Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 227, komentářů celkem: 429543, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465785
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Láska světská a láska Boží
Vloženo Neděle, 29. prosinec 2013 @ 17:01:23 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

„Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna...“ dozvídáme se od svědka Kristova vzkříšení, když nám popisuje promluvu Ježíše k Nikodémovi. Takže Bůh miloval svět. Pro mě je to nepochopitelné a pro mnoho jiných také. Milovat tento svět, který je plný lidské zrůdnosti, falše, nenávisti, válek, vraždění, lži, přetvářky? A v živočišné říši naplněný vzájemným požíráním, boji na život a na smrt? Jak může tento svět vůbec někdo milovat! Jak se trefně vyjádřil známý farář Wilhelm Busch: „Kdyby to šlo, tak tento svět bych rozmlátil kolejnicí.“



 Evangelista Jan, z něhož je uvedený citát o Boží lásce, používá pro slovo „svět“ ještě zdánlivě jiný význam. Svět je oblast, od níž se má Boží lid odpoutat. Neboť svět je ovládán Božími nepřáteli a ztotožnění se s ním znamená postavit se na stranu Božích nepřátel. Jenže, když čteme dobře, tak Bůh tento veskrze zkažený a hříchem prolezlý svět miloval. A to tak velice, že každému ze světa umožnil záchranu. Přestože citát „Bůh nenávidí hřích, ale hříšníka miluje“ nemá podle některých oporu v Písmu, tak z této jednoduché úvahy musíme přijmout, že je pravdivý. Jinak řečeno: Bůh opravdu miloval hříšníka tak, že mu dokonce připravil spásu.


Světská láska

To tento svět nemá s láskou žádný problém. Je láskou prosycený. Jako třeba včera, když jsem v televizním programu veřejnoprávní televize hledal, zda se satan přece jen nezmýlil a něco pro Boží lid tam omylem nevešlo. Nevešlo, zase nevešlo, satánek se nezmýlil. Nejprve na jedničce bylo erotické polechtání tancem v nákladných róbách a přepychové choreografii, pořízené z peněz pracujících a důchodců. A aby láska kvetla všem, následoval na dvojce film o homosexuálním partnerství. Láska, kam se člověk podívá. Hlavním projevem světského milování jsou však postelové scény. Nechybí v žádném světském díle a někteří autoři, hlavně však autorky, jsou v tom experti. Věta „miluji tě“ je sice četnější v továrně snů za oceánem. Zato u nás se rozšířila a aplikuje jako „přes kopírák“. Takže ve scéně, kde muž ležící v posteli telefonuje se svou manželkou a zakončí slovy „miluji tě“, se otočí vedle muže polospící milenka a toužebně doplní: „Já tebe taky.“ Zkrátka a dobře, miluje se každý s každým.

Dobře světskou lásku popsal psycholog a psychoanalytik Erich Fromm. Nelze nepřipomenout, že se sám nazýval „apoštolem ateistů“. Přesto jeho dílo stojí za přečtení. Dobře si pamatuji, že když rozebíral světskou lásku, tak jejím nejvyšším vrcholem byl vztah, který i my dobře známe: „Něco za něco.“ Což je typická láska konzumní společnosti. Tou nejsladší variantou je: „Já tě miluji proto, že ty mně miluješ.“ Jak to napsal jeden Rus (omlouvám se za případné gramatické nedostatky): „Kukuška ljubit petrušku, patamušto petruška ljubit kukušku.“ A to je vrchol láskyplných vztahů. Daleko rozšířenější je láska „miluji tě proto, že z toho mám prospěch“. Kolem nás to vidíme neustále. Vztahy mezi osamělými egocentristy, z nichž každý čeká, až něco dostane a pak vrací jen co považuje za ekvivalentní. Nemluvě o těch, jejichž založení je řízeno pouze snahou uchvátit co se dá a to ještě dříve, než mu jeho sobeckost odhalí.

Světská láska je tedy založená na obchodu (něco za něco) a na sexu. K tomu poslednímu ještě jednu vzpomínku na Ericha Fromma, který citoval známý poznatek pocházející již z antické klasiky: „Zvířata jsou po koitu smutná.“ Nuž, u lidí pocházejících z opice se není čemu divit. Nicméně my dobře víme, že sex je Boží dar lidem, ovšem bez naplnění skutečnou Boží láskou láskou jde jen o chvilkové uspokojení v tělesném prožitku.


Boží láska

Je pro nás opravdu nepochopitelná. Proč Bůh miloval tak hrozný svět, proč ho raději nezničil? Hospodinův výrok „Jákoba jsem miloval, Ezaua však nenávidím...“ (Malachiáš 1:2,3) nemohl pochopit jeden vtipálek, když z toho před pastorem dělal nespravedlivého Boha. „Že Bůh nenáviděl Ezaua“, odpověděl pastor, tomu dobře rozumím. Ale proč miloval Jákoba, to také nemohu pochopit.“ Opravdu, proč miloval úskočného Jákoba, který vychytralostí obelstil nejen svého bratra, otce, ale i budoucího tchána?

Nemusíme chodit k praotcům, stačí se podívat na sebe: „Jak mě může Bůh milovat?“ Vždyť můj život byl samá hrůza, než jsem Boha poznal. A i poté to není nic světoborného. A přesto mě miloval a miluje. Bez důvodu. Proč to dělá? Můžeme vyčíst, že pro svou slávu. Ale není to úplně tak. Bůh nás stvořil ke svému obrazu, stvořil nás jako nádoby, které naplňuje svým milosrdenstvím (Římanům 9:23). Tedy sám sebou. Jsme Boží nádoby, určené k naplňování Bohem. Když se jako nádoby necháme naplnit balastem tohoto světa, nejsme k ničemu, neboť naším posláním je být naplněni Bohem. Láhev od limonády je určena k tomu, aby byla naplněná limonádou. Když láhev od limonády naplníme třeba olejem, a láhev by mohla mluvit, tak by mohla pouze říci: „Nejsem k ničemu, mám být naplněná limonádou.“ S člověkem je to právě tak. Když není naplněn Bohem, je k ničemu. Je pouhá náhražka bez smysluplného použití. Kytaru lze jako strunný nástroj použít k doprovodu nádherných písní. Pokud nemá struny, lze s ní sice zatlouci hřebík, nicméně k hraní hudby je nepoužitelná.

Teprve člověk naplněný Bohem může vykonat co vykonat má: Milovat Boží láskou. Jen člověk naplněný Bohem může milovat bez důvodu.




K napsání článku jsem čerpal od Wilhelma Busche, hlavně však od Watchmana Nee.

Audio knihy Wilhelma Busche „Ježíš náš úděl“ lze v současné době stáhnout z archivu TWR v několika posledních dílech z cyklu pořadů „Večery pod lampou“. O předchozí díly si lze tamtéž napsat. Výňatky z Watchmana Nee (rovněž jako audio) lze získat tamtéž, pořad se však již nevysílá. Byl to cyklus „Slova života a pravdy“. Hloubavým vřele doporučuji.


Podobná témata

Zamyšlení

"Láska světská a láska Boží" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 31. prosinec 2013 @ 22:03:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezké. Ještě si to musím pořádně prostudovat. O Ericha Froma jsem se kdysi hodně zajímal. Někomu jsem půjčil knihu Umění milovat a už jsem se s ní neshledal. Moudrý psycholog. I Pán Ježíš je dobrý psycholog a dokonce nepoužívá ani žádný učený jazyk.



Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 02. leden 2014 @ 23:08:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teprve člověk naplněný Bohem může vykonat co vykonat má: Milovat Boží láskou. Jen člověk naplněný Bohem může milovat bez důvodu.

Co to tu povídáš? Nemáš v tom trochu guláš? Přece jen člověk, který miluje sám sebe, může milovat bez důvodu! ;-)



Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 04. leden 2014 @ 22:19:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si zase myslím, že - se stejnou logikou - k tomu, aby se člověk naučil dávat, tak se musí nejdřív naučit milovat peníze. Jinak jejich hodnotu nedocení ;-)

A že se člověk musí nejdříve naučit milovat sebe přece jasně říká verš: "mějte druhé za stejně důstojné jako sebe" a "nedávejte nikomu přednost před sebou".


]


Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 07. leden 2014 @ 13:17:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě je tady to pohádkové zlaté pravidlo: nad nikoho se nepovyšuj a před nikým se neponižuj! :-)


]


Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 07. leden 2014 @ 13:45:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to z Mrazíka? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 07. leden 2014 @ 14:33:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není. Je to z Pyšné princezny: říká to král Miroslav tomu ševci, který si oblékl jeho šaty a přestal pracovat:-)



]


Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: tele v Úterý, 07. leden 2014 @ 15:39:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,


když se tak na těmi oběma větami zamyslím ... ptám se:

Proč se miluji? Pro jaký důvod? Ano, miloval bych se, kdybych si sám sebe cenil. Cením si sám sebe tak, že rozhoduji, že mám právo být milován?


A když jen člověk naplněný Bohem může milovat bez důvodu, pak se ptám: Jak bez důvodu? Není důvodem právě to, že je ten člověk naplněn Bohem? A kdo tedy vlastně pak miluje? Člověk, nebo Bůh skrze toho člověka?


Kdyby láska Boží k lidem byla závislá na člověku, ve kterém přebývá, pak by byla zajisté tím člověkem omezena.

Pokud by neměla být láska Boží tím člověkem omezena, musel by být daný člověk Bohem. A tím byl a je jen člověk Ježíš Kristus.


Ono už jen to, že se ptám proč? mne prozrazuje, že jsem ještě nedošel dokonalosti v lásce. Myslím, že Láska je sama sobě důvodem k milování.

Potřebuji-li se ptát proč mne Bůh miluje, pak jsem nedošel dokonalosti v lásce ani v tom ujištění, že mne Bůh miluje.


Všechny ty nezodpovězené důvody, otázky proč?, mne však přivádí k poznávání Boha, že přeci Bůh je láska, která zde byla od věčnosti, a která nikdy nezanikne.


Ale jak je to tedy s těmi odměnami za prokázanou lásku či s tím Božím uznáním? Přece Ježíš nám dal otázku k zodpovězení si, zda můžeme očekávat Boží uznání, pokud milujeme jen ty, kdo milují nás. Proto máme milovat tam, kde není vidiny opětované lásky. Že milujeme zdarma.

Jenže pokud to vlastně nejsem já, kdo miluje, ale Bůh skrze mne, pak za co patří odměna mně, za co mi patří Boží uznání?


Snad proto, že jsem si zamiloval svého Pána a dobrovolně se vydal k jeho službě:


Ex 20,5-6

Prohlásí-li otrok výslovně: „Zamiloval jsem si svého pána, svou ženu a syny, nechci odejít jako propuštěnec,“ přivede ho jeho pán před Boha, totiž přivede ho ke dveřím nebo k veřejím, probodne mu ucho šídlem a on zůstane provždy jeho otrokem.

 

Snad se tak u mne stalo. ;o

Ale na některých je to velice zjevné už nyní.










]


Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 08. leden 2014 @ 13:49:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tomu říkám filozofie:-) Tak a teď já:-)
Člověk se s láskou k sobě už rodí. Sebe sama si uvědomuje až od určitého věku, takže takové batole se nemá rádo proto, že si něčeho na sobě cení. Já bych sebelásku nazvala instinktem. Mít se rád znamená, starat se o svoje potřeby a umět je uspokojovat. Tohle všechno zvládá i to batole - když má hlad, křičí z plna hrdla a nenechá se odbýt, když má potřebu lásky, jde se přitulit, když touží po zábavě, jde si hrát, tohle nikoho není třeba učit. Záleží ovšem na tom, zda je naučíme, že vždycky bude mít, co chce, anebo ho v něčem omezíme (nemyslím tím pochopitelně věci, které potřebuje, aby se vyvíjelo správným způsobem). Když je někdo odmala zvyklý, že mu musí každý ve všem vyhovět, tak je to holt sobec a s intstinktem to už nesouvisí, protože si uvědomuje, že druhé jen využívá. Myslím si, že není vůbec pravda, že ten, kdo nepoznal lásku, nemá rád sám sebe. Ten právěže má rád jenom sám sebe a neumí lásku dávat, protože neví, jak.

Tím milováním bez důvodu je zde myšleno, že cítíš lásku k někomu, koho vidíš jít po ulici a vůbec nic o něm nevíš. Zkrátka, že si Tě ten někdo nemusí nijak získávat, ač vědomě nebo nevědomky. Nemáš důvod ho mít rád a přece. Myslím ten pozemský, prozaický důvod. Něco za něco. Když Ježíš říká, že co nechceš, aby lidé činili tobě, to nečiň ty jim, tak to není zrovna ten správný základ či pravidlo, kterým by se měl řídit Kristův učedník. Někomu třeba nevadí, když se mluví sprostě a tak i on sám mluví sprostě a je mu to jedno, jestli vedle něj někdo taky mluví sprostě nebo ne. Takovému člověku hned tak nedojde, že to někomu může být nepříjemné. Chápeš? Kristus tohle neříkal znovuzrozeným lidem, kteří mají Ducha svatého. Správně uvažuješ, když říkáš, že ta Boží láska, kterou je člověk naplněn, může být tím člověkem omezená. A proč je jím omezována? Protože jsme lidi sobečtí a prvně hledíme na sebe. Budu z toho něco mít? Dobrý pocit? Užitek? A jestli ne, tak si ještě dobře rozmyslím, než do toho půjdu... Myslím, že mi tamten chlap spíš vynadá, než aby projevil radost, když mu řeknu, že za něj zemřel Kristus... takže co teď? Nemám ráda, když mi někdo nadává... Nesnáším stresové situace...


4 Láska je trpělivá, je dobrotivá, láska nezávidí, láska se nevychloubá ani nenadýmá;
5 nechová se nepatřičně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nemyslí na nic zlého,
6 neraduje se z nepravosti, ale raduje se z pravdy;
7 všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, všechno vydrží.

Takže je patrné, že tohle není láska z tohoto světa. Téhle se nikdy nikdo nenaučí. Je to o Boží milosti a proměně hříšníka. Tady se můžeš snažit jak chceš a nic Ti to nebude platné. Milost je milost. Já taky nevím, proč mě Bůh miluje. Proč Bůh miluje? Protože Bůh je LÁSKA. Je svatý a dokonalý, proto může i milovat dokonale a nemusí si klást otázku: proč já jen ty blbé, odporné, drzé lidi tak miluju?



]


Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 08. leden 2014 @ 16:08:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi napsal - "Myslím, že Láska je sama sobě důvodem k milování", vyjádřil jsi svatou pravdu. Tvrzení v článku, že Bůh nás miloval bez důvodu, vyjadřuje však totéž, pouze s pravidly logiky. Nelze totiž následek (lásku) zdůvodňovat následkem (láskou), ale jen příčinou. Ta nám, lidem, je neznámá. Já si spíše vždy připomenu, co jsem kdysi slyšel z překladů kazatele J. V. McGee: Bůh se rozhodl nás milovat. Aniž by k tomu měl logický důvod. Proto také říkáme, že Bůh je láska. Jinak řečeno, Bůh nás miluje, protože Jeho podstatou je láska.


Promiň, pokud v tom vidíš hru se slovíčky. Ale Boží láska je tak úžasná, že nejde slovy obsáhnout.



]


Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 08. leden 2014 @ 18:41:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však já jsem se s Tebou nepřel, polemizoval jsem sám se sebou. :o))


Nyní si ale dovolím polemizovat s tímto: Bůh se rozhodl nás milovat.


Pokud je samotnou Boží podstatou láska, pak jaké rozhodnutí? Rozhodnutí by muselo předcházet lásku. Rozhodnutí by bylo tedy příčinou lásky a láska následkem toho rozhodnutí. Vztah Boha k lidem by tedy nebyl založen na Jeho lásce, ale na Jeho rozhodnutí. Bavíme-li se o Boží lásce jako o lásce bez příčiny, pak to musí být spíše obráceně. Jedná s námi tak, jak jedná, protože nás miluje. Charakteristické vlastnosti lásky Boží pak známe z Písma. Známe také co je hřích. Jsou to dva protiklady. Bůh tedy sice miluje hříšníka, ale nemůže milovat jeho hříčná jednání.


Všechny ty snahy o odůvodnění si Boží lásky nás vždy přivedou k nezodpovězeným otázkám, které začínají slovem "Proč?"

Z Božího rozhodnutí? Ale proč se tedy tak rozhodl? Zase zůstává ono proč! Jenže Boží rozhodnutí nejsou neodůvodnitelná. Jsou odůvodněná Jeho svatou láskou.


Když se mladík zamiluje do nějaké dívky (ač tou nedokonalou lidskou láskou), můžeme se zeptat proč? Pro peníze? Kvůli sexu? Něco za něco?

Takhle jsem si tedy svou manželku nezamiloval. Když se mě rodiče ptali proč právě do ní jsem se zamiloval (a nebyli moc nakloněni), pak jsem odpovídal, já nevím! Ale miluji ji! Miluji jak se na mě dívá, jak se usmívá, jak se pohybuje, mám rád vůni jejich vlasů, její záblesk v očích pod pouličním světlem, tu jiskru v jejích očích, miluji i to jak se na mě hněvá! Jsou to ty logické důvody? Je v tom logika? Brachu, žádná není! Rozhodl jsem se snad, když jsem ji prvně spatřil, že si ji zamiluji, že ji budu milovat? Ne.


Pokud se Bůh musí rozhodovat o tom, že bude milovat, pak On není Láska. Pokud se musí rozhodovat, že bude činit spravedlnost, pak není Spravedlivý. Pokud se musí rozhodovat, že bude činit dobro, pak není Dobrý. Pokud se musí rozhodovat, že bude svatý, pak není Svatý.


Věřím, že Bůh prostě takový je. Nepotřebuje se rozhodovat, že takový bude a že tak bude činit. Ale to, co činí, činí proto, že takovým je.


Rozumíš mi?



]


Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 08. leden 2014 @ 16:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby jsi se dostala k věci, o níž jsem se snažil napsat, to by jsi si musela odpovědět na otázku: Proč mám sám sebe milovat? Mohu ti odpovědět ve smyslu výše popsaném: Protože mě Bůh také miluje. Rčení z bajky "kohoutek má rád kukačku, protože kukačka má ráda kohoutka" pak neplatí, ale zní: "Kohoutek má rád sebe i kukačku, protože dostal dar lásky."




]


Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. leden 2014 @ 12:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No když myslíš.


24 Potom Ježíš řekl svým učedníkům: "Chce-li někdo přijít za mnou, ať se zřekne sám sebe, vezme svůj kříž a následuje mě.


]


Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 10. leden 2014 @ 16:57:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřipadá ti, že Ježíšův výrok docela přesně vystihuje směřování Božího daru lásky? Od sebe, i kdyby to znamenalo sebezapření.


Jen na okraj: Tento Ježíšův výrok o sebezapření Ježíš převzal z pravidel římských legionářů. Když voják nepochopil, že musí bojovat nejen za sebe, ale také za jiné, ztratil v bitvě svůj život, neboť se stal v boji osamnělým.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 12. leden 2014 @ 16:38:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To mi tak připadá, ale já mám přece milovat sebe a přijímat se. Mně jen připadá, že miluj sám sebe a zapři sám sebe, jsou dva protichůdné příkazy a nejde vyhovět oběma naráz tak, že to budu myslet opravdu upřímně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Láska světská a láska Boží (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. leden 2014 @ 17:59:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to opravdu obtížné pochopit. Jak z toho ven? Já jsem si to vysvětlil tak, že Boží láska je něco jako horký brambor - není ji možné udržet jen pro sebe, ale je žádoucí ji předat dál. Je jí taková síla, že i to, co u mě zůstane, mi naprosto postačí, abych se příjímal a měl rád alespoň tak, jak mě má rád Bůh. Osobně to mohu dosvědčit: Před obrázením jsem sice měl (například) sebedůvěru, ale neustále jsem ji sobě a jiným musel dokazovat. Nyní se mě téměř nedotkne, když mě například někdo chce urazit nebo znemožnit. Je mi většinou přímo k smíchu. Bůh je s námi, kdo proti nám něco zmůže?


Přeji takové poznání Boží přítomnosti i tobě. Někdy je toho hodně zapotřebí. Slunce stále nesvítí, ani lidé, ani zvířata se stále navzájem nelaškují, ale povětšinou žerou. Bůh ti žehnej. Amen.



]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy