Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 270 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555409
přístupů od 17. 10. 2001

Historie: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech
Vloženo Sobota, 15. duben 2017 @ 12:24:57 CEST Vložil: Tomas

Zajímavosti poslal karels

Ježíš Kristus je ústřední postavou křesťanství. Ježíš veřejně působil jako pocestný kazatel v oblasti dnešního Izraele a západního břehu Jordánu. Hlásal brzký příchod Božího království a vyzýval k obrácení či pokání.

Publius Cornelius Tacitus (kolem 55 n. l. – 115, pravděpodobně 120, nejpozději 124) byl římský historik, právník a senátor, považovaný za jednoho z největších antických dějepisců. Tacitus sepsal v posledních letech svého života práci, kterou nazval jednoduše Annales, tj. Letopisy. Letopisy zahrnují období prvních císařů až do roku 68 n.l. Když psal Tacitus historii vlády císaře Nera (54-68 n.l.), zmínil se o velikém požáru (magnum incendium Romae), který v roce 64 n.l. zachvátil Řím, přičemž zaznamenal kolující zvěsti o tom, že vznik požáru byl lidmi přičítán samotnému císaři:

Sed non ope humana, non largitionibus principis aut deum placamentis decedebat infamia, quin iussum incendium crederetur. Ergo abolendo rumori Nero subdidit reos et quaesitissimis poenis adfecit, quos per flagitia invisos vulgus Chrestianos appellabat. Auctor nominis eius Christus Tibero imperitante per procuratorem Pontium Pilatum supplicio adfectus erat; repressaque in praesens exitiablilis superstitio rursum erumpebat, non modo per Iudaeam, originem eius mali, sed per urbem etiam, quo cuncta undique atrocia aut pudenda confluunt celebranturque. igitur primum correpti qui fatebantur, deinde indicio eorum multitudo ingens haud proinde in crimine incendii quam odio humani generis convicti sunt. et pereuntibus addita ludibria, ut ferarum tergis contecti laniatu canum interirent aut crucibus adfixi [aut flammandi atque], ubi defecisset dies, in usu[m] nocturni luminis urerentur. hortos suos ei spectaculo Nero obtulerat, et circense ludicrum edebat, habitu aurigae permixtus plebi vel curriculo insistens. unde quamquam adversus sontes et novissima exempla meritos miseratio oriebatur, tamquam non utilitate publica, sed in saevitiam unius absumerentur.

Ale zlá zvěst neskončila ani úsilím člověka, ani štědrostí císaře, ale ani usmiřováním bohů, neboť se věřilo, že požár byl založený na rozkaz. Nero tedy nastrčil viníky, potlačil pomluvy a nejhoršími tresty potrestal ty, které díky hanebnosti nenávistná lůza nazývala křesťany. Za vlády Tiberia byl díky prokurátorovi Pilátu Pontskému popravený původce jejich jména – Kristus. Potlačená vzpoura v tom čase propukla opět a to nejen v provincii Judea, původu toho zla, ale také v Římě, kam všechny hanebnosti a ohavnosti ze všech stran přicházejí a jsou oslavovány. Nejprve byli pochytáni ti, kteří se přiznávali, díky jejich udání bylo později pochytáno ohromné množství dalších a ani ne tak kvůli žhářství jako pro nenávist k lidskému druhu. A umírající ještě zahrnuli posměchem, aby tito nebožáci pokryti kůžemi divokých zvířat museli hynout jsouce rozsápáni psy nebo ukřižováni na kříži nebo shořeli za soumraku dne jako by byli noční lucerny. Nero poskytl této podívané své zahrady. Rovněž pořádal hry v cirku, při kterých se sám jako vozataj vmísil mezi plebs nebo stál na voze. A i když šlo o nepřátele, viníky, kteří by si jinak měli zasloužit ty nejpřísnější tresty, u lidu se započal rodit soucit nad jejich osudem. Vždyť nikoliv ku veřejnému prospěchu, ale pro zábavu (ukrutnost) jedince byli zabíjeni.


Poznámka: ...non modo per Iudaeam, originem eius mali, sed per urbem etiam... – per urbem etiam – já odvodil, že je to nepřímá zmínka o Římu; Řím je často u antických autorů zmiňován pouze jako urbs tj. město


Gaius Suetonius Tranquillus (asi 70-140 n.l.) byl vysoce postavený římský úředník, který pracoval počátkem druhého století pro císaře Trajána (98-117) jako správce archivů a knihoven v Římě. V díle které si všímá osudy císařů od Caesara až po Domitiana (tj. od 100 př.n.l. do 96 n.l.) nacházíme v části věnované císaři Nerovi (37-68 n.l.) následující:

(Post magnum incendium Romae) afflicti suppliciis Christiani, genus hominum superstitionis novae ac maleficae

(Po velkém požáru Říma) pokoření křesťané byli popravováni, druh lidí věřících v novou a škodlivou pověru.


poznámka: supplicium – je nejenom trest, mučení, ale i trest smrti; docela dobře se dá text přeložit pokoření křesťané byli trestáni; těžko říct, jak do textu vložit celý rozsah významu latinského supplicium


V díle, které si všímá osudů císařů od Caesara až po Domitiana (tj. od 100 př.n.l. do 96 n.l.), nacházíme v části věnované císaři Claudiovi (41-54 n.l.) následující:

Iudaeos impulsore Chresto assidue tumultuantis Roma expulit.

Vyhnal z Říma Židy, kteří se bouřili z podnětu (jistého) Chresta.


poznámka: Je jméno Chrestos označením pro Krista? Téměř určitě ano. I mezi akademiky je málo zpochybňované, že jde o Ježíše Krista.


Testimonium Flavianum je text, jehož autorem je Iosephus Flavius. Tento text je jedním z nejdůležitějších potvrzení historické existence Ježíše Krista, jež pochází z nekřesťanského prostředí. Zmíněný text najdeme v osmnácté knize Flaviova historického spisu Židovské starožitnosti:

Γίνεται δὲ κατὰ τοῦτον τὸν χρόνον Ἰησοῦς σοφὸς ἀνήρ, εἴγε ἄνδρα αὐτὸν λέγειν χρή: ἦν γὰρ παραδόξων ἔργων ποιητής, διδάσκαλος ἀνθρώπων τῶν ἡδονῇ τἀληθῆ δεχομένων, καὶ πολλοὺς μὲν Ἰουδαίους, πολλοὺς δὲ καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ ἐπηγάγετο: ὁ Χριστὸς οὗτος ἦν. Kαὶ αὐτὸν ἐνδείξει τῶν πρώτων ἀνδρῶν παρ ̓ ἡμῖν σταυρῷ ἐπιτετιμηκότος Πιλάτου οὐκ ἐπαύσαντο οἱ τὸ πρῶτον ἀγαπήσαντες: ἐφάνη γὰρ αὐτοῖς τρίτην ἔχων ἡμέραν πάλιν ζῶν τῶν θείων προφητῶν ταῦτά τε καὶ ἄλλα μυρία περὶ αὐτοῦ θαυμάσια εἰρηκότων. εἰς ἔτι τε νῦν τῶν Χριστιανῶν ἀπὸ τοῦδε ὠνομασμένον οὐκ ἐπέλιπε τὸ φῦλον.

V té době žil Ježíš, moudrý člověk, pokud ho ovšem máme nazývat člověkem. Dělal totiž zázraky, učil lidi, pro které bylo potěšením přijímat pravdu, a získal si mnoho Židů i mnoho Řeků. Tento člověk byl Mesiáš. A když ho na základě udání našich předních můžů Pilát odsoudil k smrti ukřižováním, ti, kdo si ho dříve oblíbili, tak ho nepřestali milovat. Zjevil se jim totiž třetího dne znovu živý, jak o něm prorokovali boží proroci toto i přemnoho jiného podivuhodného. A ještě dodnes nezanikla rodina křesťanů, kteří se jmenují podle něho.


"Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 15. duben 2017 @ 12:52:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo prý stvořil stovky miliard galaxií. Pak ne jedné z těch stovek milard galaxií udělal jednu hvězdu a kolem ní planety. A tak to nadělal po celém vesmíru. Pak se rozhodl, že na tu planetu dá pohyblivé objekty. A touží, aby se mu ty objekty klaněly. A řezaly si na znamení podřízenosti předkožky. Jednomu z těch pohyblivých objektů přikázal, aby podřezal svého syna. A miloval zápalné oběti a tomu, co stvořil ty stovky milard galaxií pak vyhovovalo, když se pálilo maso zvířat. To se pak usmiřoval s těmi pohyblivými objekty na té planetě. Jednoho dne se rozhodl, že naučí všechny obyvatele planety plavat. Tak na ně pustil hodně vody, ale ty hýbající se objekty se utopily, až na jednoho, kterému dal loďku, páč to byl filuta a dopředu věděl, že oni plavat moc neumí. Tomu jednomu, co mu nejvíce podkuřoval dal loďku. A jak to bylo dál, vám milé děti, povím, příště. Hlavně buďte jako děti. Pokud nebudete jako děti, buď si zaplavete, nebo na vás vytáhnu autogen, nebo svařovací oblouk. 



Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 15. duben 2017 @ 13:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1Ml 3:15 A udělal i lemry jako odstrašující příklad pro ty, kdož Mu podkuřovat nebudou.


]


Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 16. duben 2017 @ 00:56:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo prý stvořil stovky miliard galaxií. Pry ty galacie vznikly na pocatku z niceho. odkud se vzala hmota nedokaze zadny ateista vysvětlit. na pocatku muselo něco bejt otázka je co to bylo ze by Buh??? 


]


Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 16. duben 2017 @ 13:46:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plavat je určitě učit nechtěl, ale pokud Tvůj rozum na víc nemá, tak se ani není čemu divit, že jsi dopadl, jak dopadl.., a to ještě ty DVD posílané Gregoriosovi, zaslepený obdiv k Hnutí Víry, desítky nicků - co se ještě dozvím? Ty a Tvé názory mají být jako důkaz Boží neexistence?


]


Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 16. duben 2017 @ 19:56:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hirali, dívám se, že má odpověď je připnutá k Tobě, nikoliv k tomu, na co ve skutečnosti reaguje - zřejmě Ti to došlo, nicméně i tak promiň za toto nedopatření.


]


Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 15. duben 2017 @ 18:24:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné připomenutí s texty v originále pro fajnšmekry. Díky za to.



Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Sobota, 15. duben 2017 @ 20:20:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Testimonium Flavianum je církevní podvrh od Eusébia z 4. století. Zas šíříš lži, křesťane. Lež chceš potvrdit lží. Dobré no. Buďte povzbuzeni, bratři.

  • Apologeti tuto pasáž necitovali před tím, než byl Eusebius. Čili se to vyrojilo až po tom, kdy byl aktivní (316-dále)
  • Nikde jinde v jiných svých spisech Josephus nepoužívá slovo "Kristus" (Χριστὸς), jen v této a jiné pasáži, kde mluví o Ježíšově bratru jako bratrovi "Krista", obě pasáže jsou však pokládány za podvody, podvrhy
  • Josephus byl celý život žid. V "Krista" by nevěřil, ani by nepoužil frázi "pokud ho ovšem máme nazývat člověkem". Žid by o žádném člověku neříkal, že je víc než člověk.
  • Josephus byl velmi pilný, detailní. Kdyby tato pasáž byla pravdivá, jistě by takovému neobyčejnému člověku věnoval více pozornosti. Zde ale v 20+ knihách máme jen toto + ten druhý podvrh? Nesedí to do jeho charakteru ani trochu
  • Pasáž narušuje celkový text, nesedí tam, nepasuje.
  • Jan Zlatoústy (357-407) tento text vůbec necituje, ačkoliv ve svých pracích velmi často Josepha cituje. Ale vynechal jedinou část, kde se věnuje Kristu. Zajímavé, co?
  • Fotios, byzantský patriarcha (858-886) napsal 3 práce jen o Josephovi. Ani v jedné nezmiňuje tuto frázi.
  • Justin Mučedník (110-165), Kléméns Alexandrijský (153-217) či Origenés (185-254) bránili křesťanství a ve svých pracích často citovali Josepha a jiné autory, avšak tuto pasáž opět nikde necitují
  • Origenés také výslovně v "Proti Celsovi" říká, že Josephus NEVĚŘIL na to, že Ježíš byl "Kristus"
a tak dále by se dalo pokračovat. Je to zcela jednoznačná lež.



Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 15. duben 2017 @ 20:50:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. Asi to nejlepší od Supa zde, co jsem četl. :)


]


Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Sobota, 15. duben 2017 @ 21:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, alespoň na něčem se shodneme.


]


Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Sobota, 15. duben 2017 @ 21:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ačkoliv jsou někteří věhlasní učenci proti (např. Harnack, Maier) většina kritických badatelů se shoduje na tom, že svědectví zřejmě není zcela autentické. Řekněme proč je docela rozumné s nimi souhlasit. Předně je tu určité vnitřní napětí. Proč by měl vlastně věřící Žid, kterým Flavius bezpochyby byl, uznávat Ježíše za Mesiáše? Z textu nicméně vyplývá, že právě to Flavius bez jakýchkoliv výhrad dělá. Druhým důvodem je Origenés. Tento církevní autor (185-254 po Kristu) totiž ve svém díle nazvaném Proti Kelsovi jasně uvádí, že Flavius „nevěřil, že Ježíš je Kristus" a „našeho Ježíše neuznal za Mesiáše". (2) Máme tu tedy problém. I když Origen Flavia znal, na text citovaný výše zjevně nenarazil. Četl pořádně a nebo mělo v jeho době Flaviovo svědectví jiný obsah?

Kdo vlastně první cituje Flaviovo svědectví tak, jak jej známe dnes? Je to proslulý a věrohodný církevní historik Eusebios (263-339), který Testimonium Flavianum cituje ve třech svých spisech. Co se tedy muselo stát? V rozmezí nějakých 200 let mezi Flaviem a historikem Eusebiem zřejmě došlo k přepracování Flaviovy původní informace o Ježíši v křesťanském duchu a nebo rovnou k dodání celého textu svědectví do jeho Dějin Židů. Možnosti jsou to sice dvě, ale jednu si můžeme rovnou škrtnout. Představa, že by došlo k doplnění celého textu svědectví (a ne pouze modifikaci části textu v křesťanském duchu) je totiž dnes prakticky opuštěná. Proč? Většina historiků je přesvědčena o tom, že minimálně kostra Flaviova svědectví je původní. Svědčí o tom následující důvody:
 
Důvody pro autenticitu větší části Flaviova svědectví o Kristu
 
Agapiův text z desátého století
Pravděpodobně nejvýraznějším důvodem pro závěr, že Flavius opravdu o Kristu na sklonku prvního století mluvil, přičemž byl jeho text v křesťanském duchu později upraven, je objev učiněný semitologem profesorem Hebrejské univerzity v Jeruzalémě Schlomo Pinesem. Ten v roce 1972 nalezl text arabského křesťanského historika Agapia z 10. století. Pines a mnozí další jsou přesvědčeni, že v textu jenž byl přeložený nejprve do syrštiny a pak do arabsky psané Agapiovy Světové historie máme opravdu původní znění Flaviova svědectví. Text zní takto:

V té době žil moudrý muž jménem Ježíš. Jeho způsob života byl dobrý a byl znám jako ctnostný. A mnoho lidí z Židů i z jiných národů se stalo jeho učedníky. Pilát ho odsoudil k ukřižování a ke smrti. Říkali, že se jim zjevil třetí den po ukřižování a že byl živ, podle toho byl pokládán za Mesiáše, o němž proroci předpovídali zázraky. 

Není sporu o tom, že tento text nepodléhá kritice jíž je podrobován zmíněný širší text výše. Origenes by při četbě této verze Flaviova svědectví opravdu došel k názoru, že Josephus neuznal Krista za Mesiáše a sám Flavius by zcela jistě neměl z pozice věřícího Žida problém takto reportovat. Pro autenticitu této kratší verze svědčí přitom další důvody například fakt, že zde chybí obvinění Židů z Ježíšovy smrti.
 
Flaviova zmínka z dvacáté knihy Dějin Židů
 
Flavius o Ježíši nemluvil pouze na jednom místě. V poslední, dvacáté knize svých Dějin, se objevuje krátká pasáž tohoto znění: Ananos shromáždil synedrion a postavil před něj Jakuba, bratra Ježíše, který byl nazýván Christos, a některé další, obvinil je, že překračují zákon a nechal je ukamenovat.
Tento Flaviův výrok byl vždy absolutní většinou badatelů považován za autentický. Pro pozdější křesťanskou interpolaci tu totiž nesvědčí vůbec nic. Na rozdíl od výroku z osmnácté kapitoly o této pasáži ví kromě Eusebia i Origenes. Křesťan, který by text obměňoval, nebo přímo vytvářel, by zcela určitě podal informace jinak a v mnohem větším detailu. Jakuba, který se v prvotní církvi těšil obrovskému vlivu, Bible nazývá bratrem Páně, přičemž v této lakonické pasáži se o něm mluví pouze jako o bratru Ježíše, nazývaného Christos. O Ježíši samotném by samozřejmě případný křesťanský interpolátor také mluvil výrazně jinak. Takto jej Flavius pouze doprovází od křesťana nemyslitelnou poznámkou „který byl nazýván Christos", aby jej vůbec odlišil od dvaceti jiných Ježíšů, které v celém díle zmiňuje....
Ano, tato Flaviova věta je beze všech pochybností původní.

Proč je ale tato krátká pasáž relevantní k podpoře stanoviska o autenticitě větší části Flaviova vyznání výše? Z následujícího důvodu. Skutečnost, že v případě této druhé zmínky o Ježíši ve Flaviově díle, je Ježíš bez jakéhokoliv dalšího vysvětleni nazván Christos silně naznačuje, že autor již ve svém díle osobu plněji identifikoval. Kdyby totiž toto byla první zmínka o Ježíšovi ve Flaviově práci, pak by pisatel velice pravděpodobně frázi formuloval například takto..."bratr jistého Ježíše, který byl nazýván Kristem"

I zde tedy vidíme důvod pro závěr, že Flavius o Kristu již mluvil.
 
K čemu jsme tedy dospěli?

Slovy doktorky Aleny Frolíkové můžeme shrnout takto:
Josephus Flavius se ve svém díle Dějiny Židů z roku 93/94 zmínil o Ježíši, považovaném za Mesiáše, který je se vší pravděpodobností totožný se zakladatelem křesťanství. Zanechal nám svědectví o tom, že Ježíšův bratr Jakub a jiní byli obviněni z nedodržování židovského zákona a že byli odsouzeni a popraveni. Druhá zpráva v 18 knize téhož díla je problematická. Byla patrně přepracována v křesťanském duchu. Původní znění zachoval s největší pravděpodobností Agapios, ovšem v arabském znění. Obě Flaviovy zmínky jsou stručné, jak odpovídá m.j. i nepatrnému významu křesťanství v jeho počátcích.

Jak jsem již krátce zmínil výše, existují badatelé, kteří nacházejí důvody pro to se domnívat, že je to právě ona širší verze Flaviova vyznání, která je původní a bez křesťanských úprav. (mezi ony důvody patří například skutečnost, že širokou verzi vyznání obsahují všechny řecké rukopisy Flaviova díla, či fakt, že výraz „moudrý muž" který by křesťan o Kristu sotva použil, Flavius používat umí, když referuje o Davidu a Šalamounovi). Ať je nicméně původní verzí ona širší, či kratší Agapiova, máme v každém případě ve Flaviově vyznání úžasné potvrzení historicity Ježíše Krista z pera křesťanstvím nedotčeného pozorovatele prvního století.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Sobota, 15. duben 2017 @ 22:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš asi byl, jako člověk. Nemám již důvod věřit, že by byl něco víc. Nějaké přepisování a přidávání informace do textu údajně svědčících o jeho "zvláštnosti" mu spíše škodi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 15. duben 2017 @ 22:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si myslí i tëleke z télekê, proto jste oba antikristi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:40:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi psychicky nemocný.  A děláš ostudu i křesťanům. 


]


Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 15. duben 2017 @ 21:54:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tak nalezeno by asi bylo více nejen shod, ale i rozporů ... 
Proč však pro rozpor jinde neříci souhlas tady.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 15. duben 2017 @ 22:24:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Copak téleze z tëlekê, lezeš supovi do kloaky?

Sup tady něco překopíruje z webu, a ví o tom velké kulové.  Ta tvoje "rozumnost" je slepá!

 Karels píše moudře, ze svého vědění a vědeckého poznánī.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Sobota, 15. duben 2017 @ 22:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Může každý psát ze svého vědění, ale chytřejší lidé než on i já usoudili, že to není původní pasáž. Tobě se to nelibí jenom z toho důvodu, že se ti to nehodí do nauky. Napiš mi básničku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 01:11:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty tady akorát tak něco kopíruješ z netu, ale Karels narozdíl od tebe umí překládat. Takže pro příšte ty mrchožrout,  to o čem ty nemáš šajn, si on přečte v originále.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťan (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Neděle, 16. duben 2017 @ 14:19:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepopírám Karlovu vzdělanost, ale ta pasáž zcela jistě není originální :) Takže je to fejk a ty bráníš fejk, což pro tebe není nic nového.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a kře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 15:33:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nežvaň! K tématu článku se nikde nevyjadřuji! Kritizuji tady patologického blba a kloakolezce Toť vše.
Kolik tě stojí měsíčně provoz netu přes GSM operátora? To víš udržet si tolik nicků, to dá fušku. Obzvlášť když dostaneš BAN na IP adresu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Neděle, 16. duben 2017 @ 15:41:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ti ten tvůj duch říká teda super "pravdy". Pokračuj, bavíš mě a děláš ostudu jen sám sobě. Testimonium flavianum je fejk. Opakuji ještě jednou pro tebe, miláčku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kris (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 16:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když ti dojdou lži, vždy začneš o miláčcích, o tom jhak se tě kdosi snaží sbalit, o tom jak si skvělý. Jedno slovo.

Hnuse!!

A pozor na rétoriku, a více zakruť hubu, odpovídat pod více nicky to dá práci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Neděle, 16. duben 2017 @ 16:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádnou lež jsem neřekl, puso. To jen ty. Já nemám potřebu mystifikovat. Ty vevnitř víš, že lžeš, a proto to externalizuješ na druhé. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Jež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 17:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty lžeš i mystifikuješ v jednom nádechu. Je snadné ti to prokázat. Nejsem tvůj miláček ani pusa, nikdy jsem jim nebyl ani nebudu, sic si mi z hlouby duše odporný.
Průšo, tu posední větu 100x opiš, aby sis to jednou provždy zapamatoval! A dej to svému fotrovi podepsat. Dostaneš od něho přes držku, ale to není ve tvém vztahu s ním nic neobvyklého. Když jsem kdysi četl, jak nenávistně mluvíš o svēm otci, bylo mi hned jasné, kde se to tvoje vyšinutí vzalo.
Jsi slepá lidská větev, potomci po tobě nebudou. Takže na rozloučenou.

Spi sladce..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Neděle, 16. duben 2017 @ 17:49:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak si na to přišel? Já mám skvělé vztahy s otcem. Mám ho rád a vycházíme spolu dobře. Za celý život mě uhodil snad jednou, ale to jsem byl ještě malý a zlobil. Co mi je snadné prokázat? Proč si myslíš, že po mě nezbude žádný potomek? Ty znáš moji rodinnou situaci? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmín (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:44:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivcovi se nepodařilo sbalit mě, tak zkouší tebe. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 16. duben 2017 @ 22:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překvapuje mne, jaké zkušenosti s balením zde reprezentují homosexuálové. Není tato představa opravdu paranoidní? Chovat se extravagantně, a pak si myslet, že každý, kdo se nad tou extravagancí trochu pozastaví, chce někoho takového balit... ? Takové dedukce jsou projevem jak vysokého IQ? A kolik procent populace je ještě nad ním? :-)

Nevšiml jsem si, že by podobně na fórech reagovali normální lidé, v reakci na to, když s nimi nějaká dívka nesouhlasí... to už samo o sobě svědčí o tom, že něco s vámi není v pořádku. I když argument číslo 1 je to, že se nedokážete rozmnožovat v rámci svého přirozeného vztahu, a toto okecat nejde :-).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobibli (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 23:46:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty, myslivec a oko jste posedlí homosexualitou. To musí mít nějakou příčinu. Já to neznám odnikud jinud, jenom tady na GS. Co vás na tom tak láká? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 16. duben 2017 @ 19:00:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec, myslíš že Sup je pozorovatelník?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmín (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:43:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Višchni jsou pozorovatelnik. To vám přece váš svatý duch už musel říct. I ty jsi pozorovattelnik. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:49:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomhle ohledu máš pravdu. Myslím, tedy jsem, pak nepohrdám druhem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 15. duben 2017 @ 22:39:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vědeckého poznání? Moudře? :) 
Jakože Flavius byl křesťanem vyznávajícím Ješuu za Mesiáše?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťanech (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 01:13:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začínáš pěnit. Kam se poděla ta tvoje "rozumnost"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a křesťan (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 16. duben 2017 @ 07:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvé vidiny jsou zřejmě naprosto živé, myslivče.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a kře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 16. duben 2017 @ 15:38:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Troubu jsme jednou moc rozhicovali, a viděli jsme neuvěřitelné věci...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kristu a (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 16. duben 2017 @ 18:51:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že jsi zde ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši Kris (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:44:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To mu nepiš, nebo tě začne balit přes básničky....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 16. duben 2017 @ 20:51:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Verše (texty) skládám i já. Jen si dávám záležet. O básních ani básničničkáchby v myslivcově případě nepsal. Nemá to žádnou hodnotu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Ježíši (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 16. duben 2017 @ 22:17:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hahaha, Tobě asi opravdu hrabe... odešlu komentáž, dám dvakrát PgDn a paranoia jako vyšitá. Opravdu nevidíš ten rozdíl smýšlení (to jek ase balíte) a tím, jak se seznamují normální lidi, kteří jsou sexuálně přirození, a nemají potřebu se realizovat přes nezdravou deviaci?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Některé mimobiblické zmínky o Jež (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Neděle, 16. duben 2017 @ 23:48:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty, myslivec a oko jste posedlí homosexualitou. To musí mít nějakou příčinu. Já to neznám odnikud jinud, jenom tady na GS. Co vás na tom tak láká?


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy