 jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Mimo hru (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 08. srpen 2006 @ 19:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkušenost říká, že články s touto jsou často posílány na diskusní servry právě kvůli komentářům - mnohdy se stává, že ten kdo článek poslal ( i třeba obsahově správný) je rovněž hlavní autorem dlouhých velmi kontroverzních ( provokujících) komentářů. A toto téma mohu říct patří mezi velmi oblíbené pro ty, kdo chtějí provokovat. Jasným znakem provokatérů (zdrobněle „kecalové“) je, že to co srdceryvně hájí, vlastně tak jak to hájí ( slovník, myšlenky, biblické citace) a proč to hájí ( záměr srdce), to vlastně zcela popírají.

Náhoda?

1. Serapin jako autor je nový nick na granu

2. A ještě jedna zajímavost „v noci“ za pár minut ( to bych si nestihla ani přečíst ten článek) už dokáže pohotově delším komentářem komentovat obsah článku zrovna ten, který je rovněž ten hlavní dlouhosáhlý provokativní komentátor.

rive


Libí se mi některé argumenty, které uvádějí někteří komentátoři – jenže kecal– je tu proto, aby kecal, to je jeho role a nové správné argumenty ho inspirují k dalším kecům, no holt kecal.
(Serepin a Aviaf jsou prostě keckové (kecka synononymum slova nebrát vážně)




Re: Mimo hru (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 19:32:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Ahoj rive,
máš pravdu, že Seraphim a Aviaf jsou dva extrémy názorů, které lze v této oblasti mít, ale že je to jedna osoba to určitě ne. Seraphim je kdovíproč Serafim a toho už tu známe. BTW proč se tady tak málo užívá chat room? Jednou jsem tam omylem vlezla a byli tam nějací dva, co spolu vrkali (asi spolu choděj) a vyhodili mě, že chtěj soukromí....:-)


]


Re: Mimo hru (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 08. srpen 2006 @ 20:29:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BTW serapim není to stejné co serafim


]


Re: Mimo hru (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 20:16:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Teda, rive, me neni lehky urazit, ja jsem celkem splachovaci - ale naznacovat, ze jsem totoznej se Seraphimem - to ma k urazce nebezpecne blizko.

Samozrejme, ze jsem ten text za 10 minut neprecetl. Cet jsem ho uz driv na strankach CB. Viz tato adresa:

http://cb.cz/main/cs/content/document/view/679

BTW, kecal je podle me hlavne ten, co sam vlastne zadny argumenty ani nema, ale zato rychle prispecha s nejakou nelichotivou nalepkou...

Aviaf


]


Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 09. srpen 2006 @ 00:04:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, 3.8.2006 jsi psal: Osobne se priznam, ze s liberalnimi teology povetsinou souhlasim…I nadale si myslim, ze Bible je Bozi slovo, ale zmenil jsem svuj nazor na to, jak vyznamny byl pri jejim vzniku lidsky faktor.
Odpovídám:
Kdo zná současné liberální teology, tak ví, že mají věrouku a morálku zcela odlišnou od učení fyzicky vzkříšeného Božího Syna Ježíše Krista. Jsou to pyšní intelektuálové, kteří ve své nadutosti veřejně i skrytě podporují a propagují homosexualitu, bisexualitu, incest (někteří i pedofilii), rozvody, život na hromádce - sex bez manželství. Všechny či některé tyto věci i sami praktikují. Současně vychvalují apoštola Jidáše a odmítají věřit v existenci věčně trvajícího Pekla naplněného mnoha hříšníky. Aviafe, Ty moc dobře víš, že ani jeden současný liberální teolog nevěří, že Bible je neomylné, bezbludné, Duchem svatým inspirované Boží slovo. Ty počítáš s tím, že mnozí lidé na Granu tyto věci o liberální teologii neví. Chováš se k nim nečestně, když je uspáváš svým zdánlivým pravověřím pomocí věty „nadale si myslim, ze Bible je Bozi slovo“. Současně se nestydíš chvástat, že s liberálními teology povětšinou souhlasíš. Prosím Tě, přestaň pro začátek alespoň lhát, když už se stylizuješ do role křesťana.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Yodock (ota@tcx.cz) v Středa, 09. srpen 2006 @ 23:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
9. Vztahy založené především na sexu nemohou vydržet, protože když vyprchá tělesná přitažlivost, zmizí i láska.

10. Věrnost a sex v manželství je ochranou i před pohlavními chorobami. Tento argument ale většinou uznávají až ti, kdo nějakou pohlavní chorobou trpí. Argument, že kondom nás ochrání, je absurdní v tom smyslu, že není příliš mnoho lidí, kteří by i s kondomem dobrovolně měli pohlavní styk s člověkem nakaženým např. nemocí AIDS.

K mnohému se již vyjádřili jiní, tak jenom k těmto bodům. Ad 9. - Znám ve svém okolí poměrně dost vztahů kde vztah založený původně na sexu přešel ve velmi kvalitní partnerské soužití, prostě proto, že se spolu Ti dva naučili žít. Takže to jde, ale není to ideál. K bodu 10. Je to pustá demagogie - kondom před nákazou AIDS a většinou poh. chorob ochrání. To, že má někdo obavy z pohl. styku s osobou nakaženou v současné době nevyléčitelnou nemocí není nic divného. Ale argumentace typu člověk i chráněný kondomem má obavy, tak se zákonitě nakazí je zavádějící. Mrzí mě, že se něco takovéo vyskytlo v jinak perfektním příspěvku



[Chybí předmět] (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 11. srpen 2006 @ 23:32:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviaf:
Omlouvám se. Kdo má tušit, že serafím bezdůvodně změnil nick na serapin.
Takže kecka jsem asi já, nevím asi.

------------------------------------------------

Jako protiváhu k některým komentářům posílám adresu, kde je možno si přečíst zamyšlení na téma:

"Předmanželský sex - ano či ne?"

http://casopis.bloudil.cz/view.php?cisloclanku=2004110901

rive



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy