Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116583789
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala
Vloženo Úterý, 18. leden 2005 @ 23:09:57 CET Vložil: Bolek

Sebeobrana poslal Monika7

Již zde byly inzerovány nové stránky Dana Drápala. Protože se na těchto stránkách objevil dopis Monice, který je fakticky pokračováním jeho pastýřkých listů (viz "Milý Arture" a "Milá Andreo" v sekci past. listy na stránkách Křesťanských společenství), cítím potřebu mu na tento veřejný dopis odpovědět (i když vím, že to nepsal mně ani o mně). Pošlu mu odpověď i na jeho mail, ale ráda bych, aby si mohli odpověď stejně jako jeho dopis přečíst i další a nejsem optimistka v tom, že moji odpověď by na svých stránkách zveřejnil přímo Dan Drápal (rozhodně k tomu nemá důvod). Byla bych ráda, aby moje odpověď nebyla chápána jako bezmezné přijetí rozvodu jako řešení manželských problémů. Jen se domnívám, že jsme jen nedokonalí lidé a někdy prostě jiná cesta asi není - tam, kde zůstat spolu by znamenalo jen formální udržování manželské smlouvy, bez reálného obsahu, což já hodnotím jako pokrytectví a neochotu připustit si pravdu a slabosti naší existence. Věřím, že Bohu jde hlavně o obsah, ne o prázdnou formu... A navíc, věci nikdy nejsou tak jednoduché, jak se předkládají... Takže můžete se mnou nesouhlasit, ale doufám, že mne neupálíte jako čarodejnici :-) Protože nemám Danovo svolení k publikování jeho dopisu, uvádím zde místo plného textu jen odkaz na jeho stránky: Milá Moniko A nyní už moje odpověď:

Milý Dane, děkuji Ti za tvůj dopis ohledně Jitky a Oldy. Je otázkou, co Jitce poradit. Radila jsem jí, aby byla sama sebou prostě proto, že vím, že se člověk může snažit být něčím co není – jenže to jde vydžet s aspoň trochou úsměvu na tváři jen chvíli. Dlouhodobě je to neudržitelná situace, je tu zřejmý rozpor mezi tím, jaký člověk je, co cítí, chce, potřebuje a tím, jak se snaží navenek chovat. Určitě to bude pro Jitku, ale i pro Oldu a jejich děti zásadní rozhodnutí, které je podstatným způsobem ovlivní do konce života. Myslím ale, že by bylo příliš naivní předem předjímat, jaké rozhodnutí je správné. To, že se s Oldou rozejde, lze vnímat různě. Třeba tak, že nad ním zlomila hůl, máš pravdu. Ale třeba také tak, že je to – byť smutné – přiznání si reality. Naděje je v životě rozhodně důležitá, ale je potřeba ji propojit s rozumností. Vždyť i my, kteří věříme v to, že Bůh může křísit mrtvé, své zemřelé pohřbíváme a nečekáme roky na zázrak s mrtvolou ve skříni a nepodloženou vírou v srdci. Jsme všichni jen lidé a sám dobře víš, že pro Oldu by to nebyl první případ, kdy od něj manželka odešla. Píšeš, že víš, jak těžké to s ním má – a máš pravdu. Proč si tedy nepřiznat možnou pravdu, že tito dva spolu nemohou být šťastní? Vím, že namítneš, že jde o věčný život a ne o časné štěstí, ale jsou zde také děti, které potřebují, aby jejich máma byla v pohodě a ne stále vystresovaná z nefunkčního manželství, ze zcela legálních tužeb a potřeb, které jí Bůh vložil do srdce jako každé ženě, každé bytosti, a které jsou nenaplněné. Ona tu naději na jeho změnu prostě asi nevidí a co je pak lepší? Naděje, že začne žít nový život, který jí časem přinese pocit štěstí, tak důležitý i pro jejich děti, nebo dodržení manželské smlouvy bez naděje? (a ona na to má právo, nevidět tu naději, tak jako Olda má právo být takový, jaký je, velmi problematický pro skutečné vztahy, zřejmě neschopný se změnit; proč jen máme pocit, že po obrácení je člověk dokonalý a všchno musí zvládnout?) Uvědomuji si, že rozvod je porušení jakýchsi nejvyšších standardů, řekl bych „best practise“, ale je třeba si taky připustit, že tím, že se někdo obrátí, nestane se dokonalým. A platí to jak o Jitce, tak o Oldovi. Oba jsou nějakým způsobem omezení, nedokonalí a tak nemůžeme čekat, že se budou chovat dokonale. Troufla bych si dokonce říct, že to nebude jen porušení „nejzákladnější smlouvy“ z její strany, ale že tato smlouva je už dlouhodobě porušována ze strany Oldy – nedostatek skutečné lásky a úcty, tedy toho, co jí při svatbě sliboval. Pokud by se Jitka nakonec rozhodla od Oldy odejít, není to podle mého názoru rezignace na lásku, víru a naději. Jen se ta víra a naděje upne k něčemu jinému než k tomu, že to s Oldou bude někdy k vydržení. Kde hledat hranici mezi vírou a nadějí na straně jedné a naivitou a ignorováním reality na straně druhé? Netroufla bych si být soudcem – Ty ano? Jen Jitka to může nějak posoudit – koneckonců je to její život a nese za něj zodpovědnost. A její zodpovědnost za její život je – a musí být – pro ni prvořadější než zodpovědnost za Oldu a jeho život. Nikdo ji v tomto nemůže poradit, protože jen ona ponese následky svého rozhodnutí, ne já, Ty nebo některý z dalších rádců. Ona se musí rozhodnout tak, jak je přesvědčena, že je to správné, před Bohem, pro ni, pro její děti. Věřím, že Bůh ji neopustí jen proto, že ztratila víru v Oldovu proměnu. Možná se ti zdá, že je pro Jitku obtížné jen s Oldou zůstat. Pravda je taková, že i rozhodnutí odejít vyžaduje hodně odvahy a naděje – je to skutečně zásadní rozhodnutí, které ovlivní rodinu ve všech oblastech – mezilidské vztahy, možná ztráta části přátel, kteří se přikloní k Oldovi jako oběti, určitě ekonomická situace, i vnitřní boj o to, jak to celé Bůh vidí (a přesto, že Bůh skrze Mojžíše ustanovil rozlukový lístek, není snadné se s rozchodem vyrovnat ani pro toho, kdo se rozhodne vzít na sebe zodpovědnost a ukončit nefunkční vztah). Uvidíme, konečné rozhodnutí je na Jitce. Důvěřuji jí, že se bude rozhodovat zodpovědně, ne lehkovážně a skutečně jí přeji, aby byla sama sebou. Pokud s Oldou není schopná vydržet, nikdo po ní nemůže požadovat, aby s ním zůstala v manželství. Jak už asi víš, už se od sebe i odstěhovali, udělala to sice nakonec Jitka, ale byl to první Olda, kdo o tom zcela vážně mluvil a chtěl to udělat. Dá se tedy Jitce divit? Já bych se jí nedivila. A zůstat formálně v manželství, kde spolu manželé fakticky ani nežijí mi příjde jako formálnost a nakonec de facto jako pokrytectví – jsou to ty obílené hroby, které navenek vypadají hezky, ale jinak jsou jen plné kostí. Nemyslím si, že by tohle bylo to, co po Jitce Bůh chce. Určitým řešením by možná bylo, kdyby žádost o rozvod dal Olda (kdysi k tomu měl i pádný důvod, jak víš) – jenže to by jednak musel mít dost odvahy aby byl důsledný a aby si vůbec byl ochoten připustit realitu, jednak si to u něj moc neumím představit – jeho posedlost tím, jak ho okolí vnímá, je příliš velká, než aby riskoval, že by se od něj někteří jeho přátelé odvrátili, že by ztratil svoji pověst. Takže od něj to asi čekat nemůžeme, ten bude spíš do poslední chvíle vytvářet dojem, že on dělá pro zachování vše, i když jsou to jen proklamace a formality, protože bohužel Jitčiným potřebám nedokáže porozumět. Jak říkám, uvidíme. Rozhodnutí je na Jitce a nemůžeme ho předjímat. Otevřené jsou všechny možnosti.
Monika 19.1.2005


"Moničina odpověď na dopis Dana Drápala" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 19. leden 2005 @ 07:25:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
těžko se k tomu vyjadřovat, když není zde zmíněno co je tak na Oldovi hrozného že s ním Jitka nemůže vydržet a že nejsou naplněny její potřeby. Je snad Gay?

Rozvod je vždy prohra, byla to Jitka i Olda kteří před lidmi a před Bohem si slíbili věrnost dokud nás smrt nerozdělí. Navíc má s ním Jitka děti takže muselo být určitě období, kdy ho milovala. Ale nevím kdy se brali jestli byli věřící nebo ne ale jedno vím určitě, je to dábel který přišel aby kradl, ničil hubil a zabíjel.

Když se Ježíše ptali proč se lidé rozvádí neboli proč rozlukový lístek, Ježíš řekl pro tvrdost vašich srdcí...

Samozřejmě rozhodnutí bude jen a jen na Jitce, ono totiž hodně moc záleží kde a jaká je její víra v Boží moc proměnit Olgu. Ale jak říkám nevím co má Olga za problém že to Jitka s ním nemůže vydržet.

V každém případě vím že věrnosti na světě ubývá a je smutné, když nevěřící ženy nebo holky jsou věrnější v čekání na své muže nebo kluky ve vězení než ty ženy a dívky které mají ku pomoci Ježíše a jeho lásku.

Protože pak platí o nich to jak je psáno: jestliže milujete jen ty co milují vás co zvláštního děláte? To dokážou pohané milovat ty kteří je milují.

Vladimír



Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Monika7 v Středa, 19. leden 2005 @ 08:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je snad jen sexuální neuspokojení důvodem k nespokojenosti? Ne, není to o tom, jestli je Olda gay. Jde o to, že je ke své ženě zcela chladný a ona jako každý člověk potřebuje lásku. Jak žít bez lásky? Ano, rozlukový lístek byl ustanoven pro "tvrdost našich srdcí", ale je to tvrdost Jitčina srdce, která vede k rozvodu? Není to náhodou tvrdost Oldova srdce, které není schopné milovat? A Jitka má pak být jen bezbrannou obětí, protože to ve své víře a naivitě před svatbou nezjistila? Proč jsou naše výklady Písma tak tendenční a předpojaté? Mnoho a mnoho let doufala, že věci budou jinak, její víra v Oldu ale - na rozdíl od víry v Boha - není bez hranic. Mám ji za to odsoudit?
Ano, rozvod rozhodně není výhra. Ale někdy je to prostě lepší ze dvou špatných řešení.
Ještě k tomu, že holky ve světě dokáží čekat na kluky ve vězení: ono se totiž mnohem nadněji čeká na někoho, o kom vím, že mne miluje tak, že by za mne dýchal, že mi naslouchá, že mi rozumí. Nevím kolik holek by čekalo na kluka, který na ně de facto kašle.
A ještě jedna věc: je zde řeč o manželsvtí, lásce, milování bližních, plete se tu hodně věcí dohromady. Ano, máme milovat i ty, co nás zrovna nemilují. Ano, mám milovat bezdomovce, kteří mne obtěžují žebráním a svým pachem. A já je budu milovat. Znamená to ale, že si je mám vzít domů nebo dokonce za manžela? Manželství má být zázemím pro láskyplný vztah. Pokud tam ta láska už není a alespoň jeden z manželů už nemá naději na její obnovení, myslím, že v případě tlaku na zachování manželství dochází k povýšení formy nad obsah. Pokud chcete, kritizujte Jitku za to, že už není schopná milovat Oldu tak, aby s ním žila (a to by ještě bylo třeba vyslechnout ji a Oldu, abyste si udělali obrázek o tom, jaký Olda je a co na něm Jitce vadí). Nesuďte ji ale za to, pokud se rozhodne nebýt formalistou a ukončí formálně vztah, který je už fakticky stejně mrtvý.
Monika


]


Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 19. leden 2005 @ 10:48:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš:Jde o to, že je ke své ženě zcela chladný a ona jako každý člověk potřebuje lásku. Jak žít bez lásky?

1. ona se svobodně rozhodla si ho vzít
2. jesltiže její láska je závislá na tom jaký Olda je pak si řekněme to po pravdě to není láska, a milá Jitka by se měla zamaslet jaký je její vztah s Bohem odkud čerpá smysl svého života.

Vzpomínám si že jsem miloval jednu dívku 7 let a přitom jsem od ní neslyšel nikdy pěkného slova. Tu lásku a schopnost milovat někoho kdo mě odmítal dal Bůh a pak se taky věci změnili.

píšeš:Není to náhodou tvrdost Oldova srdce, které není schopné milovat?

to jsou nesmysli: 1. každý byl stvořen k obrazu božímu a tudíž je v něm potenciál a schopnost milovat a jestliže člověk sám není schopen Bůh je schopen a ochoten pomoci z kamenného srdce dělat masité.

píšeš:Proč jsou naše výklady Písma tak tendenční a předpojaté?
Jsi snad spravedlivější než Bůh? Jestliže Ježíš říká, že rozvod je možný jen z důvodu smilstva tak chceš být spravedlivější než On?

Ještě k tomu, že holky ve světě dokáží čekat na kluky ve vězení: ono se totiž mnohem snadněji čeká na někoho, o kom vím, že mne miluje tak, že by za mne dýchal, že mi naslouchá, že mi rozumí.

Blbost. Jak už jsem psal miloval jsem jednu dívku né proto jak ty píšeš že mě taky milovala že taky mi naslouchala atd. nic takového naopak odmítala mě a přesto jsem ji miloval.
Jeden zásadní problém tvůj a Jitky vidím v tom že si myslíte že Láska je pocit, který musí být opětován. Tak to je láska něco za něco. Jenže Bůh nabízí lásku která nehledá svých věcí atd.
Láska je postoj obětovat sebe pro toho druhého a o tom všem to je jesltiže s tímto postojem nevstupuji do manželství tak dlouho nevydrží, protože v dobách zkoušek a bouří neobstojím.

píšeš:Znamená to ale, že si je mám vzít domů nebo dokonce za manžela? Manželství má být zázemím pro láskyplný vztah

takže sama potvrzuješ že ten láskyplný vztah tam dříve byl.

píšeš:Nesuďte ji ale za to, pokud se rozhodne nebýt formalistou a ukončí formálně vztah, který je už fakticky stejně mrtvý.

já ji klidně soudit budu protože je lepší když uslyší pravdu ted ode mě než aby ji slyšela od Ježíše v nebi. A věř mi Bůh se nezměnil a jeho slovo platí: Matouš 5:32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku mimo případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s propuštěnou ženou oženil, cizoloží.

Moje rada pro Jitku je jednoduchá, svobodně se rozhodla pro manželství tak ať bojuje a ať se modlí aby byla schopna Olgu milovat jako na počátku.

Jinak mě je jedno jaký Olda je jestliže necizoloží tak nemá právo ho Jitka propustit. A ty si to můžeš omlouvat jak chceš. Poslední dobou mi připadá že spousta křestanů žije pohanským způsobem života a Boží slovo berem jen jak se jim hodí.

Vladimír


]


Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Monika7 v Středa, 19. leden 2005 @ 12:51:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tahle debata s Tebou asi nemá smysl - Ty zřejmě nepříjmeš nic z mých argumentů, já zase těžko přijmu tvoje. Přesto ještě pár slov:
Jestliže Olda Jitku nemiluje, vnímám to jako zásadní problém. Jedna věc je být do někoho zamilovaný, třeba i roky a nemít to opětováno, jenže nebýt nucen v tom setrvat. Něco jiného je být trvale odmítán a být nucen s takovým člověkem žít, bez jeho pochopení. Kdyby to bylo s hledáním zdrojů u Boha tak jednoduché, jak to předkládáš, nemusel Bůh člověku ženu vůbec stvořit - vždyť už tenkrát měl člověk Boha, takže - jak chápu Tvoji filozofii - si neměl na co stěžovat, lásku a obecenství mohl prožívat přímo s Bohem. Nebo se pletu a člověk skutečně potřebuje i člověka? Proč vůbec byla žena stvořena?
Pokud jde o předpojatost, jde mi o výklad Písma - a ani Ty snad nechceš tvrdit, že si slova Písma nějak vykládáš na základě svého chápání a víry. Troufáš si tvrdit, že jediná správná interpretace je, že Bůh zde mluví pouze o tvrdosti srdce toho, kdo se nakonec rozhodne odejí? Myslím si, že ten výklad není tak jednoduchý. Bude-li muž alkoholik, který si nedá říct, má tvrdé srdce žena, která už to - pro ochranu svou i svých dětí - přestane snášet a odejde nebo onen manžel, který na ni nebere ohled a dál pije? Jsi snad Ty spravedlivější než Bůh, abys dával závazný výklad Jeho slov? (Když už takto obviňuješ mne).
Celkově mi Tvůj nazor připomíná jiné, které jsem už slyšela: Jednou sis špatně vybrala, tak trp. A do důsledků dovedeno: Já se ptám: "Takže když muž bude ženu týrat, ponižovat, prostě dělat ze života peklo jí i dětem, ale nebude mít žádnou "bokovku", tak ma smůlu, rozvest se nemůže a musí čekat třeba i na to, že ji manžel zabije?" A odpoveď: "Ano, tak to je, když odejde, nejedná podle Boží vůle". (Tohle už mi někdo řekl). Věřím tomu, že takto je možné interpretovat zákon. A věřím tomu, že Boží srdce uvažuje úplně jinak, je plné pochopení a slitování. Jsem skálopevně přesvědčena, že Bohu jde o člověka víc než o zákony a pravidla a že mu jde o srdce člověka. Jsem přesvědčena, že kdyby Bohu tak moc šlo jen o zákony a pravidla, vůbec by Ježíš nepřišel. A jsem přesvědčena, že mnozí dnešní křesťané si z Nového zákona udelali jen další sbírku příkazů a zákazů. Dokud lapají nevěřícího, jeho sebelepší život zahazují s tím, že jediné, co je podstatné, je víra v Ježíše, to je alfa a omega. Když se ale člověk obrátí, najednou nejde o Ježíže a milost, ale o Zákon. Je mi z toho nesmírně smutno - a řekla bych, že je z toho smutno i Bohu, smutno z těch, kteří milost, lásku, pochopení a odpuštění vyměnili za trvrdost, zákonictví, kteří se přimkli k Zákonu a zatvrdili své srdce pro lidi s jejich slabostí.


]


Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 19. leden 2005 @ 14:31:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš:Celkově mi Tvůj nazor připomíná jiné, které jsem už slyšela: Jednou sis špatně vybrala, tak trp.

zde je jedna zásadní otázka a to ta jestli Jitka a Olda měli od Boha svědectví že patří k sobě když se brali a jestli v té době byli vůbec křesťané. Jestliže ano pak by Jitka měla projít tím obdobím zkoušek, jestliže ne pak by Jitka měla nejdřív začít s pokáním u sebe že si vzala partnera o své vůli.

A o tom to je buď mám ve svém životě jasné svědectví že tento partner je od Boha pro mě to nejlepší co jsem mohl dostat a pak i procházení manželskými krizemi je s jiným postojem než když tohle svědectví nemám a pak uvažuji jako ty.

Říkáš něco o opilcích atd. myslíš si že když jeden z partnerů s něčím zápasí že je Boží vůle říct: no víš Oldo už tě nemiluji asi to zabalím. Nejednal Ježíš toršku v jiném duchu? Nebyl ochoten položit svůj život za své nepřátele za ty kdo se mu posmívali za tya kdo po něm plivali? Nemáme snad jít v jeho šlépějích?

Kde bereš tu jistotu, že když Jitka se rozvede s Oldou že se stejný scénář nebude v jejím životě opakovat? Zase bude do někoho zamilovaná nejspíše bude s ním mít dítě a po pár letech zase láska jestli se to tak dá říci vyprchá...

píšeš:Je mi z toho nesmírně smutno - a řekla bych, že je z toho smutno i Bohu, smutno z těch, kteří milost, lásku, pochopení a odpuštění vyměnili za trvrdost, zákonictví, kteří se přimkli k Zákonu a zatvrdili své srdce pro lidi s jejich slabostí.

a mě je zase smutno, když si každý vykládá Boží slovo jak se mu zachce. Je mi smutno z těch křestanů jestli je tak můžu nazvat, kteří se vyhýbají zakékoliv zkoužce a nesení vlastního kříže.
Jsme pohotovi od Boha požadovat dobré věci zaslíbené v Bibli, ale už jaksi nejsme ochotni vidět ty verše typu ..zapři sám sebe a nes svůj kříž každého dne...

Jinak ten verš který jsem zmiňoval není o zákonu ale tohle řekl Ježíš osobně když se ho ptali:
Matouš 5:31 Také bylo řečeno: `Kdo propustí svou manželku manželku, ať jí dá rozlukový lístek!´
32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku mimo případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s propuštěnou ženou oženil, cizoloží.

Marek 10:2 Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku.
3 Odpověděl jim: "Co vám ustanovil Mojžíš?"
4 Řekli: "Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit."
5 Ježíš jim řekl: "Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení.
6 Od počátku stvoření `Bůh učinil člověka jako muže a ženu;
7 proto opustí muž svého otce i matku a připojí se ke své manželce,
8 a budou ti dva jedno tělo´; takže již nejsou dva, ale jeden.
9 A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!"
10 V domě se ho učedníci znovu na tu věc ptali.
11 I řekl jim: "Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství;
12 a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství."

jesliže tedy moniko učíš něco jiného než Ježíš stavíš se v tu chvíli do role toho kdo je spravedlivější, milosrdnější a láskyplnější než Bůh.

Nakonec chci říct že Jitka bude před Bohem zodpovědná za své rozhodnutí a jednání, protože ona poruší manželskou smlouvu.

Malachiáš 2:16 "Každý ať nenávidí rozvod, praví Hospodin, Bůh Izraele, ať na svém oděvu přikryje násilí, praví Hospodin zástupů." Střezte tedy svého ducha, nejednejte věrolomně!

Jitce a Oldovi bych poradil aby šli za nějakýma staršíma manželama kteří si v manželství již nějaké zkoušky prožili a s pomocí Boží jimi úspěsně prošli, protože vše má svou příčinu, tak i to že jak říká Jitka že ji Olda nemiluje má svou příčinu, může to být hřích může to být nějaký blok z mládí , ale jsem si jist že láska před problémem neutíká.

tím končím diskuzi na toto téma

Vladimír


]


Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Monika7 v Středa, 19. leden 2005 @ 08:53:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě mne teď napadlo: kdyby byl Olda gay, tak to by byl tak vážný problém, že by rozvod byl přijatelný? Skoro to tak vyznívá... A co když by měl jen homosexuální založení, tj. sice by se vnitřně jako gay identifikoval, ale se žádným mužem by nespal? Pokud vím, fundamentalistický pohled je takový, že rozvod je možný jen v případě nevěry partnera, čili v tomto případě by to důvod k legitimnímu rozvodu nebyl. Nebo najednou pro sexuální neuspokojení platí jiná pravidla?
Monika


]


Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: kostner v Pátek, 25. březen 2005 @ 11:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mila Moniko,
Naprosto s tebou souhlasim. Vim, ze rozvod je nejkrajnejsi reseni a pokud je jen trochu mozne,je dobre tomu zabranit.Pokud ale jsem v situaci volit mezi horsim zlem a je rozvod jedinym resenim,nic jineho mi nezbyva...
Ja sam jsem v podobne situaci.
Myslim si, ze nikdo NEMA pravo kohokoli soudit, zvlast bez toho,aby videl do dane situace ze strany obou partneru.
Rikam to proto,ze jsem zazil situaci, kdy jeden "samozvany pastor" (clovek, jez se povazuje za meho pastora, pritom jim nikdy nebyl a nebude) se rozhodl mne "zasypat" versi z bible a doslova vyjadrit, ze jsem jednou nohou "v pekle".
Je mi lito, ze nekteri lite,pro svou tzv. vasnivost a domnenku, ze za ne mluvi sam Buh,nadelaji mezi lidma mnohem vetsi skodu,nez uzitku. Pletou si pastoracni peci se soudem. Onen dotycny samozvany pastor, si na mne nevzpomenul leta a pak, kdyz se dovedel, v jake jsem situaci,aniz by vyslechl a mohl zhodnotit mou situaci,mne jednoduse odsoudil...Na to je jedina odpoved z bible, kdy Jezis rika: "nesudte a nebudete souzeni"...
A tak podle tohoto cloveka, mam predplacenou mistenku do pekla...jeste ze Buh neni jako lide...
Navic se tento clovek angazuje v tom, aby me manzelce "naleval" do hlavy rozhodnuti, aby s rozvodem nesouhlasila...
Diky Bohu,ze jini lide ze stejneho nejmenovaneho sboru mne za to neodsoudili..ale prinejmensim vyjadrili nazor typu.. "nechces to jeste zkusit?" atp... ale respektuji me rozhodnuti...Diky Bohu



Re: Moničina odpověď na dopis Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 29. březen 2005 @ 07:50:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. Nesuďte, abyste sami nebyli souzeni.
Rozvod není a nesmí být vnímán jako všelék na lidské sobectví, neschopné se přizpůsobit okolí. Tady chápu oponenta Vlladika, který se tak rozohnil vůči názoru, že rozvod je řešením. Není. Rozvod byl dán lidem pro tvrdost jejich srdce, nikoliv pro legalizaci jejich sexuálních choutek nebo jako řešení pro jejich neschopnost koexistence s druhými lidmi.
Na druhou stranu existují situace, které mohou nastat až v průběhu společného života a není-li u člověka, kterého se to týká vůle tento stav změnit, může být rozvod nejlepším ze všech špatných řešení. Nemusí se nutně jednat o homosexualitu. Pán může začít bumbat, paní může být frigidní... Taková manželství jsou pak často udržována buďto "kvůli dětem", nebo kvůli okolí.
Častý argument proti radikálnímu řešení je: Bůh může změnit lidské srdce, žena už nemusí být studená, muž nemusí chlastat. Ano, Bůh skutečně může toto učinit. Jen se ptám: kdy? Kdy ještě čekat a kdy už ne? Kdo zná čas, kdy k tomu dojde? Kdo má jistotu, že k tomu vůbec někdy dojde? Pravděpodobně nikdo z nás, že?
Vím o případu, kdy zbožný muž pravidelně prochlastal celou výplatu a potom bil ženu a děti (jistě, je to trochu zvláštní případ zbožnosti:). Jeho starší se za něj modlili, on činil okázalá veřejná pokání. Jeho dobré předsevzetí většinou skončila kolem 15., kdy opět celou výplatu nechal v krčmě a doma zmlátil děti a znásilnil manželku. Jeho žena ho přesto milovala. Starší v církvi se rozhodli celou věc řešit a taky ji vyřešili: rozvod v tomto případě označili za hřích. Žena se přesto rozhodla rozvést a odstěhovat se daleko pryč. Svému muži však řekla: až změníš sebe a svůj život, ráda se k tobě vrátím.
Kdo z nás v takovém případě bude mít odvahu ženě říct, že rozvod je špatný? Kdo bude tímto ryze farizejským způsobem legalizovat domácí násilí?


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy