Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465388
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti
Vloženo Pondělí, 08. červenec 2019 @ 14:51:59 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Vota

Křesťanská písma učí:


Takovéhoť zajisté nám slušelo míti nejvyššího kněze {biskupa}, svatého, nevinného, nepoškvrněného, odděleného od hříšníků, a kterýž by vyšší nad nebesa učiněn byl, kterýž by nepotřeboval na každý den, jako onino kněží, nejprv za své vlastní hříchy oběti obětovati, potom za lid. Nebo učinil to jednou, samého sebe obětovav. Zákon zajisté lidi mající nedostatky ustavoval za nejvyšší kněží {biskupy}, ale slovo přísežné, kteréž se stalo po zákonu, ustanovilo Syna dokonalého na věky.
Židům 7:26-27 (BK)


Pověděv napřed: Že oběti a daru, a zápalů, i obětí za hřích, (kteréž se podlé zákona obětují), nechtěl jsi, aniž jsi oblíbil, tehdy řekl: Aj, jduť, abych činil, ó Bože, vůli tvou. Ruší první, aby druhé ustanovil. V kteréžto vůli posvěceni jsme skrze obětování těla Ježíše Krista jednou. A všeliký zajisté kněz přístojí, na každý den službu konaje, a jednostejné často obětuje oběti, kteréž nikdy nemohou odjíti hříchů. Ale tento, jednu oběť obětovav za hříchy, vždycky sedí na pravici Boží, již dále očekávaje, až by položeni byli nepřátelé jeho za podnož noh jeho. Nebo jednou obětí dokonalé učinil na věky ty, kteříž posvěceni bývají.
Židům 10:8-14 (KB)


Na základě výše uvedených citací z křesťanského kánonu křesťané věří a hlásají nauku o tom, že jejich Ježíš, kterého nazývají Kristem, obětoval sebe sama, totiž své tělo v oběť B-hu a zrušil tak chrámové oběti Židů jednou provždy.


Opominu nyní, že H-spodin B-h si nikdy nepřál lidské oběti a výslovně tento projev pohanského modlářství svému lidu Izraeli zakázal.


Křesťané věří, že veškeré chrámové oběti jsou zrušeny jednou provždy a nemají být obnoveny, stejně jako nemá být obnoven H-spodinův chrám v Jeruzalémě. A to navzdory jasným slovům proroků, kteří prorokovali, že H-spodinův chrám v Jeruzalémě bude nejenže znovu zbudován, ale bude v něm i zavedena obětní bohoslužba jako za dnů prvního chrámu.


A služebník můj David bude králem nad nimi, a pastýře jednoho všickni míti budou, aby v soudech mých chodili, a ustanovení mých ostříhali, i činili je. I budou bydliti v té zemi, kterouž jsem byl dal služebníku svému Jákobovi, v níž bydlili otcové vaši. Budou, pravím, v ní bydliti oni i synové jejich, i synové synů jejich až na věky, a David služebník můj knížetem jejich bude na věky. Nadto učiním s nimi smlouvu pokoje; smlouva věčná bude s nimi. A rozsadím je, i rozmnožím je, a postavím svatyni svou u prostřed nich na věky. Bude i příbytek můj mezi nimi, a budu jejich Bohem, a oni budou lidem mým. I zvědí národové, že jsem já Hospodin, jenž posvěcuji Izraele, když bude svatyně má u prostřed nich na věky.
Ezechiel 37:24-28 (BK)


V ten den, v kterýž vejde do svatyně, do síně vnitřní, aby služby konal v svatyni, obětovati bude za hřích svůj, praví Panovník Hospodin. Dědictví pak jejich toto: Já jsem dědictví jejich, protož vládařství nedávejte jim v Izraeli; já jsem vládařství jejich. Oběti suché a za hřích i vinu, to oni jísti budou, i všelijaká věc, oddána Bohu v Izraeli, jejich bude. I přední věci všech prvotin ze všeho, i každá obět zhůru pozdvižení všeliké věci, ze všech obětí zhůru pozdvižení vašich, kněžské bude. I prvotiny těsta vašeho dávati budete knězi, aby odpočinulo požehnání v domě tvém.
Ezechiel 44:27-30 (BK)


Prvního měsíce, čtrnáctého dne, budete míti Fáze, svátek sedmi dnů, chlebové přesní jísti se budou. A bude obětovati kníže v ten den za sebe i za všecken lid té země volka za hřích. A po sedm dní svátku obětovati bude zápal Hospodinu, sedm volků a sedm skopců bez poškvrny na den, po těch sedm dní, a za hřích kozla na den. A obět suchou, efi na volka a efi na skopce, připraví též oleje hin na efi. Sedmého měsíce, patnáctého dne, v svátek tolikéž obětovati bude po sedm dní, jakož za hřích, tak zápal, tak obět suchou i olej.
Ezechiel 45:21-25 (BK)


V ten den bude na zvoncích koňských: Svatost Hospodinu; a bude hrnců v domě Hospodinově jako číší před oltářem. Nýbrž bude všeliký hrnec v Jeruzalémě a v Judstvu svatost Hospodinu zástupů; a přicházejíce všickni, kteříž obětovati mají, budou je bráti a vařiti v nich. Aniž bude Kananejský více v domě Hospodina zástupů v ten den.
Zachariáš 14:20-21 (BK)


Aj, já posílám anděla svého, kterýž připraví cestu před tváří mou. V tom hned přijde do chrámu svého Panovník, kteréhož vy hledáte, a anděl smlouvy, v němž vy líbost máte. Aj, přijdeť, praví Hospodin zástupů. Ale kdo bude moci snésti den příchodu jeho? A kdo ostojí, když se on ukáže? Nebo on jest jako oheň rozpouštějící a jako mýdlo běličů. I sedna, přeháněti bude a přečišťovati stříbro, a přečistí syny Léví, a vyčistí je jako zlato a jako stříbro. I budou Hospodinovi, obětujíce oběti v spravedlnosti. I zachutná sobě Hospodin obět Judovu a Jeruzalémských, jako za dnů prvních, a jako za let starodávních.
Malachiáš 3:1-4 (BK)


Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou, ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů.
Izaiáš 56:6-7 (BK)


A nejenže tedy navzdory prorockým slovům tak křesťané věří, že chrám nemá být zbudován a v že v něm nemá být zavedena bohoslužba jako v dobách prvního a druhého chrámu v Jeruzalémě, ale i navzdory slovům jejich mistra Ježíše, kterého nazývají Kristem, a který měl říci, že se musí stát všechno, co je psáno u Mojžíše a proroků.


Nedomnívejte se, že bych přišel rušiti zákona aneb proroků. Nepřišelť jsem rušiti, ale naplniti. Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňktík nepomine z zákona, až se všecky věci stanou. Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
Matouš 5:17-19 (BK)


A řekl jim: Tatoť jsou slova, kteráž jsem mluvil vám, ještě byv s vámi: Že se musí naplniti všecko, což psáno jest v zákoně Mojžíšově a v prorocích i v žalmích o mně. 
Lukáš 24:44 (BK)


Mesiáš jistě přijde, vystaví znovu chrám H-spodinu B-hu v Jeruzalémě a obnoví v něm obětní službu jako za dob prvního chrámu. Ale toto křesťanský Ježíš neučinil a podle křesťanského učení ani nevykoná. Za jeho doby chrám v Jeruzalémě stál a konaly se obětní obřady. Křesťané věří, že jejich Ježíš přišel zrušit chrámové oběti a také se i cca 40 let po jeho smrti stalo, že chrám v Jeruzalémě byl rozbořen Římany. Jenže křesťané věří, že obětní systém Ježíš zrušil a bylo by těžko pochopitelné, kdyby jejich mistr znovu vybudoval Jeruzalémský chrám a v něm obětoval H-spodinu oběti podle předpisů Mojžíšovy Tory (zákona), a zavedl znovu obětní bohoslužbu do praxe.


Jisté je, že pakli křesťanský Ježíš svým duchem vyučuje takto křesťany, ruší nejen slova Tory a proroků, ale i svá vlastní slova, která hlásal o naplnění všeho z Mojžíše a proroků. A ruší i svá slova, že se musí naplnit vše o něm, co je psáno u Mojžíše a proroků. Jestliže se tedy prohlašoval za Mesiáše, pak svého poslání nedostál a ani nedostojí. Nebyl, není a nebude pravý Mesiáš, ale jen jeden z řady těch, co se za Mesiáše prohlašovali, nebo byli prohlašováni, a po jejich neúspěšném konci, byli jejich zklamanými učedníky živeni v naději druhého příchodu, kdy dostojí svým slibům a naplní vše, co je psáno o Mesiášovi u Mojžíše a proroků. Jenže ani u Mojžíše a ani u proroků neexistuje byť jen nepatrná zmínka o více etapovém příchodu Mesiáše. Pravý Mesiáš přijde jen jednou a vše naplní okamžitě za dnů svého života. Podotknu, že lidského. 


Ježíš nejenže nebyl a není Mesiáš, ale jeho duch křesťany vyučuje omylům jako pravdě. Chrám v Jeruzalémě bude podle zaslíbení B-žích slov vyřčených skrze jeho proroky nejenže zbudován, ale bude v něm i zavedena obětní služba jako za dnů prvního chrámu a prováděna podle nařízení B-ží Tory vydané skrze Mojžíše.


A H-spodin B-h, budi6 posvěceno Jeho svaté Jméno mezi všemi národy, svým zaslíbením daným Izraeli dostojí. Pravý Mesiáš ještě dosud nepřišel a neukázal se světu. Alespoň ne ten Židům zaslíbený od H-spodina jejich B-ha.


Je-li pro křesťany jejich Kristem a Bohem Ježíš Nazaretský, pak ať si ho dokazují sobě ze svých písem, ale ne navzdory jasným slovům v židovském kánonu písem – v Tanachu a jako pravého Mesiáše, člověka. A hlavně ať se nesnaží ho z Tanachu dokazovat a hlásat Židům jako Mesiáše v překrucování a v podvodných přepisech hebrejského textu. Stovky misionářů dnes a denně se snaží odvést Židy od jejich pravé víry k porušování Smlouvy, kterou s nimi uzavřel H-spodin B-h na Sinaji a aby porušovali věčnou Toru jim předanou. Vím, že u nás v Čechách se to neděje, snad jen výjimečně. Ale misionáři v Severní Americe a v Izraeli z hnutí Jews for Jesus, židovští podvedení konvertité ke křesťanství, narušují nejen pořádky, ale i bohoslužby pravověrných Židů. Vím však, že pro takové je evangelizace Židů jejich prvořadým úkolem, neboť se cítí být motivováni křesťanskými písmy o zaslíbení druhého příchodu Ježíše Nazaretského.


Vaše Tele-Vota ;-)


"Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 15:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

///A hlavně ať se nesnaží ho z Tanachu dokazovat a hlásat Židům jako Mesiáše ...///


„Posuďte, zda je před Bohem správné, abychom poslouchali vás více než Boha.  20 [www.obohu.cz]Neboť my nemůžeme nemluvit o tom, co jsme viděli a slyšeli.“



Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 16:36:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, prosím tě, od kterých křesťanů jsi slyšel, že už nebude chrám a zvířecí obětí v něm? Vždyť o tom zcela jasně, jak dokládáš, hovoří Písmo. Asi ti, které jsi zmínil neznají Písma nebo jím nevěří. 
Nesmíš soudit všechny stejně na základě několika jednotlivců. Vždyť údajně existuje asi 1500 křesťanských denominací. A všechny si o sobě myslí, že jen oni mají jediný správný výklad Písma. 



Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 17:42:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Vaše Tele-Vota ;-)"
NEJSI NAŠE!!!

"Jisté je, že pakli křesťanský Ježíš svým duchem vyučuje takto křesťany, ruší nejen slova Tory a proroků, . . "

LEŽ!!!

Omezím se jen na toto:

Zachovat, tedy naplnit Zákon, není v lidských silách - to dokáže jen Kristus!!!

Mt. 5:17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky, nepřišel jsem je zrušit, nýbrž naplnit."

Dále: 
SPASENÍ ZE SKUTKŮ A SPASENÍ Z VÍRY [www.notabene.granosalis.cz]
EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? [www.notabene.granosalis.cz]

PŘÁTELÉ!!!

VARUJI VÁS PŘED TÍMTO ZLODUCHEM, KTERÝ POKOJE SI NEDÁ, A NEUSTÁLE ÚTOČÍ NA NAŠEHO SPASITELE A NAŠI VÍRU!!! NIC NECHÁPE - DOBŘE O TAKOVÝCH LIDECH HOVOŘIL APOŠTOL PAVEL V  2KOR. 3:14-16 ŽE MAJÍ ZÁVOJ NA MYSLI!!

CO MYSLÍTE, KTERÁ ASI SÍLA HO DO TĚCHTO ÚTOKŮ ŽENE???

PODLE MÝCH ZKUŠENOSTÍ JIŽ BOŽÍ TREST ZAČAL PŮSOBIT. TAKOVOU DIVERZNÍ ČINNOST NELZE KONAT BEZTRESTNĚ!!!

NECHŤ SI HROMADÍ BOŽÍ HNĚV KE DNI HNĚVU Ř. 2:5,6!!!

Dejte si pozor na ty psy, kteří vás chtějí strhnout do záhuby!!! Nechť promluví apoštol Pavel!

Fp. 3:2,3 "Dejte si pozor na ty psy, dejte si pozor na ty špatné dělníky, dejte si pozor na tu ´rozřízku´! (3) Neboť pravá obřízka jsme my, kteří duchem sloužíme Bohu, chlubíme se Kristem Ježíšem a nedáme na vnější věci."





Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 18:47:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět s tebou souhlasím. Bohužel se neshodneme na "trojici". Nicméně píšeš velice znale.


]


JE JUDAISMUS BIBLICKY OPRÁVNĚNÝ? (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Středa, 05. říjen 2022 @ 17:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při řešení problému budu vycházet z těchto pramenů:   
(1)     Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(2)     EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(3)     JSOU RABÍNŠTÍ JUDAISTÉ NAŠIMI STARŠÍMI BRATRY VE VÍŘE? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] 
(4)     SPASENÍ ZE SKUTKŮ A SPASENÍ Z VÍRY [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]    

Problém pojednávají výše uvedené prameny. Spasitelovou smrtí na kříži skončila starozákonní bohoslužba, neboť Kristus se tak stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Židovští náboženští vůdci nepochopili, k čemu vůbec došlo. Po čase se situace uklidnila, takže nabyli dojmu, že se nic zvláštního nestalo. Židovská bohoslužba existovala formálně (tedy bez vlivu na spasení) až do zničení chrámu v r. 70. Aby Bůh Židy vyvedl z omylu, poslal římskou armádu, která dobytím Jeruzaléma a zničením Zerubábelova chrámu Židům DŮRAZNĚ připomněla, že jejich bohoslužba už definitivně skončila.    

Židé byli v naprosto zvláštní situaci: Chrám byl zničen, oběti za hříchy lidu tudíž nemohly být vykonávány. Nicméně, bylo tu bylo Hospodinovo slovo, že bohoslužba je věčná (3M. 16; resp. 3M. 16,34)! Musela tedy existovat vzdor tomu, že chrám byl již zničen!   

Kdyby Židé měli ducha Božího, pak by se Boha ptali, kde je nyní chrám, velekněz i oběť, když to všechno nevidíme, ale z Písma víme, že to všechno musí nutně existovat???   

Kontinuita služby Bohu a odpouštění hříchů přece musela být zachována!    

Anebo jinak: V co NOVÉHO, se velekněz, chrám i oběť modifikovali a kde to lze nalézt???  

Zákonníci a farizeové nenalezli řešení této situace, protože jejich myšlení bylo zatíženo NEVĚROU NENÁVISTÍ ke Spasiteli, o čemž svědčí Písmo:   

Jan 5, 46 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdybyste opravdu věřili Mojžíšovi, věřili byste i mně, neboť on psal o mně. 
J an 15, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: ‚Nenáviděli mě bez příčiny.‘   
Matouš 10, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Stačí, aby žák byl jako jeho učitel a sluha jako jeho pán. Když hospodáře nazvali Belzebulem, čím spíše jeho čeleď!   
Marek 3, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Zákoníci, kteří přišli z Jeruzaléma, říkali: „Je posedlý Belzebulem. Ve jménu knížete démonů vyhání démony.“   
Marek 15, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Pilát jim nato řekl: „Chcete, abych vám propustil židovského krále?“
Marek 15, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Věděl totiž, že mu ho velekněží vydali ze zášti
Marek 15, 11 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Velekněží však podnítili zástup, ať jim raději propustí Barabáše.   
Jan 19, 6 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Když ho velekněží a jejich služebníci uviděli, dali se do křiku: „Ukřižovat, ukřižovat!“ Pilát jim řekl: „Vy sami si ho ukřižujte! Já na něm vinu nenalézám.“   

Je zvláštní, že pohané, Pilát a Herodes, na rozdíl od Židů, nenalezli na Spasiteli vinu:   

Lukáš 23, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] a řekl jim: „Přivedli jste přede mne tohoto člověka, že pobuřuje lid; já jsem ho, jak vidíte, před vámi vyslechl a neshledal jsem na něm nic, z čeho jej obviňujete.   
Lukáš 23, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ani Herodes ne; vždyť nám ho poslal zpět. Je zřejmé, že nespáchal nic, proč by zasluhoval smrt.    

O nenávisti Židů ke Spasiteli až za hrob, svědčí tyto biblické texty:   

Židé se po Spasitelově ukřižování domáhali na římské moci změny nápisu na tabulce na kříži  

Jan 19, 22 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] Pilát odpověděl: „Co jsem napsal, napsal jsem.“   

Dále se domáhali přidělení stráže ke Spasitelovu hrobu   

Matouš 27, 65 [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz] [new.biblenet.cz]  Pilát jim odpověděl: „Zde máte stráž, dejte hrob hlídat, jak uznáte za dobré.“   A Pilát, už otrávený židovskými nároky, jim ji dal.    

A tato nenávist ke Spasiteli se pak promítla do obou Talmudů, palestinského (tiberiadského) a babylónského.   

PRÁVOPLATNÁ židovská bohoslužba je jen ta, která je uvedena ve Starém Zákoně. Tato bohoslužba nemá alternativu - nelze z ní ubírat, ani nic k ní přidávat, protože by taková bohoslužba byla směsí božského a lidského, což je nepřípustné.  Jakákoli bohoslužba upravená člověkem, je deformací bohoslužby stanovené Hospodinem; taková deformovaná bohoslužba je pak projevem svévole, která popuzuje Hospodina. A dnešní židovská bohoslužba projevem svévole určitě je. Bůh rozhodně nestrpí, aby mu do jeho bohoslužby kdokoli zasahoval. Proto stíhá Židy svými tresty. 

Znovu připomínám, že právoplatná židovská bohoslužba popsaná ve Starém Zákoně, formálně vzala za své zničením jeruzalémského chrámu v r. 70, i když ve skutečnosti zanikla již Spasitelovou smrtí na kříži asi o 40 let dříve, kdy bylo nastoleno náboženství vyššího typu, ve kterém se  Kristus stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9),  dále NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).   

Malá úvaha:
 
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA KOMPLETNÍ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NADBYTEČNÁ. 

Anebo jinak:
JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA SPRÁVNÁ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NESPRÁVNÁ.    

To, že si judaisté dělají ze Starého Zákona trhací kalendář, nerespektujíce ustanovení Hospodinova věčná, zakotvená v (3M. 16, resp. 3M. 16,34) je jejich věcí.
 
Jenže to má ten následek, že od té doby se nenacházejí na linii Boží - ale na linii lidské, na linii svévole!!!   

Podstatou problému je to, že pokud někdo nedodrží ustanovení Hospodinovo týkající se bohoslužby, nejde pak o bohoslužbu, ale jen o pouhý RITUÁL, jakých jsou ve světě tisíce. A pokud si někdo myslí, že Panovníka Hospodina osloví pouhým rituálem, je skutečně velmi, velmi zpozdilým člověkem - nehledě už k faktu, že takový rituál Hospodina popouzí, nejen proto, že je MODLOSLUŽBOU, ale i protože je v ní navíc Hospodinovo jméno ZNEUŽÍVÁNO!!!   A to je pod Božím trestem!   

Na otázku, kterou jsem položil v úvodu, totiž, zda je judaismus biblicky oprávněný, odpovídám, že ROZHODNĚ NIKOLI.  

Z výše uvedených pramenů i textů možno říci, že judaismus je náboženstvím svévole a nenávisti a je tudíž MODLOSLUŽBOU.   

A pokud se kdokoliv snaží svést křesťany s pravé cesty a deformovat biblické poselství, přivádí na sebe prokletí, protože se stává hlasatelem jiného evangelia. Písmo takovou činnost posuzuje velmi vážně!!! Křesťané jsou pod Boží ochranou!  

1. Korintským 16, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Kdo nemiluje Pána, ať je proklet! Maranatha!  
Galatským 1, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!   

rdf    



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 17:52:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je-li pro křesťany jejich Kristem a Bohem Ježíš Nazaretský, pak ať si ho dokazují sobě ze svých písem, ale ne navzdory jasným slovům v židovském kánonu písem – v Tanachu a jako pravého Mesiáše, člověka. 

  A proč by křesťané měli takové nesmyslné nápady dělat? K čemu by jim to bylo?


A hlavně ať se nesnaží ho z Tanachu dokazovat a hlásat Židům jako Mesiáše v překrucování a v podvodných přepisech hebrejského textu.

  Znovu: Proč by to dělali? 

  To by zřejmě bylo "nošení dříví do lesa", pokud je jen trochu pravda, co píšeš o daném prostředí. Když se člověk dozví, "jak to bylo s Davidem a Uriášem" podle autora článku, je zjevné, proč autor článku píše o "překrucování".

Stovky misionářů dnes a denně se snaží odvést Židy od jejich pravé víry k porušování Smlouvy, kterou s nimi uzavřel H-spodin B-h na Sinaji a aby porušovali věčnou Toru jim předanou.

  A proč to dělají? Má to nějaký smysl?

  Tele-Voto, křesťané jsou součástí té nové smlouvy, jejíž součástí ty nejsi. Nepotřebují dělat nápady, které napadají "jakoby-židy", nepotřebují sobě ani druhým dokazovat. Žijí tu smlouvu a to slovo té smlouvy je určené pro ně. Ani nepotřebují rušit Boží smlouvu s Izraelem či někoho od ní odvádět - není žádný důvod, aby to dělali.

  Cizinec



Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 18:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslední týdny to s tebe rychle vylejzá. Tvoje maska je konečně dole antik.riste. 
Piš dál, ať je i těm pomaleji chápajícím jasné co ty jsi zač. Zavrhl jsi Písmo, nyní i Krista, mno už ti do jistého zatracení zbývá jenom krůček! 





Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 19:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj myslivče,
píšeš: 
"Zavrhl jsi Písmo, nyní i Krista, mno už ti do jistého zatracení zbývá jenom krůček!"

Pokud zavrhl Krista, pak už je zavržen. Vidím to takto: Pokud síly zla člověka ovládnou, nedají mu pokoje, dokud nedokoná svou duchovní sebevraždu. Pokud tento rouhač ještě dokáže činit pokání, uznat svůj hřích a prosit Spasitele za odpuštění, pak je ještě naděje. Pokud ale ne, tak už je zavržen. O takových lidech říkám, že už jsou zaživa v pekle, protože na své věčnosti už nedokáží změnit zhola nic. 

Já jsem toho člověka mnohokrát varoval - a to důrazně! Já bych v jeho kůži být rozhodně nechtěl . . . .
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 20:36:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nevím zda se mi to nezdá. "protože na své věčnosti už nedokáže změnit zhola nic" jsi napsal. 
Jeli někdo znovuzrozen, je v jeho silách to změnit? Uvěřil-li Tele-vota v Ježíše, může to změnit? Nemůže. 
Jediné co může, je na čas si myslet, že už v něj nevěří. 
Jak může někdo, kdo si říká křesťan, a zná Ježíše, říkat, že se dá vytrhnout z jeho ruky? Ty mu snad nevěříš? Nebo jeho slova nebereš vážně?


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 21:36:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
jen stručně:

"Jeli někdo znovuzrozen, je v jeho silách to změnit? "

Je-li někdo znovuzrozen, pak svůj stav již měnit nepotřebuje.

"Jak může někdo, kdo si říká křesťan, a zná Ježíše, říkat, že se dá vytrhnout z jeho ruky? Ty mu snad nevěříš? Nebo jeho slova nebereš vážně?"

Nikdo nás z Boží ruky nevytrhne, pokud se jí sami nepustíme. Spasení je v kondicionálu: Pokud vytrváme až do konce, budeme spaseni. 
Blíže:  BLUD KALVINISMU [www.notabene.granosalis.cz] a komentáře k tomuto článku.
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 23:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 10,28-29. Nikdo nevytrhne, nikdo znamená skutečně nikdo, ani ty ani nikdo jiný. Z ruky mé, rozumím tomu tak, že on mne drží ve své ruce a ne že já se držím jeho ruky. Dal jsi tomuto výroku Ježíše jiný význam, než má. 
Kde tam čteš, že to snad znamená naší účast? Ani ze souvislosti to nelze odvodit. 
Pokud vytrváme až do konce, je jiné místo a řečeno jiným lidem, kteří byli v jiném stavu. 
Osobní zkušenost mne naučila, že rozhodně lepší je důvěřovat Ježíši, než komukoliv jinému. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. červenec 2019 @ 11:41:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...."Z ruky mé, rozumím tomu tak, že on mne drží ve své ruce a ne že já se držím jeho ruky. ....Kde tam čteš, že to snad znamená naší účast?"...


Leonet

Podle tohoto tvého výkladu kdo jednou uvěří v Krista, už nikdy nemůže odpadnout. To ty dáváš těmto veršům jiný význam, než mají! 

Člověk může od Boha odpadnout - když si to totiž sám zvolí. Je pro to dost důkazů v Písmu ve formě varování před odpadnutím (třeba o lvu řvoucím, který obchází, koho by pohltil).

Také známe varovný příklad Démase - Pavlova spolupracovníka - kterého zlákal tento svět.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 11:51:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(třeba o lvu řvoucím, který obchází, koho by pohltil). Z toho lze odvodit, že někoho skutečně pohltil? To ty dáváš veršům jiný význam, než mají. Také známe varovný příklad Démase - Pavlova spolupracovníka - kterého zlákal tento svět.Koho Demas opustil? Pavla, nikdo neříká, že opustil Krista. Zase dáváš verši jiný význam.



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:18:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, tobě bohužel nejsou jasné ani základní věci . . . .
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:28:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo? A které? 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sancta simplicitas!
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:45:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty neumíš český? Jestli se chceš povyšovat znalostí cizích jazyků a různých křesťanských doktrín, klidně pokračuj, mne to nezajímá. 
Neumíš-li vysvětlit svou víru prostými slovy, srozumitelně všem, málokdo tě pochopí. 
Uč se od Ježíše.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 09. červenec 2019 @ 21:49:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach ano, česky umím, promiň, byl to jen povzdech. Působím zde již drahnou řádku let, takže mé postoje jsou jasné. Že se mám/máme učit od Spasitele s tím naprosto souhlasím, neboť v Něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání (Kol. 2:3). 

Pokud o mne jde, tak jsem si jist, že mnohé z toho, co zde hlásáš, je bludné. Tyto bludy ovšem nemohu vyvrátit jednak proto, že by moje komentáře byly příliš dlouhé, nikoho by nezajímaly a pak také proto, že bys mé argumenty nepřijal. 

Já rozhodně netoužím s tebou diskutovat, stejně jako s panem okem, či Votou. Pokud ale tak učiním, pak jen proto, abych čtenáři podal jinou alternativu - a čtenář nechť se pak na základě vlastního uvážení rozhodne sám. Nikoho nenutím aby mi věřil, nejsem jezuita, který by někoho honil na kázání a nutil říkat věci, kterým dotyčný neuvěřil. Každý máme s bázní a chvěním (kral. "třesením") (Fp. 2:12) uvádět ve skutek SVÉ!!! spasení. Odpovědnost je na nás !!!

Asi takto. měj se hezky.
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:28:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozesmál jsi mne, a co ten následující verš, nehodil se ti do tvé argumentace? Naše odpovědnost spočívá pouze v tom, činit to, co chceme. Neboť to chtění v nás působí kdo? No kdo? Filipským 2,13!


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:14:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Běž si číst chatrč smíšku.  



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 09. červenec 2019 @ 15:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, velmi děkuji, tak bych odpověděl Leonetovi sám. 

Rád bych zde formuloval Základní biblický princip

Biblické texty si neodporují, nýbrž se vzájemně doplňují. 

Z toho plyne, že řeším-li biblický problém, musím vzít v úvahu všechny texty k problému se vztahující. Případ Démase jsem uvedl v článku  BLUD KALVINISMU [notabene.granosalis.cz]  (III Boží spravedlnost - biblický pohled, poslední odstavec).

Samozřejmě je velice lákavé vyznávat doktrínu "Jednou spasen - navždy spasen", tedy přijmout Krista - a pak si dělat co chci!!! Jenže Písmo tuto možnost člověku nedává, protože Boží svatost by tak byla urážena. Je zřejmé, že si Leonet článek a jeho komentáře patřičně neprostudoval. Nejsou to lehké texty. Jistým důkazem je i rychlost, s jakou na můj článek reaguje.
Děkuji,
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 16:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pleteš se, tvůj článek jsem nečetl. O kalvinismus se vůbec nezajímám. Mne zajímá pouze Pravda. Ne ta psaná, ale živá. 
Duch Kristův mne učí, jak mám rozumět a chápat slova Písma. Jen On je jediným povolaným vykládačem slov Božích. 
Mýlíš se v tom, co jsi nazval "doktrínou". Jednou spasen, navždy spasen, není žádné učení. Pokud Ti to neukáže Duch Ježíše, je to pro tebe pouze litera, kterou se sice můžeš naučit zpaměti, ale neumíš ji žít. "Tedy přijmout Krista a pak si dělat co chci". Podobné fráze nevěřících slychávám už 25 let, to, že mi je říkají i věřící, jen dokazuje, že netuší o čem mluvím. Když nevěřící neznají Ducha Božího a jeho moc, nedivím se, ale když o Něm pochybuji i věřící, jsem min na rozpacích. Co to je, když nevěří Ježíši ani jeho Duchu, nevěra? Neznalost? Nevědomost? Strach? 
Copak tě nikdy nenapadlo, že dělat si co chci, ještě neznamená, že to tak vždy je? Ty nepočítáš s tím, že od okamžiku tvého znovuzrození přebírá zodpovědnost za tvé chtění a činění Duch Kristův? 
Kdybych to už těch 27 let neprožíval, nepíšu o tom. 
Je mi líto, že jsi v zajetí doktrín a neznáš moc Boží. Ale máš moc, to kdykoliv změnit. Jen úvěr tomu, že Bůh je dobrý a lze mu vždy důvěřovat. A aby ses nemusel trápit svými omyly, smazal je Ježíš svou krví. Před 2 tisící léty, věříš tomu? 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tak zmatený komentář skutečně neumím odpovědět.
Omlouvám se.
BA


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 18:53:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je škoda. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 09. červenec 2019 @ 21:47:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch Kristův že tě vede,  a co ta tvoje chatrč!? 

*****l si běž dělat z plastelíny.. 

:-))) 





]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:50:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedokážeš ani dodržet své slovo a druhé budeš učit? Běž se bodnout.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:18:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A znovu ti opakuji, toto si můžeš zkoušet na Rosmana, u mne s tím neuspěješ. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 10. červenec 2019 @ 09:12:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sliby, chyby .


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 22:12:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Perníková chatrč..



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. červenec 2019 @ 07:15:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj BA.

  Pro tebe je něco takového "velice lákavé"? Co je na tom pro tebe "lákavé"?

  Nebo to byl jen špatný slovní obrat, přeřek?

  Mně na takových postojích a doktrínách nic lákavého nepřipadá a nerozumím tomu, jak někoho něco takového může lákat. Přijde mi takový postoj úplně stejně nesmyslný a neužitečný a nelákavý jako postoj "snaž se a když se budeš snažit dost, jednou - možná - náhodou - když ti to vyjde - někdy - po smrti - budeš spasen". 

  Toník


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 07:59:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele moulo, a jak si přišel na to, že pro BA by to mohlo být lákavé? 

BA píše o "vyznávánÍ doktríny". Ve smyslu, že to může být pro NĚKOHO lákavé! 

Nikde v tom co BA píše jsem nenašel, že by to bylo lákavé pro něho. Píše o vytrvání do konce v podmiňovacím smyslu, že pokud se ruky Pána nepustíme On nás nikdy nepustí! 

Takže Cizinče, tyto tvoje křivácké otázky u tebe už známe. Je to od tebe podlý útok na kristovce! 




]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 10. červenec 2019 @ 19:59:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//...tyto tvoje křivácké otázky u tebe už známe. Je to od tebe podlý útok na kristovce! 

Taky jsem si všiml... na nepodstatných hereticích budovat svou "křesťanskou" image a kristovcům "mistrně" podsouvat 'víceznačné' otázky, založené na domyšlence, či logické nepřesnosti. Rozumím však tomu, že se nám snaží vyhýbat a zkouší to jinde...

Bohužel, no :-(


PS: Ani k té své jakože 'omluvě' se už nevyjádřil, i když jsem jasně naznačil, že by to mělo být oboustranné - a tedy očekával reakci. Takto 'nevím', co si o všem myslet. Ale vím, že křesťan-kristovec se omlouvá jinak. A hlavně myslí to jinak. Opravdu šlo zřejmě o to, abych na něj v pravdě už nadále nereagoval. Taky se dosud nikdo nepřipojil k mé výzvě, aby našel mé výroky, kdy jsem měl údajně mít zájem o politické otázky - což byla jedna z mnoha fint ze strany Cizince, jak se vyhnout konfrontaci s pravdou. Naštěstí se objevil prostoduchý a argumentačně zcela neschopný oko, a dal tak Cizincovi potravu na své image znovu zapracovat. Když si je čtu nyní (zřídka), tak to klasicky pro Cizince vyznívá velmi pozitivně. Ovšem skuteční kristovci si ego nepotřebují honit na nikom, natož na takto snadné kořisti...

Jelikož věřím i na zázraky, tak stále čekám... pohnou-li se ledy.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 21:48:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Wolleku.
V době vzniku jsem to nechtěl komentovat, co kdyby náhodou..jenomže, jenomže nic.

Cizinec:
Spíše jsem se choval velmi hloupě dříve, když jsem vám tykal. To byl můj zásadní omyl, snad mým nedostatkem IQ, snad nedostatkem EQ, nebo mou nepozorností. Pokud jsem tím spletl i vás, omlouvám se.

Myslivec: Když si tu jeho podivnou omluvu rozebereš, tak za co se vlastně omlouvá? Za hloupé chování. To by bylo v pořádku. Jenomže on dále podmínečně píše, že pokud Tě tím spletl, tak se omlouvá.
Namísto slova "spletl" tam mělo být správně slovo "urazil, dotkl se". Jenomže není.
Takže ta jeho podivná omluva se dá velmi dobře vystihnout na tomto příkladu.

"Pokud jsem i vás svou vulgaritou urazil spletl, omlouvám se".

Takový způsob "omluvy'" je pokryteckou formou skryté urážky.
Pokud se poškozený nespletl omluva neplatí. A pokud omlouvající trvá na tom, že se spletl, je to další pokus o urážku.
Podnětem k domýšlení je pak v čem a proč by se poškozený měl splést? 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 00:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Když si tu jeho podivnou omluvu rozebereš, tak za co se vlastně omlouvá? Za hloupé chování. To by bylo v pořádku.






]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 19:06:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, máš pravdu, žádná vnější věc nás nemůže vytrhnout z Jeho ruky. To máš pravdu. Žádná vnější věc takovou moc nemá, tak je psáno. 

Ovšem myšlenka typu, že nic nemůže stav změnit, není stejnou myšlenkou, ani důsledkem výše uvedeného tvrzení. Žádná vnější příčina stav nemůže změnit je psáno, jen to a nic více, tedy není psáno, že nic nemůže změnit stav. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 19:28:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš nehovořil o věcech, ale o živých tvorech. Nerozumím proč píšeš o věcech. Takže tvá následující slova mají znamenat co? A rozumíš ty sám své poslední větě? Já ne. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 19:40:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj
nevím, jestli myslíme stejný text. Já měl na mysli Ř8:39. 
Samozřejmě se nemluví o "věcech" ale "stvoření". Ale to na obsahu myšlenky nic nemění.
Ty jsi myslel asi Jan 10:28.
To jsou obdobné texty, ale ani jeden nemluví o člověku já. Oba texty mluví o tom, že nikdo vnější nemá moc mne odloučit od Krista. I kdyby se spikl celý svět, vládci, démoni, lidé, kdokoliv a šel proti mně...tak nikdo z nich nemá moc mne dostat od Krista.
Ale nemá smysl domýšlet co tam není, že to znamená, že nejde se dostat od Krista. 
V lidském světě je běžné, že za neúspěch člověka může vždy někdo jiný, třeba zlý osud. Zde čteme, že žádná vnější příčina nemá moc, sílu, možnost nás od Krista dostat. Tečka. Nic víc. Pokud se od Krista dostaneme, tak to nebylo tím, že za to může ten zlý osud, ale někdo jiný, může za to já.

Text podle mého čtení neobsahuje nic o tom, že se nejde vzdálit od Krista. Osudy lidí, svědectví.... zcela zřetelně ukazují, že to možné je. Jsou takoví v Bibli, jsou takoví v historii .... prostě jsou...



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 20:02:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od začátku diskuse šlo o Jan 10,28-29. Tam se píše o stvořených tvorech, a to jsme i my. Tělo, duše a duch. Chápu to tak, že se to týká i duševní činnosti. Když si to pro sebe domýslím, jestli jsem někde ve svém srdci uvěřil v Ježíše, i kdyby tam byl sám satan, nemá moc mne vytrhnout z ruky Boží. Kdysi mi psala jedná sestra, která svého času psala i tady, že ji vysvobodil z moci démonů. 
Vzdálit od Krista se lze pouze zdánlivě, dost je naznačeno v knize Křižovatky od W.P.Younga. Je to sice vymyšlený příběh, ale docela k uvažování. 
V jiné větví diskuse se rozebírá příběh Démase, odešel od Pavla do světa. Odešel od Krista? To text neřekl. Někteří z toho vyvozují, že odešel od Ježíše. Atd. Každý máme své zkušenosti. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 20:36:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak píšeš, máme svá svědectví, já bohužel znám "bratry", které učení jednou spasen pro vždy spasen vede ke kompromisům, které k Bohu nepřibližují. Naopak. 
Spor jestli ve skutečnosti jsou nebo byli spaseni jsou o ničem. To je prázdná sláma, oni si myslí, že spaseni jsou a učení "jednou spasen navždy spasen" jim dává prostor ke kompromisům. A to je zlé.
A vím, že texty nepíší nic o já. Nevěřím v člověka, který je nevinnou obětí satana uvnitř. Pokud je satan uvnitř, tak je to já, není to ten dobrý člověk a ten zlý satan v něm. Nevěřím v takovou křesťanskou schizofrenii. Pokud je uvnitř člověka satan, tak je to ten člověk, nebo minimálně jej pozval a to právě nejsou ty vnější okolnosti. Satan uvnitř člověka není podle mého chápání obsahem ani Jana ani Římanům. Mít uvnitř satana a utěšovat se, že mne nic nemůže odloučit od Krista... no, to není můj šálek kávy.




]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 21:27:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkusím to jinak, vše začalo u Adama, když uvěřil hadovi, že se může sám bez Boha rozhodovat co je dobré a co zlé. Tehdy ve skutečnosti dal prostor ve svém životě a duši, hadovi - satanovi. Bůh Adama a Evu neopustil, jen jím musel zabránit pojíst ze stromu života, aby navždy nežili podle rad hada - satana. Proto je vyhnal a znemožnil se do Edénu vrátit pod trestem smrti. Od té doby maji všichni lidé stejné podmínky, mají Boha na své straně, je s nimi, (vylil svého Ducha na všeliké tělo). Ale zároveň se jím nabizí se svou pomoci v rozhodování had - satan. Je na člověku, koho poslouchá a kým se nechá vést ve svém životě. Uvěří-li v Ježíše, usídlí se v jeho srdci a chce mu pomáhat se osvobodit od vedení hadem. Takže má v sobě několik hlasů a musí si vybrat ten "správný". O tom jsou ty Křižovatky.
Ještě do toho zasahují ti, koho si člověk vytvoří ve svých představách a zdánlivě mu pomáhají. O démonech se nechci šířit. To je na jinou diskusi. Úmyslně nezacházím do podrobnosti, některým by to uškodilo.
Jinak s druhým odstavcem vcelku souhlasím.
K tomu prvnímu: je možné se vyhýbat kompromisům, ale tím se zároveň vyhýbat zkušenostem s tím, jak Bůh pracuje. Například Abrahám před hladem utekl do Egypta, ošidil se tím tomu poznání, jak ho mohl Bůh zachránit od hladu. Nebo když Jákob utekl před Ezauem. Atd. Těch příkladů je mnoho.
Má osobní zkušenost, Bůh mne nechal zabloudit, zkrze to, co jsem následně prožil, mne naučil velmi důležitému principu. Vysvobodil mne a mé "špatné" rozhodnutí využil k mému poučení. Bez této zkušenosti bych ten princip nikdy nepochopil.
Několikrát předtím jsem o něm četl, nikdy mi to nic nedalo. Osobní zkušenost je nad jakoukoliv vyčtenou známost.
zatím jen tolik.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 21:51:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, že i zlé slouží k dobrému, těm co Boha milují.
Mám stejnou zkušenost, že díky mým zlým rozhodnutím, skutkům mi Pán mnoho zjevil a naučil mne...
...což ale podle mého neznamená, že mé zlé rozhodnutí bylo správné a potřebné a vlastně dobré. Vůbec ne, pro můj život by bylo nejlepší zlé rozhodnutí neučinit, Boží milostí a velikostí je skutečnost, že to nakonec pomohlo. 
Není nutné činit nesprávná rozhodnutí, abychom byli vyučeni a přiblížili se Bohu. Bůh je veliký, takže špatné rozhodnutí dokáže využít, ale i tak bylo nejlepší to špatné rozhodnutí neučinit. 
Ale je tam těm co Boha milují, potkal jsem lidi, co milují svoji představu Boha a ty špatná rozhodnutí nijak nezlepšují. 
Jinak i mezi nevěřícími jsou lidé, kteří svoje špatná rozhodnutí umí brát jako "požehnání" při zpětném pohledu. Neschvalují je, ale chápou, že díky špatnému rozhodnutí se něco naučili a ovoce špatného rozhodnutí neháží na druhé. Takže i pro lidi "ze světa" jde vnímat podobný princip. Pro některé k zlepšení, pro jiné k zatvrzení.




]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:19:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro doplnění toho, co jsem napsal předtím. Co si myslíš o tom, proč vůbec žijeme. Když Bůh vdechl do Adama svůj dech, byl to jeho Duch? Máme v sobě Božího Ducha od svého početí? Kdesi stojí psáno, že duch - dech Boží se vrátí k Bohu. Takže máme ducha, máme Ducha Kristova na sobě, jen každému chybí Kristus v srdci. Dokud mu neuvěří. A teprve potom může člověk začít spolupracovat s Bohem na svém očištění svého srdce. Očistěte nejdříve vnitřek číše. Ne naopak. Aby vás přitom netrápil vnějšek číše, očistil ji Ježíš na kříži svou krví. 
Někdo se celý život snaží čistit vnějšek a nezbude mu čas na vnitřek. Někdo čistí vnitřek a o vnějšek se nestará. 
Kdo je na tom lépe? 
Jinak souhlas, že i mnozí takzvaní nevěřící jsou mnohdy na tom lépe, než i mnozí věřící. Pod nevědomým vedením Ducha vyčistili vnitřek a chybí jím jen navázat vztah s Ježíšem. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:25:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mne, z jednoho pohledu je nutno začít vnitřkem, co je uvnitř se prosákne ven. Ústa mluví, čím srdce přetéká. Zevnitř jde zlo. 
Bude-li čistý vnitřek, bude i čistý venek. 
Ale možná by se v jiných souvislostech našly i jiné pohledy.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:53:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím, máš obavy o své image. Už tě nebudu trápit, měj se. Bůh tě obzvlášť má rád.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 13:52:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Leonet.

(2 Tim 4,10)
Démas mě totiž opustil, protože více miloval tento svět, a odešel do Tesaloniky ....


Pro správné porozumění třeba znát tehdejší způsob vyjadřování křesťanů:

Pokud o někom slyšeli, že ho zlákal tento svět - rozuměli tomu tak, že ten dotyčný opustil dílo Boží, opustil Krista - tedy odpadl od víry a začal žít po způsobech lidí tohoto světa.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 22:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bogare, jak můžeš psát o tom, že pro správné porozumění je třeba znát tehdejší křesťanské způsoby vyjadřování, když jenom tak myrnyx tyrnyx zaměníš pojem MILOVAL a ZLÁKAT?!

Apoštol se jasně vyjádřil, že Démas více MILOVAL tento svět, což vypovídá o jeho status duchovním stavu, o jeho PEVNÝCH životních postojích a špatném ne- li žádném vztahu ke Kristu.

Pokud se někdo kdo tento svět nemiluje nechá tímto světem ZLÁKAT, což se stává poměrně často, tak se může kát, uvědomit si hřích a vrátit se k tomu co miluje, respektive k lásce Krista.

Zapamatuj si Bogare, nechat se zlákat tímto světem neznamená tento svět začít milovat!

Takže pro příště si to zapamatuj, až zde zase budeš motat hrušky a jablka!




]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Od té doby maji všichni lidé stejné podmínky, mají Boha na své straně, je s nimi, (vylil svého Ducha na všeliké tělo)///


Leonete, jen kontrolní otázka -  Bůh vylil svého Ducha o Letnicích i na učitele zákona, na vůdce Izraele, na velekněze Annáše, Kaifáše, na ty, co pronásledovali církev, na ty, co kamenovali Štěpána, i na všechny, co o Ježíši ani neslyšeli, to jest i na všechny tehdejší i pozdější a dnešní pohany ?




]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 22:55:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty tam snad vidíš, že ne? Najdi si ten verš, je někde na začátku Skutků apoštolů. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:12:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
¨
Takže lidé plní Ducha svatého ukamenovali Štěpána ?

On vlastně i Šavel (Pavel)  byl naplněn Duchem svatým a se zuřivostí pronásledoval církev ?


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:21:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty trole, proč překrucuješ má slova? Zase rušíš své sliby? Vylil na tělo není do srdce. Odstup satane! 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:51:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Takže Duch svatý o Letnicích byl vylit na tělo apoštolů, do jejich srdce ne ?


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:26:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rosmano:
Tohle psal leonet :


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Milko,

ne, nemá to smysl.

Já jsem někdy těmi absurditami tak překvapen, že nevěřím vlastním očím ...
A proto se třeba doptám. Ale smysl to opravdu nemá. Máš pravdu. Už končím :-)


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. červenec 2019 @ 08:22:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V lidském světě je běžné, že za neúspěch člověka může vždy někdo jiný, třeba zlý osud. Zde čteme, že žádná vnější příčina nemá moc, sílu, možnost nás od Krista dostat. Tečka. Nic víc. Pokud se od Krista dostaneme, tak to nebylo tím, že za to může ten zlý osud, ale někdo jiný, může za to já.

  Ahoj Jirko.

  Když si vezmu všechny možné nepřátele, co jich jen na světě je, tak zdaleka největší nepřítel mnoha lidí a Boha je jen jeden - a ten nepřítel není někde "venku", nějaký "vnější". Boj s tím nepřítelem není taková selanka, jako boj s nějakým démonem, kterému ve jménu Ježíš poručíš a on zmizí, nebo se zlými vnějšími bezbožnými lidmi s převrácenou myslí, kteří jen kydají svoje zlo.

  Když jsme pohřbívali toho nejhoršího Božího nepřítele ve křtu, byl to velmi, velmi slavnostní den. Kdybych nebyl ochráněn i od něj, byla by taková "záchrana" jen prázdná věc.


Hospodine, tys mě vyzpytoval a znáš mě. Ty víš, kdy si sedám a kdy vstávám — už dávno znáš mé úmysly. Rozebrals mé putování i mé uléhání a dobře znáš všechny mé cesty. Ještě nemám slovo na jazyku — hle, Hospodine, ty už všechno víš. 

Oblehls mě zezadu i zepředu a položils na mě svou dlaň. Úžasné poznání! Úplně mě přesahuje! To nezvládám! 

Kam odejdu před tvým duchem? Kam uteču před tvou tváří? Vystoupím-li na nebesa, tam jsi ty. Ustelu si v podsvětí, jsi i tam. Když se vznesu na křídlech jitřenky a usadím se za koncem moře, i tam mě bude provázet tvá ruka, tvá pravice se mě chopí. 

  To je zkušenost nejen jeho, ale i mnoha a mnoha dalších lidí. 

  I moje.


"Jsem přesvědčen, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani moci, ani výšina ani hlubina, ani žádné jiné stvoření nás nebude moci odloučit od Boží lásky, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu."

  A byl by tam dodatek:

  " ...jen JÁ budu moci." (co si tam někteří lidé dodávají/domýšlejí - snad podle své zkušenosti), bylo by takové "ujištění" pro mne jen prázdné tlachání - protože takové slovo by neřešilo největší problém, řešilo by jen nějaké vnější, nepodstatné drobnosti.

  Toník


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 14:01:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle tvého výkladu budou tedy všichni lidé jistě spaseni - protože Bůh tomu přece tak chce - a Bůh na každého položí svou dlaň .....



Stále nechápeš, že Bůh stojí o vztah s člověkem svobodným, svéprávným, nikoli s člověkem, kterého sám vlastně spoutá, takže se nemůže hnout nikam, kam mu Bůh nedovolí.


Jednou věcí je poznání Boha, seznámení se s Bohem - jinou věcí je život s Bohem, který není lehký (rozhodnutí pro Boha)  - je to volba cesty strmé a úzké!


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. červenec 2019 @ 18:41:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Podle tvého výkladu budou tedy všichni lidé jistě spaseni - protože Bůh tomu přece tak chce - a Bůh na každého položí svou dlaň .....

  Odpovídáš na můj příspěvek a píšeš zcela z cesty, mimo. Nepodal jsem nikde žádný výklad. Ani nezastávám tvé podivné výklady. 

  Zřejmě sis spletl adresáta a chtěl napsat leonetovi? Ten tu něco podobného psal.


Stále nechápeš, že Bůh stojí o vztah s člověkem svobodným, svéprávným, nikoli s člověkem, kterého sám vlastně spoutá, takže se nemůže hnout nikam, kam mu Bůh nedovolí.

  A to jako píšeš komu? Tvé podivné nápady a opozice čemusi co neznám chápu, nejsou tak složité. Nevím, že by kdo kromě tebe tuto tvou podivnou opozici řešil. To ses bavil s nějakým kalvinistou? 

  Ani Leonet tu nepsal nesmysly, kterým oponuješ, to tvoje "svazování" či jaké máš ještě představy.

  Reagoval jsi na můj příspěvek? Uvedl jsem svoje svědectví, svědectví Davida, moje postoje. Máš něco k tomu, co jsem psal já?


Jednou věcí je poznání Boha, seznámení se s Bohem - jinou věcí je život s Bohem, který není lehký (rozhodnutí pro Boha)  - je to volba cesty strmé a úzké!

  To je moc dobře, že to víš.
  Toník


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 10. červenec 2019 @ 20:11:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Cizinče,

musím se přiznat, že i v dobách, kdy jsme se ještě bavili normálně, a tykali si, tak jsem měl na základě Vašich různých vyjádření docela vážný důvod k tomu domnívat se, že dost možná věříte v univerzální spasení všech. Žel, nikdy jste nepsal jednoznačně, ani tak, ani onak, takže vlastně dodnes netuším, čemu ohledně této otázky věříte. 

Rozumím tomu, že Vám tento styl odpovědí panu okovi vyhovuje, nicméně nemohl byste se k této otázce někdy vyjádřit jasně, a nedávat Vaše klasické podněty k domýšlení?

Opravdu, přísahám, že jsem už před více jak rokem měl vážné pochybnosti, čemu v této otázce vlastně věříte. Nevím, zda oko svůj dotaz na Vás odvodil logicky, nebo nikoliv (reaguji čistě na Váš komentář), ale vím, že minimálně některé Vaše formulace z minulosti k takovým domněnkám jednoznačně vést mohly, a navíc by mne to samotného zajímalo. 

Vaše odpověď okovi je alibistiká, mnoho neříkající a nepřínášející Váš jasně definovaný postoj. Jestli si Vás někdo s někým spetl, tak by se jistě omluvil sám - taky se mi to jednou nebo dvakrát stalo, že jsem se spletl. Ale nikdo mne na to neupozorňoval jako první, ani to nikdo nepotřeboval jako zástěrku k tomu, aby se jasně nevyjádřil.

wollek


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 10. červenec 2019 @ 16:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady to vidíme jinak, někteří ve verši vidí nevyloučení možnosti odejití člověkem a druzí tomu říkají, že tam doplňují dovětek a jiní tam doplňují slovo nic nemůže odloučit včetně já a myslí si, že tam nic nedoplňují.
Že je to v rozporu s jinými místy Písem, že je to dokonce v rozporu se svědectvím života desítek lidí (co měli perfektní start a hrozný závěr) jaksi neřeší. Každý to vidí trochu jinak.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. červenec 2019 @ 18:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Jirko.

  Chápu, že tam lidé vidí různé věci, možnost či nemožnost odejít nebo jiné dohady. Jejich věc. Není mi blízké si budovat na verších různá učení, která v těch verších nejsou.

  Já v tom slově vidím ujištění apoštola, jasné slovo - a že jsem takové ujištění mnohokrát potřeboval, zvláště v začátcích křesťanství, ale mnohokrát i potom, v různých těžkých situacích. 

  Pokud má někdo svědectví jiné, jinou zkušenost, než Pavel nebo David, určitě mu jí neberu a věřím mu, že to tak člověk mít může.

  Toník


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 10. červenec 2019 @ 21:17:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, že je vždy problém, kdy se do veršů zaplete "teologie". 
Já teď měl společný čas s jedním bratrem a asi kvůli jeho svědectví jsem psal. Věří, že to nejhorší co se křesťanu může stát, že projde ohněm. A má pravdu.
Nemá ovšem pravdu v tom, že křesťan zůstává křesťanem, pokud "dobrovolně" hřeší. Je jasné, že nikdo svéprávný dobrovolně nehřeší, ale často to tak žije. 
Mu vyloženě verše o jistotě spasení či projití ohněm ubližují... on na nich nestojí ve slabosti když padne, on se na ně odvolává, když se nerozhoduje správně.
Je to smutný.
Chápu, že v době slabosti, pádu, slabé víry je to verš, který pomáhá stát... ano Bůh je jistota, ale ten verš nesmí obsahovat kalkul. Tak tomu nějak věřím. 
Jak to vidíš, když se někdo pevně stojící tímto veršem "pro strýčka příhodu" ohání? Mně to zavání kalkulem a to mi přijde jako protimluv ke slovu křesťan. Mám o něj trochu strach. Pokud to řekne bratr po těžké zkoušce, pádu, v bojích s hříchem... tam je to amen, ale pokud to někdo řekne po nesprávných krocích, které zlehčuje a odvolává se na oheň..tak tam to vidím jinak.
Prostě verše nejsou literou, jsou živým slovem...
jirka



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 09:05:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Jirko.

  Tohle téma jsem trochu popisoval v článku Parchant [www.cizinec.com]. 

  Rozumím tomu tak, že někdo má stejnou zkušenost jako Pavel či Jako David: Ať se hne kam chce, Bůh je s ním. Ať se děje, co se děje, Bůh ho drží. Když se ráno probudí, Bůh už tam je a když večer usíná, usíná s Bohem.

  A někdo má tu zkušenost, že si k Bohu chodí, jak on sám zrovna chce: Přijde k Bohu (obvykle aby ho o něco požádal), Bůh ho přijme, vyslyší, odpoví. Nebo taky ne. A ten člověk má pak "svobodu" odejít od Boha a jít si po svých a žije si zase svůj život. Není ničím vázán.

  Respektuji ta svědectví a věřím v tom lidem. A sám mám zkušenost jak tu první, tak znám z dřívějška i tu zkušenost druhou. Obě jsou reálné.

  Nereálné je to, když někdo začně na základě veršů vyrábět učení a pasovat je na lidi, kteří mají s Bohem zcela jinou zkušenost. Když se ten, kdo má "svobodu" od Boha vymýšlí něco o těch, co jsou vázáni Boží smlouvou, je vedle. Promítá jen sám sebe a svůj stav. Naopak to obvykle neplatí, protože člověk, který je křesťanem, zná velmi dobře situaci "před tím" a chápe jí, jelikož jí osobně zažil. Zná ten rozdíl.


Jak to vidíš, když se někdo pevně stojící tímto veršem "pro strýčka příhodu" ohání? Mně to zavání kalkulem a to mi přijde jako protimluv ke slovu křesťan. 

  Přesně tak.

  Před víc jak dvaceti lety, když ještě internet neměl háčky a čárky, jsem pro jednoho katolíka sepsal jednoduché indicie podle čeho se pozná křesťan.

Dalsi znameni je reakce na milost. Jakoukoliv milost, kterou clovek 
vidi, ale zvlaste milost, ktere se dostava od Boha druhym lidem. 
     Znovuzrozeny clovek reaguje na milost RADOSTI a CHVALOU. Neznovuzrozeny 
clovek (a tady uvedu jeste specialne kastu "nabozensky clovek") reaguje na 
milost neverou, VYPOCITAVOSTI a zlobou (napr. Kdybych byl spasen, mohl bych 
hresit, jak bych chtel, a presto bych se dostal do nebe ? a pod.). 
    Tohle znameni se da samozrejme velmi dobre predstirat, ale presto je v 
nasich podminkach asi nejjistejsi vnejsi znameni. Lide o nem nevedi (a to 
ani nabozenststi lide), tak se ho ani nepokousi napodobit. 
    Zkuste nekdy sledovat reakci nabozenskeho cloveka na milost (treba na 
to, ze Bozi spaseni je zadarmo, bez skutku, na to, ze Buh dava sveho Ducha 
kazdemu, zadarmo a bez skutku, nebo jen na milost od prezidenta). Kdyby o 
nic neslo (ale ono jde), bylo by to velmi zabavne. 

  Tedy ano, pokud někdo reaguje na Boží milost (jakoukoliv) a Boží charakter vypočítavostí, ještě mu ke křesťanství kus schází - i kdyby se obalil koldokola všemi verši bible. A někdy dost velký kus.

  Toník


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 11. červenec 2019 @ 10:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky napsáno.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. červenec 2019 @ 20:55:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky jsem ho varoval. Prohlašoval sám sebe za z Ducha počatého, za spasitele, tvrdil, že byl dříve než Abraham! 
To byl jistý znak satanské pýchy, a po krátkem čase se z něho stal judaista. 
Nyní po tvé intervenci před pár dny se už projevil zcela nepokrytě. 

Specifikace urážky Ducha je výhradně na Bohu. Urážku Ducha můžeme rozpoznat až poté co nastala.  Zatracenému dá Duch poslední poznání pravdy. Viz Jidáš. "Zradil jsem krev nevinou" .
V okamžiku kdy Jidáš dostává toto poznání je pro něho pozdě. Poznává čeho se dopustil, poznává svou vinu, poznává, že nad ním Bůh vynesl  zatracující rozsudek, poznává že s boží milostí je konec, že přišel trest.   

Zbabělost zrádcům vlastní pak velí spácháním sebevraždy před trestem utéct do nicoty. Jenže vzkříšení z první smrti budou všichni i Jidáš a svému trestu neujde. Ne pro všechny však bude vzkříšení odměna. Ty čeká smrt druhá. 

  • Marek 14, 21 [www.biblenet.cz]Syn člověka odchází, jak je o něm psáno, ale běda tomu, který Syna člověka zrazuje. Pro toho by bylo lépe, kdyby se byl vůbec nenarodil.“



]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. červenec 2019 @ 11:55:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Opominu nyní, že H-spodin B-h si nikdy nepřál lidské oběti a výslovně tento projev pohanského modlářství svému lidu Izraeli zakázal."...


Ahoj.

Buď tedy historicky přesný.
Ježíš byl ukřižován právě na základě Mojžíšova zákona - protože o sobě tvrdil, že je Bůh (Boží Syn).
Toto jeho "provinění" stálo také na nápisu nad jeho hlavou, který tam přikázal umístit Pilát. Ježíšova oběť nebyla ve formě lidské oběti ve smyslu starozákonním - byl zabit jako nevinný člověk, nespravedlivě - nic zlého neučinil.




..."A to navzdory jasným slovům proroků, kteří prorokovali, že H-spodinův chrám v Jeruzalémě bude nejenže znovu zbudován, ale bude v něm i zavedena obětní bohoslužba jako za dnů prvního chrámu."...

Křesťané věří, že sám Bůh zbuduje "Nový Jeruzalém" (až na konci věků - Zj 3,12; Zj 21,2;), kde už nebude třeba zvířecích obětí.
Zvířecí oběti Starého zákona byli jen předzvěstí (symbolem) skutečné a pravé vysvobozující oběti Mesiáše - Krista.
Toto očekávání vysvobození od Mesiáše se vine Starým zákonem jako červená nit - počínaje Gn 3,15.

Ježíš neruší slova Tóry, ale naplňuje je jinak, než ty si představuješ.



Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 09. červenec 2019 @ 12:24:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Stando, neznáš Písma a budoucí události a především předurčenost, proč budou probíhat tak, jak je psáno. Judaisté, konzervativní Židé a starozákonně věřící, postaví v Jeruzalémě třetí chrám a začnou v nich zvířecí oběti. Na jak dlouho, je jiná věc. Ale celý svět je za to odsoudí a tak se začne válka proti Izraeli. Všichni, kdo dnes tvrdí, že se to nestane, protože...Jako třeba i ty teď, ve skutečnosti tuto válku schvalují a budou mít na ní svůj podíl. Humanisté, ochránci zvířat, všechny ti vzdělanci, kteří jsou proti Bohu, budou volat po zastavení obětního systému podle starého zákona. Teprve tato válka bude předzvěstí druhého příchodu Ježíše, Mesiáše, a židé se teprve potom obrátí ke Kristu, svému Mesiáši. Je psáno, že zahyne třetina izraelců.  


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. červenec 2019 @ 13:55:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kolik má takový prorok na rok?


Neznám budoucí události - ale ani ty je neznáš. Nezná je nikdo z lidí. 


Platí zásada, že smysl proroctví je pro lidi rozpoznatelným až v okamžiku, kdy se historicky naplní.


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 10. červenec 2019 @ 16:32:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: Neznám budoucí události - ale ani ty je neznáš. Nezná je nikdo z lidí.  




Oko: Platí zásada, že smysl proroctví je pro lidi rozpoznatelným až v okamžiku, kdy se historicky naplní. 

Myslivec: Zásada? Žádná taková zásada neplatí. Důkaz? Všechny proroctví o Kristu se historicky naplnily. A stal se snad smysl proroctví ze zásady rozpoznatelný pro lidi? Jenom pro některé. A to pro vyvolené s rozumem osvíceným Duchem svatým. 
Proroctví o zmrtvýchvstání Krista se naplnilo. A nyní si něco ty "zásado" přečti!

  • Lukáš 16, 31 [www.biblenet.cz]Řekl mu: ‚Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.‘“

Vždyť ani tobě není doposud jasné, že jsi spasený pro milost Krista a ne pro tvoji samospásnou snahu, a hloupě čekáš na okamžik smrti. 





]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 10. červenec 2019 @ 23:41:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je vidět, že katolíci zabetonovali své poznání někde v 16 století, aspoň to tak vypadá navenek. Od té doby ti, co se nebáli ptát, dostali odpovědí a to, co jsem ti psal je už v jiných kruzích známe. 
Kdyby ses tak nebál nechat se poučit i od jiných křesťanů. 
Bohužel raději posloucháš učitelský úřad, než Písmo. Tvé rozhodnutí a tvé následky. 
Nespoléhej na člověka, lepší je spoléhat na Boha. 


]


Re: Křesťanské šátečky: Mesiáš a chrámové oběti (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Úterý, 09. červenec 2019 @ 23:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ježíš nejenže nebyl a není Mesiáš, ale jeho duch křesťany vyučuje omylům jako pravdě


Tohle, na rozdíl od článku, jeho autor není ani Žid, ani křesťan, napsal skutečný rodilý Žid, apoštol Jan:
 
 Což jsme viděli a slyšeli, to vám zvěstujeme, abyste i vy s námi obecenství měli, a obecenství naše aby bylo s Otcem i s Synem jeho Jezukristem.

A kdo jest lhář, nežli ten, kdož zapírá, že Ježíš není Kristus? Tenť jest antikrist; kdoť zapírá Otce, zapíráť i Syna.
Každý kdož zapírá Syna, nemáť ani Otce.




Stránka vygenerována za: 0.72 sekundy