Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 464 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
Ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116495629
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Zpověď
Vloženo Středa, 19. březen 2014 @ 21:19:14 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Určitě jste také slyšeli rčení "proč chodit ke kováříčkovi, když mohu jít za kovářem". Zajímalo by mě, jak vnímáte svátost smíření neboli zpověď v katolické církvi. A jak je to se zpovědí u protestantů?


"Zpověď" | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 26. březen 2014 @ 07:26:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý otec František si přeje aby bylo teď před Velikonocemi v každé diecézi alespoň jedno místo kde by se adorovalo před Nejsvětější svátostí, bdělo  a zpovídalo po 24 hodin.  Probíhá to od pátečního večera do večera sobotního. Aby měl možnost a inspiraci přistoupit ke Svátosti smíření opravdu každý. I ten kdo už si ani nepamatuje kdy byl naposledy, nebo se s Bohem nesmířil vůbec, za celý svůj život.  Každý kdo trpí představou že je bez hříchu. Měli bychom si každý zjistit kde se to u nás koná, podle svých možností se zúčastnit a informovat o tom známé.  Pan papež František nabádá od počátku svého pontifikátu každého kněze i biskupa, aby se co nejvíce zdržoval ve zpovědnici. A sám jde příkladem. Trpělivě zpovídá obyčejné lidi.




Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 23. březen 2014 @ 16:22:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo se zpovídá knězi se zpovídá Bohu. Na stejném principu jako když dá někomu najíst nebo pomůže nemocnému a slouží tím Bohu.



Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. březen 2014 @ 07:17:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vacant, buď raději pro Boha pracant.

Ten kdo zpovídá se knězi v bedně rohu,
ten zpovídá se přece knězi a ne Bohu.
Jen jeden princip odpuštění,
pomoc, to jen pro lazara služba
v níž odráží se lidská tužba
po uzdravení ran,
které bližním svým hříchem působíme.
Že to všechno víme?
Tak proč ten děsný alibismus v skrytu temnoty zpovědní bedny?

Až přijdeš k Bohu v Duchu mnohem blíž,
tak při odpuštění božím i mocné uzdravení uvidíš.
Co odpustíš ty, odpustí i Bůh,
co odpustí Tobě jiný, stejně tak.
O odpuštění však pros toho,
jemuž svým hříchem zranění duše způsobil jsi mnoho.

Černokněžníci učinili z odpuštění rakovinotvorný brak.
Odpuštění bez uzdravení hříchů a děsných dušeran.
Anonymní odpuštění
 bez účasti všech zapojených stran..

Jen ty, kněz a temnota, 
i tvá sobecká touha po uzdravení vlastních ran,
ta tě v pravdě motivuje k vyznání tvého hříchu,
odrážejíc vlastní středobodnou pýchu.
A lazar tvým hříchem zraněný
leží stále opět a zas
nepovšimnutý a zcela bez pomoci.
Koho má potom antikrist ve své moci?






]


Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 23. březen 2014 @ 14:13:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická zpověď
Věnováno všem černokněžníkům a jejich obětem..

A tak zase jednou v temnotě a ponurosti zpovědní bedny,
odpuštěno černokněžníkem prý bylo.
Těm co jsi ublížil,
světe div se, 
zranění duše opět  zbylo.
Co na tom, že rány Bohem neuzdravené svědčí proti tobě? 
O tvůj pocit blažený, duševzletný,
jde ti jen.
Sníc přitom svůj fanatický sen.
Jsi nyní tak podivně čistý,
a tvá duše poblouzněná nevidí nic- než sebe.
Kol tebe svítí světla chrámu 
tvého egoistického nebe.
A ty padáš na kolena před milovanou modlou svou..
Však na hony Bohu vzdálenou!




Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 22. březen 2014 @ 12:09:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Faktograficky.

Katolická církev, pravoslavné církve, východní církve - všechny mají podobný přístup.
Anglikánské církve - někde jen společné vyznání hříchů při bohoslužbě, místy praxe podobná katolíkům.
Protestanté a reformovaní - vesměs pouze společné vyznání při bohoslužbě, u lutheránů kdysi probíhala také zpověď pastorovi.
Mormoni - u těžkých hříchů se vyžaduje zpověď biskupovi

Všichni pak praktikují i osobní zpověď přímo Bohu.



Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 21. březen 2014 @ 10:39:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne každé přísloví je dobré a moudré a tohle je zrovna jedno z nich.  V náboženském kontextu se ani dříve moc nepoužívalo. Je v něm kus pýchy, nadřazenosti a furiantství na straně jedné a kus touhy ponížit bližního (kováříčka) na straně druhé. Pro takového významného, skvělého a důležitého člověka jako jsem já je dost dobré jenom to nejlepší.  Pokud vůbec něco. Snad jenom král je dost dobrý na to aby se zabýval mými záležitostmi. Šaty a boty si dám ušít jen u toho nejlepšího a nejdražšího krejčího a ševce. Podle poslední módy. I kdyby mne měl okrást, já na tom mám. Než bych se špinil s nějakým poctivým chudákem.

Naši předkové se podle něho díky Bohu příliš neřídili, ani ti bibličtí. Jinak by ještě dneska seděli v Egyptě nebo na břehu Rákosového moře.  Na co by potřebovali nějakého zbytečného lidského prostředníka v podobě Mojžíše, Aarona ,  kněží, králů a proroků ? Proč by si nemohli sami dojít na horu Choreb pro přikázání ? Proč by měli dodržovat nějaký Mojžíšův zákoník ?  Proč by měli chodit do Jeruzaléma, proč by nemohli obětovat sami, třeba nějakého pěkného vepříka doma na dvorku ? Obětovat jen v duchu ? Proč by si nemohli sami napsat svou vlastní bibli a potřebovali by jí vůbec ? Na co by jim byli apoštolové, biskupové, kněží a jáhnové ?  Stejně tak by mohl někdo říct proč krmit a oblékat hladové a nahé ubožáky. Když si můžeme v klidu počkat až přijde sám Pánbůh……………

Náš Pán Ježíš Kristus za sebe naproti tomu platil chrámovou daň do rukou problematických kněží a když někoho očistil z malomocenství tak trval na tom aby se nechal uznat za zdravého od kněze.  Přesně jak ustanovil  Mojžíš. Přestože by se nám mohlo zdát že už to ani nestálo v té době za to. Proto dělejme to co nám říká a co je psáno a nejenom v tomto.

Ten kdo neposlouchá pověřeného služebníka a správce a krátí mu nájem ten obvykle také neposlechne ani Pánova Syna  nebo Pána samého a snaží se ho okrást úplně stejně a ten kdo ctí služebníka protože je Pánův ten ctí i Pána. Ten kdo ctí Nevěstu ctí zároveň i Ženicha.

Naší povinností je smířit se s Bohem alespoň jednou do roka. To je ale žalostně málo. Čím blíž má člověk k Bohu a čím víc je svatý tím lépe a citlivěji vnímá i vlastní hřích a naopak.  Blahoslavený Jan Pavel II. žil život světce již tady na zemi a ke zpovědi chodil každou sobotu.  Po každé zpovědi bývá člověk po určitou dobu chráněn před pokušením. Nejrůznější vášně a sklony mohou výrazně slábnout.I takové u kterých se to jen těžko dá předpokládat.  Proto se zpovědi nebojme. A nešetřeme se při ní.




Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. březen 2014 @ 12:34:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Po každé zpovědi bývá člověk po určitou dobu chráněn před pokušením. 

  Dobrý den, Poutnicku. 

  Jak dlouho vám ta ochrana po každé zpovědi asi tak vydrží, když už bývá?


]


Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 24. březen 2014 @ 09:33:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mne, na co potřeboval dnes skoro svatořečený blahoslavený "svatý otec" , Kristův "náměstek" Jan Pavel II, týdenní "svatou" zpověď, když byl vlastně "svatý", a tím de facto bezhříšný?. Podle mého názoru (když už) potřebuje pokání a zpověď hlavně hříšník, nikoliv  "svatý otec". Z čeho pak se mohl on "svatý" zpovídat každý týden a komu se zpovídal? Když se vyzpovívám, pak bych už se neměl snažit znovu hřešit, jak říká Pán Ježíš ženě cizoložnici : "Jdi a nehřeš více." "Svatý otec" každý týden opakovaně hřešil?  

Je to snaha (jako u všech pohanských a mimokřesťanských náboženství) zasloužit si bezhříšnost, dokonalost a akceptovatelnost pro Boha  vlastním úsilím a tím de facto ignorovat zásluhy Ježíše Krista. ŘKC zůstáva jednou nohou v židovství a jednou nohou v  pohanství. Je proto otazné, zda možno ŘKC považovat za křesťanství ve smyslu prvotní apoštolské církve, za "náboženství" samozřejmě ano.   


]


Re: Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. březen 2014 @ 13:16:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je psáno že i spravedlivý člověk zhřeší za den nejméně sedmkrát. Bez hříchu nebyli ani apoštolové kteří chodili s Kristem.

Dá se tu najít i jistá paralela s tělesnou hygienou. Čím víc si na ní člověk potrpí tím častěji se myje a tím víc si uvědomuje že to má zapotřebí. U duše to funguje podobně.



]


Re: Re: Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 24. březen 2014 @ 14:00:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějaká psychická porucha, jako je časté mytí rukou? Jak se tomu říká? 

Nebo zákonické mytí rukou jak praktikují židé, což jim zkritizoval i Ježíš ? 


]


Re: Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. březen 2014 @ 15:59:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně je to zvláštní. Když nám Bůh ve své nepochopitelné lásce říká že máme milovat Boha a bližního, jako kdyby nám byl roven. Když se ztotožňuje s těmi nejmenšími a nejubožejšími a požaduje od nás  skutky lásky které hodnotí tak že jsou prokázány jemu.

Neméně nepochopitelné je to jak může svěřit člověku klíče od nebeské brány a nechat lidi aby svazovali a rozvazovali na zemi i na Nebi. Což není jen případ svatého Petra a kněží. To se táhne a prolíná celou Biblí, od prvného přislíbení  Panny Marie v Genezi  až po Apokalypsu svatého Jana. Kde nechává Bůh soudit lidi.

Dělejme to co nám náš Pán Ježíš Kristus říká, tak jak nám připomíná naše Matka Panna Maria v Káně Galilejské a vždycky se obracejme na kněze.  Což nám rozhodně nebrání v tom abychom zároveň prosili o odpuštění přímo Pánaboha, kdykoliv a kdekoliv. Stejně jako se máme modlit v kostele a ve společenství církevní a biologické rodiny i potichu a o samotě svého pokojíku nebo uprostřed přírody. Vlastními společnými modlitbami i vlastními individuálními slovy. Vyvolený národ také prosil o odpuštění přímo, kdykoliv a kdekoliv ale zároveň ustanovil Hospodin Bůh za povinnost obětovat na určitém místě a za určitých okolností a trestal svévolníky kteří se chtěli postavit na místo kněží.


Když začal lid reptat a chtěl krále tak řekl proroku a knězi Samuelovi že tím nezrazují tebe ale Mne, svého Boha. Což věřím že platí i pro Církev všech dob.



]


Re: Re: Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 24. březen 2014 @ 17:32:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníčku,

nezaspal jsi s těmi kněžími dobu tak skoro o 2000 let? Tento institut  Ježíšovou obětí na Golgotě zanikl a dnes ho nemají dokonce ani samotní židé. Zajímavé je, že v něčem (co odporuje kánonu NZ) jste "pokrokoví"a stále něco na dílu Ježíše "vylepšujete", ale co se organizaci ŘKC hodí do krámu, toho se držíte zuby nehty.  Jinak jako vždy reakce mimo mísu. 


]


Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 20. březen 2014 @ 19:56:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan nepřihlášený je katolík či protestant, nevěřící nebo kdokoliv, jak se mu to hodí ? :-)
 Klade zajímavé a prokovativní otázky ale nemohu se zbavit dojmu, že odpověď na své otázky vlastně nehledá. Rozproudí diskuzi, ze které se vytratí a po nějaké době sem položí stejnou otázku - možná jen trochu jinak formulovanou - znovu.
Hledá tedy odpověď na své hledání a nebo . . . . ?

No a abych mu trochu odpověděl. Svátost smíření je přidevším smíření s Bohem, tedy vyznání a odpuštění hříchů. Důležité je, chtít se smířit, skutečně litovat svých hříchů v hloubi duše - nikoliv jen formálně. Onou formálností, můžeme být postiženi všichni, bez rozdílu našeho vyznání, či příslušnosti k nějaké církvi.

Honza



Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 22. březen 2014 @ 11:09:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
noname,Honzo. Je tvůj bůh, který ti pokaźdé odpouští víc jako Jeźíš- Búh, který zemřel na mém místě? Chtěl by tvého boha poslat, ve jménu Ježíše Krista do pekel!


]


Re: Re: Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 23. březen 2014 @ 09:51:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh ti studente odpusť tvá neuvážená slova.

Máš už to v té hlavě už hodně pomotané. Podobným uvažování se do pekla skutečně můžeš podívat.

Honza


]


Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. březen 2014 @ 13:24:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neexistuje žádný "kovaříček".


Své hříchy vyznáváme především Bohu
a pak také (ty závažné) zároveň církvi. Jsme přece údy církve a svým hříchem jsme ji poškodili. Zpovědník je tedy zástupcem církve, viditelným zástupcem Krista. Proto může zpovídat jedině ten, kdo k tomu dostal dar této služby skrze vkládání rukou od apoštolů a ti jej dostali zase od Krista (J 20,21-23).


Protestanti toto místo v Písmu (J 20,21-23) prakticky ve významu ignorují.

Každému soudnému člověku by mělo být přece  jasné, že aby mohli apoštolové z moci Ducha hříchy odpouštět, musel jim je napřed někdo vyznat.
A to vyznání hříchů se děje nejčastěji v osobní zpovědi.
Jsou i jiné způsoby "zpovědí", ale ty jsou určeny pro mimořádné životní situace.



Re: Zpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. březen 2014 @ 06:20:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ke skutečným věcem od Boha v křesťanském životě (jako je třeba pokání
existuje často ve světě pro lidi, kteří s Bohem nežijí, nějaká náhražka.

  Vypovídat se někomu z toho, co člověka trápí je ale určitě úleva pro duši, 
člověk si také srovná myšlenky.


  Jak to mají protestanté, moc nevím. U nás je to tak, že když člověk zažije 
pokání ze hříchu, je z toho obvykle tak nadšený, že svůj hřích často vyznává 
kde-komu a s radostí se sdílí s tím, jak mu Bůh pomohl, jak ho ze hříchu vysvobodil 
a často velmi podrobně popisuje, jak se to stalo. Někdy celé církvi, někdy domácí církvi 
a někdy třeba jen některým bratrům a sestrám ve víře. Často svůj hřích i Boží pokání 
vyznává i lidem mimo církev, například soudci, který ho soudí, advokátovi, 
který ho obhajuje, člověku, kterému svým hříchem ublížil, či lidem v probační 
a mediační službě, kteří ho pak mají na starosti...





Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy