Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116566955
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Bylo i nebylo ...
Vloženo Středa, 03. září 2014 @ 22:10:35 CEST Vložil: Olda

Povídky poslal tele

Taková pohádka předivně zbarveného telete. A možná to je pohádka a možná není. A snad je od toho telete a snad i není. Stane se ona skutečností a snad i nestane …

Byl jednou jeden internetový portál a do něj přispívali a v něm diskutovali mnozí. I dohadovali se a přeli se navzájem na různá témata. A převážná většina z nich se otevřeně hlásila svou vírou v Krista Ježíše. Ti tedy, kdo se hlásili ke Kristu, snad nikdy sami o sobě neprohlašovali, že jsou ve všech svých činech a jednáních spravedliví a svatí, ale vždy měli za to, že věří správně a také ve své víře správně uvažují a mají poznání. O druhých však málokdy takto smýšleli. Navzájem se zraňovali, haněli, nadávkami se častovali, jeden druhého za svedeného ďáblem měli, jeho nevěstkou, lháři, svůdci, ba více – i satany a antikristy ty druhé nazývali.

Byli svorní i nesvorní. Svorní v tom, že jeden druhého za protivníky měli, ale kdybyste se jich na to zeptali, tehdy by to popřeli. Nesvorní ve víře v Krista byli, ale mnozí i to by vyvrátili. Tu a tam se někteří z nich v dočasné přátelství k nepřátelství k názorům jiných sjednotili, tu se zase rozdělili vůči sobě a spojili se s těmi, se kterými ještě nedávno v nepřátelství rozděleni byli. Každý však za to měl, že sám v jednotě je s Kristem. Oponenty své pak měli za sjednocené se satanem, neb přinejmenším proti svému Kristu. I přeli se každý pro svou pravdu, jak jinak – pro tu obecnou. Přeli se i přeli, někteří z té pře odešli, jiní zemřeli, a další v té při vytrvale pokračovali.

Různá témata probírali a inu - každý se zajisté té své pravdy nedopátrali, protože ji vždy přeci při sobě měli. A koho to přesvědčili o své pravdě? Přeci předně sebe a pak ty, kdo jako oni smýšleli, jak za to měli. I zachoval tedy každý pravdu svou i víru, avšak společně se nikdy ve vzájemné lásce a pravdě nesjednotili. Jeden pro druhého zůstal protivníkem. Ale když byste se jich zeptali, zda se milují, jistě vám to potvrdí. Jeden sám o sobě řekne, že vždy vůči tomu druhému jednal v té pravé lásce, ale o druhém pak, že nikoliv.

A tu nastal konec. A nastalo vzkříšení. Tu náhle někteří z těch diskutujících ze země vzkříšeni povstali, potom vzati byli i ti, kdo ještě naživu byli, a všichni najednou vstříc svému pánu vzhůru vzati. I tu nastalo zděšení. Kohopak to tu v nebi každý nevidí? Mnozí se osobně nikdy nespatřili, ale byli nyní spolu seznámeni. To je ten? A co tu dělá? Jak málo místa je v tom nebi! Kde je ten můj osobní příbytek v nebi, který jsi mi připravil, Ježíši? Tam já zůstanu a vždy s tebou budu! Jak jsi mohl vzít sem toho satana, ďábla, antikrista, tu jeho nevěstku, nepřítele pravdy, spravedlnosti a svatosti! Tolikrát jsem mu svědčil, přemáhal jsem zlo v něm dobrem a láskou tvého ducha spočívajícím v mém srdci, kterého jsi mi dal! A on se nikdy k pravdě neobrátil! Tu podíval se na každého z nich ten jejich pán a řekl jim: A jakpak za to máte, že v nebi jste? Tam kde je to tele, tam i vy jste. Snad stane, co se neděje a snad nestane, co se děje. Snad pohádkou je, co děje se a skutečností, co stane se. Vždyť pohádku tu vyprávělo jedno divné barevné tele.


"Bylo i nebylo ..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 04. září 2014 @ 10:07:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen a kéž se tak s pomocí Boží opravdu stane. Abychom se setkali všichni v Nebi. Předpokládám že tam už jako svatí budeme opravdu hodní a nepovedeme nemístné řeči.



Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. září 2014 @ 10:35:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Tele.

A nastalo vzkříšení. Tu náhle někteří z těch diskutujících ze země vzkříšeni povstali, potom vzati byli i ti, kdo ještě naživu byli, a všichni najednou vstříc svému pánu vzhůru vzati. I tu nastalo zděšení. ...

  Dost hloupé postoje, když už jsme u toho dohadování. ;-)


  Jestli se mohu zeptat na jednu věc:

... že jsou ve všech svých činech a jednáních spravedliví a svatí, ale vždy měli za to, že věří správně ...

  Vždycky, když narazím na spory ŘK a protestantů, objevuje se tam znovu a znovu tahle věc: Jeden věří "správně" a jeden věří "špatně". 

  V našem světě je to tak, že někdo něco řekne (nějaké slovo) a druhý člověk mu buď věří, nebo mu nevěří. 

  Třeba Franta řekne: "Včera jsem byl v Kolíně na zmrzlině a potkal jsem tam Petra s Katkou".

  Karel mu na to řekne: "To je blbost. Petr je přece na Tahiti. Nemohl být na zmrzlině tady v Čechách" a Frantovi to nevěří.

  Jako to děláte vy římští katolíci a protestanti, že kromě "věřit" a "nevěřit" máte kategorii "věřit dobře" a "věřit špatně"? Mohl bys na nějakém příkladu ukázat, jak se to děláte když  "věříte dobře" a "věříte špatně"?

  Toník



Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 04. září 2014 @ 18:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tondo,

tomu přimhouřenému oku nerozumím.

K tomu dalšímu: A kdo ti, Tondo, našeptává, že je to tak, jak popisuješ, že dělám(e) či říkám(e)? Ve "vašem světě" možná jen někomu věříte nebo i nevěříte, já však vím, že nikdo z nás nepoznal ještě úplně a nemá poznání všeho.

A když tak rád ty příběhy: Proč Karel Frantovi nevěří? Ve "vašem světě" věříte tomu, co víte?

Promiň, ale nějak se mi zdá, že se tu spíše přitvrdilo. Proč se tak najednou ode mne distancuješ, hmm?


]


Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. září 2014 @ 07:35:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Promiň, ale nějak se mi zdá, že se tu spíše přitvrdilo. Proč se tak najednou ode mne distancuješ, hmm?

  Ale tele.

  Neber si to tak osobně. Postavil ses na jednu stranu barikády a začal statečně bojovat proti všem, co tu diskutují a karikovat jejich postoje. Neměl bys taky snést odezvu na svůj názor?


Proč Karel Frantovi nevěří? Ve "vašem světě" věříte tomu, co víte?

  No, třeba proto, že Karel ví, že Petr je na tahiti. Nebo proto, že Karel ví, že Franta je baron prášil.

  Já třeba žiju v práci. Tam je člověk, který se rozvádí a začal flákat práci. Tím, jak lže svojí ženě (protože má milenky) naučil se lhát v celém svém životě, lež se stala jeho přirozeností, kdykoliv nastane konfliktní situace. A spolupracovníci normálně řeknou "tomu člověku nevěřím ani nos mezi očima, protože je to lhář a lže kudy chodí. Cokoliv řekne, musím si ověřit, jestli je to pravda". Nikdo neřekne: Tomu člověku věřím dobře. Nebo: Tomu člověku věřím špatně. V mém reálném světě je takové výrazivo nesmyslné. Nejde člověku "věřit dobře" nebo mu "věřit špatně".

  V našem světě někomu věříme nebo mu nevěříme

  To, jestli někomu věříme, nezávisí tolik na tom, co víme, ale na historické zkušenosti s daným člověkem. Jsou lidi, o kterých vím, že nelžou, je to dlouhodobá zkušenost s nimi. Tak jim věřím co říkají, i když říkají věci, které nevím, nebo které mi připadají divné. Pak jsou lidi, za kterými jsou třeba podvody, rozvod, násilí a hřích, pomluvy a lži a těm zase nevěřím co říkají nebo co píší i kdyby se na hlavu stavěli.

  Podobně tomu rozumím v životě s Bohem, třeba vzhledem k písmu a k tomu, co Bůh řekl. Jestliže mám písmo, které považuji za Boží slovo, tak buď můžu věřit tomu, co je zapsané, že Bůh řekl, nebo tomu věřit nebudu, protože uznám svědka, pisatele nebo Boha za lháře. 

  Svět, ve kterém žiji, jeho vztahy, se zakládaji na důvěře. Lidi uvažují hodně podobně: Pokud je někdo lhář a podvodník, je odepsaný u většiny lidí a společnosti, nevěří mu téměř nikdo. Pokud má lhář a podvodník s někým spolupracovat, spolupracují s ním ostatní jen v případě nouze, pokud vůbec. 

  To je právě jiné ve virtuálním světě náboženství. Tam jsou lidé, kteří lžou jak když Rudé Právo tiskne a lidi okolo jim věří. A ti, co jim věří, jim asi věří špatně ;-)

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 09:54:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Tondo,
neberu si to osobně, jen jsem byl zvědav, proč náhle "ten váš svět". Jistě bych měl snést odezvu na svůj názor, nejen kladnou, ale také i protinázory. Souhlasím. Nemám proti tomu vůbec nic. Ten článek jsem nepsal s cílem karikovat něčí postoje (v jakém smyslu karikovat?). Měl vést pouze k zamyšlení. Pokud s tou bájí někdo nesouhlasí, je to v pořádku. Nakonec já osobně nejednám a nediskutuji zrovna nejlépe. Zmínil jsem tedy i to tele, a kde se v té báji nakonec ocitá.
Když používáš ty poučné výrazy, jako je znát a znát apod. pak má otázka, jestli u vás věříte tomu, co víte, směřovala právě k tomu, jestli to Karel skutečně ví, že je Petr na Tahiti a na má za to, že je na Tahiti. Jestli vskutku něco vidím, pak tomu už nevěřím. Mohu věřit v to, co nevidím. On ten Petr klidně na Tahiti být už nemusel. Mohl se z nějakého důvodu vrátit dříve a s Frantou se potkat. Mám tedy možnost Frantovi důvěřovat, ale také věřit v to, že Petr byl na Tahiti i v té době, ve které se měl setkat s Frantou. Jenom proto, že daný člověk často lže, ještě nedělám konečný závěr, že zrovna lže, ale ověřím si, jak to je. Jsem si na pochybách mu důvěřovat, ale ověřím si to. Nevím, co je v tom vašem světě, nevím co máš za to, že v tom našem světě, ale já tak, jak to popisuješ, nejednám. Neříkám, že ty jednáš špatně, nebo vy, nebo my. Jen říkám, že já jednám jinak.
Obecný princip "věřit Písmu", beru tak, že i Písmu je zapotřebí nejen věřit, ale jej také zkoumat. Je psáno, že Ježíš zemřel podle Písem. Tedy tomu můžu věřit a nic neověřovat, anebo si to v Písmu ověřím. Přišel Ježíš naplnit Zákon? Jestli ano, tedy zkoumám Zákon, zda-li tomu tak je. Tomášovský přístup? Každopádně mám pak za to, že má víra nespočívá na lidských slovech moudrosti či chytráctví, ale na Písmu. I apoštola Pavla si ověřovali ti, kdo uvěřili. Nevěřím jen proto, že mám někoho za lháře, protože někdy lhal, ale proto, že jsem nabyl přesvědčení. Nestačí jen srdce, je potřeba i rozum. Nestačí přesvědčení srdce, ale být přesvědčen i rozumem. Bůh nedal člověku rozum jako zátěž srdce. Nakonec jestli někdo zrovna lže, nebo říká pravdu, je nutno ověřit. Nesuďme předčasně.
Samozřejmě, že lze důvěřovat těm, kteří něco vypravují o Kristu a také to i žijí. Pak uznávám, že to, co hlásají je v jejich životě pravda, a mohu tomu i věřit. Jestli vskutku tomu věřím, pak budu žít jako i oni. Jenže jestli vskutku věří správně, pak tu musí být nějaký metr. Ale i Písmo bývá překrucováno. Tedy, jak to dále ověřit. Pouze důvěřovat? Ono, kdejaké křesťanské církve a společenství učí jinak. Hm, tedy chce to potvrzení, která dosvědčuje Pán. Vidíme je? Zase, že by Tomášovská víra?
Nejmenuji se Tomáš, své jméno jsem již naznačoval, ale není předmětné. Jsem tele a tedy tak věřím, jako tele. :o) Ty zase, jako Toník, nebo cizinec? ;o)







]


Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. září 2014 @ 01:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já věřím jako člověk. Když někoho znám a vím, že je pravdomluvný, věřím mu. Když někoho znám a vím, že je lhář, spíše mu nevěřím a pokud s ním něco potřebuji nutně dělat, ověřuji si slovo, na kterém jsem od lháře závislý, zda je pravdivé - pokud je to možné. Jinak se lidem, co žou, spíše v tomto směru vyhýbám, tedy vyhýbám se situacím, kdy bych jim musel věřit/nevěřit, protože to je zbytečná a nesmyslná ztráta času a energie. A často nejen času a energie.



]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. září 2014 @ 07:37:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
V něčem opravdu nevidíš tento reálný svět zrovna pravdivě.

Třeba ta stavba, kterou mezi námi vidíš, není vůbec žádnou barikádou, ale jen mým neumělým pokusem postavit mezi námi most.

A jsem přesvědčen, že u Telete je to podobné.


Je blbostí bojovat mezi těmi, u kterých by mělo být vzájemné sdílení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. září 2014 @ 12:37:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V něčem opravdu nevidíš tento reálný svět zrovna pravdivě. 

  Stando, neboj. Vím, co žijete, protože jsem to sám žil a zároveň to, co žiješ, vidím na mnoha lidech, kteří žijí to, co ty a vybírají si dobro nebo zlo. Ušel jsem tedy dlouhý kus "ve vašich botách", rozumím vám a nezávidím. A tomu, čemu z tvého života nerozumím a je mi cizí, tak na to se ptám a očekávám odpověď. Pokud něco ve vašem životě vidím špatně, můžeš mi klidně napsat, jak je to správně, máš bezpočet příležitostí k tomu, aby ses vyjádřil co přesně v tom tvém světě nevidím pravdivě.


Třeba ta stavba, kterou mezi námi vidíš, není vůbec žádnou barikádou, ale jen mým neumělým pokusem postavit mezi námi most.

  Jejej, Stando, a co přesně je tím mostem? 

  Ty drobty, které píšeš ze svého života? Občasné, vyjímečné odpovědi na to, na co se tě ptám?

  Nebo ta halda lží, které sis o mne vymyslel díky tomu, že se o to, co píšu já o sobě nezajímáš, nečteš mé příspěvky a do zblbnutí ty lži o mne opakuješ, marně se domnívaje, že tisíckrát opakovaná lež se stane pravdou?



Je blbostí bojovat mezi těmi, u kterých by mělo být vzájemné sdílení.

  Pak už zbývá jen rada: Pokud je to blbostí, tak to nedělej, ne? A dělej něco, co není blbost. Třeba se můžeš sdílet jak konkrétně ve tvém životě vypadají věci, které obecně popisuješ poučkami.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. září 2014 @ 08:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vím, co žijete, protože jsem to sám žil a zároveň to, co žiješ, vidím na mnoha lidech, kteří žijí to, co ty a vybírají si dobro nebo zlo. Ušel jsem tedy dlouhý kus "ve vašich botách", rozumím vám a nezávidím."...


Mohu tě ujistit, že zatím o sobě nevíš ani to, že o nás nic nevíš.
Přetransformováváš si mě ke svému obrazu karikatury římskokatolické víry, ale ve skutečnosti je všechno jinak.

Ve tvém virtuálně vnímaném světě každý dílčí názor, který si o tobě na základě tvých výpovědí logicky utvořím (a který ti zrovna moc nevoní, protože ti nastavuje zrcadlo nepříjemné reality), - každý takový názor nazveš prostě jen "lží o sobě".

Aniž by ses namáhal přemýšlet, jak a proč jsem k němu dospěl.


Nikdy jsem ti vědomě nechtěl nijak škodit. Ale lhát ti nebudu. Nikdy.

Neustále dokola, v zabedněnosti své "víry", projevuješ tak základní nedostatky vzdělání v křesťanské víře, až to bolí! A nenecháš se poučit, pouštíš "na hluchou"! To u tebe považuji za základ tvé vzpurnosti proti Bohu.

Např.
Křesťan, vzdělaný v křesťanské víře, by nikdy nemohl vyplodit tuto nesmyslnou větu: "Mnozí z těch lidí, se kterými jsme si povídali o Bohu a četli písmo a kteří se stali křesťany byli taky římští katolíci jako já."


Křesťany se totiž stáváme výhradně z Boží milosti, skrze koupel znovuzrození, skrze koupel vody, kterou doprovází slyšení slova - ve křtu (Ef 5,26). K tomuto Božímu činu sám člověk nic nepřidává - ze svého není schopen k tomu nic přidat. Pouze Boží milostí jsme spaseni! (Ef 2,8).


Žádný katolík se tedy už nemůže nijak ze svého stát křesťanem - protože jím z Boží milosti už dávno je.
Je to logický nesmysl.

Tento výrok je tedy od tebe projevem analfabetismu přímo biblického, dokladem pokřivenosti tvé mysli učením sekty.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. září 2014 @ 19:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Přetransformováváš si mě ke svému obrazu karikatury římskokatolické víry, ale ve skutečnosti je všechno jinak.

  Stando, je mi jasné, že to, co tu předvádíš je jen karikatura římskokatolické víry. Skutečnou římskokatolickou víru tu poslední dobou předvádí už jen Poutnick a Martino. Ty už jsi příliš šlehnutý svým zamotáváním se do tvých vlastních smyček, kliček a háčků, na které se snažíš sám sebe chytit.


a který ti zrovna moc nevoní, protože ti nastavuje zrcadlo nepříjemné reality

  No, snad jsi to zrcadlo špatně nastavil, nebo je tak křivé jak jeho autor, že zatím odráží jenom stav tvého srdce. 

  Tvojí nepříjemnou realitu ti neberu, ale nevoní mi, v tom máš pravdu, to jsi poznal dobře. Ale pokud ti tvoje realita vyhovuje, ani ti jí neberu, užij si jí.


Aniž by ses namáhal přemýšlet, jak a proč jsem k němu dospěl.

  Jejej, psal jsem ti, že ŘKC znám, není tedy problém se zamyslet nad tím, kde se tvoje výmysly berou, ani se nemusím namáhat. 

  Když si například o mne vymyslíš, že jsem z ŘKC odešel protože mi někdo ublížil, kvůli chybě člověka, tak je mi jasné, že tuhle "variantu" ti nejspíš nandali do hlavy právě v ŘKC. Ještě si vzpomínám, jak nám říkali právě dva důvody, proč lidi odchází z ŘKC: 1. nerozumí jejímu učení 2. odchází kvůli hříchu/chybě jednotlivce, někdo jim v ŘKC ublížil. Nejspíše tedy stejnou věc, co učili nás v ŘKC, učili i tebe. Proto se omylem domníváš, že jsem odešel z ŘKC kvůli chybě nějakého člověka. To, že tě nezajímá proč jsem ve skutečnosti z ŘKC odešel a budeš dokola omílat/střídat tyhle dvě varianty, které učili i tehdy nás, už je jen logický výsledek toho, v čem žiješ.

  A přitom kdyby tě zajímalo, proč jsem z ŘKC odešel, napsal bych ti to. Psal jsem to tu víckrát. Jen jak si nečteš moje příspěvky, ale svým "zrcadlem" si do nich domýšlíš dle stavu tvého srdce to, co v nich není, tak sis toho zatím nevšiml.



Neustále dokola, v zabedněnosti své "víry", projevuješ tak základní nedostatky vzdělání v křesťanské víře, až to bolí! A nenecháš se poučit, pouštíš "na hluchou"! To u tebe považuji za základ tvé vzpurnosti proti Bohu.

  Jejej. To si klidně můžeš myslet.

  To, že za křesťany považuji lidi, jejichž život patří Ježíši Kristu a nepovažuji za křesťana kdejakého budhistu, komunistu, fašistu, fetišistu, bigamistu, ochlastu nebo jiného vzpurníka se "svobodou hřešit", kterého se podařilo nějakému panu faráři uhnat a polít konvičkou správnou materií za zvuku kouzelné formule s dobrým úmyslem tak, že z automatu vypadly "milosti", neznamená, že bych nerozuměl tématu nebo byl nevzdělaný (jak se omylem domníváš ve svém virtuálním světě).

  Toník


]


Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. září 2014 @ 20:57:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, Toníku, v čem jste se tu s teletem nepohodli, ale ten tvůj komentář o správné a nesprávné víře je dost mimo realitu. Věřit správně znamená věřit v souladu s pravdou, věřit špatně/chybně pak opak. Na tom tvém příběhu je to hezky demonstrovatelné.

 Třeba Franta řekne: "Včera jsem byl v Kolíně na zmrzlině a potkal jsem tam Petra s Katkou".

 Karel mu na to řekne: "To je blbost. Petr je přece na Tahiti. Nemohl být na zmrzlině tady v Čechách" a Frantovi to nevěří.

No a ostatní mají na výběr v podstatě ze 4 variant.

1) Věřit Frantovi a nevěřit Karlovi.
2) Věřit Karlovi a nevěřit Frantovi.
3) Věřit oběma.
4) Nevěřit ani jednomu.

Protože první dvě varianty jsou zřejmé, osvětlím jen druhé dvě. Je skutečně možné, že Franta byl včera s Petrem na zmrzlině a Petr pak večer odletěl na Tahiti, takže teď je tam. No a je možné, že Petr Frantu nepotkal, ale Petr není na Tahiti. Jen jedna z těch skupin věří správně (věří v pravdu), ostatní pak věří špatně - lži či chybě.

No a pokud chceš jít na biblickou úroveň slova věřit, pak tu mluvíme i o důvěře. I v tom případu někdo důvěřuje Frantovi, Karlovi, oběma či ani jednomu. Ty třeba důvěřuješ apoštolu Matoušovi, že? Věříš správně, pokud ten pisatel psal pravdu. Věříš špatně, pokud to byl lhář. Důvěřuješ Kristu, kterého poznáváš skrze Písmo a osobní zkušenost. I tady můžeš věřit špatně, což je případ, kdy si obelhán druhými či dokonce obelháváš sám sebe. Dřív jsi věřil v a důvěřoval nějakému zjevení. Dnes tu víru a důvěru nemáš. V jednom z těch případů jde/šlo o víru špatnou (chybnou). Nezapomínej prosím, že věřit v něco (či důvěřovat někomu) a nevěřit v něco (nedůvěřovat někomu) jsou spojité nádoby. "Věřím, že Franta potkal Petra," je jiný způsob, jak říct "nevěřím, že Franta nepotkal Petra."


]


Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. září 2014 @ 12:55:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jasně.

  Čili: Věřit špatně = věřit lži nebo omylu.

  Svět s Bohem mi přijde trochu jednodušší.

  Bůh je pravda a to, co říká, je pravda. 


  Pak je život jednodušší a jsou jen dvě možnosti:

  1. Bohu věřím (to pro mne znaměná "věřící")
  2. Bohu nevěřím (to pro mne znamená "nevěřící")
  a dále možnost:

  3. Nevím, co Bůh říká (to bych nazval "neznající" či "nevědící" i když "věřící" této kategorii taky obvykle říkají "nevěřící" )

  Ta 2. pak samozřejmě znamená, že člověk věří někomu jinému, než Bohu. Taky se říká, že když lidé přestanou věřit Bohu, uvěří kdejaké pitomosti.

  


]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 10. září 2014 @ 20:45:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ale těch, kteří jsou bytostně přesvědčeni, že věří Bohu (tj. správně), a ve skutečnosti věří těm pitominám (věří špatně) je dost. No a proto to dělení v našem světě.


]


Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. září 2014 @ 20:39:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj přežvýkavče. Pár týdnů jsem neměl na GS čas a když jsem sem zavítal, nabyl jsem dojmu, že tu nejeden člověk zešílel. Skoro to vypadá, že hlavní postavou křesťanství je obskurní František a že mnozí zdejší křesťané nahradili starodávné oslovení "bratře" za výrazy a vyjádření, které člověk slyší v pozdních hodinách v zapadlých knajpách. Leč tvůj sudokopytnický článek je fakt moc pěkný a výstižný. Napadá mě k tomu hodně komentářů, ale nechci dojem z textu pokazit. 



Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 11:12:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Slávku, také já zde nějaké ty měsíce nebyl a pak četl. Jen jestli se ti ale ten článek nelíbí jen právě proto, že jsi na GS neměl nějakou tu dobu čas. ;o) Je to jen výplod telete. Co asi tak může z toho telete vyjít ven?


]


Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 05. září 2014 @ 10:08:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem já sloužil to páté léto,
vysloužil jsem si telátko za to:
a to tele hubou mele,
a ten vepř jako pepř...




Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 11:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:o) )) Máš pravdu, hubou mele a mele to tele. Kdo by tomu naslouchal ... ;o)


]


Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 05. září 2014 @ 18:17:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej, teď nás tady pro změnu o své pravdě přesvědčuješ Ty, s tím, že na to jdeš rafinovaně. Z nějaké rádoby skromnosti si zvolíš takový "divný" nick, neustále se na něj odvoláváš, že to snad ani nestojí za řeč, co tady to tele píše, přičemž očividně dychtíš po uznání - vždyť ten článek se přece tak povedl! - a povýšení z telete na někoho, kdo to má v hlavě pěkně srovnané. Nezlob se, ale takovou hru já s Tebou hrát nebudu. Je to taková, alespoň pro mne teda, zvláštní pokora.



]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 19:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakpak ti jen odpovědět,momonko?! Už to mám! Máš stoprocentní pravdu!!! :o) Ale dovolíš mi aspoň trochu tu hru dále hrát? Tele si rádo z někoho vystřelí, proč nemůže samo ze sebe? Liška podšitá do telecí kůže oděná. :o) Ale před momonkou se neschová! Díky za uznání! To víš,že si ten článeček tak velice považuji, ihned bych nominoval na zlatou perlu! Doufám, že bych mohl počítat s tvým hlasem. :o)




Už je to lepší???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 05. září 2014 @ 19:08:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Asi jsem Tě naštvala, viď? Inu to se stává.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 23:25:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no tak. Momonko, ty jsi mne chtěla nějak naštvat? Já to tedy tak nebral. Proč máš za to, že jsem se naštval. Nefandíš si až příliš? Navíc ani nevím, proč by mne tvá slova měla nějak naštvat. Proč si myslíš, že mne tvá slova měla naštvat? Toužila jsi snad po tom? Ne nejsem nijak tebou dotčen. Nechápeš,  že si mohu dělat ironii i sám ze sebe? Znám se snad lépe, než ty mne. Ale také nemusím. Mohu být liškou podlou, ale i hloupým teletem, dle tvé libosti. Myslíš si, že je můj život závislý na úsudcích jiného člověka? Mohu být pro tebe, čím chceš. Náboženským zlatým teletem, ale také liškou podšitou, lvem, který číhá ze zálohy. To přeci ani není na mně samotném, ale na druhých, třeba na tobě. A proto se mám urážet? Když se o někom řekne, že se uráží, pak co to pro tebe znamená? Že se v sobě sám uráží, nebo že ho uráží druhý? Neurážím se pro tvá slova. Proč? A myslíš si, že jsem urážlivý? Pro co se mám v sobě urážet? Ale jestli si tedy myslíš, že uražený jsem, tedy stopro jsem. :o) Proč bych měl protestovat? Z jaké příčiny či důvodu? Proč? Napíšeš mi proč? Možná, až se to od tebe i jiných dozvím, snad mě to nějak chytne. Ale prozatím je tedy tele, prostě u sebe tele. :o)  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 07. září 2014 @ 10:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěla jsem Tě naštvat, ale když už je někdo kritizován, tak se počítá s tím, že se kvůli tomu naštve. Kor když je přesvědčen, že se mu něco povedlo (a z Tvého článku právě tohle přesvědčení dýchá), zatímco jiný má na to opačný názor. Mi v podstatě ani tak nešlo o obsah článku jako spíš o tu Tvoji zvláštní pokoru a přemýšlela jsem, zda Ti to mám vůbec napsat. Podle Tvé poněkud zmatečné ironizující reakce se mi zdálo, že se Tě to asi dotklo. To je všechno.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 08. září 2014 @ 11:39:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, momonko,

samozřejmě mohl být ten článek napsán jiným způsobem. Také může být vadný i svým obsahem. Také může být napsán ze špatných motivů. A jeho pisatel může mít zvláštní pojetí o skromnosti, která může být spíše jeho domýšlivostí.

Ten úsudek o článku i o jeho pisateli opravdu nespočívá na jeho pisateli. Je to přeci na každém čtenáři toho článku (nebo jeho dalších či ostatních příspěvků). Jsem si toho vědom.

Z čeho soudíš, že jsem "zvláštně skromný"? Tedy čím se odlišuji od "normálu" skromnosti? Pokud chápu dobře, pak touto "pokorou" zakrývám svou domýšlivost o sobě, jak jsem dobrý, (nebo snad, jak dobře jsem ten článek napsal). Asi zde opravdu nejde o obsah toho článku, ale jakým způsobem byl napsán, (ačkoliv samozřejmě i to, co je v něm napsáno, může být vadné i co do obsahu). A možná také o motiv, proč jsem ten článek psal.

Děkuji předem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 10. září 2014 @ 16:47:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Očividně Ti šlo o to, aby se lidi nad Tvým článkem zamysleli, nebo ne? Když mě k tomu napadla ta lidovka o teleti, tak jsi mi jako by naznačil - ok, tak jsme se zasmáli, teď už ale žerty stranou a zkus se taky nad tím zamyslet... A já nevidím důvod, se nad tím zamýšlet už z toho principu, že sis to sám shodil jako něco, co nestojí ani za řeč. A to není jen o tomhle jednom článku. To je vlastně Tvůj způsob komunikace tady (nevím, zda tak postupuješ i v reálu). A myslím si, že doopravdy nechceš, aby tady s Tebou někdo jednal jako s doslovným teletem (tím nemyslím laškovná synonyma od ssns).



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 10. září 2014 @ 17:55:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, momonko. Kdybych nechtěl, aby se nad tím článkem ostatní zamysleli, neposlal bych ho zde.

Když  tě k tomu napadla lidovka o teleti (nevím proč), naznačil jsem ti, že ten článek nic nenapraví.

Můj způsob komunikace zde není vždy tentýž, ale jen když vím, že má slova budou nakonec do větru. Jistě, proč tu tedy psát? Mohl bych si to odpustit. V reálu jsem opravdu stejný.

A proč jsem si zvolil ten nick? Vysvětlení najdeš v mých prvních příspěvcích zde. Ale asi jsem se s ním sžil. :o) A někteří mne hned na počátku teletem s přívlastky titulovali. Tedy si ho ponechám.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. září 2014 @ 00:37:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak jsme už slyšeli divnou pohádku od divného telete, aniž bychom někteří pochopili, co tím tele vůbec chtělo říct a zda to myslelo vážně, možná ano i ne, ať si to každý přebere, jak chce.
Asi tak, jak mě napadla předtím ta písnička, tak mě nyní napadá tohle: 

20 Moudrost venku na ulicích volá, na náměstích hlas svůj pozvedá,
21 na rušných nárožích hlasitě vykřikuje, v průchodu městské brány proslov má:
22 Kdy omezenců láska k malosti už skončí, kdy drzounů záliba v drzosti, kdy tupců nenávist ke všemu vědění?
23 Obraťte se, když vás napomínám, hle, svého ducha na vás vylít chci, vám chci svá slova oznámit.
24 Dosud volala jsem, však nechtěli jste slyšet, ruku jsem nabízela, však nikdo nevnímal,
25 všechny mé rady zavrhli jste, mými domluvami se nikdo neřídil.
26 Vašemu neštěstí já nyní zasměji se, i hrůze, jež vás přepadne. Bavit se budu,
27 až vás hrůza zachvátí jak bouře, až jako vichr udeří vaše neštěstí, soužení a tíseň až sevře vás.
28 Až mě pak volat budou, neozvu se, budou se shánět, však mě nenajdou.
29 Poněvadž vědění v nenávisti měli, úctu k Hospodinu si zvolit nechtěli,
30 mou radou se nikdy neřídili, mojí domluvou vždy pohrdli.
31 Proto ať snědí, co sami navařili, vlastními pletichami ať se nasytí!
32 Umíněnost omezenců je jejich smrt, spokojenost tupců jejich záhuba.
33 Kdo mě poslouchá, však pohodlně bydlí, v bezpečí před hrozbou všeho zla.

Co myslíš? Stane se to, nebo nestane?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. září 2014 @ 23:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no tak. Momonko, ty jsi mne chtěla nějak naštvat? Já to tedy tak nebral. Proč máš za to, že jsem se naštval. Nefandíš si až příliš? Navíc ani nevím, proč by mne tvá slova měla nějak naštvat. Proč si myslíš, že mne tvá slova měla naštvat? Toužila jsi snad po tom? Ne nejsem nijak tebou dotčen. Nechápeš,  že si mohu dělat ironii i sám ze sebe? Znám se snad lépe, než ty mne. Ale také nemusím. Mohu být liškou podlou, ale i hloupým teletem, dle tvé libosti. Myslíš si, že je můj život závislý na úsudcích jiného člověka? Mohu být pro tebe, čím chceš. Náboženským zlatým teletem, ale také liškou podšitou, lvem, který číhá ze zálohy. To přeci ani není na mně samotném, ale na druhých, třeba na tobě. A proto mám být naštvaný? Nejsem naštvaný pro tvá slova, a připadám ti naštvaný? Ale jestli si tedy myslíš, že naštvaný jsem, tedy stopro jsem. :o) Proč bych měl protestovat? Z jaké příčiny či důvodu? Proč? Napíšeš mi proč? Možná, až se to od tebe i jiných dozvím, snad mě to nějak chytne. Ale prozatím je tedy tele, prostě u sebe tele. :o)  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 08. září 2014 @ 14:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vaše slova ať jsou buď ano, ano, nebo ne, ne. Co je nad to, je od zlého.
Momonka má pravdu, že na Tvé pokoře je něco divného. Jestliže si opravdu myslíš, že jsi tele, tak bys neměl mluvit do lidských záležitostí, protože tele jim nemůže rozumět. A jestliže si myslíš, že jsi tele jen obrazně, tak v podstatě chceš, aby Tvé názory nikdo nebral vážně. Pak ovšem nemá smysl, abys je vůbec říkal.
To, že se tu lidé hádají o své názory, je zcela přirozené a odpovídá to tomu, co říká Pavel, totiž že jen zčásti poznáváme. Nezáleží tedy na tom, zda se hádáme, ale s jakými motivy a vztahy k druhým do diskuze vstupujeme. V tom si musí každý sám za sebe zamést před svým prahem. Je mi jedno s jakým motivem na GS píše Franta, nebo Bumerang ty urážky druhých. Je to jejich věc. Já se na GS chodím sdílet se svým poznáním a vírou a ne se s někým přetlačovat. Nenechám si tuto možnost se sdílet s bratry a sestrami vzít jenom tím, že sem chodí Franta a Bumerang. To by pak nemohl existovat žádný web ke sdílení, protože se vždy najde nějaký hlupák a hulvát, který se snaží ten web shodit. Nechodím sem tedy proto, že je to zrovna GS a proto jakou má úroveň, ale proto, že se tu vyskytují lidé, s kterými má smysl diskutovat a něco se od nich naučit. A není zdaleka pravda, že se tu všichni jen hádají a nadávají si. Jen to jen o přístupu a o srdci každého, kdo sem chodí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 08. září 2014 @ 17:40:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
já zde jen zkopíruji to, co jsem psal jinde (v diskuzi pod příspěvkem Není svoboda jako svoboda). nepohrdám vůbec momončiným (a ani tvým) pohledem na mne. Vážím si toho. Tedy ten úryvek níže:
Tak například ten zdvihnutý varovný prst  od momonky nebo Tondy nemůžu brát na lehkou váhu. A i to, že to tu píšu, může být zrovna příkladem pokrytecké pokory. Ať slova i skutky mohou vypadat navenek před lidmi velice dobře a líbivě, a také i v souladu s Písmy, ale co je ukryto ve tmě, to nakonec zjeví Pán. Proto si myslím, že je zapotřebí se ptát sama sebe, zda-li vskutku žiji z víry. Jedině totiž ve víře v Něho mohu před Bohem obstát. Pokud činím i říkám cokoliv dobrého, ještě to neznamená, že to říkám nebo činím ze správných pohnutek. Je sice správné pomoci druhému v jeho nouzi a trápení, ale je to vskutku nezištné jako od Krista? Je jistě správné nehřešit skutkem ani myšlenkou, ale činím to vskutku nezištně jako Kristus pro mne?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 08. září 2014 @ 20:43:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ať slova i skutky mohou vypadat navenek před lidmi velice dobře a líbivě

No právě, ta Tvá pokora vypadá vnějšně až moc líbivě a pěkně. Neustále si tu kladeš sám sobě otázky, zda činíš to a to skutečně v Kristu.
To ukazuje na falešnou pokoru. Když chci někomu něco sdělit, měl bych si být jistý, že je to pravda. Pokud si tím nejsem jistý, měl bych mlčet do doby, než si tím jistý v Kristu budu.
Jinak Tě můžu ujistit, že některé Tvé myšlenky a postoje se mi líbí a souhlasím s nimi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 08:22:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, bylino,

to máš tak, můžeš to, co píšu považovat, jen za projev mé pokrytecké domýšlivosti. Můžeš. Anebo se ti prostě můj způsob psaní zdá být podezřelý. Můžeš mě prostě podezřívat z těch věcí, o kterých píšeš, anebo prostě můžeš uvažovat o tom, co píšu. Tohle je prostě na každém čtenáři. A můžeš si i myslet, že nejsem přesvědčen o tom, co píšu, a že to také i nežiji. To všechno můžeš.

Neznám žádný důvod, proč bych se měl chtít někomu zde zalíbit než ten, abych se líbil Kristu a byl milý Bohu i lidem. I to můžeš mít za přetvářku a špatný motiv. Chtěl bych, abychom diskutovali rozumně, věcně a bez vzájemného kousání se a žraní se navzájem. Bez ponižování druhých a bez předsudků. Raději se věnovat tématům a ne posuzování motivů přispěvovatelů. Pokud se ti aspoň něco zdá být z mého líbivé, ale přitom s tím souhlasíš, pak jako by jsi řekl, že ne vše, co se zdá být jen libivé, musí být nutně lež, a že pravda může být i líbivá. Naproti tomu sám používáš výraz: měl by být přesvědčen o pravdě. Proč nenapíšeš, že musí? Můžeš mi věřit, že co píšu, píšu ze svého přesvědčení. A také tak, jak píšu a jak jednám. Ale nemusíš. Důležitější je, jestli to, co píšu a také i ostatní, pokládáš za pravdu, lež, za rozumné nebo hloupé, nebo když dva diskutují svými slovy nad jedním a říkají svými slovy a svým způsobem vlastně to samé, apod. Tohle vše může každý. Já se přidržím svého. Neuvědomuji si, že bych to, co píšu, psal z nějaké podlosti, lži, podvodu, sebeukájení apod. Mám například velice rád diskuzi se Standou i Tondou i Slávkem. Všichni tři jsou velice různí v určitých věcech, ale myslím také velice věcní. Standa i Tonda se však vzájemně dost podezřívají. Přesto ale to nelze srovnat s jinými. A další osoby si zde ještě velice vážím - Františka, ale ne už pro některá jeho slova vůči druhým, ač chápu, že jeho oponenti vůči němu jednají stejně. Ale jeho názory nejsou vůbec od věci. A když to tak sleduji, myslím si, že dost jiné poučil, a svým způsobem vyjadřování (pominu-li ty nálepky osob). Mohu zavřít oči nad tím, co píše a vidět jen tu svou pravdu, ale mohu také oči otevřít, přemýšlet nad tím, co píše, a co ho k tomu rozumově vede - a zde poněkud i zapochybovat nad tou svou přesvědčenou pravdou. To všechno vůči druhým můžu, a můžeš to i ty. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 09. září 2014 @ 18:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš:

prostě můžeš uvažovat o tom, co píšu

O tom co píšeš uvažuju a už jsem Ti řekl, že některé věci, které jsi napsal, se mi líbily a souhlasil jsem s nimi.
To, že jsem Ti řekl, že se mi ta Tvá pokora, vyjadřovaná způsobem jak o sobě píšeš, zdá poněkud falešná, nebo hraná, je čistě můj názor, vyjádření toho, jak na mě to, co píšeš o sobě, působí. Nenapsal jsem Ti to, abych tě naštval, nebo urazil, ale proto, abys mohl vědět, jak Tvůj postoj k sobě samému na druhé působí. Toť vše. Co s tím uděláš je Tvá věc. Jak píšeš: můžeš to, ale můžeš i to .....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 20:19:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrá, vysvětlení beru. Ale znovu nerozumím tvému úsudku o tom, že bych měl být nějak naštvaný. A vůbec ne tady. Tady se přeci z nějakého toho naštvání člověk může vydýchat, než tomu druhému odepíše. A také si může několikrát přečíst to, co ten druhý píše. Já tedy rozhodně nejsem naštvaný a nebyl jsem. Jinak nevím, že bych zde o sobě něco napovídal. O teleti zde mluvím s nadsázkou pro odlehčení. Vidím ale, že ne každý tomu porozuměl. Budu se tedy tu nadsázku snažit nepoužívat, ale nezaručuji - pro odlehčení použiji. S některými se takto mohu bavit, jsou zde snad i takoví, aspoň tedy jeden a nemyslím sebe.



]


Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. září 2014 @ 07:22:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně považuji článek za velice zdařilý a výstižný, vedoucí k zamyšlení.
Jen dál a houšť!

Někteří zde nemají rádi, když jim někdo jiný nastavuje zrcadlo.

Že by si ve skutečnosti připadali málo hezcí?  :-)



Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 07. září 2014 @ 21:13:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.

Stane se ona skutečností a snad i nestane …


Stane - nestane, jen Bůh ví, ale já uvažuji podobně jako Ty.

Honza



Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. září 2014 @ 08:05:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 I tu nastalo zděšení. Kohopak to tu v nebi každý nevidí? Mnozí se osobně nikdy nespatřili, ale byli nyní spolu seznámeni. To je ten? A co tu dělá? Jak málo místa je v tom nebi! Kde je ten můj osobní příbytek v nebi, který jsi mi připravil, Ježíši? Tam já zůstanu a vždy s tebou budu! Jak jsi mohl vzít sem toho satana, ďábla, antikrista, tu jeho nevěstku, nepřítele pravdy, spravedlnosti a svatosti! Tolikrát jsem mu svědčil, přemáhal jsem zlo v něm dobrem a láskou tvého ducha spočívajícím v mém srdci, kterého jsi mi dal! A on se nikdy k pravdě neobrátil!

  Ahoj Tele a ostatní, co "uvažujete stejně, jako Tele" a považujete článek za "zdařilý a výstižný, vedoucí k zamyšlení" a podobně.

  Uvažujete stejně, jako napsalo Tele, i v této věci?

  Kdybyste se dostali do nebe, byli byste zděšeni tím, koho tam všechno uvidíte?

  Pokud vás článek vedl k zamyšlení, byli byste ochotni sem to zamyšlení napsat?



Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 14:21:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:o) Tondo, a koho myslíš tím Teletem? Nevím sice proč jsi použil ty uvozovky, ale - myslíš si o mně, že uvažuji tak, jak jsem psal v článku? Byl bys ochoten mi to napsat? A snad ještě to, jak jsi přišel k tomu, že to Tele (já) psal(o) o nebi?


]


Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. září 2014 @ 19:27:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
:o) Tondo, a koho myslíš tím Teletem? Nevím sice proč jsi použil ty uvozovky,

  Uvozovky jsem použil jako běžnou písemnou konvenci, kdy se citace něčího příspěvku uvádí buď v uvozovkách, nebo skloněným písmem. A zapoměl jsem u té citace uvést to sloněné písmo.


  No, v článku jsi použil myšlenky, které se tu neobjevují. Předpokládal jsem tedy, že sis je vymyslel ty. 

  Jsou to v článku tvoje myšlenky? 


A snad ještě to, jak jsi přišel k tomu, že to Tele (já) psal(o) o nebi?

  V tom článku se píše: "Kohopak to tu v nebi každý nevidí? ... Jak málo místa je v tom nebi! Kde je ten můj osobní příbytek v nebi, ...?" tak jsem se z toho domníval, že jsi psal o nebi.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 19:56:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tondo,





uvozovky jsem tedy pochopil :o) Nic v nich ukrytého.





Myšlenky použité v článku: Jistě jsou to má slova - jistě vymyšlená. Aforismus v příběhu. V jedné písni se zpívá: Kdekdo se pak podiví, koho pak to tu v nebi nevidí....





A ohledně nebe: že jsou v nebi bylo domnění těch "diskutujících". Nedočetl jsi příběh.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. září 2014 @ 21:11:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já vím, Sváťa Karásek. Dyk jsi z ČCE.

  Dočetl jsem přiběh. Pochopil jsem, že jsi to diskutujícím domyslel do jejich příspěvků. Celkem dost tu příspěvky sleduju, a marně vzpomínám, kterému z diskutujících by tvoje postoje vyhovovaly. Snad ani náboženští fanatici neprojevili ty postoje, které popisuješ.
  
  Když se zeptám já: Myslíš si, že některý diskutující uvažuje tak, jak uvažuješ ty v článku, v tom úryvku, který jsem uváděl "o nebi"? Nebo jsi dokonce zažil, že by tak uvažovali? Já teda nečtu všechny příspěvky...

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 21:41:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že snad už chápeš, že šlo o nadsázku, aforismus. Nešlo jen o slova té písně, ale také o vyrování z Ga 5,14. Tondo, já jsem možná falešný pokorník, ale o nikom tak ani nechci uvažovat. Vše v tom příběhu bylo přehnané. Já si tak nějak začínám zvykat a být srozuměn s tím, že zde aforismy a nadsázkový humor nejsou vnímány pozitivně, ale jako slova, která se píšou ano, ale myslí ne. Prostě vážnost nade vše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. září 2014 @ 22:13:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pochopil jsem, že je to nadsázka.

  Ten svůj příspěvek jsem nepsal proto, že bych nesouhlasil s tou tvojí nadsázkou, ale zajímalo mne, kdo by se přihlásil k tomu postoji, který jsi popsal a jestli to někdo chápe stejně. Jestli by se někdo fakt v nebi zhrozil, že tam je někdo druhý, s kým si na zemi nerozuměl, nebo jesli by se radoval. A zajímalo mne, jestli ti lidi, co si notují s textem, by si notovali i v tomto.

  Mi to přijde dost nepřirozené že by si někdo říkal křesťan a místo radosti z toho, že v nebi někoho potkal, by se zděsil. Odhaduju, že když už by se do toho nebe dostal, tak by to byl fakt křesťan, ne? A pak by se měl povinně radovat podle Lukáš 15,7 a ne se děsit ;-)

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 22:20:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No snad jen ne povinně ;o) Jinak se omlouvám, nezdálo se mi totiž, že bys tu povídku měl za nadsázku. Zdálo se mi spíše, že neměl, žes měl za to, jako i jiní, že to snad myslím vše smrtelně vážně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 09. září 2014 @ 23:44:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to chápu tak, že Toník to bral jako nadsázku, ale zarazilo ho to, že by člověk, který se dostal do nebe, by se měl zhrozit toho, že se tam dostal někdo jiný, třeba jeho nepřítel. Můj selský rozum mi říká, že v nebi budou ti, kteří se radují ze spásy kteréhokoliv člověka. A pokud snad zde na zemi přece jen někoho "nemuseli", tak se za to budou v nebi stydět a ne se hrozit, že tam někdo takový je. Já jsem Sváťu znal osobně. Nesmíš jeho texty brát zas tak za bernou minci i když některé jsou výstižné. Tenhle zrovna ne. Čouhá z něho liberální teologie ČCE.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 09. září 2014 @ 23:56:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale hoši :o) Já už tu psal, že nejsem v ČCE až tak dlouho - 10 let a před tím jsem byl 10let, respektive 12 v jiném spoleenství (charismatickém,respektive pro to, že došlo ke sloučení toho sboru do jiného letničního -ten se pak spíše stal charismtickým). Karáska tedy nijak neznám a ani nijak zvláště jeho písně. S úsudkem o liberálnosti ČCE moc nesouhlasím, ale nikomu to brát nebudu. Ale stále si myslím, že nejen Tonda, ale i zvláště ty i momonka, jste ten příběh vzali dost vážně a měli to za můj osobní názor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 10. září 2014 @ 09:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsme tady zvyklí, že tu lidé píší své názory.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. září 2014 @ 23:36:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já ano. Ale chápal jsem ten tvůj názor jako ironii, nadsázku situace.

  Když se tu objeví nějaký nový názor, vždycky nejdřív předpokládám, že je to názor toho, kdo ho přinesl, byť je to nadsázka, kterou si někdo domyslel do postojů druhých.






]


Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 10. září 2014 @ 20:29:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Kdybyste se dostali do nebe, byli byste zděšeni tím, koho tam všechno uvidíte?


Překvapeni a někteří i zděšeni budeme určitě všichni, včetně tebe Toníku a to je samo o sobě je důvodem k zamyšlení.

Naše lidské soudy o tom, kdo bude či nebude spasen - tedy v nebi, jsou o ničem. Tohle rozhodnutí přísluší jen Bohu, naštěstí pro nás, Jeho soudy jsou skutečně spravedlivé.

Tele to dle mého soudu napsal, velmi výstižně a zdařile.

Vedl tebe článek k zamyšlení ? Já jsem ti svůj názor tady stručně napsal.

Honza.


]


Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. září 2014 @ 23:43:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Překvapeni a někteří i zděšeni budeme určitě všichni, včetně tebe Toníku a to je samo o sobě je důvodem k zamyšlení. 

  Věděl jsem z toho, co jste psali dříve, že je to váš názor, Honzo a že si budeš myslet, že když přemýšlíš takto ty, že tak budou přemýšlet i ostatní a nutit jim svůj způsob uvažování.


Vedl tebe článek k zamyšlení ? 

  Ano, vedl mne k zamyšlení: Přemýšlel jsem nad tím, kdo všechno tady přemýšlí tak jako vy a jak je to uvedené v článku. Vlastně kromě tebe o nikom jiném nevím. Ale třeba se k těm myšlenkám uvedeným v článku ještě někdo kromě tebe a Standy přihlásí a napíše, že přemýšlí také tak, a že v nebi překvapen a zděšen.

  Je dobré vědět jak uvažujete a jsem rád, že se nepřetvařujete a hlásíte se k článku a postojům, které tele uvedlo, otevřeně. Díky za to.



]


Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 11. září 2014 @ 11:21:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku.

Je dobré vědět jak uvažujete a jsem rád, že se nepřetvařujete a hlásíte se k článku a postojům, které tele uvedlo, otevřeně.

No dobrá a jak uvažuješ Ty osobně ?  Zatím si uvedl, že si přemýšlel o druhých, zkus někdy přemýšlet jen o sobě.

V nebi nemusíš být jen překvapen, nebo zdešen, je také možnost, že se tam nemusíš vůbec dostat. Jako definitivu to nemáme nikdo.

Nevím o jaké předvářce mluvíš, leda, že podle sebe soudíš ostatní.

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. září 2014 @ 19:53:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj Honzo.

  Mám velikou radost, když se někdo dostane do nebe. Zvlášť u lidí, kteří žili v nějakém náboženství, tak jako já. Těší mne to.

  Byli na světě lidi, které jsem nemusel. Třeba jeden skoroželezničář, který to myslel upřímně. A když se dostal k Bohu, moc mne to potěšilo a děkoval jsem za něj Bohu. Před tím jsem se za něj modlil a žehnal mu, ale trochu víc "na sílu", protože jsem v téhle věci neprošel ještě celou Boží výchovou. Ale potom jsem za něj děkoval opravdově. Nedávno jsem se dozvěděl, že se v nebi potkáme se jedním echt teroristou, z největších teroristů co žili. A to mne moc těší.

  Těší mne to proto, protože to ukazuje, že Boží milost nemá hranice. Potvrzuje to moji víru a zkušenost, že Bůh je milosrdný a že přišel zachránit ty slabé, různé grázly, lidi, kteří žili ve světě bez Boha.

  To, že se nemusíte tostat do nebe je pravda. Pokud nemá pravdu Slávek s tou univerzální spásou. 

  Ale není všem dnům konec, ještě pro vás není pozdě. A budu rád, když v nebi potkám i tebe, vůbec se nebudu zlobit a děsit, ale zaraduju se.

  Toník

  



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 12. září 2014 @ 05:47:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že se nemusíte tostat do nebe je pravda.

Jasně Toníku, jinou reakci jsem od tebe ani nečekal. :-) Tebe se  už tohle netýká, ty už máš nebe přeci jisté. Ještě je malá nepodstatná otázka, jak to vidí Bůh?

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. září 2014 @ 08:10:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ještě je malá nepodstatná otázka, jak to vidí Bůh?

  Honzo, to je moc dobrá otázka. Polož jí Bohu, pokud tě to zajímá, Bůh na takové otázky velmi rád opovídá.

  Ale abys od Boha dostal odpověď, ptej se na svůj život. Když se budeš ptát na cizí, dopadneš nejspíš jako Petr.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 13. září 2014 @ 16:08:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
 je fajn, že jsi konečně pochopil to, co ti tu dlouhou dobu říkám, že je třeba se ptát Boha na svůj život, jak tě vidí On. Tohle platí pro každého člověka. Tak si to prosím zase neber osobně.

Bůh nám na naše otázky odpovídá, jen si někdy říkám, zda mu umíme i dobře naslouchat.

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 07:09:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 je fajn, že jsi konečně pochopil to, co ti tu dlouhou dobu říkám, že je třeba se ptát Boha na svůj život, jak tě vidí On. 

  No, ono je dost těžké chápat o čem píšeš, když stále píšeš o druhých, o sobě jsi toho zatím moc nenapsal.

  Kdybys napsal: "Je pro mne důležité ptát se na můj život, jak mne Bůh vidí", bylo by to jasné. Tak to mám já: Pro mne je důležité vědět, co bude se mnou, jak mne Bůh vidí. To mi Bůh také říká. Co mi Bůh o mne a o nás řekl, rád napíšu, rád se s tím sdílím. Pokud mohu, samozřejmě.


  Taky je pro mne zajímavé se zeptat, jak to mají druzí lidé, jak uvažují, co Bůh říká jim.

  Když rozumíš, že je tedy třeba "ptát se Boha na svůj život, jak tě vidí on", zeptal ses Boha na tvůj život, na to, jak tě vidí on?


Bůh nám na naše otázky odpovídá, jen si někdy říkám, zda mu umíme i dobře naslouchat. 

  A jaký byl výsledek té vaší úvahy? Umíte mu dobře naslouchat? Zeptali jste se, jak to s vámi bude, jak to dopadne? Slyšeli jste odpověď? Víte, jak vás Bůh vidí?

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 15. září 2014 @ 14:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Umíte mu dobře naslouchat? Zeptali jste se, jak to s vámi bude, jak to dopadne? Slyšeli jste odpověď? Víte, jak vás Bůh vidí?

Proč zase řešíš druhé ?  Starej se o sebe, o svou duši a bude ti lépe, za své bližní se modli, tak jako oni se modlí za Tebe a naplníš tak Písmo.

Zajisté, že je po mně důležité, jak mě vidí Bůh, celou dobu o tom mluvím, zrovna tak píšu o sobě a nemohu za to, že to nechceš vnímat a stále si vedeš svou.

Zanech kličkování řekni koho  tím svým -jak to s vámi bude - myslíš a o koho už se to netýká.  Co tím vlastně sleduješ, čím tě takově dělení naplňuje?

 Víš já takovéhle starosti s rozdělováním nemám, nedělím si lidi, na nás - vás jako ty. Nedělím lidi na věřící a nevěřící, protože do lidského srdce nevidím. Nedělá mi problém všechny lidi kolem svěřovat Bohu a jeho milosrdenství. Nedělím si lidi ani podle jejich vyznání - řeknu ti to slovy Písma: Nemáme snad všichni jednoho Otce, nestvořil nás jeden Bůh ? Tenhle citát Písma je na židovské synagoze a více jak pře 40 lety mě velmi oslovila změnil mé smýšlení o bližních.

Protože znám svou nedokonalost, mohu doufat v Boží milosrdenství a odpuštění, zrovna tak v jeho pomoc na mé cestě k němu. Snad mi to trochu umožňuje vnímat tak i lidi kolem sebe.

Poznal jsem lidi, kteří o sobě prohlašovali, že nejsou věřící a přesto jejich život mohl být pro věřící vzorem, zrovna tak jsem poznal lidi, kteří měli  Boha plná ústa ale jejich život vypovídal o něčem jiném.

Tak tady máš pár postřehů jak to vidím já - stačí ?

Honza






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 18:26:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Proč zase řešíš druhé ?  Starej se o sebe, o svou duši a bude ti lépe, za své bližní se modli, tak jako oni se modlí za Tebe a naplníš tak Písmo.

  Ale Honzo.

  Co to rozčilení? Já se tě jen zeptal. Připadá mi logické, že člověk se v diskuzích ptá druhých. Neřeším tě, jen mne zajímá výsledek tvých úvah.


Zajisté, že je po mně důležité, jak mě vidí Bůh, celou dobu o tom mluvím, zrovna tak píšu o sobě a nemohu za to, že to nechceš vnímat a stále si vedeš svou. 

  No, to jsem tedy opravdu nečetl, proto jsem se ptal. Jestli jsi tu někde psal o tom, jak tě vidí Bůh, mohl bys prosím dát na svůj příspěvek odkaz?


Zanech kličkování řekni koho  tím svým -jak to s vámi bude - myslíš a o koho už se to netýká.  

  Týká se to těch, kteří uvažují stejně, jako ty. Nepíšeš sám za sebe, kromě toho, co sis o mne vymyslel, píšeš "naše soudy" a píšeš "jestli Bohu umíte dobře naslouchat". Musíš tedy ty sám vědět, za koho jsi mluvčí, kdo to je to "vy" kdo si vytváříte lidské soudy o tom, kdo bude či nebude spasen.

  Já jen reaguji na tvoje slova.




Tak tady máš pár postřehů jak to vidím já - stačí ?

  Díky, Honzo, za postřehy. Dáváš hezké odpovědi na otázky, které jsem se zrovna teď neptal a ani tedy nevím, jak otázka, co na ní odpovídáš, zněla. Na jednoduché otázky, které jsem ti položil, jsi nezodpověděl. 

  Nevadí, kdybys na ně někdy chtěl zodpovědět, napíšu ti je znovu a zeptám se tě jen na tebe, abys nemusel psát za nikoho jiného, i když jsi předtím psal za jiné lidi, používal jsi nějaké "my". Protože ses tím "my" a tím co jsi psal sám oddělil, oddělil, použil jsem "vy" abych se tě zeptal. 

  Zeptám se ještě jednou, jestli bys byl schopen odpovědět sám za sebe.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 15. září 2014 @ 21:05:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

  Týká se to těch, kteří uvažují stejně, jako ty. Nepíšeš sám za sebe, kromě toho, co sis o mne vymyslel, píšeš "naše soudy" a píšeš "jestli Bohu umíte dobře naslouchat". Musíš tedy ty sám vědět, za koho jsi mluvčí, kdo to je to "vy" kdo si vytváříte lidské soudy o tom, kdo bude či nebude spasen.

Vidím, že nemá cenu ti cokoliv říkat, ty věříš jen svým výmyslům o druhých - no dobře ti tak :-) Zbytečné je ti říkat, že mluvím jen za sebe


S potěšením konstatuji, že jsme si v některých reakcích i podobní, tohle zjištění mě těší, aspoň nejsem v některých nedokonalostech sám. :-)

Stěžoval sis, že nepíšu nic o sobě, když ti něco napíšu, odpovíš mi, že si se na to neptal.

Z toho všeho, co mi tak obsáhle stále dokola říkáš, jsem pochopil, že pokládáš za dokonalého vůči Bohu, že jsi definitivně spasený a vůbec v těchto věcech za vodou,  kdežto ostatní - tvými slovy vy - k tomu máme daleko. Myslet si o sobě můžeš cokoliv - ovšem stále platí to, co jsem ti řekl a na začátku: zda tě takto tak vidí i Bůh - slova Písma -pokud nebudeš vybíravý - v tomto hovoří docela jasně. Možná si se na to Boha, ptal a pak sám si i odpověděl i to se stává.

 Jak to se mnou dopadne? Po pravdě - to nevím, protože soud, bude až na konci mé cesty, až Bůh sečte to dobré i špatné,co jsem za život udělal. To té doby mám čas mnohé napravit a nebo také pokazit. Do své smrti mám čas na sobě pracovat a mnohé poznávat (vůči Bohu)
 Ptát se Boha, jak to dopadne je hloupost, protože odpověď je už dávno napsána v Písmu. Možná kdyby si Písmo četl pozorně, nevybíral si jen co se ti hodí a nenaslouchal některým výkladům, poznal by si to také.

Zda umím Bohu naslouchat? Někdy ano, tak jako všichni, včetně tebe.

Honza

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 21:31:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zbytečné je ti říkat, že mluvím jen za sebe

Když tedy Honzo píšeš:

Tak to také píšeš jen za sebe, ale mykáš si?


Z toho všeho, co mi tak obsáhle stále dokola říkáš, jsem pochopil, že pokládáš za dokonalého vůči Bohu, že jsi definitivně spasený a vůbec v těchto věcech za vodou,  kdežto ostatní - tvými slovy vy - k tomu máme daleko. Myslet si o sobě můžeš cokoliv - ovšem stále platí to, co jsem ti řekl a na začátku: zda tě takto tak vidí i Bůh - slova Písma -pokud nebudeš vybíravý - v tomto hovoří docela jasně. Možná si se na to Boha, ptal a pak sám si i odpověděl i to se stává. 

  Na to už jsem zvyklý od Standy, že místo odpovědí na jednoduché otázky, které mu někdo položí, začne ze svého pokladu srdce vynášed o diskutujících to, co si sám vymyslel. Nepřekvapils.


 Ptát se Boha, jak to dopadne je hloupost, protože odpověď je už dávno napsána v Písmu. Možná kdyby si Písmo četl pozorně, nevybíral si jen co se ti hodí a nenaslouchal některým výkladům, poznal by si to také.

  No, ty jsi přišel s otázkou "Jak to vidí Bůh? a psal jsi "Bůh nám na naše otázky odpovídá, jen si někdy říkám, zda mu umíme i dobře naslouchat." Tak jsem se tě jen zeptal, jestli tedy víš jak to vidí Bůh.

  Souhlasím s tebou:Tyto věci jsou velmi dobře a podrobně popsány v písmu, není potřeba se na ně ptát. Když Bohu věříme, máme jistotu v tom slově, které Bůh řekl. Nemusíme vymýšlet nějaké lidské soudy o tom kdo bude či nebude spasen.

  Toník
  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 15. září 2014 @ 22:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

jsem rád, že se aspoň v něčem shodujeme.

H. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo i nebylo ... (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 16. říjen 2014 @ 12:06:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, ty moc asi Božímu slovu nevěříš. 

Spíše spoléháš na svou dokonalost, než na tu zástupnou, Kristovu. Asi proto jsi tak vystrašený. Chápu. Na tvém místě bych také byl. 

A až se budeš aspoň v něčem neshodovat s Kristem, třeba v napodobování Jeho dokonalosti, rád tě přijmu za bratra. 

Chce to jen trochu pokory a pohledu do "zrcadla".


]


Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy