Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470961
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého
Vloženo Pondělí, 08. srpen 2005 @ 21:26:35 CEST Vložil: Karels

Charismatici poslal jirikrupa



Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého

Manifestace Ducha Svatého ..ano či ne?

Duch Svatý působí lásku (Kol 1,8) a také známé ovoce Ducha jako je kromě ní, pokoj, radost,trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání. (Gal 5,22) Kromě těchto věcí působí jisté projevy ..jako slovo moudrosti, slovo poznání, víru, uzdravování, působení mocných činů, mluvení jazyky či výklad jazyků. (1 Kor 12, 8-10)

Byla doba a stále je, kdy různé skupiny lidí odmítali jakékoliv nadpřirozené záležitosti. Především se to může týkat uzdravování, mluvení jazyky, prorokování, vidění a vymítání démonů.

(Tento článek nejedná s otázkou manifestací ..které poslal Pastýř na videozáznamech, jedná zatím jen s některými „normálními“ biblickými projevy Ducha Svatého, byť to touto tématikou bylo trochu „nakopnuto“. Myslím, že ale může pomoci některým jasně „anticharismatickým“ a přitom víru v inspirovanost Písma majícím lidem.Myslím, že se hodí na tento v jisté míře proticharismatický server ./doposud/)

Všechny tyto manifetace Ducha Svatého jsou jistě jasně biblicky prokazatelné a odmítají je buď lidé, kteří odmítají inspirovanost Písma Bohem, nebo popřípadě lidé, kteří jsou v tom nějak "teologicky zaseklí" třeba tvrzením, že to již skončilo nebo třeba že "démoni" jsou jen jakési symbolická označení zla atd.

Předpokládejme, že tento server je křesťanský server, kterému je autoritou slovo Ježíše i slovo apoštola Pavla, kteří tvrdili:

"..Písmo musí platit" /Jan 10,35/ "Mýlíte se, neznáte Písma ani moc Boží" /Mt 22,29/ "Veškeré Písmo je inspirované Duchem Svatým a je dobré k učení.." /1 Tim 3,16/

Pokud nepřijímáte tuto "věc", že Písmo je autoritou v otázce učení i praxe, tak pak máme jiná východiska a mohli bychom se bavit o tom, proč někteří věříme, že Písmo je inspirované Bohem a že je to defacto "Boží slovo".

Pokud věříte, a "zkoumáte v Písmu, zda je tomu tak" , pak se můžeme podívat na nějaké manifestace ( nebo-li projevy či působení Ducha) zachycené v Písmu:

Uzdravování a vyhánění démonů

Ježíš "organizoval" svá shromáždění a zajímavé by např. bylo video těchto "evangelizačních mítingů":

"Co je ti do nás Ježíši Nazaretský? Přišel jsi nás zahubit? Vím, kdo jsi , jsi Svatý Boží. Ale Ježíš mu pohrozil: "Umlkni a vyjdi z něho!" Nečistý duch jím zalomcoval a s velikým křikem z něho vyšel" /Mk 1,24-26/

"I uzdravil mnoho nemocných rozličnými neduhy a mnoho zlých duchů vyhnal. A nedovoloval zlým duchům mluvit, protože věděli, kdo je." /Mk 1,34/

"Mnohé totiž uzdravil, protože ti, kdo trpěli chorobami, tlačili k němu, aby se ho dotkli. A nečistí duchové, jakmile ho viděli, padali před ním na zem a křičeli: "Ty jsi Syn Boží!" . On však jim přísně nakazoval, aby ho neprozrazovali." /Mk 3,12.11/

"Když ten duch Ježíše spatřil, hned chlapce zkroutil křečí, padl na zem, svíjel se a měl pěnu u úst. ........Duch vykřikl, silně jím zalomcoval a vyšel.." /Mk 9,20.26/

"Když spatřil zdálky Ježíše, přiběhl, padl před ním na zem a hrozně křičel: ..("dost" posedlý člověk z hrobů v Gerase)" /Mk 5,6,7a/

Představte si, že se toto stane ve vašem sboru..přijede kazatel a najednou v poklidném shromáždění začnou někteří lidé padat na zem, začnou se někteří kroutit a okolostojící musí nějak reagovat, třeba uhnout nebo se pokoušet je držet. Navíc někteří křičí a možná až "hrozně" křičí a tu kazatel nějakým tónem a nádechem hlasu říká "Zlý duchu vyjdi z něho! Mlč! Už se nevracej!" a z dalšího člověka : "Vyjdi , duchu němý, vyjdi" a třeba k třetímu..a to jsem idealista. No a asi si to ten kazatel úplně nešeptá, protože i v tom křiku to lze zaslechnout okolostojícími.

Jsem přesvědčen, že když by se toto stalo, mnohde spousta lidí odejde a kdyby se třeba pustili v televizních novinách v naší ateistické zemi tyto záběry, netroufnu si říct, jak by to s dotyčným sborem a kazatelem "dopadlo". Blázen, fanatik, psychické vymívání mozků. Neznalí lidé by i tuto biblickou situaci hodnotili jako ..válejí se tam po zemi,křičí, ten na ně "řve" (hypotéza) , dokonce sebou škubou. ...Zvrat by mohl trošku nastat v případech (ale zde nejsem idealista) skutečných uzdravení, ke kterým by tam při tom všem došlo..třeba, že by slepý prohlédl. (byl bych vděčný moc za nějakého uzdraveného hluchoněmého člověka, nebo jasného vozíčkáře či od narození slépého uzdraveného člověka, který by vydal jasné svědectví třeba do televize, v hlavních zprávách, celý národ by tyto záležitosti viděl a viděl by Boha jednat ...ale nějak to nevidím v blízké budoucnosti, že by se to mělo stát, popř. že by to mělo vyvolat nějakou vlnu "obrácení")

Musíme si uvědomit, že jsme v naší kultuře a názorech už tak vychovaní, že toto je pro mnohé automaticky problém a "fanatismus" atd., ale ukázali jsme si, že tato "videa" by biblickým pohledem prošla a byla ok, narozdíl od našich odmítajících myšlenek, pocitů a názorů.

Přidám, než půjdu dál, ještě jeden "videozáznam" a dobře si jej prohlédněte (uvažujte, jak to asi fakt ve skutečnosti muselo vypadat). Tentokrát káže Filip a to v městě Samaří:

"Neboť z mnoha posedlých vycházely s velikým křikem nečistí duchové a mnoho ochrnutých a chromých bylo uzdraveno. A tak nastala veliká radost v tom městě." (Sk 8,7-8)

Přemýšlím, jak se projevovala ta radost. Jestli to byla ona skrývaná radost v pod zachmuřené tváři, či zda si dovolili se na sebe usmívat a smát se (pozor to nemluvím teď o "smíchu" z Toronta a tak), nebo jestli dokonce tančili, výskali, zpívali, plácali se rukama o ruce či o nohy a jásali. Nevím, ale domnívám se, že mnohde je veselí a jásot, což je biblické, na vyšší úrovni v uvolněnosti než na mnoha našich shromážděních v ČR. Jsme trošku jiní a projevený jásot a veselí by na mnoha "shromkách" a "bohoslužbách" nepůsobil normálně, ale jako "bláznovství" . Ale co je normální?

Ale o radosti a veselí nechci mluvit, já osobně jsem spíše tišší člověk a jen párkrát jsem se dal do bujarého tance, jak jsem dle vzoru Davida, který "křepčil" v radosti až jím v podstatě následkem toho a ještě jedné věci jeho žena Míkal pohrdla , uviděl, že je biblické. Už jste tak křepčili, už jste tak tancovali před Pánem? Je to Boží? Už jste klečeli na shromáždění třeba deset minut,(klaněli jste se Bohu) ,nebo se dokonce položili před Pánem na tvář? Už jste roztrhli nějaká trička a sypali si popel na hlavu, či vyhazovali prach do vzduchu a hlasitě plakali na shromáždění. Některé z těchto věcí (tu poslední větu nemyslím v takovém významu jak předchozí, jen jsem ji přidal navíc), jsou Boží a Duch Boží nás do nich může vést..dá se někdy říct, že se tak může také projevovat a "manifestovat" ..tancuješ, raduješ se, nebo hlasitě pláčeš. Zažili jste taková shromáždění...s jásotem, nebo s pláčem? Nebo s klečením před Pánem ?

Řekl jsem, že o tom nechci mluvit, ale zmíňuji to jen proto, abychom si uvědomili, že pro některé nejsou ani jasně normální biblické věci "normální" a měli by již s tím problém.

Proto bych ty z vás, kterých se to týká rád pozval do vědomí toho, že můžeš vidět "video" či navštívit "shromáždění", kde se bude tančit, skákat, křepčit, nebo kde se může třeba část lidí rozplakat, nebo třeba ve chvále jásat a po té se třeba klanět....prostě je tam třeba nějaký" pohyb" ..navíc se může stát, že tam někdo začne křičet a řvát, sekne sebou na zem, začne sebou trhat, možná bude mít pěnu u pusy, a kolem se sběhne někdo, kdo na "něj" bude nejspíš taky slušným hlasem "mluvit" , aby z něj vyšel "zlý duch"..nebo ho "odtáhnou" (vlastnoručně jsem několik takových "odtahoval" respektive odnášel) někam dozadu, kde se pak "vyhánění" provádí či se zjistí, že není co vyhánět.

Toto vše je biblické . Já jsem dokumentoval jen "uzdravování a vymítání démonů" , což byl jen zlomek Písem o tom. O tom tanci, klanění, jásotu či pláči ..to nebylo mým hlavním záměrem a tak to dokumentovat biblicky nebudu, ale vězte(a jistě mnozí víte), že jsou to biblické záležitosti a řekl bych, že normálnější je v nich žít než se jim podivovat. Tedy pokud respektujeme Písmo.

Uzavřeme tuto část o "uzdravování a vyhánění zlých duchů" tímto známým slovem:

"Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky,....na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je" /Mk 16, 17-18/

(jen chci dodat, že Ježíš "prstem Božím" v "moci Ducha Svatého" vymítal démony..onen křik zde byl projev démonů (ne Ducha Svatého) , projevem práce Ducha Svatého bylo "osvobození" od toho zlého ducha)

Prorokování a vidění

Tak řekněme, že známe verš:

"A stane se v posledních dnech, praví Bůh, sešlu svého Ducha na všechny lidi , synové vaši a dcery vaše budou mluvit v prorockém vytržení, vaši mládenci budou mít vidění a vaši starci budou mít sny" /Sk 2,17/

Zde Bůh působí proroctví, vidění a sny. Měli jste vidění, sen či jste někdy prorokovali?

"Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce o dar prorocké řeči " /1Kor 14,1/ "ten, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení" /1Kor 14,4/ "Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar" /1 Kor 14,5a/

Usiluješ mít tento dar? Pavel by chtěl, abychom jej měli.

"Budou-li všichni mluvit prorocky a přijde tam člověk nevěřící nebo nezasvěcený, bude vším, co slyší, souzen a usvědčován, vyjdou najevo věci skryté v jeho srdci, takže padne na kolena, pokoří se před Bohem a vyzná : "vskutku je mezi vámi Bůh!". /1 Kor 14,24-25/

"prorockými dary nepohrdejte" /1Tes 5,20/

Prorokování je důležitá činnost, na které je dobré mít účast ať už v aktivním dávajícím smyslu či přijímacím.Líbí se ti to? Nebo nelíbí? No, to může být zajímavé, proč je tomu tak, jak tomu u Tebe zrovna je, ale z hlediska zkoumání toho, zda je prorokování (+ vidění a sny z úvodního verše) biblické nebo ne, to důležité není. A závěr je (i z tohoto výběru Písem) takový, že prorokování je věc Boží. Má se dít dokonce na shromáždění církve:

"z proroků ať promluví dva nebo tři a ostatní ať to posuzují. Dostane-li se zjevení jinému ve shromáždění,nechť ten první umlkne.Jeden po druhém můžete všichni prorocky promluvit, aby všichni byli poučeni a všichni také povzbuzeni. Prorok přece ovládá svůj prorocký dar." /1 Kor 14,29-31/

Můžeš se dostat mezi lidi, kteří řeknou, že měli nějaký sen, či zjevení, nebo že "přijali slovo od Pána" . Můžeš se octnou mezi lidmi, kteří se budou domnívat, že Bůh někdy přímo mluví skrze ně a něco Vám či shromáždění říká, a týkat se to může jak něčeho konkrétního ve sboru, farnosti, církvi či ve vašem životě, dokonce se to může týkat budoucnosti. A toto vše může být v režii a působení Ducha Svatého!

Mluvení jazyky

Je mluvení jazyky biblické nebo ne?

Jsou lidé, kteří mluví jazyky (jako projevy Ducha) podivíni, "nadkřesťani", zvláštňáci, extrémáci, nebo to mohou být normální vcelku pokorní služebníci, kteří prostě jen dělají to, co přece následuje ty, kteří uvěří (Mk 16,17-18), a o čem se v Písmu píše jako o něčem z Ducha Svatého?

Řekněme opět, že bychom si pustili video z nějakého skromáždění v Korintu , nebo lépe řečeno ze shromáždění pod vedením Pavla, který by asi postupoval podle svých rad:

"Pokud jde o mluvení jazyky, ať promluví dva nebo tři, jeden po druhém " /1 Kor 14.27a/

Promiňte mi, ale děláme to? A když to neděláme, jak to, že kritizujeme ty, co to dělají? Přijměme varování ! Dělejme to a pak naše případná kritika bude mít jiný rozměr, ale je to často divné neposlouchat Boží slovo , nežít v něm, ale kritizovat všechny, co to (a třeba i blbě) naplňují nebo se o to aspoň snaží!

Nicméně na druhou stranu je třeba přečíst si to celé:

.. " a někdo ať to vykládá. Kdyby neměli vykladače, ať ve shromáždění mlčí, každý ať mluví jazyky jen pro sebe a před Bohem" /1 Kor 14,27b.28/

Zde je ovšem pro někoho zajímavý, asi ale jen zdánlivý "rozpor" . Pavel sice zde říká, že každý ať mluví jazyky pro sebe a před Bohem a týká se to vysvětlování průběhu shromáždění respektive pořádku a řádu při shromáždění, ale na druhou stranu předtím o kousek výše říká:

"Kdyby se celá církev sešla a všichni mluvili ve shromáždění jazyky, a přišli by tam lidé nezasvěcení a nevěřící, cožpak neřeknou, že blázníte?/1Kor 14,23/

a dokonce nazývá , v kontrastu s prorockým darem, mluvení jazyky jako znamení k nevěře:

"Mluvení jazyky není tedy znamením k víře, ale k nevěře" /1Kor 14.22/ a to i právě z v předchozím verši uvedeného důvodu.

A k tomu víme, že už je poučil:

"Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni, ve shromáždění však, abych poučil i druhé - raději řeknu pět slov srozumitelně než tisíce slov ve vytržení (jazyky)" /1 Kor 14,18/

Nechci tady moc rozebírat, jak je to tedy s těmi jazyky ve shromáždění, chci především ukázat, že jazyky jsou biblická zkušenost a můžeš tento dar mít, dokonce je to dobré a věřím, že Ti ho chce Bůh dát.

Přesto se mi osobně zdá, že věta

" Kdyby neměli vykladače, ať ve shromáždění mlčí, každý ať mluví jazyky jen pro sebe a před Bohem" znamená prostě to, co říká, že když nemají vykladače, tak ať mlčí...a důvodem je i to, že by si nevěřící mohli dopředu říct (aniž by věděli o co zde vlastně je) že se octli uprostřed spolku bláznů."

A Pavel to dokonce komentuje (to smýšlení ohledně používání mluvení jazyky) "Bratři, ve svém myšlení nebuďte jako děti. Ve zlém buďte jako nemluvňata, ale v myšlení buďte dospělí" / 1 Kor 14,20/

Je to zajímavé myšlení, které projevil Pavel...dle mého porozumění Pavel vnímal, že mluvení jazyky působí na ty, co o tom neví, tak, že mluvící jazyky považují za "blázny" a snažil se toto jednání a mluvení jazyky nějak "korigovat". Možná se pletu, ale myslím, že Pavlem byl na to opatrný a dokonce šel tak daleko, že nazval tento dar v ohledu s kontaktem k nevěřícím jako "znamením k nevěře" . (ono místo Písma ale není zatím až moc pro mne průhledné, je pro mne "těžké" na porozumění zvlášť v souvislosti s dalšími verši, které jsou kolem )

Proč je dar jazyků dobrý?

"Kdo mluví jazyky, mluví ke svému užitku" /1 Kor 14,4a/ (a nejen)

Máme mluvit jazyky, je to pro nás?

"Chtěl bych , abyste všichni mluvili jazyky." /1 Kor 14,4a/

A podívejme se i na částečný závěr vysvětlování ve 14 kapitole, kterou si můžete sami prostudovat v celku někdy(kdo potřebuje):

"A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat. Kdybych se modlil jazyky, modlil by se můj duch, ale má mysl by toho nebyl účastna. Co tedy? Budu se modlit jazyky, ale budu se modlit také s vědomou myslí. Budu zpívat chvalozpěvy jazyky, ale budu zpívat také s vědomou myslí" /1 Kor 14,13-15/

Můžete se octnout na shromáždění, nebo ho vidět na videu třeba, kde někdo bude mluvit jazyky a někdo to bude "vykládat". Kdyby se natočili letnice, tak tam

"všichni začali ve vytržení mluvit jazyky , jak jim Duch dával promlouvat" ..nutno také podotknout , že se to stalo věřícím, a navíc ty jazyky byly skutečnými jazyky některých národů tam shromážděných kolem (židů z různých národů).....a přestože mnozí říkali, že je slyší mluvit rodnou řečí, našli se lidé, kteří o nich s posměškem říkali, že se opili:

"Ale jiní říkali s posměškem: "Jsou opilí!" /Sk 2,13/...Opět zafungovalo odsouzení neznámého a nepochopitelného. Není napsáno, jak se pohybovali ti lidé, které naplnil Duch Svatý..je psáno jen, že mluvili cizými jazyky a že někteří okolní lidé to hodnotili jako "opilost". Přesněji řečeno, nevíme, jestli jen to hodnotili jako opilost, ale Písmo nic jiného nezmiňuje!

Zajímavé je, že ať už Petr v Kornéliově domě u pohanů, nebo Pavel v Efezu , vždy zde, když šlo o přijmutí Ducha Svatého, respektive když Bůh lidem dal dar Ducha Svatého, tak se projevil Duch Svatý i tak, že ti lidé "mluvili jazyky".

"Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch Svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli.Bratři židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha Svatého. Vždyť je slyšeli mluvit jazyky a velebit Boha" /Sk 10,41-46/

"Jakmile na ně Pavel vložil ruce, sestoupil na ně Duch Svatý a oni mluvili jazyky a prorokovali" /Sk 19,6/

Takže jazyky se mluví ke svému užitku, můžu se tak modlit, zpívat Bohu, nebo mluvit ke (či ve) shromáždění či jednotlivcům, ale tam by to mělo být i s výkladem nebo třeba by to mol být skutečný jazyk nějakého národa.Jazyky jsou v Písmu spojené s vylitím Ducha Svatého či s "přijímáním daru Ducha Svatého", ale na nevěřící tento dar může působit "bláznivě"!

Závěr

Všechny tyto projevy či dary jsou biblické. Takže vidíte, že některá skromáždění mohou být docela "bláznivá" ..a to jsme jen u těchto sic pro některé kontroverzních , ale na druhou stranu pro lidi zkoumající Písmo přece jen jasných biblických zkušenosti a "zvyklostí".

Chtěl bych věřit i, že nikdo z nás tedy křesťany, kteří takto chtějí sloužit Pánu ...a zůstávám u těchto vymezených věcí v tomto článku ..uzdravování,mluvení jazyky, vymítání, prorokování ..nebude "odsuzovat" , ale naopak se může radovat, protože někdo čte Písmo a snaží se jej plnit.

V této část bych chtěl dodat, že spousta věcí zde lze být napodobena a mohou být "falešné znamení a zázraky" nebo mohou být dary špatně používány.Víme také, že někteří, kteří budou tvrdit, že vymítali démony a uzdravovali, tak že stejně jim Pán řekne," jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti".Takže mít tato znamení neznamená automaticky být OK, ale ani nemít tato znamení neznamená být OK. OK znamená mít tato znamení a ještě k tomu být ...OK.

Takže milovaní bratři a setry..snad je možné si v tomto porozumět nyní i s těmi z vás, kteří jsou "proti tomu"? Je možné uvidět pohled očima lidí, kteří tyto věcí vidí jako dobré a Bohulibé. Možná jste měli spoustu špatných zkušeností, ale v tom vám doporučuji můj postoj, který mi Pán dal a jsem rád, že totiž mě nikdy nezajímá (v otázce pravdivosti) jak to lidi použili špatně, či zneužili, ale prostě a jen ..jestli to tak Bůh chce a jestli to "nějak" má fungovat i správně, Bohulibě a s užitkem pro církev a lidi!

Pokoj Vám

Joel


"Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. srpen 2005 @ 22:59:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem křesťanem asi 15 let. Jsem pokřtěn Duchem svatým, mám dar jazyků a modlím se za nemocné. Věřím ve všechny dary Ducha svatého a věřím, že jsou pro dnešek. Měl jsem od Boha sny i vidění. Kázal jsem jak v různých sborech, mluvil jsem jak v rádiu, světském i křesťanském, tak v TV. Mluvil jsem jak s prostými věřícími, tak s ministry. Věřím v křest Duchem svatým jako v následnou zkušenost po obrácení, která často bývá provázena promluvením v nových jazycích. Věřím v bezchybnost a plnou inspirovanost Písma svatého. Učím se hebrejsky, řecky a latinsky a miluju Písmo i církevní historii. Navštívil jsem sbory v Londýně i v USA. Setkal jsem se mnoha představiteli letničního i charismatického hnutí. Osobně jsem mluvil např. právě s Davidem Wilkersonem v jeho sboru v New Yorku. Léta jsem sloužil evangeliem na ulicích, v domovech důchodců a dětských domovech, modlil jsem se za nemocné a vkládal na ně ruce. Učil jsem jak dospělé, tak děti, vedl jsem od skupinek přes mládež mnoho akcí. Mnohdy jsem řekl před sborem proroctví ve jménu Páně. Démony jsem výmítal při svých pouličních kázáních. Lidé se kroutili, bolestivě se zmítali atd. Byl jsem napaden posedlým přírodním léčitelem, který mi chtěl vypíchnout oči, říkal jsem evangelium muslimovi, který na mne vytáhl nůž a pak si na mne počkal s kladivem. Za týden se pokusil o sebevraždu a ohořelý mi pak vyprávěl, že ho Bůh za to potrestal. S projevy Ducha svatého i satana problémy nemám.

To píšu jen proto, abych rozptýlil sugetívnost článku v tom, že kdo s tímto nesouhlasí je zaseklý nebo nevěří Bohu nebo musí být nezkušený. Nemám ve zvyku to sypat z rukávu a není mi to příjemné, ale donutils mne k tomu.

Ještě jsem však v Bibli nčetl: a jednomu je dáno kokrhání, druhému pak štěkání, třetímu kdákání a pátému chrochtání. Ani: a byli úplně bez sebe, že si nepamatovali, co se s nimi dělo a museli je odvádět domů zcela zpité duchem. Ani, a opíjejte se Duchem, ani že ovoce Ducha je ztráta sebeovládání. Nikde v Písmu lidé nepadali v tranzu po vkládání rukou na záda! Ale lidé přemoženi padali, často o své vůli, jindy přemoženi Boží slávou, před všemocným Bohem na tvář. Daniel z toho onemocněl, Jan padl jako mrtvý a vojáci padli před Kristem. Nikdo k tomu nikoho nevybízel, žádné manipilativní kázání šašků "opilých Duchem" kteří baví sál. Petr, dříve zbababělý, pak plný Ducha volá na vrahy Krista, před kterými se dřívě chvěl strachy: "Vy jste ho zabili"! Pavel plný Ducha řekl slovo a chlap byl slepej! To je moc Ducha a ne shromáždění třasořidek, které padaj jak kuželky a klátí se jak obilí ve větru! Pak vstanou a hřeší dál. Církve, které se tomuto otevřely, spolu dnes nemluví, bojují se smilstvem ve svých řadách a představitelé např. pochybují, zda je vůbec Bůh vševědoucí nebo mají citové kolapsy. To je ovoce!

Nebo že by všichni ti všichni kokrhající, štěkající, vyjící a chrochtající kazatelé, kteří učí, že jsme stejní jako Bůh, že nás Ježíš vykoupil v pekle, nebo že církev je Božím královstvím, která má ovládnout společnost, byli posedlí démony, kteří se v nich takto manifestují? Nebo že by celé v křečích se zmítající sbory, vydávající ječivé zvuky, připomínající slet čardejnic, byli démonizovaní křesťani? V každém křesťanovi však přebývá Duch svatý a kdo by chtěl do něho vstoupit, musel by jej nejprve přemoci. Díky Pánu, že taková síla se ještě nenašla a nenajde. Tak jaké pak společenství chrámu s modlami. To myslíš skutečně vážně? Pak jsi horší než ten nejtvrdší fundamentaslista, který tvrdí totéž! Jsou-li tyto sbory takto démonizovány, jak ubozí jsme to lidé... kdo nás vysvobodí z tohoto těla hříchu.

S přátelským pozdravem.

Tvůj Pastýř



Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 09. srpen 2005 @ 13:31:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Podle toho, co jsi psal a prožil, tak to já jen učím ve škole a "pokouším se založit skupinku" v Rýmařově .

K tomu dalšímu...řekl jsem něco o kokrhání nebo o kdákání?

Reaguješ na něco, o čem jsem nemluvil.

Jestli jsem horší? Nevím, jsem myslím horší než hodně lidí. Ale chci být dobrý!

(ale na kontext těch myšlenek nereaguji, úplně jsem to nepochopil)

S pozdravem

Joel


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 09. srpen 2005 @ 22:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Přečetl jsem si to ještě teď ve volném čase znova (i svůj článek i tvou reakci) a nechápu, proč se na mne tak "durdíš".

v článku je přeci napsáno"


(Tento článek nejedná s otázkou manifestací ..které poslal Pastýř na videozáznamech , jedná zatím jen s některými „normálními“ biblickými projevy Ducha Svatého, byť to touto tématikou bylo trochu „nakopnuto“.


A ke konci znovu pro jistotu: (a stejně to nepomohlo ..he)


Všechny tyto projevy či dary jsou biblické. Takže vidíte, že některá skromáždění mohou být docela "bláznivá" ..a to jsme jen u těchto sic pro některé kontroverzních , ale na druhou stranu pro lidi zkoumající Písmo přece jen jasných biblických zkušenosti a "zvyklostí".

Chtěl bych věřit i, že nikdo z nás tedy křesťany, kteří takto chtějí sloužit Pánu ...a zůstávám u těchto vymezených věcí v tomto článku ..uzdravování,mluvení jazyky, vymítání, prorokování ..nebude "odsuzovat" , ale naopak se může radovat, protože někdo čte Písmo a snaží se jej plnit.


A tvou větu

"To píšu jen proto, abych rozptýlil sugetívnost článku v tom, že kdo s tímto nesouhlasí je zaseklý nebo nevěří Bohu nebo musí být nezkušený. Nemám ve zvyku to sypat z rukávu a není mi to příjemné, ale donutils mne k tomu."

bych okomentoval tak, že já jsem nechtěl nějak "sugestivně říct" ....já jsem to přímo řekl a myslím to opravdu vážně a jasně:

viz:

"Byla doba a stále je, kdy různé skupiny lidí odmítali jakékoliv nadpřirozené záležitosti. Především se to může týkat uzdravování, mluvení jazyky, prorokování, vidění a vymítání démonů.


Všechny tyto manifetace Ducha Svatého jsou jistě jasně biblicky prokazatelné a odmítají je buď lidé, kteří odmítají inspirovanost Písma Bohem, nebo popřípadě lidé, kteří jsou v tom nějak "teologicky zaseklí" třeba tvrzením, že to již skončilo nebo třeba že "démoni" jsou jen jakési symbolická označení zla atd.
"


Pastýři...odmítáš prorokování,vymítání, uzdravování či jazyky? Jistěže ne! Takže pak na sebe nevztahuj větu ..."že bys byl "zaseklý teologicky" dle mého článku.

Neřekl jsem to a nenapsal tak, jak se mi jevilo, že si to interpretoval a pro jistotu ještě jednou říkám:

ten článek je o pouze

prorokování, vymítání, uzdravování, mluvení jazyky

není o "svatém smíchu" , opilosti v Duchu, modlitbě "sténání" či "rodění" , nemouhoucnosti , padání pod Boží mocí, bolesti a naříkání nad ztracenými atd.

Vůbec už není o tom zvířecím se projevování, o čemž nemám moudrost a tak to osobně v tomto bodě, kde jsem pro sebe "nepřijímám" ..nevidím to jako biblickou zkušenost.

Tak, proč ses do mne tak "opřel"?

Vždyť v této fázi jsem mluvil pouze o tom, čemu i Ty , narozdíl od některých dalších lidí na tomto serveru (zdá se mi), věříš.

Napsal jsem něco, co by nemělo svůj základ v Písmu a bylo nebiblické? Napsal jsem něco, s čím by jsi ty (pod zkoumáním Písma) nemohl souhlasit?

Pokoj Tobě

Tvůj Joel





]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 09. srpen 2005 @ 09:44:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také se krátce vyjádřím:

(spíše to budou volné myšlenky než ucelený text)

Jsem věřící sice jen čtyři roky a něco a tak jsem nestihl toho tolik co kolega Pastýř o). I já jsem se setkal ve svém sboru se svědectvím o uzdravení, prorokování či svazování démonů apod. Viděl jsem lidi kteří přijímají Ježíše do svého srdce, na několik lidí jsme společně vkládali ruce a modlili se za různé věci, dva z nich poté přijali dar jazyků. Byl jsem na několika kurzech Alfa kde se kázalo evangelium s pokáním a kde se vůbec nikdo neválel po zemi či štěkal, chrochtal nebo já nevím co.

Věřím v Písmo svaté a tím také uznávám působení Ducha svatého v dnešní době. Věřím na zázraky, uzdravení, proroctví, jazyky, vymítání atd. Opravdu nikde v Bibli nenacházím smích pod vlivem Ducha, padání dozadu (a když to nejde, tak ten kazatel ti pomůže dlaní do čela), různé zvířecí projevy atd. Kdysi jsem četl např. knihu Dobré ráno Duchu svatý od Bennyho Hinna a docela se mi líbila. V této době tohoto člověka vidím však jinak. Také Kathryn Kuhlmanová. Zajímavé bylo svědectví bývalého jezuity Alberta Riveri který označil Kathryn za tajnou agentku jezuitského řádu s cílem rozvrátit co nejvíce letničních denominací v Americe. Tohle však nemohu nijak dokázat, ale jisté je, že Kathryn ve své knize Věřím na zázraky píše přibližně tohle: "... děli se tam pod mocí Ducha stejná uzdravení jako v Lourdech." Nevím jestli je to tak přesně. Co si o tom myslíte vy?

Jsem vděčný Bohu za to, že svůj lid ochrání před svedením. Je mi jasné, že satan ke konci vytáhne ještě větší trumfy než do této doby. Ty jeho agenti budou mít na rtech snad nejkrásnější úsměv a budou vypadat krestansteji než křestané v jakékoliv době.

Děkuji tedy Bohu, že máme k dispozi Písmo svaté a nejlepšího vykladače a učitele Ducha svatého který nás uvádí do veškeré pravdy.

Tot vše, s pozdravem Legulda.



Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 09. srpen 2005 @ 13:33:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Kdo předpověděl, že do Pensacoli přijde probuzení? .....Myslím teď skrze Yongi CHo,

By to Bůh, člověk nebo Ďábel?


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: popleta v Pátek, 12. srpen 2005 @ 16:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nominuje uzivatele pastyre na zlatou slzu za to, ze se zde vychlouba vlastni dulezitosti. Jak s Ducehm svatym a Pismem souvisi jestli hovoril v radiu a TV, nebo ze se v New Yorku setkal s Davidem Wilkersonem? Timto ego-vylevem si pastyr prokazal medvedi sluzbu pred celou ekumenou.



Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: charismatik v Sobota, 13. srpen 2005 @ 08:15:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co ty jsi udělal pro Pána?


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: popleta v Sobota, 13. srpen 2005 @ 13:17:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nic. ja jsem jenom takovej malej ceskej popleta. ale aspon nikomu nerikam, ze je bludar!


]


Nominace není akceptovatelná (Skóre: 1)
Vložil: bolek v Neděle, 14. srpen 2005 @ 13:59:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důvod této nominace, který je nazván "ego-výlevem", není akceptovatelný:

- nominovaný uživatel ve jmenovaném komentáři reaguje na argument autora článku a výslovně píše: "To píšu jen proto, abych rozptýlil sugetívnost článku v tom, že kdo s tímto nesouhlasí je zaseklý nebo nevěří Bohu nebo musí být nezkušený. Nemám ve zvyku to sypat z rukávu a není mi to příjemné, ale donutils mne k tomu."


- V případě akceptace této nominace bychom mohli na Zlatou slzu také nominovat apoštola Pavla, který v podobné situaci podobně argumentuje:

2 Korintským 11:22  Židé jsou? Jsem i já Žid. Izraelští jsou? Jsem i já. Símě Abrahamovo jsou? I já.
23  Služebníci Kristovi jsou? (Nemoudře dím:) Nadto já. V pracech býval jsem hojněji, v ranách přílišně, v žalářích hojněji, v smrtech častokrát.
24  Od Židů pětkrát čtyřidceti ran bez jedné trpěl jsem.
25  Třikrát metlami mrskán jsem, jednou jsem byl ukamenován, třikrát jsem na moři tonul, ve dne i v noci v hlubokosti mořské byl jsem.
26  Na cestách často, v nebezpečenství na řekách, v nebezpečenství od lotrů, v nebezpečenství od svého pokolení, v nebezpečenství od pohanů, v nebezpečenství v městě, v nebezpečenství na poušti, v nebezpečenství na moři, v nebezpečenství mezi falešnými bratřími;
27  V práci a v ustání, v bděních často, v hladu a v žízni, v postech častokrát, na zimě a v nahotě.
28  Kromě toho, což zevnitř jest, dotírá na mne ten houf na každý den povstávající proti mně, to jest péče o všecky sbory.
29  Kdo umdlévá, abych já s ním nemdlel? Kdo se uráží, abych já se nepálil?


Popleta tak ve své nominaci překroutil smysl Pastýřových slov, kterými se blíže představuje oponentovi.


]


Re: Nominace není akceptovatelná (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 19. srpen 2005 @ 09:32:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Pastýř reagoval na něco, co jsem vůbec nepsal.

On tam pořád vkládá své .."manifestace" , já mluvil pouze o "vymítání, uzdravování, prorokování a mluvení jazyky" ..a pak, jak už jsem řekl v komentáři, platí, že kdo s tím nesouhlasí buďto nevěří Písmu, které o všem jasně mluví, nebo je nějak teologicky "zaseklý".

Nikde jsem v článku neřekl, že kdo nevěří v ony další manifestace, které Pasýř popisuje je "zaseklý"..takže to Pastýř špatně pochopil.

Můj článek neměl "sugestivně" naznačovat, že je někdo zaseklý, když nevěří, že "štěkání" je z Ducha Svatého. Měl jasně ukázat, že věřit oněm čtyřem "biblickým" zkušenostem " je biblické a ukázat, že pokud by jen kvůli nim někdo odmítal tzv. charismatiky, kteří v tyto zkušenosti věří, pak vlastně odmítá část biblického poselství.

Jinak souhlasím s tím, že označení "ego-výlev" by možná, když už, mohl napsat pouze člověk, který by o tom měl jasné rozpoznání. Takhle od placu to opravdu nejde rozpoznat, zda to bylo řečeno v těle, nebo v Duchu. Osobně se však domnívám, že Pastýře k tomu nikdo "nedonutil" a jeho povídání vychází z překroucení slov mého článku. Znovu, i když pro aktery pravděpodobně zbytečně, říkám, že můj článek byl pouze o ..prorokování, mluvení jazyky, vymítání a uzdravování.

Pokud lžu já, pak Pastýřova reakce je možná správná, pokud ovšem nelžu (což lze snadno z článku ověřit), pak mluví zavádějícím způsobem Pastýř i tento Bolek, který vůbec nevnímá, že reakce Pastýře vychází z nesprávné, překroucené interpretace mého článku.

Já v tomto článku nereaguji a neobhajuji žádné všelijáké manifestace Ducha Svatého či neducha svatého, já tam mluvím pouze o oněch čtyřech biblických zkušenostech. A pokud Pastýř tvrdí, že jim věří, pak proč do mého článku vkládá "obhajobu všelijakých jiných manifestací"?

Opravdu vás nechápu.Připadá mi jakobych mluvil s hluchými lidmi. (to myslím vážně byť je to "tvrdé")

Pokud mi někdo ukáže, že jsem v článku obhajoval ..štěkání, kdákání a co ví, co ještě..na což Pastýř ale reaguje, pak se omluvím a řeknu, ano mýlil jsem se já. Takto ovšem musím opět říci , Pastýř se "sekl".


]


Re: Nominace není akceptovatelná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 19. srpen 2005 @ 09:52:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě jirikrupo,

vysvětlení je jednoduché, pastýř si chce na kritice charismatiků postavit křesťanskou kariéru (na tomto webu už ji má). Takže mlátí do všeho, co se dá.

Karels



]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 21:57:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic mi do toho neni, presto se vsak ptam, zda jste jako Grano Salis pristoupili k cenzure a vyjadrovani se k normativni podstate clanku a komentaru zde zaslanych. Z reakci bolka na poletovu nominaci to vyplyva.

Jsou vsechny ostatni nominace normativnim stanoviskem Grana Salis?

Stojite si jako Grano Salis za tim, ze vydavatelství KMS vydáním a propagací knihy Ricka Joynera "Poslední bitva", která popisuje komunikaci s duchy zemřelých, udělila amnestii spiritismu v církvi, který je v Bibli odsouzen jako protibožská činnost?



Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 19. srpen 2005 @ 10:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jsem překvapen! Možná bych vlastně neměl být. Ale přesto jsem. Bolek napsal k Popletově nominace Pastýře:

"že popleta překroutil význam Pastářových slov" takže nominace na Slzu není akceptovatelná.

Neobhajuji teď onu nominaci na slzu..dá se říct, že jsem rád a vděčný, že Bolek k jisté "korektuře přistoupil" , ale mohu se ptát..

Proč třeba nominace Joela na zlatou slzu (což jsem já) za to, že učí "nejsi autorita, tak drž hubu" prošla, když i v uvedeném výroku přímo říká, že může "povstat kritika z úst .." (předtím, ale zdůrazňuje motivy při takové kritice).

A proč následně i zůstala, byť jsem se, stejně jako Bolek odvolával na Písmo a ukazoval, že i kdybych ještě více onen výrok(že někteří moc kritizují a že nemají pusu pro to, aby tak činili halva nehlava bez správných postojů) zdůraznil (a já jej naopak vyvážil právě tím .."kritika může povstat") tak stejně když Jakub řekl ."Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry" /Jak 3,24/ ..tak taky to nebyl výrok na Zlatou slzu, ale Boží slovo..(nebo ne?). Také by někdo mohl říct, že Jakub popírá spasení z milosti, ne ze skutků. (přesně stejný princip se udál se mnou)

Boží slovo to bylo, byť mohlo znít všelijak, ale bylo

v patřičně položeném důrazu uprostřed daného kontextu.

Musím znovu tedy říci, že tomu nerozumím.

Ukážu, že je to "překroucení mých slov" , ukážu, že to mohlo být ve své podstatě z Ducha a slovo od Pána pro některé na Granosalis ..a vy jste mi stejně dali Zlatou slzu.

Troufnu si říci, že pokud mé slovo bylo od Pána, pak jste přijali jak jeho překroucení (proč ), tak následně i jeho jakoby"znehodnocení" Zlatou slzou.

Buďto, znuvu říkám, jsem byl v těla já, nebo jste odmítli slovo od Pána vy!

Každopádně (a toto je jisté i objektivně bez rozpoznání, zda mé slovo bylo od Pána či nikoliv, k čemuž jsem samozřejmě - a musím být - otevřený) jste jej překroutili, nepochopili, a každopádně jste nereagovali na má vysvětlení, že neučím věcem tak, jak bylo řečeno v "nominaci" ani na má poukázání, že to může být z Ducha pomocí biblických "důkazů".

Jen tam někdo reagoval, že cena se udává za to, jak onen výrok působí na posluchače a tím se snažil argumentovat. Jak ten výrok prý zapůsobí na ně a jak oni ho vidí..(ne hlavně, jak jej autor myslel) ...asi to takto neobhajoval Bolek, protože nyní...a dle mého způsobu správněji, přistupuje ke korekci toho, co je navrhováno . (byť je to v rozporu s předchozí praxí)

Co říci závěrem, ještě pořád zde budou lidé, kteří nevěří, že přece jen i zde je někdo, kdo má zodpovědnost a schopnost nějak korigovat obsah těchto stránek? A to neříkám, že je to špatné, naopak, jsem rád...pak lze i jednoznačně říct...:

Bolek, který tentokrát "nepustil" domnělé (jeho viděním) překroucení slov Pastýře, jak je pustil v předchozích slzách nejméně v případě Tomáše Ditricha a v případě Joela (jirikrupa) .

Lze jasněji vidět i zopdovědnost (a s tím i tíhu) provozovatelů tohoto portálu, kteří ji měli i předtím, než by se jí chopili. V tomto konkrétním případě se jí dokonce přímo zhostili a ji použili (autoritu pro rozlišení, co už je mimo pravidla a co ne). Měli by ji, i kdyby tam pouštěli (do slz) všechno hlava nehlava , přesto že by ji třeba tak jasně nevnímali a tvrdili by, my nic, my jen "umožňujeme". Zde ale jasně berou svou autoritu do "klávesnice" a píšou

..."Ne, toto vidíme takto, tato kritika sem nepatří"

(byť je toto mnohem více polemické než některé předchozí výroky)

Proč to píšu? Přeji totiž stále Granosalis, aby se vskutku stalo místem, kde bude "citlivost" na překroucení a lži" a přinejmenším v oficiálních a jaksi viditelnějších věcech, jako jsou vlastně slzy, se na to dohlédne a třeba i pozpátku vyzná a opraví.Bylo by to čestné a pravdivé. Bylo by to žádoucí.

Pevný Boží základ zní "Pán zná ty, kdo jsou jeho" a "ať se odvrátí od nespravedlnosti každý, kdo vzývá jeho jméno".

Pokud něco vidím špatně a někdo mi to vysvětlí a já to pochopím, pak se omluvím těm lidem a přiznám, co jsem třeba řekl špatně nebo se špatným důrazem, či polopravdivě. Zatím mi ale vše zde mnou řečené připadá velmi jasné a pravdivé.

Pokoj Vám
Joel




Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: bolek v Pátek, 19. srpen 2005 @ 11:05:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jirko,

nejsem neomylný jako papež, což dokumentují i akceptované nominace-spekulace, které pak byly zrušeny.

Důvěřoval jsem nominujícím, že to myslí upřímně a nominují podle toho, jak co na ně působí. Jestli prošly některé nominace neoprávněně, těžko posoudím sám. Nominace mají ale velký regulátor v hlasování uživatelů. Tam se prokázalo a prokazuje, jestli i ostatní takové nominace považují za oprávněné. V tebou uváděných příkladech většina uživatelů jejich oprávněnost prokázala tím, že jim dala hlas. To je fakt, který se dá těžko zrušit. Proto zpětné přehodnocování nemá smysl.

Tato diskuse však přispěla k tomu, že budu (a myslím že i provozovatelé) více zvažovat, zda nové nominace jsou míněny férově nebo jde o zlomyslnosti a spekulace. Nechtěl bych, aby se tato anketa zvrhla ve snůšku spekulací.


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 19. srpen 2005 @ 12:24:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Chtěl jsem říct, že jsem rád za tu jednu část o pečlivějším zvažování nominací. (i když možná víš, že jsem spíše pro to, aby slzy nebyly vůbec .ale obecně řečeno ..je to jen můj názor, který nemusí být z Boha a ani nevím o něm zatím jasně, že by byl z Boha, narozdíl od slova, které jsem sem poslal ohledně respektu k autoritám a zodpovědnosti za slova, protože mi jej Pán položil na srdce (subjektivnost, samá subjektivnost ..he) )

Myslím si, že Granosalis má jistý vliv na církev kterou miluji, tedy církev v ČR.

Pokud by vysílalo signál o neúctě k pravdě a pravdivosti, část církve se tím může nakazit a já říkám, že nakazí.


Pokud se toto zlepší, bude to pozitivní signál v českém internetovém křesťanském světě (a následně i normálním, čímž neříkám, že internet není normální), který opět bude mít svůj duchovní dopad! (velikost a míru toho dopadu ponechávám stranou)

Nominace-spekulace, které byly zrušeny ...to už byli i udělené ceny, nebo "jen" nominace?

Pokud to byly již i udělené ceny, tak by bylo vidět, že ono "hlasování" samo o sobě, je sice "fakt, který jde těžko zrušit", ale nevypovídá o pravdivostí hodnotě.

Pro mne je tvrzení, že učím "nejsi autorita tak drž hubu" nepravdivé, byť by to odhlasovalo 150 lidí na internetu. Existují lidé, kteří mne znají a vůbec tam nehlasují ..a je to pro ně jasná "hloupost".

(vždyť jsem tam i napsal, že "kritika může povstat" ..což není "nekritické přijímání aoutorit")

A to, že Tomáš Ditrich považuje ty, kdo s ním nesouhlasí, za nebratry, je také lež. To, že jí přisvědčí dalších padesát lidí či sto lidí (a oni vždy neposuzovali pravdivost, ale hlasovali pro předpokládaný Tomášův (vykonstruovaný ..joj to je termín) postoj )nezmění nic na tom, že je to "šíření falešné pověsti" , na které se podílíte a kterou umožnujete. To neříkám jako odsouzení teď, ale jako upozornění a prosbu o změnu.

Myslím si, že je více Boží (ať to stojí co to stojí a piš si, že by to stálo pro Tebe osobně "hodně"(myslím) ), spatříme-li něco i zpětně jako lež (a já říkám, že to lži jsou) je opustit, vyznat a omluvit se "postiženým". To by se myslím Bohu líbilo a bylo by to tak správné, usmiřující, plodné, budující, příkladné a spravedlivé.Myslím, že to by bylo z Ducha.

Je to více Boží, než říci, .."nelze vzít zpět".

Zvláště proto, že teoreticky existuje nyní člověk, který nezná ani Tomáše Ditricha ani mne ani Granosalis a dejme tomu si za rok za dva (a třeba je teprv nevěřící) klikne na Slzy, které tady visí a dozví se tyto "pravdy". Bude-li to moudrý člověk, nevezme vše hned i s navijákem, ale je určitá pravděpodobnost, že nevyhraněné lidí (prostě jen lidí, kteří teprve do církve "vrůstají" to ovlivní a budou vystavení těnto "pomluvám") .

Bůh ví proč řekl, že :

"nemáme šířit falešnou pověst"
"nevydáš proti bližnímu falešné svědectví"
"zlé je dopřávat sluchu klamnému jazyku"
"není-li pomlouvač, tiší se sváry"

atp.

No nic, měj se pěkně . Pokoj Tobě!

Tvůj v Pánu Joel


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 19. srpen 2005 @ 12:58:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že to s těmi Zlatými slzami není chyba vedení Grano Salis, ale těch kteří je navrhují (ty slzy).

Stejně jako celkovou atmosféru tohoto webu neurčuje jakési vedení, ale my co to čteme a co posíláme příspěvky. Pokud nějakou změnu, potom se to chce obrátit na navrhovatele. Možná by neuškodilo zcela ty ceny na nějakou dobu zrušit, nebo vymyslet něco jiného.

Karels


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 20. srpen 2005 @ 21:58:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Granosalis je (a obecně skoro jakýkoliv web, vyučující zvlášť) jakoby hadicí stříkající do církve "vodu". Má dvě základní části, zdroj vody a pak řekněme filtr, který by zachytil nějaké "škodlivé látky" než dopadnou na zahradu Boží.

Obrátit se na "navrhovatele a přispěvatele"(zdroj) ..je správná cesta a myslím, že z některých článků zde to k nim zní, nicméně vždy bude "přítomnost škodlivých látek" (byď bych si přál , aby tomu bylo co nejméně) a proto je dobrá cesta obrátit se i na "filtr" , který buď vůbec nemusí fungovat a nebo může něco zastavit. A to je záležitost vedení a správy tohoto webu.

Tak to vidím

Měj se ..ahoj

PS: I filtr má podíl na tom, zda poteče voda nebo splašky.



]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 20. srpen 2005 @ 22:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by bylo zajímavé tady ty perly a slzy nahradit nějakým projektem pro nevěřící. Nevím, žádné řešení mě nenapadá.

Karels


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Pondělí, 22. srpen 2005 @ 06:43:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co vy dva tady chcete, je v podstatě demontáž současné jedinečnosti Grano Salis a jeho degradace montáží různých filtrů proti kritice církevních představitelů a herezí na tuctový rádoby "pozitivní" server. Doufám, že provozovatelé budou natolik prozíraví, že dohlédnou důsledky vašich snah a že je budou ignorovat. I když věřím, že většina "autorit" by přeměnu tohoto serveru na nemastný neslaný, ani studený ani horký, s nadšením přivítala.


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pondělí, 22. srpen 2005 @ 07:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně. Krupa s Orlíkem by smazali kritiku herezí, vedení KS průšvihy s Drápalem, JB jak to bylo s převzetím moci, Modrý Kríž, SŽ, BJB, katolíci atd. svoje průšvihy a zbyly by tady pozvánky na uzdravovací shromáždění s Helmutem Bauerem. V podstatě není nikdo, kdo by neměl zájem tady něco smazat. :-)


]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 21. říjen 2005 @ 10:21:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Slova mají význam, jsou z nebe nebo z pekla. Pokud rozpoznám, že jsou z pekla (obrazně řečeno) pak je raději smažu.

Otázkou zůstává rozpoznání .

Je dobré vyjít se vstřícností vůči různým názorům a jistě to není tak, že by se razilo jen to, čemu věříme my.

Existuje ale hranice, kdy je toto překročeno.

"nebudeš šířit falešnou pověst"
"nelžete"
"mluvte pravdu každý se svým bližním"

Toto jsou jasné věci, které když rozpoznám, tak z nich je potřeba činit pokání. Oni jen tak neprojdou před Pánem. Mé slovo je o milosti pokání pro ty, kteří to pouští a neuvědomují si, že je varuji před následky toho, co dělají.

Pokoj



]


Re: Některé biblické ''manifestace'' Ducha Svatého (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Pátek, 19. srpen 2005 @ 15:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak tady spravne rikate, polovina slz jsou spekulacemi. Kdyz se vsak zacne spekulovat o GS, je to najednou neprijatelne...

K kdo bude rozhodovat co je a co neni spekulace a kdo prekroutil ci vyrok? Tajemny Stepan a jeho poskokove?



Stránka vygenerována za: 1.12 sekundy