Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116571680
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: PETRŮV PRIMÁT
Vloženo Pátek, 07. listopad 2014 @ 10:47:44 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal BohemianAnonymus



Když mezi apoštoly vznikl problém, kdo z nich je největší (Lk. 22:24), Spasitel učedníky poučil v tom smyslu, že v Božím království neplatí systém běžný u světského panování.


Lk. 22:25,26 "Řekl jim: Králové panují nad národy, a ti, kteří jsou u moci, dávají si říkat dobrodinci. Avšak vy ne tak: Kdo mezi vámi je největší, buď jako poslední, a kdo je v čele, buď jako ten, který slouží."

Lk. 22:27 "Ale já jsem mezi vámi jako ten, který slouží."

Mt. 12:18 "Hle, služebník můj, kterého jsem vyvolil, milovaný můj, kterého si oblíbila duše má. Vložím na něho svého Ducha. A vyhlásí soud národům."

KRISTUS JE NEJVĚTŠÍ, NEBOŤ SVOU OBĚTÍ SLOUŽÍ VŠEM:

Fp. 2:7 "nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži."

Spasitel je nejvyšším pastýřem (1Pt. 5:4); je největší, protože slouží všem (Lk. 22:27; Mt. 12:18).

Největší z apoštolů nebyl určen; obecně to mohl být kdokoli:

Lk. 22:26 "Kdo mezi vámi je největší, buď jako poslední, a kdo je v čele, buď jako ten, který slouží."

To je výzva k obětování se pro druhé a k službě - nikoli k uplatňování autority v církvi. 

Zpět k textu: "je největší, buď jako poslední" chápu tak, že někdo z apoštolů v dané chvíli sice "největším" byl, ale nebyl jako "poslední", protože právě k tomu byl Spasitelem vyzván. A toto "poslední" je pojistkou proti tomu, aby ten "největší" nepropadl pýše. Kdo ale byl mezi apoštoly největší? Petr, nebo miláček Páně Jan, či někdo jiný? Spasitel nám to nezjevil. Kdo byl největší věděl v dané chvíli jen Spasitel a také ten, komu byl Jeho výrok určen. My to ale nevíme - a díky Pánu, že to nevíme! Pán tím dal jasně najevo, že si nepřeje glorifikaci člověka, protože centrem všeho je jen On sám

Už žalmista volá:

Ž. 115:1 "ne nás, Hospodine, ne nás, ale svoje jméno oslav pro své milosrdenství a pro svou věrnost!

Kdo byl v očích Spasitelových skutečně největší, je pro nás Božím tajemstvím, před kterým se musíme sklonit.

Pokud jde o apoštola Petra, příjemce klíčů:

Mt. 16:19 "Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto i v nebi, a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi."

Jinde se zaslíbení o přijetí a odmítnutí týká všech apoštolů:

Mt. 18:18 "Amen, pravím vám, cokoli odmítnete na zemi, bude odmítnuto i v nebi a cokoli přijmete na zemi, bude přijato i v nebi."

Jen apoštolé mohou odpouštět hříchy:

J. 20:22,23 "Po těch slovech na ně dechl a řekl jim: Přijměte Ducha svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou."

Kdyby bylo nyní v lidských silách odpustit hříchy, nebyli bychom vybízeni prosit o odpuštění Boha - např. v modlitbě Páně. (Mt. 6:9-13; Lk. 11:2-4). To je klasický případ toho, že pravomoci apoštolů jsou nepřenosné.

Citát článku od abigam:   NEJISTÝ ZÁKLAD ŘÍMSKÉ CÍRKVE

TAK JAKO VYVOLENÍ IZRAELE (IZ. 45,4; Ř.2; Ř. 9-11 NEPŘECHÁZÍ NA JINÉHO, TÉŽ VYVOLENÍ APOŠTOLŮ NEPŘECHÁZÍ NA JINÉHO!!! JEN JMÉNA 12 POKOLENÍ IZRAELE BUDOU NAPSÁNA NA 12 BRANÁCH NEBESKÉHO JERUZALÉMA (ZJ. 21,12) A HRADBY MĚSTA BUDOU POSTAVENY NA 12 ZÁKLADNÍCH KAMENECH, NA NICHŽ BUDOU NAPSÁNA JMÉNA 12 APOŠTOLŮ (ZJ. 21,14)!!!


K tomuto problému praví Nový biblický slovník (Návrat domů, Praha 1996) na str. 769 toto:

I kdyby se mohlo přesvědčivě  dokázat, že papežové římskokatolické církve jsou Petrovými nástupci (což nelze), tento text (moje pozn. Mt. 16:19) neumožňuje přesun zaslíbení na kohokoli jiného. Týká se neopakovatelné události - založení církve."

(zvýraznění textu je mé vlastní)

Adolf Novotný ve svém Biblickém slovníku v hesle"Apoštol" na str. 35 praví:

Apoštolát, jako svědectví o vzkříšeném Pánu je NEOPAKOVATELNÝ úřad, církev jednou provždy zakládající. 

Apoštola Petra lze označit za počátek církve, neboť byl prvním Kristovým vyznavačem. (Mt. 16:16). Ale vzdor tomu všemu, Petr Pána třikrát zapřel. (Mt. 26:34; Mk. 14:30; Lk. 22:34; Lk. 22:61; J. 13:38). Spasitel ho však nezavrhl; proto se ho třikrát ptá, zda Ho miluje a třikrát ho pověřuje, aby pásl Jeho beránky a ovce. (J. 21:15-17). A těmi třemi otázkami a trojím pověřením k službě Spasitel z Petra snímá tíhu jeho zapření a přivádí ho k uvědomění jeho selhání i VELIKOSTI Spasitelova ODPUŠTĚNÍ

Tvrzení, že Kristus ustanovil ze všech apoštolů pást pouze Petra, tedy že ostatní apoštolé nebyli pastýři Kristových ovcí, je bludné. Jestliže ostatní apoštolé nebyli pastýři Kristových ovcí - čím pak vůbec byli???

Kristus je nejvyšší pastýř (1Pt. 5:4).

Následovníci Kristovi se stali pastýři sborů:

Ef. 4:11 "A toto jsou jeho dary; jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele."

Efezské napomíná apoštol Pavel takto:

Sk. 20:28 "Dávejte pozor na sebe i celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna."

Starší sboru napomíná apoštol Petr, sám starší, takto:

1Pt. 5:2 "Starejte se jako pastýři o Boží stádce u vás, . ."

Prof. Štěpán Šoltész ve své knize "Dějiny křesťanské církve" (Synodní rada ČCE Praha, 1948) na str. 35 praví:

Máme zřetelné doklady o tom, že apoštolé nic nevěděli o nějakém zvláštním postavení Petrově, když například Pavel jej veřejně napomíná (Galatským 2,11-16).

Dále viz:  ZÁKLAD CÍRKVE

Jestliže Spasitel jasně neoznačil apoštola Petra za "primase", nečiňme to ani my. Natahování Písma "na skřipec", tedy široká cesta, je cestou do pekel - ať už jde o Petrův primát, či univerzální spásu. 

2J. 9 "Kdo zachází dál a nezůstává v učení Kristovu, nemá Boha; kdo zůstává v jeho učení, má Otce i Syna."

BA


"PETRŮV PRIMÁT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš BÁčko, zde není ani tak těžké přijmout pravdu Krista o které píšeš, v případě papežského "Petrova" stolce je tím největším problémem přijmout fakt, že se jedná o ten největší tisíciletý podvod a omyl všech dob! Pro mnoho katolíků je tento fakt o podvodu prostě neuvěřitelný. Proto nemohou pokročit dál a přijmout pravdu Krista v Duchu pravdy.



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:00:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že je Svatý otec služebníkem služebníků Božích ještě neznamená že tím zaniká jeho autorita. Pán Ježíš Kristus také nepřestal být Pánem a Mistrem když umýval apoštolům nohy. Domnívám se že svatého Petra vyvolil Pán Ježíš mimo jiné i právě proto že nebyl povýšený. Nedělal si nároky na místo v Nebi a celkově se považoval za nepatrného. Řekl odejdi ode mne, neboť jsem člověk hříšný. Nebyl ani blízkým pokrevním příbuzným Panny Marie.
Jestliže sám Pán Ježíš říká že na něm postavil Církev kterou nepřemohou pekelné brány jako na skále a dal mu přitom jméno Skála tak nikdo nemůže tvrdit že základy Církve jsou nejisté. Pokud alespoň jednou četl Bibli.
O tom že se moc daná svatému Petrovi týká nejenom ostatních apoštolů ale každého biskupa a kněze nepochybuji ani v nejmenším. Ve Starém zákoně lidé také prosili Boha aby jim odpustil hříchy, jako ten celník v Chrámu a přesto ještě přinášeli za hřích oběti. Nám odpouští Kristův kněz a potom přistupujeme ke Kristově nekrvavé oběti na oltáři. Tak jak to sám ustanovil a jak je to zapsáno ve svatém Písmu. Věřím že se tato oběť nějakým podivuhodným a zázračným způsobem vztahuje na celou Ekumenu. Na všechny kteří budují a tvoří Pánův ovčinec.



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:06:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím že se blahoslavený Pavel VI. vzdal tiáry kterou dal prodat a výtěžek rozdal chudým také neztratil svoji Bohem danou autoritu.



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:40:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je něco takového...
... jako by se satan v pekle vzdal již zhola nepotřebovaných zlatých vidlí se zlomenou násadou, kterými tě do nynějška píchal do zadku. Vidle prodal, a výtěžek věnoval do kasičky v první katolické modloslužebně na "bohulibé" účely. Třeba na nákup zlatých korunek pro korunovaci soch.


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 08:02:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy byste se vzdal jednoho křesťana ? Nechal byste ho být kdyby Vám někdo slíbil že jich místo něho přijde do věčného zatracení třeba sto ?


]


Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 11:46:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověz na otázku napřed ty! Tu odpověď mi dlužíš už dávno! Pak odpovím já. 

Kdybys byl kníže pekla, propustil bys jednoho, abys mohl zajmout miliony??


]


Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:59:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neuškodilo by. kdyby každý věřící se také seznamoval s církevní historií. Aby se třeba dozvěděl, že v první církvi měl vůdčí roli Jakub, bratr Páně. Tedy nikoliv Petr. Také by měl vědět, že "miláček Páně", jak o něm svědčí evangelista Jan, mohl být zrovna tak nejmladší bratr Páně Juda. Představovat si pod oním "miláčkem" apoštola Jana, to koliduje i s pocitovým chápáním Jana jako "syna hromu". 

Nemá smysl probouzet šarvátky pro centrální chápání organizace církve u katolíků. Každá církev má nějaký statut a každá si dokáže z Písma odvodit, proč má právě takové vedení. Zda je centrálně řízená, či autokefální, až po ty, kde je tím nejvyšším její pastor. V každém případě platí to nejdůležitější, co v článku zaznělo:

Kdo chce být prvním, ať se stane posledním a služebníkem všech.

Také bych ještě doplnil, že  Syn člověka nepřišel, aby si dal sloužit, ale aby sloužil a dal svůj život jako výkupné za mnohé. Z toho také plyne, že když si někdo osvojí právo někoho odsoudit, tak musí počítat s tím, že i na nebi bude mít takový odsudek platnost a onen soudce se dostane do velké nouze: Neboť "odpouštějte, aby i vám bylo odpuštěno". Jak jsi bližnímu sloužil, snad ne tím, že jsi ho odsoudil?



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 07:48:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Jakub Mladší, nazývaný Bratříček Páně a blízký příbuzný Panny Marie měl rozhodující vliv v Jeruzalémě. V jednom z pěti patriarchátů ze kterých se skládá církev. Svatý Petr založil patirarchát  v Atiochii a potom v Římě, svatý Marek Evangelista v africké Alexandrii a svatý Ondřej, bratr svatého Petra patriarchát pravoslavný. V Rusku a v Řecku.


]


Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 07:59:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče příbuzenských vztahů tak v Bibli je náš Pán Ježíš Kristus jednoznačně a mnohokrát nazýván synem Davidovým. Synové Abrahama a Izraele neměli ve svém jazyce podrobněji členěné příbuzenské vztahy. Předkové byli otcové a matky, potomci synové a dcery, příbuzní ze stejné generace bratři a sestry. Platilo to i pro sousedy, obyvatele stejného kraje a pro celý Vyvolený národ.


]


Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 11. listopad 2014 @ 09:50:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
unshaken
„Neuškodilo by. kdyby každý věřící se také seznamoval s církevní historií. Aby se třeba dozvěděl, že v první církvi měl vůdčí roli Jakub, bratr Páně. Tedy nikoliv Petr.“
Martino
Hele kecy nemaj cenu. Rovnou se přiznej, že neznáš Písmo sv. a nemaskuj svoji neznalost církevní historií.
V den letnic – konstatuje Písmo sv. toto:
14Tehdy vstal Petr s ostatními jedenácti a hlasitě k nim promluvil: „Židé a všichni, kdo pobýváte v Jeruzalémě, chci vám něco oznámit. Dobře mě poslouchejte:
Nebo, rozepře o obřízku:
7Když došlo k velké rozepři, povstal Petr a promluvil k nim: „Dobře víte, bratří, že si mě Bůh hned na začátku mezi vámi vyvolil, aby ode mne pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili.
Dodatek:
 Petra poměrně brzy vystřídal v úřadu vedení jeruzalémské obce bratr Páně Jakub, pravděpodobně po jeho uvěznění Herodem Agrippou v roce 44, v souvislosti se stětím Jakuba Zebedeova, vzhledem k ohrožením Petrova života v Jeruzalémě (Sk 12,1-17). Zdá se, že Petr tehdy odešel z Jeruzaléma asi do Antiochie. Ale i bez vedoucího postavení požíval Petr zjevně až do své smrti vážnosti mimořádné autority jako první z apoštolů, který převzal od Krista “Klíče“, svrchovanou moc jen pro něj a jeho úřad. Petr nebyl a není nástupce Krista, ale jen zástupce.


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 11. listopad 2014 @ 10:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ha! Skokan Martino!
Hele Plaváčku, neřekl jsi náhodou, že s Myslivcem odmítáš sdílet tento web?!


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 11. listopad 2014 @ 10:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino:
...odmítám nadále sdílet diskusní fórum s člověkem...

Muž přes palubu, "šťastnou" cestu.
Věnuje ti Myslivec

Martino odřel si svou křivou hubu,
když v jekotu on skákal přes palubu.
No ukrutnááá to byla ztráta,
nyní svěží vzduch jak větrná to máta.

Hostoval zde chudák dobrovolně,
z arogance kumpánů on stavěl temný chrám,
vždy nezvaný to papeženec kmán.

Budiž!
Ať hozen je mu záchranný olověný kruh!
S ironickým nápisem: Zachrání tě oplatkový bůh!
Žbluch..

Až věřit se skoku do vln jeho nechce,
neb ve vlnách ho slaná voda lehce v ranách pálí,
pozorujíc odplouvající loď on z širé mořské pláně dáli.

Údělem porážky mu osud samotářsky mrzký,
nejásejme, asi změní svůj nick brzky.
Třeba na nick Plaváček,
co natloukl si křivý čumáček..


]


Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. listopad 2014 @ 17:45:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." že v první církvi měl vůdčí roli Jakub, bratr Páně. Tedy nikoliv Petr. Také by měl vědět, že "miláček Páně", jak o něm svědčí evangelista Jan, mohl být zrovna tak nejmladší bratr Páně Juda. Představovat si pod oním "miláčkem" apoštola Jana, to koliduje i s pocitovým chápáním Jana jako "syna hromu". "...


Máš zde několik omylů pohromadě:
 Apoštol Jan (evangelista - miláček Páně) byl nejmladším z učedníků, v době Ježíšova ukřižování ještě téměř chlapec. Jako nejmladší určitě nebyl vrcholnou autoritou mezi apoštoly - i když mohl mít také silný hlas jako jeho bratr Jakub. Synové Zebedeovi (Synové hromu) Jakub - byl popraven mečem r. 62 na Herodův příkaz a mladý Jan pak chodil po dlouhý čas spolu s Petrem  (viz Sk).

Apoštol Jakub byl velmi váženým biskupem v Jeruzalémě. Juda ho ve svém listě nazývá bratrem (nikoli pokrevním), protože se odvolává na jeho autoritu, jak bylo v té době obvyklé. Ve Skutcích a epištolách bývají tímto slovem označováni věřící (všichni jsme Kristu bratry). Sr. Ř 8,29; Žd 2,11;


Schválně si všimni, kdo je uváděn mezi apoštoly vždycky na prvním místě:
(Mk 3,14-19)
Ustanovil jich dvanáct, aby byli s ním a aby je poslal kázat
a aby měli moc uzdravovat nemoci a vymítat démony:
Šimona (kterému dal jméno Petr),
Jakuba Zebedeova a Jakubova bratra Jana (kterým dal jméno Boanerges, to jest "Synové hromu") 18:a Ondřeje, Filipa, Bartoloměje, Matouše, Tomáše, Jakuba Alfeova, Tadeáše, Šimona Kananitu
a Jidáše Iškariotského, který ho také zradil.

(Sk 1,13)
A když vešli, vystoupili do horní místnosti domu, kde pobývali: Petr, Jakub, Jan a Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův a Šimon Zélótes a Juda Jakubův (bratr).




Také na osobě apoštola Pavla můžeme pozorovat, koho považoval v prvotní církvi mezi apoštoly za vrcholnou autoritu:
(1 Kor 15,5)
a že se ukázal Kéfovi a potom dvanácti. ...



(Gal 1,11-12)
Oznamuji vám, bratři, že evangelium, které jsem kázal, není podle člověka.
Já jsem ho totiž nepřijal ani se ho nenaučil od člověka, ale zjevením Ježíše Krista.

(Gal 1,18)
Potom jsem po třech letech přišel do Jeruzaléma, abych poznal Petra, a pobyl jsem u něho patnáct dní. Žádného jiného z apoštolů jsem však neviděl, kromě Jakuba, Pánova bratra.


]


Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 07. listopad 2014 @ 19:01:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem si jist tím, že prospěje nám všem, když opustíme primát Petrův jako lidskou konstrukci a spekulaci a uznáme neomezeně PRIMÁT KRISTŮV.

Zj. 22:13 "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec."

BA



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 07:27:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže chcete opustit primát svatého Petra a konstrukci postavenou naším Pánem na Skále tak jí nejdříve poznejte a získejte. Jinak by to ani nešlo. Opustit něco kde nejste. Věřím že pak už jí neopustíte. Až jí poznáte a získáte.


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. listopad 2014 @ 07:14:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 11. listopad 2014 @ 10:48:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vida! Takže papežský antikrist a všechno kolem něho je již jenom konstrukce postavená Kristem na skále, a tvoje žvanění jsou tedy jenom pitomé nebiblické konstrukty. 
Zkus někdy shodit jho papežského antikrista, abys poznal a získal to, co jsi doposud neměl. Až toto poznáš, pak to i získáš.


]


Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 14:48:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Jsem si jist tím, že prospěje nám všem, když opustíme primát Petrův jako lidskou konstrukci a spekulaci a uznáme neomezeně PRIMÁT KRISTŮV.///

Netřeba však zapomínat, že ŘKC není křesťanská církev, i když obsahuje nějaké procento křesťanů. Je to Babylon - což je kódové označení pro Řím. A jak víme, Boží lid má z Babylonu vyjít neboť nastane den a hodina, kdy bude zničen ohněm. 

Řím již jednou podlehl požáru a historie se bude opakovat, pouze mám za to, že vzhledem k tomu, že za hodinu bude hotovo, bude se jednat o jaderný výbuch...

(Zj 18).


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 14:58:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I jaderný výbuch lze s pomocí Boží přežít. V Japonsku tenkrát přežilo několik jezuitů nedaleko centra výbuchu, na místě kde to z vědeckého hlediska opravdu nešlo a skupina adventistů sedmého dne, s ženami a dětmi. Kteří byli zrovna v předvečer výbuchu po dlouhých tahanicích vyhnáni z města. Studený vítr je zahnal do rokle kde seděli, plakali a nevěděli co počít. Pak uslyšeli nepopsatelný zvuk a když vyhlédli z rokle tak město již za nimi nebylo.



]


Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 17:57:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku a kdo ty adventisty tehdy vyhnal? Nebyli to náhodou nějací vaši bratři, kteří jsou, co bývali?


]


Re: Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. listopad 2014 @ 11:34:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byli to japonští bratři z městské správy.


]


Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 11:58:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se zdá, název článku jsem zvolil špatně. Správně měl znít: PETRŮV - ČI KRISTŮV PRIMÁT?
BA



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 11. listopad 2014 @ 17:25:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to tak tady čtu, tak bych řekl, že Poutnick je papežův primát.:))


]


ZAJÍMAVÁ ÚVAHA O KLÍČÍCH APOŠTOLA PETRA (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 17:58:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Re: NEJISTÝ ZÁKLAD ŘÍMSKÉ CÍRKVE 
Vložil: ivanp v Neděle, 08. září 2013




Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 19:08:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš Spasitel mnohokrát uvedl svou řeč slovy "psáno jest." A protože se Ho následuji, snažím se jednat podobně. Kdyby Spasitel označil apoštola Petra za největšího, pak bych jeho slova bez výhrad přijal. A to proto, že se snažím zůstávat na biblické půdě, zatímco římští katolíci zde zůstávají pouze na půdě lidských úvah a spekulací. Sám fakt, že nám Spasitel nezjevil kdo z učedníků byl v danou chvíli největší pak znamená, že to pro nás nemá význam. Mělo to význam jen pro dotyčného apoštola, který byl vyzván, aby byl jako "poslední." Vše, co je ke spáse zapotřebí, je v Písmu obsaženo. Jestliže Spasitel měl tak veliký respekt k Písmu, mějme ho i my. Natahování Písma "na skřipec" nesvědčí o respektu k němu. 

Pokud o mě jde, pak uznávám pouze primát Kristův.

Zj. 22:13 "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.
BA



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. listopad 2014 @ 07:43:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Kdyby Spasitel označil apoštola Petra za největšího, pak bych jeho slova bez výhrad přijal."...

My tvrdíme, že Petr byl nejhlavnější mezi apoštoly, první mezi rovnými. A že takto ho vyvolil a ustanovil sám Kristus - přejmenoval ho na Skálu, na které zbuduje svou církev (Mt 16,18).
Po svém zmrtvýchvstání Petra jako prvního z apoštolů  místo sebe jmenoval pastýřem svého stáda (J 21,15-17).
Je tomu tak?



"Psáno jest":
Schválně si všimni, kdo je uváděn mezi apoštoly vždycky na prvním místě:
(Mk 3,14-19)
Ustanovil jich dvanáct, aby byli s ním a aby je poslal kázat
a aby měli moc uzdravovat nemoci a vymítat démony:
Šimona (kterému dal jméno Petr),
Jakuba Zebedeova a Jakubova bratra Jana (kterým dal jméno Boanerges, to jest "Synové hromu") 18:a Ondřeje, Filipa, Bartoloměje, Matouše, Tomáše, Jakuba Alfeova, Tadeáše, Šimona Kananitu
a Jidáše Iškariotského, který ho také zradil.

(Sk 1,13)
A když vešli, vystoupili do horní místnosti domu, kde pobývali: Petr, Jakub, Jan a Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův a Šimon Zélótes a Juda Jakubův (bratr).




Také na osobě apoštola Pavla můžeme pozorovat, koho považoval v prvotní církvi mezi apoštoly za vrcholnou autoritu:
(1 Kor 15,5)
a že se ukázal Kéfovi a potom dvanácti. ...


(Gal 1,11-12)
Oznamuji vám, bratři, že evangelium, které jsem kázal, není podle člověka.
Já jsem ho totiž nepřijal ani se ho nenaučil od člověka, ale zjevením Ježíše Krista.

(Gal 1,18)
Potom jsem po třech letech přišel do Jeruzaléma, abych poznal Petra, a pobyl jsem u něho patnáct dní. Žádného jiného z apoštolů jsem však neviděl, kromě Jakuba, Pánova bratra.


Proč asi chtěl Pavel poznat právě Petra a ne některé jiné apoštoly?



]


Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 12. listopad 2014 @ 08:40:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že nejsme povoláni k tomu abychom měřili a porovnávali velikost Pánových služebníků které nad námi ustanovil. Abychom ctili a poslouchali jen ty které uznáme za dost veliké a mocné podle našich lidských měřítek. Kromě toho by to mělo pro nás katastrofální následky, kdybychom to dělali. Kdybychom si třeba místo malého a nevýrazného chlapce Davida vybrali krásného a zdatného Eliaba, nebo apoštola Jidáše místo svatého Petra. 


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 14. listopad 2014 @ 14:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, souhlasím, nejsme povoláni k tomu, abychom porovnávali a posuzovali velikost apoštolů. Už z toho důvodu, že posuzovaný stojí níže než posuzovatel.

Musím zde konstatovat, že tam, kde je bez výhrad uznáván a přijímán KRISTŮV PRIMÁT (zdá se, že tento termín razím jako první), tam prosazování primátu jakéhokoli člověka ani nemůže vzniknout. Kristův primát je totiž pevně zakotven v Písmě (např. Zj. 1:17; 2:8; 22:13).

Mějme např. tento výrok Písma:

1Kor. 15:5 "ukázal se Petrovi, potom Dvanácti."

Tento text neznamená více než to, co obsahuje. Proč se Pán ukázal nejdříve Petrovi, nevíme. Snad proto, že Spasitelovu péči potřeboval Petr více než jiní?

Lk. 22:31,32 "Šimone, Šimone, hle, satan si vyžádal, aby vás směl tříbit jako pšenici. Já jsem však za tebe prosil, aby tvá víra neselhala; a ty, až se obrátíš, buď posilou svým bratřím."

Zdá se, že tato slova Spasitel vyřkl těsně po ukončení sporu mezi apoštoly, kdo z nich je největší. (Lk. 22:24-27). Z toho je zřejmé, že až do citovaného výroku Spasitelova (Lk. 22:32), tedy i v době sporu apoštolů o největšího z nich, apoštol Petr ve Spasitelových očích dosud obrácen nebyl. Mohl by tedy být Petr v době sporu, kdy se problém největšího řešil, skutečně největším z apoštolů? Po lidsku řečeno, asi těžko. Vytváří ale tato úvaha prostor pro tvrzení, že v okamžiku právě probíhajícího sporu (Lk. 22:24-27) apoštol Petr NEBYL největším z apoštolů? NIKOLI!

PROČ?

Protože bych se dostal na půdu svých vlastních, a nikoli biblických úvah. A ze stejného důvodu ani nemohu tvrdit opak. Jak jsem již napsal, ten, kdo byl největším z apoštolů zůstává Božím tajemstvím. 

Z textu (Lk. 22:31,32) vyplývá, že byl apoštol Petr zvláště ohrožen. Proto za něj Spasitel prosil. Události pak dostaly rychlý spád; Satan skutečně apoštoly tříbil jako pšenici: učedníci Pána opustili (Mt. 26:56), navíc Petr Pána třikrát zapřel (Mt. 26:34; Mk. 14:30; Lk. 22:34; Lk. 22:61; J. 13:38). Zdá se tedy, že Petr (kromě Jidáše ovšem), klesl nejhlouběji. Problém trojího zapření a trojího povolání Petrova ke službě jsem pojednal v článku. Avšak díky Spasitelovým modlitbám (Lk. 22:32) Petr svých činů litoval (Mt. 26:75; Lk. 22:62), avšak nepropadl zoufalství jako Jidáš.

Církev stojí na Základu, jímž je Kristus (1Kor. 3:11) a ne na apoštolu Petrovi!

Písmo není guma, kterou lze libovolně natahovat, ohýbat, nebo zkrucovat. Písmo nelze beztrestně natahovat "na skřipec". Dějiny církve mě učí, že těm, kteří se toho dopouštěli, nedělalo problém natáhnout na skřipec i člověka, neřku-li celou řadu lidí. 

Nicméně Písmo nás nenechává na pochybách, kdo z lidí byl největší. Mojžíš? Nikoli. Eliáš? Nikoli. Někdo z apoštolů? Nikoli. 

Písmo praví:

Mt. 11:11 "Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; . ." (podobně Lk. 7:28).

V Písmu je tedy velikost, či primát výslovně přisouzen jen Kristu; za největšího z lidí je pak jasně označen Jan Křtitel. 
BA


]


Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 14. listopad 2014 @ 17:00:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Církev stojí na Základu, jímž je Kristus (1Kor. 3:11) a ne na apoštolu Petrovi!


Písmo není guma, kterou lze libovolně natahovat, ohýbat, nebo zkrucovat. Písmo nelze beztrestně natahovat "na skřipec"....




Ohledně toho Písma s tebou plně souhlasím - pak ale nerozumím, proč hned nato to ty sám děláš a Písmo si upravuješ podle sebe?:
Ef 2,19-22)
Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny;   byli jste vybudováni na  ZÁKLADU  apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš,  v němž se celá stavba spojuje dohromady a roste ve svatou svatyni v Pánu;  v něm jste i vy všichni spolu budováni v Boží příbytek v Duchu.



Apoštolové totiž nepoložili jiný základ, než je právě sám Kristus. V něm se celá stavba církve spojuje dohromady.
Jestliže Pán přejmenoval rybáře Šimona na "KÉFAS" (Skála) - měl pro to závažný důvod, který dostatečně jasně vyjádřil v Mt 16,18 - 19 a následně potvrdil v J 21,15-17.



Jen ten, kdo toto zarputile odmítá vidět, je duchovně úplně slepý.



]


Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 14. listopad 2014 @ 19:05:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro jednoho zaslepeného italského, či římského katolíka:

BA



Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 14. listopad 2014 @ 19:20:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych dodal:  ZÁKLAD CÍRKVE
BA


]


Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 15. listopad 2014 @ 21:11:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přestože papežství je nebiblická záležitost, tak nutno uznat, že Petr byl skutečně první mezi rovnými, protože byl mluvčím Jeruzalémské Církve. Když někdo měl jednat za Církev, byl to Petr a naopak, všichni zvenku, když se chtěli na Církev obrátit, obraceli se na Petra. Zaškrtněte si v nějaké staré Bibli v NZ jméno Petr a uvidíte, že tomu je skutečně tak. 


]


Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 16. listopad 2014 @ 23:01:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jistě, v Písmu, např. v (Mt. 10:2,3) je ve výčtu apoštolů na prvním místě jmenován apoštol Petr, což jistě nechci popírat. Znamená to však, že byl skutečně první? Bylo prvenství skutečně důležité? 

Mt. 20:27 "a kdo chce být mezi vámi první, buď vaším otrokem." (Mar. 10:44).

Tyto texty nám říkají "chce" a nikoli "je". 

Když jsou uváděna jména, je psáno: "první Šimon" a nikoli "první z apoštolů Šimon", což je rozdíl. Výčtem jmen, kde je Petr na prvním místě nás uvádí do příběhu evangelista Matouš - ale Spasitel nikoho z apoštolů za prvního, či největšího neoznačil. Nicméně pokud přijmu tezi "první mezi rovnými", který Písmo nezná, mělo by pak být i zřejmé, kdo byl druhý, event. "poslední mezi rovnými."

Ale jestli sis všiml, můj článek řeší velikost apoštolů. A ŘKC spojuje prvenství i skálu, tedy apoštola Petra za základ své církve. A Petr musel být i nutně největší - těžko si představit, že by si ŘKC za svůj základ zvolila apoštola, který by největším NEBYL. Prostě do osoby apoštola Petra byly promítnuty ty nejlepší kvality - na nichž zakládá svou autoritu ŘKC - ta "pravá církev Kristova". A přestože víme, že někdo z apoštolů skutečně největším byl, nevíme kdo to byl. Pán nám to nezjevil. Zřejmě proto, aby v budoucnu nebyl nikomu, tedy i apoštolu Petrovi přisuzován význam který by mu nepatřil, tedy význam, který by ho odděloval od ostatních apoštolů. Aby např. Petr byl pokládán za základ Církve, jímž je Kristus (1Kor. 3:11). Na něm pak spočívá druhá vrstva - apoštolé (Zj. 21:14) - tedy NIKOLI jen apoštol Petr!!! Podobně (Ef. 2:20,21) kde druhou vrstvu tvořili apoštolé s proroky. Více viz link níže. 

Nicméně katolík Dr. Col označuje apoštola Petra za základ Církve. Cituji z článku ZÁKLAD CÍRKVE  kap. IV.  "Církev Kristova, zbudovaná na Petrovi, .". Co dodat?

Podobně Pán oslovoval svoji matku "ženo" a nikoli "matko" (J. 2:4-pouze BK; J. 19:26), protože jako Bůh dopředu věděl, že by Jeho slov bylo zneužito k vytvoření kultu "Matky Boží", či "Královny nebes", který by pak získal biblické oprávnění. 

Za zmínku stojí i důležitá skutečnost, že apoštolé byli Židé, zatímco papežové nikoli.

J. 4:22 " . .spása je ze Židů". 

Je skutečně zvláštní, že papežové ŘKC odvozují svoji autoritu od Žida, apoštola Petra, když ŘKC měla jako celek po většinu svých dějin k Židům negativní vztah. A to i když se někteří papežové Židů zastávali, jako např. papež Inocenc III. v bule Licet Perfidia z r. 1199. 

Nicméně výsledkem III. a IV. Lateránského koncilu (1179, 1215) byla separace Židů a žluté kolečko. To jen pro základní informaci.
BA




]


Re: Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 18. listopad 2014 @ 22:07:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr byl jasně mluvčím první Církve, nikoliv jejím základem. Tím bylo zjevení - "Ty jsi Kristus, ten Syn Boha živého."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 19. listopad 2014 @ 15:04:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštola Petra lze označit za počátek církve, neboť byl prvním Kristovým vyznavačem(Mt. 16:16). Ale vzdor tomu všemu, Petr Pána třikrát zapřel(Mt. 26:34; Mk. 14:30; Lk. 22:34; Lk. 22:61; J. 13:38).Spasitel ho však nezavrhl; proto se ho třikrát ptá, zda Ho miluje a třikrát ho pověřuje, aby pásl Jeho beránky a ovce(J. 21:15-17). A těmi třemi otázkami a trojím pověřením k službě Spasitel z Petra snímá tíhu jeho zapření a přivádí ho k uvědomění jeho selhání i VELIKOSTI Spasitelova ODPUŠTĚNÍ
BA


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy