Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485207
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Ještě k sobotě.
Vloženo Středa, 10. prosinec 2014 @ 09:18:24 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal bylina

Před pár dny tu proběhla debata(pokolikáté už?) o sobotě. Dnes mě přičtení knihy Exodus praštilo do očí:

Před pár dny tu proběhla debata(pokolikáté už?) o sobotě. Dnes mě přičtení knihy Exodus praštilo do očí:

Hospodin řekl Mojžíšovi: Promluv k synům Izraele: Jistě budete zachovávat mé soboty, neboť to je znamení mezi mnou a vámi po všechny vaše generace, abyste věděli, že já Hospodin vás posvěcuji. Budete zachovávat sobotu, neboť je pro vás svatá. Ten, ,kdo by ji znesvětil, jistě bude usmrcen, ano, každý, kdo by v ní dělal práci, takový člověk bude vyhlazen ze svého lidu. Po šest dní se bude konat práce, a sedmý den bude nejsvětější sobota, svatá Hospodinu. Každý, kdo by konal práci v sobotní den, jistě bude usmrcen. Ať synové Izraele zachovávají sobotu a slaví sobotu po všechny generace jako věčnou smlouvu. Bude věčným znamením mezi mnou a syny Izraele, neboť v šesti dnech Hospodin učinil nebesa i zemi a sedmý den přestal a oddechl si. Exodus 31, 12-17 Studijní překlad.
Tučně jsem vyznačil slova, kterých je třeba si obzvláště všimnout.

A já se ptám všech sobotářů, co tady obhajují svěcení soboty: Jste synové Izraele, nebo synové Boží? Uzavřel s vámi Bůh smlouvu na Sinaji, nebo jste účastníci nové smlouvy v těle a krvi Ježíše Krista? Jak to, že neposloucháte a nedodržujete nařízení o sobotě, že kdo by prací znesvětil sobotu, musí být vyhlazen z lidu? 
A konečně se vás ptám, když si říkáte křesťané, jak to že jsou vám lhostejná slova ap. Pavla, který prohlásil, že před Bohem je den jako den a ta pravá sobota je spasení v Kristu?

"Ještě k sobotě." | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 10. prosinec 2014 @ 10:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zda považuji za den odpočinku sobotu či jiný den, je otázkou víry. Sobota je biblický den a Pán Ježíš o ní říká, že byla stvořena pro člověka čili aby sloužila člověku. Jak? Jednak člověk skutečně odpočine od práce, kterou konal šest dní a najde si více času na duchovní činnosti.

Adventisté bohužel udělali díky EGW ze soboty pomalu Boží pečeť, což je nesmysl. Vrátili se k zákonickému uctívání. To není dobré. Ostatně se později něco podobného stalo i z neděle. Běda, že by někdo v neděli pracoval a nešel do kostela.

Sobota má biblický původ a obsah Desatera, i když není již právní záležitostí, ale jen dobrým obsahem, říká, že máme sobotu odpočívat, slavit, světit či jak to nazveme.  

Pokud někdo světí jiný den, je mi to jedno, je to jeho poznání, víra, vůle atd. Neděli uzákonila katolická církev, sobotu stanovil Bůh.  Kdo je větší autorita? A obsahem těchto dní, když je světíme, je to, co jsem popsal. Odpočinout od práce a starostí a věnovat se duchovním věcem a radovat se a děkovat Bohu. Odmítám, aby někdo určoval, co smím a nesmím, že nesmíme umýt nádobí po obědě  a jít s v sobotu s dětmi třeba koupat apod. což bohužel někde píše EGW. A pak konat dobro prací můžeme i v sobotu, neděli apod. Adventisté to se sobotou bohužel někdy strašně přehání a  vytrácí se Kristova milost.
Nejsem adventista.




Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 11:39:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevení Janovo 21:1  A spatřil jsem nové nebe a novou zemi, neboť první nebe a první země pominuly, a moře již není.
2  A to svaté město, nový Jeruzalém, jsem uviděl sestupovat z nebe od Boha, připravené jako nevěsta ozdobená pro svého muže.
3  A uslyšel jsem mocný hlas z trůnu, který řekl: „Hle, Boží stánek s lidmi; bude přebývat s nimi a oni budou jeho lid, a sám Bůh bude s nimi a bude jejich Bohem.
4  A Bůh setře každou slzu z jejich očí. A smrti již nebude, ani žalu ani křiku ani bolesti již nebude, neboť první věci pominuly.“¶



A já se ptám všech sobotářů, co tady obhajují svěcení soboty: Jste synové Izraele, nebo synové Boží?

Jeruzalém je Hlavní město židu. V Nebi je také město Nový Jeruzalém do tohoto města vstoupí pouze člověk který je  syn Izraele!!!!


. Při jedné teologické přednášce teolog vysvětloval že: V Bibli jsou ruzné názvy pro jednu a tu samou věc a uváděl příklady. Když jsou dva ruzné názvy pro jednu a tu samou věc ŘIKÁ SE TOMU SYNONYMUM.
 


Víš Bible obsahuje veřejné tajemství které je velmi dobře skryto: SYN IZRAELE   A  SYN BOŽÍ   jsou to synonyma a VYJADŘUJÍ STEJNOU VĚC!!!


Já mám s tím zkušenost a až to napíšu tak nebudeš chápat a budeš si mysle že jsem asi debilek:  Skoro 3roky jsem hladal odpověd na otázku proč je Buh slavnej v čem je Boží sláva.  Až jednou jsem to slyšel z kázaní a mě jako by praštil kladivem když jsem si to uvědomil!!!

Boží sláva je v Božím charakteru a to jaký Buh je a vše kolem toho.    Když jsem si uvědomil že jsem tuhle odpověd slyšel v ruzných kázaních víc jak 100krát že skoro denně jsem to měl na obrazovce monitoru před sebou a já jsem to neviděl připadám si opravdu jako ten debilek. 


Z této zkušenosti jsem pochopil že člověk muže číst Bibli muže mít pravdu před očima ale nějak mu to nedocvakne jako mi.  Nedokáže prostě spojit věci dohromady. Lidé nedokážou rozlišit mezi desaterem  a knihami od Mojžíše že jsou to dvě rozdílne věci a takových příkladu je více.



Ale to tady nepíšu abych napadal nějakou víru. Člověk má svobodnou vuli a sam si muže vybrat čemu věří.















Jáké místo v nebi Buh připravil pro tebe nevím , ale v Novém Jeruzalému platí stejné Boží zákony jako ve Starem Jeruzalému.



Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 10. prosinec 2014 @ 12:00:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také věřím že syn Boží a syn Izraele je jedno a totéž. Stejně jako tomu že někteří lidé mimoděk a nebo záměrně obměňují význam slova zákon.


]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 10. prosinec 2014 @ 12:19:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ak je syn Boží a syn Izraele to isté, tak prečo Boh ustanovil medzi synmi Božími a synmi Izraele dve rozdielne zmluvy????
jedna zmluva z Izraelom bola na Sinai a druhá zmluva s Izraelom na Golgote...

Židom 8:8 Ajhľa, idú dni, hovorí Pán, a uzavriem novú zmluvu s domom Izraelovým a s domom Júdovým;

zrejme preto že prvá zmluva včetne soboty bola nedokonalá, zastaralá a hodná zániku:

Židom 8:13  Keď však hovorí o novej zmluve, vyhlasuje prvú za zastaranú; a čo je zastarané a prežilo sa, je blízke zániku...

nová zmluva je zmluvov kde každý deň je ,,sobota,, v Kristu...každý deň máme odpočinutie v Kristu
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 10. prosinec 2014 @ 14:04:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
my jako synové a dcery Boží jsme dědicové věčného života, protože jsme narozeni z DUCHA!Jen KRISTUS nás osvobodil od prokletí zákona kamene a oživil nás svým DUCHEM!Kdo se vrhá stále pod Sinaj NOVOU SMOUVU v krvi nemá a zde se tím i chlubí


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 15:56:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel se chlubil pouze tím ŘE KÁŽE KRISTA UKŘIŽOVANÉHO jinak říka že se nemá čím chlubit!!! Jsi následovníkem Krista??? V Bibli je popsán jeho život. Jestliže je psáno že Ježíš šel v SOBOTU DO SYNYGOGY poku následuji Ježíše a je muj vzor taktaké budu chodit v sobotu do křesťanského společenství. JESTLI MÁŠ TAK ZATEMNĚNÝ ROZUM ŽE NEVÍŠ CO ZNAMENÁ NÁSLEDOVAT NĚKOHO??? I malé dítě ví co je to masledovat mebo brát si příklad s učitele a opakovat to co dělá učitel. V duchovním životě je učitel KRISTUS a jeho život popsaný v Evangeliích je určen těm co ho doopravdy chtějí následovat až na KŘÍŽ. Bohužel lidé si vymýšlejí vsělijaké duvody a hledají všelijaké ospravedlnění aby nemuseli 100procentně následovat Kristuv příklad je bohužel tragédie celého lidstva. I ve zjevení kdy na konci času bude celá planeta následovat šelmu je předpovězeno. A nad tím by se lidé měli zamyslet. Celá planeta to je tak 99procent lidí ale tomu se všichni smějí že něco takového je nemožné.Buh někde říká že všechná lidská moudrost tohoto světa je mu k smíchu (nepamatuji si přesný výraz z Bible) To co je pro lidí nemožne je pro Boha maličkost a Buh říká že zná konec od počátku!!!!
A ZASE TA SOBOTA TO je pro vás nestrávitelný pojem. At to vezmu z kterékoliv strany at už z následováni Kristova života nebo na zakladě Biblických veršu a nevím s které jiné strany vždy vyjde SOBOTA.  Máme svobodu je na každém jestli bude hledat nějaké výmluvy a ospravedlnění pro to či ono nebo jednoduše bude následovat Ježíšova přikladu a života jak popisuje Písmo Svaté!!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 10. prosinec 2014 @ 16:47:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
sohlasím,

[NBK] 1 J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
I když tady zveřejním desítky veršů jak ze SZ tak z NZ, které jasně hovoří o platnosti přikázání vč. soboty, a verše o tom, že je Ježíš zachovával, stejně jako učedníci po Jehozmrtvýchvstání na ně upozorňovali a tím nám byli vzorem, tak to vypadá, že takový  vzor je stejně všem ukradený a každý si věří podle sebe...nebo podle lidské tradice,namísto jen podle Bible. 
Co říká na lidské tradice Ježíš všichni víme:[CEP2001] Mk 7:8 Opustili jste přikázání Boží a držíte se lidské tradice.“
Je docela nepochopitelné neslavit sobotu už zde na zemi, když ji s Ježíšem budeme stejně slavit i v nebi...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 17:19:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, v jakém nebi? To nevíš, že Kristus bude kralovat na nové zemi? Duda by ti dal nedostatečnou!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:29:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na nové zemi v nebi prvních 1000 let, pokud se tam dostanem...

[KB1613] J 14:2 V domě Otce mého příbytkové mnozí jsou. Byť nebylo tak, pověděl bych vám.

[KB1613] J 14:3 Jduť, abych vám připravil místo. A když odejdu, a připravím vám místo, zase přijdu, a poberu vás k sobě samému, abyste, kde jsem já, i vy byli.

Ale to znáš!!! Pokud ne tak jsi student všeho možného jenom ne Bible...





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 23:07:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikim, učení adventistů nemá základ na Bibli: vychází ze špatné exegeze 2300 dnů, které; když se nic nestalo, našlo se alternatívní vysvětlení. Hřích v nebi? Žádný problém; že? A Bůh souzen stvořením? Buď máš horečku, nebo jseš blázen!  Nebe je dočasný stav spasených lidí. Mrtví nejsou, ne? EGW ti pomátla hlavu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 23:22:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích v nebi? Žádný problém; že?  Počkej chceš tvrdit že satan a padlí andělé neeksistují a hřích vznikl u Adama a Evy na zemi????

Buď máš horečku, nebo jseš blázen! Já mám lepší vysvětlení, Studente Ty jsi pořádně přebral kolik jsi těch pulek loknul?????


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 16:40:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali satan nemá více přístup do nebe, protože Království se teď realizuje na zemi, podle zaslíbení v Gn3:15.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 09:44:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to souvisí s biblickými svědectvími o Nebi ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:03:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, kdyby jsi místo koukání na nějaké pochybné nahrávky kazatelů adventistické církve, četl pořádně Novou smlouvu, věděl bys od apoštolů, že pod Novou smlouvou nejsme vázáni zákonem Staré smlouvy a tudíž ani desaterem, které bylo dáno Izraeli skrze Mojžíše a platilo jen pro syny Izraele, čili tělesné potomky Abraháma, Izáka a Jákoba. Pouze s nimi Bůh uzavřel Starou smlouvu. My pohané jsme spaseni pouhou milostí skrze víru Ježíše Krista, který svým životem naplnil ustanovení zákona za nás a také podle zákona za naše hříchy zemřel. Tím umřel zákonu a vstal k věčnému životu pro naše ospravedlnění. Když ho přijmeme za svého spasitele, přijímáme spolu s jeho životem v Duchu svatém také jeho smrt zákonu a ustanovení zákona nemají nad námi žádnou moc, pokud žijeme ne podle těla, ale podle Ducha svatého, který byl dán těm, kteří přijali Ježíše jako svého Pána. Jestli chceš dodržovat starozákonní sobotu, měl bys ji dodržovat se vším všudy. tedy i s vyhlazováním těch, kteří sobotu porušují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:17:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už zde někomu píšeš o zatemněném rozumu , pak se ptám :

Odpočinutí svým duším jste nalezli v Kristu, nebo v sobotě ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:56:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel jsou lidé kteří to nalezli v sobotě. Pokud potkám adventistu a on začne hned o sobotě čistém a nečistém atd pošlu ho okamžitě někam. Evangelium je o Kristu až se shodneme tam můžeme pokračovat dál.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 23:33:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, když příjmeš Krista, jsi před Bohem spravedlivý. Konáním skutků Zákona ale Krista odmítáš, tak de-facto jsi Krista nepřijal, protože se snažíš o Zákon... 
Že tvrdíš něco jiného je nezávislé na pravdě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 02:52:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konáním skutků Zákona ale Krista odmítáš. Opravdu jsi si jistej???

Jsou dva lidé oba budou dělat stejné věci. Jeden z nich bude zákonník a druhý né. První bude skutky zákona dělat z vlastní vule To je zákonictví!!!
Druhý přijme Krista a odevzdá mu svou vuli. Duch Svatý zapíše do jeho srdce Kristuv zákon. Výsledkem toho bude změna života toho člověka a začne se to projevovat dobrými skutky. Jestliže ale ten člověk odevzdal svou vuli Kristu z čí vule jsou ty dobré skutky???? Z vule Ježíše Krista!!!!Budeš mi tvrdit že pokud činím dobré skutky zákona (ŽIJI PODLE DESATERA) z vule Ježíše Krista ŽE TO JE ZÁKONICTVÍ????


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 03:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam a Eva měli zákon zapsaný v srdci. Bohužel postupem času hřích tento zákon přepsal nebo vymazal nevím prostě už lidé ho v srdci nemají a v Novém Zákonu se píše že Duch Svatý nám zapíše zákon do srdce. Zákon do srdce zapiše Buh. Lidstvo padlo tak hluboko do hříchu že Buh nemohl zapsat zákon do srdce ale udělal to jinak tak jak to udělat mohl. Buh opakuji Buh napsal vlastním prstem zákon ne do lidského srdce , ale do kamene na hoře Sinaj.  Udělal to proto že neměl tehdy jinou možnost jak člověku zprostředkovat zákon!!! 
Vím že se vám to líbit nebude co jsem napsal.  Ukaž mi v Bibli nějaké jiné místo kde osobně Buh něco udělá vlastnima rukama. Kamenné desky jsou jediný osobní Boží počin na této hříšne zemi.
Tvuj Kristuv zákon a zákon na kamenných deskách ze sinaje je jedno a to samé!!! Buh je dokonalý a pokud něco udělá nemá potřebu jako člověk to měnit. Jestli Buh jednou vydá zákon tak zákon platí navždy. Kdyby neplatil tak Buh nemůže být dokonalý,a v tom případě nám lidem o sobě Buh v Bibli lže, a pokud Buh lže tak čemu mám v te bibli potom věřit??? Zaslíbení života věčného a jiných věcí je postaveno na tom že Buh je stále stejný a neměnný. Pokud v jedné věci udělá změnu muže ji udělat v čemkoliv klidně by mohl říct lidičky JÁ SI TEN DRUHÝ PŘÍCHOD KRISTA ROZMYSLEL díky že jste věřili ale prostě máte smulu. Právě kvůli toho že Buh nemohl změnit zákon mzdou hříchu je smrt Ježíš zemřel na kříži. Pokud by Bylo možné měnit zákony tedy i zákon mzdou hříchu je smrt NEVÍM CO BYCH SI MĚL MYSLET O JEŽÍŠI KRISTU ???? JESTLI OPRAVDU ŠLO TEN ZÁKON ZMĚNIT  A JEŽÍŠ PŘES TO VŠECHNO ŠEL NA KŘÍŽ TAK JEŽÍŠI MUSELO POŘÁDNĚ PŘESKOČIT  
A OMLOUVÁM SE VŠEM ŽE JSEM TO TAK TVRDĚ NAPSAL.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 09:53:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali.
Zákon Božího řádu, zapsaný ve svědomí každého člověka nebyl nijak vymazán.
Svědomí je možno na čas otupit, zahlušit, ale nikoli vymazat. Znovu se vrací a ozývá: Člověk, který koná zlo má tak vědomí toho, že koná zlo.

(Ř 2,11-16)
Neboť Bůh nestraní nikomu.
Všichni, kteří hřešili bez Zákona, bez Zákona také zahynou; a všichni, kteří hřešili pod Zákonem, budou Zákonem souzeni.
(Neboť před Bohem nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo Zákon plní.
Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, dělají z přirozenosti to, co Zákon přikazuje, takoví, ač nemají Zákon, jsou Zákonem sami sobě.
Takoví prokazují dílo Zákona zapsaného v jejich srdcích, což dosvědčuje i jejich svědomí a myšlenky, které se navzájem obviňují anebo obhajují.)
To se stane v den, kdy Bůh bude soudit lidská tajemství podle mého evangelia skrze Ježíše Krista.





..."Buh opakuji Buh napsal vlastním prstem zákon ne do lidského srdce , ale do kamene na hoře Sinaj. ...Ukaž mi v Bibli nějaké jiné místo kde osobně Buh něco udělá vlastnima rukama. "...

Ukážu - dobře se dívej:

(Gn 1,26-27)
Bůh řekl: „Učiňme člověka ke svému obrazu, aby se nám podobal, a oni ať vládnou mořským rybám, nebeským ptákům, dobytku, všem divokým zvířatům a všem drobným živočichům, kteří se plazí po zemi.“  Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, k Božímu obrazu jej stvořil, stvořil jej jako muže a ženu.

(Gn 2,7)
Tu Bůh Jahve utvořil z hlíny země člověka, vdechl do jeho nozder dech života a člověk se stal živou bytostí ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 13. prosinec 2014 @ 16:48:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu to jsem si neuvědomil, ale tady Buh tvoří člověka tehdy ještě lidé neeksistovali. Ale já si uvědomil že v knize Daniel je místo kde v Babyloně píše prst něco na stěnu a Daniel potom udělá výklad. Vzhledem k tomu že byly znesvěceny věci z židovského chrámu které se používaly pro uctívání Boha bych řekl že to nebyl prst anděla ale smotného Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 07:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, souhlasím, evangelium je o Kristu  ne o sobotě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, souhlasím , jak píšeš:

" Ap. Pavel se chlubil pouze tím ŽE KÁŽE KRISTA UKŘIŽOVANÉHO jinak říká že se nemá čím chlubit!!!"

A tak proč  se zde Ty  a  jiní chlubíte zachováváním soboty ?  Myslíte že tím následujete Kristův příklad ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:50:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověz si sam co znamená někoho následovat. Pokud ti vyhovuje že některé věci děláš jinak než učitel a přesto to nazýváš následování to je tvoje věc


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 07:46:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někoho následovat znamená být  tichý a pokorného srdce.

 A ne chvástavý  že já Bohu zachovávám nějaký den a vy všichni ostatní....

Jinak učitel byl obřezaný.    Jsi ?


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 17:00:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali a co předkožka, kamaráde, pokud ji máš, dle tvého výkladu Písma do Nového Jeruzaléma nevstoupíš!


]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:35:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, 
na předkožku kašli...nezáleží totiž vůbec na tom kdo je nebo není obřezán, ale na tom, zda zachovává přikázání!!!

[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města



]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 22:18:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
kdybys trochu vice studoval pochopil by si že v Bibli jsou zákony takzvaně kulturně podmíněné. Kdyby nebyly tak apoštolové by obřízku nezrušilia pokud vím byly s tím velké problémy než to vysvětlili židum co přijali Krista. Já osobně s tim žádný problém nemám ale ty ano. Proto odděluješ starý a nový zákon. To uzce souvisí i s chápaním desatera a Mojžíšových knih jako dvou ruzných zákonu. Já nemám problém spojit starý a nový zákon a vyloučit ze starého zákona věci které Ježíš naplnil na kříži. Ale k pochopení tohoto problému je třeba pochopit službu v pozemské svatyni která je předobrazem na Krista. To všechno uzce spolu souvisí. Pokud to nebudeš brát celé v kontextu pravděpodobně nebudeš jako většina rozlišovat mezi desaterem a knihami Mojžíšovými. A je tady ještě jedna duležitá věc :
Bible popisuje stvoření Adama, pád do hříchu, rozšíření chříchu po zemi a Boží reakci na to potopa, záchrana 8lidí Noe, rozšíření hříchu u Babylonské věže kdy Buh se vlamuje do dějin podruhé a zmate jazyky, potom Buh začíná pomalu obnovu skrze Abraháma, Mojžíše, Židovský národ až po příchod Ježíše. 

Když se na to podrobněji podíváš co ti to připomíná mi osobně Boží příběh o padu člověka a jeho záchraně a stvoření nové země.Když pustíš někomu film ale v polovině ho stopneš a vyměníš diváka. Takže máš dva lidi a každej z nich viděl pul filmu. Dokážou ti to lid říci ti celej příběh??? Nedokážou to.   První polovina filmu je Starý zákon a druhá polovina Nový zákon!

Pokud si vezmeš jenom nový zákon jak mužeš porozumět celému Božímu příběhu???? 


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 17:09:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, neznáš Písmo, nebo-li odmítáš list Galatským...Starý Jeruzalém je v otroctví Zákona, Nový Jeruzalém je matkou křesťanů!


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 10. prosinec 2014 @ 20:10:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pletu se nebo ne? Byla CASD jednou z prvních, která začala učit o ostatku, o tom ,že církev je dnes Izrael? A tedy slovo/zaslíbení pro Izrael je dnes platné pro církev? 
To by vysvětlovalo synonymum  - izrael = boží lid nové smlouvy
Tehdy to bylo pochopitelné, stát Izrael neexistoval, Písmo plné zaslíbení o Izraeli....co s tím? Izrael není, zaslíbení jsou, Písmo nelže...a tu přijde na pomoc lidská moudrost a máme správný výklad ..My jsme Izrael, díra v Písmu zaplněna.
Varujme se lidské moudrosti.



]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:20:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme Izrael - jsme naroubováni na pravý kmen. Jeruzalém je svaté město-Řím je Babylon,svaté město modlářů.


]


Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 21:42:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme duchovní Izrael, ale ne synové Izraele, čili původně Jákoba. Tělesně jsme pohané, duchovně synové Boží, neboť jsme se narodili z Božího Ducha.
Izrael v Písmu není stát, ale dvanáct pokolení synů Jákoba - Izraele. Jim patří zaslíbení SZ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 10. prosinec 2014 @ 22:05:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Efezským 2,12  Církev z židů i pohanů
11  Pamatujte proto vy, kteří jste svým původem pohané a kterým ti, kdo jsou obřezaní na těle a lidskou rukou, říkají neobřezanci, 
12  že jste v té době opravdu byli bez Krista, odloučeni od společenství Izraele, bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení, bez naděje a bez Boha na světě. 
13  Ale v Kristu Ježíši jste se nyní vy, kdysi vzdálení, stali blízkými pro Kristovu prolitou krev. 
14  V něm je náš pokoj, on dvojí spojil vjedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil 
15  zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka, a tak nastolil pokoj. 
16  Oba dva usmířil s Bohem v jednom těle, na kříži usmrtil jejich nepřátelství. 
17  Přišel a zvěstoval pokoj, pokoj vám, kteří jste dalecí, i těm, kteří jsou blízcí. 
18  A tak v něm smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem. 
19  Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte právo Božího lidu a patříte k Boží rodině. 
20  Jste stavbou, jejímž základem jsou apoštolové a proroci a úhelným kamenem sám Kristus Ježíš. 
21  V něm je celá stavba pevně spojena a roste v chrám, posvěcený v Pánu; 
22  v něm jste i vy společně budováni v duchovní příbytek Boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 11:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a říkám snad něco jiného?
povšimni si: A tak v něm smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem.

                 v něm jste i vy společně budováni v duchovní příbytek Boží.

Izrael byl boží lid podle těla, my, pohané, co přijali Ježíše Krista a židé, co přijali Ježíše Krista, jsme nyní jeden Boží lid v Duchu svatém, který nám pro oběť Ježíše Krista mohl být dán, protože v Kristu byl odstraněn požadavek smlouvy, který nás odděloval od Izraele, s kterým Bůh uzavřel Starou smlouvu.
                 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 19:27:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)  Se nehádám. Jen jsem Tě  doplnil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 12:26:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha. Díky.


]


Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 16:45:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino ty jsi trdlo.
Praštilo tě také do očí "nezabiješ, nepokradeš, nesesmilníš" atd.? Nebo jako "syna Božího" se tě to netýká? Co je hřích? Pouze to, co mi vyhovuje? A když už vzpomínáš "dny" , co povíš o neděli? Aby bylo jasno, dodržování soboty po starozákonním způsobu NIKOHO nespasí, ale také nikoho nespasí přehlížení věcí z Písma, které mu nevoní. A pokud někdo mi tady chce věšet na nos "zákonnictví", mohu se tomu jenom pousmát, protože jsem byl nedávno vyloučen ze sboru, protože jsem byl málo "zákonní". A ještě jedna poznámka, nejsem členem a nikdy jsem nebyl CASD.
rastan



Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:32:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi Rastane vysvětlit, co jsem Ti udělal, že mi nadáváš a co jsem podle Tebe napsal špatně? Já jsem přece nepsal, že má někdo přehlížet věci z Písma. Jen by měl vědět, kterou smlouvu uzavřel s Bohem a co se ho v Písmu konkrétně týká. Když tak horlíš pro Písmo, tak bys, pokud žiješ pod Novou smlouvou a říkáš si křesťan, měl brát vážně co se píše třeba v Římanům v 7. kapitole. Až si to přečteš a pochopíš to, možná zjistíš, že mi neprávem říkáš trdlo.
Je mi jedno z jaké jsi církve a sobotu si slav podle libosti. Já jsem hovořil k těm, kteří tady tvrdí, že křesťan musí zachovávat sobotu. A také jsem nikde nepsal, že třeba zachovávat neděli. Tato povinnost není nikde v Nové smlouvě zapsána. Svému tělu a své duši dopřávám odpočinku, když je to potřeba. Co se týče ducha, tak ten můj má věčnou sobotu v Kristu, jak se můžeš dočíst v listu Židům.


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 10. prosinec 2014 @ 19:12:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastane, zapomeňme na chvilku a pouze pro účel argumentu, že existuje nějaký Starý zákon, nějaká Tóra, nějaké Desatero. Takže mějme k dispozici pouze Nový zákon, ano?

A teď mi řekni, jestli si vážně myslíš, že nezabiješ, nesesmilníš, nepokradeš je něco, co v rámci nové smlouvy nenajdeš. 


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 10. prosinec 2014 @ 19:14:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že byl někdo málo zákonní není důkaz toho, že nežije pod zákonem. Je to jen to, že pro danou lidskou organizaci byl proti "jejímu" zákonu. Pouze to, že nejsi pod jedním konkrétním zákonem, za který jsi byl vyloučen. 


]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 10. prosinec 2014 @ 19:29:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB - ty nesmíš žít pod Zákonem! To je jako bys žil s hlavou pod gilotinou...


]


Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 10. prosinec 2014 @ 19:40:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. vždyť přeci víme komu je zákon určen. Jenže mnozí to nechápou a pořád spojují nežití pod zákonem s žitím v hříchu. Jak kdyby to mělo něco společného. Izrael byl pod zákonem a v hříchu žil, křesťan není pod zákonem a v hříchu nežije. 
Moje replika byla pouze o tom, že vyloučení pro "nezákonnost" neznamená obecně, že je člověk bez zákona.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 17:01:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drazí přátelé, já jsem tušil, že píchnu do hnízda. Já mám pro vás jednoduché otázky, když miluji bližního mohu proti němu hřešit? A když se stane, že zhřeším, dotýká se mě přikázání nebo ne? Vy nečtete Pavla, kterého mi doporučil Bylina?
"Římanům 7:11  Nebo hřích, vzav příčinu skrze to přikázání, podvedl mne, a skrze ně i zabil.
12  A tak Zákon zajisté svatý, a přikázání svaté i spravedlivé a dobré jest.
13  Tedy to dobré učiněno jest mi smrt? Nikoli, ale hřích, kterýž aby se okázal býti hříchem, skrze to dobré zplodil mi smrt, aby tak byl příliš velmi hřešící hřích skrze přikázání.
14  Víme zajisté, že Zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu.
15  Nebo toho, což činím, neoblibuji; nebo ne, což chci, to činím, ale, což v nenávisti mám, to činím.
16  Jestližeť pak, což nechci, to činím, tedy povoluji Zákonu, že jest dobrý.
17  A tak již ne já to činím, ale ten, kterýž přebývá ve mně, hřích.
18  Vímť zajisté, že nepřebývá ve mně, (to jest v těle mém), dobré. Nebo chtění hotové mám, ale vykonati dobrého, tohoť nenalézám.
19  Nebo nečiním toho dobrého, což chci, ale činím to zlé, čehož nechci.
20  A poněvadž pak, čehož já nechci, to činím, tedyť již ne já činím to, ale ten, kterýž přebývá ve mně, hřích.
21  Nalézám tedy takový při sobě zákon, když chci činiti dobré, že se mne přídrží zlé.
22  Nebo zvláštní libost mám v Zákoně Božím podle vnitřního člověka;
23  Ale vidím jiný zákon v údech svých, odporující zákonu mysli mé a jímající mne, tak abych byl vězeň zákona hřícha, kterýž jest v údech mých.
24  Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?
25  Ale děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takžť já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha."
A ještě Jakub
"Jakubův 2:1  Bratří moji, nepřipojujtež přijímání osob k víře slavného Pána našeho Jezukrista.
2  Nebo kdyby přišel do shromáždění vašeho muž, maje prsten zlatý, v drahém rouše, a všel by také i chudý v chaterném oděvu,
3  A popatřili byste k tomu, jenž drahé roucho má, a řekli byste jemu: Ty sedni tuto pěkně; chudému pak řekli byste: Ty stůj tamto, aneb sedni tuto, pod podnoží noh mých;
4  Zdaliž jste již neučinili rozdílu mezi sebou a učiněni jste rozeznavatelé v myšleních zlých?
5  Slyšte, bratří moji milí, zdaliž Bůh nevyvolil chudých na tomto světě, aby bohatí byli u víře a dědicové království, kteréž zaslíbil těm, jenž jej milují?
6  Ale vy jste neuctili chudého. Zdaliž ne ti, jenž bohatí jsou, mocí utiskují vás, a oniť vás i k soudům přivozují?
7  Zdali oni nerouhají se tomu slavnému jménu, kteréž vzýváno jest nad vámi?
8  Jestliže pak plníte Zákon královský podle Písem: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
9  Pakli osoby přijímáte, hřešíte, a Zákon vás tresce jako přestupníky.
10  Nebo kdo by koli celého Zákona ostříhal, přestoupil by pak v jediném, učiněn jest všemi vinen.
11  Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť jest řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem Zákona.
12  Tak mluvte a tak čiňte, jakožto ti, kteříž podle zákona svobody souzeni býti máte."

Dal jsem vám tady dva příklady, u Římanů Pavel přímo mluví o zákonu ze Synaje, který se ho dotýká, když zhřeší. Kdežto Jakub ukazuje na přestoupení příkazu lásky, ale proč mě opět peskuje i zákonem ze Synaje? Když neplatí. Vy nechcete chápat jednu věc, kterou Pavel řeší excelentně, zákon se mě netýká, když chodím v lásce vůči Bohu a bližnímu. Ale jakmile zhřeším, padnu, zákon se mě začne týkat, protože hřích není nic jiného než přestoupení zákona a nezáleží či je to zákon lásky, či zákon Synajský, jak je patrno u Jakuba. Pokud kradu, jsem zloděj, pokud zahýbám ženě, jsem smilník, pokud pomluvám souseda nebo ho dokonce nenávidím, jsem hříšník. Pokud beru jméno Boha nadarmo, jsem hříšník, pokud přestupuji Jeho příkazy, jsem hříšník. Je to tak těžké pochopit? Vy všichni už jste tak na výši, že jste BEZ HŘÍCHŮ? Já ne a denně děkuji Bohu, že se nade mnou smilovává, protože (i když mě nevěříte) také spoléhám na Jeho milost projevenou v oběti Jeho Syna. Nikdo mi tady nemůže věšet na nos, že se chci ospravedlnit zákonem, zákon nikoho nepřivede ke spáse, ale ukazuje na pády člověka. Je ovšem pohodlné v dnešní době odhodit vše co by mohlo člověka obviňovat, pak ovšem Písmo říká, jezme, pijme a užívejme života, ale přijde soud.
rastan




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 19:33:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi to správně. Jenom jsi to vyjádřil jinými slovy než já. Já bych to napsal jinak a použil bych i slovo ZÁKON ale okamžitě bych byl zákoník.Doufám že tuto formulaci někteří pochopi. u Římanů Pavel přímo mluví o zákonu ze Synaje to mě potěšilo, SSNS má co studovat.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 19:40:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanů Pavel přímo mluví o zákonu ze Synaje. Až bude někdo odpovídat at vypustí z té Synaje Sobotu jsou tam i jiná přikázání. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 12:24:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastane, z toho, co píšeš, je evidentní, že se chceš jen hádat. Ten článek se týkal těch, co říkají, že křesťan musí zachovávat sobotu. A nikde jsem nepsal, že zákon už neplatí. Jen jsem napsal, že v Kristu už nad námi nemá moc, v Kristu jsme mu zemřeli. Čili zůstáváme-li v Kristu, nemá nad námi moc, hřešíme-li(trvale), budeme podle něj souzeni. Víš, po té sedmé kapitole Římanům, je ještě osmá kapitola a tam je to uvedeno na pravou míru. Můžeš si to tam přečíst. A zbytečně se se mnou nehádej. A jestli Ti jde o to nehřešit, neměl bys urážet bratry a říkat jim trdla, když říkají pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 17:44:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylinko promiň, ale hádat se nechci. Jenom mě pořád udivuje to, jak rádi my lidé si přizpůsobujeme Boží slovo k obrazu (učení) svému. Platí, neplatí a když platí tak něco a to něco ještě omydlíme. Z webu CASD jsem si stáhl pěkné kázání o toleranci, kompromisu, ohledu, odpuštění... Doporučuji si to všem poslechnout, velmi poučné.
http://brno-stredni.casd.cz/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=2&min=30&orderby=dateD&show=10
rastan


]


Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 18:29:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejlepší je nechat sobotáře na pokoji, určitě alespoň v neděli. :)



Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 10. prosinec 2014 @ 20:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokristěním ve křtu, obléknutím Krista (Gal 3,27) přijímáme identitu Božího dítěte - stáváme se Kristu bratry podle těla - a protože Kristus je potomkem Abraháma podle krve, stáváme se i my duchovními potomky Abrahámovými. Také my jsme Izrael. Nikoli podle těla a krve, ale tím podstatným - děti Boží, skrze Krista, obřezáni ve křtu Kristovou obřízkou srdce (Kol 2,8-14).


A Krista opravdu máme následovat ve všem jeho konání.
Je náš Mistr a vzor.
Ovšem, jak víme, Kristus nedodržoval Zákon ze Sinaje nijak slepě a bezmyšlenkovitě, ale naplňoval ho do té doby neslýchaně novým významem - zákonem lásky.

Až do Kristovy smrti pro Izraelce podle těla stále platila smlouva ze Sinaje - platila tedy i pro Krista. Kristus tedy podle této smlouvy jako obřezaný Izraelita podle těla skutečně zachovával sobotu.

Až Kristovou obětí na kříži a následným vzkříšením - pak sesláním Ducha svatého - stará smlouva byla tak naplněna a zastarala - zanikla, protože dosáhla svého cíle v Kristu a přestala mít svůj smysl (vychovatele ke Kristu).
(Žd 8,13).
Když tedy mluví o nové, prohlašuje tu první smlouvu za starou; a to, co stárne a chátrá, je blízké zániku.



My křesťané jsme pak obdrželi smlouvu Novou, lepší, smlouvu, která z nás učinila Boží děti s nárokem na dědictví věčného života - což Izraelci podle těla a ve Staré smlouvě ještě neměli.

Jestliže někdo miluje svět, Otcova láska v něm není. Duchovně nejsme už občany tohoto světa, jsme tu cizinci a naše skutečná vlast je v nebi (Ef 2,19; 1 Pt 2,11). Ani tuto výsadu Božích dětí tělesně obřezaní Izraelci podle těla a krve  ve Staré smlouvě ještě neměli (Žd 11,14).


(Ef 2,10-16)
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
Proto pamatujte, že vy, kdysi tělem pohané - které takzvaná obřízka na těle, učiněná rukou, nazývá neobřízkou -
jste byli v té době bez Krista, odcizení od společnosti Izraele, cizí vzhledem k zaslíbeným smlouvám, nemající naději a bez Boha na světě.
Ale nyní, v Kristu Ježíši, jste vy, kteří jste kdysi byli dalecí, učiněni blízkými skrze Kristovu krev.
Vždyť on je náš pokoj; on, který učinil z obojího jedno a zbořil zeď rozdělení.

Svým tělem zrušil nepřátelství, totiž Zákon přikázání spočívající v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. Tak způsobil pokoj
a v jednom těle to obojí usmířil s Bohem skrze kříž, kterým to nepřátelství zahladil.



My tedy nerušíme ani Desatero, nerušíme ani Zákon - ale naopak potvrzujeme ho v jeho naplnění - "transformujeme" ho do Krista a ustanovení Zákona v Kristu pozbyla svůj původní význam (vychovatele).

Sobota byla přípravou na Krista - naplněním soboty je pak Kristovo nedělní vzkříšení.


Sobotáři,
když jste tedy s Kristem zemřeli principům světa, proč se poddáváte těm ustanovením, jako byste ještě žili ve světě?
  (Kol 2,20)




Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 17:11:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, počátek byl dobrý, ale už jednou jsem tady po tobě chtěl Z PÍSMA důkaz, že Bůh - Otec nebo Bůh - Ježíš Kristus změnili příkaz ze Synaje tj. sobotu na neděli. Prosil jsem vždy o jasný důkaz, ne o domněnky. A když už chceš citovat Kolosany, proč farář peskuje ovečky, když v neděli pracují??? a neodpočívají??? Jako ministrant si to dobře pamatuji.
rastan


]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 10:21:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečné křesťanství nestojí pouze na Písmu, ale na Písmu a tradici církve (postavené na tradici apoštolů - na všem, co apoštolé hlásali, ale nenapsali) - která je vlastně nepřetržitým životem církve vedené skrze věky Duchem svatým.

Příkazy ze Sinaje byly jen vychovatelem ke Kristu!
My však, kteří jsme byli pokřtěni, Krista jsme už oblékli
! (Gal 3,27). Nepotřebujeme už vychovatele (Zákon), vede nás přece už sám živý Kristus. Kristus vítězný v nedělní ráno nad otroctvím Zákonu, který sám o sobě nemohl nikoho spasit. Spasení je z milosti a ani ten, kdo by nijak nezhřešil a po celý život ve všem Zákon dodržel, by se za své zásluhy ještě nemohl dostat do nebe.
(viz. podobenství o neužitečném služebníku - (L 17,7-10).


Neděle je pro křesťana Den Páně.
Je to den Kristova vítězství nad smrtí. Nevstal - li Kristus, marná je naše víra! Ale Kristus vstal!

Není většího a slavnostnějšího  okamžiku v dějinách vesmíru, než Kristovo vzkříšení, které nám otevřelo přístup do nebe.
Je logické a pochopitelné, že v době starozákonní neděli neslavili, protože Kristovo vzkříšení ještě neproběhlo.

Ale Bůh už dopředu v Písmu avízoval, že pro své vyvolené ustanoví jiný den odpočinutí, než byla sobota .

(Žd 4,2-11)
Slovo zvěsti jim však neprospělo, protože nebyli spojeni vírou s těmi, kteří slyšeli.  Neboť do odpočinutí vcházíme my, kteří jsme uvěřili, jak řekl: ‚Jak jsem přísahal ve svém hněvu: Nevejdou do mého odpočinutí,‘ ačkoliv to dílo bylo od založení světa hotovo. 
Neboť kdesi řekl o sedmém dni takto: ‚I odpočinul Bůh sedmého dne od všeho svého díla.‘  A zde zase: ‚ Nevejdou do mého odpočinutí.‘ 
Protože tedy zůstává možnost, aby někteří do něho vešli, a protože ti, kterým to bylo dříve zvěstováno, nevešli pro neposlušnost, 
opět určuje jeden den, Dnes, když v Davidovi po tak dlouhém čase říká, jak je předpověděno: ‚Jestliže dnes uslyšíte jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce.‘  Kdyby je totiž Jozue uvedl do odpočinutí, nemluvil by o JINÉM, pozdějším dni
A tak zůstává sobotní odpočinutí Božímu lidu
( jednak v  neděli, v dem Pánova vítězství, ale z také v jiné rovině, v rovině zachovávání skutků Zákona odpočinutí trvalé. pozn.).
 Kdo totiž vešel do jeho odpočinutí, ten také odpočinul od svého díla, tak jako Bůh od svého. 
Pospěšme si tedy vejít do onoho odpočinutí, aby nikdo nepadl podle stejného příkladu neposlušnosti.

Toto má obrovský vnitřní smysl:  Křesťan neusiluje o "heroické konání dobrých skutků" - není režisérem svého života, ale usiluje o poznávání  a naplňování toho, co život v jeho situacích přirozeně přináší - o poznání a noplnění skutky lásky každou životní příležitost, kterou nám nebeský Otec ve svém plánu připravil.

V tom je smysl  "odpočinutí" od skutků Zákona, odpočinutí ode všech příkazů "vychovatele ke Kristu".


]


Re: Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 17:32:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko to co jsi napsal myslíš vážně? Zákon byl vychovatelem pohanů (tedy nás) ke Kristu? Máš to popletené. Vícekrát jsem tady upozorňoval, aby jste dávali pozor při čtení Pavlových epištol, kdy píše NÁM, MY (tedy Židům) a VÁM, VY (tedy z pohanů). Zákon obdržel národ IZRAELSKÝ NE POHANÉ A MĚL PŘIPRAVIT, VYCHOVAT IZRAELITY KE KRISTU. My jsme byli přilepeni, naroubováni na kmen. Nemáme jiné zákony, pravidla než mají Židé, protože teď jsme JEDEN LID. Aby nedošlo k nedorozumění, mluvím o těch z Židů, kteří přijali Krista. A pokud Bůh nic nezměnil v desateru (a to nezměnil) tak platí, to co platilo původně, akorát zákon už není vychovatelem, ale ukazatelem na hřích. A pokud VĚDOMĚ překrucujeme Písmo (nějaká katolická tradice, sorry, je mě ukradená) kopeme si vlastní hrob. Epištola k Židům to říká jasně a zřetelně.
Židům 10:16  Tatoť jest smlouva, kterouž učiním s nimi po těch dnech, praví Pán: Dám zákony své v srdce jejich, a na myslech jejich napíši je,
17  Za tím řekl: A na hříchy jejich, i na nepravosti jejich nikoli nezpomenu více.
18  Kdežť pak jest odpuštění jich, neníť potřebí více oběti za hřích.
19  Majíce tedy, bratří, plnou svobodu k vjíti do svatyně skrze krev Ježíšovu,
20  Tou cestou novou a živou, kterouž nám způsobil skrze oponu, to jest tělo své,
21  A majíce kněze velikého nad domem Božím,
22  Přistupmež s pravým srdcem, v plné jistotě víry, očištěná majíce srdce od svědomí zlého,
23  A umyté tělo vodou čistou, držmež nepochybné vyznání naděje; (nebo věrnýť jest ten, kterýž zaslíbil.)
24  A šetřme jedni druhých, k rozněcování se v lásce a dobrých skutcích,
25  Neopouštějíce společného shromáždění našeho, jako někteří obyčej mají, ale napomínajíce se, a to tím více, čímž více vidíte, že se ten den přibližuje.
26  Nebo jestliže bychom dobrovolně hřešili po přijetí známosti pravdy, nezůstávalo by již více oběti za hříchy,
27  Ale hrozné nějaké očekáváni soudu, a ohně prudká pálivost, kterýž žráti má protivníky.
28  Kdož by koli pohrdal Zákonem Mojžíšovým, bez lítosti pode dvěma neb třmi svědky umírá.
29  Což se vám zdá, jak přísnějšího trestání hoden jest ten, kdož by Syna Božího pošlapával a krev smlouvy, kterouž byl posvěcen, za nehodnou drahého vážení by měl, a duchu milosti potupu učinil?
30  Známeť zajisté toho, jenž řekl: Mně pomsta, já odplatím, praví Pán. A opět: Pán souditi bude lid svůj.
31  Hroznéť jest upadnouti v ruce Boha živého.

Abychom si rozuměli, já tě nesoudím, ale varuji. Vše si bude (díky Bohu) soudit Bůh.
rastan


]


Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 05:50:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To zase bude "plodná" diskuze.

  Vzpomínám si, jak jsem se ještě jako skoro čerstvý křesťan 
ocitnul v jedné docela jediné pravé a docela apoštolské církvi. 
Scházeli jsme se tenkrát každý den ráno, četli si písmo, modlili se 
a brali vážně, co je napsáno. A zákonitě jsme museli narazit 
jak na desatero, tak na zákon. 

  A tehdy jsme se starších ve víře zeptali, jak je to se sedmým dnem 
a odpočinkem.

  Tehdy nám řekli: Je potřeba dodržovat Boží řád a odpočívat. 
Můžeš odpočívat kterýkoliv den, třeba pondělí, nebo čtvrtek. 
My odpočíváme v neděli. 

  Ale nesmíš odpočívat v sobotu, to bys byl pod zákonem, byl bys zákoník.

  Oni tedy tehdy byli "starši ve víře" jen tak o pár měsíců, maximálně let.



  Taky by mne zajímaly odpovědi na dva dotazy.


1.  Je tady pár lidí, kteří křičí jak si zakládají na bibli a že bible 
je pravidlo či norma a ne lidské tradice a římským katolíkům 
vyčítají jejich modly a obvykle se odvolávají na přikázání Desatera, 
"neuděláš si žádnou modlu, nebudeš se jí klanět a sloužit jí". 

  Pokud píšete o modlách a tom přikázání Desatera, 
rozumíte tomu tak, že platí všechna přikázání desatera,
včetně přikázání o sedmém dni? 

  Nebo z Desatera platí jen některá vámi vybraná přikázání 
a to ještě jen na druhé?


2.  Pak je tu pár lidí, kteří říkají, že když člověk dodržuje 
nějaká přikázání Zákona, musí pak nutně dodržovat 
všechna přikázání Zákona.


"Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou."

  Když tedy nechcete dodržovat žádné přikázání Zákona, 
protože pak byste pak museli dodržovat všechna přikázání Zákona, 
jak to prosím vás uděláte hned s tím prvním přikázáním Zákona?

  Cizinec



Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 11:22:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, nechce se mi věřit(tedy pokud Ti správně rozumím), že bys i Ty neznal ta slova ap. Pavla, že pokud se necháme vést Božím Duchem, nejsme již pod zákonem.
Řím.8, 1-11.
To je základ a pokud ho někdo nechápe a nevěří mu, asi ještě není kristovec, ale žid z pohanů, neboli proselyta.


]


Re: Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 06:08:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toníku, nechce se mi věřit(tedy pokud Ti správně rozumím), že bys i Ty neznal ta slova ap. Pavla, že pokud se necháme vést Božím Duchem, nejsme již pod zákonem.

  ??

  To jsem věděl vždycky a vím i teď. 

  Já se ptal lidí, kteří věří (nevím proč), že když člověk 
dodržuje nějaká přikázání Zákona, že musí nutně 
dodržovat všechna přikázání Zákona, jak si to srovnají 
hned s tím prvním přikázáním Zákona.

  Snad z mé otázky bylo pochopitelné, že já tomu nevěřím. 

  Ze Zákona určitě dodržuju mnoho desítek přikázání: 
Třeba hned ta dvě tři další, která následují po tom prvním. 
(Teda nevážu si Boží slovo na ruku ;-) Ale nenapadlo
by mne, že když dodržuju nějaké přikázání Zákona,
že musím nutně dodržovat všechna.

  Toník




]


Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 06:19:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budete zachovávat sobotu, neboť je pro vás svatá  kdyby te tohle praštilo do oči bylo by to lip!!!



Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 09:21:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
KONEC zákona je KRISTUStak smilníci a modláři synagogální liturgie probuďte se!


]


Re: Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 11:30:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, Tebe by už konečně mělo praštit do očí, komu to Bůh říká. Lidu Nové smlouvy to Bůh nikde neříká. To máš z toho, že si Písma představuješ jako nějaký film a ne jako dvě smlouvy. Jednu starou, kterou uzavřel s potomky Izraele - Jákoba a druhou novou kterou uzavírá se všemi lidmi, kteří věří evangeliu o Ježíši Kristu jako spasiteli. Její předobraz je smlouva s Abrahamem, na základě Abrahamovi víry, ne skutků zákona. Ani Abrahám neměl v té smlouvě povinnou sobotu.


]


Re: Ještě k sobotě. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 11. prosinec 2014 @ 18:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo je docela zajímavé. Sděluje nám, že člověk může otrocky přijmout a následovat odkaz otrokyně Hagar. Nebo být svobodným a následovat odkaz svobodné Sáry.

Abraham odvrhl otroctví a vybral si cestu, na kterou ho přivedla Sára. I když to bylo pro něj tvrdé, neboť syn Hagar byl jeho prvorozeným synem. Ještě že dal na radu (přesněji na přání) Sáry.

Abraham zůstal svobodným, i když ztratil prvorozeného. Pokud je známo, tak sobotu nesvětil a nejspíš ani žádný vybraný den. Možná to bylo tím, že mu nevytiskli správný kalendář. Přesto ho Bůh uznal spravedlivým.

Takže my si také můžeme zvolit cestu následování otrokyně, která před vyhnáním podléhala nařízení svobodné a tedy mohla světit nebo ne den, jaký ji paní určila. Nebo si vybrat cestu svobodné a neotročit nějakému dni v kalendáři. Ostatně, kdo z vás dokáže říci, zda, když světí sobotu dle gregoriánského kalendáře, tak světí sobotu právě v den podle kalendáře Izraelců, když Mojžíš přinesl z hory Sinaj Desatero?

Křesťan podléhá zákonu dokonalé svobody.

Galatským 4:31 A proto, bratří, nejsme syny otrokyně, nýbrž ženy svobodné.
Galatským 5:1 Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte si na sebe znovu vložit otrocké jho.




Stránka vygenerována za: 1.10 sekundy