Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 270 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543497
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Víra bez rozporů
Vloženo Úterý, 10. únor 2015 @ 14:57:12 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal unshaken

V poslední době se i zde na GS objevují články pojednávající o vysvětlování Písma. Jedna skupina těch „pravověrných“ dokáže krkolomnými, někdy až neuvěřitelnými způsoby, podat vysvětlení rozporných textů. Nejčastěji se začne od tak zvaného „přesnějšího překladu“. Ten vykladač zvolí tak, aby splňoval požadavky obhajované teologie, což v přesnějším vyjádření znamená obhajobu jeho ideologie.


Jiní zase dokáží skloubit verše Písma tak, aby to splňovalo jejich teologii, nejčastěji formulovanou nějakou velkou postavou či články věroučného vyznání.
Problém takového chápání Písma je v tom, že jiný vykladač použije stejnou metodu, aby tím dokázal pravý opak toho, k čemu přišel vykladač první.

Lidské výklady Písma činí z Boha bůžka

Největším problémem takového, troufám si tvrdit znásilňovaného Písma je v tom, že Bůh, který je závislý na jakémsi přesnějším překladu nebo na skloubení vytržených textů je tak rozporuplný, že to nemůže být nikdo jiný, než nějaký bůžek tvarovaný podle lidských potřeb. Takové poznání Boha je však mimo realitu, neboť Bůh není závislý na lidském zkoumání a názorech toho či onoho vykladače.

Poučení z kritického zkoumání Písma

Určitě je dobré něco vědět o metodách kritického pohledu na Písmu i o metodách jeho exegeze (výkladu). Sleduji výklady již dlouhou dobu a přesvědčil jsem se o tom, co zjistili mnozí již v počátcích křesťanství: Že Písmo je plné rozporů, dokonce si texty vzájemně protiřečí. Zejména některé texty Starého zákona vykreslují Boha jako národního, nenávistného bůžka, kterému je jedno, co bude s jeho stvořením vyjma svých vyvolených, kteří ho však musí uctívat v „zaslíbené zemi“ a v konkrétní budově, která se tím stává středobodem vesmíru.

Nedivím se těm, kteří po mnohém úsilí věnovaném studiu Písma od víry odpadli pro „naprosté nesmysly a bláboly v Písmu“. Já osobně, když jsem se kdysi několikerým podrobným a nezaujatým čtením Bible chtěl dozvědět odpověď na jedinou otázku „zda Bible obsahuje ve Starém zákoně přísliby, které si přisvojilo křesťanství“, jsem nalezl špatnou odpověď: Nikoliv. Vše je uvedeno pro „vyvolený národ“, tedy židy, a když je tam nějaká zmínka o ostatních, tak si to křesťané buď vytrhují z kontextu, což prorok tak určitě nemyslel, nebo šlo o služebnou podřízenost národů vůči Židům.

Verbální inspirace Písma byla již dávno odvržena jako věcně i logicky nepodložená - Bůh nikomu ruku nevedl ani neměnil autorovo myšlení. Lpění na Písmu jako na doslovném "papírovém papeži" způsobilo odpadnutí mnohých od víry a nadělalo více škody, než vysvětlování ateistů, že poznání vědy Písmo znevěrohodnilo.

Z kritického poznávání Písma však lidstvo získalo platný a mnohokrát ověřený názor: Pouhé kritické zkoumání Písma k víře nikoho nepřivede. Právě naopak. Neboť, jak poznali mnozí učenci dávno před námi, Boha nelze zkoumat, Bůh se dává poznávat sám.

Klad kritického zkoumání Písma

Jsem přesvědčen, že pokud chce člověk zůstat ve víře neotřesitelným, tak musí umět Písmo také kriticky poznávat. Neboť argumentace Božích odpůrců ho může bez znalosti slabin Písma přivést snadno na scestí, nebo dokonce odvrátit od Boha.

Na druhou stranu je nutné připomenout, že kdo se nechce slabinami biblických textů zabývat a o Božích cestách nepřemýšlet do hloubky, ten se bez kritického zkoumání Písma docela dobře obejde.

Síla víry přemáhá rozpory

Přestože o teologických velikánech se doslýchám jen okrajově, tak jsem došel k závěru, že nejlépe vyjadřuje mou víru v Písmu to, co myslel Karl Barth, totiž, že když Bůh považoval tak chybné Písmo dostatečné ke spáse, musí stačit i nám.

Vysvětlení rozporů je poměrně jednoduché:

1. Starý zákon popisuje vývoj poznání Boha od toho lokálního bůžka po svrchovaného vládce všehomíra. Stručně řečeno, žádný učený z nebe nespadl. A nejen to, Bůh se dával poznat lidem podle jejich konkrétních životních situací. Jak víme, tak obsáhnout životní situace lidstva není záležitostí jednoho člověka, ani otázkou několika málo let. Ale celých věků.

2. Nový zákon je pravým poznáním Boha přišlém skrze Ježíše Krista. Písma Nového zákona jsou však poznáním Boha vírou. Zde se zřetelně ukazuje, že Boha nelze poznat skrze nějaká pravidla, bohoslužebné úkony, oběti či dodržování nějakých řádů. Nový zákon nám zřetelně říká, že problémy člověka nevyřeší zákon, ale Bůh sám. Vše je založeno na víře. Již neplatí „slyš Izraeli“ s požehnáním, pokud budeš plnit, nebo zlořečením, pokud plnit nebudeš. Ježíš dokonce přinesl nový pohled na utrpení, které Starý zákon viděl chybně jako důsledek nějakého provinění: „Člověče, povznes se nad své potřeby, co budeš pít a jíst, povznes se nad své bolesti a trápení. Podívej se kolem sebe, copak nevidíš tu nádheru květů, nevidíš bezstarostnost nebeského ptactva? Vždyť ty jsi pro Boha víc než ta pícnina nebo vrabec!“

Neo-ortodoxie (nové pravověří)

Uvědomme si také, že doba kritického zkoumání Písma je již za námi. Trvala několik století. Je na každém, aby sice kritický pohled znal, ale sám ve svém přesvědčení přijal Boha do svého srdce. Bez podmínek, tak, jak se nám dal poznat Ježíšem Kristem.

A je zde ještě něco navíc: Když budeme na Nový zákon pohlížet planoucím srdcem, tak zjistíme, že když se zázraky dějí nám, tak se děly i pisatelům Nového zákona. Když my vyznáváme svou víru jako zázrak, kterým se nám Bůh zjevil svým slitováním a tento zázrak se stal i miliónům dalším, nemáme důvod o víře pochybovat.

Pokud mám dát něco k tomu „novému pravověří“, tak zmíním jeden poznatek, který jsem našel při hledání textů od Karla Bartha. Týkal se narození Ježíše z panny. Pokud jsem Barthovy závěry správně pochopil, tak doporučil, abychom věřili a nezkoumali, proč a jak se to stalo.

Nejsem teolog, abych zde popisoval ideu nového pravověří. Ale vím, že v Boha a Bohu se věří, a ne se kriticky zkoumají jeho činy jako u nějakého objektu.


"Víra bez rozporů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Gratuluji Gregorie777! (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 15. únor 2015 @ 11:14:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu se snažíš vysvětlovat Písmo. Také jsem si jednou na jednom světské, serveru takto zacvičil. Minulo se to však účinkem. Časem jsem pochopil proč. Dobrá zpráva (evangelium) je jednoduchá. Takže když ji činíme závislou na složitých teologických výkladech, tak se mine účinkem. Ověř si to na autorovi oněch vyjmenovaných rozporů, ale nejprve si přečti, co napsal v závěru své i-net stránky. Ale hlavně ho neodsuzuj, jak jsi to činil u mně.

Přestože se ti zdá, že tady bludně filozofuji, tak mám nejradši jednoduchá vyznání víry. Nejradši si poslechnu svědectví. Každé dokazuje dotyk Boha se srdcem svědka. Bez teologie, bez koumání o tajích Písma, bez rozporů.

Pokud jsi nepochopil smysl mého článku, tak ti ho zpřístupním jako své vyznání, jak jsem se s rozpory vypořádal já. S odkazem, jak se s nimi vypořádali jiní, studovanější a kovanější v Písmu, než jsem já.

Přeji Boží požehnání.



Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:21:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

Určitě je dobré něco vědět o metodách kritického pohledu na Písmu i o metodách jeho exegeze (výkladu). Sleduji výklady již dlouhou dobu a přesvědčil jsem se o tom, co zjistili mnozí již v počátcích křesťanství: Že Písmo je plné rozporů, dokonce si texty vzájemně protiřečí. Zejména některé texty Starého zákona vykreslují Boha jako národního, nenávistného bůžka, kterému je jedno, co bude s jeho stvořením vyjma svých vyvolených, kteří ho však musí uctívat v „zaslíbené zemi“ a v konkrétní budově, která se tím stává středobodem vesmíru.

Člověče uvědomuješ si vůbec, že píšeš jako nevěrec? 




Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:32:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš, když nějaký text vytrhneš z kontextu, tak dokážeš světce dostat i do pekla. Tím neříkám, že jsem psal jako světec, ale s jistotou mohu říci, že Bůh splní co zaslíbila tedy i mne omilostní. Jsi si také tak jist, když se činíš tak spravedlivým? Vždyť Ježíš nepřišel zvát spravedlivé!


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Verbální inspirace Písma byla již dávno odvržena jako věcně i logicky nepodložená -

Kým? Takovými jako Ty? 



Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to jsem moc neučený. Ale přečti si Biblický slovník. Ten Novotné psalo několik autorů a všichni se opírali o další světově uznávané teology.


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:24:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přestože o teologických velikánech se doslýchám jen okrajově, tak jsem došel k závěru, že nejlépe vyjadřuje mou víru v Písmu to, co myslel Karl Barth, totiž, že když Bůh považoval tak chybné Písmo dostatečné ke spáse, musí stačit i nám.

No, jestliže se odvoláváš dokonce na nevěrce a odpadlíka Karla Bartha, tak to už se nemusíme dál bavit...



Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:35:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proti tomu nic nemám. Nicméně vidím, že ti to nedá a dál horlíš ve tvé nejsvětější svatosti.


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:32:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken mě překvapil. Nečekal jsem, že se z něj vyvine nevěrecký liberál, jako jsou většinou všichni intelektuálně zaměření lidé, kterých je ve skutečné Církvi naprosté minimum...

19  Nebo psáno jest: Zahladím moudrost moudrých, a opatrnost opatrných zavrhu.
Kde jest moudrý? A kde učený? A kde chytrák tohoto světa? Zdaliž Bůh neobrátil moudrosti tohoto světa v bláznovství?
26  Vidíte zajisté povolání vaše, bratří, že nemnozí moudří podle těla, nemnozí mocní, nemnozí urození;
27  Ale což bláznivého jest u světa, to sobě vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a to, což jest u světa mdlé, Bůh vyvolil, aby zahanbil silné.
28  A neurozené u světa a za nic položené vyvolil Bůh, ano hned, kteréž nejsou, aby ty věci, kteréž jsou, zkazil,
29  Proto aby se nechlubilo před obličejem jeho žádné tělo. (1Kor 1,19.29).





Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 13. únor 2015 @ 15:32:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken je podobný liberál-rozumář jako ssns a už několikrát to tady předvedl. Trochu se k němu přibližuje uplatňováním svých znalostí i Karels. 
A samozřejmě všechny  velké "lidové církve", které neuznávají požadavek znovuzrození z Ducha a vystačí si jen s rituály a mrtvou literou.
Katolíci navíc trčí jednou nohou ještě v židovství a druhou v pohanství, takže budoucí ekumena se všemi je nejen možná, ale pro zachování
si politického vlivu pro budoucnost nezbytná. Tím pádem musí ale Ježíš Kristus zmizet ze scény, případně jeho role musí být předefinována.
Náznaky toho už jsou víc než zjevné. 


]


Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem poctěn tvým ohodnocením, nicméně proti ssns nebo Karlovis jsem nula. Já jsem jen žák a nad učitele se nedostanu. Navíc ssns a Karlas se mnou nespojuj, zvláště když mě stavíš na hranici. 


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. únor 2015 @ 15:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi říct, na základě čeho ty a tobě podobní rozhodují o tom, co je v Bibli pravda a co ne? 
Je snad Bůh impotent, aby nemohl udělat cokoliv a musíme jeho schopnosti filtrovat vlastním rozumem? 
Pokud Ježíš říká "Tvé slovo pravda jest" a my jeho Slovo zpochybníme, pak musíme buď věřit tomu, že to nikdy neřekl, třeba ani neexistoval, 
nebo Ježíše prohlásit za lháře nebo obyčejného omylného člověka. Tím se musí celá naše křesťanská víra zhroutit a zbudou z ní snad
jen nějaká obecná nezávazná mravní ponaučení, která se mohou vyskytovat i u ateistů nebo jinověrců.
Křesťanští liberálové jsou nebezpečnější, než zarytí ateisté, protože žijí v sebeklamu. Věří, že neexistuje nic jiného, než co mohou pojmout svým rozumem, čímž se od ateistů moc neliší. 

Já na hranici nikoho nestavím, jen mi není sympatické, když narazím na člověka, který se vydává za někoho, kým ve skutečnosti není - ani ryba ani rak, ani ano ani ne, ani pravda ani lež.

 





]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:45:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlavně, že jsi to přežil. Přežiješ - doufám - i tohle: https://spajda.wordpress.com/2013/10/20/rozpory-v-bibli/

Nicméně nejde o to, aby jsi to přežil, ale aby jsi mohl obhájit svou víru. Nikoliv svou hloupost či neznalost Písma. Pokud ne, nejsi ten, který může dosvědčit účelnost a autoritu Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 15. únor 2015 @ 07:55:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Liberálové jsou na jedné lodi s ateisty, kteří se rádi šťourají v Bibli a hledají v ní cílevědomě rozpory jen za tím účelem, aby ji chtěli zpochybnit a zdiskreditovat. Většinou však jde o "prkotiny", které jsou nevýznamné a nikterak nezpochybňují její základní smysl, jimž však to dává oprávnění ke zpochybnění celého smyslu a jejímu totálnímu odmítnutí. 
Vidím, že tobě by vyhovoval lépe katolický katechismus, kde máš už vše předžvýkané, případně nějaké revidované vydání s ohledem na nejnovější vědecké poznatky a implementací Darwinovy evoluční teorie. 
Jenže já si myslím, že tohle je cesta do pekel - "jen dva prstíčky tam strčíme". Ničím podobným se zabývat nehodlám.

Chceš-li rozum nadřazovat nad víru, nebo rozumem víru obhajovat, tak jsi úplně vedle - rozum je jen součástí lidské duše, zatímco duch je součásti celé bytosti, tedy rozumu nadřazen. Katolíci směšují duši a ducha dohromady.  Asi i tobě by tento přístup vyhovoval. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 15. únor 2015 @ 11:27:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím se ti přiznat, že jsem pochopil, proč se katolíci odkazují na učení své církve. Mají to jednodušší a docela mohou mít jistotu ve správnosti. Neboť to, co si musíme odvozovat a vysvětlovat ve své úzké osobní perspektivě, to oni dali dohromady od tisíců lidí podstatně vzdělanějších a moudřejších, než jsme my. Připočtu-li k tomu nesmysly, které jsem slyšel z protestantských kazatelen, tak se ani nedivím, že se katolická církev tak drží v tomto bezbožném světě. 

S tím šťouráním (jak píšeš) se zamysli  v souvislosti s tím, kdo jsou ti, kteří dnem i nocí probírají Boží zákony a ustanovení a zkoumají Písmo, aby poznali Boží cesty a další aby zjistili, zda mají zvěstovatelé evangelia a Pána Ježíše pravdu. Škoda, že se od nich distancuješ a dokonce je dehonestuješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 15. únor 2015 @ 15:30:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš hluboké duchovní poznání Jene. Každý kdo jednou pozná pravdu Ducha svým duchem, přitom zároveň i v duchu pozná, že rozum není zdrojem pravdy. Je to jen nástroj na její zpracování. Proto se Bůh skrývá před moudrými, kteří ho chtějí nalézt svým rozumem v knihách, lidech, věcech. Tam Bůh není. Bůh si vyvoluje nás, a ne my Jeho. Netřeba Boha hledat, stejně bychom ho nenalezli. Bůh si hledá v každém okamžiku našeho žití nás. Stačí tak málo, maličko- neodmítat Ho. 


]


Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:36:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gratuluji j tvému soudu. Teď již zbývá jen tu hranici zapálit. Nepřipomíná ti to něco?


]


Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 15. únor 2015 @ 09:36:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Unshaken píše:

Gratuluji j tvému soudu. Teď již zbývá jen tu hranici zapálit. 

Zapaluji pomyslnou diskuzní hranici a upaluji tě jako heretika... :-)))


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:35:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A protože je intelektuálů v populaci velmi málo a v pravé Církvi ještě mnohem méně než ve světě, je 95% pravděpodobnost že intelektuál NENÍ znovuzrozen z Ducha...



Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:55:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta hranice se nějak rozšiřuje. A to nejsem na konci s odpověďmi...


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 17:36:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Což jasně potvrzuje stav různých teologů a vystudovaných farářů...



Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:55:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je mi jich líto, že jsou kvůli mě odsouzeni!


]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: husitka v Středa, 11. únor 2015 @ 09:00:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom k tomu Starému zákonu - i tam je jeho jádrem zvěstování budoucí mesiáš. Ježíš na cestě do Emaus vykládá Písma ve vztahu k sobě. Apoštol Pavel to ke Kristu bere rovnou od Adama.



Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 11. únor 2015 @ 10:52:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak.


]


Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 11. únor 2015 @ 11:04:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde je výrok toho " bůžka "některých Karla Bartha : 

„Jestliže se Bůh nestyděl mluvit skrze Písmo s jeho nedokonalými lidskými slovy, s jeho historickými a vědeckými bludy, jeho teologickými rozpory, s nejistotou jeho přenosu a především s jeho židovskou povahou, ale určil, aby mu i s celou jeho nedokonalostí sloužilo, ani my bychom se za něj neměli stydět, když nás chce i s celou svou nedokonalostí obnovit a být nám svědkem.“






]


Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 11. únor 2015 @ 15:08:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela ti fandím a přeji, aby jsi někdy, až si nějaký výklad z Písma přečteš nebo vyslechneš, aby jsi se nezhroutil.


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 10:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj z  článku:


----Nedivím se těm, kteří po mnohém úsilí věnovaném studiu Písma od víry odpadli pro „naprosté nesmysly a bláboly v Písmu“. Já osobně, když jsem se kdysi několikerým podrobným a nezaujatým čtením Bible chtěl dozvědět odpověď na jedinou otázku „zda Bible obsahuje ve Starém zákoně přísliby, které si přisvojilo křesťanství“, jsem nalezl špatnou odpověď: Nikoliv. Vše je uvedeno pro „vyvolený národ“, tedy židy, a když je tam nějaká zmínka o ostatních, tak si to křesťané buď vytrhují z kontextu, což prorok tak určitě nemyslel, nebo šlo o služebnou podřízenost národů vůči Židům.----

Unshankene , my  patříme k "vyvolenému národu" , vždyť jsme Boží lid -  Izrael Boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:53:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečně rozumný náhled na Písmo a na to, co jsem napsal. My jsme Izrael Boží, jak píše Pavel. Ale dokaž to ze Starého zákona. Jak jsem to chtěl udělat i já (viz text článku). Věnoval jsem tomu několik let. Třeba jsem něco přehlédl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 16:12:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

My jsme Izrael Boží, jak píše Pavel.

Opět lež. Samozřejmě, že nejsme žádný Izrael. Ani jsme ho nenahradili a ani není zavržen. Víme, pane akademiku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:47:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč to říkáš mně? Postup ve stromu na správný odkaz a přečti můj článek o mém zjištění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:49:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomněl jsem poděkovat za titul "akademik". Tak mě ještě nikdo neoslovil. Nicméně používat neoprávněné tituly je nejenom nemorální, ale i trestné. Tak mě nesváděj ke hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:55:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshakem píše:

Zapomněl jsem poděkovat za titul "akademik". Tak mě ještě nikdo neoslovil. Nicméně používat neoprávněné tituly je nejenom nemorální, ale i trestné. Tak mě nesváděj ke hříchu.

Ano "pane kolego."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I přesto věřím, že jsi můj bratr a nikoliv kolega.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 15. únor 2015 @ 14:29:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bych také rád, jenže Ty mě mateš naprosto drzými výroky o Písmu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 15. únor 2015 @ 14:21:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlavní je  , aby jsi  nepřehlédl ,  kdo tě vykoupil ( Svatý Izraele) .


]


Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 11. únor 2015 @ 15:06:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejprve si přečti tohle o dějinách církve (aby jsi věděla o čem článek je), najdeš tam i novou ortodoxii buh.kvalitne.cz/krestanstvi/lane.doc .

Když se již odkazuješ na Ježíše a jeho poučování na cestě do Emauz, tak mi napiš, co učedníkům říkal a kde je to psáno. Když se také odkazuješ na Pavla, tak mi napiš, co on považoval za rozhodující z Písma. Nebo protože to vím, nemusíš to psát, neboť se stačí opravdu jen trochu zamyslet a tím podle Nového zákona poznat, na co Ježíš a Pavel v té době odkazovali a co považovali za důkaz o Spasiteli. Viz též:

Skutky apoštolské 28:23 Určili mu den a přišli k němu ve velkém počtu. Od rána do večera k nim hovořil a vydával svědectví o Božím království. Přesvědčoval je o Ježíšovi důkazy z Mojžíšova zákona i z proroků.



]


Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: husitka v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 13:51:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 24:27 Potom začal od Mojžíše a všech proroků a vykládal jim to, co se na něho vztahovalo ve všech částech Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:38:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže i ty vidíš rozpory? Nic si z toho nedělej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale dej si také pozor na hořící pochodně!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: husitka v Sobota, 14. únor 2015 @ 05:00:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshakene, Bible je prostě krásná se svými rozpory. Ale o tom to je; liera zabíjí, ale Duch dává život. Stejně je teology zanalyzováno, že jsou v Písmu i různá pojetí eklesiologie. Rozdílné představy o církvi jsou de facto kanonizovány už v Novém zákoně. Ale tím spíše bychom se měli v úctě sklonit před církevními otci, kteří tuto pluralitu posvětili. Neudělali to omylem. Ale klíč k zavržení nekanonických textů ležel jinde. Měli Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 16:16:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Husitka píše:


 liera zabíjí, ale Duch dává život

Ano a přesně z toho důvodu vám vůbec nevadí "kazatelka" ve vaší denominaci... Litera apoštolských příkazů zabíjí, ale liberální duch dává život...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 17:56:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je možné, že jsi mi tak souzněla s článkem a tím, co jsem chtěl říci? Já to tak vidím, i když ty jsi se nespíš brnkla stejnou melodii nechtěně a na jiný nástroj.

Ale až do pojetí církevních otců jsem zamyšlení nedotáhl. Jen po důvěru Bohu, kterou máme, i když se musíme potýkat s lidskými chybami a nedostatečným poznáním Boha, byť to byl u autorů Písma. Nedá se nic dělat, jsme přece jenom lidé.



]


Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. únor 2015 @ 09:21:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že jej dobré se naučit rozlišovat dvě nám známé (a obě naprosto biblicky legitimní) cesty  k poznávání Boha.


První je cesta prostého srdce,
které vírou přijímá a srdcem  chválí Boha, aniž by se ptalo, jak se věci mají z pohledu lidského rozumu.
Je to cesta pastýřů Betlémských, kterým andělé zvěstovali narození Spasitele a oni se zaradovali a spěchali k jeslím, aniž by jakkoli spekulovali o ponížení Boha do největší chudoby, čemuž  se lidský rozum vzpírá.
Je to také ještě cesta i našich babiček, které se i při práci na poli vytrvale modlily a oslavovaly Boha písněmi. Nepotřebovaly tehdy znát teologické argumenty třeba proti kalvínismu, protože se s žádným kalvínistou nesetkaly.

Ale i tato cesta má své slabiny!
V dokonale homogenním křesťanském prostředí se sice osvědčila jako pro člověka asi ta nejdokonalejší k setkávání s Bohem, ale pod přívalem přemíry neustále útočících informací v dnešním globalizovaném světě se stal  takový člověk najednou velmi zranitelný, bez vzdělání ve víře neschopen čelit útokům světa, neschopen rozlišit pravdu od lží a polopravd.
A tak najednou, během dvou generací se z nás stal národ ateistů!
Babičky byly věřící a měly hodně dětí, vnuci jsou vez víry - zato však s velkými ambicemi v kariéře a v užívání světa - ale jejich vlastní děti jsou pro ně už překážkou a tak  raději nemají žádné.
Hodně dnešních lidí žije naprosto plytce a domnívají se, že Boha k ničemu nepotřebují.


Ta druhá cesta je cestou tří mudrců, které jejich vědecké bádání přivedlo k Ježíši.
Ukazuje se, že v dnešním světě aby člověk obstál ve víře, musí se v ní neustále vzdělávat. Poznávat dokonaleji křesťanskou víru i z pohledu vědy, z pohledu teologie - protože ta nám poskytuje docela nový rozměr prožívání naší víry, kde je zapojován také lidský rozum, nejenom srdce.
Ale ani zde to bez srdce v žádném případě nepůjde!


Člověk dnešního světa by se měl naučit tyto dvě cesty vhodně zkloubit, ale nijak je přitom nemíchat. Rozlišovat mezi nimi. Víra a věda jsou dvě souběžné koleje jedné cesty a nikde se nekříží ani nespojují.
Bůh nám dal rozum, abychom kriticky zkoumali i Boží skutky. Nikde nám to přece nezakázal.
Naopak, rozumovým poznáváním Božích skutků ve stvoření posilujeme svoji víru, protože se stále jedná o pravdivé poznávání reality, o pravdivé poznávání skutečnosti. A protože Bůh sám je absolutní Pravda, žádné dílčí poznání reality od Boha odvést nemůže - naopak, k Bohu blíž přivádí.




Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 11. únor 2015 @ 14:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máš pravdu. Jenže článek je o tom, že při poznávání Písma člověk musí narazit na nesrovnalosti, které se nedají obejít jen touhou srdce. V článku vůbec nejde o rozpor s vědou, ale o rozpory s lidským rozumem. Ty lze překonat buď jejich ignorací, což je jen strkání hlavy do písku. Nebo tím, že Písmo jako nevěrohodný zdroj odložím. Nebo - a o tom článek je - Písmu přijmu tak jak je a budu v něm hledat pravého Boha.



]


Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 11. únor 2015 @ 20:50:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl bys, Unshakene, uvést alespoň dva konkrétní příklady míst Písma, v kterých jsou nesrovnalosti, které jsou v rozporu s lidským rozumem?
Abychom jenom neteorizovali, ale seznámili se s fakty.


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 11. únor 2015 @ 20:57:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to by mne taky zajímalo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:59:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Již jsem to napsal Bylině. Ale nezabývej se tím, bez toho se klidně obejdeš.



]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 08:20:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Žl 115,17)
Mrtví již nechválí Hospodina, ani nikdo z těch, kdo sestupují do říše ticha.
(Žl 143,3)
Nepřítel pronásleduje mou duši, sráží můj život k zemi, nutí mě přebývat v temnotách jako ty, kdo jsou již dávno mrtví.
(Kaz 9,5)
Neboť živí vědí, že zemřou; mrtví, ti však nevědí nic, ani už nemají odměnu, protože jejich památka byla zapomenuta.
(Iz 26,14)
Mrtví neožijí, nebožtíci nevstanou; protože jsi je navštívil a vyhladil, ba zničil jsi každou památku na ně.





(Lk 20,37)
A že mrtví vstávají, ukázal i Mojžíš ‚při keři‘, když nazývá Pána Bohem Abrahamovým, Bohem Izákovým a Bohem Jákobovým.
(Iz 26,19)
Tvoji mrtví ožijí, moje mrtvoly vstanou. Probuďte se a jásejte, obyvatelé prachu, protože tvoje rosa je rosou světla úsvitu a země vyvrhne nebožtíky.
(1 Kor 15,16)
Neboť jestliže mrtví nevstávají, není vzkříšen ani Kristus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 13:06:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 20:3537  Avšak ti, kteří byli hodni dosáhnout budoucího věku a vzkříšení z mrtvých, nežení se ani nevdávají.
Vždyť už nemohou zemřít, neboť jsou rovni andělům a jsou syny Božími, poněvadž jsou účastni vzkříšení.
A že mrtví vstanou, naznačil i Mojžíš ve vyprávění o hořícím keři. když nazývá Hospodina `Bohem Abrahamovým, Bohem Izákovým a Bohem Jákobovým´


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 14:34:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, myslím že oko chtěl  "rozpory" vypíchnout to, že dnes už nežijeme v době SZ a Kazatele .Že přišel (podle písem ) vysvoboditel - Mesiáš  a s ním vzkříšení do života jak nás všech (Efezským  2:6) tak  i mnohých SZ  z prachu země. - To je první vzkříšení do Božího království. Jak  psáno: Blahoslavený a svatý , kdo na něm má podíl. Pokud zvítězíme  a vytrváme až do konce,  budeme hodni dosáhnout budoucího věku a vzkříšení z mrtvých v nesmrtelná těla.


Lukáš  20:38    On přece není Bohem mrtvých, nýbrž živých, neboť před ním jsou všichni živi.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 18:12:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky oko. Já nechci být příliš konkrétní, neboť mám obavy, že i když člověk hovoří o skutečnostech, tak to pro některé může znamenat špatnou zprávu. Ale my všichni, kteří o Písmu přemýšlíme možná dnem i nocí, nechceme hlásat špatné zprávy, když máme tu dobrou.

To však neznamená, že se máme zbavit rozumu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. únor 2015 @ 08:00:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 09:35:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše: 

Díky oko. Já nechci být příliš konkrétní, neboť mám obavy, že i když člověk hovoří o skutečnostech, tak to pro některé může znamenat špatnou zprávu. Ale my všichni, kteří o Písmu přemýšlíme možná dnem i nocí, nechceme hlásat špatné zprávy, když máme tu dobrou.

To však neznamená, že se máme zbavit rozumu.


Chyba je na vašem přijímači milí rozumáři, problém tkví pouze v tom, že Písmu nerozumíte, nikoli v Písmu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 16:09:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Žl 115,17)
Mrtví již nechválí Hospodina, ani nikdo z těch, kdo sestupují do říše ticha. 
(Žl 143,3)
Nepřítel pronásleduje mou duši, sráží můj život k zemi, nutí mě přebývat v temnotách jako ty, kdo jsou již dávno mrtví. 
(Kaz 9,5)
Neboť živí vědí, že zemřou; mrtví, ti však nevědí nic, ani už nemají odměnu, protože jejich památka byla zapomenuta. 
(Iz 26,14)
Mrtví neožijí, nebožtíci nevstanou; protože jsi je navštívil a vyhladil, ba zničil jsi každou památku na ně. 





(Lk 20,37)
A že mrtví vstávají, ukázal i Mojžíš ‚při keři‘, když nazývá Pána Bohem Abrahamovým, Bohem Izákovým a Bohem Jákobovým. 
(Iz 26,19)
Tvoji mrtví ožijí, moje mrtvoly vstanou. Probuďte se a jásejte, obyvatelé prachu, protože tvoje rosa je rosou světla úsvitu a země vyvrhne nebožtíky. 
(1 Kor 15,16)
Neboť jestliže mrtví nevstávají, není vzkříšen ani Kristus

TADY NIKDE ŽÁDNÝ ROZPOR NENÍ! Je třeba rozlišovat děje "pod sluncem" a v hádu či v ráji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 18:04:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když mě považuješ za neznalého Písma, a to dozajista proti tobě (vidíš tu chválu) jsem (a dokonce jsem ten poslední), tak napiš, jak by jsi odpověděl tomu člověku, který pro nesrovnalosti v Písmu se vzdal jeho dalšího poznávání, například na tuto argumentaci:

https://spajda.wordpress.com/2013/10/20/rozpory-v-bibli/

Ale jinak si můžeš vyzkoušet svoje znalosti na dalších rozporech, stačí do vyhledávače zadat "rozpory v Bibli".

Po mně odpověď nechtěj, já jsem ji dal v článku.


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 21:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Synoptická otázka - ať dělám, co dělám - nemůžu rozpory mezi jednotlivými evangelii občas vysvětlit. To nemluvím ani o rozdílném dataci posledních událostí podle Janova evangelia a synoptiků...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. únor 2015 @ 21:21:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tady nejde jenom o nás, ale o ty, kteří budou mít dotazy. Máma si dodneška pamatuje, jak chodila na hodiny náboženství. Ptala se tam faráře: "pane faráři, když ty rakety vyletěly do vesmíru, jak to, že tam kosmonauti nenašli anděly a Boha." Farář se rozčíli nad její otázkou. Máma byla malá holka a pamatuje si to do dneška.

Namísto toho, aby ji farář řekl, že andělé a Bůh jsou neviditelné duchovní bytosti, které se mohou zjevit, pokud k tomu mají důvod (na Boží rozkaz)


]


Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 13. únor 2015 @ 17:45:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud se nechceš zabývat kritikou Bible - ani já se jí nezbývám - tak si poslechni výklady o izraelských králích, které před pár týdny odvysílalo TWR. Tam se dozvíš, ale jen tak mimochodem a bez jakéhokoliv útoku na Bibli nebo víru, o rozporech mezi knihami královskými a knihami Paralipomenon.

Na rozpory narazíš při jakémkoliv nezaujatém výkladu, který si všímá jak textu, tak i vyřčeného smyslu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 11:31:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:


Pokud se nechceš zabývat kritikou Bible 

Kritikou Bible se zabývají pouze nevěřící páni AKADEMICI a jim podobní. Pokud by totiž v Bibli byl jeden jediný skutečný rozpor, byla by dílem falešného proroka. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 14. únor 2015 @ 18:06:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerouhej se a raději odpověz na to, co jsem ti položil k přemýšlení výše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 21:36:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je hodně dlouhý seznam.

Např. 19)     Kolik zločinců ukřižovaných spolu s Ježíšem ho zavrhlo?
  1. Lukáš 23:39-42 Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“
  2. Marek 15:32 Ať nyní sestoupí z kříže, ten Mesiáš, král izraelský, abychom to viděli a uvěřili!“ Tupili ho i ti, kteří byli ukřižováni spolu s ním.
  3. Matouš 27:44 Stejně ho tupili i povstalci spolu s ním ukřižovaní.
Zde je jasné, že nejdříve Ježíše tupili oba zločinci a potom se jeden z nich obrátil...

15)     Kolik zaplatil David za humno Ornánovi?
  1. 1. Paralipomenon 21:25 David tedy dal Ornánovi za to místo obnos šesti set šekelů zlata.
  2. 2. Samuelova 24:24 Král Aravnovi odvětil: „Nikoli, odkoupím to od tebe za kupní cenu. Hospodinu, svému Bohu, nemohu obětovat zápalné oběti darované.“ David tedy koupil to humno i ten skot za padesát šekelů stříbra.

Tyto a podobné číselné chyby jsou způsobeny chybou v kopírování textu. V originálních textech tyto chyb nejsou.

17)     Narodil se Ježíš za vlády Heroda, nebo za vlády Quirinia? (Quirinius se stal guvernérem Sírie 9 let po smrti Heroda)
  1. Lukáš 2:1 Stalo se v oněch dnech, že vyšlo nařízení od císaře Augusta, aby byl po celém světě proveden soupis lidu. (viz. Census of Quirinius)
  2. Matouš 2:1 Když se narodil Ježíš v judském Betlémě za dnů krále Heroda, hle, mudrci od východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se:

             Quirinius = Cyrenius byl guvernérem Syrie dvakrát.            Za prvé, data, která biskup Spong a jiní kritici používají za účelem odmítnutí Bible nebyla nikdy zcela jistá. Historikové je nepřijali. Bylo by jistě pošetilé odmítnout víru v Bibli na základě pochybných dat. Na příklad, Will Durant ve své „The Story of Civilization „ svazek III. poukazuje, že nevěděl, kdy Quirinius (obdoba Lukášova „Cyrenius“) počal být guvernérem nad Syrií.  Jestliže Durant, jeden z nejvíce uznávaných historiků říká, že přesné datum je neznámé, bude velmi podezřelé, když kritik - aby dokázal že Bible je nespolehlivá - bude dogmaticky tvrdit, že Quirinius počal svou vládu v A.D.6!            Kromě toho, na bázi nové evidence, která byla nalezena od doby, kdy Durant psal své knihy, jiní historici, jako na příklad A.W. Zumpt jsou přesvědčeni, že Quirinius byl guvernérem Syrie dvakrát, po prvé nejméně tak časně, jako 4 B.C. Tato vláda končila A.D.1  Jan Starší věří, že první období vlády Quirinia počalo už 7 B.C.  Kristovo narození nemohlo být potom pozdější než 4 B.C. což by byla doba, kdy Quirinius vládnul poprvé - přesně tak, jak píše Lukáš.        Co se týká Tiberia - jak zajímavé!  Pokud jde o údajný problém s datem vlády Tiberia , historická evidence byla dobře známa po mnoho let. Ano, císař Augustus zemřel A.D.14, a tento rok se tedy všeobecně považuje za oficiální datum nástupu jeho následovníka, Tiberia Caesara. Ovšem skeptici jsou tak zaujatí hledáním  „chyb“ Bible, že se nikdy nepodívají na problém dostatečně hluboko aby objevili, že je zcela perfektní důvod pro časnější datum. Ve skutečnosti Tiberius - i když ještě nebyl císařem - počal vládnout nad císařstvím několik let před smrtí Augusta, jelikož tento byl starý a velmi nemocný. Vzpoury stály životy možných následovníků kolem Augusta. A tak Augustus, bez pomocníků či nástupce, adoptoval v A.D.2  Tiberia jako syna a spolu-regenta. Následovně poslal Tiberia aby potlačil vzpouru, a ten se svého úkolu zhostil výtečně.  Will Durant píše: Když se Tiberius v A.D. 9. vrátil z namáhavého ale úspěšného tažení, celý Řím - který ho nenáviděl pro jeho striktní puritánství - se smířil s jeho vládou, i když Augustus ještě žil...      Lukáš počítá začátek jeho vlády v A.D.9 a tak „Patnáctý rok vlády Tiberia Caesara..“ (3:1)  by byl rok A.D. 24-25. Narodil-li se Ježíš 4 nebo 5 B.C., těsně před smrtí Heroda a během první vlády Cyrenia v Syrii, měl by asi 29 let v A.D. 24-25, na počátku Jeho vystoupení. Povšimněte si, že Lukáš říká že „ mu bylo asi třicet let...“ (Lukáš 3:24). Pochopitelně, narodil-li se B.C. 6., bylo by mu 30 někdy během A.D.24. Přesná data nemáme, ale to co víme, dokazuje přesnost Lukášova svědectví.  ..... Tato ukázka opětně demonstruje, jak nepoctivě zaujatí jsou kritiky tak zvaných učenců, jako na příklad ti v  „Ježíšově Semináři“ a apostátních náboženských vedoucích jako biskup Spong, kteří prohlašují, že na Nový Zákon se spolehnout nedá, protože byl napsaný stovky let po Kristu. Ve skutečnosti datování, které dává Lukáš, které trvalo archeologům mnoho let verifikovat, nemohlo být známo už po několika desítkách let - neřku-li po stoletích, jak tvrdí kritikové. To mohl znát pouze očitý svědek na scéně, který psal co viděl a zažil...    



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 21:42:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu odpovídat jen na to, na co ten farář neodpověděl dostatečně. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 21:44:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
12)     Mají být synové trestáni za skutky svých otců?
  1. Deuteronomium 5:9 Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech i do třetího a čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
  2. Deuteronomium 24:16 Nebudou usmrcováni otcové za syny a synové nebudou usmrcováni za otce, každý bude usmrcen pro vlastní hřích.
Dt 5 mluví o časném trestání a Dt 24 mluví o usmrcení.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 21:51:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
11)     Je Ježíš jediný, kdo vstoupil do nebe?
  1. Jan 3:13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
  2. 2. Královská 2:11 Pak šli dál a rozmlouvali. A hle, ohnivý vůz s ohnivými koni je od sebe odloučil a Elijáš vystupoval ve vichru do nebe
Jan 3 je narážka na Božství Syna Božího. 

Chybí tam ještě:"který je v nebi".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 21:56:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
10)     Bude země navždy?
  1. 2. Petrův 3:10 Den Páně přijde, jako přichází zloděj. Tehdy nebesa s rachotem zaniknou, vesmír se žárem roztaví a země se všemi lidskými činy bude postavena před soud.
  2. Kazatel 1:4 Pokolení odchází, pokolení přichází, ale země stále trvá.
Kazatel popisuje pouze situaci "pod sluncem." Postrádá duchovní rozměr. Příchodem Pána už slunce přestane existovat.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:03:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
9)        Slyšeli Pavlovi průvodci hlas boží, když k němu na cestě do Damašku promlouval?
  1. Skutky apoštolů 22:9 Moji průvodci viděli sice světlo, ale neslyšeli hlas toho, kdo ke mně mluvil.
  2. Skutky apoštolů 9:7 Muži, kteří ho doprovázeli, zůstali stát a nebyli schopni slova; slyšeli sice hlas, ale nespatřili nikoho.

Měli uši, ale neslyšeli. Slyšeli sice hlas, ale neslyšeli ho svým srdcem, neslyšeli ho duchovně, jako Pavel. Tedy neuvěřili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:13:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
8)        Byli lidé podle genesis stvořeni před zvířaty nebo až po nich?
  1. Genesis 2:18-19 I řekl Hospodin Bůh: „Není dobré, aby člověk byl sám. Učiním mu pomoc jemu rovnou.“ Když vytvořil Hospodin Bůh ze země všechnu polní zvěř a všechno nebeské ptactvo, přivedl je k člověku, aby viděl, jak je nazve. Každý živý tvor se měl jmenovat podle toho, jak jej nazve.
  2. Genesis 1:25-27 Bůh učinil rozmanité druhy zemské zvěře i rozmanité druhy dobytka a rozmanité druhy všelijakých zeměplazů. Viděl, že to je dobré. I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“ Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.

Nejdříve byla stvořena zvířata a později byla přivedena k Adamovi. Chtělo by to rozbor v hebrejštině.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:15:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
7)        Je bohatství pohroma pro lidi, nebo je to odměna?
  1. Lukáš 6:24 Ale běda vám bohatým, vždyť vám se už potěšení dostalo.
  2. Žalmy 112:1-3 Haleluja. Jeho potomci se stanou bohatýry v zemi, Jmění, bohatství má ve svém domě,
Ve SZ bylo bohatství požehnáním Božím. V NZ je požehnání duchovní v nebeských věcech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:18:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
6)        Vyžadoval Hospodin zápalné oběti od Židů po exodu z Egypta?
  1. Exodus 20:24 Uděláš mi oltář z hlíny a budeš na něm obětovat ze svého bravu a skotu své oběti zápalné i pokojné. Na každém místě, kde určím, aby se připomínalo mé jméno, přijdu k tobě a požehnám ti.
  2. Jeremiáš 7:22 Nemluvil jsem k vašim otcům o zápalné oběti a obětním hodu v den, kdy jsem je vyvedl ze země egyptské; žádný takový příkaz jsem jim nedal.
V okamžiku vyjití byl Izrael pod milostí. Později se sám postavil pod Zákon, když řekli:"Ano, budeme činit, to, co přikazuješ."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:20:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
5)        S Hospodinem se tváří v tvář bavili Abrahám, Jákob a Izák a Mojžíš a dalších 70 lidí a zároveň ho nikdy nikdo neviděl:
  1. Genesis 32:31 I pojmenoval Jákob to místo Peníel (to je Tvář Boží), neboť řekl: „Viděl jsem Boha tváří v tvář a byl mi zachován život.“
  2. 1 Timoteovi 6:16 On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen.
  3. Exodus 24: 9-11 Pak Mojžíš a Áron, Nádab a Abíhú a sedmdesát z izraelských starších vystoupili vzhůru. Uviděli Boha Izraele. Pod jeho nohama bylo cosi jako průzračný safír, jako čisté nebe. Ale nevztáhl ruku na nejpřednější z Izraelců, ačkoli uzřeli Boha; i jedli a pili.
  4. Jan 1:18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.
Vidět Boha tváří v tvář neznamenalo vidět Ho fyzickýma očima, ale být v Jeho bezprostřední Přítomnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:22:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
4)        Co je důsledkem spatření Hospodinovi tváře? Smrt anebo požehnání?
  1. Exodus Dále pravil: „Nemůžeš spatřit mou tvář, neboť člověk mě nesmí spatřit, má-li zůstat naživu.“
  2. Genesis 32:30 A Jákob ho žádal: „Pověz mi přece své jméno!“ Ale on odvětil: „Proč se ptáš na mé jméno?“ A požehnal mu tam.
Nechápu. Jákob zde bojoval s andělem Božím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:29:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  1. List Jakubův 2:24 Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlněn, a ne pouze z víry!
Jakub hovoří o lidech, kteří tvrdí, že mají víru, ale přitom ji pravděpodobně nemají. Hovoří o víře bez skutků. Což znamená absenci víry.


2)        Pokouší nás Bůh?
  1. Genesis 22:1 Po těch událostech chtěl Bůh Abrahama vyzkoušet. Řekl mu: „Abrahame!“ Ten odvětil: „Tu jsem.“
  2. List Jakubův 1:13 Kdo prochází zkouškou, ať neříká, že ho pokouší Pán. Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho nepokouší.
Test a pokoušení ke zlému jsou dvě různé věci. Bůh přímo nikoho nepokouší, ale může použít satana, aby člověka otestoval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Víra bez rozporů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. únor 2015 @ 22:32:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  1. Jeremiáš 17:4 Budeš muset uvolnit své dědictví, které jsem ti dal. Dám tě tvým nepřátelům do otroctví v zemi, kterou neznáš. Zanítili jste oheň mého hněvu, navěky bude hořet.“
  2. Micheáš 7:18 Kdo je Bůh jako ty, který snímá nepravost, promíjí nevěrnost pozůstatku svého dědictví! Nesetrvává ve svém hněvu, neboť si oblíbil milosrdenství.
U těch, kteří zůstanou pod Božím hněvem, to bude navěky. Nad jinými se Bůh smiluje a spasí je.




]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy