Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 605 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493438
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: SVATOST
Vloženo Čtvrtek, 23. říjen 2014 @ 22:03:11 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

Občas slýchám posměšky svých odpůrců, že chci být příliš "přesvatý".

 Posuďte sami, zda je takové smýšlení z Ducha nebo z těla. Vždyť Pán říká:

»15. Ale jakž ten, kterýž vás povolal, svatý jest, i vy svatí ve všem obcování buďte; 16. Jakož napsáno jest: Svatí buďte, nebo já svatý jsem.« [1Pt 1,15-16]

Je tedy možné být až moc přesvatý, když máme být svatí jako Bůh? Svatý znamená ODDĚLENÝ - od hříchu i od světa. Sami od sebe pochopitelně nemůžeme být svatí ani náhodou. Celá přísná výchova Boha Otce směřuje k tomu, abychom měli účast na Jeho svatosti, na svatosti samotného Pána:

»5. A což jste zapomenuli na napomenutí, kteréž k vám jako k synům mluví: Synu můj, nepohrdej kázní Páně, aniž sobě stýskej, když od něho trestán býváš 6. Nebo kohož miluje Pán, [tohoť] tresce, a švihá každého, kteréhož za syna přijímá. 7. Jestliže kázeň snášíte, Bůh se vám podává jako synům. Nebo který jest syn, jehož by netrestal otec? 8. Pakli jste bez kázně, kteréž všickni účastni jsou, tedy jste cizoložňata, a ne synové. 9. Ano tělesné otce své měli jsme, kteříž nás trestali, a měli jsme [je] u vážnosti, i zdaliž nemáme mnohem více poddáni býti Otci duchů, abychom živi byli 10. A onino zajisté po nemnohé dny, jakž se jim vidělo, trestali, ale tento v věcech přeužitečných, totiž k tomu, abychom došli účastnosti svatosti jeho.« [Žd 12,5-10]

Toto však je výhradně práce Ducha svatého v nás. On sám je tou svatostí. Tato svatost Ducha přichází po mnoha létech vytrvalé práce Ducha. Nemluvím zde o poziční svatosti, dosaženou před Bohem Otcem Kristovou obětí na kříži, kterou mají všechny Boží děti stejnou - tedy Kristovu. Mluvím o Kristově svatosti, která je vypracovaná Duchem svatým. Která je skutečná a praktická. A tu má každý věřící na jiné úrovni. Ta má být také Kristova. Ale není přičtená, ale skutečně dosažená.

Je to stejná svatost, bez níž by svatí Boží lidé unášeni Duchem svatým nemohli napsat ani řádek Písma, které je do posledního písmenka inspirované Bohem. Když apoštolé psali Písma, byli ve výchově Ducha již 20-30 let. Apoštol Jan dokonce 60 let. A je to opravdu znát. Jan byl již pokročilý otec v Kristu, pokud jde o duchovní zralost. Dostal prorocký vhled do budoucnosti Církve a světa, který je vrcholem a završením celého Božího zjevení v Písmech. 

Svatost a čistota potřebná k napsání NZ Písem musela být skutečně ryzí, jako to nejčistší zlato. A tato Boží svatost má být cílem pro každého věřícího, který je povolán skutečně sloužit Pánu, ale i každého jiného věřícího. Nechme se tedy do ní Duchem svatým uvést milostí skrze víru a nestyďme se za to. Ať se nám za to posmívá, kdo chce... Bůh nás chce mít vykoupané v čisté koupeli vody Slova a Ducha. Nechce, abychom se koupali ve vlastní špíně. 

Potřebujeme více skutečně svatých Božích sluhů, aby nás uvedli do jednoty víry (= učení) a poznání Syna Božího:

»11. A onť dal některé zajisté apoštoly, některé pak proroky, jiné pak evangelisty, jiné pak pastýře a učitele, 12. Pro spořádání svatých, k dílu služebnosti, pro vzdělání těla Kristova. 13. Až bychom se sběhli všickni v jednotu víry a známosti Syna Božího, v muže dokonalého, v míru postavy plného věku Kristova, 14. Abychom již více nebyli děti, zmítající se a točící každým větrem učení v neustavičnosti lidské, v chytrosti k oklamávání lstivému;« [Ef 4,11-14]

A i když mezi námi nebude žádný apoštol (který musí nutně vidět Vzkříšeného a být Jím osobně pověřen), mohou být mezi námi svatí Boží lidé, kteří nejen že občas dostanou od Ducha svatého světlo na nějaký jednotlivý verš nebo pasáž Písma, když jim ho Duch oživí, ale kteří budou mít takto oživlé a osvětlené celé Písmo, kdykoli do něho nahlédnou. Aby pro ně Písmo bylo trvale živou Knihou, jakou také je (ale my to zatím nejsme schopni vidět). A aby tak v jednotě víry uvedli do Církve JEDNO učení - JEDEN výklad Písem.


"SVATOST" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. říjen 2014 @ 08:12:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Svatý znamená ODDĚLENÝ - od hříchu i od světa."...

Určitě je to docela přiléhavé a pravdivé vyjádření.

Ale nevystihuje všechno.
Svatý znamená ještě daleko víc - znamená nejen oddělení pro Boha, ale také praktické následování Krista životem v jeho lásce, v jeho příkladu, ve společenství církve.

A znamená ještě i daleko víc, než i toto - protože dokonale svatý je jenom Bůh. Svatý člověk je jenom obrazem, jenom odleskem svatosti Boží.

Ale není to málo. Tím naplňuje svůj úděl, naplňuje smysl toho, proč byl stvořen - jako Boží spolupracovník zjevuje Boží lásku ve viditelném světě.


Nezapomínejme, že ti, co se nám posmívají, jsou jen ubozí duchovní chudáci - ti, kteří jsou hodni ve své zatvrzelosti snad jen našeho politování.



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 24. říjen 2014 @ 13:25:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko je cestou ke svatosti líbání koránu?  Wojtyla to naznačil...666...číslo člověka-šelmy!


]


Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 24. říjen 2014 @ 20:20:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvůj komentář Oko začíná řečí o svatosti a končí o dolomení nalomených. To se vůbec k debatě  svatosti nehodí. 

Křasťané zde nejsou proto, aby duchovní chudáky litovali! Jsou zde od toho, aby lidi svázané na duchu, tedy lidi jako jsi ty, aby za takové lidi vedli duchovní boj. A tento boj začíná pro tebe velmi nepříjemnou pravdou. Ta pravda zní: Jsi katolický modloslužebník. Tato pravda tě buď osvobodí, nebo zahubí. Vše je jenom na tobě.



]


Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 24. říjen 2014 @ 22:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:

///Nezapomínejme, že ti, co se nám posmívají, jsou jen ubozí duchovní chudáci - ti, kteří jsou hodni ve své zatvrzelosti snad jen našeho politování.///

Jenže to jsou mnohdy naši bratři...


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 25. říjen 2014 @ 00:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, kdy ses dal ke katolíkům, že jsou to tvoji bratři?


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 25. říjen 2014 @ 00:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, kdy ses dal ke katolíkům, že jsou to tvoji bratři?


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:27:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studentbible píše:

///Gregu, kdy ses dal ke katolíkům, že jsou to tvoji bratři?///

No, já nemyslel katolíky, ale biblické Kristovce. Ale když jsme u katolíků, také tam určitě máme nějaké bratry - odhadem, tak 5%... Bůh povolává nezávisle. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. říjen 2014 @ 19:10:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Povolaní jsou všichni. Ne každý boží povolání přijme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 29. říjen 2014 @ 13:04:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec píše:


///Povolaní jsou všichni. Ne každý boží povolání přijme.///

proto je psáno: 

29. Nebo kteréž předzvěděl, [ty] i předzřídil, [aby byli] připodobněni obrazu Syna jeho, aby on byl prvorozený mezi mnohými bratřími.30. Kteréž pak předzřídil, těch i povolal, a kterýchž povolal, ty i ospravedlnil, a kteréž ospravedlnil, ty i oslavil. (Ř 8)


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 25. říjen 2014 @ 08:47:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou to naši bratři,
ale v temnotě jejich zatvrzelosti je zbytečné s nimi vést jakoukoli diskusi - raději se za ně modlit.


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 25. říjen 2014 @ 14:00:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ty zcela běžně boží slovo překrucuješ, ty se zcela běžně sám chytáš do vlastních lží, a ty zcela běžně prohlašuješ za zatvrzelé ty, co tě takřka každodenně usvědčují ze lží. 

A pravda o tobě Oko, ta pravda kterou tak zatvrzele a vzdorovitě  odmítáš? Jsi to ty, co má srdce zatvrzelé vůči pravdě, a jsi to ty, co Boha zatím nenašel!


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 10:58:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
»15. Ale jakž ten, kterýž vás povolal, svatý jest, i vy svatí ve všem obcování buďte; 16. Jakož napsáno jest: Svatí buďte, nebo já svatý jsem.« [1Pt 1,15-16]

Abych tento verš správně pochopil, musím vědět, co se tou Boží svatostí myslí. Co je opravdová svatost, kterou si Otec u nás přeje vidět, můžeme nejlépe poznat v evangeliích na jeho Synu, Ježíši Kristu. On se neodděloval od světa vnějšně, ale byl oddělen vnitřně. Především byl od světa oddělen svou láskou, poslušností a věrností Otci, kterou svět nezná. Nepravou svatost, čili oddělenost naopak vidíme u farizeů - askeze, oddělování se od hříšníků a pohrdání jimi, spoléhání na své skutky. Ač taková svatost může vypadat navenek "zbožně", ve skutečnosti je to svatost světa a vede jen k pýše a zaměřenosti na sebe, což je ta nejvnitřnější podstata hříchu.
Duchovně jsou jen dvě království: království světa a království Boží. Jsem-li občanem Božího království, jsem duchovně oddělen od království světa a naopak. Co to v životě člověka prakticky přináší, zjevuje krásně a jednoduše ap. Pavel: Neboť království Boží není v tom, co jíte a pijete, ale ve spravedlnosti, pokoji a radosti z Ducha svatého.
Co tím chci říci? Mnozí křesťané si myslí, že vyšší svatosti dosáhnou, když se zdrží některých pokrmů, nebo nápojů, nebo se přestanou stýkat s nevěřícími a nebo budou pěstovat nějakou formu askeze. Pokud těmito způsoby chceme pěstovat svatost, pak se nesmíme divit, že se nám lidé smějí. Směje se totiž i Bůh naší pošetilosti. Ježíš nám přišel ukázat, že tyto věci samy o sobě, nepůsobí svatost, ale naopak jsou součástí tohoto světa. Proto se jim také věnuje taková pozornost ve všech náboženstvích tohoto světa, včetně některých křesťanských organizací. Skutečná svatost je dílem Ducha svatého v srdci člověka a přináší do jeho života spravedlnost(svobodu od hříchu), lásku, radost a pokoj.
Věřící člověk by měl, než odsoudí smích těch, kteří se mu smějí, napřed popřemýšlet zda se mu nesmějí oprávněně, když vidí, že cedí komára a polyká velblouda.



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 24. říjen 2014 @ 14:02:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina nie si ďaleko od kráľovstva Božieho. 


]


Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také je psáno, že nemáme táhnout společné jho s nevěřícími. A špatná společnost kazí dobré mravy. Ale svatosti pokrmem, pitím, askezí, klášterem, izolovaností samozřejmě nedosáhnu a je to bláhovost. Nemáme polykat velbloudy, což není schválení, že nás nemají trápit komáři
Co prosím přesně myslíš ..se přestanou stýkat s nevěřícími? Přestat se stýkat s nevěřícím je správné i špatné, podle toho co se pod tou formulací skrývá. (1Pt4:4). Já neznám Grega a tak nevím co si pod tím slovem představit. 



]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 10:42:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přestat se stýkat s nevěřícím je správné i špatné, podle toho co se pod tou formulací skrývá. 

Jirko, nebudeš mi rozumět, pokud nebudeš číst pozorně co píšu:

Napsal jsem: Co je opravdová svatost, kterou si Otec u nás přeje vidět, můžeme nejlépe poznat v evangeliích na jeho Synu, Ježíši Kristu. On se neodděloval od světa vnějšně, ale byl oddělen vnitřně. 

Jestli nechápeš, co tím říkám, tak si zkus znovu přečíst evangelia a hledej v nich, jak se choval Ježíš vůči lidem. A pak to zkus porovnat s tím, jak se chovají k lidem mnozí křesťané z církevních denominací a sekt.

A pak také přiznávám, že jsem si chtěl tak trochu rýpnout do Grega, který tady před časem tvrdil, že pití kafe zatvrzuje srdce. Tvrdil, že má na člověka negativní duchovní účinek.


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 26. říjen 2014 @ 11:37:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za vysvětlení, beru to tedy v kontextu celého příspěvku. Pak Amen.
Souhlasím, že mnohdy je vidět rozpor mezi chováním Pána a denominací/sekt. Jenže naneštěstí oboustranný. Není to jen o tom, že někteří by byli poskvrněni i "občanským" kontaktem, ale jiní zase jsou tak pro Řeky Řekem, že je od nevěřících nerozeznáš, jsou s nimi totiž jedno i vnějškově i vnitřně. 
Musíme brát i v úvahu proč Pán se vnějškově neodděloval. On byl na misii a povolával hříšné. Je to něco jiného, než být ve světě, protože je mi tam dobře. Pán ježíš byl "lékař" a tak chodil za nemocnými. 
Ještě jednou děkuji za odpověď


]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 15:25:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rádo se stalo, Jirko. Ještě mě napadlo k tomu verši: Netáhněte společné jho s nevěřícími. Na tomhle verši je krásně vidět, jak pouhá litera zabíjí, ale duch obživuje.
Když ho správně nepochopím, můžu mít výčitky, že pracuji ve firmě, kterou řídí nevěřící, nebo že chodím hrát fotbal s nevěřícími, nebo se od nevěřících, abych se neušpinil, co nejvíce separuji, abych byl svatější, jak to dělají mnozí křesťané.
 Když ho pochopím správně, pak vím, že mám jiné záměry a cíle, jiný zdroj života, než mají nevěřící a přesto mezi nimi mohu žít a mít je rád. Mám za to, že Ježíš nechodil mezi celníky a nevěstky jen proto, že to byl jeho úkol od Otce a nebyl z toho otrávený, mezi jakými lidmi se to musí pohybovat. On za těmi lidmi chodil z lásky k nim, měl je rád a proto jim chtěl pomáhat. Proto se na čas vzdal své nebeské slávy a rovnosti s Bohem a přišel na svět v omezeném lidském těle nám sloužit jako služebník. A ap. Pavel nás v ep. Filipským vyzývá abychom měli stejné smýšlení jako on.
 Nevím, jestli jsi ležel někdy v nemocnici. Já jo. A můžu Ti říct, že kdyby mi personál dával najevo, že se štítí mého těla a jeho produktů, nebylo by mi tam dobře a nevěřil bych jim, že to dělají rádi. Velmi mi pomáhalo k uzdravení to, že se mě neštítili a ještě mě povzbuzovali. A to byli nevěřící. A mnozí křesťané, které znám, se povolávají do "služby" nevěřícím a přitom se jich štítí a bojí se, že se od nich nakazí. Ve své pýše nechápou, že se tím vlastně ukazuje, že ještě nejsou svobodní od svého hříchu a proto se bojí hříchu druhých. Prošel jsem si tím obdobím také a tak vím o čem mluvím.
A tak ten verš chápu tak, že netáhnout společné jho s nevěřícími není o tom se s nimi nestýkat, ale nemít stejné cíle a bohy. Ostatně v tomto kontextu je ten verš zasazen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. říjen 2014 @ 19:27:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino, to cos napsal je ze života. Je to tak.
Já však nedělím lidi na věřící a nevěřící. Je to špatné dělení. Moje zkušenost v tomto je taková, že ne každý kdo se názorově hlásí k nějaké denominaci má víru Krista, a ne každý kdo se z nějakého důvodu hlásí třeba k ateismu, musí být Kristu vzdálený. Lidé co vystupují navenek jako nevěřící, většinou tuto názorovou platformu prezentují jako obranu před církevními denominacemi. Tito lidé dobře vidí, že zde není něco v pořádku, a vidí to proto, protože jim to dal Bůh v pravdě poznat. A to je moc dobré, vidět to, co do Církve Krista nepatří.
 Při důvěrnějším rozhovoru, a posléze co zjistí že nejsi žádný denominační agitátor do té "správné" církevní strany, naráz zjistíš, že mají o Kristu a Jeho lásce velmi dobré poznání. Jen to prostě nevidí v praxi. 
Proto se dělení lidí na věřící a nevěřící raději vyhýbám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. říjen 2014 @ 19:50:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já věřícími nazývám lidi, kteří poznali Krista, žijí s ním v uvědomělém obecenství a mají ho za svou hlavu, krále, učitele a pastýře. A pak jsou nevěřící a ti se dělí na náboženské nevěřící (formální denominační křesťané, budhisti, islamisti.....) a ateistické nevěřící. S těmi mám podobnou zkušenost jako Ty: mnozí z nich, ač neuvědoměle, uznávají principy a vztahy Božího království, jen jim chybí moc Ducha svatého k tomu je žít. Proto Ježíš řekl náboženským lidem - farizeům, že celníci a nevěstky je předcházejí do království nebeského. Uvědomují si svou hříšnost a pokrytecky se nezaštiťují svou nábožností a božstvy.
Proto také věřím, že Ježíš nepřišel založit nějakou církevní organizaci, ale povolat ke společenství lidi, kteří chtějí žít stejný život jako on, v pravdě a v lásce. Povolává lidi, kteří se chtějí od světa lišit způsobem bytí a ne příslušností k nějaké denominaci, straně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:18:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plně souhlasím s tím co píšeš.
Ono není důležité zda toho či onoho člověka ty označuješ za věřícího/nevěřícího. O tom to není. Je to o všeobecném pojmu věřící a nevěřící do kterého jsou dnes zahrnutí všichni lidé. Konfrontaci vlastního označení a toho všeobecného se nikdo nevyhne. Podle tebe je věřícím ten kdo poznal Krista, a má Ho za svou hlavu a podle jiného je věřícím někdo kdo věří v posvátnost krávy. Proto se já osobně označení věřící/nevěřící raději vyhýbám. Tím, že máme víru Krista se přece nestáváme věřícími, stáváme se Kristovci. Když se mne někdo zeptá zde jsem věřící, odpovím že ne. V kategorii "věřící" jsou dnes zahrnutí i satanisti. Dělení lidí na věřící a nevěřící vychází z ateismu.Paradoxem pak je, že jsou celosvětově schvalované zákony o neurážení náboženského cítění u věřících. No, a ten paradox je v tom, že se díky těmto naoko dobrým zákonům, se můžeš při hlásání božího slova lehce dostat do křížku se zákonem, jelikož biblickou pravdou můžeš urazit náboženské cítění třeba u věřících nekřesťanů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:34:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvědomují si svou hříšnost a pokrytecky se nezaštiťují svou nábožností a božstvy.

Bylino, toto je velmi rozšířený duchovní stav u mnoha "nevěřících". Do jejich srdcí Bůh vidí, oni ho vnímají, ale nikomu o tom nemají potřebu vyprávět. Navenek naoko vystupují jako "nevěřící". Což jim umožňuje ubránit to krásné co jim Bůh dal. Jsou jakoby neviditelní. Otevřenost a důvěra pak otvírá brány, a člověk pak žasne jaké duchovní poklady nalézá u těch, které svět považuje za "celníky a nevěstky"..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 29. říjen 2014 @ 16:22:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji ti i za tuto odpověď. Litera je hodně nebezpečná, a to jakákoliv. Pán s tebou Jirka


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 12:23:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, Gregu. Hezký článek.

  Toník



Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 24. říjen 2014 @ 22:37:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím bych se přídržel definice, kterou jsem převzal od několika dobrých znalců Písma a hebrejštiny. Dost lze najít v Novotného Biblickém slovníku.

Nejprve je nutné oddělit Boží svatost od svatosti Božího lidu, případně i jednotlivců v Božím lidu. Svatost Boží je pro nás příkladem, metou s možností se pouze k ní přiblížit.

Svatost lidu nebo člověka je prosté "oddělení pro Boha". Podobně, jako je klatý rovněž oddělený pro Boha, ale určený ke zničení.

Svatost v tomto biblickém smyslu nemá nic společného s dokonalostí. Jen to, že snahou každého by mělo být přiblížit se svatosti Boží.



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

///Svatost v tomto biblickém smyslu nemá nic společného s dokonalostí.///

No to bych neřekl, čím je věřící posvěcenější, tím je automaticky i dokonalejší.


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 25. říjen 2014 @ 20:50:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvé vyjádření "čím je věřící posvěcenější" zavání technickým měřitelným termínem. Například: Ty jsi lepší než já, což se dá měřitelně dokázat. Ale Ježíš ti přece řekl, že ten celník byl lepší, než mnohem zbožnější farizeus.

Tohle bych nechal na Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 21:10:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

///Tvé vyjádření "čím je věřící posvěcenější" zavání technickým měřitelným termínem.///

Má na mysli toto: "Kdo je svatý, posvěť se ještě." (Zj 22)


]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To neznamená, že se stane dokonalejším. O tom rozhoduje jen Bůh. Jsem rád, že u mně rozhodovat nebude. Ty se na to těšíš?


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 21:15:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Unshaken píše:

///Ale Ježíš ti přece řekl, že ten celník byl lepší, než mnohem zbožnější farizeus.///

Farizeus nebyl věřící. Spoléhal sám na sebe. Celník spoléhal pouze na Pána a Jeho milost. Snadno lze dokázat, že někteří, kteří vyzdvihují celníka, mohou být ve skutečnosti ve svém učení podobni tomu farizeji...



]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Farizeus nebyl věřící." Tím jsi ale překroutil vztah farizeů k Bohu.


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. říjen 2014 @ 00:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, mohl bys nějak objasnit to, co tvrdíš o NZ? Odkud prosím znáš jména a osobnosti pisatelů NZ? Některé jsou podepsané, ale co třeba evangelia? 



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:31:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ssns píše:

///Gregu, mohl bys nějak objasnit to, co tvrdíš o NZ? Odkud prosím znáš jména a osobnosti pisatelů NZ? Některé jsou podepsané, ale co třeba evangelia? ///

Autory evangelií máš v jejich nadpisech. A já věřím celému Písmu, tedy i těm nadpisům...


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. říjen 2014 @ 20:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ty nadpisy tam dopsali až lidé na základě tradice hodně let po sepsání evangelií. To je stejné, jako kdybys věřil nadpisům kapitol, které v mnoha překladech jsou.


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 21:19:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns píše:

///Ale ty nadpisy tam dopsali až lidé na základě tradice hodně let po sepsání evangelií. To je stejné, jako kdybys věřil nadpisům kapitol, které v mnoha překladech jsou.///

Nadpisům kapitol samozřejmě nevěřím. Mám za to, že nemůžeme vědět, zda nadpisy knih tam původně byly nebo nebyly. Bylo by velmi nelogické, kdyby ne.

Ale ono to v podstatě není až tak důležité. Důležité je, že apoštol Petr potvrzuje, že Písma psali svatí Boží lidé unášení Duchem svatým. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. říjen 2014 @ 22:52:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ono to v podstatě není až tak důležité. Důležité je, že apoštol Petr potvrzuje, že Písma psali svatí Boží lidé unášení Duchem svatým.

Ano, o tom jsem nepochyboval. Jen mě zaujalo to, co jsi psal k autorství. Já totiž nesouhlasím s tím, že apoštol Jan napsal evangelium, listy a Apokalypsu tak pozdě, jak uvádíš ty.

Všichni kritici Písma se vždy snažili datovat Jana tak, aby byl pokud možno co nejmladší, protože o něm platí ten tvůj popis. Kdybys otevřel nějakou odbornou knihu o evangeliu podle Jana, která byla naspána před rokem cca 20, dočetl by ses, že bylo napsáno na konci 2. století. Jenže pak se našel rukopis P52. :-) Osobně jsem přesvědčen, že všechna evangelia byla sepsána před rokem 70.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. říjen 2014 @ 22:53:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pardon, myslel jsem před rokem 1920.:-)


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 11:01:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ty nadpisy tam dopsali až lidé na základě tradice hodně let po sepsání evangelií. 

Slávku, tradice není něco, co se apriori musí mýlit. Tradice nemusí být pověst. Tradice může být i ústně předávaná pravda. Nějak nechápu, proč by křesťané měli komolit autory evangelií. Nebo si myslíš, že je tak těžké si zapamatovat jméno autora spisu, který pečlivě studuji a věřím pravdivosti jeho svědectví. Nějak nechápu, co vede některé teology neustále o Písmu pochybovat, když je zřejmé, že už tisíce let spolehlivě funguje jako pomoc člověku nalézt Boha.

To je stejné, jako kdybys věřil nadpisům kapitol, které v mnoha překladech jsou.

Ne, to není stejné. Autoři překladů, sami přiznávají, že nadpisy kapitol si vymysleli sami a v původních dochovaných textech nejsou. Zrovna tak jako tam nejsou malá a velká písmena a diakritická znaménka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:56:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud se tu tradice neplete, máme hodně velký problém. Například tradice autorství Matouše je dosledovatelná až k Papiášovi z Hieropole. Právě na něj se odvolává Eusebius. V čem je problém? Tentýž Papiáš totiž tvrdí, že evangelium podle Marka bylo napsáno hebrejsky a že každý ho překládal, jak jen nejlépe mohl. Rovněž Ireneus tvrdí, že Matouš sepsal své evangelium hebrejsky a to dokonce v době, kdy Pavel a Petr kázali v Římě a současně dodává, že Marek své evangelium napsal až po smrti Petra, tj. později než Matouš. Origen také tvrdí, že Matouš byl sepsán hebrejsky, což je něco s čím souhlasí i Jeroným, který dokonce tvrdí, že ta původní, do řečtiny nepřeložená verze byla v jeho době k dispozici.

Takže, buď všechna ta tradice o autorství mluví o úplně jiném evangeliu (tomu nasvědčuje to, že Papiáš mluvil o výrocích a dodává, že Marek ve svém evangeliu nemá správnou chronologii událostí, kterou ale náš dnešní Matouš kopíruje), nebo skutečně mluví o našich evangeliích, ale pak je Matouš starší než Marek a současně máme k dispozici jakýsi pochybný překlad z hebrejštiny.

Nějak nechápu, co vede některé teology neustále o Písmu pochybovat, když je zřejmé, že už tisíce let spolehlivě funguje jako pomoc člověku nalézt Boha.

Právě jsem ti uvedl tu tradici. To není otázka pochybnosti o Písmu, to je pouze upozornění na to, že evangelia byla napsána anonymně a my nevíme, kdo je napsal. Autorství neznáme u většiny biblických knih a komu to vadí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 26. říjen 2014 @ 16:57:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry, popletl jsem jeden název - Papiáš píše o hebrejském Matoušovi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 18:34:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autorství neznáme u většiny biblických knih a komu to vadí?

No, mě ne. Proto se také takovými nesmysly nezabývám. Beru Písmo tak, jak je, protože vím, že tak jak je, funguje dobře pro ty, kteří upřímně hledají Boha. A to i v nedokonalých překladech. Její věrohodnost zpochybňují Ti, kteří Boha nehledají a potřebují nějakou výmluvu na nedokonalost.

ale pak je Matouš starší než Marek a současně máme k dispozici jakýsi pochybný překlad z hebrejštiny.

Promiň, ale nechápu o čem mluvíš. Tyto spekulace jdou mimo mě. Z čeho usuzuješ, že ten překlad z hebrejštiny je pochybný? Proč je pro Tebe určující názor nějakého dávného člověka, kterého nijak moc neznáš a nevíš jak žil?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 17:18:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Protože jsem reagoval na tvoje slova:


Jakou jinou tradici znáš? Jaký je podle tebe nejstarší rukopis evangelia, kde je uvedeno jméno pisatele? Pokud by bylo Matoušovo evangelium napsáno hebrejsky, pak nemáme žádný relevantní manuskript původního textu.

Zpochybnění Písma je to, když tvrdím, že neplatí něco, co je v Písmu napsáno. U anonymních spisů (většina SZ, evangelia, Skutky, Židům a všechny 3 listy od Jana (první zcela anonymní, 2. a 3. napsány starším) přece nemůže jít o zpochybňování.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. říjen 2014 @ 19:08:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hodnota Písma není v tradici, není v jeho historičnosti, není v jeho lidském autorovi ani překladatelovi. Hodnota Písma je v obsahu pravdy božího slova, a Toho kdo ho inspiroval k sepsání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 29. říjen 2014 @ 19:29:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl jsi to i za mne. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 06:59:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá debata.

Obecně se má za to, že nejstarší psané evangelium je to Markovo.
Ale ono to ve skutečnosti bylo zřejmě trochu jinak, než si to dneska představujeme.

Křesťané nežili tak docela mezi sebou v izolaci a úplně nejdříve zde byla ústní svědectví o Kristu. Prostě jednotliví očití svědci svědčili o Kristu každý svým způsobem. A je obecně známo, že svědectví více svědků o stejné události bývají i velmi odlišná - dokonce si mohou v detailech vzájemně odporovat, podle toho, jak který svědek událost vnitřně prožíval. A naše evangelia jsou svědectvím z více pramenů, od více svědků - proto i ta synoptická se v detailech pochopitelně liší.

Matouš (celník Lévi) se sám stal Ježíšovým apoštolem a tak psal své vlastní svědectví (v r.41-42) - nejdříve pro palestinské křesťany, obrácené ze židovství (za Agripova pronásledování v Jeruzalémě). Proto bylo psáno pochopitelně hebrejsky a zřejmě v poněkud stručnější podobě. Originál se nezachoval.
Jelikož Matoušovo evangelium bylo cíleno na křesťany konvertované ze židovství, vybral tedy ze života Kristova právě takové děje, které byly ve Starém zákoně předpovězeny a ukazuje, že na Ježíši Kristu se vyplnilo, co proroci o budoucím Vykupiteli předpověděli.
Neřadí tedy jednotlivé události úplně přísně chronologicky jak se udály po sobě, ale řadí je podle smyslu, jak se věcně k sobě hodí.

Zdrojem svědectví pro Markovo evangelium byl apoštol Petr. Marek byl pouze zapisovatelem.
Apoštol Marek (Papiáš jej nazývá "tlumočníkem" Petrovým, Jeroným zase "tajemníkem" Petrovým) napsal své evangelium podle kázání apoštola Petra v Římě kolem r. 55  nejdříve pro křesťany římské.
Římané neznali proroctví SZ, proto se svatopisec orientuje hlavně na skutky, které Kristus vykonal - na svědectví o jeho pozemském životě - hlavně jeho život veřejný. Seřazuje události více chronologicky, ale nikoli zcela - tedy jak patří k sobě věcně - jeho svědectví není dějepisné, ale ukazuje, že Pán Ježíš je Synem Božím.


Později bylo Matoušovo evangelium přepracováno do řečtiny a jsou na něm patrné redakční doplňky, ovlivněné už evangeliem Markovým. Jazykozpytci, kritickým způsobem zkoumající Bibli, z toho mají dneska těžkou hlavu: některá místa Markova evangelia jsou ovlivněna evangeliem Matoušovým, některá místa Matoušova evangelia zase zpětně nesou stopy ovlivnění evangeliem Markovým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 13:26:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, tys konečně vzal bibli do ruky a papouškuješ tady popisky a vysvětlivky uvedené před každým evangeliem.

Přečti si raději samotné Markovo evangelium, a to několikrát po sobě, a modli se přitom k Duchu, ať ti otevře tvého ducha k přijetí pravdy božího slova. Lepší radu ti dát nelze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 17:23:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, toto vše jsou jen více či méně smysluplné teorie. 

některá místa Markova evangelia jsou ovlivněna evangeliem Matoušovým,

Této problematice se dost věnuji. Mohl bys poskytnou jeden či dva konkrétní případy?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. říjen 2014 @ 08:24:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto smyslu se o tom ve své knize zmiňuje C. V. Pospíšil.

Zkusím po vyhledat, ale nevím, zda byl konkrétní.


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 25. říjen 2014 @ 16:16:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Svatosti, o níž se zmiňuje Pán Ježíš v evangeliích a apoštolové v epištolách, lze dosáhnout jediným způsobem! Žít skrze Krista Božím věčným životem, Jímž Pán Ježíš Kristus je, neboť jen Jeho život a On jako náš život splňuje Boží požadavky kladené na člověka, stvořeného k Božímu obrazu podle Boží podoby, aby člověk jako Jeho obraz vyjadřoval Boha a Jeno jménem a mocí panoval nad celou zemí a vším živým, k čemuž byl stvořen  (Gn 1:26).
Člověk byl stvořen jako nádoba, jejímž obsahem má být sám Bůh, jako život člověka a všechno pro uskutečnění Božího věčného záměru, jímž je vybudovat svůj, tj. Otcův dům jako Církev živého Boha rozšířený a zvětšený v Boží svaté město - Nový Jeruzalém, cíl a dovršení veškerého Božího budování coby naplnění touhy a úmyslu Božího srdce. Tož tak.



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 19:33:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy,

vidím, že jsi to ještě neopustil. Fráze jak vystřižené od W.Lee...


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 25. říjen 2014 @ 20:28:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, 

to, co jsem neopustil, je to, co zjevuje Písmo Svaté zvláště Nová smlouva o Boží ekonomii a tajemství Boží vůle - viz Ef 1:9, 3:9 a 1Tm 1:4b. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 25. říjen 2014 @ 20:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží nádobu W. Lee také miluji. Velmi přesný popis. A navíc podle Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. říjen 2014 @ 21:21:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Unshaken píše:

///Ale ty nadpisy tam dopsali až lidé na základě tradice hodně let po sepsání evangelií. To je stejné, jako kdybys věřil nadpisům kapitol, které v mnoha překladech jsou.///

Doporučuji přečíst si něco z apologetiky o jeho bludech.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 17:15:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý máme své "bludy". Proto je tolik denominací. A proto máme o čem neustále diskutovat. Jenže s inkvizicí se diskutovat nedá. Ta hned všechno nazve bludem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 06:55:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Každý máme své "bludy". Proto je tolik denominací. A proto máme o čem neustále diskutovat. Jenže s inkvizicí se diskutovat nedá. Ta hned všechno nazve bludem.///

Tady jde o to, jak závažné, jsou ty bludy... A modalismus a kázání božství člověka jsou kardinální bludy...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 20:00:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:

///Každý máme své "bludy". Proto je tolik denominací. A proto máme o čem neustále diskutovat. Jenže s inkvizicí se diskutovat nedá. Ta hned všechno nazve bludem.///
Je však velký rozdíl mezi tím, když má někdo ducha bludu, a když má Ducha Božího. Má-li někdo Ducha Božího zpravidla nevytvoří trvale nějaký opravdu kardinální blud. Může v něčem smýšlet jinak, než Písmo, ale i to mu Bůh časem zjeví.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:12:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A pak jsou také lháři, lživě pomlouvající pravé Boží služebníky, jako je právě Witness Lee!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:48:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///A pak jsou také lháři, lživě pomlouvající pravé Boží služebníky, jako je právě Witness Lee!///


A jsou i oklamané Boží děti líbivými řečmi. Doporučuji Ti pečlivě rozsuzovat Písmem a zejména si opatřit i skrytá učení WL. Ty nejhorší bludy ještě v ČR nevyšly.

No, ale já Ti to brát nebudu, pokud si to myslíš...Nikdo si nemůže nic vzít, pokud mu to není dáno z Nebe...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 30. říjen 2014 @ 21:50:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///A pak jsou také lháři, lživě pomlouvající pravé Boží služebníky, jako je právě Witness Lee!///

Jeho bludy už prohlédli všichni, kromě jeho okruhu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 31. říjen 2014 @ 19:16:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, všichni evidentně ne!!! Viz ZDE


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 17:18:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připomeň mi, kde jsem to napsal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 17:05:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Greg nedopatřením okopíroval moje slova. Reagoval ale na ta slova o W. Lee.


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 26. říjen 2014 @ 22:02:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, článek se mi v podstatě libí. Díky ti za něj.



Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 06:36:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam chodíte na takové slušné odpůrce ? Ti naši nám obvykle říkají úplně jiné věci. :o))) I když i tenhle prvek v tom možná je, když se nad tím člověk trochu zamyslí. I když to formulují jinak. Občas říkají cosi v tom smyslu že jsme úzkoprsé svíčkové báby které si nic neužijí a tlačí se nám to na mozek. Zvlášť pikantně to zní v případě že o kousek dál vulgárně křičí že jsme ti vrazi, prostopášníci  a zvrhlíci.



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 27. říjen 2014 @ 06:37:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vypadlo mi slovíčko největší před vrahy.


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 31. říjen 2014 @ 17:43:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blahoželanie...
Vážení kresťania...dovoľte mi zablahoželať vám k zajtrajšiemu sviatku ,,všetkých svatých,,... keďže každý kresťan je podľa písma svatý a neexistuje rímske delenie na svatých, blahoslavených a kanonizovaných kresťanov, preto zajtrajší sviatok je sviatok všetkých kresťanov... ešte raz všetko najlepšie....

ivanp



Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. listopad 2014 @ 06:34:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svátek všech svatých se netýká jenom těch skrzeva které Bůh učinil divy a znamení a předurčil je tak ke slávě oltáře. Týká se všech kteří jsou u Boha v Nebi, i těch které jmenovitě neznáme. Svátek je teoreticky náš ale prakticky patří všem a rádi se o něj podělíme. Pokoj a požehnání Páně ať zůstává s Vámi.


]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 03. listopad 2014 @ 15:57:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic se nehodí lépe ke katolickým "dušičkám", než tyto apoštolská slova:

2 Timoteovi 2:16-18  Bezbožným a planým řečem se vyhýbej. Neboť takoví lidé půjdou stále dál ve své bezbožnosti
a jejich učení se bude šířit jako rakovina. K nim patří Hymenaios a Filétos,
kteří zbloudili z cesty pravdy, když říkají, že naše vzkříšení už nastalo; tak podvracejí víru některých bratří.




]


Re: Re: Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 03. listopad 2014 @ 16:06:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zbývá Poutníku, abys vysvětlil jak může být smrtelná lidská duše přítomná v nebi bez vzkříšení k životu, či bez zcela mimořádného nanebevzetí.
Dušičky jsou pohanskou slavností mrtvých duší, které jsou bez vzkříšení k životu- údajně již nyní u Boha!
  A že se tato bludná víra v posmrtný nebeský život bez vzkříšení rozšířila jako rakovina, to je taky pravda! Apoštol se nemýlil! Co píše o lidech kteří tomuto bludu věří, si můžeš přečíst. Je to adresované i tobě.


]


Re: SVATOST (Skóre: 1)
Vložil: Sallvia v Čtvrtek, 19. únor 2015 @ 21:31:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tohle je moc hezké: Nechme se tedy do ní Duchem svatým uvést milostí skrze víru a nestyďme se za to. Ať se nám za to posmívá, kdo chce... Bůh nás chce mít vykoupané v čisté koupeli vody Slova a Ducha...
to si zapamatuju, bráško




Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy