Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567214
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: A vzkřísil i vás, mrtvé
Vloženo Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 19:34:46 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Kdysi jsem se dostal do situace, kdy jsem se octnul na hranici života a smrti, a tehdy jsem poznal, jak se každý člověk zachová, až se přiblíží k této hranici. Popisovat vám své tehdejší pocity nemá význam, neboť jsou nesdělitelné. Pochopit by mne mohli pouze ti, kteří měli podobný zážitek. Ačkoliv již uplynulo více jak 15 let, tak teprve teď jsem schopen tuto událost správně zařadit do kontextu biblických výpovědí o umírání, smrti a životě.

Je docela možné, že velkou příčinou nepochopení učení apoštolů a proroků Nového zákona je neznalost některých základních pojmů, s kterými se můžeme setkat na stránkách Bible. Proto se na počátku zastavím u některých míst, která hovoří o smrti.
Vždyť já si nelibuji ve smrti toho, kdo umírá, je výrok panovníka Hospodina.“ (Ezech. 18,32) Z tohoto textu a souvislostí lze odvodit, že Bůh má libost v životě toho, kdo umírá. Z tohoto jediného verše si můžeme odvodit výpověď o umírání a smrti, a to, že se jedná o dva zcela odlišné procesy. Jeden hovoří o smrti po úmrtí a druhý o životě po úmrtí. Bůh nemá zálibu ve smrti toho, kdo umírá, spíše usiluje pro každého o život po umírání. Jak napovídá i závěr uvedeného verše: Obraťte se tedy a budete žít.

Možná to, co teď napíšu, bude připadat mnohým víc, jak divné, ale teprve po úmrtí se rozhoduje, zda další cesta povede do Boží blízkosti a tím k životu, nebo pryč od Boha a tím ke smrti. Odplata za hřích je smrt. (Řím. 6,23) Teprve po zesnutí se ukáže, zda uplatní své právo smrt v dlouho trvajícím stavu nesvobody jako odplata za hřích daleko od Boha, nebo zda začne nyní svobodný, pravý život v Boží blízkosti a cesta k dokonalosti, protože si zemřelý za svého pozemského života přivlastnil golgotskou oběť, i když jeho život víry nebyl snad dokonalý.

A vzkřísil i vás, mrtvé v proviněních a hříších.
(Efez.2,1) Pravděpodobně jen málo z vás si uvědomuje, že stav podobný smrti, který nemá nic společného s tělesnou smrtí, existuje dokonce již v tomto životě tam, kde setrváváme v přestoupeních a hříších, tedy daleko od Boha, bez Pána Ježíše. I proto Ježíš kdysi někomu řekl: „…nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé.“ (Matouš 8,22)

A nyní jeden verš z listu Římanům 6,9, které nám objasní, že smrt není konec. „Víme přece, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá, smrt nad ním nepanuje.“ Smrt tedy znamená být jí ovládán po zesnutí.

Ježíš Kristus zemřel na kříži podle těla. Svou duši vylil do odloučení od Boha, tedy do smrti – svého ducha poručil do rukou svého Otce (Iz 53,12; Lk 23,46). Dojde-li k takovému rozdělení ducha a duše, je to vždy velmi nebezpečné, neboť ve svém důsledku ohrožuje duši člověka a hořkou osamělost ducha. Tato nouze byla jedním z těžkých Kristových utrpení, která vzal kvůli nám a která spolu s ním vytrpěl i Otec.

Ježíšova duše ani jeho duch nepotřebovali vzkříšení, vždyť nezesnuli, byli ve velmi bdělém stavu, jak můžeme vědět z mnoha míst v žalmech (Ž22,13-18; 23,3-5). Jeho duše byla vědomě daleko od Boha, v moci knížete smrti (2S 22,5-20). Potřebovala osvobození, vymanění, nikoli zmrtvýchvstání.

Zmrtvýchvstání se tedy vždy týká těla (1K 15,42), které přitom ještě zakusí proměnu z porušitelnosti do neporušitelnosti a bude při zmrtvýchvstání znovu sjednoceno s duší a duchem.

Mnozí víme, že Pán Ježíš se vydal po zesnutí do rukou smrti (Iz 53,4-9) jako oběť smíření za celé lidstvo. Na Golgotě se vydal do mocenské oblasti knížete temnosti, aby přijal rozsudek, který byl určen nám všem, kteří jsme nenaplnili a ani nemohli naplnit Zákon pro „mdlobu těla“ (Ř 8,3). A tím osvobodil ode všech nároků všech mocí všechny nás, kteří jsme jako duchovní zárodky (neporušitelná semena) v Něm existovali už před založením světa (1P 1,23).

Jen tak jsme my všichni v Něm už jednou prožili stav smrti, byli jsme tedy s Ním spolu ukřižováni, spolu s Ním jsme zemřeli, spolu s Ním jsme byli pohřbeni a vstali jsem z mrtvých v osobě Ježíše Krista.

Jen tak lze rozumět výpovědi tohoto místa z listu Římanům, že Kristus byl vzkříšen z mrtvých a že tedy smrt už nad ním a tím ani nad námi dále nepanuje.

Všimli jsme si vlastně, že v tom stavu daleko od Boha panuje satan, kníže mocností v povětří? Podle Žd 2,15 je to satan, který strachem ze smrti zotročuje celé lidstvo – pokud možno i věřící. Tohoto knížete moci smrti Ježíš Kristus svou smrtí již zbavil moci, což se ve velmi krátké budoucnosti všem viditelně projeví v Jeho druhém příchodu.


Tento text jsem zpracoval s pomocí biblických textů a knížky: Umírání – vrchol života, od MUDr. Hartmut Maier-Gerbera, jedná se o svědectví z pohledu lékaře a Bible.


Podobná témata

Zamyšlení

"A vzkřísil i vás, mrtvé" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 19:46:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch, duše, tělo. Duše je vazbou, obousměrným rozhraním  mezi duchem a tělem. Smrtí je duše roztržena a jako celek zaniká. Část duše napojená na tělo umírá a část duše napojená na ducha zůstává. Duch odchází k Bohu a lidská bytost smrtí zaniká. Víra v posmrtný život je nebezpečnou vírou pohanskou. Po smrti zůstává duch a zmrzačená duše. Teprve až při vzkříšení bude lidská bytost zcela obnovena. Je třeba si uvědomit, že lidský duch je duchem lidským a ke své správné funkci, účelu lidské tělo potřebuje. Bez těla není člověk člověkem, není lidskou bytostí.



Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 21:52:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivče, možná máš dojem, že tady je pro tvé smyšlenky volné pole působnosti, není!
Buď doložíš svá slova slovy Písma, anebo mlč.


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 22:46:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kušuj!


]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 22:25:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----... lidská bytost smrtí zaniká. Víra v posmrtný život je nebezpečnou vírou pohanskou.-----

Lukáš 16,22-31

22  I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben.
23  A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama a u něho Lazara.
24  Tu zvolal: ‚Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.‘
25  Abraham řekl: ‚Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se tu raduje, a ty trpíš.
26  A nad to vše jest mezi námi a vámi veliká propast, takže nikdo – i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.‘
27  Řekl: ‚Prosím tě tedy, otče, pošli jej do mého rodného domu,
28  neboť mám pět bratrů, ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.‘
29  Ale Abraham mu odpověděl: ‚Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslouchají!‘
30  On řekl: ‚Ne tak, otče Abrahame, ale přijde-li k nim někdo z mrtvých, budou činit pokání.‘
31  Řekl mu: ‚Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.‘„


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 22:40:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ti nevím, vlastiku, jestli tvá slova padnou na úrodnou půdu?


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 22:46:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 16:19  Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.
Jedná se o podobenství. Co by to bylo za nebe kdyby z něj byl pohled na muka a utrpení a zatracení by mohli komunikovat se svatými??
Podobenství o lazarovi a boháčovi má zcela jiný význam. Je to oblíbené podobenství všech co chtějí dokazovat bludnou pohanskou víru v posmrtný život. Život lidské bytosti končí smrtí a nový život začíná vzkříšením. Mezi tím je spánek smrti. Smrtí nic nezačíná, smrt je zmar lidské bytosti.

O smrti duše (ne v podobenství) je toho v Písmu napsáno tolik, že kdo chce tak si to tam najde.


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 09:07:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
L 16:19-31 není podobenství!


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 09:08:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
L 16:19-31 je pravdivý příběh!


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 10:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Podobenství o lazarovi a boháčovi má zcela jiný význam. Je to oblíbené podobenství všech co chtějí dokazovat bludnou pohanskou víru v posmrtný život. ----

                                   Jasně ,jasně,  tu víru v posmrtný život já pávě mám :-)


L 23,43  Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“



Zj 6,9 -10 Když Beránek rozlomil pátou pečeť, spatřil jsem pod oltářem ty, kdo byli zabiti pro slovo Boží a pro svědectví, které vydali. A křičeli velikým hlasem: „Kdy už, Pane svatý a věrný, vykonáš soud a za naši krev potrestáš ty, kdo bydlí na zemi?“


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 08:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Je to oblíbené podobenství všech co chtějí dokazovat bludnou pohanskou víru v posmrtný život.---



 „Já jsem vzkříšení a život. Kdo věří ve mne, i kdyby umřel, bude žít.  A každý, kdo žije a věří ve mne, neumře navěky. Věříš tomu?“    

                   ( J 11,25)                       



]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 14:17:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch je ta část člověka, ve které rozhoduje o věčnosti a nikdy nezanikne. Když Bůh stvořil Adama, byl Adam duší živou. Bůh ho uvedl do zahrady, kde kromě jiných stromů, byli dva stromy zvláštní - strom poznání dobrého a zlého a strom života. O stromu PaZ Bůh řekl, že když z něho pojí, smrtí zemře. Adam pojedl, ale tělesně žil ještě stovky let. Ale duchovně už byl mrtvý. Věčnost měl trávit pod vládou smrti- Božího nepřítele. Proto v určený čas přišel druhý Adam - Ježíš Kristus, aby nás z její moci vykoupil a našeho ducha naplnil životem. On je tím stromem života. On zvítězil nad věčnou smrtí. Leonet má pravdu když říká, že zemření těla není smrt. Řečtina má pro zemření pojem, který znamená usnutí. Skutečná a věčná smrt je stav ducha. Proto je napsáno, že kdo se znovuzrodí, přešel již ze smrti do života. Znovuzrození se týká pouze ducha. Co se narodilo z Ducha je duch. Čili v srdci znovuzrozeného člověka vládne skrze ducha život - Boží život. A skrze tohoto živého ducha bude vzkříšeno naše tělo.


]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 19:47:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch, duše, tělo. Duše je vazbou, obousměrným rozhraním  mezi duchem a tělem. Smrtí je duše roztržena a jako celek zaniká. Část duše napojená na tělo umírá a část duše napojená na ducha zůstává. Duch odchází k Bohu a lidská bytost smrtí zaniká. Víra v posmrtný život je nebezpečnou vírou pohanskou. Po smrti zůstává duch a zmrzačená duše. Teprve až při vzkříšení bude lidská bytost zcela obnovena. Je třeba si uvědomit, že lidský duch je duchem lidským a ke své správné funkci, účelu lidské tělo potřebuje. Bez těla není člověk člověkem, není lidskou bytostí.



Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 20:01:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A na tom jsi byl kde?


]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Katz3 v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 21:07:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hmm, tak todle sem eště neslyšel.


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 21:15:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židům 4:12  Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Katz3 v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 12:12:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jo, to je samozřejmě pravda, ale nevim, jak jsi přišel na to, že je duše roztržená? Páč já chápu duši ne jako ducha současně, ale duše, to je třeba rozum, vůle, pocity, kdežto duch je moje vlastní já. Právě sem nikdy neslyšel vo roztržení duše, proto sem psal, že tomu nerozumím. Příde mi to zvláštní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 12:50:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naše duše je naše vlastní já!

Lidský duch je nejvnitřnější částí naší bytosti, kterou Bůh v člověku stvořil pro komunikaci a spojení s Bohem, který je Duch, aby Bůh mohl být s člověkem jedno. Tak jako duše člověka sestává z mysli, citů a vůle, tak duch člověka sestává ze svědomí, intuice a společenství. Duše člověka je uprostřed mezi tělem a duchem a podle toho, na kterou stranu se přikloní/upne, je pak člověk buď tělesný nebo duchovní. Může být také duševní, tj. žijící sám v sobě ve svém vlastním myšlenkovém světě. Z výše řečeného pak vyplývá, že jedině duchovní člověk je způsobilý poznávat a činit Boží vůli a tak sloužit Bohu.

Na to, aby člověk mohl být duchovní v Božím slova smyslu, musí být jeho duch obnoven Duchem Svatým, tzn. musí být nový a součástí nového stvoření v Kristu (2K 5:17). Z ducha se pak Pán Ježíš Kristus coby Duch oživující (1K 15:45b), upíná-li člověk svou mysl na D/ducha, šíří do duše, aby ji proměnil (Ř 12:2, Ef 4:21-24) a přetvořil/obnovil člověka ke svému obrazu (Ko 3:10) tím, že se stává naším životem (Ko 3:4) a vším, aby byl všechno ve všem, všemi a ve všech (Ko 3:11). Nakonec Pán jako dovršení naší spásy přetvoří tělo naší poníženosti ve stejnou podobu těla Jeho slávy působením, kterým je mocen si také všecko podmanit (Fp 3:21).

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Katz3 v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 11:46:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale s tím souhlasim, Willy, nemám žádnej problém. Teda kromě toho, že moje já je duch, ne duše, páč při stvoření sem byl stvořenej k vobrazu Božímu, teda jako duch, když Bůh je duch. No a to je moje skutečný já. Jinak všechno je pravda ,cos napsal. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 17:01:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Genesis 2,7.....i byl člověk v duši živou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 17:08:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 07:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdělení duše a ducha ve smyslu řecké filozofie (kterou autor Listu židům znal a na kterou se zde odvolává) znamená hranici mezi lidským duchem (jako osobností člověka) a mezi psýché - duší (ve smyslu vlastností tohoto člověka, jako je rozum, vůle, city, vášně a pod.)

Autor zde rozlišuje samotné srdce člověka (osobu) od jeho myšlenek a záměrů (Žd 4,12).

Každé zde vyjadřuje cosi úplně jiného, v jiné rovině.
 
Oddělit lidského ducha od lidské duše (psýché) tedy vůbec nejde!





Ještě okomentuji jeden často rozšířený omyl v komentářích:

Naprosto lze souhlasit s výrokem, že "bez těla není člověk úplným člověkem, není úplnou lidskou bytostí."

Pokud zde Leonet vyzýval autora tohoto komentáře k doložení tohoto tvrzení Písmem, ať si nalistuje začátek knihy Genesis o stvoření člověka. Člověk je nesmrtelnou duší ve hmotném těle a svou existencí má vyjadřovat Boha ve světě viditelném. Je Božím obrazem.




Není pro nikoho lehké pochopit, jak to s námi bude po smrti, protože smrtí přecházíme z běhu času do věčnosti a nikdo z nás nemá tuto zkušenost.
Z pohledu člověka žijícího je zde časová prodleva mezi smrtí každého člověka a mezi vzkříšením na konci věků. Ale z pohledu věčnosti je tomu jinak. Věci se dovrší a nastanou hned. Už teď.
Člověk se tedy smrtí tak nějak dostává už na konec časů - na svůj poslední soud a je už spasen nebo zavržen. Pro zemřelého není žádná doba čekání na vzkříšení na konci věků, žádný běh času (v nevědomosti bytí) - to je jen z pohledu nás žijících.


Nemohu tedy souhlasit s tímto výrokem:

..."Po smrti zůstává duch a zmrzačená duše. Teprve až při vzkříšení bude lidská bytost zcela obnovena."...


Jestliže se učedníkům zjevoval vzkříšený Kristus na různých místech a v různých časových okamžicích,

pak

 z hlediska vzkříšeného Krista se nejedná o různé děje v čase, nýbrž o dosaženou plnost času!
  Stejné plnosti času dosáhneme i my v hodině smrti a připodobníme se oslavenému Kristu.



(Filipanům 1 kap.)
Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk. ...Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší; ...




Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 07:53:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako vždy polemizuješ se slovy Ježíše Krista a nic ti nedochází...


]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 11:13:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando  - oko, i ty zde evidentně plníš plán v Božím světle, kdy i z tvých negativních odpovědí On přetaví zlé na dobré a proto budiž ti započteno, že i svými Písmu odporujícími komentáři přispíváš k semknutosti Jeho lidu v rámci odporu k tvým herezím. 

Ty tu nebýt, ani nevíme, jak se dá Boží slovo zmanipulovat křížením s katechismem, kdy ne člověk, ale organizace poplatná lidskými tradicím spojující biblickou víru s pohanskými bohy přemýšlí za člověka. 
I když píšeš po lidsku, fundovaně,  píšeš jako člověk neznalý Boha, což pozná i Boží dítě a to ti nikdo neodpáře, leč sám Bůh. 
Proto ti přeji, ať sám Bůh se tě dotkne, abys prozřel. 





]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 12:26:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,
zkus někdy nám nedovtipným ty naše "negativní odpovědi" (nechápu v čem vlastně  mají být negativní)  vyvrátit věcnými argumenty z Písma a nesnaž se o demagogii.


]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 26. prosinec 2012 @ 08:44:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ř 9,1  Mluvím pravdu v Kristu, nelžu, a dosvědčuje mi to mé svědomí v Duchu svatém,

Ale ty chceš po mně důkazy o tom,  že když se tě snažím přivézt z tvé bludné řk cesty zpět ke Kristu a k čisté, tradicemi nezohýbané víře, považuješ to za málo pádný argument a považuješ za útok.  
Přitom Písmo znáš, a nerespektuješ!



]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 12:07:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 12:17:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co všechno nedokáže člověk vymyslet aby popřel vítěznou Církev v Nebi u Boha. Včetně popření své vlastní existence.
Myslím že problémy s vírou v posmrtný život neměl ani jeden z reformátorů a zakladatelů evangelických církví, stejně jako jejich stoupenci až dodnes. Někteří z nich také ctili a ctí svaté, nebo alespoň některé z nich  a není to zdaleka jenom mistr Jan Hus.
Pokud vím tak na pobyt lidské duše po smrti v Nebi nebo v pekle nevěří jenom adventisti a svědkové Jehovovi. Všichni ostatní tomu věří. katolíci, evangelíci i pravoslavní.
Nebo někdo zná ještě jinou církev a dokáže jí pojmenovat ?




Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 17:00:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jen taková malá úvaha z praxe.

Je zvláštní, ala zajímavé, že Satan v ráji prvním lidem smrt zpochybňuje, a pak po celou existenci lidstva pak smrtí straší.

Smrt. Slovo, které mnohé lidi vyděsí. Hlavně mladý člověk se tomu vyhýbá. A pak lidé  s nečistým svědomím. Jedna zdravotní sestřička mi říkávala: „ Františku, je zajímavé, jak lidé umírají“. Pracovala na interně a tam je smrt na denním pořádku. „Lidé věřící a takoví, kteří nikomu neublížili, mají prostě čisté svědomí, umírají v klidu jako, když dítě usne, ale ti zlí, co mají zlé svědomí, to je kruté. Křičí a brání se.“  Dost mne to tehdy oslovilo.  Asi podle toho, jak žijeme, tak možná i umíráme. Je úžasné od lidí starých nebo nemocných, kteří upřímně věří v Boha, slyšet větu: „Já se těším na setkání s Pánem“ Jako mladý jsem tomu nerozuměl.

A tady je vidět, co chce Satan. Proč smrtí straší? Chce zpochybnit víru lidí. Chce, aby se báli setkání s Bohem. Ale nemá šanci.

Jednou jsem dostal dopis, že zemřel manžel těch věřících, kteří mně o vánocích svědčili o Kristu svojí láskou. Nebyl jsem tam mnoho roků. Nemám rád pohřby a tak jsem tam jel s úzkostí v srdci. A když jsem přijel, žasnul jsem. Všude klid, žádný pláč. Proč plakat, když náš milovaný odchází, aby se setkal s Pánem. Dokonce jsem dostal za úkol, aby také nesl rakev ke hrobu. Když jsem viděl víru těch lidí, tak mne to tak posílilo. U hrobu měl krátký, ale hezký projev pan kazatel. Rakev skončila v zemi a já tam symbolicky poslal dolů hroudu země.

Představil jsem ji jeho milou a dobrou tvář, jeho dobrácké oči, jeho nádherná slova a jeho modlitby. Ne, netekly mi slzy  smutkem, ale takovou nějakou radostí, že máme tak vzácné poznání. Všichni zde, a také i já, jsme byli přesvědčeni, že náš milovaný jde na cestu k Bohu. Nikdo neplakal a celé odpoledne probíhalo v radosti v  duchu díků a víry v Boha. Jaký to obrovský rozdíl od pohřbů, kde není naděje a kde lidé nevěří.


Tělo, to se recykluje přírodním procesem nebo i jinak podle způsobí pohřbívání. Je to jen fyzická schránka ducha. Nyní duch však odchází k Bohu. Tam jsou knihy života a podle nich bude soud. A díky Pánu Ježíši, bude člověk milostí zachráněn  a vzkříšen v novém těle. Zatím nic neví. A je to dobře, že neví. Musel by se při pohledu na Zemi jen trápit.







]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 20:26:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo neplakal a celé odpoledne probíhalo v radosti v duchu
Musím to moje vyjádření pro lepší pochopení upravit. Ta radost nebyla, proto, že umřel( aby si to někdo tak nevykládal) , ale navzdory bolesti ze ztráty tu panovala zvláštní atmosféra, kterou jsem jinde nezažil. Jednalo se o pána, kterému bylo přes osmdesát roků. Jistě, že v jiných případech, když zemře dítě, manžel, maminka to je zase jiná atmosféra, ale tam, kde je víra, se všechno jinak vnímá  a snáší, Ta bolestná ztráta se vyrovnává nadějí na setkání v nebi.



]


Re: Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 10:15:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jednu zkušenost, asi před 19 léty jsem byl dvakrát v nemocnici u jednoho mladého bratra, který uvěřil a během krátké doby se ukázalo, že má nevylečitelnou rakovinu. Nikdy dokud budu živ, nezapomenu na ty dvě návštěvy, byl jsem možná dva roky věřící a pro mne to byla nezapomenutelná zkušenost. Tehdy jsem zažil co to znamená, když jsou přítomni při umirajícím andělé. Sice jsme je neviděli, ale cítili. Duchem. Ten umirající bratr nechápal, proč musí zemřít, dostával heroin kvůli bolestem a byl na tom tělesně a duševně velice špatně a my přesto věděli, že je vše vpořádku a tento bratr bude zakrátko u Pána.
kdo něco takového zažil, ví dobře o čem píšu.


]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 10:07:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že nejen já jsem nepochopil, co jsi vlastně vytkl tomuto článku. Můžeš být konkrétní?


]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 15:00:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch oživuje tělo. Tato vazba mezi duchem a tělem je duše (psyché). Je to vazba obousměrná. Každý si ji může vysledovat sám v sobě. Nejlepším příkladem je láska. Projev lásky v duševním směru od ducha k tělu je projevem nesmírně čistým. Projev lásky v duševním směru od těla k duchu je projevem pocitů způsobených látkami které uvolňuje tělo. V duši se tyto dva obousměrné toky spojí v harmonický celek. Proto když je vazba duch- tělo smrtí přetržena. Zaniká tělo i duše, vazba, rozhraní mezi duchem a tělem. To je smrt. Co zbude z duše? To čím se vázalo tělo na duši je pryč i s tělem. Tělo i mozek se rozpadl v prach. Materiální duševní vazba zanikla. Půl duše je pryč. To čím se vázal duch na tělo zůstává jelikož duch neumírá a odchází k Bohu. 
To říkám všem, aby jsi ujasnili zásadní rozdíl mezi biblickou duší živou a biblickou duší zemřelou!
Duše živá je vazba ducha na tělo a vazba těla na ducha.
Duše zemřelá je pozůstatkem vazby ducha na neexistující tělo.



Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 15:04:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivče, až uvěříš Božímu slovu, tak si můžeme popovídat.


]


Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Ali-baba v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 19:59:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ----Půl duše je pryč.----


    Inu, páni "odborníci" tady už i porcují! :-) Připomíná mi to Styx píseň - Half penny two penny...


-----Projev lásky v duševním směru od těla k duchu je projevem pocitů způsobených látkami které uvolňuje tělo. ----


    Proč tě tak stále zajímá vazba na pozemské tělo ?  Mě osobně tedy nezajímá...   

     Zajímá mě více vazba na nebeské (duchovní) tělo,které také mám.


J 3,6  Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.



     



]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 17:51:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to dobře napsané, leonete.

Za jednodušší vysvětlení pojmu "smrt" považuji Genesis 2:17: "Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš." Jak dobře víme, Adam s Evou pojedli, ale nezemřeli. A vydrželi naživu ještě několik set let. Zato se v nich odehrála výrazná změna v duchovní oblasti, která jasně svědčila o zkáze jejich ducha: Oddělil se od Boha a stal se pro Boha mrtvým. Smrt je tedy v podání Genesis duchovní smrtí, ne smrtí tělesnou. Proto všichni lidé, pokud jim není odpuštěno, jsou před Bohem mrtví, i když jejich tělesná schránka jeví znaky života.

Dále je nutné neznalým připomenout, že "duše" není "duch". "Duše" je totiž to samé, jako tělo - viz Písmo. Ducha si můžeme představit jako schránku, do níž Bůh vkládá od narození základní výbavu a do které v průběhu života vstupují duchovní bytosti: Na jedné straně démon nebo démoni, na druhé straně Duch Boží (Duch svatý). Ježíš upozorňuje na nebezpečí, že když bude schránka prázdná a vymetena, že démon, který v ní dříve obýval, ji naplní deseti ještě horšími, než byl on sám. Na to si musíme dávat pozor, když z lidí budeme "vyhánět démony" (zbavovat je hříšných záměrů). Musíme vždy doplnit náhradní náplň - Kristovo poselství.

Problém pro naše uvažování nastává, když člověk zemře fyzicky (tělem). Kde potom bude a zda vůbec bude existovat? A zase je zde jednoduché řešení: Co Bůh stvořil, nemůže nikdo jiný než Bůh odstvořit. Jinak řečeno, co existuje, nemůže se ztratit. Čekání na obnovu celistvé bytosti "duch-tělo" staví katolíci do očistce, Ježíš a vůbec judaisté podle Písma do pekla (hádes, šeol), kde jsou však spravedliví od těch ostatních odděleni nepřekonatelnou překážkou (viz boháč a Lazar). V žádném případě však nikde není psáno, že po fyzické smrti nezbude z člověka nic.




Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 18:18:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za jednodušší vysvětlení pojmu "smrt" považuji Genesis 2:17: "Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš." Jak dobře víme, Adam s Evou pojedli, ale nezemřeli. A vydrželi naživu ještě několik set let.

Mýlíš se, unshakene! Adam s Evou zemřeli! Tedy přesněji řečeno zemřeli Bohu.
Nikdo z prvních lidí se nedožil více jak 1000 let. Nejdéle žijící člověk byl Henochův syn Metúšelach, který žil 969 let, tzn. že mu do dožití jednoho Božího dne chybělo 31 let. Zapomněl jsi, že Boží den trvá 1000 let (2P 3:8).

Tož tak.


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 11:14:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,

proč bych se mýlil, když ty píšeš podle tebe správně "zemřeli Bohu" a já píši to samé jinými slovy?

A to s tím přirovnáním Božího dne k tisícům let a naopak nesmíš brát tak doslova. Nebo patříš k těm, kteří na tom základě vypočítávají konec světa? Bible je plná symbolů a naše řeč také: "Stokrát jsem to říkal, ale neposlechl mě." Myslíš, že jsem počítal do sta? Ty zřejmě ano (s úsměvem).


]


Re: Re: Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 25. prosinec 2012 @ 08:23:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zapomněl jsi, že Boží den trvá 1000 let (2P 3:8)."...



Ukázka nepochopení Písma.

Boží den trvá i milion let. I miliardu let, nebo více.


Bůh stojí nad časem, Bůh sám stvořil čas. Bůh sám tedy nepodléhá běhu času a nepočítá své dny.




Bůh stvořil čas jen pro viditelný svět a zánikem tohoto světa zanikne i běh času.


]


Re: A vzkřísil i vás, mrtvé (Skóre: 1)
Vložil: Lutrik v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 23:59:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
   Doporučuji si přečíst k tématu duše, ducha, těla a smrti následující moji studii na http://www.rodon.cz/clanky/Studie-a-komentare/Ruzna-pojeti-posmrtneho-zivota--9 .



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy