Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 517 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484054
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ekumenismus...? (podle našeho katolika)
Vloženo Středa, 12. prosinec 2001 @ 21:25:09 CET Vložil: Stepan

Humor poslal katolik



Šel jsem takhle jednou po mostě a naa zábradlí balancoval chlápek, který se zjevně chystal ukonči svůj život skokem do údolí. Přiběhl jsem k němu a říkám:


"Hej, stůjte, nedělejte to!"


"A proč ne?"


"Je spousta věcí, kvůli kterým stojí za to žít!"


"Co třeba?"


"Třeba...jste věřící nebo ateista?"


"Věřící."


"Já taky! Jste křesťan nebo Žid?"


"Křesťan."


"Já taky! Jste katolík nebo protestant?"


"Protestant."


"Já taky! Jste episkopál nebo baptista?"


"Baptista."


"Já taky! Jste z Baptistické Církve Páně nebo z Baptistické Církve


Hospodina?"


"Z Církve Páně."


"Bezva! Já taky! Jste z původní Církve Páně nebo z Reformované Církve Páně?"


"Z Reformované Církve Páně."


"Bezva! Já taky! Jste z Reformovaé Církve Páně reformou v roce 1879 nebo z Reformovaé Církve Páně reformou v roce 1915?"


"Z Reformované Církve Páně reformou v roce 1915!"


Na to jsem řekl: "Chcípni, ty kacířský bezbožníku!" a strčil ho dolů.















"Ekumenismus...? (podle našeho katolika)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Stepan (redakce@granosalis.cz) v Čtvrtek, 13. prosinec 2001 @ 07:07:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Já jsem také baptista :-) , vtípek je to dost drastický. Ovšem takovéto drobení je zřejmě jen výplodem fantazie, osobně tyto denominace neznám. :-)

Vím, že v USA se baptisté dělí na Severní a jižní baptistickou konvenci, ale je to asi z důvodů organizačních.

Kdyby takto vypadaly ekumenické vztahy, tak by to bylo zoufalé. Věřím, že tomu tak není.



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Walchin v Čtvrtek, 13. prosinec 2001 @ 11:12:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hele Katoliku kdyz by vzal sis kolik je nevěřícich lidí tak to by sis mohl podle toho co píšeš asi hned vzít kulomet a postřílet je když to řeknu nadneseně. Tady z tohohle článku trochu cítím zvyky katolické církve ze středověku, kterých už naštěstí zanechala. Je to blbý přístup. Vždyť křesťani jsou tady přece proto, aby lidem Boha přinášeli a ne je zbíjeli proto, že v něj neveří nebo věří jinak. - Walcha



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: F14 v Neděle, 16. prosinec 2001 @ 20:03:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Walchine - moc smyslu pro nadhled v tobě asi není, co? :o)))


]


Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Effrime v Pátek, 14. prosinec 2001 @ 23:34:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://maranata.mladez.net
Ještě, že jsem adventistka :))))



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: F14 v Neděle, 16. prosinec 2001 @ 19:57:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:o))) - rozumím ti katolíku. Líbí se mi ta průpovídka a to i přesto, že k baptistům mám blízko...



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Walchin v Pondělí, 17. prosinec 2001 @ 00:36:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale jako vtip docela v pohodě. :-))))



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Dajo v Pondělí, 17. prosinec 2001 @ 17:39:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vtip je to :)),
len z neho citim tu osuchanu vyhrasku k protestantskym cirkvam. Ale radsej nerozvadzam.



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Krispus v Úterý, 18. prosinec 2001 @ 04:46:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci připomenout, že ŘKC nestála na počátku dějin křesťanství. Tuto pozici zaujímá tzv. „ prvotní církev“ – tedy církev Kristova ( tehdy ještě bez jakéhokoliv jména) protože církev Boží je jen jedna a nemá žádné jméno. Po vydání Milánského ediktu došlo za císaře Konstantina Velikého uznání křesťanství jako státního náboženství a tuším někdy kolem r. 324 vznikla tzv. „ Obecná církev“ neboli „ KAT HOLON KOSMON“ , zkráceně latinsky KATHOLIKÉ tedy „ po celém světě rozšířená“ nebo-li „ obecná“. Toto mělo na čistotu církve Boží zhoubný vliv, protože do církve, dnes ji katolické, vstoupila řada občanů římského Impéria jako do politické strany. Ti, kteří nesouhlasili, se zesvětštěním církve Boží byli vyobcováni a tím začala postupná duchovní degradace církve Boží na církev v pravdě obecnou . Církev se stává prostředníkem mezi prostým lidem a Bohem, kněz začíná vystupovat jako „obětník“ podle modelu pohanských národů – to proto, aby i tam měla ŘKC „úspěch“.
V dobrém i špatném ovlivňovala tehdejší západní kulturu po celá staletí. Původní, předkatolická církev Kristova ( nebo Boží) nepřestala nikdy existovat ! Stáhla se do ústraní Malé Asie a na Kavkaz, kde pokračovala v bratrském způsobu života bez ordinovaných kněží, bez ceremonii , bez svátostí . Později ( před evropskou reformací ) z ní vychází názorové proudy na území tradičně ovládané ŘKC ( Valdenští bratří apod. ) . Až Martin Luther zahájil Evropskou reformaci tím, že přibil na vrata kostela ve Witenbergu 96 článků proti pochybení ŘKC . Tím se z ŘKC oddělil výrazný reformační proud, který můžeme pozorovat dodnes – jde o protestanty. V našich dějinách je to období působení mistra Jana Husa a dalších reformátorů. ŘKC odpověděla na snahu k návratu kořenů církve Kristovi represemi a na Tridentském koncilu „přiřadila“ 6 apokryfů do kánonu Písem jako odpověď na vznik reformace. Nastaly tvrdé represe, které trvaly několik stalení. Teprve v druhé polovině 19 stol. vzniká celá řada nových církví vycházející z kořenů reformace . Jednota Bratrská – církev, která odolávala těžkému pronásledování ze strany ŘKC – je jednou z mála, které mají hlubší kořeny v minulosti.
Církve Kristova ( Boží) se skládá ze všech spasených ( znovuzrozených křesťanů) ať jsou z jakékoli církve podle jména ( ŘKC, Apoštolská, Církev Bratrská apod. ) . Církev Kristova není království Boží, ale je v král. Božím. Do církve se nepřihlašuje jako do strany, vstupuje se do ní osobní vírou v Kristovu oběť smíření ( mezi Bohem a mnou samým ) . Jediným prostředníkem mezi Bohem a mnou je Kristus 1 Tim.2:5
Mezi katolíky a protestanty je řada věroučných neshod.. Jde o základní pochopení církve Boží , o spasení člověka od hříchu a jeho následků, připomínání si oběti Kristovi ( u ŘKC dochází k transsubstanciaci hmotné podstaty oplatku na „maso“ ( tělo ) Kristovo a vína na „krev“ Kristovu, kterou pravověrný katolík jí a pije a tím neustále a opakovaně vstupuje do spásonosné milosti Boží a je „udržován „ ve spasitelské naději. Účast na mši má spásonosný význam….. je zde řada hlubokých duchovních rozdílů mezi protestanty a katolíky. Já jsem jednou uvěřil v to, že Kristova oběť na Golgotě je vykonaná jednou ( neopakuje se) a proto se k ní vracím jako k historické události a vzpomínám na ni jako na událost, která má rozhodující vliv na můj každodenní duchovní život. Jsem spasen díky víře v Krista. V toho, který hříchu neučinil, ale za mně byl učiněn „hříchem“ .Na Něm byl můj hřích souzen spravedlivým Bohem a jen díky Jeho milosti jsem „omilostněný hříšník“, který ví, že je již spasen !
Neznamená to, že nemůžeme spolupracovat. Pán má své dítky v každé církvi podle jména. Katolíci by měli více poznávat věřící z řad protestantů. Míč je na jejich straně hřiště ! Nejsme žádní strašáci, odpadlíci ani volnomyšlenkáři. Proto jsem rád, že náš přítel z ŘKC čte protestantské stránky, protože se tak můžeme více poznat a jeden druhého pochopit. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že katolíci mají v poznání protestantského učení výrazné slabiny. Nejsou v tomto smyslu ani vedeni svými kněžími. Jistě, vyjímky potvrzují pravidlo. Měli jsme ekumenickou spolupráci s ŘKC, která vycházela tzv. „ zespoda“ . Bez pokynů z vedení ŘKC fungovala spontánně a dobře. Přišel jiný farář a spolupráci utnul. Byl příliš pyšný na svou církev a příliš pohrdal jinověrci. Po nějaké době to začalo být znát i na osobních vztazích až naše kontakty umlkly. Myslím, že větší škodu utrpěli naši katoličtí bratři a sestry.
Krispus





]


Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Krispus v Úterý, 18. prosinec 2001 @ 04:46:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci připomenout, že ŘKC nestála na počátku dějin křesťanství. Tuto pozici zaujímá tzv. „ prvotní církev“ – tedy církev Kristova ( tehdy ještě bez jakéhokoliv jména) protože církev Boží je jen jedna a nemá žádné jméno. Po vydání Milánského ediktu došlo za císaře Konstantina Velikého uznání křesťanství jako státního náboženství a tuším někdy kolem r. 324 vznikla tzv. „ Obecná církev“ neboli „ KAT HOLON KOSMON“ , zkráceně latinsky KATHOLIKÉ tedy „ po celém světě rozšířená“ nebo-li „ obecná“. Toto mělo na čistotu církve Boží zhoubný vliv, protože do církve, dnes ji katolické, vstoupila řada občanů římského Impéria jako do politické strany. Ti, kteří nesouhlasili, se zesvětštěním církve Boží byli vyobcováni a tím začala postupná duchovní degradace církve Boží na církev v pravdě obecnou . Církev se stává prostředníkem mezi prostým lidem a Bohem, kněz začíná vystupovat jako „obětník“ podle modelu pohanských národů – to proto, aby i tam měla ŘKC „úspěch“.
V dobrém i špatném ovlivňovala tehdejší západní kulturu po celá staletí. Původní, předkatolická církev Kristova ( nebo Boží) nepřestala nikdy existovat ! Stáhla se do ústraní Malé Asie a na Kavkaz, kde pokračovala v bratrském způsobu života bez ordinovaných kněží, bez ceremonii , bez svátostí . Později ( před evropskou reformací ) z ní vychází názorové proudy na území tradičně ovládané ŘKC ( Valdenští bratří apod. ) . Až Martin Luther zahájil Evropskou reformaci tím, že přibil na vrata kostela ve Witenbergu 96 článků proti pochybení ŘKC . Tím se z ŘKC oddělil výrazný reformační proud, který můžeme pozorovat dodnes – jde o protestanty. V našich dějinách je to období působení mistra Jana Husa a dalších reformátorů. ŘKC odpověděla na snahu k návratu kořenů církve Kristovi represemi a na Tridentském koncilu „přiřadila“ 6 apokryfů do kánonu Písem jako odpověď na vznik reformace. Nastaly tvrdé represe, které trvaly několik stalení. Teprve v druhé polovině 19 stol. vzniká celá řada nových církví vycházející z kořenů reformace . Jednota Bratrská – církev, která odolávala těžkému pronásledování ze strany ŘKC – je jednou z mála, které mají hlubší kořeny v minulosti.
Církve Kristova ( Boží) se skládá ze všech spasených ( znovuzrozených křesťanů) ať jsou z jakékoli církve podle jména ( ŘKC, Apoštolská, Církev Bratrská apod. ) . Církev Kristova není království Boží, ale je v král. Božím. Do církve se nepřihlašuje jako do strany, vstupuje se do ní osobní vírou v Kristovu oběť smíření ( mezi Bohem a mnou samým ) . Jediným prostředníkem mezi Bohem a mnou je Kristus 1 Tim.2:5
Mezi katolíky a protestanty je řada věroučných neshod.. Jde o základní pochopení církve Boží , o spasení člověka od hříchu a jeho následků, připomínání si oběti Kristovi ( u ŘKC dochází k transsubstanciaci hmotné podstaty oplatku na „maso“ ( tělo ) Kristovo a vína na „krev“ Kristovu, kterou pravověrný katolík jí a pije a tím neustále a opakovaně vstupuje do spásonosné milosti Boží a je „udržován „ ve spasitelské naději. Účast na mši má spásonosný význam….. je zde řada hlubokých duchovních rozdílů mezi protestanty a katolíky. Já jsem jednou uvěřil v to, že Kristova oběť na Golgotě je vykonaná jednou ( neopakuje se) a proto se k ní vracím jako k historické události a vzpomínám na ni jako na událost, která má rozhodující vliv na můj každodenní duchovní život. Jsem spasen díky víře v Krista. V toho, který hříchu neučinil, ale za mně byl učiněn „hříchem“ .Na Něm byl můj hřích souzen spravedlivým Bohem a jen díky Jeho milosti jsem „omilostněný hříšník“, který ví, že je již spasen !
Neznamená to, že nemůžeme spolupracovat. Pán má své dítky v každé církvi podle jména. Katolíci by měli více poznávat věřící z řad protestantů. Míč je na jejich straně hřiště ! Nejsme žádní strašáci, odpadlíci ani volnomyšlenkáři. Proto jsem rád, že náš přítel z ŘKC čte protestantské stránky, protože se tak můžeme více poznat a jeden druhého pochopit. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že katolíci mají v poznání protestantského učení výrazné slabiny. Nejsou v tomto smyslu ani vedeni svými kněžími. Jistě, vyjímky potvrzují pravidlo. Měli jsme ekumenickou spolupráci s ŘKC, která vycházela tzv. „ zespoda“ . Bez pokynů z vedení ŘKC fungovala spontánně a dobře. Přišel jiný farář a spolupráci utnul. Byl příliš pyšný na svou církev a příliš pohrdal jinověrci. Po nějaké době to začalo být znát i na osobních vztazích až naše kontakty umlkly. Myslím, že větší škodu utrpěli naši katoličtí bratři a sestry.
Krispus





]


Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: katolik v Úterý, 18. prosinec 2001 @ 15:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mno, mě se ten vtip líbi, že ukazuje kam jdou ty reformace, do jakých absurdit.

A taky, že na tom něco bude, že jeden reformovanej vidí v jiným reformovaným sektáře.

Tak se nám to aspoň zdá z naší strany.

No a není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, né?



Re: Ekumenismus...? (podle našeho katolika) (Skóre: 1)
Vložil: Walchin v Pondělí, 24. prosinec 2001 @ 13:35:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To katolik: Kde bereš tu jistotu, že všichni katolíci to berou takhle?



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy