Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116548375
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Efezanky.
Vloženo Pondělí, 27. únor 2012 @ 22:02:57 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal betma

Efezanky.

12
Učiť žene nedovoľujem, ani vládnuť nad mužom, ale nech je ticho ./1.Tim.2,12/

Podľa názoru niektorých ľudí, tento text (1.Timoteovi 2,12) znamená, že by ženy nikdy nemali v zhromaždeniach cirkvi vyučovať. Podľa iných vykladačov však sv. Pavol naznačuje, že sám ženy síce nenecháva vyučovať /v Efeze/, ale nechce tým povedať, že by ženy nemali mužov vyučovať nikdy Ved by si tym Pavol protirecil nielen slovami, ale aj skutkami.

Dokazy z Pavlovho zivota..:

Pavlova spolupracovníčka Priscila, ktorú Pavol doporučuje, učila veľkého kazateľa Apolla (Skutky 18,24-26). Okrem toho sa Pavol často zmieňuje o ďalších ženách, ktoré v cirkvi zastávali významnú funkciu. Féba bola diakonka (Rimanom 16,1). Mária, Tryfaina a Tryfosa boli Hospodinové služobnice (Rimanom 16,6.12), rovnako ako Euodia a Syntyché (Filipanom 4,2). Tak by sa zákaz vyučovania uvedený v 1. Timoteovi 2,12, týkal  jasne len Efezských žien, a nie žien všetkých.

Pokiaľ ide o to, že ženy majú byť ticho (ako uvádzajú niektoré preklady), nejde tu o mlčanie, ale skôr o postoj pokory a zdržanlivosti. K označeniu úplného mlčania má gréčtina iný výraz

Okrem toho, Pavol sám uznáva, že sa ženy na verejnosti modlili a prorokovali (1. Korinťanom 11,5). Ženy v Efeze však s najväčšou pravdepodobnosťou zneužívali, svoju novo získanú kresťanskú slobodu. Pretože boli tieto ženy krátko obrátené a neboli dostatočne vzdelané, nemali potrebné skúsenosti ani poznanie, a preto nemohli teda vyučovať tých, ktorí už mali dôkladné biblické vzdelanie (napr. obrátených Židov).


"Efezanky." | Přihlásit/Vytvořit účet | 97 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. únor 2012 @ 09:25:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Pavlově době bylo drtivé většině žen upíráno vzdělání, neuměly číst ani psát. Většina z nich se vdala a v otázce vzdělání byla oproti svému muži v nevýhodě. Takový byl tehdejší model společnosti. Od ženy se očekávala starost o dům a rození dětí.

O takových ženách Pavel mluví, protože žena je svou osobností navíc zaměřena citově - srdcem, zatímco muž racionálně - hlavou, takže žena bez příslušného vzdělání a puzena citovým prožitkem by dokázala mnoha slovy neříct ve společenství třeba nic podstatného a její mluvení by bylo na obtíž.


Určitě Pavel nemluví v této souvislosti o ženách obecně.
"Nerozumí - li něčemu, ať se na to zeptá svého muže" - je dostatečně výmluvným svědectvím.
Netýká se to tedy např. ani žen svobodných s příslušným rozhledem (které navíc mohou svůj život zasvětit  Bohu - 1 Kor 7,34), a které mohou svými schopnostmi mnohé muže daleko převyšovat.

Velmi lehce se ve společenství pozná, jaké hřivny kdo od Boha dostal.


Vždyť i v Izraelském národě (a Pavel byl Izraelita!) byly významné ženy a prorokyně už i ve Starém zákoně!



Církev říká NE! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan Pavel II.
„Církev nemá od Krista kompetence ke svěcení žen na kněžky“ !
Předmětem diskusí mezi různými teology se stala především otázka, zda je svěcení žen nemožné a nemyslitelné samo ze své podstaty, nebo "jen" z církevní tradice převzaté od apoštolů, nebo zda se jedná o disciplinární záležitost (podobně jako u kněžského celibátu) podepřenou dlouhou tradicí. Na dotaz, zda se má apoštolský list "Ordinatio sacerdotalis" považovat za konečné a platné rozhodnutí v otázce zamítnutí svěcení žen, dala Kongregace pro nauku víry pozitivní odpověď.
Vatikán. Všeobecný dekret o deliktu pokusu o svátostné svěcení ženy
Kongregace pro nauku víry v zájmu obrany podstaty a platnosti kněžského svěcení na základě zvláštní pravomoci udělené nejvyšší církevní autoritou (srov. kán. 30, CCI) na řádném zasedání z 19. prosince 2007 ustanovila:
Podle platného kán. 1378 CCI upadá do exkomunikace, vyhrazené Apoštolskému stolci a nastupující bez rozhodnutí představeného jak ten, kdo by se pokusil udělit svěcení ženě, tak dotyčná žena, která by se pokusila svěcení přijmout. Pokud ten, kdo by se pokusil udělit svěcení ženě nebo žena, která by se pokusila přijmout svěcení, je věřícím Kodexu kanonického práva východních církví, pak podle platného kán. 1443 tohoto Kodexu bude potrestán vyšší exkomunikací, jejíž odnětí je vyhrazeno Apoštolskému stolci (srov. kán. 1423, CCEO).
Tento dekret vstupuje v platnost dnem jeho vydání v L´Osservatore Romano.
William kard. Nevada
prefekt



Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:37:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale nechce tým povedať, že by ženy nemali mužov vyučovať nikdy Ved by si tym Pavol protirecil nielen slovami, ale aj skutkami.

Dokazy z Pavlovho zivota..:

Pavlova spolupracovníčka Priscila, ktorú Pavol doporučuje, učila veľkého kazateľa Apolla (Skutky 18,24-26).


Ma to jeden háčik,úmyselne si zataila,že Priscilla a Akvila boli manželia.Akvila vyučoval Apola a nie Priscila jeho žena.



Skutky 18:2  A keď našiel istého Žida, menom Akvilu, rodom z Pontu, ktorý bol nedávno prišiel z Itálie, a Priscillu, jeho ženu, pretože bol rozkázal Klaudius, aby všetci Židia odišli z Ríma, pripojil sa k nim





Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Úterý, 28. únor 2012 @ 15:48:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutky apoštolské 18:24  Žid pak nějaký, jménem Apollo, rodem z Alexandrie, muž výmluvný, přišel do Efezu, učený v Písmě.
25  Ten byl počátečně naučen cestě Páně, a jsa vroucího ducha, horlivě mluvil a učil pilně těm věcem, kteréž jsou Páně, znaje toliko křest Janův.
26  A ten počal směle a svobodně mluviti v škole. Kteréhož slyševše Priscilla a Akvila, přijali ho k sobě a dokonaleji vypravovali jemu o cestě Boží.


všimněte si dvojího:
a) plurál "vypravovali"
b) žena Priscilla je zde jmenována na prvním místě


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 29. únor 2012 @ 09:33:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
všimněte si dvojího:


aj ty si všimni dvojího:

1 Timoteovi 2:11  Žena nech sa v tichosti učí s celou poddanosťou.
12  A žene nedovoľujem učiť ani vládnuť nad mužom, ale nech je ticho.
13  Lebo Adam bol stvorený prvý, až potom Eva.
14  Ani Adam nebol zvedený, ale žena súc zvedená dopustila sa prestúpenia.
 
1 Kor.14
34  Vaše ženy nech mlčia v sborochlebo sa im nedovoľuje hovoriť, ale podriaďovať sa, jako i zákon hovorí.
35  A jestli sa chcú niečo naučiť, nech sa doma pýtajú svojich vlastných mužov, lebo je mrzká vec žene hovoriť v sbore.


]


Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 10:10:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle by někteří chtěli uplatnit i na běžnou veřejnou všední diskusi ,třeba zde na GS, a také uplatňují.
 
Pamatuj rudinče,že s.Lýdie ,Helena atd.,nejsou Tvé ženy ,tedy ženy z Tvé domácnosti a Ty nejsi jejich muž !!! Tak se zde i podle toho laskavě chovej ! Když už Ti nic neříká i ta základní lidská slušnost.

                                
Ko 3,18  Ženy, podřizujte se svým mužům, jak se sluší na ty, kdo patří Pánu.
1P 3,1  Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; i když se někteří z nich vzpírají Božímu slovu, můžete je beze slov získat svým jednáním


]


Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 11:44:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tieto ludske organizacie ako United church of Yahweh, ci ine , ktore su plne bludov a falosnych prorokov rozhodne nepatria do ziadnej cirkvi a nie su ani krestanske, lebo nevyznavaju najsvatejsiu Trojicu, ale Boha v jednej osobe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 13:06:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozrite sa aj na to, ako su lydia, Helena a ine zeny ticho,aj ked su tu rudincom a inymi napadane. Toto je ovocie tychto ludskych organizacii, ze tieto zeny su v tychto spolkoch, ktore nie su krestanskymi cirkvami na zaklade bludnych vykladov Biblie umlcovane a tiez to svedci o tom, ze  tiez nemaju Ducha Svateho, aby sa vedeli vzburit a na zaklade Pisma oponovat. Kristus hovori, ze cirkev je stlpom a oporou pravdy, kedze tieto ludske organizacie nie su cikvami, nie su ani stlpom a oporou pravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:17:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo a víš, že když urážíš ty, kdo jsou v Kristu, samotného Boha urážíš? To není dobré, to vůbec není dobré! Čiň pokání, ať je ti ten hřích odpuštěn!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 03. březen 2012 @ 23:18:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to tu plácáš, betmo? Udivuje mě, jak "dobře" znáš pohnutky lidí okolo, nota bene těch, které ani neznáš osobně... no Ty jsi hotový Sigmund Freud:-) A pokud je někdy Helena ticho, tak leda proto, že to ještě nečetla!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo ,něco Tě kouslo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 15:30:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---lebo nevyznavaju najsvatejsiu Trojicu, ale Boha v jednej osobe.---

                                          No a?  

   Že někdo vyznává nebeského Otce v osobě (v těle) Pána Ježíše Krista,skrze Ducha svatého? :-)

   To,  že  " třemi těly - osobami" krmíte Adventisty,Křesťanské sbory,etc.. je vaše chyba.

   A také jejich ,že se od těch vašich převzatých nauk neočistí...




]


Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Středa, 29. únor 2012 @ 14:06:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Rudinče,
i když tuším, že to bude vzhledem k Vašim neoblomným předpojatostem zřejmě zbytečné:

v téže 1. epištole Korintským apoštol Pavel píše:

1K 11:5 Každá pak žena, modleci se anebo prorokujici s nepřikrytou hlavou, ohyžďuje hlavu svou; nebo jednostejná věc jest, jako by se oholila.

Už se těším, jakým způsobem to zametete pod koberec.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 09:11:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1K 11:5 Každá pak žena, modleci se anebo prorokujici s nepřikrytou hlavou, ohyžďuje hlavu svou; nebo jednostejná věc jest, jako by se oholila.

                                     Amen.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 13:31:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď žena prorokuje, to ešte neznamená,že môže aj učiť.

Ty si na zametanie pod koberec nejaky odborník,keď túto
možnosť podstrkávaš aj iným.???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 15:55:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rudinec, diakonky urcite vyucovali aj Priscilla. Ak nebudes respektovat fakty, to neznamena, ze neexistuju.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 16:28:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Keď žena prorokuje, to ešte neznamená,že môže aj učiť.---

26  A ten počal směle a svobodně mluviti v škole. Kteréhož slyševše Priscilla a Akvila, přijali ho k sobě a dokonaleji vypravovali jemu o cestě Boží.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Sobota, 03. březen 2012 @ 14:33:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jak může žena prorokovat, když má mlčet?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 02. březen 2012 @ 07:42:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý informátore, ale jak pak zamést pod koberec tu "nepřikrytou hlavu"? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 02. březen 2012 @ 08:53:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jak už jsem psal jinde: můj hermeneutický klíč k porozumění postavení sester v církvi je Ježíšův radikální průlom ve vztahování se k ženám (oproti judaismu) a Pavlovo zásadní teologické prohlášení v Galatským 3:26-29

někteří oproti tomu mají za hermeneutický klíč k porozumění postavení sester v církvi výroky typu "ženě nedovoluji učit" a "žena ať v církvi mlčí"

já osobně považuji odmítání "nepřikrytých hlav žen" stejně jako "dlouhých vlasů mužů" za místně kulturně podmíněné (tuším, že se teď na mě vrhnou šátkaři)

mě by Pastýři upřímně zajímal Váš postoj k otázce postavení sester v církvi


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 09:35:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak informátore,

 jen některým to nevysvětlíš ,ani Ti neodpoví..      


]


Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 09:39:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A když už odpoví, nasadí Ti "psí hlavu".


]


Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 28. únor 2012 @ 11:11:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdůvodnění Pavlova zákazu ženě učit a ovládat muže (2. Tim 2:12) je uveden v následujících verších 13-15 a mám za to, že tyhle verše jsou platné pro každou dobu, tedy i pro dnešek. Mám tedy zato, že Pavlovo nařízení není nějak časově, místně nebo sociálně omezené...




Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Středa, 29. únor 2012 @ 14:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tohle mě vždycky nadzvihne: pojímat vedoucí či vyučující službu v církvi jako ovládání

Mt 20:25-26 Ježíš svolav je (učedníky), řekl: Víte, že knížata národů panují nad svými, a kteříž velicí jsou, moci užívají nad nimi.
Ne tak bude mezi vámi; ale kdožkoli chtěl by mezi vámi býti velikým, budiž služebník váš.




]


Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Středa, 29. únor 2012 @ 14:31:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za zásadně principiální slovo apoštola Pavla k duchovním souvislostem genderu považuji:

Galatským 3:26-29   Všickni zajisté vy synové Boží jste v Kristu Ježíši skrze víru. Nebo kteřížkoli v Krista pokřtěni jste, Krista jste oblékli. Neníť ani Žid, ani Řek, ani slouha, ani svobodný, ani muž, ani žena. Nebo všickni vy jedno jste v Kristu Ježíši. A když Kristovi jste, tedy símě Abrahamovo jste, a podle zaslíbení dědicové.

Tak jako odmítáme duchovní méněcennost nežidů či "slouhů" (otroků), tak odmítám duchovní méněcennost žen. A z tohoto zásadního úhlu pohledu se dívám kontextovou podmíněnost výroků 2Tm 2,12

Kdybychom stejným způsobem jako tady někteří šermují vůči ženám s 2Tm 2,12, zacházeli s Koloským 3:22 Služebníci (otroci) poslušni buďte ve všem pánů svých tělesných - tak by za chvíli byli ze všech podřízených zaměstnanců otroci.

Verbalistům je však těžko vysvětlovat jejich vadnou hermeneutiku (nauka o metodách správnému porozumění textům)


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 29. únor 2012 @ 22:35:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Verbalistům je však těžko vysvětlovat jejich vadnou hermeneutiku (nauka o metodách správnému porozumění textům)


Já jen, aby jsi měl ty správnou hermeneutiku.... podobný argument ti klidně řekne ten, kdo nevěří na doslovný výklad prvních jedenácti kapitol knihy Genesis.
A mám zato, že Pavel si nijak neodporoval, ne? :-)



]


Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 12:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel se vyjadřoval kontextuálně (s ohledem na situaci konkrétních adresátů) - proto má význam, kam byla každá jednotlivá epištola psána a na jakou situaci reagovala.

Jak moc se Pavlovy názory na určité věci vyvíjely v průběhu jeho života si netroufám posuzovat, ale je nepravděpodobné, že by se nevyvíjely.

Kontexty jednotlivých sborů se však lišily určitě (dá se říci, že si v lecčems "odporovaly").

Verbalisti nemají smysl pro paradox a oxymóron. Všechno je přece na první (často předpojatý) poslech jasné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 14:57:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak moc se Pavlovy názory na určité věci vyvíjely v průběhu jeho života si netroufám posuzovat, ale je nepravděpodobné, že by se nevyvíjely.

A ty nevěříš, že Písma jsou psána skrze Ducha svatého, takže není v tomto případě správné uvažovat, jestli Pavel měnil svoje názory či nikoliv? Zdůvodnění verše 1.Tim 2:12 máš v následujících verších 13 - 15. A tyto verše tedy také neplatí v dnešní době? Prosím, zanechme našich rozporů. Vidím, že jeden toho druhého v tomto nepřesvědčí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 02. březen 2012 @ 08:58:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
např. je zřejmé, že se vyvíjel názor apoštola Pavla k časové naléhavosti druhého příchodu Ježíše Krista

zatímco ve svých raných epištolách jednoznačně předpokládá, že se jeho generace dožije druhého příchodu Ježíše Krista, v pozdnějších epištolách již počítá s tím, že dřív umře


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pátek, 02. březen 2012 @ 09:12:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,
v tomto bych s tebou souhlasil. Ale Pavlův pohled na druhý příchod Krista by neměl sloužit na obhajobu jeho pohledu na učení žen v církvi. Však mi rozumíš jak jsem to myslel.
Jinak některé výroky Pána Ježíše přímo podporují, že jeho příchod bude velmi brzy, dokonce i ta generace se toho měla dožít. Také první církev očekávala tento příchod a byl teoreticky možný, viz Sk 3 kap.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 02. březen 2012 @ 15:15:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Pavlův pohled na druhý příchod Krista by neměl sloužit na obhajobu jeho pohledu na učení žen v církvi.

Prosím o vysvětlení/rozvedení této myšlenky.


]


Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 12:31:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Pavel vždycky posílal svoje listy konkrétním lidem v konkrétní situaci, což nic nemění na možnosti jejich obecného využití. Opět v konkrétní situaci. Věřím že ženám rozhodně není zakázáno konat dobro, pravdivě svědčit o Bohu a přinášet správné poučení.
Zajímavé je když se na tu věc podíváme očima těch kteří se prohlašují za naše nepřátele. Mnozí z nich říkají že žena má mlčet, když mluví pravdu a svědčí o Bohu, tak jako to například tady dělávala sestra Jaela. Ti samí lidé nám ale často přejí abychom světili kněžky. Bohu navzdory a pro naši škodu. To že je ve škole učily profesorky a učitelky často přitom ani nezaznamenají. Stejně jako ti kteří se nám snaží vymlouvat Svatého otce a duchovní otcovství církevních otců a ani si neuvědomují komu všemu říkají mistře nebo učiteli. Od řemeslníků až po umělce, plus pedagogům obého pohlaví.



Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Středa, 29. únor 2012 @ 07:50:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úloha žen v církvi roste úměrně tomu, jak klesá počet mužů. Stejně tak můžeme sledovat trend, kdy poroste množství rozvedených vůdců - jednoduše proto, že "muži jedné ženy" nebudou k dispozici. Je-li to tak správně, nechť si posoudí každý sám.

Pokud jde o poslední odstavec, pak obrat "s největší pravděpodobností" zcela zřetelně demaskuje spekulativní rámec celého povídání. Jediné, co můžeme dovodit je, že každá církevní obec byla jiná a řešila jiné problémy. 

Rovněž mi nejde do hlavy míchání diakonické služby s vyučováním.

Celé to na mě působí jako opsané z jiného článku, bohužel neúplně. 



Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 12:27:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dávat fenomén rozvedených vůdců na jednu argumentační rovinu s fenoménem rostoucí úlohy žen je dle mého zavádějící

rozvod je chyba systému (selhání, hřích, ...)

rostoucí úloha žen ve společnosti a v církvi souvisí (mimojiné) s dosahem Ježíšova nového systému mezilidského vztahování se (nový vztah k ženám byl přece jeden z typických rysů, kterým se Ježíš radikálně odlišoval od ortodoxního judaismu)


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Pátek, 02. březen 2012 @ 06:06:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S čím že souvisí rostoucí úloha žen ve společnosti?


]


Re: Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 02. březen 2012 @ 08:42:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jsem přesvědčenm že rostoucí úloha žen ve společnosti (v rámci "křesťanské" civilizace) je "pozdním" ovocem Ježíšova průlomového postoje k ženám

narozdíl např. od islámské civilizace


]


Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 17:40:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozrite sa aj na to, ako su lydia, Helena a ine zeny ticho,aj ked su tu rudincom a inymi napadane.


Rudinec "napáda" iba tých ktorí sa uchyľujú od Slova Božieho.

Lýdii a Helene sa to stáva iba občas, ty ale klameš pernamentne nad tvojimi klamstvami by aj sám diabol zaplakal.

Čo keby si namiesto písania lživých článkov a komentárov išla skôr velebníčkovi pozametať kostol

vyprať prádlo a uvariť niečo pod zub.

Bol by to ďaleko bohumilejší skutok za ktorý by ti hitlerjugen možná udelil aj rozhrešenie.








Rudinec (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 02. březen 2012 @ 12:00:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec "napáda" iba tých ktorí sa uchyľujú od Slova Božieho.

Lýdii a Helene sa to stáva iba občas, ty ale klameš pernamentne nad tvojimi klamstvami by aj sám diabol zaplakal.

Čo keby si namiesto písania lživých článkov a komentárov išla skôr velebníčkovi pozametať kostol

vyprať prádlo a uvariť niečo pod zub.

Bol by to ďaleko bohumilejší skutok za ktorý by ti hitlerjugen možná udelil aj rozhrešenie.
x
x
Vraťte se k sola striptura, abyste poznal pravdu, kterou nás učí Pán Ježíš. Odložte heretické tradice a studujte slova Pána Ježíše. Těším se, že z vašich úst bude plynout radostná zvěst a ne vaše klamstvá.


]


Rudinec (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 02. březen 2012 @ 12:00:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec "napáda" iba tých ktorí sa uchyľujú od Slova Božieho.

Lýdii a Helene sa to stáva iba občas, ty ale klameš pernamentne nad tvojimi klamstvami by aj sám diabol zaplakal.

Čo keby si namiesto písania lživých článkov a komentárov išla skôr velebníčkovi pozametať kostol

vyprať prádlo a uvariť niečo pod zub.

Bol by to ďaleko bohumilejší skutok za ktorý by ti hitlerjugen možná udelil aj rozhrešenie.
x
x
Vraťte se k sola striptura, abyste poznal pravdu, kterou nás učí Pán Ježíš. Odložte heretické tradice a studujte slova Pána Ježíše. Těším se, že z vašich úst bude plynout radostná zvěst a ne vaše klamstvá.


]


Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 02. březen 2012 @ 15:16:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudince, ty nemas dar neomylnosti, tak nehovor, kto sa odchyluje od Bozieho slova.Alebo chces povedat,ze dar neomylnosti mas?


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. březen 2012 @ 17:01:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

K poznání kdo se odchyluje od Božího slova není třeba žádný dar neomylnosti. Kde jsi zase na něco tak hloupého přišla?


]


Re: Re: Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 02. březen 2012 @ 17:14:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A Ty ho vari máš, keď si si tak istá tým, kto ho nemá? V rkc ho má predsa len pápež, nie? 


]


Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 02. březen 2012 @ 11:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na toto téma stále nemám jasný názor.  Ve svém srdci toužím po tom, abych nikdy křesťanské muže neučila a abych mohla mít ve shromáždění šátek na hlavě bez obav.

Skutečnost ale dosud byla jiná. Učení mužů jsem se myslím dopouštěla v zápalu debaty, aniž bych to chtěla, a mnohých takových debat jsem litovala, protože mi později přišly z různých důvodů nesprávné. Učila jsem nadšeně v nedělní škole, protože jsem o to byla požádána a myslela jsem, že mám k tomu dar a vzdělání. Později jsem ale zjistila, že jsem často neučila se správným důrazem a litovala jsem mnohého. Zvláště chlapci v nedělních školách velmi touží po mužských vzorech, např. důraze na odvahu aj., a myslím, že jsou často zklamáni, když je muži neučí. Mám velké uznání pro zkušené pastory, kazatele nebo jiné povolané muže v církvi, kteří učí i v nedělní škole, místo aby to břemeno delegovali na jiné, často mladé a nezkušené dívky.

Pokud jde o šátky, chtěla jsem prostě poslechnout to, co je v Bibli, ale dlouho mi bránil strach (možná neoprávněný) z ostatních lidí ve shromáždění, kde se šátky nenosily, a názory na ně byly pohrdavé. Pak jsem se k tomu odhodlala na základě modlitby a názoru, že člověk se má více bát Boha a ne lidí a poslouchat Jeho ne své obavy. Nejvíce jsem se bála, že mnou budou sestry pohrdat, protože si budou myslet, že se nad ně povyšuji. Překvapilo mě, jak taková maličkost (něčí názor) dokáže porazit moji touhu prostě poslouchat Boží slovo. Bylo mi to opravdu divné.

Vím, že můj názor je jen jeden z mnoha a je formován mou zkušeností, proto říkám, že v tom nemám úplně jasno. Prostě bych jen chtěla poslouchat Bibli, protože se vždycky ukázalo, že moudrost v ní obsažená přesahuje můj rozum a je mi k dobrému.



Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 02. březen 2012 @ 15:27:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chudatka.Lydia nema rodinny zivot. S Helenou sa dokonca rodinni adventisti prinajmensom nerozpravaju, Grace bude tiez podobny pripad, cakam, kedy sa ozve andulka.preco to pisem? pretoze sestry stratili vo svojom veku rodinne zazemie, a radsej budu robit vsetko, co im falosni proroci rozkazu, len aby znovu nestratili spolocenstvo a nezostali same. Toto je podla mna psychologicke pozadie. nechcem naozaj nikoho urazit, neodsudzujem nikoho, aj ich svojim sposobom chapem,ale sestry najdite si prosim vas nejaku krestansku cirkev,kde sa k zenam chovaju normalne, tak ako si to praje Boh, lebo sa uplne dostanete do podrucia niektorych osob.Nie ste krestania, lebo neverite Boha v Troch osobach, uz hlbsie ste v duchovnej oblasti nemohli klesnut. Verte, ze ak date prednost Jezisovi, pomoze Vam  usporiadat si svoj zivot a najde vam zdrave spolocenstvo.Ak sa nepohnete z ludskych organizacii, mate slabu vieru a spolocenstvo je vam prednejsie ako Boh a zdrava nauka.


]


Jakub 3:6-8 (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 02. březen 2012 @ 16:54:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jazyk je oheň, svet neprávosti... ktorý poškvrňuje celé telo a rozplameňuje kolo života od narodenia a je rozplameňovaný peklom... Lebo ľudská príroda krotí a skrotila každú prírodu divých zvierat i vtákov i zemeplazov i morských potvor, ale jazyk nemôže nikto z ľudí skrotiť, nepokojné zlo, plný smrtonosného jedu.


]


Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. březen 2012 @ 17:13:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Betmo, chápu, že se snažíš všude kolem šířit tmu. Každý dostane odplatu za svoje skutky, i ty.


]


Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 02. březen 2012 @ 19:05:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj betmo,
v tom, co píšeš, je spousta nepravdivých výmyslů, a některé působí opravdu zlomyslně. Např.:
1)    Lydia nemá rodinný život (znám Lydiinu rodinu a vím, že je tam láska)
2)    Grace bude tiež podobný prípad
3)    Sestry budu robit, co im falošní proroci rozkazu (všimla sis, že píšu o svém svědomí a Písmu?)
4)    Neverite v Boha v Troch osobách (věřím v Boha ve třech osobách)
5)    Spolocenstvo je vám prednejsie ako Boh a zdrava nauka (vždyť jsem mluvila o pravém opaku!)
Proč sis takové věci vymyslela?



]


Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 02. březen 2012 @ 19:14:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ospravedlnujem sa vsetkym, ktorych som urazila,tebe  Grace ,i Lydii  i Helene.nabuduce budem opatrnejsia a budem sa k sukromiu osob vyjadrovat iba vtedy, ked budem mat stopercentne informacie, a ked to naozaj bude nutne k ich spase.


]


Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 02. březen 2012 @ 19:39:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je od Tebe docela hezké :-)  Odpouštím Ti a už nevěřím, že to byla zlomyslnost, jen asi neopatrnost, a to se mi stává taky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 03. březen 2012 @ 12:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Grace, dakujem velmi pekne za tvoj pristup.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 03. březen 2012 @ 12:34:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, já si někdy myslím, že kdybychom se více navzájem ptaly (a to platí i o mě), že by se nám třeba rozpadly ty naše nesprávné představy jednoho o druhém.  Teď se například rozpadl kousek té mojí o Tobě :-)

Tak hezký víkend! Sluníčko svítí, zahrada volá…a já jdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 03. březen 2012 @ 16:08:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
presne tak, Boh Ta zehnaj.Pozehnany vikend.


]


Svědectví žen na GS (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 02. březen 2012 @ 15:47:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Udivuje mě svědectví vás žen nekatoliček na GS. S jistou dávkou pohrdání se vyjadřujete o svých rodinách a o svých blízkých. Dělají to i někteří muži. Určitě, cizinec, ferra a další. Pán Ježíš je láska. Kdo vás k tomu vede, k takové beznaději. Je to takové smutné, číst vaše svědectví.


]


Jaelo nelži - Svědectví žen na GS (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 02. březen 2012 @ 17:11:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nelži.   To je hnus číst takové kydy.


]


Re: Svědectví žen na GS (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 03. březen 2012 @ 12:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vaszti,

teď jsem se opravdu lekla, že jsem vyjádřila nějaké pohrdání.  Ale není to tak.  Psala jsem to s jiným záměrem. Poučení se z vlastních chyb a marných věcí není pohrdání, ale probuzení se a nová naděje :-)

Nepohrdala jsem těmi sestrami, naopak, řekla jsem některým o svých obavách, a ony mě pochopily. Zároveň jsem si ale dávala pozor, abych i já ve svém srdci respektovala jejich právo na nenošení šátku podle rozhodnutí jejich svědomí. Vím, že moje poznání je omezené. Nepohrdám ani pastory, kteří nechávají učit ženy v nedělní škole.  Je to prostě mnohaletý zvyk, nad kterým už nikdo nepřemýšlí. Možná je to dokonce správné.  Mluvila jsem jen o své vlastní zkušenosti.

A ještě něco. Nikdy jsem tady nečetla cizince nebo ferra, že by se s pohrdáním vyjadřovali o svých rodinách či blízkých. A jestli to vyvozuješ stejně nesprávně, jako jsi to vyvodila z mého komentáře, tak si prosím dej příště pozor. Taková slova dokážou hodně ranit.


]


Ahoj Grace - omlouvám se (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 03. březen 2012 @ 13:15:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se vám. Možná jsem vás jenom špatně pochopila. Co se týká cizince a fery, tak to si dám pozor, ale je tak nevnímám, jako vás. Slovo má opravdu velikou moc. No a to nenošení šátku nebo nošení. Ráda si přečtu další názory.


]


Ahoj Grace - omlouvám se (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 03. březen 2012 @ 13:15:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se vám. Možná jsem vás jenom špatně pochopila. Co se týká cizince a fery, tak to si dám pozor, ale je tak nevnímám, jako vás. Slovo má opravdu velikou moc. No a to nenošení šátku nebo nošení. Ráda si přečtu další názory.


]


Ahoj Grace - omlouvám se (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 03. březen 2012 @ 13:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se vám. Možná jsem vás jenom špatně pochopila. Co se týká cizince a fery, tak to si dám pozor, ale je tak nevnímám, jako vás. Slovo má opravdu velikou moc. No a to nenošení šátku nebo nošení. Ráda si přečtu další názory.


]


Re: Ahoj Grace - omlouvám se (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 03. březen 2012 @ 16:44:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omluva se přijímá :-) Já bych si taky ráda přečetla další názory ohledně šátku, ale zdá se, že jich už víc nebude. Ta dobová zabarvenost je myslím všude převládající vysvětlení, ale já si nemůžu pomoct, když ti andělé stále existují a navíc jsme se těch pokrývek hlavy zbavili teprve nedávno. A například v mnoha skotských nebo irských církvích ženy stále běžně nosí pokrývky, i když jsou to teď celkem elegantní klobouky.


]


Re: Re: Ahoj Grace - omlouvám se (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 03. březen 2012 @ 17:07:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Grace, myslím, že ti s tím šátkem rozumím. Tvůj postoj je ve srovnání s jinými dnešními věřícími ženami značně jiný, ale citím v něm více Boží bázně a poslušnosti. A to proto, že si pamatuji ještě jako dítě v 60-ých letech, že v některých našich sborech, které prožívaly probuzení byla tehdy daleko větší Boží bázeň a sestry nosily přikrytí na hlavě.  A nebraly to jako příkoří, nebrblaly z toho důvodu. A muži nebyli tolik zženštilí, měli větší duchovní autoritu.


]


Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 03. březen 2012 @ 19:27:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Rosmano. To je zajímavá zkušenost. Hlavně to, že to ženy nebraly jako příkoří.  Bylo by možná zajímavé zjistit, kdy a jak se to stalo, že to začalo být bráno jako příkoří. Taky jsem viděla před pár lety v jednom cizím protestantském sboru, kde se šátky nosí, že ženy a muži měli k sobě velmi rovný a přátelský vztah, muži byli respektováni jako učitelé a kazatelé, ale k nám ženám se chovali naprosto nepovýšeně, jako opravdoví bratři, a to i když jim bylo třeba o 30 let víc.  Určitě to nebylo těmi šátky :-), ale spíš tím, že všichni chtěli ze všeho nejvíc poslouchat Boží slovo a nepotřebovali, aby jim to někdo jiný přikazoval.  Byl to velmi malinký sbor, ale vždycky při vstupu do něj jsem cítila takový pokoj, vřelost a radost, na které se nezapomíná.


]


Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 03. březen 2012 @ 22:56:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojky Grace,
jsem ráda, žes nadhodila toto téma. Já třeba jaksi v tom pořád nemám jasno... Teda mám jasno - chápu, že to není žádná alternativa krátkých vlasů, jak to někteří mylně vykládají a já jsem tomu tak taky kdysi věřila, než se mi rozsvítilo (to jsem jednou vařila oběd a měla jsem takové nutkání se jít na toto místo podívat do Písma, už jsem se nemohla dočkat, až vypnu sporák a otevřu si Bibli:-), no a pak to naskočilo - krátké vlasy či oholená hlava byly zkrátka pro ženu hanba, potupa stejně jako být nezahalená, což v Korintu zřejmě ony "svérázné" ženy neřešily - nějaké ty pokrývky - když se just chtěly parádit; píšu "byly hanba", protože dneska je už máloco pro ženy hanba a sestřih "na kluka" je vedle toho všeho už jen prkotina, která by ovšem ve starověku neprošla, co ve starověku - snad až 20. století zavedlo tyhle nové trendy, předtím bychom jen těžko hledali ženu s módníma krátkýma vlasama...). Hlavu si pokrývám doma, když se modlím/e, ale do shromáždění šátek neberu a důvod asi bude tentýž, jako ho popisuješ výše - nechci, aby si tam pomysleli, že se nad nimi povyšuju, aby si třeba neřekli - no, chce nám ukázat, že jsme ti neposlušní... Asi bych se pak cítila jako farizej... Ach ty předsudky, viď? Nicméně jsem si všimla, že jedna sestra tam nosí takový nenápadný šátek a módní doplněk to asi nebude, jak jsem si myslela ze začátku (my jsme tam totiž začali chodit vloni napodzim a ještě se se všemi pořádně ani neznáme). Zítra se jí na to zeptám, jak to teda má;-)
Nicméně mi není jasný ten 15-ctý verš, že vlasy jsou ženě dány místo závoje... U jaké příležitosti? Když je svlečená?... Protože když koukám na ty filmy z biblického prostředí, tak tam chodí ty židovské ženy v takových těch hábitech a vlasy jim nejsou ani vidět... Jak to chápeš Ty?


]


Re: Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pondělí, 05. březen 2012 @ 07:38:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj  Momonko!

Díky za sdílení. Docela mě to potěšilo, že přemýšlíš podobně J  Škoda, že s Tebou nejsem ve stejném sboru. A co Ti řekla ta sestra s nenápadným šátkem? 

Ten 15. verš, že jsou ženě dány vlasy jako závoj, je myslím jen ilustrací toho, co Pavel řekl předtím.  Že i příroda sama ten princip ukazuje, že jsme tak stvořeni. Více v tom nevidím, možná až budu někdy vařit...;-)

S tou hanbou a krátkými vlasy u ženy, na tom něco fakt musí být, že je to od přírody. Ostříhali Tě někdy v dětství na kluka? Jaké jsi měla pocity? Za mého dětství se to považovalo za slušný sestřih pro holčičku, ale já nikdy nezapomenu na ty slzy před zrcadlem u holičky.


]


Re: Re: Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 05. březen 2012 @ 18:05:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, tak ona tam včera nebyla, takže nevím. Málem jsem ale vyšla se šátkem, jenže už nebylo moc času a ono to nešlo na té hlavě nějak ukotvit, pořád to sjíždělo (a zase jako selka bych vypadat nemusela:-)), takže příště. Ten 15. verš, jak jsi jej vysvětlila, by nám krásně zapadal do toho všeho. Vidíš, takhle mě to nenapadlo, spíš mě to tam mátlo. I já jsem v dětství byla "na kluka" a občas jsem si připadala i jako blbeček...:-)
Mě už u vaření napadlo víc věcí... třeba to moje přehodnocení soboty, to taky nějak přišlo během vaření... Takže když někteří muži-bratři posílají ženy-sestry k plotně, tak by se tím neměly nechat znechutit - Bůh mluví k člověku za každé, byť sebeprozaičtější situace;-)



]


Re: Re: Re: Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pondělí, 05. březen 2012 @ 18:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, Grace, psala jsem to já. Já se někdy rozjedu a až to odešlu, tak si všimnu, že je přihlášen manžel.

Momon


]


Re: Re: Re: Re: Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pondělí, 05. březen 2012 @ 19:11:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Aha, mi to bylo nějaké divné, že chtěl jít Legulda se šátkem do shromáždění :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Šátky (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 06. březen 2012 @ 18:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))

Jsi mě rozesmála. Na chvíli jsem si to zkusila představit... No, jak by asi zareagoval kolektiv? :-)


]


Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. březen 2012 @ 16:44:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Grace.
Vidím, že panuje hodně nejasností ohledně zahalování žen. Třeba si uvědomit, že se zde nejedná ani tak o vnější projev, jako o správný postoj lidského srdce k postavení, které mi Bůh mým stvořením určil. Postoj lidského srdce je u Boha tím podstatným.


Co se týká vnitřního náboženského života, jsou si muž i žena rovni.
Ale ve vnějším řízení církevní obce je stupnice: Bůh, Kristus (jako člověk), muž, žena. A jen muži mohou řídit křesťanskou obec a vykonávat kněžskou službu.
Některé ženy v Korintě špatně pochopily pravdu, že v řádu milosti není rozdíl mezi pánem a otrokem, mezi mužem a ženou a proto při shromáždění nenosily na hlavě závoj, jak to tehdy bylo u řádných žen ve zvyku.



Ale milost nepřevrací přirozený řád v lidské společnosti, nýbrž ho zdokonaluje a povznáší.
Všeobecně se tehdy pokládalo za neslušné, když se objevila žena ve společnosti prostovlasá. Když křesťanské ženy nedbají na zvyky současného přirozeného lidského řádu ve společnosti, ztrácejí svou důstojnost. A Pavel rozhorleně dodává: to ať se pak dají už i oholit!  - jak se to dělalo otrokyním u Řeků a tanečnicím u Římanů. Špatně pochopená svoboda způsobí, že upadnou do hanby  (vypadají a oblékají se jako ženy lehkých mravů).



Protože byl muž stvořen první, kdežto žena z něho a pro něho, je muž přímým obrazem Boha a jeho slávy, kdežto žena je obrazem Boha a jeho slávy prostřednictvím muže.
To bylo v Pavlově době při veřejném vystupování a rovněž při bohoslužbě symbolicky naznačeno nepokrytou hlavou muže a zahalenou hlavou ženy.

 Pavel zde po vzoru rabínů vychází z Gn 1,27; a  Gn 2,18.
Jeho názor je však poplatný tehdejší době a věcně (doslova) není závazný dobám jiným. Žena v každé své době má prostě respektovat stávající lidský řád a chovat se řádně podle měřítel své doby, aby svým jednáním či oblékáním nevzbuzovala pochyby o své počestnosti. Princip chování tedy zůstává pořád stejný, měřítka oblékání se ale už změnily.


"Kvůli andělům" 
- Andělé jsou přítomni posvátným shromážděním. Pavlovi zde tanul na mysli Iz 6,2; kde se popisuje, že andělé si před Hospodinem zahalují tvář. Jejich neviditelná přítomnost má podle jistého živovského výkladu (Kumrán) povzbuzovat k náležitému řádu a ke slušnosti.


]


Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 02. březen 2012 @ 19:35:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,
chtěla bych reagovat na 2 Tvé argumenty:

1)    Třeba si uvědomit, že se zde nejedná ani tak o vnější projev, jako o správný postoj lidského srdce k postavení, které mi Bůh mým stvořením určil. Postoj lidského srdce je u Boha tím podstatným.
To je pravda, ale proč bychom se měli bát ten postoj srdce skrývat navenek? Napadá mě jediný důvod – duch dnešní doby. A možná traumatické zkušenosti žen s některými mužskými vůdci, které já ale nemám, jinak bych možná taky více váhala.

2)    "Kvůli andělům" - Andělé jsou přítomni posvátným shromážděním. Pavlovi zde tanul na mysli Iz 6,2; kde se popisuje, že andělé si před Hospodinem zahalují tvář. Jejich neviditelná přítomnost má podle jistého židovského výkladu (Kumrán) povzbuzovat k náležitému řádu a ke slušnosti.
Jak víš, že se Pavlův příkaz váže k Izajáši 6,2? To by pak mělo platit i pro muže, ne?
Jinak „kvůli andělům“ je pro mě ten hlavní důvod, protože to je jasně napsáno. A andělé době nepodléhají.



]


Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 04. březen 2012 @ 09:34:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.)  Tím, že jsem se narodil jako muž (nebo ty jako žena), jsem Bohem předurčen k životu k jakési roli (jako nádoba, vyrobená hrnčířem s určitým záměrem).

Buď toto člověk přijme jako fakt a žije podle své role, nebo se vzbouří a usiluje o postavení v lidské společnosti, které mu nepřináleží. Žena není v ničem míň než muž, ale je určena pro docela jinou roli v životě, než muž. Muž a žena se mají navzájem ve svých činnostech a postavení doplňovat.



2.) Jistěže princip tohoto platí i pro muže.
Platí to obecně, všichni by měli dodržovat pravidla slušnosti, aktuálně obecně vnímané v té které společnosti.
A v době Pavlově to byli muži (s hlavou nepokrytou), kteří vedli shromáždění (v církvi byli ustanoveni pastýři, nikoli pastýřky) a počestné ženy si zase v jeho době pokrývaly hlavu (dlouhé vlasy žen symbolizují závoj).


]


Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pondělí, 05. březen 2012 @ 08:31:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko, děkuji za vysvětlení.


]


Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. březen 2012 @ 21:49:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Grace.

  Vážím si tvého postoje, protože je na něm vidět ta touha, kterou znám: Touha poslouchat Boha.

  Já sice nemusím řešit šátky a učení mužů, ale zase řešíme jiné věci, které mi připadají podobné, analogické.

  Třeba den odpočinku nebo desátky či prvotiny. Taky jsem musel řešit, jestli poslouchat, nebo ne a jak moc poslouchat. Byly desátky, prvotiny a den odpočinku jen dobovým ustanovením Zákona a ničím jiným? Z bible je zjevné, že vůbec. Oboje bylo před Zákonem a zůstalo i po něm. Den odpočinku je dokonce součástí desatera.

  Když jsem se rozhodoval, jestli budu poslouchat to, co Bůh ukáže, procházel jsem stejnou věcí jako ty. Srdce mi říkalo: Poslouchat. A tak v klidu poslouchám a beru požehnání z toho, co Bůh požehnal, když už to tak Bůh přikázal. Pokud někdo pracuje sedm dní v týdnu a neodpočívá vůbec nebo pracuje jen pět dní a odpočívá dva, je to jeho věc: Jestli má svobodu nedodržovat Boží přikázání, nebo mu Bůh neukázal, k čemu je přikázání užitečné, proč bych ho měl soudit? Ostatně, i já jsem pracoval nejdřív jen pět dní a pak zas nějaký čas sedm. Pokud se ale naopak někdo zeptá, jak Bůh tuhle věc řešil se mnou, v klidu mu to napíšu. Stejně tak vím, že sobota je pro člověka a ne člověk pro sobotu.


  Pokud jde o muže a ženy a spor kdo koho nesmí učit, tak mi tenhle spor připadá dost malicherný a dobře ukazující charakter některých mužů, kteří se tím slovem ohánějí a jejich přístup k písmu.

  Mně evangelium přinesla žena, jí přinesla evangelium taky žena. Asi Bůh tenkrát neměl po ruce kamení, či co. První znovuzrozené věřící byly ženy, první den po sobotě, hned ráno. Ty také nesli evangelium o vzkříšení mužům. Ti ale měli jejich slova za tlachání a nevěřili jim. Což křesťani obvykle nedělají. První věřící křesťanští chlapi byli nejspíš až o pár hodin později, k večeru.

  Toník


]


Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pondělí, 05. březen 2012 @ 08:29:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

to s tím nesením evangelia bylo docela vtipné :-)  Myslím, že to není vyučování, ale spíš předání zprávy, ale možná jen těm, kdo ji chtějí slyšet. Vzpomínáš si, jak Ti ta žena to evangelium řekla? Zeptal ses jí sám nebo prostě k Tobě přišla a řekla Ti ho? Já třeba nedokážu říct nějakému muži (ale vlastně ani ženě): „Čiň pokání a věř evangeliu.“ , tj. jako dávat instrukce. Myslím, že by mi právem řekl, a kdo jsi Ty, že mi říkáš, co mám dělat? V tom je asi ten vyučovací prvek, který myslím, že mi nenáleží.

Pokud jde o desátky a slavení sedmého dne, my děláme obojí ze stejného důvodu, jaký jsi popsal Ty, i když zdaleka ne dokonale :-( Věříme ale, že je to požehnání a výsada, ke které nás Pán povolal. My jen slavíme Den Páně, ne sobotu, jsme reformovaného vyznání.  O té práci po 6 dní jsem se taky nedávno dozvěděla, myslím dokonce, že z Tvého komentáře.  Je to pravda! Včera jsme to slyšeli znovu v jednom kázání. Vlastně jsme to ale vždycky tak nějak dělali, když člověk nemá přes týden čas pracovat doma, tak to v sobotu musí dohnat.


]


Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. březen 2012 @ 23:23:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já taky nedělám věci dokonale, a taky zdaleka :-). Ale vím, že mne Bůh vede k tomu, abych je dělal. Pro mne je důležitá poslušnost Bohu. A za stejnou věc jsem rád i u jiných lidí. I v takových detailech, jako jsou šátky, sedmý den, desátky či cokoliv podobného.

  To, jak mi ta milá sestra přinesla evangelium, si pomatuju dodnes, to se dá těžko zapomenout. Určitě v tom byla autorita, která způsobila, že jsem byl v té chvíli vysvobozen od zasvěcení, které jsem prodělal. Mohl jsem pak slyšet (nebo spíše vnímat) evangelium a realitu života. I když jsem se později evangeliu vytrvale vzpouzel, tak ta vzpoura už nebyla duchovní zaslepenost a tvrdost srdce, ale jen rozumová zaslepenost a pýcha života.

  Ta autorita tehdy přítomná nebyla autorita ženy, ale byla to autorita Ježíše, protože věci, které se staly, nebyly přirozené.

  Ten rozhovor navíc nebyl vedený ve stylu: "Čiň pokání a věř evangeliu" ale ve stylu: "Ježíš udělal pro mne to a to a nedám vám v žádném případě pokoj, dokud vám to všechno dopodrobna neřeknu!". Takže je možné, že muži a ženy mají jiný způsob předávání evangelia ;-). A ty asi budeš žena.


  Zpět k učení žen. Nemám problém, pokud Bůh povolá k učení ženu a klidně budu její vyučování poslouchat. Před pár lety jsem například rád poslouchal Joyce Mayer. To je dané tím, že pro mne je Kristus mnohem víc, než člověk a není to pro mne jen prázdná fráze.

  Ale když nad tím přemýšlím, tak pokud jde o učení, mnohem radši poslouchám muže.

  Navíc sestry, ovládající své muže, vnímám jako ty, které mají kus své nelehké cesty ještě před sebou. A jejich muži ještě o kus nelehčí. V tom dávám za pravdu Pavlovi.

  Vůbec v Čechách vnímám v téhle oblasti mnohem větší problém u chlapů, než u žen. Kdyby chlapi byli to, co mají být, nebyly by ženy v tom, v čem jim ani trochu není dobře.


]


Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Úterý, 06. březen 2012 @ 19:49:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netušila jsem, že jsi byl zasvěcen. Je někde na Granu Tvé svědectví i s těmi nadpřirozenými věcmi, které se pak děly?

To téma žen ovládajících své muže v církvi je zajímavé a asi taky závažné. Slyšela jsem zase názor, že je to vina žen, protože když jsou příliš dominantní, tak muži se prostě vzdají.  Říkal to muž. Jinak tady je taky zajímavý článek, celkem do hloubky rozebráno, jak ženy nevědomky muže ničí. Píšou to muži: http://whatmenthinkofwomen.blogspot.com/2006/12/one-prime-example-is-comment-as-least.html  (myslím, že jsi studoval v angličtině, že?) Je mi to docela líto, jak muži ztrácejí respekt. Vím, že to kdysi bývalo jinak. Dokonce mi příbuzná vyprávěla, jak jejich soused, který měl asi 7 dětí, vždycky když přišel z práce, tak se všechny seřadily u dveří a říkaly: „Vítáme Tě, tatínku z práce.“ To bylo asi v 50. letech. A tatínka milovaly a vážily si ho, i když z něho taky měly asi strach. Co mi připadá závažné nejen z křesťanského hlediska je to, že když zničíme přirozený charakter muže, tak nás jako civilizaci už nebude mít kdo bránit, a přitom už mezi námi rychle vyrůstá celá armáda muslimské nadmíru maskulinní civilizace. A my jim pomáháme svými zženštilými zákony :-(

Jinak, co si dnes myslíš o Joyce Meyer? Slyšel jsi, že se modlí s manželem Ježíšovu krev na svoje šeky, aby měli dost peněz? A že učí lidi, aby se modlili podobně krev na všechno, co chtějí ochránit, očistit nebo rozmnožit (jako peníze)? Já jsem tomu ani nechtěla věřit, ale mám studii z jejich knih s citáty a odkazy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 00:14:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Netušila jsem, že jsi byl zasvěcen. Je někde na Granu Tvé svědectví i s těmi nadpřirozenými věcmi, které se pak děly?

  Ne, není. Ani bych nechtěl, aby bylo. Ani jinde není.


To téma žen ovládajících své muže v církvi je zajímavé a asi taky závažné. Slyšela jsem zase názor, že je to vina žen, protože když jsou příliš dominantní, tak muži se prostě vzdají.  Říkal to muž.

  No, o tom jsem asi psal...
 
  Jasně, že chyba není jen na jedné straně, ale pokud tohle říkal muž, je zjevné, že chyba je na jeho straně. Potřeboval asi politovat, či co. Úloha a povolání muže není se vzdát.

Ježíš řekl: „Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem. Avšak bázliví, nevěřící, ti, kdo propadli modlářské ohavnosti, vrahové, smilníci, kouzelníci, modloslužebníci a všichni lháři mají svůj díl v jezeře, které hoří ohněm a sírou, což je smrt druhá.“

  Bázliví jsou tam na prvním místě, ještě před nevěřícími a modláři. Někdy také tuším píší překladatelé "změkčilí", "zbabělí". To by si měl každej chlap křesťan přečíst hned ráno a já jako první ;-) Ale to je na samostatnej příběh.

  Když tu vidím mindráky některých chlapů co píšou "žena nesmí učit" jako nejsilnější argument tak je mi jich trochu líto. Přitom by stačilo aby si žena zaregistrovala mužský nick, napsala to samé v mužském rodě a sedli by na zadek?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 07. březen 2012 @ 00:29:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Jinak, co si dnes myslíš o Joyce Meyer? Slyšel jsi, že se modlí s manželem Ježíšovu krev na svoje šeky, aby měli dost peněz? A že učí lidi, aby se modlili podobně krev na všechno, co chtějí ochránit, očistit nebo rozmnožit (jako peníze)? Já jsem tomu ani nechtěla věřit, ale mám studii z jejich knih s citáty a odkazy.

  Já ti nevím. Věřím, že krev Ježíše/krevní smlouva zahrnuje všechny oblasti života člověka, nejen duchovní oblast, ale i duši a tělo. Přeci jen jsem z hnutí víry.

  Určitě si nepomatuju nějaké modlení Ježíšovy krve na šeky, na takovéhle věci jsem celkem citlivý. Já tyhle věci řeším jinak, než abych mluvil k prázdné peněžence nebo lednici. Ani nevím, jestli mám nějakou knihu od ní.

  No, ale, když tak nad tím přemýšlím: Ten pozemek, o kterém tu občas píšu, jsem koupil na soutoku řek. Na místě, kde stál klášter, kterým bylo naše město založené. Ten klášter byl totálně zničen a zlikvidován, vyhlazen včetně osazenstva, tuším že husity. To, co jsme tady zažívali, bylo fakt zajímavé, dost divné a místy dost neuvěřitelné. A pokud si vzpomínám, musel jsem se hodně modlit a i tak, že kdyby z těch modliteb sepsal Pastýř apologetiku, bylo by to pro Grega lepší čtení, než to o Haginovi a Hinnovi dohromady.

  K té Joyce: Jsou mi příjemní lidé, kteří mluví přímo k věci, "nemažou med kolem pusy" ale hledají, jak lidem pomoci a věci rozseknout, vytáhnout lidi ze špatných postojů, označit přímo špatnosti. To je dojem, který jsem měl z Joyce.






]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy