Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 488 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486024
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Dvě různé verze
Vloženo Středa, 10. srpen 2005 @ 17:57:10 CEST Vložil: Karels

Studijní materiály poslal vendaor



Kterou trojiční verzi si račte přát?

Doufám, že se nikdo neurazí. Bratr protestant dal na Granu tip na články, já je přečetl a teď můžu příznivcům trojiční nauky nabídnout dvě verze: katolickou nebo pravoslavnou. Té katolické verzi se někdy říká Athanasiovo vyznání, podle diakona Athanasia, který ho na koncilu bránil, ačkoli podle některých vzniklo mnohem později na základě vět Augustinových, resp.Ambrosiových, jemuž je někteří přímo přisuzují. V roce 325 byl Athanasios Konstantinem poslán do vyhnanství, po císařově smrti se vrátil do Alexandrie, ale byl synodem opět sesazen a zachránil se útěkem k papeži Juliovi I. Jiní toto vyznání datují do 5.-6.století: „Syn je od Otce zplozen, Duch svatý vychází z nich (z Otce i Syna); všechny tři osoby jsou mezi sebou spoluvěčné a sobě rovné; kdo tedy chce být spasen, smýšlej tak o Trojici.“ ( Nicejské vyznání: „…ty, kteří věří, že byl čas, kdy Syna nebylo, a že nebyl, dokud nebyl zplozen…..obecná církev s klatbou odmítá.“ Athanasios užíval pojmy ústa, homoúsia a hypostasi. Je dobré vědět, že dlouhou dobu bylo učení o homoúsii dokonce oficiálně zavržené. Také upadl v pravoslavné Církvi pojem hypostasis v nemilost , podobně jako dříve pojem úsia kvůli monarchiánům. Na synodě v Sardiké roku 342 bylo učení o Božích hypostasích odsouzeno jako heretické. Časy se mění a to, co moudří prohlásili za herezi, za nějakou dobu vyhlásili za jedinou pravdu.

Hospodin sestoupil ze svých nebes na zem a ubytoval se mezi námi; Proto apoštol prosí o vše dobré pro efezské právě Jeho, Boha Otce. Ukazuje také, že to je Otec, kdo úkoluje Ducha sv., kdo jím koná své dílo. Takže to zakořeněné schéma: Otec - stvoření, Syn - vykoupení, Duch - posvěcení trochu skřípe. Bohu Otci patří víc. On je také Vysvoboditel a Posvětitel, neboť vysvobození a posvěcení je Jeho plán, který se děje Jeho mocí;

Apoštol Pavel vyznal, „my kážeme Krista ukřižovaného“, dnešní teologové jsou tak přemoudřelí, že ve vzkříšení Pána nevěří, jak to přiznal německý teolog Wolfgang Pannenberg.

Pannenbergovi kolegové na katedrách teologie a souvěrci v historicitu vzkříšení velmi často nevěří a myslí si, že mohou zůstat křesťany (I,283). Proto Pannenberg upouští od původního přesvědčení, že specifikou křesťanství je víra v Kristovo vzkříšení, a formuluje: "Přítomnost Boží lásky uprostřed ještě nesmířeného světa, to je to zvláštní na křesťanství." (tím „vyprazdňuje Kristův kříž“!!!)

Porovnejme tu katolickou verzi s pravoslavnými názory:

Plození a vycházení odkazují k Otci, který je jediným počátkem -- odtud monarchia. Pokud tuto monarchii zrušíme, máme před sebou tři individua spojená jakousi abstraktní ideou božství. Porovnáme-li nauku Východu a Západu, je zjevné, že proti sobě stojí dvě triadologie -- dvě theologie. Ne nedůležitou skutečností je, že základním učitelem většiny západních theologů byl Aristotelés, spíše ale Aristotelův komentátor Avicenna a skrze něho se do západní theologie nepozorovaně dostává muslimsko-aristotelské pojetí Boha. Otec je příčinou Syna a Ducha Svatého. Latiníci tvrdí, že příčinou Božství (theotétos aition) je Otec a Syn. Je tedy třeba se zeptat, kdo z nich je příčina. Jestli Syn, což by bylo nemyslitelné, bude narušena monarchie. Příčinnost latiníci tedy pak rozlišují dvojí: u Otce, který je "gennétor a proboleus", u Syna který je "monon proboleus". Tím však jsou v Trojici dvě příčiny. Vše v Trojici není společné. Hypostase mají osobní vlastnosti, jako např. Otec je to anaition a Syn se toho nikterak neúčastní. Syn tedy nemá podíl na všem, jak by si přáli latiníci. Zeptejme se latiníků, když chtějí, aby vše, co náleží Otci, náleželo i Synu, proč ho též neučiní Otcem? Je v rozporu, aby Syn zároveň pocházel od příčiny a zároveň byl příčinou. Latiníci říkají, že Otec a Syn jsou jednou příčinou Ducha Svatého. Zeptejme se, jestli jsou Otec a Syn stejně jednou příčinou? Jestliže ano, je to modalismus, jestliže ne, jsou to dvě příčiny. (jak je patrné, obě verze se různí!)


"Dvě různé verze" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 18:11:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělé vendaore,

jsem zvědavý, jak to naši zástánci Trojjedinosti vysvětlí. Zvlášť náš znalec koncilů a tradice - pastýř.

S pozdravem Karels




Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 18:43:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Myslíš tuhle slátaninu?
Moc jsem to teda nepochopil, ale zdá se, že vendeador v tom má trochu guláš.
Vypadá to, jakoby nicajské vyznání bylo katolické a bylo v zásadním rozporu k vyznání pravoslavnému.
Přitom necajsko-cařihradské vyznání je společné na východě a západě, pouze se liší ve slově filioque, které latiníci vložili mnohem později než po koncilu v cařihradě a což byl jeden z důvodů rozkolu mezi východem a západem, pravoslavní rozhodně(!) nepopírají trojici, pouze tvrdí, že Syn i Duch svatý mají původ v Otci, že Syn je otcem plozen (na věčnosti, nikoliv že by bylo doba, kdy Syna nebylo) a Duch svatý od Otce (nikoliv i od Syna) vychází.
Já osobně se hlásím k východní verzi n-c vyznání.
P.S.: Ještě douška, zdánlivě nesouvisející, ale například tzv. monofyzitismus arménů, koptů a dalších považuje východní orthodoxie spíše za vec theologicko-politického nedorozumění, než že by se k ním stavěla jako k heretikům.
A v tom je diametrální rozdíl napříikad oproti ariánům.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 18:50:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Mimochodem je zábavné (no spíš trapné), jak vendeador vždy vloží nějaký blábol, aby okamžitě přichvátal Karels se svým pochlebováním a chvalozpěvy, nejlépe v několika komentářích.
Ješt vendeadore, víš proč s tebou nediskutuji:
1.měl jsem 14 dní dovolenou a neměl přístup k netu.
2. nemá to cenu a diskuse s tebou nikam nevedou. Připomínají mi diskuse s některými lidmi na servru křestan.cz, kteří svou (podobně stavěnou jako je ta tvoje) argumantací sestavenou z vytrhaných "vědeckých" a "historických" argumentů dokazují, že Ježíš byl budhista, Tomášovo apokryfní je přesnější a lepší než kanonická evangelia a gnose je to pravé autentické křesťanství.
Diskusi s nimi už jsem taky vzdal....
3. Neodvolávám se na závěry koncilů, ale věřím, že závěry všeobecných sněmů, kde byly odsouzeny "základní" hereze a stanovena základní vyznání, jsou postavena na Písmu.



Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 19:15:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Mimochodem je zábavné (no spíš trapné), jak vendeador vždy vloží nějaký blábol, aby okamžitě přichvátal Karels se svým pochlebováním a chvalozpěvy, nejlépe v několika komentářích."

Nápodobně xvejvodame, ty a pastýř, až jsem si v jednu chvíli myslel, že jste jedna osoba, tak jste sehraný tandem.

"že Ježíš byl budhista, Tomášovo apokryfní je přesnější a lepší než kanonická evangelia a gnose je to pravé autentické křesťanství." Obávám se, že tady jsi to hodně přehnal, xvejvodame, protože pokud vendaor, nebo já něco vložíme, opírá se to písma, o určitou interpretaci písma.

To se mi spíš hnusí to, jak se tady kritizují charismatici a letniční. Pro vás je Trojjedinost tajemství, ale v Božím jednání máte jasno! Pokud Pán Bůh bude chtít, tak proč například lidem nemohly lidem být zaplombovány zuby zlatou plombou. Pokud bude Bůh chtít, tak křesťanovi třeba naroste zlatá hříva (vlasy)! Jestli může stvořit děti Abrahamovi z kamení, může dokázat, že z nebes začnou padat třebas zlaté trakaře a je to je vaše drzost, tady v tom mít "jasno" a popírat to! Co jste zač, vy jste snad Bůh? V tom, v čem máte mít tajemství, v tom máte jasno, chytráci a co není tajemství a máme to zkoumat, tak je klička jak se z toho vyvléct.

S pozdravem Karels


Karels


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 20:05:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Drahý Karle,
to že s Pastýřem máme stejné (či podobné) názory ohledně Trojice, to z nás nedělá sehraný tandem, to bych pak musel být sehraný tandem i s většinou ostatních křesťanů.
Zdaleka se neztotožňuji se vším co říká Pastýř a kdybys hledal, tak bys našel zřetelné nesoulady v našich názorech.
Ovšem je pravda, že Pastýř mnohé věci dokáže formulovat daleko lépe než já a pak se s radostí (pokud souhalsím) k takové formulaci přihlásím.
Upřímě, já mám k charismatikům docela pozitivní vztah, ale některý věci mi prostě nesedí, letničním jsem byl a už nejsem, o zlatých plombách jsem tady myslím řekl něco v tom smyslu, že se mi to zdá divné, ale že věřím, že toho Bůh je schopen a že se neodvážím jednoznačně říct, že to nemůže být od Boha.
Kde jsem prosímtě proti charismatikům?


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 20:27:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kritika je spíš zaměřená proti pastýři, než proti tobě xvejvodame.

Mně se nelíbí to potírání charismatiků a letničních zde. Možná, že se Derek Prince "migl" někde, ale kolik lidí ovlivnil v dobrém?

Možná, že kursy Alfa jsou tu a tam ovlivněný Hnutím víry, ale přivedly k poznání Boha. Díky těmto kurzům, se plno lidí obrátilo! Chytráci, já na podobné aktivitě uvěřil. Nebýt ochotného bratra, který mi dal najíst, učil mě hrát na kytaru, odpovídal mi na někdy stupidní dotazy a mohl jsem tam zazvonit i o půlnoci, tak nejsem dneska křesťan.

S pozdravem Karels


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 21:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Možná, že se Derek Prince "migl" někde, ale kolik lidí ovlivnil v dobrém?
No to by mě fakt zajímalo jakej je poměr mezi pozitivně a negativně ovlivněnejma, jenže to ví pouze Bůh...


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 21:06:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, potom by ho ale měl soudit Bůh a ne pastýř ve svých glosách.

Karels


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 21:51:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ale vyjádřit v čem se podle jeho názoru DP migl, to snad může, ne?


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 22:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale proč ne? Klidně může. Ale zdá se mi, že si z toho chce pastýř udělat křesťanskou kariéru. Je tady hodně lidí, kteří mu budou jeho kritiku jenom kvitovat.

Jeho kritika je někdy dost znechucující a destruktivní. Já si o tobě xvejvodame, nemyslím, že nějak špatně věříš. A o nikom na tomto webu. Ale u pastýře mám ten dojem, že tě chce zcela dostat, rozdrtit.

Byl jsem na tomto webu první den, dal jsem tam nějaký článek a ani jsem pastýře neznal už začal z docela nechutnou kritikou.

S pozdravem Karels


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Čtvrtek, 11. srpen 2005 @ 08:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prosba k xvejvodamovi:
buď odvážný, když napíšeš, že jsem napsal "blábol", pak napiš jaký a proč je blábolem, jinak to není fér. Jestli jsi unaven, pak nepiš a přenech diskusi druhým, co říkáš? Těším se.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 20:18:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
"že Ježíš byl budhista, Tomášovo apokryfní je přesnější a lepší než kanonická evangelia a gnose je to pravé autentické křesťanství." Obávám se, že tady jsi to hodně přehnal, xvejvodame, protože pokud vendaor, nebo já něco vložíme, opírá se to písma, o určitou interpretaci písma.
No, voni to opírají taky o svou interpretaci Písma (akorát za Písmo považují taky Tomášovo evangelium, ale ty neuznáváš "katolické koncily", tak proč bys měl uznávat kánon Písma - haha) a ta jejich interpretace je mnohdy velmi bizarní:-)


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Čtvrtek, 11. srpen 2005 @ 10:20:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prosba k xvejvodamovi:
buď odvážný, když napíšeš, že jsem napsal "blábol", pak napiš jaký a proč je blábolem, jinak to není fér. Jestli jsi unaven, pak nepiš a přenech diskusi druhým, co říkáš? Těším se.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. srpen 2005 @ 21:48:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já myslím, že jsem to napsal.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. srpen 2005 @ 21:52:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
...ale možná jsem to při letmém pročtení pouze špatně pochopil a nejde o blábol...
Pokud cílem článku bylo říct, že východní a západní pojetí trojice se poněkud liší, pak souhlasím a kloním se k východnímu.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Pátek, 12. srpen 2005 @ 07:55:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře jsi to pochopil.
Západním, neboli latiníkům se jeví východní verze jako hereze a zase naopak. Mé sympatie vždy patřily východním, kteří byli nejen první, ale oni byli přepadení katolíky.

Nájezdy Pečeněgů, Polovců a Tatarů na Kyjevskou Rus a pak i na severní Rus ohrožovaly holou existenci pravoslavného křesťanství, protože vyvražďovaly veškeré obyvatelstvo. Ne náhodou se zaučovali SS-mani u Džingischána. Také útoky Arabů na pravoslavnou Rus byly nebezpečné.
Jen díky hromadám pravoslavných mrtvol, díky pyramidám z uřezaných hlav na náměstích, tisícům vypálených pravoslavných měst a vesnic, mohli katolíci na západě stavět nádherné katedrály pro tisíce lidí. Bylo přitom dost katolických rytířů, schopných pomoci…

Pravoslavná Byzanc by jistě odolala Turkům, kdyby ji katolíci roku 1204 nezasadili ránu do zad dobytím a vyvrácením Cařihradu a celé říše.
Turci začali pronikat hlouběji na Balkán až po roce 1453, kdy dobyli Cařihrad, nikoli dříve. Do nitra Evropy se mohli dostat až po pádu Cařihradu a ten byl pravoslavný… Pravoslaví porazilo Napoleona a zachránilo tím zajaté a zdeptané papežství.“
(Pečeněgové=turecké kočovné kmeny do 13.století splynuli s Polovci a Tatary; Polovci= turecké kočovné kmeny ze střední asijské stepi, je to ruský název pro Kipčáky, v západní Evropě nazýváni Kumány; Tataři=mongolští a turkotatarské kočovné kmeny, ve 13.století dobyli Rus; Turci= největší z turkotatarských národů)

Věděl jsi, jak je hodnotí katolíci?
P.Konrád, M.Kubeš – „Poutník“, 1945, imprimatur:
„Pyšní a ctižádostiví cařihradští patriarchové nechtěli být poddáni ( ve věcech víry a církevní kázně ) papeži a dostali se do ponižujícího područí svých císařů. Po smrti císařů dosazoval „papeže východu“ podáním biskupské berly turecký sultán.



]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 12. srpen 2005 @ 15:55:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Zdá se že v této věci je mezi námi shoda, také sympatizuji s pravoslavím a chápu jej pro sebe (ovšem jako "zavilého" protestanta) jako cenný inspirační zdroj.


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 10. srpen 2005 @ 19:58:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zas jeden všeználek, kterej každýmu vidí až do žaludku. To se mi teda fakt hnusí, když se někdo začne jen tak pro nic za nic někomu pošklebovat a vysmívat, jako ty, desátý vévodo M.! Člověče, co to z tebe vytrysklo za nenávistnou slinu! Jaký pochlebování? Jaký chvalozpěvy? Jakej budhysta? Jaká gnoze? Jaký sněmy? Co to je za blábolyhihihi?


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 10. srpen 2005 @ 20:06:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
A co to vytrysklo z tebe......hahahááááááááááá


]


Re: Dvě různé verze (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 10. srpen 2005 @ 20:13:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
taky jenom takovíííííííííí blábolíííííííííí


]


Aristoteles a Avicenna (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Pátek, 12. srpen 2005 @ 08:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře VendaOre:
Aby mohli být učiteli západních teologů, kteří formulovali Boží tajemství, že Duch svatý i ze Syna vychází, jak tu podsouváte, tak by se u nich museli učit.
Avicenna žil v 10.století n.l. a žil na východě, ne na západě u západních teologů.
Nauka o Trojici byla už vyslovena ve správném tvaru svatým Augustinem - jak se tedy mohl učit od Avicenny??? Nesmysl.
Atanáše od Augustina dělí necelých 80 let - je to pro Vás "o mnoho později" ??? Ambrož žil ještě dříve, byl to učitel (dokazatelný, ne jen vymyšlený) Augustinův.

Filioque - na západě vysloveně a písemně už od 4.století (víra byla samozřejmě takto vyznávána již dříve, jen to pro Vás nemám písemně), v Credu nejpozději od cca 7.století. Kde máte toho svého učitele Avicennu v těch dobách?? Někde na perských houbách.

Zapoměl jste uvést, že Atanáš byl vyhnán Ariány, kteří přesvědčili císaře - zvláštní, že Vám nevadí zasahování státu do církve? Podobně ale pak východní patriarchové byli dosazováni císaři, ale papež zůstal samostatný, tak jak to Petrovi Pán Ježíš slíbil. Císařové také na dále svolávali východní koncily.

Lépe by se nám diskutovalo,kdybyste přiznal, že nevěříte v Božství Ježíše Krista (za to šel Atanáš několikrát do vyhnanství). Nauka o Trojici na to navazuje, ale je zbytečné se o ní bavit, pokud nemáme ani společná východiska.




Re: Aristoteles a Avicenna (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Pátek, 12. srpen 2005 @ 16:37:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardovi:
"Nauka o Trojici byla už vyslovena ve správném tvaru svatým Augustinem - jak se tedy mohl učit od Avicenny??? Nesmysl. Lépe by se nám diskutovalo,kdybyste přiznal, že nevěříte v Božství Ježíše Krista."

Citát o Avicennovi je od pravoslavných: ortodoxia.cz, na což jsem byl upozorněn. Jak se mohu přiznat Jardo, když píšu, že Pán Ježíš je Bohem Starého zákona i Nového zákona. To je moje vznání víry!


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy