Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 264 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116544223
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Je víra logická?
Vloženo Neděle, 02. září 2012 @ 17:54:33 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal cizinec

   Je víra logická? Je možné logicky pochopit chování lidí nebo chování Boha?

   Když se člověk začne rozhlížet po světě, brzy zjistí, že svět - a i chování lidí
ve společnosti - se řídí zákony, které jsou logické, odvoditelné. Člověk
se chová a myslí podle toho, pod jakým zákonem žije, čím je ovlivněn.
Logické chování každého člověka je dáno předpoklady (základem)
na kterém stojí jeho život.

   V minulém článku Životní motivace jsem se podivoval zvláštní "logice" lidí, kteří píšou:
"kdybych byl spasen, tak bych si mohl hřešit jak bych chtěl a mohl bych spáchat sebevraždu"
či "když by mi Bůh hříchy odpustil, tak už bych nemusel litovat hříchů" a podobné myšlenky.

Proč může někdo logicky přemýšlet takovým zvláštním způsobem a proč mu z výroku
"mám odpuštěné hříchy" logicky vyplývá "...mohu vraždit, krást, cizoložit atd., protože
mám hříchy odpuštěny."?




     Zákon hříchu a smrti


    Život lidí tady na zemi je totiž podroben zákonu, kterému říkáme "Zákon hříchu a smrti".
Lidé žijící pod tímto zákonem fungují takto:

    ‚Kdo ty věci bude činit, bude v nich živ. Kdo je nebude plnit, zemře.‘

    Pod tímto zákonem žije celý svět.

    Oko za oko, zub za zub. Něco za něco. Já budu něco dělat jen když ty budeš něco dělat.
Když to dělat nebudeš, ani já nehnu prstem. Když něco dělám, očekávám, že za to něco
taky dostanu. Jestli chceš, abych s tebou žil, tak tady máš seznam podmínek, které nejdřív
musíš splnit a pak s tebou snad možná někdy žít budu.

    Svět pod tímto zákonem je soustavou podmínek a nařízení, plnění a práce, odměn
a výplat za práci. Nikdo nedostává nic bez toho, že by sám něco nabídnul.


    V takovém prostředí přežívá a vyhrává jen ten nejsilnější, slabí nemají šanci. Ti, co běží
svůj závod a vyhrávají dostanou medaile a odměnu, ti, co prohrají jsou v lepším případě
zapomenuti nebo jdou rovnou do lágru.

    Jak napsal jeden světoznámý básník (s pomocí google translator):


Tak vítěz vezme vše
 lůzr pak vypadne

a stranou vítězství
 zůstává v prokletí

 
Tak vítěz bere vše
 vždy to tak dopadne

je to tak průzračné
 stěžuj si lampárně

 

*********


    Člověk, který žije pod logikou zákona hříchu a smrti a jehož životním pokladem je uvažování
o práci, odměně, vítězství silných a v sobě dokonalých a prohře slabých a těch co nevydrží,
pak celé toto svoje uvažování promítá do svého okolí a toto uvažování je základem
jeho logického přemýšlení.

    Touto optikou a předpoklady se dívá například i na křesťanská písma, na Boží slovo. 

    To, čemu říkáme zaslíbení, co je pro nás vzácný Boží slib, to se člověku pod Zákonem překlopí
do soustavy podmínek, příkazů, zákazů, snažení a práce, které musí splnit, aby dostal odměnu.
Jakmile je splní, nemá už důvod se snažit, pracovat, bojovat, splněním podmínek už dosáhl svého.


     "Kdo vytrvá až do konce, bude spasen." 

    Krásné křesťanské zaslíbení. Člověku žijícímu za mzdu v logice hříchu a smrti se ale i takovéhhle
zaslíbení převrátí do podmínek a v textu čte:

    "Kdo nevytrvá do konce, nebude spasen".

    To ale tento výrok neříká. O těch, kteří až do konce nevytrvají, se zde Bůh přímo nezmiňuje.





     Zákon Ducha života

    Proti zákonu hříchu a smrti, ve kterém žije svět, mají křesťané pro svoji logiku, pro uvažování,
pro život přesně opačný přepodklad než "něco za něco" a "za prohru do lágru".

    Ježíš Kristus, ten vítěz, první i poslední, přišel na zem a svoje vítězství a prvenství daroval lidem.
Přesto, že byl roven Bohu, netrval na téhle rovnosti, ale místo toho zmařil sám sebe a přijal místo
služebníka. Ponížil se a byl poslušný a to až k smrti na kříži. Ale smrt Ježíše neudržela, zvítězil nad ní.

    A Ježíš, ten vítěz, místo toho, aby si své vítězství ponechal a kochal se v něm, daroval ho nám,
loserům, kteří jinak na vítězství neměli nejmenší šanci, kteří byli shledáni nehodni na vítězství
a odměnu.


    Jak napsal jeden známý křesťanský básník:

Přišel muž
  Miloval
Lásku všem
  Rozdával

Do prachu
  Se položil
Milost tak
  Rozmnožil

Nikdo nemá větší lásku než ten
  kdo položí život za své přátele


Slávu svou
  Nehledal
Vše, co měl
  Druhým dal

Cestu tak
  Zjevil nám
První šel
  Po ní sám

Nikdo nemá větší lásku než ten
  kdo položí život za své přátele
 

    Ježíš přišel na zem bezpodnímečně. Jeho příchod nebyl ve stylu světa, "něco za něco" či ve stylu
podmínek "když budete snažit a litovat svých hříchů, tak já teda přijdu a dám svůj život jako oběť".

    To by byl nelogický nesmysl, splnění takové "podmínky" by se nedočkal.

    V době, kdy jsme my sami byli bezmocní v hříchu, přišel Ježíš a v pravý čas zemřel za bezbožné.
Sotva kdo položí život za hodného a spravedlivého člověka: A Ježíš přitom zemřel za nás v době,
kdy jsme ještě byli hříšníci, nehodní milosti.

    Daroval nám sám sebe. Bez podmínek. Udělal to, co se rozhodl aniž by čekal na nějaký podklad
z naší strany, na splnění nějakých "podmínek".

    Ježíš nás vysvobodil z nadvlády temnoty, z království tohoto věku a jeho zákona a přenesl
do svého království, kde vládne jiný zákon: Zákon Ducha života.


    Když si vezmeme výrok Ježíše uvedený výše "Kdo vytrvá až do konce, bude spasen." a porovnáme
s uvažováním lidí žijících pod Zákonem ("kdo nevytrvá nebude spasen") je logika jednání Ježíše
a zákona Ducha života v nás opačná.


    Bůh říká:

     "Já jsem dobrý pastýř pokládám svůj život za své ovce. Své ovce budu pást já sám a nechám
je odpočívat. Ztracenou vyhledám, zaběhlou přivedu, zraněnou ovážu, nemocnou posílím. Své ovce
zachráním, aby už nebyly za kořist." 

    Za svůj život jsem slyšel bezpočet svědectví křesťanů, kteří už nemohli, byli unavení, nevydrželi
až dokonce, natožpak v dobrém. A Bůh je pozvedl, pomohl jim, uzdravil je, občerstvil, znovu postavil
na nohy, aby dokončili závod.

    Náž závod totiž není nějaký osamocený závod o svůj vlastní život tak, jako v totalitách, ale je to
společné dílo, které je postavené na tom Božím daru: Ježíšově vítězství nad zákonem hříchu a nad Smrtí.

    To je podklad pro náš život, pro naše uvažování a způsob chování.

    Poznali jsme lásku, kterou k nám Bůh má a uvěřili jsme jí.

 

    Uvažování křesťanů už není "něco za něco", "jak se mi tohle vyplatí?" či "dostanu se za tohle do nebe,
bude to stačit? Kolik skutků ještě musím přidat?".

    Křesťanství je přijetí nového ducha, který je v Ježíši Kristu. Duch života vysvobozuje člověka
ze zákona hříchu a smrti. Co bylo pro Zákon nemožné, to udělal Bůh: Poslal svého vlastního Syna,
aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk.

    Zákon Ducha života v nás říká: Budu s tebou, ať se děje co se děje. I kdyby máma zapoměla
na svoje dítě, já na tebe nikdy nezapomenu. Nikdy tě neopustím a nikdy se tě nezřeknu. Nikdo
na nebi a na zemi nás nemůže oddělit. Nemám žádné podmínky, přijímám tě bez podmínek
a budu pro tebe žít.


    Proto je také v křesťanství možná například tak "podivná" věc, jakou je věrné manželství jednoho muže
a jedné ženy na celý život, něco, co je pro svět mimo realitu - jen sen, kterému se svět směje.


******


    "Kdyby tvůj bratr proti tobě zhřešil, pokárej ho, a bude-li toho litovat, odpusť mu. Odpusť mu
sedmdesát krát sedm krát."

    To, co je kámen úrazu pro člověka pod hříchem a smrtí, protože nemá moc odpustit ani jednou,
natož čtyřistadevadesátkrát denně, to je u křesťanů běžné.

    Mezi křesťany tak najdete bezpočet lidí, kteří odpustili svým nejbližším, lidem v práci a třeba i
politickým bachařům z lágru, kteří jim zničili život či ještě někomu horšímu. Odpustili tak jako Ježíš:
bezpodmínečně. Třebaže nikdy v životě neviděli lítost těch, kteří jim ublížili a nejspíše ani neuvidí.


    Podobné je to s dalšími oblastmi života.

    Křesťané dělají dobré skutky přesto, že jsou zachráněni od soudu a smrti a nepotřebují pracovat
za mzdu, kterou je vlastní život tak jako lidé pod vládou Smrti a jejích totalit. Křesťané dělají dobré
skutky právě proto, že jsou zachráněni.

    Křesťané litují hříchů a odvrací se od nich přesto, že Ježíš už na sebe všechny hříchy vzal. Lépe
řečeno právě proto.

    Křesťané nepáchají sebevraždy, "aby se dostali do nebe": není k tomu důvod, když už jsou do
nebe přijati. Právě proto, že jsou přijati, mají důvod žít. Nežijí totiž už sami pro sebe a svoje sobectví,
ale žijí pro Ježíše, toho vítěze, který vše, co měl, rozdal.

    Křesťané nehřeší "vesele jak chtějí" jenom proto, že jim Bůh hřích odpustil. Právě proto, že jim
Bůh hříchy odpustil, straní se křesťané hříchu. Podle toho se také snadno poznají.


    Není to dané tím, že by byli tak skvělí, ale je to dané tím, že přijali Ježíše, který jim sám daroval
sám sebe a své vítězství. V Ježíši je zdroj nezištného, bezpodmínečného jednání, které nejde napodobit
a proto ho lze snadno od napodobenin rozpoznat.




     Konec člověka žijícího v logice zákona hříchu a smrti.


    Vezměme si logiku člověka, pro kterého z podkladů jeho života a výroku:
"Jsem spasen a Bůh mi odpustil všechny hříchy"

    vyplývá:
"Už si mohu hřešit jak chci, nemusím dělat dobré skutky a nemusím hříchů litovat, nemusím se o nic snažit" 


    Zbývá tu logiku logicky domyslet až do konce.


    Co se stane s člověkem, který má takovéto "logické" uvažování?


    Celý život se bude snažit nehřešit a dělat dobré skutky, protože nemá odpuštěné hříchy a kdyby hřešil,
tak by šel do pekla a kdyby nedělal dobré skutky, tak by nešel do nebe. A snad se mu to i povede,
pokud bude dostatečně silný a vlastním pokáním přemůže hřích a motivován odměnou vlastního života
napáchá po světě spoustu dobrých skutků.

    Jednou přijde den a ten člověk se ocitne na soudu, přesně tak, jak očekával. Bude na pravici, samozřejmě,
kde jinde by byl
. Hodně se přeci snažil nehřešit a dělat všemožné, aby se dostal na správnou stranu, nemohlo
to přeci jinak dopadnout.

    A pak bude na tom soudu spasen, půjde do nebe.


    Co v tom nebi udělá?

    Nejdřív povraždí všechny evangelíky, které tam potká, protože ty potvory v nebi neměly co dělat a teď
už může vraždit, když už je spasen. Pak na potkání znásilní všechny muslimky, protože je spasen a může
si konečně hřešit jak chce, když se před tím celý život tolik držel. Pak půjde vykrást nebeskou samoobsluhu, 
trochu si zarouhat Bohu a vysmát se svým rodičům, když už je teda konečně spasen a nemusí se už vůbec
o nic snažit. Zkrátka si užije svou svobodu hřešit.

    A po nějaké době si snad uvědomí, že to "nebe" je nějaké divné a snad si i vzpomene, že když stál
na tom soudu, tak slova soudce neposlouchal, ale vykládal si je. A že si je vyložil špatně.

    A že stál na pravici, ale jen ze svého pohledu.


    Někteří lidé říkají, že tehdy snad bude ještě šance. A jiní, že už ne.



    Proto je lepší, když člověk přejde ze smrti do života dřív, než přijde soud.


"Je víra logická?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 02. září 2012 @ 20:58:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Některé věci jsou v článku popsané docela hezky a mohu jen souhlasit.

Ten závěr o povraždění evangelíků je sice trochu mimo mísu - ale kdo z nás je dokonalý, že?

A co když ten dotyčný bude sám evangelíkem, nebo nedej Bože, evangelikálem?  :-)




Ale teď trošičku vážněji:

Křesťanská víra je v souladu s rozumem, je naprosto logická. Protože pochází od Boha a sám Bůh je nejvyšší Logo  (rozum).
Lidský rozum má však svoje hranice a tyto hranice křesťanská víra v něčem přesahuje.
Vírou se tedy člověk dostane dál, než pouhým lidským rozumem.

Ale nejdále člověk dosáhne skrze lásku. Ta umí překročit i hranice víry.

Neoddělitelně také křesťanská víra významově souvisí s jiným významem  Loga - se Slovem.


Nebudu zde rozebírat, kdo má hříchy odpuštěny a kdo si to jen namlouvá. Každý z nás má možnost si sám v Písmu ověřit, co všechno člověk musí udělat, aby mu byly hříchy odpuštěny. Že přestože Kristus zemřel nepodmíněně za hříchy všech lidí, nikoli všichni lidé už mají hříchy odpuštěny. Z článku čiší nevzdělanost ve věcech základních křesťanské víry (promiň Toníku).






..." ‚Kdo ty věci bude činit, bude v nich živ. Kdo je nebude plnit, zemře.‘ Pod tímto zákonem žije celý svět. "...

To přece není vůbec pravda.
To tučně zvýrazněné platí jen pro podmínky Staré smlouvy, přesvědčte se sami v Dt 28.

Nová smlouva je ze strany Boha už nepodmíněná - proto je pro člověka daleko lepší, než smlouva Stará, jejíž podmínky ani vyvolený národ nebyl schopen naplnit. Nedošli do Hospodinova odpočinutí (Žd 4,8) .

Ježíš skutečně přišel na svět bez jakýchkoli podmínek. Nepodmínečně se obětoval za hříchy celého světa. Tento krok ze strany Boha byl univerzální - pro všechny, bez jakýchkoli podmínek či výjimek.

To ale vůbec ještě neznamená, že všichni lidé na celém světě mají pro Kristovu zástupnou oběť už odpuštěné všechny hříchy (jak někteří z vás tvrdí, že dokonce všechny minulé hříchy, přítomné i hříchy budoucí)! To je docela tragický omyl.

Vykoupení lidstva je krokem od Boha ničím nepodmíněný.


Účast každého z nás na tomto Kristově vykoupení je však už podmíněna.
My sami musíme pro naši spásu něco udělat, jinak z Kristovy oběti nebudeme mít žádný užitek.

1.) Obléknutím do Krista ve křtu získáváme odpuštění všech dosavadních hříchů, stáváme se uznanými Božími dětmi s právem na dědictví věčného života. To je to spasení Kristem bez našich zásluh, aby se nikdo nemohl chlubit.
(Ef 2,8-10)
Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je to Boží dar,
ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit.
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
Tento krok v životě člověka je znovuzrozením z vody (křtu) a z Ducha svatého, Kristovou obřízkou srdce (Boží dítě je nesmazatelně a už navždy oddělené pro Boha). Křtem se člověk stává také tajemným údem Kristova těla - církve.

Bez víry však nelze křtít. A víra, ta je ze slyšení, z hlásání evangelia církví. Lidskou odpovědí tedy je uvěření Bohu.
To je první lidský krok, kterým je podmíněno naše spasení Kristem.

Dalším lidským krokem, který předchází Boží dar spasení ve křtu je pokání člověka ze všech jeho hříchů (Sk 2,38). Tím člověk splní druhou podmínku.
Třetím lidským krokem, který je podmínkou záchrany Kristem, je vyznání hříchů Bohu i církvi.
U dosud nepokřtěných stačí vyznání hříchů jen Bohu (zpovědi není pro křest potřeba). Až když člověk zhřeší už jako křesťan, už jako úd Kristovy církve, musí se zodpovídat a vyznat hříchy jak Bohu, tak i církvi.



2.) Stálá účast na Kristově vykoupení je podmíněna životem podle Boha, životem v milosti posvěcující, životem v důvěrném živém vztahu s Bohem. Účast na Kristově vykoupení může křesťan zase ztratit:
(Žd 6,4-6)
Neboť pro ty, kdo byli jednou osvíceni, okusili ten nebeský dar, stali se účastníky Ducha Svatého
a okusili dobré Boží slovo i zázraky budoucího věku,
je nemožné, aby když odpadnou, byli znovu obnoveni k pokání, poněvadž by pro sebe znovu křižovali Božího Syna a vystavovali ho potupě.


Nikdo z nás by tedy neměl zůstávat v blaženém klidu, že o svoji věčnou spásu už nemůže přijít. Je to falešná jistota a Písmo před ní varuje:
(1 Pt 5,8)
Buďte střízliví, bděte; neboť váš protivník ďábel chodí kolem jako řvoucí lev a hledá, koho by spolkl.



..." Mezi křesťany tak najdete bezpočet lidí, kteří odpustili svým nejbližším, lidem v práci a třeba i
politickým bachařům z lágru, kteří jim zničili život či ještě někomu horšímu. Odpustili tak jako Ježíš:
bezpodmínečně
. Třebaže nikdy v životě neviděli lítost těch, kteří jim ublížili a nejspíše ani neuvidí
."...

Což je pro ty křesťany jen dobře.
Vina jejich bachařů se tím ovšem nijak nesnížila. Bez pokání jim jejich hříchy odpuštěny nebyly - i když jim jejich oběti odpustily bez podmínek.
Je z toho už patrné, že když jedna stana učiní bezpodmínečný krok, vůbec to neznamená i pro stranu druhou automaticky bezpodmínečnost přijetí, bezpodmínečný podíl na užitku?




..."Kdo vytrvá až do konce, bude spasen."  ...

(Mt 24,13)
A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.


Ve smyslu to také znamená, že kdo v dobrém nevytrvá a jeho láska k Bohu a bližním vychladne, spasen nebude (Žd 6,4-6). Vytrvat v dobrém až do konce je podmínkou pro získání účasti na spasení na věčnosti.


Toníku
i tak ale díky za námahu na podnětném článku. I když s mnoha tvými tvrzeními souhlasit nemohu.



Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. září 2012 @ 22:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ve smyslu to také znamená, že kdo v dobrém nevytrvá a jeho láska k Bohu a bližním vychladne, spasen nebude (Žd 6,4-6). Vytrvat v dobrém až do konce je podmínkou pro získání účasti na spasení na věčnosti.


  Díky, oko za komentář, tušil jsem, že článek nepochopíš a že se ti dál křesťanská zaslíbení budou převracet do podmínek.


  Snad se někdy zamyslíš nad tím a porovnáš s realitou, domyslíš věci logicky dokonce, tak jako ten příběh člověka
"kdybych byla spasen mohl bych si vesele hřešit jak bych chtěl" (mimochodem, kdyby ten člověk byl pravoslavný
nebo evangelík, určitě by v tom "nebi" co by se ocitnul postřílel římské katolíky).


  Přijetí Ježíše Krista je podmínku pro to aby člověk vytrval v dobrém. Kdo přijme Ježíše, vytrvá v dobrém,
protože jeho celý život patří Ježíši.

  Ten kdo Ježíše nepřijme těžko může vytrvat v dobrém, když v dobrém není.


  Křesťanský život není seznam podmínek, zákazů a příkazů, ale je jako štafeta života,
pozvání k věčnému životu a jeho předávání od člověka k člověku.

  Ježíš byl ten první, kdo štafetu začal a věčný život předal dalším. Ti pak šli a zvali další a další.
Někteří lidé pozvání přijali, někteří ho nepřijali a někteří ho odmítli.

  Ti, co pozvání přijali, nežijí svůj život "proto aby" (dostali svůj život jako odměnu)
ale "proto že" (je Bůh zachránil, dal jim svou odměnu vítěze). O tom je křesťanství:
Ne život pro sama sebe a záchranu sama sebe či každodenní boj o vlastní život
jako když má člověk za šéfa sicilského mafiána, ale nezištný život pro druhé z Božího daru.

  Není nezištný proto, že by křesťané byli jako lidé dokonalí, ale je nezištný proto,
že křesťané mají život, který přijali a tím životem je Ježíš.


]


Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 03. září 2012 @ 08:51:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyjádřil jsi to velmi hezky.

Škoda jen, že jsi do toho zamontoval vlastní mylnou konstrukci:


..."Přijetí Ježíše Krista je podmínku pro to aby člověk vytrval v dobrém. Kdo přijme Ježíše, vytrvá v dobrém,
protože jeho celý život patří Ježíši
. "...

No, ona není tak úplně mylná - pro ty, kteří skutečně v dobrém vytrvají, se stává pravdivou.
(Jako ta semena, zasetá do dobré půdy).


Odmítáš však vidět tu jinou skupinu lidí (a zřejmě nezanedbatelnou co do počtu), kteří sice Ježíše přijali, ale poději zase odpadli.
Jako ta samena, zasetá do skalnaté půdy, která sice rychle vzešla, ale uschla.

Moc doporučuji se zamyslet nad tímto podobenstvím (s Kristovým komentářem), které vysvětluje tento tvůj omyl.

Přimout Ježíše není ještě plnou zárukou vytrvání v dobrém!
Ale je to jediná cesta, jak možno v dobrém vytrvat
.

Cosi takového člověk sám nedokáže, dokáže to jen s Boží pomocí.


Přesto jsou na světě pořád i místa se skalnatou půdou ...


]


Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. září 2012 @ 09:40:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nech skalnatou půdu ďáblům a uleví se Ti,
potažmo i nám


]


Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. září 2012 @ 07:26:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, to je velmi dobré podobenství s tou skalnatou půdou, přečti si ho někdy.

  Jestli je někdo skalnatá půda, rychle vzplane a pak odpadne, ani jeho život není ztracený:
Vždycky může přijít k Ježíši a těch příbehů, kdy lidé vzpláli a odpadli, ale stejně na
zážitek s Bohem nezapoměli a Bůh je přitáhl jsem slyšel mnoho.




  Ty žiješ stále ve stejném omylu, A v tom omylu se ti všechno převrací do podmínek, nařízení,
zákazů, pořád "něco za něco".

  I když Bůh říká: "Dal jsem vám, abyste po všechny dny svého života sloužili Bohu ve svatosti
a spravedlnosti" tak tobě se takové zaslíbení převrátí do "pro ty, kteří skutečně v dobrém vytrvají,
se stává pravdivou."

  Někdy se nad tou svou "logikou" zamysli. Jestli je Bůh normální a když něco slíbí, tak to splní,
nebo jestli je Bůh zrůdou, která něco slíbí a její slib je vlastně chytání za slovíčka, logická klička jak
od rumplcampla.


  Zákon není špatný. Je vychovatelem ke Kristu. K Ježíši Kristu.

  Skutkařské nevangelium je špatné. Je prokleté.
  Převrátí lidem myšlení od milosti k lidským nařízením a výmyslům. I slova Ježíše o milosti
pak skutkařské nevangelium převrací do podmínek zákazů, příkazů.


  Ježíš přitom mluvil o novém životě v něm, o tom novém duchu a srdci, o té měkké, úrodné
půdě. Takové půdě, kterou člověk dostane darem, když se narodí znovu.

  Když se tedy člověk narodí znovu, oko, je tou měkkou a úrodnou půdou, která s vděčností
přijímá Boží slovo.


  V tom se skutečné nové narození liší od jeho nevangelijní skutkařské imitace: Člověk politý
vodou, bez Krista, má stejně skalnaté srdce, jako kdokoliv jiný pod Zákonem. Nebo ještě tvrdší,
protože ho nevangelijní poučky zabalí do vězení tvrdšího než skála.

 
  Ale ani to není beznadějné. Protože Bůh dal svojí církvi svého Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 04. září 2012 @ 08:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Ježíš přitom mluvil o novém životě v něm, o tom novém duchu a srdci, o té měkké, úrodné
půdě. Takové půdě, kterou člověk dostane darem, když se narodí znovu.
Když se tedy člověk narodí znovu, oko, je tou měkkou a úrodnou půdou, která s vděčností
přijímá Boží slovo
."...


Toníku, je to s tebou marné, nedokážeš se oprostit od té své zajeté šablony z polopravd, naprosto odtržen od reality života.



Už jsem ti říkal, že ani znovuzrození v Kristu nikomu nedává žádnou automatickou záruku, že už zůstane tou měkkou a úrodnou půdou navždy!
Že sice bez Krista žít svatě nedokážeme, ale ani Kristus nám svatost nezaručí, pokud my sami nezůstaneme ve víře pevní. A v člověku stálost nehledej.



Kdyby bylo pravdou už neměnnou, co nám tady předkládáš, jak by křesťan mohl od Krista odpadnout?
Vždyť ty přímo popíráš toto místo Písma:


(Žd 6,4-6)
Neboť pro ty, kdo byli jednou osvíceni, okusili ten nebeský dar, stali se účastníky Ducha Svatého
a okusili dobré Boží slovo i zázraky budoucího věku,
je nemožné, aby když odpadnou, byli znovu obnoveni k pokání, poněvadž by pro sebe znovu křižovali Božího Syna a vystavovali ho potupě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 04. září 2012 @ 12:08:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----ale ani Kristus nám svatost nezaručí, pokud my sami nezůstaneme ve víře pevní.----

                    ano, tak to mohou vidět neznovuzrození.

Znovuzrozený ví , že "nežije již on,ale žije v něm Kristus." Takže již žádné dvě strany - " JÁ  a až potom Kristus! " Jak se zde zatím oko stále presentuješ.

       Kdo nám tedy může zaručit svatost ?  Jedině Kristus!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. září 2012 @ 12:36:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, jistě jsem odtržen od tvojí reality života.

  Když píšu o znovuzrození, nepíšu o farářích, konvičkách a miminkách,
které pak mají stejně skalnaté srdce, jako ti, co pana faráře nepotkali a naivně
se domnívají, že jsou křesťané, i když jsou už dávno pohany
.

  To jsem ti vysvětloval mnohokrát.


  Píšu o skutečném uzavření smlouvy, o svobodném duchovním rozhodnutí,
které činí rozdíl mezi církví a necírkví. O rozhodnutí, kdy člověk přijme Ježíše
a Bůh potvrdí svou smlouvu tím, že člověku dá nové srdce a nového ducha.

  A to nové srdce je tou měkkou půdou, která přijímá Boží slovo
a přináší úrodu. Ten duch slyší Boha, protože se z Boha narodil.
A to nové srdce nedává Bůh "na zkoušku", tak jako si třeba nemůže
člověk udělat "manželství na zkoušku", byť si to lidé pod zákonem
hříchu a smrti naivně myslí.


  Jedině Ježíš Kristus nám zaručí svatost.

  Hledat stálost v člověku je bláznovství. Pokud se člověk spoléhá na to,
jak sám zůstane pevný a vloží svůj věčný osud do svojí vlastní pevnosti
ve víře, musí být jistě silný a namachrovaný. Nebo špatně informovaný.
V polopravdách, ve lžích. Pod zákonem hříchu a smrti.



  Život v Ježíši, v jeho svatosti, v jeho vykoupení a oddělení pro Boha už pro mne není
ani polopravda, ani hrozný omyl, ani hereze. Jsem Bohu vděčný a nehledám
jak všelijak odpoadnout, jak se ztratit, jak si svobodně hřešit, jak porušit smlouvu
a já nevím co ještě tu ještě píšeš a vyhledáváš stále dokola.

  Nehledám to ne proto, že bych byl nějak dokonalý, ale nehledám to proto,
že mi Bůh dal do nitra ducha, který mne vede a vychovává k tomu jak vytrvat,
jak neodpadnout, jak poslouchat Boha a nehřešit, jak pomáhat druhým lidem
a nehledět na své sobectví.


  V tom se můj pohled liší od tvého.

  Ty nevíš, o čem píšeme. Neznáš to.

  Já vím, o čem ty píšeš. Znám to velmi důvěrně.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 04. září 2012 @ 20:28:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečná realita života je jen jedna.

Jiné "reality" jsou virtuální, jsou žitím v omylech.



Já přece nebrojím proti svobodnému duchovnímu rozhodnutí prožít svůj život s Bohem.


Poukazuji na tvůj omyl, že jedno takové rozhodnutí ti vystačí na zbytek života. Že zbytek už zařídí Bůh a ty se jen vezeš.




Tak to není.
Své rozhodnutí žít svůj život s Bohem musíme osvědčovat každou minutu po zbytek života.
O tomto je žitý vztah:
Nestačí jedinkrát v životě říct své ženě, že ji máš rád, je třeba to dokazovat konkrétními skutky po zbytek života. Jen tak se tvé vyznání naplní a stane pravdivým.
Až na konci (života) se ukáže, zda jsi byl tehdy lhář, nebo slaboch nedostávající slovu, nebo zda jsi mluvil pravdu.



Podobně je to i s naším vztahem k Bohu.

A protože býváme z podstaty nevěrní, je stále na pořadu dne pokání spojené s obrácením zpět k Bohu. I když hřešit nechceme, nedokážeme totiž nehřešit vůbec.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. září 2012 @ 21:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Poukazuji na tvůj omyl, že jedno takové rozhodnutí ti vystačí na zbytek života. Že zbytek už zařídí Bůh a ty se jen vezeš.


  To je ale tvůj omyl, oko, ne můj.


  Pokud člověk spoléhá sám na sebe a svou vytrvalost a své obrácení a své pokání a věří sobě,
žije v jiné realitě než ten, kdo věří Bohu a spoléhá na jeho dary.

  O tom byl článek.


  Když vstupujeme do manželství, tak říkáme:

  "Já, cizinec odevzdávám se tobě, cizinko a přijímám tě za svou manžku. Slibuji ti věrnost
v časech dobrých i zlých, ve zdraví i nemoci, v hojnosti i nedostatku. Chci tě milovat a ctít
po celý svůj život, dokud nás smrt nerozdělí. K tomu nám dopomáhej Bůh."

  Je to jedno rozhodnutí, které změní celý život. Nevěříme na rozvody a nová a nová rozhodnutí.
A ta slova "K tomu nám dopomáhej Bůh." pro nás nejsou prázdnou frází a životním omylem
jako pro někoho, kdo nemá, než by spoléhal na sebe a svou vytrvalost a dokonalost,
ale jsou základem toho vztahu, něčím, na čem ten vztah stojí.

  Své ženě nemusím dokazovat, že ji mám rád. Ani sobě nemusím dokazovat ani nikomu jinému
nemusím nic dokazovat. Něco si dokazovat či někomu něco dokazovat jsem musel naposled tak někdy
v pětadvaceti, pak mne to přešlo. Ani moje žena mi nemusí dokazovat, že mne má ráda.


  Podobné je to s naším vztahem k Bohu.


  To rozhodnutí pro Ježíše neznamená, že "zbytek zařídí Bůh", jak si ve tvém omylu - nevím proč - představuješ.


  Bůh zařizuje to, co člověk zařídit nemůže: Dal nám záchranu od smrti, proměnil naše srdce
z kamení na úrodnou půdu tak, abychom slyšeli a rozuměli jeho slovu,
dává nám pokání (které nás zbaví hříchu), vychovává nás jako svoje děti.

  My pak děláme to, co jsme schopni: Posloucháme Boha a jeho slovo, jeho vládu, jeho příkazy.
Nejsme svoji spasitelé a proměnitelé svého srdce, nejsme svoji stvořitelé a vykupitelé.
To opravdu neumíme.

  Ale to už jsem ti vysvětloval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. září 2012 @ 08:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nevěříme na rozvody a nová a nová rozhodnutí. "...


Osvědčovat věrnost jednou daného slibu jsou podle tebe stále nová a nová rozhodnutí?  K čemu ti to je, takhle převracet slova, vždyť si libuješ ve zvrácenostech!


..."Své ženě nemusím dokazovat, že ji mám rád"...

Prázdnými slovy určitě ne.
Ale svým žitím, tím, že se staráš o rodinu, že spolu trávíte čas, že znáte své myšlenky a tužby a pod. - tím dokazuješ vztah. Jinak by ten druhý ani nevěděl, na čem vlastně je.
I vztah k Bohu dokazuješ skutky lásky, modlitbami i spoléháním na jeho pomoc.  Vztah nelze nedokazovat - to by byl vztah mrtvý.




..."To rozhodnutí pro Ježíše neznamená, že "zbytek zařídí Bůh", jak si ve tvém omylu - nevím proč - představuješ."...


Celou tu dobu zde svědčíš právě takhle zmateně a nekonzistentně
:

z našich diskusí:

Přiznáváš tedy sice u sebe možnost zhřešit (někteří nepřiznávají už ani to), ale máš "jistotu", že to Bůh nějak zařídí, že to on tě jistě zase vytrhne ze spárů hříchu. Tak nač si připouštět starosti?
Tak jsem to alespoň já o tobě z našich dlouhých debat pochopil, že toto je tvá představa víry.


Tvoje odpověď:
  Fajn, alespoň tohle jsi pochopil dobře, k tomu se rád přiznám. Díky Bohu, ano v Ježíši mám jistotu. O ničem jiném jsem tu pokud vím, doposavad nepsal.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 05. září 2012 @ 14:20:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Osvědčovat věrnost jednou daného slibu jsou podle tebe stále nová a nová rozhodnutí?  K čemu ti to je, takhle převracet slova, vždyť si libuješ ve zvrácenostech!


  Oko, zvrácenost je pokud se někdo neustále rozhoduje, jestli bude věrný nebo nevěrný, mezi manželkou a milenkou, jestli zůstane u ženy nebo odejde, jestli bude hřešit nebo nebude hřešit.

  Takhle jsem zase pochopil tvoji "svobodu". Pochopil jsem to dobře?

  Žádnou takovou "svobodu" nemám a ani o ní nestojím. Pokud je to tvoje realita, žiju mimo tvou realitu a nestojím o takovou realitu.

  Zato mám jinou svobodu: Rozhodnout se být manželem. Stejnou svobodu mám s Bohem. Rozhodl jsem se přijmout smlouvu v Ježíši.


  Člověk je buď věrný, nebo nevěrný.

  Když je věrný, nemusí si dokazovat svou věrnost, ani lidem okolo nemusí dokazovat svou věrnost a lidé okolo něj vědí. Dokazovat svou věrnost musí ten nevěrný. A když jí dokazuje, tak lidé okolo stejně vědí, jestli ten dotyčný je či není věrný.

  Natožpak Bůh, oko, který vidí až do hloubi srdce. Dokazovat či osvědčovat něco Bohu je dost legrační představa.



Přiznáváš tedy sice u sebe možnost zhřešit (někteří nepřiznávají už ani to), ale máš "jistotu", že to Bůh nějak zařídí, že to on tě jistě zase vytrhne ze spárů hříchu. Tak nač si připouštět starosti?
Tak jsem to alespoň já o tobě z našich dlouhých debat pochopil, že toto je tvá představa víry.

  Takže snad vidíš, že je to stále o tomtéž a že tvoje předchozí poznámka že " Že zbytek už zařídí Bůh a já se jen vezu." nebyla pravdivá, jen tvoje falešná představa.


  Hřích, soud, smrt, trest - to za nás nesl Ježíš na kříž. A nad smrtí zvítězil. Proto Ježíši svěřujeme život.

  Náš život je Ježíšova starost.

  Hřích je Ježíšova část smlouvy: Svoje hříchy svěřujeme Ježíši. S žádným hříchem nic neudělám, i kdybych si vymyslel tisícero svých pokání a snažil se až do smrti. A pokud se někdo domnívá, že ano, žije podle mne mimo realitu. Proto se na tvou realitu ptám: Jestli jsi opravdu vlastním pokáním schopen se zbavit hříchů, nebo jsou tvé hříchy stále s tebou.

  Ježíš dokáže člověka zbavit hříchu. On jako jediný. To je naše učení.
 

  Když člověk vydá život Ježíši, zbývá pak spousta jiných věci než vlastní sobectví a starost o sebe: Například starost o svou rodinu a své nejbližsí, o lidi v církvi i ve světě, o zaměstnance ve firmě a o svoji práci ...

  To je na jeden život až dost. I když člověk vloží svůj hřích na Ježíše, stále má ještě dost práce. I když se člověk nestará o sebe a svoje sobectví jak by sám sebe a svou duši zachránil ale obrátí se od sobectví k Bohu, Bůh mu dá náplň na celý život.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 09:06:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." zvrácenost je pokud se někdo neustále rozhoduje, jestli bude věrný nebo nevěrný, mezi manželkou a milenkou, jestli zůstane u ženy nebo odejde, jestli bude hřešit nebo nebude hřešit."...



..."Zato mám jinou svobodu: Rozhodnout se být manželem."...


Říkáš v podstatě, ve smyslu to samé, co já: Při každém dalším pokušení se znovu rozhoduješ být manželem.

Je to tak?
Nebo pokušení u tebe už v žádné podobě nepřichází v úvahu?

Otázkou je, zda se snažíme vystihnout skutečnou realitu života, nebu zda ti jde jen o to, prosadit si "svou pravdu."

Náš život je i naše starost.
I když ho stokrát svěříme Bohu, My o něm rozhodujeme - každou minutu. Bůh nás této odpovědnosti nezbaví. My dostáváme hřivny, my je máme spravovat a vyzískat z nich užitek.



..." Ježíš dokáže člověka zbavit hříchu."...

Ovšem zase jenom tehdy, když ze hříchů člověk učiní pokání.
Na tuto "maličkost" jsi zase zapomněl.

(1 J 1,9)
Vyznáváme-li však své hříchy, Bůh je věrný a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od veškeré nepravosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 20:28:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Říkáš v podstatě, ve smyslu to samé, co já: Při každém dalším pokušení se znovu rozhoduješ být manželem.

Je to tak?


  Ne, oko, není to tak.

  Ptáš se, abys dostal odpověď? Nebo jen chceš prosadit svou "pravdu"?

  Jestli tě chápu dobře, popisuješ svou skutečnou realitu života, ve které žiješ a ujišťuješ se, že já žiju ve stejné realitě.

  Mohl bys mi trochu tu tvojí realitu přiblížit? Jak takové pokušení ve tvé realitě vypadá a jak se (po tuším asi skoro čtyřiceti letech manželství!) rozhoduješ, jestli budeš manželem či ne?


  Náš život není naše starost. Jak řekl Ježíš: Nedokážu si svým staráním prodloužit svůj životní běh ani o tři metry. Snad leda kdybych měl svobodu hřešit, můžu si život o kus zkrátit.


  O svém životě rozhodujeme, ale jak jsem psal: Každý má své kompetence. Já nemůžu rozhodnout o tom, kdy zemřu - a to je v životě dost důležitá věc.

  Myslím že ani ty při všech svých siláckých řečech jak "sám rozhoduješ o svém životě každou minutu" nejsi schopen rozhodnout, kdy zemřeš a to ani o hodině svojí smrti, natož o minutě. Ten, kdo rozhodne kdy zemřeš, rozhodne tedy i o tvé věčnosti. Pokud rozhodne že zemřeš ve chvíli, kdy jsi použil svou zpropadenou svobodu hřešit, budeš to mít dost blbé.

  Už ses nad tím někdy logicky zamyslel?


  Já si o svém životě rozhoduju a mám od Boha velmi velkou míru svobody, mnohem větší, než mají lidé ve světě. Ale svoboda rozhodovat se jestli budu manžel nebo ne už mezi moje svobody nepatří, žiju léta v manželství. O tom, jestli budu manžel nebo ne jsem se za život rozhodoval celkem dvakrát, poprvé negativně, podruhé pozitivně.

  Ale to by bylo na delší psaní, už tak je toho dost.

 

Ovšem zase jenom tehdy, když ze hříchů člověk učiní pokání.
Na tuto "maličkost" jsi zase zapomněl.

  No. Legrační. Kdybych si s tebou nepsal mnoho příspěvků o tom, že pokání je Boží dar a že hříchu nás Bůh zbavuje skrze pokání, byla by to od tebe dobrá stěrka.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 21:04:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
 tvému "pokání" s absencí lítosti nad způsobeným zlem, tak tomu jsem opravdu dodneška neporozuměl.


Jako jsem dodneška neporozuměl, jak můžeš zhřešit, když prý nemáš svobodu zhřešit.




Ale teď řešíme cosi jiného. Neviděl jsi mou otázku?  Přehlédls ji?




Každé další pokušení si znovu vyžáduje naše nové osobní rozhodnutí.

Buď ho odmítneme, nebo mu podlehneme. Právě teď, právě v tomto okamžiku.



..." nebo pokušení u tebe už v žádné podobě nepřichází v úvahu?"...


To je podstatná otázka na tebe.

Buď jsi už tak svatý, že se tě hřích ani nedotkne, nebo i na tebe pokušení přicházejí a ty s nimi bojuješ. Jednou vítězíš, jindy třeba prohraješ.
V našich podmínkách se nebavíme o nevěře v manželství. To už snad jsme přece jen o trošičku dál. To by ten život v Kristu byl docela zbytečný, kdyby nás ve věci tak zásadní nezměnil.  Ale už třeba každým krokem sobectví vůči vlastní ženě říkáš, že zrovna teď nejsi dobrý manžel.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 09:08:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je zase osvícený výklad,
jako by se tu již tolikrát a celé nečetlo...
dříví do lesa římského, to je námahy


]


Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 02. září 2012 @ 22:36:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je naprosto logická a nemá ani smysl o tom diskutovat. Pokud tedy hovoříme o víře v Boha, Ježíše Krista a Jeho zmrtvýchvstání.

Pokud nás obklopují různé, někdy sofistikované výroky teologů, tak nám často víru jen zamlžují.

Člověk si však musí také uvědomit, že "moje myšlení není jako myšlení vaše a moje cesty nejsou jako cesty vaše".

O jednoduchosti a logice víry hovoří nejlépe "evangelium chudých", které bylo hlásáno od konce starověku do nynější doby. Bylo určeno pro ty, kteří neuměli a často ani nemohli umět číst a psát, nebo si dokonce pořídit Písmo. Skládá se z fresek nebo ikon v kostelích, kaplícj nebo chrámech, které zobrazují Kristovu pouť, zejména křížovou cestu. Tohle je srozumitelné každému a nikdo o jednoduchosti a logice evangelia nemůže pochybovat.



Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. září 2012 @ 09:26:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a co dělá po dlouhá staletí jednoduchost římské víry, když v touze prý po "evangeliu chudým"...v barvách přináší své pojetí zkreslelého evangelia Kristova svým pohledem a přehledem soch a uměleckých artefaktů?
za prachy papů malovali a sochali ti dnes s nejmocněji uznávaným talentem,
když neumíš číst chudáku, tak padni na kolena před naším OBRAZEM...brrr 
kdepak na římskou pseudo logiku, nikdo z logiků nemá  


]


Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. září 2012 @ 22:11:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Heleno,

symbolické vyjadřování evangelií pomocí ikon nebo kreseb používali křesťané již v dobách před Konstantinem. Nemusím mít sympatie k ŘKC, ale nesmím zapomínat na lásku v bratrům a sestrám, kterým nebylo dáno, aby se naučili číst a psát nebo dokonce dobrat se k evangelijním písemnostem. Komunikace člověka s Bohem totiž probíhá i jinak, než verbálně - v tomto případě vizuálně.


]


Re: Re: Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 08:47:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý unshaken,
komunikace evangelia s lidmi probíhá, ale nikoli podle vlastní lidské logiky a jejího bezbožného spektra
a láska k negramotnosti, to je přece úplně jiný příběh
netřeba se slovní láskou dusit


]


Re: Re: Je víra logická? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 06. září 2012 @ 20:33:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Také si myslím, že evangelium Ježíše Krista je logické a jednoduché, tak "aby ani ten nejhloupější nezabloudil".

  Aby bylo evangelium složité, mystické, tajemné, neprůhledné, nepochopitelné a já nevím co ještě, dá to dost práce.

  Toník


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy