Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116545112
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23
Vloženo Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 13:42:41 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Po článku: "Smysl ustanovení Petra viditelnou hlavou církve" se jeho autora ptám.

 
1) Kdo USTANOVIL za HLAVU církve Petra? Prosím doložit písmem a to ve významu pojmů slov ustanovení a hlava. Neplést prosím přitom pojem skála a hlava.

2) Apoštol Pavel v listu Efezským lže, když mluví o tom, že Bohem Otcem USTANOVENOU HLAVOU církve je Kristus?

3) Kolik má církev Krista hlav, a kde se bere podivné učení o jejích viditelných a neviditelných hlavách?

4) Kristus je snad neviditelná hlava své církve? Pokud ano, prosím doložit písmem.

5) Jaký má smysl, hledat smysl v jiné hlavě církve, než je Bohem Otcem ustanovená hlava církve- Kristus?


Prosím o stručné odpovědi.
Pan




"List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23" | Přihlásit/Vytvořit účet | 74 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 10. duben 2015 @ 20:26:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jedinou hlavou církve je Kristus !



Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 10. duben 2015 @ 22:53:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený, máš recht, chvíli tajný můžeš být; kamaráde, víš  ty proč vznikl řád jezuitů? Esesáci to zaváděli, akorát jim chyběl ten duch. Hoši od jezuitů to chytli i tady. A tak zdravím poutnicka, tu nicku jezuitů!



Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 10. duben 2015 @ 17:13:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...mám otázku.... aký je rozdiel medzi patriarchom a pápežom?

myslím že na miesto patriarchu môžme dosadiť hociktorého predstaviteľa protestantskej cirkvi, potom by to vyzeralo asi takto:

pápeženci:                                             iné cirkvi:
1. pápež je zástupca Boha na zemi,    -    čelný predstaviteľ cirkvi je správca konkrétneho spoločenstva
2. pápež že neomylný,    -                      čelný predstaviteľ cirkvi je omylný 
3. pápež je ,,primas,,      -                      čelný predstaviteľ cirkvi je rovnocenný medzi ostatnými biskupmi
4. pápež je hlava cirkvi   -                       Kristus je hlavou cirkvi

protestanti veria že Duch svatý je zástupca Boha na zemi - pápeženci veria že pápež je  zástupca Boha na zemi
protestanti veria v neomylnosť písma,  - pápeženci veria v neomylnosť pápeža
protestanti veria že Kristus je hlava cirkvi - pápeženci veria že pápež je hlava cirkvi
protestanti veria v rovnocennosť biskupov - pápeženci veria v rímskeho primasa

ivanp



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pátek, 10. duben 2015 @ 23:30:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl mezi patriarchou a papežem:

v podstatě žádný. Když se církev rozrostla, vzniklo mnoho církví (sborů) po celém tehdy známém světě, takže také bylo mnoho biskupů. Z toho důvodu vznikly z některých biskupství tzv. patriarcháty. Což byly biskupské úřady, které řešily správní problémy daného geografického území. Mezi nimi byli např. římský, cařihradský, jeruzalémský, antiochijský apod. Mezi nimi nejvyšší úctu zastával nejprve patriarchát římský, ale po vzniku cařihradského vzniklo mezi oběma napětí, které vedlo až k rozdělení na východní a západní církev. V západní tradici se již slova patriarchát nepoužívá.

K oněm bodům:

1) Původní výraz "Vicarius Filii Dei" (přeložit by se to dalo takto: Náměstek Božího Syna) vznikl za Innocence III. (pokud mě neklame paměť) a jeho význam neměl být usurpací Kristovy moci, ale ve skutečnosti je třeba ho chápat tak, že cokoli církev (a nejen papež, ale i ostatní biskupové, kněží a další povolané osoby) dělá, jako např. učí, káže, vysluhuje svátosti apod., nekoná z vlastního rozhodnutí a moci, ale činí to, co náleží Ježíši Kristu a církev to koná z jeho pověření a jen dočasně než se ve slávě vrátí na Zem.

2) Dogma o neomylnosti papeže se týká takzvaného "slavnostního vyhlášení ex catedra" o věcech víry a mravů. Papež je, jako kdokoli jiný, omylný a hříšný. Církev vydává různé dokumenty jako pastýřské listy, encykliky, apod., které mají různou závaznost pro církev. Pouze taková prohlášení, které nazýváme dogmata, jsou neomylná. Takové dogma je třeba víra ve zmrtvýchvstání Krista. Když toto církev tvrdí, nemýlí se. Kdo tvrdí něco jiného, či to zpochybňuje, stojí mimo církev.

3) Ano papež je primas. Je první z biskupů.

4) Je hlavou ve smyslu toho, že v církevní struktuře služebníků, zastává nejvyšší úřad. Jeho hlavou, stejně jako každé babičky v kostele je hlavou Kristus.

Je to jen stručné, ale snad pochopitelné.


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 11. duben 2015 @ 08:52:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
stále mi chýba dôvod primátu rímskeho biskupa... začalo to tak, že všetci biskupi boli rovnocenní a o prvenstve Ríma nikto ani netušil. Prečo by mal Rímsky biskup byť prví ?  prečo nie antiochijský?.... ak v počiatku nikto neuznal a nevnímal rimskeho biskupa ako hlavu, prečo je dnes hlavou?... odpoveď je asi v tom, že z duchovnej osoby sa stala svetská a politická osoba a to je dielo satana... dnes je to máličko posunuté do osoby ,,celebrity,,
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 11:26:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autorita římského stolce nevznikla direktivně, ale přirozenou cestou. V raném křesťanství byli církve dost autonomní a nacházelo se mezi nimi hodně rozdílů. Důvod pro primát jednoho z biskupů byly neshody a problémy, které řešila raná církev. Řešení těchto záležitostí se buď dělo na koncilech (první je zapsán ve Skutcích apoštolů) nebo listy církevních autorit (převážná část NZ).

Váha římského stolce spočívala na základě cti, kterou měli křesťané k Petrovi a Pavlovi - zakladatelům římské církve. O jejich vlivu svědčí raní křesťanští autoři. Tak např Klement Římský (zemřel asi r. 99), který je uváděn jako třetí římský biskup, napsal list církvi v Korintě. V něm napomíná Korintské, kteří se vzepřeli proti ustanoveným kněžím. I když Klement sama sebe nejmenuje, ale vystupuje zde jako hlava církve na obranu Kristova učení.

Napadá mě ještě list Římanům od Ignacia Antiochijského (začátek 2. st.). Dovolím si odcitovat úvod, který je dosti výmluvný: "Ignatios zvaný též Theoforos církvi, jež ve velkomyslnosti nejvyššího Otce a Jeho jediného Syna Ježíše Krista nalezla milosrdenství, milované, osvícené vůlí Toho, jenž chce vše, co chce láska našeho Boha Ježíše Krista, církvi jež zaujímá přední postavení v krajině Římanů, jež je hodna Boha, lásky, blahořečení, chvály, jež je důstojně řízena, jež je čistá, na předním místě lásky, jež se řídí Kristovým zákonem a Otec jí dal jméno, Ve jménu Ježíše Krista, Syna Otce ji pozdravuji. Ty, kteří tělem i duchem jednají podle Božích přikázání, kteří jsou beze sporu v Boží milosti, kteří nejsou nalíčeni žádnou cizí barvou, co nejsrdečněji pozdravuji v našem Bohu Ježíši Kristu. (Novák, J: "Ignatios Římanům" in Druhá patristická čítanka (Teol. studie), ed. Novák, J., Praha, 1985, s. 106)"

Víc si momentálně s hlavy nenapadá. Pro další doklady bych se musel podívat do dalších spisů. Pokud o tom chcete vědět více, přečtěte si nějaké církevní dějiny. Jak jsem psal výše, doporučoval bych pro začátek od Franze Malé církevní dějiny nebo od Církevní dějiny od Říčana a Molnára.

S pozdravem¨
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 11. duben 2015 @ 13:44:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nitram


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 14:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejspíš jsem se špatně vyjádřil. Nebyla nařízená církevní autoritou, na základě Písma a tradice vše bylo jasné a v zásadě i přijímané (zde třeba problém mezi Římem a Cařihradem). Nebýt Kristova příkazu, tak by samozřejmě nebylo nic. Chtěl jsem vyjádřit to, že primát Petrova stolce nebyl konstruktem theologů pozdější doby, ale o kontinuitu od Ježíše po nástupce Petrovi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 19:34:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto se taky týká kontinuity nástupců Petra?




]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 11. duben 2015 @ 09:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nitrame, je to dogmaticky po lidsku stručné...ale když se jednou postavíš před BOHA, dokážeš to pak nějak obhájit? Když se tě BŮH zeptá, co jsi udělal s Jeho Synem, čím se budeš hájit?


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 11:08:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš kde se bere duchovní potřeba psát pozpátku?


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 11:31:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, ale nějak nechápu co tím chceš říct. Nevím co je míněno tím "dogmaticky po lidsku". Jsem člověk a nevím jak to psát jinak. A když se postavím před Boha tak mám obhajovat jako co? Co jsem měl udělat s jeho Synem? Opravdu nevím, co to má společného s tématem papeže. Prosím o objasnění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 11. duben 2015 @ 13:15:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... to je moc hezké čo píše Klement Rímsky alebo Antiochijský... iste to boli fajn chlapi, ale aj oni na rozdiel od apoštolov a písma sa mohli mýliť.... Argumentovať históriou a cirkevnými otcami nejakú biblickú doktrínu je zcestné a účelové... to potom aj ja môžem argumentovať Lutherom alebo iným... Pokiaľ nenájdeme odpoveď na rímsky primát v písme, tak všetko je irelevantné... a zjavne Peter bol hovorcom cirkvi, iste jej čelným predstaviteľom, ale sám o sebe hovorí ako o ..spolustaršom,, a nie primasom... Jeho svedectvo je nad cirkevných otcov... a ďalej Kristus Pán zakázal dvanástim apoštolom mať ,,primasa,, medzi sebou... nikto z nich nie je druhému apoštolovi ,,duchovným otcom,, ...ani ,,majstrom,, ani ,,vodcom,,....  

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 13:39:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Biblické důkazy výjimečného postavení Petra v rámci dvanácti apoštolů už zde byly několikrát položené. Dovolím si k tomu odcitovat ještě jeden biblický text, který který konkrétně zde nebyl zmiňován: "V těch dnech vstal Petr ve shromáždění bratří – bylo tam pohromadě asi sto dvacet lidí – a řekl: „Bratří, muselo se splnit slovo Písma ..." (Sk 1kap).

Prosím, odpovězte mi na základě první kapitoly Skutků, kdo je mluvčím společenství? Kdo si bere slovo? Proč tedy svatopisci a klíčová slova o církvi a víře vkládají právě do úst Petrovi?

Ve svém příspěvku jsem odpovídal na otázku netýkající se písma, ale doby po smrti apoštola Petra. A to v Bibli opravdu není.

Pěkný den
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 11. duben 2015 @ 15:43:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...neodpovedal si mi na moje argumenty, prečo Kristus zakázal komukoľvek z apoštolov byť primasom a prečo sa Peter nenazýva primasom ... 
na tvoj argument Petrovho predsedníctva v skutkoch ap. mám protiargument.... ako to, že ,,primas,, bol napomenutý od Pavla a obvinený z farizejstva a pretvárky ?... kto bol potom vodca prvej cirkvi Peter, alebo Pavel ktorý vykonal 10 x viac, napísal polovicu nového zákona ?

ivanp


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 11. duben 2015 @ 13:38:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nitram


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 14:08:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doporučuji si přečíst nějaké církevní dějiny.

Jen malá ochutnávka:
"Abychom problému porozuměli, je třeba u římského biskupa rozlišovat jeho postavení 1. jako římského biskupa a metropolity římské církevní provincie, 2. jako patriarchy latinské západní církve a 3. jako nositelo Petrova úřadu, který patří římskému biskupu jako Petrovu nástupci a dědici.

[...]

V té době [4. st.] vznikly v církvi velkometropolní oblasti. Nicejský koncil (325) již potvrdil starou zvyklost, že Alexandrie, Antiochie a jiné eparchie mají vykonávat ve svých oblastech tatáž nejvyšší práva jako Řím; Jeruzalému vyhradil čestnou přednost. tím bylo patriarchátní zřízení potvrzeno jako právo dané koncilem. Způsob, jakým to koncil vyjádřil, ukazuje, že patriarchátní nároky Říma byly starší a že byly přeneseny i na ostatní patriarcháty." (Franzen: Malé církevní dějiny, Kostelní Vydří 2006.)

Otázka patriarchátů se netýká Petrova primátu. Dějiny církevní správy jsou daleko složitější než kolik se dá vtěsnat do krátkého komentáře. Jsem si vědom, že má odpověď byla jen zjednodušující.

Pěkný den
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. duben 2015 @ 12:52:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy pokud jsem to dobře pochopil, tak papež jakožto  patriarcha západní církve je rovnocenným partnerem všech ostatních pravoslavným patriarchů - jelikož v dnešní době už není pouze patriarchát jeruzalémský, alexandrijský, antiošský a římský, ale je křesťanství rozšířeno po celém světě, tak i těchto patriarchátů bude logicky víc.
Patriarchové pak mohou být chápáni jako přirození následníci apoštolů.
To je jedna rovina: všichni patriarchové jsou si mezi sebou rovnými.



Další rovina (nositel Petrova úřadu)
je ovšem nastíněna už prvními křesťanskými ekumenickými koncily:
Žádný koncil nemůže být skutečně ekumenický, pokud se ho nezúčastní římský biskup (nebo pokud jej alespoň neschválí a nevyšle na něj své zástupce)

Toto stěžejní postavení římského biskupa v celé církvi bylo v této rovině vyjádřeno výrazem: "První mezi rovnými".



Tento titul přiznávají i pravoslavné církve (ve světle historické reality) římskému biskupovi (s určitými výhradami ) až dodnes.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 14. duben 2015 @ 18:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...no nazdar.... cirkev stojí na základe apoštolov... nielen na základe Petra:
Efezským 2:20  vybudovaní na základe apoštolov a prorokov, pričom uholným kameňom je sám Ježiš Kristus,

všetci apoštolovia sú rovnakí...
Zjavenie 21:14  Hradné múry mesta mali dvanásť základných kameňov a na nich dvanásť mien dvanástich Baránkových apoštolov...

apoštol Pavel neráčil ísť za ..primasom,, a nemal od neho žiadny súhlas k apoštolstvu... úplne ignoroval Petra...

Galatským 1:17  Ani som nešiel do Jeruzalema k apoštolom, ktorí boli nimi skôr ako ja...

predsa len pravda je taká že pápežstvo vzniklo ako náhrada za rímskeho cisára... títo dvaja ,,stavitelia mostov,, sú si úplne podobný... obidvaja sú politici, obidvaja sú ,,bohovia na zemi,,... naviac pápež je neomylný.... a tiež je pravda že pápežstvo je výmysel zpohanštenej cirkvi... iste by bolo smiešne ak by k druhému alebo tretiemu nástupcovi Petra v poradí prišiel žijúci apoštol Kristov napr. Ján na audienciu a oslovi ho ,,svatý otče,, pobozkal  mu ručičku a poprosil jeho ,,neomylnosť,, o nejakú láskavosť...

ivanp


]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 10:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zvláštní jak velký důraz klade Bůh v Bibli na to aby Jeho svatou vůli vykonávali lidé a jak moc respektuje lidské autority. Jak jedná jejich prostřednictvím a vyhledává ve své všemohoucnosti jejich pomoc. Od začátku až do konce.
Vztáhnout ruku a hůl nad moře a rozdělit vody měl Mojžíš a jako jediný z lidu mluvil s Hospodinem tváří v tvář. Když se starali apoštolové co bude s hladovými zástupy tak jim náš Pán řekl Vy jim dejte jíst. Pod horou Tabor jim řekl jak vymítat zlé duchy.
zašel dokonce až tak daleko že respektoval ty nejhříšnější velekněze a říkal že mají lidé dávat pohanským císařům co jejich jest.
jak  často je psáno Bůh a Mojžíš, Bůh a apoštolové, Bůh a Církev.
Bůh byl vždycky Hlavou svého lidu. I když měli ještě viditelnou hlavu v podobě Bohem pomazaného krále.
Zdá se že Bohu ani nevadilo když měli politickou a výkonnou moc kněží a lewité. Když vládnul na přímo prostřednictvím proroků. Hříchem bylo to když chtěl lid soudce, nezávislého na náboženské moci.



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:51:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, tvůj bůh respektuje lidské autority? To máš tedy modlu na bázi dřeva, kamene nebo jiného materiálu... Bůh bible je svrchovaný a nenechá si poroučet padlým stvořením!


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:01:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mezi respektem a poroučením existuje určitý rozdíl. 
Nikdy jste nečetl že máme dávat císaři co je císařovo ? Že máme poslouchat a ctít svoje rodiče, že si máme brát příklad z chudé vdovy která vhodila večeři svou a svých dětí do chrámové pokladnice, v době kdy Chrámu vládnul Annaáš s Kaifášem ?Nečetl jste jak řekl apoštolům že co svážou nebo rozvážou na zemi bude svázáno a rozvázáno i v Nebi ? O tom jak svěřil svatému Petrovi zlatý a stříbrný klíč od nebeské brány ? O tom jak pověřil Mojžíše aby sepsal podrobný zákoník a respektoval i to co mnohem později sám zrušil ?


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 11. duben 2015 @ 10:26:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, nikdy jste nečetl, jak Ježíš odkazuje farizeje na Písmo a naznačuje, že On je ten Král ze semene Davidova? Ve Skutcích 10.kap. je Petr vyzván, aby použil poslední klíč a otevřel Království pro pohany. Petr byl spolu s Jakubem a Janem apoštolem pro obřezané v Jeruzálemě. Možná; že byl popravěn v Římě, nebyl tam; jak tvrdí Řkc, více jak 20 let. Možná měl soukromnou stíhačku(bez  raket); aby to všechno zvládal...Nemá Vatikán v téhle záležitosti nějaká pátrání?




]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 10. duben 2015 @ 10:38:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený neví která bije a snaží se neúspěšně manipulovat s Písmem sv. a učením Církve. Takže by měl raději doložit kdy a kde Církev učí, že Kristus není halvou Církve. A pak než začne plácat nesmyly tváříc se učenně, by si měl uvědomit, že úřad Petra neznamená nástupce za Krista, ale zástupce Krista s mocí od Krista a tobě dám klíče nebeského království ...takže pokud nevíš co v židovské symbolice znamená moc klíčů



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:24:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Synoda_mrtv%C3%BDch


]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 15:09:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že pokud chce někdo toto pochopit tak nejjednodušší bude použít podobenství a pokud chce někdo definovat co je to podobenství nechť si tento pojem najde na Wikipedii. Je tam moc pěkná definice. Otázka jestli máme poslouchat Boha nebo papeže je stejná jako kdyby se někdo ptal jestli máme poslouchat Boha nebo Mojžíše. Boha nebo proroky, Boha nebo apoštoly, Boha nebo Církev atd…. Jestli někdo hledá odpověď na otázku kolik hlav má Církev nechť nejdřív řekne kolik hlav měl Vyvolený národ a jaký vztah byl mezi Bohem a Mojžíšem, králem, soudcem, veleknězem atd. Nebo ať se podívá na náš současný stát. Který patří Bohu stejně jako celé stvoření a viditelnou hlavou je prezident, kterého jsme si zvolili. Dokazovat s pomocí školního slabikáře jestli jmenoval ministr školství do funkce pana ředitele nebo ne mi přijde jako zbytečná námaha. Stejně jako úvahy nad tím kdo je hlavou té školy. Jestliže nevěříme zjevné skutečnosti tak se na to můžeme zeptat jak pana ředitele tak pana ministra. 



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 15:32:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Otázka jestli máme poslouchat Boha nebo papeže je stejná jako kdyby se někdo ptal jestli máme poslouchat Boha nebo Mojžíše. Boha nebo proroky, Boha nebo apoštoly, Boha nebo Církev atdBible jasně říká: Skutky apoštolské 5:29  Petr a apoštolové odpověděli: "Je třeba více poslouchat Boha než lidi.
Lukáš 10:26  Ježíš mu řekl: "Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?"
Odpověd na tvou otázku najdeš v Bibli, a raději věř slovu Božímu než lidem (demagogum)


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 16:18:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď najdeme právě na tom místě které citujete a v okolí. I tady mluvil Bůh prostřednictvím Církve. Hospodinův hlas z Nebe se k většímu počtu lidí současně obrací jen zřídka.


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 16:23:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
proč neuvedeš jasné Biblické verše které dávají za pravdu tobě. ne nějaké verše z ktrých můžeme něco odvodit ale jasné at to každý pochopí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:40:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo chce pochopit ten pochopí i beze mne a ten kdo pochopit nechce nepochopí ani kdyby sám zažil tisíce zázraků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 10. duben 2015 @ 18:45:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
takhle vypadá odpověd když dojdou biblické jasné argumenty. Biblická pravda je jednoduchá a pochopit ji muže každý. Mnoho lidí to pochopit nechce protože to nepasuje do jejich teologie. Dělají z Evangelia něco tajemného co nelze jen tak lehce pochopit. Vymýšlí si ruzne lidské nauky co Bible nezna (očistec atd) ale Biblicke argumenty nemají na podložení těchto lidských teorii


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 19:30:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak Poutnický mimoni. Kdo nechce, nechce. Tys tu možnost měl. Máš biblické verše naservírované před hubou a nevidíš je a nevidíš. To víš, kdo nechce, ten nechce... kdyby tisíc klarinetů..


]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 18:08:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Nepřihlášený, domnívám se, že vaše otázky vychází ze špatných předpokladů, a takto na ně nelze odpovědět. Stavíte totiž proti sobě roli Krista a roli papeže. Pozemská církev, stejně jako jakékoli jiné společenství, potřebuje jasnou organizační strukturu, která má svého čelního představitele. A tím je pro nás římský biskup (jistě i vaše společenství má nějakého předsedu či šéfa). Takže výrazu "hlava" pro papeže má význam organizační a výraz "hlava" v Ef 1,22 vztahující se na Krista význam náboženský.

To že je Kristus hlavou církve znamená, že čelní představitel církve spravuje svůj úřad na základě Kristova pověření a v jeho jméně. Rozhodně ne místo něho!

Na to proč věříme, že Kristus svěřil vedení církve právě římskému biskupovi již bylo jistě odpovězeno.

S pozdravem Martin.



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 18:14:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Na to proč věříme, že Kristus svěřil vedení církve právě římskému biskupovi již bylo jistě odpovězeno.

tak to prosim zopakuj a podloz pismem kde je třeba v pismu něco o neomylnosti papeze??


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 18:15:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rjád se poučím


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 23:11:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, dovolte mi jen krátký úvod do problematiky.

Úvod

Po Ježíšově nanebevstoupení měli za rodící se církev zodpovědnost apoštolové (To je doufám jasné, proto jako příklad postačí uvést např. 1K 4,1). Po smrti apoštolů jejich zodpovědnost za vedení Božího lidu připadla jejich nástupcům - biskupům (pro podrobnější informace doporučuji si přečíst nějaké církevní dějiny např. Franze nebo Říčana a Molnára (oba byli profesory na ETF. Kniha je bohužel špatně k dostání)), kteří měli řídit církev. V neposlední řadě vztah biskupského sboru vyjadřuje 2. vatikánský koncil v dokumentu Lumen Gentium, článek 22: "Jako z rozhodnutí Pána svatý Petr a ostatní apoštolové tvoří jeden apoštolský sbor, právě tak jsou odpovídajícím způsobem mezi sebou spojeni římský biskup, Petrův nástupce, a biskupové, nástupci apoštolů."

Celý koncept papežského primátu (tzn. je prvním z biskupů) vychází z toho, že apoštol Petr měl hlavní slovo mezi apoštoly. Po jeho smrti, a to se už dostáváme za časové období o kterém hovoří Písmo, tato jedinečnost přináleží jeho nástupcům. To, co zbývá z Bible doložit, že Petr skutečně hrál vůdčí roli mezi apoštoly.

Bible

Jako první biblickou argumentaci můžeme založit na sledování Petra v evangeliích. Obecně všichni čtyři evangelisté nechávají Petra vystupovat jako mluvčího celé skupiny apoštolů. Namátkou vzpomeňme třeba Mt 17, 4 (Proměnění na hoře): Je to právě Petr, kdo si bere slovo a chce vystavět stany. Stejně tak u Marka při prokletí fíkovníku je to zase Petr, kdo mluví. A tak by se dalo pokračovat dál a dál. Však to všichni znáte.

Dále bych uvedl např Mt 10,2: "Jména těch dvanácti apoštolů jsou: první Šimon, zvaný Petr, jeho bratr Ondřej, ...". Zde explicitně je Petr označen jako první.

Když se podívám na J 21,15-23, je to zase Petr ke komu mluví Ježíš a říká mu "Pas mé Beránky".

O klíčích Petrových a Vyznání u Caesareje Filipovy jistě už tady bylo napsáno dost. Takto se dá pokračovat dále.

Ve všech těchto případech jistě a právem můžete říci, že se týkají všech apoštolů, potažmo celé církve, ale mluvčím je Petr. Stejně tak je tomu i s nástupci sv. Petra. Celý biskupský sbor je součásti učitelského úřadu církve, ale Petrův nástupce je mezi nimi první. Je to logické i biblické. Tak jako byl první Petr mezi apoštoly, jeho nástupce je první mezi nástupci apoštolů.

K dalšímu studiu doporučuji se podívat na Skutky. I tam je to Petr, kdo je první z apoštolů.

Hezký večer
Martin

P.S. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale měl jsem práci. Zítra pokud mi dovolí čas dozodpovím otázku. Už jsem unavený a jdu spát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 10. duben 2015 @ 08:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak bol Peter vnímaný ako vodca a hovorca v prvej cirkvi
1. prečo sâm seba označuje ako ,,spolustarší,, a nie ,,primas,,
2 prečo Kristus prísne zakázal dvanástim mať medzi sebou ,,vodcu,, ,,duchovného otca,, nikomu z dvanástich nedovolil mať titul ,,majster,,... inak povedané, nikomu nedovolil byť ,,primas,,

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 14:02:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ze stejného důvodu z jakého se jeho nástupci honosí titulem sluha Božích sluhů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pátek, 10. duben 2015 @ 15:07:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) Tak to je snad logické. Viz odpověď níže. Možná bych mohl dodat jen, "že kdo se povyšuje bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen".
2) Zde snad narážíte na text Mt 23,8. Netuším však, co to má společného "se zákazem mít vůdce mezi dvanácti", jak píšete. I pro Petra, papeže a všechny věřící přece platí, že jsou stále učedníci a stále Božími dětmi. Zde jde o vztah mezi člověkem a Bohem a ne o správní předpisy církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 11:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč máte potřebu psát své jméno pozpátku? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:13:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
????
Nick "Martin" je samozřejmě obsazený, takže jsem musel zvolit něco jiného. Když jsem chodil do skautu, tak jediná přezdívka, kterou jsem toleroval bylo mé jméno pozpátku. Bývalo to dost běžné, že když nikoho nenapadlo nic normálního, vytvořila se přezdívka z křestního jména. Např. náš vedoucí si říkal Keďul.

Proč se ptáte?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:22:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podněty duševní pro obrácené psaní mohou být různé, povětšinou jsou to podněty zábavné. Podněty duchovní pro obrácené psaní jsou od ducha zla. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 12. duben 2015 @ 11:11:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Zde jde o vztah mezi člověkem a Bohem a ne o správní předpisy církve.
.... to nie je pravda.... tu ide o vzájomný vzťah medzi apoštolmi...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 09:01:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úvod do problematiky??
Máš snad problém s tím, že:
Je jen jeden prostředník mezi Bohem a člověkem? Že je jen jedna víra? Že je jen jedna církev? Že je jen jeden Kristus? Že Kristus je jediná hlava církve, kterou si z nebeského chrámu vede Duchem svatým? Že za svou církev nese odpovědnost Kristus jako její hlava? Že je to Kristus který povolává a vyvoluje? 

Chceš vidět skutečnou problematiku? Zde ji máš!

Něco takového v Kristově církvi nenajdeš! A víš co z toho plyne? Že ta tvoje "církev" o které zde v duchu mein kampf píšeš, církví není. Je to jen hnusný nástroj ke tvému a nejen tvému zatracení. Varuj se něčeho takového!
 
Otázky položené jako malý úvod do tvé náboženské problematiky.

Co zakazování písma a jeho čtení v neznámém jazyku? Co třeba upalování lidi? Co třeba vedení "svatých" válek a vraždění ve jménu Boha? Co omezování přístupu ke vzdělání a šíření strachu a pověr? Co prodávání spásy a odpuštění za peníze? Co překrucování a popírání boží slova a tradice postavená nad něj? A co vytváření dalších prostředníků, spolutrpitelů, dalších neomylných zástupců Boha? Co třeba změna modlitby na prázdné mantrování. Co třeba mantrování k mrtvým, před Bohem zakázaným modloslužebným zobrazením? Co třeba konkordát s nacistickou ideologií? Co třeba klerofašismus?


 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pátek, 10. duben 2015 @ 15:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Myslivče,
neznám nikoho z katolíků, kdo by popíral prostřednictví Kristovo a že je to on, kdo je hlavou církve, tak jak o tom hovoří Písmo. To co se vám nejen já snažím vysvětlit je, že je rozdíl mezi Ježíšem Kristem a papežem. Bůh v církvi působí skrze Ducha svatého a vede ji. Ale to neznamená, že církev nemá mít organizační strukturu. Vždyť i sv.Pavel píše: "... ať nás všichni pokládají za služebníky Kristovy a správce Božích tajemství (1K 4,1)". A pak dále: "Ale Bůh dal tělu údy a každému z nich určil úkol, jak sám chtěl. [...] A v církvi ustanovil Bůh jedny za apoštoly, druhé za proroky, třetí za učitele; potom jsou mocné činy, pak dary uzdravování, služba potřebným, řízení církve, řeč ve vytržení (1K 12,18.28)."

Z toho jasně vyplývá, že ne všichni mají v církvi stejný úkol a že Bůh někoho určil, aby vykonával apoštolskou službu a aby mezi sborem apoštolů (biskupů) byl jeden, který má službu "prvního" primát. Vždyť církev potřebuje jednotící strukturální autoritu. Však se podívejte kolik je nekatolických církví! Jak se v průběhu času rozpadaly a štěpily! Byli to právě protestanté, kteří založili světovou ekumenickou radu církví, protože si uvědomili, že jejich rozštěpenost stojí proti Ježíšově povolání k jednotě.

Co se týče otázek pro úvod do mé náboženské problematiky tak jich je tolik, že odpověď by by vydala za malý tlustospis. Proto pokud chcete slyšet mou reakci, vyberte si jednu z nich a já odpovím.

S pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 10. duben 2015 @ 16:53:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...trochu si pletieš dojmy s pojmami.... cirkev má mať nejaké usporiadanie a štruktúru... a každá ju má... ale žiadny predstaviteľ cirkvi si nemyslí o sebe že je zástupcom Boha a na zemi a že je neomylný... v tom spočíva diabolská doktrína rímskeho pápežstva...
aj pravoslávne cirkvi majú svojho patriarchu, ale to neznamená že je neomylný a že zastupuje Boha na svete...
zástupcom Boha na svete je Duch svatý a neomylné je písmo....
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 20:26:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Martine.
Váš komentář je příliš idealizovaný a notně odtržený od reality řk. Neznám nikoho z řk kdo by krom prostředníka Krista nevěřil v prostředníky další.
Bůh v církvi působí skrze Ducha a vede ji. Toto boží vedení má natolik pevný řád, jelikož se děje v boží vůli, že tvrzení, že je třeba zajišťovat lidskou organizační strukturu je rouháním a vyjádřením nedůvěry v boží vedení Duchem svatým. Neexistuje žádná apoštolská posloupnost! Existují Kristem povolaní, a ti co povolání neodmítnuli jsou vyvolení. Posvěcuje nás samotný Kristus Duchem svatým. Ne ruce člověka, ani vůle člověka!
Tomu zatím rozumět nemůžete, jelikož jste zatížený duchovními otěžemi římského katolicismu. Pro vás je církev Kristova vedená Duchem zatím neviditelná, tak jako je pro vás neviditelná hlava církve- Kristus.  Proto tvrdíte co tvrdíte. Nic se mi nesnažte vysvětlovat. To co nyní tvrdíte, jsem jako římský katolík kdysi tvrdil taky. To jsem však ještě nevěděl o církvi Kristově vedené Duchem, nic jsem nevěděl o působení Ducha ve všedním životě, nic jsem nevěděl o modlitbě ducha v Duchu svatém. O tom se Vám Martine zatím může jenom zdát, a bude se vám o tom zdát do té doby, dokud se padlou římskou nevěstkou necháte svazovat na duchu. ŘK"C" je největší satanskou duchovní pastí na cestě k Bohu! Bojíte se takové pravdy? Nezdá se vám, že v ŘK"C" už je příliš mnoho atrap Krista? A jelikož stále uvažuje v intencích řk, znovu opakuji. Jsem v církvi kterou nevidíte, která má chrám kde? Ale to si můžete najít v písmu. Působení Ducha svatého je v životě Kristovce běžnou každodenní věcí. Pro vás římské modloslužebníky je působení Ducha něčím nezaslouženým, vzácným a vzdáleným. Již to vás usvědčuje z toho, že nejdete po cestě Krista k Bohu. Bez Ducha svatého totiž k Bohu kráčet nelze!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pátek, 10. duben 2015 @ 23:07:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Myslivče,

je mi líto, že se vám zdá můj komentář odtržený od reality. Pokud jste byl římský katolík a věřil jste, že k Bohu vede jiná cesta než skrze Ježíš Krista, tak co vás to učili? ŘKC učí tak jak říkám, cituji např.: "Kříž je jedinou obětí Krista, který je jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi" (Katechizmus, 618). Již není třeba dalších obětí a kněží ve starozákoním smyslu, atd.

Chci se ale vrátit k tématu. Z toho co píšete o hlavě církve, jsem trochu zmatený. Skoro mi připadá, že pro vás je hlava - Ježíš Kristus - viditelná - dala vám snad autogram, vyřizuje církevní účetnictví, apod.? Ne? Tak kdo to dělá? Dělají to lidští povolaní služebníci. Teprve až Ježíš přijde ve slávě, uvidí ho každý na zemi a on se ujme správy nad Božím lidem.

Do té doby jsou Kristem povolaní, kteří vykonávají službu v církvi. Zajímalo by mě, jak toto funguje ve vašem společenství, jestli stačí říci, že Bůh mě povolal, abych vás učil, nebo máte vyřešený způsob jak rozeznat samozvané povolance?

Jinak k tomu ostatnímu. Vyrůstal jsem v jedné protestanské církvi, ale s živým Kristem jsem se setkal, až když mě kdysi někdo vzal mezi katolíky. A teprve tam jsem začal vnímat vanutí Ducha svatého. To jen tak k tomu tučnému.

S pozdravem
Martin

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 10:15:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Váš komentář od reality odtržený je, a nezdá se mi to, nezapomínejte že jsem si tím já sám osobně prošel. Lítost proto není na místě. Na místě je radost, že jsem z pasti antikrista ve které vězí mnoho lidí díky Bohu unikl.
Každý katolík se běžně ptá na společenství, jelikož potřebuje mít před očima lidskou organizaci. Je to nesmyslná otázka. Církev má za hlavu Krista, který si sám jako hlava svou církev organizuje a vede v Duchu svatém. Není lidskou starostí se o tuto organizaci starat. Lidská starost či spíše radost je v Duchu poznávat a naplňovat boží vůli, a to nám automaticky dává na božské církevní organizaci účast. Žel kdo vězí v antikristově duchovní pasti, pro něho a podle něho něco takového fungovat nemůže. 
Nepodsouvejte mi, že jsem věřil, že k Bohu vede jiná cesta, než skrze Ježíše! K Bohu vede jediná cesta, a to skrze Krista, který nás po cestě vede Duchem svatým. V Duchu svatém se hlava církve Kristus stává viditelnou pro každého kdo miluje pravdu. Kecy o "vanutí Ducha" z prostředí řk, dobře znám. Jsou to jenom prázdné slova. Prázdné v očekávání, kdy že to konečně Duch začne vanout. Bude ve vás tolik upřímnosti, že dokážete toto věčné čekání na vanutí Ducha zde přiznat? Dle toho co píšete je zřejmý fakt, že jste církev organizovanou Kristem v Duchu svatém ještě ani nespatřil. 

Kristus je s námi neustále, slíbil to, je to Jeho nepomíjející slovo. A je s námi neustále na jaké úrovni? Proč asi Kristus seslal Ducha? Kristus je s námi v neustálém kontaktu duchovním, tedy jako Duch svatý. Působení Ducha v životě kristovce je něčím zcela běžným, samozřejmým. Kristus nás nikdy neopouští, tedy ani Duch. Vidět v působení Ducha něco mimořádného svědčí o velké nevíře v Krista a Jeho slova! Žít s Kristem v Duchu svatém není vybájený život katolických světců. Je to život hříšníka žijícího v boží milosti. Je to něco běžného, každodenního a nejvíce se to projevuje v modlitbě. Modlitbě duchovní modlitbě našeho ducha v Duchu. tato modlitba nikdy nekončí, slov je v ní minimum, a je s námi nestále stejně jako Kristus. Modlitba je duchovní rozhovor s Bohem, který lze navázat jen v pravdě Ducha svatého. 

A nyní mi odpovězte.
Je ve vašem životě působení Ducha něčím mimořádným, nebo něčím zcela běžným a všedním? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejprve odpovím na otázku: každé setkání s Bohem je pro mě mimořádné, nevšední a nikdy nezevšední. Mimořádné proto, že tak se děje z Boží milosti; nevšedí proto, že ve světě je obyčejné vnímat jen vlastního ducha; A nikdy nezevšední, protože je to tak významné a svaté, že by byl hřích chápat to jako něco všedního.

Ve svých komentářích se snažím překládat to, co je oficiální naukou církve. Byl bych schopen to dohledat a odcitovat příslušné pasáže v učebnicích a církevních dokumentech. Snažím se postoje katolické církve popsat takovým jazykem, který by byl pro nekatolíka srozumitelný. Jestli se mi to daří, to posoudit nemohu.

Kolem chápání Ducha svatého panuje mezi námi nedorozumění a neporozumění. Jistě víte, že Boží Duch není jediný, kdo na nás působí, že je zde ďábel, který jako lev řvoucí hledá, koho by sežral. Proto je třeba rozlišovat duchy a posuzovat co je Pána a co od svůdce. Připomínám to proto, že když sledují některé lidi, prosím neberte si toto osobně - myslím to obecně) mám pocit, že si Ducha svatého "přivázali na provázek" a své moudra, o kterých mluví, že jsou s Ducha či já nevím z čeho, je pravdivé a neomylné. Takovýto lidé pak jsou neomylní ve všem. Jistě jste už také potkal takovéto vykuky a jistě budete se mnou souhlasit, že je třeba se proti nim bránit a vymezit. Duch vane kam chce, jak je psáno v Písmu. A pokud jsme skutečné (ve významu viditelné, reálné) společenství, musíme si stanovit mezi sebou pravidla, která dovolují jednak naše vzájemné soužití, a pak stanovit základní obranu proti zlému.

Když píšete, že Kristus jako hlava se pro Boží lid stává viditelný, tak mi prosím vysvětlete jak. A prosím konkrétně, protože se domnívám, že v této věci si prostě nerozumíme a je třeba najít porozumění.

S pozdravem¨
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 12:55:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S Bohem se nesetkáváme v boží milosti, ale prostřednictvím boží milosti v Duchu svatém. Oblast setkávání s Bohem je duchovní, a toto setkání je možné skrze milost boží. Nemůžete tvrdit, že se setkáváte s Bohem, když se neumíte přiznat k Duchu svatému, ve kterém se setkání děje. Jak potom můžete umět rozlišovat duchy, když nedokážete jasně rozlišit působení Ducha ve zcela všedních každodenních okamžicích.

Vaše oficiální nauka církve, je v pravdě Ducha nauka padlé římské církve, která ne že k Bohu přivádí, ale svou naukou brání k Bohu přijít. Tou největší krádeži v této nebezpečné nauce, je krádež Ducha, na kterého si své patentní právo uzurpují vlci v rouše beránčím vydávající se za pastýře.

Nauka padlé římské církve je mi zcela srozumitelná, není třeba mi ji vysvětlovat. Rozumím jí víc než si myslíte.

Duch svatý nejde uchopit rozumem. Duch svatý nejde pochopit, ani mu nejde rozumět. Lidský rozum je až produktem ducha. Primární vztah k Bohu se odehrává na úrovni duchovní a rozum je v duchovním vztahu se*****ární. Tělesným rozumem nelze Boha najít. Boha lze najít ve vlastním duchovnu, přijmout v duchu pravdu Ducha, a až teprve na těchto duchem přijatých pravdách lze stavět poznání rozumu. Učení padlé římské nevěstky hlásá pravý opak. Nutí lidi, aby se snažili Boha uchopit rozumem, jenže pokud není rozum inspirovaný Duchem pravdy, není to možné. Učení římské nevěstky propaguje inspiraci rozumu mimoduchovní, inspiraci postavenou na lidském rozumářském učení, na náboženství, na příjemných leč pomíjitelných duševních prožitcích. Toho produktem je víra na úrovni pouhého náboženského přesvědčení.

Skuteční kristovci nejsou o Bohu přesvědčení rozumem, skuteční kristovci nemají víru svoji, skuteční kristovci mají víru Krista. Jedině Jeho víra nám umožňuje život v Duchu svatém. Chcete- li mít víru Krista, nehledejte ji. Je kolem nás a všude. Je Duchem svatým nabízená neustále, jelikož boží milost stále trvá. Háček je v tom, že ji člověk pro mnoho různých duchovních náboženských bloků neustále odmítá. V okamžiku kdy víru Krista přestanete odmítat, se váš duch znovuzrodí. To je začátkem vzkříšení, které bude jednou završené i vzkříšením těla. Tělesný vzkříšený Kristus od nás odešel do nebeského chrámu. Řekl že nám Jeho odchod prospěje. Seslal Ducha, abychom se nyní učili žít v Duchu svatém. To je začátkem každé cesty ke Kristu. Duch.



]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. duben 2015 @ 09:10:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Martine.

AŤ neplýtváš silami, chci tě uvést trochu do obrazu:

Ivanovi nic nevysvětlíš.
On se totiž neptá proto, aby dopravdy poslouchal, co říkáš.


Snad tisíckrát jsem mu už vysvětloval, že při mši se stále jen ta jedna jediná Kristova obět zpřítomňuje proto, abychom na ní mohli mít svoji přímou osobní účast.

Že zpřítomnění oběti není opakování oběti!



Jeho poslední reakce pod tímto článkem: "alebo je len jedna Kristova obeť na kríži, ale táto jedna jediná sa  OPAKUJE  každú rímsku omšu..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:13:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi fakt debil Oko? Jak se můžeš snažit vysvětlovat něco, co je v rozporu s nepomíjitelným slovem Krista?!
No jak?
Ty zde to svoje kreténské vysvětlování stavíš nad pravdu v božím slově! Má nás snad zajímat tvoje vysvětlování, ve kterém se snažíš popírat tak jednoznačné a lehce pochopitelné boží pravdy?! To co pochopí dement na ústavě, je pro tebe velký problém ty "hlavo" církve!
Běžně stavíš jednu boží pravdu proti druhé, na upozornění, že tak činíš z vysoka sereš! Máš jen jeden cíl, stejně jako nějaký zasraný nácek, zde propaguješ svoji ideologii. Tvoje vysvětlování nese všechny propagandistické znaky. Nehledíš napravo, nalevo a stokrát dokola opakuješ stále stejné lži! Kdyby ti o boží slovo někdo utřel ten tvůj prolhaný šňupák, ani to by nepomohlo. Vždyť jak můžeš vidět v písmu boží slovo, když ty sám si nevidíš ani na špičku nosu. Hlavně že se zde snažíš něco vysvětlovat, a přitom si pleteš zcela zásadní slovní pojmy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:21:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zpřítomnění oběti není opakování oběti, prostředník není další prostředník, spolutrpitelka není trpící Kristus, hlava církve papež není hlava církve Kristus...co si ještě vy římští antikristi vymyslíte? Spoluvykupitelku která není vykupitel?

Oko, tímto zvráceným hnusem můžeš krmit jenom podobné modloslužebné poblouzněnce jako jsi ty sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 18:49:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,
vím. Předsudky jsou hrozná věc. Jsou silnější než cokoli jiného. Jediné k čemu je taková diskuse dobrá, je tříbit si vlastní argumenty a postoje.
s pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 19:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O jakých předsudcích píšete?


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nitrame, Letnice, deset dnů po nanebevystoupení Krista, to je ta moc, která dala vznik církve - Duch svatý! Bez Jeho vylití by to učedníci časem zabalili, jako např. Řkc ...,která postavila své učení na člověku...


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. duben 2015 @ 20:20:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Martine.

  Díky za vysvětlení ŘKC pohledu na věc. Jsem rád, že se tu objevil zase nějaký ŘK, který je psát něco smysluplného o sobě a své víře k tématu a ne se jen navážet do diskutujících.

  Ať ti to vydrží a nenech se vyprovokovat.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 11. duben 2015 @ 18:51:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,
díky za pěkný komentář.
S pozdravem
Martin


]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 09. duben 2015 @ 19:51:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko napsal: ...Církev Pána Ježíše má jako společenství Božích dětí sice jednu nejvyšší hlavu - Krista - ale kromě něho má na nižších úrovních  hierarchické struktury svého organismu  na každé z nich i hlavu další - podřízenou Kristu...

...takže cirkev má jednu hlavu, ale má i  ,,hlavu další,,,... je cirkev dvojhlavý drak???... alebo viac-hlavý drak ???

nejak podobne je to aj s ,,jediným prostredníkom,,... je síce iba jediný prostredník medzi Bohom a ľuďmi, ale sú aj iní prostredníci napr. Mária...

alebo je len jedna Kristova obeť na kríži, ale táto jedna jediná sa opakuje každú rímsku omšu...

alebo. Kristus je jediným kňazom novej zmluvy ale v podstate každý kto má kňažské svätenie je tiež kňazom...

alebo.....


P.S. modlitba: Bože Otče chráň nás od rímskeho katechizmu, teraz i na na veky vekov amen...
ivanp



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. duben 2015 @ 08:32:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."...takže cirkev má jednu hlavu, ale má i  ,,hlavu další,,,... je cirkev dvojhlavý drak???... alebo viac-hlavý drak ???"...


Církev není drak, ale je naopak protivníkem draka.
Církev je samá hlava, každý člověk má tu svoji (jen někteří se ji dosud evidentně ještě nenaučili správně používat).  každé společenství lidí, ve kterém vládne řád, má svoji hierarchii stáda, vedeného pastýřem. A platí to už i pro rodinu: Není snad každý z mužů muž hlavou své ženy? A není snad ten samý muž i údem církve?



Kdo chce tedy tvrdit, že církev má jen jednu jedinou hlavu? Má snad církev jen jediného pastýře?

Církev má jednu jedinou nejvyšší hlavu - Ježíše Krista.
Na různých úrovních podřízeni Kristu jsou pak další hlavy jednotlivých společenství
, kteří spolu všichni vytvářejí mystické Kristovo tělo.

Církev má také jednoho jediného nejvyššího pastýře - Krista
.
Má však také bezpočet pastýřů dalších, které si duch svatý k této službě vyvolil, kteří pracují v církvi v autoritě a v moci Krista - kteří se také budou zodpovídat ze své služby Kristu ...




Modlitba.

"Bože, prosíme tě, abys nás i v našem stáří při zdravém rozumu zachovati ráčil!"


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 09:25:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ťápeš máču, jenom abys hrozné obhájil blbosti co zde tvrdíš!

Čti nyní pomalu, pomaličku, pomaloučku....kolik....má....církev...hlav?

Pokud jednu hlavu- je to hlava Krista.

Pokud dvě a více hlavy, není to církev je to vícehlavá saň alias drak.


Opakovaně zde tvrdíš, že tvoje "církev" má víc hlav. 

A nyní kardinální otázka.

Je tvoje vícehlavá církev drak?



]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:34:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kolik měl hlav Vyvolený národ, v dobách kdy mu vládli Bohem pomazaní králové ? Byl drak ? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 19:27:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak otázka nezněla ty Mimomíso.


]


Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. duben 2015 @ 08:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý "nepřihlášený" .

Měl by mi snad lichotit tvůj zájem o toto téma, vyvolaný mým článkem?
Vůbec nelichotí.
Na tvé otázky je možno vyčerpávajícím způsobem nalézt všechny odpovědi už v mém článku a v mých doplňujících komentářích pod tímto článkem.

Pokud jsi je tam najít nedokázal, tak to není proto, že by tam nebyly, ale že je nejsi schopen pochopit. Protože pochopit nechceš.  Pak by ale moje snaha ti cokoli vysvětlit, vyšla opět nazmar a byla by jen ztrátou mého času. A nerozumím tomu, proč tě jako nekatolíka vůbec takové věci trápí. Vždyť po tobě přece nikdo nechce, abys papeže uznal jako nejvyšší viditelnou autoritu mezi křesťany s pověřením od Krista rozhodovat ve věcech víry a mravů.



Takže milý neznámý (nebo snad známý, který si je vědom, že dotazy od jeho nicku po zkušenostech s ním už ignoruji a tak zvolil anonymitu)

 - pokud jsi tedy ten první případ "neznámého", měj pro příště na paměti, že když někoho žádáš o vysvětlení, nejdříve se identifikuj alespoň svým nickem (pokud možno stále stejným :-))
a pak neporušuj pravidla slušného chování tím, že dotazovaného budeš omezovat na stručné odpovědi a přikazovat mu, co si "nemá plést".

Takto se chová možná nějaký klaun, ale určitě ne člověk, který si sám potřebuje něco vyjasnit.


- pokud jsi ale ten druhý případ neznámého  "známého", se kterým pro jeho trolování je zbytečné ztrácet čas, tak zde netřeba nic dovysvětlovávat. Takový člověk ví přece sám všechno nejlépe, protože on sám už neustále "chodí v duchu" (jen to na jeho chování zde pořád jaksi není vidět). Takový člověk má ve skutečnosti  "ducha otupělosti "  a zde je zapotřebí Božího zázraku a nikoli lidského vysvětlování.

Takže místo toho, abych se marně pokoušel sázet na ztvrdlou cestu si mohu raději jít zakopat jeden řádek vinohradu a bude to čas ztrávený užitečněji.
Tolik ti vzkazuje zase ten můj duch, se kterým chodím zase já.



Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 09:09:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš ducha prasete Oko, zcela evidentně. Poslední dobou zde řádíš jako ta biblická svině. Jsi po Velikonocích nabuzený s modloslužebny, a antikrist ti vlil do žil novou temnou sílu. Síla tě však jednou opustí, a pak se tvá násilná a skutková víra zlomí. Proto každý katolický víro násilník před smrtí prožívá těžké krize. To není poslední boj jak vás to učí v římské nevěstce. To je tvoje slabost, ve které ses nikdy v životě nestal v Kristu silným. A jen ta tvoje slabost ti zůstane Oko, až tě tvé síly opustí. Čím pak budeš znásilňovat víru?


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 10:13:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vám se teď o Velikonocích stalo něco zvláštního ? Nebo takto reagujete na nějakou událost ve světě ? Obávám se že vycházíte spíš z vlastních pocitů a rozpoložení, které se pokoušíte přenést na druhé. Nezdá se mi že bychom přišli s něčím novým a nečekaným my tady na Granu. Co by Vás tak strašně popudilo.


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:01:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom tvé mylné domněnky, a u tebe běžné žvásty mimo mísu. Takže u tebe nic nového Poutníku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 11:28:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jestli někde skončila nějaká válka nebo se třeba rozrostl společný ovčinec. Nebo to prostě souvisí s probíhajícími svátky a s tím jak je věřící lidé prožívají. Obávám se ale že to co jste napsal Okovi jste opravdu psal o sobě. Včetně těch sprosťáren. Na tom není nic neobvyklého, při rozpoložení které inspiruje k takovým věcem. Že se nám na jazyk dostane to co máme na srdci a co si v koutku duše myslíme sami o sobě a co děláme. Že z toho obviňujeme druhé. I když to vypadá paradoxně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 11. duben 2015 @ 11:05:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mimomisoň otevřeně hající spolustraníka. Tak to tu ještě nebylo. Tak pro pořádek Mimomisoni. Oko zde se zcela evidentně a prokazetelně chová přesně podle vzoru biblické svině. Viz jeho diskuse s Brusličkou.! Takže v jakém duchu, se Oko baví, když se baví ve stylu biblické svině? Napovím ti. Svině je prase.


]


Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:27:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivče; nepodceňuj sílu, která přichází pojídáním oplatek eucharistie! Byl jsem kdysi aktivním řk a vím, že je to dopování se proti Pravdě.


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. duben 2015 @ 12:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tou první větou svým způsobem souhlasím. Silo Církve je opravdu Krisus v Nejsvětější svátosti. Té druhé ale nevěřím.


]


Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 10. duben 2015 @ 19:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vůbec to nepodceňuji studente, mne ta "síla" dovedla až ke zjevení Marie. Což je sen každého zdejšího řk mmodloslužebníka. Musí na sobě holt víc pracovat. První pátky, novény, každý den celý růženec, každý den u přijímání. Flakají se zdejší řk hošové, flákají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: List apoštola Pavla Efezským 1: 1- 23 (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 11. duben 2015 @ 09:33:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak to sis musel prožít neskutečně těžkým obdobím a projít samotným řk peklem. V takovém řk hnusu bych nedokázal být ani jeden den, musel bych se z toho poblít jak *****tino a Nokia paša. Ale vidět falešnou Marii jako převlečeného padlého anděla to musel být zážitek snad přímo vyvrcholení /ale pokud byla zahalená tak asi nic/. Co ti vlastně ta zjevená panna Mária řekla? Věřím, že dneska bys ji poslal min. do pr...., tam kam tato řk děvka patří. Přeji hezkou sobotu.


]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy