Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499611
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli
Vloženo Pátek, 10. srpen 2012 @ 10:38:52 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

V 18 století začali někteří badatelé prověřovat pravdivost historických a prorockých textů Bible metodami literární kritiky. Nelze se divit, že kniha Genesis popisující stvoření byla jedním z jejich prvních cílů. A to především z hlediska pravdivosti obsahu a autorství.

Kontinuita vyprávění byla zpochybňována a jeho autorství přisuzováno  staletími odděleným frakcím. Tradice, jak Židovská, tak křesťanská připisuje autorství knihy Genesis Mojžíšovi. Přesto, ale literární kritici přisuzují sepsání první kapitoly do šestého a druhou do desátého století před Kristem.

Na základě této metody literární kritiky a dojmu vědeckosti, se mnozí věřící nechali zviklat ve své víře a začali hledat rozpory v Bibli. Začali porovnávat lidmi vytvořené rozdělení zprávy o stvoření na dvě kapitoly knihy Genesis. A objevili na první povrchni dojem, že mezi popisem stvoření v první kapitole a druhé kapitole jsou jakoby rozpory. Popis stvoření končí slovy

Gen. 2,4: Toto je rodopis nebe a země, jak byly stvořeny.

A tento verš pokračuje slovy: V den, kdy Hospodin Bůh učinil zemi a nebe, nebylo na zemi ještě žádné polní křovisko ani nevzcházela žádná polní bylina, neboť Hospodin Bůh nezavlažoval zemi deštěm, a nebylo člověka, který by zemi obdělával. Jen záplava vystupovala ze země a napájela celý zemský povrch. I vytvořil Hospodin Bůh člověka, prach ze země a vdechl mu v chřípí dech života.

Někteří z toho vyvozují, že si tento text protiřečí s textem popisu průběhu stvoření v první kapitole. První kapitola říká, že rostliny byly stvořeny třetího dne a člověk až šestého dne. A výše uvedený text z druhé kapitoly od 4 verše do 7 verše, že člověk byl stvořen dříve a teprve potom dal vyrůst stromoví v zahradě Eden - 9 verš.

Připouštím, že tento český ekumenický překlad může svádět k podobnému závěru. Ale pokud si dáte tu práci a seznámíte se ze zněním originálního Hebrejského textu a porovnáte ho s českými překlady, zjistíte zajímavé informace. Jak jsem již uvedl výše, lidmi provedené rozdělení na kapitoly žel neodpovídá rozdělení samotným textem Bible. Mnoho moderních překladů potvrzuje, že přechod patří až doprostřed 4 verše druhé kapitoly. Toto je rodopis nebe a země, jak byly stvořeny. V den, kdy Hospodin Bůh učinil zemi a nebe. A tady patří tečka a konec popisu stvoření.

Věci, které Bůh ještě nestvořil, jsou obsahem části druhého vyprávění. A tak myšlenka, že by každý příběh byl napsán jiným autorem, otevírá řadu otázek, jež by zpochybňovaly mnoho dalších míst Bible.

Někdo namítne, a co ony čtyři věci, které ještě neexistovaly po dokončení země a nebes – polní křoviny, polní byliny, déšť a člověk, jenž by obdělával půdu? Žel většina badatelů, kteří studovali popis stvoření v Genesis, pravděpodobně předpokládala, že výrazy použité pro rostliny v Genesis 1,11-12 a Genesis 2,5 se vztahují ke stejnému typu vegetace. Tak tomu ale není.

Genesis 1,11-12: Zploď země zeleň (hebrejsky deše), byliny nesoucí semeno (eseb matrika zera) a stromy nesoucí ovoce (ec pri ose pri) se semeny svého druhu. Genesis 2,5 naproti tomu říká, že před stvořením člověka zde nebylo žádné polní křoví (siach hassade) a nerostly žádné polní byliny (eseb hassade).

Hebrejská slova jsou v obou kapitolách různá a vztahují se k různým věcem.

Slovo siach „křoví“ se objevuje pouze na třech místech Bible – Genesis 2,5; 21,15 a v knize Job 30,4,7; z kontextu je zřejmé, že siach je rostlina adaptována na suché či pouštní prostředí. Jedná se pravděpodobně o ostnatou, či trnitou rostlinu. A tak jedna z rostlin, které ještě nebyly stvořeny na začátku do Genesis 2,4, byl trnitý xerofyt – škůdce zemědělců. Další termín „eseb hassade (polní bylina)“ je použit jen v Genesis 2,5 a 3,18 v souvislosti s potravou, kterou bude Adam jíst v důsledku svého hříchu. Tento druh potravy má být získáván pouze skrze tvrdou práci, čímž se ustanovuje nový řád věcí, který je důsledkem pádu člověka do hříchu. Genesis 2,5 tak říká, že ještě nebyly na zemi rostliny, které jsou důsledkem pádu a tím pádem ještě nebyl přítomen hřích v životě člověka.

Zahrada Eden byla převážně ovocným sadem a člověk obdělávající půdu tvrdou prací a v potu tváře, tak nebyl spatřen před Adamovým hříchem. Genesis 2 proto neříká, že neexistoval žádný člověk poté, co Bůh stvořil nebesa a zemi, ale že ještě neexistoval žádný hříšný člověk. Z Genesis 3 tak vyplývá, že „obdělávání půdy“ je okolnost spojená s hříchem.

Poslední z věcí zmíněných v Genesis 2, které ještě nebyly, je déšť – to je další jev, který neexistoval před pádem do hříchu. Až na začátku celosvětové potopy se déšť stává charakteristikou padlého světa a je dalším projevem soudu, kterým Bůh odpověděl na pád člověka do hříchu. Od té doby je člověk odkázán na déšť pro úspěšné pěstování základních potravin k obživě a je mu trvalou připomínkou jeho závislosti na Bohu.

A tak počátek druhého vyprávění Genesis vysvětluje původ čtyř věcí, které nebyly součástí původního stvoření, a spíše než popřením prvního vyprávění je Genesis 2 mostem mezi dokonalým Božím stvořením popsaným v první části a pádem člověka do hříchu popsaném ve třetí kapitole Genesis.     


Zdroj: Bible – Genesis 1 až 3 kapitola

          Genesis konflikt Walter J. Veith


"Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 10. srpen 2012 @ 19:18:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Řekni mi jediný důvod proč by si jednotlivé texty v Písmu nemohly protiřečit? 
    Řekni mi, proč by první dvě kapitoly Genesis nemohly být napsaný dvěma autory? To co jsi výše předvedl je ukázka toho, že vám křesťanům vůbec nejde o poznání pravdy, ale o udržení si své ideologie, kterou milujete více než pravdu.



Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 10. srpen 2012 @ 20:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednoduše řečeno, protože je to Písmo svaté!

Opět jednoduše řečeno, protože autorství prvních pěti knih potvrdil samotný Pán Ježíš!

Křesťanství není ideologie, křesťanství je Život!!!!


]


Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 10. srpen 2012 @ 22:33:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Jednoduše řečeno, protože je to Písmo svaté!....

    :-) A to řekl kdo? 

....Opět jednoduše řečeno, protože autorství prvních pěti knih potvrdil samotný Pán Ježíš!....

    Ty jsi s ním o tom mluvil? Nebo sis to přečetl v knížce, v té stejné knížce, kterou měl tímto dokázat? Nastuduj si něco o důkazu kruhem. 


]


Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 10. srpen 2012 @ 23:04:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oblíbené řeči popíračů Písma...

Ano, mluvil jsem s Ježíšem a stále mluvím a On mi pravost Písma stále potvrzuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 10. srpen 2012 @ 23:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Oblíbené řeči popíračů Písma.....

    Ne, to jsou řeči těch, s kterými JK face to face nemluvil. Nemyslíš si, že to tak má být. Tobě JK řekl - Písmo svaté, tak se toho drž. Mi nikdo nic takového neřekl, indicie svědči proti tomuto. Mou povinnosti je toho se držet, jinak bych znásilňoval pravdu, měl bych černé svědomí, byl bych lhářem. Držme se tedy každý svého kopýtka. Já do tvého svědomí NEPOLEZU. 


]


Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 10. srpen 2012 @ 23:23:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Když už se to téma jmenuje: ....zdánlivé rozpory v Bibli, mohl by jsi mi odpovědět na dvě jednoduché otázky:

1. Trestá Bůh děti za hříchy otců. K studiu něco zde.
2. KDE došlo k prvnímu setkání učedníků se vzkříšeným JK? K studiu něco zde.



Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 10. srpen 2012 @ 23:33:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na obě otázky lze nalézt odpověď v Písmu. Nemám chuť je hledat. Najdi si je sám.


]


Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 10. srpen 2012 @ 23:37:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na obě otázky lze nalézt odpověď v Písmu.

To je pravda, leonete, ale Nematemne hledá v Písmu něco jiného - právě ty rozpory a má za to, že nejsou zdánlivé.


]


Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 07:21:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Pokud jsou jen zdánlivé, zajisté nebude problém je vyřešit. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 16:18:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Karle,

skuteční křesťané mají jakékoliv "rozpory" v Písmu díky Bohu vyřešené, tzn. žádný problém. Tebe se to však (zatím?) netýká - ty je ani řešit nechceš. Nebo se mýlím? Kéž by.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 17:46:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Neuvěřitelné jak ty to umíš pěkně převrátit. :-) Já že nechci řešit? Projeď si tuto diskuzi od mých otázek. Je zřejmé kdo se odpovědi, řešení vyhýbá. Jo jo, hlavu do písku, klapky na oči, a máme to vyřešené, můžeme vesele oblbovat druhé dál. Přestaň plkat a pusť se do odpovědi. Otázky jsou jednoduché.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 18:20:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nebylo by, Karle, v tom případě lepší, kdybys hledal odpovědi u Boha, který je pravdomluvný a důvěryhodný a ne u toho, kdo tu jen plká?

Jenže to je právě tvůj problém - ty Boha za takového podle toho, co píšeš, nepovažuješ, a proto k Němu pro odpověď na své otázky nejdeš. Proto jsem také napsal, že to řešit nechceš. Jestli se však v tomto skutečně mýlím, pak nerozumím tomu, proč hledáš odpovědi u nedůvěryhodných lidí a nehledáš je u Autora těch "rozporů", který je navýsost důvěryhodný, tzn. že neznám nikoho důvěryhodnějšího? Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 19:21:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Já odpovědí na své otázky znám. Resumé: Bible obsahuje rozpory. Vy však tvrdíte, že tomu tak není. Proto mne zajímá vaše odpověď, jak jste se s tím vypořádali. Avšak vzhledem k tomu, že z vás odpověď nejsem schopen dostat zbývá mi jediné vysvětlení: Hlava v písku, klapky na očích, láska k ideologii převažuje nad láskou k pravdě. Ale stále ještě mate možnost překvapit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:28:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já, aniž bych strkal hlavu do písku, říkám, že já jsem v Písmu žádné skutečné rozpory nenašel. Možná je to ale tím, že jsem je tam nehledal a hledat je tam ani nehodlám, protože používám/zacházím Písmo/s Písmem Svatým jiným, tj. Božím způsobem, což znamená, že je nečtu jako literu, která zabíjí, nýbrž je čtu v živém společenství s Bohem/Pánem/Kristem (tzv. modlitebně), čímž je se zapojeným duchem jím, abych Jím žil skrze Krista (J 6:57). Nejde tudíž o žádnou ideologii, ale o život a to doslova!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....že já jsem v Písmu žádné skutečné rozpory nenašel.....

    Diagnoza: Klapky na očích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:59:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čí diagnóza? Boží? Ó, nikoliv!


]


Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 07:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Nevymlouvej se. Podal jsem ti to na stříbrném podnose i s odkazy. Nic jsi nemusel hledat. Ale ty raději hlavu do písku, že? Pro tebe lepší řešení, než uznat, že v Písmu jsou rozpory, nebo podat vysvětlení. A tak hlava do písku a pokračování v oblbování jiných, že si Písmo neprotiřečí. 
Odkazy zopakuji:


]


Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 09:51:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako mnohokrát jsi učinil chybný závěr, zase jednoduše řečeno, včera jsem už vůbec neměl náladu a ani chuť si s tebou dále  psát, chtěl jsem jít spát. Ty ses ale domníval něco jiného. Nemůžu za tvé domněnky, jsou pouze tvé. Uvědomuješ si závažnost své zodpovědnosti? Špatně vyhodnotíš fakta a učiníš špatné závěry, na základě toho napíšeš své mylné domněnky a očekáváš předpokládaný průběh událostí.
To, že v některých případech si děti odskáčou hříchy svých otců je v Písmu jasně definováno. Zkrátka řečeno, některé hříchy mají genetické důsledky. Tobě se to samozřejmě nelibí, ale to je pouze tvůj problém. Stvořitel je ten, kdo má právo o tom rozhodovat. On rozumí dějům v naších tělích a zákonům podle kterých tyto děje probíhají. Však je sám vymyslel a ustanovil. Nezlob se, ale tve uvažování mi připadá jako velmi zjednodušené a naivní. Opět nemám chuť ti vysvětlovat další principy. Uvažuj sám a nebuď jako dítě. Vím-li, že nemám dávat ruku do ohně, protože mě spáli, mám respektovat určitá pravidla chování, aby to nemělo důsledky pro mé děti. Ignoruji tato pravidla, ponesu já důsledky na svých dětech. Ty nevíš, že mé děti jsou část mého těla? Ví to všichni lidé, jen ty to ignoruješ.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 10:04:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....To, že v některých případech si děti odskáčou hříchy svých otců je v Písmu jasně definováno. Zkrátka řečeno, některé hříchy mají genetické důsledky.....

    To není vždy pravda. Odpověz na otázky: 

1. Proč byl vyvražděn národ Amálek? 
2. Proč trpělo Davidovo dítě? 

S geny to nemělo nic společného.

    Ve vzduchu stále ještě visí otázka: 

3. KDE došlo k prvnímu setkání učedníků se vzkříšeným JK?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 10:59:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak si pleteš pojmy s dojmy, já tu nejsem automat na odpovědi. hledej sám. Pouze jediný fakt, ne všechna evangelia jsou psána chronologicky. Víc ti k tomu nebudu psát. Hledej si sám.

A samozřejmě ne všechny hříchy mají genetické důsledky, ale i jasně definované následky pro potomstvo.

A nemyslím si, že by zrovna tobě pomohlo, kdyby jsi znal odpovědi na všechny biblické otazníky. Tvůj problém není neznámost, nebo známost Bible, ale nevěra.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 13:01:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    S chronologii to tam nemá nic společného. 
    A odpovědi znám. Ale ty je zřejmě neznáš, jinak by jsi netvrdil, že v Bibli jsou jen zdánlivé rozpory. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 13:45:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozesmál jsi mne. Zkoušej to na někoho jiného. Nemám potřebu tě přesvědčovat, anebo ti něco dokazovat, a už vůbec ukazovat.
Zapomínáš kdo je Pánem času.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 19:23:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ptám se tě: Jsou v Bibli rozpory nebo ne? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 19:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsou.

PS. Boží slovo je slovo Boha. A Bůh si neodporuje. Jenže zapomínáš na jednu věc. Bůh je jiný než všechno stvoření. Bůh je milost a pravda, ale také spravedlnost a právo. Takže na rozdíl od lidí a jiného stvoření nechal klidně napsat pisatelé svého slova i nepravdy. Viz například Jobovi "přátelé", kteří neříkali pravdu, ale pouze své omezené domněnky. Bůh nechával své autory biblických knih psát i velmi podivné věci. A pokud nejsi schopen tyto podivnosti odlišovat od Božích myšlenek, můžou ti některá místa připadat v rozporu s jinými místy. Pokud se mne budeš ptát proč to dopustil, tak mám pouze jednu odpověď, ti, kdo mu věří se se svými pochybnostmi svěři Bohu a dočkají se vysvětlení. Ti, kdo o něm pochybuji, se Boha neptají a jejich pochybnosti budou narůstat. Vzpomeň si na Abraháma, tomu  trvalo skoro 27 let, než byl schopen Bohu plně důvěřovat. A Bůh to věděl a proto s výzvou k obětování Izáka nešel za Abrahámem dřive. Ale až věděl, že mu je Abrahám plně odevzdán. Podobně to je se všemi věřicími. Bůh jím předloží zkoušku víry až ví, že v té zkoušce obstoji. Jenže někteří věřící jsou příliš horliví a sami si vytvoří zkoušku víry dříve, než jsou schopni v té zkoušcě obstát. Samozřejmě neobstojí a pak se nelze divit výsledku. A proto Pavel napsal jednu zásadu: Konej podle míry své víry.
Někteří lidé nejsou k sobě upřímní a  tím pádem ani k Bohu a zpravidla dopadnou špatně. Ale na  druhé straně víme z Písma, že Bůh se nad mnohými i přes jejich pády smiluje a navrátí je k víře. Co si myslím, že bude v tvém případě dál si nechám pro sebe. A ostatním můžu pouze říct: Uvidíme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bi (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:19:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nejsou.....nechal klidně napsat pisatelé svého slova i nepravdy....

     Zajímavý protimluv. Pokud tam Bůh nechal vepsat nepravdy, tak tam potom jsou. :-)

     Třeba tam Bůh nechal vepsat nepravdy o Abrhamovi, proč by ne? Kdo z nás to rozhodné? Kdo prokoukne Boha? :-) Třeba celá ta Bible je velká Boží lež, aby nás vyzkoušel, jestli ji prokoukneme a když ji prokoukneme jak se zachováme, jestli opustíme svou ideologii pro pravda, nebo zahodíme pravdu pro svou ideologii. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:22:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co tě vede k tomu, že překrucuješ má slova? Psal jsem přece jenom o Jobových "přátelích". Anebo nejsi pouze pochybovač, ale i provokatér?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozp (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anebo nejsi pouze pochybovač, ale i provokatér?

Hřebíček dostal po hlavičce.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:39:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Nedostal. Jen jsem Leonetová slova dotáhl ad absurdum.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánl (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě, v tom spočívá ta provokace.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a z (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:47:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Nebyla to provokace. Prostě mi to z jeho slov vyplynulo. Leonet tvrdil, že tam Bůh nechal vepsat nepravdy. Nemohl jsem tušit, že má na mysli jen ty přátele Jóba. Uvedl je slovem např., tak jsem očekával, že připouští i jiné Bohem vložené nepravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozp (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    A kdo jsi člověče, že rozhoduješ co je a co není v Bibli pravda, co tam Bůh vložil jako lež a jako pravdu? Byl jsi u něho když tak činil?

Víš co, raději mi řekni co z toho je pravda:
1. K prvnímu setkání učedníku se vzkříšeným JK došlo v Galilei.
2. K prvnímu setkání učedníku se vzkříšeným JK došlo v Jeruzalémě. 

Obojí platit nemůže. Tvrdíš, že Bible neobsahuje rozpory, tak jsem zvědav jak se z toho vykroutíš. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 11. srpen 2012 @ 21:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až tam budeš mít ještě 3. bod: 
3. K prvnímu setkání nematemneho se vzkříšeným JK došlo tehdy a tehdy......

budeš mít odpovědi i na ty předešlé dva body. 

Mimochodem, jaký má význam tvůj boj na zdejších stránkách. Bojuješ s větrnými mlýny, dle své takyvíry, nebo snad se samotným Bohem? Máš vůbec šanci uspět? Komu tím chceš pomoci? Sobě? Druhým? 
Jsi snad satanův mesiáš, který má sundat Kristův lid z kříže a vrhnout jej do lůna země k novému pánu?
Děkujeme, tvá víra nemá sílu, která by nás měla přesvědčit. Je totiž mrtvá. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:19:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem ti to psal jednou, Lukáš nepsal chronologicky, ale sdružoval obsahově podobné příběhy do skupin. Víc se k tomu nebudu vyjadřovat. A to právě s ohledem na tebe a tobě podobné. Vira přemáhá svět a ne pochybnosti. Buď dáš přednost víře, anebo zústaneš v pochybnostech. Každému co jest dáno. Vyber si.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánl (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:28:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Lukáš nepsal chronologicky....

    Už jsem ti psal, že chronologie v tomto nejede. Mluvíme o PRVNÍM setkání s JK. Přečetl sis ty texty v NZ, nebo ne? Matouš jasně tvrdí, že se tak stalo v Galilei, Lukáš, že se tak stalo v Jeruzalémě. PRVNÍ setkání, tady si s chronologii prostě nepomůžeš. Něco jiného by bylo, kdyby šlo o různé události a autoři by pořadí těchto události prostě prohodili, ale my tady mluvíme o jediné události, o prvním setkání učedníků se vzkříšeným JK.

....Buď dáš přednost víře, anebo zústaneš v pochybnostech.....

    Já dám přednost pravdě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a z (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 23:16:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré předsevzetí! Tak se ho drž. Že jsi zatím pravdu nenašel, nic nového pod sluncem. Pokud to nevíš, tak skoro všichni křesťané se postupně dostanou do podobné situace jako ty. Příjdou o svou víru. A věz, že tak musí být. Teprve tehdy se můžou stát skutečnými Kristovci - Křesťany. Že jsi tomu doposud nerozuměl? Nediv se, ani většina křesťanů tomu do určité doby nerozumí.  
Já jsem ta pravda, cesta a život. Určitě si  pamatuješ kdo to o sobě řekl. jsi na dobré cestě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozp (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 20:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     A jak mám vědět, že tou jedinou vloženou lži jsi měl na mysli jen ty Jobové přátele? O.k. je tam ještě mimo to? Jen abychom si to ujasnili a do naších diskuzi ty Bohem vložené lži jíž nezatahovali.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 21:58:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První lež, kterou Bůh dopustil byla lež satana Evě, a to není podle tebe rozpor s Božím slovem? Máš nějaké divné uvažování. Na mnoha místech se přece píše o hříchu člověka a i o jejich lžích a to ti nevadí? Bible nic nezastírá a píše i o služebnícich Božích a jejich omylech. V tom nevidíš biblické rozpory? Když se píše o pokratectví Petrově, jeho trojím zapření Pána, to nejsou rozpory?
Přestaň nás už tady balamutit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánl (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:32:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....a to není podle tebe rozpor s Božím slovem?....

     Uniká ti význam slova rozpor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a z (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 11. srpen 2012 @ 23:19:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě nezajímá tvé chápaní slova rozpor. To jsi už měl dávno pochopit. Většina lidí ani neví či jsou a jak se jmenují a jak pošetile sebevědomě si mysli, že jsou to oni, kdo o tom rozhodují. Na jiném místě a jiným pošetilcům píšu mnohém ostřejší slova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a z (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:42:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže nacházíme v Písmu rozpory.

A těch "rozporů" bude tím víc, čím méně jsme vzdělaní v Písmu, čím méně chápeme tehdejší situaci, podmínky života i způsoby vyjadřování dané příslušnou kulturou. Čím méně dokážeme vnímat různost osobností jednotlivých svatopisců, kteří tuto svou osobitost do inspirace Duchem zákonitě také vnesli.



Během věků byla písma napsána různými svatopisci, v různém slohu i různých jazycích.
Písmo je společným dílem Boha a lidí !
Není to jako u mohamedánů kniha seslaná a diktovaná přímo Bohem.



V Písmu nalézáme nejenom tyto "rozpory", ale dokonce i vyložené drobné chyby, vzniklé za věky stálým opisováním. Tyto však nemají vliv na Boží sdělení - na podstatu Božího slova. Bůh se v Písmu lidem zjevuje - navzdory drobným nepřesnostem, plynoucím z lidské nedokonalosti.
Tímto vším se zabývají biblisté. Je to samostaný vědní obor, který s vírou vůbec nesouvisí.



Písmo není dokonalé, není také samou podstatou naší víry.

Podstatou skutečného křesťanství je živý vztah s Bohem (víra, že Ježíš je Mesiáš)  a z toho plynoucí vztahy k bližním
, k zaujetí vlastního postoje k celému světu.

Písmo je pak takovým srovnávacím etalonem, podpíracím sloupem - však zdaleka ne jediným.

Písmo má pak ještě další důležitý rozměr v intimním životě křesťana: mocí Ducha svatého ožívá a promlouvá do života každého jednotlivce osobně.

Ale toto zakouší zpravidla až člověk ve vztahu. K člověku, který si jen tak chce dát Boha na dlaň a zkoumat ho, tak Bůh obvykle mlčí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 12. srpen 2012 @ 10:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Jistěže nacházíme v Písmu rozpory.....

     Vzhledem k tomu, že to co víte o Bohu máte z Bible, tak to máte docela problém. Když se Písmo myli v jedné věci, proč by se nemohlo mýlit v jiné věci, třeba i podstatné. Ty rozpory prostě signalizuji, že si věrohodnosti Biblických výroku nemohu být jist, jsou to lidské slova, lidské představy. Jíž nemohu říct: Bůh řekl. Ale v lide řekli. Autorita je v hájí. Ale můžeš být v klidu, než to lidem dojde, jestli někdy vůbec, stále můžete šermovat s Bibli jakožto slovem Božím. Oni ti lidi vám neutečou, kam by šli od starostlivého Otce, života věčného a tak raději něco překousnou, přivřou oči...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kri (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 12:21:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co víme o Bohu, máme zajisté i z Bible, ale hlavně ze samotného svědectví Ježíšova:


(J 1 17-18)
Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, ale milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista.
Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.



Ježíš vyučil dvanáct apoštolů i další učedníky, ustanovil církev. Tito toto své svědectví o Bohu ( o vlastní zkušenosti) potvrdili až k prolití vlastní krve. Věrohodnější svědectví já věru už ani neznám.


Kristus po svém nanebevstoupení nenechal církev samotnou na holičkách. Místo sebe jí seslal Ducha svatého. Ten je zdrojem nynějšího života v církvi, zdrojem pravdivého poznávání.


Tedy to, co víme o Bohu, doplňujeme vlastní zkušeností setkávání se s Bohem. Bez této osobní zkušenosti by celé křesťanství bylo prázdné, jen v rovině teorie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 16:21:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Věrohodnější svědectví já věru už ani neznám.....

     Když ti zblnou hlavu.... Muslimští teroristé jsou toho důkazem.

.....Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, ale milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista.
Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.
Ježíš vyučil dvanáct apoštolů i další učedníky, ustanovil církev......

     Tohle jsem jíž někde slyšel, vlastně četl. :-) Říkej mi něco o tom, že své informace o Bohu nečerpáš z knížky. A navíc: Slova z této knížky používáš jako argumenty pro svou ideu. Vždyť to říkám, bez té knížky nemáte nic. Na nebi je mrtvo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liter (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 18:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, víra je ze slyšeného slova. I světy povstaly skrze Boží slovo.  Fyzikálně je na nebi mrtvo. Duchovně ne.
Buď to slovo přijmu, nebo jej zavrhnu.

  • Neboť v Písmu stojí: ‚Hle, kladu na Siónu kámen vyvolený, úhelný, vzácný; kdo v něj věří, nebude zahanben.‘
  • 7Vám, kteří věříte, je vzácný, ale nevěřícím je to ‚kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným‘,
  • 8ale i ‚kamenem úrazu a skálou pádu‘. Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu – k tomu také byli určeni.


Karle, je to tak - buď ti bude Kristus vzácným kamenem úhelným, na kterém můžeš stavět, nebo kamenem úrazu a skálou pádu.Je to každého rozhodnutí  -  ber nebo nech být. Bůh nikoho nikam nutit nebude.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liter (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. srpen 2012 @ 09:15:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud ti budu říkat informace jen z církevní tradice, budeš zpochybňovat jejich věrohodnost.
Proto se odvolávám na tu část učení církve, která byla zapsána a kterou si můžeš takto ověřit. Že toto bylo vírou už prvotní církve.
 V tomto je Písmo docela nezastupitelné.


Jak jinak si představuješ dokazovat kontinuitu a neměnnost učení církve po dvou tisících letech? Přemýšlej!



Má vlastní zkušenost je nepřenositelná. Každý musí zažít tu zkušenost svou. Až v tomto víra ožije a má smysl vztahu. Do té doby (bez osobní zkušenosti s Bohem) je to jen teorie o víře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 12. srpen 2012 @ 21:06:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš to naprosto správně, ale v Písmu najdeš i rozdíly, které se podle Tvých vysvětlení objasnit nedají. Například knihy Paralipomenon jsou napsány vyloženě s didaktickým záměrem přiblížit jednání Boha na historickém pozadí, přičemž to historické pozadí je často přizpůsobeno didaktickým záměrům. A mnohokrát se výrazně neshodují s ostatními historickými knihami, třeba s knihami Královskými.

Najdou se i jiné nesoulady, hlavně v letopočtech a v počtech lidí či bojovníků. Hlavní argumenty mají v rukách antropologové a někteří z nich na tom založili své kritické postoje k Písmu.

Ale nás, Boží lid, taková tvrzení nerozhází. My víme, že Bible není historický záznam, ani vědecká publikace či dokonce technologický předpis pro stvoření. My se vždy ptáme:

Kam nás svým slovem chceš Bože zavést? Co nám tím chceš říci?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kri (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 17:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Kam nás svým slovem chceš Bože zavést?....

    To je tedy drzost Bohu vkládat do úst slovo lidské. No, mate jedinou výhodu, že za ty bludy nebudete nikdy Bohem potrestaní, protože se sním nikdy zřejmě nepotkáte. ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 00:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, zjistil jsi, že Bůh není? To je přece osvobozující nebo ne? Už nemusíš ztrácet čas diskusemi o Bibli! Přesto trávíš hodiny na křesťanském(ských) serveru(verech). Není to zvláštní? Potřebuješ se snad ujistit, že máš pravdu? No, nemáš...

Ale pokud hledáš pravdu a ne potvrzení svého scestného a střídavého názoru, zde máš něco k tomu rodovému prokletí: http://apologet.cz/?q=articles/category/14-apostolska-reformace/id/371-generacni-prokleti


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 08:33:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnoho názorů a postojů je v odkazu vysvětleno správně, ale nikoli se vším mohu souhlasit. Některé závěry odporují stávající skutečnosti života.


Exorcismy mají stále své místo v životě církve - ale místo naprosto jasné a nezaměnitelné. Nelze vše řešit exorcismem.


Písmo nestačí vysvětlovat zase jen Písmem.
Je to sice nutná podmínka, že výklad nesmí odporovat žádnému jinému místu Píésma, ale ani to ještě nestačí, i tak se jednotlivé výklady stejného místa od různých lidí často liší. Je třeba také zachovávat kontinuitu apoštolského učení (zachovávanou v tradici církve) a hotové výklady konfrontovat také se skutečnou životní situací.

Jestliže výklad některého místa  v Písmu odporuje skutečnosti života, nemůže být správný.

Tvrzení, že následky hříchu otců nepřecházejí na potomky (a často i dále, než jen do čtvrtého kolena) neobstojí před stávající realitou života.
Co děti alkoholiků a narkomanů, často dementní, nebo poškozené geneticky na těle? 
Nebo když člověk hříšným promiskuitním způsobem života si vykoleduje virus HIV a jeho dítě se narodí už jako kandidát na blízkou smrt?



Je třeba rozlišovat přenášení následků hříchů po linii těla a po linii ducha
.

Zatímco každý lidský duch je znovuzrozením do Krista ve křtu osvobozen od vší zátěže hříchů,

 lidské tělo
, i když se i ono tímto znovuzrozením stalo chrámem Ducha svatého, tak stále podléhá prokletí smrti a stále přetrvává náklonnost ke hříchu.

Po linii těla může i u takového člověka nadále přetrvávat poškození vlivem hříšnosti jeho předků.
Touhy těla jdou proti touhám ducha.
Stačilo by vydržet žít už dále s Bohem jako křesťan a bez hříchu ke smrti - a satan by neměl šanci člověku dále škodit. Nemá nad Božím dítětem ve stavu milosti posvěcující žádnou moc.
Ale protože nikdo z nás nedokáže už nehřešit vůbec, satan má stále pootevřené zadní dvířka, jak člověka znovu ovládnout, jak mu uškodit. Proto je v Písmu tolik varování před hříchem i výzev k bdělosti ve víře.


Jsou u nás stále rodiny otrávené hříchem, kde je potřeba uzdravit rodinné kořeny.
 A poznají se někdy docela snadno.
Jestliže po psychické stránce naprosto zdravý člověk se třeba oběsí doma na krovu vlastního domu a za dvacet let jeho syn udělá to samé (mluvím o skutečném případu, který znám), je to varující ukazatel, že rodové kořeny mohou být zatíženy hříchem předků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 18:09:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....No, zjistil jsi, že Bůh není? To je přece osvobozující nebo ne?....

     Nezjistil, ale vypadá to, že není. Pravdou je, že jej jíž nehledám. Spíš mne zajímá svět, jak je zařízen, jak funguje. Zajímá mne věda, něco z historie, ne fantasy. Tam si může každý nakecat co chce, jelikož to je z principů neověřitelné.

.....Potřebuješ se snad ujistit, že máš pravdu?.....

     Ne. Nastavují zrcadlo a jsem zvědav na vaše reakce tváři v tvář pravdě. Pravdou je, že mne jen utvrzujete, že vám o pravdu vůbec nejde. Milujete svou ideologii, pravda vám je ukradená. Zabydleli jste se ve svém chlívečku a nechce se vám ven. Tam je sychravo a to vy neradi.

     Jinak díky za tvou snahu odpovědět na mou otázku. Tedy k věci.
"Nebudou usmrcováni otcové kvůli synům a synové nebudou usmrcováni kvůli otcům, nýbrž každý bude usmrcen za svůj hřích."

Ve světle případu Davidová dítěte je zřejmé, že výše uvedený verš není pravdivý. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. srpen 2012 @ 09:06:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ve světle případu Davidová dítěte je zřejmé, že výše uvedený verš není pravdivý. "...


Výše jsem vysvětloval, že hříšné jednání rodičů má prokazatelně vliv na osud i na délku života jejich potomků. A to často i dál, než do čtvrtého kolena. A to v rovině přirozenosti těla.
To ale neznamená, že Bůh snad toto Davidovo dítě, které bylo plodem hříchu a už svým zplozením bylo následným podnětem k úkladné vraždě Uriáše, nějak snad zavrhl. Vždyť Bůh má ve své moci tento zkrácený život mu vynahradit na věčnosti!

Tobě to ale vysvětluji zbytečně, protože v Boha nevěříš.


(Ř 9,20-24)
Ale kdo jsi přece ty, ó člověče, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"
Nemá snad hrnčíř moc nad hlínou, aby udělal ze stejné hmoty jednu nádobu ke cti a jinou k hanbě?
A co když Bůh snášel s velikou trpělivostí nádoby hněvu, připravené ke zničení, protože chtěl ukázat hněv a oznámit svou moc?
A co když chtěl oznámit bohatství své slávy na nádobách milosrdenství, které předem připravil k slávě,
totiž na nás, které povolal nejen ze Židů, ale i z pohanů?


Mohl bys ale uvěřit alespoń skutečnostem kolem sebe, které se prokazatelně dějí. Hřích má své důsledky a dopady i na lidi kolem, na lidi blízké. Děti alkoholiků a narkomanů se rodí postižené, podobně jako třeba děti z krvesmilstva mají častěji geneticky vrozené vady a pod.
Pokud má člověk zájem sám prožít š´tastný a plodný život, nemá na výběr. Jde to jen životem podle Božího řádu. Bůh stanovil pravidla (ukázal cestu) jak žít šťastně a dal člověku na výběr.  Viz. Dt 28.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 14. srpen 2012 @ 14:44:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....To ale neznamená, že Bůh snad toto Davidovo dítě, které bylo plodem hříchu a už svým zplozením bylo následným podnětem k úkladné vraždě Uriáše, nějak snad zavrhl. Vždyť Bůh má ve své moci tento zkrácený život mu vynahradit na věčnosti!....

     Tím se dá obhájit cokoliv, jakákoliv hnusárna. Stejně je to směšné, váš Bůh si to dítě nejprve trochu "připékal", sedm dni, než si jej vzal k sobě.

.....Mohl bys ale uvěřit alespoń skutečnostem kolem sebe, které se prokazatelně dějí.....

      Ne já, ale ty by sis měl přiznat, že váš Bůh děti za hříchy otců trestá a genetické poruchy a pod. s tím nic nemají společného, přiznat, že věta "Nebudou usmrcováni otcové kvůli synům a synové nebudou usmrcováni kvůli otcům, nýbrž každý bude usmrcen za svůj hřích." je lež, protože Davidovo dítě bylo zabito za otcův hřích, pro nic jiného. Máš to tam černé na bílém.


]


Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 10:39:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zvláštní kolik úsilí dokážeme vynaložit k tomu abychom si podřezali větev na které sedíme. Zpochybňování Tradice, Bible, Církve i samotného Boha a hledání neexistujících rozporů je toho živým důkazem. Každý takový uměle vytvořený problém patří především tomu kdo ho vymyslel. kdo jinému jámu kopá sám do ní padá.



Re: Re: Literární kritika a zdánlivé rozpory v Bibli (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 13. srpen 2012 @ 16:17:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....a hledání neexistujících rozporů....

     Seš dobrej. :-) :-) :-) 
     Diagnoza: Klapky na očích, láska k ideologii, neláska k pravdě.


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy