Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 209, komentářů celkem: 429656, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 264 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527798
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty
Vloženo Středa, 22. květen 2013 @ 22:44:42 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

 Před šesti lety podepsali někteří naši pastýři Ekumenickou chartu. Byla okolo toho docela bouře, aspoň tady na internetu, ale stalo se. Chtěl bych aby "se" nezapomnělo, proto na počátku aliančního týdne píšu tento článek.Jednota jako ideální stav mezi křesťany všech směrů není chiméra, toužebně ji vyhlížíme a slibujeme si ji od příchodu Páně, když už to neumíme dnes. Ale proč neumíme?

      Idea jednoty církve je katolickým biskupům, kteří Chartu také podepsali, tradičně vlastní.  Ta idea je starověká a neměla s ní potíže apoštolská generace, protože všichni věděli, že je jen jeden Ježíš Kristus a Dvanáct jeho apoštolů mělo jména. Protože totiž Církev  reálně v úplné jednotě nežila, tuto ideu podpořili pisatelé evangelií tím, že těch Dvanáct vyjmenovali a popsali způsob jejich povolání. Myslím, že to byl také důvod vzniku Lukášova díla (Lk a Sk), protože Lukáš byl spolupracovník Pavlův a tímto dílem zasadil Pavlův apoštolát do kontextu Ježíšovy družiny Dvanácti.


      Potíže nastaly poté, co se překulilo několik generací, apoštolové byli dávno v prachu a církev byla plná sporů a dokonce sektářů. Tehdy se zrodilo vyznání "katolické": "Čí jsi učedníkem?" - ptá se sektář.  "Já jsem učedníkem Církve" - odpovídá ortodoxní. "Ale které církve?" "Katolické církve."  Slovo "katolické" je řecky, ne římsky, a znamená "přece té církve, která je všude." Je to trošku odpověď ve stylu "Jsem, který jsem".

      Tohoto slova se chopili zejména biskupové, kteří se snažili držet jednotu Církve - přesněji bych řekl shodu Církve - jako prapor základní hodnoty. Tato hodnota je v Evangeliích k nepřehlédnutí. Církev se kromě jiného dělila na tom, jak tuto jednotu pochopit a na čem ji postavit. Existovaly dvě hlavní možnosti: 
   a) církve nebude jednotné, dokud se nesjednotí okolo konkrétního učení nebo praxe bezpodmínečně evangelijní (my bychom řekli biblické) - např. dokud se nezbaví lidí žijících v kompromisu se světem a lidí, kteří při krvavém pronásledování Krista zapřeli (Novatianus)

   b) církev nebude jednotná, dokud si jednotliví biskupové budou vymýšlet novoty, na kterých budou trvat, i když je ostatní biskupové (později zvláště patriarchové, ještě později zvláště ten římský, "Petrus") odhalí jako omyly.

       Biskupové, kteří zastávali stanovisko b), to jest hledali jednotu okolo konzervativního lpění na tom, co učili biskupové před nimi a na čem dosáhli zásadní shody, se začali nazývati biskupové "katoličtí", což znamená biskupové církve, která tu od Krista byla a dosud je všude. Jakkoli to bylo účinné, jasně a mnohokrát se v průběhu dějin ukázalo, že to má své meze, a pokud je překročíme, dopustíme se neomluvitelných nepravostí (pronásledování kacířů) nebo kolektivního výmazu paměti (roztržka mezi Západem a Východem). Samozřejmě, že katolická církev, která na těchto principech obhájila ideu jednoty církve, je ve svém učení velmi soběstředná: jsme tu my katolíci, a ti ostatní, kteří se od "nás" oddělili.  Ale o tom, že stanovisko a) vede kromě aktuální vnucené jednoty také k nekonečnému štěpení, snad nikdo nepochybuje. Co tedy?  
    
Ekumenickou chartou vyznáváme, že jsme k jednotě ve víře povoláni, aniž bychom ji v ideálním stavu mezi sebou měli. Musíme tedy pro to něco dělat.  Námitky, s kterými jsem se na diskusních polích před šesti lety setkával, pocházely především z obav: "přece se nebudeme vzdávat pravdy!" Odpovídal jsem otázkou: "Kdo to po mně chce?"      

Když lidé vidí věci reálně, uvědomují si, že je jistý rozdíl mezi pravdou, která je nad námi, a našimi názory, které ústně i písemně ovládáme. Dobře se dívat je to první, k čemu nás Ekumenická charta vyzývá. Nebo – proč myslíte že se už dávno v aliančním týdnu zrodil zvyk navštěvovat cizí církve, něco si tam poslechnout a do svého sboru pozvat cizího duchovního? Není to proto abychom si přestali být cizí? Jestliže jsou a zůstanou mezi námi nějaké rozdíly v tom jak Pánu Bohu sloužíme a jak ho vyznáváme, a přitom toužíme po jednotě, musí existovat ještě nějaká cesta c). Taky existuje, je dokonce už vyzkoušená, já ji znám, a svět zná jeden z jejích projevů pod jménem Taizé.     

Abychom se na tuto cestu uvedli přidržme se definice ekumenismu podle P.Edwarda Yarnolda, britského jezuity, otištěné v Blackwellově encyklopedii moderního křesťanského myšlení:  "Ekumenismus lze definovat jako hnutí, které usiluje o jednotu křesťanů ani ne tak proměnou jednotlivců jako spíše snahou o smíření mezi církvemi a vzájemné uznání odlišností.  V tomto smyslu nepřesvědčuje církve, aby se zříkaly svých stanovisek ve prospěch jednotného ekumenického postoje."      

Klíčové slovo je SMÍŘENÍ. Toto slovo, nikoli slovo "jednota", představuje nosnou ideu, kterou lze prakticky vyzkoušet. Nepochybně každý křesťan ví, že smíření lidí s Bohem je Kristovo dílo, a smíření lidí mezi sebou pak je ovocem tohoto díla.  Smíření nespočívá jen v dialogu, který otupuje hrany, ale zároveň víc rozděluje než spojuje – jak jsme mnohokrát sami viděli. Smíření začíná zjevením, pokračuje viděním a končí plným přijetím. O papeži Janu XXIII. jsem četl, že prý potkal skupinku židů, zastavil se a řekl jim: "Já jsem váš bratr!" Jestli se toto skutečně stalo tak to bylo zjevení. Co je pak s viděním? Bez toho, abychom šli a pořádně se podívali zůstaneme stále ve zjeveních,  možná  z vlastní hlavy. Potřebujeme vidět na vlastní oči – co naši bratři v sousední církvi dělají, proč to dělají, jak se modlí a jaké mají mezi sebou společenství, abychom na tom mohli mít nějakou účast.  Třeba bychom i mohli sdílet nějaký duchovní dar – jak píše apoštol Pavel. To otvírá dveře k smíření  - totiž přijetí.      

Jednou, už je to dávno – v létě 1987, jsem byl na dovolené, bezradný v touze někde sloužit Bohu, a trápený svými  hříchy. Daleko od svého sboru. I sebral jsem se a šel jsem na nejbližší katolickou faru se vyzpovídat. Tak zaraženýho kněze málokdo asi uvidí: evangelík který se chce vyzpovídat...ale on nemůže zpovídat evangelíka, mi vysvětlil! No ale byl hodnej, vyslechl mě, a i když mi nemohl vyslovit odpuštění, mně to úžasně pomohlo a nalezl jsem půdu pod nohama. Ale tak nevypadá přijetí, že ne! Až budou umět kněží zpovídat evangelíky a udílet jim odpuštění hříchů, tehdy budeme skutečně přijati. Kdo o tom kdy slyšel z apoštolů, že odpuštění se udílí jen katolíkům!      

Totéž léto, tentokrát v Chorvatsku, jsem viděl ještě něco: chodil jsem po Pule a hledal letniční sbor, o kterém mi kdosi řekl. Nemohl jsem ho najít – komunistická Jugoslávie neměla naše telefonní seznamy s adresami. Narazil jsem brzy, jak jinak, na katolický kostel, tak jsem se tam zašel zeptat kde je v Pule Pentecostal Church. A farář na mne chvíli chorvatsky, vysvětloval složitě cestu, pak mávl rukou a ukázal mi na auto. Zavezl mne přes celé město až ke sboru, já jsem tam zazvonil abych se zeptal kdy mají bohoslužby, a farář promptně zmizel za rohem, aby mě náhodou ti letniční neviděli v jeho společnosti., co by si o mně pomysleli. Pak mě zavezl zpátky. Došlo mi okamžitě, že se v tom prostředí taky necítí zrovna přijat a smířen.  Jestli má k nějakému smíření dojít, lidé se musí vidět, potkávat, být spolu před Bohem, nemluvit spolu jen oficiálně.      

Když jsme pak v roce 2000 dělali stanovou evangelizaci Jesus House, byly jsme v tom čtyři církve a jedna misijní společnost. Dohodli jsme se, že pro ten týden rušíme hranice denominací,  každý bude dělat co mu nejlíp jde, nebudeme se snažit o nějakou paritu, ale prostě o spolupráci. Teď, ve stanu, jsme jedna církev.  Takhle vypadá přijetí  na základě smíření.  S těmi lidmi bych sloužil Bohu kdekoli.      

Ekumenická charta je dnes naším kulturním bohatstvím. Buď ji vytěžíme nebo ne. Důležité je, že ji církevní šéfičci sepsali a podepsali. Teď tu je, nikdo ji nezruší. Otvírá nám, Božím dětem, základní ekumenickou cestu k jednotě, která nebude postavena ani na vylučování nežádoucích, ani na konzervativním lpění na tradici. Na této cestě se spolehněme na život víry, který určitě nežijeme sami u nás v církvi, ale můžeme ho společně sdílet.

Podobná témata

Katolicismus

"Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 09:05:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezký článek. Konečně zřejmě Olin našel církev, které jde po výše popsané cestě a stal se chartistou :-)



Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 11:02:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je tento pán Kadlec bývalým SJ?


]


Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 15:25:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty asi myslíš MUDr. Ondřeje Kadlece, CSc., známého to činovníka Strážné věže. Tak ten to není...


]


Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 24. květen 2013 @ 09:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
díky pastýři!


]


Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 09:32:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.




Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 23. květen 2013 @ 15:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
pouze bych doplnil pár detailů které Olin rikal na arcibiskubství, my se totiž v rámci infiltrace všichni sdílme a vyměnujeme zkušenosti, Olin ve své skromnosti neprozradil že katolický kněží jsou tak plní lásky, že ho vozí autem na charismatické setkání poměrně často. Jenomže v tom chorvatsku to bylo rošanbo ponevač se jim v autě zjevil kardinál Stepinac, patron všech Srbů i řekl jim:



Děti moje, neztrácejte čas. Nic není důležitější než jednota. Já vám pomohu, neboť mne nebeský Otec posílá, abychom mohli společně ukázat cestu milosti a spásy všem těm, kteří Ho neznají. Modlete se, dítka, za jednotu křesťanů, aby všichni byli jedno srdce. Nezapomeňte: láska zvítězí jenom, když se modlíte a vaše srdce se otevře. “



Olin byl vod té doby hodně "otevren" i změněn a slouží víc Panne s radostí a vdečností. Slava Mariií. Amen.  




Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 31. květen 2013 @ 05:57:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Som veľmi rád, že sa Olin vyvíja takýmto smerom. On vlastne bol aj tu na Grane vždy viac ovorenejší ako mnohí iní nekatolíci, a práve takých tu naozaj by bolo treba viac...

"Když lidé vidí věci reálně, uvědomují si, že je jistý rozdíl mezi pravdou, která je nad námi, a našimi názory, které ústně i písemně ovládáme. Dobře se dívat je to první..."

- Toto je veta, pod ktorú sa plne podpisujem, a na  základe tej skutočnosti, ktorú ona reálne vystuihuje, myslím, že všetci musíme byť skromnejší vo svojich postojoch. Myslím tým: všetky cirkvi, všetci kresťania.  MNohí si to už začínajú uvedomovať, a práve aj preto sa hlásia k ekumenickému hnutiu jednoty. Iste to bude na začiatku jednota v láske, v srdciach, ktoré budú ochotné najprv veľa počúvať tých druhých, stretávať sa, aby sa lepšie vzájomne poznali, čosi spolu zažili, aby sa postupne roztopili ich vzájomné predsudky, ktoré bolii živené celé storočia, aby zmäkli ich srdcia, a uvedomili si, že "tí druhí" sú nám veľmi v srdci podobní, majú podobnné aj pocity, aj zmýšľanie, aj obavy, aj nádeje, ba aj vieru, len je to všetko vyjadsrené inými slovami, prostriedkami, zvykami, v "inej farbe, forme"... Ak sa tak stane, to bude veľký objav pre všetkých, a snád sa to postupne premení aj na postuipné zjednovćovanie v pravde, a verím, že časom sa dospeje aj k skutočnej jednote. Neviem, či bude potom treba ešte aj nejakej formálnosti. V Posolstvách Vassuly Ryde, ktoré hovoria tiež o  jednote a proroctvom o nej Pán doslova hovorí, že jemu nejde o jednotu "na papieri", ale o "jedndotu v srdciach", jednotu okolo jedného oltára, kde všetci budú prijímať jeho Telo a Krv so živou vierou, kde bude medzi nami ozajstná vzájomná láska. A bude aj tam "Peter" ako viditgeľný princíp jednoty, možno jednoty v rozličnosti foriem kresťanského života, rozličnosti liturgických foriem, ale jednota v zásasdných otázkach viery a morálky...

Som presvedčený, že bolo by pre budúcnosť Cirkvi lepšie, keby sme všetci trávili menej času na dokazovanie druhým o tom, ako sme my jediní "praví", a všetci ostatní sú "ľaví", ako sme my jediní "biblickí", kým tí druhí sú "nebiblickí" apod, a nemiesto toho sa viac aj modlili, aj snažili o to vzájemné spoznávanie jeden druhého nie slovným súbojom /spravidla negatívne ladeným na fórumoch interneta/ prostredníctvom spoločných podujatí, modlitieb, spolupráce a priateľstva... Ja som si to uvedomil, a preto radšej sa k tým nekonečným žabomyším vojnám o "slovíčkach" a pod. nezúčastňujem, ale vyhlľadávam radšej taký priestor, kde sa "varí" niečo konštruktívnejšie pre vzájomné zblíženie. "Hľadajte to, čo je na vzájomné budovanie" - vraví Apoštol, či nie?... Veľmi dobrý krok vpred by bol aj na Grane ten, ak by sme sa naučili medzi sebou jednať viac s úctou, pochopením drurhého do krajnosti /namiesto nekonečného obviňovania a podozrievania.../. Všetkých pozdravuje a povzbudzuje k tomu  Elo.



Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 31. květen 2013 @ 06:59:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hezká slova o  lásce a jednotě, (nemyslím to ironicky) taky bych si to moc přála, a vím že na bázi kulturní, charitativní, lidské to funguje, tak samo jak to funguje s lidmi"dobrého" srdce" (humanisty, láskaři), máme nechci fantazírovat s nějakými čísly, ale velkou většinu postojů k životu stejných, 

také upřímní katolíci patří do skupiny lidí, kteří žijí láskou a milosrdenstvím, proto mám s nimi téměř všechny životní postoje stejné, rozumím si s nimi v osobním životě hodně,navíc jsem studovala školu, kdy jsem mohla velmi z blízka být lidsky s katolíky,
rozumíme, bereme to tak, že jsme "věřící"

ale je tu jedno "ALE", v té lidské rovině, denním kulturním, charitativním styku je to "tabu", nesmí se to říkat nahlas, taky je to neekumenické, netolerantní apod,

ale přece papež celému světu, připomněl, za jeho upřímnost, férovost si ho cením, že  základní nejdůležitější řk doktrínou je,
že mimo římsko katolickou církev není spása (prosím neopravovat, parafrázují, ale význam je stejný).

 takže, jak je to s tím "my jediní "praví", a všetci ostatní sú "ľaví""??

Pro tu doktrínu nikdy nemůžeme být v jednotě, ale láska, milosrdenství je příkaz. Je to postoj srdce, ten bychom si měli úzkostlivě střežit, a v případě nepořádku činit pokání. (mluvím teď za sebe, učím se milovat)




rive





]


Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 31. květen 2013 @ 13:57:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, rive, prosím ťa, ktorý pápež to tak povedal, ako si to ty chápeš, teda v tom výlučniom zmysle. Oficiálny postoj KC ohľadom spásy a príslušnosti k Cirkvi, ktorý je jednak v KKC, ale prvý krát formulovaný v takej podobe na 2. vatikán. koncile, a nachádza sa to v Lumen gentium 14 -16 kap. /http://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/druhy-vatikansky-koncil/c/lumen-gentium/. POdľa tohto dokumentu nepatria síce  nekatolíci formálne ku KC, ale sú s Nou spojení istým spôsobom, a to dosť podstatne vzhľadom na mnohé spoločné /podstatné prvky viery, krst a i./. KC je v tomto pomerne veľkodušná voči iným. Ja si myslsím, že skôr z mnohých iných strán odpisujú katolíkov oveľa viac. Napokon mne sa páči to, ako to formuloval Pán v uvedených posolstvách, ktoré ja považujem za plne hodnoverné:
 "V Mých Očích jste všichni stejní. jsem nikdy nechtěl, abyste Mě rozdělili! Vy jste rozervali Mé Tělo!...Pravoslavní! Katolíci! Protestanté! Všichni Mi náležíte! Jste všichni Jedno v Mých Očích. nedělám žádné rozdíly...."/27. října 198,http://www.tlig.cz/msg/vass182.html/.

Iste, pri prečítaní celého kontextu človek viac pochopí, ale podstata je tu vyjadrená. Katolícky postoj je teda taký, že KC sa považuje čo do obsahu viery a legitímnosti za plnosť /prostriedkov spásy/, ale to iste KC nepovažuje za nejakú "automatiku" k spáse, lebo dokumenty jasne hovoria o katolíkoch, ktorí síce formálne patria k "telu" Cirkvi /katolíckeju/, ale svopjím spôsobom života nepatria  k jej "duši", čo je veľmi zlé.A platí aj naopak. Myslím, že už sv. Augustín povedal, že mnohí, ktorí sú "vnútri" /Cirkvi/, sú vlastne "vonku", a naopak... Tým nerušíme potrebu patriť do KC, ale diferencujeme... Určite mnohí nekatolíci sú v skutočnosti viac blízki Kristovi v Cirkvi /neformálne/, ako mnohí katolíci. Pre Krista - ako si počula - jestvuje len jedna Cirkev, ktorá je však rozdelená našou vinou,  čo ho veľmi hnevá, a chce, aby sme sa opäť zjednotili... A o tom, ako tomu napomôcť by mali byť aj diskusie medzi kresťanmi. Nie o vyvyšovaní sa jedného nad druhým...

Ja som pri prečítaní všetých posolstiev dospel k zaujímavému poznaniu - a myslím, že tým smerom sa bude uberať aj budúcnosť - že totiž Pán potvrdzuje  prakticky všetky prvky oficiálneho učenia KC o viere  ako správne, ale na základe toho, čo kritizoval na nej, som pochopil, že mnohé praktické prvky sú správnejšie mimo KC. Napr. na Kcv kritizoval: veľa byrokracie,  "systém trónov" - ako sa raz vyjadril, administratívy a formálnosti, málo chudoby, rodinnosti, amorálnosť  a pod./. Ak sa teda tieto svety kresť. spoločenstiev zjednotia a navzájom si bvymenia svoje duchovné bohatstvá, bude to znamenať doslova - vzkriesenie novej opravdivej Cirkvi, jednej svätej, apoštolskej Cirkvi pre pre všetkých na svete /všeobecnej, katolíckej - no nie v zmysle konfesionálnom, ale univerzálnosti.../To je však iste veľmi stručne...


]


Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 31. květen 2013 @ 23:10:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
elo

dneska jsme měli krásný den, nepršelo, dokonce i sluníčko občas vykukovalo, jak vzácné, obloha byla úžasně blankytná a mraky bílé nádherné obrovské, kupovité, zajímavých tvarů, myslím tento pohled na " skutečnou živou přírodu" , tuhle krásu nenahradí žádná umělá krása

nevím, jestli jsi měl možnost taky spatřit tuto krásu, hmm to se pak moc nechce do neřešitelných teologických dogmat,
nevím jestli měl možnost taky se dnes veselit ze sluníčka,

rive


  



]


Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 21. červen 2013 @ 12:23:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobná situace už tady jednou byla. Vyvolený národ versus zbytek světa. Dovedete si představit tohleto dilema ? Na to byste ani nemusela patřit zrovna k nějakému ohavnému pronárodu ale k národu kde by byla spousta slušných a hodných lidí. Sledovala byste Vyvolený národ a pravděpodobně by se Vám spousta věcí nelíbila a to i na lidech jako byl třeba král David. Dokázala byste se smířit s tím že spása přijde od Židů a že si bude Bůh a Syn Boží říkat Davidův syn ? A přesto se tak stalo.
Proč by tentokrát nemohla záchrana přijít skrzeva katolickou církev ?


]


Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 31. květen 2013 @ 20:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo, těžko můžeš římské katolíky nebo adventisty a podobně uvažující lidi přesvědčit k tomu, že si nebudou myslet, že jsou jediní praví na světě. Přeci nemůžeš být tak naivní: Byl jsi přece taky vychováván v ŘKC, ne?

  Těžko můžeš očekávat, že si takoví lidé normálně popovídají o svém životě, napíší, co zažili, jak se mají, co je pro ně důležité. Takoví lidé si budou stále dokola něco dokazovat, argumentovat, domýšlet. Jsou tomu naučení.

  Když já jsem byl v ŘKC, odmala nás učili, že ŘKC je jediná pravá, na všechny ostatní jsme se dívali svrchu. Stejně uvažují lidé, kteří byli vychováváni jako tehdy my. Podívej se vedle do diskuze pod článek: Docela normální dotaz, ale u něj hned dvě rady ve stylu "my jsme ti jediní praví, přejdi na náš názor nebo přijď rovnou k nám".

  Starého psa novým kouskům nenaučíš.

  Nebo lépe "biblicky": Nové víno se neleje do starých měchů.


]


Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 31. květen 2013 @ 23:12:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(díky za reakci)


]


Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 02. červen 2013 @ 11:06:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Elo, těžko můžeš římské katolíky nebo adventisty a podobně uvažující lidi přesvědčit k tomu, že si nebudou myslet, že jsou jediní praví na světě. "

- Prečo myslíš, že len katolíky a adventisti? Myslím, že ich je oveľa viac, ktorí si myslia, že ich cirkev je jediná pravá, a ostatné majú určité seriózne nedostatky, až sú vôbec kresťania... A ty alebo mnohí v tvojom spoločenstve nie sú ztam tiež práve preto, že si myslia to o sebe a iných /Možno ešte tak priznajú nejaké tie spoločenstvá, ktoré sú im blízke, ale ostatné už menej.../



"Přeci nemůžeš být tak naivní: Byl jsi přece taky vychováván v ŘKC, ne?"

- Myslím, že katolíci sa celkove nelíšia od iných v tom, ako som o tom vyššie spomenul. Ba som presvedčený, že dnes mnohí katolíci zmýšľajú často o s druhých veľkodušnejšie, než je tomu naopak /druhí o nich/. Teda zmýšľame tak, že sme naozaj tá Cirkev, ktorá pre apoštolskú postupnosť svojich duchovných je legitímnym pokračovaním tej C irkvi, ktorú založil Kristus na apoštoloch a o iných sa snažíme zmýšľať s pochopením, napr.  že sú mimo KC, pretože voľakedy /v stredoveku a pod./ mnohí nemohli vydržať ten neporiadok, ktorú v ich oblasti v KC panoval, a tak sa oddelili, a postupne pod vplyvom rozličných okolností sa vyvinuli u nich aj niektoré iné interpretácie Písma, či prax cirkevného  života a pod., hoci iste v dobrej viere... A ich deti to jednoducho prevzali a rozvíjali po svojom až do dnešných čias... Iste reálne chápanie vidí určité chyby aj na ich strane /nie sme aťža takí naivní.../, a tak je to pre nás výzvy zbavovať sa chýb, ktoré incý vyháňajú z našej Cirkvi /dnes/ a snažiť sa druhých lepšie chápať, aby celkový obraz o Kristovi vo svete /red neveriacimi, či dezorientovaanými/ sme ešte viac nezhoršovali...



 " Těžko můžeš očekávat, že si takoví lidé normálně popovídají o svém životě, napíší, co zažili, jak se mají, co je pro ně důležité. Takoví lidé si budou stále dokola něco dokazovat, argumentovat, domýšlet. Jsou tomu naučení."

- Ja viem, Toník, že toto je tvoja "parketa". Ale pochop, že Grano je len veľmi obmedzený priestor na takéto tvoje chúťky. Na vylievanie duše jre potrebná iná atmosféra a iné osadenstvo. Zdá sa mi, že tu sa grupujú ľudia, ktorí svoje kresťanstvo prežívajú ako dokazovanie svojej dôležitosti tým, že sa zhadzujú druhých /hlavne katolíkov/, teda očisťujú sa poukazovanaím na cudziu špinu /často domnelú.../, a títo potom priťahujú druhých, ktorí cítia potrebu obraňovať svoju skupinu pred podľa nich nemiestnym a nespravodlivými útokmi a osočovaním. A skoro na iné im potom ani neostáva miesto. A tak celkový obraz, ktorý dávas GS o kresťanstve je, že sú to ľšudia, ktorí musia stále medzi sebou čosi vyrývať, hádať sa o slová, vety, obviňovať, obraňovať, šškriepiť a pod. A to sa domyslíš, či je to obraz pozitívny, alebo negatívny...



]


Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:07:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Prečo myslíš, že len katolíky a adventisti? Myslím, že ich je oveľa viac, ktorí si myslia, že ich cirkev je jediná pravá, a ostatné majú určité seriózne nedostatky..


Ahoj Elo.

  Já si nemyslím, že "jen". Tyhle dvě skupiny jsem dal jako příklad. Samozřejmě znám také mnohé další, kteří se na to dívají stejně, jako lidé z ŘKC a CASD, například pravoslavní mají pokud vím stejný postoj, některé další protestantské církve také.

  Našemu společenství neí podobné uvažování blízké a nevím o nikom z něj, kdo by měl takový postoj. Spolupracujeme s desítkami církví z různých denominací i bez denominací a třeba já si uvědomuju, že mnohé z těch církví jsou lepší než naše a jsou pro mne příkladem. A jsem rád, že můžu vidět církve lepší, než ta naše. Byť nutně nemusím kopírovat to, co dělají (což je také jeden z nešvarů, který se občas objevuje).

  Určitě znám římskokatolíky, kteří smýšlejí velkodušněji, než někteří protestanté a naopak, v tom s tebou souhlasím. Ale obecný postoj výlučných skupin, které tvrdí, že mají jediní patent na pravdu (t.j. právě např ŘKC, CASD, pravoslavní a další), je v tomto výrazně jiný, než například církví, které pochází z protestantismu (které si obecně uvědomují, že nejsou samy a "jediné pravé")


  V tom posledním odstavci máš zčásti pravdu. Většina lidí si tu jen něco dokazuje a útočí na druhé. Je to docela zajímavé pozorovat.

  Jen ho zřejmě vidíš trochu zkresleně, tím, že stojíš "na jedné straně". Zkus se trochu podívat, jak jednají ŘK zde: Oko například nedělá nic jiného, než že si neustále dokola něco dokazuje a útočí na víru druhých, vymýšlí o nich nepravdy, noname v podstatě jen posuzuje druhé a jejich víru, o jaele co tu byla či Martinovi s jejich způsobem vyjadřování ani nemluvě, Kjubik, pokud už něco napíše, tak je to útok na nějaké vyjádření člověka...

  V čem se liší od skaly, rudince a dalších, kteří také píší podobným stylem "proti všem"?

  Takže trochu reality a vyváženosti do pozorování okolí by neuškodilo, Elo.

  Toník

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 00:14:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče proč o mně a jiných píšeš nepravdu? Na nikoho jsem nikdy neutočil. To co mi vadilo na tvém jednání jsem ti napsal. Nebyl to útok. To, že jsi mi neodpověděl na mé otázky ohledně tvé víry také nebyl útok, nýbrž následně shrnutí faktů.

TENTO PŘÍSPĚVEK NENÍ NA NIKOHO ÚTOKEM.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 07:13:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Kjubiku.

  Nepokládal jsi mi otázky ohledně víry, Kjubiku, pokládal jsi mi otázky na křest miminek a trojosobní jsoucno. To jsou otázky, které se mé víry netýkají. Kdybys mi položil otázky ohledně mé víry, rád bych ti odpověděl a vícekrát jsem ti to psal.


  Jinak jsi se obvykle zapletl do mé debaty s někým a snažil se jí odvést jinam, jako například v případě debaty o znovuzrození, ve které jsem dával odkaz na článek papeže. Místo abys psal k tématu diskuze, začal jsi rozebírat mojí osobu: Obvyklá taktika, kterou tu předvádíš často a kterou dobře znám i od jiných lidí.


  Hezký den.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 08:56:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš Cizinče ptal jsem na víru tebe a tvého společenství. Ano bylo to jestli věříte v jednosobového Boha či Trojosobového. Místo toho jsem sklidil jen výsměch a pohrdání, že stojím o lidské výmysly.

A debatu se nikam odvést nehodlám. Pokud to tak bereš, je to pouze tvoje subjektivní pozorování, co s mým příspěvkem má pramálo společné. Pokud bereš tento příspěvek opět jako útok (i když znova opakují na nikoho ani na Cizince neutočím), tak věz, že píšeš nepravdy nejenom o mně a Kjubik si jen dovolil na tyto nepravdy zareagovat. Asi to nemám od tebe dovoleno, když mé příspěvky, kde se braním proti nepravdám považuješ za útok. Ale pokud to máš zapotřebí, tak žel z mojí strany ani ze strany těch o kterých píšeš ty nepravdy ti není pomoci.A obavám se, že těžko budou moct ti napsat něco co po nich vyžaduješ, když o nich ty nepravdy píšeš a je logické, že spíše se budou bránit nepravdám co je o nich zde psáno než vyhovět jednomu člověku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 18:39:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kjubiku, jako výsměch sis to přeložil ty a zdá se, že jsi stále nepochopil, že jsi se neptal ani na víru mojí, ani na víru mého společenství, ale na nějaký výmysl lidí vzniklý v průběhu dějin jako produkt filosofie, těžkých hádek, rozbrojů, proklínání a jehož výsledkem bylo rozdělení, které trvá až dodnes.

  Budiž, to je tvoje věc.

  Ani jsem nenapsal, že někam hodláš odvést debatu, ale popisoval jsem ti, jakou mám s tebou zkušenost, kdy například v případě debaty o znovuzrození, ve které jsem dával okovi odkaz na článek papeže jsi se vložil do diskuze a místo psaní k tématu jsi napsal, že reaguji nepatřičně a vymyslel sis že nemám zkušenost s něčím, s čím mám zkušenost (proto jsem ostatně tehdy ten odkaz okovi dával).

  Ten odkaz na diskuzi s tebou jsem dával jako příklad, protože se mi s tebou podobná věc stala vícekrát. Lépe řečeno s nickem Kjubik.

  Kjubiku, nemám důvod o tobě psát nepravdu. Omlouvám se, že jsem o tobě napsal, že "Kjubik, pokud už něco napíše, tak je to útok na nějaké vyjádření člověka". Tak to určitě není, píšeš sem někdy i jiné věci, než příklad, který jsem uvedl, a moje daná věta ode mne byla zkratkovitým vyjádřením.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 20:55:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku, nemám důvod o tobě psát nepravdu. Omlouvám se, že jsem o tobě napsal, že "Kjubik, pokud už něco napíše, tak je to útok na nějaké vyjádření člověka". Tak to určitě není, píšeš sem někdy i jiné věci, než příklad, který jsem uvedl, a moje daná věta ode mne byla zkratkovitým vyjádřením.


Omluvu přijímám. Nic se neděje. Jen mi není jasné, proč to vlastně stále děláš, když důvod k tomu nemáš.

Ptal jsem se na víru tvojí a tvého společenství. A odpovědí stále nedostávám. Pořád dostávám odpovědí, na otázky mnou nepoložené. Mám tedy tvým vyhýbavým odpovědím rozumět tak, že se bojíš dát jasnou jednoslovnou popřípadě dvojslovnou odpověď? Popravdě o nic víc mne v té otázce nejde. Ani o lekce historie ani o posouzení, že jsou či nejsou to lidské výmysly apod. Nebo nevěříte ani v jednosobového ani v trojosobového Boha, popřípadě se za to stydíte? Nebo máš strach, že by s tvojí odpovědí nesouhlasili třeba Pastýř a Willy na jedné stráně popřípadě Helena a Didymos na straně druhé? Abych to nějak shrnul obrazně řečeno: Omáčky jsou dostál hodně , masa ani trošku. Tisíckrát položena otázka, tisíckrát odpověď mimo mísu a o něčem jiném.

Opět příspěvek není útokem na žádnou osobu. Není ani soudem. Je jen konstatováním zkušenosti o neposkytnutí odpovědí na otázku na Cizincovu víru či jeho společenství. Tvé odpovědí jsou pouze vyhýbavé, z jakého důvodu víš jen ty sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. červen 2013 @ 06:22:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Kubiku, víra ve jsoucna, podstaty, smísenosti a nesmísenosti, a víra ve křest miminek nejsou součástí víry našeho společenství, tyto víry jsou novinky, které vznikly jako produkt filosofie, produkt lidského myšlení a lidských dohadů, o kus později, než naše víra. Odpověděl bych ti stejně kdyby ses mne ptal na věci, které obsahuje zjevení anděla moroniho či na to, co píše strážná věž. Stejně tak bych ti odpověděl kdyby ses ptal jak u nás ve společenství světíme kněze či na co všechno používáme v bohoslužbách latinu a jak řešíme nedělní odpočinek či cokoliv podobného, co není součástí víry našeho společenství.


  Svůj názor na obě tvé otázky jsem tu psal: Bible se o podstatách a smísenostech nezmiňuje. Nauka o Trojici není součástí naší víry a považuji ji za produkt lidských spekulací, vzniklý k tomu, aby se měli lidé nad čím hádat a měli být čím rozdělení. Neodpověděl jsem ti na otázky po vaší víře i proto, že se těchto vašich dohadů nad těmito lidskými spekulacemi nechci účastnit.

  Ptal ses na křest miminek, ano či ne. Z pohledu naší viry nedává smysl: Miminka křesťanů jsou svatá vírou svých rodičů, rodiče zastupují své děti ve všem až do určitého věku. Když jsou rodiče svatí, jsou i děti svaté a ani "křest" miminek na tom nic nemění. Miminka dětí světa jsou dětmi světa: Když jsou rodiče bezbožní, jsou i děti bezbožné a ani "křest" miminek na tom nic nemění.


  Součástí naší víry je svoboda slova, svoboda vyznání. Jestli někdo chce křtít miminka, věřit, že bohoslužby mají být jen v latině, chce nejíst maso celý život, chce vytvářet další nová a nová učení, či cokoliv podobného, nebudeme mu nijak bránit.

  Jestli stále nechápeš, že ses mne neptal na víru našeho společenství, ale na víru vašeho společenství, nedokážu ti to lépe vysvětlit i když jsem se o to několikrát pokoušel.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 05. červen 2013 @ 09:01:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče na víru svého společenství se ptát nemusím. Vím jasně, že naše společenství věří trojosobového Boha. Stejně jako společenství či sbory v církvích: anglikánské, evangelické, wesleyanské, metodické, bratrské pravoslavné, a řádu dalších třeba i biblické společenství Křesťanů (cirkevusti.cz). Jiné za příkladu Miguela Serveta, jak mně sestra Helena poučila věří v jednoosobového Boha.

Nevím proč, ale opět mi nabízíš omáčku. Jestli je to nevědomě či s úmyslem vyhnout se odpovědí nevím.

Věříte tedy v jednosobového Boha, když nauku o Trojici považujete je za plod lidských spekulací?

Prosím nedávej mi již omáčku, já se opravdu na ni neptám. Když se na ni zeptám budu rád, když mi ji poskytneš. Nyní opravdu chci jen to jádro: Jednosobový Bůh/ Trojosobový Bůh?

Doufám, že již omáčku nedostanu :). A ty Cizinče jasně prohlásíš: Věříme v ....osobového Boha. 

Opakují znova. Příspěvek opravdu není útokem na tebe, jen neustálou žádosti o poskytnutí přesné odpovědí bez ne zrovna teď důležité omáčky.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. červen 2013 @ 22:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tušil jsem, Kjubiku, že nebudeš chtít pochopit, co ti píšu. Nevnímám tvůj příspěvek jako útok na mne, můžeš být v klidu.

  Měj hezký večer.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické ch (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 08. červen 2013 @ 10:56:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obavám se, že jsi Cizinče tušil špatně. Já chci pochopit jestli teda oprávdu věříš v jednosobového Boha či Trojedinného. Jen pořád dostávám tu omáčku. Chci jen jednu prostou větu, místo toho dostávám tisíce lidských vysvětlivek, kterých nechci. Je to tabu ve vašem společenství? Mám takové tušení, které klidně může být mylné, ale pokaždé když chci jasné vyjádření tak buď dostanu komentář s dlouhým vysvětlením a bez odpovědí na otázku nebo jak v tom případě, že nestojím o pochopení.

Teď budu psát mimo téma. Uvědomují si to. Uvažoval jsem, proč bych se někoho kdo nepatří do mého společenství křesťanů a věří jinak než já ptal se na svojí víru a nevíru jeho. Vždyť to je na hlavu postavená konstrukce ptát se druhé na svojí víru. Ptal bych se druhých na svojí víru asi až tehdy když bych byl mentálně postižený či retardovaný. Ty mne cizinče máš za mentálně retardovaného či postiženého? Nebo jak jsi došel k tomu, že já když se vyloženě ptám na víru tvojí a tvého společenství, tak se ptám vlastně na víru svého společenství, kterou jasně v této otázce znám? Není mi jasné ten obrat o 180° z otázky na víru vašeho společenství na víru mého společenství.

Můžeš tedy prosím dát aspoň dvojslovnou odpověď když věta ti asi působí potíže: Jednosobový Bůh/Trojjediný Bůh?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenick (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. červen 2013 @ 11:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ty mne cizinče máš za mentálně retardovaného či postiženého?

  Kjubiku, ne, nepovažuji. Ale někdy mi tak tvoje chování a reakce připadají.

  Snad se neurazíš.


Nebo jak jsi došel k tomu, že já když se vyloženě ptám na víru tvojí a tvého společenství, tak se ptám vlastně na víru svého společenství, kterou jasně v této otázce znám? Není mi jasné ten obrat o 180° z otázky na víru vašeho společenství na víru mého společenství.

  Kjubiku, a ptáš se, abys ode mne dostal odpověď a mohl sis jí přečíst?

  Tohle jsem ti vysvětloval asi 10x, naposled o dva příspěvky výše. Zusím to ještě jednou.

  Vírou našeho společenství je Boží slovo, které je uvedené v bibli. Věříme tomu, co psal od Boha Izaijáš, Jeremijáš, co říkal Bůh Jobovi, tomu, co říkal Ježíš či tomu, co psali apoštolové. To je víra našeho společenství, pokud by ses na tuto víru našeho společenství chtěl zeptat, rád ti odpovím nebo napíšu svůj názor.

  Víra ve jsoucna, podstaty, smísenosti a nesmísenosti, a víra ve křest miminek nejsou součástí víry našeho společenství, tyto víry jsou novinky, které vznikly jako produkt filosofie, produkt lidského myšlení a lidských dohadů, o kus později, než naše víra. S naším společenstvím nesouvisí. Tvůj dotaz na vaše učení vzhledem k víře našeho společenství je tedy irelevantní, protože se víry našeho společenství netýká. To, na co se ptáš není součástí víry ani mojí, ani víry našeho společenství. Není to pro nás tabu, ale nemáme vůbec žádný zájem ztrácet čas nesmysly a hádkami lidí.

  Mohu ti na dané téma napsat svůj názor, což jsem také otevřeně udělal.


Můžeš tedy prosím dát aspoň dvojslovnou odpověď když věta ti asi působí potíže: Jednosobový Bůh/Trojjediný Bůh?

  Ne, nemůžu. Stejně jako bych ti nedal dvojslovnou odpověď na to, jestli Zelený očistec/modrý očistec.

  Bůh je jeden, Kjubiku.

  Je li to pro tebe moje odpověď "omáčka", nemohu ti více pomoci.


  Hezký den.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 04. červen 2013 @ 04:16:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Toník,

Myslím si, že obviňovať sa zo subjektivizmu navzájom nám netreba. ten je nám objektívne prirodzený, len stačí si to priznať...

Ja si naozaj nemyslím, že je nejaký podstatný rozdiel medzi katolíkmi a nekatolíkmi /takými, či onakými, či vašou cirkvou/ ohľadom svojho posudzovania. Všade sú ľudia rôzni, ľudia celého spektra názorov. NO u nás je oficiálny postoj KC predsa veľmi veľkodušný voči všetkým dokonca aj nekatolíkom do určitej miery /priznáva ich svedomie pred Bohom, čo nie všetci.../, čo sa presvedčíš, ak si prečítaš oficiálny pokoncilový KKC. Možno vaši a iní z nekatolíkov sú chápaví voči iným cirkvám, ale obávam sa, že to platí len v rámci vášho nekatolíckeho spektra, a sú to cirkvi k vám blízke. Ale to neplatí už voči KC a PC...Iste sú aj výnimky, a som tomu rád...

A tiež som presvedčený, ako tak pozorujem, že ani OKO, ani Noname, ani Kjubik neútočia, iba obhajujú KC, ak na jej učenie ktosi útočí. Schémy všetkých rozhovorov na GS je predsa jasná: ktosi si "kopne" do KC, a my bránime. Čo iné nám ostáva?... A ak Oko alebo ktosi aj napísš článok, ktorý sa tebe zdá, že je voči niekomu, je to článok, ktorý je odpovedou na /predchádzajúci/ útok niekoho voči KC /ty však toto nechceš viedieť.../.
Vidíš, aj v tom je tá tvoja subjektívnosť, pre mňa pochopiteľná, ale pre teba by bolo dobre priznať si ju...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 07:20:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, Elo, to je přece jasné, že pohled lidí na věci je subjektivní, ovlivněný životem, zkušenostmi.

Schémy všetkých rozhovorov na GS je predsa jasná: ktosi si "kopne" do KC, a my bránime. Čo iné nám ostáva?...

  Jinak je zvláštní, jak vídíš schéma tady na GS. Myslím, že oko někde psal, že základním znakem sekt je paranoia, představa, že na ně stále někdo útočí ;-)

  Jasně, určitě tady je takové schéma u některých lidí.

  Ale přečti si třeba příspěvky oka: Jejich základní schéma je opozice proti křesťanství. Například článek "Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu!", kterým oko komentoval video Dobrometr, zfilmované podobenství o farizeovi z celníkovi. Typické schéma, kdy píše o něčem, čemu nerozumí a nezná, ale šmahem to odsoudí.

  Myslíš, že se chová jinak, než adventisté?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 08:44:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo, myslím, že pravděpodobně základní problém tvého subjektivního pohledu je ten, že už diskuzi nad nějakým tématem považuješ za útok na ŘKC.


  Když někdo třeba napíše:

  Jěžíš Kristus byl odsouzen za náš hřích, zemřel, byl pohřben, ale Smrt ho neudržela.
  Ten, kdo věří Ježíši Kristu, nejde na soud, ale má věčný život, už přešel ze smrti do života.
  Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
  Srdcem se věří ke spravedlnosti a ústy vyznání se děje spasení. 
  Jsme spaseni k věčnému životu milostí, z víry v Ježíše Krista, je to dar Boží, bez zásluh, aby se nikdo nechlubil.
  Děti svých rodičů jsou svaté pro víru rodičů v Ježíše Krista. Už když se narodí.

  Bible by měla být dostupná a měl by jí číst každý člověk a věřit tomu, co je v ní napsáno.


  Co to pro tebe je?

  Je to pro tebe vyznání tvé víry, souhlasíš s tím?

  Je to pro tebe názor a situace člověka, nad kterým se dá normálně diskutovat?

  Nebo je to pro tebe útok na ŘKC a je potřeba začít ŘKC obhajovat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 07:26:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá zmysel zaoberať sa jednotlivosťami. Ak by si však_ Toník,  bral do úvahy kontext, v ktorom Oko, či iní katolíci píšu, spravidla je to obrana voči tomu, že niekto si predtým kopol do KC článkom, či komentárom. Ja som sa snažím z toho už vymaniť, a nenechať sa strhnúť takouto hrou bez konca, ale veľmi zvažujem, kde to má zmysel...

Napokon, ak sa nad tým človek zamyslí, je to naozaj kontraproduktívne. Ty to zrejme tiež chápeš. Naša spása, myslím si, nie je vecou poznania, či nepoznania nejakých slovíčok, citátov, víťazstva v našich slovných dueloch. Kresťania by dne mali skôr budovať mosty, a nie vyvyšovať múry medzi sebou /ako niektorí tu na GS/. Aj tak prichádza doba, že budeme - a to pevne verím - jedna Cirkev - Kristova, ktorá bude v srdci jednotná, a potom sa nám budú znať naše žabomyšie vojny smiešnymi. Zaujímvaé čítanie o tom je napr.:

"... oni ještě nepochopili, že potřebuji jejich srdce, abych je sjednotil. Potřebuji jejich srdce, abych v nich znovu zbudoval Svou Církev jako Jedinou. Jednotu způsobí srdce... Jednota neznamená lišit se vzájemně v Mém Svatém Jménu, jednota znamená sdílet Svaté Přijímání a věřit v Mou Skutečnou Přítomnost ve Svaté Eucharistii  Jednota, Mé dítě, znamená dát jeden druhému svá bohatství... Slyšte Mne, mezi bratry jejich vůdci náleží úcta, proto respektujte Mého Petra. Toto je jen připomínka Nejvyššího...Nejen že pozvednu do Svého Srdce tvé bratry, dcero, ale i lidi, kteří Mě neznají. Vždyť Spása a Milost přijdou i k pohanům, i oni jsou částí Mého stvoření ..."/13. dubna 1991 ,http://www.tlig.cz/msg/vass612.html/

Alebo:
"VE VAŠICH SRDCÍCH ZNOVU ZBUDUJI JEDNOTU SVÉ CÍRKVE (Poselství k jednomu člověku.) Pokoj s tebou.
Příchod Mé vlády na zemi je blízko a Má Vůle se bude dít na zemi, tak jako je tomu v Nebi1 a ve vašich srdcích znovu zbuduji jednotu Své Církve. Nebudu už čekat na lidské schválení a Má Nevěsta bude opět oblečena třpytivou Slávou. Kletba rozdělení bude sňata a Žena oděná nádherou slunce, kterou před Sebou posílám, aby vás vyučovala, vás povzbudí. Dal jsem Jí moc nad každým plemenem a každou zemí, aby pro Mne připravila přímou cestu 

Kouř, který pronikl do nitra Mé Svatyně a poskvrnil Kalich, Svatostánek a všechno, co je svaté, se rozplyne jediným závanem Mého Dechu. Národy pak budou mluvit jedinou řečí a všechny Mě budou ctít kolem Jediného Svatostánku, Svatostánku Obětního Beránka, Svatostánku Věčné Oběti, kterou se Moji nepřátelé pokoušejí zrušit a nahradit svou ohavnou zpustlostí. Teď už velmi brzy, příteli, budu opět s vámi se všemi. A Má kněžská modlitba k Otci bude naplněna. Budete jedno jako My, Svatá Trojice.

Ve Svém Svatém Srdci mám ještě skryto mnoho věcí, které vám teď prozradím a ukážu. Mé Poklady, které mám v Sobě, jsou nespočitatelné, ale teď by jich na vás bylo příliš mnoho.2 Tvá duše by nebyla s to všechno pochopit, ale po částech před vámi budu rozprostírat Poklady Svého Svatého Srdce a krok za krokem vás povedu do toho, co vypadá jako Dům Světla: Tajemství Nezměřitelných Bohatství, která byla skryta generacím a staletím. Odhalím ti, příteli, bohatství slávy, Naděje, Moudrosti a Vědění. Buď zakořeněný ve Mně a budeš přinášet ovoce. Zůstaň ve Mně a budeš žít. Řekl jsem ti to všechno, příteli, abys neklopýtal, až přijdou zkoušky.
Láska je vedle tebe  Miluj Mě" /2. května 1991,http://www.tlig.cz/msg/vass617.html"

Alebo:
"Dnes vám říkám: váš Pastýř bude brzy žít mezi vámi a bude pást Své stádo v zahradách Svého Města. Ne, ještě nejste jedním stádem, ale přivedu vás jednoho po druhém z této pouště. Proto, Mé malé stádce, když zdálky vidíte svého Pastýře přicházet z pouště, vězte, že se Mnou bude i zbytek Mých beránků, a že všechno, co jsem dal tobě, dcero, dám i tvým bratrům. Zachráním vás. Sjednotím vás s vašimi ostatními bratry a Moudrost bude vaším Svatým Průvodcem, aby bez přestání vyučovala.

Brzy sejmu klatbu a bude konec vašemu velkému odpadlictví a modlitba, kterou jsem vám dal, bude dovršena. Má Vůle se bude dít na zemi, tak jako je tomu v Nebi, a v Mém Blahoslaveném Jménu přijdou mnohé národy zdaleka, ze všech končin země, aby přebývaly blízko Mého Svatého Jména, vychvalujíce Mou velikost pro božství, které vám vrátím. Mé Království přijde, Můj Trůn sestoupí shůry do Mého Svatého Města a budu kralovat mezi těmi, kdo zbyli, kdo Mě budou vidět tváří v tvář. - Láska se vrátí jako Láska- a Má Vůle bude konána na zemi tak jako v Nebi, protože budete jedno, budete Mě uctívat kolem jednoho Svatostánku s láskou ve svém srdci a v nitru vám bude planout Oheň. Uvedu ve skutek Svou kněžskou modlitbu  na zemi jako v Nebi. Vaše duše budou zakořeněny ve Mně, v Lásce, v Jednotě a vrchovatě naplněny Mým Duchem. Ano, Moji milovaní, dám vám nejenom váš denní chléb, ale i skrytý Poklad ze Svého Srdce: Nebeskou Manu,4 která promění, pozvedne vašeho ducha, aby byl kopií Mého Ducha. Budete proměněni vylitím Mého Ducha  abyste věděli, jak úplně odpustit těm, kdo se proti vám provinili.

Vložím do vás Ducha Porozumění a Soucitu, abyste pochopili, 'co znamená bázeň Boží'. Ano, milovaní, když to pochopíte, dám vám Moudrost, aby vás stále provázela a řídila, aby vás vedla ke svatosti - tato svatost ochromí Satana, zabrání mu vstoupit mezi nás, mezi vás a Mou Lásku. Proto až uvidíte, že se nebe rozpouští v plamenech a že se prvky taví v jeho žáru, vězte, že je to začátek splnění Mého Slibu Nového Nebe a Nové Země, Obnovy Mé Církve, Oživení Mé Církve, Oživení vašich srdcí  A vy, vy, kdo jste Mně zasvěcené duše, vy, kdo Mne zastupujete, říkám vám toto: vzpomínáte si, jak jsem naslouchal Eliášovým stížnostem na chování Izraele? Jak si mysleli, že zabili všechny Mé proroky a zbořili všechny Mé oltáře? Vzpomínáte si, jaká byla tehdy Moje odpověď ? Řekl jsem: "Ponechal jsem si sedm tisíc mužů, kteří nesklonili koleno před Bálem" A dnes vám říkám, milovaní bratři: ponechal jsem si pro Sebe zbytek, vyvolený a proměněný Mou Milostí, aby Mi zůstal věrný. Tento zbytek pozvedám, aby znovu zbudoval oltáře, které tu kdysi byly, a rekonstruoval Mou Svatyni. Oni jsou budovatelé Mé Nové Církve.

Takže zatímco zkažení pokračují ve svém zlém díle, pronásledují tě, jsou tu Moji proroci a svatí konce Časů, zatímco pyšní zápolí o vládu nad světem, Já, váš Vykupitel, pozvedám tyto budovatele a učím je ve Svém Svatém Srdci, aby se stali pilíři Mé Církve. Bratři, nikdy vás neopustím, nikdy ... pojďte ... zvedněte svůj kříž a následujte Mne, a když se cestou budete cítit unaveni, opřete se o Mne, položte hlavu na Mé Srdce a Údery Mého Srdce vám dají odvahu, kterou potřebujete, a sílu pokračovat na cestě ke Kalvárii.

Buďte požehnáni  Řekl jsem vám to všechno dnes, abyste ve Mně nalezli pokoj a naději. Dnes jsem k vám mluvil prostými slovy  Milovaní, zůstaňte bdělí a čekejte a uslyšíte Mé Kroky. Slovo je vám teď velice blízko, už se navrací.

Žehnám vám všem, na vašem čele zanechávám Svůj Vzdech Lásky, to je značka, že patříte Mně.

Buďte jedno v Mém Svatém Jménu."/19. prosince 1990,http://www.tlig.cz/msg/vass578.html/
Alebo:"Můj Příchod se blíží a stále vám dávám znamení, abych vás připravil. Láska se vrací, vracím se k vám.

- Řekněte Mi, když král vstupuje do města, nebudou se tam konat žádné přípravy k jeho přijetí? Celé město bude na nohou a král před sebou vyšle své vyvolené a svůj vladařský dvůr, aby mu připravili cestu a urovnali jeho stezky. Vyšle posly, aby ohlásili jeho příchod. Řekne jim, aby hlasitě křičeli: "Zde je váš Král, váš Král přichází se Srdcem na Dlani, aby vám Je nabídl! Milost se k vám dnes sklání z nebe z Jeho Trůnu, slitoval se nad vámi." Proto před Svým Návratem posílám před Sebou Archu Úmluvy, posílám vám Ženu z Apokalypsy, druhou Evu, která svou patou rozdrtí hlavu hada. Posílám k vám Svou Matku, aby zbudovala cestu a urovnala ji v této poušti. Posílám vám Královnu Nebes, Bránu Nebeskou, aby vás připravila a poučila vás všechny, kdo ještě ležíte v prachu, abyste přišli a smířili se se Mnou, svým Králem, dříve než přijdu ve Slávě. Posílám k vám Královnu Pokoje, aby vás jednoho po druhém přivedla nazpět ze všech koutů světa.

Posílám k vám, před Svým Slavným Návratem, Své služebníky, proroky, aby vám připomněli Můj Zákon a odvrátili vás od vašich zlých cest, aby žili svatě a ohlašovali vám události dříve, než se stanou. Posílám k vám Své anděly, aby vám připomínali Mou Svatost, Mou Velkolepost a Nádheru. Posílám k vám Své mluvčí, aby křičeli a hlásali ze střech Sňatek Mého Svatého Ducha. Neunaví Mě volat vás, abyste se zasnoubili se Mnou, neodradí Mě vaše nepřátelství ani vaše vyprahlost.

Budu sledovat vaše srdce a jako se mladý muž žení s pannou, tak se s vámi ožení Ten, kterého jste pokryli ranami. A v Mé Lásce nahradíte Trny, které obtáčejí Mé Srdce, věncem z květin. A jako ženich nese svůj svatební věnec, tak jej ponesu i Já, protože tento věnec bude Věncem Mého Vítězství. Bude to Cena Mé Milosti ...

Pokolení, učiním tě Svým. Pozvednu tě a ponesu tě, jako ženich nese svou nevěstu do svého domu, a ve Své nepřestávající Lásce tě ponesu do Svého Srdce a učiním tě Svým na věky.

Brzy, teď už velice brzy roztrhnu nebesa a sestoupím v plné síle! Kdybyste plně pochopili, co vám říkám, nemarnili byste svůj čas netečností, stále byste se ke Mně modlili, protože náhle jako úder hromu sestoupím v plameni stravujícího ohně a odhalím všechno, co před vámi bylo skryto. Prstem ukážu na ty, kdo Mě ctili jen svými rty, nikdy Mi nesloužili řečí, kterou jsem je učil, řečí Mého Kříže, Jazykem Lásky, Jazykem, který vás učí věci přesahující lidské chápání.

Ukážu vám Kainy, jejichž řeč není Mou Řečí, ale řečí bohatých kupců a obchodu. Modlete se za tyto Kainy, neodsuzujte je, věnujte svůj čas modlitbě za ně, nedovolte svému jazyku uklouznout  - Nebuďte z těch, kdo říkají Mým vizionářům "neměj žádné vize" a Mým prorokům "neprorokuj". Ať Mi Můj Nebeský Dvůr připraví Cestu. Vždyť nikdy žádné proroctví nebylo z iniciativy člověka. Když pro Mne mluví Moji vizionáři a proroci, děje se tak Milostí a Mým Svatým Duchem, který je naplňuje a otvírá jejich ústa, aby opakovali Má Slova. A budu vám nadále připomínat Pravdu prostřednictvím Svých mluvčích, a to i když pravdu znáte. Budu dále odhalovat Své plány Svým služebníkům prorokům, a vizionářům budu ve viděních ukazovat Svou Velkolepost. Nechte Mé vyvolené duše svobodně připravovat Cestu pro Mne, vašeho Krále, nechte je završit svá svědectví.

Posílám vám Svůj Nebeský Dvůr prorokovat těmto koncům Času v pustině vaší éry, abyste se obrátili dříve, než přijde Můj Velký Den. Uvědomte si, že sestupuji nejen z Milosrdenství, ale také kvůli Soudu. Neříkám Svým poslům, aby volali jen spravedlivé, říkám jim, aby volali i nespravedlivé, chudé, chromé, vyvržence vaší společnosti, a každého, koho potkají na ulici, aby přišli a naplnili Mou školu. Chci volat všechny ty, kdo Mě nikdy nehledali, ani o Mně nevěděli, ať přijdou a vzkvétají v Mém Domě, protože teď je Čas Milosti a Slitování  Pak ať všichni, kdo vás uvidí, udiveně zírají na vaši proměnu, ať je vidět na vašich tvářích i z žáru vašeho srdce, že máte Mou Školu, že jste Moji žáci a váš Mistr. Ať vidí ve vašich očích odraz všeho, čeho jste byli svědky, ať vidí na vašem těle známky Mých Ran. A když se vás někdo zeptá, jak jste k nim přišli, řekněte jim, že jste je dostali v Domě přátel svého Mistra, kde je napřed dostal On ... pak zvedněte svůj kříž a následujte Mě.

Já, Ježíš Kristus, Milovaný Boží Syn a Spasitel, vám žehnám, vdechuji vám na čelo Znamení Své lásky. Jděte v pokoji a buďte jedno v Mém Jménu " /10. října 1990, http://www.tlig.cz/msg/vass562.html/

Drvivá väčšina sporov na GS sú vo svetle týchto Pánových slov - zbytočné, ba škodlivé...



]


Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Pátek, 14. červen 2013 @ 13:04:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
Jinak ještě prozradím, že Olin navrhoval zaměnit některé písně o jednotě, tak hojné v našich církvích na jednu píseň, kterou zpíval ještě Freddie před tím než zemřel na AIDS. Píseň vystihuje všechny aspekty jednoty, je jasná protestantům, mohamedánum, luteránům, prostě všem ... Takhle kdybyse spívalo pri mši svaté, nebo v Apoštolské církvi, už bychom byly všichni jednotni, jak je to videt na tom štadionu. Slava "Královne", Matce Boží, Boží Manželce, Amen. 



Re: Re: Olin Kadlec: chvála Ekumenické charty (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 19. červen 2013 @ 10:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bobku malej, proč to neřekneš rovnou, že máš hlad čí spíše chuť na pečené kuře? O tom je ta píseň. Nebo jsi snad neposlouchála ji dokonce?


]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy