|
Právě je 270 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116551260 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi
Vloženo Pátek, 09. květen 2014 @ 14:38:59 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený "Necitlivý zásah české policie proti našim bratřím a
sestrám muslimům v čase modlitby byl nepochybně hřích," uvedl Tomáš
Halík. Pojďme se podívat na to, jak je v téhle větě všechno špatně - a
to i z hlediska křesťanské věrouky.
Výše uvedenými slovy okomentoval Tomáš Halík zásah policistů, který proběhl v souvislosti s
prací Úřadu pro odhalování organizovaného zločinu koncem dubna v
islámské modlitebně v Praze. Na aktivitě Tomáše Halíka jsou zajímavé dvě
věci, na něž se zaměřím v tomto skromném článku:
1/ proč si vybral
právě tenhle zásah, když o daleko spornějších postupech naší policie by
mohl vydávat zásadní prohlášení od rána do večera (což nedělá),
2/ jak
je možné, že člověk s theologickým vzděláním, který navíc působí jako
duchovní pastýř, může vůbec vyslovit něco, za co by měl člověk vyletět
už od přijímaček na bohosloveckou fakultu. Vezměme to bod po bodu.
1/ Nepochybný hřích české policie.
Zásahy policie, zvláště tam, kde je podezření na něco vážného, nikdy
nevypadají jako koleda tříkrálová. Kdyby měli policisté nejprve zazvonit
u dveří a zeptat se, jestli můžou jít dál, případně jestli s nimi může
pan XY ven, daleko by se asi ruka spravedlnosti nedostala. Neznám přesné
důvody toho, proč policie zasáhla právě tímto způsobem, a nezná je ani
pan Halík, protože Úřad pro odhalování organizovaného zločinu už jaksi z
principu podobné věci na nástěnce neuveřejňuje.
I kdyby byl zásah neadekvátní, zpackaný, nebyl by automaticky hřích, a to
dokonce ani podle definice hříchu, kterou si pro tuto příležitost
vymyslel pan Halík. Každý čin, který "zraňuje, rozněcuje nenávist a
provokuje ducha pomsty," totiž nutně hřích být nemusí a často také není.
Představte si, že chytnete někoho, jak vám krade kolo, a uštědříte mu
královský kopanec do zadnice. Je velmi pravděpodobné, že tím u dotyčného
roznítíte nenávist a že ani duch pomsty nejspíš nezůstane v jeho mysli
zticha, ale hříchem vaše jednání skutečně nebude.
O zásahu policie, jehož skutečné důvody, okolnosti, rozhodnutí, která
k němu vedla, veřejnost těžko dovede posoudit, jsem proto dalek
hovořit jako o "nepochybném hříchu". Čím jsem si ovšem jist, že tahat
bohosloveckou terminologii do velmi světské záležitosti, jakou je snaha
policie odhalit organizovaný zločin, to je teprve ten skutečný hřích.
Říká se mu "vzývat jméno Boží nadarmo". Ne, sem skutečně nepatří
všelijaké to "ježíšmarjá" nebo "kristepane", jak si lidé obvykle
představují. Tady jde o něco hlubšího. O to, když k prosazení vlastního
cíle, vlastní autority, vlastního názor zneužijeme autoritu Boží, za
kterou se schováme a ze které si uděláme klacek na ostatní. To je přesně
to, čeho se Halík dopustil - svůj názor a svoje gusto schoval za řeč
víry tisíců lidí a tisíců let, ačkoli tu jde jen a pouze o jeho
vlastní mínění. Takové počínání je nejen srabácké, ale - a tentokrát
skutečně nepochybně - hříšné. Halík zde zneužil svojí pozice a mluví ústy křesťanstva tam, kde jenom hoví vlastní dušičce.
2/ V čase modlitby
Zásah policie byl podle Halíka "necitlivý" (což se asi pozná na
základě nějakého "měřítka citlivosti", o němž nerozhodují policejní
oficíři na základě závažnosti vyšetřování, ale pan farář od Salvátora
podle oka), protože se konal v čase modlitby.
Tohle se nezdá, ale možná je to to nejhorší, co Halík vyřkl.
Muslimský - ani jakýkoli jiný - "čas modlitby" není veličinou nijak
posvátnou tam, kde policie, velmi světská, ale také velmi potřebná, musí
zasáhnout. Žijeme - díky Bohu - v sekulárním státě a pokud kriminalisté
vyhodnotili, že bude užitečné využít právě tuto chvíli, dobře, že tak
učinili - kdyby vtrhli na schůzku SRPŠ, bylo by to úplně totéž. Sám
chodím do kostela a stát se nějaký takový zásah u nás při bohoslužbách,
mohla by mi na něm vadit spousta věcí, které bych pak také požadoval
prošetřit, stěžoval bych si na ně atd. atp. (čili totéž, co by dělal i
nespokojený účastník SRPŠ), ale netahal bych do toho náboženství. O to
tady fakt nejde.
Pokud tak Halík činí, připomíná takového toho začínajícího právníka v
USA, který obchází nemocnice a nabízí pacientům, za co všechno by mohli
zažalovat doktory. Halík se zjevně rozhodl stejným způsobem nabídnout
muslimům nějakou tu munici, kdyby jí náhodou sami neměli dost. Děkujeme,
to je velmi charakterní!
Naopak - neustále připomínat to, že v evropských státech platí jedno
právo pro všechny, bez rozdílu vyznání, potřebují právě muslimové víc
než kdo jiný - vzpomeňme si třeba na kauzu schvalování domácího násilí
čelným představitelem muslimů v ČR (hodně se k tomu popsalo, i já si přiložil). Jejich častý argument, že muslimy je třeba soudit podle jejich vlastního, muslimského práva, prostě neplatí.
3/ Muslimští bratři a sestry
Ano, křesťané si mezi sebou říkají často bratře a sestro. Dělá to i
spousta dalších spolků, organizací, společenství lidí. Proč? Protože
uznávají, že všichni mají společný základ, díky němuž jsou vlastně něco
jako příbuzní. Tak prosté to je. "Bratři v Kristu" - takhle se oslovují
prvotní křesťané a je toho plný Nový zákon, ale pochopitelně tak
neoslovují příslušníky dalších vyznání, kterých v tehdejší Římské říši
bylo nepočítaně.
Pan Halík by to mohl v rámci "velké ekumény" myslet tak, že protože
přeci máme všichni jednoho Otce na Nebesích, jsme proto všichni bratři a
sestry. Ano, ale abych někoho mohl oslovovat "bratře", musí to on
nejdřív vidět stejně. Nevím, kolikrát jste v projevech muslimů narazili
na spojení "naši křesťanští bratři", ale tohle vědomí společného základu
zde citelně schází (a řekl bych, že právem, podoba islámu s
křesťanstvím je podle mého názoru jen povrchní). Nemůžu říkat "bratře" někomu, kdo mi o to nestojí
a koho moje bratříčkování nezajímá, protože tím mu leda tak
nevyžádaně lezu do zadku. Právě tak, jako pan Halík. Sladce hovořit o
"muslimských bratřích" je od důstojného pána dost nedůstojné počínání -
čímž se dostáváme k úvaze, proč to dělá.
Prapodivný klíč k výběru
Police v ČR provádí kdejaké zásahy a mnohé z nich podstatně blíž k
čáře "hříchu" a ve věcech nesrovnatelně méně nebezpečných, než je
podezření na organizovaný zločin v souvislosti s muslimy v ČR (zvláště
když se nám tu nedávno tak pěkně odpálil palestinský diplomat pomocí
nelegálně drženého vercajku). To Halíka nezajímá? Mně třeba daleko horší
přišly zátahy na growshopy, při nichž podle mě dostala spravedlnost
pěkně na *****l - nicméně tohle konkrétní téma tu nechci rozvíjet, chci
jen říct, že velkohubě kázat o "necitlivých zásazích" a "nepochybném
hříchu" může pan Halík dnes a denně, ale on si ausgerechnet vybere
tohle... Proč to?
No proč. Je to prostě bonton v určitých kruzích liberálního
intelektualismu a pana Halíka za to poplácají kamarádi po zádech. Víc
bych za tím nehledal. I pan Halík si bude připadat lepší než ti ostatní -
ono to totiž člověka povznáší, vyprávět o bratrství a podobných
ušlechtilostech tam, kde jsou ostatní jen přízemně praktičtí. Vím to
sám, také jsem býval kavárenský liberál. Budiž mu přáno. Jenomže na
rozdíl od samohany obyčejné tahle Halíkova samohana mravně-intelektuální
přilévá olej do ohně na dost nebezpečném místě.
Kultura kýče
Halíkovo vystoupení řadím do kapitoly "kultura kýče." To jsou taková
ta veřejná hesla, fráze, prohlášení, gesta, která velmi hezky vypadají,
ale v lepším případě nemají obsah žádný a v horším případě jsou přímo
škodlivá, protože jejich povrchnost brání člověku proniknout do hloubky,
ke skutečnosti, jádru problémů.
Dokud tohle salonní žonglování se slovíčky slouží jenom jako hračka k
pobavení společnosti u nedělní bábovky a čaje, budiž. Jenže v době
hromadných sdělovacích prostředků a dosti povrchního nakládání s
informacemi, v době inflace slova, je to docela hazard.
Necitlivý a v podstatě hříšný.
Robert J. Hřebíček
Zdroj: http://hrebicek.blog.idnes.cz
|
Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Sobota, 10. květen 2014 @ 20:41:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Až zde muslimové časem začnou lidem zaživa uřezávat hlavy, tak jak to běžně dělají v jiných zemích, změní autor článku na toto útočné náboženství rychle názor. Hříchem je ztotožňovat militantního boha muslimů s Kristem Bohem lásky! Chcete vyzkoušet jakého boha muslimové opravdu mají? Snadné! Běžte a přibijte jim na vrata mešity prasečí hlavu. Pak uvidíte, co tito "ekumeničtí bratři" ve jménu svého militantního boha s vámi provedou! |
Re: Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 15. květen 2014 @ 15:37:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To je moc zvláštní způsob jak projevit lásku a úctu ke svému bratru, nebo jak ho vyzkoušet. Jak ukázat že je Bůh dobrý a milosrdný a že ho znám lépe. Chápu že někdo může udělat něco takového svému nepříteli. V návalu vzteku nebo po zralé úvaze, jako to nejhorší co dokáže vymyslet. Brát to jako zkoušku mi ale připadá naprosto šílené. A ještě se zlobit když mne za to spravedlivě potrestá. Považovat ho za špatného. Kdyby se nade mnou v takovémhle případě slitoval a daroval mi život tak bych ho považoval za svatého. Obávám se že to že my takové věci netrestáme je spíš projev naší pýchy, nevěry a hříchu než duchovní vyspělosti a milosrdenství. Toho co ve své ubohosti nazýváme osvíceným rozumem a sekularizací. Což je v podstatě popření a vytěsnění Boha z veřejného života a vláda ateistů. Obvykle více či méně militantních.
|
]
Re: Re: Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 28. květen 2014 @ 10:07:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jaký je rozdíl mezi muslimem co zatracuje pro pošpinění prasetem? Jaký je rozdíl mezi katolickým modlářem co zatracuje pro pošpinění svojí chlebomodly? Nevidím rozdíl žádný! Jste úplně stejní fanatičtí magoři! Pro svoji fanatickou víru zatracujete druhé. |
]
Re: Re: Re: Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 02. červen 2014 @ 10:59:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Každý člověk je stvořen k obrazu Božímu, všichni jsme
bratři a sestry a všichni požíváme tu výsadu že můžeme vidět našeho Pána Ježíše
Krista v každém člověku. Katolík,
muslim i Vy. Nikoho nemáme zatracovat. Ani soudit. Za nepřátele se máme modlit a
odpouštět jim. Aby jednou nemusel Bůh
odsoudit nás a naměřit nám spravedlivě to jsme bližnímu měřili nespravedlivě.
Tak si to užívejte a radujte se. |
]
|
|
Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Sobota, 10. květen 2014 @ 21:09:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Z textu je patrné, že tento článek napsal zavilý Boží nepřítel, nebo přinejmenším duchovní analfabet, což je termín převzatý od Tomáše Halíka. Nemá smysl se jím zabývat, neboť jak známo, argumenty takových lidí bývají tak scestné, jak jen mohou být bez Božího vedení. Takže autor článku, místo aby se zabýval meritem věci, to jest urážkou a zostouzením duchovní a náboženské svobody, tak se zmohl pouze na osobní invektivy vůči Tomáši Halíkovi. Bůh nechť tomuto bláznu (viz žalm) dopřeje milost i tu potřebnou změnu smýšlení. Amen |
Re: Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: Bumerang v Středa, 28. květen 2014 @ 10:16:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A to ti řekl ten tvůj zákon napsaný srdci Unshakene?? A kde je potom u tebe pravda? Stále dokola žvaníš o božím zákoně napsaném v srdcích a přitom ani nedokážeš v pravdě Ducha rozlišit- co je to ekumenismus!! Halík je duchovní ničema, který své ekumenické smýšlení zcela otevřeně postavil nad Krista. Víra v ekumenismus, falešné bratrství, je u něho mnohem víc než víra v Krista! Spojuje lidi v duchu ekumenismu, ne v Duchu Krista!
|
]
Re: Re: Re: O hříšné policii, muslimských bratřích a jednom špatném teologovi (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 02. červen 2014 @ 11:11:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Monsignor Halík Je papežský prelát, Kristův kněz a muž Boží. Horlivý dělník na vinici Páně. Patří
mezi nejlepší kazatele, misionáře a
theology v naší zemi. Dokáže s Boží
pomocí oslovit a přivést k Bohu moudré, což mi připadá mnohem těžší než být
pastýřem prostých lidí.
Jsem rád že takoví lidé žijí i v dnešní době. Takoví
kterým nesahám ani po kotníky. Jsem rád a vděčný i za naše muslimy. Se kterými
nás spojuje Bůh prostřednictvím Ekumeny. Což dosvědčujete svým způsobem i Vy. I za to jsem vděčný. Bohu žel. |
]
|
|
|
|