Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 276, komentářů celkem: 429611, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 243 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509767
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: O vzájemnosti4
Vloženo Sobota, 22. říjen 2016 @ 09:58:44 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

Tento článek je pokračováním článků O vzájemnostiO vzájemnosti2 a O vzájemnosti3 a je vlastně takovým shrnutím a závěrem tohoto tématu.


Dnes nebudu ani tak citovat biblické verše, jako se spíše zamyslím nad významem a potřebou vzájemnosti z Božího pohledu. 


Především tedy jde o vzájemné přebývání Boha v člověka a člověka v Bohu kvůli jednotě nebo jako základ jednoty Boha a člověka, Boha s člověkem a člověka s Bohem.
Bůh podle proroků Izaiáše a Jeremiáše, což potvrzuje apoštol Pavel v listu Římanům, jako Hrnčíř stvořil člověka z hlíny jako nádobu, jejímž obsahem chtěl být jako život člověka. Jelikož Bůh je Duch, potřebuje ke svému vyjádření tělo - člověka, jehož za tímto účelem stvořil s duchem, s nímž se může a chce smísit, aby byl s člověkem jedno.
Smísením Ducha Božího s lidským duchem vzniká jeden (smísený) duch, jímž a podle něhož má člověk žít (chodit). Bible říká, že kdo se připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch, tzn. že se ze dvou duchů stává jeden duch podobně, jako spojením muže a ženy v manželství vzniká ze dvou jedno tělo. Apoštol Pavel to nazval velikým tajemstvím, které vztáhl na Krista a Církev.

Od takovéto vzájemnosti se pak odvíjí v životě věřícího v Krista všechno ostatní. Kristus je natolik ztotožněn s těmi, kdo jsou Jeho, že když se potkal se Saulem z Tarsu, ptal se ho: proč Mne pronásleduješ? Bez přebývání v Kristu se nemůže Jeho věřící stát takovým, jakým ho chce Bůh mít, nemůže nést ovoce a konat dílo, které zůstane. Všechno, co věřící v Krista má, má v Kristu a pro to, aby to všechno mohl užívat, musí být a zůstávat v Kristu, tj. v Duchu. A takto vzájemně a společně pak konají všechno podle Boží vůle a k Boží slávě. Takto vzájemně a společně zachovávají věřící Pánova přikázání, zejména to jedno: abyste se navzájem milovali, jako Já miluji vás. - od něho se odvíjí všechna další apoštolova přikázání v listech. Vzájemnost se tedy týká jednak naší vzájemnosti s Bohem a pak také naší vzájemnosti s ostatními věřícími, s nimiž nás Bůh spojil v jednom Těle, abychom byli údy jedni druhých; zde se jedná o vzájemnost, která má svůj význam pro společenství s Bohem a se svatými, bez něhož není možné budování církve jako Těla Kristova. Bez vědomí, poznání a praktikování této vzájemnosti bychom neměli zájem jeden o druhého a nemohli bychom být společně budování v lásce. 

Vzájemnost tedy na závěr můžeme označit jako určující princip a motivaci jednání Boha s námi a nás Bohem a s lidmi, čemuž odpovídá i to známé Pánovo: „Všechno, co byste chtěli, aby lidé činili vám, čiňte i vy jim; neboť to je Zákon a Proroci.“ Láska bližnímu nepůsobí nic zlého. Naplněním Zákona je tedy láska. A láska má vzájemnost ukrytou již ve své podstatě, jak je psáno - nehledá svůj prospěch a nevěnujte pozornost každý jen vlastním zájmům, nýbrž každý i zájmům těch druhých. Amen.

"O vzájemnosti4" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 16:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ..... nebude se ti to líbit, co ti píšu ...


Bůh stvořil "řád" stvoření ... každému stvoření určil jeho "hranice" ... nedovoluje mísit "druhy" .... andělé se nemají mísit s lidmi, lidé se zvířaty, druhy zvířat se vzájemně nemají mísit a ni rostliny ... mísit "druhy" je překračováním Božího řádu stvoření ....


Bůh zakázal modloslužbu ... žádné mísení Boha se stvořením ... ani s člověkem a ani s anděly ... Bůh není člověk a člověk není Bůh ... člověk překračuje hranici určené Bohem, vytvořil si "bůžky" smíšením různých zvířat a člověka a nazval to "Bohy" a tomu se klaněl ... mísit Boha s člověkem je "pohanskou modloslužbou"


"Smísit" znamená učinit ze dvou (či několika) jedno "nové". "Smíšením" Boha a člověka by už nebyl člověk člověkem, ale "bohočlověkem či člověkobohem" a to samé lze říci o Bohu, že by tím byl. Ani muž a žena, když k sobě svými životy až k intimitě těla a ducha, se nestávají naprosto jedním tělem či duchem - "mužo-ženou či ženo-mužem" a ani se z jejich spojení z těch dvou nenarodí "mužožena či ženomuž", a když se i tak stane, je to "vadou". Muž se ale připojuje ke své ženě a žena se připojuje ke svému muži a to spojení (vzájemné připojení se) pak tvoří jedno tělo těch dvou, v němž je muž mužem a žena ženou, ale žijí svými životy jeden společný život muže a ženy. Tak ani Bůh se s člověkem "nemísí", ale člověk s Bohem "chodí" a Bůh "je" s člověkem. A když Bůh je s člověkem a člověk chodí s Bohem, člověk se k Bohu připojuje a Bůh s člověkem "bydlí a večeří s ním", pak jsou jednoho "ducha", ale nikoliv "jedním novým boholidským duchem", a žijí svými životy jeden společný život. Právě pro tyto "představy" Bůh zakázal zobrazovat si Boha, jak také činily pohanské národy při svých modloslužebných praktikách, kdy mísili krev a těla mužů a mužů, žen a žen, člověka a zvířat, a měli to "zbožštění". A Zákon proti takovému smýšlení vystupuje na mnohých místech, kdy tyto "praktiky" míšení zakazuje a naprosto odsuzuje a to až natolik, že píše o nemíšení látky ze dvou druhů - rostlinného a živočišného původu. Stejně je nedovoleno mísit původ "božský", andělský, lidský, zvířecí, rostlinný mezi sebou navzájem. Bohu je to "odporné".


Bůh chce s člověkem přebývat, ne se s ním mísit! Míšení Boha s člověkem je "modloslužba" a "krve"smilstvo (či "ducho"smilstvo). Tak i někteří mají za to, že Ježíš je Otec a Otec je Ježíš, a že oba jsou jeden Duch, a Duch je Otec i Ježíš. Nauka "míšení" pochází jen z "jecer ha-ra" člověka.



Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 16:45:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava, doplnění: Ani muž a žena, když k sobě svými životy až k intimitě těla a ducha přilnou


]


Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 17:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, je vidět, Petře, že pro tebe tajemství Krista v pohanech je tajemstvím i nadále. Navíc je ti utajeno to, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu podle své podoby jako stvoření Božího druhu, nikoli podle lidského druhu, takže se nejedná o tebou zmiňované mísení. A fakt, že Pán Ježíš Kristus byl a je první Bohočlověk, Bůh v lidském těle a jako takový je Prvorozený bratrem mezi mnoha bratry. 
Tvůj problém je v tom, že nevěříš tomu, čemu všichni skuteční křesťané věří beze vší pochyby, totiž, že Ježíš Kristus je Bůh-Syn a že v Něm je smísena Božská i lidská přirozenost a že to je a vždy byla Boží vůle, protože Bůh pro svůj věčný záměr takového Bohočlověka potřebuje a chce být takto coby Duch skrze Něho vyjádřen a vládnout. Skutečnost, že nevěříš Božství Syna Božího tě pak vede respektive odvádí od Boha a Jeho záměru, ale ty to zřejmě nevidíš. Otázka je, jestli jsi ochoten tuto skutečnost připustit a změnit své smýšlení, které je jiné než Boží? Zatím to tak nevypadá a zjevně si myslíš, že věříš správně. 
Kéž se nad tebou Bůh smiluje a dá ti v Jeho světle uvidět světlo pravdy, která tě vysvobodí a dá ti víru, která je z Boha.


]


Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 17:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
;-) tvými slovy tobě, Willy: Kéž se nad tebou Bůh smiluje a dá ti v Jeho světle uvidět světlo pravdy, která tě vysvobodí a dá ti víru, která je z Boha.Ne, Willy, ... nechci tvou "smísenou víru boholidství". To rozhodně ne. 


]


Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 18:19:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já víru Boží mám a ty klidně "mou" víru nechtěj (já ju taky nechcu), chtěj tu Boží!


]


Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 18:37:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak řečeno moje víra není moje, neboť nejsem ani jejím autorem, původcem ani dokonavatelem - tím je Kristus, Syn živého Boha a jejím zdrojem jako zdrojem všeho je Bůh Otec, který je Otcem Kristovým i mým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 20:32:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věř si nakonec, jak chceš, 'bohočlověče', ale pro jiné: raději tohle učení odmítněte a buďte 'pravými lidmi' v Kristu před Bohem.

Sk14,11Když zástupy uviděly, co Pavel učinil, pozdvihly svůj hlas a říkaly lykaonsky: „Bohové se připodobnili lidem a sestoupili k nám.“ 12Barnabáše nazývali Diem, Pavla pak Hermem, protože on byl hlavním mluvčím. 13Kněz Diova chrámu, který stál před městem, přivedl býky s věnci k branám a chtěl je se zástupy obětovat. 14Když to apoštolové Barnabáš a Pavel uslyšeli, roztrhli svá roucha, vběhli do zástupu a křičeli: 15„Muži, co to děláte? I my jsme lidé stejné přirozenosti jako vy. Hlásáme vám evangelium, abyste se od těchto marností obrátili k živému Bohu, který učinil nebe, zemi, moře a všechno, co je v nich. 16Ten v minulých pokoleních nechal všechny národy chodit po jejich cestách, 17ačkoliv nepřestal sám sebe dosvědčovat tím, že činil dobro: dával vám z nebe déšť i úrodná období, vaše srdce sytil pokrmem a radostí.“  18A těmito slovy jen stěží zadrželizástupy, aby jim neobětovaly. 

Ef4,11A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, 12aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, 13dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti, 14abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, 15nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v toho, který je hlavou, v Krista. 16Z něho celé tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, která je podle činnosti a míry jedné každé části, bere výživu pro svůj růst ke svému vybudování v lásce. 17Toto tedy pravím a dosvědčuji v Pánu, abyste již nežili tak, jako žijí pohané, v marnosti své mysli. 18Mají zatemněné myšlení a jsou odcizeni od Božího života pro nevědomost, která je v nich kvůli zatvrzelosti jejich srdce. 19Otupěli a oddali se bezuzdnosti, aby s nenasytností páchali každý druh nečistoty. 20Vy však jste se o Kristu takto neučili, 21pokud jste jej vskutku slyšeli a byli v něm vyučeni tak, jak je pravda v Ježíši, 22že totiž máte odložit toho starého člověka, který žije podle dřívějšího způsobu života a hyne v klamných žádostech, 23obnovovat se duchem své mysli 24a obléknout toho nového člověka, který byl stvořen podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 20:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věř si nakonec, jak chceš, 'bohočlověče', ale pro jiné: raději tohle učení odmítněte a buďte 'pravými lidmi' v Kristu před Bohem.

O jakém učení to tu píšeš? Jaké učení mají čtenáři článku odmítnout?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 21:19:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako čtenář zeryk odmítám učení o bohočlověku.
V Gen. 3:22 "teď je jako jeden z nás"... takže až po " zkušenosti "...
Být stvořen k obrazu 'nestačilo', je zapotřebí "mít vztah"...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 21:35:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To mě nepřekvapuje. už jsem tobě i teleti napsal, že jste jiného ducha. Ale jenom, abys věděl, já zde předávám zdravé učení, které každý skutečný křesťan zná, totiž že Pán Ježíš Kristus je Bůh v lidském těle, tzn. Bohočlověk s Božskou i lidskou přirozeností v jedné osobě. 1J 4:3 A žádný duch, který nevyznává Ježíše Krista, jenž přišel v těle, není z Boha. To je ten duch Antikrista, o němž jste slyšeli, že přichází, a který již nyní je ve světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 21:44:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...obrazy, mýty, alegorie.... celý SZ je o vztahu .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 22:09:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý SZ je o stínech a předobrazech Krista a NZ je o skutečnosti Krista. Jinak celá Bible je božská romance, kde si Bůh namlouvá člověka, aby se s ním oženil a stal se jeho manželem, aby se stal s člověkem jedno, ba dokonce, aby se stal člověkem a člověk Bohem v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství; takže ano, je to i o vztahu Boha k člověku, kterého stvořil podle sebe jako stvoření Božího druhu. Pokud by se člověk nestal Božím člověkem, nehodil by se k Bohu jako Jeho manželka, nebyl by toho hoden.
Tož tak. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 25. říjen 2016 @ 19:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle to otočit.... každý kdo nevyznává Ježíše v těle přišlého, což tele a zeryk vyznává, kdežto Willy: Boha v těle přišlého, nikoli ....hmmm


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 19:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není otočení, tak to apoštol Jan napsal, ale vzhledem k tomu, že Ježíš Kristus byl a je Boží Syn=Bůh, který byl dříve než Abraham a který se nestal Synem Božím až narozením jako člověk, ale byl jím přede všemi věky, předtím, než bylo cokoli, neboť pro Něho a skrze Něho bylo všechno stvořeno a v Něm všechno spočívá, proto píšu místo Ježíš Bůh, aby to bylo jasné. Janovi to bylo jasné, protože věděl, Kdo Ježíš je, ale některým to jasné, jak je vidět, stále ještě není.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 25. říjen 2016 @ 20:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží syn ano, to je "košer", nikoli Bůh sám. 
Nebojují proti tvé víře ,( umím i pochopit že nemáš svou ) nepřesvědčuji tě, poznal jsem že, se ti líbí žít obrazy, alegoriemi, podobenstvími, že, si jinak neumíš Boha "zobrazit"....



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 20:28:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se moc líbí živý Kristus, který žije ve mně a ve všech znovuzrozených věřících v Krista, nikoli tedy obrazy, alegorie apod., ale žití Krista jako mého života a života Těla Kristova. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 25. říjen 2016 @ 21:20:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus=mesiáš, osoba mesiáše není totožná s Bohem, není Bůh, už pro tu představu "osoby", Kristus sám sebe nemohl nazývat Bohem, ( a nejen proto že,byl žid ) když Bůh jeden jest.
Jiné je to u lidí věřících v Krista, je to pro ně Pán a Bůh...nikoli "ten Bůh".
Vyvíjí se řeč i chápání ....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 21:30:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus mnohokrát řekl "Já jsem ..." ve smyslu Božího jména, které nebylo dovoleno vyslovit a Židé to považovali za rouhání, tj. za to, že se vydává za Boha, koneckonců i velerada Ho po takovém výroku odsoudila a předala Jej jako rouhače Pilátovi k ukřižování, který v tom však nic špatného neviděl a nechtěl Ho kvůli tomu soudit.
Takže ať se ti to líbí nebo ne, Ježíš Kristus je Bůh, jeden z Boží Trojice - Syn. Nic s tím neuděláš, protože proti pravdě nic nezmůžeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 25. říjen 2016 @ 22:01:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřemýšlím tak, nemám to zapotřebí, a nechybí mi patent na pravdu, tak se o mně neboj :-) 
Ježíš přišel k dětem Izraele, a nebylo pro něj samozřejmostí vzít chléb dětem a hodit je psím štěňatům.
Izrael nečekal Boha, ale Božího mesiáše, tak se ani Ježíš nedělal ( nehrál si) Bohem.
Chápu učedníky a řecké dualistické smýšlení, je to život v obrazech a alegoriích...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 25. říjen 2016 @ 22:16:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sk.5:42 Ježíš je mesiáš (nikoli Bůh)
A tím tento 'seriál' končím. Ahoj


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 14:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O jakém učení to tu píšeš? Jaké učení mají čtenáři článku odmítnout?


Učení o míšení podstaty božství a lidství, a o míšení osoby lidské a Boží, o míšení Ducha Božího a lidského. To je nutno odmítnout.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 15:01:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učení o míšení podstaty božství a lidství, a o míšení osoby lidské a Boží, o míšení Ducha Božího a lidského. To je nutno odmítnout.

Nepsal jsem o mísení podstaty božství a lidství ani o mísení osob, ale o mísení Ducha Božího, Svatého a lidského podle slova z 1K 6:17 Kdo se však připojuje k Pánu, je s Ním jeden duch. Tím však nevzniká nějaká další třetí entita, ale jednota Boha s člověkem a člověka s Bohem tak, jak tomu bylo a je v případě Pána Ježíše Krista - prvního bohočlověka podle touhy Božího srdce. Stále je možno rozlišit Boha a člověka, ale už ne oddělit od sebe. Tak nebo podobně je to i v Boží Trojici, kde je možno rozlišit Boha Otce, Boha Syna a Boha Ducha v jejich funkci v rámci Boží správy, ale není možné je od sebe oddělit, neboť přebývají v sobě navzájem - Otec v Synu, Syn v Otci a od těch obou je dán Duch Svatý. Obrazně řečeno - Otec je zdroj života a všeho jako pramen; Syn je řečiště, jímž teče proud tok života a Duch je tou živou vodou, vodou života, která nás zaopatřuje životem, kdy do nás Duch přenáší vše, Kým a čím Bůh v Kristu je spolu se vším, co Kristus vykonal na kříži Golgoty.   
Znovu opakuji, že člověk není stvoření lidského druhu; Bůh nestvořil lidský druh, ale člověka ke svému obrazu a podle své podoby jako stvoření Božího druhu, do něhož bude moci vložit sám sebe jako život člověka, aby člověk skrze Něho žil (J 6:57) a Bůh tak byl skrze člověka vyjádřen a zastoupen v panování nade vším živým a nad celou zemí (Gn 1:26).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 15:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále je možno rozlišit Boha a člověka, ale už ne oddělit od sebe. Tak nebo podobně je to i v Boží Trojici, kde je možno rozlišit Boha Otce, Boha Syna a Boha Ducha v jejich funkci v rámci Boží správy, ale není možné je od sebe oddělit, neboť přebývají v sobě navzájem - Otec v Synu, Syn v Otci a od těch obou je dán Duch Svatý. 


A to mám za dokonalý blud. Bůh není člověk a nikdy člověkem nebude, jako i člověk není Bůh a nikdy ani Bohem nebude. Být zajedno nikdy nebude být Jedno. A vždy platí, že Bůh Jeden je a krom něho a vedle něho a v něm, žádného jiného Boha není. A Syn je Boží Syn a ne Syn-Bůh, a Duch je Boží duch a ne Duch-Bůh. Tak člověk je člověk a člověk-Bůh a Bůh je Bohem a nikdy nebude Bůh-člověk. A jako podobizna Boha není Bůh, tak výtvor podle té podobizny není výtvorem podle Božího druhu, podle Bůh je jenom Jeden.


"Míšení" je nejen modlářstvím, ale naprostým rouháním.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 15:59:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, a já mám to, co píšeš ty, za tvůj názor, ale nikoli za pravdu. A tvou víru mám za víru, která není z Boha, protože nevěříš, že Pán Ježíš Kristus je Bůh v těle, což je podle Bible "víra" ducha antikrista (1J 4:3).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 08:19:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si ty své názory vzájemně vyměníme, Willy. 


Já mám zrovna tyto tvé řeči za naprosté nesmysly a bludy, a nemám je za učení a ani zjevení od Boha. Ježíš samozřejmě není "ten Jeden Jediný a Pravý Bůh", co ho vyznal Jan ve svém evangeliu: J17,3A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. Evangelista Jan napsal své evangelium z tohoto důvodu: J20,30Ještě mnoho jiných znamení, která nejsou zapsána v této knize, učinil Ježíš před svými učedníky. 31Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu. A samozřejmě v jeho evangeliu, jakož i v ostatním Písmu, nenalezneš nic jiného, než ono vyznání, že Ježíš je ten pravý Mesiáš, Syn Boží, Syn člověka, který se narodil, a má svůj zrod existence - genesis - vždy a jen v těle a v původu člověka. Zrození Ježíše z Boha - Božím působení - nastalo právě a jen v den Ježíšova početí v těle (mase) a Ježíš byl plně a jen člověkem, jako každý jiný člověk a měl nejen dobré sklony, ale i zlé sklony k hříchu a tedy i žádostivost. A jiného Ježíše Krista, co by přišel v těle - mase - lidskosti, já rozhodně nevyznávám. A jiného Mesiáše Ježíše ani nikdy očekávat nebudu, když přijde opět. A spolu s apoštolem Pavlem vyznávám to tajemství pravé zbožnosti:  1Tm3,16A vpravdě veliké je to tajemství zbožnosti: Ten, který se zjevil v těle, byl ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, byl hlásán národům, ve světě mu uvěřili, byl přijat ve slávě vzhůru. A tak i věřím spolu s Pavlem, že ani andělé, kteří přebývají v Boží přítomnosti, ho nepoznali, dokud se nezjevil a nebyl nepočat v těle. A tak i spolu s evangelistou a apoštolem Janem směle vyznávám: JEŽÍŠ KRISTUS PŘIŠEL V TĚLE A BYL NAPROSTO PLNĚ A DOKONALE A JEN LIDSKOU BYTOSTÍ (a to byť i zrozenou zvláštně Božím zásahem bez muže, ač i při styku muže a ženy je vždy předně zapotřebí Boha k početí člověka a jsou třeba tři: muž - Bůh - žena). A jako je a bylo vždy mnoho pánů a mnoho králů a také i mnoho bohů mezi lidmi, tak Boží Pomazaní byli Bohy nad těmito bohy a Krály nad krály a Pány nad pány, tak Mesiáš Ježíš je Bohem nad všemi těmito Bohy a bohy, a Pánem nad všemi těmito pány a pány; ale nikdy Nikdy nebude TEN JEDEN JEDINÝ PRAVÝ BŮH. Jedině ten Jeden Jediný a Pravý Bůh je Bohem nad všemi Bohy a bohy a Pánem nad Pány a pány a Králem na Krály a krály a nade vší, co je, On navěky panuje. Ježíšovým Bohem byl jedině ON - JHVH - ten Jediný Jeden Pravý Bůh, a krom něho a mimo něho a ani vedle něho a ani v něm, není žádného jiné Boha, a ostatní Bohové a bohové jsou ničím před ním. A spolu s Janem vyznávám, že ten antikristův duch zde působil už v jeho době a jeho vyznáním je, že Ježíš není plně a jen lidská bytost! A to plné schizma vlivem řeckého pohanství bylo dovršeno v Niceji. Od těch dob všichni takoví, jako ty, zaměňují "ben Elohim" za Syn-Bůh. A že těch "duchařin" a "smíšenin" se vlivem toho učení rozmohlo.


Tož tak. A více toho už nechám. Ani 1J4,3.4 nedokážeš vyložit správně, ale nahrazuješ "Ježíš Kristus" za "Bůh" a tak máš za to, že "Bůh přišel v těle", ale on to byl Ježíš Kristus. :-) Tož tak, Willy. Ale že jsme narůzno. ;-) Bůh ti požehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 12:51:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petře, názory si nevyměníme, protože já zde nepíšu své názory a lidské názory ohledně Božích věcí mě nezajímají, neboť jsou irelevantní. Já se budu držet toho  co jsem přijal od Pána Ježíše Krista, v Němž se mi dal poznat Bůh Otec a věřit tomu, co mi ve svém Slově zjevil, aniž bych se snažil tě o mé víře přesvědčit, protože vím, že to není možné. Přesvědčit tě, získat tě, proměnit tě dokáže jediné Bůh, když ti dá Jeho světlo, v němž uvidíš světlo pravdy a života v Kristu. Já se za to mohu "jen" modlit, což činím. Shalom. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 13:36:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Beznázorový Willy. Já se také držím toho, co jsem přijal od Pána Ježíše Krista, v Němž se mi dal poznat Bůh Otec, a věřím tomu, co mi ve svém Slově zjevil a zjevuje, aniž bych se kohokoliv snažil o mé víře přesvědčit, protože vím s naprostou jistotou, že je to Bůh, kdo otevírá dveře, dává člověku poznání sebe skrze pravdivý život Krista. A já se jen modlím, aby jsi Jeho - Otce, Toho Jediného Pravého Boha a toho, kterého poslal - Pána, toho Jediného pravého Mesiáše, Božího Syna; pravdivě ve svém životě poznával. Bůh ať tě zahrne svým požehnáním a dává ti svůj pokoj, jako doposud. On jistě dokoná své dílo v tobě, které započal a jak zaslíbil a neopustí tě. Přeji ti vše jen dobré a vše, co co k dobrému ti kdy bude.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 13:43:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za přání, které opětuji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 14:04:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také tobě já děkuji, Willy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 24. říjen 2016 @ 20:48:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvědomuješ si vůbec, že to jsi ty, kdo tu odporuje zdravému Kristovu učení? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 15:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Říká kdo? Jistě, uvědomuji si, že zde odporuji Willyho učení o míšení podstaty člověka a Boha, o míšení osoby člověka a Boha, a o míšení Božího a lidského ducha. Odporuji zde Willyho představám o bohočlověku i představám, že se Bůh stal člověkem a člověk, že se stává Bohem. A takovým svodem člověka nepokoušel ani Had, když sváděl Evu k tomu, že pak budou Bohu podobni. A že vím, že Bůh učinil člověka "podle Své podoby", ke "Svému podobenství", a vím, že Bůh je duch, a také že vím, že věci pozemské jsou podobenství věcí nebeským, učiněných Bohem, pak vím, že jsem byl učiněn podle k obrazu podle podobenství Božího, jímž je sám Kristus, - pečetidlo do prachu vražené a člověka tvořící - Krista, jenž je pravým obrazem Boha neviditelného a prvorozeným všeho stvoření - že to vím, pak bludy o "člověku božího druhu - a o bohočlověku" zamítám. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2016 @ 15:53:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
odporuji Willyho učení o míšení podstaty člověka a Boha, o míšení osoby člověka a Boha, a o míšení Božího a lidského ducha. Odporuji zde Willyho představám o bohočlověku i představám, že se Bůh stal člověkem a člověk, že se stává Bohem.

willy zde nic o mísení podstaty či osoby člověka a Boha neučí. Neexistuje nic, co lze nazvat williho učením, poněvadž žádné své učení nemá a nezastává. willy nemá ani žádné své představy o bohočlověku a to, co tu píše, jsou zjevení z Písma svatého a pokud jsou učením, tak Kristovým, zdravým učením zaznamenaným v Bibli. 
Bible jasně zjevuje, že Bůh se stal člověkem Ježíšem tím, že se vtělil do člověka Ježíše, čímž vešlo božství do člověka jako život člověka Ježíše, který žil svůj lidský život skrze Boha Otce Jeho životem. Když byl Pán Ježíš Kristus vzkříšen, byl zplozen jako Prvorozený Boží syn (Ž 2:7), který tak vnesl lidství do božství. Jako takový je Prvorozeným bratrem všech znovuzrozených věřících v Krista, v nichž je a žije Kristus jako jejich život a Boží vůlí je, aby žili Kristem jako životem, tzn. aby žili skrze Krista, pro Krista, Kristem a Kristu jako Pánu a tím Bohu a naplnili tak touhu Božího srdce po uskutečnění Božího věčného záměru, který měl před stvořením světa. 

Bohem se stává člověk v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství (s velkým "B")! To znamená, že navěky budeme Božími dětmi, syny, zplozenými podle Boží vůle, kteří se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a na věčnost zůstávající slovo Boží, spolu s Prvorozeným Synem Božím, majícími božský život a přirozenost stejně jako On, ale nikdy ne Bohem ve smyslu Otcem s Jeho atributy vševědoucnosti, všemohoucnosti a všudypřítomnosti.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: tele (123tele@seznam.cz) v Středa, 26. říjen 2016 @ 08:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovídám, v předchozím komentáři. Přeji příjemnou cestu v lidském zbožšťování se, bohočlověče. :-) Já zůstanu i nadále člověkem. 


]


Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 22. říjen 2016 @ 20:56:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ako zdieľam v manželstve život s jediným partnerom, tak zdieľam svoje kresťanstvo v konkrétnej komunite... dnes už nie je populárne žiť život v pevnom zavaznom manželstve, skôr  ide o ,,slobodný,, vzťah dvoch nezávazných ľudí...
podobne je to aj v cirkvi... pevný, nemenný zväzok v konkrétnom cirkevnom zbore vystriedal nezáväzný virtuálny kresťanský život, bez pevného spojenia z ,,domácimi viery,,...
mnohí kresťania dnes ani len netušia čo znamená tento rozmer viery:  
...aby Kristus prebýval vierou vo vašich srdciach, a vy, zakorenení a založení v láske, aby ste mohli so všetkými svätými vystihnúť, aká je to šírka a dĺžka, výška a hĺbka, Efezským 3:17...
kresťanský individualizmus nás obral o rozmer vzájomného spoločenstva... nepatriť a nebiť zviazaný s konkrétnymi ľuďmi v konkrétnom cirkevnom spoločenstve je dnes normálne... stačí potom ísť na web a zapojiť sa do plodnej diskusie, mysliac si že to je skutočné kresťanstvo... k tomu ešte občas navštíviť nejaké spoločenstvo, ale iba ako hosť, pozorovateľ a dať si pozor aby som si niekoho nepustil príliš k telu...
je omnoho ťažšie otvoriť svoj život konkrétnym ľuďom a dovoliť im aby hovorili do môjho života... moja skúsenosť hovorí že sa to oplatí... otvoria sa tak nové dimenzie, horizonty a človek odrazu začína chápať ako to Pán Boh myslel...



Re: Re: O vzájemnosti4 (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. říjen 2016 @ 22:12:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, cos tu popsal, Ivane, je možná důvod, proč jsem sem měl tento článek dát.


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy