Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 281 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116547377
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Organizovanost křesťanstva
Vloženo Pátek, 02. leden 2015 @ 13:22:31 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal gregorios777

 Proč se bouří národové, a lidé daremné věci přemyšlují?

2. Sstupují se králové zemští, a knížata se spolu radí proti Hospodinu, a proti pomazanému jeho,
3. [Říkajíce:] Roztrhejme svazky jejich, a zavrzme od sebe provazy jejich.
4. [Ale] ten, jenž přebývá v nebesích, směje se, Pán posmívá se jim.
5. Tehdáž mluviti bude k nim v hněvě svém, a v prchlivosti své předěsí je, [řka:]
6. Jáť jsem ustanovil krále svého nad Sionem, horou svatou mou.
« [Ž 2,1-6]

Král a Pán Ježíš Kristus vládne. Avšak lidské autority, ať světské či náboženské, včetně věřících v Krista spřádají své plány, které nemají nic společného s Boží vůlí pro jejich životy. Většina věřících v křesťanstvu plánuje své akce na "úzkých výborech" apod. Bez toho, aby každý zvlášť očekával na Pána a Jeho vedení ve svém individuálním životě. 

Tak vznikají organizované akce, evangelizace, evangelizační kurzy typu Alfa a podobné směšné věci. Církve se tak ničím neliší od politické strany, či zájmových spolků typu Klubu zahrádkářů. Pastor si ve svém srdci usmyslí nějakou nesmyslnou lidskou "vizi", a všichni ostatní se jí musí podřídit a pracovat k jejímu naplnění. Tím se ten pastor staví na místo Pána. 

Pán se tomu směje. A ďábel ještě více. 

Jak rozpoznáme, zda patříme do takovéto církve? Velmi snadno. Akce Ducha a Jeho vedení je v první řadě SPONTÁNNÍ a často nečekané a plodí naprosto neočekávané skutky. Takže vše, co tuto spontaneitu ruší, není z Ducha. Např. obligátní náboženská věta: "Skloňme své hlavy k modlitbě", prozrazuje, že dotyčný nemá o vedení Ducha ani ponětí. Protože vyvolává organizovanou modlitbu. Nutí k modlitbě někoho (většinu), kdo vůbec nemá v srdci chuť se modlit. Místo toho, aby se někdo kdykoliv v průběhu shromáždění spontánně pomodlil k Pánu, což může vyvolat další řetězovou reakci modliteb a proroctví, zjevení nebo učení. 

A podobně je to s každou další činností ve shromáždění - se čtením z Písma na shromáždění apod. Nikdo nemůže jen tak říci, že teď si budeme všichni na střídačku číst nějakou pasáž z Písma. Pokud by to tak Bůh chtěl udělat, začne někdo spontánně číst nějakou pasáž a jiný se k tomu připojí, když toho prvního Duch uvede ke zmlknutí. To platí pro vše - i pro chvály a zpěv apod. Bůh je ten, co organizuje a vládne. Ne člověk. Je to jako mraveniště, kde královna vydává povely a každý jednotlivý mravenec ví, co má přesně dělat a dohromady je to harmonická činnost. 

O tomto problému mluví i Jakub:

»13. Ale nuže vy, kteříž říkáte: Dnes neb zítra vypravíme se do onoho města, a pobudeme tam přes celý rok, a budeme kupčiti, a [něco] zištěme;
14. (Ješto nevíte, co zítra [bude.] Nebo jaký jest život váš? Pára zajisté jest, kteráž se na maličko ukáže, a potom zmizí.)
15. Místo toho, co byste měli říci: Bude-li Pán chtíti, a budeme-li živi, učiníme toto neb onono.
16. Vy pak chlubíte se v pýše své. Všeliká taková chlouba zlá jest.
« [Jak 4,13-16]

Zde vidíme kritiku pokusu organizovat nějakou akci bez Pána, bez očekávání na Něj a závislosti na Něm. Jakub to nazývá pýchou a zlou chloubou.

Podobně je to s evangelizací. Organizují se hromadné evangelizace, které nikam nevedou. Mnoho se rozsívá a málo sklízí. Místo toho, aby každý jednotlivý úd Těla byl připraven, že Duch může skrze něj uspořádat evangelizaci kdekoliv a kdykoliv On bude chtít a kázat evangelium přesně těm lidem, kterým chce - kteří právě na tom místě budou. Na nádraží, ve městě na ulici, prostě kdekoliv. Viz. evangelista Filip a etiopský ministr. 

Každé shromáždění Církve má být jako budování chrámu, ve kterém se nějak chce zjevit Bůh. Každé Slovo a každá věta, která se na tomto shromáždění vysloví v Duchu, je stavebním kamenem tohoto chrámu. Na konci této stavby celé shromáždění vnímá, že Bůh se nějak zjevil. Třeba jako Otec nebo Spasitel či Král nebo v dalších a dalších různých podobách. Pouze dohlížitelé mají za úkol vyřadit každé slovo, které tam nepatří, protože pochází z tělesnosti. Třeba když si shromáždění začnou vykládat, co měli dnes k obědu apod.

Takže - v jaké církvi se nacházíte, milí přátelé - v lidské nebo v Boží? V lidmi organizované nebo ve spontánní a pod Vládou Ducha?


"Organizovanost křesťanstva" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 02. leden 2015 @ 15:29:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš Kristus je Bůh a zároveň také člověk. Proto se nacházíme v církvi která je boží a lidská.



Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 02. leden 2015 @ 16:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, pokud se scházíš s druhými křesťany kvůli večeři Páně a společenství, o čemž u tebe pochybuji, jak to děláte? Máte nějak dlouhodobě určený den a čas? Fuj, to je ale lidská vize. Nebo se domlouváte ad hoc? Fuj, zase lidské. Podle toho, co píšeš, by to mělo fungovat tak, že si Bůh v různé doby povolá všechny na jedno místo a ve stejném čase.

Zkus si někdy přečíst Nový zákon a to, co se tam píše o plánovaných shromážděních, sbírkách a tak vůbec. Jakuba interpretuješ naprosto špatně, protože tam se mluví o světských záležitostech (budeme tam dělat obchody) a Jakub pouze varuje, že lidé pro samé plány a světské záležitosti zapomínají na Boha, na svojí závislost na něm a pomíjivost. A pokud se to tvoje spontánní vztahuje na vše, jak to děláš s prací (svým "obchodování")? 

Celý Starý zákon je podle tvého článku samozřejmě naprosto lidská vize. No a Pavel a jeho plány také - všimni si, že Pavel trvá na své lidské vizi jít do Jeruzaléme, i když ho druzí skrze Ducha odrazovali. (Sk 21,4) K Pavlovi tu tedy mluví Duch svatý prostřednictvím lidí a on to buď nepozná, nebo si stejně dělá, co se mu chce.



Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:30:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Gregovi rozumím, ale jako vždy to trochu přepísk. Ta jeho představa se dá realizovat především ve shromáždění a pár takových jsem zažil a bylo to nádherné. Na druhou stranu i plánování může být od Boha. Nevidím důvod, proč by se křesťané nemohli dohodnout na dni a hodině shromáždění, pokud nejsou pronásledováni. Nevidím důvod, proč by Pán nemohl předem několika lidem ukázat o čem mají hovořit ve shromáždění. Pokud to bylo skutečně od Pána, pak ta slova do sebe zapadají. A tudíž nejde jen o spontánnost, ale především o vedení Duchem. Ať už před shromážděním, nebo až při něm.
Jinak souhlasím s Gregem, že vedení v Ježíšově lidu jedním člověkem je nebiblické a plodí mnohá pouze lidská rozhodnutí a skutky, ke kterým se Pán nepřiznává. Proto se tak málo lidí dnes obrací k Bohu, že nevidí Boží skutky a neslyší Boží slovo v moci Ducha. Většinou jsou to jen slohová cvičení inspirovaná Písmem a lidské úvahy. Jako i mnoho článků na GS.


]


Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:45:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina píše:


 Nevidím důvod, proč by se křesťané nemohli dohodnout na dni a hodině shromáždění

Říkám někde, že toto není možné...?





]


Re: Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 19:00:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, nějak jsi to zapomněl zmínit. Dáváš příliš velký důraz na spontánnost. Abys nedopad jako kvakeři.


]


Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 03. leden 2015 @ 22:23:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak souhlasím s Gregem, že vedení v Ježíšově lidu jedním člověkem je nebiblické a plodí mnohá pouze lidská rozhodnutí a skutky, ke kterým se Pán nepřiznává.


Karle, všechny první sbory, které zakládali sami apoštolové, byly organizovány a vedeny staršími. To máš přímo v Písmu. Když byl v církvi nějaký problém (viz Sk 15), pak se apoštolové a starší (ne všichni) sešli a přijali rozhodnutí závazné pro celou církev. Je samozřejmě otázkou, zda má být církev vedena kolektivem či zda má být nějaká hierarchie s jedním člověkem na vrcholu.  






]


Re: Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 03. leden 2015 @ 22:39:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns píše:

Karle, všechny první sbory, které zakládali sami apoštolové, byly organizovány a vedeny staršími. To máš přímo v Písmu. Když byl v církvi nějaký problém (viz Sk 15), pak se apoštolové a starší (ne všichni) sešli a přijali rozhodnutí závazné pro celou církev.

A zpochybňuje toto někdo? Zpochybňuje někdo cokoliv je zapsáno a zjeveno v Písmech?

Je samozřejmě otázkou, zda má být církev vedena kolektivem či zda má být nějaká hierarchie s jedním člověkem na vrcholu.  

A zjevuje někde Písmo, že by někdo na vrcholu? Že byl někdo něco jako papež?



]


Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:42:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns píše:


Podle toho, co píšeš, by to mělo fungovat tak, že si Bůh v různé doby povolá všechny na jedno místo a ve stejném čase.

Písmo zjevuje, že Večeře Páně může být na jakémkoliv shromáždění (viz Skutkky - "na každý den lámali po domech chléb") a pravidelně má být pro celou místní Církev (Sk) první den po sobotě - tedy v neděli. Už mnohokrát jsem zažil spontánní Večeři Páně, když Pán projevil své přání mít Večeři.

Ve všech třech případech, jak v domě, tak v celé Církvi má být VP naprosto spontánní a pod vedením Ducha. Jako ostatně všechno, co se děje v Církvi.


 Jakuba interpretuješ naprosto špatně, protože tam se mluví o světských záležitostech (budeme tam dělat obchody) a Jakub pouze varuje, že lidé pro samé plány a světské záležitosti zapomínají na Boha, na svojí závislost na něm a pomíjivost.


Jestliže to platí u světských záležitostí, o co více to platí i v duchovních věcech...? Viz. způsob života Pána Ježíše.


A pokud se to tvoje spontánní vztahuje na vše, jak to děláš s prací (svým "obchodování")? 


Není žádný okamžik, včetně zaměstnání, kdy bychom museli být mimo vedení Ducha.


všimni si, že Pavel trvá na své lidské vizi jít do Jeruzaléme, i když ho druzí skrze Ducha odrazovali. 


To se velmi mýlíš. Pán Ježíš se postavil u Pavlova lůžka a výslovně mu řekl, že o Něm musí svědčit v Římě, tak, jako svědčil v Jeruzalémě. Pavel tam šel pod vedením Ducha. Jak jinak... Nedovolil si mluvit nic, co by skrze něho neučinil Kristus slovem nebo skutkem... 

Římanum 15:18  Neboť bych se neodvážil mluviti toho, čehož by skrze mne neučinil Kristus, k tomu, aby ku poslušenství přivedeni byli pohané slovem i skutkem,


Skutky apoštolské 23:11  V druhou pak noc ukázav se jemu Pán, řekl: Budiž stálý, Pavle; nebo jakož jsi svědčil o mně v Jeruzalémě, tak musíš svědčiti i v Římě.

K Pavlovi tu tedy mluví Duch svatý prostřednictvím lidí a on to buď nepozná, nebo si stejně dělá, co se mu chce.


Zdá se, že nerozumíš, o co zde šlo... Pavel i Církev měli pravdu.




]


Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:39:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory máš i nemáš pravdu. Místo, čas je myslím předem určeno. Nespoléhejme na Boha v prkotinách, které jsme schopni řešit sami. Co se týká modlitby, nevím zda tvůj model je optimální, protože tento způsob vede k chaosu. Nebereš vůbec na zřetel tělesnost člověka, která sem tam bere vrch nad Duchem. Domnívám se, že určitý řád by měl být, ovšem prodiskutován všemi. Já a moji bratři to máme jednoduché, jsme 3 v domácím shromáždění, takže se vždy domluvíme. Ale jsou sbory s desítkami či dokonce stovkami členů a to je pak obtížná domluva. Ovšem i Pavel dává rady "do života":
Koloským 2:5  Ačkoli jsem totiž tělem vzdálený, v duchu jsem s vámi a raduji se, když vidím váš řád a pevnost vaší víry v Krista.
1 Korintským 14:20  Bratři, přestaňte myslet jako malé děti. Pokud jde o zlo, buďte jako nemluvňata, myšlením však buďte dospělí.
21  V Zákoně je psáno: "Cizími jazyky, cizími rty k tomuto lidu promluvím, ani tak mě však neposlechnou," praví Hospodin.
22  Jazyky tedy nejsou znamením pro věřící, ale pro nevěřící; proroctví naopak není pro nevěřící, ale pro věřící.
23  Co kdyby na společném shromáždění církve všichni mluvili v jazycích? Když tam přijdou nezasvěcení nebo nevěřící, neřeknou snad, že blouzníte?
24  Když ale budou všichni prorokovat a přijde někdo nevěřící nebo nezasvěcený, bude tím vším přesvědčován a usvědčován.
25  Až vyjde najevo, co skrývá v srdci, padne na kolena, pokloní se Bohu a vyzná: "Opravdu, Bůh je mezi vámi!"
26  Co s tím, bratři? Když se scházíte, každý něco přináší - někdo píseň, někdo vyučování, někdo zjevení, někdo jazyk a někdo výklad. Ať se to všechno děje k vzájemnému posílení.
27  Chce-li někdo mluvit v jazycích, ať mluví postupně dva nebo nejvýše tři a někdo ať vykládá;
28  když tam ale nebude, kdo by to vykládal, pak ať ve shromáždění mlčí a mluví jen pro sebe a pro Boha.
29  Proroci ať mluví dva nebo tři a ostatní ať to rozsuzují.
30  Dostane-li zjevení někdo jiný z přítomných, pak ať ten první mlčí.
31  Můžete přece jeden po druhém prorokovat všichni, aby se všem dostalo poučení a povzbuzení.
32  Proroci mohou své puzení ovládat;
33  Bůh přece není Bohem zmatku, ale pokoje - tak je tomu všude, kde se shromažďují svatí.
rastan



Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:50:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastan píše:

1 Korintským 14:20 

To je v pořádku, to jsou pokyny Písma, které je třeba zachovávat jako PŘÍKAZ Páně:

  Zdá-li se sobě kdo býti prorokem nebo duchovním, nechažť pozná, co vám píši, žeť jsou přikázání (v řečtině singulár - PŘÍKAZ) Páně (1Koe 14,37).

To se však vztahuje na celou pasáž 1Kor 11.-14. kap., což už se každému nelíbí. Mám na mysli šátky a mlčení žen ve shromáždění.




]


Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 05. leden 2015 @ 16:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já s tebou souhlasím, že někde mají potíže umravnit ženy. Na druhou stranu, viděl jsem ve sboru ženy s šátkem na hlavě a byly ostříhané na krátko, což zase nechápu. Pokud jde o dotazy, byly ve sboru ženy, které měly nevěřící muže, pak je problém se dotazovat svého muže na věci boží. Proto bylo normální, že žena se po kázání ptala přímo ve sboru.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 05. leden 2015 @ 21:49:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastan píše:

Já s tebou souhlasím, že někde mají potíže umravnit ženy.

Někde? Všude.


 Na druhou stranu, viděl jsem ve sboru ženy s šátkem na hlavě a byly ostříhané na krátko, což zase nechápu.

To také nechápu, protože žena má mít dlouhé vlasy přikryté pokrývkou.


 Pokud jde o dotazy, byly ve sboru ženy, které měly nevěřící muže, pak je problém se dotazovat svého muže na věci boží. Proto bylo normální, že žena se po kázání ptala přímo ve sboru.

To vůbec není normální. Pokud žena nemá věřícího muže (duchovního správce), jsou jejími duchovními správci starší sboru nebo její věřící otec a proto se může ptát jich. Pochopitelně, ale ne na shromáždění, ale po něm. To samé se týká předávání případných prorockých vidění a slov. 


]


Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 03. leden 2015 @ 21:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slyšel jsem několik svědectví, dle kterých byla nějaká akce tebou kritizovaná impulzem k dalšímu kroku, který způsobil Bůh. Pokud to zobecním, což ale úplně nejde, tak události probíhaly asi takto: Nějaká evangelizace (English camp, kazatel, hromadná akce) - nic se neděje, následovala nějaká událost vedoucí k zamyšlení, nic se neděje, pak i po několika letech obrácení.

Nezatracoval bych vůbec nic. Ani šíření Božího požehnání. 

Tvrzení, že se nějaká akce děje děje bez modliteb, je naprosto mylné. 



Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 03. leden 2015 @ 22:16:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:


Tvrzení, že se nějaká akce děje děje bez modliteb, je naprosto mylné. 

To jako, že modlitba tělesných věřících něco zmůže? Písmo mluví o tom, že velkou moc má pouze modlitba spravedlivého a také o tom, že tělesní věřící se modlí zlé modlitby, za své vlastní žádosti... (Jakub).

Co tedy zmůže nesprávná modlitba za nesprávné věci? 


]


Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 04. leden 2015 @ 14:57:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak víš, že modlitby byly jen od nespravedlivých? A i kdyby, copak jsem já spravedlivý, copak jsi ty spravedlivý? Kdo ti to o tobě řekl? Teď chápu Luthera, že pro Jakubova špatně chápaná slova ho chtěl z kánonu vyřadit.
 
Pokud si myslíš, že Bůh modlitby nás ubožáků, ponížených a nespravedlivých nevyslýchá, tak se za nás pomodli ty, jenž se činíš spravedlivým.


]


Re: Re: Re: Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 05. leden 2015 @ 06:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

Jak víš, že modlitby byly jen od nespravedlivých? A i kdyby, copak jsem já spravedlivý, copak jsi ty spravedlivý? Kdo ti to o tobě řekl?

V souvislosti s modlitbou je spravedlivý každý, kdo se modlí v Duchu, žádosti Ducha. Kdo se modlí podle Jakubovy pasáže o modlitbě, tedy za své vlastní žádosti, tedy v těle, ten se modlí nespravedlivě a jeho modlitba nedosáhne výše než ke stropu...


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy