Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472661
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Chvála organizovaného křesťanství
Vloženo Pondělí, 23. září 2013 @ 21:41:52 CEST Vložil: Olda

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Negativní zkušenost jako norma


Před pár lety jsem se dočetl, že lékaři vyoperovali člověku zdravou ledvinu a ponechali mu ledvinu nemocnou. Závěr musí být každému jasný: lékařům nelze věřit a je třeba se léčit sám. Jindy jsem se dočetl, že v Chorvatsku havaroval autobus, kde zahynula řada turistů. Není to nezvratný důkaz, že je hříchem jezdit do Chorvatska? No a korunou všemu je velký výskyt alimentárních nákaz z masa na severní Moravě. No řekněte, není to oprávnění pro vegetariánství? Ne není! Jde o selhání jednotlivců. Nadále budu využívat lékařské péče, budu jezdit na zájezdy a nepřestanu jíst maso. Ale někteří křesťané dnes, kteří vidí selhávání – a přiznejme si, že docela rozšířené – lidí v církevních úřadech, z toho vyvozují následující: církev nesmí být organizovaná, protože se jedná o organismus, nikoliv organizaci. Žádné církevní úřady, žádné výbory, žádná teologie, žádné školy… ! Řešením je prý živelné, neorganizované křesťanství, kde je každý individuálně veden Duchem svatým, sám si studuje Písmo, není nikde členem a setkání s ostatními je vždy jen předem neorganizované a spontánní. Vždyť církev je tam, kde se dva nebo tři sejdou v jeho jménu a Pán je uprostřed nich.

Struktura a vedení Duchem

Ne, neříkám, že každý není veden Duchem svatým. I Písmo uvádí, že Boží synové jsou vedeni Duchem. Nový Zákon vskutku potvrzuje, že Pán je přítomen, kde se dva nebo tři sejdou v jeho jménu a dokonce uvádí, že jsme vyučeni a nepotřebujeme již učitele. Ale nikde neříká, že nemáme mít svůj sbor se svými staršími, pastýři a učiteli a že se s nimi nemáme společně a pravidelně scházet. Vždy, když se z Písma vybere jen část pravdy a část veršů, vzniká úchylka, která pak pohlcuje mnohé. Zejména ty, kteří v církvi zažili trpká zklamání, křivdy a kteří často nezažili fungující církev. Já osobně mohu dosvědčit, že jsem uvěřil ve fungujícím sboru a mnoho let jsem byl součástí fungující církve. Prožil jsem však ve svém společenství něco, co zažili Galatští. Začali sice Duchem, ale poté vyměnili Boží vedení za vedení přesně připravených konceptů, manuálů, módních vln a nakonec tuhé disciplíny nezpochybnitelných lidských autorit. Znamená to ovšem, že denominace, výbory, školy, církevní vedoucí jsou přežitkem, který je třeba nahradit živelným křesťanstvím? Nemyslím si to. Vždyť právě v tomto případě bylo třeba umlčet ty, které Bůh do každé jím budované konkrétní církve dal, a kteří pozvedli svůj hlas k nápravě.

Tělo nebo organizace?

Což ale neplatí, že církev je tělo a ne organizace? Svého času jsem musel skládat zkoušky z předmětů s obsahem témat, jako je anatomie, fyziologie, biochemie, imunologie, ale i patologie. Každý zdravotník mi může potvrdit, jak detailně a propracovaně je zařízeno lidské tělo. Jsou zde orgány, které musí být plně propojené s ostatními, přijímat podněty od jiných orgánů a poslouchat příkazy z řídících mozkových center. Ovšem žádný orgán v těle není konečnou autoritou a každý orgán v těle je podřízen orgánům dalším. Oko sice vidí, ale je plně závislé na živinách, které mu dodává krevní řečiště, které rozvádí srdce. Srdce samo přijímá živiny, které tělo zpracovává z potravy, kterou fixuje oko. Jinými slovy v těle je jasná a Bohem daná organizace a jednotlivé orgány se nevznášejí někde ve vzduchoprázdnu, ale mají spolu vztah, závisí na sobě a životně se potřebují. Bible to říká docela jasně:

„Tělo není jeden úd, nýbrž mnoho údů. Kdyby řekla noha: „Protože nejsem ruka, nepatřím k tělu“, tím by ještě nepřestala být částí těla. A kdyby řeklo ucho „Protože nejsem oko, nepatřím k tělu,“ tím by ještě nepřestalo být částí těla. Kdyby celé tělo nebylo než oko, kde by byl sluch? A kdyby celé tělo nebylo než sluch, kde by byl čich? Ale Bůh dal tělu údy a každému z nich určil úkol, jak sám chtěl. Kdyby všechno bylo jen jedním údem, kam by se podělo tělo? Ve skutečnosti však je mnoho údů, ale jedno tělo. Oko nemůže říci ruce: „Nepotřebuji tě!“ Ani hlava nemůže říci nohám: „Nepotřebuji vás!“ A právě ty údy těla, které se zdají méně významné, jsou nezbytné, a které pokládáme za méně čestné, těm prokazujeme zvláštní čest, a neslušné slušněji zahalujeme, jak to naše slušné údy nepotřebují. Bůh zařídil tělo tak, že přehlíženým údům dal hojnější čest, aby v těle nedošlo k roztržce, ale aby údy shodně pečovaly jeden o druhý. Trpí-li jeden úd, trpí spolu s ním všechny. A dochází-li slávy jeden úd, všechny se radují spolu s ním. Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“ (1 K 12:14–27)

Zdá se mi proto nepochopitelné, že jednotlivé údy se spolu pravidelně nescházejí, nemodlí se spolu a nejsou v závazném vztahu v jednom sboru. A lhostejno, jak se tento vztah formálně projevuje, jaké je zřízení, zda jde o ústní souhlas, podpis, přihlášku a podobně.

Církev jako sejití dvou?

Mnozí jistě namítnou: Ale copak církev netvoří dva křesťané, kteří se náhodně setkají v Kristově jménu? Ne! Toto setkání má sice zaslíbené, že Pán je uprostřed nich, ale nejedná se o Novozákonní církev. Většina teologů a velkých protestantských reformátorů se shoduje, že církev má jasné vyjádření ve společně sdílených svátostech, jako je Večeře Páně a křest. Mnozí k tomu přidávají ještě kázané slovo a vykonávanou kázeň.

První křesťané byli pokřtění, scházeli se po domech, lámali chléb, zůstávali v apoštolském učení a společně se modlili (Sk 2–42–46). První problém se vyskytuje už při křtu, který je samotnou branou ve vztahu s církví. Je to první duchovní úkon na duchovní cestě, ke kterému křesťan potřebuje konkrétního člověka. Znám sice svérázné příběhy toho, že se někdo doma sám pokřtil ve vaně, ale Bibli je takováto partyzánština na hony vzdálená. I když jsou jistě krajní situace v životě jedinců, jako je například vězeňská cela, smrtelné lůžko nebo v minulosti otroctví, Bůh ke křtu ustanovil církev. Apoštol Pavel, který křtil, uvádí (i když ve verších, které se vztahují k jiné konkrétní situaci), že ke křtu je třeba církve. Kristus ho totiž neposlal křtít, ale zvěstovat evangelium, ovšem ne moudrostí slov, aby Kristův kříž nepozbyl smyslu (1 K 1:17). Nikde v Bibli není, že by se lidé sami křtili bez přítomnosti církve.

Dalším problémem je společné scházení se. Pavel ve svých dopisech jmenuje zcela konkrétní církve, kterým věnuje své pozdravy. Vždy se jednalo o lidi, kteří se scházeli na určitém místě resp. v určitém domě a měli spolu nepochybně trvalý vztah. Tito lidé se scházeli pravidelně a Pavel s jejich pravidelným, dokonce nedělním scházením počítá (1 K 16,2) a dává podrobně pokyny, jak mají církevní shromáždění vypadat ohledně služby charismat, čemuž věnuje celou 12. kapitolu stejného listu. Pisatel listu Židům pak před zanedbáváním pravidelných shromáždění varuje (Žd 10,25).

Mnohost úřadů jako ochrana před herezí

Další problém je pak zachovávání apoštolského učení. Pokud se podíváte na internet, naleznete velkou škálu jedinců i církví, kteří mají to jediné a pravé „apoštolské učení“. Bývá pravidlem, že čím větší individualista a čím extrémnější církev, tím více si nárokuje pravdivost svého učení. Při bližším pohledu na toto „apoštolské učení“ ale shledáme, že není ani tak vyčteno z Písma, jako spíše z knížek oblíbených autorů nebo dokonce soudobých apoštolů, kteří přijímají „věroučná zjevení“ přímo od Boha. Znalost církevní historie, biblických jazyků nebo dokonce systematické teologie je zde zpravidla na přítěž, která tomuto jasnému zjevení brání. Co na to říká Písmo? Opět něco zcela jiného.Když se v církvi vyskytl věroučný problém, církev svolala koncil (Sk 15,1–6), který přijal závazné ustanovení (Sk 15,23–26). Jeho delegáty byli lidé s pověřením místních společenství, a každý se zde mohl vyjádřit (Sk 15,2). Stejně Pavel, sám jedním z delegátů, předložil své učení k rozsouzení apoštolům (Ga 2,2). To by dnešní apoštolové, či samozvaní učitelé, neučinili ani náhodou. Běžný křesťan přeci nemá na to, aby jejich učení rozsoudil. Netvrdím, že církev je neomylná, což nám potvrzuje i historie, ale obejít ji a vyhnout se konfrontaci, jak to činili proroci či reformátoři, nelze. Tito sami byli lidmi často sečtělými, vzdělanými a dovolávali se jak Písma, tak učení apoštolských či církevních otců a ekumenických koncilů. Pro samozvané učitele je to ovšem ztrátou času a v posledku by takovýto postup byl pro jejich „službu“ likvidační.

Autorita a kázeň

Dalším, neopomenutelným atributem církve je kázeň, která byla v apoštolské církvi vykonávána slovem (Sk 5,1–5), či skutkem (1 K 5,5). Vykonávání kázně má přitom svá jasná pravidla, počínaje napomenutím mezi čtyřma očima, přizváním svědků a oznámením církvi (Mt 18,15–17). Nevím, koho by se dnes chtěli dovolat křesťané na volné noze? Jak by zavolali církev, když tato pro ně nemá žádné závazné a konkrétní vyjádření?

Jsem si dobře vědom, jak je dnes slovo církevní autorita v církvi zneužíváno, jak autority – na rozdíl od těch biblických – odmítají korekci ostatních „podřízených“ křesťanů. Jak často pohrdají individuálním poznáním a svědomím svých „podřízených“. Někteří se přitom nebiblicky a okázale staví do role autority Mojžíše nebo izraelských králů a navíc ani nemají Mojžíšovu tichost či Davidovu trpělivost, natož aby čekali na přijetí a potvrzením Božím lidem. Nejsou dokonce ani jako prorok Samuel, který vyzval Boží obec, aby proti němu vznesla kritiku:

„Tu jsem. Vypovídejte proti mně před Hospodinem i před jeho pomazaným, zdali jsem vzal někomu býka či osla, zdali jsem někoho vydíral a někomu křivdil, zdali jsem od někoho vzal úplatek a nad něčím přivřel oči, a já vám to nahradím."(1 S 12,3)

Vyjádření důvěry či nedůvěry společenstvím věřících je pro některé dnešní církevní autokraty těžkou noční můrou.
Ale i přes tyto zkušenosti Bůh v církvi autority ustanovil. Ne jako vládce či manažery světských korporací, kteří mají monopol na svědomí a víru Božích dětí, ale jako správce a služebníky. Tito služebníci jsou našimi „představenými v Kristu" (1 Tes 5,12), kterých si máme vážit, které máme poslouchat, protože nad námi bdí (Žd 13,17). Nejsou to však jedinci, kteří vylučují z církve pro odlišný názor (3 J 1,10) a nejsou těmi, za které se vždy a za každých okolností má jiná autorita postavit (1Tim 5,21). Bůh nikomu nestraní a služebníci s odpovědností mají být proto sami napomínáni veřejně (1 Tim 5,20).

Církev jako chrám

Cožpak ale církev není chrám, ve kterém jsme všichni kněžími a králi? Samozřejmě, ale je třeba připomenout, že ačkoliv je úhelným kamenem tohoto chrámu Kristus, v základu je 12 historických, nikoliv „současných“ apoštolů (Zj 21,14). K zachování tohoto učení Bůh dodnes povolává své učitele, kteří mají důvěru církve a jejich úřad je rozpoznán a vykonáván se souhlasem ostatních. Pastýři jsou pak povoláni zavřít ústa každému, kdo by tomuto učení odporoval (Tit 1,11) a od sektářů se mají po maximálně dvojím napomenutí oddělit (Tit 3,10).

Když Pavel používá pro církev obraz chrámu, má zajisté na mysli chrám izraelský. Zkoušeli jste si někdy přečíst biblická místa, kde jsou uvedeny Boží pokyny pro stavbu chrámu? Jsme sto detailně prostudovat strukturu chrámové stavby? Máte sílu se prokousat těmi desítkami kapitol a podrobných pokynů, kde každá jednotlivost měla naprosto přesné určení? A má nám to co říct do dnešní doby, když chrámem Božím jsme my? Myslím, že ano. Tělo Kristovo má jasně Bohem danou strukturu, byť ji nelze vytvořit na základě nějakého stavebního plánu, ale tato musí odpovídat daným, časovým a místopisným potřebám.
První církev neměla diakony. Teprve v 6. kapitole Skutků se objevuje služba vdovám. Dnes máme sociální zabezpečení a vdovy berou důchod. Bylo by proto nesmyslné, aby se diakonie věnovala především vdovám. Zato máme jiné potřebné. Může „neorganizovaná“ církev například postavit nějakou funkční diakonii? Stěží…

Nezávaznost jako ochrana před manipulaci?

A tak, ačkoliv mám pochopení pro mnohé zklamané, frustrované a zmanipulované křesťany, nesouhlasím s pojetím „neorganizovaného křesťanství“. Jsem pro církevní výbory (i první církev měla své sloupy a svolala sněm). Bez církevních sněmů bychom neměli ani závazný biblický Kánon. Jsem dále pro biblické školy a univerzity (i ve starém zákoně proroci organizovali školy) a bez výuky jazyků by nebyla přeložena Bible; jsem příznivcem teologie a vyznání víry (již první církev měla svá kréda a vydávala věroučné směrnice).

Lidská přirozenost má ovšem vždy neblahou tendenci jít do dvou extrémů. Tím prvním jsou dnes například skupinkové sbory nebo kurzy Alfa, které nahrazují vedení Duchem manuály, které již nepotřebují Boží vedení a fungují vždy a všude, za všech okolností. Vše je propracováno a naplánováno do detailu. Duchovní život se zde nahrazuje aktivitami. Druhým extrémem jsou „křesťané na volné noze“, kteří jdou maximálně jednou k baptistům, poté k letničním a zítra ke katolíkům. Chodí všude a nepatří nikam. Vším církevním pak obvykle pohrdají jako lidským výmyslem. Pohlížet takto na církev je něco podobného, jako smíchat lidské orgány a nalít je do akvária s fyziologickým roztokem v představě, že vytvoří funkční organismus…

Nové víno do nových měchů?

Někteří dnešní, zejména mladí křesťané, obvykle s nezávislým duchem, kteří se cítí těsní ve starých církevních strukturách, o sobě tvrdí, že jsou „novým vínem“, které potřebuje vypustit ze starých měchů a nalít do měchů zbrusu nových. Nevnímají přitom biblický kontext, kde se jedná o přelom zbožnosti Nové a Staré smlouvy a tato Kristova slova aktualizují i do dnešní situace. Dosavadní církevní struktury denominací jsou pro ně „starým měchem“ a je proto třeba vytvořit strukturu „nového měchu“ v čele se soudobými apoštoly a proroky. Jakkoliv tuto exegezi nezastávám, domnívám se, že pokud opravdu tito mladí ztotožňují staré víno s denominacemi, pak přestali číst příliš brzy. Dočetli by se zde následující větu:

„Kdo se napije starého, nechce nové; řekne: `Staré je lepší.´"(L 5:39 )

A tak opusťme všechny extrémy a buďme Bohu vděční za to, že vymyslel církev i s jejími rozmanitými, často historicky podmíněnými i nadčasovými strukturami, orgány a svátostmi. Nemají za cíl nás pouze omezit, ale i posílit a chránit. Mají, jako břehy řeky, zabezpečit a usměrnit říční tok. Řeka vylitá z břehů je nám k ničemu. Na druhou stranu odstranění přirozené regulace říčních toků a náhrada například ramen a meandrů umělými koryty s rychlým tokem nám na současných každoročních povodních ukazuje, kam může vést snaha o regulaci Božího díla.

www.apologet.cz

"Chvála organizovaného křesťanství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 23. září 2013 @ 21:58:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně se v tom plácáš.

Kristus si vede svou církev Duchem svatým, a lidé vedení Duchem vytváří církev Kristovu s chrámem Božím ve svých srdcích.

V církevních denominacích je to přesně naruby:

Guru, fuhrer, hříšný člověk vede lidskou "svou církevní" organizaci, a tato organizace má za cíl přivést členy k Duchu svatému a ke Kristu. Takhle to nefunguje, a nikdy nefungovalo. Církev Kristovu nevede, ani nemůže vést žádný člověk. Všichni náboženští vůdci ujišťují své oběti o své nepostradatelnosti, pravosti a božím vyvolení své organizace . Na jedno však rádi tito guru fíreři zapomínají- kdo chce být první, nechť je poslední..



Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: rakato v Úterý, 24. září 2013 @ 09:49:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobře formulovaný rozbor této problematiky, i když jednotlivé závěry jsou sporné. Církev je velmi dobře (Bohem) zorganizovaný organismus. Zapomíná se na tom, že tím Organizátorem a Manažerem je Kristus. Lidské organizační uspořádání Kristovo panství vědomě či nevědomě potlačují. Sjednotitelem je Duch Svatý, formální členství apod. není zárukou jednoty sboru nebo Církve.  Zásadní problém vidím v tom, že čím dále tím méně se Církev (sbor) věnuje tomu, aby hledala vůli svého Pána a podřizovala se Mu ve své věrouce i ve svých praktikách. O tom svědčí např. i povětšině velmi malá účast na společných biblických a modlitebních sejití. Respekt pro duchovní obdarování a Boží povolání jedinců ve sborech je téměř nulový. Souhlasím, že negativní zkušenosti nesmí být normou, ale zároveň je zapotřebí hledat a vyznávat tu pozitivní, Boží normu, a podřizovat se jí do všech důsledků. 



Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 24. září 2013 @ 10:13:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zásadní problém vidím v tom, že čím dále tím méně se Církev (sbor) věnuje tomu, aby hledala vůli svého Pána a podřizovala se Mu ve své věrouce i ve svých praktikách. O tom svědčí např. i povětšině velmi malá účast na společných biblických a modlitebních sejití.


Církev má hledat vůli svého Pána?? Pak to není žádná Kristova církev. Pouze lidská hledající organizace. Na základě vůle Krista vzniká Církev, Kristova církev která nehledá Pána ale nalezla Pána a tvoří ji jednotlivci co Boha našli a ne stále jen hledají. Tito jednotlivci jsou v Duchu svatém spojení ve společenství církve. Jejich starostí není starost o existenci církve.

Malá účast na setkání svědčí o tom, že se o Kristovu církev nejedná, že hledající mezi hledajícími Boha stále  nenachází. Všechny ty církevní denominace mají jedno společné- hledajícím najít nepomohou. A proto hledající pro marnost hledání absentuje, přestupuje a zkouší hledat Boha jinde. Až Boha najde, najde i Kristovu církev. Lidskou církevní organizaci již nepotřebuje. Je stejně k ničemu. Organizace Kristem, to je to pravé ořechové..




]


Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: rakato v Úterý, 24. září 2013 @ 11:39:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev nemusí samozřejmě hledat svého Pána, ale prostřednictvím Božího Slova a pod vedením Božího Ducha musí znovu a znovu vnímat Boží hlas, aby v různých proměnlivých životních okolnostech znala Boží vůli. A to se děje jak soukromě, tak ve společenství Církve (sboru). 


]


Re: Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 24. září 2013 @ 11:55:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 24. září 2013 @ 23:54:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ameno

Amen, tunová modla spadla z kamen,
když kostelník zatápěl v nich plynem,
bouchlo to, již se zná osobně s Božím Synem.
Z pod sochy trčí černé boty,
kus kostelníka křivé koty.
U soudu Boha žaloba vstala,
k čemu na kamnech modla stála.
Kostelník se kroutí, 
pravdu doznat ne a néé, 
a porát jen nou, nou, nou.
nakonec ale, víte, já...
před farářem...
měl jsem v soše...
flašku rumu schovanou.

:-)))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Zephyr v Neděle, 29. září 2013 @ 23:57:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že prý andělé nad nami

dávno mávli křídly

a vzdali to


Ale oni buší perutěmi

když nás obletují

a stráží

Snad by měli bít nás křídly

po hlavě

abychom prozřeli

a nalezli


]


Re: Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 24. září 2013 @ 23:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda.


]


Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 24. září 2013 @ 11:34:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že organizované křesťanství dostatečně oslavují a hlavně udržují jak církve tak Bible a především sám Bůh. Co se mne týče tak kdyby mne někdy chtěl Pánbůh zkoušet pochybnosti vůči církevním otcům tak pokorně prosím aby mi v té zkoušce také Sám pomohl obstát a posiloval moji víru a aby mne chránil pokaždé když by mne touto cestou pokoušel ďábel nebo lidé. Stejně jako kdybych trpěl pochybnostmi ohledně Ekumeny.

Kdykoliv se zkoušíme vzpouzet vůči církevním otcům tak zpytujme vlastní svědomí. Tahejme trámy ze svých vlastních očí a choďme častěji ke zpovědi. Splnit svou roční povinnost je žalostně málo. Žijme svou farností a v ní, přispívejme víc na potřeby Církve i na chudé, skládejme to co nám Bůh propůjčuje k nohám kněží a biskupů. Tak jako v dobách našeho Pána Ježíše Krista a svatého Petra. Pomáhejme jim nést jejich břemeno, modleme se za ně a děkujme Bohu že nám je dává.

Osamělý křesťan upřímného srdce se obvykle nijak zvlášť veřejně neprojevuje. Ten kdo se sám modlí a postí a prosí Boha aby ho dovedl tam kam patří. Ten kdo se nábožensky vzdělává. Nebo se projevuje s láskou a pokorou. Klade otázky aby se poučil. Na rozdíl od satanisty nebo člověka naplněného nenávistí k Bohu a lidem který na církve útočí. Což se dá díky Bohu poznat na první pohled a pokud to činí lstivě  jako had tak nejpozději na několikátý. Modleme se za ně, za sebe i za ostatní, abychom neupadli do pokušení a vzpomínejme jako často my sami Boha i Církev zrazujeme. Nemůžeme o sobě říct že jsme lepší než oni.

Tuhletu modlitbu se od nepaměti v mnoha farnostech modlíme po mši. Kéž by se rozšířila do celého světa a nejenom do kostelů. Tohle je nejznámější verze.

Pane Ježíši, děkujeme ti, že máme mezi sebou kněze,
tvého služebníka a správce Božích tajemství.
Prosíme tě, dej mu věrnost a vytrvalost v tak svaté službě
a nám živou víru, žes ho poslal ty.
Učinils jej naším duchovním vůdcem: dej mu ducha moudrosti a rady;
dej mu upřímnost otcovské lásky a nám dar úcty a oddanosti,
ať pozorně nasloucháme jeho slovům.
Vybral jsi ho z nás a pro nás, člověka, který se musí potýkat se slabostmi našimi i svými.
Dej nám i jemu trpělivost a vzájemné pochopení.
Dej mu zdraví pro jeho těžkou službu.
Ať je naším dobrým pastýřem a přivede nás do nebe.



Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 24. září 2013 @ 20:32:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejenom velmi dobře formulovaný rozbor této problematiky, ale i pozoruhodně výstižné závěry autora, svědčící o vzdělání i osobním rozhledu osobnosti, která přitom stojí oběma nohama na zemi.



Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Úterý, 24. září 2013 @ 21:37:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev Kristova je neviditelná, rozptýlená po celém světě, bez centrálního lidského vedení. Tvoří ji jedinci, kteří uvěřili ve spásnou oběť Ježíše Krista a snaží se žít podle Jeho příkazů (neplést s desaterem). Viditelná bude až po druhém příchodu svého Mistra a Pána.

rastan




Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 24. září 2013 @ 22:47:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak.
A je neviditelná pouze pro ty co jsou vně církve. 
Aneb:
2 Korintským 6:16  Jaké spojení chrámu Božího s modlami? My jsme přece chrám Boha živého. Jak řekl Bůh: `Budu přebývat a procházet se mezi nimi, budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.´
1 Korintským 3:16  Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá?
1 Korintským 3:17  Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a ten chrám jste vy.

Tohle Boží slovo modláři nedokážou překousnout.

Jak pak může existovat ta neviditelná Kristova církev bez budov, soch, obrazů, papeže, mší a ostatního antikrista tyjátru? To jsou ale věci co Oko, Poutnickej.
Jak je to jen možné? To znejistí což? Stále se v těch vašich modlo chrámem mluví o Bohu a Boha ne a ne najít. Kdepak asi je? Už to mám- v chlebu. Tak si z toho chleba uplácejte další před Bohem ohavnou modlu a vystavte si ji třeba do monstrance. Z monstrancí pak provádějte různé kejkle, padejte před ní v prach. Pozor! Ten váš chlebobůh všechno vidí a dotknout se ho je svatokrádež. Mohl by jsi svého chleboboha znečistit a on by byl od tebe špinavej. :-)))



]


Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 25. září 2013 @ 08:31:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkdy by Církev měla být neviditelná ? A hlavně proč ?  Zdá se Vám že svatý Petr a Pavel byli neviditelní a nikdo o nich nevěděl ? Stejně jako celá Církev od samého začátku ? Která byla a je viditelná natolik že byla pronásledovaná ve Svaté zemi, v Římě a po celém světě až dodneška ? Kdy umírají denně s vypraným rouchem stovky a tisíce lidí ? Málokdo o sobě může říct že si jí nevšimnul.

Kromě toho má za úkol hlásat Evangelium. Slyšitelně a hlavně viditelně. Kristus se nejlépe dosvědčuje vlastním životem a krví. V biblických dobách i dneska.

Dokážu pochopit že někdo z nějakého důvodu zůstává sám a prosí Boha aby mu pomohl překonat pochybnosti ale tohle mi připadá jako popření a obrácení naruby celé Bible a Evangelia.



]


Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 25. září 2013 @ 10:59:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A je neviditelná pouze pro ty co jsou vně církve. 
Aneb:
2 Korintským 6:16  Jaké spojení chrámu Božího s modlami? My jsme přece chrám Boha živého. Jak řekl Bůh: `Budu přebývat a procházet se mezi nimi, budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.´
1 Korintským 3:16  Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá?
1 Korintským 3:17  Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a ten chrám jste vy.

Tohle Boží slovo modláři nedokážou překousnout.

Jak pak může existovat ta neviditelná Kristova církev bez budov, soch, obrazů, papeže, mší a ostatního antikrista tyjátru? To jsou ale věci co Oko, Poutnickej.
Jak je to jen možné? To znejistí což? Stále se v těch vašich modlo chrámem mluví o Bohu a Boha ne a ne najít. Kdepak asi je? Už to mám- v chlebu. Tak si z toho chleba uplácejte další před Bohem ohavnou modlu a vystavte si ji třeba do monstrance. Z monstrancí pak provádějte různé kejkle, padejte před ní v prach. Pozor! Ten váš chlebobůh všechno vidí a dotknout se ho je svatokrádež. Mohl by jsi svého chleboboha znečistit a on by byl od tebe špinavej. :-)))



]


Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: rakato v Středa, 25. září 2013 @ 10:11:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastane, Církev je neviditelná pouze v tom smyslu, že my nemůžeme vědět, kdo všechno k ní patří. Nejenže nevíme, kdo je skutečně obráceným, znovuzrozeným, věřícím člověkem, ale už i proto, že nevíme o svých bratrech a sestrách v jiných částech světa.  Ve skutečnosti je však Církev velmi viditelná v místních podmínkách (to, čemu se říkají sbory nebo společenství). Církev, to jsou přece lidé, a jako lidé jsme velmi viditelní.  Otázka je, co je z nás nebo na nás vidět, jestli zjevujeme svým životem Krista svému okolí.


]


Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. září 2013 @ 10:12:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poslal to sem autor, nebo anonym? Bude autor reagovat? Nebo alespoň někdo za něj?

  Je to moc hezky napsané. Od doby, kdy jsem se stal křesťanem až dodnes jsem měl v srdci jednu věc: Žít a pracovat v církvi. Vždycky mne to táhlo do církve. Přes bolestnou zkušenost s církví, se kterou se zřejmě potkal i autor článku, přes více bolestných zkušeností s lidmi v církvi, které jsem potkal.


Samozřejmě, ale je třeba připomenout, že ačkoliv je úhelným kamenem tohoto chrámu Kristus, v základu je 12 historických, nikoliv „současných“ apoštolů (Zj 21,14).

  Dokázal by autor nebo kdo píše za něj těch historických dvanáct apoštolů vyjmenovat?

  Vždycky mne zajímalo, kteří to vlastně jsou.
 

 



Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 25. září 2013 @ 15:53:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za autora sice nepíšu ale mezi 12 původních apoštolů patří i svatý Matěj, který nahradil do počtu Jidáše Iškariotského. Jinak se jako apoštolové obvykle označují v širším slova smyslu i misionáři kteří přinesli Evangelium do rozlehlých území  kde předtím nebylo. Jako například svatý Pavel, svatý Cyril a Metoděj, svatý Patrik nebo svatá Nina.  Příbuzná svatého Jiří a otrokyně, která byla prodána do Gruzie a vysvobodila ji z otroctví pohanství a hříchu. Pravoslavná církev v takovém případě používá titul apoštolům rovná.



]


Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 25. září 2013 @ 19:41:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, Ty nevíš, že apologet.cz jsou stránky Pastýře? Teda já si pod Pastýřem s velkým P představuju Ježíše, ale když on má tak velké sebevědomí, že se představuje jako Pastýř, nezbývá mi, než to tak napsat. Jinak je to sám velký letniční apologet Aleš Franc.
S některými jeho studiemi souhlasím, ale tahle to zrovna není. První sbory kristovců zdaleka nebyly organizacemi tak, jak je dnes představují dnešní klasické církve. Největší rozdíl je ve způsobu vedení sborů. Dnes vedou církve lidé, kteří přijali učení o autoritě starších nad lidmi ve sboru. Nic takového v NZ není. Autoritu nad lidmi má pouze Ježíš Kristus. Jedinou autoritu(moc), kterou dává Bůh lidem je duchovní autorita - moc nad mocí nepřítele- satana a nad vlastním hříchem. O žádné moci nad lidmi, svěřené jednotlivci v církvi - Božím království, se v NZ nepíše. Jediný je Král v Božím království - Ježíš Kristus. Ostatní jsou jen služebníci. Proto Ježíš říká: kdo chce být mezi vámi největší, buď služebníkem všech. Čili, jestli člověk chce být skutečným pastýřem od Pána, nemůže mi poroučet, ale má mi sloužit svým příkladem a pomocí. Ježíšovy ovce znají hlas svého Pastýře a dobře vědí, který člověk je jim dobrým příkladem a sami od sebe ho rádi poslouchají. Většina dnešních sborů a církví bohužel převzala světský systém vlády člověka nad člověkem. Ovce nejsou vedeni pastýřem, který kráčí před nimi a ony ho rády následujou, ale jsou hnány bičem před najatými pasáky. Z toho pak vznikají takové absurdity, že pasáci vymáhají na světských lidech své finanční zabezpečení. Fuj!


]


Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 26. září 2013 @ 08:52:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V katolické církvi je právě tenhle model. Pastýři chodí před stádem.Dokonce až do té míry že nikdo nekontroluje kdo a jestli chodí do kostela a na církevní akce. Jestli jen o svátcích a nebo pravidelně.  V tomhletom ohledu bychom měli děkovat  Bohu za naše nepřátele, za ty kteří nás nenávidí a pronásledují. Je to i jejich zásluha, že členství v Církvi nepřináší světskou slávu ani hmotné výhody.



]


Re: Re: Re: Chvála organizovaného křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 26. září 2013 @ 12:36:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Totéž bych řekl že platí i pro celou Ekumenu. Ještě jsem neviděl evangelického duchovního (např. lutherána, českobratrského evangelíka, anglikána  nebo československého husitu) že by svůj sbor honil před sebou a snažil se je vydírat.  Stejně jako pravoslavného popa.



]


Stránka vygenerována za: 0.96 sekundy