Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502423
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu?
Vloženo Neděle, 16. leden 2005 @ 12:24:51 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Karels

Bratří a sestry, tato otázka má dost provokativní „akcent“. Protože zjištěním toho, kdo je zodpovědný za vznik islámu, tak také určitým způsobem nese zodpovědnost za situaci v současném světě. Nemyslím tím hladomory, zemětřesení, ale expanzi a islamizaci Evropy, byť i nepřímo také radikální podobu islámu.

Rozhodně odmítám, že by se zakladatel tohoto nejmladšího z monoteistických náboženství Mohameda vynořil odnikud. Tím chci říct, že pokud chceme vůbec pochopit jeho „apoštolát“, musíme prozkoumat podmínky a podněty, ve kterých žil.

Byli to rozhodně křesťané, kteří mu „připravili“ cestu pro jeho vítěznou misi. V době kdy Mohamed působil, což je 6. století našeho letopočtu, bylo křesťanství ve velmi komplikované situaci. Vzdálilo se totiž odkazu svého zakladatele Ježíše Krista. V jakém smyslu se vzdálilo? Křesťanství už přestávalo být jednoduchým vyjádřením vztahu Boha a člověka, založené pouze na Biblických textech. V době Mohamedova působení, je křesťanství téměř intelektuální záležitostí, které je přístupné jen několika „vyvoleným“. Zjednodušeně řečeno, křesťan už není v prvé řadě ten, kdo praktikuje – „Budeš milovat bližního svého, jako sebe samého“ a více nechápe. Ale křesťan je ten, kdo více a správně rozumí komplikované nauce o Boží Trojjedinosti. Pokud by někdo postavil na imaginární misku vah tyto dva křesťany, potom by v pohledu tehdejšího křesťanství převážil ten křesťan intelektuál, toho „prosťáčka“ křesťana. Křesťana, který je však blíže Božímu pohledu, než ten intelektuál!

Do této doby plné zmatků přichází Mohamed. Zřejmě diskutoval jak s židy, tak i křesťany. Odráží se to v jeho Koránu. Při diskuzích si je vědom komplikovanosti nauky o Boží Trojjedinosti, a tak přichází s radikální myšlenkou. „Není božstva kromě Boha!“ Toto vyjádření spolu s texty, které jsou básnické, je přístupnější prostým lidem, než komplikovaná podoba křesťanství vyjádřená Boží Trojjediností. Podoba křesťanství, která se opírá o jakási kvazikřesťanská vyznání, kterým rozumí jenom malý okruh „vyvolených“. Dovolím si parafrázovat slova Ježíše Krista v této souvislosti, mluví o farizejích – Matouš 23:4 „Svazují těžká břemena a nakládají je lidem na ramena…“ Zatímco farizejové v době Ježíše ukládali těžká břemena, tj. skutky a sami se jich nedotkli. V době 6. století je to trošku jiné. Novodobí farizejové opět ukládají břemena, nikoliv však břemena fyzických skutků, ale břemena intelektuální. A těmto břemenům rozumí jenom tito „rádobyintelektuálové“.
Není se co divit, že Mohamed získal záhy na popularitě. Navíc se v tom odráží jistě nacionální aspekt celé věci. Arabové konečně mají někoho, s kým by se mohli identifikovat.

Domnívám se, že nebýt vývoje křesťanské církve od 3. století našeho letopočtu, tak ani v šestém století „nepovstane“ samozvaný posel Mohamed. Za vznik islámu si tedy z větší části můžeme my křesťané sami. V prvé řadě to byl vývoj křesťanství směrem k intelektualismu. V další řadě to byla špatná interpretace nauky o Boží Trojjedinosti, vždyť v Koránu je tato popisována chybně. Boží Trojjedinost podle Mohameda je vztah Boha, Ježíše Krista a Marie. Ale to je jistě nějaký neortodoxní, mylný pohled se kterým se Mohamed setkal. I když nejsem zastáncem tohoto učení, vím, že tak jak je mi předkládán v Koránu, tak se nechápal obecně. Ale znovu podotýkám, nebylo to tím, že obtížné zvládnutí této komplikované nauky, umožňoval takovéto „excesy“? „Excesy“ díky nimž tady dneska máme radikální islám, teroristické činy, komplikovanou situaci na Blízkém východě.

Na závěr zopakuji jenom to, s čím jsem se s vámi sdílel, bratři a sestry. Za současnou situaci, což je islamizace Evropy, radikální podoba islámu a další trpké ovoce, které musela lidská civilizace okusit a ještě nejspíš okusí, si můžeme my křesťané sami!

Karel Sýkora


"Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 16. leden 2005 @ 15:40:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborný postřeh! Ale pojďme dále. Trojjedinost, ten kořen všeho zla, stojí nejenom za vznikem Islámu. Tato nauka je též zodpovědná za inkvizici (vraždění ve jménu uchování komplikované, nelogické a nesrozumitelné doktríny, která se nedá pochopit lidským rozumem!). A pojďme dále. Například vznik sekty Jehovistů. Za to též může ta nesmyslná, odsouzeníhodná a zavrženíhodná doktrína trojice. A mohli bychom pokračovat... Poslední katastrofou je vlna Cunami v jižní Asii, kdy technik zabezpečovacího systému řešil "tajemství trojice" a nezalarmoval pobřežní hlídky. Ta trojice, kořen všeho zla, hlavolam pro lidskou logiku je prostě všudypřítomná a je třeba s ní už jednou provždy zkoncovat! Jednak brání bratrům muslimům, jehovistům a mormonům se sjednotit k Eucharistii a jednak je výsměchem dokonalé, vševědoucí a osvícené lidské logice, ponižuje ji a staví ji tak před "tajemství", která nemůže proniknout. Karle, díky za ten článek.

Pastýř



Re: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 16. leden 2005 @ 16:11:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není zač.



Re: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? (Skóre: 1)
Vložil: Benjamin v Neděle, 16. leden 2005 @ 16:55:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, myslím, že absurdizace nastíněného tématu není zrovna tím nejlepším způsobem, jak argumentovat nesouhlas s oponentem. Působí to spíše dojmem, že mu chceš vypráskat jeho teologický kožich, což se mi vůbec nelíbí.
Já osobně Karlovi rozumím a vliv křesťanů na radikalizaci Mohamedova učení vůbec nepodceňuji. Zda při tom hrálo nějakou úlohu i nepochopení trojičního učení by možná pomohla objasnit hlubší studie této problematiky. Rozhodně ne výsměch a (intelektuální) ponižování oponenta.



Re: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 16. leden 2005 @ 22:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky bratře Benjamíne, já už jenom čekám na okamžik, kdy bratr Pastýř začne souhlasit s bratrem Kalvínem, který nechal upálit Michaela Serveta kvůli otázce Trojjedinosti. Jako to učinil bratr kazatel od baptistů Titěra z Olomouckého sboru.

Celá otázka je opět komplikovanější, než jsem mohl napsat do článku. Tam jsem omezený určitým prostorem.

Jak jsem už několikrát zopakoval, nauka o Trojjedinosti neznamená újmu na spáse křesťana, jako spíš učinila "medvědí službu" v 6. století. Tady vidím určitou zranitelnost církve tehdy a stejně tak dnes.

Představte si, že jste pozvaní společně s nějakým muslimem na televizní debatu. Otázky začnou padat až dojde na tuto otázku o Boží Trojjedinosti. Muslim, ten neznaboh si vezme křesťanskou Bibli a vaším vlastním slovem Božím vám začne vyvracet tuto nauku. Nejde jenom o vás, ale každý, kdo se na takový duel bude dívat, tak si řekne, že na to islámu musí něco být.

Já nemluvím planě a do větru. Já jsem absolvoval nějaké hodiny rozhovorů s muslimy. S nimi to není vůbec jednoduchý. A mělo by nám přece jít hlavně o spásu nevěřících. Proto, když se tady bavíme o těchto otázkách je to možná jakási příprava na všemožné mezináboženské rozhovory, ke kterým bohužel budeme nuceni přistoupit. Já dobře vím, že není žádné jiné cesty, kromě Krista k Bohu. Ale nevěřící, chtějí vidět naši upřímnost a opravdovost. A velice rychlou výpovědí typu vždyť oni jsou z ďábla si tak akorát znepřátelíme partnery těchto rozhovorů a sympatie nevěřících bude na straně našich oponentů.

Jeden příklad za všechny. Jsem z Olomouce a jednou se tam konala přednáška o Palestinsko-Izraelských vztazích. Přišel tam i jeden muslim - imám (kazatel). Znám ho, protože jsem s ním mohl vést rozhovory. Bratr, který přednášel se dopustil několika "nepřesností". Například tvrdil, že Jeruzalém není jmenován v Koránu, což je sice pravda. Ale je tam pod jiným označením - Al Quds. Toho se ten muslim hned chytil (byli tam i jiné maličkosti) a vyvolal diskuzi, kde se začal hádat. Celá diskuze už nebylo o tématu, ale o tom přednášejícím a tom muslimovi. Muslim se doslova nechal vyhodit (já myslím, že to bylo oprávněné), ale tak získal na svoji stranu nevěřící, kteří v tu ránu odešli s ním. Tak přišla celá akce vniveč. Protože hlavně byla dělaná kvůli nevěřícím.

Chápete to, bratři a sestry, máme co dělat s protivníkem, který si nebere servítky, který se angažuje politicky, který jenom čeká na naše zaváhání.

Ale na naší straně je Bůh.

Karel Sýkora



Re: Kdo nese zodpovědnost za vznik islámu? (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pondělí, 17. leden 2005 @ 06:31:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nemyslím si že by šlo o nějaké zaváhání, ale je to duch antikristův který staví lidi proti božím plánům. Když je totiž člověk aspoň trošičku soudný a zjistí si trochu něco z historie, tak by měl logicky stát za Izraelem. Izrael je demokratický stát na rozdíl od těch arabů kolem, ale jaksi z nepochopitelného důvodu západní svět stojí za araby. Takže to není o zaváhání, ale o duchu který vede tento svět a lidé mu naslouchají. Jinak co se týče muslimů tak to není vina křestanů, ale Abrahama který nepočkal se sárou na syna zaslíbení ale chtěl Boha předběhnou a tak měl syna Izmaele s otrokyní. Ten však jak říká Bůh nebude dědicem ale Izák syn zaslíbení ze ženy Sáry. Takže Izmael to jest počátek arabů a muslimů. Řekneme si takže za to vše může Abraham ano může, jenže Bůh jeho víru někam dovedl a to do té podoby že byl ochoten obětovat svého syna na oltáři protože veřil Božím zaslíbením. Jinak i my když Boha neposloucháme tak ve svých životech vytváříme spoustu Izmaelů (kopanců), kteří nejsou v božím plánu.

zdraví Vladimír


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy