Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alžběta.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 10, článků celkem: 15083, komentáře < 7 dní: 563, komentářů celkem: 314212, adminů: 60, uživatelů: 4810  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 102 návštěvník(ů)
a 7 uživatel(ů) online:

JirkaB
timg
Willy
rosmano
Milka
unshaken
myslivec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Babiš chce, aby církve spadaly pod ministerstvo financí
·Výsledek voleb jako ovoce Církevních restitucí
·Novodobá kalvinistická liturgie
·27 lidí zastřeleno v baptistickém kostele v Texasu
·Baptisté v Evropě o homosexualitě
·Exekutiva Evropské baptistické federace o manželství
·Stručný přehled názorů na milénium
·Co je to hermeneutika Ducha?
·500 let cesty od reformace k náboženskému smíru
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 18. října 2017

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
90 727 153
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Hledání: Hodný Bůh?
Vloženo Pondělí, 30. květen 2016 @ 18:26:24 CEST Vložil: Tomas

Grano Salis poslal pozorovatelnik



Zaujalo mě na GS , jak uživatel oko popisoval hodného Boha, který tvoří ptáčky zpěváčky. 


Tak zůstanu u těch ptáčků. O něco větších.

Malonty na Českokrumlovsku odpoledne zasáhlo lokální krupobití. Z nebe padaly podle starosty Vladimíra Malého kroupy o velikosti holubích vajec. Zhruba u deseti domů rozbily okna i tašky na střechách. Kroupy také zabily tři čápy, samici se dvěma mláďaty, řekl starosta.
Krupobití doprovázené silným větrem vytloukalo okna na domech a rozbíjelo tašky na střechách. Nejhorší je ale podle starosty smrt tří čápů, které kroupy utloukly. V hnízdě je umístěna webová kamera, a lidé z Malont je tak mohli sledovat v přímém přenosu. „V době bouřky kamera naštěstí nefungovala. Samice chránila mláďata a všechny je to stálo život. Samce zatím nemůžeme najít,“ uvedl Malý.



Když se člověk zeptá křesťanů na utrpení lidí, tak mají okamžitě nachystanou výmluvu, že lidi si to zaslouží, páč jsou hříšní parchanti. S tím by se dalo polemizovat, ale pro tento článek člověka pominu a budu se zabývat zvířaty. 

Co udělala zvířata Hospodinovi tak hrozného, že je nechá umlátit kroupami? Nebo když je lesní požár, že se na to kouká a dívá se, jak ta zvířata trpí, jak se dusí kouřem, jak nemají kyslík, jak jim plameny olizují tělo. Ty zvířata to musí neskutečně bolet. A Hospodin je schovaný ve svém nebíčku, kde mu je dobře a nic ho netrápí. Ale k utrpení jiných ani nehne brvou. To věřícím nevadí? 




 
Příbuzné odkazy
· Více Grano Salis
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Grano Salis:
Zpověď a rozhřešení - můj pohled na praxi katolíků a věřících z křesťanských sb


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Hodný Bůh?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 31. květen 2016 @ 01:11:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Kdyby sis pořádně přečetl bibli tak budeš vědět, že vládce tohoto světa je Satan. V nebeském králoství nikdo nejí druhé...Je tam jedna rodina.



Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Úterý, 31. květen 2016 @ 08:24:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi byl v nebeském království? 


]


Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Úterý, 31. květen 2016 @ 12:59:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"Když se člověk zeptá křesťanů na utrpení lidí, tak mají okamžitě nachystanou výmluvu, že lidi si to zaslouží, páč jsou hříšní parchanti. S tím by se dalo polemizovat, ale pro tento článek člověka pominu a budu se zabývat zvířaty. "

Podobné uvažováni má ovšem ke křesťanství hodně daleko i když některým "křesťanům" vyhovuje. Také je to hodně zjednodušený a poněkud dětský pohled na Boha.

Neumím vysvětlit proč Bůh dopouští zlo, proč něco neudělá kde lidé trpí, nabízí se také otázka, zda utrpení má nějaký smysl. Určitě ano ale nemluvil bych o tom s člověkem kterého zrovna nějaké neštěstí potkalo. Je hloupé a dětinské si myslet, staneš-li se křesťanem, budeš mít pohodový život, já si myslím, že je to spíše naopak. Utrpení druhého může být také výzvou pro nás . .
Zrovna tak se můžeme ptát, když někomu kroupy rozmlátí střechu, zda je to Boží trest a nebo výsledek lidské činnosti, která má dopad i na tyto jevy  na kterých se do jisté míry všichni podílíme ?  My přírodu devastujeme a Bůh může za to, že se nám to takto vrací . . .

H.



Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Úterý, 31. květen 2016 @ 14:14:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co udělala zvířata Hospodinovi tak hrozného, že je nechá umlátit kroupami? Nebo když je lesní požár, že se na to kouká a dívá se, jak ta zvířata trpí, jak se dusí kouřem, jak nemají kyslík, jak jim plameny olizují tělo. Ty zvířata to musí neskutečně bolet. A Hospodin je schovaný ve svém nebíčku, kde mu je dobře a nic ho netrápí. Ale k utrpení jiných ani nehne brvou. To věřícím nevadí? 


Ale to víš, pozorovatelniku, že mi to vadí. Vadí mi, že v tomto světě umírají a trpí lidé i zvířata i rostlinstvo. A to dokonce i vinní a nevinní lidé. Vadí mi i vina lidí. Na rozdíl však od tebe nevěřím v boha, co stvořil naprosto dokonalý úžasný svět, ve kterém bylo vše původně naprosto dokonáno. Věřím, že bůh zasáhl do chaosu a formuje (tvoří) svět a stále do dění zasahuje a přetváří svět, a veškeré stvoření (svět) pracuje na svém díle k porodu, kdy bude boží dílo dokonáno. Všemu stvoření určil jeho cestu a podíl na díle, a ač i pokazilo před ním svou cestu, vede ho k nápravě. Tak sám sebe bůh činí odpovědným za stav světa a volá k odpovědnosti každého, kdo pracuje na jeho díle. 



Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Úterý, 31. květen 2016 @ 18:12:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vadí mi, že v tomto světě umírají a trpí lidé i zvířata i rostlinstvo. 

Mně rostliny nevadí. Páč to nemá centrální nervovou soustavu. A taky nižší živočichové. Ti, co si neuvědomují  sama sebe. Ale savci, ptáci - to je něco jiného. Jsem si jist, že pes má nějaké vědomí a že ho má spousta živočichů. Utrpení přichází tam, kde je vědomí. Byť není tak komplexní jako u lidí. 

Na rozdíl však od tebe nevěřím v boha, co stvořil naprosto dokonalý úžasný svět, ve kterém bylo vše původně naprosto dokonáno. Věřím, že bůh zasáhl do chaosu a formuje (tvoří) svět a stále do dění zasahuje a přetváří svět, a veškeré stvoření (svět) pracuje na svém díle k porodu, kdy bude boží dílo dokonáno.

Zajímavá úvaha. Velmi zajímavé. 


]


Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Úterý, 31. květen 2016 @ 19:25:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepsal jsem o utrpení. I rostlinstvo trpí např. nedostatkem výživy či zdravých vyrovnaných životních podmínek. Na mnohé má vliv sám člověk. Přemnožením jednoho druhu trpí jiný druh ... Rostliny se 'netrápí', ale trpí 'špatnými životními podmínkami'. Některé pak bují, rozmnožují se, rozšiřují svá území na úkor jiných ... 

Zajímavá úvaha? Proč? Četl jsi prvně? Bibli jsi nečetl? :-)))



]


Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 30. květen 2016 @ 19:43:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen doplním o Gen.6:6-7
Asi proto i zvířata...ale vlastně i tam v té pověsti je zmínka o tom že už nikdy nezahubí všechno živé...asi i zapomíná, 
Hodný Bůh není Bůh křesťanů, je to jen Bůh...



Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 19:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřící lidi možná někdy napadá, co jsem popsal v článku, ale tyto myšlenky zaplaší. Mají strach, že by přišli o spásu. Nechtějí si Boha nahněvat, Tak nad tím nepřemýšlejí. Hlavně se dostat do nebe. Za každou cenu se dostat do nebe. Nemůžou si dovolit naštvat Hospodina. Však v Bibli je napsáno, čeho je Hospodin schopen. Jenom to ne. Tak se věřící ohne do předklonu a odsouhlasí Hospodinovi to ubití čápů kroupami i uhoření zvěře při lesním požáru. Dobře to Hospodin vymyslel! Beztak je to je jejich trest za jejich hřích! Mrchy jedny, ta zvířata... Neudělala pokání a znovuzrození. 


]


Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:15:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tomu zase tak moc nerozumím, ale mohu si položit otázku:

 

Co udělalo špatného to první zvíře, které Bůh zabil, aby oblékl člověka? A proč zabíjíme zvířata pro náš žaludek?

 

Netrpí ta zvířata kvůli nám?

 

Možná blbá otázka? Mně těch čápů i jiných zvířat je také líto. Ale ta příčina asi nebude jen v Bohu, pokud existuje.



]


Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:50:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ta příčina asi nebude jen v Bohu, pokud existuje.

Veškerá příčina všeho je v Bohu. Neexistuje nic, co by se dělo bez Božího dohledu. Bůh je přece všudypřítomný a všemohoucí, ne ? Kdo stvořil zvířata? Kdo stvořil padající kroupy? Kdo nastavil počasí tak, že padající těžké kroupy zabíjejí zvířata (a nejen je)? Proč to nastavil takto? Co je to za Boha? A jako jeho vlastnosti to vypovídá? 


]


Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 30. květen 2016 @ 23:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, to první zvíře je předobraz Krista! Co udělal špatného Ježíš, že za tebe zemřel??? Jenom to, že tě miluje!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Úterý, 31. květen 2016 @ 01:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co udělal špatného Ježíš, že za tebe zemřel???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 31. květen 2016 @ 01:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak přijmu svatého ducha, tak to dokáži a budu svědčit mého otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 31. květen 2016 @ 11:49:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale kdo to chápal? Sami židé to nechápali a ani učedníci nevěděli, co se děje, dokud jim to později nebylo vysvětleno díky Duchu Svatému.

Jaká síla tu působí, že dodnes se vše zkresluje a Ježíšova láska se nahrazuje strachem a zvěstováním hrozných krutostí, které páchal  a páchá a bude páchat údajně tento milující Ježíš. Má to logiku?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 31. květen 2016 @ 14:31:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi asi ve velkém omylu. Většina židů Ježíše neuznávají a mají ho za falešného... hořícího v pekle. Jediní židé, kteří v Ježíše věří jsou mesiánští a ty mají v Izraeli velké problémy, dokonce do nedávna nemohli ani požádat o občanství protože se brali za "křestany".Současný papež také Ježíše neuznává, protože řekl ze islamský Bůh je stejný jako křestanský a židovský. A to je lež jako věž.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 31. květen 2016 @ 14:32:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi asi ve velkém omylu. Většina židů Ježíše neuznávají a mají ho za falešného... hořícího v pekle. Jediní židé, kteří v Ježíše věří jsou mesiánští a ty mají v Izraeli velké problémy, dokonce do nedávna nemohli ani požádat o občanství protože se brali za "křestany".Současný papež také Ježíše neuznává, protože řekl ze islamský Bůh je stejný jako křestanský a židovský. A to je lež jako věž.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 31. květen 2016 @ 15:07:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Který Bůh požehnal Izmaileovi? Byl to jiný než Izákovi? Takže jaký je tu rozdíl?

Rozdíl je v tom, že křesťané považují Ježíše za Syna Božího, s čímž souhlasím. Ale Bůh je stejný pro všechny. Nebo snad islamisté nevěří v Boha, který stvořil nebesa, život a člověka?? V Boha Abrahama??



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 01. červen 2016 @ 10:55:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

 

Otázka je, zda papež k tomu ještě nedal vysvětlení. Bůh jako stvořitel, ten jediný, je stejný, ale pozor. Křesťané věří, a tím tedy i papež, pokud je křesťan, že křesťanský Bůh je trojjediný, to znamená, že je Otec, Syn Boží a Duch Svatý. Nikoli tři samostatné subjekty, ale vše v jednom. Vlastnost Boha se v křesťanství rozšířila o poznání, že je trojjediný. Tuto trojici popírají židé i islamisté a dokonce i  některé křesťanské sekty. A tady je ten rozpor. Zatímco židé nejsou vůči nám agresivní, islamisté nás považuji za ty, co vůči Bohu hřeší a zaslouží zničit. Pro ně je projevem rouhání považovat Ježíše za Syna Boží, za Boha.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 12:14:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že Bůh je jediný je jasné.  Ale Satan se za něj může vydávat, překroucuváním pravdy. Jestli nějaké písmo nebo náboženství píše o tom, že Ježíš je jenom boží posel a není jeho syn........tak je takové učení zcela falešné a pochází od Satana.
Kdo nevěří v Syna nemůže věřit ani v Otce protože jsou oba Svatým duchem.


]


Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Úterý, 31. květen 2016 @ 15:25:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, jen poznámka k tomuto: Co udělalo špatného to první zvíře, které Bůh zabil, aby oblékl člověka? Jak víš, že ona "kožená suknice či kožená zástěra" byla kůží zvířete? Vím, jde o poněkud běžný výklad, někteří jím poukazují na předobraz zvířecích obětí a zabitého Krista, aby odňal vinu člověka. Jenže šlo o pokrývku či zahalení nahoty, nikoliv o odejmutí či odstranění nahoty. Nemohlo se jednat přeci jen o něco jiného než o kůži (kožku) zvířete? S překlady bývá potíž, když jsou vykládány předpojatě. Je to podobné jako s "chůzí" boha po zahradě za "denního vánku" a přitom Adam s Evou uslyšeli boží hlas a nikoliv jeho kroky ... Má bůh nohy? Mluví lidským hlasem slyšitelným vnějším sluchem? Tvoří oděvy z "cizorodého materiálu"? Když přiodívá bůh, přiodívá někoho (třeba i zvíře) kůží (kožkou, srstí) někoho jiného (jiného zvířete)? Jen tak k zamyšlení ... opustit povídačky, ponechat si je? ;-) Co když bůh dotvořil tělo muže a ženy a zahalil obnažené části lidského těla kůží a(nebo) chlupy, prostě přirozenou zástěrou (pokrývkou) jejich přirození? ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 01. červen 2016 @ 09:50:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezdá se mně, že by Bůh vyčaroval kůži  z ničeho anebo  z nich udělal chlupaté paviány. To zabití zvířete má i symbolický význam. Že kvůli nim, aby mohli žít, zahynula živá bytost. Aby cítili vinu. Odtud pak vznikl obřad obětování. A také to symbolizuje  to, že jednoho dne místo hříšníků zemře pravý zástupce, Syn člověka i Boží Syn. A jak šel život dál? Jak si pořizovali pak další oděv? Co jedli? Byli vegetariáni nebo jedli i maso nebo obojí? Moc toho nevíme. Co špatného činili tedy zvířata , že je obětovávali?

 

Měj se pěkně.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 06:01:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, nebudu ti brát ty výklady. Pro mne není bůh člověk. Nemá ruce jako člověk, nezabíjí zvěř způsobem jako člověk, nestahuje z nich kůži jako člověk, netvoří z nich oděvy jako člověk. Pokud by ony kožené zástěry měly být z kožky zvířat (a jestlipak pro 2 dospělé jedince postačovalo zvíře jedno?), pak bůh zabíjel jedině skrze Adama či Evu, jejich rukama také tvořil zástěry ohanbí. Jinak by to byl opravdu kouzelník a ne stvořitel. Já myslím, že pro boha je přirozenější nechat Adamovi s Evou narůst ochlupení, jak se to lidem při dospívání stává, nebo i dorůst předkožku penisu a panenskou blánu, ovšem je problém s těhotenstvím minimálně Kainovým. Že si Adam s Evou spletli z fíkových listů pokrývky ohanbí, ukazuje na jejich získanou dovednost tvorby oděvů. Třeba to zvládli i z kožek zvířat. Uměli už cosi ze zahradničení a snad zemědělství ... Byli dříve zemědělci, pastevci než lovci (?!) ... Nebo Adam s Evou představují příchod civilizovaného způsobu života mezi pralidi (?!) Fíkové listy také poukazují na příčinu uvědomění si nahoty - listí pokrývající dřevo fíkovníku (stromu poznání). Také ta kožka případně zabitého zvířete či zvířat - srst na kůži? 
Proč hledat nějaká skrytá v Písmu zakódovaná tajemství o Kristu, když jde o popis stvoření a konce rajského života (nebo počátku konce?) člověka na zemi (zahrada v Edenu, Eden byl území na zemi (biblí přibližně lokalizovatelné území), člověk byl vyhnán z rajské zahrady nikoliv z Edenu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 06:04:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, nebudu ti brát ty výklady. Pro mne není bůh člověk. Nemá ruce jako člověk, nezabíjí zvěř způsobem jako člověk, nestahuje z nich kůži jako člověk, netvoří z nich oděvy jako člověk. Pokud by ony kožené zástěry měly být z kožky zvířat (a jestlipak pro 2 dospělé jedince postačovalo zvíře jedno?), pak bůh zabíjel jedině skrze Adama či Evu, jejich rukama také tvořil zástěry ohanbí. Jinak by to byl opravdu kouzelník a ne stvořitel. Já myslím, že pro boha je přirozenější nechat Adamovi s Evou narůst ochlupení, jak se to lidem při dospívání stává, nebo i dorůst předkožku penisu a panenskou blánu, ovšem je problém s těhotenstvím minimálně Kainovým. Že si Adam s Evou spletli z fíkových listů pokrývky ohanbí, ukazuje na jejich získanou dovednost tvorby oděvů. Třeba to zvládli i z kožek zvířat. Uměli už cosi ze zahradničení a snad zemědělství ... Byli dříve zemědělci, pastevci než lovci (?!) ... Nebo Adam s Evou představují příchod civilizovaného způsobu života mezi pralidi (?!) Fíkové listy také poukazují na příčinu uvědomění si nahoty - listí pokrývající dřevo fíkovníku (stromu poznání). Také ta kožka případně zabitého zvířete či zvířat - srst na kůži? 
Proč hledat nějaká skrytá v Písmu zakódovaná tajemství o Kristu, když jde o popis stvoření a konce rajského života (nebo počátku konce?) člověka na zemi (zahrada v Edenu, Eden byl území na zemi (biblí přibližně lokalizovatelné území), člověk byl vyhnán z rajské zahrady nikoliv z Edenu... 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 08:46:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, ještě k tvým dotazům. Třeba toho z Písma známe dost. Tolik, co z Písma znát máme a má nás to vést k zamyšlení nad naším životem. Další věci máme poznávat ze života a třeba i z archeologie, přírodních věd atd.

Co se týče oděvů, podle bible se po uvědomění své nahoty již lidé odívali. Ale musela být nahota nutnou příčinou a impulzem pro odívání se? Třeba na území zahrady v Edenu nebyly takové rozdíly v teplotách ročních období. Třeba se v deštích a ve vlhosti člověk neprochladl, ač byl nahý. Anebo se přeci jen už dříve oblékal a chránil se před chladem a již v zahradě než došel poznání žili vlastně Adam s Evou nestoudně, ale neuvědomovali si to ještě. A třeba to byli oni, kdo v Hadovi - satanovi, který měl poznání dobrého a zlého, vzbudili žárlivost a touhu (třeba po pohlavním styku s Evou) svou neuvědomělou nestoudností (před níž je chránilo nevědomí zlého).

A co jedli? Zelenou stravu jim dal bůh jako potravu, stejně jako všemu stvoření. Člověk neměl asi zvířata zabíjet, povoleno bylo až Noé po potopě a jeho synům. Ovšem onen nevinný Ábel zabil ovce ze svého stáda, prvorozeňata, a to nejlepší z nich a tuk předložil bohu jsko svou oběť, aby si boha naklonil; kdežto prvorozený Kain, který měl jako prvorozený 'právo' na požehnání od boha a obětoval jako první, nepletu-li se, nezabíjel ovce ze svého stáda, ale přinesl rostlinou potravinovou oběť oproti masité potravinové oběti Ábelově. A oheň pohltil oběť Ábelovu (asi i lépe voněla k chuti) a Kajnova nevzplála (bez tuku). Tož se Kain naštval! A bůh mu řekl, že jeho oběť také přijme (vzplane), když bude jednat dobře a opanuje se. Ale Kain se neovládl a naplánoval vraždu, vyvolal spor. Byly tedy ovce (kozy ... skot) už za Ábela k jídlu? Připusťme, že ne, třeba Ábel chápal, že pokrm z masa patří jen bohu - třeba na základě toho výkladu, že bůh v zahradě ošatil ohanbí člověka kůží ze zabitého zvířete (ať už skrze ruce člověka či zázrakem) - a chápal, že zabíjet pro šaty smí, ale ne pro svůj pokrm. A třeba Ábel maso jedl a věděl, co z něho nejlepšího obětovat a že tuk dobře hoří, dýmí, pronikavě voní (či zapáchá) ...

Těžko mít za to, že Ábel nevěděl, jaký 'pokrm' bohu připravuje...

Co špatného udělala zvířata, že jsou zabíjena k jídlu, ošacení, ... dříve se spotřebovávalo užitečně z nich vše ... přeci nic. Byla i podle bible stvořena pro člověka k jeho užitku, k lovu a zabíjení, jako pokrm (dovolený až později po potopě), jsou tupá a vedena na porážku ... Ona sama nepokazila svou cestu, ovšem k čemu by tu byla po potopě bez člověka, když byla stvořena pro člověka. A kdyby ona zůstala všechna, co jí bylo před potopou, opanovali by je lidé? Třeba ano, třeba ne a člověk by se znovu nestal pánem tvorstva. Anebo už byla s opanováním zvířat potíž po bratrovraždě a Kain se musel strachovat zvěře při svém neustálém putování, než ho zabil Lámech ... pacholka jednoho ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 12:20:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mě to byl předobraz smrti, která vstupuje skrz Adama a Evy do světa. Však dnešní lidé jí maso, zabíjejí zvířata kvůli oblečení. Například na památka Exodusu židé obětovali beránka.....no a to je opět předobraz oběti božího syna... Za to, že je Bůh zachránil a vyvedl je z otroctví se mu odměnili tak, že ho křižovali při jeho příchodu a to už Bůh věděl, když je zachraňoval a přesto ze své lásky jim pomáhal.Tak stejně je i svátek stánků předobrazem Božího druhého příchodu. Ty stánky totiž nejsou nic jiného...než obydlí našeho ducha. Dobré stánky budou ohněm proměněné to bude těch 144 000.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 02. červen 2016 @ 15:57:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dzehenuti,


1. Pokud přirozenou podstatou člověka byla nesmrtelnost, pak na co strom života v ráji, ze kterého mohli jíst? 

2. Proč by bůh zamezil člověku přístup ke stromu života, ze kterého kdyby pak jedl, mohl být na věky živ? 

3. Proč by bůh oznamoval člověku, že pokud pojí ze stromu poznání, v ten den zemře a přitom musel zamezit člověku přístup ke stromu života, aby nemohl být člověk živ na věky?

4. Pokud strom života zajišťoval člověku jeho nesmrtelnost, když z něho jedl, jak by tedy mohla být podstatou lidské přirozenosti nesmrtelnost?

5. Pro člověka (Adama a Evu) nebyla smrt neznámým pojmem, stejně jako pro hada a tedy předpokládám, že smrtelná byla i ostatní zvířata. Smrt tedy byla přítomna i v ráji, neměla však moci pokud člověk jedl ze stromu života, ale strom člověku zajišťoval jeho nesmrtelnost (a zdraví), uchovával ho při životě. 

6. Kožené suknice byly zhotoveny ještě v zahradě Eden než z ní bůh vyhnal člověka pryč. Pokud se jednalo o zvířecí kožky, pak smrt byla již v "ráji". V takovém případě mohla zvířata (i člověk) zajít přirozenou smrtí, nemocí nebo zabitím. Proto také nebylo člověku, (ale i zvířatům), snad dovoleno jíst zvířata (nebo i člověka) - musel by je zabít - což znamená, že byla smrtelná a smrt byla již v "ráji", ale při životě je snad udržoval "bájný" strom života. (Jak často se z něho jedlo, aby nezemřeli? Pokud z něho nepojedla zvířata, tak uhynula ...)

7. Smrt vstoupila do světa ne jako novinka, ale jako neodmyslitelná a neodvratitelná součást a konec lidského života, prostě byl zamezen přístup ke stromu života (pouze!) člověku, což vypadá na to, že zvířata ze stromu života nejedla, a byla smrtelná, tedy i k snědku či k ošacení (ale co by se dělo s tělem bez kůže? - zbytečná marnivost). Člověk se stal zcela závislým na bohu, na jeho výživě (jeho duch se zaneprazdňuje člověkem - udržuje ho při životě, prodlužuje jeho věk ..., jednoho dne se rozhodl ho rapidně ukrátit, dokonce učiní potopu, nedokáže zachovat při životě zavražděné, zabíjené ..., nedokáže zabránit smrti - úmrtí (snad ze svého rozhodnutí), ale má možnost vzkřísit mrtvé opět k životu - probudit k životu).

8. Člověk byl stvořen z půdy v zahradě Eden, byl z ní vyhnán, až zemře - navrací se zpět do země odkud byl vzat - tedy navrací se zpátky do zahrady v "ráji"? ... Po dřině života na zemi mimo "území zahrady v ráji?" a po smrti se stane prachem, navrátí se do země (do půdy té země) z níž byl vzat, a pak tam bude moci vstoupit? - skrze vzkříšení - znovu-stvoření z půdy?

9. Zahrada v Edenu se ukrývá, je skryta lidským očím. Bylo to území země, kam se poděla? Podle Ježíše na kříži, lotr i sním měli po smrti vstoupit do ráje. Ráj je tedy dostupný pro zemřelé, co žijí dále i po smrti - je to území duchů? Jak by se do něho mohl dostat Adam ještě za života, pokud andělé zahradu v Edenu, co byla původně fyzicky hmatatelná, "duchovně" znepřístupnili (tedy již samotnou cestu tam)?

10. Adam se s Evou ze strachu před bohem neskryli kvůli toho, že pojedli ze stromu poznání, ale proto že poznali, že jsou nazí. Ukrývali se před bohem pro své poznání nahoty - pro svou nahotu, ne pro pocit viny, že pojedli ze "zakázaného" stromu. Jejich vinou nebyla nahota, proč by měl Kristus umírat a obětovávat se za jejich nahotu, která nebyla proviněním člověka?  Provinili se, že neuposlechli boha; bylo jim odepřeno znát dobré a zlé, tedy rozpoznávat dobré od zlého a naopak; bylo jim odepřeno poznání! Co myslíš - jaké poznání jim mohlo být odepřeno? A proč je příčinou toho, že člověku byla odepřena (zakázána dostupnost k) nesmrtelnost(i)? Proč nemohli zůstat v ráji, když už byli jako jedni z "nich" znající "dobré a zlé"? Může být ono "dobré a zlé" něčím i jiným než "dobro a zlo"?




Co týká oněch 144.000 ... Jsi žid? Potomek Izraele? Kolik kmenů zbylo z Izraele? A proměna těla (stánku) skrze oheň? Tedy spálení jejich těl? Co zbude?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Sobota, 04. červen 2016 @ 13:24:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to, že člověk původně nebyl součástí potravního řetězce, stál mimo, byl nesmrtelný, na to potřebuješ víru vymykající se poznání, jak funguje příroda. Více pravděpodobné se mně jeví, že to, co tu je nyní, tu bylo vždycky. Co se týká Nahoty, tak pocit studu z nahoty není fyziologický stav. Je to kulturní vliv. Jsou přírodní kmeny, které žádný stud z nahoty nemají, nebo je minimální. Kdybys vyrůstal od malička v lokalitě, kde by byli všichni nazí, tak bys to bral jako samozřejmost a nepřemýšlel bys, že by to mělo být jinak. Děcka jsou nesmírně tvárná a otiskuješ do nich sebe a svoje normy. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Sobota, 04. červen 2016 @ 14:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abys tvrdil, že vše, co je nyní, bylo vždy, na to teprv potřebuješ víru. :-)
Člověk byl vždy, zvířata vždy, kultuta vždy, žádný vývoj?
Sám svou 'pravděpodobnou' víru popíráš tím, co píšeš o přírodních kmenech ...
Mně zase přijde normálnější, že někdo začal být po Evě žádostiv, žárlil, sváděl Evu, a oni pak poznali, že je potřeba se obléci ...
Bible popisuje člověka nejen jako vrchol stvoření, ale také že vše bylo stvořeno pro člověka, (ten pro boha). A tak posuzuji 'výklady' podle téže logiky. Tedy potravinový řetězec byl původně odpočátku pouze rostlinný, (nepočítám rozklad masitého organizmu po smrti), později i 'masitý'. Organizmy se tedy vyvíjely a i jejich strava. To bys jako 'ateista' měl chápat a nemyslet si, že vše bylo stvořeno tak, jak je nyní.
Rozumíš?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 06. červen 2016 @ 13:48:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Dokonale jidlo by nezpusobilo ztratu dokonalosti.2. Byla svobodna volba lidí upadnout do hříchu/smrti. Kdyby jim pak Bůh povolil jíst ze stromu života, lhal by když říkal, že poznají smrt.3. Oznámil jim pravdu.4. Nesmrtelnost je zakotvena ve svatém duchu - božím duchu5. Jediným smrtelným v ráji byl v té době Satan - had, protože již neměl svatého ducha.6. Ano souhlasím, smrt už byla v ráji - protože tam byl Satan - had, který pojedl jako první ze stromu poznání.7. Smrt vstoupila do ráje skrz Satana, do světa skrz Adama s Evou8. Myslím si, že je to symbolické pojednání. Pokud by to bylo myšleno konkrétně tak se do země ráje mohl vrátit akorát Adam s Evou. My ostatní jsme byli totiž už počati mimo ráj.9. Ráj podle mě existuje paralelně s dnešním existujícím místem na zemi.10. Nemohlli v ráji zůstat, protože již neměli svatého ducha, stejně jako Satan. 11. Nevím jestli mám židovské předky, nejsem obřezán.  Důležité je být obřezán na srdci.Proměna je proměna, tělo se změní v ohnivý třpyt. Spáleno bude nečisté, to co nebude schopno přijmout probuzeného Boha, který bude od východu k západu v jediné se*****ě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 08. červen 2016 @ 13:54:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krest vodou je předobrazem krtu ohnem/svatym duchem.


]


Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pozorovatelnik opět září. Je dobře, že sem zabloudil. Těžko bych v přímém přenosu mohl posoudit názory fanatika proti Bohu i "odborné" názory na vrozenou homosexualitu.



Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty pořád žiješ z té homosexuality? Ty máš z toho takové vánoce, bejby? To ti vydrží ještě pár týdnů a pak to vzdáš, vsaď se. Jinak jsem tady nezabloudil. Psal jsem tady už kdysi dávno a jsem tady od září znovu. Ale ty tu  jsi nový. Kluku s ženským nickem. 


]


Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:30:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Všechno zlo, co ho na světě je, byť zlo stvořil Bůh, mají na svědomí dva Boží nepřátelé: ten první se vzbouřil proti Boží vládě a svrchovanosti před nebo při založení světa, ten druhý nedlouho po svém stvoření sveden ke vzpouře tím prvním. 
Činit za zlo zodpovědným svatého a dokonalého Boha, který to, co stvořil, stvořil dobré, ba dokonce velmi dobré, svědčí o naprosto převrácené tím prvním Božím nepřítelem zatemněné mysli toho, kdo tak činí. Je psáno: Ať nikdo, kdo je pokoušen, neříká: ‚Jsem pokoušen od Boha.‘ Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho nepokouší. Každý, kdo je pokoušen, je strháván a váben svou vlastní žádostivostí. 



Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 20:53:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co má Bůh z toho, když nechá ubít kroupami čápy? Dívá se na to a nepomůže. Mohl by zasáhnout a ochránit je, ale neudělá to. Nechá je pomalu umírat. Rána za ranou. Jedna kroupa, druhá kroupa... 


]


Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 30. květen 2016 @ 21:05:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Willy je to psáno věřícím, křesťanům..
Něco jiného je definovat zlo a personifikovat zlo..
Ano těmi verši "dává Bůh ruce pryč" od zla, pokušení a žádostí, člověk si může za vše sám , ale pozorovatelnik se ptá na zvířata, ty si taky můžou za vše sami??
Stvořitel jedná báseň... raději Boha nepopisuj, nebo Frantu klepne...


]


Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 30. květen 2016 @ 21:13:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvířat je mi taky líto, ale je také psáno: Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů - neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal - a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu.


]


Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Úterý, 31. květen 2016 @ 01:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť celé tvorstvo toužebně vyhlíží a očekává zjevení Božích synů - neboť tvorstvo bylo poddáno marnosti; ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal - a má naději, že i ono samo bude vysvobozeno z otroctví zániku do slavné svobody Božích dětí. Víme přece, že celé tvorstvo až dodnes společně sténá a pracuje k porodu.

To psal apoštol Pavel. A jsou to bláboly, nonsensy. Jak mohou bakterie nebo rostliny toužebně očekávat zjevení Božích synů? A jak to mohou očekávat zvířata? A co to vlastně je za metaforu? A jak bude osvobozeno z otroctví zániku? Jakože se tu budou kupit rostliny a zvířata a bakterie a plísně a houby a nebude to zanikat ani vznikat nové? že jako přestane fungovat potravní řetězec? Ale to by se přece zhroutil ekosystém. Co to je za blbost? A tvorstvo sténá k porodu? Co to je za metaforu? Apoštol Pavel byl fejkař. Snílek, Fantasta. Proto vám to vyhovuje. Že psal stejné blbosti, jako píšete vy, pobožní. Fantasmagorie, které kdyby existovaly, tak se svět zhroutí, páč to není možné. Svět funguje tak, jak to je možné. A různě se proměňuje, jak se uvolňují místa na trhu. Trh s životem a přírodními druhy. Nic jiného to není. Co se uchytí, to se replikuje a modifikuje a zapojuje do potravního řetězce. 

Bible je dílo snílků. Kdyby existoval Bůh a kdyby chtěl něco tak fantaskního, jako píše Pavel, tak by to přece udělal hned. Ale neudělal to a není to. Jenom Pavel a Willy o tom sní. Je fajn snít. Hlavně těmi svými sny neubližovat jiným. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodný Bůh? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je tmářství) v Úterý, 31. květen 2016 @ 01:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se za tučné písmo. Zapomněl jsem to vyrušit.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy