Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489000
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“?
Vloženo Úterý, 11. leden 2005 @ 14:29:23 CET Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Olda

Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? POSELSTVÍ Z JERUZALÉMA – ROK 2005 Na počátku roku 2005 je slyšet hlasy dávno na Blízkém východě neslýchané. Ze všech stran se ozývá slovo „mír“, „pokoj“, nebo alespoň „upokojení“. Takový scénář působí dost zvláštně. Připomíná to slovo z Iz 11,6.9: „…“

Nejdříve se něco hnulo na syrské straně, na straně zavilého nepřítele Izraele. Sýrie najednou změnila tón. Během několika týdnů se syrský prezident Bashar el-Assad opakovaně vyjadřoval velice smířlivě směrem k Jeruzalému. Nejdříve to bylo v rozhovoru se zástupcem OSN Larsonem, pak se velmi umírněně vyjádřil i v rozhovoru se zástupcem EU Moratinosem a nakonec i vůči egyptskému premiérovi Mubarakovi. Pod čarou zní poselství syrského prezidenta: Sýrie je ochotná nově jednat s Izraelem, aniž by kladla předem nějaké požadavky. Nad to izraelský deník „Ma’ariv“ dostal podivuhodné hlášení, že Assad chce jít ve šlépějích Anwara el-Sadata a navštívit Jeruzalém. Chce tam prý promluvil v Knessetu. Assadův postoj není v arabském světě ojedinělý. I z řad Palestinské autonomie jsou podobná prohlášení po Arafatově smrti čím dál častější. Arafatův nástupce jako vůdce Fatahu, organizace palestinského odboje, je Mahmud Abbas, známý též jako Abu Mazen, který ještě před rokem úřadoval jako prezident PAO. Je známý jako umírněný pragmatik, kterému nejde o revoluční propagandu, jak ji pěstoval Arafat. Abu Mazen opakovaně zdůrazňoval svým krajanům, že je potřebí vykročit jiným směrem. Není možné, aby se dále uplatňoval teror a odsouval mír. Izraelské straně tak ukazoval, že je schopen stabilizovat palestinské vedení a následně pak vést rozhovory s Izraelem. Nenechával při tom nikoho na pochybách, že takové rozhovory se povedou pod záštitou výsledků vedení jeho pevnou rukou. Je překvapivé, že i teroristická organizace Hamas notuje podobně. Její vůdcové dali na srozuměnou, že mají zájem na dohodě „Hudna“, aby se mohl vyjednat klid zbraní. Dali při tom na srozuměnou, že by se mělo jednat o dlouhodobou dohodu s „izraelským lidem, která by vedla ke zřízení palestinského státu v Judsku, Samaří a v pásmu Gaza“. Také Egypťané jsou pojednou ochotní podniknout něco proti pašování zbraní z jejich území do pásma Gazy. Oznámili, že uvolnili 750 celníků, kteří budou sloužit na „ose Filadelfie“. Loni v prosinci se Egypťané dokonce rozhodli propustit z vězení jednoho izraelského občana. Po osmi letech vazby je tak Asam Asam první, kdo má prospěch ze zlepšení izraelsko-egyptských vztahů. Na druhé straně této „fronty nových tónů“ stojí izraelský předseda vlády Ariel Šaron. I on vysílá signály smíření. Velmi energicky pokračuje ve svém plánu rozdělení, dle něhož se má Palestincům dostat určitých oblastí a nedá se od toho odradit ani tím, že ústředí jeho strany je jiného mínění. Kromě toho dokázal, že se nedá vydírat ani ovlivňovat samotnými ministry své vlády. I před hrozbou nových voleb zachoval klid. Šaron stojí pevně jako skála v příboji, takže i egyptský premiér Mubarak pozměnil svůj tón. Dříve se svým odmítavým postojem vůči Šaronovi jako člověk a politik nijak netajil. Ale v několika posledních týdnech je slyšet najednou tu a tam pochvalu, kterou Mubaraak o Šaronovi prohlásil. Řekl dokonce: „Věřím, že Šaron je s to pokračovat v mírových snahách a odstranit dosud neřešitelné problémy.“ Mezi Jeruzalémem a Káhirou najednou panuje uvolněné ovzduší. V souvislosti s touto změnou dali Egypťané dokonce na srozuměnou, že mají zájem znovu obsadit své vyslanectví v Tel Avivu. Asi před čtyřmi roky s vypuknutím intifády totiž svého vyslance z Izraele odvolali. Do tohoto koncertu mírových hlasů se zapojila ještě i nová americká ministryně zahraničí Condoleezza Rice. Ohlásila z Washingtonu, že má pro Blízký východ připravena četná překvapení. Opravdu stojí před Blízkým východem s počátkem nového roku období míru? Dodrží Sýrie, Egypt, Palestinci a Hamas své sliby? Jsou vůbec s to je uvést ve skutek? Budou opravdu vlci bydlet s beránky? Nebo se musí Izrael obávat, že jde pouze o novou strategii spojeného nepřítele, aby se vlk v beránčím rouchu dostal ke své kořisti? Pro moderní Blízký východ je jakákoliv předpověď tuze obtížná. Obyvatelstvo Izraele je plné naděje, ačkoliv opět začíná nový rok, o kterém vůbec neví, co přinese. Mnozí při tom myslí na vtip, který se vypráví o řediteli.biblické zoologické zahrady v Jeruzalémě.. Ředitel prý chtěl návštěvníkům ukázat, že vlk může bydlet v jedné kleci s ovcí. Když se ho udivení návštěvníci ptali, jak to dokáže, řekl: „Jednoduše. Musíte vlkovi vždycky dát další ovci.“ ZL Komentář: Ptáme se, zda se zde nejedná o ten mír, kteří mnozí vykladači proroctví v Bibli očekávají jako přípravu na vládu antikrista. Ten má s Izraelem uzavřít sedmiletou mírovou dohodu (Da 9,27), kterou pak uprostřed dohodnutého období zruší. Protože pak celý svět bude uctívat antikrista (Zj 13,3-4), musí mu svět ležet u nohou a konflikt na Blízkém východě musí alespoň zdánlivě být vyřešen. Kromě toho nám Ez 38,11 zvěstuje, že Izrael bude vojsky Goga a Magoga napaden, když bude bydlet bezpečně, bezstarostně, bez opevněných hranic. Tak by se mírovou dohodou na Blízkém východě naplnila i tato podmínka. Vlastně to bude největší nebezpečí pro Izrael, protože na konci sedmiletého období přepadne antikrist s armádou celého světa Izrael, aby ho s konečnou platností zlikvidoval. Avšak v té pro Izrael tak děsné době zasáhne Hospodin z nebe, když se Pán Ježíš vrátí ve veliké moci a slávě na Olivovou horu, aby zničil všecky proti Izraeli povstávající nepřátele (Za 12 a 14). Tu se vyplní Pavlovo proroctví z 1Ts 5,3: „…“ Jestliže se tyto myšlenky a záměry ukáží jako pravdivé a jestliže stojíme na pokraji celý Blízký východ zahrnujícího míru, pak musí být vychvácení Církve být velice blízko. CM


"Nastane nyní „pokoj a bezpečí“?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Středa, 12. leden 2005 @ 09:47:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá dedukce, přesto si však myslím, že se u Daniele jedná o něco jiného. To by ale bylo na delší diskuzi. Také je důležité, si uvědomit, kdo je skutečným Izraelcem. Není to každý občan státu Izrael, ale každý, kdo nosí jméno Hospodinovo ve svém srdci, všichni bratři a spasení Ježíšem.



Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 12. leden 2005 @ 10:01:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já si dovolím taky připomínku: Co když se v Danielovi nejedná o Antikrista který poruší uprostřed sedmiletí smlouvu s Izrelem? Pokud vyjdeme z faktu, že Ježíš působil 3,5 roku na zemi a jeho obět na kříži byla dostatečná, pak v oné době Bůh přestal další zvířecí oběti přijímat. Čili já říkám, že to nebyl Antikrist a tohle sedmiletí již nebude, ale je to Bůh, kdo přerušuje (zastavuje) smlouvu o obětech a tohle sedmiletí již dávno bylo. Tak to vidím já...
Legulda



Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 12. leden 2005 @ 11:42:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, já si myslím to samé, Radime, ale autor článku je zřejmě dispenzacionalista (jako já dříve) a tak to vidí jinak.


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 12. leden 2005 @ 13:17:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je skvělá myšlenka!!

Přijímá snad Bůh stále zvířecí oběti?

wollek

PS: A co se dělo těch dalších 3.5 roku? (tedy po vzkříšení)


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 06:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No Wollku,
můj názor je takový: Těch 490 let je dáno Izreeli aby činili pokání. Všimni si ve Skutcích apoštolů, jak se Petrovi spustila plachta se spoustou nečistých živočichů. Petr si ze začátku myslel, že se jedné o skutečnou zvěř, ale nakonec pochopil, že se jedné o různé národy, o pohany (verš 28). Tímto zjevením bylo ukončeno evangelium pro Židy a Bůh otevírá náruč pohanům. Věřím tedy, že od ukřižování až po spuštění plachty uplynulo právě těchto druhých 3,5 let.
Legulda


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 08:37:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to zní rozumně. Vzpomínám si, jak jsem slyšel výklad, že 69 týdnů už proběhlo kdysi okolo Kristovy pozemské služby, a ten 70. týden se odehraje někdy v budoucnu. Byl to výklad lidí, co věří na tisícileté království někdy v budoucnu, ale mě takové dělení týdnů připadalo naprosto nepřijatelné a neopodstatněné, a tak jsem se o tyto výklady raději přestal zajímat, a záhy jsem se po několika letech pomalu a zcela nezávisle propracoval k amileniálnímu vidění Písma.
Takže díky.

wollek


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 09:26:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wollku,
ale já tímto nechci zpochybnit 1000-leté království, které přijde někdy v budoucnu; s tím já souhlasím jak se o tom píše ve Zjevení. Stejně tak souhlasím, že druhý příchod Ježíše krista teprve přijde a ne že již přišel zároveň s prvním příchodem.
Jen říkám, že 490 let z Daniele se již vyplnilo. Nejsem zastáncem učení ami...
Legulda


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 09:53:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, já jsem stejně jako wolek asi zastáncem učení amilenialismu, věřím že 1000 leté království je symbolické označení "věku církve" a tedy, že probíhá. Ale nadruhou stranu samozřejmě(!!!!) věřím a a očekávám druhý příchod Pána Ježíše, vždyť to se přece nevylučuje. Amilenialisté přece neříkají, že Pán se nevrátí, myslím, že návrat Pána věří valná většina křesťanů.
Ale dispenzacionalisté věří vlastně ve tři příchody: 1. Pozemské působení Pána Ježíše
2. Příchod Pána pro církev
3.Příchod Pána k soudu nad nevěřícími a k ustanovení tisíceletého království.
Nehledě na to, že nevěří v jeden poslední soud, ale asi na 3:
1.Soud křesťanů, kdy se budou muset ukázat před soudnou stolicí Kristovou (po vytržení)
2.Soud nad nevěřícími po 3. příchodu
3.Soud nad satanem a jeho přívrženci po tisíciletém království.


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 15:16:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Legundo,

to nevadí, vím, že jsi o miléniu nepsal. Ale mám za to, že poslední týden se někdy vztahuje na dobu soužení v budoucnu, a to byla jedna z věcí, která mi na těchto výkladech neseděla.

Jinak xvejvodam pěkně vyjádřil to, čemu asi oba věříme. Druhý příchod Pána je samozřejmě záležitostí budoucnosti, ale že by těch příchodů mělo být několik, to se mi taky nezdá. Mohl bys stručně popsat, jak rozumíš knize Zjevení a jaká věříš, že bude budoucnost?

S pozdravem,

wollek


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pátek, 14. leden 2005 @ 06:30:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Wollku,
jak rozumím knize Zjevení? To jsou otázky o))); snažím se rozumět určitým hlavním věcem, ale tato kniha není zrovna jednoduchá o). Samozřejmě, že věřím na pronásledování, šelmu s číslem 666 sedící na sedmi pahorcích (kdo to asi...) a nakonec na příchod Antikrista, kterého zřejmě skoro nikdo nepozná a nakonec na Armageddon. No a pak nastanou ty vytoužené okamžiky, tj. příchod Pána a 1000-leté království a poté nová zem a nové nebe....
Halelůja...
Legulda


]


Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 10:32:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja si myslím, ze tech 3,5 roku ubehlo od ukřižování do ukamenování štěpána, ale stou plachtou to mohlo být, možná někdy téměř ve stejnou dobu. O čekávám, že 1000 leté království začne až příjde Pán. Svým příchodem zahubí všechny nevěřící a svatí budou v nebi zkoumat a soudit spolu s Kristem ty mrtvé. Celou tu dobu tady bude Satan ale nebude mít do čeho "píchnout" Bude vyhnán na poušť" zemi" jako byl kozel Azazel poté se Ježíš vrátí vzkřísí nevěřící, aby si vyslechli a uznali rozsudek a pak shoří v ohni. Poté se vytvoří nová země a nebe.



Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. leden 2005 @ 15:20:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
poté se Ježíš vrátí vzkřísí nevěřící

Když si tento příspěvek dám dohromady s tím xvejvodamovým, tak se mi zdá, že tu máme ještě čtvrtý příchod, a sice po 1000 letém království.

Jak to tedy vlastně podle ne-amilenialistů s těmi příchody vlastně je?

wollek


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 18. leden 2005 @ 10:23:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jestli jsem ne - amilenialista či cokoliv jiného, ale vím, čemu věřím (alespoň doufám). Tak podle mne a taktéž věřím, že podle bible tu máme 3 příchody. Jeden se udál tím, že se narodil pán Ježíš, druhý tu máme co nevidět a ten třetí příjde, za 1000 let od druhého příchodu. V době 1000 období, budou svatí spolu s Kristem soudit nevěřící. 1000 období ještě nenastalo ani 1. příchodem. Satan má stejnou moc, jako před tím, jediná změna nastala v tom, že již jistě ví, že prohrál. Ale to mu nebrání svádět a ovlivňovat lidi o to s větší silou a nasazením, proto že ví jak málo času mu zbývá. Před 1. i po 1. příchodu se pro Satana nic nezměnilo kromě výše uvedených skutečností. Lidé starého zákona nechávali umít svoje hříchy Ježíšovou krví, tím že prolili krev zvířete, které přímo na Vykupitele poukazovalo. Lidé Nového zákona byli očištěni přímo krví Ježíše - Symbol se naplnil. Lidé se drželi Ježíše před i po 1. příchodu. Změna nastane při 2. příchodu, kdy budou nevěřící zničeni samotným příchodem, avšak ne Satan. Bůh budoucnost ukazuje již v minulosti. Tímto velkým předobrazem budoucích věcí je samotná Starozákoní Izraelská bohoslužba. Po dni smíření, kdy byl velekněz ve svatyni svatých ( jednou za rok )byly symbolicky přeneseny hříchy na kozla Azazela, který reprezentoval Satana, ten kozel byl vyhnán na poušť - země po 2. příchodu a poté umírá. 3. Příchod, vzkříšení nevěřících poslední velký útok Satana, oheň z nebe, Nová země a nebe.


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 21. leden 2005 @ 07:54:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A mohu se zeptat, kde v Bibli Ježíš mluvil o tom, že se na Zemi vrátí ještě dvakrát? Mě se zdá, že mluvil pouze o příchodu, ne o dvou příchodech.

Pokud jde o království, Ježíš mluvil, že Boží království už je mezi námi, nikoliv, že teprve přijde...


]


Re: Nastane nyní „pokoj a bezpečí“? (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Středa, 26. leden 2005 @ 14:38:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ten druhy príchod se tyka 20 kap zj. pozdeji se vice rozepisu. Co se boziho kralovstvi, tak to je tak: Kazdy krestan je jiz po svém prijeti Boha obcanem i jeho kralovstvi, siri kolem sebe Bozi principy, a tak by se dalo rict, ze bozi kralovstvi je uz zde - prave z tohoto pohledu. Ale mi dobre vime, ze Jezis prijde po druhe i se svym kralovstvim. Tedy uplne se vsim co k tomuto kralovstvi nalezi. N


]


Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy