Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 276 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559618
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kde ''vznikají'' anticharismatici?
Vloženo Pátek, 21. červenec 2006 @ 22:33:39 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

(po krátké úvaze to sem posílám jako článek)   Charismatické hnutí lze poměrně zřetelně (ne ostře) vymezit jak časově tak prostorově, a, abych byl stručný (můžeme se k tomu vrátit), -

- AC a SŽ do charismatického hnutí nepatří.
- charismatické hnutí je třeba vidět uprostřed denominací, které samy jsou starší, než toto hnutí. Jde zpravidla o určitý soudobý revival uvnitř církví, jichž se toto hnutí týká.
- za jedinou denominaci, vzešlou v naší zemi z ch.h. považuji KS - a to hlavně proto, že nynější sbory KS vesměs vznikly na půdě starších denominací (ČCE,CB,ECM, AC), které následně samy opustily.
- za zvláštní memento charismatického hnutí je možno považovat zejm JB - takto historickou, tradiční denominaci, v níž bylo toto hnutí klasicky rozpoutáno:

Vůdčími nositeli se stali lidé, kteří se obrátili dříve, než se setkali s tímto hnutím, a často pocházejí z tradičně křesťanského prostředí, motorem, který ho rozjel, se pak stalo množství lidí, obrácených k Ježíši skrze služnu těchto vůdců, takže vyrostli další vůdcové... Klasický revival, viděný i minulých staletích, s podobnými důrazy a jiným názvem. Skoro všechny denominace, které známe, jsou tvořeny následnými generacemi těchto hnutí.
Situace JB je jedinečná v tom, že zde došlo k rozpoutání nesmiřitelného zápasu mezi nositeli tohoto hnutí a jeho odpůrci, až charismatické hnutí tuto starou denominaci opanovalo.

Z této velestručné charakteristiky taky vyplývá, kdo jsou anticharismatici:
- jsou to téměř výlučně členové týchž církví, jako charismatici. Často doslova jejich bratři.
- jsou to lidé, kteří se z různých důvodů o něco bojí. Obvykle říkají, že o svou církev. Do jaké míry je to sebeklam, je jistě osobní v každém jednotlivém případě.
- protože se tito lidé něčeho bojí - ať už oprávněně, či ne, to nechme stranou - pokusme se vypíchnout, co je na charismatickém hnutí tak nosné, že to může vzbuzovat něčí strach.:

1/ charismatické hnutí je hnutí jasně zaměřené na službu skrze dary, jež dává Duch S., z čehož nutně vyplývá, že podle charismatiků může Bohu sloužit každý, kdo uvěří. Je to ostatně psáno, jak charismatici "jasně" vidí, v bibli. Co ztoho plyne? Kde zůstala autorita? Kde poslušnost? Kde tradice? Kde hierarchie?
Kde organizace a plánovaná, záměrná činnost?
(U charismatiků v době mého mládí jsem byl občas odepsán, protože jsem měl k tomu, co dělám a učím, racionální důvod!)
Tady leží skutečné charismatické problémy: Víra v charismata a jejich "samospasitelnost" jde často tak daleko, že oči charismatiků třídí své kazatele a starší podle toho, jak moc mají - nebo nemají - podlejejich mínění pochopitelně, Ducha svatého. A dojdou-li charismatici v církvi k přesvědčení, že jejich pastor není nejspíš ani znovuzrozený, vzniká v církvi fakticky dvojvládí. To bývá často podporováno absurdním "učením", že jsou lidé, které povolal Pán, zatímco jiné povolali jen lidé, a ti jsou jako autority méněcenní. Není divu, že charismatické hnutí v této podobě, ačkoli je jinak neseno lidmi, kteří se modlí, a milují Boha a jeho slovo, působí ve skutečnosti uprostřed Božího lidu destruktivně, a že se ho tedy někteří lidé bojí, čímž "vznikají" anticharismatici.

2/ charismatické hnutí je hnutí svrchovaně ekumenické. Pro lidi dotčené tímto hnutím (a tím se taky liší od letničních, hnutí víry apod.) jsou všichni, kteří uvěřili v Ježíše, bratry v Kristu a údy Církve. Protože charismatiky se zpravidla stávají lidé z tradičních církví, obvykle si i přesto udrží citový vztah ke svému církevnímu prostředí. Větší problémy má pak ale mládež, která skrze ně uvěří. Často se stává, že tito noví charismatici nejsou schopni po roce života ve sboru pojmenovat církev, v které byli po svém obrácení pokřtěni. Samozřejmě, že u tradičních členů své církve, nedotčených osobně charismatickým hnutím, budí minimálně úlek. (Všichni tradiční křesťané, jedno jaké tradice, jsou nezlomně přesvědčeni, že právě jejich církev má něco, co všem ostatním chybí, a berou to smrtelně vážně.)
Problém však je, že u přesvědčení charismatiků, že není rozdílu mezi evangelíkem a katolíkem, baptistou či metodistou, "z perspektivy Božího království", to často nekončí.
Mnozí - snad i většina - charismatici si totiž osvojili další "destruktivní" učení, že na církvi vůbec nezáleží, že sama existence denominací je hříchem, nebo měkčeji, důsledkem hříchu, z čehož celkem logicky vyplývá, že jejich biskup je prostě člověk, který "dělá kompromisy" (pro mnohé charismatiky je to prapůvodní dědičný hřích), neboť "v každém městě je biblicky jenom jedna církev". Že je to biblický výmysl a předsudek, nevidí, protože charismatické hnutí se ani při svém výrazném individualismu nemůže vyzouti z toho, že je to hnutí, a tedy že mínění silných elektrizuje davy.
V krajním případě dojdou někteří charismatici k tomu, že do žádné církve ani nepotřebují patřit, protože jsou "v té Kristově". A kde jsou dva neb tři v jeho jménu...
Nemusím snad ani vysvětlovat odkud se v této situaci vynoří anticharismatici, že?

Dodejme, prosím, že to, co jsme uvedli, charismatiky nikterak neomlouvá. Stále totiž, podle mého mínění, platí, že anticharismatici jsou lidé, kteří se bojí. Anticokoli jsou vždy lidé, kteří se neřídí dobrým, ale strachem.
pokud jsou ale anticharismatici poctiví, a slouží Bohu, jak nejlíp umí, nejsou před Bohem o nic horší, než charismatici.

Jenomže anticharismatici v některých případech začnou bojovat proti původcům svého strachu zavrženíhodnými metodami: manipulací, lží, pomluvou, politikařením...
A to je to, s čím se tu v kyberprostoru zejména setkáváme. S anticharismatiky, kteří morálně propadli.

Ale vraťne se k charismatikům, kteří jsou vlastním tématem diskuse posledních dní na tomto místě: Připomeňme si, "my charismatici" vespolek, že kromě charismatiků a anticharismatiků jsou taky v církvi lidé, kteří nejsou jedno ani druhé, ale prostě jsou něco jiného. Jsem velice rád, že je tomu tak.
Olin


"Kde ''vznikají'' anticharismatici?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 22. červenec 2006 @ 07:26:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Dovolím si několik dotazů:

1) povoláná lidmi versus Bohem

"To bývá často podporováno absurdním "učením", že jsou lidé, které povolal Pán, zatímco jiné povolali jen lidé, a ti jsou jako autority méněcenní."

"Galatským 1:1  Pavel, apoštol povolaný a pověřený nikoliv lidmi, ale Ježíšem Kristem a Bohem Otcem, který Ježíše vzkřísil z mrtvých,"

Myslím, že určitou míru platnosti toto zjevení má. Defacto může platil lidem, kteří stojí ve vedoucích funkcích (a někdy jsou vskutku nevěřící, třeba papežové v některých dobách, abych dal nekontroverzní příklad)

"jsi tam z Boží vůle, nebo Tě tam dosadili pouze lidé, ale tvůj úkol i předpoklady jsou aktuálně jiné?"


2) Letniční, charismatici , hnutí víry a ...obecná Církev

"Pro lidi dotčené tímto hnutím (a tím se taky liší od letničních, hnutí víry apod.) jsou všichni, kteří uvěřili v Ježíše, bratry v Kristu a údy Církve. "

Chceš říct, že letniční ani hnutí víry nebere "všechny, kteří uvěřili v Ježíše" , jako bratry?

Je-li AC letniční a je-li třeba Slovo života či Rofc hnutí víry, pak tato teze je velmi zkreslená!Vlastně je nepravdivá.

Jsem zmaten z toho co říkáš Oline teď, si uvědomuji. Nechápu.Včera, když jsem to čet,jsem to nějak přehlédl, ale teď opravdu nerozumím.

Vidím, že v tom pojmosloví je větší guláš, než jsem si myslel.

Pokoj Tobě



Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 22. červenec 2006 @ 10:59:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Jiří,

ad1/ vůbec nezpochybňuji, že některé lidi povolává Bůh. Kdo by mu taky měl zakazovat to dělat?

Povolávání lidí je ale záležitostí lidí, je nám svěřené, a já trvám na tom, že přímo Bohem povolaní nejsou o nic povolanější, pomazanější, nebo kompetentnější, než ti ostatní.

Nebudu teď analyzovat "povolání" samo, ale je jasné, že mnozí lidmi povolaní slyšeli i Boží volání.

Především u standardníich rolí v církvi, jako jsou třeba starší, je povolání lidmi podmínkou, a nikoli handicapem jejich dobré služby.

Když mi někdo řekne, že ho povolal Bůh, tak to nezpochybňuji /pokud není VIDĚT, že je mimo/, za absurdní ale považuji přemýšlet nad vlastním kazatelem...


ad 2/ Za 20 let, co znám letniční, mohu říci, že před mýma očima tají. Proto je už dnes dost letničních, kteří nemají ani antikatolické předsudky.

Pozor! Charismatici ekumenické hnutí nevynalezli, pouze jsou s ním bytostně spojeni (obvykle, ne vždy)
Letniční postoje, jak jsou považovány za modelové ve vlastních církvích, obvykle považují ostatní církve buď za prázdné slupky, kde tu a tam žijí i nějaké Boží děti, anebo rovnou za odsouzeníhodné společnosti.

Letniční postoje k ekumenismu na tomto fóru usilovně hájí např. Aleš Franc. Ekumenismus jako přístup ho děsí a snaží se podle vlastních slov "stavět zdi a hloubit příkopy." A má stoprocentní pravdu, že "my" mu je boříme.
Aleš Franc používá metody, které jsou hodny odsouzení, proto taky výsledky tak vypadají...
Ale problémy, kterými se zabývá, opravdu existují. A pokud nepíše "proti" něřčemu, ale "pro" něco, což je bohužel vzácnost, obvykle reprezentuje konzervativní letniční názory.

U příbuzných hnutích, které jsme my ve střední Evropě poznali z Uppsaly nebo z Budapesti, je odlišný přístup k vnějšímu církevnímu světu ještě nápadnější: Obvykle ho ignorují, a jak mi dosvědčovali chlapci ze Slova života, jsou učeni si jich nevšímat.

Ale i SŽ taje v tomto ohledu taje. Ekumenický přístup k bratřím z jiných církví má totiž vlastnosti světla: nedá se zahnat, kam jednou vstoupí, tam se rozlévá. Jeho nepřátelé pak buď zalézají dál do tmy, anebo soptí a spřádají intriky a pomluvy.

Pokud jsou mé poznámky o AC a SŽ nepřesné nebo zavádějící, ať se "postižení" klidně ozvou.

Olin


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 08:14:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš: Povolávání lidí je ale záležitostí lidí, je nám svěřené, a já trvám na tom, že přímo Bohem povolaní nejsou o nic povolanější, pomazanější, nebo kompetentnější, než ti ostatní.


myslím že se mýlíš, asi jsi nikdy nepotkal 2 lidi, kdy jeden vystudoval školu, aby byl farář a měl práci a druhého povolal Pán. Rozdíl pomazání je evidentní.

jak praví písmo: 2 Korintským 10:18 Ne ten, kdo doporučuje sám sebe, je osvědčený, nýbrž ten, koho doporučuje Pán.

uvedu jen nějaké příklady z písma, kdy "někdo" někoho povolává ...

Skutky apoštolské 13:2 Když konali bohoslužbu Pánu a postili se, řekl Duch svatý: "Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal."

Skutky apoštolské 1:24 pak se modlili: "Ty, Pane, znáš srdce všech lidí; ukaž, koho z těch dvou sis vyvolil,

Skutky apoštolské 6:5 Celé shromáždění s tímto návrhem rádo souhlasilo, a tak zvolili Štěpána, který byl plný víry a Ducha svatého, dále Filipa, Prochora, Nikánora, Timóna, Parména a Mikuláše z Antiochie, původem pohana, který přistoupil k židovství.
Skutky apoštolské 11:24 Byl to muž dobrý, plný Ducha svatého a víry; a tak bylo mnoho lidí přivedeno k Pánu.

Kdože dané služebníky povolal?
Když vezmu Štepána, na jakém základě byl vybrán? Na základě délky u Pána? Na základě vzdělání? NE ...byl plný víry a Ducha svatého..
což později Bůh skrze něho neustále dokazoval...

Takže můžeme se tu dohadovat zda ten či onen je více či méně povolaný, zda lidmi nebo Bohem ale za tím vším máme jednoduché měřítko a to zní ...

1 Korintským 4:20 Království Boží nezáleží v slovech, nýbrž v moci.

vladik




]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 13:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vladiku, všimni si toho nedorozumění:
ty dáváš do protikladu lidi povolané Pánem a lidi, kteří se povolali sami,

já mluvím o lidech povolaných PŘÍMO Pánem a lidech povolaných lidmi. A tvrdím, že mezi těmito dvěma způsoby není žádný takový rozdíl, aby to smělo vést křesťany-charismatiky k provolání "čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné".

O lidech, kteří se povolali sami ani nemá cenu mluvit.

Mohu ti sdělit, že jsem již mnohokrát viděl v konfliktu faráře s člověkem, kterého povolal Pán, a že to skutečně obvykle byl obrovský rozdíl. Častokrát ale ve prospěch toho, jndy zas ve prospěch onoho!

Olin


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 25. červenec 2006 @ 20:08:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné".

Snad naopak, ne? Za to cos napsal by tě Dr. Moreau nepochválil :o))


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 21:00:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sypu si popel na hlavu, že nevím, kdo je Moreau. Jen tuším, že má někde nějaký ostrov.:-)

Však on mi tu někdo říkal, že mám mezery...

Nicméně tak jak jsem to citoval, to bečely ovce na Farmě zvířat.

Olin


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 25. červenec 2006 @ 22:20:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nicméně tak jak jsem to citoval, to bečely ovce na Farmě zvířat.

A jo, to je vlastně fakt, Farma zvířat mě nenapadla :o)

Ostrov Doktora Moreaua je od G.H.Wellse a tam to platilo (a citovalo se) naopak :o) Moreau dělal geneticky ze zvířat lidi

„Nechodit po čtyřech. To je Zákon. Jsme přece lidé!“
„Nepít vodu bez nádoby. To je Zákon. Jsme přece lidé!“
„Neloupat kůru stromů. To je Zákon. Jsme přece lidé!“
„Nelovit jiné lidi. To je Zákon. Jsme přece lidé!“


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 23:30:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže my jsme učedníci Kristovi. My lidi lovíme!

Olin


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 12:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
ad2)

"Pro lidi dotčené tímto hnutím (a tím se taky liší od letničních, hnutí víry apod.) jsou všichni, kteří uvěřili v Ježíše, bratry v Kristu a údy Církve. "

Toto je ještě ta teze, kterou jsme vypíchli z Tvého článku.

Berme aktuální stav. Tedy dnešní AC a SŽ.

Co můžu soudit z trocha znalosti AC Valašské Meziříčí, AC Olomouc, Stanice AC Bruntál , někdejšího obecenství se studentem Vošmt Kolín (AC) + příležitostně, myslím, že to není pravda.

Nejlepší bude myslím třeba se zeptat Aleše Navrátila, ať máme takový jakýsi základní výchozí názor člověka znalého. Má na starosti vzdělávání AC a až u nás na skupince bude , dá-li Pán, zeptám se ho na to.

SŽ ..můj přítel , kterého velmi dobře znám, prošel školou SŽ a byl několik let členem SŽ. Když jsem mu říkal, co tu řešíme, tak mimochodem říkal, že bere SŽ také jako charismatiky protože používají a učí o "charismatech", byť by spadali i do jiného hnutí. Podobně AC jsou sice letniční, ale z pohledu používání charismat a této širší definice charismatiků, která je také rozšířená a dost i tady na Granu, jsou také vastně "charismatici".

No a on jistě této tezi neodpovídá. Sice se tady neozve, protože mnozí lidé, včetně jej z řad charisamtiků považují diskuze na Granu za mnohdy bezvýznamné, zbytečné (já je považuji za někdy užitečné, ale nedoporučuji je všem..roznáší často hořkost ...tak jako mohou ale i při trpělivém vyučování přinést trochu světla a smíření)


Rofc - řadí se do hnutí víry jistě, vliv Biblické školy Rhema atd.

Ze znalosti ROFC Šumperk a několika vztahů tam, mírné znalosti několika pastorů ROFC .

A hlavně např. ze znalosti studenta té Rhema bible school, někdejšího pastora několika sborů zde, a mého přítele ..(byl součástí vedoucího týmu těch misionářů zde) ..je to lež.


Nelze říct, že AC, Slovo života, Rofc na rozdíl od charismatiků neberou všechny lidi, co uvěřili v Ježíše , jako bratry.


Možná by to chtělo taky nějaké vyjádření někoho zodpovědnějšího než můj postřeh a soud, je možné, že časem , dá-li Pán, to také můžeme získat a vyjasnit. Ale myslím, že je to tak.

Samozřejmé je, že některé lidi v tradičních církvích neberou automatickyjako bratry, protože je zkušenost, že mnoho lidí, či papírových členů s Bohem nežije a není znovuzrozených.

Ale to je myslím stejné i u Tebe, byť jsi "charismatik".

Pokoj Tobě "statečný bojovníku"


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 21:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Jiří!

Tak to já beru lidi i v tradičních církvích automaticky jako bratry a sestry, a teprve pokud se jasně ukáže, že v některém případě tomu tak není, přehodnotím to. Stejně se to naučili i jiní lidé ode mne, jako já jsem se to tak učil od těch, kdo mě učili...

Pozor! Bezbožníci (obvykle) do církve nechodí, ať už je tradiční, nebo velmi netradiční. Co by tam taky hledali? Leda tak změnu, jak přestat být bezbožníkem. A v tomto smyslu jsem potkal víc bezbožníků ve Slově života, než v ČCE, a sice proto, že Slovo života víc evangelizuje. Bylo tam tedy potkati dost lidí, kteří (již) slovy vyznávali Krista, ale život tomu (ještě) vůbec neodpovídal. Jak řekl Kristus - v tom se bude muset hrabat každý, kdo se odváží rybařit.

Upozorňuji ale, že toto je zkušenost kazatele, který se celý život pohybuje v české kotlině. Na východní Moravě jsou prý ještě kraje, kde chodí v neděli do kostela skoro všechno obyvatelstvo. V zemích, kde je "příslušnost k církvi" součástí lidové kultury a "víra" se dědí asi jako příjmení, to může být jinak.

Tvůj předpoklad, že "charismatici" jsou ti, co věří v charismata a jejich používání, je podle mě tautologie. Evangelíci jsou tedy všichni, kteří věří evangeliu?

Tvá námitka, že dnešní přístup členů AC nebo SŽ k ekumenickému společenství může být jiný, nic nenamítám, neboť nevím, zda máš pravdu. Mým záměrem ale nebylo přesvědčit lidi, že ekumenismus je vlastní hlavně charismatikům, ale že charismatici z těchto (podle mě správných) východisek často dospívají k tak destruktivním "protistátním" názorům, že přirozenou obranou jiných lidí je - anticharismatismus.

Olin



]


Povolán lidmi či Bohem (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 12:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Nevím, myslím že si vpodstatě rozumíme.

Bůh povolává služebnosti. Tečka.

Někdy na místě služebností a autorit stojí lidé, kteří tam prostě jsou dosazeni čistě od lidí, ale Bůh je nepovolal. Taky tečka.

Scestí 1:

Scestím tohoto poznání je aplikovat jej na nepravém místě a zpochybňovat autoritu pastorů a vedoucích, když mám "dojem", že nejsou povoláni. V extrému apriori podezřívám pastora, že je tam jen z "člověčiny".

Scestí 2:

Druhým scestím je si tuto pravdu neuvědomit. Pokud nejsem povolán, nemám nikde co dělat a měl bych se stáhnout. Reprezentuji Boha na místě autority, kam mne ale nepovolal.

Také lidé mohou toto rozpoznat, protože existuje osobní zodpovědnost za to, od koho přijímáme. (viz zkoumejte podle ovoce atd.)

Každý ze svých zkušeností , a na různých místech, může tu preferovat ten či onen důraz a radu, ale takto obecně je to prostě dle mého soudu a názoru, který teď objasňuji, obojí nalezitelné v Písmu.

Pokoj Tobě


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 20:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Zarazi me ten vypad proti Alesi Francovi. Ac je v komentari osobne napaden, nektera tvrzeni v clanku, napriklad o tom, ze denominace povazujou charismatici za div ne hrich, je jak vystrizena z jeho "Charismaticke cirkve sjednoceni" (tady na GS taky byla predmetem diskusi).

Jake "metody hodne odsouzeni" AF pouziva se tady v komentari nedocitam, ale osobne mi vsechny jeho prace, ktere jsem zatim cetl (stazene z jeho www), pripadaly dobre zdokumentovany. Vzpominam si, ze se tu na GS kdysi objevil nejakej clanek o tom, jak AF lze, ale moc presvedcivej mi teda neprisel.

Jo a BTW:
Anticokoli jsou vždy lidé, kteří se neřídí dobrým, ale strachem.

Bacha na ty pausalni soudy. Ja se treba povazuju (krome jineho) za antifasistu a antikomunistu a snad bych i uznal, ze jsem k tomu veden strachem z techto ideologii, ale presto mam pocit, ze se "ridim dobrym". Ale to je jen tak na okraj.


]


Re: Kde ''vznikají'' anticharismatici? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 13:17:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý aviaf, zapoměl jsem ve své horlivosti, že sem chodí i lidé, kteří neví, co bylo...
Já jsem totiž na tomto místě vedl mnohé a sáhodlouhé diskuse na toto téma s A.Francem, které teď nebudu opakovat. Tady jsem ho zmínil a zbytečně, protože zrovna této diskuse se nezůčastnil. Takže se omlouvám.

Olin



]


Polopatě, z gruntu pro (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 22. červenec 2006 @ 07:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tím jsem já. Promiň, jestli Ti budou mé otázky připadat naivní, vždycky jsem se hodně ptal a chtěl přijít věcem na kloub jaksi z hlouby. I na biblické jsem někdy řešil věci, které připadli ostatním ne tak důležité a "jasné".

1) Proč je Pepa charismatikem a Lojza ne?

Pepa mluví jazyky, věří ve vymítání, uzravení, někdy přijme i jakési slovo proroctví

(je třeba v CB..) (CB moc neznám, ale předpokládám, že je to možné a pravděpodobné, očekávám ale vnitřně, že poměr lidí, kteří jsou podobni Pepovi a těmi, kteří toto "nepraktikují" je poněkud větší, než třeba V AC, Slovo života atd.)

Lojza chodí do KS nebo do JB a věří tomu stejnému, podobá se Pepovi, a ...je také charisamtikem, předpokládám..alespoň se to tak i podle úzké i široké definice charismatismu bere.

(jak jsme o tom mluvili v článku Hnutí anticharismatismu aneb...nazval jsem to Testament o anticharismatismu a dal nakonec i k sobě na web zde)

2) A co Tonda?

Tonda činí to stejné, ale chodí do AC


3) A Ferda?

Ferda jedná stejně, ale patří do Slova života.

4) A proč třeba já jsem charismatikem prý?

Když nic z toho, co jsi kritizoval, kromě víry v učení možnosti být povolán pouze člověkem bez Božího mandátu nevyznávám či neberu ?

5) Ty jsi charismatik nebo ne? A proč?

Vím, že jsi řekl "my charisamtici" ? Tedy se za něj považuješ. Řekl jsi, že kromě charismatiků a anticharisamtiků jsou v cíkvi i normální lidé, nebo jak jsi to řekl.

Jak se liší normální od charismatika?

Promiň, ale já těmto věcem rozumím dle mého náhledu, ale nerozumím dle Tvého či někdy oběcně chápaného?

Dokážeš-li mi odpovědět na tyto otázky, možná mi více svitne tedy.

Cílem těchto otázek je pro mne například nalezení společného konzenzuálního rysu (zde na Granu) pro to, kdy se člověk označí za charismatika a kdy ne.

(když už zde to označení padá a je používáno)

S pozdravem



Re: Polopatě, z gruntu pro (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 22. červenec 2006 @ 12:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
á nerozumím, nač se ptáš.
Nepsal jsem o tom, jak se chovají jednotliví lidé. Psal jsem o tom, kde se berou anticharismatici.

Já sám se nepovažuji za žádného charismatika. Přistupuji na to proto, že jím jsem objektivně, na tomto místě mě za něj pokládají anticharismatici. Tak proč ne?

Charismatické hnutí je ale potřeba nějak charakterizovat, v souladu s tím, co o něm víme. Jako všechna ostatní hnutí má počátek, nositele a vyústění. Takže: pokud slovo "charismatik" nemá být nadávka, označení "nepřátel", a pokud jsem po mnoho let osobně součástí proudu charismatického hnutí, pak jsem tedy charismatik. Nevyjadřuje to, co dělám a co si myslím, ale na čem jsem dvacet let spolupracoval a s kým.

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy