Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429580, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497229
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí
Vloženo Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 21:45:59 CET Vložil: Tomas

Z našich církví poslal Nepřihlášený

V prosinci dojde k předání odpovědnosti ve vedení brněnského sboru Apoštolské církve. Pastor sboru, František Apetauer, předá svůj úřad Pavlovi Harabusovi. Kdy proběhla  jeho volba sborovým shromážděním se v dokumentu neuvádí. Pastor František Apetauer se však neloučí. Odchází sice i ze staršovstva, ale nadále zůstane pastorem sboru v Jihlavě a členem Rady Církve. Členům sboru sděluje:

"Moje odpovědnost pastora před Bohem i před lidmi vůči vám posledním dnem tohoto roku skončí a já u vás budu přeřazen do kategorie „emeritních“ služebníků. Nikoliv však v jihlavském sboru AC, kde moje služba pastora ještě potrvá. Prozatím zůstávám také i zástupcem seniora JM oblasti a členem Rady Apoštolské církve. Boží povolání však z mého života ani po ukončení služby nezmizí, jak jsem z Bible i ze zkušeností bratří, kteří mě předešli, přesvědčen." 

Pastor Frantiišek Apetauer oslaví  v lednu své 72. narozeniny.


"Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 09:19:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I u nás platí že ti kteří odcházejí ze své církevní funkce dál slouží. Bohu a nám. V některých řádech se bratři ve funkci představeného střídají a nedělá jim problém se kdykoliv znovu stát řádovým bratrem a podřídit se jiné autoritě. Byl jsem v jednom domě kde jeptišky pečují o staré kněze, kteří sloužili ve farnostech u oltáře dokud jim Bůh dopřával sílu. V zahradě toho domu jsou lavičky a u každé z nich jedno zastavení křížové cesty. Dál slouží i emeritní metropolita Kryštof.



Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 08:02:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fuj! Myslivec napodobuje pana Prezidenta:

Na diskusi s Brusličkou se výborně ukázalo co jsi  Sosno zač!Sosno pro to co zde předvádíš, proto jak zde vystupuješ je jedno velmi vhodné slovo- z*****! Ty tady jasně kopeš za katolíky a přitom popíráš že katolík jsi. Přesně tak se chovají z*****i! U z*****a se těžko poznává čí je a co je zač!  A proto se jim říká z*****i! Víš jaký je konec všech z*****ů? Nakonec se k nim nehlásí nikdo
JE MOŽNÉ ABY TOTO NAPSAL KŘESŤAN ? pozn. autor je Myslivec
Nokia





Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 09:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modleme se za něho a nevyvyšujme se přitom nad něj.


]


Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 12:43:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím
Nokia


]


Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 13:17:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s tebou, on si totiž nic jiného nezaslouží :-)


]


Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 15:53:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jak jinde, ale co se týče Apoštolské Církve v Praze, tak se chová dost sektářsky. Desátky, manipulace atd.Nokia


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 19:19:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom v Praze? Byl jsem členem AC v Olomouci asi po dobu 8 let. Těch nebiblických bodů by se dalo najít ještě mnohem víc, z AC mohou děkovat, že jsem nezveřejnil článek v Britských listech, po odchodu jsem se na to chystal...

1. Modlitba k satanovi? To snad myslím vážně? Když někdo začne vykřikovat v církvi, „Satane, nemáš tady místo, my tady vyhlašujeme králoství Boží“ ke komu se ten člověk obrací? K Bohu nebo k satanovi? Osobně jsem podobných výlevů byl přítomen nejenom v Apoštolské církvi, ale v podobných setkání letničních - s křesťanstvím tohle nemá vůbec nic společného! Nikde v Bibli není pro podobné chování pokyn!

2. Spoutávání „ducha katolictví“ - podobný bod, jako předcházející - nic takového jsem v Bibli nenašel, pikantní ovšem je to, že se tak dělo se souhlasem 2. pastora AC Olomouc Mudr. Aleše Navrátila - tento bratr spoutával /nebo se to dělo na jeho pokyn/ ducha katolictví v pátek a v pondělí už zasedal v Ekumenické radě církve, což je ekumenické shromáždění církve, kde jsou i katolíci (myslím spolu s adventisty jako pozorovatelé). Zasedal a rozhodoval o směřování křesťanství v České republice.

3. Ta záležitost se zákazem účasti při Památce večeře Páně - myslím si, že je to proti rozhodnutí Ježíše:

a) Pán Ježíš určuje, že pít z kalicha mají všichni, nikdo tedy nemá právo zakazovat bratrovi účast, pokud se dotyčný proviní, tak ho bude soudit Bůh sám

b) Zákaz účasti na Památce je také porušení protestanské zásady o všeobecném kněžství - pokud někdo druhému zakáže vstoupit do plnosti v obecenství s Kristem, co jiného to je. Jestli mi někdo bude argumentovat, že to tak není, tak minimálně tím zákazem účasti při tzv. kázni, mají apoštoláci „nakročeno“, aby to bylo porušení všeobecného kněžství...

c) Tohoto zákazu se zneužívalo - Ing. Aleš Franci mi to napsal v emailu - sice zákaz účasti při Památce večeře Páně obhajuje, ale potom hovoří o jejím zneužití (alespoň v jeho případě)

Takže hoši, ať mi nikdo nevykládá, jak moc je Apoštolská církev dokonalá a děkujte Bohu, že jsem nic nikde neuveřejnil (leda teď tady), protože by vás to mohlo dost poškodit - což ovšem nechci... navíc v AC mám řadu přátel...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 19:41:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uklepl jsem se, jedná se samozřejmě o Aleš France...
Za tím, co jsem napsal si stojí - ale podobně se nechovají jenom v Apoštolské církvi, ale i v jiných letničních, charismatických církvích. Ať v tom „apoštoláci“ nejsou sami.

Viz například kniha „Satane, poslyš“ od Carlose Annacondii - no dopr..., kde to jsme! Už ten název je naprosto zavádějící - exorcismus má svoje daná pravidla... (čteme o nich v Evangeliích)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 21:56:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, co přesně je to spoutávání ducha katolicismu? Poznal jsem trochu blíže sbor AC v Kolíně (tehdy tam byl jako pastor Michal Beran), ale nebyl jsem členem a o spoutávání toho ducha jsem neslyšel. Spíš než nějakého ducha katolicismu vnímám ducha antikatolicismu a jeho brášku ducha ex-katolicismu. Fakt si neumím vysvětlit, proč se pořád všichni dokola (zejména exkatolíci) mají potřebu proti katolické církve vymezovat a nadávat na ni. Na čem se shodne jehovista, adventista, hnuťovírák, letniční, leeovec-neeovec  a další? Inu, Bůh je a katolická církev je fuj. Ale když přijde na restituce a vyrovnání, to jsou všichni najednou s katolíky kámoši. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 03. prosinec 2014 @ 06:12:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Inu, Bůh je a katolická církev je fuj. Ale když přijde na restituce a vyrovnání, to jsou všichni najednou s katolíky kámoši. Ach jo.

Přesně tak... (navíc Apoštolská církev vznikla až v roce 1989) a všimni si jedné věci, pokud bych podobný komentář napsal proti katolické církvi (případně adventistům), tak bych do rána měl desítky pochvalných komentářů v odpovědích. Všichni by se tady radostně „prsili“ jak moc je katolická církev špatná...

A kolik odpovědí jsem do rána získal za kritiku chování jedné protestantské církve? (respektive letničního a charismatického hnutí)

Když napíšu o tom, že zákaz k přístupu Památce večeře Páně není „košer“, tak mi nikdo ani nedovede pořádně odpovědět....

Spoutávání ducha katolictví, nikdy jsem toho nebyl účasten..., takže nevím, jak to vůbec probíhalo. Předpokládám, že už v noci ze mě začali vyhánět ducha vzpoury.... :-) (ale asi na ně nemůžu mít větší intelektuální nároky, jednoduše na víc nemají...)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 05. prosinec 2014 @ 22:01:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem Ti odpověděl


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se nelo (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 06:39:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, Krispe, nakonec tvoje odpověď byla nejupřímnější.


Jde mi o to, že jenom málo z odpovědí se argumentuje z Bible. Aleš Franc se odvolává na 1 Korintským 5,1-13 pro obhajobu zákazu chození k účasti. Ale tvrdí, že se toho zákazu zneužívalo. /v případě námitky si myslím, že tam nejde o Památku - navíc už vůbec ne o kázeň ve spojení s Památkou/

Biskup AC Moldan - napíše, že se máme na učení dívat s Biblí (pak mi nenapíše jediný verš pro obhajobu svého názoru - já jsem myslel, že si ze mě dělá legraci - ale ať mu moc neubližuju, zřejmě  uvažoval o tom, že e-mailová komunikace bude pokračovat)

Aleš Navrátil se odvolává na vlastní zkušenost, že nikomu během jeho křesťanského života nemuseli nic zakazovat, dále mi píše, že teologie nebyla nikdy jeho koníček (to píše bratr, který byl svého času zástupce biskupa AC, zástupce předsedy v Ekumenické radě církví a spolurozhodoval o všech křesťanech v ČR) a byl a je ve vedení sboru...

Svatopluk Dysmas mi narovinu řekl, že když on rozhodne, tak já si u nich Památku nevezmu, nic s tím nenadělám, prý si ji můžu vzít tak akorát doma... Přece jenom mi stihl říct, že Pán Ježíš posílá Jidáše před Památkou pryč.  (tahle námitka je však lichá, protože je to před Památkou a ne po jejím ustanovení, navíc to může být argument v můj prospěch - že nikdo jiný než Sám Pán Ježíš o účasti na „Svaté hostině“ nerozhoduje! Tedy ani Svatopluk Dysmas!) Nakonec jsem přejmenoval jeho sbor na „Svaťovo samoděržaví“, protože to tam tak asi i podle toho vypadá.


Podtrženo sečteno, život v některých protestantských sborech se stěží řídí Biblí (ohledně zákazu na účasti Památky večeře Páně), řídí se jenom podle tradice - dělalo se to tak dřív, tak proč to měnit. Bavil jsem se o tom pouze s těmi, kteří jsou ve vedeních svých sborů, nebo celé církve (biskup AC)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 08:17:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samoděržaví je forma absolutistické monarchistické vlády v Rusku, při níž je nejvyšší moc soustředěna do rukou cara, jehož vůle je zákonem. (tolik konstatuje o samoděržaví Wikipedie)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 21:57:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

vždyť už nejsi z AC, tak proč píšeš jejím představitelům? Být Tebou, neřeším to. Máš přeci své Křesťanské sbory, tak se ptej spíše tam. Také se nediv, že s Tebou jednají zdrženlivě, jestli zveřejňuješ dopisy na internetu. Nevím sice, co Ti odpověděl pan inženýr, který nemá s AC nic společného, ale já bych s tím veršem souhlasil.

Odkaz na 1 K 15 je podle mne docela trefný. Je zde určitý seznam hříchů, které člověka diskvalifikují z křesťanského společenství.  Je tam uvedeno „s takovým ani nejezte“. Na jiném místě se mluví o křesťanech, které sice máme považovat za bratry (jedná se o „lehčí formu“ etických prohřešků), nicméně jim máme dát najevo, že k nám nepatří (2 Tes 3,11-15). Jak toho ale docílit?

Křesťané v 1. století spolu běžně stolovali a Památka Večeře Páně pro ně měla sytící charakter. Je to uvedeno v 1 K 11,21, na kterou pak právě 1 K 15 navazuje. Pokud někoho z etických důvodů potřebovali upozornit na jeho hřích, pak mu samozřejmě nemohli zabránit v chození do shromáždění, ale nejedli s ním. Jednoduše mu zřejmě nedali pokrm.

To je samozřejmě spojeno nejprve s napomínáním podle posloupnosti Mt 18,15n.

Toto v AC jasně vědí a troufnu si tvrdit, že by Ti to každý z vedoucích mohl potvrdit. Že se toho zneužívá? Církev toho zřejmě zneužívala odnepaměti. Někde více, někde méně. Speciálně některé charismatické církve toho zneužívají tehdy, když chtějí vynutit například názorovou uniformitu a potřebují člověka zlomit, aby myslel stejně, jako vedoucí. Ale toto zneužití ještě neznamená, že tento institut je nesprávný. 

Určité pojednání o církevní autoritě ve vztahu k Večeři Páně máš zde: Otázka pojetí církevní autority. Aneb od Večeře Páne k eucharistii


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 07. prosinec 2014 @ 07:03:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím tě pastýři,

Rád bych tě bratře pastýři vyvedl z několika omylů.

Milý Karle, vždyť už nejsi z AC, tak proč píšeš jejím představitelům? Být Tebou, neřeším to.

1. Chtěl jsem vyvolat debatu, to bylo mým cílem, dále jsme chtěl zjistit, jak moc si jedna z největších letničních církví stojí na biblickém základě, kde mají odvahu někteří její členové „spoutávat ducha katolictví“ a kde pokřikují na satana, že nad nimi nemá žádnou moc, protože právě vyhlásili Boží králoství.

Výsledek si čtenář mohl udělat sám. První solidní reakci vidím až od tebe a to je od představitelů této církve, které jsem oslovil a kteří rozhodují o životě svých oveček, nadmíru slabé.

Moji motivací byl vlastně taky vztek, vztek na ty, díky nimž jsem ztratil 8 let života v církvi, kde nehraje zásadnější roli znalost Bible, ale postavení v církevní hierarchii. Kde je úsilí a snaha ke studiu Bible? Kde je základní protestantská zásada Sola Scriptura? Počítám, že v Apoštolské církvi ji viděli jenom z rychlíku!


Také se nediv, že s Tebou jednají zdrženlivě, jestli zveřejňuješ dopisy na internetu.


2.
Moje druhé vysvětlení; zveřejnil jsem pouze reakci biskupa AC, navíc jsem ji na svém blogu zveřejnil v neveřejné části - nějaký chytrák ale dal odkaz na můj článek v neveřejné části mého blogu na Grano Salis - to jsem dvakrát nechtěl. Že se dopis ocitl ve virtuálním světě nebyl nejlepší nápad, ale budiž, stalo se. Nakonec si každý může udělat názor sám, jak moc se argumentuje v poměrně důležitých otázkách s Biblí v ruce. Ostatní oslovení mi své reakce poslali nezávisle na zveřejněném dopise. S bratrem Dysmasem jsem mluvil osobně...


Také se nediv, že s Tebou jednají zdrženlivě

3. Čemu říkáš ty zdženlivost, já nazývám neschopností - bez omluvy, neboť tito bratři stojí ve vedení svých sborů nebo celé církve!


4.
Ano, je mi jasné, že text z 1 Kor 5,1-13 hraje poměrně důležitou roli v rozhodnutí, zda zákaz účasti na Památce je ospravedlnitelný, či nikoliv.

Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.“ 1 Kor 5,11

Asi nejzásadnější text - „s takovým ani nejezte“ - je ale přece součástí předcházející řeči - „abyste se nestýkali s tím“.

Od slov apoštola Pavla, „s takovým ani nejezte“ - je poměrně dlouhá cesta od tohoto doporučení apoštola Pavla až k instituci, kde můžete zakazovat účast na Památce večeře Páně, nemyslíš?

Podle mě je ten text „s takovým ani nejezte“ v návaznosti na „abyste se nestýkali“ - znamená, že se týká jídla mimo církev. Jednoduše řečeno, nemáme se stýkat s křesťany podle jména a součástí toho, že se s nimi nestýkáme, je i nejíst společně jídlo.

Ten s kým se nemám stýkat, je ten stejný, s kterým nemám ani společně jíst. Památky večeře Páně se to netýká. Vždyť ve sboru nejde zabránit společnému stýkání, a tak se text - „s takovým ani nejezte“ - nemůže týkat Památky večeře Páně, ale společného obecenství mimo církev.

Nadto text, který v 1 Kor 11,23-27 hovoří o celém dění ustanovení Památky večeře Páně jiným jazykem - odevzdal jsem vám atd. Těžko apoštol Pavel zúží celou problematiku zákazu přístupu k večeři Páně pouze tím, že řekne - „s takovým ani nejezte“ Když se v 11. kapitole odvolává dokonce na tradici - „odevzdal jsem vám, co jsem sám přijal“ - to je řeč, která je například podobná textu z Pirkej Avot, kdy se hned z počátku píše, že Mojžíš přijal na Sinaji Toru a odevzdal ji Starším Izraele... (necituju přesně, ale tak nějak to je)


5. Ale ať jsem férový, opravdu podrobná exegeze biblického textu:

Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.“ 1 Kor 5,11

Bude taky řešením tohoto problému.

Tvým velkým plus, pastýři, je, že ses nikdy nesnížil k vulgaritám...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské cí (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 07. prosinec 2014 @ 12:17:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

dík za vysvětlení. Jen na okraj, nejsem žádným představitelem AC. Ano, stává se mi třeba na různých konferencích a přednáškách, že mne tak lidé oslovují, ale opakuji: nejsem představitelem AC ! Jsem jen obyčeným křesťanem, který se hlásí k letničnímu (nikoliv charismatickému) hnutí.

Ohledně Tvé argumentace: pokud bys měl pravdu, pak by to znamenalo, že s hříšným člověkem nesmím jíst třeba v soukromí nebo na veřejnosti, ale jíst s ním Večeři Páně mohu?  Co je před Bohem důležitější? Jídlo jako strava nebo jídlo, jako symbol smrti Páně? A nebude pak divné, že lidé uvidí, že se straním někoho na veřejnosti, ale v kostele s ním budu pít ze stejného kalicha?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolsk (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 07. prosinec 2014 @ 17:43:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomhle případě, se přece jenom spolehnu na zkušenosti jiných, v emailu od Aleše Navrátila mi napsal mimo jiné:

Teologické diskuse nikdy nebyly mým koníčkem, takže Ti neoplatím podobnou mincí.

O to raději mám praxi a z té něco utrousím: Jsem věřící 28 let.

Celou tuto dobu pastoruji druhé byť v různých "služebních pozicích". Nepamatuji si, že bych někdy měl potřebu někomu zakazovat přístup k Večeři Páně či jej jiným způsobem "káznit".

Ne proto, že by lidé v mých sborech nehřešili, ale proto, že po "překročení míry" sami, z vlastního rozhodnutí, ze sboru odešli.


Sám jsem byl něčeho podobného osobně svědek, kdy do sboru Apoštolské církve v Olomouci přišel bratr a posadil se s milenkou v sále, o pár řad seděla ale jeho žena. Památku snad i přijímal. Myslím, že to podobně udělal ještě jednou nebo dvakrát, ale potom jsme ho ve sboru už nikdy neviděli. (nikdo mu ale nic neřekl, prostě ho to přestalo bavit)

Takže jednoduchý závěr, dotyční lidé jednoduše sami odejdou, shromáždění církve Páně pro ně přestane mít smysl...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 03. prosinec 2014 @ 08:04:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Bohu jsme kámoši i jinak a často dost velcí. Podrobnosti si ponechám pro sebe, abych někoho neohrozil. Co se týče restitucí tak okolo našich bratří a sester od baptistů se svého času rojili a ženili všichni čerti, aby je navedli k tomu aby se obrátili proti ostatním církvím a restitucím, když se jich sami zřekli a jeden proti druhému.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 03. prosinec 2014 @ 13:03:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečně všichni jsou při dělení majetku s ŘK"C" kámoši? Nebo jen typ lidi jako ty Sosno!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 03. prosinec 2014 @ 07:55:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My také někdy říkáme apage satanas, neboli odstup satane, odejdi duchu zlý a nečistý ve chvílích pokušení. Nebo jsme to alespoň říkávali. Co se týče "ducha katolictví" a podobných věcí tak věřím a doufám že nevědomost hříchu nečiní. Jednou nám jeden kněz (s mírnou nadsázkou ?) říkal že hřích nemá ani lidožrout který sní katolického misionáře. Pokud tak činí v dobré víře že koná dobro.
K večeři Páně se nedokážu vyjádřit ale pro nás platí to že přijímání Kristova Těla a Krve může být k životu a nebo také ke smrti, tak jak je psáno. Tudíž se musíme nejdříve smířit s Bohem a splnit určité podmínky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 03. prosinec 2014 @ 13:00:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednou nám jeden kněz (s mírnou nadsázkou ?) říkal že hřích nemá ani lidožrout který sní katolického misionáře. Pokud tak činí v dobré víře že koná dobro.

Potníku, i Hitler měl dobrou víru v nadřazenost árisjské rasy. Číni ho snad jeho dobrá víra neodpovědným za vraždy milionů lidí?!

Za tu tvoji dobrou víru a dobrou vůli se dá ukrýt celé peklo!!


]


Re: Re: Re: Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 03. prosinec 2014 @ 08:05:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bylo moc hezky řečeno.


]


Re: Pastor brněnského sboru Apoštolské církve se neloučí (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 05. prosinec 2014 @ 19:17:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bude něco v menším vydání změny ve Vatikánu...Benedikt odchází...



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy