Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463544
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Z letničního katolíkem
Vloženo Středa, 22. únor 2012 @ 18:18:07 CET Vložil: Stepan

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Pravdu nelze popřít ani umlčet.


Musíme jít k němu!

Rozhovor s Richardem Borgmanem, bývalým pastorem evangelikální letniční církve, který působil 17 let v Africe jako misionář, kde objevil ukřižovaného Ježíše a jeho Matku a stal se katolíkem.

Richarde, co se vám přihodilo? Spadl jste do kouzelného jezera?




Nikoliv. Spadl jsem ze skály. Jako student jsem prováděl mnoho horolezeckých výstupů. Jednoho dne jsem při jedné příjemné trase spadl z výšky desetipatrového domu. V několika okamžicích přede mnou proběhl celý můj život. Dole narazilo moje tělo dvakrát na granitový balvan. Bylo to, jako bych sebou praštil na chodníku. Když jsem otevřel oči, byl jsem ještě naživu. Řekl jsem: „Děkuji ti, můj Bože!“ Věděl jsem, že je Bůh a že mě zachránil. Před několika dny spadl jiný muž stejným způsobem a jeho zbytky odnesli v malém kartonu. Druhou rozhodující událostí mého života bylo obrácení mé ženy jednou večer v roce 1972 při jednom evangelikálním shromáždění. Ze dne na den se mi ztratila z očí. Bylo to, jako by existovaly dvě Daniely: jedna, kterou jsem miloval a kterou jsem znal, a pak jiná osoba. Měla nadpřirozenou trpělivost, byla plná lásky, stále se usmívala. Šlo to tak daleko, že měla křeče ve rtech. V noci jsem se díval s lampou, zda se ještě usmívá. Byl v ní život, přítomnost aury, kterou jsem neznal.

A vy sám, kdy jste potkal Krista?

V době Danielina obrácení jsme měli v manželství velké problémy. Moje žena už nesnášela můj strohý charakter a moji tvrdost. Nedařilo se mi s ní mluvit. Byl jsem zablokovaný. Ale nechtěl jsem ztratit svou ženu a své děti. A jestli kvůli tomu jsem musel potkat svého Boha, byl jsem na to připraven. Šel jsem na letniční shromáždění. Během modlitby přišel ke mně jeden muž a řekl mi: „Jestli chcete potkat Boha, řekněte mu to, a on přijde. Váš život tím bude otřesen. Stanete se novým člověkem.“ Nebyla to pro mě žádná abstraktní teologie. Viděl jsem takového nového tvora ve své ženě. Předstoupil jsem tedy a řekl tuto modlitbu: „Ježíši, prosím tě o odpuštění všech mých hříchů. Přijď do mého života!“ A Ježíš přišel. V onom okamžiku jsem nezažil nic zvláštního, neměl jsem žádné zjevení jako moje žena, která Boží přítomnost skutečně cítila. Ale pozoroval jsem výsledky: hořel jsem touhou říct všem, že jsem potkal Ježíše. Moje srdce zpívalo. Na univerzitě jsem o tom mluvil s několika kolegy. Na ulici jsem zastavoval lidi... Chtěl jsem jim říct, že jsem našel řešení: jmenuje se Ježíš!

Jak jste se stal z mladého konvertity pastorem letniční církve?

Moje žena nosila v době obrácení brýle. A Pán ji uzdravil. Už dvacet pět let nepotřebovala brýle. Věděl jsem, že Ježíš může zázračně uzdravovat, jak to dělal v Bibli. Neměl jsem nic proti medicíně. Když jsem nemocný, beru tabletky. Ale než beru tabletky, tak se modlím. Teprve když modlitba nepomáhá, beru tabletky. Nazývám to christoterapie. Přišlo to pak rychle, že jsem měl v nitru něco jako poselství, které se pravidelně vracelo, jako když někdo zabrnká na stejnou strunu kytary. Toto poselství znělo: „Není svět bez Krista.“ Mohl jsem to jen těžko akceptovat, i když jsem cítil něco silného. V té době jsem psal doktorskou práci z neurologie. Nepřipravoval jsem se na zkoušky, protože jsem byl přesvědčen, že mi Ježíš pomůže, když se pomodlím. Při ústní zkoušce mi dala zkušební komise různé otázky, které se vztahovaly na moje devítileté studium. Propadl jsem. Profesor, který mě vedl, mi řekl: „Richarde, v posledním roce jsi ztratil všechnu motivaci pro vědu. Tys něco objevil. Vypravuj mi o tom.“ Mohl jsem zkoušku opakovat, ale tento rozhovor znamenal pro mne změnu směru. Neurologie už nebyla mojí prioritou. Můj další život spočíval v evangelizaci. Příští den jsem skončil s univerzitou a připojil jsem se k letniční církvi. O něco později jsem přijal vkládáním rukou úřad pastora.

Po čtyřech letech jste odešel na 25 let do Afriky?

Když jsem přišel do Afriky, byl jsem tak plný horlivosti, že jsem dal rozum trochu stranou. ...V té době jsem byl přesvědčen, že katolíci jsou zatraceni, že nemají vůbec spojení s Bohem. Nechápal jsem, jak může být katolík křesťanem. Tomu jsem se naučil u evangelikálů a sám jsem si to neprověřil. Byl jsem plný předsudků. V roce 1979, tři roky po našem příchodu do Afriky, jsem začal působit ve velké věznici v Abidžanu. Bylo tam 4 500 vězňů. Chodil jsem tam dvakrát týdně kázat o obrácení. V každé věznici jsou velké problémy s nedostatkem potravin. Pro mě však bylo tehdy nejdůležitější přinést vězňům spásu. Zda vegetují přede mnou na podlaze, to bylo pro mě vedlejší, důležité bylo, aby se obrátili a měli věčný život... V tomto vězení jsem se stýkal s jedním katolickým vězeňským kaplanem. Ke svému překvapení jsem záhy zjistil, že je mezi námi velký rozdíl. Tento kněz dělal to, co kázal. Já jsem kázal Boží lásku, a on miloval. Musel jsem uznat, že tento katolický kněz a řeholní sestry, které ho provázely, byli Bohu blíže než já. Nevolali: „Ve jménu Ježíše! Ve jménu Ježíše!“ Nepůsobili to, že lidé mocí Ducha Svatého padali na zem, ale měli dobrotivost a jemnost, která mi scházela. Pochopil jsem, že nestačí, abych jako vodní lyžař klouzal po povrchu křesťanství, ale že se musím pořádně ponořit až na dno. Ten kněz a jeho sestry byli potápěči. Nechtěli ztrácet čas s pěnou.

Co se stalo pak?

Jednoho dne jsem měl velmi tvrdé kázání o lítosti a svatosti. Když jsem vycházel z věznice, slyšel jsem v sobě hlas, který mi říkal: „Proč si nepřipravíš kázání o Boží lásce?“ Tak jsem si připravil kázání o lásce. Přednesl jsem je před 350 posluchači. Nikoho to nedojalo … Proč takový neúspěch? Odpověď přišla jako blesk: „S láskou musíš mít také velkou vášeň pro moje milosrdenství.“ Měl jsem poselství o lásce, ale neměl jsem lásku... Dlouho jsem plakal. Byl jsem tím sklíčený. Prosil jsem Pána, aby rozšířil mé srdce. Z hloubi duše jsem vzdychal: „Pane, vlož mi do srdce lásku!“ Měl jsem srdce jako Ježíš, ale nebylo probodené. Potřeboval jsem kopí lásky. A to skutečně přišlo. Začal jsem milovat nejen svůj evangelikální svět, ale pocítil jsem velkou lásku k muslimům, baptistům, metodistům... Už jsem si nemyslel, že svět je zatracen. Ale doopravdy probodl Bůh mé srdce, když jsem si „zamiloval“ katolíky. Začal můj přátelský vztah k vězeňskému kaplanovi. Navštěvoval mě doma a hrál si s mými dětmi. Byli jsme stále spolu. Podnikali jsme různé akce, nosili jsme vězňům potraviny. A stalo se něco zvláštního. Lidé za mnou začali přicházet. Pocítili najednou lásku, která tryskala z mého nitra. Už to nebylo jen ostré slovo evangelizace, nýbrž něco, co pramenilo z hloubky. Stál jsem na prahu svého obrácení. Na začátku každého roku si volím několik veršů, abych se modlil za svůj život. Tentokrát to byl rok 1997. Byl jsem ve školicím centru v Africe. Byl jsem sám a modlil jsem se: „Pane, jaký verš si mám zvolit pro tento rok?“ Vnukl mi verš ze Zachariáše 7,9–10. Pro mne to znamenalo dát pocítit Boží něžnost k těm, kteří jsou mi blíže než 50 cm. Uměl jsem být mírný a vlídný k zástupům, ale ke svým nejbližším jsem zůstával agresivní. Pokoušel jsem se být k nim laskavý, ale marně. A pochopil jsem, proč tomu tak je. Onen den mě Bůh přivedl k tomuto vnitřnímu výkřiku a modlitbě: „Pane, pokud se ti to líbí, ukaž mi řešení pro moji duchovní nemoc, která mě sžírá.“ A sotva jsem to vyslovil, ještě ve stejném okamžiku, měl jsem před sebou Ježíšovu smrt.

Šlo o vidění?

Někteří lidé vidí v Hostii Ježíše, a my si nejsme vědomi, že je v ní Ježíš skutečně přítomen. A zde je něco podobného. Viděl jsem Kristovu smrt nikoliv fyzicky, nýbrž prožíval jsem ji. Byl jsem dobrý lotr. A umíral jsem. Ježíš byl po mém boku. Obrátil se ke mně; viděl jsem jeho trním korunovanou hlavu, krev stékala, vousy byly potřísněny a tělo plné podlitin jako zakrvácený hadr. Obrátil se ke mně, zamyslel se nade mnou a řekl mi: „Richarde, tvůj problém je v tom, že nenávidíš svou matku, tu ženu, která tě přivedla na svět.“ To bylo zjevení mého života! V tom okamžiku jsem všechno pochopil. Měl jsem dobré vztahy k lidem, kteří měli odstup od mých zranění. Když však chtěli přistoupit blíže, měl jsem strach a odrážel jsem je sarkasmem a hněvem energicky zpět. V nitru jsem si nakonec myslel, že mě všichni odmítají, že to udělá dříve nebo později i moje žena, i když jsme byli sezdaní již třicet let... Pochopil jsem, že kvůli této úzkosti před odmítáním nejsem chopen navázat dobré vnitřní vztahy. To vyplývalo z toho, že moje matka odmítala můj porod. Nepoznal jsem ani otce, ani matku, vůbec jsem nevěděl, odkud jsem se vzal. Pak se ke mně Ježíš obrátil ještě jednou a já jsem slyšel: „A máš moji Matku: Marii.“ Na Marii jsem nikdy nemyslel. Něco jsem u afrických katolíků objevil: milosrdenství, soucit, ale také Eucharistii, papeže Jana Pavla II. a Martu Robinovou. ...Ale na Marii jsem nikdy nemyslel. A tu jsem hluboko ve svém nitru pochopil, že uzdravení této mé hluboké rány, proměna této rány se uskuteční skrze ukřižovaného Ježíše a Marii.

Pravá revoluce pro evangelikála?

Tak to můžete hlasitě vyslovit. U evangelikálů a především u letničních společností nejsou žádná znamení ani žádné obrazy. To by pro ně byla modloslužba. Především žádný Ukřižovaný! Měl jsem jako evangelikál setkání se zmrtvýchvstalým Kristem; měl jsem jistotu spásy a apoštolský zápal, ale nikdy jsem nepotkal ukřižovaného Krista. Rychle jsem přecházel utrpení a smrt, abych dospěl ke zmrtvýchvstání. Všechno bylo zmrtvýchvstání. Ježíš žije, on opravdu vstal, to je skutečně pravda. Ale zde jsem byl takřka fyzicky s Ukřižovaným a u něho byla Maria, tak, jak to stojí v Bibli. Tu jsem začal plakat. Potřeboval jsem na to šest měsíců, než jsem byl schopen s někým o tom hovořit, a i po půl roce jsem plakal pokaždé, když jsem to vyprávěl. Tak to bylo hluboké. Pak jsem řekl: „Pane, odpusť mi 51 let mého zraněného života, 51 let, kdy jsem nebyl schopen uslyšet a pochopit, že jsem mohl být uzdraven skrze Marii a Ukřižovaného. Ježíši, prosím tě, uzdrav mě!“ Tato modlitba vycházela z hloubky mého nitra, to nebyla slova. A najednou jsem cítil, že se můj uzel rozvázal. Bylo to, jako by Ježíš vytrhal všechny kořeny mé úzkosti, odmítání, trpkosti a touhy po pomstě, které se ve mně rozšířily. Poprvé v životě jsem pocítil v sobě plodnou půdu, na které mohla růst „vlídná dobrota“. Byl jsem přímo zblázněný radostí. A pak jsem pocítil v sobě tento rozhovor s Ježíšem: „Sdílím s tebou svou Matku.“ Řekl jsem „Ano“ k Marii a Maria mi dala své „Ano“. Maria vstoupila do mého života a já jsem si ji zamiloval. Z jednoho okamžiku na druhý. Nerozuměl jsem již ničemu ze své teologie, ale to mi bylo jedno. Když jsi zamilovaný, existuje pro všechno jen jedna cesta! Tak tomu u mě bylo. Tak jako ateista Ratisbonne, který před sto lety se svým bratrem knězem vstoupil v Paříži do jednoho kostela. Kněz najednou spatřil, jak jeho bratr poklekl před sochou Panny Marie a řekl v extázi: „Viděl jsem Pannu Marii, nic neřekla, a já jsem všechno pochopil.“

Vaše poslední kniha má titul „Hledání ztracené zahrady“. Co je touto zahradou?

Touto ztracenou zahradou je katolická církev. Protože jen v této církvi je plnost toho, co Bůh chtěl pro lidi. V této zahradě je zahradník a Majitel zahrady. Majitel je sám Bůh: Otec, Syn a Duch Svatý. Zahradník je papež, biskupové a kněží. Jejich úkolem není nás kontrolovat, nýbrž vytvořit nám rámec, ve kterém můžeme zcela svobodně prožívat svou svobodu jako Boží synové a dcery. To nás nemá nutit, ale osvobozovat a umožňovat nám likvidovat jedovaté křoviny, kterými jsme zarostlí. A tato zahrada je plná květin – jsou to světci dvou tisíc let: svatá Terezie z Lisieux, svatý Filip Neri; to jsou všechno moji druhové. A pak je zde celá tradice, živé církevní dějiny. A také celá fyzická skutečnost: katedrály, baziliky, poutní místa jako Lurdy a Řím. Strávil bych zbytek života v Římě, kdybych mohl! A pak jsou zde svátosti, které nám pomáhají setrvat na cestě života, přijímat milosrdenství, rozjímat o Ježíši v Nejsvětější svátosti a požívat ho jako vitamíny z této zahrady.
Co byste řekl katolíkům, kterým je zatěžko přijímat autoritu Říma?

Fyzickým sídlem církve je Řím. Bůh si je vyvolil. Buď to přijímám, nebo odmítám. To není politická záležitost, to je otázka života. Kdo přijde do Říma a vstoupí do baziliky Svatého Petra, a nepociťuje bohatství srdce církve, pak je to proto, že se nikdy nesetkal s láskou církve a potřebuje obrácení. Když jsem v Římě, říká mi mé srdce, že jsem doma. V našem nitru je buď „Ano“, nebo „Ne“ k církvi, a jestliže je to „Ne“, pak je to proto, že někde je nějaké zranění, nějaká nevědomost, nebo že zde byl problém při předávání víry. Naši předkové nám nepředali radost z toho, žít jako katolíci. Ale to je možno vyřešit s trochou zkoumání, touhy a modlitby. Chodím ode dveří ke dveřím, potkávám tisíce lidí na celém světě. A pokaždé, když se moje cesta zkříží s cestou zraněného katolíka – a je jich mnoho – všechny předsudky proti církvi padnou, když jim projevím trochu porozumění a pozorně je vyslechnu. A jakmile skutečně potkají Ježíše a Marii, všechno je opět v pořádku. Každopádně si myslím, že není možno žít s Ježíšem a s Marií a současně odmítat církev. To není možné. Není možno oddělovat hlavu od Těla, Tělo nemůže být bez hlavy. To nefunguje.

V roce 1900 bylo 7 milionů evagelikálů, dnes je jich 500 milionů. Co si myslí někdejší příslušník letniční církve o této vlně? Nemá se z toho radovat?

Největší výzvou pro katolickou církev není dnes islám, ani modernismus, ani materialismus a ani ne lhostejnost, ale jsou to americké evangelikální církve. Nejde o to, mít z nich strach, ale musíme si toho být vědomi. Za několik let už to nebude 500 milionů, ale miliarda a ještě více protestantů na celém světě! Když jsem na plážích v Brazílii evangelizoval a potkal jsem jedenáct lidí, devět z nich byli evangelikálové, kteří byli pokřtěni jako katolíci. Když jsem evangelizoval ve 2 hodiny ráno ve velkém městě, stál už vedle mě pastor evangelikálů na malém pódiu a kázal. Stojíme před obrovskou výzvou. Ve Spojených státech je 68 milionů katolíků, z nichž věří v reálnou přítomnost Krista v Eucharistii jen 38 %. Je tam 38 milionů protestantů, ale 100 milionů evangelikálů! To je enormní. To mi působí bezesné noci.

Znamená to, že ovoce evangelikálů je špatné?

Nestačí jen hlásat poselství; je třeba je také následovat. Po hlásání musí následovat formování života. I když se od nich můžeme učit, jak důležité je hlásání poselství, vyžaduje tento zápal pro hlásání také celou moudrost církve, aby přiváděla lidi ke zralosti. Jsem skutečně přesvědčen o tom, že všechno, co nevede k centru církve, není od Boha. Srdce nemůže být bez Marie, bez církve, bez svátostí. Není možno lidem, kteří jsou často zraněni, říkat, ať čtou Bibli. Oni potřebují církev. Co můžeme tedy proti požáru evangelikálů dělat? Jestliže nebudeme hlásat Ježíše, kamení bude volat: „Ježíš je spása!“ Bůh přijímá do služeb všechny, kteří ho chtějí hlásat. Ale v tom je problém většiny katolíků: nehlásají naše bohatství. A protože ho nehlásáme, nikdo si ho neváží. Řešení spočívá v evangelizaci. Církev musí evangelizovat. To je více než naléhavé, jinak se svět jistě stane evangelikální. Musíme tím být všichni posedlí. Pro mne osobně to poznamenalo celý můj život. Myslím na to ve dne v noci. Musíme vyjít z našich farností. Kdybych byl papežem – štěstí pro církev, že jím nikdy nebudu – uložil bych všem římským kardinálům, aby jednou týdně chodili ode dveří ke dveřím ve svém kardinálském šatu a v polootevřených dveřích říkali: „Promiňte, přicházím, abych vás ujistil, že Bůh vás miluje, že církev vás miluje a že já vás miluji. Vraťte se opět do církve!“ Všechny osoby, které mají v církvi nějakou odpovědnost, bych k tomu zavázal. Lidé čekají na tuto naši návštěvu. Když člověk přichází k lidem s pokorou a milosrdenstvím, lidé nás přijímají. Problém je v tom, že naše sousedy takovým způsobem navštěvují jen mormoni a svědkové Jehovovi a chodí po našich ulicích. Je třeba chodit ode dveří ke dveřím a přinášet Ježíše lidem tělesným způsobem. Dělám to 34 roky a nikdo mi nikdy nepřibouchl před nosem dveře. Lidé jsou zde a čekají... Musíme jít za nimi.

Maria heute 487/2012

Překlad -lš-

Zdroj: časopis Světlo 5 a 6 2012

http://www.maticecm.cz/index.php?act=periodika&per=1&id=1&pact=3


Podobná témata

Katolicismus

"Z letničního katolíkem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 18:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Děti, varujte se modlářství.



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 19:42:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bývalý pastor evangelikální letniční církve se  žel před modlama neuchránil.


]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Středa, 22. únor 2012 @ 20:25:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě že jsi to vysvětlil.


]


Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. únor 2012 @ 20:32:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Někteří to potřebují po lopatě.


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 22. únor 2012 @ 20:32:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně bych doporučoval k zastavení protestantů několik věcí:

 1) Zaplatit katolíky, kteří by ve dne v noci diskutovali na internetu a propagovali katolicismus.
 2) Ke třeba, aby někteří věrní katolíci vstoupili mezi protestanty a vytvářeli katolické povědomí (učení o autoritách, úctě k představeným, ekumenismus...)
 3) Je třeba vydat učebnice popisující dějiny z katolické perspektivy.
 4) Je třeba, aby katolíci studovali žurnalistiku a vytvářeli ten správný mediální obraz.
 5) Je třeba více tlačit na integraci Evropy a posilování katolické politické strany.
 6) Je třeba získat co nejvíce území v národních státech a skrze konkordát pak tato území zajistit Vatikánu.
 7) Pak nabídnout protestantům výhody pod podmínkou akceptace papeže a eucharistie.
 8) Nesouhlasící protestanty pak eliminovat vhodně zvolenými zákony (buď již výkladem existujících nebo schválit nové). 
 
 




Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 06:28:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,


Kolik tobě platí čeští bratři za to, že zde diskutuješ?  Sype to hodně?


]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 07:35:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už to není, co bývalo. Dokonce už prý založili fond a chtějí mne naopak platit, abych nediskutoval. Prý jim to refundovali z arcibiskupství. Nevíš o tom něco?


]


Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 07:44:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže vím!

Přece to já  jsem se tam za tebe přimluvil!

Vždyť údům, které se zdají být slabší, máme prokazovat tím větší pozornost. 


Je to přece i v mém zájmu: Když ty trpíš (a píšeš sem), trpím tím i já.    :-)




]


Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 09:54:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle té pozornosti, která se mi dostává, jsem opravdu velmi slabý orgán :-) Nemohl by ses přimluvit, aby ta hojnější čest byla vyjádřena v naturáliích?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 18:48:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V naturáliích?


A nestačila by ti ode mě lahvinka archivního vína?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 20:20:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem abstinent. Nějaký vyrestituovaný pozemek by nebyl?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. únor 2012 @ 06:17:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na dědictví po předcích jsem docela háklivý.
Je pro mě kvůli nim téměř nedotknutelné. Považuji za svou povinnost správce majetku ho v pořádku předat dalším generacím.

Je pro mě naprosto nepředstavitelné třeba prodat pole a zajet si za to k moři.
Na takové věci si musím vydělat vlastníma rukama nebo hlavou.


I já byl dlouho abstinent.
Až kolem padesátky jsem se začal věnovat vinaření.

Ale víno snad ani není alkohol!  Alespoň to moje - ekologické  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 26. únor 2012 @ 16:05:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já přece po Tobě nechci dědictví po tvých předcích. Mluvil jsem o restitucích. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 26. únor 2012 @ 09:38:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem abstinent.

Pastýřu, na žaludek bys trošku mohl, ať nám dlouho vydržíš. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 26. únor 2012 @ 09:51:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A když to nepřeženeš a nebude vycházet z tvých úst, půjde do hnoje a to neznesvěcuje. 


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 22. únor 2012 @ 22:46:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak další "svědectví" teď už tedy bývalého pomýleného evangelikála - nějak moc svědectví poslední dobou, ne? Sice poslal "nepřihlášený", ale moc bych za to nedala, že to tady zapleveluje Jaela;( 



Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. únor 2012 @ 23:55:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky a připadá mi že i věrohodně popsané. V mnohém co popisuje mám z (nejen) evangelikálního prostředí velmi podobné zkušenosti, sepsal jsem je nedávno v článku "přijmout Ježíše".

  Jinak ten závěr článku je vysloveně roztomilý a mnohé vypovídající.

  Doporučuju přečíst.



Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 03:35:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---- Spadl jsem ze skály. ----

        Ono to jde to i vidět.

----Touto ztracenou zahradou je katolická církev. Protože jen v této církvi je plnost toho, co Bůh chtěl pro lidi. V této zahradě je zahradník a Majitel zahrady. Majitel je sám Bůh: Otec, Syn a Duch Svatý. Zahradník je papež----

       
Od kdy je kozel zahradníkem?



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 06:34:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Touto ztracenou zahradou je katolická církev. Protože jen v této církvi je plnost"...

Svatá pravda!


A od kdy je kozel zahradníkem?

Od té doby, co ho takto ustanovil Ježíš. "A já ti říkám, že ty jsi Petr a na té skále postavím svou církev a brány pekla ji nepřemohou.
Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už rozvázáno v nebi."





(Mt 21,31)
" Ježíš jim tedy řekl: "Amen, říkám vám, že celníci a nevěstky jdou do Božího království před vámi.
Jan k vám totiž přišel cestou spravedlnosti, a vy jste mu neuvěřili, ale celníci a nevěstky mu uvěřili. Vy jste to viděli, ale ani potom jste si nerozmysleli, že mu uvěříte."



]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 07:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zahradníkem,či Pastýřem, je samotný Kristus Pán!



(ap.Petr byl proslán k Židům ,k nám, pohanům ,byl Pánem poslán ap.Pavel.)


]


Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 07:48:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pastýřem, je samotný Kristus Pán!"...


Kristus je jistě dobrý pastýř.

Ale také Petr byl ustanoven pastýřem - a to rozhodnutím samotného Krista (J 21,15-17).

Nepřevracej a nepřekrucuj tedy Boží slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 09:57:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pozor, jediným Pastýřem široko daleko jsme tady já!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 25. únor 2012 @ 10:15:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo by lépe nechat jednoho Pastýře, ať nejsou dohady, kdo je první? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 25. únor 2012 @ 11:12:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nebylo by ještě lépe nezůstávat ve tmě nevědomosti ale raději se dostatečně vzdělat ve víře a přestat bloudit?




(1 Pt 5,1-4)
Starší, kteří jsou mezi vámi, vyzývám já, váš spolustarší, svědek Kristových utrpení a účastník té slávy, která má být zjevena:
Paste Boží stádo, jež je mezi vámi, a buďte jeho strážci - ne z povinnosti, ale dobrovolně, ne ziskuchtivě, ale ochotně,
ne jako byste panovali nad tím, co vám bylo svěřeno, ale buďte stádu příkladem.

A až se ukáže ten nejvyšší pastýř, přijmete nevadnoucí korunu slávy.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 25. únor 2012 @ 12:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a buďte jeho strážci -

No však ;-) To je množné číslo. Opakuješ jen to, co napsal Ferra.

Nikde není psáno, že je jen JEDEN pozemský arcipastýř.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. únor 2012 @ 20:31:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem je psáno, že Petr je první mezi rovnými.
To on první byl Kristem ustanoven pást jeho stádo (J 21,15-17) a až následně Petr z moci svého poslání ve službě toto své poslání pastýře rozšířil i na ostatní apoštoly (1 Pt 5,1-2).

Jak to, že tak málo znáš Písmo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 27. únor 2012 @ 19:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Nepřevracej a nepřekrucuj tedy Boží slovo.---



                 Ano ,povolal za pastýře Petra, stejně tak jako i jiné.   :

  Ef 4,11  A toto jsou jeho dary: jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele


                 I  ap.Pavel byl také vyvolen a povolán ,jako pastýř  učitel pohanům :


Sk 13,47  Vždyť Pán nám přikázal: ‚Ustanovil jsem tě, abys byl světlem pohanům a nesl spásu až na sám konec země.‘“ 


Sk 22,21  Ale Pán mi řekl: ‚Jdi, neboť já tě chci poslat daleko k pohanům!‘“

      

Galatským 1,15-21          Proč, a z jakého důvodu ,bych měl  převracet a překrucovat? 


 Ale ten, který mě vyvolil už v těle mé matky a povolal mě svou milostí, rozhodl se zjeviti mně svého Syna, abych radostnou zvěst o něm nesl všem národům. Tehdy jsem nešel o radu k žádnému člověku, ani jsem se nevypravil do Jeruzaléma k těm, kteří byli apoštoly dříve než já, nýbrž odešel jsem do Arábie a potom jsem se zase vrátil do Damašku.
  Teprve o tři léta později jsem se vydal do Jeruzaléma, abych se seznámil s Petrem, a zůstal jsem u něho dva týdny.  Nikoho jiného z apoštolů jsem neviděl, jen Jakuba, bratra Páně. Před tváří Boží vás ujišťuji, že to, co vám píšu, není lež.Potom jsem odešel do končin Sýrie a Kilikie. 


 


 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. únor 2012 @ 20:02:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A řekl také Pavlovi Kristus: " Pavle, ty jsi skála a na té skále vystavím svou církev?"


Apoštol Pavel měl v církvi docela jiný úkol než Petr
:

(1 Kor 15,5-10)
... a že se ukázal Kéfovi a potom dvanácti.
Poté se ukázal více než pěti stům bratrů najednou, z nichž většina dosud žije a někteří zesnuli.
Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům
a naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně.
Já jsem přece nejmenší z apoštolů; ani nejsem hoden být apoštolem nazýván, protože jsem pronásledoval Boží církev.
Boží milostí však jsem to, co jsem, a jeho milost ke mně nebyla marná, ale pracoval jsem více než oni všichni; avšak ne já, ale Boží milost, která je se mnou.



]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: andulka v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 10:28:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek vypovídá spíše o tom, že dotyčný bohužel živého Krista do srdce skutečně jako nekatolík nepřijal a je také možné, že pravděpodobně neměl kolem sebe ani lidi, kteří Krista v srdci měli a skutečně žili a mylně se domnívá, že to bylo tím, že Pravda je jenom v ŘKC, už jsem i postřehla, že je vlastně velice pohodlné přijít tam, kde je "bůh" viditelný, hmatatelný...
Taky jsem si uvědomila jak lidi milují nadpřirozené zážitky, ale vůbec nezkoumají, nemíní zkoumat s Božím slovem zdali je to od Něho, že pokud dělají ohavnost před Bohem, Bůh nebude skrze ohavnost hovořit.
Jak jsem psala již několikrát, žádné dveře do žádného sboru, denominace nám spásu nepřinesou a můžou si nadpis nad těmi dveřmi klidně pozlatit a obložit diamanty, můžou tam padat na zem, mít nadpřirozené zážitky, ale člověk se musí narodit znovu...
Evangelium je jednoduché, žádné jiné- složitější evangelium Bůh pro lidi nemá, natož pro ty - co si myslí, že jsou na tomto světě moudří a se svojí moudrostí evangelium zkoumají, převracují, přeskakují jistá napomenutí, chodí nad Boží slovo a jdou širokou cestou.

Dále, co mě "třísklo" do očí byla věta:

Není možno oddělovat hlavu od Těla, Tělo nemůže být bez hlavy. To nefunguje.

 -ano, ale není také možno, aby Tělo mělo hlavy dvě a to Ježíše a Boží služebnici Marii, jak to prezentuje a nyní žije...
Je to celé smutné.
Každopádně se modlím za všechny zatoulané ovečky, aby volaly po svém Pastýři, který čeká a tluče, aby se tak mohli setkat, dokud je ještě času...




doplnění (Skóre: 1)
Vložil: andulka v Sobota, 25. únor 2012 @ 09:21:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Napsala jsem:  ....že pokud dělají ohavnost před Bohem, Bůh nebude skrze ohavnost hovořit.

Tady bych chtěla jen doplnit, že živý Bůh skrze modly, ohavnosti nemluví, ale své zatoulané ovečky si oslovuje kde chce. Vzpomněla jsem si totiž na jednoho muslima, kterého Bůh oslovil v Mekce a ten se obrátil, dnes je křesťanem, také jsem si vzpomněla na Cizince, který psal jak Duch svatý už vanul, když zdobil do naškrobených šatů kdesi v autobuse sochu Panny Marie na pouť, pak třeba moje sestra v Kristu, kterou oslovoval Duch svatý před pražským jezulátkem a jiných místech, a další a další podobné případy, včetně mě samé... Takže jsem měla potřebu jen doplnit tyto slova.


]


Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:08:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: -ano, ale není také možno, aby Tělo mělo hlavy dvě a to Ježíše a Boží služebnici Marii, jak to prezentuje a nyní žije...

dobře víš, že Marie je spíše krk...:-)


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 10:50:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby mi někdo v červeném oděvu v opojné vůni kadidla a s laskavým výrazem ve tváři zachrastil mezi pootevřenými dveřmi svatými ostatky světců a ubezpečil mně, že mně miluje, určitě bych poznal, že není svědkem..  / celé jméno z úcty neuvádím / :)



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 10:54:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale co kdyby ten pán v červeném oděvu v opojné vůni kadidla a s laskavým výrazem ve tváři zachrastil mezi pootevřenými dveřmi svatými ostatky světců a nabídl Tvé církvi podíl na restitucích. ;-) 


]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 11:26:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toho se , milý pastýři, bojím... ne kdyby, ale vidím to jako docela reálnou hrozbu obecně, nemyslím tím žádnou církev jmenovitě.  Takový hrnec Jákobovy kaše se může znovu na scéně objevit, ale byl pro mně zradou. Podporoval bych model, a´t každá z církví žije ze svých příspěvků plus z daňových asignací pod podmínkou, že je nebude přerozdělovat stát, ale půjdou adresně na konkrítní církev z konta konkrétního dárce. 
Nezdá se i Tobě, že už  kasičkou chrastí ? A peníze nes*****í ani bez kadidla :)


]


Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 11:29:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo. Když jde o peníze, jsme všichni jednoho vyznání :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Čtvrtek, 23. únor 2012 @ 15:49:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale na tu Jákobovu "šošovici" přispívat nebudu


]


Re: Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:10:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty můžeš bejt úplně v klidu.. Tobě ani Pastýřovi Svévolnému nikdo nic nabízet nebude... 


]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:13:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
seš nějakej pověrčivej či co?, že se bojíš ostatků Svatých mužů a žen? Co by měli říkat Josefovi bratři, když museli tahat ostatky Jákoba (Izraele) z Egypta do Palestiny, neboť starej si postavil hlavu a chtěl být pohřben v Promis-land...

či tak nějak..


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 24. únor 2012 @ 11:35:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fyzickým sídlem církve je Řím. Bůh si je vyvolil. Buď to přijímám, nebo odmítám. To není politická záležitost, to je otázka života. Kdo přijde do Říma a vstoupí do baziliky Svatého Petra, a nepociťuje bohatství srdce církve, pak je to proto, že se nikdy nesetkal s láskou církve a
Do teď jsem si myslel, že Jerusalém.
Obávám se, že ten článek je podvrh !!!



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: zuzi212 v Neděle, 17. červen 2012 @ 07:40:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Áno..........presne



]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:03:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No nevím.. Z Jeruzalema se křesťané rozprchli do celého  světa někdy okolo 56 A.D. (po  Kr.)
vývoj se pak ubíral v jiných národech..
Nicméně Jeruzalem zůstává spojen se SZ a pozemským putováním našeho  Pána Ježíše.. prostě Holy Land..
ale srdce křesťanstva je zřejmě někde jinde a je spíše duchovní podstaty... je spíše v informacích či literatuře, videjích.., svědectvích.. dnes i webech..  z Říma to spíš jen "kočírujou" a tak "lehce popásávají".. :-)

Jeruzalem jako živé(!!) srdce křesťanství je argument nulové hodnoty..
jo, spíš je to srdce Židovství.. to asi Luďa myslel.. on si to občas pleta...



]


Podvrhem nejsou články proti ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 24. únor 2012 @ 11:56:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni na stránkách grano salis víme, že podvrhem nejsou pouze články namířené proti ŘKC



Re: Podvrhem nejsou články proti ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 24. únor 2012 @ 12:15:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaela, toľko pravdivých slov pokope... (nechtiac, samozrejme)


]


Re: Podvrhem nejsou články proti ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 24. únor 2012 @ 15:45:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
;-)
Stojí vedle sebe v řadě:
Ďábel, člověk, Ježíš, Bůh.
Stačí si vybrat, kterým směrem chceš jít. To je evangelium, jednoduché.
Ostatní je světská politika a válka neproměněných sebestředných duší.
Mohu fandit Slávii či Bohemce, ale nikdy ne žádné církvi s přívlastkem,
to ke spasení nevede ;-)


]


Re: Re: Podvrhem nejsou články proti ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:05:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: ale nikdy ne žádné církvi s přívlastkem,
to ke spasení nevede ;-)

A co církev Kristova..  ani ta ke spasení nevede, ty náš "rozumbrado"? :-)


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 24. únor 2012 @ 17:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
z deště pod okap



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:06:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokud je okap v pořádku, nevidím v tom problém.. :-)


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 27. únor 2012 @ 15:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dosti smutná cesta, alespoň z mého pohledu



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Středa, 11. prosinec 2013 @ 23:07:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
neboj, taky Tě to jednou Krispe čeká... :-)


]


Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 12. prosinec 2013 @ 13:39:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím se přiznat že z tohoto článku nemám tak úplně dobrý pocit. Z mnoha důvodů. Přestože vypadá jako kdyby mi ho ušil někdo na míru. Nebo spíš právě proto.  Vidím v tom možný zdroj pohoršení a pokušení. Pro katolíky i pro evangelikály. 



Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 12. prosinec 2013 @ 14:14:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nic, ale je to opravdu velice stejné jako svědectví letničních či charismatiků - jen naopak. Má za úkol získat ovečky z opačného spektra církve. Jakkoliv to může být pravda. Jsem opatrný na ta vidění - nějak se jich rozmohlo.


Asi jsem chudák a možná i nevěřící - já nikdy neměl žádné zjevení či vidění. Jako by zjevení a vidění muselo dodat svědectví punc pravosti - a taky víře svědčícího.


Z tohoto pohledu si připadám být nevěřícím.



]


Re: Re: Re: Z letničního katolíkem (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 12. prosinec 2013 @ 14:30:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo to také může chtít jedny ovečky naštvat a druhým podsouvat ošklivé myšlenky jako že jejich otcové a pastýři nejsou dost aktivní a měli by všechno dělat jináč.


]


Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy