Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 291 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116556617
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Křesťanská nedověra
Vloženo Neděle, 17. červen 2012 @ 23:46:20 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Když Ježíš začal kázat v židovských synagogách, všichni hned žasli nad jeho učením (Marek 1:22). Ano, židé chodili do synagóg, poslouchali a přednášeli tam Boží slovo, opakovali si ze zákona, proroků a spisů zprávy o mocných Božích činech, zázracích a zaslíbeních svého Boha. A když přišel Ježíš, byli překvapeni, že činy, o kterých si v synagógách jen vyprávěli a které nejspíš považovali za produkt oné nádherné doby, kdy Bůh byl mezi lidem prokazatelně přítomný, tak tyto mocné činy se stávaly osobou Ježíše realitou.

 

Zato zástupům se Ježíšovo konání, spočívající v uzdravování těla a ve vyhánění démonů u duševně chorých, velmi zamlouvalo. Táhli za ním v takovém počtu s touhou po lepším zdraví, že se Ježíš před nimi musel ukrývat (Marek 1:35;45). My z dalších evangelijních textů víme proč se skrýval - Ježíš nepřišel jako pouhý zázračný léčitel. Ostatně, Ježíš byl a je obdarován takovou mocí, že mohl snadno vymýtit všechny nemoci a neduhy pro všechny lidi a na věčné časy. Ale neudělal to. Asi věděl proč.

Mezi těmito židy – návštěvníky synagog a dokonce i řečníky v nich - však byli i takoví, kteří, ač s vynikající znalostí Písma, nevěřili tomu, že ačkoliv to v Písmu bylo černé na bílém, že se to může stát skutečností a dokonce se Ježíše, toho realizátora Božích slibů, rozhodli zahubit (Marek 3:6).

Nevíra v Boží zaslíbení se však mezi vyvoleným lidem konala již mnohem dříve. O nedůvěře v Boží zaslíbení v hojnost šesti let s následujícím sedmým rokem pro odpočinek lidu a půdy a pro promíjení dluhů a osvobození hebrejských otroků nemáme příliš konkrétních zpráv. Jen že „lid hřešil proti Hospodinu“ a nechtěl dodržovat propuštění otroků na svobodu (Jeremiáš 34:11). Přitom Izraelitům Bůh zřetelně oznámil: „Budete-li dodržovat má ustanovení, bude se vám dobře dařit“ (třeba Deuteronomium 10:13). A oni nevěřili – lze pochybovat, že Bohu nevěřili proto, aby se jim dobře nedařilo. Přesto nevěřili.

Ale nemusíme chodit do minulosti. Chodíme do kostelů nebo do shromáždění. Slyšíme tam z Písma o mocných Božích činech včetně zázračných uzdravení. Již když to slyšíme, tak si v duchu říkáme: „Krásné, ale nám se to neděje. To bylo tenkrát, když byl Ježíš přítomen na zemi.“ V lepším případě ještě přidáme: „To se splní až v budoucím Božím království.“

Dokonce v bohoslužebné, dokonale propracované liturgii největší církevní denominace, věřící odříkávají:

Pane, nejsem hoden, abys vešel pod mou střechu, ale řekni jen slovo, a má duše bude uzdravena.“

Jenže, Písmo hovoří v podobném textu o setníkovi, který žádal od Ježíše uzdravení těla ochrnutého sluhy - „... ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven“ (Matouš 8:8). Zase nevíra. Nebudeme se přece ztrapňovat, když tak často prosíme Boha o uzdravení, ale nic se nekoná, takže se bez doktorů stejně neobejdeme. Pro jistotu budeme hovořit o uzdravení duše, to se nedá exaktně ověřit a přinejhorším řekneme, že „člověk je živou duší“, tedy tělem i duchem dohromady.

Přiznejme si, nevěříme. Určitě co se týká uzdravování.
Někdy k tomu máme pádné důvody. Například rozšiřujeme do prostředí takové látky, jejichž jedna molekula mezi biliónem molekul přirozeného prostředí dokáže zdegenerovat naše DNA, takže přirozená ochrana daná Bohem na to nestačí. Nebo se lidé modlili, aby na ně za války nespadla bomba a ona stejně spadla. Vždyť jak by mohla nespadnout, když propracovaný kobercový nálet nemohl vynechat ani metr čtvereční bombardovaného území. Takže rozumný člověk si vlastní zavinění dokáže uvědomit a dobře ví, že za nemocemi, zkázou a většinou zla stojí ten, kterého může spatřit v zrcadle.

U Boha je také důležité kolektivní zavinění. Jeremiáš byl určitě ctnostný Boží muž a přesto musel nést úděl svého nevěrného lidu. Tak i my musíme nést prokletí Adama a Evy, jakkoliv se nám zdá, že my v tom jsme nevinně a na jejich místě bychom se zachovali jinak. Málokdo si položí otázku: Kdo to ví?

Jenže Pán Ježíš k nám hovoří úplně jinak. A svá slova dotvrdil mocnými skutky.

Zde je uvedeno jen několik veršů – těch je mnohem více – kde Ježíš zachraňuje pro víru v něho:

[Matouš 9:22] Ježíš se obrátil a spatřiv ji, řekl: "Buď dobré mysli, dcero, tvá víra tě zachránila." A od té hodiny byla ta žena zdráva.

[Matouš 15:28] Tu jí Ježíš řekl: "Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš." A od té hodiny byla její dcera zdráva.

Všimněme si, a je to i u jiných textů, Ježíš zachraňuje pro víru a neptá se, co bylo příčinou nemoci. Důvody nebo příčiny onemocnění nejsou pro Ježíše důležité. Ježíš prostě jedná a neptá se kdo a co a proč.

A Pán Ježíš nás nabádá jasně a zřetelně, přímo natvrdo:

[Marek 11:22] Ježíš jim odpověděl: "Mějte víru v Boha! Amen, pravím vám, že kdo řekne této hoře: 'Zdvihni se a vrhni do moře' - a nebude pochybovat, ale bude věřit, že se stane, co říká, bude to mít. Proto vám pravím: Věřte, že všecko, oč v modlitbě poprosíte, je vám dáno a budete to mít.

Matouš Ježíšův výrok ještě zpřesňuje, když se ho učedníci ptají, proč se jim nezdařilo uzdravení náměsíčného chlapce:

[Matouš 17:20] On jim řekl: "Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: 'Přejdi odtud tam', a přejde; a nic vám nebude nemožné."

Jakže? Ježíš říká, že k přenášení hory postačuje malinkatá víra jako je malinké hořčičné zrnko? A co se tedy bude dít, když budeme mít víru opravdovou a velkou?

Pán Ježíš nám také řekl, že si máme nést svůj kříž. Co tím myslel? Všeobecně se soudí, že tím křížem myslel utrpení. Moudrý bratr ve víře mě poučil, že „nést kříž“ znamená nést úděl, který jsem si sám dobrovolně vybral. Kříž je to, co nesu dobrovolně pro Krista a přitom jsem se tak rozhodl, i když jsem to nést nemusel. To však nejsou nemoci, ty si nevolíme dobrovolně. Myslím, že je to jinak. I nemoc mohu nést jako kříž, když Boha požádám, aby ze mně ten kříž sňal a on tak neučiní. Jako apoštol Pavel se svým ostnem. Prosil a nedostal – a pak ho nesl pro Krista.

Ježíš nás poučuje dále v podobenství o nespravedlivém soudci (Lukáš 18:2-8).
Vždyť nám říká:

[Lukáš 18:6-8] A Pán řekl: "Všimněte si, co praví ten nespravedlivý soudce! Což teprve Bůh! Nezjedná on právo svým vyvoleným, kteří k němu dnem i nocí volají, i když jim s pomocí prodlévá? Ujišťuji vás, že se jich brzo zastane. Ale nalezne Syn člověka víru na zemi, až přijde?"

Rozumíme našemu Pánu dobře? Vždyť my jsme ti, kdo nemají víru a myslí si, že svými nářky a prosbami Boha obtěžují – vždyť stejně nic nedostanou. Vždyť být zdravý je podle práva, vždyť Bůh slíbil „bude se vám dobře dařit“. Pokolení nevěřící a nevěrné!

A ještě jeden naprosto zřetelný Ježíšův výrok:

[Lukáš 11:9-13] A tak vám pravím: Proste, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno. Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a kdo tluče, tomu bude otevřeno. Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu? Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce? Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho o to prosí!"

Není to zde znovu a natvrdo pro nás zatvrzelé a nechápavé?

Když jdeme do sboru nebo do kostela, ale může to být i každým okamžikem našeho života, neneseme žádná zvířata k obětování. Neseme své vlastní životy jako naší oběť. A od dárce života dostáváme živou vodu.
Nikdo jiný nám život nedokáže dát, ani jej udržet. Každý z nás zabil spoustu much, ale z těch desítek miliard lidí, co zde byli a jsou, ani jeden nedokázal jedinou mouchu oživit. To jen evoluční pomatenci tvrdí, že z mrtvé hmoty vznikl život, když se jakýmsi nepravděpodobnými fyzikálně chemickými procesy vytvořila základní struktura života – buňka. Když jim však řeknete, ať si nějakou mrtvou buňku vezmou a dají ji život (jenom z pokožky člověka denně odpadne několik miliard odumřelých buněk), tak vás odbudou, zatímco by tímto podali důkaz pravdivosti svých teorií.

A my zde máme takového úžasného Boha – dárce života - a nevěříme mu, že nás může uzdravit, byť třeba zázrakem. S tím bychom měli něco dělat. Prosme tedy v hluboké víře. Změňme svůj úděl. Dá-li Pán, naši prosbu splní. Ale prosme a věřme. S naprostou důvěrou a bez pochybností.

A ještě citát na závěr:

[Jakubův 4:2] Chcete mít, ale nemáte. Ubíjíte a nevražíte, ale ničeho nemůžete dosáhnout. Sváříte se a bojujete - a nic nemáte, protože neprosíte.


Podobná témata

Zamyšlení

"Křesťanská nedověra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. červen 2012 @ 11:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představa že prosíme o uzdravení duše proto abychom si to nemohli na rozdíl od těla ověřit zní docela legračně. Těžko se to vysvětluje ale v tuhle chvíli prostě o tělo nejde. Vyjadřujeme tím nejhlubší pokoru těsně před přijetím svátostného Krista a prosíme aby nás na to Bůh připravil, aby nám uzdravil duši. O tělesné zdraví při mši obvykle neprosíme, pokud není celá obětovaná za uzdravení určité osoby, což se moc často nedělá. Za uzdravení těla prosíme spíš v rámci soukromé zbožnosti mimo kostel. Najdou se i tací kteří za uzdravení neprosí, místo toho prosí o trpělivost v nemoci nebo dokonce prosí Boha o kříž a o další a větší utrpení. Za utrpení děkují a chválí Boha, tak jako to dělali (např. svatý Pavel) a dodnes dělají mnozí mučedníci pro víru. Čas od času také přicházejí do kostela nemocní a kněz je maže olejem (viz Skutky apoštolů). Říkáme tomu Svátost nemocných.



Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 18. červen 2012 @ 21:41:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš poutnicku,

a já jsem si doposud myslel to, co píši v článku. Nebylo mi totiž dáno vědět, že ačkoliv čtu a přemýšlím o Písmu, o Bohu a o Kristu, že to plně nepostačuje, a že pokud bych by chtěl být katolíkem, musím Boha odložit a studovat lidské nauky.

Opravdu, katolických bohoslužeb jsem vyslechl spousty a mnohá kázání dokázala povzbudit naši víru. Proto jsem nedokázal pochopit, že se v kostele věřící modlí za uzdravení duše, ačkoliv používají biblický citát, který myslí uzdravení těla. Opakuji, myslel jsem to opravdu upřímně a bez dehonestace. Uvedené vysvětlení jsem použil jako svou obhajobu liturgického textu (vidím že špatnou).


]


Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. červen 2012 @ 14:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." že ačkoliv čtu a přemýšlím o Písmu, o Bohu a o Kristu, že to plně nepostačuje, a že pokud bych by chtěl být katolíkem, musím Boha odložit a studovat lidské nauky."...




A jakým duševním pochodem jsi dospěl k onomu brisknímu závěru?
Z čeho jsi toto vyvodil? Snad nějaký zkrat?


U  nás v kostele katolíci prosí za zdraví duše i těla.
A proč by neprosili? V zdravém těle zdravý duch.  Je dobré být zdravý tělesně i duševně - je dobré za to prosit. Proste a dostanete!


Vždy na prvním místě je ale prosba za to, aby cokoli se s námi stane, bylo vždy v souladu s Božím plánem. Člověk je krátkozraký a neví, co je v dané chvíli pro něho nejvíc prospěšné.




..."Moudrý bratr ve víře mě poučil, že „nést kříž“ znamená nést úděl, který jsem si sám dobrovolně vybral. "...

Tak tento moudrý bratr se trošičku mýlí.
Kříž je realitou každého z nás bez výjimky. Každý ho máme ušitý na míru,  "na tělo". Tento svůj kříž můžeš buď z lásky ke Kristu přijmout (podvolit se Boží vůli) a každý den poponášet o kousek (pak je lehký, protože Kristus ho pomáhá nést), nebo ho odmítnout a vyhýbat se mu. Na čas se to dá, ale stejně ten náš kříž na takového čeká "za rohem" - a potom je k neunesení a drtí. I když svůj kříž odmítneš, stejně se mu nevyhneš.

Jediným řešením je brát kříž každý den jako příležitost setkávání s Kristem.


]


Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 19. červen 2012 @ 14:52:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl snad Kristův kříž příležitostí k setkání Krista s Otcem nebo místem, kde za nás zemřel? Jak známo, Otec Bůh Pána Ježíše na kříži opustil. Kříž je smrtící nástroj a místo prokletí.

Když nevíš, jaký význam má Kristův kříž a kříž, který má nést Kristův učedník, tak o tom raději nepiš!

Tož tak.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 19. červen 2012 @ 15:35:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, oko sám přiznává, že Písmu nerozumí, pro jeho oblíbené verše Sk 8:30,31, takže víme, že Krista pořád nepřijal, evangelium nepochopil...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 19. červen 2012 @ 15:57:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž by to věděl, přijal a uznal i on sám. Do té doby je to Boží odpůrce a lhář. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 20. červen 2012 @ 07:35:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,
Kristův kříž nám umožil setkávat se s Kristem a po smrti být spolu s ním u nebeského Otce.


Díky Kristu se prokletý smrtící nástroj stal nástrojem spásy (požehnáním) pro celé lidstvo.
Kristovou obětí je kříž požehnán a proto je také symbolem křesťanů.








Willy.
Už jsem tě několikrát žádal, abys mě vůbec neoslovoval.

NECHCI S TEBOU O NIČEM DISKUTOVAT!

Klidně se vyjadřuj k čemukoli, ale nikoli směrem k mé osobě, ale pouze k obsahu mých  komentářů.

Za ta léta jsem od tebe neslyšel jedinou rozumnou informaci a nehodlám s tebou ztrácet čas. Umíš jen urážet a plivat.

Nemám zájem o komunikaci na této úrovni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 20. červen 2012 @ 14:32:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Už jsem tě několikrát žádal, abys mě vůbec neoslovoval. No, a?!

NECHCI S TEBOU O NIČEM DISKUTOVAT!

Nikdo tě diskutovat se mnou nenutí! Nemusíš reagovat vůbec na nic, co napíšu. Já jsem tě také víckrát žádal, možná i prosil, abys mi nic nevysvětloval, ale tys to nerespektoval, a jal ses mi mnohokrát nepřípadně a nepatřičně vysvětlovat něco, o čem jsi skutečnost neznal (což byl také důvod mé žádosti o nevysvětlování), takže tvé vysvětlení bylo stejně na nic.
Chceš-li respekt od druhých, musíš nejprve respektovat ty je!

Nemám zájem o komunikaci na této úrovni.

Já zase nemám zájem o tvé lži, kterými tu zapleveluješ a otravuješ křesťanský portál! Proto na ně reaguji, aby bylo jasné, že jsou to lži, v čem ty lži spočívají a že ty jsi lhář. A nejsme zdaleka sám, kdo tě na tvé lži upozorňuje. Myslíš, že nás to baví; že nemáme nic jiného na práci?!

Za ta léta jsem od tebe neslyšel jedinou rozumnou informaci a nehodlám s tebou ztrácet čas. Se mnou čas neztrácej, oko, ale s Bohem bys nějaký čas "ztratit" měl a měl bys Ho přestat zanedbávat! Zkus se zamyslet třeba nad tímto veršem ze Žalmu 2:12:
 
Líbejte Syna, ať se nerozhněvá. Jinak zahynete na cestě, jestliže jen málo vzplane Jeho hněv. Blahoslavení jsou všichni, kdo v Něm hledají útočiště.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:06:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych mohl tvé žádosti vyhovět a nic ti nikdy nevysvětlovat, musíš mě logicky nejdřív přestat přímo oslovovat.





Je totiž obyčejnou křesťanskou slušností  odpovědět tomu, kdo mě předtím osloví přímo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:26:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

já jsem tě snad někdy oslovil s jakoukoliv žádostí o vysvětlení? Neoslovil! Proto jsem tě žádal, abys mi nic nevysvětloval!

Je totiž obyčejnou křesťanskou slušností odpovědět tomu, kdo mě předtím osloví přímo.

Odpovědět ano, vysvětlovat ne! Mimochodem, na spoustu mých otázek jsi neodpověděl, takže ses ke mně moc slušně nezachoval, ale to ti nemám za zlé a nemám to proti tobě.

To, co mám vůči tobě za zlé, jsou tvé lži - ale ne kvůli sobě, nýbrž kvůli tobě, neboť ty jimi hřešíš především proti Bohu, pak proti těm, o nichž lžeš a nakonec i proti těm, jimž lžeš! A pořád ti nedochází závažnost tvé situace před Bohem, protože lžeš o Jeho dětech/synech/svatých kromě jiných zase Božím dětem/synům/svatým a zjevně s tím nemáš problém, ačkoli to problém respektive hřích je a veliký - mám na mysli veliký jejich množstvím!

A není to žádné pokřikování anonymního uličníka, ale vážné varování, kárání a napomínání spojené s povzbuzením k hledání a mluvení P/pravdy s tvými bližními!

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:51:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." jsem tě snad někdy oslovil s jakoukoliv žádostí o vysvětlení?"...



Slušnost vyžaduje reagovat na jakékoli přímé oslovení člověka.





Nemáš naprosto žádné právo zde kohokoliv kárat.

Chováš se zde jako náboženský pomatenec, kterému už z těch jeho herezí "hrabe", šplouchá na maják.


Pokora by ti slušela daleko víc.



Pokud někoho obviníš ze lži, aniž bys hned v zápětí také ukázal (a také dokázal) jaká je skutečná pravda a v čem tedy údajně měl lhát, tak se sám pasuješ do role anonymního uličníka, hojícího si na druhých své mindráky. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 09:05:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud někoho obviníš ze lži, aniž bys hned v zápětí také ukázal (a také dokázal) jaká je skutečná pravda a v čem tedy údajně měl lhát, tak se sám pasuješ do role anonymního uličníka, hojícího si na druhých své mindráky.

No vidíš, oko,

to, cos o mně napsal, je další lež: nejsem ani anonymní uživatel GS jako mnozí zde ani uličník a už vůbec si nepotřebuji hojit na tobě své mindráky (žádné nejsou)!

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 01:54:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, nečetl jsem Willyho odpověď, ale já ti říkám, že potřebuješ pořádně nafackovat, teda pokud jsi v knize života...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 23. červen 2012 @ 19:16:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak známo, Otec Bůh Pána Ježíše na kříži opustil.

Ježíš na kříži prožil pocit opuštění, tak jako občas mnozí z nás, ale nikde není psáno, že jej Bůh skutečně opustil, tak jako každého z nás. Bůh  dopouští různé zkoušky ale nikdy člověka neopouští ani v situacích, kdy o to člověk říká.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 23. červen 2012 @ 21:48:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

píšeš:
Ježíš na kříži prožil pocit opuštění, tak jako občas mnozí z nás, ale nikde není psáno, že jej Bůh skutečně opustil, tak jako každého z nás. Bůh dopouští různé zkoušky ale nikdy člověka neopouští ani v situacích, kdy o to člověk říká.

Kdyby byla pravda, co jsi napsal, Honzo, pak by Pán Ježíš řekl: "Otče, Otče, proč prožívám pocit opuštění Tebou? Ale tak to nebylo! Otec Bůh Pána Ježíše opustil, protože se stal hříchem a svatý Bůh s Ním nemohl v tu chvíli kvůli tomu být! Bylo to Pánem Ježíšem řečeno a pro nás zapsáno Matoušem a Markem naprosto jasně!

Věřícího člověka Bůh neopouští právě díky tomu, že opustil Pána Ježíše na kříži. Pán Ježíš to opuštění Otcem na kříži prožil kvůli nám stejně jako smrt "prožil" za nás, abychom to my prožít nemuseli.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 23. červen 2012 @ 22:08:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je tvůj výklad . . .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 23. červen 2012 @ 22:12:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, to není můj výklad, to zjevuje Písmo Svaté Nové Smlouvy!


]


Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 19. červen 2012 @ 20:45:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

odpovídal jsem poutnickovi který napsal naprosto zřetelně, že se liturgickým textem opravdu myslí uzdravení duše - o tělo zde tolik nejde.

Ty však píšeš:

"U  nás v kostele katolíci prosí za zdraví duše i těla."

Tak proč prosí "Pane, nejsem hoden, abys vešel pod mou střechu, ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena"?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 20. červen 2012 @ 00:18:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je nic proti tomu, že volají o pomoc marii, anděly a všebhny svaté- je to holt náboženství, které se opírá o eucharistického krista, což nemá s evangeliem milosti ani zbla nic podobného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 20. červen 2012 @ 08:14:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.

Nejdřív si musíme ujasnit, jakou náplň dáme slovu "duše".

Když zběžně prolistuješ Písmo, najdeš minimálně tři různé významy pro výraz "duše", když budeš důkladnější, tak i vícero.

Jakou náplň dal slovu "duše " třeba praotec Jákob v   Gn 49,6?

Nebo:

(Lk 17,33)
Kdokoli by si chtěl zachránit duši, ten ji ztratí, a kdokoli by ji ztratil, ten ji obživí.

Chápeš, že kdo v tomto případě ztratí svou duši, zrácí s ní zároveń i své tělo? Srovnej (Mt 10,28).
Výraz "duše" v tomto případě zahrnuje celého člověka i s tělem, protože tělo sdílí s duší stejný osud.



...můj služebník bude uzdraven (Mt 8,8).

Tento služebník nebyl svému pánovi lhostejný, měl ho rád. I v takovém případě se často citová vazba vyjadřuje výrazy jako "jsi má duše" a pod. Zrovna tak přilnutí celou duší značí ve významu přilnutí celého člověka i s tělem (srovnej Gn 34,3).



Není tedy nic pobuřujícího na onom liturgickém textu. Smysl je ten, že na místo uzdraveného služebníka si zde stoupáme sami celí, s tělem i duší. Při vědomí, že naše věčnost s Kristem se odvíjí od zdraví naší duše, nikoli zdraví našeho těla.



I tento starobylý křesťanský text už doznal změny a v této podobě se už dneska nepoužívá. Jeho smysl však zůstal zachován v nové podobě:  Pane, nezasloužím si, abys ke mě přišel, ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 20. červen 2012 @ 21:52:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,

právě tak jak píšeš (jednota duše a těla) jsem se snažil liturgický text pochopit. Avšak protože je všeobecně známo, že až na nepatrný zlomek, věřící (i nevěřící) jsou přesvědčeni o oddělitelnosti duše od těla, tak tato většina slovem "duše" označuje psychiku a nemá na mysli tělo. Proto, když se tato většina modlí za uzdravení duše, nemyslí tím uzdravení těla. Tudíž je to nedověra, o které je článek.

Bohužel se komentáře zaobírají rozpornými záležitostmi mezi katolíky a protestanty, zatímco nedověra se týká všech, nehledě na denominace a na slova, která se v modlitbách používají. Všichni se modlíme za uzdravení, pokud nám něco je, a mnozí z nás prosí i modlitební podporu pro kritické lékařské zákroky. A také podporu poskytují. Tento článek však je o tom, že na prvním místě by prosba měla směřovat k Bohu, s bezmeznou důvěrou v Jeho moc. S takovou důvěrou, že člověk je podle Boží vůle připraven přijmout i zázrak. A pak teprve se obrátit modlitbou k Bohu za lékaře, za jejich um a dovednosti.

Škoda, že si nikdo nevšimnul, že v článku je tvrzení, že příslib "bude se vám dobře dařit" je podle práva. To je podle práva, ale práva starozákonního. Ježíš podobenství o nespravedlivém soudci vykládal, když byl pod zákonem Staré smlouvy, tedy toto tvrzení musí být pravdivé. Jenže Ježíš nám říká v intencích Nové smlouvy opak, který s příslibem "bude se vám dobře dařit" nejde dohromady, alespoň při povrchním vnímání:

[Matouš 5:11,12] Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledovat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně. Radujte se a jásejte, protože máte hojnou odměnu v nebesích; stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi.

Přeji Boží požehnání Tobě i všem na GS.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 02:11:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
unshakene, na nás je nevidomým otevřít oči.,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:24:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Proto, když se tato většina modlí za uzdravení duše, nemyslí tím uzdravení těla. "...


Ahoj Unshaken.

Jak jsem už předeslal, naše věčnost s Kristem se odvíjí od zdraví naší duše, nikoli zdraví našeho těla.

Většina katolíků vůbec nevnímá duši ve významu "psýché" (jen ve zvláštních případech, kdy je psýché odlišena od lidského Ducha -např. Žd 4,12),
ale
vnímá ji jako duchovní podstatu naše ho bytí, naší existence - jako naše vnitřní Já.



Takto je lidská duše vnímaná po katolicku ve většině případů.
Součástí takto vnímané duše je Osoba člověka (lidský duch) spolu s jeho vlastnostmi a touhami (psýché).


Samozřejmě i lidské tělo má svoje "psýché", které se často překrývá s psýché lidského ducha (a těžko se odlišuje), ale zrovna tak často s ním bývá v rozporu. Zde je hranice, kde probíhá zápas lidského ducha s tělem, kdy každé touží po něčem jiném (Ř 7,14-25)).


Zde, v zápasu ducha s tělem,  je tajemství i v člověku jako obrazu tajemného Boha ve světě viditelném.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě doplním.
Zdraví těla má svůj smysl pro kvalitu života na tomto světě, pro věčnost je zcela bezpředmětné. Když prosíme za zdraví těla, vždy v kontextu s tím, aby se v prvé řadě naplnily Boží záměry.



Jsou totiž situace, kdy může být i nemoc těla prospěšná pro uzdravení duše. A v tomto kontextu dáváme přednost zdraví duše. Ve srovnání s tím je zdraví těla (kterého si jinak velice vážíme jako Božího požehnání a máme dokonce povinnost o zdraví těla pečovat) nesrovnatelně méně důležité.

Nemoc může být také součástí našeho kříže, aby naše víra vyrostla k dokonalosti a žádosti těla pro tento cíl nebyly kontraproduktivní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 01:28:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
víš, oko, nebude ti z teho tvého katolicismu už hrabat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:03:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobná žádost jako pro Willyho: Když neumíš diskutovat seriózně, neoslovuj mě vůbec.




Chováte se jako dva uličníci, co zpoza rohu pokřikují na kolemjdoucí sprosté nadávky. Zbaběle, z anonymity virtuálního prostoru.


]


Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:50:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je těžké.

  Nás třeba učili, že tahle moc k uzdravení a vysvobození od démonů byla určená jen pro první generaci křesťanů v prvním století a později už se v historii nevyskytovala a pokud ano, tak vyjímečně, "za devatero horami a devatero řekami, před dávnými a dávnými časy". I dějiny společenství, ve kterém jsem žil, tomu odpovídaly.

  K tomu si ještě připočti to, že jsme si mysleli, že "nést kříž" znamená nevzpírat se nemocem, posedlostem a jiným úkladům Zlého, ale nést je. Výsledkem bylo to, že místo boha, který nakládá tak hrozné a přetěžké rámě, utíkali jsme se k někomu, kdo by ho mohl trochu ovlivnit v náš prospěch.


  Uvažování v tomhle stylu, navíc hojně rozšířené po celé společnosti, se obvykle nezmění ze dne na den tak, aby člověk uvěřil té zprávě o Ježíši Kristu a moci, která je v něm.  I v téhle věci je potřeba pokání, změna smýšlení, která může trvat i léta, než člověk přijme Boží slovo na dané téma.

  Navíc mnoho lidí nevidělo Boží zázraky, Boží moc v akci. A ani nějaká svědectví o tom, co se dělo "za devatero horami před dávnými časy" takové lidi neovlivní. Potřebují vidět zázrak u sebe doma, ve své rodině, ve svém životě. Proto také Ježíš poslal svoje učedníky v moci Ducha svatého, ne jen ve slovu.

  Z vlastní zkušenosti bych se tedy na lidi nedíval svrchu, že mají nedověru.



 


 




Re: Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 21:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě se nemáme kvůli nedověře na nikoho dívat zvrchu. Vždyť nedověru má jistě každý z nás. Prosím neustále o posilnění víry. Věřím, ale někdy jsem z Božího jednání v šoku. právě proto že věřím v šoku. Kdybych nevěřil, v šoku nebudu, protože bych byl přesvědčen, že to bylo možné očekávat. Ale protože věřím, Bůh mě překvapí, neboť na mé prosby někdy odpovídá záporně nebo mlčí.

Ovšem mezi tisíci projevených Božích zázraků jsou tyto zkoušky víry nepatrnou součástí našeho života.

Sleduji také svědectví jiných obrácených a tak vím, že obdobně se víra projevuje i u nich.



]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy