Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116575068
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Příroda vyvrací náboženské pověry
Vloženo Pondělí, 25. červenec 2016 @ 13:40:45 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal pozorovatelnik



Sypal jsem pejskovi granule do misky každý den. Ale asi po 8 letech mě to přestalo bavit :-) Tak jsem vymyslel zlepšovák. Dal jsem mu větší plastovou krabici a tam mu nasypu granule na celý týden. Takto to vypadá po 4 dnech.   Všiml jsem si, že on postupuje systematicky zepředu dozadu (na obrázku zprava doleva). Začne v jedné části a postupně vyžírá. Je v tom řád, důslednost. A dokonce souměrnost. Není to chaotické. Začne granulemi na jedné straně a do místa, které vyjedl, už nic nevnáší. To eviduje jako prázdné a postupuje dál. Každý den je tam skoro rovná čára (s určitou mírou benevolence) jako hranice mezi prázdným a plným, akorát se posunuje. Proč to tady píšu? Protože podle mnohých věřících je pes bez duše. A vůbec zvířata byla údajně pro člověka stvořena a člověk je daleko nad nimi  a člověk je k obrazu božímu. Zato zvíře je tak akorát vhodné pro podřezání a přinést jako zápalnou oběť, aby Bůh byl méně naštvaný.



 Zkrátka mi tu něco nehraje. 

Ty vlastnosti, které má člověk, tedy třeba smysl pro pořádek, souměrnost, systematičnost, jsou vlastností přírody. Je to obecný rys. Je to rys vesmíru. Stačí se podívat na sněhovou vločku nebo krystalickou mřížku. A pokud se jedná o živý organismus, tak ten se chová podle vnitřního programu, který je mu vrozený. Naprostá většina vlastností jak zvířat, tak lidí je vrozená. Z těchto důvodů je koncept hříchu nesmyslný. Údajné hříchy a oběti Bohu na usmířenou. Od počátku je to pověrečné. Měly to různé kulty světa. Nejenom židovství. Je to ale lidský výmysl a kulturní zvyklost, dost barbarská a primitivní. Živý organismus se chová podle programu, který má v genech. Pokud by byl soud s člověkem, tak by případný Stvořitel soudil nepochopitelně, nelogicky dílo svých rukou. Svoje geny, které on sám vymyslel a někomu dal. Tohle by soudil. Je to absurdní. Proto základní teze náboženství jsou mylná. Chtějí soudit program, případně nositele programu místo toho, kdo ten program vymyslel. Pokud už by měl být někdo souzen, tak leda Stvořitel, protože plných 100% odpovědnosti jde na jeho bedra. 

Ovšem spíše je pravděpodobnější že i smysl pro řád, který mají i zvířata jako někteří savci, je produktem miliónů let selektivního výběru, kdy se na trhu života osvědčily organismy, který smysl pro řád mají před jinými a více byly schopny reprodukce. 

"Příroda vyvrací náboženské pověry" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 01. srpen 2016 @ 01:27:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohli by mi věřící lidé vysvětlit, proč Bůh stvořil apendix, když v dobách, kdy nebyly operace a narkóza, umírala na záněty apendixu dost velká část populace? Není to fakt jen prostě pozůstatek ze společného předka, kterému to na něco bylo, ale nám to jenom komplikuje život? Proč by to Bůh dával lidem? 



Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 26. červenec 2016 @ 08:07:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pejska mám taky. Tedy ne tak velkého, docela malého. Ale také krásně urovnává žrádlo v misce. Když smíchám dva druhy granulí, ty lepší poctivě nejprve vybere a pro něho horší pěkně skládá bokem ... vybírá si to lepší a to horší nechá na dobu, kdy lepší nedostává. I tak se ukazuje, že si volí to, co mu více šmakuje; kdežto když chodil k nám na návštěvu pesek rodičů, vždy vybral nejprve ty, co našemu "jely" hůře ... I tak se ukazuje, že ne všem psům chutná stejně a vůbec nezáleží na tom, zda jsou nebo nejsou stejného plemene ... Prostě jednomu šmakuje tak a jinému jinak .. a u lidí, co rozeznají dobro a zlo, je tomu právě tak ...


Jinak mi tvůj článek připomíná slova "apoštola pohanů": 


Ř3,3Co tedy, když někteří byli nevěrní? Nezruší jejich nevěrnost věrnost Boží? 4Naprosto ne! Ale ať je Bůh pravdivý a každý člověk lhář, jak je napsáno: ‚Abys byl shledán spravedlivým ve svých slovech a zvítězil, když tě soudí.‘ 5Jestliže však naše nepravost prokazuje Boží spravedlnost, co řekneme? Není Bůh nespravedlivý, když nás stíhá hněvem? Mluvím teď po lidsku. 6Naprosto ne! Vždyť jak by pak Bůh mohl soudit svět? 7Neboť jestliže se mou lží rozhojnila Boží pravda k jeho slávě, proč mám být ještě souzen jako hříšník? 8A nebylo by to tak, jak nás někteří pomlouvají a tvrdí, že říkáme: „Čiňme zlo, aby přišlo dobro“? Jejich odsouzení je spravedlivé. 

Ř9,13Jak je napsáno: ‚Jákoba jsem miloval, ale Ezaua jsem nenáviděl.‘ 14Co tedy řekneme? Není u Boha nespravedlnost? Naprosto ne! 15Mojžíšovi říká: ‚ Smiluji se, nad kým se smiluji, a slituji se, nad kým se slituji. ‘ 16Nezáležítedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo běží, ale na Bohu, který se smilovává. 17Písmo praví faraonovi: ‚Právě proto jsem tě vzbudil, abych na tobě ukázal svou moc a aby mé jméno bylo rozhlášeno po celé zemi.‘ 18A tak se slitovává nad kým chce, a koho chce, toho zatvrzuje. 19 Řekneš mi tedy: ‚Proč si ještě stěžuje? Vždyť kdo odolal jeho vůli?‘ 20Člověče, kdo vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Což výtvor řekne svému tvůrci: ‚Proč jsi mě udělal takto?‘ 21Což nemá hrnčíř ve své moci hlínu, aby z téže hroudy učinil jednu nádobu ke cti a druhou k hanbě? 22Což nechtěl Bůh ukázat svůj hněv a uvést ve známost svou moc, a proto s velikou trpělivostí snášel nádoby hněvu připravené k záhubě? 23A také proto, aby oznámil bohatství své slávy na nádobách milosrdenství, které předem připravil k slávě24totiž na nás, které také povolal nejen ze Židů, ale i z pohanů? 

Ř11,25Nechci totiž, bratři, abyste nevěděli o tomto tajemství -- abyste nebyli moudří sami u sebe -- že část Izraele se zatvrdila, dokud nevejde plnost pohanů. 26 Bude však zachráněn celý Izrael, jak je napsáno: ‚Ze Siónu přijde Vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnosti; 27a to bude má smlouva s nimi, až odejmu jejich hříchy.‘ 28Podle evangeliajsou nepřátelé kvůli vám; ale podle vyvolení zůstávají milovanými pro své otce. 29Vždyť dary milosti a Boží povolání jsou neodvolatelné.30Jako vy jste kdysi neposlouchali Boha, nyní však se vám dostalo milosrdenství pro jejich neposlušnost, 31tak i oni nyní upadli v neposlušnost pro milosrdenství prokázané vám, aby také došli milosrdenství. 32 Bůh totiž všechny uzavřel pod neposlušnost, aby se nade všemi slitoval. 33Ó hlubino bohatství a moudrosti i poznání Božího! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nepostižitelné jeho cesty!34‚Kdo poznal Pánovu mysl a kdo se stal jeho rádcem?‘ 35‚Anebo kdo mu dal něco dopředu, aby mu to on musel odplatit?‘ 36Vždyť z něho a skrze něho a pro něho jsou všechny věci. Jemu buď sláva na věky. Amen. 

Tedy žádná novinka a nové "poznání", nové myšlení, a to v té Pavlovské době neměli takové "vědecké poznání". Třeba ti chybí moudrost tohoto pravého poznání a zůstává to tobě tajemstvím, ač toto tajemství bylo skrze Krista dávno zjeveno. Všichni zhřešili a postrádají Boží slávu, byli uzavřeni všichni do neposlušnosti, aby se nad všemi Bůh slitoval. Každý má svobodnou volbu, smí se rozhodnout, co bude činit. Stačí si to uvědomit a nebýt domýšlivý nad druhé a nad Boha, nepohrdat Boží milostí ani soudy. Přijmout tu milost předně pro druhé a nedomáhat se ospravedlnění.



Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 26. červenec 2016 @ 16:35:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Pokud už by měl být někdo souzen, tak leda Stvořitel, protože plných 100% odpovědnosti jde na jeho bedra. ---

Jsi nějak zaspal dobu. On už odsouzen byl, cca před 2000 lety na kříži. Sám bez viny,  je smírnou obětí za naše hříchy, a nejenom za naše, ale za hříchy celého světa.(Vzal na sebe plných 100% odpovědnosti za hříchy celého "stvořeného programu") Je  tedy ke svému stvořenému " programu"  milosrdný , lásky plný a  spravedlivý.



Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 26. červenec 2016 @ 18:22:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš dokázat svoje proklamace? To, co mi tu píšeš, sis přečetl kde? V Starých pověstech hebrejských? 


]


Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 26. červenec 2016 @ 19:32:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě že to můžu dokázat, vím komu jsem uvěřil. 


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 26. červenec 2016 @ 21:07:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak sem s tím důkazem. 


]


Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 26. červenec 2016 @ 18:31:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravdou je, že mezi věřícími v Boha je spousta lidí, kteří odmítají uznat, že zvířata jsou živou duší. Ale tento postoj je nesmyslný i podle Bible, neboť živou duší se stal každý tvor, který dýchá.

Co se týká ducha zvířat, tak také existuje, ale na rozdíl od člověka, který ho má přejímat od Boha, je zvířatům dán. Proto zvíře nemůže nikdy hřešit, vždy jedná podle své, Bohem dané přirozenosti. Morálka zvířat je tedy dokonalá, na rozdíl od člověka.

Lze tedy souhlasit s výrokem, že kdyby vyhynuli červi, byla by to pro zemi katastrofa. Kdyby však vyhynuli lidé, byla by to pro zemi záchrana. 



Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 15:50:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jenom doplnění: Vlastnosti hmoty jsou i takové, které považujeme za negativní. Např. koroze železa a dalších kovů. Opotřebování, chátrání. Zánik. Děje se to u veškeré neživé hmoty. A snad věřící nebudou tvrdit, že neživá hmota zhřešila, proto nese nějaký trest na sobě, že původně koroze nebyla. To jsou fyzikální a chemické zákony. A z těchto zákonů jsou pak odvozeny i biologické zákonitosti. Tedy jak ty pozitivní, tak ty negativní. Ale pozitivita a negativita je jen subjektivní náhled posuzujícího. Např. hniloba biologického materiálu je sice zkázou pro původní organismus, ale současně potravou a "palivem" pro organismy jiné, které bez zániku organismu prvního by nemohly existovat. Co se týká chování živých organismů, opět je přesně takové, jak jsou stanoveny mantinely přírodního výběru a jaký mají manévrovací prostor. 



Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 16:58:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, kde si přišel na to, že je zvíře bez duše. Takového něco může vyplodit jen totální neznalec bible.


]


Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 16:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo spíše duchovní mrzák.


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 17:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby ses tedy, Dzehenuti, nezmrzačil na úroveň pomíjivé vitální duše a nepostřehl při tom ani smysl svého zmrzačení :-ú


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 26. červenec 2016 @ 07:52:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem duch.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 26. červenec 2016 @ 08:39:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi NEFEŠ, ač máš jako člověk dar NIŠMAT CHAJIM, narozdíl od zvířat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 26. červenec 2016 @ 10:19:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem duch a můžu být tím kým budu pokud to bude vůle Svatého ducha "Otce" boha jediného. Na duši se váže jenom neznalý. Je jen jeden duch a jedno tělo. Copak nevíš, že člověk je obraz boží, boží chrám který má být naplněn božími anděly ? Neznáš tajemství 7 hvězd a sedmi nebes? Myslíš si, že v NEFEŠ sídlí jen lidský duch ? Duch života je jediný a ten dělá živými všechny duše. Nevíš, že jsme se minuli cílem a odešli od toho jež uvádí do života?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 26. červenec 2016 @ 12:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Dzehenuti,

nerad bych se mýlil ve výkladu tvých slov, přeci jen se i na mne  J vyjadřuješ poněkud jinačeji než jiní. Tedy bych si tvá slova nerad vysvětloval v mém porozumění jinak, než je myslíš. Ale z předchozích tvých vyjádření vím asi určitě, že přemýšlíme a poznáváme jinak.

Píšeš:  Jsem duch a můžu být tím kým budu pokud to bude vůle Svatého ducha "Otce" boha jediného. Na duši se váže jenom neznalý. Je jen jeden duch a jedno tělo. Copak nevíš, že člověk je obraz boží, boží chrám který má být naplněn božími anděly ? Neznáš tajemství 7 hvězd a sedmi nebes? Myslíš si, že v NEFEŠ sídlí jen lidský duch ? Duch života je jediný a ten dělá živými všechny duše. Nevíš, že jsme se minuli cílem a odešli od toho jež uvádí do života?

Tedy, máš za to, že ty jsi duch, (já tedy už není) a žiješ v duši, což je pro tebe tělo? A je jedno, jaké tělo máš? Můžeš být rostlinou, zvířetem, člověkem …? Tedy, chápu tě správně, že jsi anděl - duch, který vyšel od Boha, který žije v lidském těle, ale může být i v rostlině, zvířeti, člověku, dokonce i v kamenech, a ty tak oživuješ tělo? Tělo je pro tebe nefeš? A když ses minul cílem a odešel jsi od Boha, který tě uvedl do života, minul ses cílem zde na zemi nebo v nebi?

Jen tápu ve tvých slovech, to tvé učení, se mi zdá se vymyká všemu, co znám, tak se ptám, ve výkladu tvých slov se možná nebo i určitě mýlím.

Budeš-li mi to chtít lépe popsat a vysvětlit, děkuji předem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 26. červenec 2016 @ 12:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jsem duch. Já je klam oddělující od Otce. Ano, duše je složka těla - individualita. Ano, jestli by to byla vůle boží můžu být zvířetem, můžu být hořícím keřem atd. Tak jak se stal Eliáš andělem (jedním z 24 starců) a později přišel jako Jan Křtitel tak může sestupovat více božích poslů. Tělo je potřebné pro manifestaci...pro interakci. Proto nejdřív musel být i prvorozený syn, který pak s otcem vytvořili jak nebe tak zemi.Nikdy bych od Boha neodešel kdyby to nebyla jeho vůle.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 26. červenec 2016 @ 14:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsme oba v porozumění tzv. z jiných planet. :-) Nevadí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červenec 2016 @ 14:24:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tak jak se stal Eliáš andělem (jedním z 24 starců) a později přišel jako Jan Křtitel "...

Tedy něco jako reinkarnace?






Já si o sobě nemyslím, že jsem duch. Duch totiž nemá tělo. Jsem člověk, jsem nefeš, potomek Adama (z hlíny). Mé Já (můj duch) obývá toto tělo, je místně omezen v mém těle.

Říkáme: "Bolí celé tělo!"

Ono "mě" demonstruje, že mé Já není přímo jenom mé tělo, že mé tělo je schránkou mého bytí, mého Já, mé existence.

Ale mé tělo je skutečně také mé, patří k mé osobě, bez těla bych nebyl úplným člověkem.

Říkáme: "Umírám!"

Neříkáme: "Mé tělo umírá".  Tělo ke mě patří, patří k mému bytí, k mé existenci.


..."Proto nejdřív musel být i prvorozený syn, který pak s otcem vytvořili jak nebe tak zemi."...

Prvorozený Syn nebyl "nejdřív", prvorozený Syna je neustále. Trvá spolu s Otcem v Duchu svatém.


Bůh je něměnný v čase.

Pokud by byla doba, kdy nebyl Syn, ani Otec bez Syna by ještě  nebyl Otcem.  Tolik snad dá zdravý rozum.

Není - li Synovo bytí věčné (nýbrž mělo svůj počátek) , nešlo by v tomto případě vůbec hovořit o tom, že Syn je Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 27. červenec 2016 @ 08:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliáš se stal Janem Křtitelem tak stejně jako se prvorozený Syn stal Ježíšem.Ano tělo bolí i mě, ale tělo vytvořil duch. Tělo je jen nádoba pro manifestaci. A rozhodně nádobou nejsem, jsem to co ji naplňuje a uvádí do života.
Už jsem to tu vysvětloval :) tak ještě jednou : Jediný Bůh je Svatý duch a to je jak OTEC tak i SYN. Otec je jakoby mimo čas a prostor. Prvorozený syn je v čase a prostoru...........ALE pořád se jedná o stejného jediného Svatého Ducha.
Přikládám obrázek :

https://postimg.org/image/thezutqav/


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. červenec 2016 @ 15:58:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je - li Syn Bohem, tak Bůh nemůže podléhat žádnému běhu času ani prostoru. To je logicky protimluv.To člověk je omezen časem a prostorem!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 27. červenec 2016 @ 18:40:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rav Šaul (apoštol Pavel) učil židovskému výkladu, nešlo o žádný nový křesťanský podhled, ač bývá i chybně vykládán vzhledem k jeho obrazu o vzkříšení mrtvých:

ČSP 1Kor15, 36Pošetilý člověče! To, co zaséváš, neobživne, jestliže to neumře. 37A co zaséváš, není to tělo, které má vzniknout, nýbrž holé zrno, například pšeničné nebo nějaké jiné. 38 Bůh mu však dává tělo, jak to sám chtěl: každému semeni jehovlastní tělo. 39Ne každé tělo stejné, nýbrž jiné je tělo lidské, jiné je tělo dobytka, jiné tělo ptáků a jiné tělo ryb. 40A jsou těla nebeská a těla pozemská, ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských. 41Jiná je sláva slunce, jiná je sláva měsíce a jiná je sláva hvězd. Neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě. 42Tak je tomu i při vzkříšení mrtvých: Zasévá se v porušitelnosti, vstává v neporušitelnosti; 43zasévá se v potupě, vstává ve slávě; zasévá se v slabosti, vstává v moci. 44Zasévá se tělo duševní, vstává tělo duchovní. Je-li tělo duševní, je také tělo duchovní. 45Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím. 46Ale ne nejprve duchovní, nýbrž duševní, a potom duchovní. 47První člověk je ze země, z prachu, druhý člověk Pán z nebe. 48Jaký je ten pozemský, takoví i ti pozemští; a jaký ten nebeský, takoví i ti nebeští. 49A jako jsme nesli podobu pozemského, nesme také podobu nebeského.

To, co člověk zasévá do půdy, pohřbívá.  Je holé semeno rostliny a nikoliv rostlina sama, která z toho semene vyroste na svět, obživne. Semena jsou „sémě“ druhů života, podobenstvími života, a ukrývají v sobě informace o životě, ale musí být nejprve pohřbena do půdy a zemřít, aby se ten život mohl probudit, obživnout. Pokud nebudou pohřbena do půdy a nezemřou, život ukrytý v nich (nečinný, jalový, mrtvý) se neprobudí a nezjeví se ve své podobě. Po obživnutí těchto druhů života, už tyto nemají původní vzhled semene, ale mají své „tělo“, podobu, formu a dýchají, žijí, jsou živena z půdy a z nebe (nikoliv z nebes). Bez zasetí do půdy, by ty druhy života neobživly do forem. Bůh tedy zasévá sémě života, ale život se probouzí v utvořené formě. Ta forma, tělo, je tedy zformovaný, utvořený, stvořený život; ale žije, jen když dýchá, má v sobě dech, dchnutí života. To, co dýchá, není život, ale nezbytná živina, potřeba života, bez které by život zemřel a zanikl, obrátil se v prach, (navrátil se do půdy, země), ale s ní je neustále obživován. Tento dech, toto dchnutí, je Božím (dočasným) darem živému stvoření, aby jejich život nezemřel. Dokud mají tato stvoření ono dchnutí, dýchání, žijí, jejich život „žije“ a neumírá. Abych to zde trochu shrnul. Ono „nefeš“ je vitální duše. Každá ta „nefeš“ je pozemským životem, ale liší se podle svého druhu a to nejen vzhledem, podobou těla, ale i vnitřními charakteristickými znaky života. Zároveň se i každý jedinec svého druhu liší od druhého jedince. Každá jednotlivá „nefeš“, tedy živá duše se liší v rámci „hranic“ svého druhu. A tělo, to není nic méně než zformovaná, ztělesněná „nefeš“. Pro židy není tělo, forma, bez duše a duše bez těla (formy). Nejsme těly „dutými“ s výplní duše, ale duše je plně prostoupena tělem. Proto se zemřelí v bibli počítají na mrtvá těla a jindy na mrtvé duše. Umírá-li tělo, umírá duše. No a pak je zde rúah, tedy duch, lépe řečeno dech, dchnutí, dýchání. Nejde o věčný dar, je jakoby neustále poskytován, nelze si ho přivlastnit, mít ho navždy za svůj, vdechujeme a vydechujeme; nádech a výdech, bez dalšího nádechu je život, „zabit“, umírá. Dosud se v tomto mém popisu nijak jako lidé nelišíme od ostatního živého stvoření. Jsme oduševnělými (nefeš) těly, jako i zvířata i rostlinstvo, ale lišíme se od nich nejen „vnějším“ vzhledem, ale i „vnitřním“. Jsme pouze jinou formou života, jinou „nefeš“. Jako ona jsme pozemskou formou života, pozemšťany. A to je to, co apoštol Pavel nazývá „Prvním Adamem (člověkem)“, tím stvořením ze země, z prachu, duševním či oduševnělým tělem. Ale to, co nás naprosto a zásadně odlišuje od ostatního živého pozemského stvoření, je ten „Druhý či Poslední člověk (Adam)“, kterým je „Pán z nebe(s)“. První Adam se stal duší živou, tedy živou (oživovanou) „nefeš“ duchem (rúah - dechem, dchnutím), ale je smrtelný, pomíjející bez „rúah“, naprosto stejně jako zvířata. Ale dvě hlásky „Jod“ ve slově „stvořil“ poukazují u člověka, na rozdíl od zvířat, kde se nachází pouze jedna tato hláska), na dvojí stvoření – Prvního a Druhého Adama. Ten „druhý Adam“ je Duchem živoucím, oživujícím, hebrejsky „Nešama“ (dech života) či „Nišmat Chajim“ (živoucí dech, živoucí duch, duch živoucího). Tento živoucí duch je druhým stvořením v člověku z nebes. I zvířata mají svá chřípí a dýchají, ale zde člověku Pán (Bůh), vdechl (dar) v jeho chřípí „živoucí Nešamu“ a tehdy se člověk stal „živoucí duší (nefeš)“, oduchovnělou duší či duchovně-oduševnělým tělem. „Nešama“ je podle židů „nesmrtelnou“ protože je „Božím duchem“, „Duchem z Boha“, „vnitřní podstatou Boha“, tedy jak psal i Pavel, „Pánem (Bohem) z nebe“. Člověk je tak stvořením „na pomezí mezi nebem a zemí“. Má „osmyslnění života“, může žít nejen pro dočasný a smrtelný a pozemský život, ze dne na den, ale pro „příští, budoucí, věčný, nesmrtelný, nebeský život“, pro příští zítřky. Nejen pro chléb pozemského bytí, ale pro chléb bytí nebeského. Ptá se po smyslu života, který přesahuje pozemské přebývání, po tom, co zůstává na věčnost a je nepomíjivé, tedy po „věčném životě“ a může o něj usilovat a dosahovat ho již zde na zemi. Proto i apoštol Pavel napsal: Jaký je ten pozemský, takoví i ti pozemští; a jaký ten nebeský, takoví i ti nebeští. A jako jsme nesli podobu pozemského, nesme také podobu nebeského. A nebeský je ten „Pán z nebe“, „Duch z nebe“, „Jechida Chaja“ (Jediný(á) Živoucí) dávající „Nišmat Chajim“ (živoucí nešamu (věčného ducha – věčný život)).

Člověk tedy není duch, mající duši a žijící v těle, jak se v charismatickém ROFC říkalo; nakonec se i říká „můj duch, má duše, mé tělo“ … „mám ducha, mám duši, mám tělo“; ale kdo? JÁ! JÁ INDIVIDUM! JÁ jedinečná BYTOST!

PS: Trojici nechávám spát :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 27. červenec 2016 @ 20:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 46Ale ne nejprve duchovní, nýbrž duševní, a potom duchovní.No neberu ti to tvé Já Já Já, každé Já patří tomu duševnímu. Duchovní zná v čem tkví věčný život a jsou s otcem jedním
47První člověk je ze země, z prachu, druhý člověk Pán z nebe. 
Je jen jeden duch a jedno tělo... možná to časem pochopíš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 27. červenec 2016 @ 21:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) že je každý člověk jednotlivec (z celku lidstva),  a že to náleží do 'oblasti duševní' vím a popisoval jsem to. Ale co každého člověka nakonec činí naprosto nezaměnitelným individuem, je dar živoucí Nešamy, taky z jediné(ho) Chaji(m). Jako jsem naprosto nezaměnitelnou a nenahraditelnou bytostí pro svou manželku a ona zase pro mne, tak já pro Boha a Bůh pro mne. Jedno tělo a jeden duch (Duch). Třeba na to někdy přijdeš i ty, že proto byl Jan Křtitel Janem Křtitelem a nikoliv Eliášem. :-) A proto také ty jsi ty a já jsem já a oba jsme my.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské po (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 00:29:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan Křtitel byl Eliášem. Já jsem duch a všechen duch patří Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací nábožensk (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 04:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V takovém tvém pojetí jsi ty byl Janem i Eliášem, Izajášem i Danielem, ba co více, i Ježíšem, Mojžíšem, Abrahamem, ... :-) Třeba ... i já jsem Dzehenuti ... neshodneme se.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací nábož (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 08:09:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, už ti to začíná pálit. Myslíš si, že nové dítě dostane nového ducha od Boha ? Říkám, děti dostávají ducha od rodičů a ti ho dostali od Adama i s dědičným hříchem. Je tedy duch zotročený hříchem žijící ve lži  a pak je duch svatý v kterém je pravda a svoboda.A ano, je jediný Bůh - Svatý duch, a  nakonec vše bude  jedním. I světlo světa se nakonec navrátí k "Otci". Vše začíná a končí, jediný je však věčný a v jeho věčnosti bude neustále začátek a konec.Tedy všichni kdo přijmou svatého ducha jsou jedním jednoho "Otce"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací n (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 11:24:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, už ti to začíná pálit.           Nějak brzy ne? Napíšeš, až mě to pálí :-) Šikovný jsi ty. :-)
  Myslíš si, že nové dítě dostane nového ducha od Boha? Říkám, děti dostávají ducha od rodičů a ti ho dostali od Adama i s dědičným hříchem. Je tedy duch zotročený hříchem žijící ve lži  a pak je duch svatý v kterém je pravda a svoboda.           

No, to si rozhodně myslím a dokonce si to uvědomuji s každým okamžikem mého nadechnutí se. "Dchnutí života, dech (rúah)" jsem totiž od rodičů dědičně nedostal, ale „nefeš (vitální duši)“. „Rúah“ jsem se nadechl, když jsem vyšel z matčina těla a přijal jsem „Nešamu“ od Boha ve chřípí svého těla. Duch Boží vychází od Boha Svatého a tedy rozhodně „dědičně hříšný po rodičích od Adama“ není.  Já jsem individualizovaná lidská duše, díky za to Bohu :-). Na dědictví hříchu po rodičích až do Adama, tedy na hříšné sklony lidské duše, se nevymlouvám, protože vím, že jsem osobně zhřešil, a proto se smrt rozšířila na všechny, protože všichni zcela osobně zhřešili.  
A ano, je jediný Bůh - Svatý duch, a  nakonec vše bude  jedním. I světlo světa se nakonec navrátí k "Otci". Vše začíná a končí, jediný je však věčný a v jeho věčnosti bude neustále začátek a konec. Tedy všichni kdo přijmou svatého ducha jsou jedním jednoho "Otce"           

Duch Boží je Duchem Božím, je člověku darem, nemůžeš ho vlastnit, nejsi to ty, ale můžeš ho přijmout, podílet se na jeho působení, nechat se jím vést, připojit k němu své jméno. A proto Eliáš nebyl nikdy Janem Křtitelem, ač skrze ně a v nich působil naprosto stejný Boží Duch. A já nejsem ty :-) A ani Elíša, ač přijal dvojnásobný díl „z ducha Eliášova“ nebyl Eliášem, ač činil podobně jako Eliáš, jehož byl žákem. Nyní přijímám z Ducha svatého Ježíše Krista (podíl), tedy Ducha svatého (odpuštění Páně a z jeho moci). A je to stále Duch Boží, neboť je Boha a dal Kristu, a nyní bere z Kristova Ducha, co je jeho a rozdílí těm, kdo v něho (Mesiáše) věří a dává jim podíl na tom jednostejném Duchu milosti a moci Páně. To je to druhé narození z Boha, tedy z Božího Ducha - Kristova.  
Jsme si docela dost vzdáleni v porozumění, Dzehenuti. Docela dost. :-) Ale nejsi jediný. V co věříme spolu je, že je jen Jediný Jeden Bůh a nikoliv 3 in 1. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvra (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 12:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to se neshodneme :). Eliáš se stal andělem, jedním z 24 starců a později přišel na zem jako Jan Křtitel, když se ho ale ptali jestli je Eliáš, řekl správně, že není. Kdyby se ho zeptali jestli byl Eliáš, řekl by že ano. Ano, duši si dostal od rodičů ale i jejich ducha. Právě proto musel přijít Ježíš protože ten se narodil se Svatý Duchem a právě proto ho mohl i vylít.Kdyby si při narození dostal ducha od Boha, nemusel by přijít Ježíš. Jedině skrz Ježíše lze přijmout Svatého Ducha.No alespoň, že se shodneme na tom, že trojice je nebiblická lidská nauka :).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda v (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 12:33:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě ti upřesním hlas volajícího na poušti ..tak jak mi vysvětil můj učitel Svatý Duch - jediný Bůh
Mojžíš pak pásl dobytek Jetry tchána svého, kněze Madianského, a hnav stádo po poušti, přišel až k hoře Boží Oréb.
2 Tedy ukázal se mu anděl Hospodinův v plameni ohně z prostředku kře. I viděl, a aj, keř hořel ohněm, a však neshořel.
3 Protož řekl Mojžíš: Půjdu nyní, a spatřím vidění toto veliké, proč neshoří keř.
4 Vida pak Hospodin, že jde, aby pohleděl, zavolal naň Bůh z prostředku kře, a řekl: Mojžíši, Mojžíši! Kterýžto
odpověděl: Aj, teď jsem.
Volající na poušti byl samotný jediný Bůh, který působil tak, že byl keřema protohlas volajícího na poušťi :je to hlas božího posla (anděla) Jana Křtitele, jehož vyslal sám jediný Bůh



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací nábožensk (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 08:03:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to je pravda.

13  Neboť všichni proroci i Zákon prorokovali až po Jana.
14  A chcete-li to přijmout, on je Eliáš, který má přijít.
15  Kdo má uši slyš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací nábož (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 12:16:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je pravda :) ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací n (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 13:06:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  To, že Jan Křtitel je Eliáš, který měl přijít. A také to ,že Pán Ježíš je Otec věčnosti, který nám měl přijít. A to vše se (podle prorockých písem ) vyplnilo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvra (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 13:37:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) a k domotání toho všeho: Ježíš se svými učedníky vyšel do vesnic Cesareje Filipovy. Cestou se svých učedníků ptal: „Za koho mne lidé pokládají?“ Oni mu řekli: „Někteří za Jana Křtitele, jiní za Eliáše a jiní za jednoho z proroků.“ nebo Tetrarcha Herodes uslyšel o všem, co se dálo, a byl na rozpacích, protože někteří říkali, že Jan vstal z mrtvých, jiní, že se zjevil Eliáš, a jiní, že vstal některý z dávných proroků. nebo Když Ježíš přišel do oblasti Cesareje Filipovy, ptal se svých učedníků: „Za koho lidé pokládají Syna člověka?“ Oni řekli: „Ti za Jana Křtitele, jiní za Eliáše, jiní za Jeremjáše nebo za jednoho z proroků.“ nebo Uslyšel to král Herodes, neboť se Ježíšovo jméno stalo známým. Říkalo se: „Jan Křtitel vstal z mrtvých, a proto v něm působí tyto moci.“ Jiní však říkali: „Je to Eliáš!“ Jiní zase říkali: „Prorok -- jeden z těch proroků.“ Když to uslyšel Herodes, říkal: „Jan, kterého jsem já sťal, vstal z mrtvých.“ 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda v (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 14:13:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No možná to motá tebe :) ale ne mě. Ja vím s jistou, že Eliáš se stal andělem (jedním z 24 starců) a později byl poslán jako boží posel (HLAS) Jan Křtitel. Hlasem božím jsou ti, jež mají Svatého Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příro (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 17:32:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož to ti zbývá ještě vyjmenovat 23 dalších staříčků andělů, co byli lidé a stali se anděly. Jana Křtitele z toho tedy vynechejme :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 29. červenec 2016 @ 08:16:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z bible je zřejmé, že to je i druhý budoucí svědek Mojžíš. Nad ostatníma jsem nikdy moc nepřemýšlel ale určitě lidé co milovali Boha. Jak ze SZ tak z NZ ( z něj to budou apoštolové).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 29. červenec 2016 @ 12:16:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřemýšlel, ale víš, že Eliáš je jeden ze 24 starců (starších). A ostatní neznáš. 1Pa24 a 25.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 29. červenec 2016 @ 12:23:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano jím a Mojžíšem jsem si jistý dle bible. Oba dva byli s Ježíšem na hoře proměnění. Jeden byl před Ježíšovým narozením (Mojžíš) (Eliáš už narozený jako Jan Křtitel) Oba dva byli u Ježíšového vzkříšeni. Oba dva byli u Ježíšového odchodu k "OTCI". Však se podívej do bible, u hrobu byli dva andělé, na hoře byli dva andělé, a při jeho odchodu dva andělé mluvili učedníkům kde jde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda v (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 14:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"hlas lidu, hlas Boží"? aneb, jedna paní povídala?, či , "propust nám Barnabáše"?  Už jsem Ti jednou psal, že židé jsou slepí do dnes!

                Nepoznali v Pánu Ježíši  Otce věčnosti!  Do dnes Ježíše pokládají za podvodníka! 

J 5,43  Přišel jsem ve jménu svého Otce, a nepřijímáte mne. Kdyby přišel někdo ve svém vlastním jménu, toho přijmete.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příro (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 14:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravdu máš, farizejci zaslepili celý židovský národ. Ale i tak jsou židé Mesiánští, kteří zůstali věrni jedinému Bohu. Tak jak oni se hlásí ke Kristu, bude se i Krist hlásit k nim. Však rouška bude se druhým svědkem stržena a to co zakryli bude odkryto.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 14:55:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě také pravdu máš. Také nás Bůh miloval, ještě když jsme byli slepí. A proto my milujeme, protože Bůh napřed miloval nás.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 18:11:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timgu, jsi vidoucí, nejsi slepý? Kéž bys byl ... Ježíš řekl: „Přišel jsem na tento svět k soudu: aby ti, kdo nevidí, viděli, a ti, kdo vidí, byli slepí.“ Farizeové, kteří tam byli, to slyšeli a řekli mu: „Jsme snad i my slepí?“ Ježíš jim odpověděl: „Kdybyste byli slepí, hřích byste neměli. Vy však říkáte: Vidíme. A tak zůstáváte v hříchu.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 21:44:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Peťo, ano, pravda. Farizeové, ( kteří  o sobě říkali že vidí , bez důvodu nenáviděli Ježíše - Otce věčnosti), nakazili a  zaslepili tak celý židovský národ...  

 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 23:44:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, v prvotní církvi se to farizeji asi jen hemžilo .. a taky asi zelóty. Křesťanský nadnesený antisemitismus opravdu miluji :-( A ti, co mají problémy s angelogií a duchařením pohrdají pavlovským rabínským farizejským učením o Mesiáši :-) Přijde mi to docela úsměvné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 18:05:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty budeš mít asi protifarizejského démona, Dzehenuti :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příro (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 18:00:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedna paní povídala :-) Byli to právě židé, co v Ježíši poznali židovským národem dlouho očekávaného Mesiáše. Nebýt židů, nikdy bys v Ježíši Mesiáše nepoznal a ani Boha Abrahamova, Izákova a Jákobova. Že mnozí dodnes odmítají Ježíše za Mesiáše je dáno i tím, že se věrně drží Písma a pohanskou "kristovskou" modlu odmítají.
Jak zní ha-Šem? To Jméno? Nevyslovitelné hlásky ... Otec - nic než rabínský zvyk oslovování Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 29. červenec 2016 @ 17:09:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochop už, že my jsme se zde shodli na tom, že Jan Křtitel byl Eliáš, který měl přijít.  Pokud máš uši, pak to slyš!

Proto mě docela nezajímá to, co říkali lidi, jen aby jsi to zamotal, jak sám píšeš. Věz , že židovský národ  je i mě  milý. Tak laskavě nepodsouvej jiným antisemitismus , jako nějaký velmi laciný manipulátor. Ano?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvra (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. červenec 2016 @ 14:10:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ano inu je tomu tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda v (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 29. červenec 2016 @ 08:09:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za jasnou , neúskočnou, a  přímou odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. červenec 2016 @ 16:06:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... "Člověk tedy není duch, mající duši a žijící v těle, jak se v charismatickém ROFC říkalo; ...nakonec se i říká „můj duch, má duše, mé tělo“ … „mám ducha, mám duši, mám tělo“; ale kdo? JÁ! JÁ INDIVIDUM! JÁ jedinečná BYTOST!"...


Zajímavá arguimentace. Ale skutečně se to vylučuje, co říkali charismatici?

Neříká podobně i Syn, že má Otce a neříká snad taky Otec, že má Syna? A nemají oba Ducha?  A kdo je potom v tomto případě (v kontextu tvé argumentace)  ono  "individum"?


]


Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 17:40:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kaz 3,19  Vždyť úděl synů lidských a úděl zvířat je stejný: Jedni jako druzí umírají, jejich duch je stejný, člověk nemá žádnou přednost před zvířaty, neboť všechno pomíjí.


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 18:44:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vs. Kaz3,11To všechno učinil krásné ve svůj čas. Také věčnost dal do jejich srdce, aniž by člověk ovšem postihl dílo, které Bůh vykonal, od počátku až do konce.


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 26. červenec 2016 @ 10:21:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak, je radost vidět ty co zachovávají boží písmo a nenechají se ovlivňovat žvásty farizejců a jejich bludného učení. Jak by taky mohli mít zvířata jiného ducha od lidí, když je jen jediný, které uvádí vše do života a bez něj upadá vše do smrti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červenec 2016 @ 14:28:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je docela tragédií vidět, jak někteří z vás se bezmocně plácají ve vlastních umě utkaných pavučinách lživých nábožných představ, které však se skutečnou realitou nemají nic společného..


]


Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 20:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh vyvrací náboženské pověry.



Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Pátek, 29. červenec 2016 @ 20:55:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To zajisté, jen my mu příliš nenasloucháme :-)


]


Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 21:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeden z tygrů se vrhl na mladou ženu, která vystoupila z auta během hádky s řidičem. Na pomoc jí šla další žena. Právě tu tygr zabil.

Toto video ukazuje opět přírodní zákonitosti, na které nelze nasadit vzorec dobra versus zla. Žena udělala chybu, že vystoupila z vozu. Tygr ji napadl, protože vstoupila na jeho území, reagoval instinktivně. Další muž a další žena z vozidla jí šli na pomoc. Přičemž ta další žena zemřela. Takže doplatila na altruismus a pomoc příslušníci svého druhu (či kamarádce, příbuzné). Muž ji šel pomáhat, ačkoli předtím s tou ženou byl v hádce. Všichni jednali rychle a instinktivně. Jak ten tygr, tak všichni lidé. Hádka byla okamžitě ukončena, když nastal větší problém, a to napadení tygrem. Ti, co byli v hádce, najednou obětavě nasadili vlastní život. Před chvílí "hřešili", že se hádali, za chvíli "nehřešili", že si až hrdinsky pomáhali? Ne. Obojí je špatné, moralistické vysvětlování je slepá cesta. Veškeré procesy, ať už hádka, tak vystoupení z vozu, tak napadení tygrem, tak pomoc člověku - všechno je následkem něčeho předchozího. Je to řetězec příčin a každá další má svoji vlastní příčinu. Neexistuje nic takového jako hřích. Existují pouze omyly, selhání. Ale ta lidi dělají, jelikož nejsou prozřetelní, neznají následky svého konání. Lidé žijí v konkrétním čase. Neznají budoucnost. Kdyby ji znali, nedělali by ty tzv. hříchy, tedy omyly, špatná rozhodnutí. Lidé i zvířata se chovají jen tak, jak jim bylo dáno. Něco si přinesli na svět v genech a reagují na podněty ze svého okolí opět tak, tak jim bylo dáno. Toto není souditelné. Člověk ani zvíře nemůže dohlédnou na všechny následky, všechny souvislosti svého jednání a co se mu zdá správné v určité chvíli, v jiné chvíli mu už přijde jako nesprávný postup. Může se to vyvíjet s tím, jak se učí. Ale na svět nikdo nepřichází s návodem na život. Každý se učí, jak umí a jak mu bylo dáno.



Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 21:55:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná se napřed zamyslet nad tím, co je hřích, než začneš vynášet tak dalekosáhlé soudy, že nic takového neexistuje.


]


Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 22:18:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.krestanske-diskuse.net/ Online členů - 0


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 25. červenec 2016 @ 22:25:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Troll ze zkrachovalého serveru mě tu bude školit? Úsměvné...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 26. červenec 2016 @ 09:13:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co třeba odpovědět? Tvé pokusy mě urazit jsou opravdu úsměvné. Ano, diskutoval jsem na serveru, na kterém momentálně nikdo není online. Tos mi to teda nandal. To je pomalu na mašli. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 26. červenec 2016 @ 17:30:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi křivák. Podlý. Už jsi to zkoušel předtím, minule jsi na chvíli diskutoval normálně a teď zase křivárna. Čili jsi pobožné prase. Křivé, odporné, nezajímáš mě. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 29. červenec 2016 @ 09:17:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná jsem podlý křivák, ale rozhodně ne kvůli tomu, že píšeš hlouposti a já ti je nebaštím i s navijákem. Prostě neuneseš jakoukoli kritiku a neustále se chováš jako rozmazlené mimino.


]


Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 26. červenec 2016 @ 13:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem psal, člověk a země se minula cílem a se zemí i zvířata. Až přijme svatého ducha lidstvo, přijme ho i země a s ní všechny živé duše.


]


Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 26. červenec 2016 @ 18:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na etiku, tedy i na důsledky, které se nazývají morálkou, byly odborníky vypracovány mnohé studie, nebo celé filozofie. Většinou lidé přejímají tu romantickou představu - že člověk je přirozeně dobrý, závisí  to jen na podmínkách, ve kterých žije. Představitelem romantiků je známý Jean-Jacques Rousseau. Jenže takový romantismus je fantazií, kterou překonala dokonce sama církev, když poznala omyl zbožného mnicha Pelagia, který tvrdil něco podobného - že člověk se stane dobrým vlastním přičiněním. Tyto nesmysly byly vyvráceny samotnou historií lidstva.

Podle základního pravidla etiky má každý svou přirozenost, tedy tygr svou tygrovitost či obecněji šelmovitost. Chová se naprosto přirozeně a nikdy se od svého přirozeného chování neodchýlí. U kočkovitých šelem je přirozeným chováním teritoriální chování, tedy ochrana svého území. Obecně řečeno, zvířata jsou morálně dokonalá.

Člověk na rozdíl od tygra má mít lidskost. Praxe ukazuje, že na rozdíl od zvířat je to jeho slabá stránka, kterou často porušuje a odchyluje se od ní. Dějiny praví, že většinou se člověk chová jako morální zrůda. Někteří dokonce ani netuší, co to lidskost je.


]


Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 26. červenec 2016 @ 19:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je vysvětlení, proč někteří nejsou schopni empatie. Je to v mozku porucha.  František Koukolík: O špatných lidech


]


Re: Re: Re: Re: Příroda vyvrací náboženské pověry (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Pátek, 29. červenec 2016 @ 19:41:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Máš pravdu, v našem mozku lze nalézt spoustu "nepochopitelných" věcí které svádíme na Boha.
 Koukolíka rád poslouchám. 
H.


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy