Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506025
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co by první učedníci nikdy nedělali?
Vloženo Úterý, 19. duben 2005 @ 08:04:01 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal sany

Co měli lidé rádi ? 1) Římské (gladiátorské) hry. Pojďme něco takového uspořádat - tam příjde hodně lidí, náš hrdina dá svému poraženému soupeři milost a ukážeme jim na Pána Boha. - První učedlnící nehráli divadlo ani pantomimu.

2) Lidé mají rádi hudbu, nacvičíme nějaké písně a uspořádáme koncert...
Prví učedlnící neevangelizovali zpěvem. 3) Náš mistr mluvil aramejsky, budeme pořádat kurzy aramejštiny, aby lidé lépe mohly porozumět tomu, co mistr učil. - První učedlnící nedělali kurzy jayzků. (English campy apod.) Oni nic z toho neměli zapotřebí, Duch Svatý je vedl a byla při nich Boží moc. Nás organizuje demokraticky (lidsky) zvolené vedení a absenci boží moci
zkoušíme nahradit kulturní, sportovní či společenskou aktivitou. Učednící tři roky chodily s mistrem a přesto nevěděly, co bude zítra činit. My plánujeme duchovní akce na týdny dopředu a prosíme Pána, aby nám je požehnal... Mnozí tento rozdíl nevidí a co je horší, ani nechtějí vidět. Jako by odpovědí na otázku čí je Pane cirkev ? Bylo: no přece Naše !
Obyčejní lidé jsou možná hloupí ale nejsou úplně slepí. Brzo spadne závoj z očí i Vám. Možná řeknete, že dnes je jiná doba, neveřte tomu, srdce člověka se nezměnilo. Ani Boží slovo a Pán Bůh se nemění. Rozdíl se Vám možná zdá malý jenom takové "k"... Ale právě takový je rozdíl je mezi "nevěstou" a "nevěstkou" Jak myslíte, že ještě dlouho dovolí Pán Slávy tuto nečistotu tolerovat ? Probuď se kdo spíš a... V lásce - Sany


"Co by první učedníci nikdy nedělali?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: moudro v Úterý, 19. duben 2005 @ 09:29:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://jodi.org
Plně souhlasím a dodávám:

4) Všude kolem nás jsou moderní technologie. Pojďme dělat křesťanské internetové stránky!
První učeníci neměli internet.

5) Uděláme trička s nápisem Ježíš.
První učedníci nenosili trička!

6) Objednáme autobus a uděláme sborový zájezd. Pozveme i své nevěřící přátele a kamarády.
První učedníci chodili pěšky.

Nic z toho opravdu nemáme zapotřebí, Duch Svatý nás povede a Boží moc bude s námi. Haleluja!



Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Úterý, 19. duben 2005 @ 13:18:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
naprosto souhlasím s tím co Sany píše.
Současná "církev" přijala podobu pravidelné nedělní estrády pro "platící" členy, stát na to rád přispěje. tak jako třeba volnočasovým "pionýrským" domům, jen ať je vod nich pokoj na ulicích.
a nebo se pletu :o((((



Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 19. duben 2005 @ 15:27:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sany má pravdu. Jaképak studium biblických jazyků! Dodnes měla zůstat Bible ve formě Septuaginty a být přístupná jen kléru. Díky tomu, že křesťani zakládali školy, kde vyučovali biblické jazyky, si dnes může přečíst Bibli každý. Hrůza! A co teprve ta demokracie! Za normálních okolností přijde anděl a označí církevní představitele, popřípadně se ozve hlas z hořícího keře. Nyní o tom rozhodují lidé! A korunou všeho je, že křesťani jezdí na takové volby autem. Viděli jste nekdy v Bibli auto? Já osobně si myslím, že za tuto sekularizaci může Pavel. Na Areopágu použil obrazu neznámého boha z římského Pantheonu, pak ještě kázal v síni stoického filosofa a na své misijní cestě dokonce použil lodi s astrologickým znamením "Blíženců"! A dokonce zde evangelizoval!!! No a korunu všemu dal Jeruzalémský sbor, když si demokraticky zvolil své diakony (Sk 6). Kam to povede a kde to skončí...?



I ironie se musí umět. Není to každému dáno. (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Úterý, 19. duben 2005 @ 20:33:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři - příteli, jsem rád že je bible v češtině, a
i v ostatních jazycích. To myslím je ale zásluha povolaných a odhodlaných jedinců - překladatelů. Církev jako taková s tím nemá mnoho společného...

Lidé si často myslí, že Pán Ježíš chodil pěšky proto, že neměl jinou možnost. To ale není pravda, to byla Jeho volba ! Tvé volby jsou zřejmě jiné...

Mé volání je o tom, že české křesťanství, potažmo evropské či americké se příliš přizpůsobuje tomuto civilizačnímu shonu a stylu a k opravdovému biblickému křesťanství má velmi daleko, jako snad nikdy předtím.

v Jeho Lásce, Sany


]


Re: I ironie se musí umět. Není to každému dáno. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. duben 2005 @ 20:48:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
astýři - příteli, jsem rád že je bible v češtině, a
i v ostatních jazycích. To myslím je ale zásluha povolaných a odhodlaných jedinců - překladatelů. Církev jako taková s tím nemá mnoho společného...


Víš jak vznikl Nový zákon jako takový (kánon)? Jak vznikla Bible kralická? Jak vznikala Nová Bible Kralická? Nová Smlouva? New King James Version? Něco si o tom přečti, aby ksi neříkal takové bludy jako že "Církev jako taková s tím nemá mnoho společného..." (a to nemluvím například o Vulgátě, nebo o Ekumenickém překladu)


]


Ne každý kritik je prorok (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 19. duben 2005 @ 21:00:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sany,

o vzdálení se křesťanství svému poselství netřeba diskutovat. Nic nového pod sluncem. Galatští, dle Pavla, přijali jiné evangelium, Korinští trpěli krvesmilstvo, Laodicejští byli ve víře slepí atd. Nikde v Písmu nevidím proto první církev jako idealizovaný vzor. I ona měla své problémy. Pěti ze sedmi sborům v Malé Asii bylo doporučeno Kristem pokání. Nemyslím si tedy, že nápravou je trvat na formách, o kterých se člověk domnívá, že jsou biblické jen proto, že se používaly už dříve a podle nich pak posuzovat ostatní. Tradicionalismus nevidím jako cestu k požehnání, stejně tak jako modernismus. Příčinou úpadku není skutečnost, že církve mají řády a ústavy (pravidla - podle kterých se církve liturgicky i správně řídily - existují prakticky od vzniku církve a najdeš je i v pavlových epištolách) - díky Bohu za to, že je mají. Příčinou všeho je neochota se podřídit Bohu a v důsledku toho i lidem v nedokonalé instituci, jako je církev. Znám mnoho lidí, kteří touží po správné a od světa oddělené církvi, a protože žádná nevyhovuje jejich pojetí křesťanství, stali se sólokřesťany a měřítkem všeho se jim stal pouze jejich vlastní názor. Proto bych raději od Tebe slyšel, že se Ti některé věci nelíbí a že se jedná podle Tvého úsudku o věci, které vidíš v rozporu s Písmem. Udělat však ze svého náhledu kategorické měřítko toho, co správné je a co nikoliv, to se mi opravdu nezdá jako ideální.
Měl bych však pro Tebe otázku: Když tedy považuješ demokracii za hřích, mohl bys mi, prosím, popsat mechanismus, podle jakého by si církev měla ustanovit, vybrat, zvolit, příjmout (ať už to nazveme jakkoli), své Bohem povolané představitele? Prosím o konkrétní biblický návod.

S pozdravem,

Pastýř


]


Hlas volajícího na Grano Salis (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Úterý, 19. duben 2005 @ 22:18:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,
je zvláštní jak dovedeš z písma vytáhnout to špatné, negativní, lidské a uchlácholit
si tím své vlastní svědomí.
Pro mně je vzorem církev od vylití Ducha o Letnicích do Pavlových misíjnich cest.
Ano, je to krátké období ale věřím, že je to, když to Bohu dovolíme, možné.
Jestli tě to uklidní nejsem solo křesťan a ani nevíš jakou obětí je pro mě a moji rodinu
členství v kdysi tak slavné a živé metodistické církvi.
Lidé jsou dneska ale tak hluší a zaslepení, že opravdu musím na plnou pusu volat a burcovat sourozence z letargie.

Často se Pána ptám, proč Já ? Proč nejsem taková obyčejná poslušná ovečka, které je (bohužel) v zásadě všechno jedno ?
Neživím se kobylkami, ale jak já mu rozumím... Opravdu mi věř není to ideální, je to spíše zoufalé...

Ke Tvé otázce.
Nikdy jsem neřekl, že demokracie je hřích, nebo, že kdo hlasuje hřeší...
Já ji prostě jen nepovažuji za metodu zjišťování Boží vůle, nýbrž většinové lidské a
o této mám oprávněné pochybnosti. Jak byl správný postřech v článku o radikálním
křeťanství, že duchovní kvalita je menšinový jev. Při demokratickém hlasování nedáváme Pánu vlastně moc šancí. Bůh nejde proti vůli svých dětí násilím. Nejčastější jeho odpověď je, že mlčí.

Ty chceš po mně biblický návod jak naplnit stávající struktůry. Naplnit ne rozpustit. Nevidím důvod, aby byly kromě starších, jahnů a biskupů tady byly další funkce, vrstvy, výbory, komise, struktůry, konference atd. Sbor by měl mít lokalní samostatnost a měl by se dat za jeden den projít pěšky.
Mám ještě pokračovat ? Znáš písmo, víš jaké jsou požadavky na starší. Mezi těmi kdo to splnují, bych metal los. Dotyčný má právo to odmítnout.
Sany


]


Re: Hlas volajícího na Grano Salis (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 20. duben 2005 @ 11:53:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sany,

možná jsi nepochopil moji otázku. Neptal jsem se na "kriteria", ale na "mechanismus". Pokládám tedy otázku znovu:

"mohl bys mi, prosím, popsat mechanismus, podle jakého by si církev měla ustanovit, vybrat, zvolit, příjmout (ať už to nazveme jakkoli), své Bohem povolané představitele? Prosím o konkrétní biblický návod.


Děkuji,

Pastýř


]


K tomu není co dodat (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Středa, 20. duben 2005 @ 15:44:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,
asi jsi nepochopil moji odpověď, mechanismus je popsán v posledním odstavci.
Náš společný rozhovor se na toto téma začíná nebezpečně podobat rozhovoru tatara s turkem.
Netvrďmi, že ty máš konkretní biblický návod na demokratické procedůry, které jsou převzaté z tohoto světa, zejména s politické kultůry ?
Nechci tě přesvědčovat, veř si čemu chceš.
Já jen říkám, že to není správné ani biblické.
Cožpak ti tak moc vadí můj nesouhlasný názor
"demokratický" Pastýři ?
V lásce
Sany.


]


Není třeba dodávat nic, stačí jen odpovědět. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 20. duben 2005 @ 16:07:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Sany,

děkuji Ti za Tvoji odpověď. Dovol mi nejprve jednu opravu: Nejprve jsi zde dosti expresívními slovy napadl konkrétní církev za způsoby její volby - byl jsi to tedy Ty sám, kdo začal útočit a nyní implikuješ, že mi vadí Tvůj názor. Nikoliv, nevadí mi - jsem demokrat a budiž Ti přán. :-) Byl jsi to však Ty, komu vadil názor a praxe někoho jiného. Doslova jsi použil slova "ďábelsky". Když tedy dovolíš, neuhnu od tématu. Mohl bys mi, prosím, odpovědět zcela konkrétně: Jakým mechanismem bys našel ty, kteří splňují biblické podmínky. Prosím o zcela konkrétní návrh.

Abych Ti to usnadnil, a nemusel jsi mít pocit, že jsme Tataři a Turci :-), pak nadhazuji podotázky.

- kdo a jak rozhodne, že daní jedinci splňují, či nesplňují kriteria?

- kdo dané adepty, osloví?

- Kde a kdy se bude metat los a kdo to určí?

- jaký počet vedoucích má být ustanoven a kdo tento počet určí?

Těším se na Tvoji odpověď.

S pozdravem,

Tvůj pastýř


]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 19. duben 2005 @ 15:29:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já se nestačím divit...
Odkdy je kritériem toho, co smí křesťan dělat pouze to, co prokazatelně dělali rovněž první učedníci? Používali snad první učedníci splachovací záchody? Kritériem je přece to, co není hříchem, co buduje Boží království, co "přispívá ke společnému růstu" (1 Kor. 10,23), "co je pravdivé, čestné, spravedlivé, čisté, cokoli je hodné lásky, co má dobrou pověst, co se považuje za ctnost a co sklízí pochvalu." (Filp 4,8)

1 Korintským 6:12  `Všechno je mi dovoleno´ - ano, ale ne všechno prospívá. `Všechno je mi dovoleno´ - ano, ale ničím se nedám zotročit.

Je-li někdo Bohem nadán hudební talentem, má ho co nejvíce využívat. Má-li někdo dramatický, či pohybový talent, ať jej rovněž využije. Jak pro druhé křesťany, tak pro všechny ostatní, kteří budou mít zájem a chuť to poslouchat či vidět. A ve všem co děláme máme být světlem pro druhé, svědčit vším co děláme, že v našem životě jedná živý Bůh. Ať hraju na hudební nástroj, ať učím druhého člověka čemukoliv, včetně cizího jazyka, ať pracuji na jakémkoliv místě, naším úkolem je přinášet vlastním životem a jednáním svědectví o životě proměněném Ježíšem Kristem.

Koncerty, divadelní představení či pantomima nejsou pokusem nahrazovat chybějící Boží moc. Jsou poslušným plněním Božího přání, abychom jeho tvořivé dary co nejvíce používali, rozhojňovali a aby přinesly užitek pro Jeho království.

Štěpán Hlavsa



Desinfikované a navoněné evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Středa, 20. duben 2005 @ 16:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Štěpáne,
souhlasím s Tebou a s tím co píšeš o křesťanovi - jedinci v životě a ve službě.
Bůh má předivná vedení.
Můj článek je o církvi, organizaci, metodách atd.
Chceš mi tvrdit, že
Pán ježíš své učedlníky při výuce evangelizace špatně vyučil a neprobral všechna témata ?
Že zrovna ausgrechnet my lidé 20-21 století k těmto biblickým metodám musíme přidávat
své vlastní lidské ?
Teď mluvím o cirkvi a jejich metodách evangelizace.
Není pro tvoji církev typické, že se u nás kopírují způsoby použíté v zahraničí ?
Proč to tak je ?
Není to absence boží moudrosti ?
Tomuto říkáte vedení Duchem ?

Já prostě nemyslím že je to správné a biblické.
Sany


]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. duben 2005 @ 20:54:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První učedlnící nehráli divadlo ani pantomimu. - říká kdo?

Prví učedlnící neevangelizovali zpěvem. - říká kdo?



Problémy s logikou ? (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Úterý, 19. duben 2005 @ 21:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vogeli,
dokazuje se existence, nikdy né naopak.

První učedlnící hráli divadlo ani pantomimu - ( Kde ? A kdy ?)

Prví učedlnící evangelizovali zpěvem. - ( Kde ? A kdy ?)

Sany


]


Re: Problémy s logikou ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 19. duben 2005 @ 21:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám nejsem příznivcem některých současných trendů, zvláště evangelia bez pokání. Nicméně pokud zpěv obsahuje zvěst evangelia, stane se Boží Slovo méně účinné jen proto, že není mluveno, ale zpíváno? Magnificant i Benedictus jsou biblické písně obsažené explicitně v Evangeliích a obsahují jasnou zvěst evangelia. Kde tedy vidíš problém? Primární je zvěst a její obsah. Forma, pokud není urážlivá, rouhavá nebo nevkusná není podstatná. Pokud bys chtěl být rigoristou, určitě bys nepoužíval Internet a neskládal písničky pomocí elektroniky. Pokud bych chtěl použít Tvůj argumentační kalibr, řekl bych, že hudební nástroje musí být rozechvěny lidským dechem a lidským hmatem neboť v celém Písmu tomu tak je. Jestliže pak nahradíme účast našeho těla odtažitým elektonickým programem, dopouštíme se tak zesvětštění pravé bohoslužby. Sám určitě vidíš, jak nesmyslná argumentace by to byla.


]


Nejsem proti technice (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Úterý, 19. duben 2005 @ 22:04:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři prosím tě, kdy už to pochopíš ? Nevadí mi reproduktor, či mikrofon.

Moje písničky je moje služba, není to věc církve
a ani mi nepomáhá, ani se nepodílí.
Spíš jim ty moje písně vadí.

Věř mi že jsem vždycky chtěl zkládat a zpívat
oslavující chvalozpěvy, nevím proč mi Pán dáva písně pro vlažné křesťany. Mám snad proto
uhášet DS ?


]


Re: Problémy s logikou ? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. duben 2005 @ 21:26:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První učedlnící hráli divadlo ani pantomimu - ( Kde ? A kdy ?) ......... kdykoliv a kdekoliv - máš snad jiné informace?

Prví učedlnící evangelizovali zpěvem. - ( Kde ? A kdy ?) ......... kdykoliv a kdekoliv - máš snad jiné informace?

BTW: vogel s makým v je to nick (vogel "fógl" = pták)



]


Re: Problémy s logikou ? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. duben 2005 @ 21:34:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mimochodem, abych vyhověl tvému požadavku "dokazuje se existence, nikdy né naopak." pozměním pro tebe otázku

První učedlnící nehráli divadlo ani pantomimu. - říká kdo a na základě čeho? prosím uveď reference.

Prví učedlnící neevangelizovali zpěvem. - říká kdo a na základě čeho? prosím uveď reference.




]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Středa, 20. duben 2005 @ 10:59:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jde asi fakt o to, že "evangelizace" směřují spíše lidi do "církve" rouměj organizace a ne organismu, a ne ke Kristu.
Klidně ať si kdo má dar zpěvu zpívá, ale evangelizace je asi fakt něco trochu jinde, to asi štve Sanyho i mě.


]


Možná trochu delší komentář... (Skóre: 1)
Vložil: eman v Středa, 20. duben 2005 @ 11:34:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sany,

četl jsem Tvůj článek a chtěl bych k němu něco dodat. Úplně na začátek... napsal jsi Pastýřovi:

"Milý Pastýři,
je zvláštní jak dovedeš z písma vytáhnout to špatné, negativní, lidské a uchlácholit
si tím své vlastní svědomí."

Nevím, jestli ho znáš osobně, ale i když je to velice svérázný človíček, tak popravdě řečeno znám málo lidí, kteří berou Boha tak vážně, jako on. Takže nějaké chlácholení svědomí v tomhle případě není na pořadu dne.

Co Ti chci napsat. Víš, když jsem četl ten článek, tak jsem se zaradoval. Tohle jsou věci, které taky vidím a myslím, že duch byl správný, jen vyjádření pokulhává. Byl jsem nedávno na Škole vedoucích mládeží a tam se také probíraly takovéto "evangelizační" akce (já říkám pseudoevangelizační), a Bůh mi pro ně dal slovo:

V jednom království se sešli mudrcové, aby zvolili nového krále. Jeden říkal: Král musí být především moudrý, druhý: král musí být hlavně autorita, třetí: král musí být blízko lidu, čtvrtý: král musí být bedna, musí mu to zapalovat. A pak se mudrci sešli, dali hlavy dohromady a zvolili toho nejhoršího krále, kterého království ve své historii mělo. Proč? Zapomněli na to, že král musí mít především celé srdce nerozdělené pro Boha. A tak i vy si tady mudrujete, která evangelizace je nejlepší a přitom jste zapomněli na to základní. A tak jedním očkem koukáte po Ježíši a druhým se díváte do světa, co byste ještě zakomponovali do svých evangelizací. Nemusím Ti asi moc říkat, že moc rádi nebyli :-).

Ale kde je problém. Není v metodách, i když o nich níže. Je v lidských srdcích. Viděl jsem už tolik lidí, kteří dělali věci pro Boha a zapomněli se Ho zeptat, co si o tom myslí. A pak to nefunguje. Takže jestli někdo bude hrát pantomimu, ale budu jasně vědět, že ho k tomu Bůh povolal, nemám problém, a pokud půjde někdo kázat a budu vědět, že ho k tomu Bůh nepovolal, nebudu z toho mít radost. Ale kdo dneska slyší od Boha? Kdo je dneska jako v první církvi, že má instrukce, jasné a přesné, od svého Pána v nebesích? A bez nich to nejde.

Ano, je zvláštní, že kdekoli se lidé obraceli k Bohu, začaly se obnovovat tyhle "tradiční" metody. Je to tak. Jedno svědectví za všechny. Psal jeden americký pastor - David Wilkerson, že když sloužili v ulicích New Yorku, tak na začátku zkoušeli všechno možné - letáky, televizní pořady, upoutávky. A nefungovalo to. Tak museli za Bohem s otázkou: Co máme dělat? A tady to začalo. Co dělali potom? Šli do ulic. Kázat pod americkou vlajkou, mluvit s lidmi tváří v tvář. A oni se obraceli. Osobně nemám evangelizace touhle "moderní" podobou (internet, letáčky, televize) moc rád, především proto, že je člověk jakoby odosobněný a nebere tolik zodpovědnosti jako když mluví s někým tváří v tvář, ale pokud k tomu někoho povolal Bůh (a že si myslím, že to je dost malé procento z těch, kdo to ve skutečnosti dělají), nemám problém. Ale dokud je to "já si udělám, já jsem vymyslel", bez hledání Boží tváře a Jeho instrukcí, je to k ničemu, ať by to vypadalo sebelíp.

A tak co dělám? Hledám Boží moc. Je to tak, bez ní to nejde. A tak i já můžu přidat pár "svědectví letničního fundamentalisty :-)". Třeba takové proroctví je moc fajn věc :-). Stalo se teď nedávno, že jednu sestřičku z naší mládeže vedl Bůh do propasti. Něco jako když byl Ježíš na poušti, hnusné, černé místo, plné zkoušek. Dal nám o tom vědět dopředu skrze tři proroctví a tak jsme byli připravení. Pak to přišlo a ona si najednou připadala strašně daleko od Boha. Nikdy předtím jsem se tolik nemodlil za jednoho člověka. Vždycky, když jsem vylezl před Boha s otázkou "za co se mám modlit", přišlo "za Janinku". A dokonce jednou, když jsme se modlili na mládeži a všichni měli takhle hledat před Bohem, za co se mají přimlouvat, modlili jsme se za ni dva nezávisle na sobě.

Pak přišla krize. Pozvala na mládež svoje dvě spolužačky a všechno vypadalo OK. O den později mi psala SMS, že má problém. A Bůh mi říkal: "Na tohle nebudeš stačit." Super :-). Přišla o den později a mluvili jsme spolu. Nejdřív říkala, že jí spolužačky vyčinily, že se od nich odděluje, že její víra je pro ně nestravitelná apod. Tady jsem věděl, vždyť i já jsem něčím podobným prošel, jak říká Pán: "Nepřišel jsem přinést pokoj, ale meč.". Ale potom řekla: "Mám pocit, že jsem se za ten rok u Boha vůbec nezměnila, že jsem pořád stejná, že ke mně Bůh nemluví, neznám ho, nevím kudy kam, vztahy s lidma okolo jdou do kytek..." a já jsem věděl, že končím. Rozumíš, mohl jsem jí dát dobré rady, ale bylo by to k ničemu. Potřeboval jsem slovo od Boha.

A tak jsem si klekl, začal se modlit v jazycích (moc fajn věc tyhle jazyky :-) a prosit Boha o slovo pro ni. Pak přišel začátek proroctví a já jsem jí začal prorokovat. Bůh jí tam skrze mě řekl asi pět, šest věcí z jejího života, o kterých jsem vůbec neměl tušení, velice jasně jí ukazoval, že všechny tyhle věci, které říkala, vůbec nejsou pravda a jen Satanova lež. A ona klečela vedle mě a říkala si: "Já jsem tak blbá". Dneska je venku z propasti, zlomilo se to tehdy. Ale ne silou ani mocí, ale Božím Duchem.

Takže tohle je i moje otázka na Tebe. Máš tu Boží moc? Dokud ne, kde bereš odvahu takhle psát? Dobré rady umí dávat kde kdo, ale ukázat cestu, to je něco jiného. Prosím, nechci Tě urazit, jen to píšu jako varování. Protože "běda prorokům, kteří ohlašují vidění vlastních srdcí". Slovo, které má člověk od Boha, musí nejdřív sám prožít, zvítězit v něm a pak ho teprve hlásat. Je to tak u Tebe? Máš tu Boží moc, o které tak nadšeně píšeš?

Viděl jsem už příliš mnoho lidí, kteří básnili o dobách, které byly, vzpomínali na zašlou slávu, snili o Boží moci a kde nic tu nic. Takové jednou bude soudit Bůh, protože "ti, kteří mají způsob zbožnosti, ale nemají její moc" jsou v jedné linii s modláři, lháři a podobně a nevejdou do Božího království.

Doufám, že jsem Tě moc neuťápnul, mojí snahou je pomoct a tak kdybys chtěl vědět víc, nebo se jen prostě podělit i o své zážitky s živým Bohem, budu rád, když mi napíšeš (spíš na email).

Pokoj Tobě přeje

Lukáš "Eman" Makovička, AC Brno, eman_luke@yahoo.com



Jakou mocí to činíme...? (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Středa, 20. duben 2005 @ 15:51:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Emane,
děkuji za moc krásný dopis.
Ano má vyjádření nejsou učesaná a stylisticky čistá. Přes všechnu jejich syrovost veř, že mé motivy jsou ryzí. Nepudí mně touha se zviditelnit, mít slávu, postavení či moc.
Ale když ti ten Živý" řekne "tabita kumi" není v celém vesmíru síla, která by tě zadržela.

Více v emailu.

V Kristu
Sany


]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 20. duben 2005 @ 19:21:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sohlasím se Sanym,

já nebudu poskakovat, jako "počmáranej" šašek někde na náměstí a zvěstovat tak evangelium.

Dovede si představit, že by tohle dělal náš Pán Ježíš?

Ale pozor! Tahle norma je jenom pro mne! Jestli si někdo myslí, že ho k tomu vede Bůh...
Já to ale rozhodně odmítám. S těmi English campy, myslím, že to není špatný nápad. Ale pantomima, nějaké divadlo?

Musíte bratři a sestry, vědět, že tak jak vidí nás, tak si nevěřící sami řeknou: "To takhle budu muset poskakovat jako oni"? Protože tak budou vnímat i křesťanství.

Mimochodem, tenhle způsob je vzatý z USA a tam třeba funguje evangelizace dům od domu.

Karel Sýkora, Apoštolská církev, Olomouc



Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. duben 2005 @ 13:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže English campy povolíme, ale pantomimu a divadlo raději ne?
Vzpomínám si na jednu z konferencí "Hrajte dobře a zvučně" v Brně, kde vystupoval jistý profesionální herec z Anglie. Živí se samostatnými sólovými vystoupeními jediného herce (především pantomimou) v divadlech a klubech po celé Evropě. Kromě mnoha různých kratších a zábavných minidramat, má v repertoáru asi 40 minutový příběh, ve kterém je beze slov obsaženo velmi srozumitelné poselství evangelia. Těžko se to vypráví tomu, kdo to neviděl, ale pamatuji si, že po vyvrcholení scény, kdy hlavní hrdina (mimochodem trošku méně bystrý uklízeč) pochopil, co pro něj Bůh udělal, zůstali lidé v sále tiše sedět a do toho se z různých míst ozýval pláč diváků. Musí říct, že jsem ještě nikdy nebyl svědkem toho, že by tolik lidí bylo dojato tím, že Bůh za nás dal svého Syna. Evangelium přece zůstává dobrou zprávou i když se způsoby je podání různí. Ten bratr, který se divadlem živí, možná nemá takové nadání kázat evangelium slovy. Bůh ho ale obdařil nádherným pohybovým a hereckým talentem a jeho prostřednictvím předává zvěst o své víře beze slov mnohem srozumitelněji a působivěji, než některý mnohomluvný kazatel.
Přece teď nezačneme tvrdit, že takový způsob je nevhodný.

Štěpán Hlavsa


]


Nic nezakazovat, ale nekopírovat ! (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Čtvrtek, 21. duben 2005 @ 16:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Štěpáne,
pořád to nechápeš, proti tomu co jsi napsal nikdo nic nemá. Bůh si velmi předivným způsobem použije jednotlivce pro své mise.
My se tady ale bavíme o oficiální, cirkevní, skupinové evangelizační práci.
V AC se blahé paměti skákalo po všem co Bůh v zahraničí požehnal. Jako přes kopírák, netvrď mi, že nevíš, že se dělaly kurzy pantomimy... tohle mi osobně nejvíc vadí. Cožpak naši češi jsou stejného naturelu a zkušeností jako cizinci ?
My potřebujeme své vlastní způsoby.

Sany


]


Re: Nic nezakazovat, ale nekopírovat ! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. duben 2005 @ 20:16:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase mohu jenom souhlasit,

to že mně to vůbec nevyhovuje, neznamená, že to je zcela špatné. Jiná věc je ta, když bych tento svůj pohled, názor začal preferovat jako oficiání denominační teologii.

Fakt je, že jsme spasení bláznovskou zvěstí. Já ale vím, že divadlo, pantomima je ve světě obecně brána jako pobavení a křesťanství chápu naopak víc vážně, týkající se zásadních životních otázek.

U mně je to spíš (podle Bible) pojetí, kdy my křesťané diskutujeme, obhajujeme aj.

Já se jednoduše dost těžko dokážu smířit s tím, že by Ježíš, nebo kdokoliv z apoštolů hrál v divadle a dělal pantomimu, aby tak zvěstoval evangelium.

Karel


]


Re: Nic nezakazovat, ale nekopírovat ! (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Neděle, 24. duben 2005 @ 17:50:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře,
přiznávám, že opravdu nerozumím v čem vidíš ten základní problém. V kopírování ze zahraničí? Souhlasím. Nemáme věci přijímat jen proto, že se dělají někde jinde. Pod to se asi podepíše téměř každý křesťan. Zároveň můžeme být inspirováni nápady a tvořivostí druhých křesťanů, ať už žijí kdekoliv. Je k tomu třeba Boží moudrost a vedení Duchem svatým, tak jako ve všech ostatních rozhodováních našeho života. Ale o tom přece není žádný spor. To že se v mnohých církvích, včetně AC, přijímalo po roce 1989 mnoho věcí ze zahraničí, jen proto, že to bylo "západní" to je smutná skutečnost a díky Bohu, že dnes už všeobecně panuje mnohem moudřejší přístup. Ale neřekl bych, že divadlo je "zahraniční nápad", který začali češi slepě kopírovat. Divadlo a hudba jsou výrazové prostředky, které lidé používají zřejmě již od počátků své existence a zcela bez výjimky ve všech kulturách a jazycích.
Ano dělali se kurzy pantomimy a pořád se určitě někde dělají. Stejně jako se dělají hudební semináře, kurzy zpěvu, pohybové kurzy, lidé se učí, jak se dají pro práci s dětmi používat loutky, či jak ušít ty velké maňásky, co děti v nedělní škole či při evangelizacích tak milují. Ale v čem je problém? V tom, že tyto způsoby jsou v pořádku jen pokud je používá jedinec, ale ne pokud je to organizováno církví? Nevím, jestli jsem Tě správně pochopil, ale souhlasíš s tím, aby divadlo použil jako nástroj někdo, kdo k tomu má od Boha talent, ale nesouhlasíš s tím, pokud to divadlo bude organizovat církev, nebo pokud se bude někdo další tomuto divadlu učit? Moc nerozumím tomu, proč tak rozděluješ to, co je "oficiální církevní evangelizační práce" a co je práce "jednotlivce". Možná jsem jen nechápavý, ale zeptám se příkladem: Jsem hudebník a hraju na některé hudební nástroje. Pokud mám hudební nadání, bude v pořádku, když tento Boží dar budu používat pro zvěstování evangelia? Asi budeš souhlasit, že ano. Složil jsem několik evangelizačních písní. Bude v pořádku, když tyto písně budu "soukromě" zpívat svým kamarádům u ohně? Asi budeš souhlasit, že ano. Ale už nebude v pořádku, pokud totéž udělám na "oficiální církevní skupinové evangelizaci"? A už vůbec nebude v pořádku, pokud tyto písně budu učit někoho dalšího, protože zaujmou nějakého jiného křesťana a bude se je chtít naučit a použít je někde jinde sám? Není to stejný princip jako když někdo, kdo má pohybový či herecký talent, učí někoho dalšího, jehož nadání je zatím nerozvinuté, jak lze zvěstovat evangelium divadlem? Asi pořád nemohu pochopit, proč by se křesťané navzájem neměli vyučovat v tom, jak lze používat různé nápady, dary a nadání.
A to vůbec nemluvím o tom, že u lidí, kteří jsou v něčem opravdu dobří, jako je například hudba či divadlo, je nadání obvykle jen 10% jejich umění. Zbytek je tvrdá píle, dřina, a hodiny cvičení. Nebýt například praktických hudebních seminářů, kde jsem mohl být vyučován lidmi, kteří hru na hudební nástroj vystudovali a živí se jí, tak by můj dar byl mnohem méně rozvinutý. Pokud si budu myslet, že vše co umím už jsem jednou dostal od Boha jako dar, tak je to podle mě "zakopání hřivny", která se má naopak rozmnožit.

Štěpán Hlavsa


]


Né silou, né mocí, ale duchem mým, praví Pán (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Pondělí, 25. duben 2005 @ 19:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře !
Ne sílou, né mocí, né argumenty ne uměleckým zážitkem... ale duchem mým.
Cožpak je to tak těžké pochopit ? A obvykle kde se ducha nedostává, nahrazuje se to vším
dříve zmíněným.

Kde je církev v akci, tam by mělo být duchovní působení, prorokování, výklady jazyků, vidění, dary moci, uzdravování, chvály činění nemyslím zpěv)...
Řada sborů defacto rezignovala na misii mezi
dospělými, věnuje se dětem, kde se tyto neduchovní akivity lépe ukryjí.

Cpžpak jsme přišli bavit svět, obveselovat ho ?
Není naše poslání s pomocí JK vytrhovat lidi z pekla ?
Tohleto máme dělat pomocí kultury ? Uměleckými dojmy ?

Já myslím že ne.

Sany


]


Re: Né silou, né mocí, ale duchem mým, praví Pán (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 25. duben 2005 @ 20:39:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Sany,

každá mince má dvě strany. Rozum a cit, Písmo a Duch, forma a obsah...

Když se podíváš na islám, ten prakticky ustrnul společnost, ve které dominuje. Žádná kultura, žádné nové formy, žádná tvořivot. Čistá rigidita a konzervace.

Křesťanství přineslo do tehdejšího světa obrovskou sílu. Vedlo ke vzestupu vzdělanosti, vědy, průmyslu, sociálního rozměru... bylo by hloupé v tom vidět jen sprostá slova. Ano, mohli bychom prorokovat a mluvit jazyky v jeskyních a lovit přitom oštěpy, ale pochybuji, že to byl Boží záměr. Člověk má podmanit zemi a obdělávat ji a stejně jako je Bůh tvořivý, i člověk byl nadán tvůrčím duchem. Samozřejmě, že forma nesmí vyprázdnit obsah.

Nevím, zda jsi někdy studoval církevní dějiny, ale např. Ochranovská misie pomohla k vzdělanosti, rozvoji společnosti, právního myšlení atd. v mnoha zemích. To vše bylo samozřejmě ovoce evangelia a v centru bylo uctít Pána Ježíše Krista. Přečti si od Blahoslava "Filipiku proti misomusům."

Obdivuješ jako vzor první církev. Mám před sebou nyní Bibli a chronologicky Ti zde učiním výčet problémů (i když jsou zde klady převažující ) první církve:

Jeruzalém - legalismus

Antiochie - zmatky ohledně Zákona

Řím - lidé soudí druhé a povyšují se na Izrael a jiní spoléhají na Zákon

Korint - modlářství, krvesmilstvo

Galacie - přijali jiného ducha a jiné evangelium

Efez - z mnohých starších se stali vlci, nešetřící stádo

Filipis - zvěstování evangelia pro osobní zisk

Kolosy - rozšíření mysticismu a ritualismu

Tesalonika - chiliastické blouznění

Smyrna - OK

Pergam - falešné učení - asi gnosticismus

Thyatiry - falešné učení, zřejmě prorocký trimfalismus

Sardy - mrtví ve víře

Filadelfie - OK

Laodikea - odpadlictví

Jak vidíš, vždy a všude byly problémy, stejně jako dnes. Je dobré, že poukazuješ na nedostatek Boží moci a pomazání a náhradu Ducha Kristova programy a manuály. Nicméně církev potřebuje stejně tak zdravé učení, řád a funkční strukturu. Jinak by se církev podobala Izraeli v období Soudců:

"V těch dnech neměli v Izraeli krále. Každý dělal, co uznal za správné." Sd 17,6

Když necháš deset letničních nebo charismatiků hledat zjevení, dostaneš deset naprosto odlišných odpovědí. Každý z nich však bude ten nejupřímnější a bude skutečně hledat opravdově a ostatní budou buď vlažní nebo nebudou blízko Pánu nebo budou mít špatné motivy. Pokud se to nevyřeší klasickým způsobem, že pravdu má ten, kdo stojí v autoritě, časem někteří zjistí, že odpověď naleznou v Bibli. Ti "nejneduchovnější" ji pak jen namátkově neotevřou, ale začnou si v ní listovat. A ti naprosto neduchovní pak zjistí, že existují i staletími prověřené výklady, kterých občas není špatné se přidržet. No a ti absolutně rigidní, odepsaní a neduchovní (no brrr :§) se pak například začnou učit originální jazyky. Tak jeden z tisíce dokonce začne studovat teologii (no fuj!)...

Doufám, že se na mne nezlobíš za tu alegorii, Mířím tím i sám na sebe :-)

S přátelským pozdravem a přáním Božího požehnání,

Tvůj Pastýř



]


Civilizace spěje ke svému konci, Bůh to ví, víme to my ? (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Pondělí, 25. duben 2005 @ 22:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,
Děkuji ti za Tvůj dosavadní čas věnovaný mně
i trpělivost, kterou se mnou máš.
No vida zase jsme odkryli jednu oblast ve které se absolutně neshodneme.
Nemá cenu přesvědčovat Tebe nebo mne na téma demokracie, pokud to mně nebo Tobě neukáže Pán tak se s tím nic nedá dělat.

Ale zpátky k novému problému:
Odkud bereš tu bezmeznou víru v pokrok a jistotu, že směr a způsob jakým se ubírá především západní civilizace je správný a dokonce snad v souladu s pozitivní boží vůli ?
Opravdu jsi mi vyrazil dech ? Mně je 38 let a vím že mne v mládí deformoval tzv vědecký světový názor prezentovaný na všech stupních
vzdělávání. Ale po svém obrácení mi Pán i v této věci otevřel oči...
Chceš říct, že bez elektriky, internetu, novin apod. nelze vést plnohodnotný a smysluplný život ? Mám o Tebe trochu obavy, nebojíš se ve skrytu duše, že ti v nebi bude chybět ten tvuj tolik opěvovaný vědeckotechnický pokrok ? Nemyslím to zle, veř mi opravdu se teď o Tebe trochu bojím.

Pastýři prosím znovu jsi zopakovals výčet problémů tzv druhé generace křestanských cirkví. Většina z nich neviděla Pána. Ano tady už docházelo k deformacím i bludům. Ale po tomto já přece nevolám, dost máme bludů svých. :-)

První originalní církev o které mluvím já je po letnicích do pavlových misijních cest.

Tvůj Bača
Sany




]


Re: Civilizace spěje ke svému konci, Bůh to ví, víme to my ? (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Středa, 28. září 2005 @ 10:11:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
sanymu:
Fil.1,15-18 - dobře si v klidu přečti ty verše a zjistíš, že všechny formy hlásání Pána Ježíše jsou přijatelné, i ty se špatnými úmysly!!! Věř Písmu.
Proto bych nekritizoval ani pantomimu atd. Jen ať je jméno Pána připomínáno, z toho se raduj!!!


]


Demokracie a Svoboda je pro páchání zla a nepravostí ? (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Středa, 28. září 2005 @ 22:01:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vendaore,
v zásadě s tebou souhlasím.

Jsi skoro o generaci starší než já a tedy asi pamatuješ, že nebylo možné na veřejnosti
kázat, či jinak a jinde zvěstovat Krista, aniž by člověk nenarazil na nepřátelství vládní moci.

Ale dnes, 15 let po sametu, kdy je tzv. demokracie a svoboda, nevšiml jsem si že by bylo slyšet opravdové evangelium, volně a veřejně. Nemluvě o sdělovacích prostředcích.
Naše pohanská společnost o to ani nestojí. Co je ale zvláště zarážející, že o to nestojí nějak
zvlášť ani církve. A když, tak právě podivně zdeformované...

Jinak máš pravdu verš 18 je prostě skvělý.
Bůh to ostatně zaslibuje, že se jeho slovo nevrátí prázdné...

S pozdravem
Sany


]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Kuato (mr_kuato@volny.cz) v Čtvrtek, 29. září 2005 @ 08:36:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sany.

Plně chápu to, co jsi popsal ve svém příspěvku "Co by první učedníci nikdy nedělali". Přečti si ale pozorně 51. kapitolu Jeremijáše. Co myslíš: komu jsou určeny výzvy "Utečte z Babylóna, zachraňte se každý, ať pro jeho nepravost nezajdete, neboť toto je čas Hospodinovy pomsty, on mu odplatí za to, co spáchal" a "Léčili jsme Babylón, ale k vyléčení není"? A pak zase "Vyjděte z něho, můj lide, zachraňte se každý před Hospodinovým planoucím hněvem."? Komu jsou asi určeny ty výzvy? Kdo je ten "můj lid", koho tak Bůh oslovuje?

Myslím, že když na to přijdeš, najdeš i řešení pro své problémy, které tady popisuješ.



Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. září 2005 @ 09:46:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Kuato,

podobně mi argumentoval i oskar. Já s tím nesouhlasím z jednoho prostého důvodu.

Kde bereš jistotu o správné identifikaci Babylona a Hospodinova lidu?

Pokud vycházíme z Jeremiáše, potom Hospodinův lid byl zcela jistě Izrael, pozemský Izrael a Babylon byl skutečný Babylonem. Proto jsem v tomto opatrný, alespoň 51. kapitola Jeremíáše mi vypovídá o něčem jiném, než o křesťanech a duchovním Babylonu.

S pozdravem Karels

p.s. jiná věc je podobný text z knihy Zjevení


]


Re: Co by první učedníci nikdy nedělali? (Skóre: 1)
Vložil: Kuato (mr_kuato@volny.cz) v Čtvrtek, 29. září 2005 @ 11:27:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co kdybychom nechali Sanyho, ať se vyjádří on? Třeba si myslí něco jiného.

A když se ptáš na onu moji jistotu: vychází z toho, co řekl apoštol Pavel o víře v dopise Židům, kapitola 11.


]


Žijeme v Babyloně ? Lidsky to možná tak vypadá... (Skóre: 1)
Vložil: Sany v Čtvrtek, 29. září 2005 @ 16:08:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Kuato,
četl jsem to pozorně a nejvíce se mi líbil verš 23:
Abych rozrážel skrze tebe pastýře s stádem jeho... (kral.)

Teď ale vážně, historický Babylon byl trestem židovskému národu, protože jiné národy trestá Bůh přímo. Svůj vyvolený národ však jednou skrze Egypt, jindy skrze Babylon...

Ano, to včem žijeme nám křesťanům může velmi připomínat dávný Babylon, v tom s tebou sohlasím...

Tato kapitola ale není odpovědí na to co mě trápí. To by totiž znamenalo, že se nemáme pokoušet zachraňovat lidi z tohoto světa, nýbrž pouze sami se zachránit. Jako by soud už nastal.

Já však věřím, že je ještě léto milostivé...
A to je Boží pohled na současný svět.

S úctou a respektem k jiným názorům
Sany


]


Re: Žijeme v Babyloně ? Lidsky to možná tak vypadá... (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Čtvrtek, 29. září 2005 @ 22:11:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sany: To by totiž znamenalo, že se nemáme pokoušet zachraňovat lidi z tohoto světa, nýbrž pouze sami se zachránit.

Víceméně je to tak. Důvěřujme Ježíši Kristu v tom, že si všechny své ovce shromáždí a přivede je k sobě. Víme přece, že Bůh neustále sleduje, zda ho někdo hledá. Pokud ho člověk hledá, Bůh se mu dá nalézt a dopřeje mu poznat pravdu. V tomto smyslu se nemusíme pokoušet zachraňovat lidi ze světa a snažit se o jakousi evangelizaci za každou cenu. Nehledě na to, že evangelizovat může jen ten, kdo zná pravdu - jinak se světem šíří další zbytečná lež a zkreslené neboli neplodné poselství o Kristu, ze kterého se noví Boží syn nenarodí, pouze farizeům přibude učedník. A to, že se máme teď a tady starat o vlastní záchranu, to je přece smyslem křesťanství, to je velký, celoživotní úkol, abychom se stali dokonalými a ve všem podobní Ježíši Kristu, abychom obstáli v té "zkoušce, která přijde na celou zemi". Prozatím nám Bůh shovívá, dokud jsme ještě nedorazili k cíli svého křesťanství a dokud ještě jsme nedorostli plnosti Ježíšovy osobnosti, to je to milostivé léto, které nám nyní Bůh dopřává. Ale jak dlouho? Proto je nutné se nyní soustředit na obrodu svého nitra a to přebudovat s pomocí Božího Ducha podle obrazu, který máme v Ježíši Kristu. Nic jiného dnes nemá smysl, vše ostatní je pomíjející a rozptylující.


]


Re: Žijeme v Babyloně ? Lidsky to možná tak vypadá... (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Neděle, 23. říjen 2005 @ 12:51:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"V tomto smyslu se nemusíme pokoušet zachraňovat lidi ze světa a snažit se o jakousi evangelizaci za každou cenu. Nehledě na to, že evangelizovat může jen ten, kdo zná pravdu -"

Tak tos Oskare hodně přehnal!!! Evangelizovat nevěřící církev má slovem i příkladem do posledního dne. Kdy se čekalo, až zvěszovatel pozná celou pravdu, pak by většina lidstva neslyšela evangelium. Nikdy nezapomeň, že učení je druhotné, předchází jej láska.


]


Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy