Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 261, komentářů celkem: 429596, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504597
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Mám pro vás otázku.
Vloženo Pátek, 07. září 2012 @ 16:16:17 CEST Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal bylina

V evangeliu Marka, v první kapitole, verši patnáctém se píše, že Ježíš chodil po Galileji a kázal: "Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu".
(Pro neznalé: řecké slovo evangelium znamená v češtině: dobrá zpráva.)

Otázka zní: Jaké dobré zprávě měli tehdy oslovení lidé věřit, když se ještě nenaplnili skutky které jsou podstatou dobré zprávy dnes - tzn. Ježíšova smrt na kříži a vylití jeho krve za naše hříchy, jeho vzkříšení a nanebevstoupení?


"Mám pro vás otázku." | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 07. září 2012 @ 17:40:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím, že Kristovo dielo a spasenie je nadčasové....starý zákon obsahuje zvesť o milosti tak ako nový zákon....starozákonní veriaci sú spasní tak isto a na tom istom základe ako novozmluvná cirkev...evanjelium bolo aj v starej zmluve: ...
evanjelium Božie - zasľúbené (Bohom) v Písmach svätých ústami Jeho prorokov  Rímskym 1:1 
Kristovo dielo je uprostred dejín a platí v čase dozadu pre starú zmluvu a tiež dopredu pre cirkev...
ivanp




Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 07. září 2012 @ 17:49:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
bylino, co Ti říkají tytot verše?

[Lukáš 17:20,21]
Když se ho jednou farizeové zeptali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: "Boží království nepřichází zjevně. Nebude možné říci: ‚Je tu!' anebo: ‚Je tam.' Boží království už je přece mezi vámi!"

Už jsi se setkala s Božím královstvím? Věřím, že většina na GS již má v tomto království občanství. Jistě ho máš i Ty, jen se ptáš, kdy konečně přijde ještě to zjevné, myšleno materiální, tisícileté a věčné. Na které toužebně čekáme a neustále se modlíme: ...přijď království Tvé...




Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 11. září 2012 @ 14:26:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, králem mého srdce je Ježíš zvaný Pomazaný.


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 18:04:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že se naplnil čas a k nim přišlo království Boží.





Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 08. září 2012 @ 15:31:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ta dobrá zpráva, je o Božím království   :-)


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 07. září 2012 @ 18:47:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se po více než 400 letech Božího mlčení objevil podivný chlápek ve velbloudím kvádru, měl Izrael začít chápat, že něco se začíná naplňovat...



Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 18:53:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš na mysli 

 Izajáš 40:3  Hlas volajícího: „Připravte na poušti cestu Hospodinu! Vyrovnejte na pustině silnici pro našeho Boha!


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 07. září 2012 @ 19:00:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, tak nějak, když se Jan Křtitel narodil, ta novina o podivném těhotěnství Alžběty se rozneslo po judských horách a hošík to byl v pravdě podivný...


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 07. září 2012 @ 19:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, věř, že Bůh cestu pro Svého Syna připravil tak, že Židy jejich nevíra neomlouvá!


]


Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 19:43:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"Chytili ho, vyvlekli ven z vinice a zabili"

Vždyť tento výrok jistě platí: " ‚Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným; Proto bylo Židům Boží království odňato , a bylo dáno těm ,kdo nesou jeho ovoce.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 07. září 2012 @ 20:08:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, je k pláči, že dnes máme kněze a oltáře a lid, kteří si říkají křesťané! A není jich málo!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 07. září 2012 @ 21:08:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš tím sebe ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 22:33:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,  

  z Tvého nicku vím,že věkem by jsi mohl být mým tatínkem. Přesto Tě prosím, nebuďme k sobě vyzývaví,a tak prosím i ostatní.

Někdo zde má otázku. Myslím že není dobré se zde hádat, ale bylo by dobré těm, kdo hledají, a se ptají, odpovídat.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 08. září 2012 @ 13:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vlastíku,
 děkuji za připomínku, budu si dávat lepší pozor na slova.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 08. září 2012 @ 15:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

děkuji,kéž platí pro nás všechny.Jsem rád ,že jsi otázku v článku pochopil a víš že slovo: "přiblížilo se k vám království Boží" je dobrou zprávou do dnes. 

  v.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 07. září 2012 @ 21:08:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
studente ,promiň ,řekni mi point.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 08. září 2012 @ 17:34:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, nás v řkc učili, že je jenom jedna pravda, ta jejich, pochopitelně...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 08. září 2012 @ 21:49:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli ti dobře rozumím Studente, tak v toto duchu zdárně pokračuješ, jen si vyměnil církev :-)
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 09. září 2012 @ 08:58:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, církev je jenom jedna, ať jí pojmenuješ jakkoliv.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 09. září 2012 @ 12:22:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Studente.

Honzo, církev je jenom jedna, ať jí pojmenuješ jakkoliv.

Jsem rád, že jsi dospěl k poznání, že tvoříme v Kristu jednu velkou církev i když má mnoho různých údů, které ne vždy, jak by se slušelo na jedno tělo, spolu komunikují a přesto k sobě patří.
Honza


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pátek, 07. září 2012 @ 20:35:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žeby správe z Izaiáša? 60. až 62. kapitola:

Povstaniž, zastkvěj se, poněvadž přišlo světlo tvé, a sláva Hospodinova vzešla nad tebou. Nebo aj, tmy přikryjí zemi, a mrákota národy, ale nad tebou vzejde Hospodin, a sláva jeho nad tebou vidína bude. I budou choditi národové v světle tvém, a králové v blesku, jenž vzejde nad tebou. Pozdvihni vůkol očí svých, a popatř. Všickni tito shromáždíce se, k tobě se poberou, synové tvoji zdaleka přijdou, a dcery tvé při boku tvém chovány budou.

Místo toho, že jsi byla opuštěná a v nenávisti, tak že žádný skrze tě nechodil, způsobímť důstojnost věčnou, a veselí od národu do pronárodu. Nebo ssáti budeš mléko národů, a prsy králů ssáti budeš; i poznáš, že jsem já Hospodin vysvoboditel tvůj, a vykupitel tvůj silný Jákobův.

Nebude více slyšáno o bezpraví v zemi tvé, o zpuštění a zhoubě na hranicích tvých, ale hlásati budeš spasení na zdech svých, a v branách svých chválu. Nebudeš míti více slunce za světlo denní, a blesk měsíce nebude tě osvěcovati, ale budeť Hospodin světlem tvým věčným, a Bůh tvůj okrasou tvou. Nezajdeť více slunce tvé, a měsíc tvůj neschová se, nebo Hospodin bude světlem tvým věčným, a tak dokonáni budou dnové smutku tvého. Lid také tvůj, kteříž by koli byli spravedliví, na věky dědičně obdrží zemi, výstřelek štípení mého, dílo rukou mých, abych v něm oslavován byl. Samotný rozmnoží se v tisíce, a nejšpatnější v národ nesčíslný, já Hospodin časem svým brzo způsobím to.

Vy pak kněží Hospodinovi nazváni budete, služebníci Boha našeho slouti budete, zboží pohanů užívati budete, a v slávě jejich zvýšeni budete. Za dvojnásobní zahanbení vaše a pohanění prozpěvovati budete, z podílu jejich a v zemi jejich dvojnásobní dědictví obdržíte, a tak veselé věčné míti budete. Já zajisté Hospodin miluji soud, a nenávidím loupeže při oběti, a protož způsobím, aby skutkové jejich dáli se v pravdě, a smlouvu věčnou s nimi učiním.

Nebo jakož země vydává zrostlinu svou, a jakož zahrada símě své vyvodí, tak Panovník Hospodin vyvede spravedlnost a chválu přede všemi národy.

Nadto budeš korunou ozdobnou v ruce Hospodinově, a korunou královskou v ruce Boha svého. Nebudeš více slouti opuštěná, a země tvá nebude více slouti pustinou, ale ty nazývána budeš rozkoší, a země tvá vdanou; nebo rozkoš míti bude Hospodin v tobě, a země tvá bude vdaná.

Aj, Hospodin rozkáže provolati až do končin země: Rcetež dceři Sionské: Aj, Spasitel tvůj béře se, aj, mzda jeho s ním, a dílo jeho před ním. I nazovou syny tvé lidem svatým, vykoupenými Hospodinovými, ty pak slouti budeš městem vzácným a neopuštěným.



Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Sobota, 08. září 2012 @ 14:45:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Twig,
Tvá odpověď je zatím nejvýstižnější. Kromě Tebe a Oka zatím otázku nikdo moc nepochopil. Zajímalo by mě, jestli se v Ježíšově době těmto proroctvím,plných naděje, říkalo dobrá zpráva.


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Sobota, 08. září 2012 @ 18:59:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zrejme áno. Pozri napr. Iz 52:7

Ó jak krásné na horách nohy toho, ješto potěšené věci zvěstuje, a ohlašuje pokoj, toho, ješto zvěstuje dobré, ješto káže spasení, a mluví k Sionu: Kralujeť Bůh tvůj.

Inak: výborná pomôcka na štúdium + NZ v gréčtine a SZ v hebrejčine :-)


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. září 2012 @ 08:20:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celá historie vyvoleného národa se nese v očekávání Mesiáše.
Hlavní body dějin jsou podle něho: příslib Evě (Gn 3,15), povolání Abrahámovo (Gn 12,1-3)), požehnání Jakubovo (Gn 49,8-12), proroctví Bileámovo (Nm 23,11-12; Nm 24,10).

Dalším zdrojem mesiášské tradice jsou královské žalmy a Izaiášův cyklus o Emanuelovi (Iz 7,10-17; Iz 9,1-6; Iz 11,1-9).
Dále Jer 31,31-34;  Ez37,24; Zach 9,10; Dt 18,17-18;
Zpěvy o trpícím služebníku: Iz 42,1-44; Iz 49,1-13; Iz 50,4-11; Iz 52,13-53.




V zásadě rozlišujeme čtyři linie této mesiášské naděje
:
mesianismus Davidovsko - královský,
mesianismus prorocký,
mesianismus kněžský a
mesianismus spjatý s postavou nebeského prostředníka spásy (rozvíjejícího se zejména v době sepsání knihy proroka Daniela a Makabejských knih.


Všechny tyto čtyři linie se v době příchodu Ježíše na svět prolínaly v nadějích vyvoleného národa. Ježíš hlásal právě tuto naději, toto radostnou zprávu, že Mesiáš už přišel.



Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 08. září 2012 @ 12:46:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
môžeš vysvetliť čo to znamená  ten štvrtý rozmer?
mesianismus spjatý s postavou nebeského prostředníka spásy (rozvíjejícího se zejména v době sepsání knihy proroka Daniela a Makabejských knih.

...tie tri sú jasné ale ten štvrtý?

ivanp


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 09. září 2012 @ 11:08:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zpěvy o trpícím služebníku: Iz 42,1-44; Iz 49,1-13; Iz 50,4-11; Iz 52,13-53.

Podivuhodný soulad mezi těmito zpěvy a utrpením Ježíše Krista ukazuje na to, že Služebník JHWH vyjadřuje vrchol prorocké linie mesianismu.

I když v judaismu Ježíšových časů lze doložit mesiánskou interpretaci Služebníka, je zřejmé, že tehdejší znalci Písma nekladli obzvláštní důraz na jeho utrpení. Lidové naděje se upínaly mnohem více k představě davidovsko - královského pomazaného než k Mesiáši - trpícímu Služebníku.




Málokdo z křesťanů si uvědomuje, že poměr mezi Starým a Novým zákonem nabývá podoby hermeneutického kruhu - že jeden zákon v jistém slova smyslu přebývá ve druhém a naopak.
Mělo by být zřejmé, že v mysli starozákonních svatopisců však nemůžeme předpokládat ten význam, který v jejich textech viděli novozákonní svatopisci ve světle životního příběhu Ježíše Krista.

A proto platí, že číst Starý zákon křesťansky tedy neznamená chtít tam všude nacházet přímé odkazy na Ježíše  a na křesťanské skutečnosti.
Vztah je oboustranný; na jedné straně Nový zákon vyžaduje, aby byl čten ve světle Starého, na druhé straně však také zve k tomu, aby se Starý zákon "četl nově" ve světle Krista Ježíše. Nový zákon tedy ovlivňuje to, co ve Starém zákoně hledáme, zároveň se ale důsledně snažíme o to, abychom tyto myšlenkové linie  a k nim náležející jednotlivé texty vnímali tak, jak je pojímali jejich starozákonní autoři.


Mezi Starým a Novým zákonem tedy existuje vztah kontinuity.
Ta je však plně patrná až tehdy, když se naplní Ježíšův životní příběh (srv. Lk 24,25-27).

Ježíš z Nazareta totiž představuje nejen plnost zjevení, ale také radikální novost a překonání toho, co očekával Starý zákon.
Druhou tváří vztahu mezi Starým a Novým zákonem je tedy přesah, překonání, novost.


]


Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 09. září 2012 @ 12:23:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak,tak , oko.  Co je staré, pominulo, hle, je tu nové! 

Zajímalo by mě oko ,jakýma očima (jakým duchem) čtou Starý zákon Judajisté dnes.Když Pána Ježíše Krista do dnes nepřijali a mají Ho v podstatě za  "tesařského podvodníka"... Vždyť  Izajáš prorokoval,jak o Něm a JEHO církvi , oni ji nevidí? A jak se tedy na křesťany dívají ve světle Starého zákona? království Boží jim bylo odňato a  dáno jiným,tím se také potvrdilo a naplnilo slovo Služebníka JHWH.


]


Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 09. září 2012 @ 17:15:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím že Ježišova osoba predstavuje tri aspekty:
službu kráľa, proroka a kňaza....

,,štvrtý aspekt ,,trpiaci služobník,, zahrňuje všetky tri aspekty....Ježiš trpel ako kňaz, prorok a kráľ...

ivanp


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 09. září 2012 @ 20:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná tenhle problém trochu odhaluje to, jak se křesťané zabetonovali ve svém pohledu na Ježíše a jeho oběť na kříži. Tím myslím takové to podvědomé přesvědčení, že Ježíš přišel jen proto, aby se tu nechal ukřižovat. Ono tohle přesvědčení plyne z teologie apoštola Pavla, který velmi koncentruje na ukřižování a zmrtvýchvstání Ježíše, ale téměř se nedotýká toho, jak Ježíš žil a co učil. Neříkám tím, že apoštol Pavel nemá pravdu, říkám tím, že ji neříká celou. Tu druhou půlku pravdy máme v evangeliích. Boží království se přiblížilo v tom smyslu, že mezi lidi v osobě Ježíše z Nazareta přišel Bůh.
Oni tenkrát království nevnímali výlučně jako území, kde vládne v jednu chvíli jen jeden král. Pro kočovné národy byla a dodnes je představa království (nebo ať to má formálně jakýkoli status, knížectví, sultanát, klan) spojena s množinou lidí, která poslouchá jednoho krále. Je to pochopitelné, kočovníci se pohybují krajem a na nějakém ohraničeném území jim příliš nezáleží. Více království se v tomto pojetí může i překrývat, jejich příslušníci mohou žít pohromadě a liší se tím, že mají rozdílné ne území, ale pána. A podobně to je i dnes a bylo v době, kdy to Jan Křtitel říkal. Blížil se Ježíš a měla kolem něho vzniknout skupina lidí, která náleží Bohu, tedy to jeho království, to jeho "stádo", ale ve stejném čase na stejněm místě se pohybovali a pohybují lidé, kteří ctí jiného krále, já bych ho nazval duchem světa, Bible mu říká Satan. Zkrátka a dobře ta dvě království mohou existovat současně na jednom místě.



Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 10. září 2012 @ 10:02:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Ingmare,
tohle mě oslovilo a vneslo více světla do toho, jak chápat boží království a shromáždění boží(nesprávně církev).


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 10. září 2012 @ 19:31:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, vidíš, ono to vlastně vysvětluje i můj pohled na církev. Prostě je rozprostřena po světě, nemá žádné viditelné hranice a společného máme jen Pána. To platilo tenkrát a je to tak i dnes.
Dovolil bych si upozornit, že ono tohle podobenství má docela dalekosáhlé důsledky. Do toho království patří ten, kdo se hlásí k tomu společnému pánu a pán k němu. Nikde se neříká, že ten poddaný musí věřit nějakým dalším článkům, podstatná je ta osoba pána, nebo v našem případě Pána :-)


]


Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 11. září 2012 @ 08:50:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprostý souhlas! Haleluja.


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 09. září 2012 @ 21:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Řekl bych, že je to na několika místech napsané.

  Ježíš podle svého zvyku (brzo na začátku služby) vstoupil v sobotní den do synagogy. A povstal, aby četl.

  Byl mu podán svitek proroka Izaiáše; rozvinul svitek a našel místo, kde bylo napsáno:

  ‚Pánův Duch je na mně, protože mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ 20A svinul svitek, odevzdal ho sluhovi a posadil se. Oči všech v synagoze se upíraly na něho.

  Začal jim tedy říkat: „Dnes se naplnilo toto Písmo ve vašich uších.“

 

  Říkal stejné evangelium jako učedníci po vzkříšení, třeba s tím Etipanem, který četl Izaijáše: ‚Byl veden jako ovce na porážku a jako je beránek němý před tím, kdo ho stříhá, tak neotevřel svá ústa. Ve svém ponížení byl zbaven práva. Kdo bude vyprávět o jeho pokolení? Vždyť jeho život je vzat ze země.‘

  A pak Filipovi řekl: „Prosím tě, o kom to prorok mluví? O sobě, či o někom jiném?“

  A Filip otevřel svá ústa, začal od tohoto místa Písma a zvěstoval mu Ježíše.






Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 09. září 2012 @ 22:54:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----  ‚Pánův Duch je na mně, protože mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ ----

                                          Amen.


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 10. září 2012 @ 10:58:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-------  ‚Pánův Duch je na mně, protože mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ ----


Ahoj Cizinče,

na otázku ,jaké zprávě měli tehdy oslovení lidé věřit ,jsi odpověděl jsi velmi přesně.To že ta slova zůstávají podstatou dobré zprávy až do dnes,některým žel stále uniká.

Je to jádro evangelia a tak také kvůli tomuto výroku :  „Dnes se splnilo toto Písmo, které jste právě slyšeli ", zemřel potupně na kříži.



]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 10. září 2012 @ 00:38:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino,
pokusím se odpovědět na tvou otázku, která zní:
Jaké dobré zprávě měli tehdy oslovení lidé věřit, když se ještě nenaplnili skutky které jsou podstatou dobré zprávy dnes - tzn. Ježíšova smrt na kříži a vylití jeho krve za naše hříchy, jeho vzkříšení a nanebevstoupení?

Pán Ježíš na začátku služby zvěstoval evangelium Božího království svému lidu, tj. Židům, kteří věřili v Boha a řídili se Mojžíšovým zákonem, nikoliv pohanům. Byla to dobrá zpráva, že konečně přišel Ten, který má usednout na Davidův trůn, tedy, že přišel jejich Král se svým Královstvím. Věřím, že pokud by ho Izrael přijal, usedl by do chrámu na Davidův trůn. Byla to naděje pro Izraelský lid, měli by svého skutečného Krále.
Jenže jak jistě víš, Židé Ježíše jako svého Krále nepřijali, zavrhli ho. Později ho i zabili. I to byla Boží vůle. Kdyby ho poznali, neukřižovali by ho, viz 1Kor 2,8.
Tím, že byl Pán Ježíš zabit a Bohem vzkříšen, nastává úplně jiná situace. Dobrá zpráva je tedy náhle to, že Pán za tebe zemřel, byl vzkříšen a Bohem přijat a ty můžeš mít skrze tuto oběť obecenství s Otcem. Tedy, že skrze krev spravedlivého máš odpuštění hříchů a smíření s Bohem. A to neplatí jen pro Židy, ale i pro pohany. Tedy tahle dobrá zpráva je očividně odlišná od té dobré zprávy, na kterou se ptáš.
Ježíšovi učedníci v době Ježíšova pozemského působení hlásali Krista (byli jím vysláni), ale nikoliv ukřižovaného a vzkříšeného. Ani nemohli, nestalo se to ještě a také sami tomu ještě zdaleka nerozuměli. Krista ukřižovaného a vzkříšeného hlásali poprvé až o Letnicích. Tedy obsah dobré zprávy se jaksi změnil, byl prostě jiný.
Doba Církve není neomezená a přijde den, kdy bude Pánem vzata. Potom, Pán přijde na tuhle zem, ovšem ve své moci a slávě, dá se plně poznat svému lidu, tedy Židům, kteří ho až do této doby odmítají jako Krále. Dá se jim plně poznat jako Král a až tehdy ho jako národ, celek, přijmou. Věřím tedy, že Pán potom ustanoví své Království (Zj 20,1-6) a bude svému lidu Králem. Jinými slovy Bůh naváže na slova Jana Křtitele a Ježíše Krista o přicházejícím království a toto království ve své moci ustanoví; Církev je tedy jakože "vsuvka" mezi prvotním ohlášením království a nepřijetí Pána jako Krále a mezi druhým příchodem Pána. V případě, že se v Bibli píše o království, které ukazuje na dobu Církve, např. J 3,5, Ř 14,17, 1K 4,20 nebo Kol 1,13, je tím myšleno království v duchovním slova smyslu, v němž je obsažena také Církev. Nejedná se zde o budoucí tisícileté království.
Tolik má stručná odpověď.



Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 08:04:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci zde vyvolávat žádné spory, ale některé body vnímám odlišně.


..."Tedy obsah dobré zprávy se jaksi změnil, byl prostě jiný. "...

Nezměnil se obsah Kristova poselství, ale pokročilo porozumění do hloubky smyslu tohoto poselství Kristova evangelia.

Starý zákon bylo nutno začít chápat nově - ve světle životního příběhu Ježíše Krista

Tzv. "novočtení" (relekrura).
Tento reinterpretační postup.kdy jsou starší texty a v nich popsané události čteny nově ve světle určité dějinné situace, je patrný už ve Starém zákoně, kde se setkáváme s celou řadou historických a teologických vrstev. Z toho vyplývá, že hermeneutický postup novozákonních svatopisců a v širším slova smyslu i celé prvokřesťanské komunity je metodologicky kotektní i z hlediska samého Starého zákona.

Starozákonní svatopisci nikdy nehovoří o vtělení Božího Syna.
Hovořit o starozákonní christologii by nevyhnutelně implikovalo, že Ježíš z Nazareta vlastně nic nového nezjevil a nevykonal, a to je z hlediska křesťanské víry nepřijatelné. Z uvedených důvodů platí, že nelze vypracovat žádnou christologii pouze na základě starozákonního zjevení.
Ve světle vyššího se nižší objasňuje, ale vyšší není nikdy možno vyvodit apriorně z nižšího, poněvadž vyšší není vynuceno nižším, ale zakládá se na svobodě Boha, jednajícího v dějinách spásy.



..." dá se plně poznat svému lidu, tedy Židům,"...
"Jeho lidem" jsou duchovní děti Abrahámovy s obřezaným srdcem - křesťané. Kristovu evangeliu porozumí i ze židů (potomků podle těla) jenom ten, kdo přijme Ježíše za Pána.


]


Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 08:05:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: metodologicky korektní...


]


Re: Re: Re: Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 10. září 2012 @ 12:36:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
relektura


]


Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 11. září 2012 @ 14:24:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdraví vás Bylina.
Děkuju za všechny vaše odpovědi. Mylím, že většina z vás se shodla na tom, že tou dobrou zprávou nebo radostnou zvěstí, bylo to, že přichází pomazaný(tedy hebr. mesiáš, řecky kristus). A tím tedy zaslíbený král, který zachrání(spasí) Izrael a bude vládnout nad národy. A v Ježíšovi mnoho prostých lidí toho zaslíbeného krále opravdu vidělo. Potvrzovala jim to Jeho slova i skutky. Naopak kněží a farizeje Ježíš popouzel, protože oni si ho představovali jinak. Úctyhodného, bohatého a mocného krále. A hlavně krále, který by je pochválil za jejich snahu a zbožnost a pozval by je k spoluvládnutí. Vždyť oni jsou tak důležití! Ale tenhle Ježíš - phe! Chudý tesař z Nazareta a vykládá jim, že jsou hříšní a dokonce, že jejich otec není Abraham, ale ďábel! Je to bludař!
Nepochopili, že Ježíšovo (tudíž boží) království není z tohoto světa - Jan18,36 -. Mnoho lidí, kteří mu napřed věřili a volali hosana, potom, když viděli Ježíše poníženého před soudem, volalo ukřižuj! Nepochopili, že Ježíš nepřišel vládnout, tak jak vládnou vladaři tohoto světa - mocí a silou v hiearchickém systému nadřízených a podřízených, ale přišel jako král nebeského, duchovního království, kam se dá vstoupit pouze dobrovolně a tudíž i poslušnost je tam dobrovolná a nepotřebuje žádné lidské prostředníky!Jan18,37. Všichni občané Božího království znají svého krále Ježíše, slyší jeho hlas a s láskou a vděčností ho dobrovolně poslouchají. Všichni, kteří dobrovolně a z vlastního vědomého rozhodnutí přijali Ježíše Krista jako svého Pána a krále a Bůh Otec jim dal tu moc se znovu narodit z ducha, jsou občané tohoto království. Toto království(jak hezky vyložil ve svém příspěvku Ingmar) neurčuje nějaká lidská organizace nebo územní hranice, ale toto království je určeno svým Králem, který přebývá skrze Ducha svatého v srdcích těch, které povolal a kterí mu uvěřili. Dobře to řekl Vlastik - dnešní evangelium je stejné jako bylo tehdy. S tím rozdílem, že my už dnes díky Otci, Ježíšovi a Duchu svatému nepotřebujeme viditelného krále.
Bohužel, stejně jako tehdy, i dnes jsou lidé kteří se pasují do rolí prostředníků mezi člověkem a Bohem a cpou nebo lákají hledající lidi do různých spolků nebo organizací - většinou nesoucích nesmyslný název církev- a chtějí jim vládnout pomocí hiearchického způsobu vlády tohoto světa a namlouvají jim, že to je to pravé Boží kralování. Patří jim Ježíšovo: "běda vám"!



Re: Mám pro vás otázku. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 12. září 2012 @ 13:01:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy