Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476497
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Další příklad "plánovaného přelézání plotů"?
Vloženo Pondělí, 31. říjen 2005 @ 14:46:14 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal JakubV

Další příklad "plánovaného přelézání plotů"? Dostala se mi do rukou zajímavá publikace Kazatelé Bratrské jednoty baptistů, kterou letos vydal Výkonný výbor BJB v Čechách (název dle tiráže). Publikace obsahuje celkem 115 životopisů kazatelů v českých baptistických sborech od roku 1885 do roku 2005.

Historicky cenný pohled do života Božích služebníků v této malé denominaci vynáší na světlo jednu zajímavou informaci, která v souvislosti s diskusemi o strategii (průniku do tradičních církví) a působení charismatiků kolem KMS a dalších naddenominačních uskupení v jiných církvích odhaluje zajímavé pozadí profesní kariéry kazatele BJB Mgr. Milanu Svobodovi. Jeho cesta do kazatelské služby i do vysoké funkce v BJB je popsána v životopisu z něhož vyjímám: Bratr kazatel Milan Svoboda se narodil ve věřící rodině,... patřící do Církve bratrské.... Milanův duchovní vývoj poznamenala i zkušenost s ilegálním dovozem křesťanské literatury do naší země, při němž se jeho rodina také angažovala. Při jedné takové akci byl pozván na ilegální evangelizační shromáždění sboru ČCE na Maninách, kde odevzdal svůj život Pánu Ježíši. krátce nato byl 21.8.1988 v témž sboru pokřtěn na vyznání své víry ponořením a stal se jeho členem. Ve sboru Na Maninách v Praze 8 se zúčastňoval vnitrosborové biblické školy. Po maturitě na strojní průmyslovce začal studovat na ČVUT na strojní fakultě, studium však přerušil a přestoupil na Evangelickou teologickou fakultu UK, kterou v roce 1995 absolvoval. Již během studia sloužil jako kazatel ve sboru Křesťanského společenství, který vznikl ze sboru ČCE Na Maninách. Na jaře 1993 byl požádán, aby se ujal práce kazatele ve sboru Bratrské jednoty baptistů ve Cvikově. Nabídku přijal, sloužil sboru nejprve jako pomocný kazatel a 5.2.1995 byl instalován za řádného kazatele sboru. Od roku 1998 byl tajemníkem Misijního odboru BJB v ČR a spolupracovníkem historické komise. Od roku 2003 je členem VV BJB. Tolik životopis Milana Svobody z publikace. Pomineme-li takové zanedbatelné detaily, jako získání značného vlivu v BJB v relativně krátké době, pak je příznačné, že právě stávající Výkonný výbor nasměroval BJB navzdory zásadám a principům baptistů do lůna státních dotací a k autoritativnímu modelu řízení BJB. Tyto změny by byly ještě před deseti lety nemyslitelné. BJB je tak Výkonným výborem zbavována vlastní identity a zvolna vplouvá do vod, kde již nebude patrný rozdíl mezi ní a některou denominací charismatického typu.  


"Další příklad "plánovaného přelézání plotů"?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Další příklad (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pondělí, 31. říjen 2005 @ 16:11:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi se to podobá vyslání Olina Kadlece na misijní cestu do KMS z lůna římsko-katolické církve. Chybí jen analogické vylíčení, jak odcházel po konzultacích a schválení od představitelů KMS. :-)



Re: Další příklad (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Pondělí, 31. říjen 2005 @ 16:41:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt je, že kolem Cvikova je to dost charismatické. Taky vedoucí odboru mládeže BJB Petr Coufal, který je úzce spjat s VV, za několik let úplně zcharimatizoval baptistickou mládež. Baptistická identita už mládežníkům většinou nic neříká a středem jejich bohoslužeb na mládežnických konferencích už není Kristus ale zážitek. Na konferencích jim po několik let "sloužili" charismatičtí odborníci, které Coufal nadšeně zval a dnes už to došlo tak daleko, že baptistické konference mládeže končí a od příštího roku už budou společně s mládeží CB. Mládežnílkům to nevadí, proč jsou baptisty nevědí ani je to nezajímá. Podivné ovoce systematické práce.



Re: Další příklad (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 31. říjen 2005 @ 23:20:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příznačných, ba přímo přízračných věcí je víc, než tušíte, chlapci:

Nejenže se spropadené KS na scéně profiluje principiálním odmítáním státních dotací církvím, ještě nasadí svého agenta do cizí denominace, aby ji nasměroval do "lůna státních dotací.

A nedosti na tom: Nejenže si ti charismatici vytvoří v KS tak antiautoritativní denominaci, v níž nelze nikomu nic zakázat a dokonce se skoro ani nedá řídit. Pak ještě nasadí svého agenta do typicky kongregační denominace, aby ji svedl k autoritativnímu modelu řízení!

A to všechno prto, aby se charismatici za deset let k nerozeznání podobali tomu, kde byli kdysi baptisté, a baptisté se zase dostali tam, kde původně byli charismatici. Proč? Inu - aby Jakubovi a dalším řádně zamotala hlava!

Olin

P.S.pssst!
Tiše, něco vám povím, ale neohlížejte se!
Tiše, něco vám povím, ále nebojte se!

Ten hlavní padouch, Olin Kadlec, nasadil dva lidi ze své líhně Milanovi do sboru, aby ho měl pěkně pod kontrolou. Milan je jen loutka. Nitky vedou k bývalému předsedovi KMS!

pssst!



Re: Další příklad (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 01. listopad 2005 @ 19:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Teď jsem se fakt musel zasmát. Nevím tedy, jestli je to úplně k smíchu, asi ne, ale ten Olinův příspěvek mě fakt rozesmál.

Ale asi to tady Olin trochu vystihl.



]


Bude Granosalis už jenom (Skóre: 1)
Vložil: PH (hlavacek.petr@seznam.cz) v Středa, 02. listopad 2005 @ 11:00:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi to poněkud líto, když sleduji, jak se z Granosalis stává čím dál více „nadávací“ web. Uvědomuji si to, že to je vedle potřeby některých „se vykecat“ ze svých pocitů důsledkem určitého deficitu vnitrocírkevní diskuse a informovanosti či transparentnosti v některých našich českých denominacích.

Velkou předností informačního media zvaného Granosalis je, že jeho obsah utvářejí sami uživatelé (přesněji řečeno ti z nich, kteří přispívají svými články a komentáře) bez cenzury. Nedostatek autocenzury (nebo lépe: sebekontroly) na straně některých přispěvatelů však zapříčiňuje, že je to tady čím dál více „nadávací“.

Důsledkem tohoto jevu se může stát, že začne ubývat uživatelů-čtenářů (to je pouze moje fakty nedoložená hypotéza). Co je však závažnější, že tímto trendem budou odrazováni od aktivní účasti na utváření podoby tohoto ekumenického média ti potenciální uživatelé-přispěvatelé, kteří touží po seriózním způsobu komunikace a informování (to je můj názor podložený monitorováním ohlasů na tento web uvnitř církevních řad).

Nyní pár slov ke zde otevřené kauze „ploty přelézajícího“ Milana Svobody. Udivuje mě, jak si někteří křesťané libují v konstruování obrazů konspirativních spiknutí a postulování ideálu nepohnutelnosti postojů jednotlivců a celých hnutí či denominací (takových článků se tady znovu a znovu objevuje celá kopa). Copak je apriori špatné, že se lidé a i církevní společenství ve svém duchovním vývoji někam posunují? Copak je apriori špatné, když lidé během života dojdou k přesvědčení, že je třeba změnit příslušnost ke konkrétnímu sboru, konkrétní denominaci? Copak je apriori špatné, že lidé (např. mládežníci) z různých denominací hledají cestu, jak se navzájem poznávat a nějakým způsobem stát ve své křesťanské službě společně?

Publikace „Kazatelé BJB“ v případě Milana Svobody nic nezastírá, naopak mapuje jeho duchovní vývoj včetně denominačního členství. Sestavit takovéto charakteristiky jednotlivých kazatelů je velice přínosné pro celou denominaci. Jednotlivé sbory se mohou při vyhledávání služebníků (např. při změně kazatele) zorientovat a pak se rozhodnout, zda jim bude více vyhovovat bratr kovaný v tradici nebo zda bude pro ně obohacením člověk se širšími církevními zkušenostmi.

Té glose o „přelézání plotů“ rozumím tak, že nám její autor chtěl sdělit, že není jedno, kdo je jakého duchovního zaměření („charismatik“, „reformovaný evangelikál“, „tradiční protestant“, „liberál“ …), na jaké škole vystudoval teologii, v jakých církevních kruzích se pohyboval, atd… Problém však vidím v těch zkratkách, bojovných heslech a prefabrikovaných soudech, kterými se to tady na Granosalis poslední dobou jenom hemží.

Váš dosud ponejvíce uživatel-čtenář, který touží po tom, aby v Granosalis nepřevážilo to „nadávací“ a aby se nakonec nestal webem pouze pro frustrované.



Název předchozího komentáře (Skóre: 1)
Vložil: PH (hlavacek.petr@seznam.cz) v Středa, 02. listopad 2005 @ 11:08:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten svůj předchozí komentář jsem chtěl nazvat: Bude Granosalis už jenom "nadávacím" webem?

Nějak se to v té hlavičce nezobrazilo celé (bylo to dlouhé?)



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy