Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429571, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 622 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496591
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit?
Vloženo Neděle, 24. červen 2012 @ 21:41:45 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Z evangelií víme, že Ježíš byl popraven tou nejhroznější a nejpotupnější smrtí, která v té době byla vykonávána. Namísto, aby smrt a vzkříšení našeho Pána se stala jednotícím vodítkem všech jeho následovníků, tak se právě smrtící nástroj stal nejenom symbolem Jeho smrti, ale bohužel i rozdělení.



 
Neškodí nám trocha poučení z historie: Kříž byl odedávna pohanským náboženským symbolem, takže jeho původ vůbec nelze přesně určit. Dalo by se říci, že symbolická řeč člověka zahrnovala tento symbol odjakživa. Horizontála (vodorovná čára) znamenala zemi a vertikála (svislá čára) symbolizovala spojení nebe se zemí.


Ukřižování jako druh potupné smrti bylo podle historiků použito již roku 519 př. n.l. perským králem Dareiem (viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD ) a možná jindy a jinde ještě dříve. Pokud si ještě někdo vzpomene na hollywoodský filmový brak Spartakus, tak tam vylíčili ukřižování otroků v r. 72 př. n.l. podle silnice do Říma. Římané, jejichž kultura, stavby a filozofie dodnes vzbuzují údiv, však svůj rozkvět založili na krutosti, přičemž pro její vrcholnou realizaci převzali tehdejší praktiky ukřižování od svých obchodních partnerů a pozdějších nepřátel – kartaginců.



Praxe při ukřižování byla taková, že odsouzenec si musel nést příčné břevno kříže. Na místě ho pak k břevnu přivázali za zápěstí nebo přibili hřeby. Příčné břevno pak vyzvedli na svislý kůl, který byl již na popravčím místě připraven. Svislé kůly byly na popravčím místě trvale. Někdy měly vytesané místo pro snazší vložení břevna. Břevno se přivazovalo a s odsouzencem ponechalo někdy i několik dní.


Působivé vylíčení Golgoty poskytla britská BBC, která natočila ionizující atmosférou naplněný dvoudílný film „Umučení“. Viděl jsem 3, možná 4 filmy o Ježíši a jeho umučení, ale tento byl podle mě nejlepší. Bez přehnaného líčení krutosti, jako bylo třeba u Mel Gibsona. A bez sladkostí při opětovném shledání se vzkříšeným Kristem. Prostě krutá, surová realita bez nadpřirozených zázraků, na jejímž pozadí roste až do závratě naděje, kterou pro nás přináší Ježíšovo zmrtvýchvstání a setkání s Ním jako živoucím.


Když si potom člověk přečte, že konkrétní druh a tvar popravčího nástroje se stává předmětem sváru, musí mu být smutno. Namísto, aby se u nás naděje dala vystopovat od prázdného hrobu, přes setkání s novým oživujícím Adamem až po setkání s Ním v nebeské slávě, nedojdou mnozí za práh Ježíšovy smrti. Smrtící místo by mělo naopak být minulostí, místo k zapomnění, popravčí nástroj by měl být spálen a zapomenut. Naše staré životy přece životem nebyly, žili jsme jako duchovní mrtvoly. Na co vzpomínat, když jsme byli mrtvi, proč si připomínat naše ukřižování? Nač si připomínat smrtící nástroj a nosit ho dokonce na krku! Nebo přít se, zda se jednalo o dřevo či strom, jak je údajně v původních evangelijních textech. Či zda se jedná o smrtící kůl, jak o něm hovoří texty Starého zákona. Vždyť se jednalo o místo prokleté Bohem, kde náš Pán byl Bohem proklet a opuštěn. Spravedlivý Bůh nemohl jednat jinak, člověka obtíženého hříchy může jenom odvrhnout. Z tohoto místa musíme utíkat, vždyť to byla jen startovní čára od našeho znovuzrození. Porodní místo nového člověka. Po smrtícím předělu již nás čeká jen život, nad nímž žádná smrt nevládne.


Tak jako ony ženy proto utíkejme od svého hrobu, tam se vrátit nechceme a tam nás ani nic dobrého nečeká:


[Matouš 28:8] Tu rychle opustily hrob a se strachem i s velikou radostí běžely to oznámit jeho učedníkům.


A radujme se se svým Pánem:


[Lukáš 15:6] ... 'Radujte se se mnou, protože jsem nalezl ovci, která se mi ztratila.'


Podobná témata

Zamyšlení

"Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 24. červen 2012 @ 23:13:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Neuškodí nám také uvědomění si faktu, že kříž Pána Ježíše nezabil.

Pán Ježíš svůj život položil dobrovolně a zemřel na kříži ve chvíli, kdy bylo dokonáno vše, kvůli čemu poslán Bohem Otcem přišel na zem; ve chvíli, kdy poručil svého ducha Otci Bohu a vydechl naposled. To přísně vzato znamená, že Pána Ježíše nezabili ani Židé ani římští vojáci, ale Bůh, když ho Otec poté, co se stal za nás hříchem, jako prokletého opustil.

Však také římský setník velící popravě, když viděl, jak Pán Ježíš zesnul, slavil Boha a řekl: „Skutečně, tento člověk byl spravedlivý.“ A Pilát se dívil, když se dozvěděl, že Ježíš je mrtev - ukřižovaní umírali na kříži i několik dní - zavolal si setníka a otázal ho, je-li to dlouho, co zemřel.

Z toho všeho vyplývá, že jakýkoliv spor o popravčí nástroj, na nějž by Pán Ježíš přibit, je naprosto nesmyslný.

Tož tak.



Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Klumonuk v Neděle, 24. červen 2012 @ 23:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To přísně vzato znamená, že Pána Ježíše nezabili ani Židé ani římští vojáci, ale Bůh...

Lukáš 20:15  A vyvlekli ho ven z vinice a zabili. Co tedy s nimi udělá pán vinice?

Skutky apoštolské 2:23  Bůh předem rozhodl, aby byl vydán, a vy jste ho rukou bezbožných přibili na kříž a zabili.

Skutky apoštolské 3:15  Původce života jste zabili, Bůh ho však vzkřísil z mrtvých a my jsme toho svědky.

Skutky apoštolské 5:30  Bůh našich otců vzkřísil Ježíše, kterého vy jste pověsili na kříž a zabili;

Skutky apoštolské 7:52  Byl kdy nějaký prorok, aby ho vaši otcové nepronásledovali? Zabili ty, kteří předpověděli příchod Spravedlivého, a toho vy jste nyní zradili a zavraždili.

Skutky apoštolské 8:1  Saul schvaloval, že Štěpána zabili. Tehdy začalo kruté pronásledování jeruzalémské církve; všichni kromě apoštolů se rozprchli po Judsku a Samařsku.

Skutky apoštolské 10:39  A my jsme svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na kříž a zabili.

1 Tesalonickým 2:15  Ti zabili i Pána Ježíše a proroky a také nás pronásledovali; nelíbí se Bohu a jsou v nepřátelství se všemi lidmi,


]


Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 25. červen 2012 @ 00:25:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo,

taky umím pracovat s korkordancí, nechci se tu však šermovat Božím Slovem.

Ale zamysleme se nad tímto. Bylo možno Pána Ježíše zabít, kdyby nechtěl?
Pán v Janovi 10:17-18 řekl: „Proto mne Otec miluje, že já pokládám svou duši/svůj život, abych ji/jej zase přijal. Nikdo ji/jej ode mne nebere, ale já ji/jej pokládám sám od sebe. Mám moc ji/jej položit, a mám moc ji/jej opět přijmout. Tento příkaz jsem přijal od svého Otce.“ Podle listu Židům 7:27 a 9:14 obětoval Kristus sám sebe Bohu jako oběť za hřích a za naše hříchy.

Zabili tedy Pána Ježíše skutečně ti lidé z tvých odkazů, nebo jejich/naše hříchy, jejichž odplatou byla smrt, ale díky Bohu a Jeho milosti ne naše smrt, nýbrž smrt Ježíše, který je vzal na sebe?


]


Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Klumonuk v Pondělí, 25. červen 2012 @ 08:51:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zabili tedy Pána Ježíše skutečně ti lidé z tvých odkazů, nebo jejich/naše hříchy, jejichž odplatou byla smrt, ale díky Bohu a Jeho milosti ne naše smrt, nýbrž smrt Ježíše, který je vzal na sebe?

Pokud si mám vybrat mezi tvým výkladem a svědectvím těchto veršů, raději se přidržím těchto veršů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 25. červen 2012 @ 11:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, klidně se jich přidrž, to je v pořádku. Verše, které jsem uvedl já, tím nepozbudou platnosti.

Tím chci říci, že to nevnímám jako polemiku, ale různé legitimní úhly pohledu na jednu věc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 25. červen 2012 @ 17:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, naše hříchy zabíjely Gn 3:15 je jenom Božím řešením lidského pádu.


]


Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 25. červen 2012 @ 19:02:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,

Ježíšovým vrahem de jure (podle práva) byli žalobci, tedy Židé. Vykonavatelem práva byl Pilát a jeho výkonná moc, tedy vojáci.

Tvrdit, že Ježíše zabil Bůh, je odvážné, a to i když uznáme, že se tak dělo podle Jeho svrchované vůle. Náš Bůh totiž bez člověka nic nevykoná. Velerada Ježíše obžalovala a odsoudila podle své svobodné vůle, Pilát jednal podle své svobodné vůle a vojáci vykonali rozkaz také svobodně, neboť se svobodně rozhodli rozkazy veliletele vykonávat. Jidáš zradil o své vlastní svobodné vůli. Ježíš také jednal podle své svobodné vůle, svému poslání se nemusel podrobit (viz modlitba v Getsemane). Všichni konali podle své svobodné vůle.

Bohu proto nelze nic vyčítat.

Máš však pravdu v tom, že vše bylo podle Boží svrchované vůle. Jako vyprávěl kazatel Wilhelm Busch (parafrázuji): "Jak jsem byl rád, že na ty domy spadly bomby a ty lidi zabily podle Boží vůle. Vždyť jaká by to byla hrůza, kdyby o těch bombách rozhodoval třeba satan nebo člověk v tom bombardéru."


]


Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 25. červen 2012 @ 21:30:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět jiný úhel pohledu - ale máš pravdu, unshakene.

Tím, co jsem napsal, mě samozřejmě ani na okamžik nenapadlo cokoli vyčítat Bohu právě proto, že to byla Jeho vůle.


]


Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 25. červen 2012 @ 08:00:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Smrtící místo by mělo naopak být minulostí, místo k zapomnění, popravčí nástroj by měl být spálen a zapomenut. "...


Kříž je realitou každodenního života
. Máme jej brát na ramena dobrovolně a s láskou - podle vzoru Pána Ježíše.

Každý křesťan je přece ve křtu ponořen do Kristovy smrti (Kol 2,12) - je ukřižován tomuto světu (Ř 6,6).
Spolu s Kristem zemře tomuto světu, aby mohl (už jako znovuzrozené dítě Boží) kráčet v novosti života (Ř 6,4).
Nyní už přece nejsme z tohoto světa - a to má "na svědomí" kříž Kristův!
Bez kříže by nebylo žádného vykoupení lidstva.


Předobrazem ukřižovaného Krista byl Mojžíšův měděný had, vyvýšený na kůlu.
Kdokoli na něj s nadějí pohlédl, byl uzdraven od hadího jedu.
Kdokoli s nadějí pohlédne na ukřižovaného Krista, ten je uzdraven z jedu hříchu.



Kříž se pro křesťany stal stromem života z ráje, protikladem stromu poznání dobrého a zlého.

Strom poznání nesl ovoce lákavé na pohled.

Ovocem našeho stromu života je ukřižovaný nevzhledný Kristus.

(Iz 53,2-5)
  ... neměl vzhled ani důstojnost. Viděli jsme ho, ale byl tak nevzhledný, že jsme po něm nedychtili.
  Byl v opovržení, kdekdo se ho zřekl, muž plný bolestí, zkoušený nemocemi, jako ten, před nímž si člověk zakryje tvář, tak opovržený, že jsme si ho nevážili.Trpěl za nás - podoben obětnímu beránku, nechal na sebe vložit hřích druhých a mlčky jej nesl.
  Byly to však naše nemoci, jež nesl, naše bolesti na sebe vzal, ale domnívali jsme se, že je raněn, ubit od Boha a pokořen.
  Jenže on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni.



Cožpak se Kristus skrze utrpení kříže nestal pro nás zdrojem věčného života? "Ovocem" rajského stromu života?

J 6,53-57)
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.



Máme snad zapomenout na to, kým jsme byli uzdraveni? Zapomenout na zmučeného Krista? Zmučeného pro naše hříchy?




Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 25. červen 2012 @ 11:49:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

..." Smrtící místo by mělo naopak být minulostí, místo k zapomnění, popravčí nástroj by měl být spálen a zapomenut. "...

Kriz je znakom spasy, a znakom vitazstva, vykupenia.Tiez si pri pohlade na kriz mozeme spomenut na velku Boziu lasku k nam.
No a  aj telo je potrebne pri zboznosti-tak ako sluch, tak aj zrak k nej dopomaha. My katolici sa prezehnavame znakom kriza, co znamena, ze patrime ukrizovanemu Kristovi.

o vyzname kriza pre kazdodenny zivot hovori aj Kristus -Kto nevezme na seba kazdy den svoj kriz a nenasleduje ma, nie je ma hoden.



Váženým bratrům a sestrám zahleděným zpět ke kříži (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 25. červen 2012 @ 22:01:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
[Filipským 3:13,14]
Bratří, já nemám za to, že jsem již u cíle; jen to mohu říci: zapomínaje na to, co je za mnou, upřen k tomu, co je přede mnou, běžím k cíli, abych získal nebeskou cenu, jíž je Boží povolání v Kristu Ježíši.

Nemyslíte, že tento verš hovoří přesně k tématu článku? A přitom nikoho z nás ani ve snu nenapadne pisatele epištoly obvinit, že by zapomínal na Kristovu oběť. To by bylo přímo rouhání. Což se však potřebujeme stále jako malé děti ohlížet, zda tam ten kříž ještě stojí, zda si ho snad někdo nepřivlastnil? Nebo potřebujeme každou chvíli hledět na hada vyvýšeného na tyči, abychom byli zase zachráněni? Kolikrát ještě potřebujeme Krista věšet na kříž, kolikrát ještě chceme být spaseni?

Boží dílo je dokonalé. Jednou bylo vykonáno. Bylo jednou provždy vykonáno pro všechny. Není snad větší Boží souhlas s tímto dílem, než Kristovo zmrtvýchvstání?

Spásné dílo je dokonáno. Pro všechny, kteří byli vykoupeni, je čas běžet dál.

[Židům 12:1,2]
Proto i my, obklopeni takovým zástupem svědků, odhoďme všecku přítěž i hřích, který se nás tak snadno přichytí, a vytrvejme v běhu, jak je nám uloženo, s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle. Místo radosti, která se mu nabízela, podstoupil kříž, nedbaje na potupu; proto usedl po pravici Božího trůnu.

Aby nedošlo k mýlce, tak jako jistě každý z nás, tak i já, si velmi často připomínáme, jakou hrůzu na kříži musel za nás a zvláště za mne Pán prožít, abychom byli osvobozeni. Ale osvobozeni ne k nečinnosti nebo k utápění se ve vzpomínkách, ale k dílu.




Re: Váženým bratrům a sestrám zahleděným zpět ke kříži (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červen 2012 @ 07:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že jsi vůbec nic nepochopil.
A já se tak snažil věc vysvtlit!  :-)



..." a vytrvejme v běhu, jak je nám uloženo, s pohledem upřeným na Ježíše"...
- Ovšem s pohledem upřeným na Ježíše na kříži i na Ježíše oslaveného ...



Jestli nebudeš mít účast na ukřižování, účast být s Ježíšem ukřižován na kříži, nebudeš mít účast ani na vzkříšení
.


Kříž nesmí být kdesi v minulosti za námi, ale vpředu před námi. Nejdřív naše účast na Kristově kříži, potom teprve vzkříšení.


(Fp 3,10-11)
... abych poznal jeho i moc jeho vzkříšení a účast na jeho utrpení. Beru na sebe podobu jeho smrti,
abych tak snad dospěl ke vzkříšení z mrtvých.


Podoba smrti Krista je podoba ukřižovaného Krista.
Tvrdit, že máme snad zapomínat na podobu smrti Krista je tvrzení přímo proti evangeliu.
Naopak, máme usilovat o to mít účast na Kristově utrpení tím, že budeme den co den brát na ramena svůj kříž a poponášet ho o kousek dál.

(Kol 1,24)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.

Kristus skrze smrt zničil toho, kdo měl moc smrti. Kdybychom zapomněli na nástroj našeho vykoupení, naše "křesťanství" by zůstalo vyčpělé a vyprázdněné.

Kříž tak zůstává stále ústředním bodem celého křesťanství.



]


Re: Re: Váženým bratrům a sestrám zahleděným zpět ke kříži (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 26. červen 2012 @ 21:20:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

je mi líto, že každý myslíme jinak ve víře stejné podstaty.

Ja jsem přece nikde neřekl, že věřící by neměl mít účast na Kristově ukřižování nebo dokonce na jeho oběť zapomenout. Když jsi mi to vyčetl, tak alespoň uveď citaci z článku. Já jsem pouze zdůraznil, že jednou On byl za nás ukřižován, tím bylo naše vykoupení dokončeno. A od této chvíle jdeme společně s Ním, jdeme živí a nemusíme se ohlížet zpět na svou smrt.

Také zdůrazňuješ:

..." a vytrvejme v běhu, jak je nám uloženo, s pohledem upřeným na Ježíše"...

To je neuvěřitelné, jak ty běžíš za trpícím, resp. mrtvým Ježíšem na kříži, zatímco by všichni znovuzrození měli běžet co můžou za Ježíšem živým, Králem a Pánem po pravici Boží. Tam si snad představuješ kříž? Kde a jak jsi k tomu přišel? Tam je Boží Sláva! Tam je život a přímo jeho dárce!



]


Re: Re: Re: Váženým bratrům a sestrám zahleděným zpět ke kříži (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 08:30:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky je mi líto, že stále nechápeš, že Kristův kříž je pro každého křesťana stále každodenní realitou.


(Kol 1,24)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.

Jak vidíš, dárce života nás nezbavuje utrpení, ale dává mu nový rozměr.



Toto je tedy náš úkol pro přeměnu světa podle Božího plánu.
Když běžíš za Ježíšem, může se ti stát, že se ti jeho obraz pokroutíš do nepodoby. Lidská přirozenost s neustále trvající náklonností ke zlému toto jistě dokáže a pak věříš výplodům vlastní mysli.

Správné je kráčet na své životní cestě s Ježíšem, spoléhat na jeho pomoc, žít s ním doopravdy svůj život. Je to taková "zpětná vazba", aby nám Ježíš nevybledl, abychom ho poznali doopravdy. V každé maličkosti, v každé situaci mít Ježíše po boku. Nikoli jen kdesi vpředu jako idol. V těchto maličkostech ho totiž poznáváme, jaký Kristus doopravdy je. A jen takový nám může být vzorem pro naše chování.


]


Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 26. červen 2012 @ 09:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kříž nesmíme nikdy mít za sebou a nikdy ho nesmíme opustit. Musíme ho mít v maximální míře před sebou i v sobě. Ten Kristův i ten náš životní. Kdykoliv se v životě pokusíme obrátit zády k utrpení a vypustit ho ze svého života tak pokaždé tvrdě narazíme. Platí to i ve světské rovině. To že odmítáme utrpení a snažíme se být pořád jen šťastní nebo to alespoň navenek předstírat je jednou ze zásadních příčin toho že rodiny nejsou stabilní. Přestože zdánlivě nikomu nic nechybí. Což je v přímém kontrastu s tím kdy měli naši předkové hromadu dětí, těžce pracovali  a prožívali války, epidemie a jiné katastrofy.

Máte pravdu v tom že kříž byl tím nejstrašnějším co dokázala vymyslet lidská a pravděpodobně i ďábelská zloba. A přesto je pro nás tím největším zdrojem pokoje, míru a lásky. Bylo to za nás, pro nás, z lásky a z milosrdenství. A pořád to trvá. Našeho Pána křižujeme každým svým hříchem a trpí v každé své ovečce a v každém svém údu.  Jizvy po ukřižování zdobí Jeho svaté Tělo.

Nejrůznější spekulace okolo popravy na kříži a o tvarech křížů mají pravděpodobně především kříž zpochybnit a vyvolat umělé problémy a sváry. Narušit vzájemnou lásku a důvěru. Vytahování odsouzence nahoru s břevnem mi připadá technicky téměř nemožné a pokud přeci tak u přivazování, ne u přibití nohou. Což pravděpodobně potvrdí každý kdo se někdy na táboře pokusil něco přibíjet ke kůlu který pruží. Vztyčit kříž i s odsouzencem  je nesrovnatelně snažší.  Stejně jako třeba odnést tělo zabalené do plátna než ho na místě rozbalovat a nechávat tam složená plátna.

Základní tvary křížů najdeme na Wikipedii pod heslem kříž. Většina z nich něco symbolizuje a nevidím důvod proč by mne to mělo pohoršovat.  Už jsem se setkal i s tím že satanisti nebo esoterici tvrdí že prostý kříž je jakýmsi přijatelným symbolem a kříž s Kristem přináší smůlu a negativní energii. Což považuji za svědectví pro jeho používání.  Kromě svastiky znám jen jeden případ kdy znamení kříže používali pohani. Každá z tehdy známých planet měla svůj symbol. Všichni pravděpodobně známe symboly Venuše (zrcadlo) a Marsu (kopí a štít), které se používají dodneška na odlišení pohlaví. U lidí i u zvířat. Své znamení měla i Země.  Rovnostranný kříž v kruhu. A ten opravdu někdy používáme jako symbol toho že Ježíš je Králem naší Země a zároveň jako symbol Jeho svatozáře a záře která z kříže vyzařuje. Možná je to také zároveň důvod proč se obvykle ostatní planetární znamení kromě těch dvou nezobrazují, aby nám to nedošlo. Jako první tohle znamení použili na prostém kříži pravděpodobně keltové, poté co přijali Krista a vytvořili tak známý keltský kříž.




Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 26. červen 2012 @ 22:12:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj poutnicku,

o technice Kartaginců, převzatou Římany pro ukřižování, jsem se dozvěděl poprvé z rozhlasové četby z Watchmana Nee a později také z odkazu, který je v článku (http://cs.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD ). Má to svou logiku i snadnou realizovatelnost, neboť odsouzenec nebyl nikterak vysoko.

Jak píšeš - obrátit se zády k utrpení - vždyť to snad ani většinou nejde. To i stoikové, kteří v Boha nevěřili, došli k poznání, že "pokorný člověk je osudem veden, ale nepokorný je osudem vlečen".

O tom, zda nesení Kristova kříže znamená jen utrpení, jsem nedávno slyšel úplně jiný výklad. Stálo by zato, pokud je v tom někdo znalý, aby nám význam "nesení kříže" shrnul ve všech souvislostech. Určitě se tím v Písmu nemyslí jen utrpení.



]


Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 26. červen 2012 @ 22:39:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kříž v žádném případě není o utrpení! Kříž je o umírání na každý den - sobě, světu, hříchu, aby byl člověk živý Bohu!

Je to přece prosté - kříž není mučící nástroj, kříž je nástroj určený k popravě. Kristův kříž má moc odstranit z našeho života všechno, co je z nás, aby mohlo přijít vše, co je z Něho, co je z Boha.

Náš kříž, který máme na sebe brát a nést na každý den, je určitá konkrétní součást Kristova kříže, uplatněná osobně na nás podle toho, co je potřeba odstranit.


]


Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. červen 2012 @ 07:23:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."kříž v žádném případě není o utrpení? "...


Kristus snad na něm ani netrpěl?

Kříž je v každém případě především o utrpení!


Proto byl vymyslen tento popravčí nástroj s ďábelskou rafinovaností, aby člověk co nejvíce trpěl.
Po vztyčení kříže visí člověk za přibité ruce a váha těla ho začíná dusit. Mezižeberní svaly jsou stále jednostranně namáhány - člověk nemůže pořádně vydechnout. Dokud má sílu v nohou, brání se udušení. Ale jakmile začnou svaly na nohou vypovídat službu a nadlehčovat tělo, začníná pomalé dušení. Člověk nemá sílu odkysličený vzduch z plic vydechnout a není tedy ani místa pro čerstvý.
Když bylo potřeba urychlit smrt na kříži, žpřeráželi odsouzeným nohy a oni se vahou vlastního těla udusili rychleji.


Kříž je mučící nástroj, je zdrojem bolesti a utrpení!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 27. červen 2012 @ 22:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kříž je v každém případě především o utrpení!  V žádném případě!

Kristův kříž je v každém případě především o smrti, ukončení starého stvoření a všech negativních věcí!

Proto byl vymyslen tento popravčí nástroj s ďábelskou rafinovaností, aby člověk co nejvíce trpěl.
Po vztyčení kříže visí člověk za přibité ruce a váha těla ho začíná dusit. Mezižeberní svaly jsou stále jednostranně namáhány - člověk nemůže pořádně vydechnout. Dokud má sílu v nohou, brání se udušení. Ale jakmile začnou svaly na nohou vypovídat službu a nadlehčovat tělo, začníná pomalé dušení. Člověk nemá sílu odkysličený vzduch z plic vydechnout a není tedy ani místa pro čerstvý.
Když bylo potřeba urychlit smrt na kříži, žpřeráželi odsouzeným nohy a oni se vahou vlastního těla udusili rychleji.


Dobře popsáno, jak zemřeli zločinci po pravici a po levici Pána Ježíše Krista. Díky Bohu, jak zjevuje Písmo, Pán Ježíš takto nezemřel!

Kříž je mučící nástroj, je zdrojem bolesti a utrpení! Nikoli!

Římané neukřižovávali zločince, aby je mučili, ale aby je tímto rafinovaným, zdlouhavým a bolestným způsobem popravili, tj. zabili!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 08:16:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rafinovaný zdlouhavý a bolestný způsob popravy je jistě mučením. Je utrpením.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 10:44:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

která muka myslíš byla pro Pána Ježíše horší? Ta fyzická nebo ta duševní? A která muka a utrpení Pána Ježíše zabila - ta fyzická nebo ta duševní? Jinak řečeno - zabily Pána Ježíše Krista rány a fyzické utrpení těla nebo naše hříchy, které na sebe vzal, ba dokonce byl učiněn a stal se hříchem?


]


Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 26. červen 2012 @ 22:43:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja len na okraj.
Pri neseni kriza dava Jezis aj odpocinkove obdobia. Kriz velmi priblizuje k Bohu, ak napodobnujeme Krista, ktory ho obetoval za hriesnikov.Ak to urobime tymto sposobom,,zistime, ze nas to velmi  k Bohu priblizi. Knazi rozpravaju, ze ak maju nejaky problem, ktory sa nijako nedal vyriesit ani dlhodobymi modlitbami, idu do nemocnice za nejakou veriacou a prosia ju, aby obetovala svoje bolesti na dany umysel. Ten sa bud v kratkej dobe vyriesi, alebo sa jasne ukaze riesenie. Takuto skusenost ma naozaj uplne kazdy, kto kriz, ktoremu sa neda vyhnut nesie takymto sposobom, vratane mna.Je to uzasne, ked kriz takto obetujete za druhych, lebo zachranite mnoho dusi.
Sv Angela povedala, ze keby ludia vedeli, co dostanu za utrpenie/takto nesene/ utrpenie by sa stalo predmetom lupeze.
Je tu jeden hacik. Utrpenie sa v ziadnom pripade nema vyhladavat, treba ho odstranovat. Aj Jezis kade chodil, tade uzdravoval a odstranoval utrpenie. my ale vieme, ze je utrpenie, ktore sa neda niekedy zmenit. alebo sa mu vyhnut a toto treba takymto sposobom obetovat.
Utrpenie je tajomstvo. neda sa vysvetlit a pohorsuje.Ani Kristus nam ho nevysvetlil, ale naozaj povedal, kto nevezme na seba kazdy den svoj kriz, nie je ma hoden.
Este pre upresnenie- existuju svati, ktori su uz ale naozaj na tych najvyssich stupnoch mystiky,ktore sa tu na zemi daju disiahnut, ti maju milost priat si utrpenie, lebo vedia, ze tym zachrania vela dusi.


]


Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. červen 2012 @ 07:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každé ráno, když se na posteli posadím, tak první věcí kterou udělám, je kříž.

Setkávám se s Kristem a beru hned po ránu na sebe svůj každodenní kříž, abych ho poponesl o kousek dál, jak je ustanoveno v Božím plánu.
Prosím Krista, abych měl pořád na mysli, že cokoli se přes den přihodí, je součástí tohoto Božího plánu, součástí mého kříže. Abych měl sílu všechny události přijímat v tomto světle.



Je dobré začínat svůj den s Kristem.



Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 27. červen 2012 @ 21:05:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš:

"Je dobré začínat svůj den s Kristem." To máš pravdu. Amen. Já se modlím, aby Bůh byl se mnou i v mých snech. Řečeno dnešní mluvou, je nutné být on-line neustále.

Jenže, pokud se denně vracíš ke kříži s ukřižovaným, tedy ke své startovní čáře, nikdy se k cíli nemůžeš dostat. A cílem je živoucí a radostný Pán a Bůh, nikoliv mrtvý utrpením.

Je zřejmé, že tradiční katolicismus zdůrazňuje neustálý návrat ke kříži, zatímco protestantské chápání (resp. určitě to mé) bere návrat ke kříži jen pro přibití dalších zjevených hříchů.

Tak se zeptejme: Kam vane onen Duch, který si jak vítr vane kam chce?

Zamysli se nad tím. Zdali ten Duch pro Tebe nevane zpět, zatímco by jsi měl jít vpřed.

Je také zajímavé, že když svými prohlášeními si "vanutí Ducha" přivlastnil Benedikt XVI., tak ten jeho Duch v jeho církvi vane zpět a ztěžuje znovunarozeným cestu. A protože ostatním církvím ho tento papež odepřel, tak Duch vane správným směrem právě u těchto církví. Soudím tak podle odpovědí na článek, nelze to tedy zobecnit.

Jak měl Ježíš pravdu, když řekl:

[Jan 3:8] Vítr vane kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha."



]


Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 08:13:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." pokud se denně vracíš ke kříži s ukřižovaným, tedy ke své startovní čáře, nikdy se k cíli nemůžeš dostat. "...


Já se přece nevracím ke kříži jako k nějaké pomyslné startovní čáře.

Mě doprovází ukřižovaný a vzkříšený Ježíš na mé životní cestě.
Nesení mého vlastního kříže spolu s Kristem (Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem mírný a pokorný v srdci; a najdete odpočinek pro své duše. Vždyť mé jho je příjemné a mé břemeno lehké." - Mt 11,29-30) mě posunuje dopředu, nikoli navrací zpět.







..."protestantské chápání (resp. určitě to mé) bere návrat ke kříži jen pro přibití dalších zjevených hříchů"...

A jak to jde navracet se ke kříži přibít své hříchy a zároveň se ke kříži už jaksi nenavracet?


Jako v pohádce "Obutá - neobutá, oblečená - neoblečená?

Buď si přiznám, že bez kříže to v životě nejde (ani bez toho mého, ani bez toho Kristova), že mě prostě doprovází na cestě života jako realita - nebo ho zanechám někde v minulosti už jako přežitek - ale pak, když se mně tak vzdálen, tak jak na něj mohou být přibity mé další hříchy - už bez účasti na tomto kříži?





Papež nijak nekecá Duchu svatému do toho, kam on má vát!
Papež pojmenovává věci pravdivě jak jsou, svědčí o tom, jaká je pravda. Všechno ostatní je na volbě těch, kteří ho slyší.


]


Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 29. červen 2012 @ 21:55:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš oko:

"A jak to jde navracet se ke kříži přibít své hříchy a zároveň se ke kříži už jaksi nenavracet? Jako v pohádce 'Obutá - neobutá, oblečená - neoblečená?'"

Odpovím Ti. Je škoda, že jsi na to nepřišel sám.

Pokud chceš přibít své nově zjevené hříchy, musíš se ke kříži vrátit. A Krista ukřižovat znovu. Neříkej, že právě proto ten kříž s ukřižovaným stále nosíš s sebou. Abys ho měl při ruce, co kdyby. A měl alibi, za nic jsi nebyl odpovědný. Pokud satan před Tvým křížem neuteče, tak za to bude moci ten ukřižovaný, že ano?

Jenže je to jinak. Vyjma zvláštního případu, kdy křesťan sejde s cesty a propadne hříchu, není zapotřebí se ke kříži vracet, ale následovat Krista směrem od kříže do věčného života. A protože se nedokážeme v tomto systému věcí pohybovat tak, abychom se neznečistili a naše práce je dokonce i ve špinavých hampejzech, tak nám Ježíš dal jednu vynikající možnost:

Omývá nám nohy, které jsme si znečistili chůzí po tomto světě:

[Jan 13:10] Ježíš mu řekl: "Kdo je vykoupán, nepotřebuje než nohy umýt, neboť je celý čistý. I vy jste čistí, ale ne všichni."





]


Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 30. červen 2012 @ 11:51:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud chceš přibít své nově zjevené hříchy, musíš se ke kříži vrátit. A Krista ukřižovat znovu."...


Nesouhlasím.
Jedna jediná Kristova oběť je dostatečná pro odpuštění všech hříchů světa.

Tím, že se kaješ ze svých hříchů a vyznáš je Bohu i církvi, jsou ti pro Kristovy zásluhy odpuštěny. Máš účast na Kristově oběti, máš užitek z Kristovy oběti. Nelze mít účast na Kristově vykoupení a nemít předtím účast na Kristově kříži.

Kdo ze svých hříchů pokání nečiní, nemá účast na Kristově oběti, nemá z ní užitek. Jeho hříchy stále trvají.


Také "umývání nohou" (likvidace hříchů všedních, které ještě nebyly ke smrti) probíhá stejným způsobem - skrze pokání a vyznání alespoň Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 30. červen 2012 @ 13:02:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, Kristus zemřel za všechny mé hříchy, takže žádné hříchy, ani ty, kterých si nejsem vedom a tudíž nejsou vyznané nemůžou ohrozit věčný život křesťana, protože mám před Otcem Kristovu spravedlnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 30. červen 2012 @ 21:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co tohle, oko (ani trochu Ti to nepřeji):

[Židům 6:4-6] Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.


Už víš, o čem je řeč?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. červenec 2012 @ 07:18:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi nevěřit, ale
bylo mi už dopředu jasné, že zrovna tímto místem v listu židům budeš argumentovat.



Za prvé je dobré si připomenout, že i znovuzrozený osvícený a Bohem obdarovaný člověk může znovu od Boha odpadnout.

Že všichni ti bloudi zde (co bloudí .-))  ) v tom, že jsou přesvědčeni, že už mají své nebe jisté a nic to nemůže zvrátit - ti všichni jsou na omylu.
Nikdo z nás nemá jistotu, že v dobrém vytrvá a proto je třeba stále zůstávat vůči pokušení bdělí.


(Žd 6,4-6)
Neboť pro ty, kdo byli jednou osvíceni, okusili ten nebeský dar, stali se účastníky Ducha Svatého
a okusili dobré Boží slovo i zázraky budoucího věku,
je nemožné, aby když odpadnou, byli znovu obnoveni k pokání, poněvadž by pro sebe znovu křižovali Božího Syna a vystavovali ho potupě.






Slovu "NEMOŽNÉ" je třeba rozumět v kontextu jiných veršů v Písmu, tak jak mu rozumí i Ježíš.

(Lk 1,36-37)
A pohleď, tvá příbuzná Alžběta, o které říkali, že je neplodná, ta také počala syna, i ve svém stáří - a je v šestém měsíci,
neboť u Boha nebude nemožné žádné slovo."


(Mt 19,20-26)
Ten mladík mu řekl: "To všechno jsem dodržoval odmalička. Co mi ještě schází?"
Ježíš mu řekl: "Pokud chceš být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek, dej ho chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď, následuj mě."
Když ale mladík uslyšel tu řeč, smutně odešel. Měl totiž mnoho majetku.
Ježíš tedy řekl svým učedníkům: "Amen, říkám vám, že pro boháče je nesnadné vstoupit do nebeského království.
A říkám vám znovu: Je snadnější, aby velbloud prošel uchem jehly, než aby boháč vešel do Božího království."
A když to jeho učedníci uslyšeli, nesmírně nad tím žasli a říkali: "Kdo tedy může být spasen?"
Ježíš však na ně pohlédl a řekl: "U lidí je to  NEMOŽNÉ,  ale u Boha je možné všechno."



Takže má odpověď: Ano, opravdu vím, o čem je řeč.

To, co je lidsky nemožné, je u Boha možné a i takového odpadlého hříšníka Bůh dokáže probudit k pokání.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 01. červenec 2012 @ 21:15:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano oko, jak píšeš:

"To, co je lidsky nemožné, je u Boha možné a i takového odpadlého hříšníka Bůh dokáže probudit k pokání."

Ještě nám dává naději nejen vše, co je možné u Boha, ale i nesmírná milost, která nám byla a je předložena. Proč by po nás chtěl Ježíš mnohonásobná odpuštění, když nás nabádá:

[Matouš 18:21,22] Tehdy přistoupil Petr k Ježíšovi a řekl mu: "Pane, kolikrát mám odpustit svému bratru, když proti mně zhřeší? Snad až sedmkrát?" Ježíš mu na to odpověděl: "Pravím ti, ne sedmkrát, ale až sedmdesát sedmkrát."

Dovedeme si vůbec představit, že sám Bůh nám dává příklad podle sebe? Dovedeme vůbec ocenit hloubku zjevené milosti?


Když jsem si však text přečetl s následujcícmi verši, hned se objevila významná podmínka pro násobné odpuštění udělené od Boha:

[Matouš 18:34,35] A rozhněval se jeho pán a dal ho do vězení, dokud nezaplatí celý dluh. - Tak bude jednat s vámi můj nebeský Otec, jestliže ze srdce neodpustíte každý svému bratru."

Jinak řečeno: Tentokrát to nebude již zcela zdarma!







]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. červenec 2012 @ 09:29:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tentokrát to nebude již zcela zdarma!"...


Přesně tak.
Teď ses dotkl bolavého místa všech těch už v tomto životě jistojistě "spasených" věčnou spásou.



Milost spasení pro Kristovy zásluhy je znovuzrození do Božího dítěte ve křtu už pro život s Bohem zde na zemi, který má kontinuálně pokračovat i po smrti těla v nebi.
Zde k tomu člověk nic nepřidává se svých zásluh. Je to vstup do Nové smlouvy, která je uzavřena jednostranně - na rozdíl od oboustranné smlouvy staré (Mojžíšovy) - ve smlouvě Nové se zavazuje pouze Bůh.

Pro člověka je zde jediná podmínka - získat na této smlouvě účast (ve křtu) a dál už žít s Bohem podle Božího řádu, jako dítě Boží. Vytrvat v dobrém až do konce (Mt 24,13; Mk 13,13). Vytrvání v dobrém je trvalou účastí an smlouvě. Protože jsme však  hříšní, ze svých stále dalších hříchů se stále znovu musíme očišťovat pokáním.
Jako se znovu a znovu myjeme od každodenní špíny.



Něco jiného je spasení po naší smrti, výrok Kristova soudu
, kdy bude posuzovat všechno dobré i zlé, co jsme v životě udělali.

Zde nás může zachránit jen plné odevzdání se do Boží milosti a spoléhání na Krista. Tomuto spoléhání v pokoře pokání se ovšem musíme naučit už v tomto životě, jinak to nesvedeme.  Strom totiž padá zpravidla na tu stranu, na kterou se nakláněl.


]


Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 30. červen 2012 @ 11:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy si říkám, jak moudře to pán Bůh udělal, že načasoval Ježíšovu smrt do doby, kdyby nebyly sdělovací prostředky a ani jiná media, která by toto zachytila.  Šlo by pak o víru ?  A kdyby byly  sdělovací prostředky u toho, jak Pán Ježíš vstal z mrtvých, šlo by pak o víru ?  A přesto by pak i řada lidí možná uvěřila i tomu, že je to jen divadlo, jen tak sehrané… Vždyť nedávno někdo zpochybnil i přistání na Měsíci a že tento přenos byl spíše z nějakého studia. Jak by se dalo vše, co prochází našimi smysly, smysly zneužít ? Ale Pán Bůh to uměl správně načasovat do nejvhodnější doby.


Vidět, jak Pán Ježíš umíral, měla jen hrstka lidí.  Ale miliardy to pak celá staletí slyšely či četly. A pak už musí působit naše vnitřní já, musíme to vnitřně prožít. Být u toho v našem myšlení. Uvědomit si tu hroznou nespravedlnost. Proč má trpět On, který nic špatného neudělal ? A Duch Boží nám podává každému vysvětlení, které mění naše dosavadní hodnoty.

Stalo se tak pro naši záchranu.

A proto na kříž nesmíme zapomenout a moc a moc často si ho připomínat. Ano, od tohoto okamžiku, kdy na nás Duch Boží zapůsobil, začal jiný pohled na život.

Kam mám běžet? Tady snad nejde o závod kvůli vavřínům či medaliím.kvůli tomu, abych byl v nebi za každou cenu a třeba mezi prvními, ale přece o to, abych v tomto životě Pána Ježíše nezklamal a neklamal. Aby spíše můj život dával plody Ducha. A Pán Ježíš nás posiluje a je tu s námi duchovně.To je přece velká pomoc a síla.


Rozhodující jsou skutky víry a lásky, jejíž zdrojem je Ježíš v nás. Ježíš musí být v člověku viděn!!! Není rozhodující jen církev.
Nebýt kříže, nebylo by ani vzkříšení, odpuštění našich hříchů a tím ani záchrana pro nás. Vidět cíl, vidět nebe, je krásné. K tomu směřuje život. Ale k čemu by mi to bylo, kdybych myslel jen na  sebe!!!
Někdy si říkám, zda v tom běbu do cíle, jsme se  náhodou trochu nevzdálili od Pán Ježíše a nezabloudili jsme??? Možná i proto, že zapomínáme na kříž.






Re: Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 01. červenec 2012 @ 00:05:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, plno židů vidělo vzkříšení Lazara, oznámili to Sanhedrinu a velekněz vydal proroctví, že lépe bude, když jeden zemře za národ, než kdyby národ trpěl za něj.


]


Re: Kříž jako symbol smrti – chceme se k němu vrátit? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 03. červenec 2012 @ 13:47:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také se hrdě hlásím ke kříži. Jsem na něm ukřižován s Kristem. Kéž bych tuto výsadu vždy uměl i uvést ve skutek...



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy