Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 454 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

magdalena07
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507830
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Církev bratrská. Jaká je?
Vloženo Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 08:25:18 CET Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Shaloman

Zdravím všechny diskutující. Chtěl bych se Vás zeptat na Vaše zkušenosti s Církví bratrskou, tedy samozřejmě pokud nějaké máte. Četl jsem, že CB je snad jedinou církví v Česku se zřetelným a trvalým nárůstem členů. Pochopitelně to jistě ovlivňuje relativně malá členská základna, přesto je to zajímavý údaj. Přiznám se, že CB je pro mě tak trochu nečitelná, nevím, kam ji mám přesně zařadit. Jistě má mnoho společného s evangelíky, na druhou stranu je tam prý i mnoho těch, kteří mají hodně blízko ke katolíkům. Některé páry z CB mají svatby v katolickém kostele. Děkuji Vám za Vaše postřehy.


"Církev bratrská. Jaká je?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 14:16:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako dlouhodobý člen CB uvádím velmi stručné historické ohlédnutí i mé stanovisko k současnému trendu v CB (kopie jednoho z dopisů br. Černému, kdys předsedovi Rady CB). Ze současného vývoje nejsem nijak nadšen.


...Tato církev se povětšinou rekrutovala z církve evangelické, která byla již v té době zlidovělá a v mnoha ohledech i horší než katolická. Proto se od ní odštěpili ti, kdo to s vírou chtěli brát vážně. Vznikla vlastně už koncem předminulého století ve dvou lokalitách a to v Bystrém v SV Čechách a v Praze za podpory americké Bostonské misie a navazovala věroučně i na Jednotu bratrskou (poslední biskup Komenský). Zřízení církve bylo však po americkém vzoru kongregační, t.j. o věcech společných rozhodovalo celé shromáždění, nikoliv jen hlavní představitelé. V čele církve je volená rada. Po republice(tehdy vlastně ještě rakouském mocnářství) vznikala další ohniska tohoto duchovního probuzení a jedno vzniklo i na Valašsku na Hrubé Lhotě, kde půdu připravoval 25 let horlivý evangelický farář Jan Karafiát (autor Broučků) a po něm František Urbánek, který se však neshodl s konzervativními evangelickými církevníky a proto musel odejít. Odešel do Prahy, tam se seznámil s Masarykem , který ho na čas zaměstnal v redakci svého časopisu. Urbánek byl pak přítelem Masarykovy rodiny a pohřbíval jejich syna Herberta, prezidenta Masaryka i syna Jana. Záhy však odešel ke Svobodné reformované církvi (dnes CB, první předseda Alois Adlof, autor mnoha duchovních písní), po 1. světové válce přejmenované na Jednotu českobratrskou. Evangelíci včetně Karafiáta (tehdy působícího též v Praze) to nelibě nesli a začali Jednotu českobratrskou nazývat sektáři.....
Církev nebyla do r. 1949 státem uznaná, ale jen tolerovaná, teprve nový komunistický zákon o církvích ji přiměl tento status přijmout, jinak by mohla být jen v ilegalitě.

z dopisu br.Černému:

ThDr Pavel Černý,
sbor CB Soukenická

Milý bratře,                                                                     
 Když jsem v neděli odpoledne zahlédl v televizi koutkem oka televizní shot z křesťanského vysílání o dalším ekumenickém setkání ve sboru CB v Soukenické, zatrnulo mi a mám z toho smíšené pocity. Dnes už docela chápu, proč se mi z vaší strany nedostává žádné odpovědi na můj předchozí dopis, kde jsem chtěl znát Váš postoj k ekumenismu s katolickou církví. Důvody mohou být samozřejmě i jiné, ale dnes je tandem KC-CB považován za realitu.
Bylo toto další setkání jen strategickou poradou, jaké stanovisko zaujmout k možnému vývoji ve věci církevních restitucí po vítězství Miloše Zemana ve volbách, nebo mělo nějaký hlubší duchovní význam?
Ptám se sám sebe, zda se mám radovat, nebo být smutný. Smutný z toho, že odhazujeme prapor reformace, která bojovala za biblickou pravdu a k jehož odkazu se hlásila i naše církev a pomalu se vracíme zpět do lůna „jediné pravé církve, mimo niž není spásy“(i když to možná dnes o sobě oficielně netvrdí, ale dosud  to přežívá), církve, pro niž bible není zárukou pravdy, církve, která akceptuje darwinismus nejen pro přírodu, ale i pro dogma (což s tím úzce souvisí), nehledě na negativní historické konotace. Zdá se mi to velmi nebezpečné.
Docela chápu Vaše snahy naši malou církev zviditelnit a dostat ji z izolace, ale ptám se, za jakou cenu?
Za jidášský groš z restitucí? Kam až budeme ochotni ustoupit a kdo koho může ovlivnit?
Již jsem psal, že by mi v církvi nevadily ani ty taláry. Je to důstojnější a taky praktičtější, zejména při různých ekumenických akcích, kdy naši kazatelé musí jen v oblecích mrznout v nevytopených kostelích. Talár by je přece jen lépe chránil před zimou. Jen doufám, že nebudou muset na krku nosit jako kardinál Duka ještě nějaký pektorál s pozůstatky svatých patronů (ale ty asi žádné nemáme, takže nám to nehrozí), případně škapulíř, nebo nějaký jiný fetiš.
Co by mi vadilo, je zavedení povinné svátosti „svaté zpovědi“, o které se v církvi již něco šeptá. Má to nahradit církevní kázeň, která v naší církvi v poslední době upadá? Nevím, zda by tento způsob byl lepší, ale mám obavu, že by se z takového institutu stala formalita. Spíš bych se přimlouval za větší pastorační péči kazatelů a starších, která rovněž upadá. Byl by to samozřejmě i odklon od reformace a příklon ke KC. Z toho bych byl smutný, protože už teď je v naší církvi posun k formalismu, manažerským způsobům práce a odklon od živého duchovního prožívání. To se samozřejmě nedá žádnými organizačními opatřeními naordinovat.
Paradoxně, radostí mne může naplňovat to, že vývoj událostí ve světě, jakkoliv chmurně vyhlížející, potvrzuje pravdivost Písma, že biblické předpovědi se plní a dějiny civilizace se blíží nezadržitelně k závěru i když odhlédneme od duchovních aspektů, které nevěřící nemohou vidět, že vše zapadá do sebe ve všech  ostatních oblastech. Velmi to mou víru posiluje, i když bych nechtěl být žádný škarohlíd. A ač starý kmet, cítím se ještě mlád a zdráv a proto se mi i v pozemském životě líbí a jsem vděčen za každý den, který mi Pán přidává.
Snažím se teď v zimě, kdy musíme tu smutnější půlku roku trávit v bytě ve městě naplnit něčím, co by mělo nějaký smysl a tak jsem si vybral křesťanský portál Granosalis, kde se snažím svými názory přispívat i v diskuzi s katolíky. Vidím však, že je to zápas mravence se slonem, boj s větrnými mlýny a vytí psa na měsíc, ale snad to někomu může pomoci hledat či najít pravdu. Existují na tomto portále i lidé znovuzrození, kterým se podařilo z KC vyjít a je to na nich ihned poznat.  Je to samozřejmě pro každého jen Boží milost.  Zvláště si uvědomuji svou minulou pošetilost střílet z pozice niemanda do těch vyšších pater (dříve na př.  i kardinál Vlk),  tedy i na Vás, který se pohybujete v té nejvyšší  duchovní elitě národa. Bůh má své plány s tímto světem a na nás je být každý věrný na tom místě, které je nám přisouzeno.
Přesto si jako malou ukázku toho, co mne dnes znepokojuje nejvíce, dovoluji  zaslat v  příloze můj názor na  ekumenismus katolíků s islámem, potažmo i s dalšími jinověrci. Článek zevšeobecňuje a vyhnul jsem se citacím a odkazům, i když by to bylo možné a více průkazné. V tom případě by musel být příspěvek mnohem delší. Přesto si myslím, že to není jen můj subjektivní názor a demagogie, ale kus pravdy, i když mi někteří katoličtí diskutéři v reakci na něj doporučují, „abych se dal léčit“. Nejsem diplomat a nerad dělám kompromisy se lží. Taky mne znepokojuje narůst okultismu v souvislosti s četnými mariánskými zjeveními, též i v souvislosti s památkou Večeře Páně, kterou katolíci chápou v doslovném fyzickém přepodstatnění a proto ekumena s nimi v tomto bodu je nemožná, zejména pro ně samé. Nevím, zda sám vidíte v téhle záležitosti nějaké kompromisní řešení, nebo zda bychom museli přijmout katolické dogma. Ale to by nám stejně nepomohlo, neboť nemáme "apoštolskou posloupnost" a návaznost na papeže. Taky se přiznávám ke své charakterové vadě, že někdy ve snaze někoho přesvědčit, se uchyluji i k jemnému sarkasmu, což je většinou kontraproduktivní a protistranu to spíše odradí. Platí známé rčení, že pro pravdu se lidé nejvíc hněvají.
Mohl bych vám jedním kliknutím přeposlat i elektronickou podobu mé staré eseje včetně některé přidružené korespondence, nechci vás však tím zatěžovat. Jen zvažuji možnost, zda by to některým hledajícím lidem nepomohlo alespoň „nasadit brouka do hlavy“, třeba v rámci kurzů Alfa. Též jsem si dovolil ještě připojit i svůj vlastní životopis s kouskem kratičké epizody naší církve. Též jsou v něm i důvody mé v mládí získané averze vůči KC, i když ne jediné a hlavní.  V něm také trochu sleduji i svůj vlastní duchovní vývoj, který byl spíše „skokový“, jak musí dnes tvrdit evolucionisté i pro přírodu, i když akceptování myšlenky evoluce či darwinismus v přírodě (náhradní náboženství) nebo i v dogmatu se mi vůbec nelíbí a snažím se říkat proč tomu tak je a jaké to bude mít důsledky, zejména  v duchovní rovině, t.j. zpochybnění ústřední biblické zvěsti, dokonce i božství Ježíše Krista.
 Nemusíte mi samozřejmě ani tentokrát odpovídat, máte své vlastní agendy jistě dost, berte to jen jako jeden z názorů jednoho příslušníka z generace „na odpis“. Slibuji, že už vícekrát obtěžovat nebudu a ponechán věcem volný průběh. Svět stejně poběží dál, aniž by se ohlížel na něčí názory z těch nižších pater. Dnes už je těch názoru tolik, že bude těžké si vybrat. Psi štěkají a karavana jde dál. Jen nevím, zda spojenectvím s KC získá naše církev nějaký kredit u většinové společnosti, která je negativně vymezena jak proti KC, tak proti restitucím jako takovým. A taky, jestli nezrazujeme sami sebe. 

Je třeba se modlit za ty v moci postavené.  
 
Přeji Vám Boží přízeň, Boží moudrost a ochranu, zdraví a vše dobré dodatečně i v tomto Novém roce.
 Zdraví váš v Kristu
 J.Z.





Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 14:51:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je velmi zajímavé. Jeden člen vedení CB mi řekl, že směřování k ŘKC je jen pozůstatkem směřování br. Pavla Černého. Nicméně směřování za vedení br. Daniela Fajfra je obdobné. Viz malá poklona ke katolickému kříži během ekumenické bohoslužby apod. Také se obávám, že se CB v nějaké formě přičlení k římskokatolické církvi. Vím, že mnoho členů CB zároveň navštěvuje mše. Přesto jsem byl svědkem setkání se členy Rady CB, kde ostře odsoudili například transsubstanciaci.

Osobně se domnívám, že současné směřování vychází z celkového, historického nasměřování CB. Tato církev měla v historii blízko k Masarykovi, a proto stála v opozici vůči římskokatolickým naukám v rámci hesla a "Pryč od Říma". Jenže na masarykovskou linii navázal prezident Havel, jehož intelektuální okruh jednal spíše podle hesla "Zpět do Říma". CB tak má i nyní blízko k Schwarzenbergiánům a zřejmě její většina stojí proti Zemanovi, stejně jako v minulosti stála proti Klausovi. (Viz Rosmano)

O toto nasměřování se zasloužil zejména bývalý tajemník br. Fojtík s br. Černým. Obvykle - podle mne - jednali jako prodloužená ruka kardinála Vlka. Více psát na toto fórum nechci.

Nicméně CB má řadu nezpochybnitelných pozitiv. S příchodem br. Pavla Černého, jednoznačně pozitivně integrující osobnosti, skončila i původní nesmiřitelná protiletniční a proticharismatická orientace. V církvi byla a je svoboda a vedle sebe mohou být extrémní charismatici (sbor Litvínov), fundamentalisti (sbor Brno Královo Pole) i obyčejní písmáci (např. tradiční sbor v Soukenické). Jsou zde intelektuálové z řad docentů teologie i úplně obyčejní lidé. Je zde dovolena kritika a fungují demokratické principy.

To je zhruba můj názor. Pro info jeden článek, dokumentující názorové pnutí mezi členy CB: http://www.apologet.cz/?q=articles/category/34-ekumenicke-hnuti/id/67-odpoved-na-clanek-bratra-thdr.-pavla-cerneho-th.d.


]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 18:08:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dost dobře jsi to vystihl pastýři :-)


Možná, že i tvé tvrzení
"zřejmě její většina stojí proti Zemanovi, stejně jako v minulosti stála proti Klausovi. (Viz Rosmano)" je pravdivé.

Nicméně pokud jde o mně, že stojím proti Zemanovi či Klausovi, není  u mně dáno nějakým heslem "zpět do Říma"
V devadesátých letech tak do roku 98 jsem byl za Klausem, volil jsem dokonce ODS.
Nicméně jsem z Klause vystřizlívěl - hlavně on se ukázal být někým jiným, než se jevil v té své roli proevropského politika, pravičáka a Thačeristy ze začátku devadesátých let - v poslední době se mi čím dál více jeví jako agent KGB :-).
A u Zemana je to způsobeno jeho chováním, jeho osobností - a také ruskou orientaci - tedy také podezření na agenta KGB, čímž podle mě škodí této zemi.
Asi jako je to v tom vtípku:
Do baru vejde lhář, hulvát, egoista, ruský šváb, socan, ožrala a provokatér a barman se zeptá: Co si dáte, pane prezidente?

No ale pokud jde o CB, tak já nejsem typický člen CB


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:13:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příspěvky nade mnou ukazují že CB opravdu patří k duchovní elitě a to nejenom v rámci našeho národa. Stejně jako apoštolská církev.
Silně ekumenicky zaměřený byl již pan farář Karafiát. Který mimo jiné poukazoval na to že v Německu je běžným zvykem to že používají evangelíci a katolíci společně jeden kostel a litoval toho že to není možné u nás v Čechách. Broučkovy modlitby patří k těm nejkrásnějším které znám. Doufám že pan farář Karafiát patří k těm kteří se za nás za všechny dneska v Nebi přimlouvají. Za jeden společný Ovčinec.  Pan prezident Masaryk si přál aby mu přivedli kněze když umíral. Aby se mohl vyzpovídat a smířit s Bohem. Bohu žel to jeden z jeho blízkých znemožnil.



Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:25:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Pan prezident Masaryk si přál aby mu přivedli kněze když umíral.

O to žádal i Luter, Kalvín, Knox, Wesley a Chambers. Ti všichni prosili na smrtelném loži za odpuštění. A v tom se Poutnick probudil...


]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře zaopatřen svátostmi odešel k Bohu pan prezident Husák. Před smrtí se vyzpovídal, přijal Tělo Páně a poslední pomazání svěceným olejem. Pokud někdo touží přijmout křest a umře dřív než k tomu dojde tak to platí jako křest touhy. Pokud je pro Krista zavražděn dřív než k tomu dojde tak to platí jako křest krve a stává se svatým mučedníkem. Obávám se a zároveň radostně doufám že k takovým případům dochází v současném světě dost často.
Věřím že Bůh ve svém milosrdenství připočte k dobru i nenaplněnou touhu po svaté zpovědi.


]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 17:45:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku,

A co takový Havel, o kterém jsi tu svého času prohlašoval, že už je dokonce přímo (bez očistce) v nebi a u Boha se za nás přimlouvá? Jaké ten dostal "zaopatření"?  Pomazal ho před smrtí olejem sám přivolaný Dalajláma, čtrnáctá reinkarnace  a to platí? Takhle je to podle katechismu? 

Chudák odpadlík Masaryk je v pekle, protože ho nepomazal ani katolický kněz, ani Dalajláma a ani se nemohl usmířit s "jedinou pravou samospasitelnou církví" jako komunista Husák. 

A propos - v jakém nebi je podle tebe  Havel? V katolickém, nebo buddhistickém?  Katolický funus měl ale se vší parádou.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 22:08:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.

Proč se Jane21 raději nestaráš o sebe o svou spásu a staráš se o věci, do kterých Ti nic není, neb jak je známo rozhodnutí o spáse či zatracení náleží jen Bohu. Proč se vysmíváš věcem o kterých mnoho nevíš ? K tomu jsi byl vyučen ve svém společenství a nebo sis to přinesl a ještě se nezbavil z doby, než jsi poznal Ježíše ?

 Na GS je příznačným znakem některých lidí, že rádi fušují Bohu do řemesla a odsuzují předem, jak je to jejich vůdcové naučili.
Nějak přitom zapomínají na slova Ježíše, který na tohlé téma důrazně promlouval. Je úsměvné, jak sami sebe považují za dávno spasené. Jehovisté dodávají dokonce přesné číslo . . .

Řekl bych, že tebou zmiňovaný Dalajláma  má nakonec k Bohu mnohem blíže, než takto uvažující křesťané. Mohli by se od něho učit, kdyby jim to jejich namyšlenost dovolila.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 22:29:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, o spásu Jan-a21 se postaral Ježíš Kristus; kdo se postará o tvoji? Snad ne tvá jediná a pravá babylonská?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 28. listopad 2014 @ 07:15:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar bezejmenný Honzo.

Mohl bys mi poradit, jak se mám starat o svou spásu? Asi to nepůjde, když nejsem v jediné pravé církvi, abys mi předepsal nějaké penzum zdrávasů, mší, sádrových sošek atd..., abych si svou spásu odpracoval.  Já si však myslím, že už se o ni postaral Pán Ježíš.

Vidím, že zde mám před sebou dalšího přivržence humanistického náboženství "lžiláskařů", univerzalismu, kam v poslední době ŘKC směřuje:

Ježíš nebo Buddha, to je přece jedno, jen když se máme rádi.

Se mnou nic nenaděláš, jsem "zapšklý biblikál" a proto vyznávám Ježíšovo : Já jsem ta pravda. cesta i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. 

Proč se máme dnes vracet a obracet k Buddhovi, když máme Ježíše?  Já nikoho nesoudím, soudit bude Bůh, v tom máš pravdu. 
Ale od Dalajlámy se učit , třeba tantrickou jógu, nehodlám. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 28. listopad 2014 @ 14:08:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš Jane a studente, já si na rozdíl od vás myslím, že na cestě k Bohu nerozhoduje kdo je v které (křesťanské ) církvi ale jaký vede život, jak se chová k věřícím kteří jsou jiného vyznání, zda se z jejich chování dá usoudit, že patří ke Kristu, atd...

Co se týká mimo křesťanských náboženství, nedělá mi problém připustit, že také oni mohou mít podíl v nebi. Tohle rád přenechám Bohu. Podle komentářů docela chápu, že zde některé děsí představa, v nebi potká s člověkem který, vyznával islám, budhismus atd... Možná uvažují takto, nám dalo takovou práci žít podle zákona a jak my k tomu teď přijdeme. Avšak Ježíš v Písmu hovoří docela jasně, pokud o tom přemýšlíme.

A ten nick, který používám - hmm, kdysi dávno jsem si jej vytvořil a tak jej používám, protože je mi proti mysli měnit je jak ponožky nebo jich používat několik i když tady je to hloupým zvykem. To je takový pokus hrát fér hru i když se to zde moc nenosí. :-)

Honza
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 09:31:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 .....Avšak Ježíš v Písmu hovoří docela jasně, pokud o tom přemýšlíme.....




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 29. listopad 2014 @ 09:43:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jane.

Leč jsou tam i jiné výroky - hledej, studuj a přemýšlej. O katolické církvi máš poněkud zkreslené představy ale to je na GS docela normální.

Těsná brána každého z nás i tebe - pamatujme na to.

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 10:17:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,


vážím si upřímných, věřících katolíků kteří věří Ježíši, ale zároveň jich lituji, že musí stále povinně konzumovat mnoho toho pohanského balastu. Ty jsi tady vyjimka v tom, že se na jinověrce (protestanty) nedíváš spatra jako třeba Oko nebo Martino či ssns.  Teď nevím, jestli je to jen v rámci ekumenického univerzalismu (jako třeba Poutnick) , protože to křesťanské dáváš do závorky. 

Nebezpečí však vidím v tom, že se ŘKC vydává směrem k New Age, i když to oficielně zatím popírá, ale její praktické kroky to dokazují. Rezignují na evangelizaci pohanů a ŘKC mi připadá spíš jako nějaká politická partaj usilující o znovunabytí ztracené  světské moci  i když s množstvím různých rituálů, jejichž významu málo lidí rozumí. Většina katolíku se spoléhá jen na to - nechat se pokřtít a pak se uvidí, v rezervě máme očistec .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 29. listopad 2014 @ 12:46:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jane.

 Děkuji Ti za vlídnou reakci.
 Nechat se pokřtít a pak spoléhat na očistec no to by bylo opravdu málo. Je možné, někteří (většina určitě ne) lidé takto uvažují ale je to špatně a vyskytuje se to v každé církvi. Já zde často na GS slýchám, že postačí příjmout Krista a pak máš předem odpuštěny všechny hříchy. Jejich slovy pokud se něčeho dopustím je mi hned odpuštěno. To přeci není nejlepší cesta. Je třeba si hřích uvědomit, litovat a prosit Boha o odpuštění.

Pakliže spáchám nějaký hřích s myšlenkou, pak  se vyzpovídám a bude dobře, no nevím.Zrovna tak formální zpověď, jdu, něco tam řeknu a je vystaráno, já se obávám že není. To je podobné uvažování jak jsem napsal výše.
Prosím nechci se pouštět do diskuze ohledně zpovědi, pravděpodobně se budeme rozcházet a navíc tohle téma už tu bylo probíráno mnohokrát a často to skončilo invektivami a pod. nicméně zeptáš-li se, pokusím se odpovědět.

Stát se křesťanem je přijetí závazku, že budeš žít podle jeho slov, lépe řečeno budeš se snažit - ono je to mnohdy nesnadné. To, že máme různé církve je smutné, horší je jejich vzájemná nesnášenlivost.

Ta závorka o které mluvíš měla jen upřesnit co mám na mysli, protože pak jsem mluvil o nekřesťanských církvích, nic jiného v tom nehledej.

Směřování k New AGE to už jsem tu také slyšel ale měl by si říci, v čem konkrétně si to myslíš.
Evangelizovat, to je otázka co si pod tím slovem představuješ, jestli postávání na rohu a rozdávat letáky, pořádat venkovní koncerty spojené s hlásáním Krista, někdy i docela agresivně - pár jsem jich zažil a přiznávám tento styl mě nijak moc neoslovuje. Zrovna tak ne každý má tento dar. Já si myslím, že někdy stačí říct správné slovo ve vhodnou dobu a tak zasít semínko.

Honza.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 03. prosinec 2014 @ 13:55:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Směřování k New AGE


Myslím, že základ byl položen v r. 1965 deklarací Nostra Aetate - novým pohledem na jinověrce, které od té doby pokračovalo i praktickými kroky - ekumenismem se všemi možnými duchovními cestami  (Assisi) s nutností zapřít Ježíše Krista a t.zv. "teologií duchovní dospělosti", filozoficky nastíněnou Ratzingerem coby ještě profesorem teologie v r. 1968 pod vlivem evolucionisty Teilharda de Chardin, která je hodně v duchu New Age. Doposud se to však do nějakých oficiálních dokumentů nedostalo, protože by to bylo pro mnohé katolíky "příliš silné kafe" , ale postupné praktické krůčky následovaly. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 29. listopad 2014 @ 21:17:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, asi budeš daleko morálnější, než jsem já. To ti ale nemůže otevřít cestu do nebe. JEŽÍŠ zachraňuje hříšné, ale ne spravedlivé!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 29. listopad 2014 @ 22:10:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Studente,

Honzo, asi budeš daleko morálnější, než jsem já. To ti ale nemůže otevřít cestu do nebe. JEŽÍŠ zachraňuje hříšné, ale ne spravedlivé!

Myslíš to tak, že úmyslně hřešíš proto, aby si se dostal do nebe. Nějak podivně studuješ Písma a máš moc špatného učitele.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 20:59:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan21 píše:

Se mnou nic nenaděláš, jsem "zapšklý biblikál"

Jediný skutečný biblikál jsem tady já. Protože respektuji kompletně celé Písmo a jeho zjevení...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. listopad 2014 @ 08:29:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám že je v Nebi a z modliteb a mší za něho sloužených mají užitek jiní, dle úradku Božího. . Kdybychom to věděli jistě tak bychom se nemodlili za něho ale prosili bychom ho o přímluvu.


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 17:13:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
CB má za svou relativně krátkou dobu existence hodně slavných následovníků a přívrženců.

Co se mi líbilo ve sboru CB? Nepozoroval jsem žádné omezení ve věroučných tématech, nikdo nikoho kvůli tomu nezatracuje. Což se projevuje i tím, že v kázáních i církevním časopise se lze setkat s otevřeným vyjadřováním jak k teologii uvnitř evangelismu, tak k ožehavým životním tématům.Také je tam poměrně silná mládež, což zřejmě působí i dost velkou technickou úroveň akcí. Zvláště jsou početné akce pro děti a mládež, avšak ani senioři nejsou vytlačováni na okraj. Dalo by se říci světským jazykem, že CB je moderní církev otevřená každému, tedy i těm, kteří jsou hledající nebo kteří skončí svou víru u Pánaboha občasně fungujícího jako tlačítko splněných přání. Kdo chce, místo ve sboru a jeho činnosti si najde a kdo nechce nic dělat, nikdo si ho nevšimne.

Co se mi nelíbilo ve sboru CB? Asi to bude podobné u všech. Na lokální úrovni člensky nepočetných odnoží sborů, patřících pod krajské (či okresní, o hierarchii jsem se nezajímal) to funguje tak, že si zazpíváme, vyslechneme kázání od někoho z kraje, a po troše informacích o práci sboru se rozejdeme. Pokud chce člověk sdílet svou víru s někým, musí si najít sám bratra či sestru. Když přijdete nově do sboru, nikdo si vás nevšimne (výhoda nebo nevýhoda početných sborů?).

Pokud bych činil nějaké závěrečné hodnocení, tak pokud člověk prožívá a chce prožívat radikální následování Krista, tak si najde, možná s obtížemi, podobného souvěrce nejspíš v jakékoliv křesťanské církvi.



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 18:25:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem ''Charta Oecumenica v diskusi''
BA



Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 21:26:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Počítám, že bratr Adlof se v hrobě obrací...



Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. listopad 2014 @ 08:27:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představa že se někdo obrací v hrobě není příliš křesťanská. Věřím že pokud je někdo v Nebi tak se za Ekumenu a všechny lidi dobré vůle u Boha přimlouvá a pokud v pekle tak zuří a snaží se jí nějakým způsobem uškodit.


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 21:30:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smutný stav sekty CB dokumentuje výrok Daniela Kvasničky - "Pokud pro službu nemůžeme sehnat muže, kteří raději podnikají a vydělávají peníze, pak je třeba světit ženy a třeba najít i gaye..."



Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 22:14:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, úlety liberálů nedělají sektu. CB má zdravé kořeny 


]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. listopad 2014 @ 07:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studentbible píše: 

Gregu, úlety liberálů nedělají sektu. CB má zdravé kořeny 

Jestliže je takový člověk v CB trpěn, ukazuje to i na stav celé sekty. 




]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. listopad 2014 @ 08:24:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdyby trpěn nebyl tak by se to zase pokoušeli nepřátelé zneužít proti CB a výroky všech zúčastněných by překroutili na opačnou stranu a pár by si jich ještě vymysleli.  Zase jsme u té cizoložné ženy. Kamenovat či nekamenovat, obojí je prý špatně.


]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 28. listopad 2014 @ 09:10:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A z kterépak "pravé církve" jsi ty, když tady pejorativně nazýváš CB sektou? 

Tuhle nálepku dostali kdysi nejen od katolíků , ale i od zesvětáčtělých evangelíků za své biblické postoje, nejsi jeden z nich?  

Představ se nám. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. listopad 2014 @ 11:07:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je že do společného ovčince přicházejí právě ty církve které se nejvíce soustředí na Bibli a na Svatého Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 20:53:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan21 píše:

A z kterépak "pravé církve" jsi ty, když tady pejorativně nazýváš CB sektou? 

Všechny denominace jsou sektami rozdělující Tělo Kristovo. Písmo zná pouze jednotlivé místní Církve neoficiálně nazývané dle místa dislokace.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 21:15:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, denominace "místní církve" je opravdu svérázná :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 21:22:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř píše:

Ano, denominace "místní církve" je opravdu svérázná :-)

Nejsem z denominace Místní církev Witnesse Lee. Apropos, už jsi nastudoval také jeho bludy?


]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. listopad 2014 @ 21:04:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studentbible píše:

Gregu, úlety liberálů nedělají sektu. CB má zdravé kořeny 

Podle toho, co píše unshaken je tam všem všechno jedno...


]


Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 28. listopad 2014 @ 14:52:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já souhlasím. Zabýval jsem se problémem už v r. 2008, kdy jsem byl tímto otřesen protože z této církve jsem poznal řadu vynikajících lidí. Po čase hereze páně Kvasničkova z jeho stránek zmizela. V poslední době  byl DK kazatelem CB v Říčanech u Prahy, kde skončí v listopadu tohoto roku. Tak to jsou smutné konce kdysi tzv. "výběrové" církve.

BA


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 10:34:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jsem něco objevil: Pnutí mezi AC a CB 

Docela by mne zajímalo, co na to řekne Rosmano (tedy i na odkaz v článku na jeho konci od člena CB).



Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. listopad 2014 @ 13:50:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři,

já s tím hodnocením pnutí mezi AC a CB souhlasím, souhlasím také s tézi článku
že CB byla prakticky již od svého počátku protiletniční církví a že podstata problému – která ostatně přetrvává dodnes – je vskutku teologická.  Pro mě to není žádný nový objev.
Detaily o letničním hnutí v Čechách jsem až tak neznal, jsem rád za tento odkaz.
Ale o postoji Br. Adlofa, Urbánka, něco málo o jejich bojích s letničními v Čechách se u nás na Těšínsku ví.
Částečně i díky referátu br. Urbana na konferenci Jednoty českobratrské v roce 1958, který byl podle mého mínění rozbuškou k roztržce
některých těšínských sborů letničních s JČB a jejich odchodu z této církve.




]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 17:54:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem mluvil někdy v roce 2002 s Urbanem, řekl mi, že jeho referát byl na Smíchovské konferenci odhlasován. Z vyjádření CB někdy kolem roku 1994 jsem však četl, že referát schválen nebyl. Urban mi tenkrát rovněž řekl, že zde citoval Berlínské prohlášení, ale CB se k přihlášení nepřipojila. Měl jsem u toho takový nejistý pocit, jako by se CB tak nějak nedokázala přiznat ke svým tehdejším postojům.

Také by mne zajímala jedna věc. Církve počátkem 20. století byly k duchovním darům otevřené. Jenže pak se objevily jisté letniční extrémy a některé církve se tomu uzavřely. Jsem zpraven o pozdějším vzniku letničního hnutí v Brně, kde bylo poměrně otevřené i vedení baptistů, jenže pak zde někteří "takyletniční" začali učit mluvit jazyky například (tuším) vyslovování slova Coca-cola. To prý bylo moc i na tehdy velmi otevřeného bratra Smilka. Pak i vlídní a svobodomyslní baptisté ve vedení denominace dokázali být asi i nevlídní a nesvobodomyslní.

Tak by mne docela zajímalo, zda se v CB letniční s něčím podobným nepředvedli a zda nenastala pak nějaká extrémní odezva. Letniční dokáží někdy opravdu psí kusy.

Podobně naprosto přehnaná reakce za čarou amerického fundamentalisty MacArthura není ničím jiným, než extrémem opačného extrému amerických charismatiků. Zanícený palec je tak léčen amputací nohy v kyčli...

Ale dnešní přijetí a popularita letničním neprospívá. Když byli nazývání sektou a odmítání, velmi jim to prospívalo. Podobě i mně se daří duchovně mnohem lépe v "křesťanském" protivenství. Když mne křesťané berou, ztrácím slanost...


]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. listopad 2014 @ 18:43:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Co já vím, tak referát byl konferencí přijat.
Naši bratří z Těšínska referát vnímali jako útok proti ním, protože nikde v JČB v té době žádné letniční skupiny kromě Těšínska nebyly a zapadalo to do postoje Urbana, kazatele v Ostravě, ke svým stanicím, jakými těšínské sbory tehdy byly.
Bylo to velmi nemilé poznání po asi 7 letém docela pokojném vzájemném soužití.
Referát byl také reakcí na začínající probuzení letničního charakteru hlavně v mladší generací, dokonce mezi dětmi - kdy i děti prožívaly křest Duchem svatým s darem jazyků.
Nevím stoprocentně, ale masivní letniční excesy jaké mají místo v letničním hnutí posledních několika desítek let se tam neobjevovaly, ve sborech společenství   vládla Boží bázeň. To bylo historicky dáno tím, že svaz rozhodných křesťanů vzešel z pietistického hnutí, byl také silně ovlivněn pastorem Paulem. Ovšem je také pravdou, že ta nová vlna probuzení v 50 letech byla do značné míry ovlivněna evangelistou Grovesem, Američanem, který tuším působil v Indii.
A některé ty projevy byly maličko jiné, než na začátcích hnutí  před 30 - 40 lety, možná trochu víc americké ve srovnání s německými pietistickými počátky.  Ale zdaleka ne tak jak se to v letničním hnutí rozvinulo později.
A tak i někteří starší bratři, autority z počátků hnutí, stali trochu stranou toho probuzeneckého proudu. Jen jako perličku, která by potěšila i gregoria dodám, že sestry v drtivé většině chodily na shromáždění s pokrytou hlavou, v pěveckém sboru také všechny zpívaly s pokrytou hlavou. Během shromáždění také např. muži spolu seděli na jedné straně modlitebny, ženy na druhé.
Ze čtyř hlavních poměrně početných sborů se také toto probuzení dvěma z nich vyhlo - jednomu částečně, druhému skoro úplně.
Tato nejednota napomáhala Urbanovi hnutí rozklížit až tak, že začátkem 60 let 2 sbory z JČB vystoupily, 2 zůstaly.
I zde se dalo vystopovat napětí mezi 2 letničními sbory a 2 původně také letničními sbory, které ovšem letniční charakter dost ztratily a zůstaly v CB.  Dá se říct, že i toto období v dějinách JČB přispělo k pozdějšímu napětí mezi CB a AC.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 18:57:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za info. Když si čtu některé dokumenty z té doby, také mi připadá, že to hnutí bylo něco jiného, než je dnes. Ještě by mne zajímalo, jakou úlohu v té době mezi letničními sehrálo učení o "bezhříšné dokonalosti", o kterém se často píše v souvislosti s německou pietistickou větví?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. listopad 2014 @ 19:21:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastor Paul byl zde přijímán jako velká autorita. asi jednou nebo dvakrát na Těšínsku byl, někteří bratří se s ním znali z cest do Německa. V našem polském zpěvníku máme i nějakou jeho píseň.

Když jeho učení o čistém srdci začali někteří napadat (vyjádřil se údajně někde, že už nějakou dobu je tak spojen s Pánem, že ani v činech ani mysli Pána nezarmoutil, nezhřešil, není si ničeho vědom), myslím že bratr Kaleta vstal a před všemi jasně sdělil:  "Ale on opravdu takový byl".  Jeho duchovní vliv byl údajně značný - plynul z něho zvláštní Boží pokoj.

Já si nevzpomínám, ať už za mého života nebo dříve, že by se zvěstovalo učení o "bezhříšné dokonalosti", bylo to vnímáno jako určitý exces či nedorozumění. Ale jednoznačný důraz na posvěcený, svatý život zde byl. Ostatně i touha po křtu Duchem svatým, po naplnění a chození Duchem byla dána tím silným imperativem po posvěcení. Obzvlášť tváří v tvář blízkému Ježíšovu příchodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. listopad 2014 @ 18:57:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co si matně vzpomínám, tak jako největší exces se uvádělo shromáždění s velkou Boží přítomností v Žukově myslím na Nový rok 1961, které trvalo snad 6 hodin s desítkami svědectví od dětí po starce o prožívání s Pánem, o působení Ducha svatého v životě.
Urbanovi jako správci sboru se to krajně nelíbilo a netrvalo dlouho a úřady modlitebnu v Žukově (byla v soukromém domě) zavřely a zapečetily.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 19:00:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že jsme to tu už probírali. Jak si ale, pokud zde byl zdravý základ, vysvětluješ to masové odpadnutí letničních k branhamistům díky Frankovi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. listopad 2014 @ 19:43:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já přesně nevím.

Je faktem, že ty probuzené sbory tehdy fungovaly na základě "společenství", nebyly to kazatelské sbory.
Byl někdo sice ustanoven jako zodpovědný, ale jinak sloužilo Božím slovem či svědectvím mnoho bratrů, i během jednoho shromáždění. Dávalo se prostor vedení Duchem.
Myslím, že nikdo neměl teologické vzdělání, pouze br. Brózda Jan, který ovšem měl zákaz činnosti (odebraný souhlas tuším ?).
Domnívám se, možná se pletu, že někteří velmi horliví bratři chtěli vyniknout, "růst v poznání Pána a ještě lépe mu sloužit", byli velmi "otevřeni" na veškeré duchovní požehnání či obdarování, a domnívali se, že poznali ještě vyšší cestu. Možná na ně zapůsobila svědectví o Branhamovi a jeho nezvyklém obdarování a požehnání. Nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 21:22:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky,

letniční v ČR dodnes Branhama považují za Božího muže, který jen později ujel. Když jsem studoval jeho kázání, nenašel jsem dobu, kdy by byl zdravým křesťanem.

Jinak teologické vzdělání bylo mezi letničními v ČR vždy velkou přítěží. Bylo zde zažité, že teologie (snad krom VOŠMT) odvádí od Boha a vede k liberalismu, aniž by někdo přesně věděl, co to liberalismus je. Je to podobné, jako když někdo mluví o fundamentalismu a nemá ponětí, co to znamená.

Často tvrdím, že AC měla později dva velké nepřátele: teologii a demokracii. Oba tyto nepřátele s úspěchem porazila :-) Vítězem se pak staly jejich nepřátelé: heterodoxie a autokracie. 


]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Čtvrtek, 08. leden 2015 @ 12:04:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, jak jsi mohl v r. 2002 mluvit s br.Urbanem, když měl v Lednu 2000 v  Brně pohřeb? Ty mluvíš i s mrtvými? Jsi spiritista? 
Br.Urban byl dobrý rétor a na tehdejším dobu i slušně jazykově vybavený a dovedl toho využít. Byl velmi loajální vůči režimu (stejně jako Hromádka- laureát Leninovy Ceny míru), nechtěl mít žádné nepříjemnosti a za to byl odměňován i častými výjezdy do zahraničí. Proto také jeho obava z možných letničních excesů, které by mohly jeho pozici později i jako předsedy Rady CB ohrozit. Přirovnal bych to tak trochu ke katolickému "Pacem in teris" a zdá se, že ve stejném pragmatickém duchu pokračuje i dnešní vedení. Ostatně  bývalý tajemník CB Fojtík je jeho zeť a ten je autorem církevních restitucí, proto ten tandem CB-KC, snaha o ekumenismus a též tím i "zlidovění" či dokonce návrat církve odkud vypadla? Pokud bych se toho dožil (doufám že už ne), byl by to šok.   


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. prosinec 2014 @ 13:43:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by nebylo od věci si přečíst co o sobě bratři a sestry z CB a AC říkají sami :

Církev bratrská

Církev bratrská je společenstvím lidí, kteří se narodili v této církvi – přirozeně, jako děti a nadpřirozeně, znovunarozením když uvěřili. Někdy se narodili jen nadpřirozeně. Podle narození patří do rodiny ateistů či nevěrců a neměli žádné ambice stát se křesťany. Nicméně uvěřili a vybrali si tuto církev.

Církev bratrská je tedy společenstvím znovu narozených lidí, kteří o sobě tvrdí, že začali nově žít s Ježíšem Kristem jako svým Zachráncem a Pánem tak, jak jej představuje Bible.

Církev žije v několika desítkách sborů, což jsou větší i menší rodiny různých lidí, kteří spolu nejsou jinak příbuzní. Ve sborech v jednotlivých obcích a městech se odehrává pestrý život na úrovni dětí, mládeže, rodin, zdravých i nemocných lidí. Je to vždy vícegenerační společnost, která si postavila sborový dům, modlitebnu, který většinou víceúčelově užívá. Někde využíváme veřejné prostory. Pokud máme své církevní domy, pak jsou vždy k užitku celé obci. Náš úkol je v promítání evangelia Ježíše Krista do všedních dnů. V této zeměpisné poloze je křesťanská zvěst motivem, který formoval existenci této kultury, proto vidíme za úkol kázat dobrou zvěst Bible tak, abychom v Čechách konečně rozuměli tomu, z čeho vycházíme.

Svůj úkol vidíme také v péči o nemocné, potřebné staré i mladé spoluobčany. Svůj úkol vidíme také v péči o děti a mládež ve školách i v našich domech.

Církev bratrská není ani jediná a ani nejlepší ze všech křesťanských církví. Proto spolupracuje se všemi ostatními křesťanskými církvemi.


Vyznání víry Apoštolské církve
    Věříme, 
  1. že Bible - Písmo svaté - je jediným, vdechnutým a neomylným autoritativním Slovem Božím,
  2. že je jeden věčně existující trojjediný Bůh: Bůh Otec, Syn a Duch svatý,
  3. že Bůh je věčný, všemohoucí Stvořitel nebe i země, celého vesmíru a veškerého života,
  4. v Božství Ježíše Krista, jeho početí z Ducha svatého, narození z panny Marie, jeho bezhříšné lidství a dokonalý život, ve věčnou postačitelnost jeho smírčí a zástupné smrti na kříži, v jeho zmrtvýchvstání v těle, v jeho nanebevstoupení na pravici Otcovu a v jeho druhý příchod na zem v moci a slávě,
  5. v Ducha svatého jako Boží osobu, který byl seslán na věřící v den Letnic, což bylo počátkem živé Kristovy církve na zemi, a že Duch svatý působí dodnes ve stejné moci.

Boží plán s člověkem
  1. Člověk byl stvořen k obrazu Božímu. Sveden Satanovou lží zhřešil neposlušností, a ztratil tak obecenství s Bohem, čímž uvedl na celé lidstvo duchovní i tělesnou smrt.
  2. Ježíš Kristus smířil svou obětí lidstvo s Bohem, a umožnil tak člověku návrat k původnímu stavu a k životu věčnému.
  3. Osobní vírou v Ježíše Krista má každý člověk možnost stát se z Boží milosti opět Božím dítětem a dosáhnout života věčného.
  4. Duch svatý usvědčuje i dnes svět z hříchu, zjevuje tajemství evangelia a zmocňuje Kristovu církev k plnění jejího poslání na zemi
  5. Oběť Ježíše Krista pojí věřící v jednu rodinu Boží, církev Kristovu na zemi.
  6. Církev Kristova bude přenesena do Boží slávy.
  7. Zřízení tisíciletého království na zemi.
  8. Poslední soud.
  9. Spasení všech, kteří přijali dílo spasení v Kristu a vytrvají věrně až do konce. Takoví budou žít věčně v nebeské slávě.
  10. Existuje věčná záhuba - ohnivé jezero - pro ty, kteří odmítli Krista jako Spasitele.

Člověk tedy potřebuje poznat a prožít:
  1. svou hříšnost a ztracenost ve světle Slova Božího,
  2. pokání, tj. změnu smýšlení, lítost nad hříchem, jehož se dopustil, i nenávist k němu,
  3. obrácení se ve víře k Bohu, očištění krví Ježíše Krista a Boží ospravedlnění,
  4. znovuzrození v Ježíši Kristu - přijetí Božího synovství,
  5. křest ve vodě ponořením na základě osobní víry,
  6. křest v Duchu svatém s biblickým znamením - mluvením novými jazyky,
  7. naplňování Duchem svatým
    a)k nesení živého svědectví Ježíši Kristu,b)k tomu, aby dary Ducha svatého sloužily ke společnému budování církve Kristovy na zemi.c)k plnění velikého poslání církve Kristovy na zemi.

Církev Kristova v biblickém významu
  1. Hlavou církve je Ježíš Kristus a tvoří ji znovuzrození lidé, kteří žijí pod autoritou Ježíše Krista a jsou spojeni Duchem svatým a Slovem Božím.
  2. Byla založena v den Letnic vylitím Ducha svatého na učedlníky.
  3. Boží vůlí je, aby věřící žili v posvěcení skrze krev Ježíše Krista, moc Ducha svatého a poslušnost Božího slova a v neustálém růstu ve víře a nesli ovoce života naplněného Duchem svatým.
  4. Podílem věřících jsou dary Ducha svatého, které zmnocňují k životu a službě v moci Ducha svatého.
  5. V odpověď na modlitbu víry Pán nadpřirozeně uzdravuje nemocné.
  6. Církev Kristova je obecenství těla a krve Ježíše Krista, což je vyjádřeno slavením památky Večeře Páně podáváním chleba a vína. Přijímat Večeři Páně přísluší jen těm, kteří jsou očištěni a vykoupeni krví Kristovou, a tím připojeni k jeho církvi.
  7. Ve vztahu k ostatním znovuzrozeným křesťanům jsou členové vázáni povinností respektovat zásadu ztotožnění se s viditelnou církví Kristovou.



Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 03. prosinec 2014 @ 11:09:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku

Díky za uveřejnění stručných zásad (preambulí) obou církvevních společenství - dnes státem uznávaných církví.

Máš něco proti tomu?

Měl by jsi ještě vyjmenovat důvody proč ŘKC tato společenství neuznává za církve.

Pokusím se sám některé vyjmenovat, můžeš to ještě doplnit, jistě jsem na něco zapomněl. 

Papež,  " apoštolská posloupnost",  papežská neomylnost, klérus,  svaté oficium, kněz, oltář, mše-nekrvavé oběti, 
transsubstanciace, sedm svátostí, mariánský kult, povinný celibát kněží,
kadidlo, svěcená voda, obrazy, sošky, relikvie, stigmata, svíce, škapulíř, kněžská roucha, poutě, procesí,
kult mrtvých, zádušní mše, očistec, svatí patroni, růženec, zdrávas, litanie, modlitby ke "svatým", sebetrýznění
evoluční teologie, "svatá tradice",  ekumenický univerzalismus, víra v evoluci, zpochybnění pravdivosti Písma,
automatismy, fetišismus, okultismus, mariánská zjevení, pověrčivost.


Vidíš tu "plnost"  v ŘKC oproti ubohým heretikům, kolik nám toho chybí?

Jednota absolutně nemožná. Jedině, že byste nás zařadili v rámci ekumenismu mezi pohany. 
Budeme mít oproti nim nějaké výhody, nebo je to jedno? 



]


Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 03. prosinec 2014 @ 11:47:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvedl jsem je jako příklad dobré vůle. Jak jste přišel na to že je neuznáváme ?


]


Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 03. prosinec 2014 @ 13:24:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty samozřejmě v rámci ekumenismu (nové strategie) tu dobrou vůli máš.  Ale zeptej se Martina, Oka a  SSNS co oni na to. Dnešnímu papeži také nic nezbývá, než projevit "dobrou vůli", ale konečným cílem je přece ta ŘKC univerzální, všeobjímající "plnost"  jak ty ji tady tak pěkně a laskavě prosazuješ - sen o ráji na zemi i na nebi  skrze náboženství humanismu vlastní snahou za přímluvy  a  pro zásluhy "Královny nebes" . 

Předchozí papež měl určitě jiný názor na nekatolické křesťany, ten chtěl dokonce obnovit latinskou liturgii a byl konzervativnější i v morálce (na př. vůči homolobby), proto musel odstoupit. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 03. prosinec 2014 @ 14:06:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevšimnul jsem si že by se svatý otec Benedikt XVI. stavěl odmítavě vůči Ekumeně a latinskou liturgii opravdu obnovil. Největší legrace byla když nás po jeho volbě sdělovací prostředky strašily že je tak přísný a konzervativní že se nám určitě nebude líbit a my jsme měli chuť křičet radostí když jsme to slyšeli.  Do té doby ho mnozí z nás vůbec neznali a tohle nás tehdy opravdu potěšilo.
Jediný ovčinec a čas i způsob jeho naplnění je v rukách Božích. Kdyby to záleželo jen na nás tak by k tomu nikdy nemohlo dojít.


]


Re: Církev bratrská. Jaká je? (Skóre: 1)
Vložil: Nos (metros@centrum.cz) v Pátek, 25. září 2020 @ 09:57:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně by zajímalo, jak se Církev bratrská vyrovnala se svou minulostí. Myslím tím to, že se kdysi připojila k tzv. Berlínskému prohlášení a ty nesmysly ze svých kazatelen kázala. Jde mi o to, že když se od tohoto B. prohlášení v 90. letech distancovala, jestli z toho také učinila pokání. A jestli se pak i omluvila všem těm bratřím a sestrám kteří těm nesmyslům nevěřili a byli za to pronásledováni a také vylučováni. 



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy