Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470814
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Zbyly jen sandály...
Vloženo Úterý, 16. květen 2017 @ 09:16:23 CEST Vložil: Tomas

Zajímavosti poslal Dzehenuti

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/437799-pastor-predvadel-chuzi-po-vode-po-utoku-krokodylu-z-nej-ale-zbyly-jen-sandaly.html


"Zbyly jen sandály..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 80 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 27. květen 2017 @ 11:23:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli po něm zbyly sandály a spodní prádlo jak píší v tom článku tak to musel být zázračný krokodýl. Obyčejný by nedokázal někoho svlíknout a zout. Typoval bych to na novinářskou kachnu. Buď se to vůbec nestalo nebo se pastor šel normálně vykoupat a svlíknul se sám.



Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 27. květen 2017 @ 11:31:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vacante, to je asi takový zázrak jako znamení 'vyzuté' obuvi o smrtelné autohavárii, kde 'vyzutá' obuv je ve většině případů indicií o tom, že účastník nehody zemřel. ... podobně jako i klobouk nebo kus oděvu na hladině ...  nic 'podivuhodného' ... jen smrtelná křeč ...


]


Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 16. květen 2017 @ 11:01:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naši víru bychom měli asi dokazovat jiným způsobem.



Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Úterý, 16. květen 2017 @ 11:04:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Egyptský bůh Sebek zvítězil nad Ježíšem.



Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 11:21:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Proč jsi sem dal odkaz na článek o bezbožném pastorovi?



Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 16. květen 2017 @ 12:21:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, že "trojice" je falešná :).


]


Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 12:34:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To má být odpověď na položenou otázku?


]


Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 16. květen 2017 @ 12:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano. Mormoni věří v "trojici" jejich první prorok tvrdil (lživě) že potkal tři inviduální osoby  Otce, Syna, Svatého Ducha a ti mu řekli kde jsou jakési zlaté desky :). Pak si jen dodatečně utvořili svou věrouku. Ale základ je položen na "trojici".....tedy není položen na Svatém Duchu jakožto jediném Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 12:47:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže jsi sem ten odkaz dal, abys poukázal na špatnou věrouku Mormonů a její důsledky?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 12:49:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale pořád, proč by nás zde měla zajímat špatná věrouka Mormonů?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 16. květen 2017 @ 13:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vychází z lidské nauky o "trojici"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 13:29:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni obeznámení věřící v Krista vědí, že Mormoni jsou sekta mající učení, které není učením Kristovým. Proč by nás tedy mělo zajímat, co se v důsledku toho konkrétně momentálně stalo, když víme, že je tam všechno špatně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 16. květen 2017 @ 13:44:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano samozřejmě, vše co není postaveno na Svatém Duchu nepochází od jediného Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 16. květen 2017 @ 13:56:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible za základ pro postavení církve a všeho považuje Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 07:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No však jasně, však je to Svatý Duch v těle.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 17. květen 2017 @ 16:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To Bible nikde neříká. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 16:31:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říká :
"Buďte svatí, neboť já jsem svatý.“
Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, ho musí uctívat
v duchu a v pravdě.“
Na počátku bylo Slovo


a to Slovo bylo u Boha
a to Slovo bylo Bůh.

2 To bylo na počátku u Boha.

To Slovo se stalo tělem
a přišlo žít mezi nás.
Spatřili jsme jeho slávu,
slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn,
plný milosti a pravdy.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 16:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
22To vše se stalo, aby se naplnilo, co Hospodin řekl ústy proroka: 23„Hle, panna počne a porodí syna a dají mu jméno Immanuel,“b což se překládá: Bůh je s námi.
Bůh je s námi................Bůh je Duch, je Svatý  a mezi lidmi...tedy přišel do těla.....Immanuel... Bůh je s námi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 18:43:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky nevím, že by o tom někde Bible říkala. Tyto verše hovoří přece o Synu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 21:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důkazy :I. Bůh je duchII. Bůh je Svatý...............................................................a další hromada veršů, z kterých každé dítě pochopí, že Bůh je jediný a to Svatý Duch.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 17. květen 2017 @ 21:31:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch Svatý je jistě Bůh, ale Bůh Otec a Bůh Syn - Kristus jsou též Bůh a stále jeden a ten samý. A Bůh Otec stvořil všechno pro Syna a skrze Syna mocí Ducha a v Synu všechno spočívá a Jím (Slovem) všechno drží pohromadě. Bible to zjevuje naprosto jasně. Nevím, jestli to chápou děti, ale ty, co umí číst, se to v Bibli dočtou - na rozdíl od tebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 21:43:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediný je jediný. Duch je Duch. Svatý je Svatý.
Výsledek je Svatý Duch.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 17. květen 2017 @ 22:02:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže podle tebe není o Bohu Otci a Bohu Synu ve tvé Bibli ani zmínka. Bůh nemá Syna a není tudíž ani Otec. Jenže (moje) Bible říká, že kdo popírá Syna, nemá ani Otce a kdo nemá Syna, nemá život. Mimochodem - jak dlouho jsi trhal a kolik stránek Nového zákona z těch původních ti zbylo?

J 15:26 „Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž vychází od Otce, ten o Mně vydá svědectví.Tato slova vyslovil kdo o kom? Svatý Duch a Svatém Duchu? My, kteří věříme v Krista, víme, že je vyslovil Pán Ježíš Kristus, a mluvil o Duchu Svatém, v tomto případě jako o Duchu Pravdy, a v jedné větě zmínil Otce, Ducha a sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen san (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 22:12:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět si svým výkonem zazářil jako Sobotka v poslanecké sněmovně :))).

10Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. ....myslím, že každé dítě pochopí, že v Ježíši přebývá Svatý Duch.
Je neuvěřitelné, že někdo nepochopí, že OTEC nemá celistvou duši, zatím co SYN má duši.  Tedy OTEC je neomezený Svatý Duch, SYN je Svatý Duch v těle.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 17. květen 2017 @ 22:31:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co do debaty o trojjediném Bohu, který je Otec, Syn a Duch, pleteš duši? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 23:02:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pochopení významu duch a duše je zcela podstatné pro pochopení OTCE a SYNA. Je mi líto, že ti to bohužel ještě nedošlo ačkoliv jsem o tom napsal hodně článků.
tedy přirovnání... ducha si lze představit jako vodupotom OTEC je nekonečná vodaSYN je voda nalitá v duši...nádobě
ale pořád se jedná o stejnou VODU -  DUCHA ...rozdíl mezi nimi je ve velikosti. OTEC je nekonečný,,,kdežto syn v duši.
Tedy nejsou TRI vody  ale stále jediná VODA.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. květen 2017 @ 21:37:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."další hromada veršů, z kterých každé dítě pochopí, že Bůh je jediný a to Svatý Duch."...

Jen další hromada nepochopení...

Bůh je jistě jenom jeden - Otec, Syn a Duch svatý.

Podobně jako každý člověk je jen jeden - tělo, lidský duch, (a ten třetí u člověka může být Duch svatý). Pořád je to ale dohromady jenom jeden člověk.

Lidské tělo přitom není lidský duch, je  JINÉ!

Také Otec není Syn a není ani Duch svatý. (Duch svatý z Otce vychází a je odlišný od Otce. Také Syn není otec, ale je  od Otce  JINÝ!



(J 14,15-21)
Jestliže mne milujete, zachovejte má přikázání. A já požádám Otce a on vám dá   JINÉHO  Zastánce, aby byl s vámi na věčnost --  Ducha pravdy, jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť u vás zůstává a ve vás bude.
Nezanechám vás jako sirotky, přijdu k vám.  Ještě malou chvíli a svět mne již neuvidí, vy však mne uvidíte, protože já žiji a také vy budete žít.  V onen den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve mně a já ve vás. 
Kdo má moje přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A kdo mě miluje, bude milován od mého Otce; i já ho budu milovat a zjevím mu sám sebe.“




Dzehenuti,

Čemu nerozumíš na významu slova  "JINÝ"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 21:45:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Bůh je jistě jenom jeden - Otec, Syn a Duch svatý. ........neexistuje jediný verš o této trojici.
Samozřejmě, že vylitý Svatý Duch je "jiný". Ježíš byl totiž živou duší naplněnou Svatým Duchem...slovem které se stalo těle.Z něj vylití Svatý Duch ale nemá duši/nádobu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:10:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo by možné to trochu rozvést? Jak jsi to myslel?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 23:13:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je něco konečného a něco nekonečného..............je to stejné nebo jiné ???



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen sandály (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:21:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To samozřejmě záleží na konkrétním případu, konkrétní situaci.

Co máš konkrétní na mysli tímto dotazem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen san (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 23:25:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no pokud by si chtěl z jednoho chleba nakrmit miliardy lidí....musel by tento chléb být nekonečný. Proto bylo nezbytné aby Ježíš vylil svého Ducha na zem... potom je tohoto nebeského chleba dostatek pro všechny dokonce i pro psy :).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 23:27:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jde krásně vidět jinakost v pojmu konečného a nekonečného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:50:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já to právě nevidím... a snažím se Ti upřímně odpovídat...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:30:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hezké - teoreticky - i kdybych chtěl - Pán mi nedal tolik víry - znáš něhakého konkrétního člověka, který by toto reálně dokázal? Nakrmit miliardy lidí z jednoho chleba?

Mám na mysli konkrétní chleba - a konkrétní odezvu těch nakrmených, že opravdu nemají hlad... ani se nemusímě teď nemusíme ohlížet na psy, i když by to bylo krásné...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 17. květen 2017 @ 23:50:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano dokázal to Ježíš Nazaretský... on je tím nekonečným chlebem/pramenem živé vody.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:53:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, napadlo mně tato odpověď odpověď - jenže Ježíš je Ježíš - je Boží Syn, on to by to dokázal - On je nekonečným pramenem živé vody.... ale jiného takového člověka neznám :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 18. květen 2017 @ 00:09:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není třeba.......on je mesiáš a spasitel. My jen máme přijmout Svatého Ducha, kterého zde vylil...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. květen 2017 @ 20:27:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." My jen máme přijmout Svatého Ducha, kterého zde vylil..."...


A jak se to dělá prakticky?

Jako přednosta stanice (Vlasta Burian), když měl přijmout telegram : "Přijímám, přijímám ..." - tak Dzehenut taky: "Přijímám, přijímám ... ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 18. květen 2017 @ 21:39:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dodrzovanim dvou největších prikazani.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 19. květen 2017 @ 07:27:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Dodrzovanim dvou největších prikazani."...


Jen toto ale křesťany od ostatních lidí nijak neodlišuje.

Ona dvě přikázání dodržovali  úplně stejně (nedokonale) třeba už i starozákonní Izraelité.
Vlastní spravedlnost (dodržování přikázání) k přijmutí Ducha u žádného člověka nestačí. Protože žádný z nás to nedokáže jenom sám ze sebe. Jsme slabí, nedokonalí, hříšní. Třeba uznat svoji slabost a hříšnost a odevzdat se v důvěře do Božího milosrdenství. V upřímném postoji pokání a obrácení.
Pak teprve v lidském srdci jedná Bůh a člověk roste ve víře i cnostech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 19. květen 2017 @ 07:45:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano souhlasím. Je třeba toužit po nápravě a uvědomit si jak jsme slabí a hříšní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 19. květen 2017 @ 18:56:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Ona dvě přikázání dodržovali  úplně stejně (nedokonale) třeba už i starozákonní Izraelité.
Vlastní spravedlnost (dodržování přikázání) k přijmutí Ducha u žádného člověka nestačí. //

Stando, co je to za 'logický protimluv'? Nesmysl?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. květen 2017 @ 12:27:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na otázku jak se přijímá Duch svatý prakticky byla odpověď: dodržováním dvou největších přikázání - tedy skutkařením, lpěním na skutcích. . To opravdu ještě nestačí. Zákon je jen ukazatelem cesty, prvním předpokladem vztahu, předpokladem pro přijetí daru víry. Bez víry se nelze líbit Pánu, i když Zákon budeš dodržovat. Víra pochází ze slyšení o Bohu, ta samá víra pak přivádí ke křtu; až tehdy je člověk proměněn do Božího dítěte a stává se chrámem Ducha svatého...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 20. květen 2017 @ 19:37:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty umíš naplnit ta dvě přikázání 'skutkařením'?
Milovati budeš B-ha a bližního svého, jako sebe samého?
A pakli tvé skutky vycházejí z lásky k B-hu a lidem, jsou pro tebe jen 'skutkařením'? To je zajímé, Stando :), ne ale pro mne. Jak lze víru 'přijmout' ... jako přijímám, přijímám .. kouzelná formule a už ji mám? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 22. květen 2017 @ 07:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo Boha skutečně miluje, s tím Bůh je a činí skutky nikoliv z potřeby ale z lásky protože láska je v něm.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 22. květen 2017 @ 16:00:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
??? //...  činí skutky nikoliv z potřeby ale z lásky protože láska je v něm//


Dzehebuti, je rozdíl mezi milosrdenstvím a mezi dobrodiním. Zatímco milosrdenství je činěno z vnějšího podnětu (z popudu, pohnutky, potřeby druhého, ze slitování se), dobrodiní je vznostnější, neboť je činěno čistě z vnitřního podnětu učinit dobro druhému bez vnějšího podnětu, ač ten druhý i třeba nic nepotřebuje. Zatímco člověk milosrdný se rozdává pro potřeby druhých a je puzen potřebami druhých, dobrodinec činí dobře všem, i těm kdo třeba žádnou nutnou potřebu nemají a není náchylný k činění rozdílu mezi lidmi.


Zatímco Zákon přikazuje, aby člověk činil milosrdenství potřebným, dobrodinec činí druhým i to, co Zákon nepřikazuje, a tak dobrodinec vlastně "překračuje" svým dobrodiním Zákon a činí více, než Zákon po něm požaduje. Hřích je zase opačné přestoupení Zákona. Nic to však neznamená, že by člověk, který činí dobrodiní byl naprosto dobrý a proto činil dobře všem. Ale je puzen láskou k druhým, kterou překonává svou náchylnost ke zlému. Nepřekonává-li, může lehce nabýt pýchy v domýšlivosti o sobě. 


Je nesmysl si myslet, že lze činit dobrodiní nebo milosrdenství bez něčí potřeby. Ba naopak, kdo miluje, má tu potřebu se rozdat, jak těm co něco potřebují, tak i těm, co nepotřebují a zvláště pak - kvůli sobě samému.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 22. květen 2017 @ 16:28:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milosrdenství .....od slova milé srdce tedy laskavé srdce...naplněné láskou.
V Bibli je „milosrdná láska“ líčena jako typicky mateřský cit: znamená to být neustále připraven chápat, odpouštět, stále znovu důvěřovat. Biblické milosrdenství v sobě skrývá dva city: věrnost a soucit.
Je tedy dle mého názoru  vznostnější než dobrodinost, která může být zneužíváná k vylepšení obrazu dané osoby a to zcela účelově.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 22. květen 2017 @ 16:33:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
20Ale vy, milovaní, budujte svůj život na své nejsvatější víře, modlete se v Duchu svatém, 21uchovávejte se v Boží lásce a očekávejte, že vás milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista dovede k věčnému životu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 22. květen 2017 @ 20:59:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti, právě milosrdenství může být zneužíváno k lepšímu obrazu člověka. Milosrdně se může zachovat člověk i se zištnostní pro svou slávu a je strháván pocity. Kdežto dobrý člověk z dobrého pokladu svého srdce vynáší dobré a milosrdenství činí toliko proto, že je dobrý. Tak stejně je dobrodiní lepší milodarů.

Ať už to vnímáš tak nebo jinak, psal jsem, že je nesmysl si myslet, že by dobrodiní nebo i milosrdenství člověk nečinil z nějaké potřeby a pro nějakou potřebu, ať druhých nebo svou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 22. květen 2017 @ 23:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme tomu tedy rozumět tak, že pokud někdo činí dobro, činí tak (mnohdy) proto, že tak činit chce, že mu to dělá dobře, a je to tedy i jeho potřebou? Osobně bych neměl s tímto nesouhlasit - otázka je, zda to lze hodnotit pozitivně. Co o tom soudíš, tele?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 23. květen 2017 @ 10:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, zda člověk nutně potřebuje k dobrému činu nějaký dobrý či blažený pocit a zažívat i pocit, že se mu chce. Ale měl by vědět, že učinil-li dobro, jednal správně a naplnil B-ží vůli. Ať už je nutkání v člověku podníceno vnějším podnětem, anebo vychází z podnětu vnitřní potřeby, je-li člověk plně zapojen do svého dobrodiní, s darem přináší i své srdce. Pakli by činil toliko z povinnosti, nepřipojil by daru i své srdce. Záleží na motivech lidského srdce, proč se rozdává, z jakého podnětu, úmyslu. Avšak, ať tak či tak, z dobroty srdce nebo ze srdce skoupého, co člověk zaseje, to také sklidí a B-h spravedlivě odmění dobro dobrem a člověka zahrne svou slávou (Jeho přítomností) podle toho, jak ze svého srdce činil. A jak jsem už tady dříve psal, osobně jsem velice vděčný i za drobty, které padají ze stolu těch, kteří hodují na svých odměnách a vážím si jich proto, ať už jsou jejich motivy-podněty všelijaké. (A ty drobty těch hodujících bývají obvykle větší, než těch co, je posuzují zlým a závistivým okem. A znám také, co v lidech působí, když se dovědí, že někdo rozdává více, než je u nich obvyklé). Záleží tedy na tom, co si člověk představuje v tom, „co jemu činí dobře“, „jakou by rád odměnu“, a „co či jaké dobro poskytuje druhým (spolu s tím, co druhého koná).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 23. květen 2017 @ 11:09:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebudu tu slovíčkařit. Největší skutky jsou pramenící z lásky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 23. květen 2017 @ 12:35:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale přece i láska je něčím motivovaná a může nám dělat dobře... nemyslím si, že Tvá věta má nějakou zásadní přidanou hodnotu k tomu, co psalo tele. Nebo myslí si tele něco jiného? Nějak si neumím představit, že bychom něco konali ze svého srdce a zároveň nás to svým způsobem nenaplňovalo... nebo nevím, jak to vyjádřit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 23. květen 2017 @ 12:56:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
láska je Svatý duch.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 23. květen 2017 @ 17:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Láska, ach ta láska ... nu sama si nevystačí. A kdo miluje, touží být milován, aby i v něm láska došla svého naplnění ... 

Moše napsal: Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a ze všech svých sil! A ona slova, která ti dnes přikazuji, měj na svém srdci! Vštěpuj je svým synům a mluv o nich sedě ve svém domě a jda po cestě, uléhaje a vstávaje! A přivaž si je za znamení na svou ruku a ať jsou ti šperkem mezi očima! A napiš je na veřeje svého domu a do svých bran! A až tě Hospodin, tvůj Bůh, přivede do té země, o které se tvým otcům, Avrahamovi, Jicchakovi a Jaakovovi zapřísahal, že ji dá tobě, do velkých a pěkných měst, která jsi nestavěl, a do domů plných všemožného majetku, které jsi nenaplnil, k vytesaným studním, které jsi nevytesal, do vinohradů a olivových sadů, které jsi nezaložil, a budeš jídat do sytosti, střež se zapomenout na Hospodina, jenž tě vyvedl ze země Micrajim, z domova otroků! Hospodina, svého Boha, se boj, služ mu a při jeho jménu přísahej!

Proč nepostačuje pro člověka toliko milovati B-ha a je mu láska k B-hu (jinde také k lidem) přikazována? Vždyť přeci kdo miluje, nepotřebuje výzev ani příkazů k lásce ??? A proč se toto nařízení zdůrazňuje 'čím a jak' má člověk B-ha milovati? A ještě navíc je k tomu přidáno, že člověk si má tato slova o milování B-ha (a všecka jeho slova Tóry) všemožným způsobem vštěpovat do svého srdce a mysli. A nakonec je zde i přikázání/výzva, že se člověk /pro ty, co mají Tóru za zrušenou - toliko žid) báti B-ha, sloužit mu a HaŠem přísahati. Vše ve spojitosti s milováním B-ha. Proč asi? 

Dzehenuti, položím ti otázku: Kdyby sis měl vybrat, s kým bys sdílel v království nebeském svůj příbytek, koho bys vyvolil z těch dvou, svého přítele nebo dobrého souseda, (nynějšího tvého přítele (z lidí! ano) a nynějšího dobrého souseda (nemáš-li, tak alespoň teoretického)) a proč? Můžeš klidně napsat, proč toho a proč toho, shledal-li bys výhody u obou. (Jen neuhni odpovědí, že dobrého přítele souseda :)

A také se optám: kdo je tobě bližní?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 08:11:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám na to jiný pohled. Svatý Duch je věčný a od věčnosti je láskou. Tedy dle mého názoru kdo se naplní Svatým Duchem cítí lásku ke všemu protože zná pravdu a ví, že vše je jedna duchovní rodina. Sjednocování ducha, tedy sjednocování s Bohem je láska. Když se dva lidé zamilují dochází jakoby ke sjednocení ducha. Bohužel lidská láska není dokonalá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 24. květen 2017 @ 10:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně věřím, že zamilovanost je vysoce sobecká, a sám mám velké problémy ji vůbec nazývat láskou... mnohem více se mi líbí, co píše tele. Člověk, který opravdu miluje druhého, bude pro něj chtít to nejlepší - nebude ho však chtít pro sebe, pokud si to ten druhý nepřeje... kolik zamilovaných, co se rozejde, protože se najde někdo další, do něhož se jeden z nich zamiluje - kolik z nich si pak opravdovou lásku až na věčnost udrží, i když nejsou manžely, či životními partnery? ... nevím, jestli bych si vzpomněl na jednoho jediného, Spíše si vybavím, že se někdo potom svému objektu zamilovanosti mstil, nebo naopak spáchal sebevraždu. Opravdu zamilovanost považuji za velmi sobecký cit, mající s láskou společného velmi málo (navzdory obecně rozšířenému názoru) - zamilovává se však skoro každý, proto je velmi důležité být si tohoto faktu vědom, a pokud možno usilovat o skutečnou lásku ke druhému člověku, do kterého jsme zároveň zamilovaní.... kdyby toto většinové stádo lidského pokolení chápalo, neměli bychom dnes rozvodovost někde na úrovni kolem 50% (plus mnohem výše u těch, co jsou na tzv. psí knížku), ale byla by téměř nulová... nevím, kolik lidí si toto vůbec umí přiznat, ale kéž by se o této pravdě mluvilo mnohem více...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 24. květen 2017 @ 20:02:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti, 'svatý a duch', to jsou dvě slova, z hebrejštiny 'kodeš a ruach', tedy 'oddělený od světa a dchnutí či vanutí (nikoliv vzduch ani pohyb vzduchu, ale spíše princip). Tvá představa o duchu jako 'čistém vzduchu' není moc totožná ani s Ješuovými slovy, že B-h je duch. A svatý duch, to je 'princip (smysl, příčina) oddělení, čím bývá člověk B-hu zasvěcen a oddělen z 'běžného života' pro život s B-hem.

Láska je abstrakní slovo. Ač by člověk lásku mezi dvěma lidmi po celý život neprožil a nikdy u druhých nespatřil, jako by láska neexistovala. Avšak když se najednou vyskytnou dva navzájem se milující individua, je to potvrzením, že láska existuje. B-h však není láska, ale je duch, jako princip lásky, jako neviditelný život, který lásku plodí či semení. Tak se dá psát i o jiných abstrakcích, ke kterým B-ha vztahujeme.

Jinak si myslím, odpovědím a uvažováním ses vyhnul. Nevadí.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 22. květen 2017 @ 10:57:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozebrat tento problém je spíš na rozsah celého článku, nikoli jen komentáře.  Pokusím se to vysvětlit v samostatném článku - ale jsem zrovna časově hodně vytížený.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 22. květen 2017 @ 11:13:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jjj napiš. Můj názor je ale jasný, skutky se mají dělat z lásky nikoliv z prospěchu či strachu atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 22. květen 2017 @ 07:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečně milovat jediného Boha tedy Svatého ducha je základ pro jeho přijetí... Proč by Svatý duch nenaplnil toho, který jej miluje ???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. květen 2017 @ 09:35:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však abys mohl skutečně milovat, musíš nejdřív pravdivě poznat. Bůh tak zná každého z nás osobně. Ale milovat můžeš jedině konkrétní osobu, vztah lásky s jakýmsi "vesmírným jsoucnem" ("duchem", který však podle tebe není osobou) je vztah neosobní, nemůže být skutečnou láskou. Láska je vztah osobní (mezi osobami), nikoli neosobní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 09:47:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano přesně tak. Proto si myslím, že je nemožné být jím naplněný pokud někdo věří v "trojici" tedy konkrétní tři osůbky. To, že je Láska jen mezi osoby je hloupost vztahující se na "trojici". Láska zde byla vždy! dříve než prvorozená duše/syn...
 Láska je vztah osobní (mezi osobami), nikoli neosobní.- toto tvrzení tedy pokládám za naprostý "trojičářský" blábol, který vzešel z jejich lidké nauky.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 24. květen 2017 @ 10:40:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Vesmírnému jsoucnu" jsi nijak neodporoval - tím jsi o sobě řekl strašně moc - děkuji. 

Co je to podle Tebe láska? Jak bys ji popsal, v přímém kontextu na to, jak jsi reagoval na oko? Je mi velmi, velmi podezřelé, že jsi vůbec nereagoval na to, že Tě někdo obvinil z toho, že ducha nepovažuješ za osobu, a místo toho se soustředíš na mimobibilický pojem trojice... odhalil jsi o sobě, řekl bych, strašně moc...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 11:16:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to myslíš s tím vesmírným jsoucnem ? Láska je dle mě samotný jediný Bůh. Jediný Bůh je duch a ten je nehmotný. Jeho první manifestace/zhmotnění je první duše...tedy prvorozený syn.Soutředil jsem se hlavně na to, že tady někdo tvrdí, že není Lásky bez osoby (hmotné) tedy omezené časem a prostorem. Z bible ale jasně víme, že jediný Bůh je duch a je zcela nezávislý na čase a prostoru. Tedy samotná Láska je nezávislá na prostoru a času a právě proto byla vždy a je věčná.Dále pak jsem jediného Boha poznal nikoliv jako osobu hmotnou...ale jako nekonečnou vševědoucí neomezenou bytost ze které vše vychází.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 24. květen 2017 @ 13:44:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se tedy podle tebe tedy skrývá pod pojmem bůh, čili duch svatý?

A proč by osoba musela být hmotná a časově omezená?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 15:43:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediný Bůh je Svatý Duch. V bibli je jasně psáno, že Bůh je jediný, je duch a je Svatý. Pojem osoba, většinou znamená konkrétní osobu, fyzickou, hmatatelnou. Kdežto například andělé se popisují jako bytosti...Tedy pojem bytost pramení z bytí jakožto existujícího stavu nezávislého na času a prostoru.Osoba je přímo závislá na prostoru a času, kdyby nebyl nebyla by osoba.
Verše z bible k osobě :
30Což teď mohu přijít ke tvému služebníku, svému otci, bez chlapce,
na němž on lpí celou duší? 31Až uvidí, že s námi chlapec není, zemře. Tak


přivedeme šediny tvého služebníka, našeho otce, zármutkem do hrobu.

32Pane můj, osobně jsem se za toho chlapce svému otci zaručil. Řekl jsem:


‚Nepřivedu-li ho k tobě, ať za to před tebou nesu věčnou vinu!


18To jsou potomci Zilpy, kterou Lában daroval své dceři Lée, a ty zplodila


Jákobovi – celkem 16 osob. 
25To jsou potomci Bilhy, kterou Lában daroval své dceři Ráchel. Ty zplodila


Jákobovi – celkem 7 osob.
5Zprostřed vystupovaly jakoby čtyři bytosti.
Napohled se podobaly člověku, 6ale každá z nich měla čtyři tváře a čtyři
křídla. 7Nohy měly rovné, ale chodidla měly jako býčí kopyta, třpytící se
jako vyleštěný bronz. 8Ze všech čtyř stran měly pod křídly lidské ruce.
Měly čtveřice tváří i křídel 9a těmi křídly se dotýkaly navzájem. Všechny se

29Když tedy jsme Boží rodina, nemůžeme si myslet, že by se božská bytost


mohla podobat zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru lidské zručnosti a důvtipu.

30Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní ukládá všem lidem
všude, aby činili pokání. 31Určil totiž den, v němž bude spravedlivě soudit


svět skrze muže, kterého k tomu ustanovil, o čemž podal každému důkaz,
když ho vzkřísil z mrtvých.“






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 24. květen 2017 @ 19:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Působí to na mne jako hraní si se slovíčky - a nestudoval jsem význam slov originálních jazyků, jež se překládají jako bytost, či osoba. Víceméně jsem je bral jako synonyma pro označení živé entity, která má vědomí a uvědomuji si svou existenci, přemýšlí. Vůbec nemusí být vázána na hmotu... nicméně to byla představa, nad kterou jsem neměl důvod nijak pochybovat. Když se bavíme, tak by si to tedy chtělo ty pojmy buď jasně definovat, nebo se podívat, co opravdu znamenají v originálních jazycícha významech. Sám to však nepovažuji za dostatečně důležité a pro mne motivační. Své chápání jsem Ti snad vysvětlil. Nemám problém Boha místo osoby považovat za bytost, i když obecně osoba by měla být nadřazená pojmu bytost (*) - je mi to úplně jedno, ale myslím, že v Bibli se o Bohu jako o bytosti, a zřejmě ani o osobě (vyjma Krista) nemluví, ale mluví se, že Bůh je Duch, a je živý. To je podstatné. Není žádné jsoucno a podobné výrazy blízké spíše hnutí New Age nebo východním filosofiím (předpokládám).

(*) viz např. casopis.vesmir.cz/clanek/definice-lidskeho-embrya-a-jeho-status - podle tohoto pohledu je Bůh určitě spíše i osoba, než jenom bytost - to bys ho docela degradoval...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 23:16:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spíše jde o to jak jediného Boha Otce jako osobu vnímáš. Může se celistvý projevit v hmotě a čase tak aby si ho jako osobu viděl ??? Právě bytost není degradace, v bibli se o andělích vždy mluví jako o bytostech (tedy chápu tak, že jej asi nelze chápat jako individualitu osobu ale možná mají kolektivní vědomí ....trvalé spojení s Bohem).
Co se týče embrya tak jej nechápu jako osobu ale naopak jako živou bytost - propojená s Bohem. Osobnost získává spíše až interakcí s vnějším světem a naopak ztrací propojenost s Bohem v důsledku dědičného hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 24. květen 2017 @ 20:35:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando. Osoba - vysvětli pojem. Myslíš individuum, jedince, bytost? Jak si osobu představuješ. B-h není tělo, tedy nějaká forma. V hebrejštině je pro 'osobu' výraz 'tvář'. Tak mluvil B-h k Mošemu, svou 'tváří'. Ale B-h nemá tělesnou tvář, jde o abstrakci. To jak na nás B-h 'působí' popisujeme tím, co na lidech vidíme a jak lidé na nás působí. Ale B-h svatý, naprosto oddělený od všeho, co je ze světa a přeci je svět stvořen skrze Něho a je v B-hu. Osoba, to je od spojení 'o-sobě'. Není to popis bytosti, ale jak vnímáme toho, koho nevidíme a ani spatřit nemůžeme, ale jak se nám, tedy našemu vnímání dává poznat. 
Pokud bych se ptal, jak znáš svou manželku, odpovíš, že osoba je tělo? B-h tělo nemá a ani nelze říci, že 'by např. litoval', ač vnímáme o něm, že lituje, neboť na nás takto působí svým duchem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 24. květen 2017 @ 23:34:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemuselo jít o abstrakci. Protože prvorozená duše, je manifestace Boha  v menším měřítku - omezená časem a prostorem ale naprosto dokonale propojená s "OTCEM" dělí je tedy jen duše prvorozeného ale ten si je plně vědom, že je Svatý Duch v duši a právě proto je plně propojen s OTCEM....kterého nikdy nikdo celistvého neuvidí protože je to nemožné. Kdyby se z celistvosti stala jedna duše nebylo by pozorovatele který by ho mohl vidět. Naopak sám Otec se musel jakoby zmensit/vyčlenit sám ze sebe ...jako prvorozená duse a skrze tohoto prvorozeného vše vzniklo.
Pokud bych se ptal, jak znáš svou manželku, odpovíš, že osoba je tělo?Kdyby tvá manželka neměla tělo nepoznal by si ji jako osobu bych ti odpověděl !!!!Bůh Otec hmatatelné tělo nemá a přesto jej lze POZNAT !!! Což je ten rozdíl....proto ho taky označuji jako nejvyšší bytost. Nikoliv nějakou osobou na obláčku držící se z osobou SVatého Ducha a Ježíšem za ruce !.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 05:50:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abstrakce není 'zástupný obraz'. Je to vyjádření nebo popis něčeho, co nelze popsat jinak než připodobněním k něčemu známému, Dzehenuti. Proto se vyjadřujeme o B-hu 'abstraktně' avšak konkrétními pojmy. Děláš to i ty a často.

Svou ženu nepoznávám pouze podle těla, rozhodně ne. Její tělo se proměnilo od doby, kdy jsem ji prvně potkal. Svou ženu poznám i v textech pod nickem :) Poznám i její přítomnost tam, kde být neměla. Mám to zažito. Stalo se to několikrát. A poznám ji 'osobě', jak ji vnímám a jak na mne působí a co ve mně vyvolává atd. I ta má ženuška je především 'duch', ač skrze její tělo projevuje se a vnímá její duše.

Ale já právě poukazuji na to, že B-h nemá tělo, ale působí na nás i docela osobní přítomností v nás nebo na nás působí vnějšími podněty skrze vlastně vše, co stvořil. A to působení je 'duch - dchnutí' Jeho, kdy zavane '(ke) svatosti', k rozhorlení ... mocí... tzv. projevy (klidně emanací) svého ducha.

Dzehenuti, proti mně tu nebolduj. :) Narozdíl od jiných, nemám za to, že jsi zcela vedle, ovšem ... naprosto tvými slovy a myšlením .. i duch v nádobě (duši) je 'otec a ne syn', ale 'syn' je nádobou (duší). ;)

Budu přítomen zde asi až v pátek/sobotu večír? Nevím ..






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 08:03:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano chápu jak si to myslel s abstrakcí, jen jsem se snažil říci, že viděl tvář prvorozeného syna, který je totožný a ten stejný Svatý Duch :) akorát umístěný v prostoru a času..tedy jeho tvář vidět lze.A ano, jak OTEC tak SYN jsou jedním Svatým Duchem - Bohem.
Přeji krásný vejlet :)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 10:56:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překvapen ... přístup k internetu zde je. Ale vejlet to není :)
A sice nesdílím tvé pojetí, ale 'tvář ducha' je konkrétním připodobněním k abstraktnímu vnímání. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 14:14:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak někdy lidé myslí stejnou věc ale neumí to správně popsat. Hodněkrát jsem to zažil. Jednomu známému hinduistovi jsem vysvětloval mé pojetí jediného Boha - Svatého Ducha. A asi po 20 hodinách jsme došli k tomu, že jsme ve shodě, jen každý používal jiné termíny. Základní problém veškerého pozemského náboženství je vnímání ducha a duše. Bez poznání toho kdo/co je "duch" nelze pochopit ani kdo je jediný Bůh. Atd atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly jen (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 17. květen 2017 @ 23:48:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ano - jenže najdeš opravdu ty miliardy, co by opravdu po jednom potvrdili - ano jsem nasycen?

Popravdě... mně by stačil i milión, a možná (určitě) bych byl mnohem skromnější.... jenom slyšet: "ano, opravdu jsme se najedli"... 

znáš někoho takového?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbyly (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 19. květen 2017 @ 07:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím není ani 144.000. Až bude každý uvidí jediného Boha.


]


Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 19. květen 2017 @ 11:28:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
https://www.novinky.cz/koktejl/438275-v-indii-se-narodilo-kyklopi-kuzle.html



Re: Zbyly jen sandály... (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 19. květen 2017 @ 18:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zbytky

            to co zbude
 
  sandály jako "zbytek" nic moc...

a co zbude po jednom každém..? zbudou alespoň sandály ?

 takové to "dojíždění" zbytků ? nehodné "křesťana" ?

Co by vlastně po "křesťanech mělo zbýt ??? "



Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy