Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 219, komentářů celkem: 429666, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 290 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116531201
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota?
Vloženo Pátek, 17. červenec 2015 @ 09:31:45 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Na čem stojí víra u adventistů? Na Boží milosti nebo na sobotě?   Víra v Ježíše Krista se od jiných náboženství liší tím, že je to živá víra, osobní víra. Věřící s Bohem na modlitbě komunikuje a Bůh zjevně odpovídá. S takovou vírou přišel například Abraham, který s Bohem komunikoval. A víme, že bohužel přes toto přátelství s Bohem, selhává  a chybuje, ba dokonce někdy nedůvěřuje. O tom, že můžeme  s Bohem komunikovat a on odpovídá, se každý, kdo věří, přesvědčil, a to bez rozdílu vyznání, pokud jeho církev ho vede k upřímné modlitbě, a ne k odříkávání mandry nebo k zákonictví.

S upřímnou osobní vírou se  můžeme setkat i u mnohých katolíků. Proto bych nerad kritizoval Oka, protože on osobní víru určitě má. Možná ji má i mikin, který zde tak kritizuje katolickou církev, a jiní a jiní.Víru mám i já se svými chybami a zkušenostmi. Ale vedle toho bohužel na nás působí i mnoho špatných věcí. Právě díky těmto vlivům se nedokážeme domluvit  a vzájemně se urážíme a jeden druhého ponižujeme. Někdy tomu propadám i já.  Znám adventisty dobře a vím, že to trochu v té církvi i vře. Jedni jsou až extrémně zákoničtí a druzí naopak vše berou  s milostí a s láskou. Ale vraťme se k sobotě! Židé ji na rozdíl jiných přikázání dodržovali až moc důkladně. Ono to bylo lehčí než dodržovat jiná přikázání. Prostě v sobotu se nepracovalo a basta. V sobotu se nesmělo skoro nic a židé si vymysleli desítky zákazů. Proto tak kritizovali Pána Ježíše, který na jejich příkazy nedbal. Jaký byl účel soboty? Pro koho byla určena? Jak zní toto přikázání:     Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý.   To je rozdíl od ostatních částí Desatera, kde příkazy zní přísněji.   Pak je dál vysvětleno, jak na tento den pamatovat.   Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. 10  Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. 11  V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý.   Bůh sobotu nepotřebuje. Je pro nás. Je to upozornění Boha, který je také náš přítel. Ty ostatní rady Desatera jsou vážné. Ty nám Bůh zdůrazňuje přísněji, protože jejich porušení mívá často negativní následky.Ale tady jde o přání Boha. Upozornění. Pamatuj! Žádné musíš.Nezapomínej na mne!  Když nás někdo miluje, tak nás přece nenutí, abychom na něho pamatovali, ale pouze upozorňuje. A už vůbec kvůli tomu člověka neztracuje. A my máme mnoho důvodů Boha milovat.   Nevím jak EGW přišla na to, že sobota je pečetí Ducha Božího. Já si soboty vážím, ale stala se mi odpornou vlivem toho, jak fanaticky ji adventisté dodržují a jakou cenu ji přikládají. Pán Ježíš nikde sobotu jako nejdůležitější projev svých následníků neuvádí. On je nám jistě vzorem i tím, že prostě sobotu dodržoval tím, že chodil do chrámu, kázal a pomáhal lidem. Třeba i léčit. Dokonce léčil i v případech, kdy nešlo o fatální poškození zdraví a mohlo to klidně počkat na další den. Proto tak židovské kněze naštval.   Když prarodičům sklidíme v sobotu přivezené uhlí, tak porušujeme údajně podle mikina  a jiných fanatiků sobotu? Copak to děláme za peníze? Copak jsme ten den zapomněli na Boha ? Naopak dodržujeme přikázání o cti rodičů. Konat dobro není zakázáno. A i jiní lidé, kteří v sobotu pracují tam, kde je jich potřeba a je to jejich zaměstnání, tak vážně hřeší? Znám jednu sestřičku, která mi říkala, že v sobotu, když musela, tak sloužila ráda, protože si uvědomovala, že je třeba, aby pacientům bylo zvlášť dobře. Umyla je a promluvila  s nimi a dělala i to, co jiné sestřičky přes týden z pohodlnosti či lhostejnosti neudělaly. Podle fanatických adventistů konala špatně. Neměla vůbec pracovat v sobotu a když tak odejít někam, kde se v sobotu nepracuje anebo pracovat bez nároku na plat, jak navrhuje mikin. Prosím vás, copak tohle je živá víra v Boha? Copak tohle není patologický projev fanatismu?  Kdy myslím hlavně na svoje spasení a svoji záchranu? Škoda psát?   Adventisté udělali ze soboty břemeno stejně jako u židů. EGW pak často určovala, co se nesmí.   Posuďte: http://www.ellenwhiteova.cz/vybrana-poselstvi-svazek-treti/29-sobota/   Není to den pro vyhledávání zábavy, plavání nebo hry s míčem.   Chtěli bychom vyzvat všechny, aby v sobotu nemyli nádobí, mohou-li se tomu vyhnout. Bůh je zneuctíván jakoukoliv prací, která v Jeho svatý den nemusí být nutně vykonávána. Není to v rozporu, ale je správně, aby se nádobí nechalo nemyté až do skončení soboty, dá-li se to zařídit.   Každý zázrak, který Kristu učinil, byl důležitý a měl světu ukázat, že v den sobotní se má vykonat velké práce pro zmírnění lidského utrpení, ale obyčejná práce se konat nemá.       EGW ve svých dílech také radí, jak se oblékat, co se smí jíst, jak se bavit atd. Prostě omezování člověka. Copak o tom někde hovořil Pán Ježíš?   Dostalo se jí poučení, že adventisté sedmého dne nenosí klenoty, zlato, stříbro nebo drahé kameny, a že se ve svém oděvu nepřizpůsobují světské módě.   Ti, kteří mají náramky a nosí zlato a ozdoby, by udělali lépe, kdyby tyto modly sundali a prodali je, i když by za ně dostali o hodně méně, než co za ně dali. Prokázali by tak, že dovedou zapřít své já. Čas je příliš krátký ke zdobení těla zlatem nebo stříbrem, či nákladným oděvem.     Reformní oděv. - O reformovaný oděv, který byl kdysi obhajován, se sváděl boj na každém kroku. (Poznámka: „Reformní oděv“ byl vymyšlen skupinou A.S.D. V souladu se světlem, které obdržela Ellen Whiteová vyžadoval volný splývací oděv visící s ramen, s lemem asi 9palců od země. Nohy měly pohodlné a teplé kalhotové oblečení.) Členky sboru, které odmítaly přijmout tento zdravý způsob oblékání, způsobily rozkol a rozladění. Nakonec se upustilo od kalhot, proti nimž bylo nejvíc námitek. Reformní oděv pak už nebyl obhajován, protože místo požehnání se stal kletbou. Z několika důvodů byl reformní oděv rozhodně požehnáním.   Ale to není vše. EGW vede  ovečky i ke správnému stravování. Bylo mi zjeveno nebezpečí pro rodiny s popudlivou povahou, kde převládá živočišná strava. Jejich dětem by se nemělo dovolit, aby jedly vejce, protože tento druh stravy - vejce a maso zvířat - živí a rozněcuje zvířecí vášně. Toto jim velmi ztěžuje přemáhání pokušení povolovat hříšnému zvyku sebeprznění, které se v tomto věku provádí skoro všeobecně. Tento zvyk oslabuje tělesné, mentální i mravní síly a zahrazuje cestu k věčnému životu.   Živočišná potrava nebyla původně označena za stravu pro člověka. Máme důkaz toho, že maso mrtvých zvířat je nebezpečné pro nemoc, která se rychle stává všeobecnou; pro kletbu, která trvá jako následek vlastností a zločinů člověka. Máme ukazovat pravdu. Máme být na stráži, jak užívat rozumu a vybírat takové druhy potravin, které budou vytvářet nejlepší krev a udržovat ji zdravou. Na čaj, kávu, tabák a alkohol musíme poukazovat jako na hříšné záliby. Požívání masa mrtvých zvířat má škodlivý účinek na naši duchovní stránku. Jestliže maso je hlavní částí stravy, pak vyšší schopnosti jsou ovládány nižšími vášněmi. Tyto věci jsou urážkou Boha jsou příčinou poklesu duchovního života… Vše, co jíme a pijeme, je proto, aby naše tělo bylo udrženo při životě, abychom mohli sloužit k Boží slávě. Celé tělo je Božím vlastnictvím a my musíme přísně dbát na svůj dobrý tělesný stav, protože náboženský život těsně souvisí s tělesnými návyky a zvyklostmi.   Co na to říct? Jeden věřící v této církvi na otázky, zda věří moderním vědeckým lékařským pozmatkům, odpověděl, že věří více EGW. Byla přece vedena Duchem Svatým ?   Byla opravdu  vedena Duchem Svatým anebo je to jeden z mnoha falešných proroků, který mistrně operuje s Biblí a svým výrokům dává falešný punc svatosti??!!! Fakt nevím a nevěřím ji. Pokřtěný adventista však nemůže nic dělat. Přece mimo jiné slíbil mezi mnoha sliby i tohle: Jedním zdarů Ducha svatého je dar proroctví. Tento dar je příznačný pro církev ostatku a projevil se v díle Ellen G.Whiteové. Spisy této služebnice Páně jsou trvalým a významným ukazatelem k pravdě, jsou církvi pomocí, usměrněním, poučením i napomenutím. Jasně též potvrzují, že Písmo je měřítkem, kterým je třeba posuzovat každé učení i každou zkušenost. (Jl 2,28.29; Sk 2,14–21; Žd1,1–3; Zj2,17; 19,10   Takže tato žena věřící v jejich víře usměrňuje, poučuje a napomíná. Prostě ovládá. To není snůška lží, ale okopírováno z odkazů na její spisy.   Nerad tohle píšu, ale vyprovokoval mne k tomu mikin, který ze mně dělá duševně nemocného člověka. Ale tohle je bohužel pravda o sektě, která má velký vliv na svoje ovečky.  Je v ní mnoho hodných a opravdu upřímně věřících, kteří si ani neuvědomují, jak je ovládá duch EGW. Ale je to opravdu pravý Boží Duch ? Vždyť vyvstalo tolik falešných proroků  a každý má svoji sektu.   Moc se omlouvám obětavým a upřímným adventistům, kteří ani neví, pod jakým vlivem jsou.   Sobotu i jakýkoliv jiný den v týdnu, kdy na Boha máme více času  a věnujeme se modlitbám i studiu Bible uznávám, ale nedělám z toho "řemen" na člověka a kriterium pro hodnocení víry.  Jaký na to máte názor?                      


"Co je důležitější- Boží milost nebo sobota?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 17. červenec 2015 @ 15:31:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milost



Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 17. červenec 2015 @ 15:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Franto kratší už to nešlo? Ty jsi fakt ukecaný jak průměrná ženská...nebo jako někdy já...


...Na čem stojí víra u adventistů? Na Boží milosti nebo na sobotě? 

To se musíš zeptat vedení církve nebo si prostudovat církevní řád viz níže, ale řekl bych, že ta otázka je blbě položena, protože důležitá je milost i sobota jak nám sděluje Bůh prostřednictvím Písma a spolu s nimi další věci.



...S upřímnou osobní vírou se  můžeme setkat i u mnohých katolíků. Proto bych nerad kritizoval Oka, protože on osobní víru určitě má. Možná ji má i mikin...

to si piš, že ji mám jinak bych se na druhé i na Tebe vykašlal, i na celé Grano a hrabal bych si jen na svém světském písečku...

...Právě díky těmto vlivům se nedokážeme domluvit  a vzájemně se urážíme a jeden druhého ponižujeme. Někdy tomu propadám i já.

Někdy? To si děláš *****l ne? Jako odpověď na mé komentáře celkem furt...


...Jaký byl účel soboty? Pro koho byla určena? Byla učiněna PRO ČLOVĚKA a praktikována hned po vyjití z Egypta synů Izraelských a také mnoha dalšího lidu, který vyšel s nimi a to ještě před vyhlášeným Desaterem, nikoliv tedy určena jen pro Židy!!!


[KB1613] Mk 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu.


...Bůh sobotu nepotřebuje. Je pro nás. Je to upozornění Boha, který je také náš přítel. Ty ostatní rady Desatera jsou vážné. Ty nám Bůh zdůrazňuje přísněji, protože jejich porušení mívá často negativní následky.Ale tady jde o přání Boha. Upozornění. Pamatuj! Žádné musíš.Nezapomínej na mne!

4. přikázání je stejně důležité jako první páté, či desáté, stačí porušit jedno a končíš, navíc dle Desatera - zákona svobody budeš jednou souzen:

[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.


Jakubův 2:11  Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť jest řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem Zákona. 


...Když nás někdo miluje, tak nás přece nenutí, abychom na něho pamatovali, ale pouze upozorňuje. A už vůbec kvůli tomu člověka neztracuje.

Divil by ses, ale může tě za to soudit a i zatratit, pokud to uzná za vhodné, když jsi nečinil co máš!

Jakubův 2:12  Tak mluvte a tak čiňte, jakožto ti, kteříž podle zákona svobody souzeni býti máte.

Bůh ti to v přikázáních oznámil a zároveň u Jakuba vysvětlil co bude, když nebudeš plnit co máš.


...Nevím jak EGW přišla na to, že sobota je pečetí Ducha Božího. Já si soboty vážím, ale stala se mi odpornou vlivem toho, jak fanaticky ji adventisté dodržují a jakou cenu ji přikládají. Pán Ježíš nikde sobotu jako nejdůležitější projev svých následníků neuvádí.

Kde na to přišla zjistím a napíšu někdy příště podrobněji. Tady máš aktuální stanovisko adventistů k sobotě:

Stanovisko k zachovávání soboty




Ježíš neuvádí sobotu jako nejdůležitější, ale mluví o všech přikázáních, že jsou důležité a ve kterých sobota samozřejmě je:

[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském. 

[KB1613] Mt 5:20 Nebo pravím vám: Nebude-liť hojnější spravedlivost vaše nežli zákonníků a farizeů, nikoli nevejdete do království nebeského.
Spravedlnost, kterou nám získal Kristus svým vtělením, svou poslušností, svým utrpením a svou smrtí je dokonalá. Učinil zadost všem požadavkům božského zákona. Žádné písmenko ani tečka nebyly zmírněny, žádný z jeho požadavků nebyl symbolizován. Zachovával všechnu požadovanou poslušnost. Dodržoval každý předpis. On jej dokonce zvelebil a oslavil. Ani jedenkrát jej nepřestoupil skutkem, slovem nebo myšlenkou. Žil na zemi v pokušeních, zkouškách, a to právě takových, jaké přicházení na nás. On však žil bez hříchu. Jeho poslušnost byla dokonalá!  Zemřel na nás a nyní se nabízí, že vezme naše hříchy na sebe, i kdybychom byli sebehříšnější, a že nám dá svoji spravedlnost, když se mu odevzdáme a když Ho přijmeme. Avšak proč musel přijít Zákonodárce na zem a zachovávat zákon? Učinil to pro nás lidi, kteří jsme přestoupili zákon a jejichž povaha byla tímto proviněním tak oslabena, že neměli sílu jej zachovávat. Proto přišel, aby člověku umožnil stejnou poslušnost zachovávat Boží zákon, byl to jeho nejvyšší cíl. Bylo by rozumné. Že by Kristus měl zemřít, aby lidstvo osvobodil od viny hříchu, aby mu odpouštěl přestoupení minulosti, a aby potom řekl: Nyní smíte krást, lhát, cizoložit, vraždit a znesvěcovat Boží sobotu? Ne, tisíckrát ne! Vykoupení lidé nemají volnost přestupovat Boží zákon. Ano byli jim odpuštěny hříchy, ale neobdrželi povolení, aby zneužívali Boží dobroty a pokračovali v přestupování zákona. Člověk, jenž nikdy nezachovával přikázání, může dosáhnout odpuštění a být před Bohem ospravedlněn. Ale v tomto stavu nemůže setrvat, pokud by nezačal zachovávat přikázání. Nezachovává přikázání proto, aby se stal křesťanem, ale proto, aby „konal vůli Otce, jenž je v nebesích“ ( Mt 7:21). Přijmeme-li ho za svého Zástupce a Spasitele a obdržíme-li od něho úplné odpuštění, přičte nám své naplnění zákona a pohlíží na nás tak, jako bychom jej byli plnili. Učinil to v našem jméně. Bylo to pro nás. A když ho přijmeme, připíše nám všechnu spravedlnost k dobru a bude nás pokládat za takové, kteří nikdy nehřešili. 
...On je nám jistě vzorem i tím, že prostě sobotu dodržoval tím, že chodil do chrámu, kázal a pomáhal lidem. Třeba i léčit. Dokonce léčil i v případech, kdy nešlo o fatální poškození zdraví a mohlo to klidně počkat na další den. Proto tak židovské kněze naštval.
Právě proto, že židé si k Mojžíšovu zákonu přidali dalších +- 36 omezení co v sobotu zakazují dělat je chtěl nejspíš židy zákoníky nasrat a proto léčil v sobotu i dlouhodobě nemocné, ale Jemu určitě bylo jedno zda léčí nemocné nebo dlouhodobě nemocné, všechny skutky a zázraky dělal v něm stejně Otec, On sám by zřejmě tu sílu jako obyčejný člověk neměl.
Skutky 2x22: Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak sami víte.
Skutky 10x38: Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.
...Když prarodičům sklidíme v sobotu přivezené uhlí, tak porušujeme údajně podle mikina  a jiných fanatiků sobotu? Copak to děláme za peníze? Copak jsme ten den zapomněli na Boha ? Naopak dodržujeme přikázání o cti rodičů. Konat dobro není zakázáno. Já ti dám fanatik ty bambulo, řídím se jen Písmem, proto jsem hned fanatik? Vzbuď se!  Udělat v sobotu dobrý skutek je samozřejmě povoleno, ale tak, abys neporušil 4. přikázání Desatera, Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách.
Dokaž mi, že Ježíš a učedníci někomu v sobotu po celý den řezali dřevo a byli nám tak příkladem, abychom dělali takovéto dobré skutky. Nic takového není. Ani Ježíš nepracoval po celou sobotu a nepomáhal někomu. S tím uhlím není pravda, že ho za komančů nemohli přivézt v jiný den než v sobotu, to je jen tvůj výmysl, naši babičce a dědovi vozili uhlí za komančů vždy jen přes týden. Ale jak říkám, ani ty ani tví prarodiče nejsou a nebyli ani tehda adventisty, takže jsi vlastně nic neporušil, pokud jsi jim tehdy v sobotu sklidil uhlí. Pokud by jsi byl adventista tehdy nebo i dnes, který respektuje Desatero tak věřím, že by jsi jim to i tehda zařídil jinak, jednak, aby uhlí přivezli v jiný den a tys neporušil v sobotu nepracovat. Ano, tou prací či pomocí jsi poctil Otce svého i matku svou, takže jsi splnil 5 přikázání. Dobrý skutek vždy ano, ale podle pravidel Božích. Dobré skutky se mají dělat každý den nejen v sobotu. To je snad jasné. 

Pokračování příště, možná ještě dnes...o EGW apod. , nascenuji ti to, co řekla k životosprávě atd.






Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: Karolina v Pátek, 17. červenec 2015 @ 16:22:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, ráda bych poslala pár osobních postřehů, protože se v adventistickém prostředí pohybuji. Moje názory jsou samozřejmě jen subjektivní, stejně jako každého z nás.

Na čem stojí víra u adventistů? Na Boží milosti nebo na sobotě?

Adventisté se plně hlásí k milosti spasení, ne ze skutků. Samozřejmě někteří lidé to buď plně nechápou, nebo nechtějí chápat, kdo ví. Je to stejné jako u jiných církví, ústy mnozí vyznávají, ale skutky ukazují, že si zakládají hodně na členství k té či oné církvi, na svých znalostech, nezávislosti na jakékoliv církvi (viz. diskuse na tomto webu) apod. Takových lidí je dle mého soudu v casd menšina, zvláště po sametové revoluci, kdy do církve přišly jiné důrazy a svoboda, jsou typičtí zákoníci v drtivé menšině.
Podle mne ale není úplně správně položena otázka. Což se vylučuje to, že někdo zachovává sobotu, stejně jako ostatní Boží přikázání, a přesto věří, že je spasen z milosti? Ve svém okolí neznám žádného adventistu, který by zakládal své spasení na "dodržování", i sobotu přijímají z Boží milosti a zachovávají ji z lásky k Pánu.

EGW ve svých dílech také radí, jak se oblékat, co se smí jíst, jak se bavit atd. Prostě omezování člověka

Někteří někdy zapomínají, že k víře musí být plně dostačující Písmo. Tím se nevylučuje, že dobré rady mohu přijmout od Luthera, Halíka, Františka z Asissi, Bonhofera apod. Jen je potřeba konfrontovat je s Písmem a vzít ohled na kontext napsání. Pokud je v knihách E.Whiteové něco dobrého (a to určitě je), mohu se nad tím zamyslet, určitě se ale najdou pasáže,s kterými se neztotožním. Osobně beru její rady jako doporučující, ne předpisující, ovšem jako lidé jsme různí a někteří adventisté to vidí jinak a určité rady E.Whiteové berou doslovně či velmi vážně.To by nebylo tak zlé, špatné je to, že nucením ztrpčují život druhým.

Nerad tohle píšu, ale vyprovokoval mne k tomu mikin, který ze mně dělá duševně nemocného člověka.

Myslím, že už jsem na Mikimovy příspěvky reagovala,snad to byl on, nerada bych, stejně jako Ty, ublížila, ale členství v církvi, či dokonce hlášení se ke Kristu ještě není zárukou, že dotyčný člověk je skutečně kristovec. Granosalis je ukázkou mravní bídy mnohých nás, křesťanů. Nadávky, napadání, nenaslouchání, už dávno nejde o sdílení se, ale o jakýsi falešný boj o "pravdu", vůbec se to neliší od světských diskusí někde na Novinkách. Čest výjímkám, pozorně sleduji, jak hezky na napadání reagují někteří lidé, věřím, že mají Kristovu pokoru. Jsem sice protestantka, ale teď píšu třeba i o katolíkovi. Přemýšlím ale o tom,zda by nebylo užitečnější, kdyby jsme místo planých diskuzí na tomto webu někomu pomohli, navštívili, studovali, modlili se?
Ty Františku máš před Bohem hodnotu, kterou Ti nemůže vzít mikim či kdokoliv jiný, proto si z jeho poznámek nic nedělej. Ale ani bych ho neodsuzovala, nevíme, co je v jeho srdci. Znám lidi, kteří byli nešťastní, protože byli vychováni zákonicky a dnes jsou laskaví, užiteční křesťané...Maranatha!



Re: Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 17. červenec 2015 @ 22:55:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Pokud je v knihách E.Whiteové něco dobrého (a to určitě je), mohu se nad tím zamyslet, určitě se ale najdou pasáže,s kterými se neztotožním. Osobně beru její rady jako doporučující, ne předpisující, ovšem jako lidé jsme různí a někteří adventisté to vidí jinak a určité rady E.Whiteové berou doslovně či velmi vážně.To by nebylo tak zlé, špatné je to, že nucením ztrpčují život druhým.


vidím to podobně, a to by mne zajímalo s čím se neztotožňuješ, tipl bych si jak se na první pohled neztotožňuju ani já s tím, že napsala něco v tom smyslu, že mimo jiné čaj a káva jsou špatné a nezdravé. Nejspíš myslela tehdejší "ruský" černý čaj a zrnkovou kávu, protože v té době jiná nebyla. 
Já dnes piji černý čaj, zelený čaj a všechny ostatní denně, a občas i kávu, ale ne zrnkovou, ale instantní nebo Presso. 
Otázkou je, jak hnusný ten čaj a ta zrnková káva v její době byly a kolik jich tehdy průměrně člověk vypil, když o nich takto psala, na dnešní úrovni asi těžko. Pokud se píše o škodlivosti kávy, což se píše celkem často (stejně často jako jiní píšou o tom, že pomáhá), tak se jako nejškodlivější káva i dnes označuje zrnková a jako nejméně škodlivá Presso, už jsem to vícekrát četl na internetu, ale každý o škodlivosti či neškodlivosti kávy dneska píše něco jiného, takže si vyber.

Někteří adventisté všechny její rady berou vážně jako Boží Slovo a mají dokonce Bibli "Kralickou" doplněnou o její výroky, která vyšla v nákladu snad jen pár desítek ks a byla docela drahá...a kde je snad ke každému verši jeden její výrok co k tomu řekla. 
Jestli tím někomu strpčují život nevím. Já její rady beru vážně a zkoumám je s Písmem nebo v oblasti životosprávy např. s nejnovějšími poznatky odborníků, doktorů a pak si dělám vlastní závěr. Tím, že někdo použije její výrok, ať už v kázání nebo jinde, tím mi rozhodně nikdo neztrpčuje život, naopak, obohacuje a chce, abych o tom např. více přemýšlel.

...Ty Františku máš před Bohem hodnotu, kterou Ti nemůže vzít mikim či kdokoliv jiný, proto si z jeho poznámek nic nedělej.

ani já si z Jeho neustáleho napadání EGW nic vážného nedělám, ale nenechám si nic líbit a bráním se, to my se jen tak po granovsky škádlíme, i když pravda někdy trochu tvrději...


]


Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 17. červenec 2015 @ 22:33:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokračování...

Nascenoval jsem ti extra z knihy, kterou si nechceš koupit E. G. W a její kritici o zdravé životosprávě, na kterou v článku reaguješ, jestli má zájem prostudu, kniha se špatněji scanuje, protože má přes 500 stran a je většího formátu. Věřím, že si uděláš správný obraz na toto téma co k tomu řekla a co ji k tomu předhodili kritici a jak to i překroutili...




Pokud budeš mít zájem jsem ti schopný nascenovat další vysvětlení např. o reformním oděvu atd. Doporučuji obětovat 300Kč a zakoupit nebo si v sobotu objednat v kterémkoliv sboře, pokud by ji tam zrovna neměli.


Já osobně nemám žádných pochyb o tom, že EGW byla vedená duchem Svatým, bojovala celý život proti zlu, proti satanu, takže jím být vedená zcela jistě nemohla.

...Pokřtěný adventista však nemůže nic dělat.

Pokřtěného adventistu dneska nikdo nic nenutí "násilím" přijímat, On si může sám ještě před křtem ověřit novou pravdu a porovnat s Písmem, každý tak má právo si cokoliv přečíst, prozkoumat a pak přijat nebo ne, to je svoboda, kterou nám dává Bůh. On nikoho nenutí. To, že církvi něco podepíšeš je proto, že ten "kazatel" ti věnoval svůj čas, aby tě učil pravdám církve a ty je buď přijmeš nebo ne. Ten podpis tě zavazuje před ostatními svědky křtu, že to myslíš s nově nabytou pravdou vážně, nic jiného v tom nevidím. 

...Takže tato žena věřící v jejich víře usměrňuje, poučuje a napomíná. Prostě ovládá. To není snůška lží, ale okopírováno z odkazů na její spisy.  

Tím, že mne někdo usměrňuje, poučuje a napomíná, tak mne hned ovládá? Mne rozhodně ne, ale pokud mě poučí správně a pokud se to týká duchovní pravdy a je to v souladu s Písmem, tak to klidně příjmu, s tím nemám určitě problém. I sama EGW napsala, že se máme na prvním místě obracet vždy na Písmo, pokud jí nebudeme v něčem rozumět. To by nemohl napsat někdo, koho neovládá Duch Boží.

Duch EGW je Duch Boží, tomu věřím a za tím si stojím a nijak ji nikomu nevnucuji a sám od sebe o ní tady na Granu nemluvím, pokud se někdo nezeptá, zachovávání soboty v podání dnešních adventistů rozhodně není břemenem jako bylo kdysi u židů.



Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 17. červenec 2015 @ 22:37:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Co je nemožné u člověka, je možné u Boha", a proto "odpouštějí se ti hříchy". Přestože toto spojení Ježíšových výroků ukazuje samozřejmě na Boží moc, tak nevytváří žádné omezení, kterým o milost někdo přišel. Třeba kvůli sobotě, či vepřovému, nebo minisukním. Pokud někdo takové překážky klade, klade si je sám a nemůže mu to být ku prospěchu. Ale jen k tíži. Pavel nás však nabádá, že pokud náš bratr má těžkosti s nějakými překážkami, tak na něj máme brát ohled, nikoliv ho odsuzovat.

Nicméně, proč si trochu nezaškádlit? Lepší by však bylo vyhlásit soutěž, kdo se cítí svatějším. Samozřejmě bych vyhrál já, dokonalý farizeus.



Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 18. červenec 2015 @ 23:01:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To je divná otázka a věřím tomu, že takto otázka ani nestojí. To je, jakoby se mě někdo zeptal, co je důležitější: Milost, nebo Večeře Páně? Správná odpověd by byla: Večeře Páně je darem z Milosti Boží. Anebo jiná otázka, co je důležitější, víra nebo skutky? Důležité jsou skutky vyvěrající z víry Kristu, víra, která jedná láskou. 



Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 19. červenec 2015 @ 10:18:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikim: Duch EGW je Duch Boží, tomu věřím a za tím si stojím a nijak ji nikomu nevnucuji a sám od sebe o ní tady na Granu nemluvím..



Re: Re: Co je důležitější- Boží milost nebo sobota? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 19. červenec 2015 @ 22:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty zase slovíčkaříš a zatím vidíš jen ty duchy v mlze nebo na Karlštejně, apod...., možná jsem se blbě vyjádřil, ale EGW dostávala vidění od Ježíše, od andělů takže jinak zkráceně od Ducha Božího... 


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy