Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483128
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Tři kříže
Vloženo Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 21:36:27 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Pokud jste to ještě nevěděli, byl Ježíš ukřižován na prostředním kříži, spolu se dvěma jinými zločinci. Ovšem jen málo lidí ví, že popis této události od evangelisty Lukáše má kromě faktografického významu i význam čistě symbolický.

Lukáš 23,32 - 43: Spolu s ním byli vedeni na smrt ještě dva zločinci. Když přišli na místo, které se nazývá Lebka, ukřižovali jej i ty zločince, jednoho po jeho pravici a druhého po levici.

Ježíš řekl: „Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.“

O jeho šaty se rozdělili losem. Lid stál a díval se. Členové rady se mu vysmívali a říkali: „Jiné zachránil, ať zachrání sám sebe, je-li Mesiáš, ten vyvolený Boží.“ Posmívali se mu i vojáci; chodili k němu, podávali mu ocet a říkali: „Když jsi židovský král, zachraň sám sebe.“ Nad ním byl nápis: „Toto je král Židů.“

Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“
Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“

Jestli se nezaujatě zamyslíte nad tímto Lukášovým zápisem, měli by jste si všimnout zvláštní symboliky. Ježíš visel na kříži uprostřed a zločinci vedle něj. Jeden z těch zločinců ho urážel a druhý ho za to káral slovy: „Ty se ani Boha nebojíš?“

Možná si to neuvědomujete, ale podobně na tom jsou všichni obyvatelé země. Jedni urážejí Boha svou ignorancí a odmítáním jeho Syna Ježíše. A druzí jím říkají, že by se měli bát Boha. Jen málokdo si uvědomuje, že tím, kdo rozděluje lidstvo (zločince) je Ježíš v jejich středu a to, jak se kdo k němu zachová. Zda ho uráží a odmítá nebo zda si přiznává svou vinu a své spravedlivé odsouzení. Jen jeden z těchto dvou zločinců oslovil Ježíše jako kajícník, uvědomující si svou ztracenost s prosbou o to, aby si na něj Ježíš vzpomněl, až přijde ve své královské moci.

Nejkrásnější je Ježíšova odpověď pokání činicímu zločinci. Ten si ani nečinil nárok na okamžitou pomoc a přesto se mu dostalo jednoznačné odpovědi: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“

Nad těmito Ježíšovými slovy se sice vedou nekonečné diskuse, ale jejich význam nelze ničím zmenšit. O tom prvním zločinci a jeho budoucnosti neřekl ani slovo, ale o tom druhém zcela přesně sdělil všem, že kdo ho příjme jako tento pokání činicí zločinec, bude ještě tento den v přítomnosti Ježíše.

Kdysi jeden Boží člověk, Izraelský král David, vyjádřil velmi zajímavou myšlenku: Žalm 84,11: Jeden den ve tvých nádvořích je lepší, než tisíce jinde.


Podobná témata

Zamyšlení

"Tři kříže" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. červen 2012 @ 08:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký smysluplný článek. Takových víc!



Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 22. červen 2012 @ 09:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen



Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 23. červen 2012 @ 10:07:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete děkují za pěkný článek a zamyšlení.



Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 24. červen 2012 @ 13:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsi to připomněl, leonete,

jak by jsi argumentoval na texty písma, které hovoří o tom, že Ježíš byl přibit na dřevo. Tedy nikoliv na kříž. Víš dobře, že toto je jeden z podstaných argumentů Svědků Jehovových.

To je pouze otázka do diskuze, nikoliv věroučné tvrzení.



Re: Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 24. červen 2012 @ 20:08:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
nevím co učí Jehovisté, ani jak se správně překládá nějaké řecké slovíčko (kříž), ale již ve starém zákoně je psáno o KŘÍŽI a to nezaměnitelným způsobem. Jestli víš, které místo mám na mysli?  


]


Re: Re: Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 24. červen 2012 @ 21:56:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co máš na mysli leonete. Kříž jako slovo ve SZ není, a to jsem prohledal několik překladových verzí. "Slovo pro kříž v původním řeckém významu označovalo zašpičatělý kůl, k němuž byl odsouzenec přivázán nebo na nějž byl nabodnut." (Cit. z Bibl. slovníku). Židé tento způsob nepoužívali, vyjma zavěšování mrtvých těl na kůl Dt 21:23:

[Deuteronomium 21:23 - Jer. Bible] nesmí být jeho mrtvola ponechána na tom stromě přes noc; téhož dne ho pohřbíš, neboť pověšený je Božím prokletím a ty neznečistíš půdu, kterou ti Jahve, tvůj Bůh, dává za dědictví.

Což když si uvědomíme, bylo Ježíšovo prokletí a opuštění samotným Bohem.

Zde život končí. A nám začíná prázdným hrobem.



]


Re: Re: Re: Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 24. červen 2012 @ 22:20:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Mojžíšová 48,13-19 a Ezechiel 37, 16-17. Duchovně vnímavým jsou tato místa dostatečným potvrzením a kříži.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Tři kříže (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 25. červen 2012 @ 22:46:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já chudák duchovně nevnímavý jsem schopen číst a chápat jen to, co je v Písmu psáno. Tam však, kam jsi mne vedl, nic o Kristově kříži nevidím. Ale třeba mi časem dojde.

Ale kříž je tak jednoduchý symbol, že ho lze vzít za symbol téměř čehokoliv. Spojení i rozdělení.


]


Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy