Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 157, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 453 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116561297
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu?
Vloženo Čtvrtek, 23. prosinec 2004 @ 10:43:26 CET Vložil: xvejvodam

Kritika bludů   Rušení návštěvních knih se stává módou Tak to vidíte, po KS a BJB, které založily tradici mazání příspěvků z návštěvních knih svých stránek, případně jejich zrušení, následuje konečně i Apoštolská církev, jejíž vedení a webové stránky bych rád tímto nominoval na Zlatou slzu, za ukázkový příklad sektářského chování.

A proč k tomu došlo? Možná si vzpomínáte na články, kterými na tomto portálu AC masíroval náš starý rejpal Tomas15 alias 16. Tehdy také vznesl v návštěvní knize AC dotaz na stanovisko této církve k jeho článkům ohledně sektářských rysů AC. Mudr. Aleš Navrátil (zástupce biskupa ve věcech učení) mu tehdy lakonicky odpověděl něco v tom smyslu, že AC má nejméně sektářských znaků ze všech církví. Zajímavé je, že ze stránek AC byly následně odstraněny nejkřiklavější články „Demokracie“, ve kterém A. Navrátil nazývá demokracii v církvi jedem a článek „Může křesťan hrát karty“, ve kterém biskup R. Bubik striktně „zakazuje“ hraní karet. Škoda, že se vedení AC nezmohlo na seriózní odpověď, ve které by se pokusilo reagovat na obvinění, která zde T15 pustil. Jenže jak reagovat na pravdivá obvinění? A tak to A. Navrátil raději odbyl v jednom článku časopisu Život v Kristu s poukazem na to, že ďábel útočí skrze internet a že je to důkaz toho, že AC dobře vede duchovní boj. Další zvláštní věcí je, že v uvedené návštěvní knize odpovídá A. Navrátil na dotaz A. France po teologickém stanovisku AC k různým problematickým naukám, že AC se v hlavních teologických bodech ztotožňuje se Systematickou teologií Dr. Hortona a kol. To ovšem je v naprostém nesouladu s mnoha věcmi, které se v AC s požehnáním vedení šíří, např. teonomismus argentinských pastorů, který uvedená publikace zcela odmítá a naopak vedení AC se s těmito pastory plácá po zádech a nekriticky přijímá tato bludná učení. V této návštěvní knize se také návštěvník podepsaný jako Vilém I. Ptal, jaký je vztah AC k Hnutí víry, na což mu člověk skrytý pod nickem Abíšaj odpověděl, že v současné době velice vstřícný a toto tvrzení dokládal konkrétními příklady. Dále jsem reagoval i já a odkázal se na články uvedené na stránkách AC a jimi jsem dokládal, že AC akceptuje falešná proroctví u svého biskupa a svých otců zakladatelů, ale odmítá je u R. Joynera, že AC akceptuje poroučení pokladně, aby se naplnila a vymítání démonů z oblastí a celou řadu dalších věcí, ovšem pouze s licencí biskupa Bubika. Také jsme narazili na nehorázné učení o autoritách, které AC razí, aniž by pro ně mohla najít oporu. Dost mě překvapilo, že naše příspěvky v návštěvní knize vydržely několik týdnů. Ale nakonec jsme se přece dočkali. Poznámka na okraj: Kdysi se mě dotkla poznámka Tomase 15, kdy označil AC jako církev na hranici toho, co lze nazývat slušným křesťanstvím. Bohužel dnes po zkušenostech z a s AC se obávám, že AC je už hodně daleko za touto hranicí. Poznámka č.2: Tímto článkem se v žádném případě nechci dotknout řadových členů AC a jejich víry (vždyť jsem byl jedním z nich), jen bych rád poukázal i jim, na podivné praktiky, které přijalo za vlastní jejich vedení.

"Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 28. prosinec 2004 @ 15:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překvapuje mě, že odstranění příspěvků z návštěvní knihy oficiálních stránek Apoštolské církve je označováno za "podivné praktiky." Domnívám se, že oficiální stránky církve by neměly obsahovat anonymní diskuzní sekci. Bylo by vhodnější k tomu účelu zřídit samostatný diskusní web, případně použít některý z již fungujících serverů.
Jakákoliv firma, či společnost, která na své náklady vyvíjí, provozuje a udržuje své oficiální webové stránky, na nich samotných obvykle nedává prostor anonymně ji kritizovat. Myslím, že to je poněkud v rozporu s účelem oficiálních stránek. Nedovedu si dost dobře představit, že by Microsoft dal na doméně microsoft.com prostor anonymní kritice své společnosti, nebo že bychom na oficiálním serveru Spojených národů našli anonymní diskusi o jejím smylu či budoucí existenci. K tomu je možné využít některý z diskuzních serverů, které jsou k tomu účelu v internetu zřizovány a nespokojenými kritiky hojně využívány. Na oficiální stránky, na kterých se mají návštěvníci dozvědět základní informace o prezentované společnosti, podle mého názoru takové diskuzní fórum nepatří.
Myslím, že to není otázka přípustnosti diskuze v rámci AC, ale toho, zda taková diskuze má probíhat na oficiálních stránkách domény apostolskacirkev.cz. Podle mého názoru to není vhodné.

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem



Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 29. prosinec 2004 @ 07:23:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Štěpáne,
myslím, že podivným praktikami nenazývám izolovaně pouze zrušení příspěvků návštěvní knihy, ale celý souhrn chování a opatření, jimiž se vedení AC vyznačuje.
Druhou věcí, na kterou bych rád reagoval: Myslím si, že přinejmenším v mém případě, je poněkud nefér říkat, že se jedná o anonymní diskusi. Já se snažím na internetu vystupovat pod svým skutečným jménem, případně pod nickem xvejvodam, který je mému jménu snadno přiřaditelný a jsem přesvědčen, že vedení AC mou celou totožnost zná, případně si jí může snadno zjistit.
Dále si myslím, že AC není firma, které jde o to, co nejlépe prodat svůj výrobek a proto se bojí negativní reklamy. I když, bohužel, se chová tak, jako by tomu tak bylo.
Dál: Pokud si na svých internetových stránkách založím návštěvní knihu, musím počítat, že se v ní objeví i negativní ohlasy. Děje se tak i na mých stránkách (resp. blogu) a já takové příspěvky nemažu, ale spíše se na ně snažím reagovat.
Mám mnoho výhrad k praktikám a věrouce Jednoty bratrské, ale zde jí musím použít jako velice pozitivní příklad, podívej se do její návštěvní knihy, jaké věci se tam probírají a jak na to reagují ti, kteří jsou kritizovaní, případně napadaní. Kéž by tolik odvahy našlo v sobě i vedení AC.
Bůh ti žehnej.
Michal Vejvoda


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 29. prosinec 2004 @ 10:23:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
>
Vidíš, já například považuji informaci o pokrytectví a dvojím metru vedení AC, o jejich vřelém vztahu k Hnutí víry a o sektářských trendech v AC za informace vskutku základní.


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Neděle, 02. leden 2005 @ 14:26:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Michale,
máš pravdu, že Tvé příspěvky jsou podepisovány alespoň nickem a ve Tvém případě tedy nejde o anonymitu. (I když podle nicku Tě může dohledat jen poněkud zkušenější uživatel internetu.)
Nejde ale o otázku "anonymní diskuze" nebo "neanonymní diskuze", ale o to, zda v takové podobě patří na oficiální stránky AC. Já jsem všemi deseti pro diskuzi, ale myslím, že tam nepatří. Na tom nic nemění ani skutečnost, že církev není firma. Myslím, že základní zásady prezentace jakékoliv organizace budou podobné. Uváděl jsem příklad OSN. Michale, opravdu se domníváš, že by takový prostor měly na svých stránkách dávat nekomerční organizace? Že by neřízená, nerevidovaná, všem přístupná diskuze měla probíhat na oficiálních stránkách úřadu vlády, společnosti Člověk v tísni nebo na stránkách Národního divadla? Nestává se takový prostor spíše místem pro výpady, na které někdy ani nelze pořádně reagovat, protože by takové téma bylo spíše na samostatnou studii než na dvouvětou odpověď? Co se potom návštěvník stránek AC o církvi dozvídá? Že to je sektářská skupina s podivným učením? Michale, já respektuji Tvůj názor na AC a pokud v ní vidíš sektářské chování, tak se s Tebou asi nebudu přít, ale copak se opravdu domníváš, že by to měla AC mít jako informaci na svých oficiálních stránkách? Tak jako já ctím Tvé právo šířit různými způsoby a prostředky Tvůj názor na AC, tak musíš respektovat právo AC na své oficiální stránce neuvádět, že je to sektářské společenství.
Já jsem například zodpovědný za stránky naší firmy a když jsme zprovoznili novinky na její titulní straně, chce vedení firmy vědět, co tam visí a příspěvky jednotlivých pracovníků, kteří mě žádají o jejich zveřejnění, musí projít schválením. Myslím, že to je obecný princip, kdy stránky musí být obsahově pod kontrolou, jinak hrozí, že nebudou plnit účel. (Osobní blog je asi něco trochu jiného.)

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 02. leden 2005 @ 15:20:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Štěpáne,
jistě je ti jasné, že zrušení návštěvní knihy je to poslední, co mám vedení AC za zlé. Samozřejmě neočekávám, že by na svých stránkách AC chtěla uvádět informace o sektářských praktikách ve svých sborech i ve svém vedení. To byla jen taková má zlomyslná poznámka.
Je pravda také to, že se na některé věci těžko reaguje, ale nemyslím si, že důvodem by byla obsáhlost odpovědi. Spíš si myslím, že se těžko reaguje na pravdivá obvinění, jejichž důkazy si sám ještě zveřejńuji na svých stránkách.
Další věcí, na kterou jsi bohužel nereagoval, je situace v návštěvní knize JB. Jak je vidět, jde raagovat věcně a falešná obvinění nemazat, ale vyvracet.
S přáním Božích požehnání v novém roce 2005. Michal Vejvoda
P.S.: doufám, že toto je poslední moje veřejná aktivita, která se věnuje kritice stavu AC. Abych řekl pravdu, nijak mě to nenaplňuje, ani mi to nedělá radost. Spíš mě mrzí, že lidé, kterým jsem věřil, že jsou vedeni Duchem svatým a které jsem chtěl přijímat jako své autority se projevili tak jak se projevili:-)).
Pokud ti to nevadí, můžeš mi někdy napsat mail.
P.P.S.:Ještě k mému nicku-nemyslím si, že by br.biskup či bratr Navrátil museli zkoumat internet, aby zjistili komu patří, oni to vědí velmi dobře.


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 03. leden 2005 @ 09:52:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ještě dodám, že jsem své příspěvky do návštěvní knihy AC signoval i celým svým pravým jménem a nikoliv pouze nickem.


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 23. leden 2005 @ 16:29:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí Štěpáne a Michale,

myslím, že se oba míjíte, ale máte rozdílný pohled, ale stejný cíl. Vaše kritika je namířena na AC. Michal kritzuje, že AC svoji knihu uzavřela a Štěpán, že jí vůbec otevřela. Podle Michala má AC blízko k manipulativním praktikám, že uzavírá diskusi a podle Štěpána je terčem kritiky AC, že knihu vůbec zveřejnila a potažmo i představitel AC, který zde veřejně odpovídal na dotazy. Myslím, že jde o střet dvou koncepcí.

První je - nazvěme to pluralistický resp. demokratický koncept, mající kořeny v protestantismu a později v pravicovém konzervatismu - se kterým se můžeme setkat např. na stránkách pana prezidenta Klause, kde každý má možnost se otevřeně vyjádřit k jeho článkům formou komentářů a je zde k tomu přímo prostor. Instituce tak má přímou možnost sledovat podněty a vyvozovat závěry, přičemž se každý může svobodně a třeba i anonymně vyjadřovat a veřejně prezentovat své názory a myšlenky. Silnou stránkou tohoto systému je, že je zde zpětná vazba a že obstojí jen myšlenky, které jsou relevantní a unesou kritiku. Nevýhodou je, že se zde mohou objevit např. vulgární komentáře.

Druhý systém - nazvěme jej pracovně centristický a mající kořeny v katolicismu a později např. v monarchistickém uspořádání a dále v levicové orientaci, bere svoji prezentaci pouze ke sdílení svých názorů, bez možnosti veřejných zásahů, či kritiky. Média jsou proto jednostranně uspořádána a podléhají víceméně hierarchické regulaci. Silnou stránkou tohoto systému je možnost prosazovat bez zbytečných průtahů vize vedoucích, ale slabou stránkou je absence kontroly moci a pojistek proti selhání jedinců.

Nedá se to samozřejmě vyvozovat jen z existence, či neexistence návštěvní knihy. Ta sama je slabým indikátorem těchto koncepcí. Chtěl jsem jen, na Vámi zveřejněných komentářích ukázat, že zřejmě každý více, či méně preferujete jeden ze způsobů tohoto myšlení. A zatímco Michal kritizuje, že AC uzavřením knihy zřejmě preferuje druhý způsob, Štěpán zřejmě kritizuje AC za to, že otevřením této knihy a jejím delším používáním preferuje první způsob.

S pozdravem,

Váš Pastýř



Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Neděle, 23. leden 2005 @ 22:11:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,
děkuji za zajímavou sondu do historicko-politického pozadí mých postojů. (:-) (Musím se upřímně přiznat, že zmínka o "levicové orientaci" mi vyloudila úsměv na tváři.)
Jen na vysvětlenou bych chtěl uvést, že mi diskuze na serveru AC nevadí, ale pokud bych měl například stránky na starosti já, tak bych ji buď nějak upravil, aby návštěvníkům bylo jasné, že vstupují do anonymní diskuzní sekce, nebo bych ji přesunul na samostatný server a na hlavní stránky umístil jen odkaz s vysvětlením.
Po pravdě řečeno mě osobně nijak neuráží ani ostrá kritika, která se tam případně může objevit. Ani to nepovažuji za tolik zásadní, abych se tím nějak zvlášť zabýval. Když na to přišla řeč při mém posledním rozhovoru se zástupcem biskupa AC, tak jsem navrhoval různé možnosti, co se mi zdá jako funkční řešení tak, aby se přitom zachovala možnost lidí vyjádřit se. Když diskuze zůstane jak je, nedělá mi žádné obtíže. Když bude upravena nebo přesunuta, případně moderována (což ale stojí strašnou spoustu času), byl bych raději. Jsem rád, že nějaké stránky jsou a že se tomu někdo věnuje. Každopádně, když už se toho někdo ujal, tak ho nezasypu kritikou co všechno bych já dělal jinak a lépe (kdo ví, že? (:-).
Já jsem člověk spíše praktický a reaguji na praktickou potřebu, kterou vidím i u diskuzí na stránkách jiných sborů. Před několika dny jsem se dozvěděl, že v jiném sboru se začaly v diskuzi objevovat velmi útočné a nakonec i vulgární příspěvky. Když se nedalo s dotyčným přispěvatelem domluvit normálně přes fórum, začal správce ty nejhorší reakce mazat. Ale protože někteří lidé jsou vytrvalí a správce nemá čas pořád jen hlídat, co se tam zase objevilo za další články, byl nucen celou diskuzi ze stránek odstranit a teď asi bude řešit co dál. Zrovna včera jsem s jedním člověkem řešil podobnou situaci, kdy se v diskuzi, zřízené na stránkách křesťanské hudební skupiny k tomu, aby jim lidé mohli sdělit své názory na jejich tvorbu a produkci, začali objevovat útočné komentáře, které s tímto účelem nemají nic společného. Některé články smazali a nechali jen ty, které se jejich skupiny opravdu týkají. Ale co budou s diskuzí dělat dál, to zatím nevědí. To jsou jen konkrétní příklady toho, že anonymní diskuze na oficiálních stránkách budou vždy působit potíže. Minimálně se budou muset téměř vždy po nějaké době některé reakce mazat. To je má osobní zkušenost.
A ještě malou osobní poznámku na závěr. Nevím, nakolik jsem schopen posuzovat sám sebe, ale odhaduji, že "centristický, hierarchicky uspořádaný systém" mi rozhodně není blízký. Ten kdo mě zná osobně, tak by se asi dobře bavil při představě, že zrovna já bych měl být přestavitelem "centristického hierarchického" přístupu.

S přáním Božího pokoje,

Štěpán Hlavsa



]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 23. leden 2005 @ 22:44:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Štěpáne,

děkuji Ti za Tvoji reakci. Nemyslím si, že bys byl "levičák". Jen jsem ukazoval, kde mají podobné koncepce kořeny a jak se projevují. Je to obecně totiž levicová politika, pro kterou je (skrytě, či jindy otevřeně) např. demokracie jedem, která nemá v oblibě svobodné volby a která preferuje nekritické podřízení se autoritám nezávisle na svědomí člověka a vůli většiny za nejvyšší dobro, a kde například jeden člověk, např. předseda strany, cenzuruje veškeré stranické tiskoviny. Zde je pak svoboda projevu chápána jako obecné ohrožení.

Jsem proto velmi potěšen, že Ti takové smýšlení není blízké a že jsi tedy zřejmě demokrat, kterému -stejně jaké mně- je blízký pluralismus, volná soutěž myšlenek a který nepovažuje kritiku za ďáblův výmysl.

Přesto preferuješ nějakou regulaci a dáváš za příklad nějaké ostré útoky na jakýchsi stránkách. Možná se na stránkách AC objevily sprosté a vulgární citace, nesledoval jsem je zas až tak podrobně, kvůli kterým bylo nutné knihu zrušit en-bloc.

Je to samozřejmě čistě soukromou věcí AC a toho, jak dané věci chápe ona. Každý má právo zřídit si stránky tak, jak uzná za vhodné a nikomu do toho de-facto nic není. Můj, soukromý názor však je, že je lépe zvážit to předem, aby pak instituce nemusela být např. Tebou implicitně za dané počínání kritizována.

Jinak i tento portál -Granosalis- zatím nesáhl k cenzuře, s výjímkou porušení zákona a jak vidíš, vulgarismy se zde prakticky nevyskytují, pokud za vulgarismus není považován např. zásadní nesouhlas s něčím názorem.

Tento můj vstup jsem učinil proto, abych se pokusil ukázat na rozdílný úhel pohledu Tvé a Michalovy kritiky AC, jak by řekl Hegel, z úhlu jednoty protikladů.

Jinak Ti ještě jednou děkuji za milou reakci,

buď s Pánem,

Tvůj Pastýř


]


Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 28. únor 2005 @ 22:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co mne zaujalo, že sesterská letniční církev AC na Slovensku návštěvní knihu unese:
http://www.acs-net.sk/?page=board/main&board=1




Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy