Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482571
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Člověk obraz Boží IV.
Vloženo Středa, 29. květen 2013 @ 20:40:17 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Člověk je bytost a jako bytost je duch, duše a tělo. Lidským duchem vnímáme Ducha Božího, lidskou duší Boha Otce milujeme a lidským tělem se můžeme Syna Božího dotknout. Schopnost lidské bytosti být v kontaktu s Bohem na úrovni duchovní, duševní i tělesné vážně narušila temnota hříchu. Milostí Krista a posvěcením našeho ducha, duše i těla můžeme sami v sobě rozpoznat obraz Boží a začít bytost Boha bytostně poznávat.


Nelze poznávat bytost Boha (Ducha, Otce, Syna) a přitom v sobě samém nerozlišovat bytostné působení vlastního ducha, duše a těla. 


1 Tesalonickým 5:21-24  Všecko zkoumejte, dobrého se držte;
zlého se chraňte v každé podobě.
Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
Věrný je ten, který vás povolal; on to také učiní.


"Člověk obraz Boží IV." | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Člověk obraz Boží IV. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. květen 2013 @ 15:37:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úplný člověk je ovšem také jen nesmrtelnou duší ve smrtelném těle (hebrejsky "nefeš" - Gn 2,7).


O spáse či zavržení takto už úplného člověka hovoří Ježíš v Mt 10,28.: "A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou, ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle."

Kdepak asi nechal Ježíš toho vámi proklamovaného lidského ducha?







Apoštol Pavel adresoval svůj list Soluňským Řekům a protože řecká filosofie (na rozdíl od judaismu) dělila člověka na tři složky (část rozumová, smyslová a hmotná), píše Řekům způsobem, aby mu rozuměli.

Řecká filosofie ovšem pod pojmem duše (psýché) rozumí nikoli člověka v jeho bytí jako osobu, ale označuje tím přirozené vlastnosti člověka (rozum, vůle, city a pod.).



Apoštol zde respektuje řecký způsob myšlení a duchovní složku lidského nazval ve shodě s řeckou filosofií lidským duchem (rozuměj podle judaismu nesmrtelná duše).



Toto trojčlenné dělení člověka je u Pavla, jenž ostatně nemá nijak soustavnou a dokonale logicky skloubenou "antropologii" zcela ojedinělé.
Vedle těla (Ř 7,24) a duše (1 Kor 15,44) se zde, jak vidíme, objevuje duch, který může být buď božským zdrojem života v Kristu (Ř 5,5), nebo spíš nejvyšší stránkou člověka, která je sama otevřená vlivu Ducha (Ř 1,9).
Důraz se klade na celkové účinky Božího posvěcujícího působení (Tes 3,13; Tes 4,3), na účinek Boží věrnosti.








Re: Re: Člověk obraz Boží IV. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 02. červen 2013 @ 16:11:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, to je pouze otázka definice, tedy jak lidskou bytost rozdělíme na hmotnou a nehmotnou část. Nemí smysl se přít o formulace.


]


Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy