Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479976
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace
Vloženo Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:12:54 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal jirikrupa

   Rozdělení anticharismatismu aneb návrh cesty ke komunikaci nacházející jisté řešení   Řešení jednoduché neexistuje a některé věci rozhodne až Boží zjevení, soud a jeho závěrečné slovo. V čase tomto ale některá řešení existují a dokonce nás k nim Bůh může vést. Jedním z problému je rozdělení. Rozdělení vzniká i tímto klínem anti či pro charismatismu. Předně je jasné, že "je jen jeden Otec", není otec charismatický ani anticharismatický. A není to fráze. Nezní to zde jako fráze, je to zjevení, které nám málo svítit. Kéž v našich srdcích osvitne jasněji a pevněji.

Někdy je vše možné, ale komunikace to "zmrví". Můžeš se usmířit, ale protože si "nepokecáš", tak se nagrgneš, naštveš, rozhodíš..a rozejdeš. Klidně i doma s manželkou. Někdy komunikace nepomůže, ale jistě se shodneme, že má své místo a roli. Bez ní se někdy s nějakými věcmi nehne. Zde na Granu se často lze setkat s pro či anticharismatickými projevy. Část lidí z pro-charismatické(dá-li se to tak nazvat) "skupiny" má za to, že portál Granosalis není v tomto sporu jaksi nezaujatý a nestranný,přestože to defacto proklamuje. Příkladem je asi rubrika Pálí nás, která není zcela vyvážená (když už je)(vyvážená z hlediska tohoto sporu a "střetu") . Také se můžeme bavit o "koncentraci" pro či proticharismatických uživatelů tohoto portálu. Obecně vzato ..portál Granosalis se jeví zatím spíše jako proticharismatický, přestože zde mohou zaznívat i opačné názory. Změna by mohla nastat vyvážením či změnou rubriky Pálí nás, která jako úvodní tvář portálu přece jen jistou hladinu a směr diskuzí a zaměření nastiňuje. Ale toto se týká otázky významu a zaměření Grana, kterou, i kdyby měl někdo záměr rozvijet a vysvětlovat jinak, bych přece jen oddělil od samotné anti či pro charismatické otázky. Je sice částečně propojená právě místem tohoto prostředí portálu Granosalis a "druhem lidí" zde působících či komunikujících, ale dovolte ji přece jen oddělit a nesměšovat. Tvrdá klika anticharismatismu Dovolte toto rozlišení. Nazývám tuto skupinu "tvrdou klikou" . Má dvě roviny. Prvním je význam "tvrdá klika" a druhým "anticharismatismus". ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doplnění - anticharismatismus Vyjdu-li z prostředí Granosalis a jeho dceřinného portálu Echo (Echo není letničně -charisamtický web, ale web jim nabídnutý). Přijde-li sem člověk "nezasvěcený", dozví se, že "charismatické církve" jsou jistě tyto: Apoštolská církve, Jednota bratrská, Církev křesťanská společensví a Slovo života. Logicky vzato tyto církve jsou "naplněné charismatiky". Této definice se budu držet nyní já! Charismatik v ČR je povětšínou člen těchto "charismatických seskupení" + charismatici se nacházejí všude dále (byť ne v takové koncentraci) i v jiných církvích. Celkově, byť je to široké spektrum lidí, seskupení i proudů, se nějak souhrnně nazývá charisamtické hnutí. K této definici budu přihlížet také, ale hlavní můj důraz teď je ten, že jednoznačně označené za "charismatické" církve jsou ony čtyři. Zde na Granu, respektive Echu. Mluví-li se tedy o charismatických sborech, nejsou to nějaké imaginární sbory, ale jsou to tedy (když už to používáme) sbory těchto církví. Další charismatiké skupiny v ČR také jsou, ale nebudem to větvit raději. Takže uvnitř těchto církví jsou povětšinou lidé vyznávající tzv. charismata (což se v tomto smyslu používá jako duchovní dary, respektive duchovní projevy dle Korinských ..uzdravování, prorokování, mluvení jazyky atd.) Shrnu-li to. Dle obecnému porozmění se anticharismatismus vztahuje na "charismatiky" ..což jsou "uživatelé darů Ducha, členové oněch církví, potažmo jaksi obecně "členové" charismatického hnutí (i v jiných církvích)". Kdo jest "charismatikem"!?! Tak by se dala nazvat důležitá otázka této kapitoly. Dle Grana je to převážně člen sborů "charismatických církví, který užívá či věří v dary Ducha" + další "podobní třeba i tradičních církvích. To jest ten první pojem.."anticharismatismus"..proti čemu to vlastně je! Jsou to sbory AC, JB,CKS a Slova života + ostatní křesťané vyznávající mluvení jazyky, uzdravování, vymítání démonů a proroctví . Jestliže někdo řekne tady "charismatické sbory, charismatici atd." ..tak já automaticky..i dle navigace Echa rozumím ..AC, JB, CKS a SŹ + lidé v jiných denominacích, kteří věří v jazyky, proroctví, uzdravení a vymítání třeba. Tak. Tolik anticharismatismus! Návrhy na změnu definice pojmu charismatici v diskuzích na Granu jsou možné, ale myslím, že jsou defacto tímto (v rámci ČR se bavme) dané (přestože AC je spíše letniční (tedy alespoň se to tak říká) ..zde prostě patří díky zařazení Echa do"charismatiků". Máte něco proti? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Teď ta tvrdá klika. Tvrdá klika anticharismatismu (aneb Nesmiřitelní) ...popírá toto hnutí jaksi "tvrdě a nekompromisně" ..neuznává uzdravení, proroctví, mluvení jazyky ani vymítání (v této době) , tím nerespektuje ani znamení církve dle Marka 16. Charismatické učení je špatné. Není od Boha a je od ďábla povětšinou. Charismatici..to jsou buďto zlý nebo jejich oběti. No peace with charismatics. Tvrdá klika defacto vyzívá k opuštění charismatismu,dle ní je to něco špatného, nedobrého, celé hnutí je mimo a není od Boha. Normální klika anticharismatismu (aneb Jiní) ... Zde řadím lidi a skupiny defacto proticharismatické, přesněji necharismatické. Sice jsou proti něčemu, co charakterizuje naši definici "charismatiků" ..tedy nevstoupili by do AC, SŽ, JB,CKS.. dokonce ani třeba nevěří a nepoužívají dary zmíněné výše. Své výhrady ale směřují ke konkrétním věcem, není to pro ně nepřekonatelný problém. Charismatismus vidí jako omylné hnutí, respektive mýlící se hnutí, nikoli ale jako "nepřátelské hnutí"!! Jsou schopni mít vztahy, respektující se vztahy a dokonce i společné služby, třeba i shromáždění s charisamtiky bez vědomí toho, že je to "hrozné" , "že je to špína(charismatické učení), svinstvo" a "že je to místo, kde nejedná Duch Svatý, ale jiný duch". Umírněná klika anticharismatismu (aneb Vnější kritici) Tito lidé rozhodně věří, že církve AC, JB, CKS,SŽ ..sdružují křesťany, tedy bratry. Nemají ani problém s tím základním "charismatickým učením jímž jsou zopakuji "prorocví, uzdravování, vymítání,jazyky" . Přesto ale vnímají toto hnutí jako nebezpečné či negativní, vystupují proti němu defacto, ale nikoli příliš negativně vyhraněným způsobem. Od Tvrdé kliky je odděluje to, že berou charisamtiky i charisamtické učení jako bratry, charismatické učení neberou nutně jako "svinstvo a špínu", ale od normální kliky je odlišuje zase to, že proti charismatikům i charismatickému hnutí jistým způsobem očkují. Vědomně a někdy i cíleně upozorňují na chyby, omyly , ukazují to, jak je "charisamtické hnutí špatné" , jsou sice ochotni někdy jako Normální klika se na něčem podílet, či něco společného "přežít", ale vpodstatě doporučují opustit "charisamtismus". Jsou tedy vzhledem výbojům vůči charismatikům ochotní, rádi si něco přidají, ale na druhou starnu to nehrotí do "No piece with charisamtics". Problémem většinou není ani tak učení o charismatech, jako jiná specifiky a zkušenosti. Prostě pojali z různých důvodů toto hnutí jako "nedůvěryhodné" a proto ho kritizují. Zdravá klika anticharismatismu (aneb Bibličtí charismatici) Tito lidé přijali z Písma učení o proroctví,jazycích, vymítání i uzdravování. Nemají s tím problém a dokonce to dle Písma "praktikují" a poslouchají toto slovo Boží mluvící k této oblasti života a služby. S čím ale mají problém je vydělování se označním "charismatici" neboť "jedno je tělo". Charismatik pro něj jen pomocné ať už žádané nebo trpěné označení , které tu spadá i na ně, tu ale ne. Církev zmiňované považují za bratrské církve , které mají specifické problémy, neduhy, potřeby a jsou v různých fázích růstu. Tito lidé mají zkušenost s Božím jednáním v těchto církvích, ale to pro ně neznamená jejich nadřazenost či superduc*****st. Čili tito lidé v zásadě nejsou proti "charismatickému hnutí" , jsou defacto jeho součástí, ať už vědomě, úmyslně či neúmyslně, prostě do této kategorie aťuž členstvím z uvedených církví či užíváním nebo respektováním "charismat" patří. Nicméně jsou ochotni reflektovat na léčky, které toto specifické začlennění může přinášet. V hodnocení a rozsouzení neduhů se sice ne vždy sjednotí, ale vnímají charismatické hnutí jako jakoukoli církev, která tu a tam ujede a´t už přímo v tom, co se obecně bere za její specifikum, tedy v užívání darů, nebo v některých dalších tuto "skupinu" charakterizujících učeních. (to je ale vždy otázka, a nemělo by se zobecňovat, nýbrž konkrétně zjišťovat skutečnost, kdo co vskutku učí ) Antiklika anticharismatismu (Ulracharismatici) Tato skupina přijala pojem charismatické hnutí a charismatické takovým způsobem, že se s tímto pojmem ztotožnila nad "bratrskou příslušnost" a dá se říct, že se utábořila pod vlajku s názvem "charismata". Kdo je nemá, je mimo a dokonce je skoro proti. Tito lidé jsou sice svým způsobem charismatici, ale zaujali až útočný postoj proti čemukoliv jinému, Rozhodně proti anticharismatikům, ale skoro také vůči necharismatikům. Od biblických charismatiků je dělí to, že zapomínají na bratrství s "necharismatickými" lidmi, neboť i mnozí z těchto jsou Božími dětmi a tedy součást Božího těla. Tato skupina se vyznačuje skoro elitářstvím a případné "větší světlo" bere jako "nadřazenost" nikoli "pokorný závazek". Chybí zde něco? Pár příkladů Shchválně si troufnu příkladné a zkušební začlenění. 1) Dejme tomu prohlášení, že "Duch Svatý nejedná v AC atd. " . Tak to je "Tvrdá klika" a pokud janka nezměnila názor, jednoznačně tam patří. Mé slovo na obhajobu "charismatiků" zde tu a tam vysílané (ve skutečnosti je to obrana části těla, části konkrétních sborů a lidí, obrana některých biblickýho učení či někdy odhalení nepravd či nedorozumění) ..mé slovo varování před bojováním proti a urážkou Ducha Svatého na toto prohlášení směřuje velmi jasně a jednoznačně). 2) "charismatické učení je svinstvo" ..tak toto je také "tvrdá klika". Stejně jako předchozí může hraničit s "urážkami Ducha Svatého",, který v tom a tam jedná. 3) xvejvodam.(.tedy srry Míšo, že Tě použiju, ale napadl jsi mne teď. ) .Jeho přístup, že zde prezentovaný "charismatismus" je spíše synonymem pro negativní projevy charismatického hnutí jej dle mého rozdělení řadí do Umírněné skupiny anticharisamtiků. Nebere vše jako od ďábla, ale moc tomu nedůvěřuje. Dá se říct, že proti tomu vystupuje (to jej odlišuje od Normální , která jej víceméně respektuje). Bere jej jako spíše nedůvěryhodné. (můžu se ale plést) 4) jirikrupa (se vidí (když už) jako "biblický charismatik") tedy církve AC, JB, CKS, SŽ vidí jako bratrské a jakoby vlastní, je ale otevřen pro kritiku konkrétních problému v učení, jsou-li založeny na biblickém studiu a nepředpojatosti. Nevidí tyto církve jako pupek světa, ale jako Boží nástroj, dílo a v podstatě naději pro tento národ. Část církve v ČR, která má potenciál přinést probuzení tomuto národu. Písmo, dary, slovo ..tyto církve jsou součástí těla Kristova, které ale je i v jiných částech církve. 5) nedávný článek jakobínky Kam jej zařadit. Přes vpodstatě dosti velké vzbuzení nedůvěryhodnosti "charismatismu" jej řadím do Umírněné kliky. Nebere vše jako od ďábla, ale nedopuručuje v podstatě. Není to respekt založený na jisté omylnosti a různorodosti, ale přitom jednotě v základech. O co jde Vám ? ........................................ !! Toto rozčlenení je důležité pracovně pro míru komunikace. Většina mých ráznějších článku směřuje "Tvrdé klice" či radikálnější sekci "Umírněné kliky". Je důležité z pohledu..o co Vám jde? Je důležité z jasného vytýčení hranic, postojů a jistých záměrů! Můj záměr ............................................ Můj záměr je jasný. Oddémonizovat zde na Granu charismatické hnutí. Obhájit některé charismatické ..biblické ..učení. Věci, které jsou nepravdivé, trochu vysvětlit. Prostě napomoci tomu, aby se charismatické učení nebralo jako "špína, svinstvo", jak tady nadále visí v rubrice Pálí nás. Grano stále nikoli nestranné ...................................... Grano samo respektive pozadí Grana, tedy lidi zodpovídající za jeho provoz i nastavení třeba titulní základní tváře, která "nastavuje směr", řadím, když ne do tvrdé kliky, tak jistě do radikálnější části oné "umírněné". Tedy defacto je proti charismatickému hnutí, byť uznává,že leccos tam je či může být od Boha. Závěr .................................. Schválně, nalezli jste se tam někde? Co jste vy? Uvědomění si svých vlastních postojů a názorů, či záměrů. Odpovězení na otázku, o co mi vlastně jde ohledně charismatiků? To může věc alespoň částečně vyjasnit, uklidnit a tam kde to není vyloženě zabloklé, přinést jisté "zdravé propojení" i mezi "různými klikami". Je to na první přečtení asi složité, ale celý spor je složitý a řešení vždy nebývají jen tak lusknutím prstu jednoduchá. Co vy na to? (jo pojmenování oněch klik..jako např. Zdravá je mé, asi byste to změnili podle toho, co Vám se jeví jako zdravé, proto navrhuji ještě alternativní rozdělení. ....Nesmiřitelní ..toť Tvrdá klika , Jiní ..toť Normální klika , Vnější kritici ..toť Umírněná , Bibličtí charismatici - toť Zdravá, Ultra charisamtici - toť Antiklika. Jaký jsi ty? Dá se Tvůj postoj takto zařadit? Měl bys ho vyjasnit, pokud nemáš, jinak se třeba nehneš v těchto diskuzích nebo se slova směřovaná nesmiřitelným budou dotýkat jiných či vnějších kritiků. Mnohdy pak třeba bibličtí charismatici budou považování za ultracharismatiky atd. Přes to, že to vyžaduje trochu přemýšlení a času nikoli jen pouhé přečtení, může to ušetřit spoustu jiného času vysvětlováním u dalších "střetů, konfrontací, či vyvsvětlení". A navíc může být jasno, o co komu Go. (jde). Pokoj Vám


"Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 03:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, milý Jíro, budu ti částečně oponovat:

Charismatické hnutí lze poměrně zřetelně (ne ostře) vymezit jak časově tak prostorově, a, abych byl stručný (můžeme se k tomu vrátit), -

- AC a SŽ do charismatického hnutí nepatří.
- charismatické hnutí je třeba vidět uprostřed denominací, které samy jsou starší, než toto hnutí. Jde zpravidla o určitý soudobý revival uvnitř církví, jichž se toto hnutí týká.
- za jedinou denominaci, vzešlou v naší zemi z ch.h. považuji KS - a to hlavně proto, že nynější sbory KS vesměs vznikly na půdě starších denominací (ČCE,CB,ECM, AC), které následně samy opustily.
- za zvláštní memento charismatického hnutí je možno považovat zejm JB - takto historickou, tradiční denominaci, v níž bylo toto hnutí klasicky rozpoutáno: Vůdčími nositeli se stali lidé, kteří se obrátili dříve, než se setkali s tímto hnutím, a často pocházejí z tradičně křesťanského prostředí, motorem, který ho rozjel, se pak stalo množství lidí, obrácených k Ježíši skrze služnu těchto vůdců, takže vyrostli další vůdcové... Klasický revival, viděný i minulých staletích, s podobnými důrazy a jiným názvem. Skoro všechny denominace, které známe, jsou tvořeny následnými generacemi těchto hnutí.
Situace JB je jedinečná v tom, že zde došlo k rozpoutání nesmiřitelného zápasu mezi nositeli tohoto hnutí a jeho odpůrci, až charismatické hnutí tuto starou denominaci opanovalo.

Z této velestručné charakteristiky taky vyplývá, kdo jsou anticharismatici:
- jsou to téměř výlučně členové týchž církví, jako charismatici. Často doslova jejich bratři.
- jsou to lidé, kteří se z různých důvodů o něco bojí. Obvykle říkají, že o svou církev. Do jaké míry je to sebeklam, je jistě osobní v každém jednotlivém případě.
- protože se tito lidé něčeho bojí - ať už oprávněně, či ne, to nechme stranou - pokusme se vypíchnout, co je na charismatickém hnutí tak nosné, že to může vzbuzovat něčí strach.:

1/ charismatické hnutí je hnutí jasně zaměřené na službu skrze dary, jež dává Duch S., z čehož nutně vyplývá, že podle charismatiků může Bohu sloužit každý, kdo uvěří. Je to ostatně psáno, jak charismatici "jasně" vidí, v bibli. Co ztoho plyne? Kde zůstala autorita? Kde poslušnost? Kde tradice? Kde hierarchie?
Kde organizace a plánovaná, záměrná činnost?
(U charismatiků v době mého mládí jsem byl občas odepsán, protože jsem měl k tomu, co dělám a učím, racionální důvod!)
Tady leží skutečné charismatické problémy: Víra v charismata a jejich "samospasitelnost" jde často tak daleko, že oči charismatiků třídí své kazatele a starší podle toho, jak moc mají - nebo nemají - podlejejich mínění pochopitelně, Ducha svatého. A dojdou-li charismatici v církvi k přesvědčení, že jejich pastor není nejspíš ani znovuzrozený, vzniká v církvi fakticky dvojvládí. To bývá často podporováno absurdním "učením", že jsou lidé, které povolal Pán, zatímco jiné povolali jen lidé, a ti jsou jako autority méněcenní. Není divu, že charismatické hnutí v této podobě, ačkoli je jinak neseno lidmi, kteří se modlí, a milují Boha a jeho slovo, působí ve skutečnosti uprostřed Božího lidu destruktivně, a že se ho tedy někteří lidé bojí, čímž "vznikají" anticharismatici.

2/ charismatické hnutí je hnutí svrchovaně ekumenické. Pro lidi dotčené tímto hnutím (a tím se taky liší od letničních, hnutí víry apod.) jsou všichni, kteří uvěřili v Ježíše, bratry v Kristu a údy Církve. Protože charismatiky se zpravidla stávají lidé z tradičních církví, obvykle si i přesto udrží citový vztah ke svému církevnímu prostředí. Větší problémy má pak ale mládež, která skrze ně uvěří. Často se stává, že tito noví charismatici nejsou schopni po roce života ve sboru pojmenovat církev, v které byli po svém obrácení pokřtěni. Samozřejmě, že u tradičních členů své církve, nedotčených osobně charismatickým hnutím, budí minimálně úlek. (Všichni tradiční křesťané, jedno jaké tradice, jsou nezlomně přesvědčeni, že právě jejich církev má něco, co všem ostatním chybí, a berou to smrtelně vážně.)
Problém však je, že u přesvědčení charismatiků, že není rozdílu mezi evangelíkem a katolíkem, baptistou či metodistou, "z perspektivy Božího království", to často nekončí.
Mnozí - snad i většina - charismatici si totiž osvojili další "destruktivní" učení, že na církvi vůbec nezáleží, že sama existence denominací je hříchem, nebo měkčeji, důsledkem hříchu, z čehož celkem logicky vyplývá, že jejich biskup je prostě člověk, který "dělá kompromisy" (pro mnohé charismatiky je to prapůvodní dědičný hřích), neboť "v každém městě je biblicky jenom jedna církev". Že je to biblický výmysl a předsudek, nevidí, protože charismatické hnutí se ani při svém výrazném individualismu nemůže vyzouti z toho, že je to hnutí, a tedy že mínění silných elektrizuje davy.
V krajním případě dojdou někteří charismatici k tomu, že do žádné církve ani nepotřebují patřit, protože jsou "v té Kristově". A kde jsou dva neb tři v jeho jménu...
Nemusím snad ani vysvětlovat odkud se v této situaci vynoří anticharismatici, že?

Dodejme, prosím, že to, co jsme uvedli, charismatiky nikterak neomlouvá. Stále totiž, podle mého mínění, platí, že anticharismatici jsou lidé, kteří se bojí. Anticokoli jsou vždy lidé, kteří se neřídí dobrým, ale strachem.
pokud jsou ale anticharismatici poctiví, a slouží Bohu, jak nejlíp umí, nejsou před Bohem o nic horší, než charismatici.

Jenomže anticharismatici v některých případech začnou bojovat proti původcům svého strachu zavrženíhodnými metodami: manipulací, lží, pomluvou, politikařením...
A to je to, s čím se tu v kyberprostoru zejména setkáváme. S anticharismatiky, kteří morálně propadli.

Ale vraťne se k charismatikům, kteří jsou vlastním tématem diskuse posledních dní na tomto místě: Připomeňme si, "my charismatici" vespolek, že kromě charismatiků a anticharismatiků jsou taky v církvi lidé, kteří nejsou jedno ani druhé, ale prostě jsou něco jiného. Jsem velice rád, že je tomu tak.

Uff!

Olin






uff uff (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 21. červenec 2006 @ 09:40:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
No, tak jsi mi to pěnkně "rozkopal" musím se zasmát.

1) Má argumentace

Předpokládám, že považuješ AC za letniční a SŽ nejspíše za část hnutí víry.

Myslím, že z jakýschsi obecnějších, nikoli graňáckých definicí, je to přesnější.

Nicméně je zřejmé, i z tvého příspěvku, že každý si tyto pojmy vykládá různě.

Má definice vycházela z pohopení Grana a toho, jak dané církve prezentuje. Také z domnění, jak většina lidí zde charisamtismus vnímá. (a toto je samozřejmě omylné, ale mohl bych doložit na některých případech, že mezi charisamtiky zařazují nikoli jen KS a jistý druh lidí uvnitř jiných církví.

A na Granu jsou "charismatické církve" (respektive na Echu) jasně uvedeny. Na Echu je rubrika "charisamtické církve" a tam tyto čtyři uvedeny jako jasně charisamtické.

Lživě tedy, respektive jinak, než je obecnější asi světovější porozumění.

Abych mohl komunikovat s lidmi na Granu, (či s lidmi, kteří nezasvěcení, třeba i nevěřící,se na Grano dostanou a sudují "charisamtické hnutí" kritizované zde , přistoupil jsem na jejich definici. Abychom si prostě porozuměli.

Otázka zní, zda je to dobrá cesta, nicméně dle mne je "charismatismus" obecěn zde na Granu spojován především s dary. Prostě když mluvíš jazyky, jsi charisamtik. Aoutomaticky se mne tak někteří začlenili, aniž by věděli,jaké církve jsem součástí.

Protože AC, SŽ, JB, CKS toto mají, jsou to logicky asi ..i dle Echa a jejich poroumění ..Charismatici. Také často jsem si všiml, že mluví-li se proti charisamtismu, automaticky je do toho třeba včleněna "AC" atd.

No jo, ale co s tím?

(jinak jsem rád za tvůj přehle, mimochodem podle tvé definice charismatismu jsem defacto anticharismatik)

Navrhuji dvojí rozdělení. (předpokládám,že vyjasňovat Granu, či požádat Echo, aby svou rubriku změnilo dle obecnějších norem, se rovná tlučení hlavy o zeď, v tento moment)

Předně to obecnější (i když já moc to rozdělování nemám rád)

Tedy asi AC-letniční
KS a JB - charisamtici
SŽ a nějaké další nové - hnutí víry

Je to náčrt, ale jak se Ti jeví? (či Vám jeví ostatní?)

Ta druhá holt, snížená kporozumění "běžnější obce Granosalis" je ta, kterou jsem definoval výše.

Čili Granosaliské rozdělení?

Nevím, zda je to dobré řešení, nepřinášející zmatky, nebo to trochu komplikuje.

Ale řekněme, že bych aplikoval tu první definici --pka by jakobínčin článek byl defacto hlavně proti KS a JEdnotě bratrské ....(ale vem jak se tam pro charisamtismus zmiňuje --zneužení učení o autoritách..to předpokládá vedení a sbory..tedy organizované církve, nejen lidi někde ve sborech)

POkud by takt byl brán, ještě více vyznívá jeho "zmatenost" pro komunikaci. Protože nechce mi snad říct, že KS je autoritativní církev. Mám dojem, že právě v otázce autority je jistý rozdíl v momentálním nastavení KS i JB.
A rozhodně nelze tyto celky takto paušalizovat a v tomto směru sjednotit.


(omlouvám se musím teď končit, a pravděpodobně až večer můžu pokračovat, dikuze tato mne velmi zajímá, ale byl bych rád, kdybychom pro toto fórum Grana dospěli k nějakému alespoň dílčímu řešení..přinejmenším v "pojmosloví", jinak se nehnem a neporozumění přibude zvytečně.)

Já prostě vidím přinejmenší tato dvě zákládní porozumění charisamatismu ..a pro Grano jsem zvolil to z něj vycházející. Neboť prostě graňácký prostor bude svým příchozím čtenářům tvrdit to, že AC,JB,KS.SŽ jsou charisamtické církve, toto budou čtenáři předjímat ..jak i já tomu při jejich článcích rozumím povětšinou.

Zdá se mi, že je potřeba toto rozlišení vidět a nepředpokládám, že bychom toto oddělili pro jaksi obecnější čtenářskou shodu a porozumění.

A tak se mi jeví dobré ukazovat , co tvrdíš ty, že AC a ŠŽ nejsou tedy charisamtické hnutí (je-li to tedy vskutku přesně tak)

...z toho ale vyplývá konkrétní závěr..jestliže nějaké denominace jsou tu proticharisamtickými články haněny, kritizovány, či jen biblicky správně (?máloco) varovány či vybízeny. polemizovány ..pak to je JB a KS.

Nicméně stejně jaksi vnímám, že charismatismus se prostě s velkou částí , ne-li většinou , lidí zde pojí s charismaty, tedy ve smyslu darů a projevů Ducha...

a tak je to pro ně všechno z jednoho pytle

..jak vyplývá i z definic Echa ..charismatické církve.

..závěr..jsou kritizovány ..ŠŽ, AC,JB,KS

No nic, musím, ale zajímavé je i to téma, o co tedy komu jde?

Co si přeje , když něco říká, píše , k čemu to má směřovat?

Pokoj Tobě

jsem rád za tvůj příspěvek



]


Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 21. červenec 2006 @ 12:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline, to jsi měl dát jako článek, ne jenom jako odpověď, je to dobrý líbí se mi to.

Petr J.(eagle) aka (vogel)


]


Upozornění (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 31. červenec 2006 @ 22:21:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Považuji za důležité upozornit, že tento Olinův komentář je v rubrice charismatici publikován jako článek a umístěn nad tímto mým článkem .

Jmenuje se Kde "vznikají " anticharismatici?

Některé věi jsou tam vyjasněny.


]


Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Sobota, 22. červenec 2006 @ 16:24:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Najprv by som sa chcela spytat, kam by ste zaradili mna, medzi charizmatika, alebo nie? K tomu vam podam strucny prehlad o mojej denominacnej prislusnosti a co vyznavam. Pokrstili ma v RKC spolu s prijimanim, uverila som v cirkvi Bratskej, potom moja viera rastla v evanjelickej cirkvi, potom som viac poznavala na stretnutiach osobnych s clovekom, co pochadza z jedneho krestanskeho hnutia. Nesuhlasim s prejavmi a sposobmi praktizovanymi v letnicnych a charizmatickych cirkvach ako je AC,KS atd...a vsade. Pojem letnicna a charizmaticka cirkev pouzivam na pomenovanie spolocenstviev, kde sa ide dusevnym sposobom, a prejavy vobec nezodpovedaju Duchu Svatemu. Pochopte, nie som proti darom Ducha Svateho. Som proti tym napodobeninam, ktore tam dava duch, ktory nie je z Boha. Za to vsak poznam ludi, co maju dar jazykov, spolocensvo, kde prorokuju, aj demona vyhnali a je to v Duchu Svatom. Ved preto nam zaslubil Pan Jezis Ducha Svateho, pise sa aby bol s vami az naveky. to znamena, ze Boh neodnal dary Ducha. Teda mylia sa ti, ktori toto popieraju, ale mylia sa aj ti, ktori skocia na napodobeninu.



Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 22. červenec 2006 @ 16:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá ianka, není účelem těchto diskusí každého zařadit. Dokonce to považuji za protismysl.

Osobně se mi jevíš jako osoba upřímná, leč troufalá, neboť se snažíš vůči všemu vymezit, a to i tehdy, když houby víš. Ale takoví už jsou někteří křesťané: dodávají si identitu vymezením hranic proti sousedům.

Olin


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Sobota, 22. červenec 2006 @ 23:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Oline. Neviem, co myslite, ze sa snazim voci vsetkemu vymedzit, skor by som povedala zaujat stanovisko. Problem anticharizmatizmu, ak vezmem toto slovo nie je v popierani darov Ducha Svateho. Ide o to rozpoznat, ci je to skutocne od Boha. Z vasho komentaru som bola zaskocena, trosku smutna, ako komunikujete s krestanmi. Urazlivym tonom, aj slovom, to ale nesvedci o tom, ze sme krestanmi. Takto sa spolu krestania nerozpravaju, alebo nemali by.


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 23. červenec 2006 @ 00:22:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá ianka, nechtěl jsem tě urazit. Pokud se tak stalo, tak se omlouvám.

Přiznávám se bez mučení, že jsem občas arogantní, a z hlupáků anebo zlých lidí si dělám legraci. A někteří křesťani takoví jsou.

Na tobě oceňuji, že se vyjadřuješ vždy slušně a mírně. Kéž by tak slušný a mírný byl i obsh tvých slov! Ale není, tož alespoň vyjadřování, ani to není málo.

Nicméně: dozvěděli jsme se tu od tebe, že katolické učení vede lidi do záhuby a že charismatické projevy nejsou z Ducha svatého. Mohu ti sdělit, že v našem společenství "takto sa spolu kresťania nerozprávajú". já to - osobně - považuji za mnohem horší, než příkrou řeč a legrácky.

Snad přijmeš moji přímost bez urážení, to opravdu nemám v úmyslu.

Olin



]


Co nas buduje? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 23:59:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V spolocenstve kam som chodila,sme sa tak vzajomne neurazali, nepamatam si podobne slovo z ust napr. na moju adresu z ust skutocneho obrateneho krestana- brata, ci sestry. Mam na mysli vas predchadzajuci komentar. Nie som teda zvyknuta na taky sposob debaty, nie je mi to normalne a myslim, ze to pred Panom neobstoji. Zda sa mi, ze to vy tak vazne vsak nevidite. Nemyslim, ze by moje slova v obsahu boli neslusne. V spolocenstve, kam chodim, sa hovori otvorene aj o uceniach, ktore su falosnym evanjeliom, alebo o veciach, ktore sa deju v cirkvi a nie su spravne. Nemyslim, ze by to bolo zle. Apostol
Pavel napr. jasne a konkretne pisal o prekrutenom evanjeliu napr. v liste Galatskym. Mame si ludi vazit, vsetkych, lebo kazdy je Bozim stvorenim, tak vzacnym pred Panom, ze za kazdeho dal svoj zivot. To je odpoved na to, co ste pisali, ze si robite z niektorych ludi legraci.


]


Re: Co nas buduje? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 13:47:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//kam chodim, sa hovori otvorene aj o uceniach, ktore su falosnym evanjeliom, alebo o veciach, ktore sa deju v cirkvi a nie su spravne. Nemyslim, ze by to bolo zle

Milá ianka, je vidět, jak dalece jsme rozdílně vychováni. Podle mě je toto, co děláte, naprosto špatně!
Pokud tedy tomu rozumím tak, že to nejsou vaši učitelé, kteří učí falešné evangelium, a vaše církev, kde jsou věci špatně.

Netvrdím, že můj způsob jednání se zlými a bezbožnými skutky, S NIMIŽ SE TU STŘETÁVÁM, je nejlepší, protože si tím nejsem jist. Jen si myslím, že je staletími ověřeno, že komedie je lepším zrcadlem lidských špatností, než smrtelně vážné moralizování, a rozhodně lepší, než ignorance.
Všimni si, že tímto diskutabilním způsobem se tu nevyrovnávám s lidmi, kteří tu nejsou! Nenavážím se do vnější církve. Potákám se pouze s lidmi, kteří TADY něco ošklivého napíší.

Olin


]


Re: Co nas buduje? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Středa, 26. červenec 2006 @ 23:22:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No moc som nerozumela, co ste mysleli vasim poslednym komentarom. Da sa rozpravat vazne, pritom nie tvrdo, urazlivo. dnes v Slove Bozom som si citala, ked niekto hovori, nech hovori ako rec Boziu. To su poziadavky Panove.


]


Re: Co nas buduje? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 27. červenec 2006 @ 00:04:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Well, s tebou, jak vidíš, mluvím vážně.
Jsou-li to požadavky Pánovy, proč je neplníš? Urazila jsi jak charismatiky, tak katolíky, a to všechny sakumprásk šmahem.

S tebou mluvím vážně, protože, ačkoli s tebou vůbec nesouhlasím, je s tebou vážná řeč. Nebudu mluvit vážně s lidmi, kteří nemají kouska sebereflexe a sebekontroly.

Olin


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 23. červenec 2006 @ 10:39:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Myslím si, že cílem mého článku bylo to, aby si každý sám za sebe řekl, o co mu vlastně jde . Kam až sahá jeho pojetí charismatiků a proč vlastně smýšlí tak, jak smýšlí. Zda věci viděl, zažil, slyšel, porovnal s Písmem atd.

Také měl , a to považuji také za zásadní, napomoci trošku orientaci a připravit půdu pro případné další "střety", které jistě přijdou.

Ať je možno si lépe porozumět.

Je to cesta k porozumění, cesta k vyjasnění situace. I tak může , a dojde, k nesouladu, ale již třeba ne na základě neporozumění, ale ná základě faktů a skutečností.

K Vám samotné

Protože považujete AC,KS,SŽ a JB za nikoli jen nedůvěryhodné či problematické, ale přímo za nebezpečné, řadím Vás do tvrdé kliky, respektive do Nesmiřitelných. Vy nás označujete za Beliálovi služebníky, protože tvrdíte to, co zákoníci, že totiž démon zde je vymítán ještě větším démonem.

Jinak totiž nejde rozumět vašemu slovu, že zde nejedná Duch Svatý. (kdyžtak mne opravte)

Rozdíl ovšem je u vašeho postoje, proto jste pro mne v těch Nesmiřitelných v sekci Oklamaní a ne v sekci Zarputile útočící (i když i ti jsou oklamaní)

To rozdělení berte ale trochu z nadsázkou, je to vlastně jen forma sebezpytování a vzájemného poznávání.

Pokoj Vám

PS1:Nejste tedy proti charismatům, čili Váš "boj" je veden z jiné fronty, ale v důsledku kategoricky a totálně vyhlašuje zemi neposvěcenou a pod vlivem cizího ducha.

PS2: Přes to, že s některými z Vás stejně nesoulad či rozpor zůstane, což se pravděpodobně týká i konkrétně vaší osoby, mám dojem a očekávám, že v některých srdcích bude Duch Svatý jednat jeho službou k smíření a vyjasnění.


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 23. červenec 2006 @ 11:49:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
s nadsázkou


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Úterý, 25. červenec 2006 @ 00:15:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co sa tyka posvatenia, myslim si ze skutocne zem nie je posvatena. Vieme ze sme z Boha a ze cely svet je v moci toho zleho. Myslim tym to, ako sa vo svete zije, co v nom je. Posvateny moze byt len skutocny krestam, nik iny. V tom zmysle skutocne vo svete posobia demoni, satan. Ale je vyliaty Duch Svaty na tuto zem a posobi, kona, a dava aj dary. Rozlisujem aj znovuzrodenie a naplnenie Duchom Svatym, ze su to dve veci. Pan hovori o sluzobnikoch, ktori v Jeho mene vyhanali demonov, cinili divy,prorokovali :nikdy som vas neznal. Mnohi mi povedia v onen den, Pane, Pane, ci sme neprorokovali, nevyhanali demonov v tvojom mene.....Neprizna sa k nim, lebo to nebolo od Neho. Myslite, ze Pan Jezis by sa nepriznal k tym, ktorym dal Ducha Svateho, zmocnenie, k tym ktori su Jeho? Nie, k tym by sa priznal, ale neprizna sa k tym, ktori v skutocnosti Jeho nie su. Co si myslite o tomto texte, akomu rozumiete? V dnesnej situacii, o kom sa tam pise? Kto to moze byt? Oni isli v Jeho mene a cinili toto. Kto to v Jeho mene cini dnes?


]


Re: Kto je charizmatik? jemná síla duše a hrubá příroda (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 27. červenec 2006 @ 02:10:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesnažme se vidět všude duchovní (špatné) bytosti, kde je to jinak, než si přejeme.
Zažil jsem v přírodě místa, kam nepřicházeli lidé a tam vanulo něco drsného. Jinde, kde lidé žili to bylo vlídnější.
Znám situaci, které se říká ´promodlené´. Tam to dýchá jinak.
Kdo nechodí do přírody mimo cesty, asi to nezažije. Pokud se pohybuje v civilizaci, po cestách, na místech, kudy lidé žijí a chodí, nezažije pocit ´drsné přírody´. Je to vlastnost samotného místa odkázaného na svoji původní sílu. Není v tom nic démonského, jsou to prostě přírodní síly. Voda a oheň jsou též jen přírodní síly.
Ale jsou místa, kde se cítí, že ´tady žil-byl člověk´. Těžko to vysvětlovat člověku z města, nechodí-li do neprocházených míst. Znají to geologové, lesníci, trampové.
Tramp si postaví stan raději u opuštěné stodoly, než v pustém lese, je to tam lidštější.
Kdo si bere na cesty psa nebo koně, je chráněn před ´divokostí samotné přírody´, ona ta zvířata přinášejí psychické ovzduší, které ovlivňuje dobře okolí. Proto v horách je i psychicky lépe pro člověka, jdou-li ve skupině.
Psychicky žitá místa, i když jen civilně (že by nepromodlená) jsou příznivá pro člověka. Člověk se liší od přírody, že má něco navíc, od Boha. A ta jeho psychická síla ovlivňuje okolí a zlidšťuje ho.
Málokdo umí vytrvat v osamělé samotě. Poustevníci se odhodlávali k samotě, když jim svět dělal mnoho ruchu. A i tak se často sdružovali - už opat Benedikt zaznamenal v V. století, že obývají jednoduché úkryty (i jámy a chýže) po dvou, po třech, čtyřech a navrhoval naopak uspořádaný dům s okolním hospodářstvím a společností bratří.
Kdosi vykonal plavbu na plachetnici přes moře okolo světa. Pocit samoty na vlnách byl tíživý, ba strašný. Okolo moře a nikdo. Potom po týdnech strávených na vlnách přiletěl racek a sedl si na ráhno. Námořník hned měl lepší pocit, že vidí živou bytost, možná i rackovi byl člověk vhod. Vydržel tam několik dní, než dopluli k pevnině.

Záhadný dar od Boha, neuvědomělý mezi námi tak často, byl vyjádřený od Hermanna Mellvila v knize Mobby Dick (aneb Bílá velryba). Kapitán vyzval autora: podívejte se mi do očí. řekl, že ze všech očí, která mají zvířata jediný člověk má jiný výraz. Do lidského oka se dá vydržet dívat, má více.
Vídal jsem chování žen a dívek, ty se často dívají jedna druhé do oka a noří svůj pohled do nich. U mužů je dívání méně časté, jsou zaměření více mimo sebe. Ale žena jakoby cítila oporu při pohledu do oka. Mimino má schopnost už od šesti měsíců rozeznat obličej své matyk a usměje se i kdyby ho viděl jen na obrázku (fotografii). je to od Boha, asi žádný další tvor to nemá. Nevidíme dar od Boha, je nám všední?
V samotné přírodě je síla a to nekultivovaná.
Můžeme ji uzpůsobit technicky (větrné elektrárny, síla vodních strojů, oheň), nebo také produchovnit.
Věřte, že hmota produševněná myšlenkou nebo modlitbou se chová jinak, a šíří jiný dojem.
K tomu poznání přijdete, když budete citliví k přírodě, ale ne, když se na pár hodin hodíte na houni u táboráku a při praskání dřeva a ohlušujícího transistoráku budete lenošit.
Poznává se v tichu a spíše samotě. Pokus se někdo samoty nebojí, a naopak se včas vrátí do lůna civilizace, neboli lidského hemžení.
tam je Bůh po částečkách přítomen ve všech lidech, proto jsme spokojení s lidmi, je u nich blízko k Bohu.
V drsné přírodě, osamělí, teprve poznáme sílu přírody i hodnost daru ukrytého v člověku.


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 31. červenec 2006 @ 22:42:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tím obratem o zemi neposvěcené a vašem vyhlášení tohoto uzemí jsem myslel tu myšlenku, že vy definujete "území" AC,SŽ,CKS, JB a dalších jako "uzemí nepřítele", protože tam "nejedná Duch Svatý", vše jsou padělky a je-li tam třeba vyhnán démon, je tam proroctví, uzdravení nebo muvení jazyky, pak je to buď čistě člověčina nebo u těch zázračných věcí pak ďáblovo působení.

Toto rozlišení je možné a Boží služebníci jsou povinni jej někdy pronést. Proto i já říkám, že na Granu jedná v relativně velké míře svým slovem i Pomlouvač bratří, tedy ďábel. Někteří lidé toto nevidí, ale modlím se, aby to bylo zřejmé a jasné všem Božím dětem, kteří nějak se tu ocitnou.

..............

Ten uvedený verš je samozřejmě slovem Božím. Jsou lidé i dnes, kteří mají moc uzdravovat a vymítat, ale nejsou od Boha respektive nečiní Boží vůli.

Zcela mu v tuto chvíli nerozumím a na všechny otázky vaše teď neodpovím.

Vím ale, že se mýlíte, když toto přisuzujte šmahem všem těm sborům, lidem a služebníkům, které jste pohaněla vaším vyjádřením.

Vaše rozpoznání bylo nepravdivé a stalo se lživým a klamným.

Pokoj Vám

Já na Vás neútočím, jen říkám to, co vím.

(dle mého soudu)


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pondělí, 31. červenec 2006 @ 22:51:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobre, ked clovek povie, tomu, alebo tomu nerozumiem. Tiez na niektore veci neviem odpoved, a preto nehovorim nan svoje nazory. Teda nehovorim svoje nazory, len to, co viem od Pana Jezisa.
Co sa tyka toho ako pisete pohanenia, myslim, ze pohanenie to nebolo. Ked mi niekto povie, ze to, co konam, alebo hovorim, nie je od Boha, nema sa to brat ako pohanenie. Ani to pohanenie nie je. Ale to, ze mi niekto hovori pravdu a ja mam skumat, ci je tak. Teda neberte to ako pohanenie.


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: signum v Středa, 02. srpen 2006 @ 08:08:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
".. potom som viac poznavala na stretnutiach osobnych s clovekom, co pochadza z jedneho krestanskeho hnutia.."


1. Mohu se zeptat z jakého hnutí ?


"Nesuhlasim s prejavmi a sposobmi praktizovanymi v letnicnych a charizmatickych cirkvach ako je AC,KS atd...a vsade. Pojem letnicna a charizmaticka cirkev pouzivam na pomenovanie spolocenstviev, kde sa ide dusevnym sposobom, a prejavy vobec nezodpovedaju Duchu Svatemu."

2. Takže jestli tomu rozumím správně : Podle Tebe, v "AC, KS atd a všude" se dary Ducha Svatého nevyskytují ?


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Středa, 02. srpen 2006 @ 17:32:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta sestra pochadzala z hnutia Modry kriz, v tej dobe vsak tam uz nechodila, preco?
Ano, nemyslim, ze v tych cirkvach ako ste napisali, su dary Ducha Svateho. Su tam sice prejavy ako hovorenie jazykmi, atd...ale presne o takej situacii hovori Bozie slovo- MNOHI mi povedia v onen den: Pane, Pane, ci sme neprorokovali v TVOJOM MENE? Ci sme nevyhanali demonov v TVOJOM MENE a ci sme nerobily mnohe divy v TVOJOM MENE? Vtedy im vyznam, NIKDY SOM VAS NEZNAL...


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: signum v Čtvrtek, 03. srpen 2006 @ 10:19:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď
Myslel jsem mylně, že tě nějaké křesťanské hnutí ovlivňovalo, tak mne zajímalo jaké.
A ještě jedna otázka, ptal jsem se na dary Ducha Svatého, a ještě se zeptám.
1. Zda-li myslíš, že v těchto církvích AC, KS atd. nepůsobí Duch Svatý ?
2. Ve kterých církvích jsou přítomny dary Ducha Svatého ?



]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Čtvrtek, 03. srpen 2006 @ 22:27:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Co sa tyka apostolskej cirkvi, to, co tam posobi, nie je Duch Svätý. Dokonca podla sposobu reci sa da poznat, ci ten clovek je odtial, alebo z takehoto typu cirkvi. Podla mna je to totozne s dusevnou atmosferou, aka vladne aj na koncertoch modernej hudby. Vedie to k vyburcovaniu. Krestanske spolocenstva? Co poznam, napr. krestanske spolocenstvo Milost, no tak pocula som ich chvaly, videla som zenu pod "pomazanim" a jej neprirodzený smiech, ludia tam tancuju, atd...Bola som za pred dverami do tej miestnosti, a za ziadnych okolnosti nevstupila by som dnu, aj som vedela, ze to nesmiem. Krestanske spolocenstva moc nepoznam, neviem, ci je to jedna cirkev, alebo viacere samostatne zbory. Ale ak su tam tieto znaky- podobne napr. aj mantre jogy- do nekonecna opakujuce sa refreny, ktore navodzuju urcity stav vytrzenia, tak to nie je Duch Sväty, ani nikde, kde sa ide dusevnym sposobom.

2.Dary Ducha Sväteho su aj dnes v cirkvi Bozej. Viem o Modrom krizi, ze su tam dary Ducha Sväteho- hovorenie jazykmi, dar proroctva. Pocula som modlitbu v jazykoch, aj proroctva citala, preto to viem. V tradicnych cirkvach dary nie su. Co je v katolickej cirkvi a protestantskych, o ktorych viem, pokladam za napodobeniny. Nemyslim, ze dar jazykov je potvrdenie znovuzrodenia. Znovuzrodenie je o zavdavku Ducha Sväteho, ktory prebyva v cloveku. Dar Ducha Sväteho sa dostava pri naplneni Duchom Svätym, to su dve odlisne veci.


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 03. srpen 2006 @ 23:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
podle Zdeňka Vojtíška je Modrý kříž charismatická skupina s některými nezdravými jevy elitářství atd...

http://www.dingir.cz/archiv/Dingir202.pdf

v podobném, možná že ještě kritičtějším, duchu o charismaticích z Modrého kříže psal Pavel Steiger v ZODu


]


Re: Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: signum v Pondělí, 07. srpen 2006 @ 09:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď.
Jestli jsem to správně pochopil tak pokud někdo tady píše KS, má na mysli denominaci Křesťanská společenství.
tady mají web http://www.kaes.cz/

Co se týče samostatných sborů, které se nazývají např. Křesťanské společenství Milost, ty jsou asi jedno každého společenství různě odlišné. A nevím jestli se dají podle názvu zařadit do nějaké skupiny.

Nevím teda jak se dá podle řeči poznat kdo je z jaké denominace, to je zajímavé.

Já mám někdy trochu obavy, říkat kde působí a hlavně kde nepůsobí Duch Svatý. Možná se to poznat dá, ale nejsem si jistý jestli si Duch Svatý vybírá místo svého působení podle denominace. Jako že například Apoštolskou církev obchází , obchází řkc, atd. Vždyť tam jsou tisíce a tisíce věřících, které vůbec neznáme a můžeme tak tvrdit, že mezi nimi nepůsobí Duch Svatý ? Jedině, že bychom je všechny považovali za členy nějaké ďábelské sekty ne ?
Nebo je i jiná možnost ?


]


Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 23. červenec 2006 @ 15:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Kam bychom zařadili Jiřího Krupu? (tedy sorry Jiří, že Tě použiju, ale napadl jsi mne teď).....Mezi Tvrdou kliku (do podřádu Natvrdlí), sekce Oklamaní, podsekce Nesmiřitelní, třída Demagogové? Zdá se mi, že Jiří Krupa tímto článkem lže.....Chybí zde něco? ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))



Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 23. červenec 2006 @ 15:53:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jo natvrdlý, to někdy jsem, to je pravda.



]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy