Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482777
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě
Vloženo Středa, 08. červen 2005 @ 16:44:24 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Nepřihlášený

Petře, dnes se z hlediska vnímání širší veřejnosti hodně mluví o homosexualitě jako o genové poruše. Jak se na homosexualitu díváš ty? Podle mého názoru vidím homosexualitu jako reakci jedinců na určité situace v jejich životech. Tito lidé se s tímto druhem chování nenarodili. Spíše se tento druh chování rozvíjí během vývoje člověka, a to v určitých podmínkách a určité společnosti. Jedním ze základních důvodů homosexuálního chování je nepřijetí sebe samého a nízké sebehodnocení.

V naší praxi se ukazuje, že k tomu častokrát vede mnoho vnějších příčin. Je zde patrný veliký vliv prostředí, ve kterém člověk vyrůstal. Navíc jsme vypozorovali, že tuto změnu často předchází mnoho jiných situací, jako třeba sexuální zneužití nebo dospívání v neúplné rodině. Nezanedbatelný vliv mají i názory, se kterými se člověk setkal, jeho vlastní osobní handicap i jeho přátelé. Pokud by se jednalo o genovou záležitost, tak by se tato orientace nedala léčit, avšak věnujeme-li se lidem, kteří touto životní situací prochází a řešíme ji formou poradenské pomoci. Přijímají svoji identitu takovou, s jakou se narodili, a jsou v ní šťastní a zcela svobodní.
To znamená, že bychom homosexualitu mohli pro zjednodušení nazvat závislostí nebo nemocí? Určitě by se nedala nazvat závislostí ani nemocí. Spíš se jedná o to, že člověk nemá v rukou svou situaci, potřebuje pomoc druhých. Je to spíše slabost, problém, který začíná ovládat život člověka a může ho natolik přemoci, že přestane být sám sebou a začne hledat v homosexuálním chování řešení, se kterým nakonec stejně není spokojen.
Mohl bys ukázat ještě některé společné jmenovatele vedoucí k tomu, že jedinec začne své problémy řešit homosexuálním chováním? Myslím, že jednou z hlavních příčin je nezájem rodičů, absence jednoho z rodičů při výchově dítěte; to je častý vliv, který je v našem prostředí velkým rizikem. Dále je to sexuální zneužití v dětství, kdy jedinec získá odpor k opačnému pohlaví. Zneužití má pak za následek další zneužívání, vzniká tak řetězová reakce. Nezdá se to, ale když dítě vyroste třeba jen u babičky a dědečka, může dojít k ovlivnění vnímání. Nevhodná výchova - dítě nepozná přirozené jednání muže (otce) nebo ženy (matky). Další možné příčiny jsem už zmínil.
Teen Challenge se věnuje kromě drogově a jinak závislým i homosexuálům? Teen Challenge se zatím homosexuálům přímo nevěnuje, ale protože někteří lidé, se kterými pracujeme, s tímto problémem zápasili nebo zápasí, setkáváme se s nimi také a pomáháme jim. Tím, že těmto lidem také sloužíme, uvědomujeme si naléhavost, aby v České republice vznikla organizace, která by jim mohla kvalitně pomoct, aby pochopili, kým jsou a jaký je jejich skutečný život, skutečná identita.
Takže ses setkal s případem toho, že Bůh osvobozuje i z homosexuality? Setkal jsem se už s několika lidmi, které Pán vysvobodil úplně neuvěřitelným způsobem. Dokonce homosexuály, kteří byli zároveň i hlasateli této myšlenky a propagovali ji v různých národech. Jeden z takových pro mě osobně nejznámějších lidí, John Paulk, napsal i knihu Láska zvítězila, kterou vydalo nakladatelství Křesťanský život. Jeho manželka byla lesbičkou a on sám byl homosexuálem toho nejsilnějšího kalibru. Oba dva Pán vysvobodil, dnes mají spolu děti a žijí perfektním životem.
Dalo by se říct, co narkoman, to homosexuál? V žádném případě, s homosexualitou sice někteří narkomani zápasí, ale je to menšina. Někdy je situace přivede k tomu, že např. chlapci začnou prodávat své tělo, děvčata se stanou prostitutkami, aby si vydělali na drogy. Pak se dostanou i do lesbického/gay vztahu, a tím se u nich vyvine homosexuální chování.
Jak se sami vzděláváte ve službě homosexuálům? Na seminářích zvlášť zaměřených na tuto problematiku a při vyučováních na konferencích Teen Challenge.
Dnes se člověk stále častěji setkává s lidmi, kteří na základě změny identity dospěli i ke změně pohlaví, jak s takovým člověkem pak jednat? V každém případě s tím člověkem je třeba mluvit otevřeně, ne ho odsuzovat, spíš mu dát možnost k tomu, aby se otevřel, hovořit s ním o jeho situaci, samozřejmě pokud chce. To nejdůležitější je vést člověka k tomu, aby pochopil, že něco hledá, když podstoupil operaci proto, aby nalezl třeba štěstí, ale dříve či později bude hledat dál. Určitě bych mu nedával nějaké falešné naděje, že to bude dobré, ani bych ho lacině nekritizoval, že udělal něco špatného. V každém případě to vyžaduje velkou trpělivost a péči. Musím říct, že tito lidé existují, jsou kolem nás. Operace je vlastně zápasem. Přestože to všechno podstoupili, jsou nespokojeni a hledají pravdu.
Někdy mají křesťané tendenci odsoudit plošně homosexuály stejně jako homosexualitu... Ježíš nikoho plošně neodsuzoval. Ježíš odsuzoval hřích, a ten vždy konkrétně pojmenoval, zjevil a pokaždé vedl zároveň člověka k nápravě, dával mu šanci a naději. Bůh člověka vždy vede ke svobodě, k pravdě, k poznání sebe a k jistotě - k jistotám, které jsou pevné, nepomíjitelné. Tento hřích je stejný jako třeba krádež, lhaní, podvod, cizoložství.
Poradil bys, čemu se má křesťan vyhnout v přístupu k homosexuálně žijícím lidem? V přístupu křesťanů k homosexualitě existují dva extrémy. Jedním je, že se přiklánějí k názoru, že je to věc genetická, a tím pádem nezměnitelná, že je třeba brát lidi takové, jací jsou, popřípadě povolovat jejich sňatky a brát to jako normální. Druhý extrém je ten, který jsem už zmínil, že ty lidi odsuzují jako něco tak hrozného, že se s nimi nedá ani pracovat, a že zajímat se o tyto lidi je skoro hříchem. Připomíná mi to situaci, kdy nejprve lidé nechtěli nemocným AIDS ani podávat ruku ani je políbit na tvář, nebo když od nich byli políbeni při pozdravu, propadali panice, že umírají, apod.
Jak se díváš na to, že tato, jak se u nás často říká „čtyřprocentní menšina”, získává tolik prostoru ve všech sdělovacích prostředcích a vůbec v obecném širším povědomí? Jednak je to manipulace s daty, není to v žádném případě čtyřprocentní menšina. To je stejné, jako když se dnes uvádí, že narkomanů v České republice ubylo. To je jenom propaganda určité skupiny lidí. V tomto případě je to skupina homosexuálů, která se snaží přesvědčit společnost o tom, že jich není jenom pár, ale že jich je daleko víc, než se zdá. Funguje to jako podpora, kdy tito lidé lobují za svá práva, aby mohli získat nějakou jistotu, kterou vlastně nemají, protože svou orientací ve společnosti své jistoty ztrácejí, proto se snaží si zajistit bezpečí.
Řekl jsi, že vnímáš velmi aktuálně potřebu sloužit těmto lidem. Kromě vydání knihy plánuje Teen Challenge i nějaké další kroky? Tento rok jsme měli v plánu uspořádat první konferenci na téma, jak křesťané mohou těmto lidem sloužit, jak se na homosexualitu dívat, co pro ty lidi udělat. Dále bychom přivítali vznik organizace v České republice, která by se těmto lidem věnovala, sdružovala je a pomáhala jim dostat se z problému. Mám několik přátel, kteří jsou vedoucími podobných organizací. Nejvíce mi doporučovali Exodus ministry, organizaci, která má skutečně velmi dobré výsledky a zná způsoby, jak těmto lidem sloužit.
Kdy se bude konference konat? Konference proběhne ve dnech 16. až 18. června v Praze.
Děkuji ti za rozhovor. Ptal se Jirka Bartík Zdroj: http://www.apostolskacirkev.cz/


"Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: mk v Středa, 08. červen 2005 @ 20:37:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezdá se mi, že by se výchylky nemohly vyskytnout nahodile a třeba vrozeně. Když někdo nemůže trávit lepek, řekne se že má celiakii, musí dodržovat dietu a nic se neděje (kromě jeho obtíží). Někdo se narodí se šesti prsty na ruce nebo noze.
Ale homosexuální orientace je vidět, protože se týká vztahu k pohlaví. Dieta naproti tomu může být soukromá. Tedy homosexualita se promítá od něho do společnosti a ta to nepřijímá. Totiž neplní se tím biologické poslání, to je vznik života, i když je s pohlavní příslušností spojená široká nadstavba v jednání, oblečení, citech atd. Jan Pavel II. napsal, že manželství je sice založeno na biologickém základě, ale tento základ podivuhodným způsobem překračuje.
A proto je asi homosexualita vidět, protože se nestaví pro život totéž. Chtěli byste to léčit, ale já jsem přesvědčený, že u určitého počtu lidí to nejde. Co s tím ale dělat, to také nevím. Je to jako mít šest prstů a pod. Dopřejte jim také změnu pohlaví, někdo to opravdu potřebuje.



Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: ondrasek v Pátek, 10. červen 2005 @ 09:25:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozhovor se šéfem Teen Challenge mi opět potvrzuje, kolik naivity a neznalosti mezi našimi bratry je. Vycítil jsem sice, že opatrný posun v přijetí homosexuality existuje, ale stále dokola opakované fráze o poslání "rodiny" a její jedinečnosti, jsou zástěrkou pro to, aby se omlouval rozpad tohoto sociálního modelu. Homosexualita je Bohu žel, brána opravdu jen jako - sexuální praktika. Nikoli, jak tomu ve skutečnosti je: jako citová orientace ke stejnému pohlaví. Velkým bludem pak je snaha margianlizovat kvalifikovaný odhad počtu gayů v ČR. Říct, že tyto údaje jsou nadsazené, znamená totální neznalost G/L minority. Asi bych nekomentoval a nevyjadřoval se k tomu, čemu nerozumím. Petr Ministr to udělal. Problém odlišné citové orientace je natolik specifický a natolik složitý, že jakýkoliv zásah "neodborníka", ho jenom víc a víc komplikuje. Homosexualita má dva způsoby vnzniku: genetický a získaný. Genetický - vrozený. Získaný - to je ten způsob, který je praktikován z nedostatku jiných možností ve věznicích, či tam - kde je vysoká koncetrace osob stejného pohlaví. Jakékoliv jiné - byť i logické vysvětlení nemá oporu ani v našem (duchovním) ani ve světském světě. Proto jsem za přijetí registrovaného partnerství a proto jak budu moci, budu pomáhat gayům v jejich nelehkém, útrpném a bolestném boji za lásku... Vliv gayů v médiích beru prozitivně - protože tolerance, láska a respekt k jinakosti jsou zárukou multikulturního společenství a ochranou těžko získaného míru a těžko získané stability, alespoň v Evropském konetxtu. Ředitel Ministr by měl více vážit slova a pokud něco neví - poradit se s Pánem. Snad dostane ZNAMENÍ a oprostí se od dogmat a vzorců - díky nimž církve umírají... Z celého srdce přeji gayům i negayům klid a mír v duši. Ondrašek .-)



Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 12. červen 2005 @ 09:12:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ředitel Ministr by měl více vážit slova a pokud něco neví - poradit se s Pánem. Snad dostane ZNAMENÍ a oprostí se od dogmat a vzorců

Pane kolego a mohl bych se zeptat, jak konkrétně jste se s Pánem radil Vy a jakým způsobem jste tedy poznal od kterých dogmat a vzorců se oprostit, a od kterých ne? Pokud byste se o svých zkušenostech sdílel, třeba by to ostatním pomohlo.

wollek


]


Nic než souhlas (Skóre: 1)
Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Pondělí, 13. červen 2005 @ 12:52:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bych se dožít doby, kdy kdokoliv bude moct milovat kohokoliv, aniž by se musel bát reakce okolí. Pak to bude ráj na zemi.

Vladislav Židek, ateista a heterosexuál


]


Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: hejhula (jurackaj@centrum.cz) v Sobota, 11. červen 2005 @ 23:07:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně považuju homosexualitu za hřích a něco co se Bohu nelíbí. Ale neměníto nic na tom, že mám i lidi s takovou orientací rád.



Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 13. červen 2005 @ 08:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak může být hříchem něco, za co člověk nemůže? Je hříchem tvoje heterosexualita? Samozřejmě, že není, hříchem ale může být to, jak s ní naložíš.


]


Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 13. červen 2005 @ 14:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak se pozná za člověk může a za co nemůže?

Mimochodem, co říkáš na následující:

Ř 7:17  Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně.
18  Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.
19  Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci.
20  Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.
21  Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo.


Může člověk za to, když dělá to, co nechce? I kdyby ne, tak to stejně hříchem zůstává bez ohledu na naše osobní názory...

wollek


]


Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 13. červen 2005 @ 16:53:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk je zodpovědný za to, co dělá, ať už se mu do toho chce nebo nechce. Já souhlasím, že člověk, ať homo nebo heterosexuální je zodpovědný za to, jak se svou sexualitou naloží, to je za to, jak se prostě chová. Ale nemůže za to, jaký je. Hřích je homosexuální chování, ne homosexuální orientace, stejně, jako není hříchem heterosexuální orientace, ale cizoložství.


]


Re: Rozhovor s Petrem Ministrem, ředitelem Teen Challenge o homosexualitě (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 14. červen 2005 @ 10:31:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tou poslední větou naprosto souhlasím a víckrát jsem to zdůrazňoval.
Myslím, že pokud jsou sklony v hříšnému jednání skutečně vrozené, pak se dá vždy nalézt biblický způsob, jak se tomu vlastnímu hříšnému jednání pokud možno vyhnout. V tomto případě třeba podle rady apoštola Pavla, zůstat sám a sloužit tím Bohu.

Mám však pochybnosti, že je homosexualita přímo vrozená, resp. zda je 'vrozená' více než nějaký jiný sklon k hříchu. To totiž přímo nabízí otázku, do jaké míry za svůj hřích vlastně můžeme my sami a do jaké míry náš tvůrce. A zde bych byl raději velmi opatrný....

S pozdravem,

wollek


]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy