Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Johana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 15280, komentáře < 7 dní: 434, komentářů celkem: 330975, adminů: 60, uživatelů: 4851  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 70 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Modlitební řetěz BJB - modlitební předměty ze sboru v Praze 4
·Dva mýty o festivalu UNITED
·EXISTUJE SPASENÍ V JUDAISMU?
·Politicky nekorektně o Američanech, jejich víře a lžích
·Obnova ´´tradiční rodiny´´?
·Praha zažila další Den pro rodinu
·Pochod pro rodinu 2018
·Zpravodaj Bratrské jednoty baptistů - 03/2018
·Byl jsem uprchlík a neujali jste se mne…
·Posun křesťanských církví v nahlížení na islám během čtvrt století v ČR

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
95 243 600
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Tvorba: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4)
Vloženo Sobota, 11. únor 2012 @ 09:52:33 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal lydia7

Keď veriaca duša umrela zákonu (ktorý bol akoby jej prvým manželom), podieľa sa na Kristovej smrti. Potom má bezprostredný podiel aj na Pánovi a na Jeho zmŕtvychvstaní. Kristus sa stal jej zákonným manželom. Preto je naozaj správne, že duša sa cíti oslobodená od zmluvy s bývalým manželom a od jeho podmienok, alebo od zmluvy zákona a podmienok zo zákona. Tento zväzok zrušila smrť.

Apoštol nám hovorí, že sa môžeme cítiť úplne bezpeční, tak ako slobodná žena, ktorá si po smrti svojho bývalého manžela smie vziať iného muža. Veriaci opúšťajú zväzok Adamov (zväzok zákona) a vstupujú do Kristovho zväzku (zväzku milosti). Obraz ženícha a nevesty, manželky a muža, je obrazom Kristovho vzťahu k svojim verným, ako to Písmo tak často uvádza. Tak ako Adamovi bolo súdené mať manželku stvorenú z jeho rebra, tak aj Kristus má mať nevestu zrodenú z Jeho vlastného tela. V liste Efežanom v 5. kapitole hovorí apoštol o mužovi a žene a na záver vraví: "Toto tajomstvo je veľké, ja ho však vzťahujem na Krista a na cirkev." (verš 32)


Musíme však zdôrazniť, že verní, ktorí sa zjednotili s Kristom, síce už nepodliehajú podmienkam zákona, ale podľa apoštolových slov predsa len "nie sú bez Božieho zákona, ale sú pod zákonom Kristovým" (1Kor 9:21). Šťastní a tešiac sa v láske, nachádzajú teraz svoje potešenie v Božích prikázaniach. Keď sa pominie ťažké beremeno, bremeno hriechu a prekliatia, zo srdca povedia: "Jeho prikázania nie sú ťažké." (1Jn 5:3). Veď keď viem, že požívam večnú milosť aj napriek všetkým hriechom a slabostiam, ktorými som obťažený a že som naveky oslobodený od súdu zákona, či nie sú jeho prikázania pre mňa nadovšetko drahé?

Celý svet sa nazdáva, že jedine vtedy dokážeme priniesť ovocie Bohu, keď sa budeme správne pridŕžať zákona a že oslobodením sa od zákona ničíme všetku svätosť. Ale apoštol Pavol nás učí o pravom opaku. On hovorí, že až vtedy dokážeme prinášať Bohu ovocie, keď umrieme zákonu. Tento bod učenia je zvlášť dôležitý a mali by ho mať na pamäti všetci kresťania, hlavne však kresťania mladí a neskúsení. I keď by sa to podľa rozumu zdalo akokoľvek nevhodné, ak sa naozaj chceme stať svätými, potom nevyhnutne musíme umrieť zákonu a tým sa oslobodiť od súdu a vlády zákona v našom vlastnom svedomí, aby sme tak žili v slobodnej milosti. Pretože, kým je naše myslenie pod vládou zákona, všetko dobré, čo robíme, činíme nie pre Boha, ale pre seba samých. To sú len skutky zo zištnosti, za ktoré očakávame odmenu, nie však skutky ozajstnej nábožnosti, a preto sa nikdy taká nábožnosť nezapáči Bohu. Veď ak muž nadovšetko túži po láske, nikdy sa neuspokojí, ak jeho manželka koná svoju službu len preto, že to od nej vyžaduje zákon.

Pokiaľ sme sa neoslobodili od zákona a nezjednotili s Kristom vo svätej viere, potom všetko, čo robíme, sú iba "mŕtve skutky" (Žid 9:14), ktoré sme vykonali zo sebalásky, samospravodlivosti, pýchy a či z telesných pohnútok. A ak nás takéto pohnútky viedli hoci aj k tým najvznešenejším skutkom, Bohu sa tieto skutky protivia. On sa pozerá na srdce a nadovšetko túži po jeho láske a radosti. My však nedokážeme hľadieť na zákon s láskou a radosťou, pokiaľ nám zákon hrozí súdom. No keď sme boli oslobodení spod zákona a stali sa omilostenými a ospravedlnenými z viery, vtedy si zaľúbime Boha a Jeho zákon, vtedy budeme konať Božiu vôľu s radosťou a s láskou. Toto znamená prinášať Bohu ovocie. A to je cesta k spaseniu a posväteniu.

C.O.Rosenius (zamyslenie na 10. februára / února)


 
Příbuzné odkazy
· Více Zamyšlení
· Novinky od Olda


Nejčtenější článek Zamyšlení:
Soulož v rajské zahradě


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 11. únor 2012 @ 15:30:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám pocit, že někteří věřící se na skutky jiných věřících a nevěřících dívají již předem jako na mrtvé skutky, protože vše co konají, činí ze sebalásky, samospravodlivosti, pýchy a či z telesných pohnútok. Podle čeho však tak usuzují ? Snad ne podle toho, že všude nevykřikují, že uvěřili v Krista a jasně neproklamují svoji víru. Já osobně těm, co všude proklamují Krista, nevěřím. A nemohu předem posuzovat skutky kohokoliv. Nakonec, že jsou dobré, vidím podle toho, o jaké skutky jde, kolik oběti ten člověk vynaloží a kolik užitku a radosti to lidem přinese. A já věřím, že ten člověk to dělá z lásky. A kde má původ láska ? A miluj bližního jako sebe samého. A znám lidí, kteří v obětavosti jsou ještě dál, než je přirozená sebeláska.
Není však zdrojem lásky Bůh ?
Největší evangelizací jsou skutky lásky. To je účinná prezentace Krista.
Co mne potěšilo je věta:
Šťastní a tešiac sa v láske, nachádzajú teraz svoje potešenie v Božích prikázaniach.

Takže dál dodržují Desatero, ale jde tu o jiný vztah.

Takové ty výrazy, že Desatero dodržovat nemusíme, už neplatí apod. vede k nedobrému jednání. Lidé spoléhají na to, že automaticky činí dobro. A přitom někdy ubližují sobě i ostatním. Dál platí Desatero, ale ne jako Zákon. Je to ukazatel na cestě životem, rady od Boha, návod, čeho se držet v životě. A Boží rady – to je podobné, jak rady dobrých rodičů.
Věříme-li v Boha, pak se jimi řídíme a jsme za ně vděčni,

Někdy mám pocit, že zákoníci to nechtějí pochopit a stejně tak ti, co zdůrazňují jen víru bez skutků s automatickým vedením.

Ten článek je výborný!!!




Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 11. únor 2012 @ 20:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatoro ako pravidlo zbožného života je zúfalo nedostatočné, František. Nestačí nekradnúť, nesmilniť, svätiť sobotu, nemodlárčiť atď.; tých 10 pokynov nevystihuje, čo všetko človek Boží NESMIE a NEČINÍ, lebo mu to Duch Boží činiť nedovolí. Akonáhle sa Desatoro nadradí nad výchovu našim nebeským Otcom, niekde sa stala chyba. Koniec tohto Zákona je KRISTUS sám. Kristus je nový zákon. Láska a spravodlivosť v DUCHU. Kto ich sústavne činí? Kto to dokáže? Ja nie. Všetko dobré vo mne je KRISTUS sám.


]


Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 11. únor 2012 @ 21:13:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš, a to zoufalé Desatero neumí mnozí, kteří tvrdí, že je v nich Kristus, vůbec dodržet.

Kristus je nový život a Desatero je dobré a ukazuje, jak žít.

Váš způsob neustálého kritizování Desatera jen dokazuje, že asi někde je chyba.

Křesťan, který nežije podle Desatera, je nějaký divný. Pak může krást, zabíjet, smilnit a je to dobré? Vždyť jsem takové lidi poznal. A nechtěl bych je za přátele a ani za kolegy v práci. Pokud je v mém srdci Kristus, tak Desatero považuji za dobré a řídím se jím.   Jak si však vysvětlím, že lidé, kteří tvrdí, že je v nich Kristus, jsou schopni nesebekriticky konat i špatné skutky?

Desatero opravdu nestačí a nevystihuje všechno. Ostatně Pán Ježíš to vše spojil v lásku k Bohu a k bližnímu.  Tvrdíš, že Duch mu nedovolí krást, smilnit atd. Určitě  to je pravda. Já jsem však poznal lidi, kteří se chlubili Duchem, ale bohužel  jejich ovoce bylo jiné. Takže asi Duch zrovna nepůsobil. Proč ?

Je vůbec správné a taktické zdůrazňovat všude v našem jednání Ducha a nakonec výsledek jednání člověka ukazuje spíš na ducha než Ducha Božího ?

Berme Desatero aspoň za dobrou a užitečnou pomůcku, kdy Duch dává sílu podle toho žít. A já chci žít tak, aby to bylo v souladu i s Desaterem. To je ta konkretizace obsahu našeho života. Tak žil i Kristus. Přece neporušoval Desatero. A jsem tak slabý a náchylný k pokušení, že k tomu potřebuji Boží pomoc a sílu. Jinak lidi díky nám v Boha moc neuvěří, protože působíme nevěrohodně a činy nesouhlasí s tím, co hlásáme.



]


Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 12. únor 2012 @ 00:08:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, proč potřebuješ pořád desatero, když bylo naplněno Kristem? Vždyť On proto dovršil Mojžíšův zákon, aby my jsme mohli žít ve svobodě a Jeho milosti, skrze víru, která je darem pro nás. To není zásluha křesťanů, že jsou spaseni, je to dar! Evangelium je o velké, nezasloužené milosti Boží. Když někdo nedokáže pochopit, že z pekelné cely smrti, kterou si každý člověk zaslouží, nás může vysvobodit pouze Ježíš, tak ať tam jde na věčnost, jaká mu pomoc. Ježíš volá své ovce, jako dobrý Pastýř a jeho ovce znají svého Pána. Křesťanství je vztah, ne plnění desatera. Pokud je člověk nepřispůsobivý a pouhá Boží milost mu nestačí, není mu pomoci. Je to tak jednoduché pro ty, kdo tím prošli a nevysvětitelné pro ty, kdo víru postrádají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 12. únor 2012 @ 06:09:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, proč potřebuješ pořád desatero, když bylo naplněno Kristem? 

Někdo to má prostě radši černé na bílém, než v srdci, ve kterém nelze přečíst. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. únor 2012 @ 07:12:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus nezemřel proto, aby zrušil Desatero. Kristus zemřel i proto, abychom skrze Desatero nebyli odsouzeni, zrušil Zákon, který nás odsuzoval, a který byl dobrý.Jsme svobodni?  Asi tak podobně, kdyby zrušili zákony, podle kterých za přestoupení dopravních předpisů jsou tresty atd. Jak by to vypadalo ? Že by ty předpisy měli řidiči v srdci je sice možné, ale vůli je dodržovat by asi neměli. To by byl zmatek a škody!

Správně napsal Ferro, že v srdci. Desatero v srdci nic neznamená, pokud nemám vůli, chut a radost ho dodržovat.

Vy na mne působíte jako lidé, kteří Desaterem přímo pohrdají. Takže ho asi nejspíš nedodržujete, o čemž jsem se u mnohých věřících přesvědčil. Plná ústa Krista, ale skutky nedobré.

Podle vás vše, co uděláte a děláte je jen a jen dobro. To by bylo krásné, kdyby to šlo. Musím lidi propustit ze zaměstnání. Podle jakého klíče, abych byl spravedlivý. Konám dobro?

Je tolik situací, kdy dobro prostě nekonáme.

To je pro mne nepředstavitelné, jak opovrhujete Desaterem v jistotě, že ho s Ježíšem dodržujete ho automaticky na 100 procent nebo ho vůbec nepotřebujete a nehledíte na něj a konáte jen a jen dobro.

 

Ale jaká je skutečnost? Jste opravdu tak svatí anebo si to jen myslíte a věříte, že svatí jste?

Vidí vaši svatost i nevěřící ?

Já znal lidi, kteří si mysleli asi to, co asi myslíte vy, ale skutečnost byl opačná. Víra sloužila úplně jinému účelu. K přetvářce.

 

Krista v lidech poznáme tehdy, když se podíváme na to, jak žijí a jednají.

Možná, že řeknete, nehledej Krista v lidech, hledej ho v sobě a v Písmě.

Pokud lidí v nás Krista nevidí, je naše víra jen klam!!!

 



]


Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 12. únor 2012 @ 07:23:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš, a to zoufalé Desatero neumí mnozí, kteří tvrdí, že je v nich Kristus, vůbec dodržet.

Áno, vidím. Dokonca som ho krátko po svojom obrátení sama porušila... Niektorí o tom, že je v nich Kristus klamú, niektorí si zamenia slobodu v DUCHU za slobodu tela a niektorí proste zhrešia. No ver, že takí, ktorí zhrešia neúmyselne, NEDOKÁŽU v tom hriechu vytrvať. NEJDE TO. Ak človek opakovane kradne, smilní, modlárči a ospravedlňuje sa tým, že môže, lebo je slobodný, je to KLAMÁR, ktorý nepatrí k Božím deťom. Osobne som tiež najviac sklamaní v ľuďoch zažila odvtedy, čo som uverila Pánovi Ježišovi...

Váš způsob neustálého kritizování Desatera jen dokazuje, že asi někde je chyba.

Neviem, kde a kto Desatoro kritizuje. Ja nie. Ty sám si napísal, že tento článok je výborný a slovo Desatoro sa v ňom nespomína. Rosenius píše o Božích prikázaniach a medzi ne patrí napríklad aj "Skúmajte duchov, či sú z Boha... Vzoprite sa diablovi...Žehnajte..." atď. Chápeš? Božie prikázania sú nekonečne viac než Desatoro, sú rozsiahlejšie a Duch Boží sám v človeku mu pripomína, čo v ktorej situácii treba robiť. Kto plní LEN Desatoro a je spokojný so svojou poslušnosťou voči Bohu, klame sám seba, lebo nie Desatoro, ale zákon KRISTOV v srdci DUCHOM Božím napísaný a aktuálne pripomínaný, je SMEROVNÍK na ceste kresťana. Veď to sám píšeš ďalej.

Já jsem však poznal lidi, kteří se chlubili Duchem, ale bohužel  jejich ovoce bylo jiné. Takže asi Duch zrovna nepůsobil. Proč ?

Mal si takých ľudí odmietnuť ako klamárov. Duch Boží pôsobí vždy v každom Božom dieťati dokonale. Nedávno som objavila, že okrem pravého viniča, ktorým je Pán Ježiš, je tu aj akýsi zemský vinič, ktorého hrozná budú vydané hnevu Božiemu (Zj 14:17-20)... Niektorí proste nevyrastajú na tom PRAVOM viniči, nesýtia sa tým PRAVÝM chlebom z neba - preto.

Je vůbec správné a taktické zdůrazňovat všude v našem jednání Ducha a nakonec výsledek jednání člověka ukazuje spíš na ducha než Ducha Božího ?

Ja verím, že je potrebné to zdôrazňovať. Lebo Desatoro nestačí a ak sa človek zameria výlučne na týchto 10 prikázaní, hrozí mu sebauspokojenie a falošné utvrdenie sa v tom, že už je svätý... a pritom Sardy...

A já chci žít tak, aby to bylo v souladu i s Desaterem. To je ta konkretizace obsahu našeho života.
Dajme tomu, že svet ako ho poznáme skolabuje, nebudú peniaze a Tvoja vnučka bude trpieť hladom. Dajme tomu, že sa začnú rabovačky a ľudia budú kradnúť všetko, čo sa naskytne. Ty pôjdeš okolo zničených potravín s hladujúcou vnučkou a narazíš na regále plné keksov, ktoré ostali. Čo spravíš? Dodržíš prikázanie: "Nepokradneš"? Alebo hnaný láskou k vnučke siahneš po tých keksoch a dáš jej aspoň niečo do úst? Čím sa prejaví Tvoja láska? Rešpektom k prikázaniu nekradnúť, alebo činnou láskou v konkrétnom skutku?

Konkretizácia nášho života je závislá na vedení DUCHOM Božím, ktorý je činný v nás.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. únor 2012 @ 07:52:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero je dobré, ale není dokonalé. V posledním případě, o kterém píšeš, rozhoduje láska k dítěti. Mnohokrát jsme v situaci, kdy musíme porušit přikázání Desatera rámci lásky k člověku. Podle toho se pozná zákonicky smýšlející člověk. Ten nezná variantu lásky. O tom jsem se mockrát přesvědčil a zhrozil z jejich přístupu k Desateru.

 

Ano, souhlasím, že Desatero nestačí, je to jen pomůcka, manuál na bytost zvanou člověk.

Duch je více.

A láska. Kolikrát děti třeba i neúmyslně udělají přestupek. Rodiče je potrestají a rozumní rodiče tak činí s láskou. I my bohužel někdy Desatero porušíme a Bůh nám odpouští. V tom je také Boží láska.
Ano, Duch Boží nás vede.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 12. únor 2012 @ 08:58:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... zákonicky smýšlející člověk... nezná variantu lásky.

Amen, František. Máme zrejme niektoré skúsenosti podobné. Chodila som takmer rok do jedného spoločenstva, kde sa ctila nedeľa. Keď prišla reč na to, že ja v nedeľu často upratujem a keď treba tak aj nakupujem, došlo k tomu, že mi zakázali (jeden muž = jediný starší a učiteľ v tom spoločenstve) prístup k Večeri Pánovej. Bez svätenie nedele som sa totiž nemohla stať ich "domácou viery" a takých, čo nemajú svoj domáci zbor, sa rozhodli k Večeri nepripúšťať... Kto nezažil tú bolesť, nepochopí. Potom mi dal Pán Ježiš pochopiť, že aj tak nie nedeľa, ale sobota je dňom, ktorý bol určený k odpočinku. No súčasne prišlo aj poznanie z DUCHA Pravdy, že pravý odpočinok je v Ňom samotnom a v Ňom sobota trvá celý týždeň...

A pritom nemám nič proti tým, ktorí si sobotu oddeľujú ako špeciálny deň v týždni; no akonáhle sobotu začnú nanucovať ako povinnosť (nielen adventisti) všetkým ostatným a podľa soboty posudzovať, či je niektorý človek verný Bohu, alebo nie - hrozí im zajatie v tom istom duchu zákonníctva, v ktorom Židia odsudzovali Pána Ježiša ako človeka rúhajúceho sa Bohu.


]


Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 11. únor 2012 @ 19:05:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 "Já jsem ten pravý vinný kmen a můj Otec je vinař.
2 Každou ratolest, která ve mně nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla více ovoce.
3 Vy jste již čistí kvůli slovu, které jsem k vám mluvil.
4 Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, pokud nezůstane ve kmeni, tak ani vy, pokud nezůstanete ve mně.
5 Já jsem vinný kmen a vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce; neboť beze mne nemůžete dělat nic.
6 Jestliže někdo nezůstane ve mně, bude vyhozen ven jako ratolest a uschne; a budou sebrány a hozeny na oheň a shoří.
7 Jestliže zůstanete ve mně a má slova zůstanou ve vás, proste, o cokoli chcete, a stane se vám to.
8 V tom bývá oslaven můj Otec, když nesete mnoho ovoce; a budete moji učedníci."

Pokud chce někdo dál sloužit Zákonu, pak neponese ovoce Bohu. Být v Kristu neznamená být poslušný Zákonu. Srdce má být utvrzeno v milosti, ne v pokrmech, sobotách atd.



Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 11. únor 2012 @ 19:28:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
AMEN.

Mnohí dávajú rovnítko medzi zákon Kristov a Desatoro. Jakub píše o zákone SLOBODY, Pán Ježiš hovorí: MILUJTE... (Boha celým srdcom a seba navzájom). Milovať pre mňa znamená najmä radovať sa v PRAVDE, v živom zmŕtvychvstalom a v nás žijúcom Ježišovi Kristovi. Za lásku sa NIKTO ospravedlňovať nemusí. Lebo AGAPE nečiní nikomu nič zlé.


]


Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 12. únor 2012 @ 00:18:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Líbilo jse mi přirovnání, že tonoucí musí nejdříve "zvláčnět", nekopat kolem sebe a nesnažit se spoluzachránit. To pak Zachránce nezasáhne, protože ty nekoordinované pohyby evokují snahu naučit se plavat-dělat skutky, desatero. Je to ale nemožné, protože tonoucí má závaží hříchů. Ale když to vzdá, Záchrance účinně zasáhne.


]


Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 12. únor 2012 @ 06:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde o to, když se topím, jestli je více času začít se učit plavat, když nejsme od Boha stvořeni jako plavci z přirozenosti, a zda nebude rychlejší a účinnější volat o pomoc toho Plavčíka, který má nad námi tu ruku, aby reagoval na volání o pomoc. Jen čeká na to přiznání, že na to nemáme a jde nám o život. A to ne ledajaký, ale věčný.  
Jsem neplavec a jako takový se to nebojím přiznat, že bych raději volal, dokud mám dech.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 13. únor 2012 @ 12:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, jsou ale borci, kteří křičet nebudou, protože je to pod jejich úroveň.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 13. únor 2012 @ 18:40:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak jim tedy zbývá úroveň pod hladinou. To se s dechem dlouho nevydrží. 


]


Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. únor 2012 @ 07:38:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde se v těch verších píše o službě Zákonu. Desatero přece není o pokrmech. S tou sobotou, i když nejsem adventista, však souhlasím. Neděli si jasně vymysleli křesťané, aby se odlišili od židovského náboženství a i z toho důvodu, že pohane neděli dodržovali jako den zasvěcený slunci. Vždyť to vyplývá i z onačení nedělí v germánských čili tehdy pohanských jazycích.


Dodržovat Desatero neznamená, že Bohu škodím. Sloužil bych jen Desateru, kdybych věřil, že za toto dodržování mám u Boha odměnu a za nedodržování mám trest a odsouzení. Ale copak tohle si někdo myslí.  To jsou lidé zákonického způsobu víry  a bohužel jsme je také poznal. Desatero jsou jen cedule na cestě životem, kdy jsme svobodni a zda se jimi řídíme či ne, záleží na nás. Ale svědomí přece nedovolí krást apod. Pokud jsme uvěřili v Ježíše, pak víme, že Desatero je dobré a On nám dává sílu tato přikázání dodržovat.  To neustále tvrzení, že nás vede Kristus a  proto Desatero nepotřebujeme , je hrozný klam. Tak proč dokáže i věřící lhát, krást, smilnit apod. Proč vás Kristus nezastaví ? Bohužel taková je praxe.

Já mám tu zkušenost, že ti, kteří mluví jen o Kristu, o své svatosti a dokonalosti, jsou někdy i lidé bez svědomí. Ubližují Kristu jak nikdo jiný, protože svoje špatné skutky házejí na Něho. To nikomu nevadí?

Neznám člověka, který ve víře, že Desatero už nepotřebuje a vše mu řekne Kristus v srdci, byl charakterní a objektivně dobrý. Nikdy jsem ho nepotkal. Možná, že mohou existovat vzácné výjimky. Ti, kteří mne dovedli k Bohu pro mne byli úžasní, ale o Desateru jsem  s nimi, v době, kdy žili, se nikdy nebavil. Asi ho měli v srdci a hlavně podle toho žili.



]


Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 14. únor 2012 @ 19:10:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Tak proč dokáže i věřící lhát, krást, smilnit apod. Proč vás Kristus nezastaví ?//

Mám tomu rozumět tak, že jsi mě zařadil mezi lháře, zloděje, smilníky apod., které Kristus nezastaví? Vlastně ani nerozumím tomu, když napíšeš "vy" - co to znamená to "vy" vs. "my", nebo "vy" vs. "já"? Nebo jak to teda myslíš?







]


Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 15. únor 2012 @ 19:21:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepíši o Tobě, ale o těch, co mají plná ústa Krista, takové lidi jsem poznal, a myslí si, že Desatero už nepotřebují, že automaticky konají jen dobro, ale přitom škodí i špatnými skutky.

To je pak to znehodnocení Ježíše v očích nevěřících či hledajících.

To dělá také dost křesťanů, škoda. Chlubí se něčím, čím nejsou.

Ty už automaticky jsi svatá, bez chyb  skonáš jen dobré skutky a Desatero je pro tebe bez ceny?  Jsi taková objektivně ?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 15. únor 2012 @ 20:54:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co Pavel píše Galatským:
a) Choďte duchem a žádost těla nevykonáte?
b) Dodržujte Desatero a žádost těla nevykonáte?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 07:33:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak se mnozí, kteří se chlubí Kristem, neřídí ani jedním z toho.  Není lepší se Kristem nechlubit, ale hlavně se snažit žít podle jeho vzoru ? To není namířeno na Tebe, ale obecně.

Já jsem moc opatrný zdůrazňovat někde, že jsem věřící. Stačí, abych někde se nezachoval dobře, a už lidí kritizují nejen mne, ale i  Ježíše. A u lidí, kteří ještě navíc jsou ve víře pyšní, to má hrozné následky na okolí. Proto tak málo lidí u nás jsou věřící.

Zeptá-li se někdo, zda věřím Krista, klidně se mu z mé víry vyznám. Když se mi i za totality zeptali žáci, klidně jsem řekl, že ano. To samé i dnes. A pokud začne na toto téma diskuse, klidně pokračuji a směřuji to k tomu, že příroda není dílem náhody, že je to zázrak, stejně jako zázrak je náš život. A nakonec začne zvonit, dokončena diskuse není, ale to nevadí, stačí to k tomu, aby žáci víc přemýšleli…..To je takový aspoň slaboučký vánek Ducha, malé semínko k víře.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 18:35:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž bych se mohla chlubit Kristem jako třeba ap. Pavel... K tomu se napřed musí dozrát. Je potom lepší to dělat jako Ty - když se někdo zeptá nebo když na to přijde řeč, tak se ke Kristu přihlásit. Jinak se to skutečně nevyplácí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 16. únor 2012 @ 21:39:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel psal o tom, že pokud se má chlubit, bude se chlubit spíše svými slabostmi a pokud se má chlubit věřící obecně, ať se chlubí v Pánu - viz 2K 10:17 Kdo se chlubí, ať se chlubí v Pánu. Ve studijním překladu KMS je tam odkaz na Jr 9:22, který říká Toto praví Hospodin: Ať se moudrý nechlubí svou moudrostí, ať se hrdina nechlubí svou zdatností, ať se bohatý nechlubí svým bohatstvím, a ve verši 23 pokračuje, ale kdo se chlubí, se chlubí tím, že je rozumný a zná Mě, že Já, Hospodin, vykonávám na zemi milosrdenství, právo a spravedlnost, protože v těchto věcech mám zalíbení, je Hospodinův výrok.

Tady se někteří chlubí lecčím, ale často tím svědčí jen o tom, že Boha neznají a rozum, který jim Bůh dal, aby hledali Jeho, zneužívají k hledání věcí, k jejichž hledání nebyl a není Bohem určen a k čemu jim ho Bůh nedal! Tož tak.

Znát a poznávat Boha je úžasné privilegium věřících, je to Boží vůle pro ně a je to vlastně věčný život (J 17:3). Kéž by věřících znajících Boha nejen tady přibývalo a svědčilo o Něm jako o takovém, jaký skutečně je a jak a co působí v jejich životech.

Kéž se nad námi všemi zde a nejen zde Bůh smiluje a vypůsobí v nás takovou zralost, jakou jsi zmínila, Momonko. Amen.

A do té doby se můžeme zařídit podle apoštola Petra, který napsal to, co odpovídá tomu, co psal František (1P 3:15-17):
ale Pána, Krista, posvěťte ve svých srdcích. Buďte stále připraveni k obhajobě před každým, kdo by od vás žádal, abyste vydali počet z naděje, kterou máte, avšak s tichostí a s bázní, majíce dobré svědomí, aby ti, kteří hanobí váš dobrý způsob života v Kristu, byli zahanbeni v tom, v čem vás pomlouvají jako zločince. Neboť je lépe trpět, bude-li to chtít Boží vůle, když jednáte dobře, než když jednáte zle.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 17. únor 2012 @ 18:09:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za doplnění, Willy. Nemám co dodat.


]


Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 13. únor 2012 @ 19:55:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťan, úd Církve není vázán zákonem, neboť je osvobozen od zákona (Řím. 7,6). Kžesťanu bylo dáno mnohém více než nějaké příkazy a zákazy, má Ducha synovství. Duch svatý ovšem nepovede povolného Křesťana k tomu, aby tento zákon překračoval. Křesťan, u něhož má hlavní slovo Duch Boží a ne vlastní ego, bude citlivý k rozeznání Boží vůle pro sebe, bude mít touhu podle ní žít, a ne k ukojení vlastních choutek. To, že Křesťan není ovládán příkazy a zákazy, neznamená, že je mu dána licence na nevázaný způsob života.
To vše znamená, že nám Pán Bůh projevuje velikou důvěru jako svým dětem. Dává nám nesmírnou svobodu a zároveň příležitost k životu vznešenosti, věrnosti, oddanosti, lásky a služby, k životu, který by byl hoden tohoto vynikajicího postavení, do kterého jsme byli uvedeni v Kristu Ježíši!



Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 13. únor 2012 @ 21:15:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale súhlasíš s tým, že vodítkom je aj "litera" Písma a teda, že z neho poznáva človek zákon Kristov (vedenie Duchom Božím), ako ho vyjadrili aj apoštoli vo svojich listoch?


]


Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 13. únor 2012 @ 23:18:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to stejné, jako když Duch vyučuje. Nikdo to nemá ze vzduchu, je potřeba Slovo. Proto je pro Křesťana Písmo důležité a proto taky odmítá tradici, která je nevěrohodná.


]


Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 14. únor 2012 @ 18:10:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš vážně tuto otázku? Samozřejmě, že bez Písma to nejde. Jak bychom jinak zkoumali Ducha? Jestli nám Duch Boží říká, že máme zkoumat duchy, zda jsou z Boha, tak bez Písma to nejde.
Duch Boží ujevuje vůli Boží právě skrze Písmo. A to tím, že z logos činí rhema.


]


Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 14. únor 2012 @ 18:23:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím. Pýtala som sa preto, aby si svoj predchádzajúci komentár upresnil. Nie kvôli sebe. Všimni si niektoré následné komentáre (nie priamo na Teba)...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 14. únor 2012 @ 18:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neočekávej, že ti, kteří neznají Ducha Svatého budou souhlasit. Pro některé je duch svatý jejich církev. Tak je to naučili a oni nikdy nezkoumali Písmo, zda tomu tak je. Ale psát jmenovitě o koho se jedná nebudu, každý, kdo zná Ducha svatého již ví, o koho se jedná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 14. únor 2012 @ 18:50:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu. Prvá veta... ďakujem!


]


Re: Re: Aby sme prinášali ovocie Bohu (Rim 7:4) (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. únor 2012 @ 23:45:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Hezky napsané, Leonete.


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy