Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
Frantisek100
ivanp
rosmano
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116587825
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl
Vloženo Pondělí, 20. září 2004 @ 20:11:16 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal pastýř

Napsal: Aleš Franc Ovoce spiritismu


S vědomím historických přešlapů víme, že není bez problému dávat do souvislosti některé nedávno minulé jevy s tím, co následovalo bezprostředně po nich. Přidržme se ale některých proroctví, která vznikla buď přímo pod vlivem duchů zemřelých nebo pod vlivem jejich duchovního „pomazání“ a podívejme se na jejich naplnění v současnosti. Opravňuje nás k tomu i skutečnost, že doptávání se duchů v tomto případě bylo a bývá téměř vždy spojeno se zjevováním budoucnosti. Co tedy tato proroctví předpovídala a co se ve skutečnosti stalo v době, na kterou tato proroctví ukazovala?

Ačkoliv se Saul doptával proroka, Pán Bůh to viděl jako „věštění“ a ačkoliv se dozvěděl pravdu, přimíchaná lež byla mnohem horší. Zemřel sice v souladu s předpovědí, ale nikdy se nedostal do míst, kde byl skutečný Samuel, jak mu bylo předpověděno. Uvedeme-li zde nyní pár historických souvislostí, pak jen proto, že to retrospektivně byli právě protagonisté hnutí, kteří prorokovali budoucnost. Proto zde v první řadě nejde o hledání souvislostí, ale především o rozsouzení  proroctví:

1.  Mesmerismus: Ačkoliv se Mesmer  nepovažoval za proroka, jeho učením byla zaplněna celá Francie a mesmerismu se oddával i královský dvůr. Mesmer chtěl pomocí mesmerismu zasahovat i do politiky a jeho naturfilosofické ideje našly své uplatnění i ve formování pozdější Robespierrovy  religiozity. Zanedlouho nato Paříž ovládlo vražedné běsnění Velké francouzské revoluce, které ukázalo odvrácenou tvář humanismu a osvícenství. Někteří zde vidí přímou souvislost s mesmerismem, resp. s vybudováním základů revoluce. [80] Je dobré si v této souvislosti uvědomit, že největší humanisté té doby, jako Voltaire nebo Napoleon, se ve svých plánech a úvahách nechávali ovlivňovat okultními praktikami, odvozovanými např. z křiku ptactva. [81]



2. Quimbyho mesmerické teorie naroubované na křesťanství zplodily svého času jednu z nejrychleji rostoucích sekt, Křesťanskou vědu M. E. Bakerové, a nakonec pronikly do srdce charismatického hnutí. Stalo se tak skrze E. W. Kenyona, kterému se dostalo průpravy v mesmerické škole R. W. Emersona, rozvíjejícího Quimbyho „teologii“, a jeho literárního plagiátora K. Hagina, který dal vznik hnutí Víry [82]. Duchovní syn hnutí Víry Benny Hinn pokračoval ve spiritistické tradici a další duchovní syn hnutí Víry, Rodney Howard Brown, rozvíjel mesmerické manifestace. [83]

3. V přímé souvislosti můžeme vidět Argentinské probuzení, resp. jeho transformaci do mesmerické podoby, a to vlivem jak Hinna, tak Browna. Ti zasvětili letničního pastora Assemblies of God Claudio Freidzona, jehož působení změnilo celou evangelikální scénu Argentiny natolik, že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby. Argentinští letniční prorokovali obrovské probuzení a dalekosáhlou obnovu společnosti. Např. Carlos Annacondia ve své knize popisuje svědectví pastora, který tvrdí, že ďábel nad Buenos Aires byl přičiněním Annacondiovy služby spoután. [84] Namísto toho však Argentina prožila nejtěžší ekonomický krach své historie, prezident vyhlásil státní bankrot, stovky lidí napadlo Parlament a tisíce lidí emigrovalo. Přes tuto skutečnost jsou tito proroci, jejichž proroctví se ukázala jako falešná, dále ctěni a zváni zejména Apoštolskou církví, která chce zřejmě následovat Argentinskou cestu.

4. Těchto manifestací nezůstala ušetřena ani Anglie. Sandy Millar a Nicky Gumbel postavili na "mesmerických" zkušenostech i klíčovou část svých evangelizačních kurzů Alfa a spolu s pastorem Assemblies of God Kenem Gottem rozšířili manifestace do anglické evangelikální církve. Následovaly předpovědi o obnově Anglie. Namísto toho Anglie zanedlouho prožívala nejprve „nemoc šílených krav“ a posléze šílenství ohledně kulhavky a slintavky, kdy byla vybíjena celá mnohatisícová stáda. Dokonce i obdivovatelé probuzení se divili, že namísto očekávaného požehnání to vypadá jako Boží soudy.

5. Z Londýna přešlo toto „probuzení“ i do americké církve. Sbor Assembles of God v Pensacole prožil vlnu manifestací plnou silou. Když byl sbor kritizován apologety, pastor Kilpatrick prorokoval, že i kdyby někdo do sálu přinesl bombu, Boží moc modlitebnu ochrání. [85] Netrvalo však dlouho a modlitebnu zapálil blesk tak, že kompletně lehla popelem, od sboru se oddělila biblická škola vedená známým teologem probuzení D. Brownem. [86] Ačkoliv evangelista obnovy S. Hill prorokoval největší obnovu americké společnosti všech dob [87], 11. září 2001 ukázalo opět pravý opak a vytýčilo zcela novou světovou politiku na řadu let dopředu.

6. Také české církve se s velkou dychtivostí otevřely novodobému „probuzení“ a propagovaly jak Joynerovu nekromantickou část, tak argentinskou manifestační část . Např. nedlouho poté, co se Jednota bratrská otevřela těmto vlivům, prošla schizmatem, které se dodnes tyčí jako memento nad českou církví. Také Křesťanská společenství, jejichž představitel tyto věci ospravedlňoval, odstoupil kvůli osobnímu selhání a KS na svých stránkách přiznávají nelehkou situaci [88]. „Nejlépe“ z participujících církví skončila Apoštolská církev, která se otevřela pouze manifestacím, ovšem Joynerovy vize důrazně odmítla. Zde pouze redaktor Života v Kristu předpovídal na jaro 2001 probuzení [89], které ještě příštího roku, přes protesty některých, potvrdil. [90] Jiní však poukazují na varovné prvky a nejednotu v církvi, která se projevila na Nymburském synodu. [91]

Ačkoliv je novodobý mesmerismus, mající kořeny ve spiritismu, obvykle spojován s proroctvími o obnově a probuzení, ještě nikdy obnova a probuzení nepřišly. Namísto tisíců obrácených přichází krvavé revoluce, teroristické činy, vybíjení dobytka nebo alespoň skandální rozdělení a narušené mezilidské vztahy.

Přestože Hagin, Hinn i Kilpatrick své oponenty varují před kritikou tak svatých věcí, jakou novodobý mesmerismus podle nich je, máme se jejich výhrůžek zaleknout a věci nerozsuzovat, i když se nenaplňují? Sáhněme raději po Písmu:

Avšak prorok, který by opovážlivě mluvil mým jménem něco, co jsem mu mluvit nepřikázal, nebo který by mluvil jménem jiných bohů, takový prorok zemře." V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.“ (Dt 18,20-22)

Souhrn

Jestliže mají bibličtí apologeti pravdu a zjevení duchů zemřelých je ve skutečnosti zjevením ďáblů, zkusme, tak trochu optikou C. S. Lewise, v duchu jeho knížky „Rady zkušeného ďábla“ [92], s trochou nadsázky odhadnout, jak by ďáblové učili eschatologii. Zřejmě by vydávali dobré za zlé a pravdu za lež. Proto se nejprve podívejme, co v krátkosti říká stará premileniální eschatologie, jak byla zastávána ještě v syrské Antiochii a později ranými církevními apologety resp. mnohými církevními otci. [93]:

Ke konci časů přijdou falešní proroci a učitelé a svým falešným učením svedou mnohé (Mk 13,6), takže nastane doba velkého odpadlictví (1 Tim 4,1), což bude v důsledku vychladnutí lásky a rozšíření nepravosti (Mt 24,12). Tito antikristové budou předcházet Antikrista (1 J 2,18 ), který sjednotí celou zemi (Zj 13,3) pod vládu falešné církve, nevěstky Kristovy (Zj 17,3). Církev Kristova je na základě věrnosti Písmu volána k oddělení se a k vytrvalosti (Zj 18,4), avšak nakonec sama usne (Mt 25,1-13). Falešná církev však bude činit podvodné znamení, zázraky a divy (Zj 19,20), podmaní si svět a nakonec provolá Antikrista Kristem (2 Te 2,4). Konec učiní až slavný Kristův příchod (2 Te 2,8).

A nyní si představme, že z hlediska satana a jeho andělů jsou falešní učitelé učiteli pravými, odpadnutí je vlastně probuzením, Antikrist je pravým Kristem a falešné divy jsou divy pravými. Jestliže měli církevní otcové ve svém pohledu na eschatologii a C. S. Lewis ve svém pohledu na démonologii pravdu, vypadalo by stanovo vyučování eschatologie takto:

Ke konci časů přijdou novodobí apoštolé, proroci a učitelé, svým vyučováním sjednotí církev (Mk 13,6) a způsobí počátek obrovského církevního rozvlažení, jaké svět zatím nepoznal (1 Tim 4,1), což bude v důsledku obnovení ducha lásky a vřelosti v církvi (Mt 24,12). Tito pomazaní budou předcházet Krista (1 J 2,18 ) a zahájí celosvětové probuzení mezi pohany (Zj 13,3), což uvede obrácené pod vládu církve bez vrásky a poskvrny, nevěsty Kristovy (Zj 17,3). Odpadlá církev má odložit literu a je volána k jednotě s touto církví (Zj 18,4), čímž vyvrcholí obnova církve (Mt 25,1-13). Tato nová, sjednocená církev – Joelova armáda - plná nového poznání bude činit mocné skutky, zázraky a divy (Zj 19,20) a do podmaněného světa nakonec přivítá z nebe Krista (2 Te 2,4).

Snad i ten nejliberálnější křesťan si musí nutně položit otázku, zda se nenaplňují tisíce let stará proroctví, jejichž princip je stále stejný:

„Popouzeli mě lžibohem k žárlivosti, svými přeludy mě uráželi; já je popudím lžilidem, pobloudilým pronárodem jim urážky splatím. Mým hněvem se vznítil oheň, až do nejhlubšího podsvětí šlehá, pohltí zemi i to, co se z ní těží, sežehne základy hor. Samé zlo na ně shrnu, vystřílím na ně své šípy. Budou vysíleni hladem, stráveni nákazou, přehořkou morovou ranou. Vydám je zubům šelem a jedovatým plazům v prachu. Venku jim připraví sirobu meč, v komnatách zachvátí strach jinocha i pannu, kojence i muže šedivého. Řekl bych: Rozpráším je, vyhladím jejich památku mezi lidmi.“ (Dt 32,21-26)

Dovolme si na závěrem ocitovat jednoho církevního představitele, který řekl: „když ďábel káže evangelium, vždy to s*****í peklem“ a posuďme, zda toto expresivní vyjádření je možné chápat i v kontextu s výše uvedenými skutečnostmi.

Historia magistra vitae

Historie nás učí, že církevní představitelé, kteří se podobnou cestou dali v minulosti a byli na podobné souvislosti upozorněni, někdy i opakovaně, měli v podstatě dvě možnosti:

1) upřímně a zřetelně se od těchto věcí oddělit a nazvat je pravými jmény a prosit Boha o odpuštění. Pak je možné mluvit o skutečném probuzení a s nadějí vyhlížet, že Pán Bůh tento postoj poctí. Tento princip vidíme v reformaci.

2) Kritiku nejprve ignorovat a není-li to již možné, pak se snažit kritiky umlčet a posléze zdiskreditovat, či odstranit, aby kritika byla nevěrohodná. Po těchto reakcích obvykle docházelo k rozdělení a devastaci církve, v horším případě k jejímu zesvětštění a početnímu růstu přílivem pohanů. Tento princip vidíme v církvích, které reformaci odmítly.

Jestliže se církev rozhodne zvolit druhou variantu, nechť si zváží následující staré Modrsohnovo prorocké varování, určené křesťanům, kteří se okultním, potažmo spiritickým praktikám otevřeli:

„Slyšíš? Bůh se staví proti tobě. Víš co to znamená? To znamená: Bůh ti přestane být přátelsky nakloněn, myslit na tebe milostivou láskou, žehnat ti a činit ti dobře. Staví svou tvář proti tobě jako nepřítel a soudce. Vyobcuje tě ze svého lidu! Troufáš si ještě tvrdit, že je to neškodné, co děláš?… Chtěl bych napsat nesmazatelnými literami do tvé paměti a do tvého svědomí: „Každý, kdo činí tyto věci se Hospodinu hnusí!“ [94]

Chcete-li se dozvědět podrobnější informace o učení i historii věcí, které zde pro délku studie mohly být pouze okrajově zmíněny, naleznete je v e-knize: Cizí oheň. [95]


Poznámky a literatura
1. Heide M., Bludné cesty ke zdraví, Jupos, 1982, str. 85
2. Tamtéž, str. 85
3. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra, Ichthys, Havlíčkův Brod, 1991, str. 76
4. Tamtéž, str. 78
5. Allan J., in: Víry a vyznání, Slovart, Praha, 1994, str. 197
6. Např. emeritní senior Křesťanských společenství k tomu říká: „Jestli se k tomu dostanu, napíši obsáhlejší studii o tom, co je to duch denominačnosti a co je to duch nad denominací." 5. pastýřský list květen 1999
7. Linhart J. a kol., Slovník cizích slov pro nové století, Dialog 2004, str. 348
8. Heide M., Bludné cesty ke zdraví…, str. 83
9. Zweig S., Léčení duchem, Mladá fronta, 1999, str. 62
10. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra…, str. 57
11. Barrett D. V., Sekty, kulty, alternativní náboženství, Ivo Železný, Praha, 1998, str. 98
12. McConnell D. R., Jiné evangelium, Křesťanský život, Albrechtice, 1996, str. 42-61
13. Seminář SSSNNS pořádaný dr. Zdeňkem Vojtíškem v modlitebně CB, sbor Soukenická, Praha, 1995
14. Van Dam W. C, Okultismus a křesťanská víra..., str. 29
15. Allan J. in: Víry a vyznání…, str. 185
16. Heide M., Bludné cesty ke zdraví…, str. 85-100
17. Modersohn E., V poutech pověry, ECM Praha, 1989
18. Zprávy z Medžugorje, 6/2004, ročník 16, Véríte, Praha, 25. 5. 2004, str. 1-2
19. Tamtéž
20. Tamtéž
21. Zprávy z Medžugorje, 4/2004, ročník 17, Véríte, Praha, 25. 3. 2004, str. 1-2
22. Zprávy z Medžugorje, 6/2004…, str. 2
23. Allan J., in Víry a vyznání..., str. 192-193
24. Hinn B., This Is Your Day, 11. června, 1997, videokazeta
25. Tamtéž
26. Tamtéž
27. Hinn B., Blaisdale Arena, Honolulu, HI, kázání, 28. února, 1997
28. Hinn B., Double Portion Anointing, část 3, Orlando Christian Center, Orlando, Fla., 7. duben, 1991, ze série: Holy Ghost Invasion
29. Fisher G. R., Goedelman M. K., The Confusing World of Benny Hinn, Personal Freedom Outreach, 1995
30. Joyner R., Poslední bitva, KMS Praha, 1998, str. 89-90
31. Franc A., Skrytá tvář teonomismu, http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/Teonomismus.pdf
32. Joyner R., Povolání do poslední bitvy, Postilla, 2000, str. 27
33. Tamtéž, 48
34. "duch Pavla" v Joynerově knize říká: "Jestliže jsou mé spisy používány jako základ, nebude potom tento základ schopný udržet to, co na něm má být postaveno... mé spisy nesmí být použity jako základ." In: Joyner R., Poslední bitva..., str. 80
35. Joyner R., Vize o velké žni, Život víry, roč. 5, březen, 1994, str. 64-66
36. Joyner R., Poslední bitva..., str. 35
37. Tamtéž, str. 8-9
38. Tamtéž, str. 8
39. Tamtéž, str. 9
40. Tohoto si povšiml např. Bubik ve svém článku "O prorockém daru", http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2003102701
41. Joyner se formálně k neomylnosti Písma hlásí a dokonce prohlašuje, že zjevení není určeno v vytváření doktrín, in: (Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 14-16), nicméně svými knihami tyto obecné proklamace podpírá.
42. Tamtéž
43. Joyner R., Povolání do poslední bitvy…, str. 14-15
44. Tamtéž, str. 14
45. Tamtéž, str. 16
46. Joyner R., Povolání do poslední bitvy…, str. 30
47. Tamtéž, str. 30
48. Tamtéž, str. 45
49. Tischner R., Geschichte der okkultistischen (metapsychischen) Forschung, Pfullingen, 1925
50. Van Dam W. C., Okultismus a křesťanská víra..., str. 27
51. Joyner R., Poslední bitva..., str. 55-56
52. Tamtéž, str. 80
53. Tamtéž, str. 35
54. Např.: Mk 13,6-9, Mt 24, 11-13, 1 Tim 4,1-3, 2 Tim 3,1-5, 1J 2,18-19, Ju 1,18-19, 2 Pe 3,3-4
55. Hanáková v Životě víry napsala: „Rozhovor amerického řečníka se zástupci jednotlivých církví, ze kterého vyzařovala Joynerova pokora, úcta ke křesťanům různých vyznání, k tradicím národům (např. českého a velmi výrazně také židovského), praktická osobní víra, humor. Joynerovy komentáře k jeho údajným tvrzením rozšiřovaným v našich krajích, jež byly často velmi zkreslené, chybně interpretované.“ Hanáková H., Jsem proti tomu…(Rick Joyner), Život víry, únor 2004, str. 24
56. Anderson N., Vysvobození z pout, Návrat Domů, 1995, str. 117
57. Joyner se zde snaží přesvědčit konzervativní evangelikály, že církev potřebuje proroky jeho typu: ""proročtí" lidé potřebují jejich pomoc stejně tak, jako konzervativní evangelikáni potřebují pomoc od těch, kteří mají nějaké zkušenosti s prorockými dary", In: Joyner R., Povolání do poslední bitvy… str. 12. Pokud by zde Joyner neměl na mysli sebe, jelikož za příklad dává kontaktování svého vydavatelství MorningStar, měl by jistě pravdu.
58. Joyner R., Vize o velké žni…
59. Chesterton G. K. in: Víry a vyznání…, str. 139
60. Stetz J., Svrablavé uši, Křesťanský život, Albrechtice, 1995, str. 8
61. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 19
62. Tamtéž, str. 19
63. Anderson N., Vysvobození z pout…, str. 86
64. Novotný A, Biblický slovník, Kalich 1992, str. 843
65. Belotti E., Biblické panorama, Křesťanské sbory, Dillenburg, 1985
66. Soušek T., Knihy tajemství a moudrosti III, Vyšehrad, Praha, 1999, str. 141-151
67. Stewart R. A. in: Nový Biblický slovník, Návrat domů, Praha, 1996, str. 29
68. Osborne W., in: Nový Biblický slovník…, str. 632-636
69. Smith B. L., Tamtéž, str. 212-215
70. Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 13
71. Mitchel T. C. in: Nový Biblický slovník…, str. 29
72. Steiger P., Zápas o duši, Zápas o duši, Vydavatelství křesťanských sborů, Ostrava, 1991, str. 94
73. Boice J. M., Základy křesťanské víry, Návrat domů, Praha, 1999, str. 140
74. Bubik R., Slavná budoucnost Božího lidu, Křesťanský život, Albrechtice 2001, str. 82
75. Franc A., Cizí oheň, http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm
76. Davies G., Krehkí velikáni, Port Libri, Bratislava, 2002
77. Komenský J. A., Labyrint světa a ráj srdce, Odeon, 1984, str. 12
78. Bunyan J., Cesta Křesťana, podle Roháčkova překladu, Klasy, Bratislava 1922, str. 2
79. Joyner R., Povolání do poslední bitvy..., str. 9
80. Schott H., Kronika medicíny, Fortuna Print, Praha, 1994, str. 227
81. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 14
82. srovnání několika kapitol z knih Kenyona a Hagina uvádí McConnel, in: McConnell D. R., Jiné evangelium..., str. 20-27
83. Riss R. M., History of Awakening, http://www.grmi.org/renewal/Richard_Riss/history/rhb.bg.html
84. Annacondia C., Satane poslyš!, Křesťanský život, Albrechtice 2000, str. 141
85. Kilpatrick řekl: Lord, there's so much glory and praise in this place that even if a bomb is brought on this campus, I make a proclamation, Lord, it shall never, ever go off, in the Name of Jesus. http://www.deceptioninthechurch.com/transcrp.htm
86. Butcher A., Major Rift Emerges at Heart of Brownsville Revival, http://www.banner.org.uk/brn/Changes.html
87. „Postupně mi začalo být zřejmé, že toto probuzení se rozrůstá do takových rozměrů, že se stane největším probuzením, jaké kdy Amerika spatřila.", in: Hill S., Na cestě za probuzením, Křesťanský život, Albrechtice, 1999, str. 93
88. Ondráček L., Mám rád svůj sbor, http://www.praha.kaes.cz/view.php?cisloclanku=2004071105
89. „…bratr John McFarlane měl proroctví, že přijde probuzení do českého národa, datum vychází na jaro 2001. To se shoduje s proroctvím, které jsem přijal“. in: Navrátil A., Život v Kristu, Slovo redaktora, 2001/4, str. 4
90. „Na počátku jsem spolu s některými prorocky sloužícími služebníky upozorňoval, že tento rok bude rokem zviditelnění probuzení v naší zemi. Když jsem se následně s touto vizí sdílel, byl jsem některými vyzván k pokání z falešného proroctví, jiní pouze odpověděli „prázdná slova“… Za sebe s klidným svědomím, a zároveň s radostí, prohlašuji: minulý rok se církev začala viditelně probouzet." in: Navrátil A., Slovo redaktora, Život v Kristu, 2002/1, str. 2
91. „Co mne velmi znepokojuje, je to, co se ukázalo na celocírkevní konferenci v Nymburce. A vidím, že už to také nese své nedobré ovoce. O co bych velmi stál, aby skončily ty nekonečné rozbroje, co kdo a jak vidí, kdo koho přijímá a nepřijímá. (Je to pro mne hrozné když vidím a slyším: „Tak to já toho bratra jako hlavního neberu, protože pro mne je hlavní tamten bratr).“ in: Sedláček J., Rozhovor s Jiřím Sedláčkem, Život v Kristu, 2004/9, str. 13-19
92. Lewis C. S., Rady zkušeného ďábla, Návrat domů, Praha, 1988: "V této knize je 31 dopisů zkušeného ďábla Zmarchroba svému synovci, začínajícímu pokušiteli Tasemníkovi. Lewis skrze Zmarchroba bravurně popisuje slabiny soudobé křesťanské společnosti. Zlo jde Dobro, Dobro je Zlo, a Peklo je veliká byrokracie"
93. Erickson M. J., A Basic Guide to Eschatology, Baker Book House, 1998, Michigan, str. 91 - 106
94. Modersohn M., V poutech pověry..., str. 21
95. http://mujweb.cz/www/apologet/index_studie.htm

"SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 21. září 2004 @ 09:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je dobré, že chceš zde ukázat na falešná proroctví, ale vynášet soud nad těmito Božímy muži je trochu zcestné, zvlášť když jsi je ani nikdy nepotkal.

1. Ano, souhlasím s Tebou že je spousta křesťanů, kteří říkají Pán mi řekl atd. a přitom tomu tak není. Znevažují tím tak Boží jméno a to se nelíbí Bohu ani mě.

2. Co se týče ale kritiky lidí typu C.Freidzon atd. tak mě zajímá ovoce né projevy atd. Bible jasně učí a říká podle ovoce poznáš strom. Zeptám se já tebe: za kolik lidí jsi se modlil a Bůh evidentně skrze tebe způsobil zázrak tím že člověk byl osvobozen z nějaké démonické spoutanosti, nebo kolil lidí bylo srkze tebe nadpřirozeně uzdraveno? Možná řekneš to není důležité. Víš já ti řeknu že království není ve slovech ale v moci Boží. Já jsem např. C.Freidzona viděl na vlastní oči jak slouží na konferenci v Havířově, a taky jsem viděl to pomazání na něm. Mě je jedno co ty o nich říkáš, mě zajímá jaké je ovoce jejich služby. A když vidím např. že C.Freidzon, který dlouhá léta vede v církvi jen 2 babičky je Bohem použit k probuzení mám snad říkát že je to služebník dáblův? Český člověk je typický v kritizování všem, všemu radíme jak by to měli neměli dělat, ale přitom nevidíme svou ubohost. Radíme USA co majáí dělat, ale přitom jsme to my kdo od bílé hory byl pořád jen v područí. Kritizujeme lidi které si Bůh mocně použil a přitom jsme jeden z nejateističtějších národů a společnost zde je velmi protikřesťansky naladěna. Rozuměj souhlasím s tebou jak jsem zmínil v bodě 1, ale u těchto lidí jsi šlápl vedle.

Takových to křesťanů kteří se snaží "nezaujatě" posuzovat druhé je spousty, ale já se ptám kde je Duch Hospodinův a n sám? To jsme tak na tom dobře že můžeme radit a posuzovat službu druhých? Nemyslím si. U těchto lidí které jsi zmínil jsou zázraky, Boží moc a proměnění lidských životů denodenní službou, na zůzných místech světa Bůh křísí mrtvé, uzdravuje nemocné, slepí vidí, chromí chodí. Proč se to neděje u nás? Je snad Bůh v ČR jiný než v Africe nebo Lan. americe atd. ? Ukaž mi jednoho českého božího služebníka který křísí mrtvé atd. tak jak to dělají tito tebou zmínění lidé. A proč se tyto věci nedějí? I já jsem s tím znepokojen, ale když jsem nad tím přemýšlel Bůh mi jasně ukázal že křestani v této zemi žijou pohanských způsobem života bez sebevydání, kritikou a nevěrou. Ježíš na jednom místě jasně píše že tam nemohl učinit zázrak kvůli jejich nevěře.

Takže když se chceš zabývat druhými tak se nejdříve podívej na sebe kolik jsi ty osobně přivedl lidí bo Božího království?

jinak takový menší detial: zmínil jsi slovo Boží o tom že prorok který něco řekne a nestane se to mluvil blud svého srdce a máš pravdu...
avšak chtěl bych ti ukázat že v Jonášovi Jonáš prorokuje že ještě 40 dní a Ninive bude zničeno. Lid však činil pkání a Bůh se slitoval. Byl snad Jonáš falešný prorok???? Ne nebyl, ale Boží milosrdenství bylo větší než ohlašovaný soud, protože došlo ke změně postojů lidí.

zdraví Vladimír



Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 21. září 2004 @ 13:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Vladimíre, rád bych se tě zeptal, ve kterém konkrétním místě vynáší AF soud nad jak ty píšeš Božími muži? Myslím, že odsuzuje určité učení, které považuje za bludné až Bohu nepřátelské. Myslím, že např. apoštol Pavel jde např. mnohem dále, když píše "Buď proklet, kdo by vám zvěstoval jiné evangelium"


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 21. září 2004 @ 15:43:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tady to máš...Ti zasvětili letničního pastora Assemblies of God Claudio Freidzona, jehož působení změnilo celou evangelikální scénu Argentiny natolik, že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby. Argentinští letniční prorokovali obrovské probuzení a dalekosáhlou obnovu společnosti. Např. Carlos Annacondia ve své knize popisuje svědectví pastora, který tvrdí, že ďábel nad Buenos Aires byl přičiněním Annacondiovy služby spoután.

říkám znovu setkal jsi se aspoň s jedním z těchto lidí osobně? pochybuji. Měl by jsi si uvědomit jednu věc a to takovou že tam kde je Boží moc je i dábel. Jesliže někde lidi "běsní" tak to něco vypovídá o daném služebníku? Když Mojžíš proměnil hůl v hada, tak i kouzelníci faraóna udělali totéž. Ale had Mojžíšův pozřel hady od kouzelníků.

Tím že tu jsou vyjmenováni konkrétní lidé a napadeni že jejich jednání je srovnáváno s běsněním, tak vlastně říkáš, že to jsou satanovy služebníci. A já se tě ptám: může satan vyhánět satana? Pak by jsi si měl něco o těchto lidech přečíst Anacconda a spol. konktrétním lidem pomohli a spoustu lidí přivedli ke Kristu, co jsi dokázal ty ve svém křesťanském životě?

Ale já se nedivím, prostě největším nepřítelem pomazaných Božích mužů nejsou teroristi nebo nevěřící ale náboženšťí lidé, tak jako za dob Ježíše ti kteří o sobě říkali že znají Boha , minuli spásu.

....najdi si v písmu o uzdravení slepého, když ho vyslýchají farizeové a zákoníci jakto že vidí?... oni o Ježíši řekli že není z Boha nedodržuje Mojžíšův zákon....nato ten slepý řekl ...to je zvláštní vy ho neznáte ale uzdravil mi oči. víme že hříšníky Bůh neslyší ale slyší toho kdo ho poslouchá a ctí.

Přemýšlej nad tím.

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 21. září 2004 @ 22:04:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Možná si pleteš lidi, já nejsem AF, ale stejně jsi neodpověděl na otázku, kde Aleš Franc vynáší soud nad nějakou konkrétní osobou.


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 07:22:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
už jsem ti to psal asi neumíč číst či co......Ti zasvětili letničního pastora Assemblies of God Claudio Freidzona, jehož působení změnilo celou evangelikální scénu Argentiny natolik, že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby

tady to máš jasně napsané Boží jednání skrze C.F je nazýváno a srovnáváno s běsněním v Paříži. Proto jsem Ti dřívě psal : může Satan vyhánět Satana? To že článek je zařazen v rubrice nebezpečné učení mluví samo za sebe, tím zde zmiňovaní lidé jsou postaveni, jakožto učitelé falešných učení a tudíž něco od čeho je potřeba se odvrátit. Takže jsem Ti již psal potřebuješ si v tom udělat pořádek a to takový : jsou výše zmiňovaní lidí C.F, B.H, Anacconda Boží muži nebo služebníci dáblovi? Protože jesliže jsou to Boží muži, tak co dělají v rubrice nebezpečná učení? Jestliže jsou to služebníci dáblovi, tak jakoto že Satan vyhání Satana?

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 22. září 2004 @ 07:39:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Nezlob se na mě, ale já tam žádné vynesení soudu nevidím. Vidím zde pouze pojmenování určité situace, které se tobě evidentně nelíbí. Tak pokud máš jasné důkazy, že působení C.F. nezměnilo ev. scénu Argentiny, tak že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby, tak je prosím uveď.


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 09:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
důkazem jsem já sám, protože jsem na vlastní oči C.F viděl. když Bůh si ho používá na konferenci v Havířově. Druhá věc: to že někde někdo běsní tak vypovídá něco o daném služebníku? Takže mi chceš říci že když si mě Bůh použije, že budou uzdravováni nemocní, křísení mrtví atd. a kolem mě budou lidé kteří si na něco budou hrát např. budou padat bez evidentního zásahu Ducha svatého nebo si na něco hrát aniž to bude jednání Boží, tak mě strčíš do jednoho pytle s nimi? Měl by jsi si uvědomit, že kde je Boží moc tak je i Dábel aby Boží dílo pohaněl a lidi odradil od přijetí toho co pro ně Bůh má. Neřekl snad Ježíš blaze tomu kdo se na de mnou neuráží? Taklhe totiž Satan funguje, Boží služebník slouží pod Boží mocí, ale stačí jeden tělesný "křestan" který si začne na něco hrát, co z Boha nebude a Satan hned přispěchá a vystřelí šíp, který zasáhne mysl spousty lidí...dábel jim řekne tohle přece není z Boha, to je fanatik atd. ..a tak dotyčného odradí od přijetí božích věcí, které Bůh chtěl dát tomu dotyčnému nebo celému sromáždění. Neříkali snad o Ježíši že je posedlý dáblem? Neřekl snad Ježíš že není možné aby Satan vyháněl Satana? Tím že tady probíráte tyto muže, tak vlastně zpochybňujete jejich vedení Duchem Svatým. A já se ptám na jakém základě? Na základě toho, že se vždy najdou lidé, kteří si na něco jen hráli? Milé xvejvodam tohle je dáblova taktika již několik tisíc let, pohanit dílo Boží. Když Mojžíš dělal Boží zázraky, tak rychle přispěchali jeho "rádci" kteří ho přesvědčovali to nic není to není Bůh, a faraón protože jejich "rady" přijal zatvrdil své srdce. Tohle stejné prožil i Ježíš, když o něm říkali vždyť ho známe, to přece nemůže být Mesiáš. A je psáno že Ježíš tam nemohl učinit zázraky a podivil se jejich nevěře.
Jak jsem již psal, tím že tito služebníci byli zařazeni a zmíněny v rubrice falešná učení, je vlasntě řečeno že jsou to falešní proroci a falešní Boží služebníci.
Římanům 14:4  Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? O tom, zda obstojí či ne, rozhoduje jeho vlastní pán. A on obstojí, neboť Pán má moc jej podepřít.

Kéž by byli u nás v ČR takoví "falešní" Boží služebníci, kteří křísí mrtvé, uzdravují nemocné, osvobozují zajaté satanem a lidi skrze ně vcházejí do Božího království.

Místo toho vidím církev v ČR plnou kritiky jak by to dělal ten či onen, plnou vyučování, ale bez toho nejdůležitějšího bez Boží moci.

Víš denodenně procházím městem, kde vidím zfetované a zdrogované lidi, opilce atd. a je mi úplně jedno jestli ten či onen křestan má či nemá takové a takové znalosti písma, jsem přesycen toho jak v této zemi chce každý druhému radit jak zná Boha, že on má přece to pravé poznání, mě zajímá kde je ta Boží moc o které všichni káží.

Já mám bibli přečtenou min. 20 krát i více, ale tohu člověka který je spoután např. techem je to k ..... on potřebuje osvobodit a tady je potřeba Boží moc v nás.

U těch služebníků jako C.F a Anaconnda je můžeš přesvědčit že ta Boží moc na nich je, na C.F jsem byl v Havířově a Anaconda byl např. i v Olomouci. Za jejich službou je ovoce spousty obrácených a osvobozených lidí.

Českého človíčka nenapadne nic jiného než kritizovat místo se od těchto Božích mužů něco přiučit.

Bůh v Argentině pracuje a víš proč: tohle je úryvek článku z časopisu života víry od jedné ženy z jednoho Argentinského sboru:
zdroj časopis ŽIvot víry 6/2004: Můžete zmínit nějaký rozdíl ve způsobu
sborového života u vás a tady?
Jestliže u nás v Argentině někdo hřeší, je dán do kázně. Syn jednoho pastora
flirtoval s děvčaty, nebylo tam žádné cizoložství ani smilstvo, ale na rok
byl zbaven jakékoli služby. Když se lidé opijí, jsou šest měsíců v kázni.
Nesmějí chodit k večeři Páně, musí se držet v zadní části sálu a nesmí říkat
ani slovíčko. Je to tam přísné. Evangelium se tam káže černé a bílé, nikoli
šedé. Když hřeší jeden, hřešíme všichni. Miriam se vzepřela Mojžíšovi a byla
malomocná a celý sbor na ni musel čekat. V Argentině věříme tomu, že když
hřeší jeden, zůstává stát celý sbor. Některé hříchy jsou viditelné a
zahambují Tělo Kristovo. A to se u nás nedovoluje. Takový člověk je u nás dán
do kázně. Když jsou hříchy, Duch svatý nepracuje. A v Argentině chtějí, aby
svatý Duch uzdravoval, aby se tam děly zázraky.

A srovnej to se stavem svatosti v našich církvích.

Nemyslím si, že jsme ti kteří mají co hodnotit službu druhých Božích služebníků, za kterými je výše zmiňované ovoce Boží práce.

Raději bysme se měli podívat do našich sborů a společenství jakto že Bůh nejedná tak jako v Argentině? V neděli jsem měl u nás ve spolču kázání na téma svatost, kázeň atd. Spoustu křestanů chodí do církve, ale nejsou Bohu vydáni žijí si své životy podle svého. Zanedbávají společná shromáždění a přežívají. Takový obraz najdeš ve většině cíkrví u nás, samozřejmě né všude.

Kde vůbec bereme tu odvahu a drzost posuzovat a hodnotit druhé služebníky a jejich práci a církve? Neplatí pro nás ten list do Laodikee?

Zjevení Janovo 3:14  Andělu církve v Laodikeji piš: Toto praví ten, jehož jméno jest Amen, svědek věrný a pravý, počátek stvoření Božího:
15  "Vím o tvých skutcích; nejsi studený ani horký. Kéž bys byl studený anebo horký!
16  Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.
17  Vždyť říkáš: Jsem bohat, mám všecko a nic už nepotřebuji! A nevíš, že jsi ubohý, bědný a nuzný, slepý a nahý.
18  Radím ti, abys u mne nakoupil zlata ohněm přečištěného, a tak zbohatl; a bílý šat, aby ses oblékl a nebylo vidět tvou nahotu; a mast k potření očí, abys prohlédl.
19  Já kárám a trestám ty, které miluji; vzpamatuj se tedy a čiň pokání.
20  Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou.
21  Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn.
22  Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím."

vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 22. září 2004 @ 13:42:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Hmmm, takže ty sám jsi důkazem, že působení C.F. nezměnilo ev. scénu Argentiny, tak že připomínala mesmerické běsnění Paříže předrevoluční doby, protože jsi byl na jednom shromáždění C.F. To je mi zajímavý důkaz. Bohužel důkazy a citace, které přináší A.F. ve své studii se mi zdají přesvědčivější.


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 13:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmm takže pro tebe je věrohodnější si přečíst něco co někdo napsal, než se s dotyčným osobně setkat?

potom se nedivím tvým závěrům. V době prvotní církve by jsi byl asi skvělý inkvizitor, protože tehdy měli křestani taky pověst lidí, kteří jí malé děti a tráví studně.

Narozdíl o tebe, já se snažím vždy jít ke zdroji a pokus je to možné tak si s dotyčným osobně promluvit nebo sledovat jak jedná.

Znáš tu hru tichá pošta, že? Na začátku to může být slovo amen a na konci kámen.

Tkaže proto já beru vyjadřování jedněch lidí o druhých s rezervou, protože když budu chtít něco nebo někoho pošpinit a nazvat nečistým tak s pomocí vytržených citací dané osoby můžu zněho udělat cokoliv.

Proto mě ani tak nezajímá co druzí píšou, ale ukaž mi Boha ve svém životě a pak se podíváme na Boha v životě člověka o kterém píšeš a kterého posuzuješ.

A rozsouzení je jednoduché, protože podle ovoce poznáš strom. A jestli si někdo myslí že tu budu vzdávat hold někomu kdo si myslí jak nás nechrání před falešným učením, tak mě zajímá kolik A.F přivedl lidí ke Kristu nebo do božího království oproti např. C.F. ale jestli se život A.F vyznačuje samou kritikou ale ovoce Ducha Svatého není vidět tak nejspíše chyba bude někde jinde ale né u C.F.

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 22. září 2004 @ 14:06:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Víš, je mnoho lidí se kterými jsem se nesetkal, ale jedno je mi jasné, na příklad od papeže, dalajlámy či Osha bych se jistě duchovně vést nenechal, ačkoliv jsou to jistě velice milí lidé a určite mnoha lidem pomohli.


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 14:10:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
teď mě napadlo ještě takové jedno srovnání... představ si že by jsi žil vdobě Ježíše něco by jsi už o Ježíši z dálky zaslechl, ted by jsi šel v sobotu do chrámu a z úst zákoníků a farizeú by jsi slyšel že to je falešný prorok, protože nedodržuje Mojžíšův zákon, a dábla vyhání né jinak než ve jménu knížete démonů belzebula. Pak by jsi vyšel z chrámu a potkal člověka, kterého právě Ježíš uzdravil např. tohoslepého kterého uzdravil a ten by chválil Boha a říkal Ježíš je ten Mesiáš. Co by se v tobě v tu chvíli odehrávalo? Měl by jsi 2 možnosti buď věřit farizeúm že Ježíš je falešný prorok nebo si to jít sám ověřit a s Ježíšem se setkat. Takže to jen k tomu když se někdo vyjadřuje o druhých druhým. Vždy jsou 2 strany mince.

Ježíš říká nesudte podle zdání ale sudte spravedlivým soudem. A jestli chci vynést spravedlivý soud musím s dotyčným mluvit, a pak možná zjistíš že věci které někdo používá proti němu byli myšleny v úpně jiném kontextu a v jiné situaci.

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 22. září 2004 @ 14:14:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jinak pokud A.F. nemá pravdu, tak by mne zajímalo, proč tolik lidí rozčiluje, tak ho nechte být a nedělejte mu zbytečnou reklamu (už to tady několikrát padlo), ne?
A pokud chcete mermomocí hájit čest "Božích služebníků", tak bych skutečně uvítal, kdyby vaše argumentace byla alespoň způli tak dobrá, jako argumentace A.F.


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 14:38:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vidím že to nemá smysl, jestli chce někdo nermomocí zastávat že C.F. B.H a Anaconda jsou "Boží služebníci" jak tvrdíš tak mu to asi nevymluvím. Já myslím že jasnou argumentací těchto služebníků jsou lidi kterým pomohli..a věřím že by to byl dlouhý seznam kdyby zde měli být vypsáni.
Jinak s A.F nemám problémm, tenhle článek jsem objevil náhodou a viděl že někdo zde píše o těchto jménech typu C.F B.H atd. tak jsem si to přečetl a reaguji.
Nikdo tě nenutí aby jsi si od lidí typu C.F nebo B.H nebo anaconda nechal sloužit. Bůh nikoho násilím tlačit nikam nebude.

A pro mě není svatá recenze A.F o těchto lidech, ale Boží slovo, které mě učí podle ovoce poznáš strom a jestliže výše uvedení služebníci ve jménu Ježíše Krista pomohli spoustě lidí mám snad o nich říkat že jsou to falešní prorokové.

Tím komentáře k tomuto článku končím, myslím jsi že jsem jasně ukázal na písmo že satan nemůže vyhánět satana...ale to bych se zase opakoval.

Takže si zůstaň ve svém postoji jaký máš nikdo ti ho nebere.

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Středa, 22. září 2004 @ 14:49:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak pozor. Ja bych rekl, ze Vladikova argumentace je celkem dobra. Rika, ze se setkal se sluzbou CF a ze mu ta sluzba prinesla mnoho dobreho, setkal se s jinymi, kteri maji podobny nazor a navic cetl nejakou statistiku podle ktere se diky CF obratilo mnoho lidi. Co vic bys chtel? Co je Vladikovi do toho ze podle nekoho je nejaky element uceni CF falesny apod. Co je clenum AC do toho, ze jejich biskup zaklada uceni na svych zjevenich namisto Bible, vzdyt jinak je jeho sluzba plna dobreho ovoce...


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Středa, 22. září 2004 @ 15:09:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jestli ti jde o argumenty Claudio Freidzona, tak jdi na
http://www.sendrevival.com/outbreaks/argentina/articles/claudio_freidzon_and_the_argentinean_revival.htm

nebo jeho oficiální web
http://www.reydereyes.org.ar/ingles/

ty tisíce lidí se asi podle tebe obrátili na zakladě démonického učení a uvěřili falešnému proroku?

Vladimír


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 22. září 2004 @ 20:43:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
X: kdyby vaše argumentace byla alespoň způli tak dobrá, jako argumentace A.F.

T:Ja bych rekl, ze Vladikova argumentace je celkem dobra. Rika, ze se setkal se sluzbou CF a ze mu ta sluzba prinesla mnoho dobreho, setkal se s jinymi....


Tak s tou konferencí C.F. v Havířově mám také docela osobní zkušenost. Přišel jsem s jistou nadějí, ale i ostražitostí, avšak po nějaké době jsem byl totálně deprimován a jen tak tak (jestli vůbec) jsem tam vydržel až do konce. Sugestivní hudba a k tomu notná dávka manipulace, která v lidech vytvářela euforické nadšení nebylo zrovna to, co jsem si představoval pod působením Ducha Svatého, ani co bych viděl v Bibli.

Znal jsem několik lidí, co té euforii podlehli, ale tak během týdne, 14 dnů euforie vyprchala, a pak byli spíš o něco práznější než před tím. Ale časem se následky oslabily a vše se vrátilo do normálních kolejí.

Já v tom nevidím ani Ducha Svatého, ani démony (nic skutečně nadpřirozeného, nevysvětlitelného se tam rozhodně nedělo), ale prostou lidskou tělesnost, která možná někomu vyhovuje a v euforii pak dokáže setrvat dlouhodoběji. To, že se někteří pod vlivem podobných shromáždění obrátí ke Kristu a zůstanou věrní, si vysvětluji tím, že tam přeci jenom Slovo Boží v nějaké formě kázáno bylo a ono samo o sobě má sílu oslovit a proměnit kohokoliv.

wollek


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: tomas16 v Úterý, 21. září 2004 @ 14:49:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velice zdarile!!! Paralela marijanskych zjeveni se zjevenimi 'evangelikalnich' charismatiku je vyborna. Rovnez bych doporucil k podrobnejsimu studiu porovnat svedectvi poutniku k marianskym svatym mistum se svedectvimi poutniku do Pensacoly, Toronta a pod.

Skoda dvou veci:

1) Proc se autor soustredi toliko na zjeveni mrtvych a nevezme v potaz i zjeveni andelu, Jezise, demonu, Pana Boha a pod? Napriklad clanek 'http://www.granosalis.cz/article.php?sid=3026' doklada tvorbu uceni nezalozeneho na Bibli jiste ceske cirkve. Autor onoho uceni se odvolava rovnez na vize a zjeveni; je jeho zjeveni prijatelnejsi jen proto, ze se mu udajne zjevili andele a demoni a ne treba Charles Parham?

2) Autor se zda byt prilis zaslepen bojem proti nekolika zvolenym jmenum a jeho prace je tak ponekud prilis ideologicka. Myslim, ze kdyby se AF odvazil domyslet nacate paralely hloubeji, bylo by to pro jeho obdivovatele jeste objevnejsi.



Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 21. září 2004 @ 20:39:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V 2.Kral.13.21 je správa o mužovi ktorý padnúc do hrobu kde bol pochovaný Elizeus ožil a vstal na svoje nohy napriek tomu že akýkoľvek stret s pozostatkami mŕtvych je v Mojžišovom zákone nečistota. To je minimálne zaujimave a dôkaz toho že prorok dokáže urobiť divy aj v mieste svojho pohrebiska. Prirodzene že v písme je zákaz uctievať, modliť sa, alebo uskladňovať pozostatky svätcov nakoľko týmto pádom to skutočne prechádza do roviny špiritizmu. Len AF s tým znova vylial s vaňou aj dieťa len aby niečo /aj keď s odretými ušami ale predsa/ našiel proti charizmatikom. Sa veľmi čudujem ako je možné že sa takto traumaticky rozoberá či je správne aby Benny Hinn chodil na hrob Kathrin Kulmanovej pretože je charizmatik, ale nikde ani zmienka o tej strašnej mŕtvote v tradičných /necharizmatických/ cirkvách ktorá je väčšinou prapríčinou vzniku charismatických spoločenstiev.

Ďalej som šokovaný ako AF zhadzuje proroctvá a snahu o prebudenie. Šokuje ma autorovo presvedčenie že citujem:

Namísto tisíců obrácených přichází krvavé revoluce, teroristické činy, vybíjení dobytka nebo alespoň skandální rozdělení a narušené mezilidské vztahy.

Znamená to teda že aby prebudenie mohlo dôjsť musia prestať vojny, terorizmus, vymieranie dobytka alebo ako to mám pochopiť?
Ježiš chodil po zemi v jednej s najhektickejších dôb. Najväčšie prebudenia prichádzajú väčšinou v tých najchudobnejších krajinách, v otrasných sociálnych podmienkach a stavím sa že zajtra sa to v správach na Nove určite nedozvieme, ale preto si nemyslím že tieto prebudenia niesu legitímne, alebo že neexistujú.
Považujem za prirodzené že po prebudení alebo obživení cirkvi príde obyčajne odpoveď v podobe nejakej ekonomickej alebo politickej katastrofy čo sa už dialo i v prvotnej cirkvi. Prebudenia sa metódami AF dajú spochybniť ale AF okrem spochybňovania všetkého charizmatického neponúka žiadne východisko.
Dorazil ma jedovatý tón pri dávaní do súvisu stavu KS, s ospravedlňovaním Joynerovho diela. Je zaujímavé spájať tieto dve veci dokopy. Potom Joynerove diela neospravedlňujte nakoľko prežijete nejaký osobný pád alebo katastrofu alebo čo tým chcel autor povedať? Niečo také by som sa bál vôbec naznačiť aj keď verím že podobne zmýšľajúci ľudia musia prežívať nad stavom KS silnú škodoradosť. To znamená že za všetko zlo okolo Vás môže momentálne podľa AF Váš vzťah ku Joynerovým dielam ... a tak si teda dávajte pozor aby ste sa ho nedajbože nezastávali.... No ešteže tu máme AF...

Ďalej by bolo dobre preštudovať si Danielove spisy nakoľko Daniel napr. v 7,16 8,13 8,16 vo svojich videniach nekomunikoval iba s Anjelmi / prirodzene že len vo vytrženiach ducha, bez akéhokoľvek uctievania, ani ich neoznačoval ako patrónov, ani sa ku nim v tele ani mimo neho nemodlil.../ sa mi zdá že Ezechiel tiež, ale veď to jednoducho bola súčasť sveta okolo Božieho trónu v ktorom sa ocitol.

V jednom prísloví sa hovorí že kde sa rúbe drevo tam lietajú triesky. S týchto triesok je postavený text AF, otázka ale je kedy kritizovať niekoho kto rúbe drevo a či ja by som dokázal rúbať drevo bez triesok.
Jednou vecou je totiž úprimná snaha o rozsudzovanie proroctiev Ricka Joynera a druhá je snaha o zdémonizovanie charizmatického hnutia za každú cenu. Verím že pozorný čitateľ to veľmi ľahko vybadá.









Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: BenHur v Středa, 22. září 2004 @ 20:42:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To s těmi třískami je dojemné, víš že cituješ Rudé Právo v případu Slánský/Horáková?


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 27. září 2004 @ 12:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Gojime,

píšeš: "V jednom prísloví sa hovorí že kde sa rúbe drevo tam lietajú triesky."
Je mi líto, že chápeš evangelizaci jako kácení, nicméně mnoho věcí se mi tím vysvětluje. Nebylo by však lepší raději vysazovat malé semenáčky, zřizovat školky, zavlažovat půdu, chránit před lesní zvěří atd.? Máš pravdu, polomů vidíme skutečně mnoho. Což ale raději přiložit ruku k dílu a více rozsévat, než kácet? Ale alespoň již vím, jak si to vysvětlit...

S pozdravem a přáním upřímného Božího požehnání,

Tvůj Pastýř


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 11. listopad 2004 @ 18:42:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale skolka kde sa sadia stromy, stara sa o ne a trpezlivo sa caka na vzrast celeho lesa mi s diel AF nepripomina vobec nic... Vsimni si prosim ze taka zvlastna iskra zanietenia a snaha o zhodenie za kazdu cenu ide s jeho diel venujucich sa specialne ludom ktory pre Bozie kralovstvo urobili velmi vela. S radostou su vhodeni do jedneho vreca zo skutocnymi sektarmi.
Prepac ale toto nieje rozsudzovanie ktore pozname s Pisma.
Je to velmi ucelove a mnohi ludia ktorym by to mozno pomohlo sa k tomu nedostanu lebo citali taku-nejaku knizku od AF...
Mnohi potom stadovito kritizuju bez rozmyslania a ani nevedia o co vlastne ide a ci tie klebety su vlastne pravda.
S diel AF venujucim sa napriklad D.P. je velmi vela ucelovych klamstiev a polopravd. Ale vyvratit ich zaberie mnozstvo casu /ja ho tiez zial nemam/ takze verim len v to ze tento zamer im opat nevijde a pravda vyjde aj tak napovrch.

Nech Ti Pan velmi zehna


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 12. listopad 2004 @ 08:47:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zajimava uvaha. Co myslis, nemohou za tim byt zednari nebo dokonce illuminati? Treba je to rizeno z nejake tajne centraly...? Takove mnozstvo klamstva, to prece nemuze byt z hlavy jedineho cloveka!

S pozdravem,

Tvuj Pastýř


]


Re: SPIRITISMUS V CHARISMATICKÉM A V LETNIČNÍM HNUTÍ? III. díl (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 12. listopad 2004 @ 20:34:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aj ked som pochopil Tvoju ironiu - co s tym maju spolocne Tebou vymenovane organizacie skutocne neviem a priznam sa Ti ze ma to ani vobec nezaujima...

Podla mna su v mnohom tieto clanky iba ciste klamstvo alebo polopravda a nic viac...


]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy