Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485801
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Náboženství a víra
Vloženo Úterý, 28. červen 2016 @ 09:20:05 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal oko

Rozlišujme podstatné věci.


Rád bych ještě doplnil téma o náboženství z mého minulého článku.
Tam jsem napsal:
"Náboženství tedy ve významu znamená, že nejsme ateisti, že ve středu našeho života nějakým způsobem figuruje Bůh.

Náboženství mohou být různá, společné pro ně je vnitřní vztah člověka k Bohu. Samotné poznání Boha však mívá různou hloubku a bývá zkresleno mnohým lidským uvažováním - to však nic nemění na tom, že se stále jedná o náboženství, o vztah člověka s Bohem na různých úrovních.

Pohanská náboženství jsou odrazem hledání Boha člověkem, proto jsou poznamenána a zkreslena lidskou nedokonalostí. Jsou však výrazem hledání cesty člověka k Bohu, které odráží jak nízkost a hříšnost padlého člověka, tak i ušlechtilou touhu po Bohu a mohou obsahovat i jiskry božské inspirace. 

Křesťanství naopak je zjevené náboženství - je vyjádřením cesty Boha k člověku, na které po počátečním poznání Boha jde i Boží dítě nebeskému Otci naproti do jeho náruče. Protože je to víra zjevená, není poznamenána přirozeností tělesného člověka, není v ní nízkost ani hříšnost
."







Náboženstvím je tedy každé učení o Bohu, o tom, jak s ním praktikovat vztah, jak žít s Bohem. Toto bývá doprovázeno různými rituály, liturgií či různými náboženskými úkony.

Z uvedeného vyplývá, že náboženství si nejsou rovná. Jsou náboženství vyloženě špatná, likvidující osobnost člověka po všech stránkách a jsou také náboženství do různé míry dobrá, obsahující jiskry božských pravd a pomáhající člověku dosáhnout do jisté míry určitého společenství s Bohem.





Náboženství však není ještě živá víra!
Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal -  to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem.
Takové náboženství je stále mrtvé, naplněno jenom prázdnými úkony.
Takový "katolík" pak podlehne vhodné příležitosti a bez mrknutí oka krade i cizoloží, lže a vůbec ničím se ve své touze po majetku a honbou po požitcích ve svém chování neliší od lidí tohoto světa.
Protože je stejně jako oni duchovně mrtvý.




Může tedy být náboženství s živou vírou i bez živé víry, ale nikdy nemůže být živá víra bez náboženství, bez učení evangelia, bez liturgie utvořené generacemi skrze věky a bez učení, které skrze věky nese a v sobě obsahuje tradice církve. Jednotlivé liturgie se sice mezi sebou liší podle mentality národů, krajů a zvyklostí (chcete - li folklóru) a postupně se mění podle vývoje společenství a obyčejů, zvyků a jakým způsobem se ono společenství v dalších generacích chová a vyjadřuje, jakým způsobem myslí.






Křesťanství je tedy cestou Boha k člověku, je zjevením Boha.
Zvolit si správně náboženství je sice prvním krokem k živému vztahu s Bohem, ale nutně jej ještě nepodmiňuje. Chce to více. Také judaismus je zjeveným náboženstvím - a také umožňuje do značné míry život s Bohem - živou víru - i při nedokonalém poznání Boha.
O křesťanství pak platí: "Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl. " (J 1,18)

Třeba ale pokročit dál - toto náboženství deklarovat a nic v životě nedělat nestačí. V živé víře  jde o hluboký vztah srdcem, o celou podstatu našeho bytí v tomto světě. Třeba žít živou víru naplňováním lásky k Bohu a bližním, zvláště těm nejbližším v našem okolí. Jde o naše rozhodnutí takto žít, postupně se to vytrvale i učit (i s chybami a poklesky) - nebudeme to totiž hned po našem rozhodnutí i umět - to by byl neskutečný svět!
Naše rozhodnutí z nás hned neudělá duchovní borce, kteří vírou přesazují stromy do moře!
Učíme se Boha poznávat, učíme se nechat Bohem vést. Důvěřujeme Bohu bezvýhradně.  To je živá víra - ať už jsme v ní více či méně dokonalí. Nechávejme se Bohem proměňovat do opravdovosti.

(1J 4,12)
Boha nikdo nikdy neviděl. Jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.


"Náboženství a víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 16:35:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal - to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. 

  Za nás platilo: Čím více člověk chodí ke zpovědi a k příjímání, tím lepší vztah s Bohem. To už tedy teď v ŘKC neplatí, to se nějak změnilo, nebo je to jen tvůj názor, který sis udělal po diskuzích s křesťany, který ti tento základní poznatek mnohokrát v diskuzích psali?


Protože je stejně jako oni duchovně mrtvý.

  Jak se prosímtě Stando stane, že je takový katolík, co platně prošel svátostí křtu, vyzpovídal se, co nejvíc chodí k přijímání, tak že je takový katolík "duchovně mrtvý"? 

  To se "nenarodil znovu" svátostí křtu?
  Nebo se nenarodil znovu zpovědí?
  Nemá živý vztah "přijímáním"?

  Jak se mu to stane?






Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 21:04:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co platilo "za vás" a kde to vlastně bylo - ale za nás platilo a stále platí, že v duchovním životě  není důležitá kvantita, nýbrž kvalita.


Můžeš tedy i přijímat a přitom stále nemít živý vztah - a ty sám jsi toho důkazem.


]


Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. červenec 2016 @ 08:12:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Můžeš tedy i přijímat a přitom stále nemít živý vztah - a ty sám jsi toho důkazem.

  No, samozřejmě, Stando. Snad sis alespoň něco zapomatoval z reality života, o které jsem tu psal. 

  Já samozřejmě vím, a to velmi osobně, že svátost křtu ani přijímání eucharistie nesouvisí se vztahem k Bohu ani ke vztahu k Bohu nijak nevede. Ani jiné náboženské úkony. Přijímání dělají i lidé, kteří nemají vztah k Bohu a ani nevědí, jak vztah k Bohu získat, a lidé, kteří mají vztah k Bohu, se v klidu bez náboženských úkonů a jejich počtu obejdou. 

  A opravdový vztah k Bohu mají i lidé, kteří pro vás vůbec nejsou křesťany, kteří nikdy žádnou svátost nepotkali.

  To jen ty jsi tu historicky omylem psal, že "nové narození" je ve svátosti křtu a že "Od tohoto okamžiku jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života." Což je samozřejmě hloupost z virtuálního světa, a jsem rád, že už jsi přijal svědectví lidí z reálného života a rozumíš, že Bůh nikoho nespasí násilím, že píšeš že "Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem." Ta vnitřní proměna sice není z rozhodnutí člověka, jak ses potom opravil, i když jsi to napsal od počátku jistě správně a nespletl ses, ale už jsi blízko.

  Už jsi tedy trochu porozuměl v realitě? Už chápeš, rozhodnutí a slib, smlouvu? U chápeš, že realita není jako tvůj virtuální svět, ve kterém 'Je možné se zamilovat a dát své srdce nějaké dívce. Je to vztah, je tu láska. Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'?

  Už rozumíš, že k manželství je potřeba uzavření smlouvy, která má svou formu vzájemného darování? Že manželé se nestanou lidé "jen tak" samovolně? A že k uzavření smlouvy je potřeba rozhodnutí?

  


]


Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2016 @ 11:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Já samozřejmě vím, a to velmi osobně, že svátost křtu ani přijímání eucharistie nesouvisí se vztahem k Bohu ani ke vztahu k Bohu nijak nevede. "...


Ve tvém případě tomu třeba tak bylo (to já nevím), ale jistě to kvůli tomu už neplatí  i univerzálně pro každého dalšího. 

Člověk  musí Bohu otevřít své srdce - pak to teprve funguje. Člověk má nejdříve zkoumat, zda může jíst tento chléb a pít u tohoto kalicha, aby se neprovinil proti tělu a krvi Páně.





..." A opravdový vztah k Bohu mají i lidé, kteří pro vás vůbec nejsou křesťany, kteří nikdy žádnou svátost nepotkali."...

Nikdy jsem netvrdil opak.
Dokonce nejenom jadaista, ale i některý muslim  může mít opravdový vztah s Bohem. Proč ne? Vždyť Duch si vane, kam sám chce. Ale kvůli tomu přece ještě ani zdaleka není křesťanem!



..."Od tohoto okamžiku jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života." Což je samozřejmě hloupost z virtuálního světa, ...
Nikoli. Tuto "hloupost" čerpám z Písma.

(Ř 6,3-4)
Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt?  Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.

(Gal 3,27-29)
Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli.  Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.  A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení  (tedy rozuměj:  Boží děti)..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. červenec 2016 @ 12:04:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ve tvém případě tomu třeba tak bylo (to já nevím), ale jistě to kvůli tomu už neplatí  i univerzálně pro každého dalšího.  

  V mém případě to tak bylo. Kdybys četl mé příspěvky, to, co z mého života píšu a nedomýšlel, co není, věděl bys to.
  Zda je to zkušenost univerzální, to nevím, Stando. Člověka, kterého by křest či přijímání přivedly ke vztahu k Bohu jsem ještě nepotkal. Člověků, které svátosti k Bohu nedovedly, jsem potkal už bezpočet.


Dokonce nejenom jadaista, ale i některý muslim  může mít opravdový vztah s Bohem. Proč ne? 

  Někdy si s nějakým jadaistou nebo muslimem popovídej, abys věděl, jaká je realita.


Nikoli. Tuto "hloupost" čerpám z Písma. 

  Pak by ovšem bylo zajímavé abys uvedl, odkud ji z písma čerpáš a jestli ti nevadí, že tvé "čerpání" je poněkud mimo realitu. 

  Jestli sis někdy popovídal s lidmi, kteří prošli svátostí křtu a zkoušeli chodit v novotě života, zkoušeli mít vztah s Bohem a jak se jim to fakticky dařilo. Jen tady na Granosalis jich za tu dobu, co tu jsem, bylo několik desítek, kteří popisovali skutečnou realitu takového života. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. červenec 2016 @ 12:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pak by ovšem bylo zajímavé abys uvedl, odkud ji z písma čerpáš"...

Ty máš zase ve zvyku nedočíst komentář do konce?  Já to v něm přece uvedl!





..."Od tohoto okamžiku jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života." Což je samozřejmě hloupost z virtuálního světa, ...
Nikoli. Tuto "hloupost" čerpám z Písma.

(Ř 6,3-4)
Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt?  Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.

(Gal 3,27-29)
Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli.  Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.  A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení 


(tedy rozuměj:  Vy pokřtění jste už Boží děti, národem vyvoleným)..



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2016 @ 21:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ty máš zase ve zvyku nedočíst komentář do konce?  Já to v něm přece uvedl!

  Tvůj komentář jsem dočetl dokonce. O tvém výmyslu že "Od svátosti křtu jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života" tam není žádná zmíňka. 



  Stando, v písmu se píše o ponoření v Ježíše Krista, o těch, kteří jsou Kristovi. Ještě to zdůrazňuješ v textu písma boldem. Nepíše se tam nic o polití vodou za zvuku správné formule se vznosnými úmysly. Prostým porovnáním tvých hloupostí z virtuálního světa s realitou života politých miminek by ti to mělo dojít. Pokud bys ovšem takové porovnání směl udělat.

  Možná by stačilo, kdyby sis po sobě přečetl tvůj vlastní článek. V něm dobře a z reality píšeš, že takový člověk se neliší od světa, "protože je stejně jako oni duchovně mrtvý." 
  Když píšeš reálnou zkušenost z reálného světa, ve kterém žiješ, píšeš dobře a pravdivě. Když se zabalíš do nepravdivých frází, jsi mimo.

  Mám pro tebe jednoduchý návrh: Zeptej se politých miminek, jaká je jejich skutečná realita, jestli jsou Boží děti a jestli mají možnost chodit s Bohem v novotě života. Vezmi si jich tak pět, deset kolem sebe a uvidíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2016 @ 07:57:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."O tvém výmyslu že "Od svátosti křtu jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života" tam není žádná zmíňka. "...


Někdy mám opravdu chuť v tomto už dál nepokračovat.

O  novosti života v souvislosti s novým stavem po křtu se dočteš v Ř 6,3-4.




..." v písmu se píše o ponoření v Ježíše Krista, o těch, kteří jsou Kristovi. ... Nepíše se tam nic o polití vodou za zvuku správné formule se vznosnými úmysly."...


V Písmu se píše o narození znovu z vody a z Ducha svatého (J 3,5).
V Písmu se píše o obléknutí Krista ve křtu (Gal 3,27) - a doporučuji dočíst až do konce kapitoly (A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení.)  Kristovi se tedy stáváme až ve křtu.

Dnešní realita pokřtěných miminek je různá.
Všichni jsme hříšníci, jen někteří si to přiznávají, jiní nikoliv.
Všichni pokřtění v Kristově víře jsme Boží děti, synové Abraháma podle zaslíbení. Ve křtu jsme se stali Kristu bratry (Źd 2,10-13). Někteří pak jsou bratry dodnými, jiní nehodnými. Jedni žijí život v Kristu, jiní jsou duchovně mrtví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 21:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Někdy mám opravdu chuť v tomto už dál nepokračovat.

  A v čem nemáš chuť pokračovat?

  V tvých nepravdivých frázích mimo realitu života typu "Od svátosti křtu jsi už Božím dítětem a máš možnost chodit s Bohem v novotě života"?

  Nebo v pravdivém svědectví z reality, které dobře a výstižně uvádíš v článku "Takový "katolík" se ve svém chování neliší od lidí tohoto světa. Protože je stejně jako oni duchovně mrtvý."?


O  novosti života v souvislosti s novým stavem po křtu se dočteš v Ř 6,3-4.

  To se samozřejmě dočtu. A je dobře, že ten rozdíl toho, co je v písmu, oproti svátosti křtu miminek uvádíš. A stačí jednoduše svědectví písma porovnat s realitou, kterou popisuješ o katolících v článku.


V Písmu se píše o obléknutí Krista ve křtu (Gal 3,27) - a doporučuji dočíst až do konce kapitoly (A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení.)  

  V Galatským 3,27 se píše toto:  "Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli." A to se tam píše o těch, kteří byli ponořeni v Krista velmi dobře. Píše se tam o těch, kteří jsou duchovně živí. Nepíše se tam o lidech, kteří jsou duchovně mrtví, kteří nejsou Kristovi.


Kristovi se tedy stáváme až ve křtu.

  Stando, já vím, že máš potřebu neustále opakovat tvé fráze. Zepte se někdy někoho, kdo to zažil, jestli tvoje vymyšlené fráze odpovídají realitě. 

  Máš odvahu tvé vymyšlené fráze konfrontovat s realitou?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2016 @ 08:10:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Píše se tam o těch, kteří jsou duchovně živí. Nepíše se tam o lidech, kteří jsou duchovně mrtví, kteří nejsou Kristovi."...


Stále odmítáš přijmout skutečnost, že je rozdíl mezi lidmi podle původu (dědici) a rozdíl mezi lidmi podle způsobu, jakým který člověk konkrétně žije.

Komu jsme se narodili, to si nevybíráme! Buď jsme Boží děti (podle původu z nového narození z vody a z Ducha ve křtu), nebo nejsme Boží děti.

To si člověk nevybírá, to si vybírá Bůh! Bůh působí nové narození člověka, obléknutí Krista. Bůh tak přijímá člověka za Boží dítě.


Člověk tak může být po nějaký čas duchovně živý - pak upadnout do hříšného života a stát se duchovně mrtvým. Zůstává stále už Božím dítětem, ale je duchovně mrtvým.

O tom hovoří Pán v podobenství o milujícím Otci: syn žil v otcově domě, pak se rozhodl odejít do ciziny a skončil u prasat - byl duchovně mrtvý. Stále však byl synem svého otce!

(L 15,24)
...neboť tento můj syn byl mrtev, a ožil; byl ztracen, a je nalezen.' ...


Podobně žije i dnes spousta pokřtěných - u prasat - ale stále zůstávají dětmi svého nebeského Otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. červenec 2016 @ 08:45:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Stále odmítáš přijmout skutečnost, že je rozdíl mezi lidmi podle původu (dědici) a rozdíl mezi lidmi podle způsobu, jakým který člověk konkrétně žije. 

  Stando, tvůj virtuální svět chápu.

  Jste všichni bratři a sestry podle přirozenosti, budhisti, protestanti, muslimové, katolíci... Ti vaši bratři se ale ještě nenarodili z vašeho boha, i když jsou vaši bratři. 

  Vy, katolíci, jste se z vašeho boha narodili duchovně při polití panem farářem jako miminka. Pak ještě pravoslavní a někteří protestanti, co věří na vaše dohady na trojici. 

  Asi tak 90% katolíků ale vašeho boha vůbec nepozná, jejich otec se o ně nestará, nevychovává je, oni ani do kostela nejdou, takže žijí jako svět. Je to proto, že jsou duchovně mrtví.

  Zbylé děti vašeho otce chodí do kostela, ke svátostem, ale žijí taky jako svět, jak hezky popisuješ v článku, protože jsou taky duchovně mrtví.

  Je to proto, že nepochopili to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem.

  A ani nemohli, když Boha vůbec neznají, když jsou duchovně mrtví. Jak by se asi tak mohli rozhodnout pro Boha, když jsou duchovně mrtví?

  To je samozřejmě i moje osobní zkušenost jako římského katolíka, vím tedy osobně, o jakém stavu píšeš. Chápu tvoje dohady a tvůj virtuální svět a to velmi osobně, neboť jsem ho zažil. Nemusíš stále dokola opakovat tvé fráze o stavu a vztahu, vím dobře a osobně, o čem píšeš, když píšeš o katolících že mají nějaký "stav", ale nemají vztah s Bohem.

  Radši odpověz na reálné otázky k tématu.


Člověk tak může být po nějaký čas duchovně živý - pak upadnout do hříšného života a stát se duchovně mrtvým. Zůstává stále už Božím dítětem, ale je duchovně mrtvým. 

  Stando, to není moje zkušenost, to jsem nikdy v životě nezažil. Povídal jsem si s desítkami a desítkami lidí ve stejné situaci, v jaké jsem žil já a nikdy v životě jsem neslyšel, že by někdo něco takového zažil. Je snad jediný člověk, od kterého jsem četl to, co ty píšeš, a to zde v diskuzích Myslivec, který psal něco v tom smyslu, co píšeš ty.

  Já jsem naopak zažil to, co věrně popisuješ v článku: Přes všechny svátosti jsem byl duchovně mrtvý. Duchovně živý jsem se stal až tehdy, kdy jsem Bohu otevřel svoje srdce a Bůh mne přijal za syna. A stejnou věc zažilo mnoho desítek lidí, se kterými jsem se osobně a velmi podrobně na dané téma bavil.

  O čem to tedy píšeš? Píšeš tvou reálnou zkušenost, nebo něco docela vymyšleného?

  Ty jsi byl po nějaký čas duchovně živý a pak jsi byl duchovně mrtvý?

  Pokud ano, kolikrát za život se ti to stalo? Jednou dvakrát?

  Jak se ti stalo, že jsi přestal být duchovně živý a začal jsi být duchovně mrtvý? Jak se ti stalo, že jsi přestal bých duchovně mrtvý a začal jsi být duchovně živý?


Podobně žije i dnes spousta pokřtěných - u prasat - ale stále zůstávají dětmi svého nebeského Otce.

  Dokázal bys to kvantifikovat?

  Kolik procent asi tak lidí, kteří jsou ve "stavu" že jsou děti vašeho boha, vlastně žije s vaším bohem? 

  Je to více, než jeden ze sta? Nebo je to pod procento?

  Proč se vlastně váš otec o ty svoje děti nestará a nechá je tak žít? Je mu to k něčemu užitečné, že se o své děti vůbec nestará? Je to užitečné jeho dětem, že se o ně jejich otec nestará a že s ním nežijí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2016 @ 08:09:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je to užitečné jeho dětem, že se o ně jejich otec nestará a že s ním nežijí?"...


Hodně otázek, ale jaké odpovědi si představuješ?
To neměl otec dovolit marnotratnému synu odejít do ciziny? Neměl mu vyplatit jeho část dědictví, protože otec ještě žil a syn tedy neměl na dědictví ještě žádné právo?

Náš Bůh není takový, aby své děti uvazoval k noze stolu, aby nemohli z domova odejít.



..."Jste všichni bratři a sestry podle přirozenosti, budhisti, protestanti, muslimové, katolíci.."...

Ano, za všechny lidi zemřel Kristus - za některé ovšem marně, protože oni nechtějí být zachráněni.


Na procenta si já hrát nebudu, protože jen Bůh vidí do lidských srdcí a jen Bůh zná počty zachráněných.



..."Jak by se asi tak mohli rozhodnout pro Boha, když jsou duchovně mrtví?"...

Sami od sebe jistě ne! Ale Duch svatý vzbuzuje v lidských srdcích touho po životu s Bohem. A nepokojné je naše srdce, dokud nespočine v Bohu.



(Dneska odjíždím, tak tu nějakou dobu nebudu.  :-)  )


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červenec 2016 @ 09:04:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Hodně otázek, ale jaké odpovědi si představuješ? 

  No, představuju si alespoň nějaké odpovědi. Že bys vůbec odpověděl na otázku. Proč to tak ten váš otec dělá, jestli je jeho chování k něčemu užitečné tomu vašemu otci, nebo jestli je k něčemu užitečné jeho dětem. 

  Nemám větší představu, než že odpovíš otázku.

  V našem světě je to tak, že otec pustí svoje děti a pak se o ně dál normálně stará. Například jim zatelefonuje, dál je vychovává. Já jsem třeba před pár lety vypustil jedno dítě do světa. Když bylo ve světě, volal jsem mu, psal mu SMSky, zajímal jsem se, jestli přestoupilo, doletělo, jestli dojelo v ty tři ráno tím taxíkem na to místo, kam mělo dojet, ... Starost o druhé je součást lásky. Dítě to povzbuzuje, posiluje, ví, že je někdo s ním, i když je daleko. A otce těší kontakt se svými dětmi. Když si třeba moje dítě pořídilo byt, dojel jsem se tam podívat, jak to tam vypadá, jak žije. A ne jednou. To dítě to povzbudilo, potěšilo. Zájem jednoho o druhého je užitečný, pozvedá, povzbuzuje. Obě strany. 

  Stejně s námi zachází náš Bůh.

  Naopak nezájem deprimuje, likviduje. Proto se ptám na toho vašeho boha: Je to tomu vašemu bohu k něčemu, že se o svoje děti nestará, nechává je být? Je takové chování k něčemu užitečné? Je takové lhostejné chování vašeho boha k něčemu užitečné jeho dětem? Je těm dětem nějak užitečné, že je ten váš bůh nevychovává, že si jich nevšímá, že jen čeká, jestli se vrátí, nebo ne? Přináší chování vašeho boha jeho dětem nějaký praktický užitek?


To neměl otec dovolit marnotratnému synu odejít do ciziny? Neměl mu vyplatit jeho část dědictví, protože otec ještě žil a syn tedy neměl na dědictví ještě žádné právo?
  
  Proč pokládáš otázky, když ty sám neodpovíš? Mám ti odpovídat, i když ty neodpovíš? 

  Odpovím ti tedy tak, jako ty "odpovídáš" mně. 

  Měl bych jako radit otci, který špatně vychovával děti, co má dělat ve chvíli, kdy se jeho špatná výchova na jeho dětech naplno projeví? Proč? To už je ale rada tak trochu "s křížkem po funuse", ne?


Na procenta si já hrát nebudu, protože jen Bůh vidí do lidských srdcí a jen Bůh zná počty zachráněných.

  Stando, nejde ani tak o procenta.

  Říká se "Jablko nepadá daleko od stromu". Jaký otec, takový syn. Někdy se stanou vyjímky, samozřejmě. Jeden z X (z pěti, sedmi, deseti, dvaceti...) se od otce liší. U vás s vaším bohem je to ale naopak. V kostele sedí jen zlomek dětí vašeho boha. Jen zlomek jich je duchovně živých. Většina jich popadala daleko od stromu. 

  A nebo ta většina dětí vašeho boha, co žijí jako svět a jsou duchovně mrtvé, jsou ty děti, co nepadly daleko od stromu? 

  To by odpovídalo.


Sami od sebe jistě ne! Ale Duch svatý vzbuzuje v lidských srdcích touho po životu s Bohem. A nepokojné je naše srdce, dokud nespočine v Bohu.

  Sláva, konečně něco logického.

  Ano, duchovně mrtvý člověk sám sebe z mrvých nevzkřísí. Ani duchovně mrtvý pan farář ho nevzkřísí. Když jsem byl duchovně mrtvý, tak i kdybych se zpovídal od rána do večera, dostal tisíc rozhřešení, slavil tisíc eucharistií, prošel všechna posvátná návrší a odevzdal srdce všem Královnám a Matkám co jich jen po světě je, stejně bych byl dál duchovně mrtvý. O tom tu celá léta píšeme. 

  Takový člověk ke vzkříšení potřebuje potkat někoho, kdo je duchovně živý a kdo má moc Ducha svatého na vzříšení k životu. 

  Jsem rád, že ses článkem přiblížil realitě.


]


Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. červenec 2016 @ 11:38:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Už rozumíš, že k manželství je potřeba uzavření smlouvy, která má svou formu vzájemného darování? Že manželé se nestanou lidé "jen tak" samovolně? A že k uzavření smlouvy je potřeba rozhodnutí?"...



A z čeho usuzuješ, že bych snad s tímto neměl souhlasit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2016 @ 21:28:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já nevím, jak jsi na tom teď, Proto se tě ptám. Před pěti lety sis vymýšlel představy ve stylu že 'je možné se zamilovat a dát své srdce nějaké dívce. Je to vztah, je tu láska. Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'. 

  Tak se ptám, jestli ti tahle tvá podivná představa vydržela až dodnes, nebo jestli už rozumíš, že k tomu, aby byli dva lidé manželé, je potřeba svobodné rozhodnutí a smlouva, svatební slib? Protože ve tvém článku píšeš, že jsi nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem. 

  Tak je pro mne otázka: Teď už to chápeš? 

  Už rozumíš, že Bůh nikoho nespasí násilím? Že ani křesťanem se člověk nestane násilím? Že k uzavření smlouvy s Bohem je potřeba rozhodnutí, opravdové rozhodnutí žít s Bohem?

  Ptám se tě proto, že když jsme tu psali o rozhodnutí žít s Bohem, žít pro Boha, o tom, že lidi vedeme k rozhodnutí, o uzavření smlouvy s Bohem, ty jsi to nechápal, oponoval jsi. A teď v článku píšeš náznaky toho, že alespoň část tématu okolo rozhodnutí pro život s Bohem jsi pochopil.

  Zajímá mne tedy v čem se tvá situace za ta léta změnila, že ses z pozice těžké opozice proti rozhodnutí pro Boha a uzavření smouvy s ním přesunul k tomu, co píšeš v článku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2016 @ 08:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'. "...

Ale toto jsi přece tvrdil ty - já k tomu naopak  měl výhrady.
Se slovem "pozná" bych zacházel opatrněji. Nejdříve "pozná", že ona je ta jediná pravá, určená pro něho Bohem pro společný život v manželství. Pak oba manželským slibem vstoupí do smlouvy. Až potom "pozná", že jsou manželé.


To ty jsi naopak tvrdil, že jednoho krásného dne jsi "poznal", že jsi znovuzrozený. A pak ses následně teprve dal překřtít.





..."Že k uzavření smlouvy s Bohem je potřeba rozhodnutí, opravdové rozhodnutí žít s Bohem?"...

Žiješ pořád v jednom velkém omylu. Protože v tomto bodě já s tebou naprosto souhlasím. A to bezvýhradně, bezezbytku.

Je samozřejmé, že každý křtěnec mentálně schopný učinit takové rozhodnutí, jej učiní před křtem.
To je základní podmínka pro udělení křtu - víra!

Za člověka mentálně neschopného učinit takové samostatné rozhodnutí, jej však při křtu zastupuje poručník - křestní kmotr. Jako ve všech jiných případech právního zastoupení nesvéprávného člověka jeho poručníkem.

Když však takto (v zastoupení) pokřtěný člověk mentálně dozraje, musí sám za sebe znovu učinit toto rozhodnutí.
Žít s Bohem - nebo žít bez Boha.
A každý člověk, pokřtěný jako miminko, zpravidla v době dospívání toto rozhodnutí činí. Až pak zde možno hovořit o zralé víře, nikoli o víře dětské. Stává se sice, že někomu ta jeho dětská víra vydrží až do důchodu - takový zpravidla žije jako člověk tohoto světa.  To ale nic nemění na jeho původu Božího dítěte.
Původ totiž (být Božím dítětem) není to samé, co způsob života!


Někdo může žít způsobem královského potomka a nemít ušlechtilý původ, jiný má ušlechtilý původ, ale žije ve stoce jako žebrák. Z vlastního rozhodnutí, vlastní volbou.

Koho z nich se tedy mám zeptat? Toho ve stoce, který je dědicem nehodným, nebo toho, který je dědicem hodným? Nebo snad toho, který dědicem není? A určovat tak nárok na dědictví nikoli podle původu, ale podle způsobu života?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 22:14:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale toto jsi přece tvrdil ty - já k tomu naopak  měl výhrady....To ty jsi naopak tvrdil, že jednoho krásného dne jsi "poznal", že jsi znovuzrozený. A pak ses následně teprve dal překřtít.

  Leda ve tvé hlavě, Stando. Já nejsem nick "oko", který tu tu zvláštní představu tehdy psal.

  Ty nějak ve vaší sektě nesmíš znát pravdu o lidech, o tom, co skutečně žijí? 

  Máte nějak povinně přikázáno, že musíte takto v diskuzi lhát o lidech, místo toho, abyste se zajímali, co doopravdy zažili a žijí? 

  Proč se takto distancuješ od tvých myšlenek ve tvých přáspěvcích?


Když však takto (v zastoupení) pokřtěný člověk mentálně dozraje, musí sám za sebe znovu učinit toto rozhodnutí. Žít s Bohem - nebo žít bez Boha. A každý člověk, pokřtěný jako miminko, zpravidla v době dospívání toto rozhodnutí činí. 

  A proč musí znovu učinit to rozhodnutí, když ho nikdy neudělal?

  A ty jsi učinil to znovu rozhodnutí? Uzavřel jsi tu smlouvu s Bohem, jste "manželé"? Nebo jsi jednoho dne najednou z ničeho nic zjistil že už jsi křesťan, i když jsi neudělal žádné opravdové rozhodnutí a neuzavřel žádnou smlouvu?

  Pokud jsi udělal to znovu rozhodnutí, napíšeš o tom někdy? 

  Nebo je to tajné kdy a jak jsi to znovu rozhodnutí udělal?


Koho z nich se tedy mám zeptat? Toho ve stoce, který je dědicem nehodným, nebo toho, který je dědicem hodným? Nebo snad toho, který dědicem není? A určovat tak nárok na dědictví nikoli podle původu, ale podle způsobu života?

  Zeptej se Stando těch miminek, co prošla vátostí křtu tak jako my, prošla přípravou na svaté přijímání, pak léta chodila ke zpovědi a přijímání, prošla přípravou na biřmování a biřmováním, pak ještě léta chodila ke zpovědi a k přijímání, ze vší síly se snažila žít upřímně s Bohem, třeba i svoje srdce odevzdali Královně nebes či podobnému andělu co se tváří jako anděl světla, ale furt byli duchovně mrtví. Když se jich zeptáš, rádi ti to řeknou. Jen musíš být opatrný na to, jak se jich ptát, nejsou totiž zvyklí mluvit osobně za sebe o svém životě, uzavírají se do obecných vzletných frází a chvilku trvá, než jsou ochotni se sdílet o vlastní relaitě.

  A pak se zeptej lidí, kteří přijali Pána Ježíše Krista a byli ponořeni v jeho jméno a nechali se pak pokřtít i ve vodě. Jich se zase můžes zeptat, kdy přestali být duchovně mrtví, kdy se stali křesťany, proč se nechali pokřtít. Rádi ti to řeknou nemají těžkost svědčit o tom, co, jak a kdy se stalo v jejich životě, protože to zažili a žijí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2016 @ 08:31:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, ohledně toho údajného  "lhaní o tobě" nemám už sílu reagovat, ani ztrácet čas vyhledáváním tvých někdejších výroků.

Je faktem, že ty dneska věříš v jakési "znovuzrození" bez vody křtu. Vymyslel sis jakousi imaginární  "duchovní vodu" tvého znovuzrození  - ovšem ta už při tom tvém skutečném znovuzrození jednou figurovala pod výrazem "Duch svatý" (+ křestní voda).




..."A proč musí znovu učinit to rozhodnutí, když ho nikdy neudělal?"...


Protože poprvé za něho rozhodli rodiče a kmotři - z jejich víry jej Bůh tehdy už učinil Božím dítětem. Vyrůstal už v důstojnosti Božího dítěte pod Boží ochranou postupně "rozum bral".
 Toto druhé rozhodnutí se už týká něčeho jiného, dalšího - rozhodnutí žít s Bohem naplno.  Nikoli už dětskou vírou, ale vírou dospělého křesťana.

(1 Kor 13,11)
Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, uvažoval jsem jako dítě; když jsem se však stal mužem, zanechal jsem dětinských věcí.





..."Zeptej se Stando těch miminek, co prošla vátostí křtu "...

Nemohu se je ptát na jejich stav, protože ten se stal dílem Boha - pokud jsou božími dětmi, není to jejich zásluha.

Mohu se je zeptat pouze na jejich vztah s Bohem. Tento vztah  může být buď živý, nebo mrtvý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. červenec 2016 @ 09:04:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toníku, ohledně toho údajného  "lhaní o tobě" nemám už sílu reagovat, ani ztrácet čas vyhledáváním tvých někdejších výroků.

  Stando, a to je škoda, že nemáš čas si ověřit, co jsem skutečně na dané téma psal a máš nutkavou potřebu místo toho, co jsem skutečně zažil, psát o mne nějaké výmysly. Ani bys moc času nepotřeboval. Kdybys místo psaní lží a pomluv o mne do diskuze věnoval čas tomu, abys napsal jednoduchou otázkua  zeptal se, jak to se mnou bylo a co jsem psal já, napsal bych ti to. Myslím, že napsat jednoduchý dotaz by ti zabralo tak minutu. Vymýšlením lží a pomluv o mne jsi už strávil zde v diskuzích mnoho hodin.

  Tvoje výmluva na tvůj "čas" je tedy jen výmluva. Kdybys směl a chtěl znát pravdu k danému tématu, snadno jí dotazem zjistíš.

  Tvoje kličky a úhybné manévry nic nemění na faktu, že myšlenku 'je možné se zamilovat a dát své srdce nějaké dívce. Je to vztah, je tu láska. Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé' jsi uvedl ty ve tvém příspěvku

  Je to tedy tvoje myšlenka, ptám se proto na ní tebe.


Je faktem, že ty dneska věříš v jakési "znovuzrození" bez vody křtu. Vymyslel sis jakousi imaginární  "duchovní vodu" tvého znovuzrození  - ovšem ta už při tom tvém skutečném znovuzrození jednou figurovala pod výrazem "Duch svatý" (+ křestní voda).

  Jen tato tvoje pracně vytvořená konstrukce ti zabrala víc než jednoduchý dotaz na skutečnou realitu toho, co věřím a žiju.


 Toto druhé rozhodnutí se už týká něčeho jiného, dalšího - rozhodnutí žít s Bohem naplno.  Nikoli už dětskou vírou, ale vírou dospělého křesťana.

  A ty jsi takové rozhodnutí udělal? A pokud ano, kdy a jak jsi ho udělal? Napíšeš o tom něco bližšího?

  Bude to užitečnější, když napíšeš pravdu o tobě a o tom, co ty žiješ, než když si tu vymýšlíš pomluvy o druhých lidech (i když to zase hezky ukazuje na to, co píšeš o duchovně mrtvých v tvém článku, na vaši situaci). 

  Stejně tak bude užitečnější, když napíšeš konkrétní věc ze života, ať víme, o čem píšeš.

  Já takové rozhodnutí udělal, bylo to někdy asi v šestnácti, sedmnácti letech, ke konci střední školy. Dovedl nás k němu pan farář ze sousední farnosti, který se poctivě věnoval mladým, chodil za nimi domů, vytvářel společenství, zval k nám různé katolické učitele. Žil jsem pak římskokatolickou katolickou víru naplno několik let. Moc platné mi to rozhodnutí ale nebylo, protože jsem byl duchovně mrtvý.


Mohu se je zeptat pouze na jejich vztah s Bohem. Tento vztah  může být buď živý, nebo mrtvý.

  Když tedy píšeš v článku velmi věrně a pravdivě o lidech, kteří prošli svátostí křtu, chodí ke zpovědi a přijímání a snaží se chodit v novotě života, ale nejde jim to, protože jsou duchovně mrtví, a žijí jako svět, tak v čem jsou ti lidi duchovně mrtví: Jsou mrtví ve stavu (na kterém vůbec nezáleží a který není k ničemu), nebo jsou mrtvý ve vztahu k Bohu (který je ten nejdůležitější)?

  Pokud jsou "živí" ve stavu ale jsou mrtví ve vztahu, k čemu jim je takový stav užitečný


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2016 @ 07:58:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, na dané téma jsi ty tehdy řekl přesně tohle - tuto absurditu:

"A tu spásu člověk přijme, když rozumí, že nemá jinou šanci. A když tu spásu věků přijme, tak jí má. A když jí má, tak to pozná."


Na to já reagoval podobnou absurditou (A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé') - to jenom abych té tvé absurditě nastavil zrcadlo.


Jinými slovy jsi tehdy podmiňoval existenci božího synovství osobním vztahem člověka (přijetí spasení). Ale narození přece není podmíněno osobním rozhodnutím dítěte se narodit!

Když se bude štěně topit v proudu vody - bez toho, aby ses ho na něco ptal, natáhneš prostě ruku, uchopíš ho za hřbet a zachráníš ho (spasíš ho). Zda ti za to bude později vděčné a bude tě mít rádo, nebo tě naopak kousne - to už je záležitostí následného vztahu, nikoli stavu být spasen od smrti.


Podobně Bůh si nás vybral před našim narozením a dal nám věřící rodiče. Skrze jejich víru spasil ve křtu také nás - pro náš pozdější život s Bohem i ve vztahu. Jiné děti nevěřících rodičů naši výsadu neměly.





..." Pokud jsou "živí" ve stavu ale jsou mrtví ve vztahu, k čemu jim je takový stav užitečný? "...

Miminko - dítě Boží,  požívá zvláštní ochrany před zlými duchy. Křesťan je "chráněná osoba", pokud se sám neotevře zlému, zlý se ho netýká, zlý duch na něj nemůže. Miminko prožívá přirozeně svůj vztah k Bohu postupně podle své mentální vyspělosti -  skrze lásku rodičů se ho dotýká i Boží láska a člověk  ještě neuvědomněle na sobě už poznává účinky Boží lásky.

Pokud však člověk mentálně dozraje do určitého stupně a sám se pro vědomý vztah s Bohem nerozhodne, nýbrž ho odmítne a zvolí život ve hříších - až pak je duchovně mrtvý, protože svým stavem Božího dítěte vědomě pohrdl.

Otroctví hříchu užitečné člověku jistě není - ale je člověkem zvoleno v jeho počáteční svobodě ještě svobodně. Tak tomu bylo i s Adamem a Evou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červenec 2016 @ 09:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toníku, na dané téma jsi ty tehdy řekl přesně tohle - tuto absurditu: ...Na to já reagoval podobnou absurditou (A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé') - to jenom abych té tvé absurditě nastavil zrcadlo.

  Stando, to jsem na téma spasení a daru určitě napsal. Když člověk dostane dar a ten dar přijme, ta je to pro tebe "absurdita"? Co přesně je pro tebe absurdní na tom, že člověk přijme dar? 

  Jak tě v souvislosti s přijetím daru a s tím, co jsem psal já napadla tvá myšlenka o tom, že 'Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'? Mohl bys tvůj popsat myšlenkový postup?



  Stando, prosímtě, to sis mne zřejmě spletl s někým ve tvé hlavě. Podmiňování a život v podmínkách je tvůje uvažování. Já jsem Toník, Cizinec. Neuvažuji v "podínkách" a "podmiňování" jako ty.

  Znovu stejný dotaz: Proč máš neustálou neutuchající potřebu vymýšlet si o mně nějaké hlouposti, které jsou jen a jen tvoje? Vy máte nějak zakázáno zajímat se o to, co druzí žijí, jak myslí a máte přikázáno psát o druhých různé pomluvy? nebo proč se tak chováš, jaký je důvod toho, že se nezajímáš o to, co žiju a co jsem zažil, ale máš potřebu si takto hloupě vymýšlet?

  Kdybys Stando uvažoval alespoň trochu logicky, tak by ti mohlo dojít, že dítě se nejdřív musí narodit a až pak teprve může mít vztah. Pokud ty ve tvých spekulacích podmiňuješ narození předchozím vztahem, tak je to poněkud hodně nelogické. Než tedy napíšeš při tvých kličkách nějakou blbost, tak se alezpoň zamysli.


  Nepapadlo tě třeba místo vymýšlení hloupostí o mne odpovědět na otázku po tvém životě? Psal jsi:





  No, sláva. Konečně něco rozumného. Když odstoupíš od tvých výmyslů o druhých, píšeš rozumně. 

  Podobně také náš Bůh, poslal svého jednorozeného syna, Pána Ježíše, aby nás zachránil. Bůh nám daroval spásu. Neptal se nás a ani to nebylo potřeba. To, jestli člověk Spásu přijme a poděkuje, jako my, nebo jestli se bude různě kroutit a vymlouvat, to už je na rozhodnutí každého.



  TO určitě, Stando. Tak to s těmi, kdo se narodili z Boha určitě je. A i když se Boží dítě otevře zlému, Bůh se o něj stejně stará a dál ho vychovává, od zlého chrání a ukazuje mu, co udělalo dítě špatně. Tak jako každý normální otec. 

  V tom se situace Božích dětí liší. To ale nijak nesouvisí s miminky, které polil pan farář. Ta nijak chráněná před zlými duchy nejsou, zlý duch na ně běžně může a takových případů jsem viděl hodně. Naopak politá miminka vztah s Bohem neprožívají a neuvědomují si účinky Boží lásky.

  Možná by sis mohl všimnout, že když píšeme o Boží lásce v Pánu Ježíši Kristu, o tom, co jsme poznali, jsou politá miminka první, která oponují a pro které je dar spasení a jeho přijetí "absurdita". 

  Proč tedy takto uhýbáš od tématu a otázky, kterou jsem ti dal?



  TO už asi píšeš o politých miminkách? Ale k takovému rozhodnutí většina politých miminek vůbec nedojde, protože o neřeší. Jak se tedy stanou duchovně mrtvá, když se nikdy takto nerozhodli?


]


Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 21:18:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


   Stando, když píšeš o rozhodnutí, rád bych se vrátil k tématu, o kterém jsme se delší dobu bavili: K rozhodnutí, svobodné vůli, ke smlouvě. Léta jsme ti o rozhodnutí psali, psali jsme ti o smlouvě, o tom, jak Bůh svou smlouvu otevřel, co je obsahem té smlouvy, jak jsme smlouvu s Bohem uzavřeli, jak Bůh na smlouvu odpověděl... 

  Nevím teda, jestli jsi to četl a jestli jak si vymýšlíš o nás různé lži a ignoruješ co píšeme, zda to je nějaký příkaz že to tak musíte dělat, nebo jestli opravdu nečteš, co píšešeme.

  Zpět k tématu článku.

  Před léty jsi měl ty podivnou představu, že 'Je možné se zamilovat a dát své srdce nějaké dívce. Je to vztah, je tu láska. Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'?

  A tuhle tvou představu sis zřejmě omylem promítal do křesťanství. Možná ta tvoje představa pramenila ze svědectví mnoha římských katolíků, kteří obvykle na otázku po tom, "jak se stali křesťany", takto líčí svůj život s Bohem a často říkají cosi ve stylu "no, já jsem věřil tak nějak od malička, vžycky jsem byl věřící v Boha a pak jsem jednou zjistil, že jsem vlastně křesťan a začal to praktikovat". 


  Chápeš tedy, že takto se člověk křesťanem nestane? Že člověk nepřestane být duchovně mrtvý a nezačne mít smlouvu s Bohem jen tak, z ničeho nic, postupným vývojem? Že k uzavření smlouvy je potřeba svobodná vůle, rozhodnutí člověka? A že k uzavření smlouvy je potřeba uzavřít smlouvu, že smlouva se neuzavře "sama" aby pak člověk najednou zjistil, že je křesťanem, když to před tím nevěděl/nevnímal?



Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 28. červen 2016 @ 20:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, náboženství je jako když 2+3=5   a víra je jako když 3+2=5 ...
Když věřím, že vlak přijede a taky odjede podle jízdního řádu, jsem věřící...Spasí mě tahle víra? Nebo je to náboženství?



Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 29. červen 2016 @ 07:32:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve svých intencích tě "spasí,"  protože tě přece ten vlak odveze kam chceš a kam potřebuješ.


Jinak ale  jsi četl hodně nepozorně: ta živá víra o životě s Bohem, o které v článku píši já,  je nutně podmíněna opětováním vztahu.



Náboženství je pouze ve věcné rovině osobního názoru (věříš, že vlak přijede), nevystihuje zda jsi osobně vnitřně zaiteresován, či nikoli.


]


Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. červen 2016 @ 21:35:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal -  to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. 

  Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem.


  Stando, když už tady tak hezky a reálně popisuješ vaši situaci a to, v čem prakticky žijete, tak je to přeci jen lepší, než když jsi zabalený do frází z tvého virtuálního světa.

  
  Zajímá mne: Ty jsi tedy pochopil "vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem"? A stala se ti ta vniřtní proměna z opravdového rozhodnutí?

  Pokud ano, kdy se ti to asi stalo? A máš nějaké informace o tom, jak taková vnitřní proměna z opravdového rozhodnutí žít s Bohem vypadá?



Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 11:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ty jsi tedy pochopil "vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem"? A stala se ti ta vniřtní proměna z opravdového rozhodnutí?"...


Toníku, musím tě zase zklamat. Žádné "Abraka dabra", či "Pimpala bim" se nekonalo.

Ta vnitřní proměna se neděje z mého lidského rozhodnutí, ale skrze takové lidské rozhodnutí (žít s Bohem) tuto změnu vykoná sám Bůh.  Ale člověk se mění pozvolna, Bůh ho promění, aby příští den byl jeho život s Bohem  hlubší a opravdovější - a i jeho lidské rozhodnutí žít s Bohem je pevnější a vytrvalejší - a tak ho Bůh dál proměňuje.





A jak taková vnitřní proměna Bohem vypadá?

Ovocem Ducha je pak láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, krotkost, zdrženlivost.


]


Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 16:35:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, mě jsi nezklamal. Nemám tvoje očekávání ani uvažování.


Ta vnitřní proměna se neděje z mého lidského rozhodnutí, ale skrze takové lidské rozhodnutí (žít s Bohem) tuto změnu vykoná sám Bůh.  

  Když jsi tedy v článku psal: "Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem." tak to ses přepsal, spletl, nevyjádřil dobře?


Ale člověk se mění pozvolna, Bůh ho promění, aby příští den byl jeho život s Bohem  hlubší a opravdovější - a i jeho lidské rozhodnutí žít s Bohem je pevnější a vytrvalejší - a tak ho Bůh dál proměňuje.

  A napíšeš někdy o té proměně něco konkrétního, nebo je to zcela tajné?






]


Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 21:01:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když jsi tedy v článku psal: "Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem." tak to ses přepsal, spletl, nevyjádřil dobře?"...


Já se nijak nespletl. Ale jak to, že ty to neznáš, že právě ty to nechápeš?


Člověka proměňuje Bůh, ale nedělá to násilím, člověk se mu nejdříve musí otevřít. Bůh totiž respektuje svobodu člověka.

Ale sám člověk se s Boží pomocí musí nejdříve naučit Bohu důvěřovat. Zpočátku je to ze strany člověka spíš jenom "pootevření" srdce, nikoli hned plné otevření. Žít s Bohem naplno - to se člověk musí nejprve naučit (s Boží pomocí)  - no a o tom jsem právě psal v závěru minulého komentáře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 20:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Já se nijak nespletl. Ale jak to, že ty to neznáš, že právě ty to nechápeš?

  Stando, já se jen ptám. Zkrátka jsi napsal, že "Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem." a napsal jsi to naprosto správně, a pak jsi naprosto správně napsal, že "vnitřní proměna se neděje z lidského rozhodnutí, ale skrze takové lidské rozhodnutí tuto změnu vykoná sám Bůh." A to bylo taky správně.

  Snad už to tedy chápeš správně, když jsi dřív rozhodnutí správně nechápal.


  Stando, tvůj článek je hezký. Pokud rozumíš, že člověk, kteří prošel svátostí křtu, který chodí ke zpovědi a přijímání se chová stejně, jako lidi vě světě, protože je stejně jako oni duchovně mrtvý, tak je to důležité poznání pro tebe. Nic jiného tu Cizinec, Fera, Irena, a desítky dalších, kteří tu osobní zkušenost se svátostmi mají, nepsali. Jsi tedy překvapivě ve tvém článku otevřený a upřímný a to ti chválím.

  Do té doby, než člověk otevře své srdce Bohu, je duchodně mrtvý, a svátosti na tom nic nezmění, i kdyby se jich účastníl všech. Nejsou tedy užitečné směrem ve vztahu k Bohu. Když se k člověku dostane evangelium Pána Ježíše a obživí jeho srdce, svátosti ten člověk už nepotřebuje. Nejsou tedy užitečné směrem ve vztahu k Bohu ani poté. 





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2016 @ 07:58:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Do té doby, než člověk otevře své srdce Bohu, je duchodně mrtvý, a svátosti na tom nic nezmění, i kdyby se jich účastníl všech. Nejsou tedy užitečné směrem ve vztahu k Bohu."...


To je přece samozřejmé!
Svátosti nejsou žádnou magií. Bůh nás nespasí bez nás, bez naší iniciativy, bez našeho zapojení se do díla našeho spasení.





Ovšem kdo se rozhodne žít s Bohem, tehdy se začnou teprve dít věci, tehdy plní  svátosti svůj účel. Až pak jsou užitečné.

Je to pozvání na hostinu.
Jak se zaraduje Bůh, když jeho lásku opětujeme!

Jako se raduje z nevěsty ženich, tak se tvůj Bůh zaraduje z tebe" (Iz62,5).

Vždyť tu nejde jen o nějaké přátelské posezení nad jídlem! Eucharistie je hostina lásky, při které se nám daruje Bůh sám -  Ježíš Kristus, Otec i Duch svatý, jak Pán slíbil těm, kdo ho milují: "Přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek" (J 14,23).

Důležité je vědět, že svou účastí na mši neděláme Bohu milost, ale že přijímáme jeho milost - otevíráme se tomu, co pro nás on nachystal.
K otevřenosti pro milost však patří kající a pokorné srdce.

Místem, kde se slaví eucharistie není v první řadě nějaká stavba, ale lidské srdce. Pánu sice patří celá země i vše, co je na ní, a přece nepřišel na svět jako vlastník. Rozhodl se přijít jako bezbranné dítě, učinil se zranitelným příchozím. Stal se hostem, který stojí u dveří a klepe (Zj 3,20), hostem, který chce být pozván a přijat na základě našeho svobodného rozhodnutí.

Každému z nás jakoby říkal: "Budu u tebe slavit velikonoční večeři" (Mt 26,18) - budu ji slavit ve tvém srdci. To je ten pravý chrám, ve kterém se uskutečňuje naše setkání




]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy