Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 249, komentářů celkem: 429584, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 452 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497631
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Autorita a zodpovědnost
Vloženo Středa, 18. květen 2005 @ 22:34:46 CEST Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal jirikrupa

Autorita a zodpovědnost Shodneme se na tom, že Bůh dává autority. Ve Starém zákoně např. jasnou autoritou byl Mojžíš. Jako autoritu ji charakterizovalo povolání a zjevení Boží z Boží strany a také znamení Boží vůči lidské straně. Mojžíš nejen vyhlásil, že jej Bůh poslal, ale Bůh také svého služebníky vybavil potřebnými znameními.U Mojžíše to bylo to malomocenství, hůl v hada a cosi, myslím voda v krev.( ještě před obrovskými znameními v Egyptě ). Stejně tak pokračoval Ježíš. Bůh jej" potvrdil " znameními a Ježíš sám řekl, ať "nevěří-li jemu,a jeho slovům, ať aspoň věří skutkům, které skrze něj činí Otec." ať vidí, že jej Bůh poslal. Stejně tak Pavel s Božím potvrzením počítá: "Znamení mého apoštolství se mezi Vámi projevila s přesvědčivou vytrvalostí ve znameních a divech" /myslím 2.Kor 12,12 jestli se nepletu/. A to nepočítám, že znamení má i církev, ti, kteří uvěří .. V Markovi se píše, znáte to, že znamení těch, kteří uvěří budou "uzdravování, mluvení jazyky, vymítání démonů". /Mar 16,17-20/. Taky bychom do toho mohli přidat Pavlův postoj : "Někteří se začali povyšovat, ale přijdu k vám brzo, bude.li Pán chtít, a učiním si úsudek o těch domýšlivcích ne podle toho, co mluví, ale podle toho , co dokážou. Království Boží nezáleží v slovech , nýbrž v moci." , který napsal do Korintu . /1 Kor 4.18-20/.

Když se nad tím zamyslím, i mně se trochu drhne jazyk, protože démony moc vymítat neumím, mám jen nepatrné zkušenosti, s uzdravováním je to to samé a navíc v poslední době (několik let) to "vyschlo" úplně. Jediné, co mi z toho v této době zbývá je mluvení jazyky, ke kterému se cítím být často v modlitbách veden a jako znamení od Pána určité nadpřirozené vedení v jistých situacích. No ale řekněme, že mám-li hledat církev Ježíšovu a apoštoly či řekněme Boží muže, služebníky , mám hledat mimo jiné podle těchto kritérií! Ježíš i Pavel ukázali svým životem i slovem, že oni ví o Boží cestě v této věci, totiž o jakýchsi viditelných znameních, že dané dílo je dílo Boží. Mnohdy lidé argumentují tím, že existují i falešné znamení a zázraky. A že Ježíš mnohým z těch, kteří vymítali démony a kdoví, co by..řekne, "neznám vás, jděte ode mne." A je to biblické. Myslím to slovo, nikoli ten argumet, neboť nemůžu uspokojivě na otázku po znamení od Boha odpovídat pouze negativem, že to může být klamné. Přestože to jistěže může být klamné, stejně tak může a pravděbodobně bude klamné , či přinejmenším zkreslující to, že někdo, kdo se za určitou autoritu, např. apoštola vydává, je nemá.Stejně tak si položí otázku ten, který věří Písmu, jestliže Bible mluví o znamení apoštolství i o znamení církve...jaktože tato církev a tento apoštol tato znamení nemá? Je to legitimní otázka! Vadí mi a pálí mne, když lidé z církví, které nemají tato znamení, a kteří jsou vedeni autoritami nemajícími tato znamení, často šmahem a s vehemencí odsuzují a očerňují vše, co se jakoby znameními či zázraky jen trochu zableskne. Že by to byl Bůh? Ptám se člověka, který kritizuje znamení a zázraky a církve mající tato znamení, ať mi ukáže tedy na příklad některé vyvážené a jiné církve či hnutí ......ovšem já nemohu, chci-li být biblický, rezignovat na otázku po Božím nadpřirozeném potvrzení a znameních, které působí Bůh. Jsou nepravé znamení a zázraky! Jsou ulítlosti při vymítání démonů a nemoudrosti s uzdravováním, jsou konflikty se špatným používáním proroctví a přehnanou úctou k zázrakům. Zdůrazňuji to, ať nikdo v návalu rozhořčení neuvádí zase, že ti a ti tak a tak ulítli. Já tvrdím, že církev Ducha, kde on žije a působí a apoštolové povolání Duchem budou mít a mají tato znamení a ti, kteří je nemají, jsou často falešnými apoštoly..mohou to být Boží děti, možná dokonce služebníci, ale s jejich autoritou v Duchu, tedy ne jen z lidkého uspořádání a pohledu, ale i z vůle Bočí a z ustanovení Božího --"dávejte pozor na stádcce, ve kterém si Vás Duch svatý povolal za dohlížitele" , "apoštolem z Boží vůle, nikoli z člověka". , s jejich autoritou to tak úplně v pořádku nebude. Jsou lidé, kteří se za něco vydávají , ale nejsou "ti kteří se vydávají za apoštoly..shledal jsi, že nejsou". A jsou lidé, kteří se za ně vydávají nebo někdy ani ne, a přitom jimi před Bohem vskutku jsou. Bůh tedy dáva autority a má zde svoji církev..mluvme o ČR i když bychom to mohli vztáhnout obecně na svět. Podle Písma církev bude mít určitá znamení a ony autority budou mít také tato znamení. POkud tyto znamení nemáte, netvrťte s takovou jistotou, že ti, kteří je mají, jsou mimo. "Bloudíte, protože neznáte Písma ani moc Boží". Někteří se domnívají, že znají Písma, ale s tou mocí Boží to tak slavné není. Ve skutečnosti je jakési duchovní rozpoznanání lidí, kteří jsou od Boha a církví, kde jedná Bůh, oproti náboženským lidem a náboženským(více či méně) obcím, které živému Bohu trochu hází klacky pod nohy. Ježíše nerozpoznali mnozí znalci zákona: "ti kteří se obírají zákonem, jej nepoznali" . Stejně tak dnes je i v "křesťanství místo pro tento náboženský proud", který jedná slovy "křesťanskými" (podobně jako tehdy žídé slovy zákona mluvili a jednali proti Ježíši) a jede ve skutečnosti proti Duchu Božímu. Šlo to až tak daleko, že dokonce tváří tvář uzdravením a zázrakům začali tvrdit, že to dělá nečistou mocí a nečistým Duchem (a možná se takto rouhali právě hříchem proti Duchu Svatému, kdy čistého Ducha nazývali nečistým). Samozřejmě tomu přidali náboženská slova a fasádu, takže to vlastně vypadalo podle zákona a zbožně, ale víme, že to bylo mimo. Ať už budou lidé a církve s falešnými znameními a zázraky, nebo budou lidé se skutečnými zázraky a znameními (i církve), kteří dělají chyby (někdy zásadní) , nebo odejdou od Písma a padnou, popř. zapomenou na pokoru a lásku, která je "ještě vzácnější cestou" , zůstává pravdou, že skutečná církev a skutečné autority budou mít znamení a zázraky od Boha. Církev a lidí, kteří je nemají, jsou opravněně vystaveni kritice a otázce opravdovosti jejich autority. Mluvme nyní o ČR. Jsme národ, kterému Bůh jistě "poslal" nějaké autority, snad i apoštoly. Jestli Bůh někoho poslal, může do jisté míry platit, že "kdo odmítá vás, odmítá mne". Je otázkou rozpoznání .. Písma i moci , kdo to jsou. Tito lidé mají pak zodpovědnost, ze které plyne jejich autorita . (Ohledně dosahu autority apoštola myslím prý např. Rudek Bubik tvrdil (ale možná se pletu) , že apoštol má autoritu v jisté církvi, kdežto třeba Dan Drápal si myslím myslel, že autorita aoštola zasahuje i naddeniminačně dál (i když v jiné formě, např. přes knihy atd. ..no ale to jen jako zajímavost). Osobně jsem přesvědčený, že kdyby byl např. arcibiskub (Vlk nebo kdo je teď český nejvyšší?) apoštolem vskutku poslaným od Boha do našeho národa..i můj postoj k němu a jeho autoritě by byl důležitým bodem mého "sebezkoumání, jak stojím vůči autoritám a Božím poslům". I když tedy apoštol či podobná autorita má jakousi denominační a úřednickou autoritu, kterou tam tu benevolentněji tu více autoritativně vykonává, myslím, že jsou někteří tito lidé dáni nám všem , jako Božím dětem, za autority, učitele atd. . Není jen ten vedoucí církve můj a ten tvůj, nemůžeme se hlásit k lidem, ale k Bohu, přestože někam patříme a druhotně to tak prostě je. Tito lidé jsou pak služebníci mnohdy daní nikoliv jen té jedné denominaci, ale celé církvi, která ale rozcuchaná, nedozrálá a rozdělená to někdy nevidí, nepřijímá a neuskutečňuje. Platí tedy, že Duch Boží chce jednat s naším národem, chce zde kázat z Ducha evangelium, chce zde to evangelium potvrzovat zázraky a znameními, chce působit usvědčení lidí z hříchů, dávat služebníků pomazání a církvi služebníky, chce uzdravovat i osvobozovat od démonů, chce tu mít církev , která má i znamení mluvení v jazyky. Chce působit lásku, "která spojuje všechno k dokonalosti", a "přikrývá mnohé hříchy". Věřím, že chce mít pastýře církve různých denominací vzájemně se přátelící a i vedení denominací přinejmenším na vztahové rovině (byť zůstanou odchylky učení) co nejvíce se sbližící či respektující se a milující se navzájem. V tom všem bude jednat i tak, že bude dávat zodpovědnost jistým autoritám, které za nás ponesou odpvědnost i břímě , duchovní pokrytí před Bohem, a ponesou odpovědnost i za učení, takže třeba podobně jako Pavel možná z Ducha (jindy třeba z těla) odhalí určité bludy nebo požehnají či odmítnou nějaké věci a vyšlou nám signál, kterým se mi nějak budeme muset (nebo bychom přinejmenší mohli a mnohdy měli) zabývat v pokoře(neříkám že vždy ve slepé nekritičnosti).Někdy označí některé lidi nebo proudy či slova (a ať už z Boha nebo se své hlavy) jako nepřátelské a neduchovní, či jako požehnané a budující. Jejich zodpovědností je chránit stado a dávat pozor i na učení. To , jak to činí a jak jsou zralí či jak se nám jeví zralí a moudří je jiná věc. Pravdou však také je , že ostatní údy církve nejsou nezávislé...patří k tělu a v tom těle je nějaký řád..(cítím, že někteří lidé jsou na to alergičtí, prosím je, ať odhlédnou od negativních zkušeností tohoto druhu a soustředí se jen na to pouhé konstatování , že v těle je řád, s čím nelze než souhlasit). Naší zodpovědností je tedy tyto autority vyhlížet, zaujímat k nim nějaké postoje, modlit se za ně...(a to byste se divili, jak se mění pohled člověka na určitého ..třeba i nepřijímaného či nějak nepříjemného pro mne člověka ..po třeba půlhodině inspirované přímluvy za něj ..a mnozí se možná nedívíte, znáte to). Když církev zaujme svou zodpovědnost vůči autoritám, a autority budou stát ve své zodpovědnosti vůči církvi (ač sami jsou církev), mezi něž myslím patří i modltby a úsílí o jednotu s ostatními vedoucími (ale možná se pletu ..je zde jisté vedení Ducha a časování, které oni mohou vnímat, a třeba dobře. jinak.), je zde dobrý prostor. Nic jiného než láska, "která přikrývá množství hříchů", to dle mého soudu moc neučiní. Asi to neučiní jen zázraky či autoritativní proroctví, byť mohou nějakého člověka pozdvihnout a zviditelnit církvi jako služebníka, asi to neučiní lidské úsílí a nekonečné diskuze (byť mají své místo) , ale učiní to mimo jiné možná normální, obyčejná, třeba až dětská láska. Pálí mne, že často ve své zodpovědnosti selháváme, a obracel bych se nejdříve na postoje pokory a poddání se, postoje přímluvy a lásky za autority, a pak teprve , kdo si myslí, že je k tomu povolán, ke kritice či napomínání, popř. varování či až označení za nepravé služebníky Boží. Pá-lí mne, že zde na tomto portálu je více té kritiky, než těch milujících postojů. Pá-lí mne, že země zaslíená je zde haněna a pá-lí mne, že se zde tomu dává bezbřehý prostor. Prosil bych o zařazení tohoto příspěvku do rubriky ..Co nás pálí? nebo jak to na té úvodní stránce je.Je-li to možné. "Otče dej nám oči abychom viděli a uši abychom slyšeli, co Duch Svatý (nemyslím teď tento článek) praví církvím" Zajímavé by bylo zjištění, koho považujete za Boží muže a autority v naší zemi. Koho vlastně rozpoznáváme jako např. apoštola , nebo apoštoly pro naši zem? Někdo to má jasné, někdo v tom má guláš, někdo neví, jíný si myslí že ví, ale přitom se třeba mílí. Kdo jsou autority pro naši zem podle portálu Grano Salis? Kdo jsou ti, kteří mají na sobě i Boží znamení? Když můžete udělovat Zlatou slzu i Zlatou Perlu, mohli byste i říci, koho považujete za co..to totiž vypoví i o vás samotných! Jsem zvědavý , jak toto dopadne? Je či byl do Dan Drápal? Nebo Rudek Bubík, či John Mack Farlane (byl?), a co tak řkc. arcibiskup, nebo ten patriarcha husitské církve Jan Schwarz, či senior ČCE Joel Ruml, co Jiří Zdráhal ze Slova života, co Petr Pakosta z Rofc ? Co Vladislav Donát?A co jiní? Kdo snese biblická měřítka? Přimlouvám se , aby to bylo poctivé hledání bez urážek. Pokoj Vám Joel Ps: zdůraznil jsem nyní pouze jeden z aspektů ...jsou i jiné biblické.nař. ustanovení jinými(rozpoznání církve), charakter pastýře (Timoteovi a Titovi) a jiné : ..Ať to zas někdo nepochopí jen jednodůrazově a neobviní mne třeba, že mne zajímají jen zázraky, a jsem zázrako hledač např. , protože by to byla hloupost zase.


"Autorita a zodpovědnost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Čtvrtek, 19. květen 2005 @ 13:14:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, žijeme v době víry.

Znamení a zázraky jsou něco, co staví víru na druhou kolej. Nikoli tím, že by ji znevažovaly, nýbrž tím, že ji činí zbytečnou. Bůh se odměňuje těm, kteří mu prokážou víru a přijmou radostnou zvěst, nikoli těm, kteří přinuceni "zázrakem" sehnou hřbet. Zázraky platí na lidi zákonického typu, kterých byl v době prvotní církve plný Izrael. Zázraky a znamení měly svůj účel v prvním století, když sloužily k obracení Židů, a byl to ústupek kvůli jejich zákonickému pohledu na skutečnost.

Chci tím říci i to, že zázraky a znamení, mluvení jazyky, prorokování a uzdravování, kdekoli se dnes objeví a kdekoli si jejich protagonisté nárokují Boží inspiraci a Boží pověření, nepocházejí od Boha. Bůh Jahve hledá dnes lidi víry, hledá milovníky "té cesty", která vede od starého tělesného člověka k novému stvoření, k novému, z Ducha zrozenému vnitřnímu člověku, který je ve všech ohledech podobný Ježíši Kristu. Duchovní lidé nepotřebují zázraky a znamení. A tělesným lidem ani zázraky ani znamení nepomohou Boha nalézt. Tělesným lidem pomohou nalézt Boha až události posledních dnů, kdy se splní v plnosti všechna biblická proroctví. A protože se tato proroctví budou plnit, nebude po jejich naplnění již zapotřebí víry, protože skutečnost bude zjevná sama o sebe.

Proto tedy, dokud se říká dnes, nehleďte na znamení a zázraky, ale hleďte do svého nitra, a proste Boha, aby vám dal v srdcích porozumění evangeliu o Ježíši Kristu, aby proměnil vaše srdce a aby vám odhalil konečný smysl proroctví ukrytých v biblických textech a zapečetěných až do doby konce.



Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 19. květen 2005 @ 22:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Uvěřím Ti, když mi řekneš, proč Boží inspirované slovo, kterému , jak ty říkáš, máme věřit, (neboť je doba "víry").


"ty kteří uvěří, budou následovat tato znamení, budou vzkládat ruce na nemocne,
....
budou ve jménu mém vyhánět démony, na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je"

Mark 16

Mám otázku, jako démoni už neexistují jo, a nemocní (např. malomocní už mají totální útrum?)

Věř si čemu chceš, ale až Ti bude dcera umírat na rakovinu.(kéž to neprožíváš) , možná změníš názor.

To je taková hloupost, že nechápu , jak to mohli někomu dostat do hlavy!

Jestli mně něco rozčiluje a hněvá, tak je to fakt taková nemilosrdnost a necitlivost k nemocným a sužovaným nečistými duchy. Opravdu věřte si , čemu chcete, ale já věřím v Ježíč, kteří s malomocným jedná i dnes takto:

"pane, chceš-li , můžeš mne očistit. ....Chci, buď čist"

Jako kdes na to přišel, že by měli zázraky skončit. Uvědom si že znamení a zázraky jsou jedna strana mince, ale láska je druhá.

Z té první strany je a platí i dnes , že jsou lidé, kterým platí slovo od Ježíše
"neuvidíte-li zázraky, neuvěříte" a z té druhé platí, že ..."Boží srdce, Otcovo je pohnuto soucitem a smilovává se"
..nevěra, které ty říkáš víra, mu naopak brání.

Modlím se, aby poslední kusy lásky k trpícím lidem ti pomohly uvidět našeho Boha a zbavit se toho vtloukaného názoru, který nemá biblické hodnotné opodstatnění.

Měj se pěkně a uvědom si, že jestliže žijeme v době seslaného Ducha z letnic...který působí např. proroctví (a byl seslán až po Ježíši!!!! ) (a že by zase byl odeslán zpět ..no někde jo, někde ho nechtěj), jak je zapsáno ve Skutcích.

Pak Duch který působí různé věci..(1 Kor 12 myslím) , působí je i dnes. Proč by přestal , nevíš. na co by ho Ježíš posílal ..se zaslíbením ..vám a vašim dětem .. ?

"Pán potvrzoval jejich slovo znameními a zázraky"

Jsou tu lidé, kteří Tě potřebují, jsou tu možná i nemocní lidé, které máš uzdravit.Dábel není lepší a mocnější než Bůh! On je pouze imitátor!

Pravda je , že i on činí zázraky, ale Otec náš je lepší!!

On zemřel za naše hříchy i nemoci naše nesl!. To máš v Bibli. A ne jen těch v jeho době, ale i naší.

Máš to trochu pomotané..to neříkám jako že jsi hloupý, ale proto, abys v tom hledal opravdu pravdu, Boží vůli a srdce Otcovo.

Pokoj Tobě


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 20. květen 2005 @ 10:30:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zeptám se tě, jak si vysvětluješ existenci démonů? Co to je a odkud se to vzalo?


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. květen 2005 @ 12:46:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Odkud se to "vzalo" , to nyní pominu. Nejsem v tom úplně kovaný, ale řekněme, jak si "to" vysvětluji.

Tys nečetl v Bibli, jak Ježíš osvobozoval od nečístých duchů?

Jak na něj mluvili, jak ho (narozdíl on některých lidí, rozpoznali"

"Co je ti do nás , Svatý Boží, přišel jsi nás zahubit"

"prosili Ježíše, aby směli vejít do vepřů"

"Ježíš jim nedovoloval mluvit"

"zlý duch jím smýkl a vrhal jím do .." (o chlapci nemocném,

("jaké je tvé jméno? Legie, " . .. a Ježíš je vyhnal.

Jakub říká: I démoni tomu věří ..(v existenci Boží, ale hrozí se toho.)

démoní existijí, sužují lidi, mluví, mají vůli, něčemu jsou schopni věřit a něčeho se hrozí.

Jsou i dnes a církev, která skutečné věří, se bude projevuvat i tím, že je bude mít moc vyhánět.

Ježíš přikázal učedníkům, aby šli, kázali evangelium , uzdravovali a vymítali démony. To je v Písmu.

A pak je v Písmu také

"jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky...a učte je všecko, co jsem vám přikázal...a učte je všecko, co jsem vám přikázal, ...a učte je všecko, co jsem vám přikázal.


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 20. květen 2005 @ 21:21:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu tě uklidnit, že co se říká v NZ o démonech, vím a znám moc dobře.

Je to paradox. Dívím se, že se zmiňuješ o vyhánění démonů jako o nějaké regulérní praktice, ba obhajuješ tuto činnost společně s dalšími podobnými, v dnešní době prý přirozenými projevy duchovní činnosti křesťanů, a přitom nemáš jasnou představu, o čem to mluvíš. Tuším, že podobně je na tom spousta jiných "křesťanů", kteří si sedají na *****l před mágy a kouzelníky, kteří předvádějí jistě působivé a přesvědčivé kejkle s démony.

V první řadě bych kromě tebou citovaných míst z NZ uvedl i místa, kde démoni dávají najevo, že Ježíše znají a vědí, že je to Jahveho Pomazaný, a třesou se před ním, když se je chystá vyhnat. Na jednom místě dokonce si od něj vyprošují, aby mohli z posedlých přejít do stáda vepřů, které se pak vrhne do vody a utopí se. Jsou to zvláštní rozhovory Ježíše Krista s démony. Odkud ho znají? Jak to, že tak dobře vědí, kdo Ježíš je a co jeho přítomnost pro ně znamená? Přece tenhle aspekt Ježíšova vyhánění démonů je dost nápadný na to, aby si člověk, hloubající nad biblickými texty, nezačal klást otázku, co je to za bytosti, tihle démoni (kdoví jak se tomu říkalo v tehdy běžné aramejštině, nejspíš šiddím nebo tak nějak, ale to by jistě byla vděčná otázka na milého Karla S. :-)

Biblické obrazy mají na toto odpověď:

Vzpomeň si na události před potopou. Píše se, že synové Boží sestupovali na zem a plodili potomstvo s dcerami lidskými. Z takových svazků se rodily zrůdy, obři, oni pověstí bohatýři dávnověku, mužové slovutní apod. Jinými slovy, zkazil se nejen Satan, ale i jiní andělé, kteří si zbrkle mysleli, že třeba možná zplodí toho "potomka", který Satanovi "rozšlápne hlavu", nebo klidně jiný důvod, a sestupovali na zem, jak to andělé umějí, a plodili syny s dcerami lidskými. Jednalo se o velký omyl a tito andělé byli ve dnech Noemových, dokud se ještě stavěla archa, na svůj omyl upozorněni a varováni, aby s tím přestali a vrátili se zpět (viz první Petrova epištola). Jenomže neuposlechli, "nezachovali si své vznešené postavení a opustili určené místé" (Judova epištola), takže je vody potopy smetly v jejich hmotných tělech společně se vším zvráceným pokolením lidským. Museli nějakých způsobem mrtvá lidská těla opustit a dodnes jsou "drženi ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu" (také Judova epištola). (Jinde se těm věčným poutům říká Tartaros). Nejsou ani v nebesích, kde se shromažďují andělé-synové Boží před Bohem Jahve (viz kniha Job), ani nejsou v tělech na zemi jako před potopou. Bloudí (obrazně) po jakýchsi suchých a vyprahlých místech a hledají své oběti. Jejich obětmi jsou bezbranní lidé, které uchvacují, a dělají si s nimi, co chtějí. V Ježíšově době se to velmi zřetelně projevovalo v té častokrát popisované posedlosti démony. Ježíš Kristus k takovým lidem dokázal přistoupit, uměl komunikovat s duchy-démony, kteří se za takovou posedlostí skrývali a měl moc je od těch lidí vykázat. Jakmile se před nimi objevil, věděli, že přichází jejich poslední hodina, a to jim v žádném případě nebylo příjemné.

Tito démoni přirozeně působili v lidstvu i v době mezi potopou a přelomem letopočtu, kdy Ježíš přebýval v těle mezi Židy, svým oblíbeným národem. Tito démoni přirozeně působí v lidstvu i v posledních dvou tisíci letech. Čekají jednoduše na to, až nastane veliký den soudu a budou definitivně zahlazeni. Protože nemají co ztratit, působí na lidstvo a snaží se jej, seč mohou, postavit proti Bohu, tak aby se v posledních dnech co největší část lidstva skutečně proti Bohu postavila, ale naštěstí se jim to nepodaří, bude mnohem větší část lidí při Bohu než proti Bohu (to je zdrojem radosti a povzbuzení pro Ježíšovi učedníky, kteří v těch dnech budou hrát klíčovou úlohu při záchraně lidstva před svody proti Bohu). Mimo jiné i v tom bude spočívat Boží soud, když se bude ukazovat, kdo všechno z lidí a z andělů se přidal na stranu Satanovu a kdo z lidí a z andělů se přidal na stranu Ježíše Krista a jeho vojska (= jeho pomazaných bratří), viz Janovo Zjevení.



]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. květen 2005 @ 22:17:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Vídím v tom pro mě nepřijatelný rozpor. Tvrdíš, že démoni existují i po Ježíši, púsobí dál na lidstvo. Víš o tom, jak dokáží působit na lidi a sužovat,ničit je..taky víš jak na ně reagovali Ježíš, Petr,Pavel a víš, že jim Ježíš (učedníkům) přikázal učit činit zase další učedníky, vše, vše, vše, co jim přikázal ..tedy i vymítat démony.

Víš tedy o tom všem a tak se nacházíš v situaci, že teoreticky připouštíš že třeba Pepa , nebo ať víc procítíme tu absurdnost, bráškova sestřička může být sužována nečistým duchem (jak tomu bylo i v dobách Ježíšových) a dokonce víš, co s tím Ježíš a Boží děti dělali....ale ty nyní jen stojíš a říkáš,...máš smůlu..vymítání už skončilo.


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 20. květen 2005 @ 22:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to říkám.

Dnes není čas vymýtat démony, mluvit jazyky, dnes je čas proměňovat své nitro (vnitřního člověka) k obrazu našeho Pána Ježíše Krista a stát se dokonalým.

Cítím, že mi podsouváš určitou bezohlednost, necitelnost, nemilosrdnost, neochotu jiným pomoci, pokud jsou třeba trápeni zlým duchem. Na to pozor! Nesuď mé svědomí. Své svědomí soudím sám a soudí ho můj Bůh.


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 22. květen 2005 @ 13:34:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ve skutečnosti věřím, že můžeš být plný touhy pomoci lidem sužovanými nečistými duchy, můžeš být plný soucitu s nemocnými, ale kvůli špatně pochopené teologii můžeš prostě věřit, že jim nemůžeš pomoci.

To "podsouvání", bylo opravdu "podsouvání" ...bylo to jasněji vykresléné , aby to právě ukázalo absurdnost toho všecho. Apelovalo to právě na ten soucit a lásku, kterou k nim máš, aby více vyniklo jak je to nesmyslné.

Toužíš jim pomoci, máš je rád, ale tvrdíš jim..nemůžu vás uzdravit, nemůžu vyhnat toho démona. I když to Pán, kterého uctíváš dělal a učil to své své učedníky. Ve skutečnosti se dokonce na ně nazlobil, když nemohli vyhnat ducha , který sužoval nemocného chlapce. A řekl, že k tomu potřebujeme modlitbu a půst. ..atd...

Podle mně jsi uvízl v této pasti, která okrádá tebe i lidi,kterým by si mohl pomoci.

Vzpomínám na příklad člověka, který byl podobně vyučen, a pak se mu stalo, že jeho dítě si hrálo v sadě a shodilo na sebe včelí roj. Vypadalo to dost blbě. Automaticky "zapoměl, že Bůh vlastně neuzdravuje" a volal ke svému Otci za své dítě. A Bůh ho vyslyšel. "což by dal Otec svému synu kámen, když ho prosí o chléb"

Modlitba "smiluj se" je pro nás "moderní i teď"...a Bůh , nikoli ´dábel, ji vyslýchá. Opravdu apeluji na tvou lásku k pravdě, abys poctivě hledal v Písmu a vážil i ty argumenty, které mluví pro uzdravování a vymítání v této době.

Jak si třeba vysvětluješ to v Markovi, kdy Ježíš říká, že ti, kteří v něj uvěří, budou mít tato znamení.... "vymítání démonů" ....

Ják to vysvětluješ? Pro mně je to jasné a zřetelné!


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 19. květen 2005 @ 13:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi: "Chci tím říci i to, že zázraky a znamení, mluvení jazyky, prorokování a uzdravování, kdekoli se dnes objeví a kdekoli si jejich protagonisté nárokují Boží inspiraci a Boží pověření, nepocházejí od Boha."

A já k tomu říkám AMEN!!! Dodávám však, že nejsou pověřeni od boha jehovistů, adventistů a různých ...istů.

V úctě,

Pastýř



Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 19. květen 2005 @ 14:49:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znamení a zázraky jsou něco, co staví víru na druhou kolej.

Dobře a mohl by jsi vysvětlit, proč to tak v prvním století patrně nebylo, soudě podle Písma, a od koho tedy tuto informaci čerpáš?

Duchovní lidé nepotřebují zázraky a znamení. A tělesným lidem ani zázraky ani znamení nepomohou Boha nalézt.

A kterým lidem tedy zázraky pomáhaly nalézat Boha v době apoštolské? Co se od té doby změnilo?

Chci tím říci i to, že zázraky a znamení, mluvení jazyky, prorokování a uzdravování, kdekoli se dnes objeví a kdekoli si jejich protagonisté nárokují Boží inspiraci a Boží pověření, nepocházejí od Boha.

Pocházejí tedy od koho? A proč?

Děkuji a těším se na odpovědi:-),

wollek



Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Čtvrtek, 19. květen 2005 @ 15:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád odpovím. Myslím, že to už nenaformuluju lépe než v jednom svém dřívějším komentáři k jinému článku z 27. dubna, který si tímto dovolím zkopírovat:

Už z novozákonních epištol je patrné, jakou práci měli apoštolé s vymycování neřádů v prvních křesťanských církvích, které tam zanášeli tělesní lidé s postranními úmysly a neupřímným srdcem. A to považme, že v té době ještě působil boží duch takové věci jako proroctví, mluvení jazyky, uzdravování, vkládání rukou apod. Když krátce nato tyto duchovní dary pominuly (a zůstala jen "víra, naděje a láska"), zmocnili se nového křesťanského náboženství řevniví lidé a kariéristi, rádobypastýři a později i mocní tohoto světa a udělali z něj náboženské společenství v podstatě stejného ražení jako různé jiné pohanské kulty. To "pravé" křesťanství se vytratilo kamsi do ilegality. Bůh před světem "skryl" duchovní věci (lépe řečeno nemusel je ani skrývat, pouze zrušil vnější projevy) a do dnešního dne svět nevidí, kdo z lidí chodících po této zemi je křesťan pomazaný božím duchem. Trvá období víry, kdy křesťané mají v rukách pouze Bibli, svou víru, a neviditelnou pomoc Ducha Božího.

Když se ukázalo, že v prvním století ještě nenastane konec světa a nedošlo k novému příchodu Ježíše Krista, přestala mít vnějškově viditelná, všudypřítomná, hromadná křesťanská církev smysl. Učení Ježíše Krista stačilo zakořenit, aby vydrželo svítit ve tmách po další staletí. Velké shromáždění "pravých" křesťanů se očekává až v době konce, v době božího soudu, kdy mají být křesťané jako celek součástí naplňování biblických proroctví "v plnosti". Druhý příchod Ježíše Krista byl evidentně odložen o minimálně dva tisíce let, nejspíš proto, aby se množina křesťanů mohla pomalu, potichu plnit.

Od poapoštolské doby prvního století tak platí především, že kde jsou dva nebo tři v Ježíšově jménu, tam je s nimi Bůh. Křesťané jsou v v rozptýlení (diaspoře). Než přijde doba konce, o které nikdo neví, kdy přijde, ani Syn Boží, ale ví to pouze Bůh Otec, tak než přijde tato doba konce, nemají křesťané v životě jiné náplně a cíle, než za pomoci slova a ducha božího (neboli andělů seslaných z nebes Otcem) přeměnit svou osobnost k obrazu Ježíše Krista a dojít k duchovní dokonalosti. Lépe je říct: k dokonalosti v lásce. Skládá se to jednak z přeměny charakteru a jednak z nabytí moudrosti čerpané z Písem.


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 20. květen 2005 @ 00:09:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oskare,

děkuji za odpověď. Ale ať čtu, jak čtu, přímou reakci na své dotazy v tom bohužel nenacházím. Mohl jsi by být konkrétnější a své teze přesně odvodit.

Děkuji ještě jednou:-)

wollek


]


Zázraky nevěřícím uvěřit nepomohou (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Pátek, 20. květen 2005 @ 21:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s oskarem s jeho první větou: "Znamení a zázraky jsou něco, co staví víru na druhou kolej. Nikoli tím, že by ji znevažovaly, nýbrž tím, že ji činí zbytečnou."
Jako křesťan zázraky nepotřebuji a nevěřící v nich budou spíš hledat triky Davida Copperfielda než aby skrze ně uvěřili.
I sám Pán Ježíš se k tomu staví naprosto jednoznačně:
Lukáš 16:19  Byl pak člověk jeden bohatý, a obláčel se v šarlat a v kment, a hodoval na každý den stkvostně.
20  A byl také jeden žebrák, jménem Lazar, kterýžto ležel u vrat jeho vředovitý,
21  Žádaje nasycen býti z drobtů, kteříž padali z stolu bohatce. Ale i psi přicházejíce, lízali vředy jeho.
22  I stalo se, že ten žebrák umřel, a nesen jest od andělů do lůna Abrahamova. Umřel pak i bohatec, a pohřben jest.
23  Potom v pekle pozdvih očí svých, v mukách jsa, uzřel Abrahama zdaleka, a Lazara v lůnu jeho.
24  I zvolav bohatec, řekl: Otče Abrahame, smiluj se nade mnou, a pošli Lazara, ať omočí konec prstu svého v vodě, a svlaží jazyk můj; nebo se mučím v tomto plameni.
25  I řekl mu Abraham: Synu, rozpomeň se, žes ty již vzal dobré věci své v životě svém, a Lazar též zlé. Nyní pak tento se již těší, ale ty se mučíš.
26  A nadto nade všecko mezi námi a vámi propast veliká utvrzena jest, aby ti, kteříž chtí odsud k vám jíti, nemohli, ani odonud k nám přijíti.
27  I řekl: Ale prosím tebe, Otče, abys ho poslal do domu otce mého.
28  Neboť mám pět bratrů. Ať jim svědčí, aby i oni nepřišli do tohoto místa muk.
29  I řekl jemu Abraham: Majíť Mojžíše a Proroky, nechť jich poslouchají.
30  A on řekl: Nic, otče Abrahame, ale kdyby kdo z mrtvých šel k nim, budou pokání činiti.
31  I řekl mu: Poněvadž Mojžíše a Proroků neposlouchají, aniž byť kdo z mrtvých vstal, uvěří jemu.
 
Větší zázrak, než zmrtvýchvstání není a přece Pán ježíš říká, že nepomůže lidem, aby uvěřili. Mají věřit Božímu slovu.




Re: Zázraky nevěřícím uvěřit nepomohou (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. květen 2005 @ 22:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ježíš také řekl:

"neuvidíte-li zázraky, neuvěříte"

Apoštolové se modlili , v souladu z Boží vůlí, modlitbu:

"Pane vztahuj svou ruku k zázrakům, čin uzdravení a znamení"

Kdyby to nebylo třeba, proč by je Bůh vedl k takové modlitbě, a kdyby to Bůh nechtěl, proč by na to odpovídal, a kdyby zázraky nebyly potřeba, proč by je Ježíš, Mojžíš, proroci, Pevel, Petre a další mnozí dělali.

"Nechci vás nechat v nevědomosti"

To říká Pavel o proroctví, uzdravení, a dalších "charismatech" respektive projevech Ducha.

"Zpráva o tom se rozšířila po celém joppe a mnoho lidí uvěřilo v Pána"

o čem..o vzkříšení Tabity skrze Petra

Jsou lidé, o kterých platí to Boží slovo, které jsi uváděl. Neuvěří i tváří v tvář zázrakům a znamením.

(V této souvislosti je zajímavé :

"kdybych k vám nepřišel a nečinil taková znamení a nemluvil k vám ta slova, byli byste bez hříchu" ..Nebo jak to říkal Ježíš.

Ale oni viděli slyšeli , a přesto neuvěřili.)

Pro mnohé lidi ale platí ta spousta jiných slov, která mluví o potřebě znamení a zázraků a o jejich vlivu jak na problém (např. nemoc, nebo svázanost) , tak i na víru těch, kdo to vidí (tedy znamení).

Napadá mne taková hloupá otázka. Když nikdo nepotřebuje znamení a zázraky, proč o nich je v Bibli tolik psáno a kerési evangelium končí či začíná slovy:

" a tato zapsána jsou (znamení) , anyste věřili, že Ježíš je syn Boží" ?

Neříkám to všechno proto, abych vás "převálcoval", ale prosím za sebe i za nemocné a sužované nečistými duchy, abyste prozkoumali dle Písem svou "teologii" a zvážili mé argumenty na spravedlivých, pokorných a moudrých vahách.

Já raději budu patřit k těm "tělesným" křesťanům, kteří potřebují zázraky a Boží moc..jak rád bych pomohl třeba postiženým dětem..., Ne , nejsem tak "duchovní" jako vy. (to není psáno v ironii a bojovnosti, ale v zármutku)

Pokoj Vám


]


Omlouvám se..můj češtin je někdy katastrofa (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. květen 2005 @ 22:42:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
"s" Boží vůli ... a spousta dašího, čárky, tečky atd.
Navrhuji se na Zlatou slzu za komolení češtiny.
(vyjímečně budu hlasovat)


]


Re: Zázraky nevěřícím uvěřit nepomohou (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Pátek, 20. květen 2005 @ 23:54:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vypadá to tedy buď tak, že mnou citované Boží Slovo neplatí, nebo si lze z Bible vybrat a zdůraznit jen to, co podpírá naše přesvědčení a praxi.

Já raději chci číst Písmo v celém kontextu, jak obsahovém, tak i dobovém. A z něho vychází i můj postoj. Nalézám biblické těžiště v tom, že je lepší a bezpečnější uvěřit zvěstovanému Slovu, než na základě zázraku, který se musí tak jako tak zkoumat, z jakého je Ducha a který může být i později zpochybněn. Slovo Boží - Evangelium Kristovo - je stejné včera, dnes i na věky a bohatě stačí k víře i ke spáse přijmout je na základě slyšení vírou do svého srdce, činit pokání a následovat Ježíše.


]


Re: Zázraky nevěřícím uvěřit nepomohou (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 22. květen 2005 @ 13:52:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tomáš řekl"neuvidím.li, neuvěřím"!A Ježíš mu řekl, blaze těm, kteří neviděli a uvěřili."

Tento text dle mého soudu potvrzuje těšiště vašeho součásného postoje a přesvědčení.

Nicméně je potřeba k tomu dodat, že jsou chvíle, kdy nám naopak (jako církvi či jako jednotlivcům) Pán ukazuje, že máme málo moci a málo necháváme působit Boha v nadpřirozených věcech. Jsou chvíle, kdy

"kdo má jazyky, ať prosí, aby je dovedl také vykládat"

"Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar"

"mají všichni moc činit divy? mají všichni dar uzdravovat? Mají všichni schopnost mluvit jyzyky? Usilujte o vyšší dary!"

"Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce abyste prorokovali"

atd.

Není čas někdy teologizovat o tom co je důležitější a pak po zjištění, co je důležité a podstatné oříznout to, co se nám jeví méně důležité!

Platí vaše , že věřit je důležité i bez honění se za senzacemi.... protože zázraky bude mít i prorok antikrista (a jiné důvody) ...ale prostě je potřeba mít k nim pozitivní biblický vztah.

Někdy je dokonce čas o ně prosit, za ně se postit, je hledat a usilovat o ně ....a to vše pokud možno pro slávu Boží a pomoc potřebným!


]


Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 20. květen 2005 @ 21:28:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože v Bibli jsou leckteré věci řečeny dvakrát, a jsou tím důraznější, přidávám svůj komentář ještě do hlavní úrovně komentářů k tomuto velice inspirativnímu článku. Jednou je to už vloženo jako reakce na komentář Jirky Krupy (jirikrupa) asi tak v páté komentářové úrovní a podruhé to dávám sem, pod baptistu, aby to bylo slyšet.

Tedy odpovídám Jirkovi Joelovi:

Mohu tě uklidnit, že co se říká v NZ o démonech, vím a znám moc dobře.

Je to paradox. Dívím se, že se zmiňuješ o vyhánění démonů jako o nějaké regulérní praktice, ba obhajuješ tuto činnost společně s dalšími podobnými, v dnešní době prý přirozenými projevy duchovní činnosti křesťanů, a přitom nemáš jasnou představu, o čem to mluvíš. Tuším, že podobně je na tom spousta jiných "křesťanů", kteří si sedají na *****l před mágy a kouzelníky, kteří předvádějí jistě působivé a přesvědčivé kejkle s démony.

V první řadě bych kromě tebou citovaných míst z NZ uvedl i to místo, kde démoni dávají najevo, že Ježíše znají a vědí, že je to Jahveho pomazaný, a třesou se před ním, když se je chystá vyhnat. Na jednom místě dokonce si od něj vyprošují, aby mohli z posedlých přejít do stáda vepřů, které se pak vrhne do vody a utopí se. Jsou to zvláštní rozhovory Ježíše Krista s démony. Odkud ho znají? Jak to, že tak dobře vědí, kdo Ježíš je a co jeho přítomnost pro ně znamená? Přece tenhle aspekt Ježíšova vyhánění démonů je dost nápadný na to, aby si člověk, hloubající nad biblickými texty, začal klást otázku, co je to za bytosti, tihle démoni (kdoví jak se tomu říkalo v tehdy běžné aramejštině, nejspíš šiddím nebo tak nějak, ale to by jistě byla vděčná otázka na milého Karla S. :-)

Biblické obrazy mají na toto odpověď:

Vzpomeň si na události před potopou. Píše se, že synové Boží sestupovali na zem a plodili potomstvo s dcerami lidskými. Z takových svazků se rodily zrůdy, obři, oni pověstí bohatýři dávnověku, mužové slovutní apod. Jinými slovy, zkazil se nejen Satan, ale i jiní andělé, kteří si zbrkle mysleli, že třeba možná zplodí toho "potomka", který Satanovi "rozšlápne hlavu", nebo klidně jiný důvod, a sestupovali na zem, jak to andělé umějí, a plodili syny s dcerami lidskými. Jednalo se o velký omyl a tito andělé byli ve dnech Noemových, dokud se ještě stavěla archa, na svůj omyl upozorněni a varováni, aby s tím přestali a vrátili se zpět (viz první Petrova epištola). Jenomže neuposlechli, "nezachovali si své vznešené postavení a opustili určené místé" (Judova epištola), takže je vody potopy smetly v jejich hmotných tělech společně se vším zvráceným pokolením lidským. Museli nějakých způsobem mrtvá lidská těla opustit a dodnes jsou "drženi ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu" (také Judova epištola). (Jinde se těm věčným poutům říká Tartaros). Nejsou ani v nebesích, kde se shromažďují andělé-synové Boží před Bohem Jahve (viz kniha Job), ani nejsou v tělech na zemi jako před potopou. Bloudí (obrazně) po jakýchsi suchých a vyprahlých místech a hledají své oběti. Jejich obětmi jsou bezbranní lidé, které uchvacují, a dělají si s nimi, co chtějí. V Ježíšově době se to velmi zřetelně projevovalo v té častokrát popisované posedlosti démony. Ježíš Kristus k takovým lidem dokázal přistoupit, uměl komunikovat s duchy-démony, kteří se za takovou posedlostí skrývali a měl moc je od těch lidí vykázat. Jakmile se před nimi objevil, věděli, že přichází jejich poslední hodina, a to jim v žádném případě nebylo příjemné.

Tito démoni přirozeně působily v lidstvu i v době mezi potopou a přelomem letopočtu, kdy Ježíš přebýval v těle mezi Židy, svým oblíbeným národem. Tito démoni přirozeně působí v lidstvu i v posledních dvou tisíci letech. Čekají jednoduše na to, až nastane veliký den soudu a budou definitivně zahlazeni. Protože nemají co ztratit, působí na lidstvo a snaží se jej, seč mohou, postavit proti Bohu, tak aby se v posledních dnech co největší část lidstva skutečně proti Bohu postavila, ale naštěstí se jim to nepodaří, bude mnohem větší část lidí při Bohu než proti Bohu (to je zdrojem radosti a povzbuzení pro Ježíšovi učedníky, kteří v těch dnech budou hrát klíčovou úlohu při záchraně lidstva před svody proti Bohu). Mimo jiné i v tom bude spočívat Boží soud, když se bude ukazovat, kdo všechno z lidí a z andělů se přidal na stranu Satanovu a kdo z lidí a z andělů se přidal na stranu Ježíše Krista a jeho vojska (= jeho pomazaných bratří), viz Janovo Zjevení.




Re: Autorita a zodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. květen 2005 @ 22:38:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Vídím v tom pro mě nepřijatelný rozpor. Tvrdíš, že démoni existují i po Ježíši, působí dál na lidstvo. Víš o tom, jak dokáží působit na lidi a sužovat,ničit je..taky víš jak na ně reagovali Ježíš, Petr,Pavel a víš, že jim Ježíš (učedníkům) přikázal učit činit zase další učedníky, vše, vše, vše, co jim přikázal ..tedy i vymítat démony.

Víš tedy o tom všem a tak se nacházíš v situaci, že teoreticky připouštíš, že třeba Pepa , nebo ať víc procítíme tu absurdnost, bráškova sestřička může být sužována nečistým duchem (jak tomu bylo i v dobách Ježíšových) a dokonce víš, co s tím Ježíš a Boží děti dělali....ale ty nyní jen stojíš a říkáš,...máš smůlu..vymítání už skončilo.



]


Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy