Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478293
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho
Vloženo Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 12:58:37 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal agur

Díval jsem se na odkaz Jakobinovy inspirace: http://home.comcast.net/~neirr/s7-aber2.html  Volným překladem a doplněním několika osobních zkušeností si vysloužila označení tendenční, zahořklá, "hanící Jeho Ducha".
Může za to, co se děje nebo neděje v našich církvích autor toho anglického článku, se kterým pracovala?
Určitě ne! Asi je někde něco špatně.
Dobrý strom nemůže dávat špatné ovoce.

Někdo ochutnal a řekl si - špatný strom. Jiný mu říká - strom je dobrý, jen tenhle kus ovoce je špatný. Nebo strom je dobrý a ty jsi špatný, když ti ovoce nechutná a říkáš, že je špatné. Jiným chutná.
Když chutná, tak ať jedí. Proč ovšem neříct, že na tom dobrém stromu je i ovoce, co dobré není? No protože dle Ježíšova výroku bychom ho museli označit za špatný. A tak říkáme strom (učení, system) je dobrý, ovoce (lidé) je někdy holt i špatné.

Mám rád duchovní dary - charismata. Modlím se v jazyku, prorokuji, vzkládám ruce na nemocné, vymítám démony.
To, co Jakobin přeložila: překrucování písma, manipulativní vedení, separaci/izolaci členů, duchovní elitářství, uniformitu, nemožnost nesouhlasit bez úrazu, traumatizovat někomu odchod, mystičnost - nemám rád a nesnáším to.
Jakobin to označuje jako terminus technicus „ Charismatismus“, protože to, co je v originálním anglickém článku označeno za aberační, jí tak moc připomnělo to, co tak důvěrně zná ze svého charismatického sboru.
A hle, ti, co uznávají charismata, se začnou ozývat, že u nich je to přece jinak. V horším případě jako jirikrupa to rovnou začnou popírat a označovat za nesmysly, či hanění Ducha. Zvážili jste vůbec možnost, že jestli je to pravda, tak to možná je hanění ducha, ale nikoliv Svatého? Ty věci popsané v tom článku jsou prostě vždy špatně, ať se vyskytnou kdekoliv. Jediné co můžeme, je se od nich distancovat. Myslím distancovat se od aberačních úletů ne od darů Ducha svatého - charismat.
Možná by stačilo změnit termín a to, co bylo v článku, co Jakobin přeložila nenazývat charismatismem, ale aberačním. Pak bude velká legrace, až se jirikrupa ozve, i když ho nikdo nenapadá, že on a další, přece nejsou aberační společenství.
Čtu Grano již několik let. Když přišel Jirka Krupa, myslel jsem, že se mi to zdá. Teď si říkám, že je dobře, že je tady a že píše, protože, potom takových lidí, co do způsobu myšlení jemu podobných, bude méně.
Když totiž sleduji články a disputace mezi ním a jeho oponenty, připadá mi evidentní, že on ani jeho oponenti neudělají žádný krok v myšlení žádným směrem. To ostatně platí u všech vyhraněných diskutérů. Ale pro ty, co to sledují, je to důležitý ukazatel kudy jít a kudy nejít.
A tak fajn hádejme se, hádejme a zatím aberační skupiny (je jedno jak se jmenují) budou vyrábět svůj produkt (nést dobré ovoce) ale také odpad (nést špatné ovoce). Odpad pak z našich hádek uvidí, že není ani první ani poslední.
A ten, jenž nalomenou třtinu nedolomí se o o ten odpad zajímá více než ony aberační skupiny a jelikož nepohrdá zkroušeným duchem, tak jim pomůže. Agúr


"Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 21:00:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč ovšem neříct, že na tom dobrém stromu je i ovoce, co dobré není? No protože dle Ježíšova výroku bychom ho museli označit za špatný

Ano, to zní logicky, takže když budu mít strom, na kterém mi roste chutné a dobré ovoce, ale pět procent ovoce mi oklovou špačci (takže už nebude dobré) a dvě procenta ovoce mi obsadí červi (takže už nebude dobré), takže přes to, že 93% ovoce bude dobré, tak přesto je strom špatný? Kvůli 7% které byli pokaženy vnějšími zdroji?




Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pátek, 25. srpen 2006 @ 13:39:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je to kaženo vnějšími zdroji, tak za to strom pochopitelně nemůže. Ale jestliže hovoříme o těch aberačních skupinách, tak ty to špatné mají v sobě, byť se jim nějakou dobu může dařit své ovoce presentovat jako dobré.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 22:24:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám na zahradě vrtuli. Třešňovou. Je to malý hmyz, který mi každoročně - potvora - vzlétne a naklade vajíčka do třešní. Je pilná a důsledná - potvora - a do každé třešně, co jich jen na stromě je, jedno vajíčko. Jedno vajíčko implikuje jednu larvu a ta zase nepoživatelnou třešničku. Jednu výhodu mi vrtule dává - potvora - neboť při systematickém kladení postupuje od vrcholku stromu dolů, já pak při česání třešní strategicky od nejdolejších větví nahoru. Obvykle se někde uprostřed sejdeme - a zbytek ovoce je nepoužitelný.

Kromě toho se mi do třešně každoročně pouštějí mšice, a obsazují listy na konečcích větví. A tam votravujou, mrchy. A špiněj třešničky, které na těch koncích rostou.

Přesto je má hedlfingenská chrupka výborný strom!

Tak nějak mi to připomíná duchovní dílo v církvi.

Ale abychom agúra nezamluvili: myslím, že v tom podstatném přináší důležité poselství.

Viktor Hojka se taky distancoval. A hned byl u bezectných lidí za lháře a podvodníka. Ale jasně "vyhrál", protože nezávodil, zachoval si věcný postoj a Boží pokoj. Útočníkům zbylo jen skřípění zubů - o pláči pochybuji.

A proto si myslím, že i když to vypadá, že to prakticky nefunguje, je to správný postoj: zlé jednání je zlé jednání, ať se ho dopouští charismatik nebo kdokoli jiný. Žádný "charismatismus". Aberace (úchylka).

Olin



Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 09:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Zajímalo by mě, jestli tu vrtuli má ta tvoje třešeň zakódovanou v genech....asi ne....pak vrtule není "ovoce" toho stromu. Nebo chceš tvrdit, že charismatické sbory samy o sobě jsou výborné- běda však, když lidé začnou číst či poslouchat někoho z vnějšku?- Pak jde o izolaci a separatismus, který uvádím ve svých bodech... Nebo je v tom ještě nějaká vyšší logika? Ježíš to postavil jasně a bez výjimek. Zřejmě chtěl naznačit, že běžná logika, jak ji známe ze zahrádek v církvi nefunguje do puntíku. (o škůdcích se nezmiňoval)....nebo požádáme o doplnění biblických textů?


]


ilustrace o čerešních (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 21. červenec 2006 @ 10:02:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si můžete v Pošumaví výskat, když jste letos mohli očesávat úrodu ve svých třešňových sadech.

Neboť co se týče třešní na zdravých krásných stromech, je letošní rok velice zvláštní dobou.
Stromy zdravé a přitom ani jedna třešnička.. Co se stalo? Zahradník si to moc dobře uvědomuje.

…. a ilustrace o čerešních může klidně pokračovat …

rive


]


Ne celá zem si to však uvědomuje (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 25. srpen 2006 @ 19:03:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Strom je dobrý (učení, systém - t.j,.základ na Ježíši Kristu) a přitom může klidně nastat, že některý rok žádné ovoce, výsledky.

(jak např. letos žádná úroda třešní )

Je to dány shůry – Bůh je ten, který sesílá na zem déšť, dává slunce – Bůh dává v pravý čas růst – květ – plod - tolik námi neovlivnitelných faktorů, aby vyrostlo ovoce.

Jsme závislí na Bohu, na Jeho požehnání. Ovoce, aby se urodilo potřebuje slunce, vláhu, které Bůh sesílá v pravý čas na celou zemi.

Ne celá zem si to však uvědomuje.

rive




]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 10:39:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar!
V genech "to" nemá třešeň, ale vrtule třešňová. Jakmile se někde rozmnoží, zůstává spjatá s "mateřskou" třešní, stejně jako mandelinka s bramborami.

A ježíš o škůdcích mluvil, ale jinde: "vyšel rozsívač rozsívat..." a v noci rozsíval někdo jiný. Pokud si "někdo" vykládá toto slovo tak, že rozsívač je on sám, zatímco ten noční záškodník je nějaký kazatel z KMS, tak je politováníhodný chudák.

Už bez podobenství: jakobine, proti škůdci se musí bojovat, záleží ale na tom, čím bojujeme. Já to dělám už mnoho let: vyučováním, pozitivním vedením, a trpělivostí a láskou. A modlitbou.

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Sobota, 22. červenec 2006 @ 17:31:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
To se to bojuje z pozice autority- vedoucího. Já jsem ale jen bezvýznamná třešeň a můj boj proti škůdci je předem prohraný (teď nemyslím lidi, ale jistou řekněme prohnilost), ale nevadí, někdy stačí věci pojmenovat, a už se je lidé bojí dělat tak okatě. A neboj, vím že hniloba se chce uchytit v každém z nás a je to i můj každodenní boj proti škůdci, který žere každého - zevnitř.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 22. červenec 2006 @ 18:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milá jakobin,

máš pravdu v tom, že mám mnohem jednodušší situaci. Můj zápas se ale neomezoval a neomezuje jen na naše malé společenství. Pravda je, že mám nějakou autoritu. Ale když jsem byl mladší, měl sem víc příležitostí, byl jsem v KMS, ale zato jsem měl méně jasno v hlavě a ta autorita mi taky jaksi chyběla...

Tebe ale beru naprosto vážně, neboť - když má vážné výhrady ten, kdo slouží ve sboru ve chvalách (jako ty) a ten,kdo je ve staršovstvu (jako tvůj muž) tak je potřeba věnovat tomu stejnou pozornost, jako tomu, co by mi případně mohl o celé situaci říci tvůj býv. kazatel.
Já jsem si nikdy "přednost" v soudech před těmi, kteří se mnou Pánu sloužili, nenárokoval. Přestože to nejsou pastoři.

Tvé svědectví pro to, kdo ho píše, a taky pro to, že ho přirozeně omezuješ na vlastní prostředí, beru úplně jinak, než nápady nějakého anonymního "ředitele zeměkoule", který pak maně prozradí, ža ani neví, o čem vlastně píše.

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:02:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drazí a milovaní bratři a sestry,

zanechte klábosení o svých zahrádkářských zkušenostech a navraťte se ke Slovu Páně které je jako meč na obě strany ostrý.

Podobenství nebo příměr našeho drahého Pána Ježíše Krista o stromu má své souvislosti a je třeba jej vnímat v celém kontextu:

Matouš 7:15  Pilně se pak varujte falešných proroků, kteříž přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci hltaví.
16  Po ovocích jejich poznáte je. Zdaliž sbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí fíky?
17  Takť každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce nese.
18  Nemůžeť dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého vydávati.
19  Všeliký strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá.
20  A tak tedy po ovocích jejich poznáte je.
21  Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
22  Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?
23  A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.


V ekumenickém překladu je to podobné:

Matouš 7:15  Střezte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci.
16  Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky?
17  Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce.
18  Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.
19  Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
20  A tak je poznáte po jejich ovoci.
21  Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
22  Mnozí mi řeknou v onen den: `Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?´
23  A tehdy já prohlásím: `Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.´


Ano, je to ten citát, který zde některým tak nelibě zní. Nechápu proč, vždyť je to Slovo Boží.

Jestli jste to Slovo četli poctivě a pozorně, pak je jasné, že Pán nemíní stromem církev nebo dokonce nějaké učení, ale jednotlivce, člověka konkrétního, který je falešným nebo chcete-li lživým prorokem a který se svými druhy proniká do Božího Ovčince v rouše beránčím, přičemž je uvnitř vlkem hltavým. A náš Pán nám dává radu, jak poznáme, zda je ten který člověk opravdu lživým či falešným prorokem. Podle jeho ovoce. Je-li jeho ovoce špatné, pak je ten člověk (strom) zlý. Nemůže to být naopak. Pán nemluví o několika procentech špatného ovoce, dokonce ani o příčinách působících zhoršení kvality zvenku, říká jasně: je-li jeho ovoce špatné, je to falešný a lživý prorok.

Toto je velice snadné aplikovat i v dnešní postmoderní době na vůdce různých sborů, církví, hnutí, organizací atd..

Rozeznáme-li takové falešné a lživé proroky podle jejich zlého ovoce, pak nepřijímejme ani jejich učení, byť by vypadalo, že je vázané v kůži Beránka. Náš Pán je nezná a nikdy je neznal. Mohou v Jeho jménu prorokovat, vymítat zlé duchy a démony a činit mocné divy. Mohou nám i tvrdit, že mají jen pár procent zlého ovoce, to ostatní vypadá velmi dobře. Nevěřte jim.

Matouš 3:10  Sekera je už na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.




Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 00:58:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Berkine, s jednotlivcem je to přece úplně totéž!

Cožak znáš někoho, kdo dělá vždy všechno jen dobře? Falešní proroci dobrého ovoce nepřinesou, jako se nerodí v trní fíky (ani třešně).

Ale Kristovi kazatelé, ačkoli jsou dobří, stále ještě občas kážou blbosti. Alespoň mě se to stalo už mnohokrát. Přesto by se našlo dost Božích dětí, kteří by dosvědčili, že se z mého slova najedli. To se falešnému prorokovi stát nemůže.

Podívej se na sebe: v "civilu", reálném životě, jsi patrně znovuzrozeným křesťanem. A přitom jako virtuální osoba berkin - převažují shniláky. Co to tu nabízíš za ovoce? Bohužel nejsi dostatečně příčetný, abys to dokázal zhodnotit. jiní to udělají za tebe.

V tomto smyslu je tedy "velice snadné aplikovat toto slovo i v této postmoderní době".

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 09:38:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý a milovaný bratře Oline,

konečné a spravedlivé zhodnocení, kdo nese a kdo nenese dobré ovoce, udělá Ten, který také přiloží sekeru ke kořenům stromů. Nebude záležet na soudu tvém ani na soudu jiných. Soudit bude Bůh.

Pro lživé falešné proroky však Slovo Páně zůstává:

Matouš 7:15 Střezte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci.
16 Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky?
17 Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce.
18 Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.
19 Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
20 A tak je poznáte po jejich ovoci.
21 Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
22 Mnozí mi řeknou v onen den: `Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?´
23 A tehdy já prohlásím: `Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.´


S tím nic nenaděláš. I kdybys po lidsku rozspočítal procenta dobrého a zlého ovoce, nic ti to nebude platné. Náš Pán svrchovaně rozhodne o tom, koho zná a koho nezná.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 10:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani s tím nic dělat nebudu. V tom s tebou naprosto souhlasím.
Taky ti posloužím Božím slovem: Mt 23, 29-36.

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 11:44:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý bratře z nejmilejších,

děkuji ti za vzácný příklad jak lze také nakládat se Slovem Božím. Musím tě opět zklamat, ale toto Slovo Páně je určeno těm, kteří odmítli Krista, farizejům a zákoníkům z Izraelského národa (jen si dočti ten oddíl až do konce - v. 37 - 39). Nikoli těm, kteří odmítají falešné a lživé proroky, jak jim nařídil Pán Ježíš Kristus.

Slovo Boží není hromada kamení, z které lze beztrestně brát cokoliv mimo kontext a kamenovat své brášky a sestřičky. Jsem ti hluboce vděčný za učebnicový příklad zacházení se Slovem Božím, o kterém tak krásně napsala naše milá sestřička Jakobínka:

Biblické verše bývají vytrhávány z kontextu a nedbale aplikovány, a používány k ospravedlnění (podložení) nesprávných závěrů (nebo závěrům sloužícím vizi).


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 12:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"ale toto Slovo Páně je určeno těm, kteří odmítli Krista, farizejům a zákoníkům z Izraelského národa"

jo? ty máš ale výklady! to tedy znamená, že v ČR není nikdo, komu je toto slovo určeno.

Toto slovo není určeno těm, ktří odmítají falešné a lživé proroky, pravda. (on to jako někdo tvrdí?)

Toto slovo je určeno těm, kteří nepoznají pravé proroky a pronásledují je!

Pro natvrdlého berkina: obě slova pochopitelně platí i pro nás a spolu nám říkají, že jsme sami odpovědní za to, abychom rozpoznali falešné proroky od pravých.

Pokud "někdo" odmítá falešné úproroky a přijímá pravé, ale poněkud je přitom poplete...
To snad dá i rozum bez biblických citátů.

Pokud "někdo" automaticky považuje každého proroka za falešného, aniž by ho zkoumal, vůbec neporozmuměl bibli.

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 13:13:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý bráško z nejmilejších,

říkáš, že toto slovo je určeno někomu v ČR. Dobře tedy. Vezměmě tedy celý tento oddíl od počátku:

Matouš 23:1  Tedy Ježíš mluvil zástupům a učedlníkům svým,
2  Řka: Na stolici Mojžíšově posadili se zákoníci a farizeové.
3  Protož všecko, což by koli rozkázali vám zachovávati, zachovávejte a čiňte,


Kdo jsou tito farizejové a zákoníci? Copak ti dnes rozkazují? Činíš to?

4  Svazujíť zajisté břemena těžká a nesnesitelná, a vzkládají na ramena lidská, ale prstem svým nechtí jimi ani pohnouti.
5  A všeckyť ty své skutky činí, aby byli vidíni od lidí. Rozšiřují zajisté nápisy své a veliké dělají podolky pláštů svých,


Jaká břemena na tebe kladou, že jsou nesnesitelná? Kdo dnes v ČR nosí veliké podolky svých plášťů?

6  A milují přední místa na večeřích, a první stolice v školách,
7  A pozdravování na trhu, a aby byli nazýváni od lidí: Mistři, mistři.


V kterých židovských školách v ČR dnes sedí tito v předních řadách? Na jakých trzích se nechávají pozdravovat (vietnamských?) Komu dnes v ČR lidé říkají Mistři, Mistři?

14  Běda vám, zákoníci a farizeové pokrytci, že zžíráte domy vdovské, za příčinou dlouhého modlení; protož těžší soud ponesete.
15  Běda vám, zákoníci a farizeové pokrytci, že obcházíte moře i zemi, abyste učinili jednoho novověrce, a když bude učiněn, učiníte jej syna zatracení, dvakrát více, nežli jste sami.


Kdo dnes v ČR zžírá domy vdovské za příčinou dlouhého modlení? Kdo dnes obchází v ČR zemi i moře? Moře tu nemáne :-(

18  A přisáhl-li by kdo skrze oltář, nic není; ale kdo by přisáhl skrze ten dar, kterýž jest na něm, povinen jest.
19  Blázni a slepci, i co jest většího, dar-li, čili oltář, kterýž posvěcuje daru?
20  A protož kdokoli přisahá skrze oltář, přisahá skrze něj, i skrze to všecko, což na něm jest .


A kdopak dnes v ČR přísahá skrze oltář? A skrze dar na oltáři?

 Běda vám, zákoníci a farizeové pokrytci, neboť vzděláváte hroby proroků

Kdopak dnes v ČR vzdělává hroby starozákonních proroků?

37  Jeruzaléme, Jeruzaléme, mordéři proroků, a kterýž kamenuješ ty, jenž byli k tobě posíláni

Kdepak je dnes v ČR Jeruzalém, který mordoval starozákonní proroky?

Ne. Ne. Toto slovo mluvil náš drahý Pán explicitně k farizejům a zákoníkům izraelského národa.

Pokud z něho vyvozuješ, že implicitně mluví k těm, kteří dnes v ČR nepoznali pravé charismatické proroky a pronásledují je, pak uveď konkrétní případy pronásledovaných charismatických proroků, případy jejich zamordování, bičování, ukřižování a kdy jsou honěni z města do města.

Se svojí natrvdlostí bezesporu nemohu ani zdaleka a byť jen zčásti dosáhnout pronikavé bystrosti tvého ducha a s velikou vděčností přijmu ponaučení od charismatické naddenominační autority, která si dle svých slov vystačí s lidským rozumem i bez biblických citátů.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 15:40:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bekine, předem se omlouvám za stručnost (nemám čas).

Z klíčové místo pokládám toto: "varujte se kvasu farizeů..." v různých variacích. Vyplývá mi z něho, že farizejským, asaducejským, (apod.) myšlením mohou nakvasit klidně i jeho učedníci. A jestli oni, pak i my.
V tom leží taky důvod, proč se autoři evangelií o těchto konfliktech tak rozepisovali, a proč, zejména ty farizeje, tak často vzpomínali. Jistě to nebylo jen z historického zájmu.
Každé slovo v evangeliích o zákonících a farizejích má oslovit i nás dva, jestli se jim náhodou nepodobáme.

Pokud se v tomto předpokladu mýlím, pak nemohu mít pravdu ani v následné aplikaci slov z 23k. Matouše.

Pokud se nemýlím, je samozřejmě jedno, zda se ono jednání vyskytuje v Jeruzalémě, Praze nebo v Dolní Čermné.

K pronásledování proroků: samozřejmě nejde jen o proroky, ale o Boží služebníky vůbec.
Pronásledovat lze i pomluvami. Je to jedno z nejhorších pronásledování a já jsem si ho užil dost.
Někteří moji kolegové byli pronásledování svými kolegy i pomocí udání (za komančů). Samozřejmě, že hrozilo i vězení, a v krajním případě smrt. Málo Božích služebníků položilo život? V německých koncentrácích zemřeli Boží služebníci, pronásledovaní Německou církví! A co inkvizice? Nepronásledovala snad mimo jiné i Boží proroky?

Tak proč by to slovo mělo mimo Jeruzalém, Izrael a Kristovu dobu ztratit platnost?

Ty sám ses tady před našima očima zastával nějakého anonymního krytyka, který se pokusil (asi neúspěšně) rozpoutat pronásledování věrných služebníků Páně, a to pro Boží slovo o učednictví a rozmnožování! Sám ses do toho aktivně namočil. To slovo svědčí proti tobě.

Olin


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 17:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milovaný a drahý bráško,

konečně jsem pochopil a prohlédl, samozřejmě jen díky tvé jasnozřivosti a něžné pastýřské péči o můj duchovní růst! Díky tobě za dar Pravdy, kterou vnášíš do pustiny našeho srdce!

Bláhově jsem se domníval, že Krytyk jen neuměle poukázal na problematické stránky charismatického učení o multiplikaci učedníků a na propojení mezi autorem tréninkových příruček ze Sonlife na jedné straně a Campus Crusade a KAMem na druhé straně.

A zatím se on, farizejským kvasem nakažený saducej, tímto vlastně pokusil rozpoutat pronásledování věrných služebníků Páně na úrovni represí Stb, žalářování a mučednické smrti v koncentračních táborech.

Jsem ti nesmírně a hluboce vděčný za toto úžasné ponaučení, že charismatické učení a aktivity jsou nekritizovatelné a kdo by se jen pokusil zmínit propojení mezi těmito organizacemi, bude navždy vyvržen z lůna Charismatické církve sjednocení jako nepřítel věrných služebníků Páně, kterýžto je beze cti. Ještě že nám náš drahý Pán zanechal své Slovo, které lze tak snadno aplikovat na každého zavilého nepřítele charismatiků, jakmile se jen kriticky zmíní o jejich učení a aktivitách.

Děkuji ti za tento klíčový bod zlomu, ke kterému jsi mě tak otcovsky vlídně přivedl, nehledě na ztrátu času, a který zcela zásadně ovlivní můj další pohled na charismatické hnutí.



]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 18:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.S. Pokud za klíčové místo opravdu pokládáš toto: "varujte se kvasu farizeů..." , i když se v tomto oddíle ani nevyskytuje, pak jsi zcela správně připoměl jiné slovo našeho drahého Pána Ježíše Krista, a to toto, opět v celém kontextu:

Lukáš 12:1  Tehdy se shromáždil zástup desítek tisíc lidí, takže šlapali jeden po druhém; začal říkat nejprve svým učedníkům: "Mějte se na pozoru před kvasem farizeů, to jest před pokrytectvím.
2  Není nic zahaleného, co nebude zjeveno, a nic skrytého, co nebude poznáno.
3  Proto vše, co jste řekli ve tmě, bude slyšet na světle, a co jste pověděli do ucha v pokojích, bude vyhlášeno ze střech."


Je marné skrývat před lidmi různá propojení charismatických aktivit, je marné šeptat si ve tmách nebo v pokojích vize a strategické plány na získání vlivu v církvích - to všechno bude zjeveno a bude veřejně vyhlášeno, aby se o tom každý dozvěděl. Je marný boj proti Slovu Páně, které se stane tak, jak náš Pán řekl. Je marné zavírat ústa těm, kteří nám tyto skryté věci zvěstují a naplňují tak toto Slovo Páně.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Takže zaměníme pojem "úchylka" (jestli to znamená to aberační, jak napsal Olin) za pojem charismatismus, ale je to Ok.


Nepopírám věci, které se mohli stát. Za hanění Ducha označuji třeba výrok,že v "Ac a charismatických církvích nejedná Duch Svatý".

Čili lžeš o mně. Jakobínky článek označuji za nesmyslný nikoli pro ony problémy, které nějaké procento sborů má, ale za jejich sepjetí a spojení s charismatismem jaksi paušálně a generalizačně.

Říkáš, že čteš již dlouho, doporučuji číst přesně.

A logika některých bodů u jakobínky je prostě špatná právě v tom generalizačním vztažení, by´t by tu a tam mohla mít pravdu. Je to pomluva charismatismu.

Kdybych o tom slyšel poprvé, či byl otec dítěte, které mi řekne, že jde do "charismatické cíkve" a přečetl bych si ten článek, (a nevěděl, že je to jinak) tak bych tam to dítě nepustil (byl-li bych třeba nevěřící nebo prostě se neuměl doptávat Boha)

Je to vlastně "pomluva" , a nebo pravda. Charismatismus je takový nebo neni. Jestli takový není, pak lžete.

Řekni mi v čem mám ustoupit? Mám říct, ano, V "AC nejedná Duch Svatý" a "charismatické učení je svinstvo" ?

Ono je "ustoupení" a je "ustoupení". Každý člověk je zodpovědný za to, aby změnil svůj postoj, je-li konfrontován s pravdou Božího slova. Jak tomu rozumí, to je dost v jeho kompetenci.

Tady se stalo, že třeba xvejvoda "ustoupil" v otázce Ricka Joinera,já nikoliv. Kdo ale rozsoudí, kdo ustoupil správně a kdo ne?

Proč ty neustoupíš těm, co tvrdí,že charismata už nejsou?

Ty jsi ale neústupný člověk!

V čem mám ustoupit a neustoupil jsem?



Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 14:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, hanění Ducha nebylo v souvislosti s jakobin - tedy to byla má nepřesnost. I tak si tyhle výrazy a hlášky lžeš, lžete apod. nech od cesty, je to k ničemu.
Já klidně ustoupím tomu, že charismata už nejsou, když to někdo dostatečně biblicky vysvětlí. Jelikož přijde doba a možná již je tu, kdy vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět veliká znamení a zázraky, že by svedli i vyvolené, kdyby to bylo možné, nedívím se křesťanům, kteří z toho mají obavy, tím spíše, že s charimatiky mohou mít špatné zkušenosti.
Charismatici mají sklony k aberacím - to je, myslím si, žel historicky objektivní.
Ustoupit by jsi mohl z vytváření dojmu, že něco víš, či že to víš lépe než jiní a že to co víš, s velkou pravděpodobností pochází od Boha. Anebo raději z toho neustupuj, pak už tu nebude taková sranda.


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 24. červenec 2006 @ 22:57:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Víš co, nebudu se osobně za každou cenu bránit, máš svobodu brát mne jak chceš.

Zkus mne jen obsahově pochopit.

I když Jakobínka je teoreticky mírnější než jiné výroky či články, skutečností je, že zde na Granu je anticharisamtický proud. Prostě se pálí do charisamtiků.

Já neříkám, že je tam vše ok. Určitě ne. To jen tak vypadá, protože se stavím na jednu stranu sporu. Já nejsem charisamtik, ale Boží dítě. Přesto jsem toto označení dostal a částečně ho kvůli porozumění si s ostatními někdy beru, ale znovu říkám, já charismatik nejsem. Jsem jím jen v jakési roli, když už.

Já vím, nejen dělám dojem, že některé věci zde jsou zlé. Také jsem přesvědčen, že některé slova, která jsem tímto směrem vyslal , měla svůj původ v Bohu.

To je mé poznání. Ale respektuji , že toto může být a má být komukoliv ukradené, není-li v tom i pro něj, hlas Písma či hlas Ducha. Neuvidí-li v tom něco jako pravdu.

Čili může mé poselství plně odmítnout a třeba jedná správně. (teď mluvím objektivně).

Ale já vím, že odmítne-li podstatu (ne všechny jednotlivosti..v tom mohu být mimo) , tak nejedná dobře. (to mluvím subjektivně).

Ne nevytvářím dojem, přiznávám se k tomu, jak to vidím.

Defacto mezi námi není rozdíl. Tys mne také označil za špatného defacto. Víš lépe než já, že nejednám dobře. Proto to vyhlašuješ do světa. Jinak bys to přece nepsal, ale stavíš se proti mně.

Ale mně jde o dobro a smíření, jde mi o uzdravení. To, že pojmenuji lež lží nebo pomluvu pomluvou, může působit ostře, ale věř mi, já nejsem sám v sobě ostrý. Nechci válčit, ale dělám to, co mám.

Říkám to na rovinu, nevytvářím dojem. Můžeš mne odmítnout, může se ti nelíbit můj způsob. Ano , můžu se mýlit v poselství i rozpoznání toho, že to mám dělat. Vše toto je možné.

Ale já dělám to, co vidím od Boha..za to jsem totiž zodpovědný.

Přeji Ti pokoj z celého srdce. Přeji Ti i uvidět to, že mi nejde o zastírání chyb, nebo zastrašování.Jde mi o to, aby lidé, kteří ctí Písmo, duchovní dary taky, prostě mohli své dílo konat a nebyli křivě napadání. Jde mi o to, aby zde nebylo ničeno Boží dílo a špiněna i země zaslíbená.

Pohanění je totiž ohromná zbraň. A stojí životy. Jakobínka psala o tom, že chce pochopit "lehké jiskření zde".

Chci říct, že já to nevidímjako lehké jiskření, ale jako "boj na život a na smrt". Samozřejmě to někdy beru s nadsázkou , ale jinak to beru velmi vážně a jde zde o velké věci.

Jeden člověk, který kvůli tomu třeba "zemře" a může, mi stojí za to, abych tu psal, i když třeba dostanu urážky a nadávky, jak se tu děje.

Někdo řekne, že to vidím moc vážně. To je samozřejmě jeho právo a jeho rozpoznání. Mé rozpoznání ale zase je to, že je zde jed, který opravdu má moc zabít.

Kdo vidí lépe? Respektive čí zjevení a rozpoznání je přesnější tomu, jak věci vidí Bůh?

To už je na každém ze čtenářů, na Tobě i na mně.

Já ale říkám to, co mám dojem, že je potřeba říci.

Nic víc, nic míň.

Pokoj Tobě


]


Re: Skrytá/odkrytá tvář kdoví čeho (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 25. červenec 2006 @ 21:42:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Charismatici mají sklony k aberacím

// - to je, myslím si, žel historicky objektivní

Well, agúre, máš pravdu. "Historicky objektivní" (je to sice nesmysl, ale řekněme, nejde o slovíčko) ale je zjištění, že hnutí mají sklony k aberacím.

Relativně nejmenší sklony k aberacím mají tradiční křesťané, a proto bychom si jich taky mohli (spíš měli) vážit a na jejich soudy taky "občas" dát.

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy