Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429580, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 565 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497224
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Každému z nás někdy zakokrhá kohout
Vloženo Neděle, 28. prosinec 2014 @ 23:12:41 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

          Než se dostaneme k významu  názvu tohoto článku, vžijme se do biblického příběhu, který se udál při zatčení Pána Ježíše. Je časně ráno. Pán Ježíš je unavený a nevyspalý, protože se celou noc modlil. Několikrát přišel zkontrolovat své učedníky a zjistil, že většinou spí. Je strašně lidsky sám. Ví, že ho čeká těžká chvíle, v níž se rozhodne o záchraně lidstva. Proto přišel jako Boží Syn na svět v lidském těle a prožívá všechny lidské slabosti i bolesti. Má moc Boha, ale tělem je člověk a Boží moc v této těžké chvíli nesmí použít.   Zastupuje člověka, mne, Tebe, nás.



            Ještě byl  večer, když učedníkům řekl, že tuto noc od něho všichni odpadnou.  Petr však prohlásí, že on nikdy neodpadne. Teď brzy ráno přichází zástup  s holemi a meči, jak kdyby přišli zatknout toho největšího zločince a Jidáš  s nimi.  Zajímavé je, že to nejsou římští vojáci, ale sluhové velekněží, kteří jsou také s nimi. Akce má být asi v utajení. Vždyť v Jeruzalemu je dnes plno lidí. Znamením polibku dává Jidáš znamení strážcům, kdo je z těch postav Pán Ježíš. Je asi ještě přítmí a není moc zřetelně poznat, kdo je kdo. Stráže Pána Ježíše obstoupí a zatknou. A právě  Petr je jediný z učedníků, který má odvahu Ježíše bránit. Usekne sluhovi velekněze ucho. Pán Ježíš Petrovi řekne, aby vrátil svůj meč do pochvy a dává mu jednu z důležitých rad. „Copak nevíš, kdo meč berou, mečem padnou? Myslíš, že nemohu požádat Otce, aby mi hned dal dvanáct legii andělů? Jak by se naplnila Písma, že to tak musí být?“ V Lukášovi se také dovídáme, že Ježíš zraněného sluhu uzdravil a ucho mu znova přirostlo. Ale tento zázrak Petr ani ostatní učedníci nějak neregistrují a prchají pryč. Jak málo stačí ke změně člověka a jak silný je strach. Kolikrát si říkám, proč s Ježíšem aspoň nezůstali ? Aby mu byli poblíž  a posilou ?

Kam ale utíká Petr? Má opravdu tak velký strach? Zvědavost je silnější. Jak si jinak vysvětlit, že jeho cesta nevede někam do úkrytu, ale na velekněžův dvůr, aby zde sledoval, co se bude dít. Je tu jistě ještě Jidáš. A tak se stává  z učedníka pozorovatel.  Na to má odvahu. To má zvědavost a ta je asi u něho větší než strach. Vždyť je jen divák. Opravdu?  Zatím co pozoruje trochu zpovzdálí, co se děje, jedna služka ho poznává. „Ty jsi byl také s tím Ježíšem z Galileje?"

„Nevím o čem mluvíš“ brání se Petr. Změní tedy místo  a přesune  se k bráně. Ale i tam je poznán. Jiná žena dokonce sděluje ostatním, že tenhle člověk také byl s Ježíšem. „Toho člověka neznám“ odpovídá Petr a dokonce se dušuje.  To už je moc zlé. Za malou chvíli je však obstoupen lidmi : „Určitě k nim patříš i tvé nářečí tě prozrazuje."

 Opět Petr tvrdí. „Toho člověka neznám“ a dokonce se začal zaklínat a přísahat. To už je maximum. Jak strašně se vzdálil od Pána Ježíše. V tom zakokrhal kohout. Možná to byl kohout někde v kleci u obchodníků   s obětními zvířaty. Ježíšova slova se naplnila.

 

V Lukášovi čteme, že Pán Ježíš se obrátil směrem k Petrovi. Nevíme, jak byli od sebe daleko, ale ten pohled stačil. Vždyť Petr se  „potápěl“.  Kdyby kohout nezakokrhal a Pán Ježíš se na Petra nepodíval, možná by Petr zapíral Ježíše až do smrti. V těch očích Pána Ježíše, v jeho smutném a trpícím pohledu byla lítost, smutek, ale také láska k nám hříšníkům a tedy i k Petrovi.   Tím pohledem chtěl říci, já tě chápu Petře, ale ty nesmíš zapomenout. Petr vyšel ven a hořce zaplakal.

 

 I my potřebuje, aby v našem životě často „zakokrhal“  kohout, abych naše svědomí se probudilo jako v Petrovi  a my zaplakali. To je projev pokání a cesta zpět k Bohu.

 

Ještě  uplyne několik dní a stanou se velké události a Duch Svatý, zaslaný Ježíšem,  dá učedníkům a  nejen jim Boží moudrost i útěchu. Teď je čas aspoň na pláč a čekat a čekat.

 

Jidáš byl na tom hůř. Byl na tomto dvoře také. Viděl, co se stalo a možná očekával, že Pán Ježíš přivede ty legie andělů, aby mu pomohli a ukáže svoji moc, kterou si bohužel Jidáš přestavoval jinak. I v něm se hnulo svědomí, ale úplně jinak. Nečiní pokání, aby se obrátil  k Pánu   Ježíši, aby ho prosil o odpuštění, ale jedná zkratkovitě s fatálními následky.

A tak při studiu této události si uvědomuji, jak často i v mém životě“ kokrhal kohout“ a já si uvědomil, že jsem sešel z cesty. Zasáhlo to moje svědomí, ucítil lítost a opravil svoji cestu.

 

Díky Ti Pane za vedení v životě.

 


"Každému z nás někdy zakokrhá kohout" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Každému z nás někdy zakokrhá kohout (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 08:45:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že byl Petr jaksi "zklamán". Byl ochoten bojovat, zabíjet a nechat se zabít. A ve chvíli, kdy mu bylo přikázáno schovat meč si prožil svůj "wosumatřicátej". Něco na způsob čs. branců, co byli narukováni, aby bránili republiku před Hitlerem a do toho přišel Mnichov. Taková zkušenost, a mnohdy i menší, dokáže člověka zlomit. Kdo prožil, dá mi za pravdu.
Nedivil bych se, kdyby byl Petr zmatený. Šel na rozvědku, ne se nechat chytit. Vždyť přece Ježíš sám si o legie neřekl a vydal se proto, aby zachránil jeho, Petra, a dalších 10 před problémy, tak komu by prospělo, kdyby se nechal objevit a chytit?!

Nejen já si kladu otázku, proč byl předákem Církve vybrán Petr a ne Jan. Za ty roky, co o tom přemýšlím mi vychází, že to byla Petrova "morální flexibilita", co Petra do této pozice kvalifikovala. Jan mi přijde příliš zásadový nato, aby proměnil "partu kamarádů" během jedné generace na mezinárodní entitu. Zato Petr už má "zkušenosti" s několikerým obratem o 180°. "Umí" se s tím vnitřně vypořádat. "Ví", že to zas tolik "nebolí".
Proto také je to on, kdo přijme Kornélia, také je to on, kdo se vahou své autority postaví za Antiochijské, také je to on, kdo prokazatelně a písemně (2P 3,15) uzná pzoruhodného Šavla jako plnohodnotnou osobu k nastavení budoucích trendů v Církvi, které on sám začal, ale i když jeho První List, je psán úplně jinak, než Evangelia, tak daleko jako Šavel nezašel ani Petr.

Udělal by tohle všechno Jan? Já myslím, že ne. Janovy Listy a Evangelium, které napsal k závěru života, vykazují překvapivě velkou názorovou konzistenci s Evangelii synoptickými, zatímco v Petro-Pavlových Epištolách je vidět významný posun od sektářského smýšlení k nutnosti se integrovat do většinové společnosti a porovnat se s míněním mainstreamového okolí. To je přesně to, co Petr (a Pavel) uměl.

Ale to jen tak na okraj. Vezměme si z Petra příklad a snažme se, aby nám kohouti především kokrhat nemuseli



Re: Re: Každému z nás někdy zakokrhá kohout (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 09:57:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr v té době ještě neměl ducha Svatého a tak se mu moc nedivím. Ale jeho postoj je obecným ponaučením. Díky za komentář


]


Re: Každému z nás někdy zakokrhá kohout (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 16:35:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapřít Ježíše? Naprosto běžná křesťanská praxe. Kdybychom měli v okolí kohouty reagující na naše selhání, jejich kokrhání by dalo víc, než povoluje norma hluku při startu dopravního tryskáče. Možná i hluk forsage.

Snažme se alespoň o to nejsnadnější a řekněme při odchodu či rozloučení "požehnej vám Pánbůh."



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy